Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Verwijderd
Hahaha, Flip3D heet dat. Schakel Quick launch in en hij staat er als icoon direct beschikbaar. Als je geen Aero hebt krijg je een ander soort Flip te zien, maar beide zijn erg handig. In Flip3D scrol je met je muiswiel tussen de vensters en met één klik op het gekozen ben je er. Handiger heb ik het nog niet gezien. Snel en effectief.
Ik heb al wat werk gedaan:
Met respect aan de site mag je hem zelf bekijken omdat het anders erg veel bandbreedte voor hun host zal innemen.
http://www.winsupersite.c...ta-5219-review-flip3d.jpg
Nieuwere 5552 Flip3D van mijn eigen bureaublad. (Met Anti-Aliasing)
http://img227.imageshack.us/img227/158/untitledgw0.jpg
Als dit niet is wat je zoekt moet je je nader verklaren.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 11:29 ]
Ik heb quick launch ingeschakeld en hij staat er ook tussen. Maar als ik naar Properties ga, kan ik de shotcut key niet aanpassen (staat nu op none. Ik kan het wel oproepen door op het icoon te klikken, maar ik wil dus een shortcut key instellen.Hahaha, Flip3D heet dat. Schakel Quick launch in en hij staat er als icoon direct beschikbaar.
Wat is er mis met winkey+tab?SePtiCTaNk schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:04:
[...]
Ik heb quick launch ingeschakeld en hij staat er ook tussen. Maar als ik naar Properties ga, kan ik de shotcut key niet aanpassen (staat nu op none. Ik kan het wel oproepen door op het icoon te klikken, maar ik wil dus een shortcut key instellen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niks, want die kende ik niet. Zo kan het dus ook
AVG 7.1.405 draait hier nu ook.
[ Voor 7% gewijzigd door SePtiCTaNk op 04-09-2006 12:18 ]
Raar. Ik heb ook gewoon de laatste drivers bij Logitech gedownload, maar Vista pakt die nietVerwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:28:
[...]
die driver die vista aanbied wordt niet geinstalleerd, daarom gebruik ik de cd van mijn cam die erbij geleverd is quickcam 8.0 en zelf laten zoekken.

Verwijderd
Ik kan WMP iig niet opstarten
Verwijderd
Ja maar ik heb Vista al draaien... ik wil dus achteraf dat hij mijn raid1 setup ziet en bruikbaar word...Klippy schreef op maandag 04 september 2006 @ 03:04:
[...]
Ik heb gewoon net de Windows Install gestart, partitie selecteren, dan krijg je de melding dat hij geen drivers heeft voor de schijf, klik "Load driver", selecteer mapje met drivers (mijne gedownload van Asus.nl) en dan gaat hij driver laden en hij is nu files aan het kopiëren, dus lijkt allemaal prima te werken
ben dus al voorbij de setup... maar ik ben van plan de 64 bit vista te installen en kan het dan vanaf cd of moet het van flop en welke driver gebruikte je precies want er zijn naar mijn idee nog geen betah drivers voor vista of wel?
Verwijderd
Wat ik mij afvraag over de verschillende releases 32/64 bit
Bij Xp is 64 bit wel verkrijgbaar maar de drivers en ondersteuning door 3rth party is maar mondjesmaat. Erg jammer kan ik zeggen ik heb hem een poos gehad en hij beviel uitstekend vooral de basis performace was erg goed te noemen en de snelheden waren riant boven 32bits xp (os gerelateerde dingen). Nu bij het aanbreken van een nieuwe periode genaamd Vista en de grotere beschikbaarheid van 64bits cpu's vraag ik mij af of de levering en verkopen bij een 64's bits compatibel cpu ook 64bits Vista word meegeleverd. Naar mijns inziens kan alleen zo 64bit doorbreken op de mainstream markt. Want als je bij een nieuwe amd of een nieuwe intel cpu een 32 bit vista meegaat leveren blijft de 64 bits versie altijd een kleintje en zullen drivers en programma's achterwege blijven en moeten we waarschijnlijk wachten op de opvolger van Vista die niet meer in 32 bits uitvoering zal verschijnen (pure speculatie van mij)
Dus zal het zo zijn dat grote OEM's 64bit Vista meegeven bij een 64 bits CPU of zal het bijna alleen maar 32bits zijn en 64 op aanvraag... ik hoop dat jullie mee willen discuseren over dit onderwerp.
En over 4 jaar of langer zal het helemaal niet gek zijn om meer dan 4 gig geheugen te hebben, waardoor 64bit ook voor de tweaker een verplichting wordt.Ik denk dat upgraders (zoals ik), wel snel op dit moment naar de 32bit zullen grijpen, je mag al blij zijn als voor bijv. je 2 jaar oude webcam of tvkaart 32bit drivers komen, laat staan 64bit drivers.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-09-2006 14:14 ]
Bij het kiezen van de partitie enz. kwam de melding dat mijn partitie niet voldeed aan de eisen. De HD is 20GB groot. Dat is kleiner als de aanbevolen grote.
De Beta 2 had ik wel volledig geïnstalleerd, waarom lukt het nu niet? Ligt dat idd aan de grote van de HD?
Verwijderd
Sja kijk cat wist ik dus niet... dat zal idd een hoop uitmaken (hoop ik)Sjah schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:05:
Je vergeet te noemen dat bij de Final de 64 bit naast de 32 bit op dezelfde DVD zal staan, dat maakt natuurlijk veel uit, je kan altijd later naar de 64bit grijpen, je bent niet getrouwd met de 32bits. Maar de grote vraag zal zijn ,wat doen OEM's .... Ik denk dat zij wel massaal de 64 bit zullen installen, kunnen pc's maken met louter nieuwe onderdelen, waarvoor echt wel 64 bit drivers zullen zijn.(64 bit OS op het verkoopkaartje bij de Dixons is een dikke plus in dat segment)
En over 4 jaar of langer zal het helemaal niet gek zijn om meer dan 4 gig geheugen te hebben, waardoor 64bit ook voor de tweaker een verplichting wordt.Ik denk dat upgraders (zoals ik), wel snel op dit moment naar de 32bit zullen grijpen, je mag al blij zijn als voor bijv. je 2 jaar oude webcam of tvkaart 32bit drivers komen, laat staan 64bit drivers.
Maar idd de Oem's wat gaan die doen... mischien dat de grote mannen wel voor 64 gaan.. aangezien die de fabrikanten kunnen dwingen om de driver te maken voor 64 aangezien ze anders toch gewoon voor een andere fabrikant kiezen?
Vraag ik me toch af wat microsoft gaat doen.. ze hebben zon sticker bij alle oem's dat hun legale windows adviseren maar gaat microsoft ook 64 bit indien mogelijk adviseren ... of gaat de reclame campange alleen om Vista punt uit.
Het zal mij benieuwe... mischien wel dat de setup checkt of je 32 of 64 kan installen en dat je dan voor de keuze word gesteld en mischien wel een advies krijgt.... we will see
Ja ik vind het ook jammer dat het nu ontbreekt, wellicht dat er later nog updates voor worden vrijgegeven.CodeIT schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:46:
Bij mij werkt "Mobile Device Center" in deze (RC1) build niet. Bij iemand anders wel. Bij beta 2 werd het als update aangeboden en werkte het super, maar in latere builds niet meer.
De pda wordt overigens wel direct herkend en direct kan je op het geheugen komen, maar de contacten en taken ed. worden niet gesynchroniseerd.
Ik heb het nu geprobeerd met een 40GB schijf, waar 37,3 GB van overblijft. Maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding.My-life schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:14:
Ik probeerde de pre-RC1 te installeren, maar kwam niet ver.
Bij het kiezen van de partitie enz. kwam de melding dat mijn partitie niet voldeed aan de eisen. De HD is 20GB groot. Dat is kleiner als de aanbevolen grote.
De Beta 2 had ik wel volledig geïnstalleerd, waarom lukt het nu niet? Ligt dat idd aan de grote van de HD?
"Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation".
Wat zijn die criteria en waarom voldoet mijn systeem hier niet aan?
Verwijderd
Even bij toetsenbord instellingen je toetsenbord op US zetten ipv United States (International) dan werkt zoals je wil.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:49:
Stomme vraag, maar hoe verander ik mijn settings voor mijn toetsenbord dusdanig dat ik bijvoorbeeld de ` of de " kan typen zonder eerst een spatie te moeten doen?
Het enige handige aan deze setting is dat ik makkelijk de é, ä, á en dergelijke kan typen maar ik ken die codes uit mijn hoofd
In Windows XP deed je dit via de Language Bar meen ik, maar in Vista heeft ook de language bar een overhaul gekregen.. Ik kan het dus echt niet vinden.
-
Oh, heeft iemand al geprobeerd Quake 4 of Doom 3 te spelen op RC1? Ik ben zelf wel benieuwd naar de prestaties van OpenGL games onder Vista
Hij werkt wel, maar inderdaad niet al te best.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:07:
Ligt het aan mij, of werkt Windows media Player nog steeds zo goed in Vista als in de vorige builds (namelijk, niet)?
Hij crasht vaak, reageert langzaam en het is erg lastig ermee te werken zoals ik dat gewend ben van oudere versies.
Daarnaast is de integratie in de taakbalk een nadeel omdat hij bij het crashen dan vaak explorer.exe meeneemt (en andersom)
Kan bijna niet simpeler:Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:52:
Is iemand trouwens al iets tegen gekomen waarmee je de lettergroote standaard kan verhogen in het OS ?
Rechtermuisknop op de desktop > Personalize > Adjust font size (DPI) (staat links in het menu)
Trouwens wel redelijk geniaal als het goed werkt (onder XP werkte het nog niet echt). Mijn opa draait al sinds ie een TFT heeft alles op 800x600 omdat ie het anders niet zo goed kan lezen. Natuurlijk ziet dat er niet uit op een TFT die bedoelt is voor 1024x768 of zelfs 1280x1024, deze functie zou daar een einde aan kunnen maken.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 16:58 ]
Ik draai hier Vista 5600 rc1 sinds zaterdag, en WMP staat als ik geen games draai eigenlijk continue muziek te draaien uit een mp3 lib van rond de 3000 song, geen crashes of problemen gehad.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:53: (WMP)
Hij werkt wel, maar inderdaad niet al te best.
Hij crasht vaak, reageert langzaam en het is erg lastig ermee te werken zoals ik dat gewend ben van oudere versies. - Daarnaast is de integratie in de taakbalk een nadeel omdat hij bij het crashen dan vaak explorer.exe meeneemt (en andersom)
Problemen tot nu toe :
- searchprotocolhost.exe draait 50% cpu (1 core dus) en bergen i/o's
* Opgelost door disk indexing uit te zetten.
- Beeld flikkerd bij opstart sommige games (o.a. fear combat)
* zal wel driver probleem zijn met de catalyst rc1 beta's
- Beeld corruptie's bij meeste games
* Catalyst A.I. op standaard lost dit op
- Netgear wg111t usb wifi problemen uit sleep
* lijkt opgelost door area op europa te zetten in netwerk (zal wel channel probleem zijn denk ik) ?
- Soms blijft flatout2.exe (geweldige game) draaien na exit uit dat spel. Mousepointer is dan weg.
* Nog niet opgelost, met taskman moet ik het process om zeep helpen.
[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 04-09-2006 17:55 . Reden: extra's ]
Doen het inderdaad niet maar virtual clone drive doet het uitstekend.QSYS schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:53:
Mijn ervaringen tot dusver zijn prima, maar weet hier iemand of er iets zoals alcohol of deamontools met vista werkt.. tot dus ver heb ik dat nog niet aan het werk gekregen.
VistaBootProBart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:11:
Heb nu RC1 x64 geinstalleerd alleen nu kan ik mijn audigy 2 zs niet installeren. In 32bit pre rc1 werkte dat wel gewoon. Ik kreeg tijdens de installatie wel een paar keer de melding dat de driver niet gesigned was. Mischien dat het daar door komt. Kun je die digital signed driver check uitzetten? Weet iemand hier een oplossing voor?
Hiermee kan je driver signing uitschakelen.
Niet dat het werkt overigens, mijn Audigy blijft stug volhouden dat ie het niet doet op RC1 build 5600 (64bit)
ik heb zelf ook een TFT die ik met 1280 af en toe moeilijk leesbaar vind in voornamelijk browsing. Maar die dpi functie die ook in Xp zit vind ik het veels te grof te grooot maken. In IE7 zit wel een hele preciese zoomfunctte, die is perfect en zoomt 103% ook echt als een klein beetje groter,niet gelijk koeieletters. Helaas heeft Firefox dat niet, toch verdom ik het om Firefox gedag te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:53:
Kan bijna niet simpeler:
Rechtermuisknop op de desktop > Personalize > Adjust font size (DPI) (staat links in het menu)
Trouwens wel redelijk geniaal als het goed werkt (onder XP werkte het nog niet echt). Mijn opa draait al sinds ie een TFT heeft alles op 800x600 omdat ie het anders niet zo goed kan lezen. Natuurlijk ziet dat er niet uit op een TFT die bedoelt is voor 1024x768 of zelfs 1280x1024, deze functie zou daar een einde aan kunnen maken.
Dat is dus omdat driver signing sinds RC1 (en dus ook in de RTM) verplicht is in de 64-bit versies van Vista:Jack Flushell schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:58:
[...]
VistaBootPro
Hiermee kan je driver signing uitschakelen.
Niet dat het werkt overigens, mijn Audigy blijft stug volhouden dat ie het niet doet op RC1 build 5600 (64bit)
Note: The Bcdedit option to disable integrity checks is currently available for loading unsigned drivers on Windows Vista test systems. This feature will be removed prior to Windows Vista release to manufacturing (RTM), perhaps as early as Release Candidate 1 (RC1). The Windows Vista final release will not allow integrity checks to be disabled using Bcdedit. For more information, see the BCD Editor FAQ on the MSDN Web site.
Verwijderd
Ik starte namelijk gisteravond GTA:SA en die draaid redelijk goed. Alleen als ik Multiplayer doe heb ik een belachelijk lage framerate. Het zal dus te maken hebben met een of andere ingebouwde firewall. Ik heb al een beetje gezocht in de instellingen, maar kon niets nuttigs vinden.
Klopt, Microsoft wil op x64 geen unsigned drivers hebben, maar, aangezien ik dit erg vervelend zou vinden, heb ik Microsoft hier een email over gestuurd, en hebben mij nadrukkelijk gezegd dat er wel een manier zou zijn om deze check uit te schakelen.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:42:
[...]
Dat is dus omdat driver signing sinds RC1 (en dus ook in de RTM) verplicht is in de 64-bit versies van Vista:
[...]
Ik vraag me eigenlijk af welke versie iedereen hier gaat draaien, x86 of x64. Ik ga voor x86, aangezien daar de meeste drivers voor uit zijn. Windows XP x64 is al belabberd met driver support (De grote reden waarom ik x64 niet draai). Zodra de driversupport op x64, maar ook de softwaresupport, net zo goed is als de x86 versie, zal ik ongetwijfeld op x64 overstappen, maar ik verwacht dat dat nog minstens één jaar gaat duren (Of zelfs meer
Poll: Welke versie van Windows Vista ga jij draaien?
• x86
• x64
Ook een poll maken? Klik hier
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Best jammer, want op zich werkt Vista al behoorlijk goed...
Leg eens uit wat softwaresupport te maken heeft met 64bit, het draait toch wel? Of bedoel je dat er eerst voor 64bit geschreven software moet komen voordat je het de moeite waard vindt?FnF schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:58:
[...]
maar ook de softwaresupport, net zo goed is als de x86 versie, zal ik ongetwijfeld op x64 overstappen, maar ik verwacht dat dat nog minstens één jaar gaat duren (Of zelfs meer)
Verwijderd
Inkoppertje mischien.... Je video drivers updaten, Toen ik vandaag 5552 installeerde zag ik op de nvidia site weer nieuwe drivers. Ik heb ze ook nodig om mediacenter rustig te krijgen. Anders schokt ie. Bij het installeren wel in eens zwart beeld maar restart op de "tast" en toen deden ze het.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:07:
Ligt het aan mij, of werkt Windows media Player nog steeds zo goed in Vista als in de vorige builds (namelijk, niet)?
Wie weet hoe je de "classic view" vasthoudt in control panel. Normaal blijft ie zo staan nadat je hem in classicview afsluit. Hier maar dat doet al een paar builds niet meer. Truuk????
Ik geloof niet dat Microsoft deze check (meerbepaald: bcdedit –set nointegritychecks ON) terug in Vista zal stoppen, als ze hem in de laatste builds net hebben weggelatenFnF schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:58:
[...]
Klopt, Microsoft wil op x64 geen unsigned drivers hebben, maar, aangezien ik dit erg vervelend zou vinden, heb ik Microsoft hier een email over gestuurd, en hebben mij nadrukkelijk gezegd dat er wel een manier zou zijn om deze check uit te schakelen.
Aangezien ik nog geen 64-bit cpu heb, ben ik van plan om nog de x86-versie te draaien. Daar kun je trouwens nog prima unsigned drivers mee inladen:FnF schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:58:
[...]
Ik vraag me eigenlijk af welke versie iedereen hier gaat draaien, x86 of x64. Ik ga voor x86, aangezien daar de meeste drivers voor uit zijn. Windows XP x64 is al belabberd met driver support (De grote reden waarom ik x64 niet draai). Zodra de driversupport op x64, maar ook de softwaresupport, net zo goed is als de x86 versie, zal ik ongetwijfeld op x64 overstappen, maar ik verwacht dat dat nog minstens één jaar gaat duren (Of zelfs meer)

Echter, m'n eerstvolgende pc ben ik van plan om binnen het jaar aan te kopen, en die zal wellicht wel al 64-bit zijn
Overigens, ik denk ook niet dat de software compatibility in de 64-bit versie slechter is, een heleboel oudere programma's willen nog wel installeren nadat je UAC tijdelijk hebt uitgezet, en in de meeste gevallen merkt Vista gelukkig zelf op wanneer een programma niet correct geïnstalleerd kan worden, en biedt de Program Compatibility Assistant (ook in de 32-bit versie) daar meestal wel een oplossing voor
Verwijderd
Dat is een enorm irritant programma, die gaat pas na het opstarten de schijf mounten waardoor je iedere keer een autorun voor je krijgt.HaseMike schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:56:
[...]
Doen het inderdaad niet maar virtual clone drive doet het uitstekend.
Daemon tools is goed te doen, pak versie 3.33, doe de install en start daarna het hoofdprogramma in admin mode om de driver te installeren.
Dan werkt alles prima
Heb je em ook 'gedocked' in de taskbar? En heb je al eens geprobeerd iets te spelen over het netwerk (een DVD bijvoorbeeld)? En een internet radio stream (liefst een die wat bandbreedte slurpt).HaseMike schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:52:
[...]
Ik draai hier Vista 5600 rc1 sinds zaterdag, en WMP staat als ik geen games draai eigenlijk continue muziek te draaien uit een mp3 lib van rond de 3000 song, geen crashes of problemen gehad.
Deze zaken (vooral het afspelen van DVD's over het netwerk) zorgen bij mij ervoor dat ie regelmatig crasht. Laat dit nou net de dingen zijn die ik het meeste doe
Als deze dingen bij jou wel goed werken is het even uitzoeken waar het probleem ligt (en liever hoe het te fixen is)
Same here, ding hielp m'n laptop zowat om zeep. M'n hdd lampje bleef z'n imitatie van een powerled goed volhouden met als gevolg dat het hele systeem onbestuurbaar wordt. Dan komt ie er wel weer uit omdat ie ziet dat je iets probeert te doen, maar dan ben je 5 min verder.HaseMike schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:52:
Problemen tot nu toe :
- searchprotocolhost.exe draait 50% cpu (1 core dus) en bergen i/o's
* Opgelost door disk indexing uit te zetten.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 19:42 ]
Dat xp64 slecht is met drivers vind ik nonsens... alles werkt bij mij (bluetooth joystick, gamepad, pda, video (nvidia), geluid (creative), monitor, cordeless desktop, memory stick)... nooit problemen..FnF schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:58:
[...]
Klopt, Microsoft wil op x64 geen unsigned drivers hebben, maar, aangezien ik dit erg vervelend zou vinden, heb ik Microsoft hier een email over gestuurd, en hebben mij nadrukkelijk gezegd dat er wel een manier zou zijn om deze check uit te schakelen.
Ik vraag me eigenlijk af welke versie iedereen hier gaat draaien, x86 of x64. Ik ga voor x86, aangezien daar de meeste drivers voor uit zijn. Windows XP x64 is al belabberd met driver support (De grote reden waarom ik x64 niet draai). Zodra de driversupport op x64, maar ook de softwaresupport, net zo goed is als de x86 versie, zal ik ongetwijfeld op x64 overstappen, maar ik verwacht dat dat nog minstens één jaar gaat duren (Of zelfs meer)
Poll: Welke versie van Windows Vista ga jij draaien?
• x86
• x64
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Misschien dat je het al een tijdje niet geprobeert hebt?
anyways... met andere woorden ik kan die driver signing wel uitzetten, maar het HELPT dus niet... is er al iemand achter gekomen hoe het dan wel moet?
Verwijderd
Je kunt er alleen images mee branden, maar 99.999% van alle keren is dat alles wat je wil.
Het branden van gewoon bestandjes gaat prima met de ingebakken Vista brand functies.
Heeft er iemand al 5.1 geluid aan de praat trouwens? Mij wil het nog niet echt lukken, zo te lezen op internet heeft iedereen er problemen mee.
Volgens mij heeft MS nog veel werk aan de soundstack...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 20:33 ]
Heeft geen zin als de fabrikant geen zin heeft om drivers te makenJack Flushell schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:50:
[...]
Dat xp64 slecht is met drivers vind ik nonsens... alles werkt bij mij (bluetooth joystick, gamepad, pda, video (nvidia), geluid (creative), monitor, cordeless desktop, memory stick)... nooit problemen..
Misschien dat je het al een tijdje niet geprobeert hebt?
anyways... met andere woorden ik kan die driver signing wel uitzetten, maar het HELPT dus niet... is er al iemand achter gekomen hoe het dan wel moet?
Anders begin ik er nog even niet aan. Ben dus ook zoek naar ervaringen omtrend RAID op nforce chipset gebruik en het media center deel.
[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 04-09-2006 20:47 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Dus je wil wel een beta testen maar wil ook dat alles in 1x goed werkt zonder problemen..TheGeneral schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:45:
Goed ik wil ook even testen met die RC1 en dan vooral voor het Media center deel. Maar werkt dit nu al wel redelijk met de standaard MS remote controller (goed 100% zal het nooit werken maar vastlopers om de 2 minuten heb ik weinig aan)? Als het namelijk nog echt bagger is dan wacht ik nog wel ff. Enne Nforce chipset was een aantal beta's geleden ook nog een probleem nu nog steeds? Zelfde goed voor RAID op die Nforce chipset kan je daar na al wel goed op installeren zonder BSOD's?
Anders begin ik er nog even niet aan. Ben dus ook zoek naar ervaringen omtrend RAID op nforce chipset gebruik en het media center deel.

Als je wil dat het goed werkt kun je het beste niet aan computers beginnen
Lol nee je snapt het niet helemaal, heb de laatste paar beta's telkens geprobeerd maar door die chipset en me RAID array ging het steeds fout. Plus dat ik niet echt een pc over heb en wel live wil testen dus niet in vmware stelde ik voor mezelf een eis dat de MS remote moest werken. Verder verwacht ik er helemaal niks van, dus qua eisen valt het best mee denk ik zo.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:50:
[...]
Dus je wil wel een beta testen maar wil ook dat alles in 1x goed werkt zonder problemen..![]()
![]()
![]()
Als je wil dat het goed werkt kun je het beste niet aan computers beginnen
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
vmware=ook liveTheGeneral schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:54:
[...]
Lol nee je snapt het niet helemaal, heb de laatste paar beta's telkens geprobeerd maar door die chipset en me RAID array ging het steeds fout. Plus dat ik niet echt een pc over heb en wel live wil testen dus niet in vmware stelde ik voor mezelf een eis dat de MS remote moest werken. Verder verwacht ik er helemaal niks van, dus qua eisen valt het best mee denk ik zo.
vmware voldoet prima voor testwerk. tuurlijk je hebt geen aero interface maar dat heb je voor testwerk ook niet nodig. je wilt immers het OS onder de knie krijgen kwa features en trucjes
A wise man's life is based around fuck you
Ik draaide de pre-rc1 op de x86 release, de performance was uitstekend, m'n systeem reageerde vlot en zonder noemenswaardige delays. Bij RC1 heb ik de x64 versie eerst geprobeerd en dat viel zwaar tegen. Applicaties reageerde merkbaar trager, zelfs de Aero interface was duidelijk langzamer.
Tevens was het geheugen verbruik toegenomen van 532MB tot 647MB na start up.
Ik ben nu de x86 RC1 versie aan het installeren, ben benieuwd.
Nu een dag mee gespeeld en werkt best lekker. Maar XP doet het hier toch beter, en sneller vooral.
In Vista gaat m'n CPU vaak ff naar 100% en dan hangt het hele systeem een seconde. Al is dat vooral tijdens het browsen in Seamonkey, dus die zal ook wel niet helemaal compatible zijn misschien. Valt me nog mee dat die werkt trouwens.
Valt wel op dat alles nu nog meer geïntegreed is dan XP, maar dat zit al aren in de lucht. Je gewone HD hoef je bijna niet meer te openen om files te zoeken, er is een media library, een photo manager etc. Alleen de document manager zie ik niet?
Voordeel is dan wel weer dat die beter werken dan in XP, maar ben er nog steeds geen fan van. Zie ook nog het liefste dat alle mappen in een nieuw venster openen
M'n Pc haalt ook een score van maarliefst 1.0 dus dat is een beetje triest, ik vind een XP2400+ met een Ti4800 en 1GB niet zo heel oud ofzo, maar goed
Drivers op de 32bit ook niks over te klagen, moest alleen ff de onboard NIC en audio drivers laten zoeken op de XP partitie, maar dat deed hij probleemloos binnen een minuut.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nu eerst wat drivers en apps installeren en dan de boel goed aan de tand voelen.
Verwijderd
Verwijderd
Het was onder XP inderdaad hoe meer geheugen vrij hoe beter. Onder Vista is het geheugen gebruik juist goed, het zorgt ervoor dat de boel soepel blijft werken.
Natuurlijk heb je wel een probleem als je geheugen op is, maar het uitschakelen van de verschillende services om geheugen te krijgen is daar op z'n zachtst gezegd niet de oplossing voor.
Gewoon geheugen bijkopen
Alleen jammer dat DDR nu zo duur is, zeker vergeleken met DDR2
Vind alleen dat vmware gevoelsmatig een stuk trager aanvoel dan als het echt draait zeg maar. Zelf al als ik 2 virtual cpu neem en hem 1024 MB aan ram meegeef.Zwelgje schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:14:
[...]
vmware=ook live
vmware voldoet prima voor testwerk. tuurlijk je hebt geen aero interface maar dat heb je voor testwerk ook niet nodig. je wilt immers het OS onder de knie krijgen kwa features en trucjes
Maar goed heb een probleem met het laden van de nforce4 drivers tijdens de installatie, dus kan ff niet verder. Maar hierover heb ik een ander topic lopen. Technische vragen mogen hier namelijk niet
Ik heb ook ff met DPI zitten spelen, maar veel beter en fijngevoeliger dan die van Xp, 104% is mooi iets groter, niet dat gelijk stuk grotere van Xp. Mmm, een killerfeature voor mij. Alleen reboot is nog steeds nodig, en FF kan er niet tegen, rendert lelijk met DPI op 104. Misschien dat dit soort dingen is wat MS wil uitleggen aan het Fx team in December.
[ Voor 54% gewijzigd door Sjah op 05-09-2006 00:08 ]
http://www.nforcershq.com...lation-guide-vt66299.html
duurt het btw bij jullie ook zo verrekte lang (15secs ofzo) na invoeren password voordat de desktop eens tevoorschijn komt?
mijn pc wordt nog wel gewaardeerd als een 4.9
nou dacht ik toch bijna dat je iets heel doms vroeg
[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 05-09-2006 00:26 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ben tot nu toe erg tevreden over RC1 en vervangt op dit moment me gewone Windows.
Seamonkey 1.1 Alpha werkt trouwens wel goed tot nu toe, erg lekker. Dus was toch iets met 1.0.4 en Vista waardoor het niet lekker werkte.Klippy schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:38:
[..]
In Vista gaat m'n CPU vaak ff naar 100% en dan hangt het hele systeem een seconde. Al is dat vooral tijdens het browsen in Seamonkey, dus die zal ook wel niet helemaal compatible zijn misschien. Valt me nog mee dat die werkt trouwens.
[..]
Ja erg mooi, maar ik gebruik weer de 3D-White cursor-set nu, ben ik te veel aan gewend.anandus schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 02:48:
Misschien een beetje nutteloze opmerking, maar ik moet zeggen dat ik helemaal verliefd ben op de vervanger van het zandlopertje. Mooi, stylish en het voelt minder frustrerend dan zo'n suf grayscale zandlopertje
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Wel docked en internet stream, maar iets afspelen over mijn netwerk lukt niet. Dat laatste komt waarschijnlijk omdat ik maar 1 pc hebVerwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:39: (WMP) Heb je em ook 'gedocked' in de taskbar? En heb je al eens geprobeerd iets te spelen over het netwerk (een DVD bijvoorbeeld)? En een internet radio stream (liefst een die wat bandbreedte slurpt).
Na 3 dagen vista zit ik nu weer even te werken onder xp, en wat vooral opvalt is de hervonden stilte onder xp, onder vista zijn de harddisks met enige regelmaat aan het ratellen en dat is bij xp niet het geval. Echt missen doe je vista interface ook niet want het "royale" theme onder xp ziet er ook prima uit. Veel sites onder vista die java gebruiken veroorzaken toch ook direct een terugval naar de niet areo theme en weer een popup ballonetje.
Nog even wat zeuren over het vista search gebeuren ; ik vind het maar niets, als je het aan hebt staan gaan met regelmaat je harddisks staan te trashen of het gratis is, en dat alles omdat je misschien 1x dag een filetje wilt zoeken. Als je namelijk je documenten/foto's/muziek in hun standaard folders hebt en enigzins georganiseerd bent, gebruik je de search eigenlijk zelden.
Vista rc1 is al geschikt voor dagelijks gebruik, mits je niet al te veel games speelt. Die geven nogal eens problemen, wat overigens meer aan de beta videokaart drivers (ati) ligt dan aan vista. Er moet nog redelijk wat getuned worden aan vista, vooral de harddisk access is buiten alle proportie, verder moet dat continue switchen naar de niet areo interface afhankelijk van een site, ook worden opgelost.
Rc1 is leuk en redelijk stabiel, maar zeker nog geen finalcode.
Mijn X-Fi Platinum wordt nog niet ondersteund door de build zelf en als ik drivers installeer krijg ik dus een foutmelding omdat het geen gecertificeerde driver zou betreffen. Dit geld ook voor mijn wireless ap op me moederbord.
Systeemconfig:
ASUS M2N32-SLI Deluxe Wirelles Edition
ASUS EAX1900XT
AMD 64 AM2 X2 4200+
CORSAIR 2048 MB DDR2 PC6400
CREATIVE X-FI PLATINUM
NEC-DVD 4551
HITACHI 80 GB 8 MB 2* in RAID 0
Enfin, uiteindelijk maar me raid drivers geslipstreamd in me xp cd en xp-sp2 terug gezet
Verwijderd
Beter is het om de transparantie uit te zetten, dan heb je ongeveer hetzelfde als zonder Aero, maar je hebt wel de mogelijkheden van Aero. Dus het 3D flip scherm, de thumbnails bij de taakbalk, de thumbnails bij alt-tab etc.Kaap schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:50:
Hoe is de performance als Aero uitstaat trouwens? Ik vind die transparante windows vrij vervelend kijken namelijk. Ik denk dat ik die gewoon uit ga zetten.
Areo helemaal uitzetten doet wonderen voor de performance, maar je mist ook een hoop functionaliteit (logisch ook)
Verwijderd
Sorry maar mag ik ff tussendoor de RAID driver aan je vragen ?loewie-643- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:35:
Gisteravond de hele avond verknalt door build 5600, ik had de avond ervoor build 5536 geïnstalleerd waar ik absoluut geen problemen mee had.de 64 bit Build 5600 daarintegen viel me erg tegen met dat gecertificeerde driver support. Kan je dat überhaupt uitschakelen, ik ben nog niet echt in de configuratie instellingen van vista doorgedrongen maar kon er in de gauwigheid niets over lezen.
Mijn X-Fi Platinum wordt nog niet ondersteund door de build zelf en als ik drivers installeer krijg ik dus een foutmelding omdat het geen gecertificeerde driver zou betreffen. Dit geld ook voor mijn wireless ap op me moederbord.
Systeemconfig:
ASUS M2N32-SLI Deluxe Wirelles Edition
ASUS EAX1900XT
AMD 64 AM2 X2 4200+
CORSAIR 2048 MB DDR2 PC6400
CREATIVE X-FI PLATINUM
NEC-DVD 4551
HITACHI 80 GB 8 MB 2* in RAID 0
Enfin, uiteindelijk maar me raid drivers geslipstreamd in me xp cd en xp-sp2 terug gezet
Ik wil ook build 5600 installeren op de nForce RAID schijf.
Wil je de raid drivers voor xp of voor vista?Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:27:
[...]
Sorry maar mag ik ff tussendoor de RAID driver aan je vragen ?
Ik wil ook build 5600 installeren op de nForce RAID schijf.
De raid drivers voor vista heb ik gewoon vanaf mijn asus m2n32-sli drivers and utilities cd.
En windows xp heb ik de drivers geslipstreamd met nLite.
Wat als volgt werkt, je download dot.net framework 2.0 van ms, en dan installeer je nLite
Je pakt een windows xp cd, laadt deze in en kiest vervolgends de optie drivers integreren en iso bestand maken.
Pak de nvidia nforce software uit via winrar, zodat het executable wordt uitgepakt. Selecteer met nLite multiple drivers folder en laadt daarmee de drivers vanuit je uitgepakte nforce map.
Laat nlite ff compileren, en maak daarna je iso bestand. Ff bakken en klaar is kees je windows xp cd uit 2002 herkend ineens de apparaten van je mobo uit 2005/6
Ow damn, lees nu juist modbreak onderaan dat mijn vraag niet welkom is ivm downloadlocatie van RC1.
Zal nog ff geduld moeten hebben blijkbaarn
[ Voor 81% gewijzigd door Blacksnak op 05-09-2006 10:42 ]
1 september heeft Microsoft de Release Candidate uitgebracht aan de geselecteerde beta testers - deze is dus nog niet publiek beschikbaar. De verwachting is dat deze binnen twee weken wel publiekelijk beschikbaar is.Tot dat moment zijn die versies nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is dus niet toegestaan.

Misschien dat je weinig geheugen hebt of dat je videokaart te langzaam is om Aero goed te kunnen draaien, maar bij mij loopt de boel beter mét Aero. Met Aero is mijn CPU-gebruik namelijk een stuk lager.loewie-643- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:55:
Performance wordt alleen maar beter als je dat uit hebt staan!
>>>insert witty remark here<<<
Verwijderd
Nee helaas nog niet, die mogelijkheid is er pas als iemand de uxtheme.dll van RC1 hackt.Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:45:
Is er ook een mogelijkheid om Aero zo te doen dat je classic theme hebt maar dat flip3D en alles nog wel werkt? Dat wil ik namelijk.
Dan is het mogelijk om zelf je eigen themes te gebruiken onder Aero dus ook een theme wat eruit ziet als de classic.
Valt trouwens wel op dat ze de XP theme eruit hebben gegooid maar de W2k theme hebben gehouden
Verwijderd
Ik zou graag de Vista driver willen hebben.loewie-643- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:30:
[...]
Wil je de raid drivers voor xp of voor vista?
De raid drivers voor vista heb ik gewoon vanaf mijn asus m2n32-sli drivers and utilities cd.
En windows xp heb ik de drivers geslipstreamd met nLite.
Wat als volgt werkt, je download dot.net framework 2.0 van ms, en dan installeer je nLite
Je pakt een windows xp cd, laadt deze in en kiest vervolgends de optie drivers integreren en iso bestand maken.
Pak de nvidia nforce software uit via winrar, zodat het executable wordt uitgepakt. Selecteer met nLite multiple drivers folder en laadt daarmee de drivers vanuit je uitgepakte nforce map.
Laat nlite ff compileren, en maak daarna je iso bestand. Ff bakken en klaar is kees je windows xp cd uit 2002 herkend ineens de apparaten van je mobo uit 2005/6
Bedankt voor de tip voor XP.
Ik ga dit meteen ff rechtzetten, want ik zat gister weer te kloten met floppy's
Zul je zien dat 60% van de floppy's defect zijn, omdat je ze nooit meer gebruikt.
Thanks
MMmmm, ok , dus uxtheme werkt nog steeds met signing, irritant.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:59:
[...]
Nee helaas nog niet, die mogelijkheid is er pas als iemand de uxtheme.dll van RC1 hackt.
Dan is het mogelijk om zelf je eigen themes te gebruiken onder Aero dus ook een theme wat eruit ziet als de classic.
Valt trouwens wel op dat ze de XP theme eruit hebben gegooid maar de W2k theme hebben gehouden
Ik zag dat er voor alle apparaten Vista X64 drivers waren maar zijn deze ook gesigneerd? En zijn de 975i chipset drivers voorzien in de build zelf want op de asus site zag ik zo gauw geen losse Vista x64 drivers.
Niet op voorraad.
Verwijderd
M'n Marvell Yukon drivers werken nog steeds niet soepel trouwens, heb zo'n idee dat daar een hoop problemen vanaf komen.
Maar eens omwisselen met een realtek kaartje...
Werken deze dan niet?:Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:28:
Ik denk niet dat je het voor elkaar gaat krijgen om een x-fi aan de praat te krijgen onder Vista, laat staan onder x64...
http://nl.europe.creative...27&drivertype=0&x=27&y=12
Niet op voorraad.

Ziet er in ieder geval goed uit.
Ik heb echter nog 1 vraag: Hoe zet je in Vista het welkomst-scherm uit? Ik wil gewoon het "press ctrl-alt-del to logon"-venstertje zien... Weet iemand hoe ik dit verander? Onder XP kun je dit vrij eenvoudig aan en uit zetten, maar onder Vista lijkt die optie te zijn verdwenen...
Had het niet verwacht na de B2 build.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Of een rotte DVD drive?spk2go schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:42:
Heeft meer mensen last van het feit dat de DVD wel heel erg goed moet zijn, wil je het installeren? Ik krijg de installatie pas naar een aantal keren op DVD+RW gezet te hebben, er pas goed op. Blijkbaar een heel erg gevoelige iso?
Ik denk dan meer aan de schijfjes, mijn andere DVD-brander schrijft ze helemaal niet.
edit: en weer werkt de videodriver voor de SIS 650 niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Krisp op 05-09-2006 12:10 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Jij gebruikt ook de Ultimate edition?Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:44:
Nee geen last van.
@poktor: hier is hd maar 6.5 gig na install hoor...
Kzal hem je vanavond even mailen!Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:07:
[...]
Ik zou graag de Vista driver willen hebben.
Bedankt voor de tip voor XP.
Ik ga dit meteen ff rechtzetten, want ik zat gister weer te kloten met floppy's
Zul je zien dat 60% van de floppy's defect zijn, omdat je ze nooit meer gebruikt.
Thanks
Nee business,mm best wel een verschil dan. Nog een reden om voor Business te kiezen, naast de prijs.
Nee die werken niet, komt nier door de gecertificeerde driver herkenning van de 64 bits versie. Dus je zou dat al moeten uitschakelen of een alternatieve driver vindenedward2 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:34:
[...]
Werken deze dan niet?:
http://nl.europe.creative...27&drivertype=0&x=27&y=12
Gek eigenlijk dat creative ze dan überhaupt ter beschikking stelt. Nou ja, er zal wel een signing hack komen hopelijk, wat dit wordt hét OSloewie-643- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:18:
[...]
Nee die werken niet, komt nier door de gecertificeerde driver herkenning van de 64 bits versie. Dus je zou dat al moeten uitschakelen of een alternatieve driver vinden
Niet op voorraad.
My 2 cents.
Mijn systeem scoorde een 5.2; met mijn oude ATA 100 2MB schijf i.p.v. Hitachi 7K250 S-ATA scoorde het systeem 4.4. Vergelijkbare systemen als de mijne met een raid 0 configuratie scoren weer significant hoger. Ik ben benieuwd naar de merkbare verschillen, mogelijk dat ik een raid setup ga overwegen.
Nou ik heb een raid 0 config, amd 4200+ x2 en 2 gig intern geheugen met een x1900xt 512 en ik krijg geen hogere score dan een 5,0 khad op z'n minst een 7 tot 7,5 verwachtSePtiCTaNk schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:51:
Ik heb Vista zojuist toch maar vervangen door XP. Reden hiervoor is de gebrekkige driverondersteuning voor mijn Audigy 2 ZS en de AV die na een reboot alle dienst weigerde. Ik vind deze Vista versie (RC1) wel een goede indruk maken, stabiel vooral ook.
Mijn systeem scoorde een 5.2; met mijn oude ATA 100 2MB schijf i.p.v. Hitachi 7K250 S-ATA scoorde het systeem 4.4. Vergelijkbare systemen als de mijne met een raid 0 configuratie scoren weer significant hoger. Ik ben benieuwd naar de merkbare verschillen, mogelijk dat ik een raid setup ga overwegen.
Uiteraard niet, maar het zou wel leuk zijn om de mogelijkheid van het installeren van betadrivers te behouden denk bv aan nv betadrivers, ander kan je soms een half jaar wachten op nieuwe gpu-drivers. Leuk als je straks je brandnieuwe G80 hebt...Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:47:
Ook al er komt er een signing hack. Geen hond gaat unsigned drivers uitbrengen alleen omdat ze weten dat er een paar tweakers die hack kennen.
My 2 cents.
Verder begrijp ik niet dat creative x64 drivers uitbrengen die je vervolgens niet kan installeren.
Veel IHV's komen sowieso al erg laks en lui over op mij, de Vista driversupport had al véél verder moeten zijn, of is het in sommige gevallen noodzakelijk te wachten op final codes omdat je anders teveel moet herprogrammeren?
[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 05-09-2006 13:25 ]
Niet op voorraad.
Thurrot gaat even flink te keer over een paar Vista dingen, had ik niet verwacht van deze fanboy. Goed stuk, snijdt hout.
Als je nu al een 7 zou krijgen dan heb je volgend jaar een 10. Het moet natuurlijk wel een paar jaar mee kunnenloewie-643- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:10:
[...]
Nou ik heb een raid 0 config, amd 4200+ x2 en 2 gig intern geheugen met een x1900xt 512 en ik krijg geen hogere score dan een 5,0 khad op z'n minst een 7 tot 7,5 verwacht
Verwijderd
Deze rating gaan ze op dozen van games en software plaatsen.My-life schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:14:
[...]
Als je nu al een 7 zou krijgen dan heb je volgend jaar een 10. Het moet natuurlijk wel een paar jaar mee kunnen.
Dan kan de leek zien of zijn pc voldoende is, handig.
Verwijderd
Wanneer je Vista RC1 op dezelfde partitie plaatst als waar XP op staat zorgt dit dan voor problemen?
Je zou verwachten van wel maar je weet natuurlijk nooit
Whehe - over z'n explorer rant snap ik niet dat ie hier niet over rant, probeer dit maar eens:Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:30:
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_rc1_worst.asp
Thurrot gaat even flink te keer over een paar Vista dingen, had ik niet verwacht van deze fanboy. Goed stuk, snijdt hout.
- Maak een nieuwe folder aan
- Maak hierin 5 subfolders aan - test1, test2, test3, test en test5
- Open (dubbelklik) nu op test4
- Click nu "Back" of ga met alt+left naar 'back'
- Kijk goed wat er geselecteerd is op je scherm
- Druk nu pijltje omlaag in
Wat ik persoonlijk zeer laks vind in Vista - maar de bug werd gesloten als een wontfix - is dat de menus anders zijn per programma. Pak bijvoorbeeld gewoon maar eens hoe het menu (dus het actieve "File" tekstje als je het "File" menu selecteert) er uit ziet in notepad vs. explorer vs. windows media player, ook zaken als sommige built-in command line commandos die niet in de "HELP" zitten van cmd.exe geeft aan dat het niet echt heel erg af is imho
Weet ik niet, een readme er bij plaatsen hoeft niet heel veel moeite te zijnSjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:47:
Ook al er komt er een signing hack. Geen hond gaat unsigned drivers uitbrengen alleen omdat ze weten dat er een paar tweakers die hack kennen.
My 2 cents.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 05-09-2006 16:23 ]
Wat? De signing hack of unsigned drivers?Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:22:
Nee,maar tis maar de vraag of Ms er tegen op gaat treden.
Het eerste zou logisch lijken, het 2e denk ik persoonlijk dat ze dat laten schieten vanwege het feit dat Vista x64 dat STANDAARD (dus zonder hack) toch niet pakt.
Verwijderd
Vanaf het vista systeem zie ik wel de xp computer, en de sharedocs ook.
Vanaf het xp systeem zie ik de vista computer nu wel, alleen kan ik de sharedocs enz nu niet zien.
Bij vorige Vista versie waarop ik draaide, zag ik al helemaal niks van het vista netwerk op mijn xp pc, iemand die dit al gelukt is? Want volgens mij moet ik gewoon iets uit of inschakelen op de vista pc... zodat ik wel aan de bestanden kan komen.
Want de pc zelf zie ik wel.
Iemand die dit al gelukt is?
Bij het network center, kun je sharing enzo op "On" zetten, dan krijg je een public folder (als je dat aanzetVerwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:54:
Ik probeer nu netwerkje tussen een Vista besturingssysteem en XP systeem te maken.
Vanaf het vista systeem zie ik wel de xp computer, en de sharedocs ook.
Vanaf het xp systeem zie ik de vista computer nu wel, alleen kan ik de sharedocs enz nu niet zien.
Bij vorige Vista versie waarop ik draaide, zag ik al helemaal niks van het vista netwerk op mijn xp pc, iemand die dit al gelukt is? Want volgens mij moet ik gewoon iets uit of inschakelen op de vista pc... zodat ik wel aan de bestanden kan komen.
Want de pc zelf zie ik wel.
Iemand die dit al gelukt is?
Verwijderd
Ja, ik heb ook wel een netwerk draaiend zoals jij zegt. Alleen ik kan met de xp computer niet aan de bestanden komen die op de hd staan waar vista op is geinstaleerd.XiN-eViL schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:56:
[...]
Bij het network center, kun je sharing enzo op "On" zetten, dan krijg je een public folder (als je dat aanzet) waarnaar je kunt schrijven (als je ook dat aanzet
), maar dan moet je nog wel een user account met logingegevens hebben op de Vista P.C. zover mij is gelukt.
En dit moet juist zo, omdat dit de grootste hd is.
Zelf denk ik dat het iets met een firewall ofzo moet wezen, want ik zie de pc wel alleen kan niet aan de bestanden komen.
draaide moet ik eigenlijk zeggen, vanaf het moment dat de driver het moet overnemen gaat het scherm op zwart en knippert het lampje op mijn tft (signal lost) dit geld voor zowel analoog als digitaal (dvi) hebben meerdere mensen dit probleem.. of beter al een oplossing hiervoor...
ikke
Nee, dat denk ik niet, veel fabrikanten moeten wel eens een speciale driver maken voor een bepaalde klant. Om dit eerst allemaal de laten signen, ben je lang onderweg, als dit even snel moet, dan werkt dat niet. Ik weet dus eigenlijk wel zeker dat Microsoft hier niks tegen gaat doen.Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:22:
Nee,maar tis maar de vraag of Ms er tegen op gaat treden.
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.
- De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag