Op batterijen zekerVerwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:07:
Man wat een zaligheid om mee te werken!
Had al enkele maanden een MM mét draad, maar die was me iets te licht (raar maar waar, ik wil wat gewicht in m'n muis), is nu dus perfect!
Meteen ook een wireless Apple Toetsenbord gekocht.
Kan Apple nu geen wireless dockconnector maken voor 'n iPod (Wifi ofzo)? Dan had ik hier geen kabels meer op m'n bureau. Ok, zou wat trager gaan dan via USB2.0, maar daar zou ik geen problemen mee hebben...
Ik ben ook zeer tevreden over mijn WMM. Ik ben ook van plan om een draadloos toetsenbord te kopen , maar ik vind de aanslag van de toetsen niet echt goed. Had het liever wat zachter gewild (meer zoals bij een notebook).
Moet je echt tijdens het werken je wijsvinger omhoog houden? Ik heb altijd mijn muis vast als ik bijvoorbeeld iets lees op internet, en 30 min je vinger niet neer kunnen leggen lijkt mij niet echt lekker muizen......Hertog schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:13:
Ik heb inmiddels ook enkele dagen een WMM. Ik vind hem erg prettig, hij lijkt fijner te reageren dan de gewone Wireless Mouse, al heb ik die nu niet bij de hand, dus het is een vergelijking op gevoel. Het klikken met rechts, door de sensor, gaat prima, ik heb nog niet één keer mis geklikt. Ik hoefde ook niet echt aan te wennen mijn wijsvinger omhoog te houden of zo, het ging gewoon automatisch goed. Het scrollballetje bevalt ook erg goed, al is van links naar rechts scrollen nog wat onwennig. Het enige minpunt vind ik de zij-knoppen: deze zitten te hoog, en je moet ze te stevig indrukken. In de praktijk moet ik mijn hand verplaatsen om die knoppen te gebruiken, waardoor ik ze waarschijnlijk niet vaak zal gebruiken. Dat vind ik dus het enige verbeterpunt: die knoppen moeten naar beneden, en liefst ook afzonderlijk in te drukken worden. Verder een prima muis, waar ik erg blij mee ben.
Waarom zou dat moeten ?GoEV6 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:38:
[...]
Moet je echt tijdens het werken je wijsvinger omhoog houden? Ik heb altijd mijn muis vast als ik bijvoorbeeld iets lees op internet, en 30 min je vinger niet neer kunnen leggen lijkt mij niet echt lekker muizen......
Is hij al leverbaar bij de Premium Sellers .. ?
De knoppen zijn geen touch knoppen, je moet als het ware de bovenkant van de muis roteren om te klikken. Het aanraken van de muis beïnvloed alleen het links/midden/rechts klikken. Voor rechts klikken moet je dus je wijsvinger optillen.
Hier stond achterhaalde informatie…
Nu je het zegt .. het gebeurt automatisch , ben nog een met - draad versie bezitter.DiGiSTORM_ schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:33:
De knoppen zijn geen touch knoppen, je moet als het ware de bovenkant van de muis roteren om te klikken. Het aanraken van de muis beïnvloed alleen het links/midden/rechts klikken. Voor rechts klikken moet je dus je wijsvinger optillen.
Inderdaad, ik doelde erop dat dat eigenlijk vanzelf ging, dat ik me dat dus niet aan hoefde te leren. Je hand op de muis houden gaat gewoon. En als je je hand op de hele muis houd tijdens het klikken, zoals normaal tijdens het surfen, klikt hij gewoon als 'links'. Alleen een echte rechtsklik moet met alleen de rechterhelft aangeraakt.DiGiSTORM_ schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:33:
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Nu twee weekjes Wireless. Werkt opzich oke, alhoewel ik de mighty met draad beter en sneller vond reageren. Maarja, je moet wat overhebben voor looks.
Zo, mijn eerste (van de 2) meegeleverd batterijen is leeg. En dat pas na 2 (eigenlijk 1 maand en 30 dagen :-D ) maanden intensief (zeer intensief al zeg ik het zelf) gebruik....
Dus nu de 2e van de meegeleverde batterijen erin. Dus in december hoef ik pas weer 1 nieuwe batterij erin te doen.
Het energiegebruik vind ik dus ook grandioos!!!
Dus nu de 2e van de meegeleverde batterijen erin. Dus in december hoef ik pas weer 1 nieuwe batterij erin te doen.
Verwijderd
vergeet niet dat de bijgeleverde batterijen 11 gulden per stuk kosten.... (5 euro p/st), ze gaan iets langer mee dan de duracells van 1 euro per stuk!Red schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:56:
Zo, mijn eerste (van de 2) meegeleverd batterijen is leeg. En dat pas na 2 (eigenlijk 1 maand en 30 dagen :-D ) maanden intensief (zeer intensief al zeg ik het zelf) gebruik....
Verwijderd
Iemand ook het probleem dat als je met toetsenbord en muis via bluetooth bezig bent, en je wilt ondertussen je GSM syncronizeren via BT, de hele boel wat schokkering gaat verlopen? Bedoel hiermee de verbinding tussen je WMM en je Mac
@ MaxVoltar: nee, geen problemen mee eerlijk gezegd. Of er misschien niet zo op gelet, maar hier met WMM en Wireless Bluetooth Keyboard in combinatie met een SE K800 geen merkbare problemen mee.
Nog niet. Ze zijn er wel al, maar deze worden eerst aan klanten uitgeleverd. Het kan niet lang meer duren voordat ze volop op voorraad zijn.carfreak02 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:36:
Is hij al leverbaar bij de Premium Sellers .. ?
Ik heb nu sinds ongeveer een week een WMM, gekocht in een apple centre. Heerlijk apparaat
Fotonerd
Verwijderd
Kwam er dus pas naar een paar dagen achter dat je de linkervinger omhoog moet doen wil je het rechtergedeelte gebruiken. Vond het al zo vreemd dat ie maar sporadisch deed. Volgende keer maar even handleiding lezen.

Verwijderd
Oef net terug van een dagje druk werken, was ik m'n WMM toch niet vergeten zeker *paniek*
Hele dag op zo'n vettig (as in: er heeft iemand met z'n spekvingers op gezeten) logitech muis moeten werken...
Hele dag op zo'n vettig (as in: er heeft iemand met z'n spekvingers op gezeten) logitech muis moeten werken...
Verwijderd
ik hb nu sinds paar dagen een WMM...lijkt erop dat ie vaak de rechterklik niet goed registreert!
en nee ik hou geen vinger op het linkervlak
hij mist zo'n 50% van alle secondary clicks...en ziet ze gewoon als primary clicks
iemand een idee ? dit heb ik op zowel een PB als een MacBook.
dan klik je niet genoeg rechts... ook moet je genoeg naar de voorkant van de muis zeg maar klikken.
Ik heb zojuist mij Wireless Mighty Mouse ontvangen en omdat mijn Macbook nog niet binnen is, heb ik geprobeerd om m aan mijn Windows PC te leggen, en met succes wel te verstaan. Linker muisknop, rechtermuisknop en verticaal scrollen werkt allemaal. Zowel op mijn laptop als mijn vaste PC.
Alleen de drukgevoelige knoppen aan de zijkant en horizontaal scrollen lukt me niet. (Wat ik overigens geen enkel probleem vindt.)
Voor het pairen heb ik gebruik gemaakt van sleutel '0000' daarna even in de services het vinkje aanzetten bij 'stuurprogramma's voor toetsenb........', de muis even uit en weer aan en voila!
Overigens paren ze na het uitzetten en daarna weer aanzetten nadat ik een paar keer links en rechts klik op de WMM. Dus niet geheel automatisch, maar het is niet hinderlijk.
Alleen de drukgevoelige knoppen aan de zijkant en horizontaal scrollen lukt me niet. (Wat ik overigens geen enkel probleem vindt.)
Voor het pairen heb ik gebruik gemaakt van sleutel '0000' daarna even in de services het vinkje aanzetten bij 'stuurprogramma's voor toetsenb........', de muis even uit en weer aan en voila!
Overigens paren ze na het uitzetten en daarna weer aanzetten nadat ik een paar keer links en rechts klik op de WMM. Dus niet geheel automatisch, maar het is niet hinderlijk.
edit:
De middelste muisknop werkt overigens ook, handig in FireFox
De middelste muisknop werkt overigens ook, handig in FireFox
[ Voor 16% gewijzigd door awenger op 17-10-2006 16:55 ]
Verwijderd
umm ik heb even nagezocht maar het is een probleem bij velen. het is gewoon een defecte muis. ik stuur hem terug.BaSsDruM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:20:
dan klik je niet genoeg rechts... ook moet je genoeg naar de voorkant van de muis zeg maar klikken.
hmm intressant, ik heb hier namelijk ook ontzettend last van, soms werkt 't echt perfect maar als je echt "bezig" bent (en dus niet beetje gaat zitten testen van werkt 't...) registreerd ie meestal rechtermuis knop als linker... is redelijk hinderlijk, ik heb 'em pas sinds donderdag dus kan 'em nog wel terugsturen denk ik. Hoe lang duurt zoiets?Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:43:
[...]
umm ik heb even nagezocht maar het is een probleem bij velen. het is gewoon een defecte muis. ik stuur hem terug.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Soms doet de scrollbal het een klein beetje, soms niet, daarna weer perfect 
Erg vervelend, met wat voor doekjes maken jullie het schoon?

Erg vervelend, met wat voor doekjes maken jullie het schoon?
gewoon ff ondersteboven over mijn spijkerbroek of oude theedoek (die ook voor de bril te poetsen gebruikt wordt) rollen en lichtjes drukken helpt tot nu toe iedere keer goed.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Heeft er iemand last van een los metalen lipje (binnenkant) of is er iemand die uberhaupt zn MM heeft opgegemaakt?
Ik kan er dus 1 overnemen voor 30 euro maar die heeft dus bovenstaand euvel (waar het lipje is vastgeplakt. Dit 'veelkomend' probleem zou ook in de recentste uitgave van de macfan beschreven staan (maar daar heb ik geen abbo op).
Ik kan er dus 1 overnemen voor 30 euro maar die heeft dus bovenstaand euvel (waar het lipje is vastgeplakt. Dit 'veelkomend' probleem zou ook in de recentste uitgave van de macfan beschreven staan (maar daar heb ik geen abbo op).
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Verwijderd
Ik heb de k750 en de wireless meuk. Dat gaat bij allemaal prima zonder schokken tijdens iSync.lowfi schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 01:21:
Heb je toevallig een K750?
Nou, het lijkt wel of mijn muis inmiddels is overleden. Tenminste de trackball die erin zit doet helemaal niets meer. Kan nog wel middelklikken maar scrollen ho maar.
Inmiddels al vaker geprobeerd om hem op de Apple manier schoon te maken
Maar dat werkt dus niet (meer). Wordt dit een garantiekwestie of heb ik 65euro in 3 maanden weggegooid....?The same procedure can be used to clean the scroll ball on your Mighty Mouse if it has become discolored or dirty. Use a clean lint-free cloth lightly moistened with water. Wipe the ball and the surrounding area, making sure to rotate the ball itself to ensure complete coverage. If the scrolling feels rough or if the scroll ball isn't scrolling up, down, or side-to-side, hold the mouse upside-down and roll the ball vigorously while cleaning it to help dislodge any particles that may have collected on the internal hardware.
Garantie natuurlijk. Maar dit probleem heeft echt iedere MM en is al heel wat keren besproken.Red schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:57:
Nou, het lijkt wel of mijn muis inmiddels is overleden. Tenminste de trackball die erin zit doet helemaal niets meer. Kan nog wel middelklikken maar scrollen ho maar.
[...]
Maar dat werkt dus niet (meer). Wordt dit een garantiekwestie of heb ik 65euro in 3 maanden weggegooid....?
Ja, dat weet ik. Had ik ook al gelezen enzo, maar ben benieuwd of het bij die mensen ook allemaal onder de garantie viel / valt.... en hoe Apple (Center's) daar mee omgaan. Gewoon bring in and return new, of eerst opsturen en dan pas een nieuwe krijgen.
Gewoon terug brengen. Wordt niet moeilijk over gedaan. iig bij ons nietRed schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:12:
Ja, dat weet ik. Had ik ook al gelezen enzo, maar ben benieuwd of het bij die mensen ook allemaal onder de garantie viel / valt.... en hoe Apple (Center's) daar mee omgaan. Gewoon bring in and return new, of eerst opsturen en dan pas een nieuwe krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door LoeiOrdinair op 08-11-2006 23:18 ]
Vandaag m'n Wireless Mighty Mouse binnen gekregen. Afgelopen zondag besteld. Goede muis. Het scrollen werkt echt perfect, dat allereerst. Ook is deze muis ideaal i.c.m. mijn MacBook. Ik heb nog steeds mijn 2 usb poorten vrij. Die heb ik hard nodig.
Het grootste nadeel vind ik de 2 zijknoppen. Ik werd al ongerust omdat ik dacht dat ze het niet deden. Wat bleek? Ik drukte te zacht. Mijn god, wat moet je een partij hard drukken op die knoppen, zeg. Ik moet mijn hand eerst in een andere positie op de muis leggen eer ik ze goed kan indrukken. Vaak klik ik ook automatisch op de primaire knop waardoor Dashboard na een halve seconde weer weg is
Verder een goed en leuk uitziend muisje. Allee hopen dat het indrukken van de zijknoppen mij in de toekomst wat beter afgaat.
Het grootste nadeel vind ik de 2 zijknoppen. Ik werd al ongerust omdat ik dacht dat ze het niet deden. Wat bleek? Ik drukte te zacht. Mijn god, wat moet je een partij hard drukken op die knoppen, zeg. Ik moet mijn hand eerst in een andere positie op de muis leggen eer ik ze goed kan indrukken. Vaak klik ik ook automatisch op de primaire knop waardoor Dashboard na een halve seconde weer weg is
Verder een goed en leuk uitziend muisje. Allee hopen dat het indrukken van de zijknoppen mij in de toekomst wat beter afgaat.
Verwijderd
Ik heb hem ook besteld. Wordt morgen meegenomen door mijn broer vanuit Amsterdam. Studentenkorting en zo. We hebben er al eentje in huis. (2 deuren verderop) Gaan deze elkaar lastigvallen? Ik muizen op zijn iMac, of hebben we hier geen last van? Weet iemand dat?
Anders weten we het morgen natuurlijk zelf.
Anders weten we het morgen natuurlijk zelf.
Geen last van, je moet hem 'pairen' zodat hij enkel met jouw pc werkt (zelfste zoals met de Apple Remote).
Ik had dat met de staart-versie van de mighty mouse ook, maar na verloop van tijd zijn de knopjes vanzelf soepelder geworden. Je hoeft ze ook niet allebei in te drukken, een van de twee is genoeg.Gabliboeba schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:12:
Verwijderd
We hebben nu 3 macs in huis, alle 3 met front row (&afstandsbediening). Deze gaan volgens mij via erg sterk IR-licht. Deze werken dus ook op alle mac's. Wel handig als m'n broer stomme muziek aan heeft natuurlijk, maar ach, we hebben beloofd niet elkaar lastig te vallen.F e r o x schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:25:
Geen last van, je moet hem 'pairen' zodat hij enkel met jouw pc werkt (zelfste zoals met de Apple Remote).
Als we de muizen pairen hebben we er dus geen last van. Nou perfect, de muis komt vanmiddag aan.
Ik lees hierboven nogal wat reacties over het moeten installeren van software en een reboot die nodig zou zijn. Dat is hier (Tiger met alle updates) in ieder geval niet nodig: Bluetooth icon -> Configure Bluetooth Device -> etc. en klaar. Even knoppen instellen en alles werkt perfect met de CD nog in de verpakking, en dus uiteraard zonder reboot. Weet iemand of je nog extra's krijgt door installatie van de software op CD (meer opties, hogere precisie, enz)?
Zoef
Dit is natuurlijk lichtelijk offtopic, maar misschien is het voor jullie toch handig om het volgende ding even door te lezen:Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:01:
[...]
We hebben nu 3 macs in huis, alle 3 met front row (&afstandsbediening). Deze gaan volgens mij via erg sterk IR-licht. Deze werken dus ook op alle mac's. Wel handig als m'n broer stomme muziek aan heeft natuurlijk, maar ach, we hebben beloofd niet elkaar lastig te vallen.
Als we de muizen pairen hebben we er dus geen last van. Nou perfect, de muis komt vanmiddag aan.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302545
Dan kun je in elk geval zorgen dat je broer jou niet lastig kan vallen, omdat jouw mac alleen reageert op jouw remote
Ik heb nu ook de BTMM. Wat een heerlijke muis! Ik gebruik hem op mijn Windows-machine, dus kan geen gebruik maken van verticaal scrollen en de zijknoppen, maar dat gebruik ik toch nooit.
Verwijderd
Heeft er hier nog iemand last van een soort van "lag" wanneer er veel Bluetooth- of WiFi-verkeer is? Ik heb het in beide gevallen voor... Was net enkele grote bestanden via draadloos aan het overzetten op een andere computer, en m'n muis schokte constant...
Shit dat had ik dus ook, gewoon ding terug gestuurd en een logitech aangeschaft. Als het nu een "defect" was wil ik de WMM wel weer terug. Laat eens weten hoe het bij jullie is met de vervangende muis. Verder was de WMM perfect, alleen die rechtermuisknop was echt bagger bij mij.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:43:
[...]
umm ik heb even nagezocht maar het is een probleem bij velen. het is gewoon een defecte muis. ik stuur hem terug.
Ik heb ook het rechtermuis knop probleem. Ik ben bij de Applestore geweest voor advies. Ik moest even andere batterijen proberen en de muis opnieuw pairen. In het begin werkt de rechtermuis knop perfect. Maar na enige tijd houd die ermee op en reageert die als een normale linkermuis knop
Als ik het probleem bleef houden kon ik de muis aanbieden voor garantie. Dat ga ik zeker ook doen.
Als ik het probleem bleef houden kon ik de muis aanbieden voor garantie. Dat ga ik zeker ook doen.
hmmm moet ik hem toch maar opnieuw aanschaffen. Nogmaals proberen. Het was inderdaad een perfecte muis, maar dat gekloot met de rechterknop....
Zijn ze ook te koop bij mediamarkt? Kan ik hem zo weer halen. Als hij weer niet bevalt heb ik sowieso 14dagen ruilgarantie bij MM.
Zijn ze ook te koop bij mediamarkt? Kan ik hem zo weer halen. Als hij weer niet bevalt heb ik sowieso 14dagen ruilgarantie bij MM.
Ik had hetzelfde probleem met de rechterknop. Apple opgebeld en een paar dagen later had ik een nieuwe zonder problemen.
Verwijderd
ik ben zo'n beetje van plan zo'n mooie muis te kopen voor bij mn macbook, maar ik vroeg me af wat het constant aanhebben staan van bluetooth vraagt van je batterij. mijn macbook staat altijd alleen open als ik bezig ben, ook maar een minuutje niks doen en het klepje gaat dicht en dit ben ik met de mm ook van plan, schijfje dicht.
als ik de macbook dus alleen open heb staan terwijl ik werk ga ik het dan erg merken wat betreft leeglopen van de batterij of hebben we het dan over minuutjes?
als ik de macbook dus alleen open heb staan terwijl ik werk ga ik het dan erg merken wat betreft leeglopen van de batterij of hebben we het dan over minuutjes?
Ik heb wederom de WMM maar eens besteld, maar deze is wel wat beter dan de vorige. Echter is bij deze de rechtermuisknop nou ook niet echt super. Ik vind het maar raar.
Heb vanavond mijn MM gekocht
Eindelijk mijn 2 usb poorten vrij
Hij doet het uitsekend. Nu is eindelijk mijn imac compleet
Verwijderd
Vraagje,
Ik heb ook net een MM gekocht maar de rechter muisknop is echt heel slecht. Nu ga ik hem terug sturen maar ik zit even te twijfelen wat te doen. Of een andere MM proberen of gewoon een "normale muis" met rechter en linker aparte knop.
Wat zijn jullie ervaringen bij een goed werkende MM. Kan deze op tegen een normale muis en is er veel verschil te merken tussen beide, na de MM te hebben gebruikt kan ik nog geen goed oordeel geven?
Bedankt
Ik heb ook net een MM gekocht maar de rechter muisknop is echt heel slecht. Nu ga ik hem terug sturen maar ik zit even te twijfelen wat te doen. Of een andere MM proberen of gewoon een "normale muis" met rechter en linker aparte knop.
Wat zijn jullie ervaringen bij een goed werkende MM. Kan deze op tegen een normale muis en is er veel verschil te merken tussen beide, na de MM te hebben gebruikt kan ik nog geen goed oordeel geven?
Bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 21:42 ]
Hef je je linkervinger wel op tijdens het rechtsklikken?
This space intentionally left blank.
Moet je zo'n bleutooth mighty mouse (en keyboard) telkens pairen wanneer je deze wilt gebruiken? Ik heb nu een USB apple keyboard en een draadloze muis met USB dock en begin een beetje zat te worden van het telkens in-uitpluggen van stekkers.
Kan ik m'n MBP uit m'n tas halen en direkt muizen, of is er nog een andere handeling nodig?
Kan ik m'n MBP uit m'n tas halen en direkt muizen, of is er nog een andere handeling nodig?
Verwijderd
Ik heb de bluetooth MM die bij mn iMac zat nu in een donker laatje liggen. Ik vind de MM gewoon geen prettige muis, hij ligt me niet prettig in de hand, de linker en rechter muisknop reageren nogaleens verkeerd en de duimknoppen vind ik niet goed werken. Ik heb nu een Microsoft bluetooth intellimouse erbij, die ligt veel prettiger in de hand en werkt ook met batterijen, zonder laadstation enzo en pairt ook automatisch. Het is misschien vloeken in de kerk, maarja jammer joh!Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:41:
Vraagje,
Bedankt
deze is het:

Verwijderd
Heb vandaag ook een BT MM gehaald had al een normlalen maar de BT versie werkt wel fijner die pakt wel op bureau en normalen had een muismatje nodig.
Nu wil ik aleen nog een BT tobo maar die vind ik wel erg duur.
Nu wil ik aleen nog een BT tobo maar die vind ik wel erg duur.
Verwijderd
Een muis is toch ook heel persoonlijk. Wat de een fantastisch vindt, vindt de ander weer vreselijk. Ik zelf ben wel tevreden met m'n mighty mouse (zowel met als zonder draad) en vind het prima apparaatjes. Wel reageert de bedrade versie iets sneller dan de draadloze versie, maar in het gebruik is dit niet hinderlijk.Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:57:
[...]
Ik heb de bluetooth MM die bij mn iMac zat nu in een donker laatje liggen. Ik vind de MM gewoon geen prettige muis, hij ligt me niet prettig in de hand, de linker en rechter muisknop reageren nogaleens verkeerd en de duimknoppen vind ik niet goed werken. Ik heb nu een Microsoft bluetooth intellimouse erbij, die ligt veel prettiger in de hand en werkt ook met batterijen, zonder laadstation enzo en pairt ook automatisch. Het is misschien vloeken in de kerk, maarja jammer joh!
deze is het: [afbeelding]
Verwijderd
Heb net even foto's van de uitpakparty van mn Wireless Mighty Mouse op flickr gezet
Klik hier om ze te bekijken 

Heb de WMM aangeschaft omdat ik een draadloze muis wilde hebben voor onderweg zonder docking station en moeilijk doen met drivers/pairen. Heb hem vorige week intensief gebruikt en ik moet zeggen dat dit echt de muis is die daarvoor geschikt is. Je pairt 1x en daarna wordt hij automatisch herkend als je BT aan hebt staan en de muis aanzet (dmv een schuifje onderaan de muis). Enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat je echt hard moet knijpen voordat die zijknoppen iets doen. Het scrollwieltjeballetje is even wennen maar went gelukkig snel. De muis is ook heel licht maar voelt niet goedkoop aan

Heb de WMM aangeschaft omdat ik een draadloze muis wilde hebben voor onderweg zonder docking station en moeilijk doen met drivers/pairen. Heb hem vorige week intensief gebruikt en ik moet zeggen dat dit echt de muis is die daarvoor geschikt is. Je pairt 1x en daarna wordt hij automatisch herkend als je BT aan hebt staan en de muis aanzet (dmv een schuifje onderaan de muis). Enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat je echt hard moet knijpen voordat die zijknoppen iets doen. Het scrollwieltjeballetje is even wennen maar went gelukkig snel. De muis is ook heel licht maar voelt niet goedkoop aan
Ik heb de muis nu bijna twee maanden en ik gebruik 'm met plezier. De muis begint alleen traag te reageren als ik via Bluetooth verbinding maak met m'n telefoon. De enige remedie lijkt dan het uit- en dan weer aanzetten van de muis. Herkend iemand dit en is hier een oplossing voor?
Had ik ook last van, maar na 1x opnieuw pairen heb ik geen problemen meer. Trouwens ben ik nu wel gewent geraakt aan de MM en moet zeggen dat het toch wel een fijne muis is, maar je moet echt je vinger van de linkerknop af hebben om de rechterknop te kunnen bedienen, dat was ik nou net niet gewent. Daardoor ook veel "niet werkende" rechtermuiskliks. Verder voor nu wel lekker en vrije usb poorten.
OK, je verwijdert de muis dus uit de lijst met Bluetooth apparaten en voegt daarna opnieuw toe?
edit: geprobeerd en het lost het probleem op. Thnx
edit: geprobeerd en het lost het probleem op. Thnx
[ Voor 23% gewijzigd door JC op 03-01-2007 19:51 ]
Ik heb al een tijdje (2 weken ofzo) een MM, maar pas sinds gister in gesteld dat als ik op de scrollwiel klik, Expose - Alle vensters wordt geactiveerd. Wat is dat goddelijk zeg. Mijn complimenten apple!
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Dat had ik ook al bedacht, inderdaad veel prettiger, dashboard gebruik ik toch een stuk minder, dus die mag op de zijknop.
kennen jullie nog een goedkoop adresje voor de buetooth MM?
Bedankt
Bedankt
Enigste minpunt aan de muis is dat het naar beneden scrollen, om de zoveel weken niet meer werkt (dan moet hij eens gekuist/ontvet worden). Maar anders, schitterende autonomie (onvoorspelbaar, heb ze nu een half jaar met dagelijks uren gebruik en nog altijd geen blokje verminderd), ligt perfect in mijn hand, exposé op scrollknop is goddelijk, ...!
Ik ken nog wel iemand, die heeft nog een lading die van de vrachtwagen is gevallen..Bigg Balls schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:37:
kennen jullie nog een goedkoop adresje voor de buetooth MM?
Bedankt
Nee dus, volgens mij zijn ze overal ongeveer even duur. Het nadeel van Apple, je kunt het bijna nergens 'veel' goedkoper krijgen.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dat is erg jammer. Als die muis ongeveer 30 euro kost had ik allang een Bluetooth muis gekocht.RobbieB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Ik ken nog wel iemand, die heeft nog een lading die van de vrachtwagen is gevallen..
Nee dus, volgens mij zijn ze overal ongeveer even duur. Het nadeel van Apple, je kunt het bijna nergens 'veel' goedkoper krijgen.
Ik vind die zijknoppen echt een fout bij de MM. Ik heb zelf de versie met staart, en je moet idd vrij hard knijpen. Je hoort ook niet echt een duidelijke klik. Ik gebruik het dan ook eigenlijk nooit... (expose zit bij mij dan ook onder het scrollballetje)Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:12:
Moeten jullie ook zo voeking hard drukken om de 2 zijtoetsen (expose) te activeren?
[ Voor 6% gewijzigd door DocB op 05-01-2007 21:20 ]
Bij mij is het ook echt hard, maar ik heb al met eentje gewerkt waar het te gemakkelijk ging. Ik was bezig in Flash, en mijn Dashboard sprong constant open.
mm in vind de wired mighty mouse beter werken..
meer mensen die deze mening delen ?
Ik niet. De Wireless pakt vrijwel elke ondergrond en skipt niet. Hij is iets zwaarder met 2 batterijen, maar dat vind ik niet zo erg.
Nee, het optisch deel (laser) van de BT versie is veel beter dan dat van de wired mouse (LED).Kaspers schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:53:
mm in vind de wired mighty mouse beter werken..
Zoef
Je kan er ook 1 batterij in doen... dan issie stuk lichter.DiGiSTORM_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:31:
Hij is iets zwaarder met 2 batterijen, maar dat vind ik niet zo erg.
overigens zijn de bijgeleverde lithium batterijen lichter als alkaline batterijen, en gaan ze langer mee.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ja het is waar dat laserprecisie zeker beter is, maar het 'bewegen' van de muis gaat veel vloeiender op een 1 of andere manier..
Verwijderd
Ik heb ook een wireless mighty mouse sinds kort en hij bevalt ook goed. leuk muisje voor op PB en mee naar school te nemen.
. had eerst normale apple BT muis, maar dat scrollertje is wel een plus punt.
Bij mij is alles beter aan de draadloze variant. Zelfs het gewicht, ik heb het nu eenmaal liever wat zwaarder.Kaspers schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:21:
Ja het is waar dat laserprecisie zeker beter is, maar het 'bewegen' van de muis gaat veel vloeiender op een 1 of andere manier..
Ik heb sinds gisteren dat mijn mighty mouse constant verbinding verliest met mijn MacBook. Ik dacht de batterijen zijn leeg en heb deze vervangen maar dat verhelpt het probleem niet. Kan dat nog aan het merk batterij liggen? In dit geval panasonic xtreme power.
Delete de partnership eens en connect hem eens opnieuw.
Ik ben bang dat je me even moet uitleggen wat partnership isKaspers schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:42:
Verwijderd
Mijn Mightymouse heeft het vandaag voor gezien gehouden (de met draad versie), ik heb gelukkig nog wel m'n trackpad maar het is wel een beetje vervelend.
System prefs -> bluetooth -> devices en daar de partnership met je muis deleten, en opnieuw pairen.htf99 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:43:
Ik ben bang dat je me even moet uitleggen wat partnership is
Idd, zo enorm hard dat ik ze simpelweg nooit gebruikt, ik heb er bijna twee handen voor nodig. Vrij bizar. (Ik heb de blauwe MM)Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:12:
Moeten jullie ook zo voeking hard drukken om de 2 zijtoetsen (expose) te activeren?
[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 20-02-2007 19:33 ]
🌞🍃
Ik heb hem uitgeschakeld omdat hij al activeerd wanneer ik er overheen wrijf..
Te gevoelig dus. Met m'n andere mighty mouses heb ik dit probleem niet..
Te gevoelig dus. Met m'n andere mighty mouses heb ik dit probleem niet..
Nee dat heeft toch ook niet echt geholpen. Hij valt nog steeds weg. Ook als ik de muis even een beetje op til is de verbinding weg.Kaspers schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:42:
Verwijderd
Weet iemand of er geen problemen onstaan zodra er meerdere mac gebruikers in elkaars buurt tegelijk een mighty mouse gebruiken?
Nee, levert geen problemen op, aangezien elke bluetooth verbinding een andere frequentie gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:34:
Weet iemand of er geen problemen onstaan zodra er meerdere mac gebruikers in elkaars buurt tegelijk een mighty mouse gebruiken?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Vind ik eigenlijk helemaal niet erg, toen ik nog zelf windows systemen bouwde zat ik hele avonden rond te zoeken naar het en het goedkoopste.RobbieB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Ik ken nog wel iemand, die heeft nog een lading die van de vrachtwagen is gevallen..
En kocht je iets trof je het een dag later tog nog goedkoper.
Nee hoor, geen probleem. Aangezien de MM toch maar met een systeem gekoppeld kan zijn. Heeft niets met frequenties te maken. Ik zit hier met 3 Wireless Mighty Mousende collega's, dus 4 WMM's in een straal van 5 meter is geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:34:
Verwijderd
Heb nu een tijdje een wireless mighty mouse, en ben er erg blij mee. Er is alleen één ding wat me begint te irriteren: de cursor beweegt gewoon _niet_ vloeiend over het scherm, ik zie kleine schokjes.
Heb verschillende ondergronden geprobeerd, van mn bureau tot een steelpad s&s muismat, niets helpt.
Heeft iemand tips?
Instellingen:

Ook zonder MouseZoom is het schokkerig . .
Heb verschillende ondergronden geprobeerd, van mn bureau tot een steelpad s&s muismat, niets helpt.
Heeft iemand tips?
Instellingen:

Ik vind de Wired Mighty Mouse 2 keer beter reageren,
heb de Wireless maar weer aan de kant gelegd, irriteerde me te veel...
heb de Wireless maar weer aan de kant gelegd, irriteerde me te veel...
Heb je hem al een keer opnieuw gepaired?Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:48:
Heb nu een tijdje een wireless mighty mouse, en ben er erg blij mee. Er is alleen één ding wat me begint te irriteren: de cursor beweegt gewoon _niet_ vloeiend over het scherm, ik zie kleine schokjes.
Heeft iemand tips?
Instellingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je misschien een druk draadloos netwerk gaande? BT en WiFi gaan over de 2.4Ghz band, normaal gezien merk je hier niks van maar ik heb wel berichten gelezen van mensen die merkten dat als ze met de max snelheid aan het downloaden waren via wireless, de draadloze bluetooth muis schokkerig werd.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:48:
Heeft iemand tips?
Instellingen:
[afbeelding]
[afbeelding]