[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:32

996

Imiddels ook maar weer eens Vista geprobeerd sinds lange tijd. Build 5600 heeft me positief verrast. Op een 3 jaar oude laptop Athlon XP 2500+, ATI Radeon 9200, 1,25GB RAM, draait het best goed. Alleen jammer dat Aero niet werkt vanwege de videokaart.

UAC vind ik wel vaak naar voren komen. Kan me voorstellen dat een leek zich zo te snel zorgen maak dat er iets mis is met z'n PC.

Draadloos netwerk is nog wat problemtisch, mijn eigen WRt54G wordt niet gevonden, terwijl ik de beveiliging (WEP/WPA) allemaal uit heb gezet. Wel vind ik een Speedtouch van de buren ?!. Ik weet zeker dat ik het goede kanaal heb ingesteld. Zal wel een brakke driver zijn (Broadcom). De oude Wndows XP driver kan ik wel installeren maar de laptop loopt dan vast. Na herstart is de driver wel geïnstalleerd maar het lijkt niet de juiste oplossing te zijn. Veel gegoogled maar nog geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@ septic en pinobot:
Als ik de Creative site goed gelezen heb, komt er ook geen driver meer voor de Live!, je zult het moeten doen met de met Vista meegeleverde driver. Nou is die niet slecht, maar rear-speakers doen het niet... :( Mocht dat zo blijven, dan koop ik maar een Audigy4 als Vista er is.... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 03-09-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
SePtiCTaNk schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:02:
Is er iemand die een AV werkend heeft gekregen op RC1?
Symantec Corp 10.x (speciale versie voor Vista kan je downloaden met je account bij symantec)
Mcafee 8.5 Beta, public beta kan je downloaden na registry van mcafee

genoeg opties dus :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zwelgje schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:37:
[...]

Symantec Corp 10.x (speciale versie voor Vista kan je downloaden met je account bij symantec)
Mcafee 8.5 Beta, public beta kan je downloaden na registry van mcafee

genoeg opties dus :)
Trend Micro werkt ook.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb nu die RC1 versie (Build 5600) en ik ben in ieder geval tevreden over de stabiliteit (0 crashes tot nu toe, dit kan ik bijv. niet zeggen over de vorige 5 builds die constant bij me vastliepen).

Het geheugengebruik is weer vrij hoog :| Zie hier op 1024 MB:

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/vista_memoryusages.jpg

Daemon Tools krijg ik niet geinstalleerd:
Het simpelweg veranderen van de Filename van het installatieprogramma loste het probleem op.. :+

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/daemon_tools_error_vista.jpg

En ik ben nu de nieuwste geluidsdrivers voor mijn AC'97 aan het downloaden dus over geluid kan ik (nog) niets zeggen :)

Al met al voelt deze release goed stabiel aan, alleen is dat geheugengebruik echt off the scale. Als ik gewoon idle Vista laat draaien gebruikt hij al 60% van m'n geheugen en hangt hij rond de 5% CPU usage. Dit moeten ze echt veranderen, ik houd anders gewoon geen resources meer over voor m'n games/apps.

Reken er anders maar op dat je standaard 2048 MB in je PC moet proppen als je fatsoenlijk wilt gamen op Vista.

Voor mensen die een snelle mirror zoeken voor hun AC'97 drivers: Klik

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:31:
@ septic en pinobot:
Als ik de Creative site goed gelezen heb, komt er ook geen driver meer voor de Live!, je zult het moeten doen met de met Vista meegeleverde driver. Nou is die niet slecht, maar rear-speakers doen het niet... :( Mocht dat zo blijven, dan koop ik maar een Audigy4 als Vista er is.... :/
Ik heb de Audigy 2 ZS, die heeft net als de Audigy 4 als laatste Vista driver die voor Beta 2 Build 5384 en Build 5456. Windows zelf vindt niets aan geschikte stuurprogramma's, en de driver voor Beta 2 Build 5384 en Build 5456 geeft hier problemen.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
SePtiCTaNk schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:59:
[...]

Ik heb de Audigy 2 ZS, die heeft net als de Audigy 4 als laatste Vista driver die voor Beta 2 Build 5384 en Build 5456. Windows zelf vindt niets aan geschikte stuurprogramma's, en de driver voor Beta 2 Build 5384 en Build 5456 geeft hier problemen.
De laatste bèta driver van Creative werkt hier prima voor mijn Audigy 4 Pro. Ofja, prima is een groot woord. Het geluid is niet kraak en plopvrij en ook surround werkt niet. Maar ik heb geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:34:
Goed, ik heb nu die RC1 versie (Build 5600) en ik ben in ieder geval tevreden over de stabiliteit (0 crashes tot nu toe, dit kan ik bijv. niet zeggen over de vorige 5 builds die constant bij me vastliepen).

Het geheugengebruik is weer vrij hoog :| Zie hier op 1024 MB:

[afbeelding]

Daemon Tools krijg ik niet geinstalleerd:
Het simpelweg veranderen van de Filename van het installatieprogramma loste het probleem op.. :+

[afbeelding]

En ik ben nu de nieuwste geluidsdrivers voor mijn AC'97 aan het downloaden dus over geluid kan ik (nog) niets zeggen :)

Al met al voelt deze release goed stabiel aan, alleen is dat geheugengebruik echt off the scale. Als ik gewoon idle Vista laat draaien gebruikt hij al 60% van m'n geheugen en hangt hij rond de 5% CPU usage. Dit moeten ze echt veranderen, ik houd anders gewoon geen resources meer over voor m'n games/apps.

Reken er anders maar op dat je standaard 2048 MB in je PC moet proppen als je fatsoenlijk wilt gamen op Vista.

Voor mensen die een snelle mirror zoeken voor hun AC'97 drivers: Klik
Bent een schatje, ben al aan het downen :)

Ik draai nog op de 5552 build en ik vind het een alleraarstigste build. Pas 1 foutmelding gehad van searchindexer, maar dat was een bug bleek achteraf. Ik heb dan 2 gig intern zodat die 535 MB aan load me niet zoveel kan schelen. Zelfs games komen nooit over de 950 MB heen (535+950=1485 MB, dus heb ik nog 2048-1485=563 MB vrij tijdens gamen. Met 1 gig red je het dan niet echt nee. Mijn ervaring is dat het wel kan, maar Vista zal niet optimaal werken.

Ik heb een tweak gevonden die mijn PC (RAM calc/s score is van 3,9 naar 4,6 gegaan in Vista) heeft versneld met Vista. Omdat mijn processor een Hammercore heeft en ik 4x512 MB gebruik liep mijn geheugen maar op 333 MHz (317 volgens CPUid). Dan is het een kwestie van de CAS latency van 2.5 naar 2 te zetten en jen bent rond (400:317 als 2.5:1,97=2) :)

Ik merk het vooral in Vista en games. Vista is erg IO afhankelijk en snel geheugen met dito schijf doen wonderen. De installatie van Vista telt al meen ik 33000 bestanden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai al een hele tijd op build 5384, nog niet echt tegen problemen aangelopen.. behalve wat drivers voor telefoon enz.

Wat is nu inmiddels de nieuwste build? Build 5600 wat ik hierboven las inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ben ik bezig gegaan om Windows Vista RC1 x64 te installeren op mijn pc.
Maar nu is ’t zo dat Windows tijdens de installatie de harde schijven niet kan vinden.
Je kan wel handig browsen naar de driver cd en zo de windows xp 64 drivers selecteren voor sata raid maar als ik op “ok” klik ziet Vista de schijven nog steeds niet!
Ik heb een Asus A8N5X met 2 Maxtor 160GB sata schijven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de installatie kan voortzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Vista te installeren als ik de ISO mount met Daemon Tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
De laatste bèta driver van Creative werkt hier prima voor mijn Audigy 4 Pro. Ofja, prima is een groot woord. Het geluid is niet kraak en plopvrij en ook surround werkt niet. Maar ik heb geluid.
Ik had 'm gisteren met de pre-RC1 geïnstalleerd en ondanks wat foutmeldingen had ik toch geluid. Nu met de RC1 kan ik na het installeren van deze driver niet meer booten, helemaal niks meer. Even opnieuw RC1 d'r op gooien :| (installatie gaat overigens wel beduidend rapper dan voorgaande builds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:20:
[...]

Ik draai nog op de 5552 build en ik vind het een alleraarstigste build. Pas 1 foutmelding gehad van searchindexer, maar dat was een bug bleek achteraf. Ik heb dan 2 gig intern zodat die 535 MB aan load me niet zoveel kan schelen. Zelfs games komen nooit over de 950 MB heen (535+950=1485 MB, dus heb ik nog 2048-1485=563 MB vrij tijdens gamen. Met 1 gig red je het dan niet echt nee. Mijn ervaring is dat het wel kan, maar Vista zal niet optimaal werken.

Ik heb een tweak gevonden die mijn PC (RAM calc/s score is van 3,9 naar 4,6 gegaan in Vista) heeft versneld met Vista. Omdat mijn processor een Hammercore heeft en ik 4x512 MB gebruik liep mijn geheugen maar op 333 MHz (317 volgens CPUid). Dan is het een kwestie van de CAS latency van 2.5 naar 2 te zetten en jen bent rond (400:317 als 2.5:1,97=2) :)

Ik merk het vooral in Vista en games. Vista is erg IO afhankelijk en snel geheugen met dito schijf doen wonderen. De installatie van Vista telt al meen ik 33000 bestanden :Y
Het zou toch niet zo mogen zijn dat je persee 2GB nodig hebt om optimaal een game te kunnen spelen onder Vista. Verder bestaat een schone installatie van Vista uit 43000 bestanden(!) :o

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:?
Ik heb hier 1024Mb en het gamen gaat helemaal prima hoor?
Als je 512Mb hebt, dan kan ik begrijpen dat het dan wat krap is, maar met 1024Mb is het prima te doen :)

Ik gebruik nu 917Mb.
En dan heb ik open staan (van links naar rechts):
Rome Total War (~350Mb)
Firefox 2 beta
Winamp
MSN (3 schermpjes, waarvan 1 met cam)
Utorrent
Thunderbird
Windows explorer.

Gaat prima :)
/me Alt-tabt weer terug naar RTW :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-09-2006 18:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
dubbelpost :(

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 03-09-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avg free edition 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
avg free edition 7.1
Daarvan gaf Windows bij installatie aan dat deze incompatible zou zijn. Ik had de installatie hiervan daarom ook maar afgebroken.

[ Voor 21% gewijzigd door SePtiCTaNk op 03-09-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:20

Bjk

Nadat eerdere versies totaal niet op mijn pc wilden, installeren heb ik vandaag RC1 getest. Installatie werkte goed. Maar ik krijg het niet voor elkaar om met mijn onboard netwerkkaart (uli) verbinding te krijgen tot het internet. Ik krijg geen ip adres.

Ook werkt mijn ati videokaart niet na behoren. Ik heb de vista drivers van ati geinstalleerd, maar nog steeds herkent windows mijn drivers voor de kaart niet. Zodra ik xp drivers van de ati kaart installeer werkt het wel, maar als ik wil rebooten of afsluiten krijg ik dan blauwe schermen. Iemand zelfde probleem of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Heb vandaag ook ff RC1 geïnstalleerd en hij bevalt me veel beter dan alle andere vorige betas'. Hij installeerde em veel sneller, loopt stabieler en het ziet er wat meer "final" uit. Enige wat me nog ernstig hindert is het missen van de Soundmax driver. Hij heeft nog steeds de Via driver ofzo wat ervoor zorgt dat er geen hardware acceleratie is, waardoor je ook geen 5.1 geluid hebt (misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft).

De animaties zijn trouwens nog steeds dezelfde als eerst. Ik dacht dat toen ze eerst Longhorn presenteerden dat ze véél mooiere animaties lieten zien. Waar kan je trouwens instellen dat je Glass of Aero ofzo wilt. Heb het nog nergens kunnen vinden.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SePtiCTaNk schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:49:
[...]

Daarvan gaf Windows bij installatie aan dat deze incompatible zou zijn. Ik had de installatie hiervan daarom ook maar afgebroken.
Vreemd, hier niet, ging prima zelfs!
Hoefde niet te restarten, maar Vista begon na de installatie wel te piepen dat de virusdefinitie out of date was :+

7.1.405, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:20:
[...]

No probs! Ik heb me helemaal rot gezocht naar een mirror anders dan die brakke Realtek.com.tw site, en ik kwam terecht op een of andere Aziatische site - met een hele mooie mirror!
anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:41:
[...]
:?
Ik heb hier 1024Mb en het gamen gaat helemaal prima hoor?
Als je 512Mb hebt, dan kan ik begrijpen dat het dan wat krap is, maar met 1024Mb is het prima te doen :)
Ik refereerde eigelijk naar nieuwe games als Crysis die standaard al 2048Mb nodig hebben om op hogere settings te spelen. Games van nu zullen ongetwijfeld goed spelen op 1024Mb ;)

/edit Even kijken of iTunes werkt, dat zou pas leuk zijn :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:52:
[...]
Ik refereerde eigelijk naar nieuwe games als Crysis die standaard al 2048Mb nodig hebben om op hogere settings te spelen. Games van nu zullen ongetwijfeld goed spelen op 1024Mb ;)
Maar dat heeft toch niets met Vista te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Heb eventjes 3Dmark 03 geinstalleerd. Onder XP haal ik met mijn setup ~10.000 3DMarks. Onder vista is dit op't moment 7743. http://service.futuremark.com/compare?2k3=4942840 Niet slecht, aangezien alles nog geoptimaliseerd moet worden.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:51:
[...]
Vreemd, hier niet, ging prima zelfs!
Hoefde niet te restarten, maar Vista begon na de installatie wel te piepen dat de virusdefinitie out of date was :+

7.1.405, trouwens :)
Hmm, ik zal 'm na herinstallatie van RC1 nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:55:
[...]
Maar dat heeft toch niets met Vista te maken? :?
Ik zeg toch:
:)

De nieuwste versie van iTunes works like a charm, syncen van m'n iPod nano ging vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:30:
[...]
Hoezo? Mis je de vijf klikjes die je nodig had om het aan te zetten na een verse XP-install? :+

* anandus vind het fijn, ik heb altijd cleartype :)
Maar misschien is het minder als je nog een CRT-scherm hebt :)

@ Vormstreber: Waarom heeft een fotosoep-genie zoals jij maar 512Mb? Start Photoshop überhaupt op daarmee? Of heb je Vista alleen op je lappie? :)
Ik vind het ook minder omdat ik CRT heb, kan je het eigenlijk nog uitzetten? Ben het namelijk nog niet tegengekomen...
anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:46:
[...]
Nee, inderdaad :)

Het is trouwens respectievelijk:
82,6%
88,8%
91,7%

Blijkbaar hoe zwaarder het is, hoe relatief beter Vista het doet (of slechter XP). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mischien de drivers? Of is het iets dat Vista beter de bandbreedte gebruikt ofzo?
1) Vista is nog niet 100% getuned, optimalisaties gebeuren meestal pas op het einde
2) Videokaart fabrikanten zijn hun drivers nog aan het optimaliseren
3) 2) geldt ook voor je moederbord e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Phyxion op 03-09-2006 19:25 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FnF schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:20:
[...]

Ik vind het ook minder omdat ik CRT heb, kan je het eigenlijk nog uitzetten? Ben het namelijk nog niet tegengekomen...
Misschien dat dit het is:
Personalize -> Adjust font settings -> Custom DPI -> Use XP scaling?

Ik weet het niet zeker, hoor, misschien is het compleet iets anders :P
1) Vista is nog niet 100% getuned, optimalisaties gebeuren meestal pas op het einde
2) Videokaart fabrikanten zijn hun drivers nog aan het optimaliseren
3) 2) geldt ook voor je moederbord e.d.
Maar hoe zou dat verklaren dat Vista relatief sneller is op hogere resoluties? Of relatief langzamer op lagere resoluties (hangt er vanaf hoe je het bekijkt natuurlijk :P )

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 03-09-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoi,

Ik heb ook maar eens de RC1 vanaf FTD gedownload en geinstalleerd. Ik draai zelf een AMD Athlon XP 2700+,512MB RAM geheugen,60GB harde schijf. De installatie verliep vlotjes en redelijk snel. Nadat de installatie verbaasde ik me erover hoe mooi een smooth het er allemaal uitziet, echt fantastisch. Het is wel even wennen, maar als je lang met XP hebt gewerkt zoals ik, vind je wel snel de opties waarnaar je opzoek bent.

Ik ben er nu een paar uur mee bezig en val van deze ene verbazing in de andere, qua uitelijk vooral.
Vooral die AERO interface is erg mooi geworden. Gelukkig draait mijn Audigdy 2 er ook goed op en heb ik mooi geluid, mijn netwerkkaart werd automatisch herkent door vista dat was erg fijn,zodat ik meteen internet had.

Ik raad iedereen aan Vista eens te proberen

Groeten,

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou heb RC1 ook installt, deze keer de Business, maar Aero staat niet aan , en zie ik ook niet staan bij Themes, terwijl die op zeker ook in deze versie moet zitten. Misschien even zoeken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb dat achterlijke UAC maar ff uitgezet.. Ik moest bij alles wat ik deed zo'n stom schermpje wegklikken omdat ik het met administrator rights moest openen (sterker nog, veel programma's doen het niet omdat je de rechten daartoe gewoon niet hebt :?).

Nu doet Steam het bijvoorbeeld, dus ff kijken hoe de performance is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:34:
Zo, ik heb dat achterlijke UAC maar ff uitgezet..
Sorry, net gevonden met mijn stomme kop

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 03-09-2006 19:40 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Ik heb ook nog even wat 3DMark 2005 benchmarks gedraaid. De resultaten:

--3D Mark Scores--
XP 800x600: 3659
Vista 800x600: 2897

XP 1024x768: 3056
Vista 1024x768: 2265

XP 1280x1024: 2325
Vista 1280x1024: 1757

--CPU Scores--
XP 800x600: 3908
Vista 800x600: 3671

XP 1024x768: 4394
Vista 1024x768: 3672

XP 1280x1024: 4494
Vista 1280x1024: 3668

De prestaties van Vista vs XP zijn hier helaas niet zo goed als bij Prey, maar slecht wil ik ze niet noemen. Opvallend is het dat onder Vista de CPU scores bij verschillende resoluties gelijk zijn. Geen idee wat hier achter kan zitten.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Is de stap van 5552 (heb ik nu) naar 5600 de moeite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een van m'n .NET applicaties die data saved in de programmadirectory (settings) mag dat niet. Ik heb gewoon een zipje uitgepakt op m'n bureaublad, en dan run ik de .exe. Het lijkt me sterk dat een door de user gestarte applicatie niet mag schrijven in z'n eigen map op de desktop, dus dat zal wel een bugje zijn nog. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Het is mij een paar dagen geleden voor de eerste keer gelukt om vista te installeren(5552)
Afijn,, ziet er natuurlijk allemaal smooth uit enzo en loopt opzich wel lekker, helaas valt internet om de 10 minuutjes ofzo weg :( Dus ik word steeds afgemeld met MSN en skype gesprekken worden afgesloten.

Maar verder... ja.. keep up the good work microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Nou, hier draait nu ook de 5600 (RC1), en draait echt super!

Alleen krijg ik een experiencerate van 2,9! (Mijn RAM geheugen heeft 2,9, de rest is boven de 4!)

Foutje bij het instellen in de BIOS ofzo of ligt dit aan Windows en moet ik er niet al teveel van geloven?

XP loopt gewoon lekker..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:32

996

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:36:
Is Vista te installeren als ik de ISO mount met Daemon Tools?
Zeker weten van yes, zo heb ik het namelijk ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

996 schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:18:
[...]

Zeker weten van yes, zo heb ik het namelijk ook gedaan.
Helaas werkt Daemon Tools zelf in Vista niet:

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/daemon_error.jpg
Jassy schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:16:
Nou, hier draait nu ook de 5600 (RC1), en draait echt super!

Alleen krijg ik een experiencerate van 2,9! (Mijn RAM geheugen heeft 2,9, de rest is boven de 4!)

Foutje bij het instellen in de BIOS ofzo of ligt dit aan Windows en moet ik er niet al teveel van geloven?

XP loopt gewoon lekker..
Waarschijnlijk is dit dus omdat je "maar" 512Mb hebt, ik heb zelf een gig erin zitten en ik heb in totaal een 4,2:

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/WEI.jpg

Ik zou er niet al te hard aan geloven, ik denk namelijk dat high-end bakken ook 5jes zullen hebben :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn RAID 0 array (die onder XP ~110MB/sec doet) krijgt een rating van 2.8, daar zal dus nog wel wat fout zitten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:34:
[...]

Helaas werkt Daemon Tools zelf in Vista niet:

[afbeelding]

[...]

Waarschijnlijk is dit dus omdat je "maar" 512Mb hebt, ik heb zelf een gig erin zitten en ik heb in totaal een 4,2:

[afbeelding]

Ik zou er niet al te hard aan geloven, ik denk namelijk dat high-end bakken ook 5jes zullen hebben :)
DT 4.0.4 wordt binnenkort uitgebracht, ik hoop dat Vista support dan ook weer iets verbeterd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is jullie c schijf na installatie, bij mij is die na 2 dagen al 25 gb terwijl ik niet zoveel geinstalleerd heb. Kan dit door tijdelijke bestanden komen????
En als ik de individuele directories optel kom ik niet verder dan 12 gb. En ik heb hidden al uit staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:48:
Hoe groot is jullie c schijf na installatie, bij mij is die na 2 dagen al 25 gb terwijl ik niet zoveel geinstalleerd heb. Kan dit door tijdelijke bestanden komen????
En als ik de individuele directories optel kom ik niet verder dan 12 gb. En ik heb hidden al uit staan.
Ik geef Vista een HD van 16GB, en heeft die nog nooit vol weten te krijgen, geen idee hoe jij 25gb hebt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:50:
[...]

Ik geef Vista een HD van 16GB, en heeft die nog nooit vol weten te krijgen, geen idee hoe jij 25gb hebt dan :)
Same. Mijn Windows map is "slechts" 4.1Gb groot.

Ik verbaas me dat veel applicaties nu gewoon erg lekker draaien, kunnen die lui van MS toch iets goed :X

Limewire, Steam (Half-Life 2 reeks enz), iTunes.. Werkt allemaal vlekkeloos. Heel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Ben nu bezig met alles te installeren en benader RC1 nu echt even als hoofd OS. Jammer genoeg krijg ik 1 stuk hardware niet aan de praat, mijn Logitech webcam. Is dit een bekend probleem? en is er een workaround/fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech webcam werkt hier wel hoor onder 32 bit 64 dat gaat niet driver van xp werken hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maar RC1 geinstalleerd.
En ik vind hem behoorlijk snel en smooth draaien.
(alhoewel ik net GTA:SA probeerde, en daar niet meer dan 10 FPS kon krijgen :S)
Ook kon Vista mn geluid niet werkend krijgen (onboard van een ASUS P5VDC-X)

Specs:
Pentium D920
1,5 gig ddr2
GF 7600 GT xxx
Als score heb ik een 4,4. Geen idee wat ze daar nu mee willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:02:
Ik verbaas me dat veel applicaties nu gewoon erg lekker draaien, kunnen die lui van MS toch iets goed :X
:D :D
Limewire, Steam (Half-Life 2 reeks enz), iTunes.. Werkt allemaal vlekkeloos. Heel erg mooi :)
En dan te bedenken dat dat dus niet specifiek voor Vista, maar voor XP gemaakt is. De eerste Vista-only programma's moet ik nog voorbij zien komen :)

(En ook spelletjes, want ik wil zien hoe handig/goed die Game Explorer is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Had vanochtend 5552 er op staan en nu net even 5600 geinstalleerd, moet zeggen, merk op dit moment nog even geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:34:
[...]

[afbeelding]

Klopt, ik ben van 1024 naar 512 teruggegaan vanwege defect, en score ging omlaag van 4.5 naar 2.9. Verder is die cpu met je X3800? Mmm, ik haal 3.8 met een p4 2.66, weinig verschil zeg (ben ik niet rouwig om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je moet je niet blindstaren op die score. Waarschijnlijk moet dat ook nog geperfectioneerd worden. Daarnaast hebben wij, tweakers, toch geen score nodig om te zien of game of een stuk software op onze computer draait? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nee, ik maak me er niet druk over, maar neem er toch notitie van, hoewel ik eigenlijk niet beinvloed wil worden door een Ms benchmark. Ach, en het speelt in op de feelgood-factor die ieder mens heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

IK heb een score van 3.8 omdat mijn Opteron 144 dat haalt volgens Vista...zal best ;)

Enniehoe, sinds vanavond ook de RC1 draaien, draait soepel. Ben iig blij dat ik van die dubbele tab af ben en dat ie niet piept of ik een autobackup wil maken.

Net wel bij het downloaden van Live Messenger een aantal foutmeldingen in IE :)
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Hier ook problemen met webcam!
Philips SPC600
Hij zegt dat ie de microfoon herkend alhoewel hij geen geluid oppikt |:(
En beeld is er al helemaal niet bij(ook niet met XP drivers), maarja komt nog wel :) en naar XP switchen kost me nog geen 45 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens een tipje voor mensen die wel UAC willen maar dat venster irritant vinden.

Je kan bij de policy setting (control panel | administrative tools | local security policy) in het mapje Local policies | security options de volgende instelling veranderen "User Account Control: Switch to the secure desktop when prompting for elevation". Als je die op disabled zet krijg je gewoon alleen de popup zonder de grijze (trage) achtergrond.

Volgens mij maakt het voor de security weinig uit, die secure desktop is alleen om client input te voorkomen voor als iemand de PC fysiek probeert te hacken. Hoe dan ook is het beter om het op deze manier te doen als UAC helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:20:
Trouwens een tipje voor mensen die wel UAC willen maar dat venster irritant vinden.

Je kan bij de policy setting (control panel | administrative tools | local security policy) in het mapje Local policies | security options de volgende instelling veranderen "User Account Control: Switch to the secure desktop when prompting for elevation". Als je die op disabled zet krijg je gewoon alleen de popup zonder de grijze (trage) achtergrond.

Volgens mij maakt het voor de security weinig uit, die secure desktop is alleen om client input te voorkomen voor als iemand de PC fysiek probeert te hacken. Hoe dan ook is het beter om het op deze manier te doen als UAC helemaal uit te zetten.
Bedankt voor deze geweldige tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarschijnlijk kan men op die manier alsnog met een script je muis ernaartoe bewegen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:20:
Het maakt voor security wel degelijk uit - de reden dat ze het naar de 'secure desktop' hebben verplaatst is de volgende (niet lachen he :P )

Een programma kan op Windows de mouse cursor veranderen (denk maar aan FireFox die een handje geeft bij een link e.d.) - wat kan je nou ook doen? Je kan de mouse cursor veranderen in zeg maar een groot stuk doorzichtig en dan pas de pijl. Door dat te doen, kan het lijken of mensen op "Cancel" drukken met de muis, maar doordat de muis zo 'groot' is, drukken ze eigenlijk op "OK" :P

Zie deze uitleg voor de precieze redenen ervan :)

Verder is het denk ik nogal 'niet slim' om die UAC prompt gewoon maar uit te zetten - als je echt denkt dat je onnodig geprompt wordt dan moet je dit gewoon als bug melden bij Microsoft - als je vindt dat sommige programma's onnodig om extra rechten vragen (Steam bv.) ga dan flink zeuren bij de makers van dat programma - het is toch belachelijk dat om een stomme game te spelen jij je computer minder veilig moet instellen :X ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:28:
[...]

Het maakt voor security wel degelijk uit - de reden dat ze het naar de 'secure desktop' hebben verplaatst is de volgende (niet lachen he :P )

Een programma kan op Windows de mouse cursor veranderen (denk maar aan FireFox die een handje geeft bij een link e.d.) - wat kan je nou ook doen? Je kan de mouse cursor veranderen in zeg maar een groot stuk doorzichtig en dan pas de pijl. Door dat te doen, kan het lijken of mensen op "Cancel" drukken met de muis, maar doordat de muis zo 'groot' is, drukken ze eigenlijk op "OK" :P
Hmmmz :P
Maar je hebt wel gelijk, natuurlijk, niet over nagedacht :)

'Gelukkig' ben ik nu alweer zo gewend aan 'pijltje links, dan enter' als ik zo'n popupje zie :P
(dus ik laat het zo, denk ik)
Edit:
Quote van Ele's linkje:
Malicious code that spoofs the mouse cursor – Believe it or not, it’s not very difficult to manipulate the mouse cursor and that’s the way it was intended so that you can customize the pointer to whatever fits your style. You can hide the real one and show a fake one just about anywhere on the screen. The net result is that the “hot spot” (i.e. the pixel at which the mouse actions truly work on) may not be where you think the mouse is pointing.

So how does this spoofing attack work? You hide the real mouse cursor and show a fake one some number of pixels offset to the real one. So now when the user mouses over the elevation UI attempting to cancel it since the malicious software could brazenly announce itself as “I’m gonna own your PC.exe”, what’s really happening is that the hot spot of the mouse is invisibly over the “Allow” button. Click! Not what you thought would happen. This type of attack is also blocked on the Secure Desktop.

Verder is het denk ik nogal 'niet slim' om die UAC prompt gewoon maar uit te zetten - als je echt denkt dat je onnodig geprompt wordt dan moet je dit gewoon als bug melden bij Microsoft - als je vindt dat sommige programma's onnodig om extra rechten vragen (Steam bv.) ga dan flink zeuren bij de makers van dat programma - het is toch belachelijk dat om een stomme game te spelen jij je computer minder veilig moet instellen :X ? :)
Precies. Steam enzo is gemaakt voor XP. Ik denk dat er wel correcte Vista-compliant versies van die programma's komen die het wel correct doen :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 03-09-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:28:
[...]

Zie deze uitleg voor de precieze redenen ervan :)

Inderdaad UAC uitzetten is gewoon dom, maar het switchen naar die secure desktop gaat erg traag op sommige systemen. Met deze fix merk je bijna niet meer dat het er is, gewoon een net popupje.

Wel geniaal bedacht van die cursor, daar zou ik nooit op zijn gekomen...
Maar ik snap het niet, als je op OK druk dan zit je toch met de 'echte' cursor boven de OK button, dan worden de cursor instellingen van het orginele programma toch niet meer toegepast?

Edit:

ff dingetje doorgelezen en klopt inderdaad allemaal wel redelijk.
Toch laat ik dat secure desktop uit staan, vind het anders maar irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:33:
'Gelukkig' ben ik nu alweer zo gewend aan 'pijltje links, dan enter' als ik zo'n popupje zie :P
Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling he :P

Normaal gesproken zou je dit soort requests dusdanig weinig moeten krijgen dat je als je zo'n prompt krijgt, je het heel erg opvalt behalve bij de programmas die je kent :)
Precies. Steam enzo is gemaakt voor XP. Ik denk dat er wel correcte Vista-compliant versies van die programma's komen die het wel correct doen :)
Het is pure arrogantie en incompetentie van software makers om dit niet te doen - zeker bij zaken als steam is het gewoon pure arrogantie om administrator rechten te vereisen om cheaten tegen te gaan.

Als bedrijven dat soort zaken niet oplossen gaan veel te veel mensen die UAC prompts uitzetten en dat zou echt doodzonde zijn - uiteindelijk heb ik en iedere ander mens weer last van de zoveelst geinfecteerde PC die mij spam verstuurt, mijn PC probeert te infecteren met blaster achtige zaken en zombie aanvallen uitvoert op mijn favoriete websites - zomaar dat 'advies' van zet maar uit vind ik persoonlijk dan ook erg storend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Als de secure desktop erg traag opkomt kan je dit het beste melden als bug in Vista - op mijn laptop (een met een schamele 64mb video kaart) komt de secure desktop gewoon direct op dus dan is er vast iets raars aan de hand :P
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:35:
Wel geniaal bedacht van die cursor, daar zou ik nooit op zijn gekomen...
Maar ik snap het niet, als je op OK druk dan zit je toch met de 'echte' cursor boven de OK button, dan worden de cursor instellingen van het orginele programma toch niet meer toegepast?
Probeer het maar eens - ga maar eens naar een websitelink toe en kijk maar eens of de "volle" hoogte van jouw mouse cursor ook daadwerkelijk gebruikt kan worden voor clicken (ik kan niet simpel een screenshot maken omdat de mouse cursor dan verdwijnt en het dan te veel moeite wordt :P ) - maar je zal dan zien dat enkel de bovenkant van jouw muis eigenlijk gebruikt kan worden voor clicken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:39:
[quote]anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:33:
Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling he :P

Normaal gesproken zou je dit soort requests dusdanig weinig moeten krijgen dat je als je zo'n prompt krijgt, je het heel erg opvalt behalve bij de programmas die je kent :)
Ja, uiteraard. Maar zoals het nu is en ik rename een mapje (als ik bijv. een nieuwe aanmaak) dan krijg ik het popupje al.
Het is toch niet de bedoeling dat de mapjes op de desktops op alle businesscomputers New Folder tot New Folder (18) heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is het gewoon erg lastig een systeem geheel te beveiligen en de gebruiker toch nog vrijheid te geven.

Een groot deel van het verhaal ligt ook bij het besef van de gebruikers (en dat begint langzaam wel te komen).

Zo weet je als je over straat loopt dat je niet 's nachts een donker steegje in moet gaan waar een groep duistere figuren zich ophoudt. Hetzelfde op internet weet je dat je niet bepaalde sites moet browsen en moet blijven binnen de sites die je kent.

Toch is het volgens mij onmogelijk om het 100% goed te doen. Enige manier is om zo'n onbekend en afwijkend systeem te gebruiken dat je geen doelwit meer bent. Zo ben je op de Mac en onder Linux relatief veilig. Niet zozeer omdat de software 100% veilig is, maar meer omdat je niet deelneemt in de doelgroep.

Weet iemand nu al hoe je de volgende zaken aanpast:

Kleur van titelbalk van maximized windows
Kleur van de taakbalk en start menu
Kleur van actieve balken in de taakbalk.

Ik kan wel van theme wisselen om het te veranderen, maar ik wil mijn eigen kleurtje instellen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik Vista versie 5600 RC1 geinstalleerd. Ik had erg veel problemen om de X-fi aan de gang te krijgen. Dit lukte niet met de beta drivers voor Vista. Zelfs niet handmatig. Vervolgens heb ik op het laatst de drivers van XP proberen te installeren en dit ging perfect _/-\o_ , geluid is ook goed nu. Bij de Pre-RC1 kon ik wel gewoon de beta-vista drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:45:
Weet iemand nu al hoe je de volgende zaken aanpast:

Kleur van titelbalk van maximized windows
Kleur van de taakbalk en start menu
Kleur van actieve balken in de taakbalk.

Ik kan wel van theme wisselen om het te veranderen, maar ik wil mijn eigen kleurtje instellen...
Bedoel je niet gewoon:
Personalization -> Windows Color and Appearance?

Edit:

Er zit zelfs een Color Mixer bij, en als je dat niet genoeg vind is er een linkje om dat XP-ding te krijgen waarmee je je kleuren in kan stellen :)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 03-09-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:45:
Ja, uiteraard. Maar zoals het nu is en ik rename een mapje (als ik bijv. een nieuwe aanmaak) dan krijg ik het popupje al.
Het is toch niet de bedoeling dat de mapjes op de desktops op alle businesscomputers New Folder tot New Folder (18) heet :P
Lijkt me niet nee :P

Maar ik heb dit dus niet? Ik kan zonder problemen een folder aanmaken op mijn desktop, deze weer renamen en weer wissen zonder dat ik een UAC prompt krijg? Op de root van mijn C: drive kan ik dat ook, maar misschien is dat enkel om dat ik die C: nooit heb laten formateren door Vista :)

Ik kan jouw klacht op zich wel reproduceren - ik moet dan gewoon de "Authenticated Users" uit de permissies halen maar ik krijg zo het idee dat je jouw folders op de 'verkeerde' plek aan het maken bent en dat je daarom UAC meldingen krijgt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:35:
[...]

Inderdaad UAC uitzetten is gewoon dom.
Dat is een waarde-ordeel die ik voor jou rekening laat. Ik ben het er niet mee eens en zal het zeker uitzetten. Zelfs bij me pa zal ik het uitzetten, mocht die klagen dat die het irritant vind.

Mijn mening over het stuk dichter spijkeren van Windows is de volgende: door alle spyware en rotzooi die via pre-Sp2 IE6 binenkwam (of via OE ook wel) zat Ms met de handen in het haar en moest wel iets doen, moet ik daarvoor opdraaien..... terwijl ik al 5 jaar of langer precies weet hoe ik me pc in orde hou? Nee dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:52:
[...]

Lijkt me niet nee :P

Maar ik heb dit dus niet? Ik kan zonder problemen een folder aanmaken op mijn desktop, deze weer renamen en weer wissen zonder dat ik een UAC prompt krijg? Op de root van mijn C: drive kan ik dat ook, maar misschien is dat enkel om dat ik die C: nooit heb laten formateren door Vista :)

Ik kan jouw klacht op zich wel reproduceren - ik moet dan gewoon de "Authenticated Users" uit de permissies halen maar ik krijg zo het idee dat je jouw folders op de 'verkeerde' plek aan het maken bent en dat je daarom UAC meldingen krijgt? :)
Ik heb de Pre-RC1, misschien is dat het.
Maar ik kan het hier op mijn Desktop en in mijn Documents reproduceren. als het daar niet kan weet ik het ook niet meer :P

Pre-RC1, 1 user. Maar deze is wel zonder password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een pci-geluidskaart (hercules muse 5.1) geinstalleerd te hebben, heb ik nu wel geluid in Vista, alleen houdt vista dat maar zo'n 5 minuten vol. Dus nog steeds geen normaal werkend geluid :S.

Ik heb de ac'97 codec van een paar pagina's terug geprobeert voor mn onboard sound (ASUS P5VDC-X).
Maar daar kreeg ik al helemaal geen geluid mee.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:53:
[...]

Dat is een waarde-ordeel die ik voor jou rekening laat. Ik ben het er niet mee eens en zal het zeker uitzetten. Zelfs bij me pa zal ik het uitzetten, mocht die klagen dat die het irritant vind.

Mijn mening over het stuk dichter spijkeren van Windows is de volgende: door alle spyware en rotzooi die via pre-Sp2 IE6 binenkwam zat Ms met de handen in het haar em moest wel iets doen, moet ik daarvoor opdraaien..... terwijl ik al 5 jaar of langer precies weet hoe ik me pc in orde hou? Nee dankjewel.
Ik snap niet wat je precies bedoelt?

Je zegt dat je het uit gaat zetten, maar je zegt niet waarom je het nou zo slecht vind?

In principe als je weet hoe je je PC moet gebruiken en schoon moet houden krijg je het venster echt zo goed als nooit te zien. Die enkele keer dat je eens system settings moet aanpassen is het ook 1x klikken.

AFAIK is de manier waarop MS het erin heeft gezet exact hetzelfde als hoe dat onder Linux en op de Mac gaat. Daar lijkt het goed te werken.

Zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen doen zonder een gebruiker helemaal te blokkeren...
anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:52:
[...]
Bedoel je niet gewoon:
Personalization -> Windows Color and Appearance?

Edit:

Er zit zelfs een Color Mixer bij, en als je dat niet genoeg vind is er een linkje om dat XP-ding te krijgen waarmee je je kleuren in kan stellen :)
Ja die had ik al gevonden en daarmee kun je inderdaad een hoop van de kleuren aanpassen, maar die 3 zaken die ik noem dus niet.

Ik heb trouwens die color chooser en color mixer niet want ik heb geen DX9 videokaart erin zitten. Maar op een andere PC waar ik dat wel heb past ie die kleuren ook niet aan. Ik kan wel van theme wisselen om de kleuren van die 3 dingen te veranderen. Maar ik kan dus niet mijn eigen kleur daarvoor kiezen.

Edit:

Zie dat ie met de color mixer inderdaad wel de kleur van de taakbalk en startmenu een heel klein beetje aanpast. Maar je kunt daar niet een specifieke kleur voor kiezen.

Ook de maximized windows kleur is een beetje aangepast dan maar ook niet echt overtuigend...

Het veranderen van de kleur van de actieve balk op de taskbar kan dus niet en ook de geactiveerde balk dus niet (dat oranje).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik vind dat je het veels te vaak te zien krijgt, zeker als je alles aan instellen bent. Maar ook daarna kom ik vaak genoeg bij dingen waarvoor die weer met die prompt komt, zelfs voor prullenbak leegmaken vraagt die het.

Linux heeft het ook ja, ik vind dat daar ook een pain in the ass. Strikt genomen is het veiliger ja, maar Win is een iha single-user systeem, linux is meer ontworpen met in de gedachte dat er meerdere mensen inzitten.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 04-09-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:13:
Logitech webcam werkt hier wel hoor onder 32 bit 64 dat gaat niet driver van xp werken hier gewoon
Welke driver gebruik je precies? Als ik Vista handmatig die driver probeer te voeren zegt hij doodleuk dat er in die dir geen drivers staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:00:
zelfs voor prullenbak leegmaken vraagt die het.
Dat heb ik dan weer niet?
Welke build draai jij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
5600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Te kort met de pre rc1 gewerkt om te zeggen dat de RC1 beter werkt. Alle drivers vind ie, behalve m'n audigy2 zs platinum pro geluidskaart. Die vond de pre rc1 ook al niet.

De beta drivers van Creative geinstalleerd, en werkt opzich goed. Wel geen surround en m'n digitale ingang doet het niet. Na restart van de pc (moet na de install van de beta drivers van Creative), krijg ik wel de volgende melding:

There were 2 unreleased IDrvAdapterMgr interfaces.

Dit gaat om de Creative game port, die blijven ook met uitroepteken staan in apparaat beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de hele dag gewerkt met 5552 en 5600 naast elkaar en kan je vertellen dat 5600 een stuk beter is.

Vooral de snelheid van het geheel is veel beter op 5600.

Als je nu 5552 draait: Ruim de moeite waard om 5600 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:53:
Het is niet zo zeer een waardeoordeel als de 'ervaring leert dat' - kijk naar de huidige situatie en je zal zien dat ontzettend veel spam die je krijgt afkomstig is van PCs die virussen draaien, kijk naar je firewall logs en je zal zien dat ontzettend veel scans/probes/etc van PCs komt die virussen draait.

Waarom is dat? Voornamelijk omdat men default als administrator werkt - door UAC uit te zetten ga je feitelijk weer als administrator werken en de ervaring leert gewoon dat dat niet goed gaat :)
Sjah schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:00:
Linux heeft het ook ja, ik vind dat daar ook een pain in the ass. Strikt genomen is het veiliger ja, maar Win is een iha single-user systeem, linux is meer ontworpen met in de gedachte dat er meerdere mensen inzitten.
En dat is dus niet waar :P Windows NTs - de Windows waar 2000, XP, en Vista op gebaseerd zijn - zijn wel degelijk multi-user systemen, waarom denk je dat jij je eigen mapje hebt onder Users en niet - zoals bij Win9x'en - een C:\Windows\Profile\ map? :P

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:55:
Ik heb de Pre-RC1, misschien is dat het.
Maar ik kan het hier op mijn Desktop en in mijn Documents reproduceren. als het daar niet kan weet ik het ook niet meer :P

Pre-RC1, 1 user. Maar deze is wel zonder password.
Hmm, nee dat heb ik dus ook. Build 5536 van de Pre-RC1-preview site, enkel de user met admin-rechten die bij setup aangemaakt wordt. Heb je toevallig een upgrade gedaan vanuit een oudere build?

Als je een folder aanmaakt - waar komt deze fysiek te staan, heb je dat al gecontroleerd? Kan je eens de permissies bekijken van de folder "Desktop" onder "%Userprofile%\Desktop" - staat daar jouw user (of "Authenticated users") bij met write rechten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08
Bill en zijn vrienden zullen dit topic zeer aandachtig volgen.......... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator _/-\o_ You go girl ;)

Maar weet jij niet toevallig hoe ik dat oranje van de actieve balk in de taakbalk kan veranderen (dus als een window aandacht wil).

Ik vind dat oranje echt 3x niets, het past niet bij de rest van m'n PC enzo.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
elevator schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:08:

[...]

En dat is dus niet waar :P Windows NTs - de Windows waar 2000, XP, en Vista op gebaseerd zijn - zijn wel degelijk multi-user systemen, waarom denk je dat jij je eigen mapje hebt onder Users en niet - zoals bij Win9x'en - een C:\Windows\Profile\ map? :P
Hebje gelijk in, maar linux fans slaan ons altijd om de oren dat dat nogal gebrekkig is.... Maar belangrijker, in de praktijk zijn Win systemen de systemen waar Miep eindgebruker op zit te werken(en vaak komt alleen zij op die pc, soms ook haar dochtertje), en Linux zijn nogal eens de servers op afstand waar meerdere mensen toegangsrechten voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel de beveiliging is om je te beschermen tegen spyware, die spyware krijgen juist de 'miepen' binnen doordat ze op sites komen en er achter de rug om vanalles geinstalleerd wordt.

Doordat er bescherming in zit krijgen ze de waarschuwing en weten ze dat ze of de boel moeten sluiten of iemand met verstand erbij te roepen.

Je zult altijd mensen blijven houden die gewoon altijd op ja drukken of die het uitzetten, maar dat zijn juist de gebruikers waar de rest van de wereld last van heeft.

Als je geen internet eraan hebt maar bijvoorbeeld alleen een lokaal intranet dan zou ik inderdaad zeggen: Zet het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik wil graag de Vista RC1 naast mijn huidige XP installeren. XP staat momenteel op C: (een S-ATA schijf), en ik wilde Vista op E: installeren (D: is een DVD-RW en E: een IDE-schijf). Bij de installatie van Vista kan ik beide schijven benaderen. Echter, de Vista-installatie maakt van de IDE schijf station C: en van de S-ATA station D:. Omdat ik Vista en XP naast elkaar wil kunnen booten, vraag ik mij af of dit -de verschillende stationsletters in beide OS'en- problemen gaat geven. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De driver letters in Vista zijn anders geregeld als in Window XP vandaar dat ie ze ook niet overneemt.

Je kan zonder problemen met de drive letters Vista installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Maak je niet druk, Xp noemt hem in zijn Windows gewoon C:, Vista doet dat ook, maakt niks uit. De enige echte C: blijft je Xp partitie.

oeps: te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 04-09-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:08:
Hmm, nee dat heb ik dus ook. Build 5536 van de Pre-RC1-preview site, enkel de user met admin-rechten die bij setup aangemaakt wordt. Heb je toevallig een upgrade gedaan vanuit een oudere build?

Als je een folder aanmaakt - waar komt deze fysiek te staan, heb je dat al gecontroleerd? Kan je eens de permissies bekijken van de folder "Desktop" onder "%Userprofile%\Desktop" - staat daar jouw user (of "Authenticated users") bij met write rechten? :)
Dit is een partij bizar :/
Nu doet-ie geen probleem. Noch op de desktop noch in documents*
En ik heb in de tussentijd niets verandert? Niet eens een reboot.
Volgens mij niet eens programma's uit of aan gezet?
Dit is weird zeg. Ik heb dat elevated layer uitgezet (die tip van eerder), maar daarna had ik het nog. Ik browse een uurtje en de UAC is opeens weg?

Zal wel aan mij liggen ofzo? * anandus houdt dit in de gaten, want dit is wel heel maf.

* ik wil telkens 'mijn documents zeggen' :P

Edit: Oh, en idd fresh install, out-of-the-box een naampje aangemaakt. Maar blijkbaar is het weg?
tijn.online schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:29:
Ik wil graag de Vista RC1 naast mijn huidige XP installeren. XP staat momenteel op C: (een S-ATA schijf), en ik wilde Vista op E: installeren (D: is een DVD-RW en E: een IDE-schijf). Bij de installatie van Vista kan ik beide schijven benaderen. Echter, de Vista-installatie maakt van de IDE schijf station C: en van de S-ATA station D:. Omdat ik Vista en XP naast elkaar wil kunnen booten, vraag ik mij af of dit -de verschillende stationsletters in beide OS'en- problemen gaat geven. Iemand enig idee?
Dat is geen probleem, in vista heet de ene C en de andere D, en in XP andersom :)
Ik heb zelfs de hd's maar namen gegeven (Vista en XP), omdat ik af en toe in de war raakte :P

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 04-09-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:10:
Maar weet jij niet toevallig hoe ik dat oranje van de actieve balk in de taakbalk kan veranderen (dus als een window aandacht wil).

Ik vind dat oranje echt 3x niets, het past niet bij de rest van m'n PC enzo.

Enig idee?
Ik gok dat dat in het theme verwerkt zit en dan zal je dus niet zo gemakkelijk kunnen wijzigen zonder die DLL's te gaan aanpassen e.d. denk ik :)

Sjah schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:13:
Hebje gelijk in, maar linux fans slaan ons altijd om de oren dat dat nogal gebrekkig is....
En dat moet je dus niet geloven :P Zelfs nu is het nog lastig (is het uberhaupt mogelijk?) om normale users bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven de tijd te zetten zonder ze in een wheel achtige groep te zetten in Linux vziw, terwijl in Windows dit gewoon een 'recht' is :)
Maar belangrijker, in de praktijk zijn Win systemen de systemen waar Miep eindgebruker op zit te werken(en vaak komt alleen zij op die pc, soms ook haar dochtertje), en Linux zijn nogal eens de servers op afstand waar meerdere mensen toegangsrechten voor hebben.
Ook dat moet je niet geloven - er zijn meer Windows servers in deze wereld dan Linux servers :P Net zoals dat er bv. zo'n 35 miljoen mensen hun werk uitvoeren op Citrix (=99% van de tijd Windows) servers in een remote-desktop achtige omgeving? Je moet niet alles geloven dat ze op Slashdot zeggen, zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:42:
[...]

Ik gok dat dat in het theme verwerkt zit en dan zal je dus niet zo gemakkelijk kunnen wijzigen zonder die DLL's te gaan aanpassen e.d. denk ik :)
Zit inderdaad verwerkt in de theme en zeker in een DLL (in de theme file zat het niet).

Ik heb geen idee welke dll dat is en hoe ik dat moet editen.. :(

Echt jammer, voor de rest vind ik het theme wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
ok, you got me, en ik kan merken dat ik handig ben met pc's, maar geen informatica gestudeerd heb... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gevonden waar het te wijzigen is.

Het zijn 2 png files in Windows\Resources\Themes\Aero\areo.msstyles
Namelijk:
IMAGE/751 en IMAGE/752

Ik ga proberen met de resource hacker deze 2 plaatjes te vervangen, kijken hoe simpel dat ie dat pikt...

Vervangen ging goed (met andere hacker op Windows XP, onder Vista ging niet).

Na opnieuw starten werkt het niet en is de theme die ik heb gewijzigd eruit gegooid, dit komt door uxtheme.dll.

Op zoek naar een werkende nieuwe uxtheme.dll

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Smoonshine schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:22:
Vooral het Control Panel is er erg op vooruit gegaan. In het begin is het wel even zoeken naar de nView opties, maar eenmaal gevonden is het allemaal wel logisch.
Smoonshine: ik ben ook op zoek naar de Nview optie maar heb ze nog niet gevonden. Kun je mij en eventuele toekomstige zoekenden AUB vertellen hoe wij de Nview opties in beeld kunnen krijgen.

Voor alle duidelijkheid ik bedoel dus de Nview desktop manager (met zaken als gridlines, zoomwindow, hotkeys, multiple desktops, verschillende achtergronden voor meerdere beeldschermen etc. etc). het Nvidia control panel staat gewoon in het "control panel" :) .

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar iemand die de 3114 Sillicon image raid controller aan de gang heeft...
en dit houd in na de setup van Vista dus zonder f6

Mij wil het niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:29:
Ik ben op zoek naar iemand die de 3114 Sillicon image raid controller aan de gang heeft...
en dit houd in na de setup van Vista dus zonder f6

Mij wil het niet lukken
Ik heb gewoon net de Windows Install gestart, partitie selecteren, dan krijg je de melding dat hij geen drivers heeft voor de schijf, klik "Load driver", selecteer mapje met drivers (mijne gedownload van Asus.nl) en dan gaat hij driver laden en hij is nu files aan het kopiëren, dus lijkt allemaal prima te werken :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas totdat uxtheme.dll gehacked is voor RC1 is het niet mogelijk iets aan de themes te veranderen, de oranje glow zit ingebakken in het areo styles pakket en is dus wel te veranderen maar dan werken de areo styles niet meer.

Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat dit in orde is en we weer lekker ouderwets onze eigen styles erin kunnen bakken.

Zal kijken of ik van de week even tijd heb die dll door een decompiler te halen en te bekijken wat waar mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:26:
[...]
Misschien dat dit het is:
Personalize -> Adjust font settings -> Custom DPI -> Use XP scaling?

Ik weet het niet zeker, hoor, misschien is het compleet iets anders :P

[...]
Maar hoe zou dat verklaren dat Vista relatief sneller is op hogere resoluties? Of relatief langzamer op lagere resoluties (hangt er vanaf hoe je het bekijkt natuurlijk :P )
Eigenlijk wat er al stond, op XP zijn de resoluties ook niet een rechte lijn wat performance betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwens nog niet uit over die Windows Media toolbar in de taakbalk. Hij is redelijk handig alleen is het thumbnail dingetje te klein om nuttig te zijn en bij muziek krijg je een groot zwart ding wat alleen maar langzaam verdwijnt.

Irritant is ook dat het explorer.exe en wmplayer.exe op een of andere manier aan elkaar hangt, crasht een van de twee dan neemt de een de ander mee. Ben je bijvoorbeeld naar een internet stream aan het luisteren en je internet pleurt eruit dan blijft je WMP + explorer 30 sec ofzo helemaal hangen (de rest van het systeem blijft wel rustig doorwerken) en dan pas komt ie eruit.

Heb ook al 1x gehad dat ie er helemaal niet meer uitkwam en ik explorer.exe moest afsluiten via de taakmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

elevator schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:42:

En dat moet je dus niet geloven :P Zelfs nu is het nog lastig (is het uberhaupt mogelijk?) om normale users bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven de tijd te zetten zonder ze in een wheel achtige groep te zetten in Linux vziw, terwijl in Windows dit gewoon een 'recht' is :)
Je laat een user de tijd ook niet zetten. Dat doe je tijdens de installatie, laat de rest aan NTP over en dan blijf je eraf. Er zijn zoveel dingen (zowel onder windows als linux) afhankelijk van een correcte tijds-instelling, (en dus niet dat het 5min na nu 8min vroeger is) dat je dit niet door een gebruiker laat doen.
Ook dat moet je niet geloven - er zijn meer Windows servers in deze wereld dan Linux servers :P Net zoals dat er bv. zo'n 35 miljoen mensen hun werk uitvoeren op Citrix (=99% van de tijd Windows) servers in een remote-desktop achtige omgeving? Je moet niet alles geloven dat ze op Slashdot zeggen, zeg maar :P
Ach, zolang de *NIX servers blijven zorgen dat je met je Windows server op internet kunt, zal ik mij niet aan deze discussie wagen ;).

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:01:
[...]

Welke driver gebruik je precies? Als ik Vista handmatig die driver probeer te voeren zegt hij doodleuk dat er in die dir geen drivers staan
die driver die vista aanbied wordt niet geinstalleerd, daarom gebruik ik de cd van mijn cam die erbij geleverd is quickcam 8.0 en zelf laten zoekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand trouwens al iets tegen gekomen waarmee je de lettergroote standaard kan verhogen in het OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens bij help daar staat het wel. waar wil je naar toe 120 dpi

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag, maar hoe verander ik mijn settings voor mijn toetsenbord dusdanig dat ik bijvoorbeeld de ` of de " kan typen zonder eerst een spatie te moeten doen?

Het enige handige aan deze setting is dat ik makkelijk de é, ä, á en dergelijke kan typen maar ik ken die codes uit mijn hoofd :P

In Windows XP deed je dit via de Language Bar meen ik, maar in Vista heeft ook de language bar een overhaul gekregen.. Ik kan het dus echt niet vinden.

-

Oh, heeft iemand al geprobeerd Quake 4 of Doom 3 te spelen op RC1? Ik ben zelf wel benieuwd naar de prestaties van OpenGL games onder Vista :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.

• De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.