[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.616 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij verwarren jullie driver signing met WHQL - het WHQL programma blijft gewoon bestaan, maar additioneel moet straks elke x64 driver ook gesigned zijn, maar dat gaat wel iets zijn dat een bedrijf zelf kan doen, dat signen van die drivers :)

Prijzen:

Editie Full versie Upgrade versie
Windows Vista Business 299 USD 199 USD
Windows Vista Home Premium 239 USD 159 USD
Windows Vista Home Basic 199 USD 100 USD
Windows Vista Ultimate 399 USD 259 USD

Verder wordt er in een press-release gesproken over het publiek beschikbaar zijn van Vista RC1 binnen enkele dagen :)

[ Voor 57% gewijzigd door elevator op 05-09-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Net upgrade gedaan naar de pre-rc1.
Wilde even mediacenter testen icm Xbox360. Is nog verre van stabiel! Crasht regelmatig aan de xbox kant.
HD films streamen naar de xbox360 (TransportStreams met hdtvpump geinstalleerd) werkt totaal niet. WMV9 HD films spelen schokkerig af.
Wel vaag want met mce2005 werkte dit allemaal probleemloos.

Hoop dat dit nog wel gefixed wordt.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
elevator schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:21:
Prijzen:

Editie Full versie Upgrade versie
Windows Vista Business 299 USD 199 USD
Windows Vista Home Premium 239 USD 159 USD
Windows Vista Home Basic 199 USD 100 USD
Windows Vista Ultimate 399 USD 259 USD
Even afwachten wat dat concreet in NL wordt, maar ik hou het op een tegenvaller.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 05-09-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Vista 5600 probleemloos aan de gang gekregen op mijn config (zie sig) op één ding na:

- Creative X-Fi Xmusic

Deze is middels spdif aangesloten op mijn versterker maar ik krijg digitaal geen bitje weg.

Ik gebruik de laatste Vista driver (12 juli) van Creative, met of zonder Audio console. Onder Sounds (Control panel) kan je netjes digital out kiezen (set as default) maar helaas.

Iemand dit wel aan de gang gekregen of is het wachten op nieuwere drivers van Creative?

lastig als je met name de mediacenter functie voor je mp3 verzameling wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:43:
[...]

Whehe - over z'n explorer rant snap ik niet dat ie hier niet over rant, probeer dit maar eens:
  • Maak een nieuwe folder aan
  • Maak hierin 5 subfolders aan - test1, test2, test3, test en test5
  • Open (dubbelklik) nu op test4
  • Click nu "Back" of ga met alt+left naar 'back'
  • Kijk goed wat er geselecteerd is op je scherm
  • Druk nu pijltje omlaag in
Z'n ge-rant over UAC vind ik zwaar overtroffen - mensen doen altijd alsof het enige wat ze op hun computer doen is het beheren van die PC, nouja - als dat je doel is dan doet 99% van de mensen iets fout, voor die andere helft valt UAC erg goed mee zodra '3rd-party programs' zich eindelijk eens fatsoenlijk gaan gedragen (en zolang dat niet nodig is door zaken als UAC gaan ze dat nooit doen, kip en ei) :)

Wat ik persoonlijk zeer laks vind in Vista - maar de bug werd gesloten als een wontfix - is dat de menus anders zijn per programma. Pak bijvoorbeeld gewoon maar eens hoe het menu (dus het actieve "File" tekstje als je het "File" menu selecteert) er uit ziet in notepad vs. explorer vs. windows media player, ook zaken als sommige built-in command line commandos die niet in de "HELP" zitten van cmd.exe geeft aan dat het niet echt heel erg af is imho :)
lol, dat explorer bugje is wel grappig inderdaad.

Gaat dat eigenlijk onder XP wel goed?

Ff gechecked: Allebei op listview natuurlijk.
Onder Vista laat ie zien welke je het laatst geselecteerd had maar na het verplaatsen van de focus met het toetsenbord leek de 1e geselecteerd.

Onder XP laat ie niet zien welke je geselecteerd had en geeft de 1e een stippelijntje, het toetsenbord heeft hetzelfde effect als onder Vista.

Dus het is niet negatief, juist positief. Ze waren alleen pas halverwege :P

Wat betreft de menu's heb je helemaal gelijk, dat ziet er raar uit beetje Linux achtig waar iedere programmeur z'n eigen file menu'tje heeft gebakken.

Wat ik ook raar vind is dat ie in IE de achtergrond weghaalt als het menu file geselecteerd is en ik de muis beweeg... Dat doet ie in notepad bijvoorbeeld niet.

@Iedereen die Creative spul heeft en iets probeert te doen:

Het gaat niet werken.

Sound support is echt dramatisch onder RC1 en de Creative producten lijken het gewoon echt niet te doen... Dit terwijl met trucjes de meeste andere hardware wel aan de gang is te krijgen.

EDIT:

Nog even goed gekeken naar dat explorer probleem, het werkt gewoon zoals het hoort te werken.

Je hebt namelijk de geselecteerde folder en de keyboard cursor (de stippellijntjes). Wanneer je back doet staat er wel een stippellijn rond de 1e maar is de geselecteerde de 4e. Druk je op enter dan is dat een actie op de geselecteerde en ga je dus naar 4. Druk je op omlaag dan is dat een actie op de keyboard cursor waardoor die omlaag wordt bewogen en dat item (nummer 2 dus) geselecteerd wordt.

Dit is dus hetzelfde als onder XP alleen bij XP werd de geselecteerde niet bijgehouden, het is dus zeker een verbetering...

Nog een edit:

Het stippellijntje is niet altijd zichtbaar, dat is dus de feitelijke bug...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:08:
[...]

@Iedereen die Creative spul heeft en iets probeert te doen:

Het gaat niet werken.

Sound support is echt dramatisch onder RC1 en de Creative producten lijken het gewoon echt niet te doen... Dit terwijl met trucjes de meeste andere hardware wel aan de gang is te krijgen.
Ik heb zelf een Audigy 2 onder Vista RC1 draaien, en deze werkt perfect...

Eerst niet trouwens, maar na de drivers gedeïnstalleerd te hebben, daarna de setup gedraaid te hebben van de Vista drivers en dan te kiezen om het Control Panel niet te installeren, werkt ie perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de audigy 2 kaart gewoon wel. Heb gewoon de vista drivers gedownload en geïnstalleerd. Alleen gaf hij wel een paar errors na het verplicht rebooten maar na wat testen toch geen problemen vastgesteld. Ati kaartje (Hercules 9800 pro) doet het trouwens prima. (Na 1ste keer te proberen wel een bsod gehad |:( ) Maar met system recovery ongedaan gemaakt en de tweede keer (en ondertussen niks anders doen in vista) deed ie het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ook interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista

ik zag erin dat Business niet in de retail komt, en geen activatie nodig heeft. Volgens mij klopt dat niet, of wel.... Damn, hoe ga ik dan aan een Business komen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:48:
ook interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista

ik zag erin dat Business niet in de retail komt, en geen activatie nodig heeft. Volgens mij klopt dat niet, of wel.... Damn, hoe ga ik dan aan een Business komen? 8)7
Waarschijnlijk wordt die versie dus enkel geleverd bij OEM systemen. De OEM versie van XP heeft namelijk ook geen activatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:03:
[...]

Waarschijnlijk wordt die versie dus enkel geleverd bij OEM systemen. De OEM versie van XP heeft namelijk ook geen activatie nodig.
Oh, ik dacht dat alle Vista's activatie nodig gingen hebben om een piraterij-probleem, zoals de FCKGW, te voorkomen?
Maar de piraten kunnen dus vrolijk hetzelfde trucje doen als bij XP?

* anandus loves Surfnet, btw :P (ervanuitgaande dat Vista ook op Surfnet te vinden gaat zijn)
Ik betaal liever voor mijn software, maar niet teveel ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik blijf onder de indruk van het OS, het ziet er lekker uit, is behoorlijk snel en soepel. Het enige minpuntjes gaan zijn de backwards compatibility met games e.d., en de menu's die soms echt minder handig zijn, voor je taskbar kun je die op classic zetten, jammer dat er niet een soort mix is.
De menu bij opslaan van files etc vind ik ronduit irritant, maar da's denk ik een geval van wennen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

OEM versie heeft wel activatie nodig, alleen pre-activaten de meeste fabrikanten XP al.
anandus schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:18:
[...]
Oh, ik dacht dat alle Vista's activatie nodig gingen hebben om een piraterij-probleem, zoals de FCKGW, te voorkomen?
Maar de piraten kunnen dus vrolijk hetzelfde trucje doen als bij XP?

* anandus loves Surfnet, btw :P (ervanuitgaande dat Vista ook op Surfnet te vinden gaat zijn)
Ik betaal liever voor mijn software, maar niet teveel ;)
Er zal ongetwijfeld een manier bedacht worden om weer om de hele activatie heen te komen.

Ik vroeg me trouwens af, Microsoft had in het begin gezegd, dat Vista zou worden uitgebracht als Multi Language. Is dat nog steeds zo? :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:30:
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_rc1_worst.asp

Thurrot gaat even flink te keer over een paar Vista dingen, had ik niet verwacht van deze fanboy. Goed stuk, snijdt hout.
Paul een fanboy?

Paul heeft de afgelopen jaren achter elkaar zeer nagatief geschreven over Microsoft. Hell, hij heeft zelfs mensen dood gewenst in Redmond.

Als Paul 1 ding niet is, is het een fanboy. Hij vind MS spul leuk, maar dat maakt hem zeker niet minder objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:08:
Onder XP laat ie niet zien welke je geselecteerd had en geeft de 1e een stippelijntje, het toetsenbord heeft hetzelfde effect als onder Vista.
Gaat bij mij onder XP gewoon goed hoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13
Waarschijnlijk zal deze post wel verwijderd worden maar is niet anders.

Ik volg de ontwikkeling van Vista ook al een tijdje maar heb nog even gewacht met het installeren ervan.
Had me overigens wel ingeschreven voor de CPP van Beta 2 en netjes ook de key ontvangen en download link in mail maar om 1 of andere reden heb ik deze mail verijwderd en ben ik dus mijn activation key kwijt die ik voor beta 2 nodig had :(

Heeft iemand enig idee hoe ik deze mail omnieuw verstuurd kan laten krijgen of is het gewoon jammer maar helaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Volgens mij ben je in de war met de zogeheten "Corporate" uitvoering van WinXP Professional. WinXPPro geïnstalleerd met een corporate key heeft geen activatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb nu ook de 5600 versie draaien, maar de slaapstand werkt bij mij niet. Het in slaap gaan van de computer gaat prima en ook best snel. Alleen eruit lukt niet. De computer wordt wel wakker, maar het scherm gaat niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Haay schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:55:
[...]

Volgens mij ben je in de war met de zogeheten "Corporate" uitvoering van WinXP Professional. WinXPPro geïnstalleerd met een corporate key heeft geen activatie nodig.
Yup corporate versie, blijkbaar komt die dus ook in Business. Maar het fijne weet ik er niet van, weet alleen dat Ms deze keer de corporate keys veel strenger gaat registreren, dus komt er zo een versie in het circuit, weten ze waar ze moeten zijn (hopen ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd naar het volgende:

Ik wil graag een legale Windows Vista zodra die uit is. Ik heb een legale Windows XP die ik alsnog blijf gebruiken op een andere PC. als ik nu de upgrade koop kan ik dan PC 1 op Windows XP draaien en PC 2 op Windows Vista ? zou het heel flauw vinden als je je Windows XP liocentie niet meer mag gebruiken op de PC waarvoor je die gekocht hebt.

en dan bedoel ik uiteraard legaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Officieel mag dat uiteraard niet, je upgrade je pc met Xp met Vista. Maar of Ms hier een stokje voor steekt door je Xp key te blokkeren,nadat ze via activatie weten dat jij nu een Vista hebt, weet ik niet. Ik hopp het voor je dat het lukt, en gun het je ook, want imo heb je al genoeg betaald, en zuigt Ms met licenties voor meerder computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:02:
Officieel mag dat uiteraard niet, je upgrade je pc met Xp met Vista. Maar of Ms hier een stokje voor steekt door je Xp key te blokkeren,nadat ze via activatie weten dat jij nu een Vista hebt, weet ik niet. Ik hopp het voor je dat het lukt, en gun het je ook, want imo heb je al genoeg betaald, en zuigt Ms met licenties voor meerder computers.
dat vind ik dus ook, echter stel het lukt niet moet ik windows XP weer opnieuw kopen. dus ik zou graag willen weten of dit werkt en of mag cq legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:51
Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:02:
Dat zou wel een goeie grap zijn. Hoe wil Microsoft er ooit achterkomen dat je een upgrade hebt gekocht en ook nog eens de xp blijft draaien waarvoor je de upgrade hebt gekocht? Er zijn toch al genoeg upgrade's geweest en heb nog nooit gehoord dat dan de oude versie niet meer werkt. Bij Office 2000 was het zelfs nog zo dat als je een upgrade kocht je die gewoon als nieuw kon installeren. Hij vroeg dan wel naar een bestaande installatie maar dan verwees je gewoon naar dezelfde office installatie cd waaraf je tegelijkertijd ook de installatie aan het doen was. Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat nu met vista microsoft weer iets nieuws heeft bedacht maar dan vraag ik me wel af hoe ze het willen gaan controleren.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat tijdens de installatie ook een key wordt gevraagd van de windows xp waarvoor je wilt upgraden en dat ze die key dan in het vervolg in hun database gaan blokkeren (zou wel smerig zijn). Maar ja dan zeg je gewoon dat je hardware gewijzigd is en dat je nu de key niet meer kan gebruiken. Dan krijg je zo een nieuwe van microsoft (heb het al eens geprobeerd, ff bellen en je krijgt een nieuwe).

[ Voor 15% gewijzigd door Bart1983 op 06-09-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is heel makkelijk voor Ms. Sinds xp hebben ze mooie database met Xp key inclusief activatie gegevens. Als jij nou je Vista upgrade activeert hoeven zij alleen maar een dikke "üit roulatie" minnetje bij je key van je Xp in de database te zetten. Voila, Xp weigert bij volgende fresh install activatie, en daar zit je.

Ja, dat zou best vies zijn, maar ze mogen het doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 06-09-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:22:
Dat is heel makkelijk voor Ms. Sinds xp hebben ze mooie database met Xp key inclusief activatie gegevens. Als jij nou je Vista upgrade activeert hoeven zij alleen maar een dikke "üit roulatie" minnetje bij je key van je Xp in de database te zetten. Voila, Xp weigert bij volgende fresh install activatie, en daar zit je.

Ja, dat zou best vies zijn, maar ze mogen het doen.
Ja maar volgens mij kan je een upgrade ook gewoon los installeren zonder xp eerste geinstalleerd te hoeven hebben. Upgrade wil volgens mij alleen zeggen dat je in bezit bent van een licentie van een vorig product (in dit geval xp). Zo kunnen ze dus nooit aan je licentie van je xp installatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je zegt het : volgens mij. Kortom je weet het niet. Ik ook niet, maar hoorde berichten dat ook al doe je een fresh Vista install, Vista vraagt naar je cd EN NAAR JE KEY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:28:
Je zegt het : volgens mij. Kortom je weet het niet. Ik ook niet, maar hoorde berichten dat ook al doe je een fresh Vista install, Vista vraagt naar je cd EN NAAR JE KEY.
Misschien zelfs geen key bijleveren bij upgrade en je XP-key gewoon opwarderen naar een Vista-key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:28:
Natuurlijk weet ik het niet zeker, en bijna niemand kan dit met zekerheid zeggen, windows vista is toch nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je gelijk in, we moeten het nog even afwachten.

Blacksnak ik snap niet wat je bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:49:
Heb je gelijk in, we moeten het nog even afwachten.

Blacksnak ik snap niet wat je bedoelt. :)
blacksnak bedoelde dat er mogelijk geen vista key wordt meegeleverd maar dat de XP key wordtveranderd naar een geldige Vista key en dus niet meer werkt op XP

ik denk echter niet dat dit gebeurd wel wil ik graag weten of ik de upgrade EN de XP licentie kan gebruiken voor ik tot aanschaf overga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:28:
Ik denk niet dat je het voor elkaar gaat krijgen om een x-fi aan de praat te krijgen onder Vista, laat staan onder x64...

M'n Marvell Yukon drivers werken nog steeds niet soepel trouwens, heb zo'n idee dat daar een hoop problemen vanaf komen.

Maar eens omwisselen met een realtek kaartje...
DOh Mijn X-Fi Fatal1ty draait prima onder de x86 en voor x64 zijn ze ook verkrijgbaar maar die heb ik nog niet getest... dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:42:
Heeft meer mensen last van het feit dat de DVD wel heel erg goed moet zijn, wil je het installeren? Ik krijg de installatie pas naar een aantal keren op DVD+RW gezet te hebben, er pas goed op. Blijkbaar een heel erg gevoelige iso?
Bij mij nietg... op een rotte arita dee hij het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Bij mij ook geen probleem (DVD-RW Philips oud model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:37:
[...]

Gaat bij mij onder XP gewoon goed hoor? :)
De truc is dus dat het onder Vista ook gewoon goed gaat.

Alleen doordat ie dat lijntje soms niet laat zien lijkt het niet goed te gaan, maar hij doet het precies hetzelfde als onder XP met een extra dat ie laat zien welke je geselecteerd had.

Enig probleem is dus dat ie af en toe het lijntje niet laat zien, das nou niet een bug waar je wakker van moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:34:
De truc is dus dat het onder Vista ook gewoon goed gaat.
Bij mij niet - zo kwam ik namelijk achter de bug :)

Als je: Enter, Alt+Left, Enter indrukt zou je in dezelfde folder moeten zitten, dat gebeurt in XP wel en in Vista (bij mij) niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:42:
[...]

Bij mij niet - zo kwam ik namelijk achter de bug :)

Als je: Enter, Alt+Left, Enter indrukt zou je in dezelfde folder moeten zitten, dat gebeurt in XP wel en in Vista (bij mij) niet :)
Dus met de muis of keyboard naar test4
Dan Enter, Alt+Left, Enter..

Dan kom ik terug in test4, welke build heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FCKGW-... key was inderdaad een corporate key die uitgelekt is en sinds SP1 geblokkeerd is.
Voor Vista heb ik van Microsoft een eigen beta key gekregen torn ik meedeed aan het participatie programma.

*Ook ik ben begonnen met de FCKGW key, hoor ;)

Wat ik écht niet meer kan missen aan Vista:

->Geheugenmanagement is stukke beter. Machines zoals mij met 2 gig aan RAM worden volledig benut. Er zal geen block leegblijven. Aero draait op grafisch geheugen :)
Niet op te lossen met XP waar het vaak beter is om de pagefile gewoon uit te knallen als je een bulk aan RAm hebt of om de pagefile zo klein mogelijk te laten (photoshop=200MB page). in Vista heb ik de pagefile origineel gelaten en hij paged absoluut niet. Ik betwijfel of ik die ook ga uitzetten. Ik heb heel voorlopig genoeg aan 2048MB.

->Sidebar: Onder Xp kun je ook een sidebar laten draaien, maar de meeste downloadable sidebars hebben spyware aan boord. Nee dank U. Een grote klok verteld mij meteen hoe laat het is. Hij is sneller af te lezen dan dat digitale klokje ergens rechtsonderaan. Het weer en de notes maken het af.

->Superfetcher: ik ben de lange laadtijden van een game vaak al snel zat. Helaas bevinden de SCSI arrays die onder mijn beheer staan niet in mijn PC en moet ik het doen met een IDE schijf. Dat superfetcher alvast hele stukken in gaat lezen en dat het bestanden intelligenter op de disk plaatst is mij een waar genoegen. UT2004 start in 5 seconden op in plaats van het oude record van 10 seconden onder XP. Het strooptrage OpenOffice 2.0.3 heeft letterlijk vleugels gekregen.

->Ik heb het idee dat mijn PC beter benut wordt. Blijkbaar is dat zo want een beter management betekend efficienter werken met kortere wachttijden. Precies wat Vista doet.

Laat opmerkingen zoals MS lover ofzo maar weg want ik weet waar ik over praat. Na 25 jaar weet Microsoft iets te bouwen wat deugt. Onder XP staat je systeem vaak uit zijn neus te eten en dat is verre van efficient.

Vandaag heb ik de laatste keer geboot in XP. Het was zo kaal en treurig. 5 jaar met plezier mee gewerkt, hoor.

Ik denk dat het namelijk nog beter kan allemaal. Ik verwed erom dat Microsoft met Vista nog niet alles uit de X86 architectuur weet te persen wat mogelijk is; laat ik over aan de toekomst, maar X86 is nog lang niet dood.

Vista doet het goed met de IO management. Dat geeft stukke verbetering. Echter kun je nog veel met aanroeptechniek en compressievormen.

Misser is de oude lempel-ziv compressie van NTFS. het is snel, maar comprimeerd niet op broncode, maar op strings. Zodra ze PPMd gaan toepassen direct op sourcepageload code dan gaan we nog harder vliegen. Geem gemieter meer met handmatig compressen. Nee. Gewoon direct via MMX of SSE in het geheugen zetten en direct uitvoeren.

Wat houd het tegen? Geld en tijd.

*Wacht op de opvolger van Vista, geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:51
jwpmzijl schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:11:
[...]

Smoonshine: ik ben ook op zoek naar de Nview optie maar heb ze nog niet gevonden. Kun je mij en eventuele toekomstige zoekenden AUB vertellen hoe wij de Nview opties in beeld kunnen krijgen.

Voor alle duidelijkheid ik bedoel dus de Nview desktop manager (met zaken als gridlines, zoomwindow, hotkeys, multiple desktops, verschillende achtergronden voor meerdere beeldschermen etc. etc). het Nvidia control panel staat gewoon in het "control panel" :) .
Deze nView Desktop Manager zoek ik ook in Vista RC1. Ik heb de laatste ForceWare voor RC1 geinstallerd, maar ik kan de opties niet vinden. De optie in het contextmenu van de Desktop is er niet, en in het Control panel staat een nVidia programma wat bijna niks kan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Laatst online: 11-09 19:05
Windows Vista RC1 is nu publiekelijk te downloaden: http://download.windowsvi...eview/rc1/en/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Eindelijk :), ben em aan et downloaden. Denk dat ik em maar als main OS (enige OS) ga gebruiken, moet wel lukken. Servers van Microsoft altijd lekker snel :), 1,37MB/s :D

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, weet iemand hoe ik dit kan fixen:

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/webexchange_error.jpg

Dat is dus Microsoft Outlook Web Exchange onder de IE die bijgeleverd is bij Vista. Microsoft software die conflicteert met Microsoft software.. Een nieuw niveau van bugs :D

Even serieus; als ik een mailtje open zie ik het textveld wel maar als op reageer/doorzenden klik krijg ik dus een rood kruisje ipv een textveld.

Ik begin eindelijk een beetje te wennen aan Windows Vista, het grappige is dus dat de meeste games (vrij recente games, maar toch) vrij goed presteren en ik zelfs met Hammer zelf maps kan maken voor HL2 zonder te crashen/lockups. Vista lijkt dus het geheugen dusdanig efficient te gebruiken dat, indien nodig, mijn applicaties dus meer geheugen kan vreten en Vista zelf op een laag pitje draait. Als ik de desbetreffende applicatie sluit gaat het geheugengebruik weer terug naar het originele niveau.

Grappig, hoe vooroordelen je zo kunnen verblinden :)

Ik heb nog steeds een dual-boot systeem (XP op hdd1, Vista op hdd2) en ik boot 9 van de 10 keer toch lekker naar Vista. Het blijft gewoon een geil OS om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:22:
Ik heb nog steeds een dual-boot systeem (XP op hdd1, Vista op hdd2) en ik boot 9 van de 10 keer toch lekker naar Vista. Het blijft gewoon een geil OS om mee te werken.
Ik zit nog steeds vnl. in Xp, mis niks als ik niet in Vista zit, en weet nog niet of ik wel gelijk overga als de Final er is. Bij Xp stapte ik wel meteen over. Ach het heeft ook te maken dat Vista nog niet af is: nog geen nieuwe geluiden en geen leuk nieuw opstartscherm, knap je op af. Oja en nietal me hardware werkt, knap ik ook op af. En Xp loopt gewoon perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 06-09-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 18:17
Eindelijk ook hier RC1 geïnstalleerd.

Het hele probleem was dat de HD waarop je Vista RC1 wilt installeren persé als eerste in de boot-volgorde lijst moet staan.

Om het topic mss iets op te vrolijken :) :
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/Pics/SS%20Vista%20RC1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:35:
[...]
Ik zit nog steeds vnl. in Xp, mis niks als ik niet in Vista zit, en weet nog niet of ik wel gelijk overga als de Final er is. Bij Xp stapte ik wel meteen over. Ach het heeft ook te maken dat Vista nog niet af is: nog geen nieuwe geluiden en geen leuk nieuw opstartscherm, knap je op af. Oja en nietal me hardware werkt, knap ik ook op af. En Xp loopt gewoon perfect.
Hier preceis hetzelfde. Alhoewel wel alle hardware het hier doet. Vandaag toch weer terug naar XP gegaan. Vista ziet er leuk uit, werkt aardig. Maar het heeft niet iets dat ik zeg van, yes.. Dat had ik wel toen ik van windows 98SE ben overgestapt naar de eerste beta's van XP.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Weet iemand waar ik Disk Indexing uit kan zetten? Volgens sommige vreet dit geheugen.. Vista werkt perfect (zie specs) maar als het nog beter kan.. De zoek functie gebruik ik toch nooit dus ik kan hem net zo goed uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Er staat dat je hier een key zou moeten aanvragen voorde public RC1. Ligt het aan mij, of staat dat nu gewoon echt niet op die staat?

Ik heb al een key voor beta 2 aangevraagd ooit, maar die ben ik ondertussen kwijt...

[ Voor 9% gewijzigd door Brammel op 06-09-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik heb volgens onderstaande site een aantal services uitgeschakeld. Alles werkt, behalve het Catan spel dat ik altijd speel:

http://solito.free.fr/catane/ (klik op Ladder)

Dit zijn de services die ik heb uitgeschakeld: http://www.tweakvista.com/article38662.aspx (part 1 en 2)

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 06-09-2006 21:32 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:22:
Goed, weet iemand hoe ik dit kan fixen:

[afbeelding]

Dat is dus Microsoft Outlook Web Exchange onder de IE die bijgeleverd is bij Vista. Microsoft software die conflicteert met Microsoft software.. Een nieuw niveau van bugs :D

Even serieus; als ik een mailtje open zie ik het textveld wel maar als op reageer/doorzenden klik krijg ik dus een rood kruisje ipv een textveld.

.
'

Daarvoor moet je een owa update van exchange draaien. Is al beschikbaar vanaf 31/05/2006.
Zie KB 911829

In the upcoming Microsoft Windows Vista Beta 2 release, the Dynamic HTML Editing ActiveX control is being removed from the Internet Explorer browser. As a result, there is functionality missing that Microsoft Exchange Outlook Web Access relies on. This update replaces that deprecated functionality on the Microsoft Exchange servers so that Microsoft Exchange Outlook Web Access continues to function smoothly.

Microsoft Exchange 2003 for Windows Vista (KB 911829)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thecompany schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:14:
Weet iemand waar ik Disk Indexing uit kan zetten? Volgens sommige vreet dit geheugen.. Vista werkt perfect (zie specs) maar als het nog beter kan.. De zoek functie gebruik ik toch nooit dus ik kan hem net zo goed uitzetten
Daarvoor moet je de Windows Search service uitschakelen, met services.msc :)
Brammel schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:27:
[...]

Er staat dat je hier een key zou moeten aanvragen voorde public RC1. Ligt het aan mij, of staat dat nu gewoon echt niet op die staat?

Ik heb al een key voor beta 2 aangevraagd ooit, maar die ben ik ondertussen kwijt...
Waarschijnlijk zal dat pas later mogelijk zijn, zo kun je ook de dvd-versie van RC1 nog niet bestellen, en halfweg die pagina staat er een link vermeld om Office 2007 beta 2 Technical Refresh te downloaden, die echter (voorlopig nog) naar de eerste beta 2 verwijst.
edit: hier staat dat alleen de Technical Refresh van Office 2007 op Vista RC1 wil draaien, maar die TR is dus nu nog niet te downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:28:
Ik heb volgens onderstaande site een aantal services uitgeschakeld. Alles werkt, behalve het Catan spel dat ik altijd speel:

Dit zijn de services die ik heb uitgeschakeld: http://www.tweakvista.com/article38662.aspx (part 1 en 2)
Ik weet niet of het zo handig is om al die services uit te schakelen, ze zijn er niet voor niets...

Alleen als je last hebt van een service zoals de defragger of de indexer dan kun je ze uitschakelen.
thecompany schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:14:
Alleen uitzetten als je er echt last van hebt, je kunt dit makkelijk doen onder administrative tools in het control panel. (Zelfde als altijd sinds NT3)

De defragger kun je uitschakelen via de taskscheduler (ook daar te vinden), dit is vooral aan te raden als je een langzamere schijf hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:52:
Dus met de muis of keyboard naar test4
Dan Enter, Alt+Left, Enter..

Dan kom ik terug in test4, welke build heb jij dan?
5536 geloof ik - in ieder geval degene die tot gisteren de meest recente was voor niet-connect mensen :P

Op de "Get Vista" page staat op dit moment:
The final major pre-release of Windows Vista—Release Candidate 1 (RC1)—is now available for priority access by Customer Preview Program (CPP) participants only. If you registered for this program in June, please look for a recent e-mail message from Microsoft (sent in early September) with information regarding RC1. If you are not registered but would like to receive Windows Vista RC1, the CPP will open to new participants in the coming weeks. Please check this site periodically for updates.
Oftewel - als je nu nog geen key hebt, rustig nog even wachten :)

[ Voor 21% gewijzigd door elevator op 06-09-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:30:
[...]

Ik weet niet of het zo handig is om al die services uit te schakelen, ze zijn er niet voor niets...

Alleen als je last hebt van een service zoals de defragger of de indexer dan kun je ze uitschakelen.
opgelost :)

De eerste 2 a 3 minuten ratelt mijn HD als een gek. Is hij dan bezig met defragmenteren???

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Pioneers of peru eens (voorheen wancatan) dit is catan met alle uitbrijdingen
www.wannagame.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:49:
[...]

5536 geloof ik - in ieder geval degene die tot gisteren de meest recente was voor niet-connect mensen :P
Ok bij 5600 (RC1) is het dus opgelost, alleen laat ie af en toe het stippellijntje niet zien wat raar kan overkomen, maar de werking is verder in orde.

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Draai het nu paar uurtjes en moet zeggen dat het er wel heel netjes en strak uit ziet. Maar persoonlijk vind ik sommige dingen toch wel wat omslachtig t.o.v. Windows XP. Kan ook zijn dat het gewoon een kwestie van wennen is hoor...

Wat ook nog een kleine bug is volgensmij. Is als je bij je 'Folder en search options' naar 'View' gaat en vervolgens de optie 'Remember each folder's view settings' uit zet. Zou dat moeten betekenen dat wanneer jij één keer je instellingen aanpast (bijv 'Lijstweergave') hij dat vervolgens consequent die instelling doorvoer in elke map. Maar bij deze versie van Vista doet hij dat dus niet, sterker nog. Wanneer je een nieuwe map opent, en vervolgens weer terug gaat naar die vorige map, is hij zijn instellingen al weer vergeten :?

Volgensmij is dat dus niet helemaal zoals het zou moeten, kan zijn dat ik iets niet goed heb, maar dit is het enige wat ik hoefde te verandere bij Windows XP om het werkend te krijgen.

Verwijderd

Volgens mij werkt dat pas wanneer je een keer op de knop apply to all folders hebt gedrukt.

Daarnaast zijn er natuurlijk verborgen bestanden waarin instellingen voor de folder kunnen staan en zogenaamde virtual folders dus geheel consequent kun je het niet krijgen.

Het beste is om die optie aan te laten staan en dan een keer met je goede instellingen op de apply to all folder knop drukken. Het werkt dan in principe altijd zoals je wil.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:20
Op mijn laptop net ff geinstaleerd (Asus A6T) en het draait perfect ook met glass en alles. :*)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:30:
[...]

[...]

Alleen uitzetten als je er echt last van hebt, je kunt dit makkelijk doen onder administrative tools in het control panel. (Zelfde als altijd sinds NT3)

De defragger kun je uitschakelen via de taskscheduler (ook daar te vinden), dit is vooral aan te raden als je een langzamere schijf hebt.
Ik gebruik de zoekfunctie ook niet, dus dat schakel ik ook meteen uit. Zo zijn er nog veel dingen die ik nooit gebruik, die schakel ik ook uit. Wat moet ik er immers mee? :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
dit is echt raar. heb het ook met vorige beta's gehad.

ik heb een ich5-r (gewoon normaal intel bord waarvan ik de raid controller gebruik dus) waarvoor standaard geen drivers zijn meegeleverd. belachelijk eigenlijk, maar goed.. de xp drivers lust hij ook blijkbaar want de setup doet het verder prima. het systeem lijkt te werken, maar na een half uurtje werken wordt je halve hardeschijf corrupt. krijg allerlij foutmeldingen dat bestanden beschadigd zijn enzo. heel raar, want op een gegeven moment is heel je vista kapot.

heeft iemand dit ook ervaren? ik gok dat het door de ich5-r drivers komt, maar wel raar dat vita zo'n ingeburgerd chipsetje van intel notabene niet ondersteunt.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

sharkzor schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:33:
dit is echt raar. heb het ook met vorige beta's gehad.

ik heb een ich5-r (gewoon normaal intel bord waarvan ik de raid controller gebruik dus) waarvoor standaard geen drivers zijn meegeleverd. belachelijk eigenlijk, maar goed.. de xp drivers lust hij ook blijkbaar want de setup doet het verder prima. het systeem lijkt te werken, maar na een half uurtje werken wordt je halve hardeschijf corrupt. krijg allerlij foutmeldingen dat bestanden beschadigd zijn enzo. heel raar, want op een gegeven moment is heel je vista kapot.

heeft iemand dit ook ervaren? ik gok dat het door de ich5-r drivers komt, maar wel raar dat vita zo'n ingeburgerd chipsetje van intel notabene niet ondersteunt.
Ik werk ook met een RAID0 op de ICH5R gebruik makende van de RAID drivers voor XP en ik heb helemaal nergens last van. Wat zegt je RAID bios bij het booten (3xgroen "normal" of iets anders)?

• rvalkema
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-04 21:04
Bij mij draait ie super goed.

Alleen WMP geeft na een paar dagen (nu dus) een fout, als ik hem opstart komt de melding: Windows media player has stopped working.
Jammer want ik vind de nieuwe wmp echt een vooruitgang tov de oude die ik nooit gebruikte. Handig dat je alles netjes en makkelijk op genre in kan delen en dat ie de wijzigingen die je maakt ook echt toepast op de bestanden zelf en niet alleen in wmp zelf.
Ik wacht met smart op een ipod plugin voor wmp!

Weet iemand wat ik aan het probleem kan doen?
Ik heb verder trouwens helemaal geen problemen!

Verwijderd

in 1 woord Geweldig :D

sta helemaal verbaasd hoe het deze keer in elkaar is gezet. Het geeft gelijk een hele nieuwe feeling om met Windows Vista te werken :)

Alleen 1 nadeel :/ Ik heb dus toendertijd met Beta2 geregistreerd en netjes een key via de mail ontvangen, helaas kan ik die mail dus nu ook nergens meer terugvinden, unless ik heel goed ga zoeken in m'n backup folders, maar kan ik niet opnieuw mijn key aanvragen via het geregistreerd email adress :? Windows zegt me dat ik nog maar 3 dagen heb om te activeren :'(

Edit: Toch maar es heel goed gezocht en de mail toch gevonden. 8)

Mooi is dat 8)7 Microsoft geeft een 90Day trial weg van Trend Micro PC Cilling voor vista. Wil ik die installeren krijg ik de melding unsupported Platform :D

ff kijken of ik iets kan fixen met Compatibility manager enzeau.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 11:45 ]

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:12:
Mooi is dat 8)7 Microsoft geeft een 90Day trial weg van Trend Micro PC Cilling voor vista. Wil ik die installeren krijg ik de melding unsupported Platform :D

ff kijken of ik iets kan fixen met Compatibility manager enzeau.
Das vreemd, ik heb vista ook geprobeerd met die trend cillin. En geen problemen mee gehad.
je hebt wel deze gedownload? https://www.trendbeta.com/index.php?get=80

Of er moet een verschil in 32bit en 64bit zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 07-09-2006 11:57 ]

Verwijderd

Br@m schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:57:
[...]

Das vreemd, ik heb vista ook geprobeerd met die trend cillin. En geen problemen mee gehad.
je hebt wel deze gedownload? https://www.trendbeta.com/index.php?get=80

Of er moet een verschil in 32bit en 64bit zitten?
Je hebt gelijk. Ik dacht dat die survey los stond van de download, maar email maar ff ingevuld. Hopelijk werkt mijn key gewoon die ik voor XP ooit aangeschaft had, en ik kan ik gewoon de full potential gebruiken van Cillin voor Vista :)

Maar ik heb de 32-bits overigens. Draait lekker vlot allemaal. Tis wel even wennen dat je bij elke type software die meldingen krijgt, iig security center uitgezet, Ik heb geen firewall nodig op het moment omdat ik al achter een dichtgetimmerde router zit.

Ik weet niet of meerdere mensen hier problemen mee hebben, maar bijv de Webspace van @home kan ik dus niet meer als een "webfolder" benaderen, ik krijg alleen de publieke view te zien. Open ik de locatie met Windows Explorer (ook wel FTP) wordt ik doorgestuurd naar I.E in de publieke view :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c3785ae0354accc1b46271c06e987a77/thumb.jpg

Nog even screenshotje!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 12:20 ]

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:21:
[...]

Ik gebruik de zoekfunctie ook niet, dus dat schakel ik ook meteen uit. Zo zijn er nog veel dingen die ik nooit gebruik, die schakel ik ook uit. Wat moet ik er immers mee? :)
Toch moet je daar voorzichtig mee zijn. Jij denkt iets niet nodig te hebben en zet de service uit. Dan blijkt later ineens dat die service (ook) iets anders deed als jij dacht dat het deed. Als het dan niet werkt gaan mensen klagen.

Onder XP was genoeg te vinden over welke service wat deed en wat je veilig uit kunt zetten en wat niet. RC1 is net een paar weken oud, als je er niet zelf aan gewerkt hebt kun je nooit zeggen dat je weet wat alle services precies doen.

De indexer en defragmentatie uitzetten ala maar if it ain't broke don't fix it ;)

Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen de boel 'getweaked' hebben en dan gaan zeuren als er iets niet goed werkt.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:47:
[...]

Toch moet je daar voorzichtig mee zijn. Jij denkt iets niet nodig te hebben en zet de service uit. Dan blijkt later ineens dat die service (ook) iets anders deed als jij dacht dat het deed. Als het dan niet werkt gaan mensen klagen.

Onder XP was genoeg te vinden over welke service wat deed en wat je veilig uit kunt zetten en wat niet. RC1 is net een paar weken oud, als je er niet zelf aan gewerkt hebt kun je nooit zeggen dat je weet wat alle services precies doen.

De indexer en defragmentatie uitzetten ala maar if it ain't broke don't fix it ;)

Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen de boel 'getweaked' hebben en dan gaan zeuren als er iets niet goed werkt.
Bijna alle services hebben nog dezelfde naam, daarnaast staat er al een zeer riante beschrijving bij alle services, dat zal wel loslopen hoor :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mooooody schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:04:
[...]

opgelost :)

De eerste 2 a 3 minuten ratelt mijn HD als een gek. Is hij dan bezig met defragmenteren???
Indexeren lijkt me het juiste woord :)

• Mooody

Mooody

elmoody

PWM schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:27:
[...]

Indexeren lijkt me het juiste woord :)
Kan ook opstart-defragmentatie zijn.

Het is niet logisch dat hij elke keer als hij opnieuw opstart, 2 minuten moet indexeren, toch?

Hoe dan ook, heb onnodige services uitgeschakeld + indexing en defrag.
Hij gaat nu als een tierelier en heb 'maar' 354 mb. geheugenverbruik.

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 07-09-2006 20:11 ]

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik heb ook al die services uitgeschakeld maar nu doet bij mij het control panel het niet meer. Heb jij dat ook?

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Sind ik nu 2 dagen vista heb draaien heb ik alleen maar negative dingen, jammer.
Het ziet er wel mooi uit qua design ed maar het heeft geen grote voordelen.
Ik bel regelmatig met Skype en VoipBuster maar bij beide als ik iets zeg komt het 2 sec later aan of zelfs helemaal niet, hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen, de hoge beveiliging of iets dergelijks?
Of nog andere tips zodat Vista in zijn geheel sneller werkt, zodat ik wel prettig met Vista kan werken.
bvd

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Indexeren van schijven heb ik altijd al uit staan, ook onder XP. Snap eigenlijk niet waarom hij standaard indexeert... maken zoveel mensen gebruik van de filesearch dan?

Ik ga er altijd vanuit dat je weet waar je spullen staan op je schijf... zoeken naar een bestand doe ik echt _zel_den_ .... hooguit 2 keer per jaar ofzo. Dat het dan ietsje langer duurt maakt mij echt geen ruk uit.

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:43:
Indexeren van schijven heb ik altijd al uit staan, ook onder XP. Snap eigenlijk niet waarom hij standaard indexeert... maken zoveel mensen gebruik van de filesearch dan?

Ik ga er altijd vanuit dat je weet waar je spullen staan op je schijf... zoeken naar een bestand doe ik echt _zel_den_ .... hooguit 2 keer per jaar ofzo. Dat het dan ietsje langer duurt maakt mij echt geen ruk uit.
Geeft dit veel performance winst in XP dan ?

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Iemand enig idee hoe je de boot loader van Vista kan herinstalleren , of hoe je die manueel kan toevoegen ? Ik had op mijn Sata schijf een lege partitie voorzien voor Vista , naast mijn bestaande c-partitie met WinXP erop , maar blijkbaar heeft Vista zijn bootloader niet geinstalleerd op mijn WindowsXP partitie ? :s

Heb al geprobeerd Vista te starten via een extra lijn in de boot.ini van mijn WinXP partitie , maar dat wil blijkbaar niet werken :p

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet iemand hoe je kan zorgen dat Winupdate niet voor Defender updates checkt ? Ik heb winupdate op checken gezet, maar wordt ziek van dagelijkse melding dat ik Winupdate even de nieuwste Defender update moet laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:19:
[...]

Ik heb ook al die services uitgeschakeld maar nu doet bij mij het control panel het niet meer. Heb jij dat ook?
Sorry maar:

Told ya so, told ya so, told ya so...
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:47:
[...]

Het is over het algemeen een slecht idee om allerlei services uit te gaan zetten

Ik heb bij mij System Restore (het is een testsysteem, bij defecten doe ik een herinstall, bij de volgende build ook), Indexing service en defragmentatie uitgezet. Dit heb ik gedaan omdat er niet zo'n snelle harde schijf in het systeem zit en dus veel schijfgebruik nogal vervelend kan zijn voor de performance. Ik heb eerst getest hoe het ging met de services aan en daarna een voor een de meest vervelende service uit deze 3 uitgezet.

Het uitzetten van alle services kan gunstig zijn voor de performance (maar kan ook ongunstig zijn, ik weet nu dat ik regelmatig moet defraggen, doe ik dat niet loopt heel het systeem over 2 maanden zo traag als iets) maar je verliest er altijd een belangrijke functionaliteit door. Of dacht je dat ze bij Microsoft services voor de gein erin zetten alleen om de boel langzamer te maken? 8)7

De truc is om te bepalen hoe belangrijk een bepaalde service is voor jou en dan een bewuste keuze te maken om het uit te zetten.

Als je zomaar alle services uitzet omdat een of andere website zegt dat dat een goed idee is dan raak je de controle kwijt over je systeem en verlies je allerlei belangrijke functionaliteit. Daarnaast is het dus niet per definitie zo dat services uitschakelen je systeem sneller maakt, het kan ook een erg nadelig effect hebben.

Wil je graag een systeem met 0 functionaliteiten en een top performance moet je eens kijken naar Windows 2000 (en dan goed tweaken met guides die gemaakt zijn op basis van jarenlange ervaring). Eventueel kun je ook met Windows Embedded een eigen Windows XP installatie bakken zonder functionaliteiten erin. Daarmee kun je een 486 met 32mb geheugen nog laten vliegen ;)

Trouwens, waar zat je met je hoofd toen je een artikel uit 2005 over Beta 1 ging toepassen op de nieuwste versie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat er in ATI control center alleen de instellingen voor Algemeen 3d gebruik instelbaar zijn, met control panel kon dat nog Apart OpenGL & Direct3D, Het is opzich niet zo erg, maar nu zit ik dus wel met een game die "mouselag" heeft, en dat dat gewoon niet lekker speelt. Ik ga proberen of ik Control panel erop kan mieteren en daarmee gewoon normale D3d/OpenGL settings kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 04:50:
[...]

Sorry maar:

[...]

Het is over het algemeen een slecht idee om allerlei services uit te gaan zetten

Ik heb bij mij System Restore (het is een testsysteem, bij defecten doe ik een herinstall, bij de volgende build ook), Indexing service en defragmentatie uitgezet. Dit heb ik gedaan omdat er niet zo'n snelle harde schijf in het systeem zit en dus veel schijfgebruik nogal vervelend kan zijn voor de performance. Ik heb eerst getest hoe het ging met de services aan en daarna een voor een de meest vervelende service uit deze 3 uitgezet.

Het uitzetten van alle services kan gunstig zijn voor de performance (maar kan ook ongunstig zijn, ik weet nu dat ik regelmatig moet defraggen, doe ik dat niet loopt heel het systeem over 2 maanden zo traag als iets) maar je verliest er altijd een belangrijke functionaliteit door. Of dacht je dat ze bij Microsoft services voor de gein erin zetten alleen om de boel langzamer te maken? 8)7

De truc is om te bepalen hoe belangrijk een bepaalde service is voor jou en dan een bewuste keuze te maken om het uit te zetten.

Als je zomaar alle services uitzet omdat een of andere website zegt dat dat een goed idee is dan raak je de controle kwijt over je systeem en verlies je allerlei belangrijke functionaliteit. Daarnaast is het dus niet per definitie zo dat services uitschakelen je systeem sneller maakt, het kan ook een erg nadelig effect hebben.

Wil je graag een systeem met 0 functionaliteiten en een top performance moet je eens kijken naar Windows 2000 (en dan goed tweaken met guides die gemaakt zijn op basis van jarenlange ervaring). Eventueel kun je ook met Windows Embedded een eigen Windows XP installatie bakken zonder functionaliteiten erin. Daarmee kun je een 486 met 32mb geheugen nog laten vliegen ;)

Trouwens, waar zat je met je hoofd toen je een artikel uit 2005 over Beta 1 ging toepassen op de nieuwste versie :X
Weer leuk geprobeerd, maar ben het echt niet met je eens mbt services. Veel services staan standaard aan, maar hebben maar weinig mensen nodig. Ik schakel ook zo veel mogelijk uit, ik kan ook niet Help en Ondersteuning doen, omdat ik die service ook heb uitgeschakeld. Maar maakt het mij uit? Nee, ik heb die hele Help en Ondersteuning nog nooit gebruikt, voor de helft van de dingen staat immers toch: Kijk verder op de Microsoft site. Ook security center, terminal services, en nog heel veel services heb ik uitgeschakeld. En alles werkt nog :) Zo lang je maar leest wat iedere service doet, weet je heus wel wat je wel en wat je niet uit kan schakelen. En mocht je nou nog iets tegenkomen wat niet werkt, even een aantal services instellen, is maar een klein probleem toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

FnF schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 07:16:
[...]

Weer leuk geprobeerd, maar ben het echt niet met je eens mbt services. Veel services staan standaard aan, maar hebben maar weinig mensen nodig. Ik schakel ook zo veel mogelijk uit, ik kan ook niet Help en Ondersteuning doen, omdat ik die service ook heb uitgeschakeld. Maar maakt het mij uit? Nee, ik heb die hele Help en Ondersteuning nog nooit gebruikt, voor de helft van de dingen staat immers toch: Kijk verder op de Microsoft site. Ook security center, terminal services, en nog heel veel services heb ik uitgeschakeld. En alles werkt nog :) Zo lang je maar leest wat iedere service doet, weet je heus wel wat je wel en wat je niet uit kan schakelen. En mocht je nou nog iets tegenkomen wat niet werkt, even een aantal services instellen, is maar een klein probleem toch? :)
Ik sluit me hier ook bij aan en het is ook nog geen RTM, dus dat betekent als je hem nu installeert dat je het (hoogst)waarschijnlijk toch wel naast je primaire os hebt staan of op aparte pc etc. dus als je een foutje maakt is een herinstallatie evt. ook zo uitgevoerd.

En verder zijn we toch juist tweakers omdat we meer willen dan het standaard gebruik :) laat ons maar een keer onze neus stoten, liever dat, dan dat gedeelte niet uit te pluizen en te proberen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik krijg mijn Audigy XiFi Fatality niet aan de praat onder RC1. De kaart wordt niet herkend na installatie ("audio device"). Drivers vindt hij niet zelf via windows update. Dan maar geprobeerd om de laatste beta drivers voor x86 VISTA te downloaden vanop site Creative, maar die geven error bij uitvoeren setup ("geen juist OS of zoiets").

Dan geprobeerd de .exe uit te pakken met winrar en de drivers manueel te installeren. Dit werkte wél, maar dan krijg ik foutmelding op de geluidskaart ("Device kan niet gestart worden - code 10").

Ook mijn printer HP Photosmart 7960 (7900-series) wordt blijkbaar niet herkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 04:50:
[...]

Sorry maar:

[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Heb alle services weer aangezet en Control Panel doet het weer. Nu is de vraag welke service hiervoor verantwoordelijk was. Ik raad ook af om klakkeloos die site te volgen, had geen fijne gevolgen.

Valt jullie op dat onder Vista Firefox veel minder RAM gebruikt dan IE7. Bij XP is dit juist omgekeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door GoTyce op 08-09-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Eergisteren Vista RC1 installed en dit zijn mijn bevindingen.
Positief:
- Zeer mooie en vlekkeloze installatie
- Goede mogelijkheden om vanuit de installatie gelijk externe bronnen te gebruiken voor drivers en updates.
- Zeer flitsende, mooie nieuwe look en feel.
- Redelijk handige side bar met aardige features.
- Mediaplayer nog mooier en nog handiger geworden (album art, koppelingen met internet, music shops, etc.)
- Internet explorer 7 is echt een goede verbetering en werkt sneller dan de laatste ie6!
- Draait tot nu toe stabiel.

Negatief:
- Slechte standaard driver support voor oude bekende hardware :( (voorbeelden: 3com netwerk adapters, audigy 2, philips webcam)
- Opstarten gaat 1,5x trager dan XP terwijl ik een hoge rating heb bij windows experience, 4.2 op relatief oude hardware P3.2, 1 gig ram, 250 gb hd, 9800xt verbaasd mij !
- Opstarten van applicaties gaat echt veel te traag, het ergste voorbeeld is de nieuwe mediaplayer gebruiken met k-lite decoder plugins waar hij te lang bezig is om die in te laden en dat bij elk filmpje opnieuw :(.
- Ze beloofden niet meer te hoeven restarten bij driver installaties, nou dat is dus BullS, na iedere driver moet dat gewoon weer. (ATI, Audigy)
- Extended screen met op 1 scherm full screen video playback werkt niet met huidige ATI drivers.
- Office 2007 Beta 2 draait niet gelijk erop !? wachten tot technology update :( lekkere integratie!
- Ultimate editie brengt momenteel nog geen meerwaarde in de versie die je kan testen, ook zijn er geen ultimate tools en speciale downloadebles beschikbaar om deze uit te proberen / testen.
- Ultimate editie zou een speciale game optimalisatie bieden, heb hiervan nog niets vernomen.
- Niets van een beta direct x 10 vernomen.
- Na een hybernate of standby schakelt de resolutie plots naar maximum !?
- Voor elke systeem actie 2x op continue drukken, dat ben je echt snel zat ! (ben er nog steeds niet achter hoe dat uit te zetten)
- Met een file management systeem zoals total commander heb je geen rechten om bepaalde dir's en files weg te gooien op je schijven!? Zelfs niet nadat jij alle rechten op je eigen account heb overgezet. Terwijl in de win explorer je dat wel kan doen, alleen moet je dan weer 2x continue klikken :(
- Beveiligings en windows opties zitten veel te ver verborgen.
- Bied voorlopig nog geen value for money.
- Draait bijzonder traag op gemm. game computers, dus je zal wel naar die dual core, 4 gig ram, full raptor hd's systeem moeten upgraden om alles soepel te laten draaien.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
DLP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:54:

- Met een file management systeem zoals total commander heb je geen rechten om bepaalde dir's en files weg te gooien op je schijven!? Zelfs niet nadat jij alle rechten op je eigen account heb overgezet. Terwijl in de win explorer je dat wel kan doen, alleen moet je dan weer 2x continue klikken :(
Dat probleem had ik ook. Moet je TC opstarten als admin. Dan is dat probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Laatst online: 20-11-2024
Reactie op DLP:

Ik denk dat je veel van die negatieve puntjes gewoon mag toewijzen aan de beta fase van RC1.
Zelfs ontwikkelaars zeggen dat dit hoogstens een Beta 3 is en zeker geen RC status had mogen bereiken. Drivers zullen langzaam maar zeker komen, fabrikanten zijn hier volop mee bezig (zie release XP, hier werkte ook niet veel "vanzelf" en fabrikanten hadden ook tijd nodig voor hun oud spul werkend te krijgen).

Ik heb RC1 ook op mijn geïnstalleerd gehad (ja, ondertussen terug verwijderd).
Opstarten van't OS zelf ging heel erg snel, ik heb er geen timer naast gezet, maar was toch wel de snelheid van XP. Al m'n apparaten, op de WLAN kaart na, werden herkend.
Ik had een probleem met dual screen werken, vanaf dat er op scherm 2 een animatie was, kreeg je veel distortion. Dit was voor mij de grootste reden om Vista te wissen :)

Die toestemming kan je afzetten door Run > msconfig > disable uap uit te voeren. Na de volgende herstart zou dit uitgeschakeld moeten zijn.

Mijn systeem:
Asus P5W DH DLX + Intel E6600 + 2GB RAM + 7900GT
Vista score was 5.2 (laagste was score dus was van het geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31

Negatief:
-- Office 2007 Beta 2 draait niet gelijk erop !? wachten tot technology update :( lekkere integratie!
- Ultimate editie brengt momenteel nog geen meerwaarde in de versie die je kan testen, ook zijn er geen ultimate tools en speciale downloadebles beschikbaar om deze uit te proberen / testen.
- Ultimate editie zou een speciale game optimalisatie bieden, heb hiervan nog niets vernomen.
- Draait bijzonder traag op gemm. game computers, dus je zal wel naar die dual core, 4 gig ram, full raptor hd's systeem moeten upgraden om alles soepel te laten draaien.
hier ben ik het niet echt mee eens. Ik heb office 2007 beta 2 gewoon draaien hier hoor op rc1. Weet niet waarom het bij jou niet kan...
En de game optimalisatie is er echt wel. Kijk maar eens naar je geheugen gebruik voor en na het spelen van een game, die zakt bij mij met minimaal de helft! Ik haal zelfs meer fps in Vista dan in XP x64 8)
En dat het traag draait ben ik ook niet mee eens, draait hier heel vloeiend en soepel met alle eyecandy aan op inmiddels alweer een gem. gamebak. En dan heb ik geeneens dual core, maar een gewone 3200+ met 1GB ram.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het -ruk- dat Realtek adverteert dat ze een Beta driver hebben, maar bij installatie aangeeft de hardware niet te ondersteunen :?

iig ik heb nou 2 van de 7 kanalen beschikbaar zeg maar van m'n audioadapter, en wil zich ook voor geen meter op een hogere waarde laten zetten. Ook Games gebaseerd op OpenGL lopen heel erg moeizaam (Laatste beta drivers van Ati/Vista). Natuurlijk kan dit allemaal opgelost worden, maar bottomline = dat je maar geduld moet hebben en ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 10:39

Zyppora

155/50 Warlock

Mijn ervaringen met Vista zijn snel neergezet.

Ik heb beta 2 ooit geinstalleerd, maar daar ging het al mis: ding moet 4(?) keer opnieuw opstarten voordat het geconfigureerd kan worden.

Alles goed en aardig, de hoeveelheid benodigde resources van dit monster had ik nipt in huis en kon er dus mee aan de slag. Beetje rondgekeken, administratieve meuk zit wel verstopt, maar daar krijg je mij niet mee klein.

Waar je mij wel klein mee krijgt is het volgende:
http://dragonballarea.homestead.com/files/vista_bsod.PNG

3 dagen na installatie knalt'ie eruit met een BSOD. Het plaatje laat het rapport zien dattie genereert na opnieuw opstarten (wattie overigens automatisch doet).

Reden: ik stak een (niet geinstalleerde) cardreader in een van zijn USB poorten. Na 2000 en XP overgehyped te hebben dat er standaard USB ondersteuning in zat t.o.v. 9x/ME, mag je toch verwachten dat dit bij Vista ook zo is.

* Zyppora is dus weer lekker op XP Pro bezig.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@moshe85,
Kan jij please zeggen hoe office 2007 werkend heb gekregen op rc1 ?

Post uit topic: office 2007
quote: http://www.microsoft.com/office/preview/beta/overview.mspx

Using Windows Vista RC1 and Office Beta
A technical refresh of the 2007 Office system Beta 2 is needed for those interested in using it with Windows Vista Release Candidate 1 (RC1). If you want to run the two products together, we recommend coming back at a future time to get the technical refresh.

Heb jij hem vanochtend wellicht geinstalleerd en is die patch verschenen ? Draai jij de 64 bit versie ?

Alle hulp is welkom, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
ik heb hem op de 32 bit versie geinstalleerd en er daarna verder niets aan veranderd. Maar ik zal het nog een keer proberen na een reinstall van vista helemaal schoon en kijken hoe het dan gaat. Ik zal het wel posten zodra ik wat meer weet waarom hij het bij mij wel doet.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Bedankt allemaal die tips hebben gegeven n.a.v. mijn post om vista wat vloeiender en beter te laten draaien.

Wat ik ook nog wilde vagen was wie de beta vista eTrust EZ Antivirus draaiende heeft in RC1.
Je kan hem downloaden via de website (http://www.my-etrust.com/Microsoft/vista/default.aspx)
, echter hij wordt geblocked als je vista opstart en je zal dus alles handmatig moeten opstarten, erg frustrerend.
Of is er een betere virusscanner die het vlekkeloos doet ?

[ Voor 17% gewijzigd door Luxurydiver op 08-09-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Negatieve dingen die ik tot hiertoe opmerkte :

- Gaim 1.5 of 2.x beta , niet draaiend te krijgen , gaim.exe crashed iedere keer...
- Opera installatie loopt steeds vast als je kiest om Opera default browser te maken ( met workaround werkt dit toch weer wel )
- Tijdens de installatie op een LEGE partitie heeft Vista blijkbaar niet gezien dat er een andere primaire partitie was met WinXP erop , hierdoor heeft de bootmanager zich niet geinstalleerd en moet ik Vista met CD opstarten ( zie mijn vraag hier iets boven )
- Audigy 2 drivers van Creative zuigen , ze werken wel , maar de integratie met de Vista mixer enz werkt voor geen meter
- Quake 3 stottert , lijkt een combinatie te zijn van netwerkperformance problemen en ook wel achtergrondtaken die actief zijn. Voor dit laatste heb ik defender maar uitgeschakeld en ook de indexing service , maar dit helpt niet. Nvidia 96.33 drivers bieden ook geen mogelijkheid tot overclocken tot hiertoe. ( met een 7800GTX voor quake 3 nu niet echt nodig hoor , maar toch :) ) Als Vista voor gaming zou ontworpen zijn , waarom is er dan geen modus , waar je enkel TCPIP , DX10 features en D3D of OPENGL actief hebt , scheelt een hoop performance als al de rest van de processen gewoon in slaap zouden worden geplaatst...

Wat ik wel goed vind :

- Grafisch mooi , veelal mogelijkheid tot herleiden naar oude GUI , windows verkenner tree view die mee opschuift als je in de boomstructuur navigeert , sidebar , ...

Storend :

- Veel kleine opties zitten wel heel goed verstopt , dit zal wennen worden
- Als je bepaalde functies wil benaderen , iedere keer zo'n duister scherm om bevestiging vragend enzo ( dit zal misschien wel uit te schakelen zijn , voor noobs misschien leuk , als je weet waar je mee bezig bent , gewoon storend )
- Als je system files van andere partities wil bekijken ( vb boot.ini van WinXP partitie ) , hele rompslomp om ownership te nemen enzo , eigenlijk voor niets nodig...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
DLP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:21:
Wat ik ook nog wilde vagen was wie de beta vista eTrust EZ Antivirus draaiende heeft in RC1.
Je kan hem downloaden via de website (http://www.my-etrust.com/Microsoft/vista/default.aspx)
, echter hij wordt geblocked als je vista opstart en je zal dus alles handmatig moeten opstarten, erg frustrerend.
Of is er een betere virusscanner die het vlekkeloos doet ?
https://www.trendbeta.com/index.php?get=80

[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 08-09-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:03:
Negatieve dingen die ik tot hiertoe opmerkte :

- Gaim 1.5 of 2.x beta , niet draaiend te krijgen , gaim.exe crashed iedere keer...
En die zijn Vista-compatible? Probeer compatibiliteits-modus, en anders wachten tot de maker van Gaim een Vista-compatible versie maakt :)
- Als je bepaalde functies wil benaderen , iedere keer zo'n duister scherm om bevestiging vragend enzo ( dit zal misschien wel uit te schakelen zijn , voor noobs misschien leuk , als je weet waar je mee bezig bent , gewoon storend )
- Als je system files van andere partities wil bekijken ( vb boot.ini van WinXP partitie ) , hele rompslomp om ownership te nemen enzo , eigenlijk voor niets nodig...
Euhm... okee.. Veiligheid is nergens voor nodig :P
Hier is in dit topic veel over gesproken, en je kan het ook uitzetten hoor (zoek maar eens op UAC in dit topic).
Maar als dat er niet inzit gaan mensen weer zeuren dat Vista zo lek is als een mandje.
Het is ook nooit goed :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
anandus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:09:
Maar als dat er niet inzit gaan mensen weer zeuren dat Vista zo lek is als een mandje.
Het is ook nooit goed :/
Mjah , aangezien smaken verschillen , hadden ze er voor de user die Vista installeert ( een admin ) die hele resem veiligheidsbarrières beter tussenuit gelaten. Maar kom , ik ga niet klagen , als je't kan afzetten is het mij ook goed hoor _/-\o_ Gewoon 2 keer extra yes klikken bij wijze van spreken, is nu niet echt veiliger maken ook :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:51
DLP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:42:
@moshe85,
Kan jij please zeggen hoe office 2007 werkend heb gekregen op rc1 ?

Post uit topic: office 2007
quote: http://www.microsoft.com/office/preview/beta/overview.mspx

Using Windows Vista RC1 and Office Beta
A technical refresh of the 2007 Office system Beta 2 is needed for those interested in using it with Windows Vista Release Candidate 1 (RC1). If you want to run the two products together, we recommend coming back at a future time to get the technical refresh.

Heb jij hem vanochtend wellicht geinstalleerd en is die patch verschenen ? Draai jij de 64 bit versie ?

Alle hulp is welkom, Thanks!
Ik heb ook Office 2007 beta gewoon geinstalleerd, ging prima en draait nu ook prima op build 5600.
Niets opnieuw gedownload, gewoon de versie gebruikt die ik nog had staan van toen hij net uit was.

Dus direct na een clean install van RC1 geinstalleerd, geen enkele problemen! :)

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie overal, dat men het geeft over RC1 (build 5564), maar als ik nu rechtsonder naar mijn scherm kijk, zie ik RC1 (Build 5600), klopt dit?

Is er btw, een register-trick, voor die tekst weg te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC1 is inderdaad build 5600.

Er is vast wel een registry hack te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
-GF-Annihilator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:36:
Iemand enig idee hoe je de boot loader van Vista kan herinstalleren , of hoe je die manueel kan toevoegen ? Ik had op mijn Sata schijf een lege partitie voorzien voor Vista , naast mijn bestaande c-partitie met WinXP erop , maar blijkbaar heeft Vista zijn bootloader niet geinstalleerd op mijn WindowsXP partitie ? :s

Heb al geprobeerd Vista te starten via een extra lijn in de boot.ini van mijn WinXP partitie , maar dat wil blijkbaar niet werken :p
http://www.pro-networks.org/vistabootpro/

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raphaelo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:45:
weet iemand eigenlijk of je al een beetje kan gamen met windows vista RC1? het enige stukje over gamen met vista is nog van "Beta 2"...
Gamen gaat gewoon in Vista. De meeste games werken gewoon is mijn ervaring en wat ik lees. RC1 is een 'bijna' klaar product en dat wil zeggen dat je nu toch wel je eerste echte indrukken mag opdoen. Het is prettig dat de compatibility wizard er is. Mijn ervaring met 5552 was dat Vista geen setup.exe pikt die een andere setup.exe aanroept (UT2004). In dit geval is de oplossing om de 2de setup.exe te starten(in dit voorbeeld in map /CD1/system).

Nu komt het: Vista RC1 is eigenlijk niets meer dan een beta3 versie. Enige creativiteit en inventie is wel vereist om goed om te gaan met een beta. Als dat je ontbreekt (en dat is geen schande) wacht dan op de definitieve versie. Vista is JUIST voor gamen gemaakt. DirectX10... remember :) Geen backwards compatibility zou de doodsteek voor Vista zijn. Logisch nadenken heet dat ;)

Vandaag heb ik op mijn werk de RC1 versie naar beneden gehaald, gebrand, en hij is nu in use _/-\o_ . Leuk met een 10 mbit lijn :) (kant en klaar in 58 minuten en ik heb er 3 minuten werk aan gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
PieperM schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:46:
[...]

Ik heb ook Office 2007 beta gewoon geinstalleerd, ging prima en draait nu ook prima op build 5600.
Niets opnieuw gedownload, gewoon de versie gebruikt die ik nog had staan van toen hij net uit was.

Dus direct na een clean install van RC1 geinstalleerd, geen enkele problemen! :)
Hier net zo..afgelopen weekend kale installatie gedaan van RC1, in de afgelopen paar dagen Office 2007 B2 geinstalleerd enneh..no problems at all ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:50:
Ik zie overal, dat men het geeft over RC1 (build 5564), maar als ik nu rechtsonder naar mijn scherm kijk, zie ik RC1 (Build 5600), klopt dit?

Is er btw, een register-trick, voor die tekst weg te doen?
Nee, die is er niet :)
Negatief:
- Slechte standaard driver support voor oude bekende hardware :( (voorbeelden: 3com netwerk adapters, audigy 2, philips webcam)
Best mogelijk dat meer drivers later nog worden toegevoegd, anders zal je moeten wachten op drivers van de fabrikanten (Die je eigenlijk toch wilt installeren, en geen standaard-Windows drivers)
- Opstarten gaat 1,5x trager dan XP terwijl ik een hoge rating heb bij windows experience, 4.2 op relatief oude hardware P3.2, 1 gig ram, 250 gb hd, 9800xt verbaasd mij !
Opstarten zal ongetwijfeld nog wat getuned worden, zodat de RTM sneller gaat.
- Opstarten van applicaties gaat echt veel te traag, het ergste voorbeeld is de nieuwe mediaplayer gebruiken met k-lite decoder plugins waar hij te lang bezig is om die in te laden en dat bij elk filmpje opnieuw :(.
Daar heb ik geen last van, misschien even bugreport aan Microsoft doen? :)
- Ze beloofden niet meer te hoeven restarten bij driver installaties, nou dat is dus BullS, na iedere driver moet dat gewoon weer. (ATI, Audigy)
Een aantal features zitten nooit in Beta's, misschien is dit er één van
- Extended screen met op 1 scherm full screen video playback werkt niet met huidige ATI drivers.
Bugreport aan ATi sturen.
- Office 2007 Beta 2 draait niet gelijk erop !? wachten tot technology update :( lekkere integratie!
Beide beta, dus ach :)
Een aantal features zitten nooit in Beta's, misschien is dit er één van. Daarnaast zitten er toch wel een aantal dingen die wel in de Ultimate zitten, en niet in de rest, iets beter zoeken ;)
- Niets van een beta direct x 10 vernomen.
- Na een hybernate of standby schakelt de resolutie plots naar maximum !?
Bugreport? :)
- Voor elke systeem actie 2x op continue drukken, dat ben je echt snel zat ! (ben er nog steeds niet achter hoe dat uit te zetten)
UAC even veranderen/uitschakelen, Google geeft uitkomst _/-\o_
TotalCommander heeft een speciale beta versie voor Vista, heb je die wel geprobeerd? Anders moet je tcmd even uitvoeren met Admin rechten
Valt wel mee, als je Control Panel op Classic View zet, kan je alles makkelijk vinden :)
- Bied voorlopig nog geen value for money.
Beta, anyone? :P
Optimalisaties moeten nog komen ;)
Zie boven voor wat opmerkingen :)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.

• De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.