[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:40
Hmm, uurtje geleden geprobeerd RC-1 te installeren, opzich allemaal goed gegaan tot het moment van de afronding van de installatie, de computer start opnieuw op en mijn beeldscherm geeft alleen nog maar zwart beeld nadat de laadbalk van vista klaar was.

Ben ik nu een van de weinige met dit probleem? het lijkt erop alsof de installatie bij een hoop mensen gewoon vlekkeloos verloopt ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Tachyon schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:23:
[...]

Dus jij kunt RC1 Build 5600 installeren op een ICH5R met de laatste XP-drivers (1035) :?
Ik, en heel veel anderen met mij, krijgen tijdens het laden van de raid-drivers in het begin van de setup een BSOD. Bij vorige builds (Beta2 t/m 5472) ging dat wel goed, vanaf build 5536 (en ook 5552 en 5600) gaat het mis.

Als ik 5600 dan installeer op een PATA-schijf en op een draaiende Vista de raid-drivers installeer lukt het wel.

Microsoft heeft duidelijk wat veranderd aan manier waarop die Intel ICH5R-drivers geimplementeerd worden. De ICH5R staat ook niet meer in deze HCL, wel in vroegere builds. Ik kan bij Intel ook nog geen Vista-versie van de drivers vinden, dus voorlopig geen RAID voor mij... ;(
Ik draai nu inderdaad build 5600 op een Sata raid 0 op mijn P4P800 deluxe (IC5HR). Mail me maar als je de drivers die ik gebruik wilt hebben.
Ik denk dat dit het verschil maakt: Ik heb al mijn installaties van Vista gedaan vanuit XP door de ISO te mounten met Alcohol 120%. Setup geeft bij het kiezen van een drive zelf aan dat de driver mist voor 82801ER Sata Raid controller en kan de XP driver dan gewoon inladen.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeIT op 08-09-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 17:11
-GF-Annihilator schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:03:

- Als je bepaalde functies wil benaderen , iedere keer zo'n duister scherm om bevestiging vragend enzo ( dit zal misschien wel uit te schakelen zijn , voor noobs misschien leuk , als je weet waar je mee bezig bent , gewoon storend )
Als ik het goed begrijp bedoel je de User Account Control? Die kan je heel simpel uitzetten.

MSconfig openen via de run > ga naar de volgende tab, Tools > Daar zoek je "Disable UAP" > Op Launch drukken > MSconfig sluiten > reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk al een tijdje heerlijk met build 5600 op twee pc's. De een nu als Media Center, de andere gwn als pc. Het viel me alleen op dat UT2004 voor geen meter loopt! Het spel flatout2 loopt hier perfect op 1900x1200, maar UT2004 stottert en hapert op dezelfde resolutie, terwijl dit onder XP ontzettend vloeiend liep (Pentium M-750, 1gb Ram, 6800go). Zou dit aan mijn ram liggen? Er komt iig 2gb aan dus dan zou dat opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Thanks , ik ga het eens proberen ! Ik kon ook nog wat rondscharrelen bij Microsoft hoe je een fixboot ofzo doet bij Vista , maar ik had even geen zin al die blabla te lezen bij Microsoft :)
n0sTRa schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:34:
[...]

Als ik het goed begrijp bedoel je de User Account Control? Die kan je heel simpel uitzetten.

MSconfig openen via de run > ga naar de volgende tab, Tools > Daar zoek je "Disable UAP" > Op Launch drukken > MSconfig sluiten > reboot
Dat bedoel ik ja, thx :+ , ik kon ff niet op die mooie naam komen _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Onder Vista kan een venster schijnbaar 0 bij 0 pixels zijn. Mijn HHV2 werkt aardig onder Vista, maar na een tijdje komt er een mooie foutmelding dat ik een rectangle probeer te tekenen met een width van 0px. De enigste plek waar ik zelf een rectangle teken is voor de achtergrond, met de gradient, en dat doe ik het met een bijzonder eenvoudig stukje code:
code:
1
2
LinearGradientBrush linearGradientBackground = new LinearGradientBrush(ClientRectangle, SystemColors.Highlight, SystemColors.Control, 75, true);  //Color.LightSteelBlue
            e.Graphics.FillRectangle(lgb, ClientRectangle);

En dan ziet m'n venster er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2e7308453d1bbfc7699e1c4e62b12940/thumb.png
Het venster heeft vaste minimale maten, en onder XP met .NET framework 2.0 is dit nog nooit opgetreden, dus ik denk dat het een fout in Vista is. Waar kan ik zo'n bug melden?

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 08-09-2006 20:01 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

CodeIT schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:28:
[...]

Ik draai nu inderdaad build 5600 op een Sata raid 0 op mijn P4P800 deluxe (IC5HR). Mail me maar als je de drivers die ik gebruik wilt hebben.
Ik denk dat dit het verschil maakt: Ik heb al mijn installaties van Vista gedaan vanuit XP door de ISO te mounten met Alcohol 120%. Setup geeft bij het kiezen van een drive zelf aan dat de driver mist voor 82801ER Sata Raid controller en kan de XP driver dan gewoon inladen.
Aha, op die fiets :)
Ik start helemaal kaal op met de DVD. Zal jouw manier ook eens proberen. Thanks.

edit:
Werkt als een tiet! Toch wel vreemd dat het met een install via de DVD niet werkt. Nadeeltje is dat nu mijn Vista-partitie niet meer als C: gezien wordt maar als E:. Met een install via de DVD is zowel XP als Vista C: (niet tegelijk natuurlijk).
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:46:
Het viel me alleen op dat UT2004 voor geen meter loopt! Het spel flatout2 loopt hier perfect op 1900x1200, maar UT2004 stottert en hapert op dezelfde resolutie, terwijl dit onder XP ontzettend vloeiend liep (Pentium M-750, 1gb Ram, 6800go). Zou dit aan mijn ram liggen? Er komt iig 2gb aan dus dan zou dat opgelost zijn :)
Heb precies dezelfde ervaring. UT2004 loop inderdaad werkelijk voor geen meter.
Ik heb een Northwood op 3.5GHz met een 6800GT@Ultra-speed en ook 1GB geheugen. Normaal draai ik het op 1600x1200 en dan draait het onder XP als een trein, maar onder Vista RC1 is het echt pet. Verschil is zo groot dat er echt iets mis moet zijn of een of ander conflict is. Wat voor geluidskaart heb jij?

edit:
Oplossing: installeer NIET de nVidia RC1-drivers. Met de standaard meegeleverde drivers draait UT2004 stukken beter. Nog niet zo soepel als onder XP, maar wel veel beter dan met de drivers van 1 september.

[ Voor 14% gewijzigd door Tachyon op 08-09-2006 22:20 . Reden: Nieuwe info toegevoegd ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
Ik heb probleemloos de 32bits versie van de 5600 build geïnstalleerd en dat werkt op zich prima na wat geklooi met de raid0 en de 3com-onboard-lan.
Nu heb ik alleen het volgende probleem. Als ik het internet op ga, kom ik wél op sites als 'tweakers.net' en 'www.f1racing.nl' maar sites als 'www.google.nl' of 'www.google.com' of 'www.lycos.nl' kan ie niet vinden. :'(

Heeft iemand daar misschien hetzelfde probleem (gehad) en is daar ook een oplossing voor? Alles werkt. Ik kan ook m'n andere twee pc's gewoon vinden in het netwerk en bestanden over en weer schieten.

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik draai sinds 2 dagen als MAIN OS Vista RC1 ( dus niets anders meer geinstalleerd )

Ik ben vrij positief erover, mijn USB-wireless key werd niet automatisch gevonden ( de drivers ) , wel als ik 'm liet zoeken.

Ie draait heel goed, heel stabiel enzo. Counter-Strike Source, Splinter Cell Chaos Theory (geen starforce, gebruik crack, er is wel een vista driver) draaien heel goed, geen framedrops enzo.

Ik hoop op een studentenlicentie

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menniac schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:43:
Ik heb probleemloos de 32bits versie van de 5600 build geïnstalleerd en dat werkt op zich prima na wat geklooi met de raid0 en de 3com-onboard-lan.
Nu heb ik alleen het volgende probleem. Als ik het internet op ga, kom ik wél op sites als 'tweakers.net' en 'www.f1racing.nl' maar sites als 'www.google.nl' of 'www.google.com' of 'www.lycos.nl' kan ie niet vinden. :'(

Heeft iemand daar misschien hetzelfde probleem (gehad) en is daar ook een oplossing voor? Alles werkt. Ik kan ook m'n andere twee pc's gewoon vinden in het netwerk en bestanden over en weer schieten.
[Vista] Wel ping, bijna niet browsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

AtleX schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:00:
En dan ziet m'n venster er als volgt uit:
[afbeelding]
Het venster heeft vaste minimale maten, en onder XP met .NET framework 2.0 is dit nog nooit opgetreden, dus ik denk dat het een fout in Vista is. Waar kan ik zo'n bug melden?
Je bedoelt dat je je Window grootte opvraagt en dat Vista teruggeeft dat die 0,0 is? Ik zie eigenlijk niet per se in waarom dit een Vista bug is - maar normaal gesproken kan je bugs melden door de Windows Vista feedback tool te downloaden (voor een exacte url lees dit topic even door, ik heb die url al eens eerder gepost) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
toppie, bedankt voor de eyeopener. Moet gaan lukken zo. Thanks! _/-\o_

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd heb ik de uxtheme.dll eens door een debugger gehaald en ben ermee aan de slag gegaan de beveiliging te doorbreken.

In de oude versies was het een simpele kwestie van de signature checker te omzeilen waardoor ieder theme bestand eruit zag als een correct bestand.

Deze fix was makkelijk genoeg gedaan en inderdaad is het niet meer zo dat als ik mijn eigen theme bestand neerzet ie de Aero themes weghaalt. Helaas wanneer ik dan de theme kies die door mij is aangepast gaat het mis, de theme werkt niet en hij gaat terug naar de mislukte basic theme die iedereen vast wel eens gezien heeft als de theme service crashte.

Ik heb echt geen idee hoe dit komt en wat eraan te doen is. Ik heb gechecked of ik niet per ongeluk de theme file corrupt heb gemaakt maar dat is het ook niet.

Met de standaard file van MS werkt het wel gewoon prima allemaal. (Ook met de door mij aangepaste uxtheme.dll).

Ik ga in ieder geval nog eens even op zoek, het antwoord is dichtbij denk ik zo.

Voor wie wil helpen:

Vervang: 81 EC 84 00 00 00 A1 AC door 33 F6 8B C6 C9 C2 04 00 in de uxtheme.dll om de signature check uit te schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand Divx op Vista RC1 tot werken gekregen?

Ik heb de pack van cole2k ( www.cole2k.net ) gebruikt, maar helaas, die loopt al vast tijdens de setup, ook windows media player downloadde wel codecs, maar die zijn zo uberfout, strepen in het beeld, 100% cpu usage enz. Ik krijg dus bijna geen enkele Divx aan de praat.

Iemand een oplossing tot werkende Vista Codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Als ik vista opgestart heb, staat me cpu-fan nog 3 a 5 minuten te loeien (kortom de cpu wordt gebruikt door achtergrondprocessen) Iemand die weet welke services hier bezigzijn, want ik vind het irritant en wil het uischakelen. Indexing, defragment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 06:38:
Iemand Divx op Vista RC1 tot werken gekregen?

Ik heb de pack van cole2k ( www.cole2k.net ) gebruikt, maar helaas, die loopt al vast tijdens de setup, ook windows media player downloadde wel codecs, maar die zijn zo uberfout, strepen in het beeld, 100% cpu usage enz. Ik krijg dus bijna geen enkele Divx aan de praat.

Iemand een oplossing tot werkende Vista Codecs?
Download de xvid codec, daar zit ook divx bij en die doet het prima onder vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 07:17:
[...]

Download de xvid codec, daar zit ook divx bij en die doet het prima onder vista.
Thanks :) Hij werkt nu ook idd maar dan met Cole2k Standard ipv Advanced. Leek me ook een beetje raar dat deze codecs niet zouden werken onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sjah schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:47:
[...]

Niet slecht, maar die opmerking dat niet hoveen restarten na een driver, kan in RTM nog wel komen.... Forget It!
Dat weet ik nog zo niet, ze geven echt niet alles in beta's en rc's kwijt, omdat mensen anders niet meer willen updaten naar de final :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
CodeIT schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:27:
[...]

Ik werk ook met een RAID0 op de ICH5R gebruik makende van de RAID drivers voor XP en ik heb helemaal nergens last van. Wat zegt je RAID bios bij het booten (3xgroen "normal" of iets anders)?
niks mis met mn raid array. allemaal prima in orde en winxp draait ook al jaren prima.
heb wel met winxp een partitie aangemaakt voor vista (eigenlijk met een acronis pakket). zou toch niks moeten uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Even een update van mijn review.
Office 2007 beta 2 werkt nu goed en mooi, heb hem opnieuw gedownload, opnieuw scode aangevraagd en reinstalled en het werkt nu mooi. (snap nog steeds niet waarom het eerst niet werkte en het bericht van MS beweerd dat we moeten wachten op de technology update).
UAC disabled verhelpt alle problemen, die ik had m.b.t. het niet opstarten van applicaties (ez antivirus, startup scripts, magic disc ).
Ik kan de decoder van k-lite Full 2.76f aanraden, die werkt erg goed en zo kan mp11 alles afspelen.
Gisteren mijn xb360 als media extender aan vista mediacenter aangesloten en alles werkt vlekkeloos ! top !
MP11 werkt nog steeds traag zelfs nadat ik vele overbodige services heb gedisabled, jammer

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik was aan het twijfelen of ik naar vista zou overstappen, na wat berichten over driver problemen twijfel ik steeds meer.

Na het lezen van de laatste aantal pagina's ben ik ervan overtuigd dat ik nog niet over wil, ik draai nu windows 2003 SP1 wat uitstekend werkt, voor het grafische schilletje hoeft het van mij dus niet.

Misschien als de final er is dat ik de stap maak, en hopen dat er dan goede driver support komt/zal zijn.
Dan nog de vraag, de 32 of 64bit versie? (staat me iets bij dat 64bit alleen WHQL certified driver ondersteunt, dus geen tijdelijke beta drivers?)

Wie is er al op vista overgestapt als single OS?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Laatst online: 11-09 17:11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 07:23:
[...]

Thanks :) Hij werkt nu ook idd maar dan met Cole2k Standard ipv Advanced. Leek me ook een beetje raar dat deze codecs niet zouden werken onder Vista.
Ik gebruik de koepi xvid codecs, geen codecs pack. Alleen werkt het niet in mediacenter, wel perfect gewoon met media player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:46:
Ik was aan het twijfelen of ik naar vista zou overstappen, na wat berichten over driver problemen twijfel ik steeds meer.

Na het lezen van de laatste aantal pagina's ben ik ervan overtuigd dat ik nog niet over wil, ik draai nu windows 2003 SP1 wat uitstekend werkt, voor het grafische schilletje hoeft het van mij dus niet.

Misschien als de final er is dat ik de stap maak, en hopen dat er dan goede driver support komt/zal zijn.
Dan nog de vraag, de 32 of 64bit versie? (staat me iets bij dat 64bit alleen WHQL certified driver ondersteunt, dus geen tijdelijke beta drivers?)

Wie is er al op vista overgestapt als single OS?
Ik, mijn broer en mijn vriendin (3 Beta keys mocht je aanvragen ;) ).

Het enige wat ik moest installeren op mijn computer en die van m'n broer waren de nvidia-/Ati-drivers, verder werd alles gewoon geïnstalleerd. Bij mijn vriendin was alles out-of-the box geïnstalleerd.

Ik geloof dat er alleen driver-probelmen zijn met Creative-producten, mijn Epson printer-scanner en Trust webcam werd ook vrolijk meegeïnstalleerd :)

wat betreft de 64-bits OS zijn alleen signed drivers mogelijk, inderdaad :)

Overigens is Vista wel stabiel. Kan dat ding überhaupt crashen? :P
(Niet dat ik XP op mijn computer weleens heb zien crashen, maarja :P )

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 09-09-2006 10:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

anandus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:06:
[...]
Ik, mijn broer en mijn vriendin (3 Beta keys mocht je aanvragen ;) ).

Het enige wat ik moest installeren op mijn computer en die van m'n broer waren de nvidia-/Ati-drivers, verder werd alles gewoon geïnstalleerd. Bij mijn vriendin was alles out-of-the box geïnstalleerd.

Ik geloof dat er alleen driver-probelmen zijn met Creative-producten, mijn Epson printer-scanner en Trust webcam werd ook vrolijk meegeïnstalleerd :)

wat betreft de 64-bits OS zijn alleen signed drivers mogelijk, inderdaad :)

Overigens is Vista wel stabiel. Kan dat ding überhaupt crashen? :P
(Niet dat ik XP op mijn computer weleens heb zien crashen, maarja :P )
Tijd geleden toen ik Vista probeerde kon ik een aantal programmas niet gebruiken, Flashfxp/RaidenFTPD, FlashFXP knalde heel mijn geheugen vol : Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/screenie.JPG

Hierdoor kon ik niet mijn werk doen.

Ook kon ik mijn raid config niet werkende krijgen (sil3114 onboard, check sig)
Heb toen wel gemerkt dat de versie toen goed werkte op hele standaard systemen, dus geen "exotische" hardware, heb er namelijk nog een Appian Jeronimo Pro inzitten, geen drivers voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/appian.jpg

P.S. zie dat het de Beta1 (build 5112) is :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

elevator schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:30:
[...]

Je bedoelt dat je je Window grootte opvraagt en dat Vista teruggeeft dat die 0,0 is? Ik zie eigenlijk niet per se in waarom dit een Vista bug is - maar normaal gesproken kan je bugs melden door de Windows Vista feedback tool te downloaden (voor een exacte url lees dit topic even door, ik heb die url al eens eerder gepost) :)
In de voorbeeldweergave (als je met je muis over de taakbalk gaat) geeft Vista aan een onPaint event terug dat een window 0 bij 0 pixels is. Aangezien ik in mijn onPaint event een rectangle teken voor de gradient gaat dat dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

AtleX schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:41:
In de voorbeeldweergave (als je met je muis over de taakbalk gaat) geeft Vista aan een onPaint event terug dat een window 0 bij 0 pixels is. Aangezien ik in mijn onPaint event een rectangle teken voor de gradient gaat dat dus fout.
Ok, raar. Maar zoals ik al zei - je kan het melden bij MS via die bug feedback tool, je krijgt er dan wel een response op (maar die response kan ook een simpele status change zijn tot "WontFix") :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, nou alleen nog even die feedback tool zien te vinden. :P

[edit]
Gevonden:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=43655

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 09-09-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier nu ook RC1 na Beta 2 te hebben gedraaid. Bevalt me tot nu toe prima, ik heb alleen een probleem met een aantal programma's. Zo nu en dan gaat de "Program Compatibility Assistant" mekkeren dat deze programma's niet compatible zijn. Nu vraag ik me af hoe ik deze "Program Compatibility Assistant" kan uitschakelen. Heb zelf al in Windows help gekeken en op internet gezocht, maar daar kon ik er nergens iets over vinden. Weet iemand hoe ik de Program Compatibility Assistant kan uitschakelen?

Alvast bedankt!

The Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
Ok, het werkt dus nog steeds niet. Nieuwe driver geprobeerd, instellingen veranderd, noppes. Uiteindelijk jouw oplossing ook geprobeerd. Onboard uitgezet, netwerkkaart erin gezet (realtek). Vista installeert de boel automatisch en het werkt. Het probleem blijft echter nog steeds. Ik kom maar niet op google.com. De meeste websites werken gewoon, die echter niet. Het lijkt bijna wel een microsoft-boycot aan het adres van google ;-)

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

prutser001 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:25:
[...]
Ook kon ik mijn raid config niet werkende krijgen (sil3114 onboard, check sig)
Werkt, met de laatste softraid5 XP drivers van Silicon Image. (mijn raid 1 array althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Vista Beta 2 krijg ik geen enkele installatie afgerond, ook niet van de RC1. Zwaar frustrerend allemaal en ja, ik weet het is een beta! Desalniettemin vind ik dat een beta op zijn minst gewoon geïnstalleerd moet kunnen worden. Eventuele vastlopers of bugs neem ik later dan voor lief. Het vreemde is dat de releases voor beta 2 wel zonder problemen geïnstalleerd konden worden. :? Ik heb werkelijk alles geprobeerd en ik heb alleen maar A-merk componenten in mijn PC (niet te nieuw, niet te oud) en ik voldoe volledig aan de HCL voor Vista. Ik loop al een tijdje in mijn hoofd om eens een Apple aan te schaffen, misschien is dit wel een mooi moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je zecht niks hoe je het instal doet, van uit windows of van dvd, kan een foute dvd zijn of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:42:
Maar je zecht niks hoe je het instal doet, van uit windows of van dvd, kan een foute dvd zijn of wat anders.
Install gebeurt vanaf DVD, en ik heb al de nodige DVD's verprutst met verschillende releases. Geen van allen krijg ik geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menniac schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:52:
[...]

Ok, het werkt dus nog steeds niet. Nieuwe driver geprobeerd, instellingen veranderd, noppes. Uiteindelijk jouw oplossing ook geprobeerd. Onboard uitgezet, netwerkkaart erin gezet (realtek). Vista installeert de boel automatisch en het werkt. Het probleem blijft echter nog steeds. Ik kom maar niet op google.com. De meeste websites werken gewoon, die echter niet. Het lijkt bijna wel een microsoft-boycot aan het adres van google ;-)
Al geprobeert om handmatig de verbinding te laten repareren? Ik doe maar een gooi ;) Ik heb hierdoor een onwillige @home dhcp conflict de wereld uit getrapt. Onder XP was het dan lastiger en gebruikte ik utilities van derde.

Deze topic begint vol t e lopen met pechgevallen en problemen met RC1. Ik moet eerlijk bekennen dat het hier voorbeeldig loopt. Dat deed Beta2 ook al ondanks het trager was; het liep wel. Ik vraag me dan af of het een kwestie van geluk is aan mijn zijde of dat mensen iets in de BIOS verkeerd hebben staan tot onwillige drivers? Ik draai alles uit de doos zonder extra drivers. Dan werkt Vista het beste.

Toen ik de nieuwe beta catalyst voor Vista RC1 testte flikkerde mijn scherm frequent en was het beeld wat waziger. Een vlugge systemrestore die ik uiteraart van te voren had gemaakt heeft alles gered d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Install gebeurt vanaf DVD, en ik heb al de nodige DVD's verprutst met verschillende releases. Geen van allen krijg ik geïnstalleerd...
Dan is je dvd niet goed gebrand,( brander stuk??) of dvd speler leest niet meer zo goed.
je kan het ook vanuit windows xp installeren zonder dat je ook maar een dvd nodig hebt, deamon tools of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
De vista 5600 installer loopt bij mij al vast als het laadbalkje gaat lopen zegmaar, in het logoscherm van Windows :/
Het balkje begint te lopen, ongeveer een 10-15 sec, hangt dan 5 sec, en gaat weer verder.. en dat oneindig lang, heb hem al een keer 30 minuten laten lopen en toen vond ik het wel weer leuk geweest..

Hardware:
MSI K9N Platinum
Athlon 64 3500+ (AM2)
3 x Seagate Barracuda 7200.10 320Gb
XFX GeForce 6800XT, PCIe16, 256Mb
2 x TwinMos 1Gb DDR2 PC4300 (dual channel)
Linksys WMP54G wireless kaartje
SB Audigy (1st gen)
Elitegroup TVP3XP tv-tuner

Ik heb geen zin om mijn hardware-onderdelen er 1-voor-1 uit te plukken om niet gesupporte hardware uit te sluiten eigenlijk..
Heb zowel de x86 als x64 edities van RC1 (build 5600) geprobeerd, beiden hetzelfde probleem..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rc1 wilde ook bij mij niet installeren via dvd, vraagt om drivers voor de cd/dvd (?). heb toen de install gedaan vanaf HD vanuit build 5348 (geupgrade) dit werkte (traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Intrepidity schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:55:
De vista 5600 installer loopt bij mij al vast als het laadbalkje gaat lopen zegmaar, in het logoscherm van Windows :/
Het balkje begint te lopen, ongeveer een 10-15 sec, hangt dan 5 sec, en gaat weer verder.. en dat oneindig lang, heb hem al een keer 30 minuten laten lopen en toen vond ik het wel weer leuk geweest..

Hardware:
MSI K9N Platinum
Athlon 64 3500+ (AM2)
3 x Seagate Barracuda 7200.10 320Gb
XFX GeForce 6800XT, PCIe16, 256Mb
2 x TwinMos 1Gb DDR2 PC4300 (dual channel)
Linksys WMP54G wireless kaartje
SB Audigy (1st gen)
Elitegroup TVP3XP tv-tuner

Ik heb geen zin om mijn hardware-onderdelen er 1-voor-1 uit te plukken om niet gesupporte hardware uit te sluiten eigenlijk..
Heb zowel de x86 als x64 edities van RC1 (build 5600) geprobeerd, beiden hetzelfde probleem..
Iemand een idee?
Ik had hetzelfde en heb het opgelost door mijn wireless kaartje eruit te trekken: dan laadt ie wel. Bij 'Hardware / Device Manager' stonden er twee geïnstalleerd en heb ik de tweede (daar stond een uitroepteken bij) gedisabled.
Misschien bij jou hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook last van een svchost.exe die _alle_ CPU resources gewoon opvreet? :?

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/svchost.jpg

Gewoon eens in de zoveel tijd kan ik _niets_ doen omdat m'n CPU gewoon bezet is door mijn processen. Een reboot lost dit gelukkig wel op. Maar toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:09:
Heeft iemand ook last van een svchost.exe die _alle_ CPU resources gewoon opvreet? :?

[afbeelding]

Gewoon eens in de zoveel tijd kan ik _niets_ doen omdat m'n CPU gewoon bezet is door mijn processen. Een reboot lost dit gelukkig wel op. Maar toch :X
Met XP had ik dit juist heel erg. vooral na opstarten... door de windows update service eruit te knikkeren had ik dit (met xp ) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij je taakmanager rechtermuisknop doen op een proces en dan zeggen dat ie naar de betreffende service moet gaan. Dat werkt niet helemaal soepel, maar op die manier kun je redelijk eenvoudig erachter komen wat het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vandaag maar eens de RC1 gedownload. wegens (weer) gebrek aan schijfruimte heb ik mams der p3-350 bak daar maar even voor gebruikt.
Begint dat ding ff met 25MB/s te downloaden :9~
zakt natuurlijk in, na paar sec bleef ie even hangen bij 5MB/s en daarna ~650-700kBps

binnenkort maar es vista proberen

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 09-09-2006 17:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
bartgrefte schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:55:
vandaag maar eens de RC1 gedownload. wegens (weer) gebrek aan schijfruimte heb ik mams der p3-350 bak daar maar even voor gebruikt.
Begint dat ding ff met 25MB/s te downloaden :9~
zakt natuurlijk in, na paar sec bleef ie even hangen bij 5MB/s en daarna ~650-700kBps

binnenkort maar es vista proberen
Tenzij je een Gigabit internetverbinding hebt is die 25 MB/s natuurlijk niet wat je daadwerkelijk haalde...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Mijn 2e pc had ik als test pc gebruikt voor Vista RC1 32Bit. 32bit vanwege het feit dat hiervoor meer drivers beschikbaar zijn. Het eerste probleem zat hem al in het installen van Vista op een RAID setup. De Xp drivers worden wel geladen, maar helpen niet, Vista drivers kon ik nog niet vinden. Uiteraard doet Asus ook geen moeite, als die site een keer fatsoenlijk bereikbaar is.

Goed..., vervolgens Vista installed op een non raid HD,dit ging goed. Gezien de pc een 7600GS SLI setup heeft wilde ik dus Nvidia drivers installen voor het SLI effect. Eers de Vista 91.33 versie gedownload, en hierna geen beeld meer gekregen. Uiteindelijk in veilige modus drivers verwijderd en oudere drivers gedownload.... ook niet werken :(

Hierna was ik het zat, dit soort basis dingen op een niet al te vreemd moederbord moeten gewoon werken zonder dit soort perhikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dann, had Vista op 3e partitie om me ene HD isntalled, zit nu mooi met een bad partition table. Heb al van alles bekeken, maar alleen fxMBR van xp-setup kan ik nog proberen, maar die zegt dat mbr bad is en dat als de HD nog goed opstart dit commando niet uit te voeren. Leuk, maar een foute tabel is niet goed, en moet weg (kan PM ook niet in nu). Powerquest raadt me aan om hd leeg te maken en opnieuw in te delen. Nu heb ik van het meeste een backup, maar leuk is anders. :/

Bij me vorige Vista installs deed ik het net zo, en niks aan handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:31:
Dann, had Vista op 3e partitie om me ene HD isntalled, zit nu mooi met een bad partition table. Heb al van alles bekeken, maar alleen fxMBR van xp-setup kan ik nog proberen, maar die zegt dat mbr bad is.
- repair van vista geprobeerd ?
- Vistabootpro geprobeerd ?
- bootsect /nt52 all (= xp) ?
- bootsec /nt60 all (=vista) ?

Verder vind ik vista rc1 na bijna een week gebruik wel aardig, maar niet meer dan dat.
Met ie7 rc1 en wmp11 beta2 heb je de snelle browsers en aardige player ook in xp.
Nu alleen nog het belangrijkste van vista in xp zien te krijgen : Mahjong ! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door HaseMike op 09-09-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:42:
Dan is je dvd niet goed gebrand,( brander stuk??) of dvd speler leest niet meer zo goed.
je kan het ook vanuit windows xp installeren zonder dat je ook maar een dvd nodig hebt, deamon tools of wat anders.
De image mounten met Deamontools 4.0.3 gaat prima. Echter moet je dan wel je XP setup behouden 'tijdens' de installatie.

Waarschuwing: Ik heb een misselijke feature van Grisoft's AVG ontdekt wat nare gevolgen kan hebben zoals een weigerende Vista.
Het doet zich voor als je AVG gebruikt op XP én Vista. Beide pakketten staan in "program files" en als XP AVG gaat updaten neemt hij beide paketten mee. Voor XP is dat handig; alleen is Vista hier absoluut niet van gedient.

Mijn advies is om de Vista partitie volledig in tact te laten en te verbergen in XP. TxNTFS en NTFS gaan niet lekker samen. Dat is helaas waar.

De Vista partitie/schijf kun je verbergen met TweakUI en/of gpedit.msc. (TweakUI moet je downloaden en is freeware)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

* elevator sluit zich aan bij het 'NForce4 RAID is stom' front :P
Op mijn PC (Asus A8N-SLI Premium, 2 x RAID1 op de NVidia RAID controller) heb ik ook geprobeerd eens RC1 te installeren, op mijn laptop draait al een tijdje 5536 en dus werd het imho tijd om dat ook voor m'n PC te gaan doen, daarmee begon het drama.

Zoals ik al verwacht had herkende Vista RC1 (x64 editie) m'n RAID set niet automatisch, ik heb toen diverse drivers geprobeerd (de XP64 drivers, de Vista beta 2 drivers, de Vista RC1 drivers) maar allemaal vonden ze m'n drives niet en dan houd het dus op.

Het vervelende kwam eigenlijk toen ik weer naar XP MCE wou booten - deze bootte ook niet meer (Unmountable_boot_device BSOD) wat ik uiteindelijk heb recht kunnen trekken met een fixboot/fixmbr..

NVidia heeft dus nog wat werk voor z'n RAID drivers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HaseMike schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:28:
[...]

- repair van vista geprobeerd ?
- Vistabootpro geprobeerd ?
- bootsect /nt52 all (= xp) ?
- bootsec /nt60 all (=vista) ?

Verder vind ik vista rc1 na bijna een week gebruik wel aardig, maar niet meer dan dat.
Met ie7 rc1 en wmp11 beta2 heb je de snelle browsers en aardige player ook in xp.
Nu alleen nog het belangrijkste van vista in xp zien te krijgen : Mahjong ! ;)
Tx voor de suggesties, ik ga eens aan de slag.

Nee schoot niet op. Maat tis me gelukt, Partition Table Doctor kon de partititetabel rebuilden, klaar. :-)
(dit programma hoort in een FAQ, maar wel payware :S )

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 09-09-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

elevator schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:37:
* elevator sluit zich aan bij het 'NForce4 RAID is stom' front :P
Op mijn PC (Asus A8N-SLI Premium, 2 x RAID1 op de NVidia RAID controller) heb ik ook geprobeerd eens RC1 te installeren, op mijn laptop draait al een tijdje 5536 en dus werd het imho tijd om dat ook voor m'n PC te gaan doen, daarmee begon het drama.

Zoals ik al verwacht had herkende Vista RC1 (x64 editie) m'n RAID set niet automatisch, ik heb toen diverse drivers geprobeerd (de XP64 drivers, de Vista beta 2 drivers, de Vista RC1 drivers) maar allemaal vonden ze m'n drives niet en dan houd het dus op.

Het vervelende kwam eigenlijk toen ik weer naar XP MCE wou booten - deze bootte ook niet meer (Unmountable_boot_device BSOD) wat ik uiteindelijk heb recht kunnen trekken met een fixboot/fixmbr..

NVidia heeft dus nog wat werk voor z'n RAID drivers :P
* Phyxion is blij dat altijd alles wel werkt op zijn MSI nForce 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ele: niet alleen de nForce RAID ondersteuning. Ik heb een 3Ware Escalade 7500-4LP RAID controller, waaraan (onder andere) 2 DM8's 40GB in RAID 0 hangen. Onder XP haal ik reads van 110MB/sec., maar toch geeft Vista een rating van 2.8 op het gedeelte disk transfer. De schijf in m'n laptop is een trage 4200rpm disk die krap 30MB/sec erdoorheen kan persen, maar krijgt wel een rating van 3.2. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

Johnny E

Dôh !!

Voor de mensen die opzoek zijn naar een iso mount tool die onder Vista (x86) werkt:
probeer Virtual Clonedrive van Slysoft eens. Is de enige die ik werkend heb gekregen, zowel Daemon Tools als FileDisk weigeren in alle gevallen.

Ik heb momenteel wel een erg vreemde issue met m'n Ati X800 Pro, ik gebruik de laatste Beta drivers voor RC1 en krijg bij het opstarten, bij de overgang van bootscherm naar Aero een schaakbord van gekleurde vakjes. Alsof m'n kaart te ver is overgeklocked, als ik in Vista NFS Most wanted wil spelen dan is het helemaal niet om aan te zien. Een en al blockjes.

Dacht eerst dat het aan m'n kaart lag, maar in XP werkt alles gelukkig top.
Zal kijken of ik er een screenshot of foto van kan maken.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hahn schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:43:
[...]

Tenzij je een Gigabit internetverbinding hebt is die 25 MB/s natuurlijk niet wat je daadwerkelijk haalde...
volgens firefox 25MBps (heel even), dus firefox had het mis??

ff vraag, hoe kom ik nu (legaal uiteraard) aan een serial dan voor rc1? werd wel doorverwezen naar een of andere site maar daar stond niks....

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 09-09-2006 23:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

bartgrefte schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:44:
[...]

volgens firefox 25MBps (heel even), dus firefox had het mis??

ff vraag, hoe kom ik nu (legaal uiteraard) aan een serial dan voor rc1? werd wel doorverwezen naar een of andere site maar daar stond niks....
Ik zag een paar dagen geleden dit staan op webwereld, dus dat zal voorlopig ff niet meer lukken. Verdier zie ik terwijl ik dit tik boven mij staan:
"Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan."
Dus de regeltjes van dit topic willen het ook niet. Kortom, ik denk dat je tot nu toe alleen kan wachten...

EDIT - Mocht je er een van Bèta 2 hebben, dan werkt die natuurlijk ook gewoon op RC1, je hebt daar dus geen andere serial voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door pat42 op 09-09-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Ook leuk is dat je met Flip3d gewoon video kunt blijven kijken.. Verder draait ie prima op mijn laptop en ik heb (nog) geen enkele service uitgeschakeld.. Ik moet nog wel even een key aanvragen maar dat kan nog steeds niet.. Ik heb nog 8 dagen en als er tot die tijd geen key komt heb ik gewoon pech...

Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/391/winvistaflipvg0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een DVD-RW. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

thecompany schreef op zondag 10 september 2006 @ 01:52:
Ook leuk is dat je met Flip3d gewoon video kunt blijven kijken.. Verder draait ie prima op mijn laptop en ik heb (nog) geen enkele service uitgeschakeld.. Ik moet nog wel even een key aanvragen maar dat kan nog steeds niet.. Ik heb nog 8 dagen en als er tot die tijd geen key komt heb ik gewoon pech...

[afbeelding]
Met een beetje geluk, komt begin volgende week Microsoft met serials. Met wat minder geluk eind volgende week of begin de week daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r is helemaal niks stuk. Ik brand tientallen DVD's per maand. Allen gaan goed en zijn ook prima af te spelen of op te starten. Dat zou wel erg toevallig zijn als precies die DVD's fout gaan waar Vista op staat. FYI: ik heb de brander al jaren en ik heb al die tijd nog nooit een misbaksel gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
(jarig!)
Ik heb ook gisteren de RC1 geinstalleerd. Had een paar maanden geleden de beta 2 al een week ofzo geprobeerd, maar die haperde toch nog iets te vaak.
De RC1 werkt tot nog toe vrij goed naar mijn mening, de grafische opties gaan vlot en programma's starten goed op.

De beveiligingsoptie die er bij zit waarbij je bij zowat elke actie op continue ofzo moet drukken vind ik eerlijk gezegd wel eerder vervelend als veiliger. De eerste venstertjes heb ik nog wel gelezen, maar daarna druk je toch gewoon op continue omdat je toch wel weet dat je iets aan het doen was.
Ook de tekst die er bijkomt van wie of wat er iets probeert te doen was soms verre van duidelijk.
Ik denk dat het misschien ook beter zou zijn als een aantal 'trusted' programma's zoals explorer deze waarschuwing konden omzeilen. Nu kreeg ik bijvoorbeeld bij sommige file-operaties op m'n xp-partitie eerst van explorer zelf een waarschuwing dat de rechten moesten aangepast worden om de operatie te kunnen uitvoeren, en nadat je dan zegt dat het goed is, moet je aan die security manager nog eens zeggen dat het goed is.
Doordat ze toch vrij vaak voorkomen vrees ik dat de meeste gebruikers hieruit uiteindelijk zullen leren dat ze op continue moeten drukken om verder te kunnen werken, waarbij dus zelfs een virus gewoon toelating zal krijgen.

Het enige wat ik nog niet gevonden heb is hoe je instelt dat hij automatisch een bepaalde user moet inloggen bij het opstarten. Nu vind ik het nogal vervelend om elke keer opnieuw paswoord moeten in te geven. Ik had hier al wel iets gevonden, maar zoals op de site vermeld staat werkt dit niet voor RC1.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA videokaart met ForceWare 96.33? Probeer dit eens...

Start > Control Panel > Appearance and Personalization > Change screen saver > Select 'Windows Energy' > Click 'preview' > Wait 5 seconds :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 19:40
Afgelopen twee dagen bezig geweest met installeren van vista op mijn pc maar het werkt nog steeds niet.

Bij het afronden van de installatie krijg ik een zwart scherm en ondertussen hoor je de hardeschijf bezig zijn. verder geen beeld meer gekregen.

Wat ik heb geprobeerd:
  • vista opnieuw gebrand(RC1 natuurlijk)
  • iso gecontroleerd
  • 2-3keer opnieuw begonnen met de installatie
  • analoge kabel gebruikt i.p.v. dvi
Specs pc:
  • AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+
  • geheugen: 2gb
  • videokaart: 2x 6600gt(aopen)
  • Hdd: 1x 74gb + 1x 300gb
  • mobo: A8N-SLI Deluxe
Ik heb gelezen dat er een probleempje is met de drivers van nvidia, maar je beeldscherm analoge aansluiten i.p.v. dvi zou dat moeten verhelpen. Ben nu een beetje ten einde raad:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik gok dat de ingebakken nVidia drivers moeite hebben met je SLI. Rest ziet er normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
probeer in ieder geval eens te installeren ZONDER Sli, dus trek er gewoon 1x 6600GT uit. Grote kans dat hij het dan prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Bij mij lukt het totaal niet vista rc1 werkend tekrijgen.

Elkekeer bij de afronding van de installatie herstart mijn pc gewoon en als de pc dan weer opstart krijg ik een melding hardware of software conflict.

Heb al een paarkeer de iso opnieuw gebrand werkt niet.
En al 5x opnieuw een install gedaan maar krijg het maar niet werkend jammer.
En al met 1 hd geprobeerd.

Specs pc:

Asus P5nd2-sli
Intel 3,2 ghz
Geheugen 2gb
Asus EN7950GX2
Hd 2X maxtor 120 gb sata
Hd 2x Western digital 160 gb sata2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:46:
[...]

Aha, op die fiets :)
Ik start helemaal kaal op met de DVD. Zal jouw manier ook eens proberen. Thanks.

edit:
Werkt als een tiet! Toch wel vreemd dat het met een install via de DVD niet werkt. Nadeeltje is dat nu mijn Vista-partitie niet meer als C: gezien wordt maar als E:. Met een install via de DVD is zowel XP als Vista C: (niet tegelijk natuurlijk).

[...]

Heb precies dezelfde ervaring. UT2004 loop inderdaad werkelijk voor geen meter.
Ik heb een Northwood op 3.5GHz met een 6800GT@Ultra-speed en ook 1GB geheugen. Normaal draai ik het op 1600x1200 en dan draait het onder XP als een trein, maar onder Vista RC1 is het echt pet. Verschil is zo groot dat er echt iets mis moet zijn of een of ander conflict is. Wat voor geluidskaart heb jij?

edit:
Oplossing: installeer NIET de nVidia RC1-drivers. Met de standaard meegeleverde drivers draait UT2004 stukken beter. Nog niet zo soepel als onder XP, maar wel veel beter dan met de drivers van 1 september.
2 opmerkingen:

Een upgrade van 1024 naar 2048MB of meer is als red bull voor Vista! Ik heb het zelf ervaren!

Vista levert prima drivers mee. Ik speel UT2004 op highest en soepel genoeg voor een goede gameplay. In sommige games ga ik nog steeds terug naar 800x600 of 640x480 om volmaakte vloeiendheid te ervaren (X800pro @520-520ddr1040). Dat was onder XP ook al zo en ik ervaar gamen in Vista niet als trager. Games lopen hier gewoon goed.

PS: Pagefile in Vista staat hier uit, Ik heb echt lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:12:
[...]

2 opmerkingen:

Een upgrade van 1024 naar 2048MB of meer is als red bull voor Vista! Ik heb het zelf ervaren!

Vista levert prima drivers mee. Ik speel UT2004 op highest en soepel genoeg voor een goede gameplay. In sommige games ga ik nog steeds terug naar 800x600 of 640x480 om volmaakte vloeiendheid te ervaren (X800pro @520-520ddr1040). Dat was onder XP ook al zo en ik ervaar gamen in Vista niet als trager. Games lopen hier gewoon goed.

PS: Pagefile in Vista staat hier uit, Ik heb echt lef
pagefile uitzetten heeft niets met lef te maken, het is gewoon onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:10:
NVIDIA videokaart met ForceWare 96.33? Probeer dit eens...

Start > Control Panel > Appearance and Personalization > Change screen saver > Select 'Windows Energy' > Click 'preview' > Wait 5 seconds :/
En dan? Leuke screensaver, trouwens :)

6800LE hier, 9.6.3.3 drivers, Vista pre-RC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De hibernate file kan je wissen, door hd-opruimen te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:29:
[...]
En dan? Leuke screensaver, trouwens :)

6800LE hier, 9.6.3.3 drivers, Vista pre-RC1
De screensaver loopt bij mij vast na vijf seconden. (GeForce 6600GT PCI-E) Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvp35/6600GT9633.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:05:
De hibernate file kan je wissen, door hd-opruimen te starten.
Ja??

Voer CMD.EXE in admin modus uit en tik in: "powercfg -h off". Weg hiberfile.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:23:
[...]
De screensaver loopt bij mij vast na vijf seconden. (GeForce 6600GT PCI-E) [afbeelding]
hmm heb dezelfde drivers, met een 7600 GO, en de screensaver draait prima(net als heel vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:23
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:20:
[...]

pagefile uitzetten heeft niets met lef te maken, het is gewoon onverstandig.
In welk opzicht kan dit onverstandig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:06:
[...]

Ja??

Voer CMD.EXE in admin modus uit en tik in: "powercfg -h off". Weg hiberfile.sys
Ja??

Fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
voor de geintereseerden:

net geinstalleerd op VirtualServer 2005 R2 SP1 (servicepack beta2) en vista 5536 pre rc1 werkt prima, wel grafisch wat traagjes maar voor de rest werkt het snel :)

zo kan je toch Vmware workstation draaien voor je andere VM's en toch nog Vista ernaast onder een andere VM :)

* Zwelgje is betaalde klant van Vmware workstation en wil dus Vmware Server niet gebruiken, + Vmware workstation biedt bepaalde voordelen die server niet heeft

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Hier werkt die RC1 wel lekker, alleen nog steeds hetzelfde met die Realtek AC'97 (Nforce 4 ALC850) drivers, als je de standaard gebruikt werkt het gewoon goed, download je de nieuwe drivers via windows update dan gaan het fout, BSOD etc. Hopelijk doen ze snel eens goeie drivers in de update service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:23:
[...]
De screensaver loopt bij mij vast na vijf seconden. (GeForce 6600GT PCI-E) [afbeelding]
hellboy123 schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:11:
[...]

hmm heb dezelfde drivers, met een 7600 GO, en de screensaver draait prima(net als heel vista)
Ik heb ook geen problemen, dus ik denk dat je probleem elders ligt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny E schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:51:
Voor de mensen die opzoek zijn naar een iso mount tool die onder Vista (x86) werkt:
probeer Virtual Clonedrive van Slysoft eens. Is de enige die ik werkend heb gekregen, zowel Daemon Tools als FileDisk weigeren in alle gevallen.

Ik heb momenteel wel een erg vreemde issue met m'n Ati X800 Pro, ik gebruik de laatste Beta drivers voor RC1 en krijg bij het opstarten, bij de overgang van bootscherm naar Aero een schaakbord van gekleurde vakjes. Alsof m'n kaart te ver is overgeklocked, als ik in Vista NFS Most wanted wil spelen dan is het helemaal niet om aan te zien. Een en al blockjes.

Dacht eerst dat het aan m'n kaart lag, maar in XP werkt alles gelukkig top.
Zal kijken of ik er een screenshot of foto van kan maken.
Probeer versie 3.33. Had even rondgeneusd op het forum van daemon tools en deze versie blijkt feilloos te installeren en te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Bij mij loopt Skype en VoipBuster niet vloeiend, de andere aan de andere kant van de lijn hoort niks anders dan stotteren en soms zelfs niks. Jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?
bvd

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:59:
[...]

Probeer versie 3.33. Had even rondgeneusd op het forum van daemon tools en deze versie blijkt feilloos te installeren en te werken...
Niet vergeten om "run as administrator" te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heeft iemand een idee hoe je een Systeem Backup verwijderd. Ik heb nu een keer of 3 Vista een complete backup laten maken van mijn systeem op een D partitie van 20gb maar daar is nu nog maar 3gb van over. Wil de ruimte graag weer terug. Kan alleen niet zo snel vinden hoe je het netjes opschoond.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Ik heb van een paar dingen last...
Vage HD spindowns en spinups. Benader ik in explorer een schijf, dan kan het zomaar zijn dat die 'uit' stond en dus weer up spint. Iets heel vaags wat ik nooit in XP heb gehad.

Artefacts na afsluiten van 3D apps (bijv de screensaver) op m'n 2e monitor door waarschijnlijk de nieuwe bèta drivers van Nvidia, maar dat blame ik niet aan Vista.

Mediaplayer die gruwelijk irritant alle files blijft openen ook al zeg ik in Winamp dat hij alle mp3's moet openen en moet zorgen dat dat ook zo blijft, ook als andere programma's het proberen af te pakken.

Ultramon installeert niet, waardoor ik niet fijn m'n startbalk door kan trekken naar de 2e monitor. Dit zouden ze gewoon tegenwoordig standaard bij Vista moeten maken.

En voor de rest stoor ik me eraan dat alles weer overal ergens anders staat, maar dat zal wel wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediaplayer die gruwelijk irritant alle files blijft openen ook al zeg ik in Winamp dat hij alle mp3's moet openen en moet zorgen dat dat ook zo blijft, ook als andere programma's het proberen af te pakken.
Rechtermuisklik, Open with, en dan winamp selecteren als Default MP3 player ;)

/me worstelde er ook ontzettend mee.. Het is echt anders Tov XP, en lag dus niet aan WMP, maar aan de bestandstoewijzing van Vista zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Iemand al Call of Duty 1 (united offensive) gespeeld op Vista? Ik kan geen resolutie hoger dan 1024 kiezen en de performance is ook erg shokky vergeleken met XP.
Zelf draait ik de RC1 drivers van ATi op mijn Radeon 9800 pro.
Games vind ik dus nog onder de maat draaien en daarvoor boot ik toch steeds naar XP voor. Voor alle andere activiteiten gebruik ik mooi Vista voor. Dat werkt perfect.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Bij mij doet GTA San Andreas (MP) perfect! 3x AA, 1440x900 en het detail op Very high... Ik had eerst nog last van trage gameplay maar dit kwam door de firewall die mij niet toeliet om online te spelen.. Ik moet zeggen: Good job, microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer te spreken over de RC1.
De installatie verliep erg goed, alleen had moeite met de nForce RAID controller driver.
De driver die automatisch herkent werd door de Vista install is goed.
Zodra ik een USB-stick plaats met de Beta drivers van nForce RAID, liep de boel vast.
Mijn specs staan in mn sign ;)

Vista voelt heerlijk aan op mn nieuwe pc en mijn rating is een 5.

WindowsMail werkt bij mij niet :( bestanden zijn corrupt volgens vista en ik moet een checkdisk uitvoeren.
Als ik dit doe, dan behoud ik hetzelfde probleem.

Nero 6/7 krijg ik niet aan de praat op Vista.
Alcohol120% werkt ook nog niet.

Vanavond/morgen maar ff een paar games installeren om te kijken hoe de performance is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu een aantal beta's incl RC1 geprobeerd maar vindt het allemaal niet echt bijzonder. Zelfs mijn X-fi wordt nog niet out of the box ondersteund.

De enige zaak die het upgraden echt waard zouden kunnen zijn is DX10 en evt IE7.
Voor de rest ziet het er wat gelikter uit, tja. Ze zullen ongetwijfeld heel veel onder de motorkap hebben zitten prutsen maar om daar nu 5 jaar mee bezig zijn. :?

En dan is die RC1 eigenlijk nog niet meer dan een veredelde Beta2 die onder druk van de naderende releasedate maar als RC1 de deur uitgegooid is.

De meeste reviews die ik lees zijn ook al niet heel erg positief.

Ik had er meer van verwacht maar we zullen zien wat de Final brengt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Alex: tijd voor Thunderbird? ;)

\@becnhmark: ja bij mij met mijn 6600GT ook 2e monitor fucked op na een 3d toepassing, reboot is dan nodig. Maakt het voor mij wel onwerkbaar, RC1 is er ook af, ik weet genoeg nu. Kijk wel as de RTM op het net verschijnt, en beslis dan of ik hem koop. (waarschijnlijk Home Premium Retail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 08:07
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:03:
...
Nero 6/7 krijg ik niet aan de praat op Vista.
Alcohol120% werkt ook nog niet.

.....
Nero en Alcohol heb ik nog niet echt gemist in Vista, en als je iets snel wilt branden is dit een progje die perfect werkt onder Vista:

IMGBurn

Iets anders waar ik niet echt van gecharmeerd ben, is het feit dat ik uit XP in de My Documents de mapjes My Pictures/Music/Videos had zitten.

Nu hoef ik bij een reinstall altijd alleen maar mijn My Documents te kopieren en me C kan leeg, zo dus ook nu gedaan, en de inhoud van de map terug geplakt in de nieuwe "Documents" map.

Echter Vista heeft van de 3 bovengenoemde mapjes een soort van "shortcut" mapjes gemaakt waar je niet meer in kan en je krijgt een access denied :/ (zie ook pic)

Nu had ik niet zo veel boeiends erin staan (een paar foto's en een aantal erg mooie wallpapers) die dus "weg" zijn, opzich niet erg, het zou alleen wel leuk zijn als ze weer terug kunnen komen aangezien ik niet meer precies weet wat erin zat :P

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/2cfz2xg.png

Al met al ben ik tot op heden erg tevreden over de performance van Vista, alles draait erg goed en soepel, ook de verscheidene games die ik gespeelt heb. Aleen IE7 doet soms nog lastig met nieuwe tabs openen en lijkt erg veel proc in beslag te nemen.

Nu wacht ik alleen nog de TR af van MS (kijk al elke dag op me msdn ;x) om Office ook "goed" te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Help!!!! schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:18:
Heb nu een aantal beta's incl RC1 geprobeerd maar vindt het allemaal niet echt bijzonder. Zelfs mijn X-fi wordt nog niet out of the box ondersteund.
Bekend probleem zo onderhand...
De enige zaak die het upgraden echt waard zouden kunnen zijn is DX10 en evt IE7.
Voor de rest ziet het er wat gelikter uit, tja. Ze zullen ongetwijfeld heel veel onder de motorkap hebben zitten prutsen maar om daar nu 5 jaar mee bezig zijn. :?
Beetje tegenspraak... Zullen ongetwijfeld heel veel onder de motorkap hebben zitten prutsen en dan een waardeoordeel over de 5 jaar geven... Knap, zeer knap.
En dan is die RC1 eigenlijk nog niet meer dan een veredelde Beta2 die onder druk van de naderende releasedate maar als RC1 de deur uitgegooid is.
Heb je wel gewerkt met de Beta 2? En heb je de RC1 wel goed bekeken? Er zitten toch heel wat verbeteringen in RC1 ten opzichte van Beta 2 naar mijn idee. Als je alleen wat rondklikt en op uiterlijk afgaat, dan heb jij gelijk, maar ga je verder kijken, dan zie toch echt grote verschillen.
De meeste reviews die ik lees zijn ook al niet heel erg positief.
Er zijn ook zat reviews die wel positief zijn. Het is denk meer een stukje verwachting wat je al dan niet bevestigd ziet.
Ik had er meer van verwacht maar we zullen zien wat de Final brengt.
Er zal nu niet veel meer veranderen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

hmm in Vista kan ik geen 1184x864 als resolutie kiezen.. beetje jammer want die ik wel kan kiezen zijn net iets te groot en werken bovendien alleen op 60 hz.. iemand een omweg ? (in xp kan ik wel meer resoluties kiezen).. google levert niks op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

d0s schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:41:
hmm in Vista kan ik geen 1184x864 als resolutie kiezen.. beetje jammer want die ik wel kan kiezen zijn net iets te groot en werken bovendien alleen op 60 hz.. iemand een omweg ? (in xp kan ik wel meer resoluties kiezen).. google levert niks op..
Vreemd, ik kan weer wel kiezen voor 1152 x 864.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

d0s schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:41:
Drivers instaleren, en beetje spelen met CCC, daarin kan je het wel

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:34:
[...]

Gamen gaat gewoon in Vista. De meeste games werken gewoon is mijn ervaring en wat ik lees. RC1 is een 'bijna' klaar product en dat wil zeggen dat je nu toch wel je eerste echte indrukken mag opdoen. Het is prettig dat de compatibility wizard er is. Mijn ervaring met 5552 was dat Vista geen setup.exe pikt die een andere setup.exe aanroept (UT2004). In dit geval is de oplossing om de 2de setup.exe te starten(in dit voorbeeld in map /CD1/system).

Nu komt het: Vista RC1 is eigenlijk niets meer dan een beta3 versie. Enige creativiteit en inventie is wel vereist om goed om te gaan met een beta. Als dat je ontbreekt (en dat is geen schande) wacht dan op de definitieve versie. Vista is JUIST voor gamen gemaakt. DirectX10... remember :) Geen backwards compatibility zou de doodsteek voor Vista zijn. Logisch nadenken heet dat ;)

Vandaag heb ik op mijn werk de RC1 versie naar beneden gehaald, gebrand, en hij is nu in use _/-\o_ . Leuk met een 10 mbit lijn :) (kant en klaar in 58 minuten en ik heb er 3 minuten werk aan gehad)
Ik agree met je verhaal / ervaring :) Iemand met veel geduld kan goed overweg met Vista RC1 :P Nadeel is dat games wel draaien, maar de performance ontzettend slecht op het moment is. Waar ik voorheen met RTCW-ET 90FPS strak haalde op 1280x1024x16x aniso / 4xaa en maximale beeldsettings, haal ik nu net 20 fps in de meeste drukke momenten. Ik moest zelfs een resolutie lager gaan zitten om het nog een beetje speelbaar te krijgen (en ja inleveren op quality settings). Ook andere games draaien nog niet helemaal optimaal, maar hey het is een RC1 en de drivers van Ati zijn ook nog in Beta fase.

Verders vind ik de belangrijkste functie die verbeterd was is als je rightclick mouse op desktop doet, New , Text file, dattie je alleen toelaat de filename te wijzigen en de extensie ook met rust laat. hernaam je een files of 10, hoef je letterlijk alleen de filename in te voeren en de Jpg bijv laattie zelf staan :) Geweldige functie! (hoewel het ook wel makkelijk in XP te brengen was :P )

Er zijn nog wat dingen waar ik zelf mee problemen heb en dat is o.a deze. Namelijk webfolder van @home die ik voor geen mogelijkheid (nog) gekoppeld krijg. laat staan bestanden erop wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Snake schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:49:
[...]

Drivers instaleren, en beetje spelen met CCC, daarin kan je het wel
Nope.. Drivers heb ik geinstalleerd en CCC laat dezelfde resoluties toe als windows zelf.. vreemd in XP gaf het geen problemen, en ook in Beta2 kon ik deze resolutie gewoon kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

c70070540 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:26:
[...]

Bekend probleem zo onderhand...
Of het bekend of niet bekend is vind ik niet van belang. Het is gewoon raar dat een wijdverspreidde geluidskaartenserie als Audigy en X-fi in een RC nog niet out the box ondersteund wordt.
[...]

Beetje tegenspraak... Zullen ongetwijfeld heel veel onder de motorkap hebben zitten prutsen en dan een waardeoordeel over de 5 jaar geven... Knap, zeer knap.
Er is geen tegenspraak. Mijn punt is: Stel dat ze idd van alles onder de motorkap hebben veranderd dan is dat heel nobel en ijverig maar als ik er als potentiele gebruiker niks van merk is het verspilde moeite want wat heb ik er dan in vredesnaam aan :?
[...]

Heb je wel gewerkt met de Beta 2? En heb je de RC1 wel goed bekeken? Er zitten toch heel wat verbeteringen in RC1 ten opzichte van Beta 2 naar mijn idee. Als je alleen wat rondklikt en op uiterlijk afgaat, dan heb jij gelijk, maar ga je verder kijken, dan zie toch echt grote verschillen.
Zoals ik al zei heb ik ermee gewerkt. Het merendeel van de veranderingen is cosmetisch en hetgeen niet cosmetisch is, is vaak onvoldoendet uitgewerkt en/of biedt weinig echte meerwaarde tov wat XP al kon. Iig verklaard het imo geen 5 jaar werk (door een enorm team met een enorm budget)
[...]

Er zijn ook zat reviews die wel positief zijn. Het is denk meer een stukje verwachting wat je al dan niet bevestigd ziet.
Ja er zijn zeker ook positieve reviews maar de meeste mensen zijn toch ook wel teleurgesteld. Het is meer een update/oppoetsbeurt dan een echte Upgrade.

Uiteraard waardeer ik elke verbetering hoe klein ook, alleen vindt ik Vista gebaseerd op RC1 ("feature complete") dus de gevraagde prijs gezien het gebodene zeker niet waard en begrijp ik niet dat dit pakket 5 jaar ontwikkelingstijd heeft vereist.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Als je denkt dat het zo makkelijk is om een OS te bouwen..

Vista is af de grond terug opgebouwd.. Dit is geen makkelijke taak en een heuze opdracht.

Dit zie je misschien niet maar is wel merkbaar in minder exploits (of minder bekende).
Betere prestaties, nieuwe features en betere integratie van verscheidene onderdelen (of net afscheidbaar gemaakt... modular build up)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Help!!!! schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:52:
Er is geen tegenspraak. Mijn punt is: Stel dat ze idd van alles onder de motorkap hebben veranderd dan is dat heel nobel en ijverig maar als ik er als potentiele gebruiker niks van merk is het verspilde moeite want wat heb ik er dan in vredesnaam aan :?
Nou, de meeste mensen kopen een operating system om daar vervolgens applicaties op te draaien - als de compleetheid van het OS er dan voor zorgt dat er betere, mooiere, stabielere en/of veiligere programmas gedraaid kunnen worden dan is dat natuurlijk voldoende :)

Daarnaast zijn er een heleboel zaken waar jij indirect wel iets aan gaat hebben, denk bijvoorbeeld aan:
  • Nieuw display driver model - hierdoor is het voor de drivers gemakkelijker een display driver te schrijven, daarnaast is de display driver (weer :') ) uit kernel mode gehaald waardoor als ie crashed hij niet je PC mee neemt. Jouw voordeel: stabiliteit, potentieel meer features in de drivers omdat het simpeler is.
  • Verbeterde TCP/IP stack, klaar voor IPv6, op lage latency links (broadband bv.) sneller, etc. Jouw voordeel: snelheid.
  • UAC. Een goede tussenweg tussen niet-als-admin-werken en als admin werken. Jouw voordeel: een veiligere omgeving.
  • Vervangen audio stack. Jouw voordeel: geen BSOD meer mogelijk door sound, individueel volume regelen.
  • IE7 protected mode. Een browser die sandboxed van het OS draait. Jouw voordeel: een veilige browser, zelfs als ie lek is.
  • Resolution independence. Jouw voordeel: Applicaties die netjes meeschalen met hogere DPIs zonder dat het (erg) lelijk wordt.
  • De vele kernel level security zaken waarmee ze catchup hebben gespeeld (stack randomisation, kernel table verbeteringen, verbeterd firewall platform, e.d.). Jouw voordeel: Veiliger OS.
en dan noem ik expres even een aantal exotischere features op waarvan veel mensen denken 'nou en?!'. De typische developer zaken (.NET 3.0, communicatie platform, usermode display model, transactioneel FS / registry, RSS framework, imagebased setup, bitlocker) welke uiteindelijk het echte voordeel gaan bieden omdat ze het makkelijker maken mooie programmas te schrijven noem ik dan nog niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad. Vista is de, imho, strakst geprogrammeerde Windows tot nu toe, en zowel voor de gebruiker als voor de developer fijn om mee te werken.
Ik begrijp je gevoel dat het 'alleen maar cosmetisch is' .
Maar dat is imho meer een compliment voor Microsoft. De gebruiker krijgt een mooiere en (voor sommigen) makkelijker te gebruiken OS, die tegelijkertijd een stuk veiliger en stabieler is.
Daarnaast is het een goede foundation voor de toekomst.
Ze hebben bij MS niet 5 jaar op hun gat gezeten, maar 5 (a 10) jaar serieus nagedacht wat ze moesten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Jaguar645 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:06:
[...]

Nu had ik niet zo veel boeiends erin staan (een paar foto's en een aantal erg mooie wallpapers) die dus "weg" zijn, opzich niet erg, het zou alleen wel leuk zijn als ze weer terug kunnen komen aangezien ik niet meer precies weet wat erin zat :P

[afbeelding]

)
Je moet even naar de properties van de map gaan ----> Security ----> advanced ----> Owner ---> Edit ----> Allow ----> op jouw account klikken ----> Make owner of subfiles and containers aanvinken ---->Toepassen De files zijn nu weer toegankelijk! ;)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.

• De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.