[Vista] "load driver" werkt niet met nforce4 raid0

Pagina: 1
Acties:
  • 1.440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik kan niet kiezen voor "Load Driver".... dat kan toch anders bij dat scherm waar je je partities kunt kiezen

En daar kom ik niet...

Ik heb een probleem met mn asus a8n-sli deluxe, met nforce 4 raid controller in raid0 config, 64 bit versie vista 2 beta gedownload van msdn, drivers van nzone volgens die pdf handleiding op een dvdrw gezet, maar dat knopje "load driver" staat er gewoon niet hij zegt alleen dat hij geen hardeschijven ziet. klik op "ok" en je kunt nergens anders op klikken

Wel als je gaat naar "system recovery options" voor de installatie dan zit daar een knopje met "load drivers" doe je dit vindt hij geen schijven die erbij zijn gekomen. Ik heb een hele waslijst uit drivers die ik kan selecteren, volgens pdf handleiding moet ik "NVIDIA nForce(tm) RAID class controller" kiezen, maar ik heb ze allemaal geprobeerd (ook nforce4 sli)

Mijn windows versie is die van msdn: en_windows_vista_beta2_x64_dvd.iso (hash md5 gechecked)
nforce sata raid drivers welke ik gebruik: http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nforce_vista_x64_beta2.html

[ Voor 10% gewijzigd door Crash_Override007 op 12-06-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien laat, maar ik probeer het toch maar :)

Ik zit hier met hetzelfde probleem echter gebruik ik de Silicon controller op de A8N-SLI.
Deze wordt tijdens de install ook niet herkent.

Heb je het probleem misschien al op kunnen lossen met jou nForce RAID ?

Trouwens, de Silicon drivers heb ik na de tijd nog wel kunnen installeren.
Windows Vista staat nu op een IDE schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:20:
Misschien laat, maar ik probeer het toch maar :)

Ik zit hier met hetzelfde probleem echter gebruik ik de Silicon controller op de A8N-SLI.
Deze wordt tijdens de install ook niet herkent.

Heb je het probleem misschien al op kunnen lossen met jou nForce RAID ?

Trouwens, de Silicon drivers heb ik na de tijd nog wel kunnen installeren.
Windows Vista staat nu op een IDE schijf.
Hey AlexAlmelo,

Ik heb dus inderdaad nog steeds hetzelfde probleem. Heb helaas geen ide schijf tot mn beschikking. Er moeten toch wel meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Hoeveel mensen op got hebben een A8n-Sli deluxe ? heel veel volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
Crash_Override007 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:06:
[...]

Hey AlexAlmelo,

Ik heb dus inderdaad nog steeds hetzelfde probleem. Heb helaas geen ide schijf tot mn beschikking. Er moeten toch wel meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Hoeveel mensen op got hebben een A8n-Sli deluxe ? heel veel volgens mij..
Start je toevallig de Vista installatie vanaf de Vista DVD ?
Toen had ik (met hetzelfde mobo en ook RAID0 op de NVidia controller) exact hetzelfde probleem.

Daarna heb ik de installatie vanuit XP gedaan en werkte het wel. Ook dan moet je (beide!!) drivers gewoon inladen van USB stick of DVD-RW, maar dan kun je die optie tenminste ook gewoon selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr zijn idd wel veel mensen die deze plank hebben ja.
Misschien de nieuwste drivers proberen ?
Ik heb de nVidia controller nooit gebruikt dus ik weet niet waar deze drivers vandaan moeten komen.

De Silicon RAID drivers heb ik opnieuw gedownload en deze werden tijdens de install wel herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Goed het topic is vrij oud, maar heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een A8N-E bordje en wil ook me RAID0 array toevoegen. Ik kan netjes de driver opgeven bij Load Driver dan duurt het een aantal minuten en krijg ik een BSOD. Driver IRQL NOT LESS OR EQUAL

En onderaan staat nvatax64.sys en dat is dus die 64 bits raid driver (ja gebruik ook 64 bits vista). Inmiddels meer mensen met dit probleem?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:06:
Goed het topic is vrij oud, maar heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een A8N-E bordje en wil ook me RAID0 array toevoegen. Ik kan netjes de driver opgeven bij Load Driver dan duurt het een aantal minuten en krijg ik een BSOD. Driver IRQL NOT LESS OR EQUAL

En onderaan staat nvatax64.sys en dat is dus die 64 bits raid driver (ja gebruik ook 64 bits vista). Inmiddels meer mensen met dit probleem?
Als je het mij vraagt is Vista en RAID nog een groot probleem.
Ik heb er uren ingestoken zonder enig resultaat.
Of een blauw scherm, of een incorrecte driver :S
De 64 bit versie heb ik nog niet getest.

SLI heeft het ook nog niet gedaan :S niet met build Beta2 en 5456 en 5472.

Mijn pc heb ik nu niet meer en steek er geen tijd meer in.
Na de vakantie komt er een nieuwe pc, en red me nu met mn laptoppie.
Misschien nieuwe ronde nieuwe kansen met mn nieuwe pc en wellicht RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

Als je het mij vraagt is Vista en RAID nog een groot probleem.
Ik heb er uren ingestoken zonder enig resultaat.
Of een blauw scherm, of een incorrecte driver :S
De 64 bit versie heb ik nog niet getest.

SLI heeft het ook nog niet gedaan :S niet met build Beta2 en 5456 en 5472.

Mijn pc heb ik nu niet meer en steek er geen tijd meer in.
Na de vakantie komt er een nieuwe pc, en red me nu met mn laptoppie.
Misschien nieuwe ronde nieuwe kansen met mn nieuwe pc en wellicht RC1.
Ach wil het wel ff zien, dus installeer nu eerst wel ff XP 64 bits over me 32 bits XP heen. En daarna vanuit windows installeer ik Vista wel dat schijnt te werken. Hopen maar dat ik dan een upgrade kan doen want vista moet ook wel netjes op dezelfde partitie als windows xp 64 bits komen.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Goed om dit topic ff nieuw leven in te blazen, dit vanwege de RC1 release en het nog steeds bestaande probleem.

Met de RC1 release loop ik hier tegen aan:

Nu kan ik wel een clean install proberen, en werkt load driver ook. Dan point ik hem naar de usb stick dan ziet hij ook de juiste driver staan. Vervolgens doe ik next en dan kom je terug in het schijven scherm en is er niks veranderd qua schijven ik zie nog me raid array niet.

Dus er zit wel wat vooruitgang in maar ik ben er nog niet :) Iemand enige idee?

Dit btw zowel met de XP als de vista beta drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 04-09-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Goed ik heb dit probleem nu ook.
mijn setup:
sata1: wd 120GB sata150
sata2: wd 120GB sata150
sata3: wd 250GB sata300
sata1 en 2 draaien in raid 0.
als ik de setup van vista rc1 draai zie ik het volgende:
disk 0 partition 1 f-schijf
disk 0 partition 2 vista
disk 1 unallocated space
disk 0 is dus mijn 250GB HDD
en disk 1 is een halve versie van mijn raid.

nu heb ik hier wat info gevonden: http://www.nforcershq.com...=0&postorder=asc&&start=0
vooral de ene laatste post is handig, daar is iemand die het aan de praat heeft gekregen. Door middel van xp64 te installeren en die te upgraden :) dus dat ga ik straks maar eens proberen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

arg, goed ik windows xp 64bit installeren (had de raid drivers toegevoegd..) start ik op vind hij wel mijn c-schijf op me raid config maar de rest niet.. echt wicked die raid config van nvidia!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Ankh schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:58:
arg, goed ik windows xp 64bit installeren (had de raid drivers toegevoegd..) start ik op vind hij wel mijn c-schijf op me raid config maar de rest niet.. echt wicked die raid config van nvidia!
Dat upgraden heb ik ook geprobeerd, bleef het zelfde probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Hmm, xp64bit werkt upgrade. mijn versie kan niet eens upgraden. in de 32bit versie (xp) geeft ie aan dat het niet kan. in de xp64bit gaat het ook niet. Wicked..
Vanaf nieuwe installatie xp64bit wilt hij ook niet installeren. dan krijg ik een hele mooie BSOD.. met een niets zeggende foutmelding.

0x0000007B (blablaa :P)
jammer dan maar wachten totdat raid configs goed worden ondersteund door windows.. maar tis wel een slechte zaak van microsoft (XP had er nooit last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn Asus A8N5X moederbord ook raid 0
Zowel met vista x86 alsmede x64 krijg ik vista niet werkend.
Ik heb uiteindelijk vanuit windows xp x86 de installatie van vista x86 gestart.
Toen de computer opnieuw op moest starten en de schijven herkende kreeg ik uiteindelijk een blue screen (ja dit werkt altijd wel prima) en kon ik vista er nog niet op zetten.
Ik heb verschillende opties geprobeerd en websites bezocht en gelezen maar ben er niet uitgekomen.
Draai nu weer windows xp en wacht tot er een oplossing is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
hier is de oplossing beschreven:
http://www.nforcershq.com...lation-guide-vt66299.html

in het kort, gebruik de xp ide drivers op flop
start clean install vanuit xp, vergeet niet load drivers te doen!
hierna werkt het prima.
met de rc1 beta drivers kreeg ik idd ook een blue screen, met die van xp niet :)
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site heb ik ook al gevonden maar bij mij mocht dit niet baten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

@Striker2k2;
helasch, werkt ook niet. Ik heb nu de 64bit versie van xp drivers geprobeerd. Dat wilde dus ook niet werken. Jammer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:40

Dark

who tweaked the light?

Striker2k2 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:02:
hier is de oplossing beschreven:
http://www.nforcershq.com...lation-guide-vt66299.html

in het kort, gebruik de xp ide drivers op flop
start clean install vanuit xp, vergeet niet load drivers te doen!
hierna werkt het prima.
met de rc1 beta drivers kreeg ik idd ook een blue screen, met die van xp niet :)
succes
bij mij werkte dat ook, zowel met beta2, pre-rc1 en nu dus met rc1, ik heb er enkel een raid0 array in hangen op sata 1&3 met XP op C:\ en vista op E:\ ...

omdat het nogal een ingewikkeld verhaal is op nforcehq heb ik de files op die flop maar even gezipt (http://www.yourfilehost.c...e=Vista_NF4_Raid_Flop.zip) . Deze kan je dus gewoon extracten naar een lege flop en dan is ie klaar voor gebruik zoals hierboven beschreven.

ik wil nog opmerken dat je in het install driver schermpje gewoon alle 5 de items tegelijk kan aanklikken met CTRL zodat je niet 5x door de dialoog hoeft... (enkel het 1e en 3e item op dat lijstje werkt meen ik ook al omdat dan beide infjes dan geladen zijn, maar alles doen kan iig geen kwaad ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Dark schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:32:
[...]

bij mij werkte dat ook, zowel met beta2, pre-rc1 en nu dus met rc1, ik heb er enkel een raid0 array in hangen op sata 1&3 met XP op C:\ en vista op E:\ ...

omdat het nogal een ingewikkeld verhaal is op nforcehq heb ik de files op die flop maar even gezipt (http://www.yourfilehost.c...e=Vista_NF4_Raid_Flop.zip) . Deze kan je dus gewoon extracten naar een lege flop en dan is ie klaar voor gebruik zoals hierboven beschreven.

ik wil nog opmerken dat je in het install driver schermpje gewoon alle 5 de items tegelijk kan aanklikken met CTRL zodat je niet 5x door de dialoog hoeft... (enkel het 1e en 3e item op dat lijstje werkt meen ik ook al omdat dan beide infjes dan geladen zijn, maar alles doen kan iig geen kwaad ...)
Helaas werkt hier toch echt niet. Hij ziet gewoon de raid array niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb hetzelfde...
Alles wat ik geprobeerd heb werkt gewoonweg niet.
Ik vind het trouwens belachelijk dat een bedrijf als Nvidia geen normale drivers kan afleveren.
Volgend moederbord wordt geen Nvidia meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

ShellGhost schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:48:
Ik heb hetzelfde...
Alles wat ik geprobeerd heb werkt gewoonweg niet.
Ik vind het trouwens belachelijk dat een bedrijf als Nvidia geen normale drivers kan afleveren.
Volgend moederbord wordt geen Nvidia meer... :(
...
het is een freaking beta. en ik denk eerder dat het probleem bij windows en niet bij nvidia.. dus niet zo aanstellen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, ik gok zelf toch ook echt dat het aan Nvidia ligt, Nvidia moet de drivers leveren en aangezien die niet werken ligt het gewoon aan Nvidia, net zoals Creative slechte drivers levert voor veel soundcards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ankh schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 21:50:
[...]

...
het is een freaking beta. en ik denk eerder dat het probleem bij windows en niet bij nvidia.. dus niet zo aanstellen }:O
Het ligt niet bij Ms deze keer aangezien er geen drivers in zitten voor de raid controller.
Maar Nvidia heeft wel drivers vrij gegeven, alleen die werken niet, dus bij ligt het probleem??
Inderdaad, bij Nvidia.....

En ik stel me niet aan, aangezien ze voor Beta2 ook al geen normaal werkende drivers konden afleveren.... 8)7

Dus }:O

[ Voor 11% gewijzigd door ShellGhost op 10-09-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

TheGeneral schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:57:
[...]

Helaas werkt hier toch echt niet. Hij ziet gewoon de raid array niet.
Boot je dan vanaf de vista dvd (dan lukte het mij ook niet) of start je de install vanuit XP? bij dat laatste moet hij natuurlijk de array wel gewoon zien heh...

Ik heb gewoon de iso in dtools gemount op mijn normale XP(32) en van daar af de install gedraaid, flop erin en load drivers gedaan, maar de partitie zelf is daarvoor al zichtbaar voor de installer. Ik install dan naar een lege ntfs geformateerde partitie van +/-25gb.

Ik heb nu zowel x86 als x64 draaien, x86 geinstalleerd vanuit XP(32bits) en de x64 vanuit XP64 gedaan, maar het werkt wel beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

elevator schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:59:
Nee, ik gok zelf toch ook echt dat het aan Nvidia ligt, Nvidia moet de drivers leveren en aangezien die niet werken ligt het gewoon aan Nvidia, net zoals Creative slechte drivers levert voor veel soundcards :)
de drivers werken wel, vista kan niet goed met raid werken (google maar eens, wij zijn niet de enige iig). Als de drivers niet zouden werken zou mijn raid config niet gevonden worden. Maar dat worden ze wel. Dus daar ligt het probleem dus ook niet. Dit is echt de fout van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Toch heb ik daar erg m'n twijfels bij - storagedrivers zijn er juist voor om het hardware specifieke gedeelte te abstraheren voor het OS - als het puur aan MS zou liggen dan zou Vista op geen enkel systeem installeren omdat de basis dan niet goed is.

Hardware "RAID" is voor een OS iets niet bestaands - Windows XP (en Vista) weten niet eens dat ze zichzelf aan het installeren zijn op een RAID set, ze weten alleen dat ze met een drivre genaamd nvrdx64.sys oid praten.

Ik blijf er dus bij, volgens mij ligt het aan Nvidia die gewoon niet-goed-genoeg compatible drivers creeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ankh schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:05:
[...]

de drivers werken wel, vista kan niet goed met raid werken (google maar eens, wij zijn niet de enige iig). Als de drivers niet zouden werken zou mijn raid config niet gevonden worden. Maar dat worden ze wel. Dus daar ligt het probleem dus ook niet. Dit is echt de fout van microsoft.
Inderdaad, wij zijn niet de enige die er problemen mee hebben, helaas.
Maar XP kan ook niet overweg met deze raidcontrollers normaal gesproken, dus moet je bij de installatie op F6 drukken om de speciale drivers, inderdaad drivers, te laden zodat de setup van XP weet waar de bestanden heen moeten...
Bij Vista is het niet anders, alleen werken de drivers niet.
Dus iemand of een afdeling bij Nvidia heeft brak werk afgeleverd en daar ben ik pissig om en ik denk niet dat ik de enige ben....
Dus het ligt niet aan Ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link naar nForce HQ en die post van Fernando is wel leuk en aardig, maar heir werkt het niet.

Ik had dus vanuit XP (32 bits, Prof) de installatie van Vista gestart. Netjes die drivers geladen, installeren, klaar. Gaat 'ie rebooten, krijg ik een blue screen :?

"Jammer dan", denk ik, "even e-mail ophalen in XP en dan kamer gaan opruimen" (want het WAS me een puinhoop :+ ).

Maar ja, dat ging dus ook al niet. Ik kreeg niet de keus tussen XP of Vista. Het was Vista+Bluscreen en anders niks.

Ik dus met de XP CD een repair uitgevoerd op mijn nieuwste XP installatie. Die liep vast op 35%. Na fijn, het enige wat ik nu dus kan is dat ik kan werken met mijn OUDE XP installatie. En daar zat ik nou niet op te wachten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:48:
Die link naar nForce HQ en die post van Fernando is wel leuk en aardig, maar heir werkt het niet.

Ik had dus vanuit XP (32 bits, Prof) de installatie van Vista gestart. Netjes die drivers geladen, installeren, klaar. Gaat 'ie rebooten, krijg ik een blue screen :?

"Jammer dan", denk ik, "even e-mail ophalen in XP en dan kamer gaan opruimen" (want het WAS me een puinhoop :+ ).

Maar ja, dat ging dus ook al niet. Ik kreeg niet de keus tussen XP of Vista. Het was Vista+Bluscreen en anders niks.

Ik dus met de XP CD een repair uitgevoerd op mijn nieuwste XP installatie. Die liep vast op 35%. Na fijn, het enige wat ik nu dus kan is dat ik kan werken met mijn OUDE XP installatie. En daar zat ik nou niet op te wachten.... :(
- de install van vista x86 neem ik aan, x64 gaat niet vanuit xp32?
- welke drivers heb je laten laden? de 32 of 64b? die van nvida? of die van nforceHQ, die ik eerder gepost heb als zip (x86-32b versie)?

ik blijf maar gewoon antwoorden omdat ik het vreemd vindt dat ik het dus wel werkend heb kunnen krijgen, ik geloof best dat er de nodige probs zijn maar omdat het het mij wel lukt denk ik dat het toch kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:48:
Hier een beetje het zelfde verhaal, dat was poging twee :)

Een XP64 trial editie geinstalleerd op een andere disk dan m'n normale Windows MCE, vervolgens vanuit daar een Vista 64bit installatie gestart met de XP64 drivers van Nforcers HQ.

Het resultaat was dat de installatie op zich goed ging (tweede fase dus al buiten XP64 om), bij de eerst volgende reboot gaf hij aan dat de \Boot\BCD file niet gevonden kon worden en daarmee waren beide partities (dus biede disken) corrupt. Gelukkig heb ik de belangrijkste (boot) disk kunnen herstellen maar de andere niet.

* elevator wacht wel weer even op de volgende drivers ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga (als ik tijd heb) al m'n documente backuppen en het nog een keer proberen op een schone bak... denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:00:
Ik ga (als ik tijd heb) al m'n documente backuppen en het nog een keer proberen op een schone bak... denk ik.
Wil je niet ontmoedigen, maar als je RAID hebt dan heeft dat ook weinig zin bij mij haalde het niks uit. Zou ook gek zijn want het is een hardware/driver probleem.

• ShellGhost
TheGeneral schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:55:
[...]

Wil je niet ontmoedigen, maar als je RAID hebt dan heeft dat ook weinig zin bij mij haalde het niks uit. Zou ook gek zijn want het is een hardware/driver probleem.
Tenzij hij een maniertje weet te vinden om het wel werkend te krijgen...
Dan mag hij dat natuurlijk asap posten hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die er een oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Ja, je moet Windows XP from scratch met WHQL nForce4 raid drivers installeren (eerst class driver dan die andere en als laatste nog eenjte.. ben de namen kwijt? maar het zijn er 3).

Vervolgens moet je in Windows XP alle SP2 + alle updates (oke, behalve genuine tool..) hebben geinstalleerd en dan kan je vanuit WINDOWS XP upgraden naar Vista (met gebrande dvd of gewoon vanaf een mount).

Ik kreeg het op geen enkele andere manier aan de praat.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Sluuut schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:42:
Ja, je moet Windows XP from scratch met WHQL nForce4 raid drivers installeren (eerst class driver dan die andere en als laatste nog eenjte.. ben de namen kwijt? maar het zijn er 3).

Vervolgens moet je in Windows XP alle SP2 + alle updates (oke, behalve genuine tool..) hebben geinstalleerd en dan kan je vanuit WINDOWS XP upgraden naar Vista (met gebrande dvd of gewoon vanaf een mount).

Ik kreeg het op geen enkele andere manier aan de praat.
Dit is een workaround, geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Een workaround zie ik als iets wat je meerdere keren moet doen om een bepaald iets aan de praat te krijgen. Dit is eenmalig waarna het voor de rest goed zal werken, dus ik zie het meer als een oplossing?

Zo kun je het ook al een workaround beschouwen om speciale drivers te downloaden en uit 2 mapjes op 1 floppy in de root te zetten en dat te laden..(stel dat het zou werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Die 'workaround' had bij mij ook geen success eigenlijk?

Ik had een trial van XP64 geinstalleerd (heb die XP64 namelijk niet) en vervolgens braaf die guide op nforcershq.com gevolgd maar na het rebooten gaf hij een foutmelding en was uiteindelijk de disk waarop ik de installatie had gestart gecorrumpeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

het blijft gewoon een raar probleem :)
ik wacht ook wel totdat er vanuit windows of nvidia iets verbeterd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
elevator schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:20:
Die 'workaround' had bij mij ook geen success eigenlijk?

Ik had een trial van XP64 geinstalleerd (heb die XP64 namelijk niet) en vervolgens braaf die guide op nforcershq.com gevolgd maar na het rebooten gaf hij een foutmelding en was uiteindelijk de disk waarop ik de installatie had gestart gecorrumpeerd :X
Dat heb ik vaker gelezen helaas... :(
Voor mij een goede reden om het niet te proberen...

Dus Nvidia, ga 'ns werken aan een goede driver.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
W00T.....

Ik heb de nieuwste versie van Vista gedownload, de 64bit versie en het werkt!!!!
Ik tiep nu vanuit die installatie. :)
Vista zag netjes m'n raid0 set en ik kon m'n C: partitie netjes formatteren en daar Vista op installeren... :)
Dus Ms heeft het voor elkaar, of zou Nvidia stiekum nieuwe drivers aan Ms geleverd hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

Mooi dan zal ik morgen de 32 bits eens gaan testen :) ( vandaag tevergeefs met de vorige build bezig geweest en mijn nforce4 chipsetje :( )

->

Ok geinstalleerd zonder verdere extra controller drivers aan te wijzen :) Mijn RAID-0 werd netjes gevonden en alles werkt als een trein :)

[ Voor 34% gewijzigd door Local Host op 26-09-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Hier hetzelfde - ik heb Vista 5728 geinstalleerd (wel de 32-bits versie, de 64bits versie was er vrijdag nog niet) en deze detecteert zonder problemen m'n twee RAID1 arrays (en geeft m'n bootdisk een 5,3 als rating :P )

Laten we hopen dat ie niet alsnog m'n disken gaat corrumperen maar dat zien we vanzelf wel :)

• Sluuut
elevator schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:26:
Hier hetzelfde - ik heb Vista 5728 geinstalleerd (wel de 32-bits versie, de 64bits versie was er vrijdag nog niet) en deze detecteert zonder problemen m'n twee RAID1 arrays (en geeft m'n bootdisk een 5,3 als rating :P )

Laten we hopen dat ie niet alsnog m'n disken gaat corrumperen maar dat zien we vanzelf wel :)
Dat vind ik heel vreemd, ik heb dezelfde build gebruikt maar daarbij zag hij de array toch niet goed... maar jij hebt raid1, ik raid0.. Want hij zag bij mij namelijk wel 1 disk, wat bij raid1 logisch is..

• elevator
  • Niet online

elevator

Bij RAID0 zie je ook een disk?

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

ik ga het vanavond of morgen wel even uit proberen.. :) misschien dat het gaat lukken maar ben er huiverig over ;)

• ShellGhost
Sluuut schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:06:
[...]

Dat vind ik heel vreemd, ik heb dezelfde build gebruikt maar daarbij zag hij de array toch niet goed... maar jij hebt raid1, ik raid0.. Want hij zag bij mij namelijk wel 1 disk, wat bij raid1 logisch is..
Ik heb ook een Raid0 en bij mij ging het super.
Ik heb de 64bit versie nu draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Adze

CCNP !

Zelf had ik ook veel problemen om vista op (DFI) nf4 raid0 te installeren. Na lang zoeken op diverse fora lukte het met behulp van deze drivers me wel:

x32: http://rapidshare.de/file...A_RAID_vista_5744_x32.rar
x64: http://rapidshare.de/file...A_RAID_vista_5744_x64.rar

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adze15021979 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:31:
Zelf had ik ook veel problemen om vista op (DFI) nf4 raid0 te installeren. Na lang zoeken op diverse fora lukte het met behulp van deze drivers me wel:

Succes
Gebruik je RC2 ?
Deze heeft mijn nForce 590 chipset herkent, en ook de RAID drivers.

Met RC1 kreeg ik filecorruptie op mijn RAID 0 schijf, RC2 heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Adze15021979 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:31:

Succes
ik heb ook een dfi en met de standaard drivers kon hij ze niet vinden maar met deze drivers wel :D

alleen nu krijg ik de melding dat hij geen geschikte drive kan vinden :/ wordt ook zo moe van vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt het ook in Raid-0 met PATA schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ziet hij als je in windows XP zit en vanuit daar upgrade de raid-0 set wel, maar met booten vanaf de dvd niet. Dus ik probeerde via XP te installeren. Hij was lekker bezig en bij de eerste reboot wilde hij met de installatie van Vista verder gaan. Alleen komt hij niet door de boot heen. Er komt een blauw scherm. Meer mensen meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:47
Heb precies hetzelfde probleem hier en heb ook helaas nog geen oplossing gevonden..

Edit:

Bij het Drivers Loaden van uit XP deze gebruikt: http://rapidshare.de/file...A_RAID_vista_5744_x32.rar
En allemaal geselecteerd (met ctrl) en vervolgens geladen, mijn huidige RAID 0 draait nu als een zonnetje!

[ Voor 59% gewijzigd door Irritinus op 20-10-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

ik heb hem nu helemaal werkende, performance van 2x120GB in raid0 is bar slecht :/ tis 5minuten op starten en afsluiten doet soms nog langer. voor de rest draait het wel als een zonnetje. Me vriendin vind het er ook erg mooi uit zien, dus kan je meteen zien wat voor dienst vista moet gaan draaien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Speciaal aangemeld om hier te reageren :P

Ik heb geen enkel probleem gehad om mijn set-up aan de praat te krijgen, hier volgen enkele tips:

Mijn setup (relevante delen althans):

A8N-SLI DLX (laatste bios: belangrijk, anders werkt het niet)
3800+
MSI 7800GT
Opticals etc.
Op nVidia RAID 2 maal Raptor WD 360 GD
Op SI raid 1 WB 320 Gb

Zet in het bios van de NV-RAID sata poort 3 en 4 op disable; koppel alle HDD's muv van de beoogde RAID HDD's af.

Disable de SI controller (die start eerder op dan het nVidia spul!).

Installeer vanaf de Vista X64 RC 2 DVD.

15 minuten later vlekkeloos werkend. GEEN DRIVERS toevoegen of veranderen!

Download de Sil3314 beta Vista X64 driver vanaf de homepage + installeer.

Koppel je HDD's aan en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:35:
Hoi,

Speciaal aangemeld om hier te reageren :P

Ik heb geen enkel probleem gehad om mijn set-up aan de praat te krijgen, hier volgen enkele tips:

Mijn setup (relevante delen althans):

A8N-SLI DLX (laatste bios: belangrijk, anders werkt het niet)
3800+
MSI 7800GT
Opticals etc.
Op nVidia RAID 2 maal Raptor WD 360 GD
Op SI raid 1 WB 320 Gb

Zet in het bios van de NV-RAID sata poort 3 en 4 op disable; koppel alle HDD's muv van de beoogde RAID HDD's af.

Disable de SI controller (die start eerder op dan het nVidia spul!).

Installeer vanaf de Vista X64 RC 2 DVD.

15 minuten later vlekkeloos werkend. GEEN DRIVERS toevoegen of veranderen!

Download de Sil3314 beta Vista X64 driver vanaf de homepage + installeer.

Koppel je HDD's aan en klaar.
He bedankt voor de moeite dan! Is er iemand die de RTM al heeft draaien op RAID0? Zag dat nvidia nog steeds geen officiele vista drivers heeft uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:45:
[...]

He bedankt voor de moeite dan! Is er iemand die de RTM al heeft draaien op RAID0? Zag dat nvidia nog steeds geen officiele vista drivers heeft uitgebracht.
Ja ik heb Vista RTM op mijn Asus a8n5x draaien!
Heb gewoon een clean install uitgevoerd en ff de c schijf geformatteerd.
Er was geen driver voor nodig en herkende de harde schijf automatisch.
Dit was wel de x86 uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu (legaal!) de MSDN-iso van Vista Business 32-bits.

Config:
ASUS A8N-SLI moederbord.
2 Maxtor Sata in Raid0 (totaal 460GB ofzo).
Alles is standaard (geen oc dus).
Huidige OS: Windows XP SP2 (als een zonnetje!)

Alleen maar problemen met de herkenning van de Raid0, behalve toen ik de deze probeerde:
Irritinus in "[Vista] "load driver" werkt niet met nfo..."

Dank je. Hij is nog aan het installeren, maar ik denk dat alles wel redelijk zal verlopen.

[edit]
Hij werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Laatst online: 14:49
Ik had precies hetzelfde probleem met de A8N-SLI (Deluxe) (64 bit)

Oplossing: http://www.siliconimage.com/docs/3114r5_x64_15100_logo.zip

Zet dit op een usb stick of op een diskette en je kunt het stuurprogamma makkelijk laden terwijl je aan het installeren bent.

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

miliomiliano schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:11:

Zet dit op een usb stick of op een diskette en je kunt het stuurprogamma makkelijk laden terwijl je aan het installeren bent.
Nou, hier niet... Hij ziet de driver, herkent de RAID0-set, gaat netjes kopieren en uitpakken, wil rebooten en dan kom ik weer in het DOS-based keuze-scherm of ik Vista x64 wil installeren. Het lijkt wel alsof er geen nieuwe boot.ini o.i.d. wordt weggeschreven want als ik de DVD eruit haal, dan start 'ie gewoon door naar XP zonder timeout.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Vista hééft geen DOS based keuze scherm of je Vista wil installeren, waar heb je het precies over, MAX3400? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Laatst online: 14:49
elevator schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:04:
Vista hééft geen DOS based keuze scherm of je Vista wil installeren, waar heb je het precies over, MAX3400? :)
Ik denk dat die de all in one versie heeft, waar je in het begin moet kiezen voor de 32 bit of 64 bit versie.

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Dankzij dit topic heb ik Vista op mijn PCtje gekregen. Ik heb een DFI LanParty Ultra-D mobo. SATA RAID0 wilde maar niet werken. Ik heb nu de RAID0 drivers in de Evaluation Install draaien van x64 Vista. En het nu draait als een zonnetje. Ik vind het wel een beetje raar dat er nog geen officiele drivers er zijn van DFI voor de nForce 4 SATA (RAID) controller voor Vista x64. Daarin tegen Vista is nog niet Retail geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantuss
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03-2021
dCY schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:09:
Dankzij dit topic heb ik Vista op mijn PCtje gekregen. Ik heb een DFI LanParty Ultra-D mobo. SATA RAID0 wilde maar niet werken. Ik heb nu de RAID0 drivers in de Evaluation Install draaien van x64 Vista. En het nu draait als een zonnetje. Ik vind het wel een beetje raar dat er nog geen officiele drivers er zijn van DFI voor de nForce 4 SATA (RAID) controller voor Vista x64. Daarin tegen Vista is nog niet Retail geworden.
Dat had ik ook op mijn DFI.. Maar ik kreeg na een paar daagjes wel erg veel fouten in mijn RAID array..
Ik had voordat ik vista had nog geen RAID, maar als je dagelijks een diskscan moet doen en je mailbox zelfs tijdens het draaien beschadigd is er toch volgens mij iets niet helemaal goed.
Het leek wel alsof hij soms niet helemaal goed wegschreef en als ik afsloot dat de driver eerder was afgesloten dan de rest. Misschien is het probleem ook wel ontstaan doordat ik de dingen heb geinstalleerd zoals dat moest volgens nvidia want die werkte ook niet goed (iets met service)..Uiteindelijk wilde vista ook niet meer opstarten omdat de diskcrc crashte tijdens de boot.
Dus ik ga terug naar de Win XP en wacht wel even totdat nvidia degelijk spul levert.

Hardeschijven zijn trouwens nieuw (2x WD RE 160 gb), dus lijkt me sterk dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Tantuss schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:50:
[...]

Dat had ik ook op mijn DFI.. Maar ik kreeg na een paar daagjes wel erg veel fouten in mijn RAID array..
Ik had voordat ik vista had nog geen RAID, maar als je dagelijks een diskscan moet doen en je mailbox zelfs tijdens het draaien beschadigd is er toch volgens mij iets niet helemaal goed.
Het leek wel alsof hij soms niet helemaal goed wegschreef en als ik afsloot dat de driver eerder was afgesloten dan de rest. Misschien is het probleem ook wel ontstaan doordat ik de dingen heb geinstalleerd zoals dat moest volgens nvidia want die werkte ook niet goed (iets met service)..Uiteindelijk wilde vista ook niet meer opstarten omdat de diskcrc crashte tijdens de boot.
Dus ik ga terug naar de Win XP en wacht wel even totdat nvidia degelijk spul levert.

Hardeschijven zijn trouwens nieuw (2x WD RE 160 gb), dus lijkt me sterk dat daar het probleem zit.
Hier ook 2x 160 wd in raid0 draaien met ultimate 32bits (final 6000), met een DFI nf4 SLI-D mobo.
Hiervoor heb ik ook nog 32bits enterprise VLM gedraait, wat ook goed werkte.
Kreeg hem niet aan de praat met betadrivers van nvidia, maar wel met de drivers uit het nforcehq topic van fernando, zijn drivers met een "gefixte" inf:
x86:http://www.megaupload.com/fr/?d=W4BBMD1G
x64:http://rapidshare.com/fil...SataRaid_drivers.rar.html

Ik heb dus alleen de x86 drivers kunnen testen, maar dat draait tot nu toe vlekkeloos. Ik heb het gedaan met de install via boot, dus niet via xp. Gewoon load drivers (zorg dat je ze op een usb stick heb staan) en selecteer ze alle 3 (1 raid en 2 sata drivers) en in mijn geval een probleemloze install.

Wat me trouwens opvalt, vista houd er van om de bootgegevens rond te gooien over je hardeschijven. Zorg er voor dat de partitie waar je op installeert op dat moment de "actieve" partitie is zodat hij de boot daar ook op zet. Als je nog een 2e fysieke schijf in je systeem hebt zal hij daar ook nog eens bootinfo op knallen, echt belachelijk, heb hem ook los gekoppeld daarom bij de laatste installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Ik heb de x64 versie van business nu draaien alles werkt goed, maar me sata raid drivers (van bovenstaande post) geven een BSOD (nvraid.sys)...
Best irritant, ben ik nu weer de enige met dit probleem? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

probleem was de slaapstand! ;-)

maar goed, microsoft heeft een update uitgebracht in vista met een nieuwe nvidia driver. Alleen me systeem werkt niet meer erdoor.. gaat lekker iemand anders die hem geprobeerd had en wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
miliomiliano schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:11:

Werkt perfect hier! Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Even nog ter info (ik werd zelf een beetje afgeschrikt door dit topic), ik heb gisteravond Windows Vista Home Premium geinstalleerd, ik heb een Asus K8N4E Deluxe (nForce 4) en gebruik de nVidia RAID controller. Alles, maar dan ook alles, werd prima herkend en geinstalleerd. Geen moeilijk gedoe, binnen een half uur stond alles werkend op m'n desktop. Ik ben tot nu toe super tevreden (al heb ik nog geen enkele andere app geinstalleerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:36
Sorry voor de kick, maar dit topic moet toch een antwoord kunnen gaan bieden voor mijn probleem.

Ik heb een Asus A8N-SLI en wil hierop Vista op installeren. Ik heb twee PATA 60GB harde schijfjes die ik in Raid 0 wil hangen voor het OS. Ik heb netjes de RAID controller aangezet en de array aangemaakt in het tooltje wat na de BIOS komt. So far so good.

Nu probeer ik Windows te installeren en de installatie start netjes, maar als ik de partitie wil kiezen zie ik gewoon twee harde schijven van 60GB met niet-toegewezen ruimte. Ook heb ik via USB al de RAID drivers geladen geladen, maar ook dan blijf ik twee HDD's zien in plaats van 1 RAID set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan staat er toch iets niet goed in je RAID bios config.
Het is geen driver probleem in ieder geval, want dan hadden we dat al veel vaker moeten horen denk ik :)

Omdat dit toch wel een beetje hardware specifiek is zou ik toch de suggestie willen doen te kijken bij Processors, Mobo's & Geheugen en Opslagmedia & I/O Controllers .

Mocht je daar geen oplossing vinden kun je daar een nieuw topic openen (en even letten op de subforum faqs aldaar uiteraard).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
alt-92 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:12:
Dan staat er toch iets niet goed in je RAID bios config.
Het is geen driver probleem in ieder geval, want dan hadden we dat al veel vaker moeten horen denk ik :)

Omdat dit toch wel een beetje hardware specifiek is zou ik toch de suggestie willen doen te kijken bij Processors, Mobo's & Geheugen en Opslagmedia & I/O Controllers .

Mocht je daar geen oplossing vinden kun je daar een nieuw topic openen (en even letten op de subforum faqs aldaar uiteraard).
Helaas is dit wel een driver probleem. Hier heb ik zojuist precies hetzelfde gehad, en aan de RAID config ligt het niet. Daarop ben ik nou namelijk Windows 2003 aan het installeren, en die herkent dus wel de RAID0 array ipv 2 losse schijven.

Enige wat ik heb kunnen vinden aan 'oplossing' (noem t eerder workaround) is inderdaad eerst clean XP installeren en vervolgens deze te upgraden naar Vista.
Pagina: 1