[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Snake schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:49:
[...]

Drivers instaleren, en beetje spelen met CCC, daarin kan je het wel
Nope.. Drivers heb ik geinstalleerd en CCC laat dezelfde resoluties toe als windows zelf.. vreemd in XP gaf het geen problemen, en ook in Beta2 kon ik deze resolutie gewoon kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

c70070540 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:26:
[...]

Bekend probleem zo onderhand...
Of het bekend of niet bekend is vind ik niet van belang. Het is gewoon raar dat een wijdverspreidde geluidskaartenserie als Audigy en X-fi in een RC nog niet out the box ondersteund wordt.
[...]

Beetje tegenspraak... Zullen ongetwijfeld heel veel onder de motorkap hebben zitten prutsen en dan een waardeoordeel over de 5 jaar geven... Knap, zeer knap.
Er is geen tegenspraak. Mijn punt is: Stel dat ze idd van alles onder de motorkap hebben veranderd dan is dat heel nobel en ijverig maar als ik er als potentiele gebruiker niks van merk is het verspilde moeite want wat heb ik er dan in vredesnaam aan :?
[...]

Heb je wel gewerkt met de Beta 2? En heb je de RC1 wel goed bekeken? Er zitten toch heel wat verbeteringen in RC1 ten opzichte van Beta 2 naar mijn idee. Als je alleen wat rondklikt en op uiterlijk afgaat, dan heb jij gelijk, maar ga je verder kijken, dan zie toch echt grote verschillen.
Zoals ik al zei heb ik ermee gewerkt. Het merendeel van de veranderingen is cosmetisch en hetgeen niet cosmetisch is, is vaak onvoldoendet uitgewerkt en/of biedt weinig echte meerwaarde tov wat XP al kon. Iig verklaard het imo geen 5 jaar werk (door een enorm team met een enorm budget)
[...]

Er zijn ook zat reviews die wel positief zijn. Het is denk meer een stukje verwachting wat je al dan niet bevestigd ziet.
Ja er zijn zeker ook positieve reviews maar de meeste mensen zijn toch ook wel teleurgesteld. Het is meer een update/oppoetsbeurt dan een echte Upgrade.

Uiteraard waardeer ik elke verbetering hoe klein ook, alleen vindt ik Vista gebaseerd op RC1 ("feature complete") dus de gevraagde prijs gezien het gebodene zeker niet waard en begrijp ik niet dat dit pakket 5 jaar ontwikkelingstijd heeft vereist.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Als je denkt dat het zo makkelijk is om een OS te bouwen..

Vista is af de grond terug opgebouwd.. Dit is geen makkelijke taak en een heuze opdracht.

Dit zie je misschien niet maar is wel merkbaar in minder exploits (of minder bekende).
Betere prestaties, nieuwe features en betere integratie van verscheidene onderdelen (of net afscheidbaar gemaakt... modular build up)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Help!!!! schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:52:
Er is geen tegenspraak. Mijn punt is: Stel dat ze idd van alles onder de motorkap hebben veranderd dan is dat heel nobel en ijverig maar als ik er als potentiele gebruiker niks van merk is het verspilde moeite want wat heb ik er dan in vredesnaam aan :?
Nou, de meeste mensen kopen een operating system om daar vervolgens applicaties op te draaien - als de compleetheid van het OS er dan voor zorgt dat er betere, mooiere, stabielere en/of veiligere programmas gedraaid kunnen worden dan is dat natuurlijk voldoende :)

Daarnaast zijn er een heleboel zaken waar jij indirect wel iets aan gaat hebben, denk bijvoorbeeld aan:
  • Nieuw display driver model - hierdoor is het voor de drivers gemakkelijker een display driver te schrijven, daarnaast is de display driver (weer :') ) uit kernel mode gehaald waardoor als ie crashed hij niet je PC mee neemt. Jouw voordeel: stabiliteit, potentieel meer features in de drivers omdat het simpeler is.
  • Verbeterde TCP/IP stack, klaar voor IPv6, op lage latency links (broadband bv.) sneller, etc. Jouw voordeel: snelheid.
  • UAC. Een goede tussenweg tussen niet-als-admin-werken en als admin werken. Jouw voordeel: een veiligere omgeving.
  • Vervangen audio stack. Jouw voordeel: geen BSOD meer mogelijk door sound, individueel volume regelen.
  • IE7 protected mode. Een browser die sandboxed van het OS draait. Jouw voordeel: een veilige browser, zelfs als ie lek is.
  • Resolution independence. Jouw voordeel: Applicaties die netjes meeschalen met hogere DPIs zonder dat het (erg) lelijk wordt.
  • De vele kernel level security zaken waarmee ze catchup hebben gespeeld (stack randomisation, kernel table verbeteringen, verbeterd firewall platform, e.d.). Jouw voordeel: Veiliger OS.
en dan noem ik expres even een aantal exotischere features op waarvan veel mensen denken 'nou en?!'. De typische developer zaken (.NET 3.0, communicatie platform, usermode display model, transactioneel FS / registry, RSS framework, imagebased setup, bitlocker) welke uiteindelijk het echte voordeel gaan bieden omdat ze het makkelijker maken mooie programmas te schrijven noem ik dan nog niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad. Vista is de, imho, strakst geprogrammeerde Windows tot nu toe, en zowel voor de gebruiker als voor de developer fijn om mee te werken.
Ik begrijp je gevoel dat het 'alleen maar cosmetisch is' .
Maar dat is imho meer een compliment voor Microsoft. De gebruiker krijgt een mooiere en (voor sommigen) makkelijker te gebruiken OS, die tegelijkertijd een stuk veiliger en stabieler is.
Daarnaast is het een goede foundation voor de toekomst.
Ze hebben bij MS niet 5 jaar op hun gat gezeten, maar 5 (a 10) jaar serieus nagedacht wat ze moesten doen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Jaguar645 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:06:
[...]

Nu had ik niet zo veel boeiends erin staan (een paar foto's en een aantal erg mooie wallpapers) die dus "weg" zijn, opzich niet erg, het zou alleen wel leuk zijn als ze weer terug kunnen komen aangezien ik niet meer precies weet wat erin zat :P

[afbeelding]

)
Je moet even naar de properties van de map gaan ----> Security ----> advanced ----> Owner ---> Edit ----> Allow ----> op jouw account klikken ----> Make owner of subfiles and containers aanvinken ---->Toepassen De files zijn nu weer toegankelijk! ;)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.

• De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.