[Bluetooth Mighty Mouse] Discussietopic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

ik heb hem eens getest bij een vriend van mij. en vergelijken met mijn Logitech MX1000 vond ik zelf eerlijk gezeg de mighty mouse erg springerig als muis zijnde.

ik had wel zoiets van, nouja het voelt wel apple aan, maar qua muisbediening vond ik mijn logitechje fijner.

zijn er meer mensen die dit ervaren hebben met de mighty mouse? of is dit ook een kwestie van een goede muismat en wennen?

het wieltje is ook cool trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01

4POX

Everybody is wired

bart155 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:14:
[...]

Heb ik ook vaker, als ik m dan even disconnect en weer reconnect dan werkt ie weer perfect!
Dan gaat het voor een kwartiertje goed.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:34

Zoefff

❤ 

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:46:
De middelste knop als tabblad-opener, dat is ook zeker een aanrader :)
Wellicht kijk ik met mijn neus, maar hoe kan ik applicatie-specifiek gedrag instellen? Kan het zowel in de system- als Firefox preferences niet vinden.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoefff schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:47:
[...]

Wellicht kijk ik met mijn neus, maar hoe kan ik applicatie-specifiek gedrag instellen? Kan het zowel in de system- als Firefox preferences niet vinden.
Volgens mij kan dat standaard niet, en heb je daar iets als USB Overdrive voor nodig.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
mijn ervaring na 3 maanden met de wireless mighty mouse;

geweldig design
rechts klikken is erg wennen en werkt niet lekker
de zijkanten indrukken is redelijk zwaar, mis een beetje de "klik"
scrollen werkt prima
ergonimisch vermoeiend
bluetooth pairen werkte goed maar nu ineens moet ik bt op de macbook uit- en inschakelen
duurzaamheid batterijen prima
instellingen in systeemvoorkeuren nooit aangeraakt, default instelling is prima
nogmaals; geweldig design.. :)

hiervoor had ik een muisje van €7,- en die deed het ook prima.. 8)7

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik ben erg tevreden over de Mighty Mouse. Zelfs oplaadbare batterijen gaan enorm lang mee... maar dat is wel een beetje een probleem. De batterijen zijn nu bijna leeg en dat moet je weten ook.

Eerst krijg je zo'n semi transparant blok met de melding dat de muis bijna leeg is. Geweldig want dat wist ik nog niet. Als je dat echter de vierde en vijfde keer krijgt dan geloof je het wel. Vervolgens gaat het bluetooth icoon knipperen. Dat leidt behoorlijk af. En nu krijg ik zelfs een pop-up om aan te geven dat ik toch echt de batterijen moet vervangen.

Hoe kun je de meldingen uitzetten of verminderen?

Een tweede punt is dat de muis een op de twintig keer (grove schatting), niet vaak iig. Bij het aankoppelen heel slecht werkt. Het aankoppelen gebeurt automatisch bij het opstarten en wakker worden van de notebook. De muis wordt dan heel schokkerig en "zwaar". Het enige wat helpt muis uit en dan weer aan zetten. Zijn er meer mensen met dit probleem?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45
Ik vreesde er een beetje voor na op sommige plaatsen negatieve dingen over het verbinden te hebben gelezen. Het duurt echter nog wel steeds een hele tijd: 15 a 20 seconden. Maar dat is zeker leefbaar.

Hij werkt preciezer dan m'n muis die bij m'n Logitech S530 zat en het scrollen is onbeschrijflijk veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Het verbinden duurt inderdaad even... toch heb ik daar niet zo'n probleem mee, die paar seconden kan ik wel wachten. Wat ik vervelender vindt is het toetsenbord, en dan met name onder XP. Ik krijg het niet goed voor elkaar het toetsenbord te pairen onder zowel MacOS en XP en het vervolgens onder XP te gebruiken om in te loggen :? . Als XP eenmaal is opgestart kan ik wel met de muis het bluetooth icom selecteren en handmatig verbinding maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:12
Crijnn schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 03:30:
Hoe zit het eigenlijk met het gewicht? Mijn ervaring met 'normale' draadloze muizen is dat ze vaak 20 kilo wegen. Zo heb ik de MouseMan en de MX1000(?) van Logitech gehad, beide kon je niet eens optillen.
Vaak zitten in de zware muizen gewichtjes, deze zijn er heel makkelijk uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Het is een hele lichte muis. Je kunt er zelfs voor kiezen om met maar één batterij te werken.

Maf, dat mensen hier problemen hebben. Bij Windows reageren de muis en het toetsenbord vrijwel meteen. De muis moet klikken en dan duurt het twee seconden. Het toetsenbord reageert meteen. Dat is weer iets anders als mijn vorige bluetooth set waar het verbinding maken heel lang duurde, vooral het toetsenbord.

Onder Mac OS X is het helemaal super. Daar heb ik meteen na het wakker worden of opnieuw opstarten verbinding (alleen gaat dat dus niet altijd goed met de muis, zie bovenstaande reactie).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het gaat langzaam als je de muis / toetsenbord uit hebt gezet (om batterijen te sparen) of als je wisselt tussen Windows en OS X (Bootcamp). Ik heb (helaas) daarom een wake-up ritueel van klikken tot de muis begint te bewegen. Beetje irritant :S

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 11:48
Ik heb sinds kort een raar probleem met mijn MM. Als ik de primaire klok ingedrukt houd werkt ie maar 1-2 seconde. Als ik bestanden sleep worden deze na 1-2 seconde losgelaten ook al houd ik de knop ingedrukt. Ook bij het slepen van vensters en het selecteren van tekst wordt deze na 1-2 seconde los gelaten. Alleen als heeeeeeel langzaam sleep laat ie niet los.

Ik heb er een andere muis aangehangen (Logitech MX300 via USB) en die werkt prima. Ik heb de MM verwijderd bij bluetooth apparaten en opnieuw toegevoegd maar dit heeft geen effect. Ik kan op het internet en op de apple support site eigenijk niks concreets vinden wat hierop lijkt.

Mac OS: 10.4.11

Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 4% gewijzigd door htf99 op 29-11-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-04 21:20

LoneWolf

Just a Byte

Zow vandaag toch maar eens de stap genomen om dat verrekte balletje eens goed schoon te maken.

Ik heb http://mightymouserepair.com/ gebruikt als guide.

Er kwam ongeveer net zo veel vuil uit mijn balletjes houder als het zichtbare deel van het balletje.
Behoorlijk veel dus, in ongeveer een ruim jaar opgebouwd. Vooral op de bovenste as zat heeel erg veel zooi. Dit komt waarschijnlijk doordat je veel meer naar beneden scrolt als naar boven.

De rand is helaas niet onbeschadigd gebleven, misschien is een nog dunner of scherper mesje als ik had een beter idee. (zo'n ouderwets scheerblad wordt ook op internet wel genoemd, ik moest het doen met een scapel mesje en een klein afbreek mes)

Het reultaat: een geweldig scrollend balletje !

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01

4POX

Everybody is wired

LoneWolf schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:17:
Zow vandaag toch maar eens de stap genomen om dat verrekte balletje eens goed schoon te maken.

Ik heb http://mightymouserepair.com/ gebruikt als guide.

Er kwam ongeveer net zo veel vuil uit mijn balletjes houder als het zichtbare deel van het balletje.
Behoorlijk veel dus, in ongeveer een ruim jaar opgebouwd. Vooral op de bovenste as zat heeel erg veel zooi. Dit komt waarschijnlijk doordat je veel meer naar beneden scrolt als naar boven.

De rand is helaas niet onbeschadigd gebleven, misschien is een nog dunner of scherper mesje als ik had een beter idee. (zo'n ouderwets scheerblad wordt ook op internet wel genoemd, ik moest het doen met een scapel mesje en een klein afbreek mes)

Het reultaat: een geweldig scrollend balletje !
Ik gebruik de methode die ik bij one more thing heb gehoord. Beetje zonnebloem olie of olijfolie op je vingers en dan die bal maar rondrollen. Dan komt er ook veel stof naar boven gedraaid :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Ik vraag me af of dat wel zo'n goed idee is. Het vet komt dan natuurlijk ook aan je balletje te zitten... Dat vet trekt ook weer stof aan. En de "circle of dust" is weer rond. Bij mij werkt een beetje nat gemaakt microvezel doekje heel goed. Gewoon goed hard er overheen rollen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Hoedje schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:58:
Ik vraag me af of dat wel zo'n goed idee is. Het vet komt dan natuurlijk ook aan je balletje te zitten... Dat vet trekt ook weer stof aan. En de "circle of dust" is weer rond. Bij mij werkt een beetje nat gemaakt microvezel doekje heel goed. Gewoon goed hard er overheen rollen :).
Dat raad idd de machouse ook aan. Ding op zn kop houden en met een vochtige doek poetsen. Ik blijf het geen ideaal systeem vinden. Laten we hopen dat de opvolger wat meer soeps is en de zelfde looks heeft ;)

• MintyDoerak
  • Laatst online: 23-04 16:19
Heb hem ook open gemaakt en schoongemaakt. Kwam echt veel vuil uit. Hij werkt nu weer als vanouds! Had geprobeerd met een natte doekje, kwam weinig vuil uit enscrollde nog altijd niet zo lekker. Zou het iedereen wel aanraden. :)

Anoniem: 215679

zou mooi zijn om gewoon met je vingers een aai beweging te kunnen maken over bijvoorbeeld je rechtermuisknop, dit zou apple wel moeten kunnen maken, dat je net als op je touchpad kan scrollen, linker knop inhouden en met je rechter vinger zachtjes naar beneden :)

pimp apple feature :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 20:43
Hoedje schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:58:
Gewoon goed hard er overheen rollen :).
En dat was het punt, dat mijn scrollballetje er helemaal mee stopte... Hij reageert helemaal niet meer. Jammer. Maargoed, dan maar een wireless versie aanschaffen na MacWorld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Daedalus schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:44:
Wat ik wel van veel mensen hoor, is dat op een gegeven moment het scrollen maar een kant op gaat (alleen naar boven bijvoorbeeld). Wat dan helpt, is de muis met de scrollbal ondersteboven over stuk papier heen rollen. Dit laat dan een heel spoor aan vuil achter. Na dit gedaan te hebben werkt het scrollen vaak weer.
Heb ik verd*mme net een Mighty Mouse (BlueTooth) gehaald, werkt deze truuk gewoon perfect op mijn 1,5 jaar oude & 1 jaar oude muis.

Alles geprobeerd.
Alleen openen niet...

Maar thanks.

Schopje trouwens
De BlueTooth versie heeft trouwens wel een betere laser.
De bedrade versie heeft echt een muismat nodig, deze werkt prima op mijn ikea bureau.
Was het niet helemaal voor niets uitgegeven :)

[ Voor 15% gewijzigd door weeraanmelden op 28-12-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 12-04 08:45
De mijne wou niet meer naar beneden scrollen. Niets hielp. Alleen het met papier ondersteboven ding heb ik nog niet geprobeerd. Maar geen probleem, ik heb 'm binnen gedaan in de Apple Store en binnen 5 werkdage heb ik 'm terug. We zullen eens zien wat dat geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 15:25
Zo, na ongeveer 3weken gebruik gemaakt te hebben van mijn BT MM moet ik toegeven dat het een heerlijk muisje is! Alleen zijn er toch 2 minder plezante problemen:

1 mouse acceleration, ik ken Mousefix maar die is uit 2006.. Ik vrees dat dit fout gaat met Leopard. (proof me wrong?)
2 in Illustrator CS2 pakt hij het horizontaal/360°-scrollen niet. Als ik dat klitje linksom draai, zoemt hij in en 'naar rechts' ziet hij als uitzoomen. Ik heb met de instellingen van de MM zitten spelen maar zowel bij 360° én bij horizontaal/verticaal scrollen doet hij precies het zelfde. Het gekke is: Photoshop CS2 pakt hij prima op en gaat braaf naar rechts als ik dat wil :9

..anyone?
@weeraanmelden:

Klopt, de non-BT Mighty Mouse heeft ook geen laser, maar is nog optisch! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door stevenP op 30-12-2007 21:13 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Dit al gezien? :
Mighty Mouse verliest puist
De Mighty Mouse werd geïntroduceerd op 2 augustus 2005 en zorgde voor een kleine revolutie. Voor het eerst bracht Apple namelijk zelf een muis uit met meer dan één knopje. Ook was de scroll bal revolutionair, al kampte deze puist al snel met ouderwets vingervet en stof waardoor de werking af en toe naliet. Nu lijkt Apple met een oplossing te komen, want de puist gaat weg en wordt vervangen door een touch-vlak. Jawel! Ook de Mighty Mouse zal touchen.

Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=19939

Een bezoeker op de Duitse Apple website kwam bovenstaande afbeelding toevallig tegen. Hierop is een soortgelijke Mighty Mouse te zien is, ditmaal echter zonder puist. In mei diende Apple een patent in dat een dergelijke muis/touch functionaliteit beschrijft en daarom lijkt de introductie van een nieuwe muis steeds waarschijnlijker te worden.
En deze pics stond nog tussen de comments:

Afbeeldingslocatie: http://www.askbjoernhansen.com/archives/2003/12/29/DSC_4851-two_mice.jpg

Het lijkt me wel wat eigenlijk. Niet dat ik klaag over het balletje in de huidige MM, daar heb ik geen problemen me gehad. Ben in ieder geval wel blij dat ik nog heb gewacht met het aanschaffen van een MM (die ik nu heb heb ik geleend). Maar als hij er dan rond 15 januari ook echt komt, dan ga ik em wel halen. :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Als die uit komt dan ruil ik mijn oude in voor een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Vanitas schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:20:
Dit al gezien? :

[...]

En deze pics stond nog tussen de comments:

[afbeelding]

Het lijkt me wel wat eigenlijk. Niet dat ik klaag over het balletje in de huidige MM, daar heb ik geen problemen me gehad. Ben in ieder geval wel blij dat ik nog heb gewacht met het aanschaffen van een MM (die ik nu heb heb ik geleend). Maar als hij er dan rond 15 januari ook echt komt, dan ga ik em wel halen. :D
dat is gewoon een BT apple pro mouse :D ! dit is gewoon een fake dus,,,, ik geloof er niets van. hij ziet er precies het zelfde uit :P!

edit: zie http://www.ipodrock.com/images/apple_bt_miuse_s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 08-01-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 140651 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:06:
[...]

dat is gewoon een BT apple pro mouse :D ! dit is gewoon een fake dus,,,, ik geloof er niets van. hij ziet er precies het zelfde uit :P!

edit: zie http://www.ipodrock.com/images/apple_bt_miuse_s.jpg
Ah damn, ik wist nieteens dat daar een bluetooth versie van was. :X

In de zogenaamde transcripts wordt ook nog wat genoemd over de nieuwe Mighty Mouse:
New Accessories
Steve then lines up the three Mac desktops and points to their now common aluminum shells, then points out the white plastic Mighty Mouse. Quickly introduces the new aluminum Mighty Mouse, which is slightly slimmer than its predecessor and gets an extra 10% battery life.
On sale: TODAY. Shipping: TODAY.
Komt niet echt betrouwbaar op me over, maar ok. Vraag me ook af waarom ze de nieuwe nou ineens smaller moeten maken, voor zover ik weet zijn de maten van altijd hetzelfde gebleven.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Vanitas schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:38:
Komt niet echt betrouwbaar op me over, maar ok. Vraag me ook af waarom ze de nieuwe nou ineens smaller moeten maken, voor zover ik weet zijn de maten van altijd hetzelfde gebleven.
Aluminium muis... Right. Met ingebouwde verwarming zeker? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

Met gratis handschoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Exirion schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Aluminium muis... Right. Met ingebouwde verwarming zeker? :P
Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. :P Maar dat zou toch nog wel meevallen, als je em even vast hebt dan is ie toch wel op temperatuur? Zolang ze het balletje maar vervangen door een touchpad oid. Dan ben ik wel blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik hoop wel dat ze met een een andere muis en toetsenbord komen, de huidige passen niet echt bij het desgin van de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Niet passend bij het design van de iMac ???

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/imac/images/index_hero20071026.png

Vind ik juist wel erg goed passen hoor.... en het werkt ook nog eens heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vanitas schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:51:
Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. :P Maar dat zou toch nog wel meevallen, als je em even vast hebt dan is ie toch wel op temperatuur?
Neen. Weet je waar aluminium veel voor gebruikt wordt? :P Voor koellichamen in electronica. Het geleidt goed warmte en voert die ook makkelijk af naar de omgeving. Je hand zal dus 'gekoeld' worden door de muis omdat de muis niet echt op temperatuur komt maar als koellichaam werkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
Exirion schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:55:
[...]

Neen. Weet je waar aluminium veel voor gebruikt wordt? :P Voor koellichamen in electronica. Het geleidt goed warmte en voert die ook makkelijk af naar de omgeving. Je hand zal dus 'gekoeld' worden door de muis omdat de muis niet echt op temperatuur komt maar als koellichaam werkt.
Bullcrap, aluminium heeft een vrij lage warmtegeleidingscoëfficiënt van 237 W/m.K
Je hand zal de muis dus gewoon opwarmen omdat de muis te veel contactgeleiding heeft met de hand en te weinig radiatie om de warmte weer af te voeren.

Alu wordt idd veel gebruikt voor koellichamen omdat het daar voldoende voor geleidt en goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Wel gaaf als die nieuwe versie inderdaad komt, ben benieuwd!

Maar stiekem wil ik mezelf nog eens quoten, omdat ik nog steeds niet een oplossing gevonden heb. Sterker nog, ik ben nóg een programma tegengekomen die het niet lijkt te pakken: Traktor3 doet exact het zelfde als Illustrator: het horizontale scrollen zien als verticale scroll..
stevenP schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:12:
Zo, na ongeveer 3weken gebruik gemaakt te hebben van mijn BT MM moet ik toegeven dat het een heerlijk muisje is! Alleen zijn er toch 2 minder plezante problemen:

1 mouse acceleration, ik ken Mousefix maar die is uit 2006.. Ik vrees dat dit fout gaat met Leopard. (proof me wrong?)
2 in Illustrator CS2 pakt hij het horizontaal/360°-scrollen niet. Als ik dat balletje linksom draai (met de zoomtool), zoemt hij in en 'naar rechts' ziet hij als uitzoomen. Ik heb met de instellingen van de MM zitten spelen maar zowel bij 360° én bij horizontaal/verticaal scrollen doet hij precies het zelfde. Het gekke is: Photoshop CS2 pakt hij prima op en gaat braaf naar rechts als ik dat wil :9

..anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 23-04 16:28
Ik heb beide mighty muizen geprobeerd, dus zowel de bedraadde als de bluetooth. Maar ik kan toch niet anders zeggen als dat het vreselijke dingen zijn. Vooral de muis acceleratie is vreselijk icm met slechte gevoeligheid. Om over het hele klikken nog maar te zwijgen. Ik ben na een paar maanden toch weer terug bij logitech, de v470. Snel klein en bluetooth. Muizen kunnen ze bij apple niet maken, de touchpad op mijn laptop is daarentegen echt briljant, goede gevoeligheid en scrollen en context menu werken goed.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
M.b.t. de mouse acceleration. Daarvoor gebruik ik USB Overdrive. Ziet er wel een beetje verouderd uit, maar het werkt echt super. De standaard versnelling vind ik in OS X echt zwaar shit, en dit programma is echt een uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Tsja ik vond de versnelling ook 'zwaar shit', maar ik had eigenlijk wel een schijt aan die achtergrond apps. Dus ik besloot er maar gewoon mee te gaan werken en nu wil ik niet eens meer anders, ik waardeer deze besturing nu zelfs nog meer dan de Windows afhandeling van de acceleration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Bartjeee schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:16:
Ik hoop wel dat ze met een een andere muis en toetsenbord komen, de huidige passen niet echt bij het desgin van de iMac.
Beter?

Zelf verkeer ik in ongeveer dezelfde situatie als Kaspers; in het begin vond ik hem helemaal zijn geld niet waard (en dat is hij overigens nog steeds niets als het balletje weer eens vastzit). Maar als hij in optimale toestand werkt, is het voor mij echt wel een verademing. Mocht er op de MacWorld een nieuwe MM - multi-touch-variant - dan probeer ik mijn huidige voor een redelijke prijs van de hand te doen en een nieuwe te halen.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Kaspers schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:56:
Tsja ik vond de versnelling ook 'zwaar shit', maar ik had eigenlijk wel een schijt aan die achtergrond apps. Dus ik besloot er maar gewoon mee te gaan werken en nu wil ik niet eens meer anders, ik waardeer deze besturing nu zelfs nog meer dan de Windows afhandeling van de acceleration.
Dat heb ik ook een tijd geprobeerd, maar ik kan echt niet wennen aan die acceleratie. Als je langzaam wilt bewegen dan gaat het veel te langzaam, en wil je sneller dan gaat het te snel. Dus ik schiet steeds over de icons heen die ik wil aanklikken, of ik blijf er ergens voor steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Vanitas schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:12:
Dat heb ik ook een tijd geprobeerd, maar ik kan echt niet wennen aan die acceleratie. Als je langzaam wilt bewegen dan gaat het veel te langzaam, en wil je sneller dan gaat het te snel. Dus ik schiet steeds over de icons heen die ik wil aanklikken, of ik blijf er ergens voor steken.
Ik hoop dat je weet dat je dat kunt instellen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WkjeJlruaXMbZsrhXLEESXxm/full.png

[ Voor 60% gewijzigd door Kaspers op 11-01-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kaspers schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:56:

[afbeelding]
Heef toch geen moer met de normale muisbediening te maken :?

Ik snap overigens precies wat ie bedoelt: de acceleratiecurve in OS X is waardeloos. Het is gewoon 1 threshold met 2 snelheden. In Windows en tegenwoordig ook Linux heb je een nette curve en dat werkt een stuk fijner. Dat is dan ook meteen het grootste nadeel van OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:04:
[...]

Ik snap overigens precies wat ie bedoelt: de acceleratiecurve in OS X is waardeloos. Het is gewoon 1 threshold met 2 snelheden. In Windows en tegenwoordig ook Linux heb je een nette curve en dat werkt een stuk fijner. Dat is dan ook meteen het grootste nadeel van OS X.
Er zijn genoeg programma's om je muis te tweaken. Het is inderdaad niet te vergelijken met de Windows manier van muizen, maar sommige mensen vinden het héérlijk. Ik niet overigens, mijn muis is gewoon Windows-style afgericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:04:
"To control mouse pointer movement"

Heeft inderdaad niks met de normale muisbediening te maken :').

[ Voor 101% gewijzigd door Kaspers op 11-01-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

ik snap echt het probleem niet zo hoor. ik heb nu iets van een jaar mijn BT mighty mouse en heb hem nog nooit hoeven schoonmaken ! gewoon zorgen dat je niet met vette handen voor je mac gaat zitten en gaat muizen :P . ik zorg gewoon dat mijn handen schoon zijn ! zowiezo een stuk frisser, en een behoud voor je spullen. mischien een tip voor mensen die hier overmatig last van hebben ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kaspers schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:30:
"To control mouse pointer movement"

Heeft inderdaad niks met de normale muisbediening te maken :').
Misschien moet jij ZELF even beter lezen. Het gaat bij deze instellingen over het bedienen van de muiscursor met het toetsenbord. Het heet niet voor niks 'universal access', los van het normale muisinstellingen menu. Heeft er dus geen ruk mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Kaspers schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:56:
[...]

[afbeelding]
Ja, net als jij dacht ik ook dat dat er invloed op had. Maar het mag niet zo zijn :P

Zijn er trouwens nog meer mensen van plan om direct de nieuwe MM te kopen, mocht hij dan ook daadwerkelijk uitkomen bij macworld? Of toch eerst maar even wachten op de reviews er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239759

Mijne is er opeens mee opgehouden. Ik dacht eerst dat het aan de batterijen lag, maar na die opgeladen te hebben en verschillende batterijen te hebben geprobeerd is dat uitgesloten. Waar het dan aan kan liggen, hmm. Wel jammer, zo lang heb ik hem nog niet, maandje ofzo. Binnenkort maar eens bij de winkel (iCentre CS) langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Aangezien er toch geen nieuwe MM werd geintroduceerd op macworld heb ik er maar gewoon een gekocht. (de wireless versie) En hij werkt goed, op één punt na. Als ik bij System Preferences > Mouse & Keyboard > Bluetooth tab ga kijken dan staat daar mijn MM niet bij. Iemand enig idee hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen?

Hij werkt verder goed, maar het is wel lastig dat je niet kan zien hoeveel spanning de batterij nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ben er ook achter gekomen waardoor het probleem ontstond. Door USB Overdrive, die heb ik dus maar geuninstalled. Nu gebruik ik Steermouse, werkt iets minder goed dan USB Overdrive, maar nog steeds beter dan de standaard OS X snelheid. Want die is wel erg traag, ook zet je het op zijn snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Zooooo, vanavond mijn Mighty Mouse maar eens geopereerd.... ondanks nu een loszittende onderring (moet ik nog weer plakken) werkt het trackballetje weer opperbest.....

Een ervaring rijker.... plus het gevoel dat ik een nieuwe muis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Zelfde gedaan aleen idd de ondering moet ik ook nog vast zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb nu sinds dinsdagavond een MacBook (leve MM aanbiedingen O-) ) met, jawel, een BT Mighty Mouse, maar ik moet zeggen dat ik er erg aan moet wennen na jarenlang Logitech gebruik. Heel vervelend is het vooral dat de rechtermuisknop gewoon niet fijn werkt, maar dat is al wel vaker vernoemd hier.

Is er bij iemand van jullie geen tooltje oid bekend om de rechtermuisknop gewoon net iets lekkerder te laten werken? In ieder geval zodat ik m'n vinger gewoon op de linker muisknop kan laten liggen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

--MeAngry-- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:08:
Is er bij iemand van jullie geen tooltje oid bekend om de rechtermuisknop gewoon net iets lekkerder te laten werken? In ieder geval zodat ik m'n vinger gewoon op de linker muisknop kan laten liggen.
Dat is simpelweg technisch onmogelijk. Feitelijk heeft de muis maar 1 button en met een soort touchsensor kijkt ie of er links of rechts wordt ingedrukt. Dat kan dus alleen als je steeds maar op 1 kant tegelijk een vinger legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 23-04 15:34

Zoefff

❤ 

Dat gebeurt volgens mij gewoon hardwarematig, daar kan je weinig aan veranderen met een tooltje. Vind je het echt zo vervelend dan? Het is in het begin misschien even wennen, maar ik heb er nu absoluut geen last meer van. Ik klik nooit meer mis en de rechtermuisknop doet het altijd uitstekend :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49
Dat tooltje heet "ctrl toets" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
--MeAngry-- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:08:
Ik heb nu sinds dinsdagavond een MacBook (leve MM aanbiedingen O-) ) met, jawel, een BT Mighty Mouse, maar ik moet zeggen dat ik er erg aan moet wennen na jarenlang Logitech gebruik. Heel vervelend is het vooral dat de rechtermuisknop gewoon niet fijn werkt, maar dat is al wel vaker vernoemd hier.

Dat is gewoon een kwestie van wennen. In het begin ging het bij mij ook telkens fout, maar nu doe ik het zonder er bij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, als het opzich ook echt alleen maar om de contextmenu's ging was het nog niet zo'n probleem. Maar als ik met een muis van 80 euro daarom niet fatsoenlijk WoW kan spelen...
Ik bedoel, daar heb ik niet de tijd om m'n hand op te tillen zogauw als ik rechtsklik wil omdraaien naar een tegenstander in PvP, of überhaupt rondjes om em heen wil lopen.
Ik ben allang dood voordat ik m'n hand van m'n muis gelicht heb. :P

Ik heb daarom nu m'n zinnen gezet op een witte Logitech V470. Kost maar de helft van het geld, maar heeft wel een echte rechter muisknop. ;)
Hopelijk kan ik m'n MM nog terugbrengen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
--MeAngry-- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:47:
Nou, als het opzich ook echt alleen maar om de contextmenu's ging was het nog niet zo'n probleem. Maar als ik met een muis van 80 euro daarom niet fatsoenlijk WoW kan spelen...
Ik bedoel, daar heb ik niet de tijd om m'n hand op te tillen zogauw als ik rechtsklik wil omdraaien naar een tegenstander in PvP, of überhaupt rondjes om em heen wil lopen.
Ik ben allang dood voordat ik m'n hand van m'n muis gelicht heb. :P

Ik heb daarom nu m'n zinnen gezet op een witte Logitech V470. Kost maar de helft van het geld, maar heeft wel een echte rechter muisknop. ;)
Hopelijk kan ik m'n MM nog terugbrengen.
Hmm ja, voor gamen is de MM inderdaad niet zo handig. Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk, toen ik windows nog op mn MBP (naast OS X) had staan had ik de MM nog niet :P

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Vanitas schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van wennen. In het begin ging het bij mij ook telkens fout, maar nu doe ik het zonder er bij na te denken.
Ik ben al een jaar aan het wennen, maar bij mij gaat het nog steeds mis, zelfs als ik mijn linkervinger optil denk hij nog steeds dat ik linksklik ipv rechts... irriteerd me mateloos. Tis dat er geen andere muizen te krijgen zijn (draadloos en wit) anders had ik die al lang gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik vind dat de batterijen van m'n machtige muis vrij snel leeg zijn, is het de bedoeling dat ik het schuifklepje (bijv. 's nachts) sluit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 00:03
NickvdB schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:03:
Ik vind dat de batterijen van m'n machtige muis vrij snel leeg zijn, is het de bedoeling dat ik het schuifklepje (bijv. 's nachts) sluit ?
Ik heb geen mm, maar kdenk idd wel dat t de bedoeling is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee is niet nodig, het apparaat schakelt zichzelf uit wanneer deze niet wordt gebruikt na een X aantal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Vreemd, ik gebruik mijn MM al 5 maanden op mijn werk met de twee batterijen die er bij zaten. Ik doe wel het schuifklepje dicht als ik het kantoor verlaat, maar volgens mij gaatie netjes in slaapstand na 5 minuten geen gebruik.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

die van mij heeft het een jaar volgehouden met de batterijen die er bij zaten. normaal dagelijks gebruik, maar wel het schuifje dicht als ook de macbook dicht ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Hmm, nou die van mij gaan ongeveer 5,5 weken mee, maar dan is 't wel zo'n beetje over. misschien toch maar klepje dicht doen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Nick, wat voor batterijen gebruik je ?
Ik heb zelfs al lithuim van conrad en van de media markt gebruikt, maar verder als 2 weken per batterij kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 23:37

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Kaspers schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:07:
Nee is niet nodig, het apparaat schakelt zichzelf uit wanneer deze niet wordt gebruikt na een X aantal minuten.
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met de MM (al dan niet de blauwtand versie) maar wat vinden jullie de pluspunten van de muis?
Gebruik zelf een VX Revolution van Logitech, helaas is die wel een usb poort nodig voor t ontvangertje. Daarom zit ik er aan te denken om de MM te kopen. Heb er een paar keer een paar minuten mee gebrowsed en ik vind zelf dat hij zo stroef glijdt, en niet superprecies (lees: trage respons) is.

offtopic:
Hé Koos! Gebruik je nog je minidiskspeler?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

LoneWolf schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:40:
Ik heb zelfs al lithuim van conrad en van de media markt gebruikt, maar verder als 2 weken per batterij kom ik niet.
ik kan je HEMA batterijen aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171534

Mijn ervaring is ook dat niet-oplaadbare batterijen stukken langer mee gaan dan oplaadbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
LoneWolf schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:40:
Ik heb er nu batterijen van de Gamma inzitten, ik heb ze er vanmiddag rond 14:30 ingezet, zit nu al op 87%. dus zal deze keer wel niet aan de 5.5 weken kome als ik dat zo zie. :z
Alhoewel ik met de meegeleverde batterijen (Energizer?) wel langer deed.
tjbaker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met de MM (al dan niet de blauwtand versie) maar wat vinden jullie de pluspunten van de muis?
Gebruik zelf een VX Revolution van Logitech, helaas is die wel een usb poort nodig voor t ontvangertje. Daarom zit ik er aan te denken om de MM te kopen. Heb er een paar keer een paar minuten mee gebrowsed en ik vind zelf dat hij zo stroef glijdt, en niet superprecies (lees: trage respons) is.

offtopic:
Valt wel mee hoor, ligt ook aan de instellingen, en wat voor ondergrond je 'm op gebruikt. 't is verder een fijne muis, afgezien van de lastige scrollball. :X

[ Voor 48% gewijzigd door NickvdB op 21-03-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
tjbaker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:46:

offtopic:
Ik het scrollen met een Mighty Mouse gewoon geniaal, behalve dan onder Windows, maar daar gebruik ik hem toch niet mee. De wireless Mighty Mouse heeft i.m.o. een iets tragere respons dan de bedrade versie, daarom heb ik ze ook met draad.

offtopic:
Tjeerd! kom je nog eens iemand tegen hier!
Haha nee geen minidisk meer voor mij :P, iPhone \O/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ik heb de muis nu een 3 tal maanden in gebruik, de ene keer zegt Istat Pro dat er nog 93% batterij is de andere keer 100...

Ik krijg wel meer en meer last dat de muis ineen keer begint te haperen, dan moet ik even de switch van onder aan en uit zetten en dan werkt het weer vlotjes, is dit een teken dat de batterij toch bijna vervangen moet worden?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

tjbaker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:47:
[...]

ik kan je HEMA batterijen aanraden ;)
Ik heb dus LITHIUM gekocht, net als wat er bij aanschaf bij zat, alleen die Energizers zijn hier bijna niet te krijgen, alleen Conrad en de Saturn/Mediamarkt hebben vergelijkbare, althans LITHIUM batterijen, Conrad is eigen merk, saturn weet ik zo niet meer, wel gewoon merk was dat uit duitsland, ansmann of zo.

Hte betreft dus GEEN oplaadbare batterijen, maar een nieuwere soort als Alkaline.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 22-03-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb dezelfde lithium batterijen als de originele energizers gekocht op GreenCell.nl. Extra voordeel van lithium batterijen is dat ze minder wegen dan alkaline batterijen en zeker minder dan oplaadbare.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje (minder dan een maand) een Mighty Mouse, en sinds een half uurtje werkt het naar beneden scrollen ineens niet meer..
Naar boven en naar links en rechts wel.

Heb de muisinstellingen al gecontroleerd en even het scrollen aangepast naar 360 graden, dan werkt ie nog niet. Ook herstarten van mijn MacBook helpt helaas niet.

Iemand die dit toevallig al eerder heeft meegemaakt en een oplossing heeft, of moet ik gewoon naar de Apple Store en mijn muisje inruilen tegen een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je je muis schoonmaakt, werkt het scrollen weer. Schoonmaken doe je door de muis ondersteboven over een stuk papier te scrollen. Zie ook How to clean your Mighty Mouse.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Daedalus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:58:
Als je je muis schoonmaakt, werkt het scrollen weer. Schoonmaken doe je door de muis ondersteboven over een stuk papier te scrollen. Zie ook How to clean your Mighty Mouse.
Inderdaad.. Nu werkt ie meteen weer. Raar dat ie wel naar boven scrolled als ie vies is. Dankjewel in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Sjoerd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:40:
Ik heb de muis nu een 3 tal maanden in gebruik, de ene keer zegt Istat Pro dat er nog 93% batterij is de andere keer 100...

Ik krijg wel meer en meer last dat de muis ineen keer begint te haperen, dan moet ik even de switch van onder aan en uit zetten en dan werkt het weer vlotjes, is dit een teken dat de batterij toch bijna vervangen moet worden?
Nee, dat is eerder een teken dat je BlueTooth verbinding effe in de war is. Ik zie nu in iStat Pro ook dat ik zo'n MM tekentje er heb. Gaaf, ik heb deze MM nu al zo'n 7 a 8 maanden en de originele batterijen uit de verpakking worden geregistreerd als nog 92% vol. Ik geef toe dat ik een keyboard type ben en dat ik op mijn werk het beestje alleen tijdens kantoor tijden gebruik. Ook zet ik hem uit als ik weg ga. Maar het verbaasd me dan alsnog dat de batterijen nog niet door eventuele slekstroompjes zijn leeg gelopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zojuist mijn Mighty Mouse teruggebracht voor reparatie, hij deed sinds vanmorgen niks meer. Gelukkig viel het nog net binnen de garantie (23-04-2007 gekocht). Hopen dat ik hem snel weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

MrAcid schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:00:
Zojuist mijn Mighty Mouse teruggebracht voor reparatie, hij deed sinds vanmorgen niks meer. Gelukkig viel het nog net binnen de garantie (23-04-2007 gekocht). Hopen dat ik hem snel weer terug heb.
kreeg je niet meteen een vervangen exemplaar?? Ik had laatst een kapot tobo (alu) en kreeg tegelijk met inleveren van het te repareren model een nieuwe. Die mocht ik meteen houden. Maar misschien verschilt dit omdat ik het bij Apple online store heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171534 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:06:
Mijn ervaring is ook dat niet-oplaadbare batterijen stukken langer mee gaan dan oplaadbare.
mijn ervaring is precies omgekeerd, op de bijgeleverde Energizers na (schijnen hier niet verkrijgbaar) heb ik eerlijk gezegd alleen IKEA Alkaline batterijen gebruikt. Die begonnen op 100% (iSat) en per dag zag ik het niveau zakken. Ik heb sinds kort GP2500mah batterijen en gaan al zeker een week of 6,7 mee (heb nog maar 1 laadcycle gedaan, zal levensduur nog eens posten na een paar laadcycles) Bovendien kost opladen geen drol vrij weinig. Een nadeel is dat de oplaadbare batterij wat zwaarder is dan een gewone. Dat maakt de MM wel zwaarder en hij glijdt toch al zo k*t (vind ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 07-05-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoerd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:40:

bij mij gebeurt dit ook wel eens, maar dat is meestal als ik mijn mobiele telefoon via Bluetooth heb gebruikt, even schuifje aan en uit zetten en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 232049 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:47:
[...]
Een nadeel is dat de oplaadbare batterij wat zwaarder is dan een gewone. Dat maakt de MM wel zwaarder en hij glijdt toch al zo k*t (vind ik)
Hij doet het ook op 1 batterij :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:27:
[...]

heb ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zpottr schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:27:
[...]

Zo dat wist ik niet :o Damn, dat scheelt een hoop gek o//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255180

Hmmm mijn mighty mouse loop de laatste 2 dagen ineens "vast"
Bewegen lukt nog maar Klikken werkt niet meer. Even de verbinding herstellen lost het probleem wel op meestal maar het lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244969

Ik heb de draadloze Mighty Mouse ongeveer een half jaar in gebruik gehad: NIETS DAN ELLENDE MET DAT DING. Eeuwige problemen met de scrollknop. In het begin lukt schoonmaken nog door heftig met het scrollballetje te rollen op de mousepad, maar dat is nu ook afgelopen. Vanmorgen eindigde dat ding zijn leven tegen een kastdeur. Dit is absoluut de slechtste Apple-aanschaf die ik ooit gedaan heb.
De vormgeving is mooi, maar de ergonomie is slecht, hij ligt niet lekker in de hand. Dit is de eerste muis waarbij ik na verloop van tijd koude vingers en spierpijn kreeg.
Verder heb ik niets dan goeds over voor Apple, maar dit is de Apple-miskleun van de eeuw.

Voor wie overweegt de Mighty Mouse aan te schaffen: Niet doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260833

Ja de scrollknop is gewoon subtiel, als je vaak vieze vingers hebt wordt ie sneller vies en moet je 'm schoonmaken. Kan het beste met een lichtvochtige microvezel doek, met de bal over een mousepad rollen lijkt me niet een geweldig idee aangezien die vaak ook vies wordt door huidvet en dergelijke.

Van de ergonomie heb ik nooit last gehad, al kan ik me voorstellen (heb productontwerpen gedaan en aardig wat ergonomielessen gehad) dat mensen die er gevoelig voor zijn, er last van krijgen. En ik heb wel grondig RSI gehad, niet van de muis, maar door te weinig ondersteuning van m'n arm.

Voor mij is het de meest geniale muis die ik ooit heb gehad, fatsoenlijke 2 knoppen muis, weinig last van rommel, 360 graden scrollen werkt geweldig en ik ben een van de weinige mensen in de klas die geen extra mousepad nodig heeft, maar gewoon op de tafel of m'n broek muist.

Ik gebruik verder oplaadbare 2500MaH batterijen, gewoon twee, het gewicht van de muis doet me niet zo veel. Ik geloof alleen dat ik niet zo lang met die batterijen doe als sommige anderen, kan ook goed liggen aan het feit dat die batterijen al vrij oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Mijn Mighty Mouse heeft sinds vandaag problemen met de knoppen. Als ik op de linkermuisknop of rechtermuisknop druk komt mijn dashboard ervoor, die ik op de middelste knop ingesteld heb. Ik heb al geprobeerd om ergens tegen aan te tikken met de muis, misschien dat er iets vast zat. Maar dit heeft niet geholpen. Alle instellingen zijn goed trouwens. Weet iemand hier een oplossing voor misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:47:
[...]
... Ik heb sinds kort GP2500mah batterijen en gaan al zeker een week of 6,7 mee (heb nog maar 1 laadcycle gedaan, zal levensduur nog eens posten na een paar laadcycles) Bovendien kost opladen geen drol vrij weinig. Een nadeel is dat de oplaadbare batterij wat zwaarder is dan een gewone. Dat maakt de MM wel zwaarder en hij glijdt toch al zo k*t (vind ik)
hm ik met m'n grote mond :X 1 GP2500mah batterij gaat bij mij 3 weken mee (2 batterijen moeten dus wel 6 weken halen) Maar: 24/7 aan, net als de PC zelf - gesteld dat ik de MM uit zou zetten overdag en 's nachts zou 6 weken haalbaar moeten zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 29-05-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260833

nonan schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:39:
Mijn Mighty Mouse heeft sinds vandaag problemen met de knoppen. Als ik op de linkermuisknop of rechtermuisknop druk komt mijn dashboard ervoor, die ik op de middelste knop ingesteld heb. Ik heb al geprobeerd om ergens tegen aan te tikken met de muis, misschien dat er iets vast zat. Maar dit heeft niet geholpen. Alle instellingen zijn goed trouwens. Weet iemand hier een oplossing voor misschien?
Het lijkt me dat er dan iets onder het balletje zit waardoor de muis denkt dat die mee ingedrukt wordt. Heb je 'm al geprobeerd schoon te maken? En dan niet op de manier van winfriend maar die van Daedalus:
Daedalus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nou, ik heb per ongeluk mijn VX Revolution tegen de verwarming aangeketst, waardoor mn scrollwiel afbrak. Goed moment om de MM BT te proberen en hij bevalt goed! Is een kwestie van wennen, de VX Revolution was toch net even wat preciezer imo, maar het went snel. Daarnaast is het erg handig omdat ik geen reciever meer nodig heb :) Blijheid! ohja, scrollen = geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222889

Heb zelf afgelopen dinsdag mijn Bluetooth Mighty Mouse gehaald en ben er erg tevreden mee! Heb eindelijk mijn muismat weg kunnen doen. Enige probleem waar ik tegen aanloop is als ik mijn MacBook in de slaapstand zet, vervolgens mijn muis uitzet, even later terugkom, mijn muis aanzet en vervolgens mijn MacBook weer openklap, hij de muis niet herkend. Ik moet dan opnieuw connecten. Weet iemand hier een oplossing voor of gaat t gewoon niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik gebruik inmiddels al meer dan een jaar de draadloze Mighty Mouse, en mijn balletje scrollt nog steeds naar volle tevredenheid. Heel af en toe maak ik 'm schoon, maar dit is zo weinig dat ik me niet eens kan herinneren wanneer dat voor het laatst nodig is geweest. Ik rook niet en kom ook niet met vieze / vette / plak / kruimelvingers aan mijn tobo of muis. Hij pakt ook gewoon mijn bureau zonder muismat, ben dan ook erg tevreden MM gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:39

Don Quijote

El Magnifico

Even een stukje frustratie. Wat een ramp van een muis! Het scrollballetje lijkt een volkomen eigen leven te leiden en nog vervelender is dat het altijd volkomen willekeurig lijkt of hij een rechter muisklik wel of niet registreert. Negen van de tien keer kan ik drukken wat ik wil aan de rechter zijde van de muis, maar de muis blijft het toch zien alsof ik de linker knop indruk. Een enkeltje marktplaats voor dit onding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Linker vinger optillen als je rechts wilt klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Het scrollballetje is inderdaad een ramp. Ik vind 'm heel fijn werken als -ie het doet, maar na een paar dagen zonder schoonmaken scrollt -ie moeilijk (of helemaal niet). Heel irritant als je je vinger spastisch beweegt, en de pagina scrollt slechts enkele millimeters naar onderen :S

Trouwens, zoomen met Google Maps is helemaal een ramp: ook als het balletje werkt! Hij zoomt veel te snel, en ongecontroleerd. Ben ik de enige die dit ondervindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Erwin_Br schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:58:
Het scrollballetje is inderdaad een ramp. Ik vind 'm heel fijn werken als -ie het doet, maar na een paar dagen zonder schoonmaken scrollt -ie moeilijk (of helemaal niet). Heel irritant als je je vinger spastisch beweegt, en de pagina scrollt slechts enkele millimeters naar onderen :S

Trouwens, zoomen met Google Maps is helemaal een ramp: ook als het balletje werkt! Hij zoomt veel te snel, en ongecontroleerd. Ben ik de enige die dit ondervindt?
Nee, je bent niet de enige met het Google Maps 'probleem'. Op zich telt de Google Maps API het aantal scroll ticks, maar dat is veel meer bij de MM per beweging, dan een Logitech muisje met een groot wiel.

Wat betreft de schoonheid van de MM scrollwheel, tja... hij doet het bij mij weken tot maanden lang en dan moet ik de reinigingsinstructies uit het boekje uitvoeren. Dan werkt het weer top voor een tijd. Dus op zijn kop op een droog stukje stoef of papierendoekje scrollen. Dan wordt ie schoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:39

Don Quijote

El Magnifico

MrAcid schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:47:
Linker vinger optillen als je rechts wilt klikken.
Dit had ik vast ook in de handleiding kunnen vinden :D. Toch bedankt, de muis werkt op deze manier inderdaad al beter :). Al vind ik het nog niet perse handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik kan me niet voorstellen dat wijsvinger optillen en met middelvinger klikken Arbotechnisch erg verantwoord is..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste