[Bluetooth Mighty Mouse] Discussietopic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
Anoniem: 74431 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 08:37:
WOOT Apple heeft een draadlooze muis uitgevonden.
Lijkt wel een Microsoft intellimouse met een knop :P
Zitten ook 2 penlights in 3 daagen schuiven en er kunnen nieuwe in.
En welke vorm van constructieve bijdrage beoog je met deze post?

Karmapunten zouden een ideaal iets zijn.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Dom van Apple dat je moet restarten na het installeren van de drivers, nu klopt hun reclame niet meer.

Maar goed, zo klopte de reclame "Out of the box" ook niet. (dat Macs bij aanschaf geen nieuwe drivers hoeven te installeren en dat je bij Macs geen trialsoftware hoeft te de-installeren voordat je er mee kan beginnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:17:
Dom van Apple dat je moet restarten na het installeren van de drivers, nu klopt hun reclame niet meer.

Maar goed, zo klopte de reclame "Out of the box" ook niet. (dat Macs bij aanschaf geen nieuwe drivers hoeven te installeren en dat je bij Macs geen trialsoftware hoeft te de-installeren voordat je er mee kan beginnen.)
Ik heb geen nieuwe drivers moeten installeren bij mijn Mac? En ik kon er ook gewoon mee beginnen te werken, zonder dat ik bepaalde software MOEST verwijderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Ik moest gelijk 400MB aan software en drivers updates binnensleurpen (godzijdank had ik geen datalimiet).

Verder zaten er iWork en Office trials op. En volgens Apple moet je op een PC trial-software schijnbaar de-installeren, dus dan zal dat met een Mac hetzelfde zijn?

Verder moest ik ook OSX herinstalleren om van het overbodige taalpakket en de printerdrivers af te komen, op een fatsoenlijke manier tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:01
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:17:

Ik denk dat dat te maken heeft met het bluetooth aspect? Wellicht technische redenen waar Apple op zich weinig aan kan doen.

Verder begrijp ik dat de muizen in de diverse locale macstores te vinden zijn? De onlinestore geeft namelijk een verzendklaartijd van 7-10 dagen dus ik twijfelde nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

[offtopic]
Nouja... dat kan ook echt wel met andere tools, daar hoef je OS X echt niet voor opnieuw te installeren. En het is ook niet verplicht om die taal- en printerbestanden te verwijderen hoor. Dadelijk ga je zeker ook nog klagen dat je voor je nieuwe printer een driver moest installeren?
[/offtopic]

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Zody schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:19:

Verder begrijp ik dat de muizen in de diverse locale macstores te vinden zijn? De onlinestore geeft namelijk een verzendklaartijd van 7-10 dagen dus ik twijfelde nog.
Ik was zaterdag in het Apple Centre A Mac in Utrecht, en daar hadden ze er een flink aantal op voorraad. Daar baalde ik wel van, want ik had de mijne via internet besteld (in de veronderstelling dat de on line Apple Store ze wel eerder zou hebben) en die kwam pas maandag binnen. Als je een Apple Centre in de buurt hebt kun je het best eerst daar kijken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
vooghel schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

Ik was zaterdag in het Apple Centre A Mac in Utrecht, en daar hadden ze er een flink aantal op voorraad. Daar baalde ik wel van, want ik had de mijne via internet besteld (in de veronderstelling dat de on line Apple Store ze wel eerder zou hebben) en die kwam pas maandag binnen. Als je een Apple Centre in de buurt hebt kun je het best eerst daar kijken.
ik gaat zo even kijken op de lijnbaan (Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

Nitai

Live the life you love.

Wat ik me afvraag is, hoe werkt de Mighty Mouse (Bluetooth of bedraad) samen met World of Warcraft? :) Iemand daar ervaring mee?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

hoe bedoel je Nitai? je kan gewoon er mee muizen met wow. maar ik neem aan dat je dat zelf ook bedacht had?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Eindelijk een muisje dat ook werkt met 1 AA batterij :) Tot nu toe heb ik me nooit aan draadloze muizen gewaagd omdat ik het hoge gewicht erg hinderlijk vind. Ik kan er niet aan wennen. Deze nieuwe muis zou wel een optie kunnen zijn als ie lang genoeg werkt op 1 NiMH AA

Edit: Zodra iemand die muis in huis heeft, zou diegene 'm eens op de keukenweegschaal willen leggen? Liefst met 1 batterij. Ben wel benieuwd wat ie weegt, maar Apple zegt er niks over.

[ Voor 25% gewijzigd door Exirion op 01-08-2006 15:45 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
Zody schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

ik gaat zo even kijken op de lijnbaan (Rotterdam)
Bij deze kan ik melden dat ze wel een grote order geplaatst hebben maar nog niets hebben en al helemaal niet weten wanneer ze ze binnen krijgen. Ze jongeman keek vreemd op toen ik meldde dat ze er in utrecht al erg veel hadden. Helaas, even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

eendje schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:36:
hoe bedoel je Nitai? je kan gewoon er mee muizen met wow. maar ik neem aan dat je dat zelf ook bedacht had?
Sorry eendje, ik ben zo wazig af en toe, met name hoe het scrollballetje functioneert. Werkt dat lekker? Is het vergelijkbaar met een gewone trackball?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Whoei, ik mag hem morgen komen ophalen bij de grootste apple retailer hier in Paris :) . En omdat ik de eigenaar goed kende mag ik voor 10euro minder eentje meenemen :) . Scheelt weer wat biertjes :P . Ik zal heb direct uitproberen in CS2, Protools, Firefox en wat games om tekijken hoe de nauwkeurig die laser is en hoe snel hij reageert.
We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nitai schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:54:
[...]

Sorry eendje, ik ben zo wazig af en toe, met name hoe het scrollballetje functioneert. Werkt dat lekker? Is het vergelijkbaar met een gewone trackball?
ah :D eh in wow zou ik het niet weten, speel het nl alleen op m'n pc. Maar gewoon onder os x werkt dat prima ja, lekker makkelijk zowel horizontaal als verticaal scrollen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Exirion schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:36:
Edit: Zodra iemand die muis in huis heeft, zou diegene 'm eens op de keukenweegschaal willen leggen? Liefst met 1 batterij. Ben wel benieuwd wat ie weegt, maar Apple zegt er niks over.
Vooruit dan :). Bij mij komt hij met 1 batterij net boven de 100 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vooghel schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:49:
Vooruit dan :). Bij mij komt hij met 1 batterij net boven de 100 gram.
Nice! Dat is nog lichter dan m'n draadmuis (MX500, 128 gram) en een stuk lichter dan de MX700 (174 gram) :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02

mymind*

A Beautiful Mind

Werkt deze bluetooth variant ook onder windows? Ik wil namelijk een MacBook aanschaffen, en ook af en toe gebruik maken van windows, het zou jammer zijn de bluetooth versie niet onder windows werkt. (de bedrade doet het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144108

Nitai schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:54:
[...]

Ik heb nog nooit een trackbal gebruikt dus geen idee hoe het daarmee vergelijkt. Het balletje heeft veel kleinere klikjes dan de logitech muis die ik eerst had, dus de stapjes met en in en uit zoomen zijn veel kleiner. Bij horizontaal scrollen zoomt hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
mymind* schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:08:
Werkt deze bluetooth variant ook onder windows? Ik wil namelijk een MacBook aanschaffen, en ook af en toe gebruik maken van windows, het zou jammer zijn de bluetooth versie niet onder windows werkt. (de bedrade doet het wel)
In Parallels doet ie het super. Dus, ja, in windows werkt ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Exirion schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:36:
Eindelijk een muisje dat ook werkt met 1 AA batterij :)
Doet de MX600 van het Logitech S530 setje ook :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
dot.K schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:41:
[...]

In Parallels doet ie het super. Dus, ja, in windows werkt ie ook.
Gaat in Parallels de muis ook niet net als de video via de Parallels driver? Beter om het te testen zou bijvoorbeeld Bootcamp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Canaria schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:50:
Doet de MX600 van het Logitech S530 setje ook :)
Oeh :P En wat weegt die dan? Dat setje overwoog ik namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
Ik had op m'n werk al een Mighty Mouse en dat ding beviel voor geen meter. Hebben we eindelijk muizen zonder ballen en wat doet Apple? Juist: ze zetten de ouderwetse bal boven op de muis als zijnde een scrollwiel. Met andere woorden, alle ellende die je met een muis met bal had krijg je nu weer, alleen dan aan de bovenkant. En dan die zijknoppen, als ik die wil gebruiken heb ik binnen een half jaar RSI. Ik heb een Logitech V270 bij m'n laptop en die bevalt reuze goed. En dat voor 40 Euro, voor mij dus echt geen Bluetooth Mighty Mouse (al was het alleen al om de naam ;)).

[ Voor 10% gewijzigd door Nisei op 02-08-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

hoe lang doe je met een single batterij? beetje kwaliteitsbatterij, dus een duracell of ikea/aldi (aldi batterij kwam het beste uit de test van de consumentenbond jaar terug, 2e plek ikea/duracell dacht ik).

en werkt ie ook goed op gladde oppervlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nisei schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:54:
Ik had op m'n werk al een Mighty Mouse en dat ding beviel voor geen meter. Hebben we eindelijk muizen zonder ballen en wat doet Apple? Juist: ze zetten de ouderwetse bal boven op de muis als zijnde een scrollwiel. Met andere woorden, alle ellende die je met een muis met bal had krijg je nu weer, alleen dan aan de bovenkant. En dan die zijknoppen, als ik die wil gebruiken heb ik binnen een half jaar RSI. Ik heb een Logitech V270 bij m'n laptop en die bevalt reuze goed. En dat voor 40 Euro, voor mij dus echt geen Bluetooth Mighty Mouse (al was het alleen al om de naam ;)).
Ik heb RSI opgelopen tijdens m'n afstuderen en maak afwisselend gebruik van een Trackball van Logitech, een draadloze muis van Microsoft, Wacom Graphire en verschillende toetsenborden. Het afwisselen van hand helpt ook :) Maar een scrollball/trackball is mij allesbehalve irritant, het is zelfs een verlichting van bepaalde spieren in m'n pols. De trackball werkt heerlijk... en schoonmaken moet je toch. Dat is met alle invoerapparatuur, (ook lasermuizen en optische muizen aan de onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb de draad-versie van de Mighty Mouse, maar ik kan zeggen dat ik erg blij ben met het scroll balletje. Het is veel preciezer dan een scrollwiel en ik moet erg wennen als ik weer eens met een normale muis moet werken. Het balletje werkt ook heel soepel en geeft geen spanning in mijn hand. Ik moet zeggen dat ik ook wel vantevoren in een Apple Centre de Mighty Mouse een tijdje geprobeerd heb. Dat is sowieso aan te raden als je een muis gaat kopen, want iedereen heeft weer andere voorkeuren.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Zojuist een mailtje gekregen dat de mijne morgen aankomt. En aangezien ik morgen toch gewoon thuis ben kan ik hem gelijk uittesten.... kan bijna niet wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

ik heb em vandaag binnen gehad, heerlijke muis en totaal geen last van lag
scrollballetje werkt, tegen verwachting, zeer goed...
heb er net return to castle wolfenstein mee gespeeld zonder problemen (wat overigens zeer goed draait op mijn macbook)

imo nog steeds veels te duur voor wat je krijgt, wel mooi uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 02-05 08:30
UPS kwam hem vandaag brengen, precies op tijd zoals aangegeven als target dag in de online shop. Aansluiten is eazy peazy. Batterijen erin. Schuifje op de bodem open: "Hee! geen (rood) licht!" Buiten mensenlijk visueel bereik ledlicht dus. En mijn macbook had hem al opgepakt in de bluetooth settings.

Even wennen aan de scrollball. Heb de hele middag gewerkt en ik vind hem erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Vanochtend ook binnengekregen... alleen nu geen MBP om hem op te testen, dus hij ligt nog in de doos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Jochem schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:23:
UPS kwam hem vandaag brengen, precies op tijd zoals aangegeven als target dag in de online shop. Aansluiten is eazy peazy. Batterijen erin. Schuifje op de bodem open: "Hee! geen (rood) licht!" Buiten mensenlijk visueel bereik ledlicht dus. En mijn macbook had hem al opgepakt in de bluetooth settings.

Even wennen aan de scrollball. Heb de hele middag gewerkt en ik vind hem erg fijn werken.
Het is een laser en geen led. Zelfde als de MX1000 van Logitech.
Hogere precisie en minder energie gebruik iirc.

zie ook Mighty Mouse - Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55396

NeOTheMaTriXM schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:12:
[...]

Het is een laser en geen led. Zelfde als de MX1000 van Logitech.
Hogere precisie en minder energie gebruik iirc.

zie ook Mighty Mouse - Specs
Maar hoeveel DPI is deze muis nu? En hoe lang gaan de batterijen mee? Dat staat nergens vermeld :(

Zelf ben ik prima tevreden met een Logitech MX300, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Anoniem: 55396 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:58:
[...]

Maar hoeveel DPI is deze muis nu? En hoe lang gaan de batterijen mee? Dat staat nergens vermeld :(

Zelf ben ik prima tevreden met een Logitech MX300, maar dat terzijde :)
Dat is allemaal maar een beetje raden :P Heb hem als het goed is volgende week binnen. _/-\o_

DPI lijkt me hoger dan een led muis ivm met de laser, en de meeste led muizen (laatste generatie) zijn ook niet slecht. Dus opzich niet iets waar echt druk over hoef te maken. Maar wel erg lullig dat apple daar niks over zegt.

Batterijen.. ja internet staat 5 dagen, maar heb ook al eens 3 maanden gelezen bij "normaal gebruik". Dus durf het allemaal niet te zeggen. Ik denk dat die 5 dagen wel erg erg erg kort is, aangezien de meeste RF led muizen met 2 AA's al langer mee gaan.

Reden voor mij, ik wil gewoon een bluetooth muis hebben. Wil geen uitstekende dingen aan me ibook hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25601

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de batterij duur. dat is voor mij toch de reden dat ik het niet direct besteld heb. Vijf dagen klinkt wel erg kort in de oren, waar heb je dat gelezen? Als het echt vijf dagen is dan zou ik zelf in ieder geval deze muis niet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:41
Mijn Logtech MX900 muisje deed het krap 2 dagen op een setje batterijen dus ik zou 5 dagen al heel wat vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Anoniem: 25601 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:28:
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de batterij duur. dat is voor mij toch de reden dat ik het niet direct besteld heb. Vijf dagen klinkt wel erg kort in de oren, waar heb je dat gelezen? Als het echt vijf dagen is dan zou ik zelf in ieder geval deze muis niet kopen...
Ik zal even zoeken of ik het terug kan vinden, was gewoon een beetje google mighty mouse bluetooth achtig zoeken :P

1 maand: MacWorld
3 maanden, maar snap niet echt uit het veraal of het nou de MM is of een andere muis Ars Technica

BT 2 protocol: Apple Insider

De 5 dagen heb ik nier meer kunnen terug vinden, maar op de apple forum staat ook tijden tussen van 2 a 3 weken, denk dat het erg moeilijk te zeggen is, als er geen exate tijden en batterij soort wordt vermeld.

Denk dat ik zelf wel de 1 maand moet halen. Maarja ik wil gewoon een simpele muis met BT voor me iBook dus vind het al vrij snel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Straat schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:54:
Mijn Logtech MX900 muisje deed het krap 2 dagen op een setje batterijen dus ik zou 5 dagen al heel wat vinden :o
Een Apple muis is natuurlijk niet hetzelfde als een Logitech muis. Wie zegt dat ze van binnen hetzelfde zijn die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo, muisje is binnen. Ligt prima in de hand, met een batterij is die niet echt licht, maar prima te doen.

Past supergoed bij me MacBook. Ben er happy mee.

En hij werkt i.t.t. mijn andere muizen ook prima op mijn gladde tafel. Een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Het is natuurlijk schelden in de kerk, maar heeft al iemand getracht om deze muis aan een Windows systeem te hangen? Op de website van apple wordt min of meer gemeld dat dat niet kan, maar BT is toch BT? Ik zou het ook wel een ideale muis vinden voor bij mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Rum schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:42:
Het is natuurlijk schelden in de kerk, maar heeft al iemand getracht om deze muis aan een Windows systeem te hangen? Op de website van apple wordt min of meer gemeld dat dat niet kan, maar BT is toch BT? Ik zou het ook wel een ideale muis vinden voor bij mijn laptop.
Je hebt natuurlijk wel drivers nodig. Een ander issue is pairing. Ik heb absoluut geen idee welke 'code' hiervoor gebruikt werd. (Lek in geheugen gebruiker ;))

Op een intel mac met bootcamp zal er binnenkort wel weer een driver-update-cd komen voor machtige muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Heb 'm sinds vorige week maandag (week + 1 d ;)) en mijn battery niveau is nog steeds

Afbeeldingslocatie: http://www.iworx.be/got/mightymouse.png

dus van dat batterijen vreten zal wel niet veel in huis komen. Ahja, ik ben een 'veelvuldige' gebruiker ( +- 14 uur / dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Nice, bedankt dot.K !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik heb hem sinds vandaag in gebruik, had al eerder gekund, maar ik was een lang weekend weg, daarom was UPS al 2x voor nop aan de deur geweest... :)

Ik vind hem prettig, maar da's niet zo vreemd gezien het feit dat ik de gewone mighty mouse ook fijn vind. Deze is beter omdat ik in combo met mijn iBook liever een draadloze heb...

Ik houd wel van een zware muis, ik gebruik dan ook 2 batterijen.

Klacht van een mede mac gebruiker op de universiteit was dat de rechtermuisknop alleen werkt als je je wijsvinger (op de linkermuisknop) optilt. Nu doe ik dat altijd al uit gewoonte, dus mij stoort het niet. Maar voor anderen kan dit best vervelend zijn.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Je moet ook opletten dat je na een tijd niet te ver naar rechts gaat klikken, dan werkt ie weer als een linkermuisknop. Viel me vrijdagnacht op .. kan ook vermoeidheid geweest zijn ;)

Of gewoon de shell van de muis die te warm werd .. ga er toch nog eens verder op 'speculeren'.

[ Voor 21% gewijzigd door iworx op 08-08-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-05 12:37

LoneWolf

Just a Byte

Heb hem nu ook binnen. voor al diegenen die over batterij gebruik praten: bij deze muis zitten eerst een paar LITHIUM batterijen bijgeleverd... die gaan denk ik wel langer mee als alkaline wat hier in nederland gebruikelijk is (als niet oplaadbare batterij).

2 energizers lithium kosten bij conrad 9,95 :+ whooops

[ Voor 40% gewijzigd door LoneWolf op 08-08-2006 14:58 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144108

dot.K schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:43:
Je moet ook opletten dat je na een tijd niet te ver naar rechts gaat klikken, dan werkt ie weer als een linkermuisknop. Viel me vrijdagnacht op .. kan ook vermoeidheid geweest zijn ;)

Of gewoon de shell van de muis die te warm werd .. ga er toch nog eens verder op 'speculeren'.
Het lukt mij sinds een paar dagen helemaal niet meer om rechts te klikken, hij deed het eerst nog wel :(

EDIT:
Overnieuw gepaired en hij doet het weer perfect

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 144108 op 09-08-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Return to sender dan eh ;)

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik zoek een nieuwe muis voor mijn Macbook en de Mighy Mouse is misschien wel een de opties, hoewel ik nog geen idee heb hoe groot dat ding nou is. Kan een van de eigenaren misschien een fotootje maken naast wat objecten (het liefst een Macbook ;-))?

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

robertos schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:18:
Ik zoek een nieuwe muis voor mijn Macbook en de Mighy Mouse is misschien wel een de opties, hoewel ik nog geen idee heb hoe groot dat ding nou is. Kan een van de eigenaren misschien een fotootje maken naast wat objecten (het liefst een Macbook ;-))?
Kijk anders dit topic even door: Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 3. Hierin staan ook zat foto's waar de Mighty Mouse op staat naast een MacBook, toetsenbord of ander referentiepunt.

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Geen Macbook, wel heel veel foto's en close-ups van de Mighty Mouse (met draad :o)

klik

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
DiGiSTORM_ schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:59:
Geen Macbook, wel heel veel foto's en close-ups van de Mighty Mouse (met draad :o)

klik
Bedankt voor deze link. Ik vind echter de muis qua design erg tegenvallen. Ik zag geloof ik in dit topic ook een logitech laptop muis voor 40 euro, ik denk dat ik die ga kopen.

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Anoniem: 35517

Hier zat ik ook al een tijdje op te wachten :) eindelijk een draadloze 2-knopsmuis die bij een Mac past. Ik vraag me alleen af hoe het met het gewicht zit, ik gebruik momenteel een Logitech MX1000 en deze vind ik vooral lekker werken omdat hij redelijk zwaar is. We hebben nog 3 andere computers in huis en je merkt daarbij duidelijk verschil tussen een goedkope MS Intellimouse voor 20 euro en mijn Logitech MX1000...

Waarom ik dan een WMM wil terwijl ik zo'n MX1000 heb? Omdat ik geen zin heb om de RF ontvanger/ docking station mee te slepen als ik op stap ga met mn MacBook. Toegegeven, een docking station (meer laadstation eigenlijk) is wel handig aangezien je niet steeds batterijen hoeft op te laden en moet verwisselen. Het zou handig zijn als Apple een los docking station leverde of los te koop aanbied om de muis op te laden als je hem even niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Anoniem: 35517 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:09:
Ik vraag me alleen af hoe het met het gewicht zit, ik gebruik momenteel een Logitech MX1000 en deze vind ik vooral lekker werken omdat hij redelijk zwaar is.
De MM voelt even solide aan als de MX1000 maar beweegt iets smoother over de tafel.
Toegegeven, een docking station (meer laadstation eigenlijk) is wel handig aangezien je niet steeds batterijen hoeft op te laden en moet verwisselen. Het zou handig zijn als Apple een los docking station leverde of los te koop aanbied om de muis op te laden als je hem even niet gebruikt.
Na 2 weken intensief gebruik staat de battery indicator nog steeds op 100%. Dus het batterijen wisselen is wel degelijk zwaar overroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Even een vraagje tussendoor:
Ik heb momenteel een MM en Apple toetsenbord mét draad, en ben van plan alles te vervangen door draadloze versies maar...

...ik wil me ook een externe monitor aanschaffen en heb horen zeggen dat je (om je MBP uit z'n slaap te halen) geen wireless muis of tobo kan gebruiken...

Iemand die dit probleem kan ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:20:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb momenteel een MM en Apple toetsenbord mét draad, en ben van plan alles te vervangen door draadloze versies maar...

...ik wil me ook een externe monitor aanschaffen en heb horen zeggen dat je (om je MBP uit z'n slaap te halen) geen wireless muis of tobo kan gebruiken...

Iemand die dit probleem kan ophelderen?
in mijn menu van mijn muis staat allow bluetooth device to wake this computer, kun je aanvinken. dat moet dus gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lovely :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Is deze muis het nou echt waard ik vind hem wel erg duur eigelijk.

Past wel mooi bij me iMac natuurlijk.

twijfel tusse apple bt set of logitech s530 scheeld wel een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Nou, kan hem nu eindelijk proberen, aangezien mijn MBP weg was ter reparatie.

Installatie: feilloos, alleen jammer van de reboot.
Nauwkeurigheid: fantastisch
Knoppen: even configureren
Squeeze: is erg veel kracht voor nodig (???)

Voor de rest topmuis, die snel mijn trackball vervangen zal hebben.

• iworx
Voor de ongelovigen en dockliefhebbers ...

Mighty Mouse - bijna 3 weken in gebruik

Afbeeldingslocatie: http://www.iworx.be/got/mightymouse_2wekenlater.png

dot.K schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:00:
Voor de ongelovigen en dockliefhebbers ...

Mighty Mouse - bijna 3 weken in gebruik

[afbeelding]
En hoeveel draaiuren / kilometers heb je er mee gemaakt?

Want dit ding is nog zuiniger dan mijn Apple Wireless Keyboard met zijn 4 AA-batterijen. (40 uur op gewerkt in een periode van 6 weken, 2 weken vakantie: 4 van de 5 blokjes)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 17-08-2006 13:29 ]

• iworx
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

En hoeveel draaiuren / kilometers heb je er mee gemaakt?

Want dit ding is nog zuiniger dan mijn Apple Wireless Keyboard met zijn 4 AA-batterijen. (40 uur op gewerkt in een periode van 6 weken, 2 weken vakantie: 4 van de 5 blokjes)
Elke dag minimaal een uur of 10. (Dayjob / eigen bedrijfje).

Anoniem: 182253

wow 3 weken wtf,wat voor batterijen dan oplaadbare 2300mha of duracel AA dinge :O
In vergelijking met zon logitec usb oplaadbare muis of anders, hoelang houden die het vol?
Ik zoek ene muis voor bij mn macbook,dunno of mightymouse beetje duur is maybe ;o

• iworx
Anoniem: 182253 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:12:
wow 3 weken wtf,wat voor batterijen dan oplaadbare 2300mha of duracel AA dinge
Gewoon de batterijtjes die mee in het doosje zaten. Nothing fancy, nothing special.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

dot.K schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:26:
[...]

Gewoon de batterijtjes die mee in het doosje zaten. Nothing fancy, nothing special.
Deze " Nothing Fancy, Nothing Special" batterijen zijn LITHIUM batterijen... geen alkaline ! dus zijn toch wel beetje speciaal, kosten 9,95 per 2 ...

• JeroenRo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 11:43
en zijn dat dan herlaadbare batterijen?

JeroenRo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:46:
en zijn dat dan herlaadbare batterijen?
Nee.

Anoniem: 182253

ik heb hier NiMH 2300mAh oplaadbar eligge, vraga me af hoe die presteren ;O verkoper mac users hun spul al snel 2e hands of niet? zou wel mooi zijn, die muis is echt ongeloofelijk duur :|

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 182253 op 17-08-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-05 09:04
Grrr, net apple store lijnbaan (rotterdam) geweest, hebben ze nog steeds geen bluetooth mighty mouse! Zelfs nog niet leverbaar via apple.nl volgens degene daar.... lijkt me sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

BaSsDruM schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:19:
Grrr, net apple store lijnbaan (rotterdam) geweest, hebben ze nog steeds geen bluetooth mighty mouse! Zelfs nog niet leverbaar via apple.nl volgens degene daar.... lijkt me sterk?
Is inderdaad niet waar, ik heb de mijne gewoon on line via de NL Apple Store besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186318

Even over het gebruik van deze muis als nauwkeurige aanwijzer. Omdat ik de snelheid van de cursor met de standaard instellingen veel te traag vond heb ik MouseZoom geinstalleerd. Daarmee kan je je muis tot absurde snelheden versnellen (of tot gewone, sneller dan Apple's snelheden).

Tweede punt was voor mij het gewicht. Met twee batterijen er in moest ik teveel "kracht" zetten. Hij is best licht, maar als je een kleine knop witl aanwijzen schiet ik er overheen. Toen ik een batterij eruit haalde ging dat ineens een stuk beter. Ben ook een superlichte lasermuis gewend (Logitech met draad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Dat kan, ik vind het dan ook een erg handige eigenschap dat je het gewicht zelf kunt instellen d.m.v. de batterijen.
Ik heb alleen nog wel eens dat ik het scrollballetje gebruik als middle-click (vnl. in FF) en dat ik dan scroll terwijl ik klik; het balletje rolt soms iets té soepel. Maar dat was bij de gewone MM niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Ik heb een 'issue' met rechtsklikken. Na een tijdje lijkt het gewoon niet meer te lukken. Soms nog eens per toeval.

De enige oplossing is dan de MM eens uit/aan te zetten en dan doet ie het weer perfect. Nog iemand met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dot.K schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:35:
Ik heb een 'issue' met rechtsklikken. Na een tijdje lijkt het gewoon niet meer te lukken. Soms nog eens per toeval.

De enige oplossing is dan de MM eens uit/aan te zetten en dan doet ie het weer perfect. Nog iemand met dat probleem?
ook hier het geval. typisch gevalletje beta testen voor Apple. Ik ga ze volgende keer een factuur sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 23:12
Ja rechtsklikken blijft een probleem voor Apple :), WEER een recent product dat niet goed getest is, ga zo door Apple!
Staat er trouwens op die muis if in de manual nog ergens dat je vooral niet in het gaatje van de laser moet kijken? Lijkt me echt zo'n apparaat waar de kinderen eens mee aan de sjouw gaan en dan uitgebreid naar gaan zitten turen. Zie bij heel veel ervaringen en reviews van lasermuizen niemand er over praten, maar lijkt me toch niet zo ondenkbaar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Er staat inderdaad expliciet een waarschuwing in de info die je bij de MM om niet rechtstreeks in de laser te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 23:12
Niet geschikt voor in een omgeving met kinderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Klopt het dat de optical tracking van de normale Mighty redelijk gaar is? Mijn cursor schiet soms weleens naar de hele andere kant van het scherm. Zowel op een leeg bureau als op een Razer Pro muismat (die wit is btw.)

Zijn er mensen die dit ook ervaarden en met de Lasergestuurde geen probleem hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 00:21
Ik moet zeggen dat ik het ook sporadisch heb met mijn Mighty Mouse (met draadje). Ik stoor me er alleen niet aan, omdat het hooguit 3 keer per week voorkomt.

Ik heb een MacBook Pro en voor mij zou een draadloze niet echt handig zijn, met usb poorten heb ik eigenlijk geen last, maar ik heb Blauwtand zo veel mogelijk uit staan, want dat slurpt wel stroom, dus een muis met een draadje slurpt toch weer iets minder stroom.

Laat ik het zo zeggen, de draadloze machtige muis is een stoer ding, maar de met-draad-variant is ook een top ding. Ik hoop stiekem wel dat de met-draad een update krijgt, zodat hij ook een lasertje heeft. Dat zie ik wel zitten.

• F e r o x
Heb ze net binnen (in België), en moet zegggen dat het tot nu toe wel een topding is. Heb er net mee zitten werken op mijn matras (dan nog eens een zéér zachte) en hij deed het perfect. Ik dacht noeniet dat een laser zo goed ging zijn.

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoe lang heeft bij jullie de levering geduurd?

Ik heb de mijne besteld online via de Apple store op de 19de van deze maand.
Als ik nu kijk naar de status dan wordt deze pas verzonden op 31/8 en de levering zou dan voor 4/9 zijn.
Toch maakt Apple nog steeds reclame met de levertijd van 3 tot 5 (werk)dagen.

• anyonas
  • Laatst online: 29-04 17:39
Pwain schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:23:
Hoe lang heeft bij jullie de levering geduurd?

Ik heb de mijne besteld online via de Apple store op de 19de van deze maand.
Als ik nu kijk naar de status dan wordt deze pas verzonden op 31/8 en de levering zou dan voor 4/9 zijn.
Toch maakt Apple nog steeds reclame met de levertijd van 3 tot 5 (werk)dagen.
Ja ik heb juist hetzelfde voor :(
Ik hoop dat hij er toch vroeger gaat zijn

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Het is zeer irritant dat het rechts-klikken na een tijdje niet meer werkt. Na het her-paren gaat het weer prima.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

mijn scroll deed het niet meer. probeerde ik hem open te maken, breekt heel de muis af....
Net een nieuwe logitech s530 gekocht..
schande van apple dat die muis na 2 maanden onbruikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182401

Anoniem: 44189 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:59:
mijn scroll deed het niet meer. probeerde ik hem open te maken, breekt heel de muis af....
Net een nieuwe logitech s530 gekocht..
schande van apple dat die muis na 2 maanden onbruikbaar is!
Tja...je moet hem ook niet zelf openmaken, want als ie nog maar 2 maanden oud is kun je gewoon beroep doen op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Anoniem: 182401 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:26:
[...]

Tja...je moet hem ook niet zelf openmaken, want als ie nog maar 2 maanden oud is kun je gewoon beroep doen op garantie.
Klinkt lullig maar hier ben ik het wel geheel mee eens, het is namelijk je eigen fout als je hem breekt als je hem openmaakt, niet die van Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Bovendien, als je een beetje zoekt kun je wel vinden dat het balletje gewoon schoon te maken is zonder de muis open te slopen. Ik heb het al een aantal keren gedaan, en mijn MM scrollt nog steeds. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:16:
Bovendien, als je een beetje zoekt kun je wel vinden dat het balletje gewoon schoon te maken is zonder de muis open te slopen. Ik heb het al een aantal keren gedaan, en mijn MM scrollt nog steeds. :z
Hoe maak jij hem dan schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb snel last van bezwete handen, en moet zeggen dat de scroll nog nooit een tikje fout deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Een doekje vochtig maken, evt met wat zeep. Doekje op de tafel neerleggen. MM op z'n kop eroverheen wrijven zodat het balletje goed nat wordt. Daarna met een droge doek hetzelfde doen. Dat heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
DiGiSTORM_ schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:33:
[...]

Een doekje vochtig maken, evt met wat zeep. Doekje op de tafel neerleggen. MM op z'n kop eroverheen wrijven zodat het balletje goed nat wordt. Daarna met een droge doek hetzelfde doen. Dat heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt.
Je handen wassen voor het muizen doet ook wonderen ;)
Heb nog geen trubbles met een of andere vorm van vuil aan het balletje.

Voor de nieuwsgierigen -> Batterijen nog steeds volledig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dot.K schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Je handen wassen voor het muizen doet ook wonderen ;)
Heb nog geen trubbles met een of andere vorm van vuil aan het balletje.

Voor de nieuwsgierigen -> Batterijen nog steeds volledig vol.
En hoelang heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ik heb de mijne nu ongeveer 3 weken en op 1 batterij werkende en nog steeds geeft OSX "Vol" aan....

Zal bij dot.K denk ik niet anders zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Red schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:52:
Ik heb de mijne nu ongeveer 3 weken en op 1 batterij werkende en nog steeds geeft OSX "Vol" aan....

Zal bij dot.K denk ik niet anders zijn....
Met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb een aantal maanden gedaan met de batterijen die ik bij mijn Wireless Mouse kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

Niemand heeft het nog echt naar persoonlijke ervaring bevestigt in dit topic: doet de bluetooth mighty mouse het nou in windows onder bootcamp of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Anoniem: 180023 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:15:
Niemand heeft het nog echt naar persoonlijke ervaring bevestigt in dit topic: doet de bluetooth mighty mouse het nou in windows onder bootcamp of niet?
Volgens enkele reviews zouden de drivers het niet doen. ff Google'n brengt je al ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Doet het prima onder bootcamp, alleen je zijknoppen niet en je scroll alleen van boven naar beneden.
tip: pairen zonder key ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb inmiddels ook enkele dagen een WMM. Ik vind hem erg prettig, hij lijkt fijner te reageren dan de gewone Wireless Mouse, al heb ik die nu niet bij de hand, dus het is een vergelijking op gevoel. Het klikken met rechts, door de sensor, gaat prima, ik heb nog niet één keer mis geklikt. Ik hoefde ook niet echt aan te wennen mijn wijsvinger omhoog te houden of zo, het ging gewoon automatisch goed. Het scrollballetje bevalt ook erg goed, al is van links naar rechts scrollen nog wat onwennig. Het enige minpunt vind ik de zij-knoppen: deze zitten te hoog, en je moet ze te stevig indrukken. In de praktijk moet ik mijn hand verplaatsen om die knoppen te gebruiken, waardoor ik ze waarschijnlijk niet vaak zal gebruiken. Dat vind ik dus het enige verbeterpunt: die knoppen moeten naar beneden, en liefst ook afzonderlijk in te drukken worden. Verder een prima muis, waar ik erg blij mee ben.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man wat een zaligheid om mee te werken!
Had al enkele maanden een MM mét draad, maar die was me iets te licht (raar maar waar, ik wil wat gewicht in m'n muis), is nu dus perfect!
Meteen ook een wireless Apple Toetsenbord gekocht.
Kan Apple nu geen wireless dockconnector maken voor 'n iPod (Wifi ofzo)? Dan had ik hier geen kabels meer op m'n bureau. Ok, zou wat trager gaan dan via USB2.0, maar daar zou ik geen problemen mee hebben...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste