Ik heb ook gisteren de RC1 geinstalleerd. Had een paar maanden geleden de beta 2 al een week ofzo geprobeerd, maar die haperde toch nog iets te vaak.
De RC1 werkt tot nog toe vrij goed naar mijn mening, de grafische opties gaan vlot en programma's starten goed op.
De beveiligingsoptie die er bij zit waarbij je bij zowat elke actie op continue ofzo moet drukken vind ik eerlijk gezegd wel eerder vervelend als veiliger. De eerste venstertjes heb ik nog wel gelezen, maar daarna druk je toch gewoon op continue omdat je toch wel weet dat je iets aan het doen was.
Ook de tekst die er bijkomt van wie of wat er iets probeert te doen was soms verre van duidelijk.
Ik denk dat het misschien ook beter zou zijn als een aantal 'trusted' programma's zoals explorer deze waarschuwing konden omzeilen. Nu kreeg ik bijvoorbeeld bij sommige file-operaties op m'n xp-partitie eerst van explorer zelf een waarschuwing dat de rechten moesten aangepast worden om de operatie te kunnen uitvoeren, en nadat je dan zegt dat het goed is, moet je aan die security manager nog eens zeggen dat het goed is.
Doordat ze toch vrij vaak voorkomen vrees ik dat de meeste gebruikers hieruit uiteindelijk zullen leren dat ze op continue moeten drukken om verder te kunnen werken, waarbij dus zelfs een virus gewoon toelating zal krijgen.
Het enige wat ik nog niet gevonden heb is hoe je instelt dat hij automatisch een bepaalde user moet inloggen bij het opstarten. Nu vind ik het nogal vervelend om elke keer opnieuw paswoord moeten in te geven. Ik had
hier al wel iets gevonden, maar zoals op de site vermeld staat werkt dit niet voor RC1.