[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raphaelo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:45:
weet iemand eigenlijk of je al een beetje kan gamen met windows vista RC1? het enige stukje over gamen met vista is nog van "Beta 2"...
Ik denk het wel, hoor.

Mijn ervaring is dat de meeste games ongeveer even vlot draaien als op XP. Maar die ervaring is met... jwel, de Beta2 :P

Maar het zal alleen maar beter draaien op latere builds :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Hopelijk hebben ze nu in de RC1 de final Vista sounds toegevoegd. Werd 'n beetje gek van dat oude XP geluidje. Want zeg nou eerlijk, bij een nieuw besturingssysteem horen nieuwe systeemgeluiden! ;)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
anandus schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:47:
[...]

Ik denk het wel, hoor.

Mijn ervaring is dat de meeste games ongeveer even vlot draaien als op XP. Maar die ervaring is met... jwel, de Beta2 :P

Maar het zal alleen maar beter draaien op latere builds :)
Anandtech heeft ongeveer een maand terug de 5472 build vergeleken met beta 2 (build 5384) en vond weinig verschil op het gebied van games.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2805&p=2

Over gaming op de pre-RC1 build 5536 heb ik nog niets gelezen. En ik ben zelf nog niet met deze build aan het gamen geweest.

[ Voor 45% gewijzigd door TommyCP op 02-09-2006 11:00 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Voodooforever schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:54:
Hopelijk hebben ze nu in de RC1 de final Vista sounds toegevoegd. Werd 'n beetje gek van dat oude XP geluidje. Want zeg nou eerlijk, bij een nieuw besturingssysteem horen nieuwe systeemgeluiden! ;)
Een aantal dingen, waaronder de sounds, worden pas in de RTM toegevoegd, en zal je niet in eerdere versies zien :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RC1 is alleen nog maar te krijgen voor ms connect leden, in de loop van de week ook MSDN en daarna pas wij (public) erg vervelend naar ik laat build 5552 maar voor wat het is en wacht er wel op, over gamen weet ik niets, er zijn nog geen ervaringen gepost waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ook na aanleiding van een aantal posts geleden over VMWare en VirtualPC.
Ik ben nu even 5600 via VirtualPC aan het installeren, en zal hem dan proberen in te laden in VMWare, en bekijken of het dan werkt :) Tot nu toe lijkt de setup aardig snel te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
TommyCP schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:58:
[...]

Anandtech heeft ongeveer een maand terug de 5472 build vergeleken met beta 2 (build 5384) en vond weinig verschil op het gebied van games.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2805&p=2

Over gaming op de pre-RC1 build 5536 heb ik nog niets gelezen. En ik ben zelf nog niet met deze build aan het gamen geweest.
Ik ben gister met 5536 online gegaan met COD2, was bijna niet te doen, ping van 120 en fps van 25.....
Nou draai ik Vista ook wel op een hele oude bak, maar in XP draait ie toch wel 30ping en 70fps.

Maar goed, hecht niet te veel waarde aan deze getallen, ik heb slechts 512mb intern tot mijn beschikking.... O-)

Trouwens, wat raden jullie aan, van 5536 naar 5600 updaten of een clean install?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PieperM schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:35:
[...]

Ik ben gister met 5536 online gegaan met COD2, was bijna niet te doen, ping van 120 en fps van 25.....
Nou draai ik Vista ook wel op een hele oude bak, maar in XP draait ie toch wel 30ping en 70fps.

Maar goed, hecht niet te veel waarde aan deze getallen, ik heb slechts 512mb intern tot mijn beschikking.... O-)

Trouwens, wat raden jullie aan, van 5536 naar 5600 updaten of een clean install?
Ik zou altijd een clean install aanraden, maar je kan eens proberen te updaten naar 5600, als het niet werkt, kan je altijd nog een clean install doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb ET gespeeld op #5536, was prima te doen. Ping van 15 en een FPS van 50 frames per seconde.
Alhoewel het als veel minder voelde. Maar ik draai dan ook wel op een XP3200+/1.5gb/FX5600....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 10-09 19:08
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:46:
RC1 is net vrijgegeven, alleen ik krijg in Microsoft Connect doodleuk een melding dat de download niet beschikbaar is. Iemand met hetzelfde probleem?

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=34866

EDIT: Het is nog geen public release ;) Die zal maandag wel komen vrees ik, de MSDN'ers mogen lekker een weekendje eerder rommellen :)
Op connect zie ik 'm niet staan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 14:20
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:06:
[...]

Een aantal dingen, waaronder de sounds, worden pas in de RTM toegevoegd, en zal je niet in eerdere versies zien :)
was dat met Xp ook zo dan?
Vreemd, want RC wil zeggen dat die versie een kadidaat is om RTM stempel te krijgen(of zit ik er helemaal naast?). Kan me moeilijk voorstellen dat als die geluidjes er niet inzitten, dat die build dan enige kans maakt om omgedoopt te worden tot RTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
olandese schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:18:
Hallo allemaal,

ik probeer sind een paar uur windows vista build 5552 te installeren en het luk me niet. Ik heb een NVidia4 mobo (Asus A8N-SLI) een 2 SATA HD's (Hitachi 250 GB), niet in Raid. Ik boot met de vista cd, alles gaat goed totdat ik de schijf moet selecteren waarin vista geinstalleerd moet worden. Ik zie hier alleen 1 schijf (DISK0) en daarin maak ik een partitie aan van 100 GB. Daarna druk ik op next en ik krijg de volgende melding: "Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation". Wie kan mij helpen?
Probeer eens de vista sata raid driver te gebruiken, door deze met "load driver" te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sjah schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:13:
[...]

Vreemd, want RC wil zeggen dat die versie een kadidaat is om RTM stempel te krijgen(of zit ik er helemaal naast?). Kan me moeilijk voorstellen dat als die geluidjes er niet inzitten, dat die build dan enige kans maakt om omgedoopt te worden tot RTM
Ja, dat was met XP ook zo. En Microsoft werkt niet met deze benaming van RC :)

5600 geïnstalleerd op VirtualPC, VMWare kan deze niet openen, helaas dus. Zal dan maar even bekijken hoe het op VirtualPC loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Heb ik ook geprobeerd, ook met de nvidia beta drivers, voor beta 2 en RC1, maar het helpt niet.
Maar ik heb nieuws: ik heb geprobeerd om de tweede HD uit te zetten en daarna vista te installeren en het ging niet. Daarna heb ik HD 1 uitgeschakeld en daarna vista weer installeren en nu gaat het wel!!!. Ik weet niet hoe dat kan, de schijven zijn precies hetzelfde merk/type, maar waarom vista pakt die op channel 2 en niet die op channel 1 is een raadzel. Ik ben nu aan installeren ik laat jullie op de hoogte.
Maar wat mij betreft moet de installatie met SATA HD toch wat verbeterd worden, met ook meer uitleg over de foutmeldingen die voor kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blup schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:55:
[...]

Op connect zie ik 'm niet staan iig.
Niet? :? Ik heb hem net binnen gehaald. Via connect dus.

http://connect.microsoft....ails.aspx?DownloadID=2887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
olandese schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:44:
Heb ik ook geprobeerd, ook met de nvidia beta drivers, voor beta 2 en RC1, maar het helpt niet.
Maar ik heb nieuws:
Wo , wat een nieuws!! :') ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30
Ik heb donderdag de pre RC1 geinstalleerd. Ik wil zometeen RC1 gaan installeren. Zijn er al mensen die dit hebben gedaan en kunnnen die mij vertellen of RC1 mooier/beter draait (merkbaar verschil) dan pre RC1?

Is vista x64 merkbaar sneller/beter als de 32 bit versie? Ik hoor wel dat er meer problemen zijn met drivers voor de x64 dan voor de 32 bit versie. Maar ik installeer alleen vista en de nvidia drivers. Dus dan zal x64 wel beter zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Bart1983 op 02-09-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Bart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:05:
Ik heb donderdag de pre RC1 geinstalleerd. Ik wil zometeen RC1 gaan installeren. Zijn er al mensen die dit hebben gedaan en kunnnen die mij vertellen of RC1 mooier/beter draait (merkbaar verschil) dan pre RC1?
Dat vraag ik me ook af, aangezien er toch bijna 50 builds ertussen zitten. Daarvan moet er toch iets te merken zijn?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

vormstreber schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:15:
[...]

Dat vraag ik me ook af, aangezien er toch bijna 50 builds ertussen zitten. Daarvan moet er toch iets te merken zijn?
Alleen het buildnummer is 50 hoger ;)
Ik tik dit nu vanaf VirtualPC + 5600, en het draait toch aardig soepel moet ik zeggen. De vorige build die ik op VirtualPC had geinstalleerd (5472), draaide echt verschrikkelijk op VirtualPC. Dit is redelijk goed te doen, dus ik verwacht dat 5600 een aardig goede performance heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08
Voor degene die het nog niet wist, maar bij Nvidia staan de nieuwste Forceware drivers, speciaal voor de RC1. Versie 96.33 voor zowel 32 als 64 bit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:28:
[...]

Alleen het buildnummer is 50 hoger ;)
Ik tik dit nu vanaf VirtualPC + 5600, en het draait toch aardig soepel moet ik zeggen. De vorige build die ik op VirtualPC had geinstalleerd (5472), draaide echt verschrikkelijk op VirtualPC. Dit is redelijk goed te doen, dus ik verwacht dat 5600 een aardig goede performance heeft :)
Ja mijn upgrade van 5472 naar 5536 was ook een wereld van verschil. Ik verwacht dat er weinig verschil zit tussen 5536 en 5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:33:
[...]

Ja mijn upgrade van 5472 naar 5536 was ook een wereld van verschil. Ik verwacht dat er weinig verschil zit tussen 5536 en 5600.
Het is een dezelfde toename in buildnummers ongeveer, dus ik verwacht toch nog wel aardig wat verschil. Wat me (weer) opvalt aan deze build, is dat het geheugengebruik lager is dan 5536 en 5552.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:41:
[...]

Het is een dezelfde toename in buildnummers ongeveer, dus ik verwacht toch nog wel aardig wat verschil. Wat me (weer) opvalt aan deze build, is dat het geheugengebruik lager is dan 5536 en 5552.
Kijk zoiets wil ik horen. Dit is dus al een reden om van 5536 naar 5600 te gaan. In 5536 had ik nog af en toe van die vertragingen (100cpu gebruik). Hoop dat dit nu weer verder terug is gebracht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Mischien een domme vraag maar hoe kom ik aan een Key?
Zodat dat ik langer dan 14dagen trail van vista kan gebruiken.
Of kan dat alleen als je beta tester bent ?

Ik heb gekeken in dit forum en op de site van windows maar van die site snap ik echt heel weinig.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Remco Tr schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:52:
Mischien een domme vraag maar hoe kom ik aan een Key?
Zodat dat ik langer dan 14dagen trail van vista kan gebruiken.
Of kan dat alleen als je beta tester bent ?

Ik heb gekeken in dit forum en op de site van windows maar van die site snap ik echt heel weinig.

Alvast bedankt
De key kon je aanmaken bij de beta2 versie of je moet toegang hebben tot connect maar die kans is klein denk ik. Volgende week komt rc1 uit voor het grote publiek. Denk dat er dan wel weer een mogelijheid is om een key aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:56:
[...]

De key kon je aanmaken bij de beta2 versie of je moet toegang hebben tot connect maar die kans is klein denk ik. Volgende week komt rc1 uit voor het grote publiek. Denk dat er dan wel weer een mogelijheid is om een key aan te vragen.
Van wat ik heb opgevangen, is dat er maar heel weinig key's voor RC1 aan het publiek gegeven zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
Hoe zit het eigenlijk met de CPU (AMD64 X2) drivers in Vista, moet je ze apart downloaden of zijn ze in Vista ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Heb nu RC1 x64 geinstalleerd alleen nu kan ik mijn audigy 2 zs niet installeren. In 32bit pre rc1 werkte dat wel gewoon. Ik kreeg tijdens de installatie wel een paar keer de melding dat de driver niet gesigned was. Mischien dat het daar door komt. Kun je die digital signed driver check uitzetten? Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 36% gewijzigd door Bart1983 op 02-09-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:11:
Heb nu RC1 x64 geinstalleerd alleen nu kan ik mijn audigy 2 zs niet installeren. In 32bit pre rc1 werkte dat wel gewoon. Ik kreeg tijdens de installatie wel een paar keer de melding dat de driver niet gesigned was. Mischien dat het daar door komt. Kun je die digital signed driver check uitzetten? Weet iemand hier een oplossing voor?
x64 en x86, het verschil :) Dat is ook de reden waarom ik altijd de x86 neem, en niet de x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:18:
[...]

x64 en x86, het verschil :) Dat is ook de reden waarom ik altijd de x86 neem, en niet de x64 :)
lol ik ga nu afsluiten en x86 download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist heb ik Vista 5552 geinstalleert en het werkt een heel stuk beter dan de Beta2, soepeler, minder waarschuwingsvensters en alles gaat vloeiender.
Echter heb ik Kaspersky antivirus nog niet aan de praat gekregen, jullie ook niet?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Ik heb me aangemeld bij Microsoft Connect om die RC-1 te kunnen downloaden. Aangemeld via Microsoft Passport, netjes alle gegevens ingevuld enzo, vervolgens aangemeld op Connect maar ik zie helemaal geen Vista. Alleen andere betaprogramma's, die in het nederlands "verbindingen" worden genoemd. Verbindingen naar Exchange server, Office 2007 enzovoorts.

Ik heb het dus over de pagina https://connect.microsoft.com/availableconnections.aspx

Weet iemand wat ik hier nu verkeerd doe?

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Fietsbel schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:09:
Zojuist heb ik Vista 5552 geinstalleert en het werkt een heel stuk beter dan de Beta2, soepeler, minder waarschuwingsvensters en alles gaat vloeiender.
Echter heb ik Kaspersky antivirus nog niet aan de praat gekregen, jullie ook niet?
Op het kaspersky forum is dit al vaker naar voren gekomen. Er is nog geen versie voor Vista !!
De RC1 van Kis/kav met x64 ondersteuning is gisteren net uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 00:33
Ik heb zelf een leuke gadget gemaakt voor Windows Vista sidebar....

Afbeeldingslocatie: http://microsoftgadgets.com/Gallery/Images/lg_6269.jpg

Je kunt hem hier downloaden http://microsoftgadgets.com/forums/6269/ShowPost.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Gadgets schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:41:
Ik heb zelf een leuke gadget gemaakt voor Windows Vista sidebar....

[afbeelding]

Je kunt hem hier downloaden http://microsoftgadgets.com/forums/6269/ShowPost.aspx
Ow die is wel vett !! Weet iemand nog een andere weer kaart want ik kan nu mijn plaats venray niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nicetas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:35:
Ik heb me aangemeld bij Microsoft Connect om die RC-1 te kunnen downloaden. Aangemeld via Microsoft Passport, netjes alle gegevens ingevuld enzo, vervolgens aangemeld op Connect maar ik zie helemaal geen Vista. Alleen andere betaprogramma's, die in het nederlands "verbindingen" worden genoemd. Verbindingen naar Exchange server, Office 2007 enzovoorts.

Ik heb het dus over de pagina https://connect.microsoft.com/availableconnections.aspx

Weet iemand wat ik hier nu verkeerd doe?
Ja, iedereen kan wel aanmelden voor Microsoft Connect, maar meer toegang krijgen is een tweede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Iemand misschien een idee wat goede antivirus software is voor de pre-RC1 die de install niet stukken langzamer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Ik heb nog 3 vraagjes.

1. windows defender staat op realtime protectie dus hij scant constant. Hoe zet ik dit uit? ik zie niets staan bij opties.

2. zijn er nog services/instellingen die veel performance vreten en die eigenlijk uitgeschakeld kunnen worden?

3 Ik zag dat iemand hier een leuke gadget had gepost voor in de sidebar. Welke gadget zijn jouw favoriete?

[ Voor 17% gewijzigd door Bart1983 op 02-09-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Bart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:19:
Ik heb nog 2 vraagjes.

1. windows defender staat op realtime protectie dus hij scant constant. Hoe zet ik dit uit? ik zie niets staan bij opties.

2. zijn er nog services/instellingen die veel performance vreten en die eigenlijk uitgeschakeld kunnen worden?
1.
Windows Defender --> Tools --> Options --> Real Time Protection Options --> Use Real Time Protection

Iets beter kijken dus :P

2. Geen Aero gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Razer schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:24:
[...]

1.
Windows Defender --> Tools --> Options --> Real Time Protection Options --> Use Real Time Protection

Iets beter kijken dus :P

2. Geen Aero gebruiken?
1. Ja dat ik dat niet gevonden heb stom!!
2. ja dat is geen optie. Ik bedoel meer overbodige services die uitgeschakeld kunnen worden. Niet iets wat de mooiigheid van vista aantast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bart1983 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:26:
[...]

1. Ja dat ik dat niet gevonden heb stom!!
2. ja dat is geen optie. Ik bedoel meer overbodige services die uitgeschakeld kunnen worden. Niet iets wat de mooiigheid van vista aantast ;)
Aero Light ziet er nagenoeg hetzelfde uit, alleen heb je dan geen 3D vensters meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
is er eigenlijk iemand die ReadyBoost gebruikt?

Vraag me af of dit echt in praktijk nuttig is enzoja hoe groot de memory stick moet zijn etc..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:34:
[...]

Aero Light ziet er nagenoeg hetzelfde uit, alleen heb je dan geen 3D vensters meer :)
Waar kun je dit omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bij Themes.

Trouwens, NVIDIA heeft ook nieuwe nForce drivers uitgebracht voor RC1 :)

Verder staat DAEMON Tools 4.0.4 op het programma om binnenkort uitgebracht te worden, en ik reken er op dat die ook RC1 ondersteuning heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:14:
[...]

Bij Themes.

Trouwens, NVIDIA heeft ook nieuwe nForce drivers uitgebracht voor RC1 :)

Verder staat DAEMON Tools 4.0.4 op het programma om binnenkort uitgebracht te worden, en ik reken er op dat die ook RC1 ondersteuning heeft :)
Ik zie bij Theme settings alleen de optie Windows Vista of Windows Classic. Zit ik verkeerd te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Razer schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:19:
[...]

Ik zie bij Theme settings alleen de optie Windows Vista of Windows Classic. Zit ik verkeerd te kijken?
Je kan bij Aero Glass onder aan twee themes instellen, Aero Full en Aero Light of iets dergelijks. Alle andere versies hadden dat ook, dus RC1 zal het ongetwijfeld ook hebben :)

Zal direct eens even Vista op een aparte HD installeren, en kijken hoe alles dan draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
FnF schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:20:
[...]

Je kan bij Aero Glass onder aan twee themes instellen, Aero Full en Aero Light of iets dergelijks. Alle andere versies hadden dat ook, dus RC1 zal het ongetwijfeld ook hebben :)

Zal direct eens even Vista op een aparte HD installeren, en kijken hoe alles dan draait :)
Kan het niet vinden helaas, haha altijd lastig een nieuw besturings systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Werkt build 5600 nu wel in raid0, of is het nog steeds niet te doen?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:13:
[...]

5552 zou gedoopt kunnen worden tot RC1 zolang er in een bepaald tijdsbestek geen fouten zouden zijn gevonden. Je zou theoretisch dus de final in handen kunnen hebben gehad, maar dat zou wel erg objectief wezen. Ik heb 5552 al helemaal vast weten te zetten door simpelweg een geforceerde command line defrag uit te voeren en dan het systeem flink te gaan belasten; c.r.a.s.h... _/-\o_
Ik vermoed een conflict in de vrij kleine $logfile (die was 1 MB in plaats van 64MB, het was een test van mij). Vermoedelijk een bug, want zo hard mag Vista nooit op zijn gat gaan. Dat was dus een formatje waard. Test mislukt!

Ik bouw liever mijn eigen NTFS en ik bepaal waar wat komt te staan. XP heeft er geen moeite mee, maar zou falen op de 64 KB clusters. Vista zegt niets, maar sterft.

NTFS is toch een "non critical structure" filesystem? NTFS is in zekere zin open omdat je echt alles kunt defragmenteren. Vista gaat ook dood als je structuren op een Vista partitie gaat vermeubelen (prestatiegerichter). XP geeft geen kick en vliegt.

Het is dus de vraag of het een bug is?

Vista werkt het lekkerste op een door setup geformatteerde partitie en als je van defrag afblijft. Raar maar waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Razer schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:26:
[...]

Kan het niet vinden helaas, haha altijd lastig een nieuw besturings systeem ;)
Ik heb even gekeken, maar hij zit inderdaad niet in build 5600, in alle vorige builds zat het nog wel. Vreemd dat Microsoft die er uit gehaald heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37
Weet iemand hoe je custom gadgets kunt toevoegen aan de sidebar.. Ik bedoel dan die gadget die Gadgets heeft geupload.. Die tvgids.. Je hebt geen exe ofzo maar alleen maar een paar bestandjes en mappen.. Als ik ze in de gadgetmap van sidebar gooi (c:/program files/windows sidebar/gadgets) dan kan ik de gadget nog niet toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Gewoon openen vanuit je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:55:
Weet iemand hoe je custom gadgets kunt toevoegen aan de sidebar.. Ik bedoel dan die gadget die Gadgets heeft geupload.. Die tvgids.. Je hebt geen exe ofzo maar alleen maar een paar bestandjes en mappen.. Als ik ze in de gadgetmap van sidebar gooi (c:/program files/windows sidebar/gadgets) dan kan ik de gadget nog niet toevoegen..
Je moet even een map maken *.Gadget zoals ze al in die sidebar map staan en daar het hele spul ingooien. Dan werkt het. (bij mij) build 5472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Ben nu RC1 aan het installeren, de setup blijft toch wel erg traag en buggy aanvoelen (ondanks dat het installeren zelf wel snel gaat). Op Next klikken betekent een minuut wachten op het volgende schermpje, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Wat is nu het verschil tussen de Pre-RC-1 en de RC-1 ??

Zitten daar wel meer drivers bij ?
Release notes anyone ? Of change notes whatever...

[ Voor 0% gewijzigd door ReLight op 03-09-2006 00:49 . Reden: typo ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de setup zelf ook niet zo, ik was ook erg onzeker doordat ze het eerst hebben over Install now (terwijl ik nog moest partitioneren) daar was Install Windows gewoon beter geweest aangezien je helemaal niet "now" gaat installeren.

Ook worden bij het partitioneren de termen disk, drive en partition door elkaar heen gebruikt. Zo staat er in het lijstje Disk (0) Partition 1, wil je dan iets met die partitie doen dan doe je dat bij de 'Drive tools'.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik die kleur oranje van de actieve taakbalk kan veranderen (dus wanneer een balk aandacht nodig heeft en ie oranje wordt). Ook krijg ik het niet voor elkaar de zwarte titelbalken van gemaximaliseerde windows van kleur te veranderen.

Dat globale kleur kiezen is heel erg handig, en dan kom je ook wel weer uit bij het oude systeem maar daar lijkt gewoon veel te ontbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RC1 geinstalleerd als update over Beta 2, wat een bevalling. :|
Maar na eindeloos automatisch opnieuw opstart dan toch klaar.
Het is mij voornamelijk om de media center te doen, na een uurtje naar muziekbestanden zoeken kon ik eindelijk muziek afspelen, ziet er goed uit, sneller dan XPMCE, ik hoop alleen dat ie niet zoals Beta 2 spontaan opnieuw naar muziekbestanden gaat zoeken zodat de albums 15 minuten lang door elkaar gehusseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe video drivers, http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.33.html

oeps die zijn veel sneller

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ReLight schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:49:
Want is nu het verschil tussen de Pre-RC-1 en de RC-1 ??

Zitten daar wel meer drivers bij ?
Release notes anyone ? Of change notes whatever...
Hier ben ik ook benieuwd naar :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
Bij mij is Vista pre-RC1 er weer af. Ik heb geprobeerd MCE2005 te vervangen door de MCE applicatie in Vista. Helaas is de performance op mijn systeem vooralsnog onvoldoende. Op mijn Celeron D 2.66 GHz, 1GB Ram en nVidia FX5700 had ik last van hickups in live-TV. Ook reageerde het systeem veel te traag op de afstandsbediening. Ik merkte dat de CPU load 100% was, ondanks de hardwarematige MPEG encoding/decoding support van mijn Hauppauge 250/350 kaarten... Hopelijk lost MS dit nog op... :(

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Muyz schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:49:
Bij mij is Vista pre-RC1 er weer af. Ik heb geprobeerd MCE2005 te vervangen door de MCE applicatie in Vista. Helaas is de performance op mijn systeem vooralsnog onvoldoende. Op mijn Celeron D 2.66 GHz, 1GB Ram en nVidia FX5700 had ik last van hickups in live-TV. Ook reageerde het systeem veel te traag op de afstandsbediening. Ik merkte dat de CPU load 100% was, ondanks de hardwarematige MPEG encoding/decoding support van mijn Hauppauge 250/350 kaarten... Hopelijk lost MS dit nog op... :(
Zeker wel, maar wacht verwacht je, het is een beta en nog een heel eind van release af, en je doet iets wat nou niet echt het meest standaard is, ik vind dus dat je een beetje overdrijft. Daarbij is je systeem gewoon niet voldoende kijkend naar enkele onderdelen zoals CPU en vooral Videokaart, die zul je echt moeten uppen.
Tot dusver ging het bij mij perfect, en juist heel snel, en totaal niet buggy.
Maar ja, ik ben dan ook nog niet zo lang bezig of heb geen apartere dingen gedaan, dat scheelt.
Moet zeggen dat Aero wel enorm cool is.
Het is ff wennen aan het menu systeem, maar ik denk dat als je er eenmaal aan gewend bent je er veel sneller mee bent.
Wel lastig is als je surft en download, die menuutjes kunnen iets makkelijker en overzichtelijker.
Net als de Verkenner/Explorer/My Computer nu meer 1 ding is, en niet werkt zoals ik het lekker vind, maar dat zal nog wel of veranderen of aan te passen worden gok ik zo.
Al met al ben ik er al best blij mee, maar is het bij mij echt een extra en niet een standaard draaiend OS, dat kan ook nog niet met deze versie.

Edit: Wat krom is, is dat je de kleuren aan kan passen van jebalken, hoe doorzichtig, welke kleur, hoe diep is de kleur, maar... geen grijtinten eigenlijk, ondoorzichtig wit en grijs tinten zijn weer niet mogelijk, beetje vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door gabiballetje op 03-09-2006 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:49:
Ik heb een Celeron 2400 met 768MB een Geforce 5200 en een Hauppage 500MCE, op RC1 draait tv zonder gestotter alleen is het instellen ervan net zo klote als bij alle andere Windows MCE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik heb de RC1 binnen via mijn werk, dinsdag verwacht ik mijn nieuwe hardware. E6400, 2GB PC6400, Geforce 7900GT en nog een case en voeding. Ik heb o.a. 2GB geheugen gekozen omdat ik verwacht dat met Vista nodig te hebben.

Als ik dus dinsdag mijn PC upgrade, is het de bedoeling dat ik meteen Vista RC1 ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou op je nieuwe PC niet meteen een beta OS installeren. Grote kans dat je je hardware nog niet optimaal kunt benutten daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kaap schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:22:
Ik heb o.a. 2GB geheugen gekozen omdat ik verwacht dat met Vista nodig te hebben.

Als ik dus dinsdag mijn PC upgrade, is het de bedoeling dat ik meteen Vista RC1 ga draaien.
Ik vweet dat je met 1Gig ook afkunt, maar heb zelf ook 512mb bijbesteld om naar 1.5 Gig te gaan, werkt toch lekkerder. ;) Ach 't is ook wat je ermee doet, surf je alleen en af en toe email en fotos bekijken, zoals me pa, dan kan je met Vista echt af met 512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Kaap schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:22:
Ik heb de RC1 binnen via mijn werk, dinsdag verwacht ik mijn nieuwe hardware. E6400, 2GB PC6400, Geforce 7900GT en nog een case en voeding. Ik heb o.a. 2GB geheugen gekozen omdat ik verwacht dat met Vista nodig te hebben.

Ik zou eerst eens lekker even kijken hou je nieuwe pc het doet onder XP ...dat is soms al lastig genoeg. ;)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
Hallo,

ik heb Vista RC1 geinstalleerd, alles doet het prima een device an, de PCI bus 5, device 7, function 1. Ik heb een Asus A8N-SLI, weet iemand wat voor device het is?(het is waarschijnlijk iets van de moederboard)

--- EDIT ----

Lekker hoor...ff McAfee AV 8 Enterprise installeren en blue screen!! 8)7 |:( :'( Nu wil Vista in normal mode niet meer starten......de blue screen blijven voorkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door olandese op 03-09-2006 09:28 . Reden: Software Installatie probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met f8 opstarten laaste goed opstart pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
olandese schreef op zondag 03 september 2006 @ 08:25:
Hallo,

ik heb Vista RC1 geinstalleerd, alles doet het prima een device an, de PCI bus 5, device 7, function 1. Ik heb een Asus A8N-SLI, weet iemand wat voor device het is?(het is waarschijnlijk iets van de moederboard)

--- EDIT ----

Lekker hoor...ff McAfee AV 8 Enterprise installeren en blue screen!! 8)7 |:( :'( Nu wil Vista in normal mode niet meer starten......de blue screen blijven voorkomen.
8.0 werkt niet met vista, je moet 8.5 hebben (nu nog in beta.. net als vista trouwens :P )

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 11-09 20:49
gabiballetje schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:38:
[...]
Edit: Wat krom is, is dat je de kleuren aan kan passen van jebalken, hoe doorzichtig, welke kleur, hoe diep is de kleur, maar... geen grijtinten eigenlijk, ondoorzichtig wit en grijs tinten zijn weer niet mogelijk, beetje vreemd.
Als je de saturation helemaal links zet, kan je met de onderste balk van zwart, via grijs naar wit schuiven.
Als je dan ook nog de transparency op maximaal zet heb je wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er mensen met een NF4 raid die RC1 draaien? In alle voorgaande builds kreeg ik dat wel werkend met de Forceware XP drivers. Maar deze keer niet, niet met Forceware XP, en niet met de speciale RC1 beta van Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
Wout schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:16:
Zijn er mensen met een NF4 raid die RC1 draaien? In alle voorgaande builds kreeg ik dat wel werkend met de Forceware XP drivers. Maar deze keer niet, niet met Forceware XP, en niet met de speciale RC1 beta van Nvidia
Ik heb het ook geprobeerd, en het is me niet gelukt, ik snap Nvidia niet, ze maken RC1 beta drivers maar ze werken voor geen meter voor de RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olandese schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:21:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd, en het is me niet gelukt, ik snap Nvidia niet, ze maken RC1 beta drivers maar ze werken voor geen meter voor de RAID.
Zelfde probleem hier met asus A8N-SLI met raid-0, ook nieuwe beta drivers van nvidia werken niet.
Iemand dit aan de praat met RC1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren RC1 geinstalleerd, Mijn ervaringen tot nu toe :

pc : Conroexfire, C2D 6600, x1900xt, 2gb, 2xw2500yd raid, 1x200gb seagate, brander
Netgear wireless via usb, div randapp.

- Installatie :

Werkt niet bij mijn pc vanaf Daemon tools, waarschijnlijk door mijn raid config.
Dan maar dvd branden met de Vista image erop en daar van starten.
Vista installeerd zichzelf in zo'n 15 minuten met 2x overnieuw opstarten.
De netgearwireless, logitech freedom joystick worden niet gevonden.
Na installatie van drivers wel, de rest werkt direct ook de HD audio.

Software :
Ati rc1 drivers zijn duidelijk nog niet bugvrij, diverse beeldfouten bij sommige games (flatout2)
Speedfan, Utorrent, Acerose, Quicken, Clonedrive, Usenet explorer, Spacemonger2 : Geen problemen

Antivirus is een ramp : avast! werkt niet, en die vreselijke pccillin die MS aanraad op de pagina die je krijgt als je de antivirus waarschuwing aanklikt maakt een puinhoop van vista.

Daemon tools werkt niet maar virtual clonedrive doet het prima.

Erg irritant is het dat sommige files die niet door Vista zijn aangemaakt, maar door mijn xp installatie, niet willen openen tenzij je de security settings voor die files veranderd.

Positief :

- Snelheid en algemeen "vloeiend" gevoel
- Mooie interface
- Stabiel tot nu toe

Negatief :

- Nog steeds dat eeuwige herstarten voor bijna elk programma en driver, dit zou duidelijk minder zijn volgens MS, maar nee helaas het is nog net zo als bij xp. Driver ; herstart, Antivirus ; herstart, ATI drivers ; herstart, UAC verander ; herstart enz enz . Echt waardeloos vind ik dat.

- UAC nog steeds bijzonder irri, ik denk dat heel veel tweakers het binnen no time uitzetten en daardoor nog net zo onveilig werken als met xp. UAC hoort zich te beperken tot "system" programma's, startup programs e.d. Niet voor elke file operatie.

- Duidelijk meer disk access dan XP, hoewel het nu minder aan het worden is. Zal wel te maken hebben met de index service en de altijd draaiende windows defender. En het feit dat ik nog niet zo goed weet wat je kan uitzetten/veranderen zoals ik dat wel weet bij XP.

- Het nieuwe start menu vind ik niet fijn, maar dat is misschien gewenning. De sidebar is nonsens maar gelukkig uit te zetten.

Conclusie :
Het is niet een revolutie maar slechts een bescheiden evolutie. De nieuwe interface werkt lekker, en de toegevoegde programma's zijn aardig maar kunnen niet b.v. picasa of nero vervangen. De bekende XP ergernissen als herstarten voor bijna alles, bergen icoontjes in de taskbar, en de registry zijn helaas here to stay.

Ik ga proberen met vista te draaien alsof het mijn xp install is, en diverse games te spelen. De grafische problemen worden in de komende tijd hoogstwaarschijnlijk door nieuwe ati driver opgelost.
Afhankelijk van de ergernis factor zal ik na enige tijd wel weer naar XP overstappen.

Vista is leuk en aardig maar zeker geen "must have". 90 euro is hij wel waard als OEM versie als die eenmaal beschikbaar is. Maar zeker geen 200+ euro.

Het is jammer dat we het met zo'n relatief kleine evolutie moeten doen voor de komende 4-6 jaar. Ik vind het een gemiste kans van MS.

Bedankt voor het lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ik heb nu net 30 minuten Vista RC1 draaien en dit valt me nu al op:

- Geen back-up melding meer bij opstarten
- Vista heeft echt de eerste half uur nodig om zich te optimaliseren. Hij haalt updates binnen, de search index staat als een gek te ratelen en hij laat wat ontdekkingen zien kwa gevonden en geinstalleerde hardware.
- Er worden evenveel resources als build 5532 gebruikt. Dus evenveel geheugengebruik. Misschien zelfs iets meer.
- IE7 start weer op met 1 tabblad (windows live)
- Nog steeds GEEN aero op mijn laptop (intel GMA900)

Ik ga nu nog even het een en ander configureren, defrag draaien en rebooten, kijken ofdat het dan iets soepeler loopt, want 512MB is vrij weinig als windows standaard 300MB(!!!!) nodig heeft.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dus als ik het goed begrijp kan je met Vista x86 nog steeds ongesigneerde drivers installen, maar met x64 is dat een nogo?

Denk dat x86 dan wel een tijd de populaire versie zal blijven, want laten we eerlijk zijn, als je 4 gig of minder geheugen erin prikt heb je x64 niet nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:16:
Dus als ik het goed begrijp kan je met Vista x86 nog steeds ongesigneerde drivers installen, maar met x64 is dat een nogo?

Denk dat x86 dan wel een tijd de populaire versie zal blijven, want laten we eerlijk zijn, als je 4 gig of minder geheugen erin prikt heb je x64 niet nodig....
ik vraag mij toch af wat voor gevolgen dit gaat hebben, gaat elke rommelfabrikant opeens whql drivers maken (kunnen ze volgens mij niet eens) en open source drivers zoals KX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeert de Creative SBLive! gameport te installeren.
Ik druk dus op "Locate and install driver software (recommended)".

Krijg ik dit te zien. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/vistarc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:16:

Ook. en zolang er geen 64-bits software en/of games zijn schiet het ook niet op, natuurlijk :)

Hier overigens van Beta2 naar Pre-RC1 gegaan. Wat een verschil! :)
Merkbaar vlotter, en vooral de kleine dingetjes zijn goed aangepast. Ik heb ook het gevoel (dat had ik in B2 ook) dat je meer controle hebt over je systeem . Heel fijn. Veel beter dan XP.
Ik moet alles natuurlijk nog leren kennen, maar dat was met XP in het begin ook zo natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Reteirritant trouwens dat cleartype de standaard geselecteerde optie is na een verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Na een hoop getweak met het uitzetten van services en opstartprogramma's heb ik de memoryusage van 300MB naar 274MB gekregen. Ongeveer 10% minder dus, maar nog steeds gigantisch voor 512MB intern.

Toch blijft Vista zonder enige reden af en toe doorschieten naar 360MB memoryusage, blijft een tijdje daarop zitten om vervolgens terug te lopen, heel bizar. :?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:26:
Reteirritant trouwens dat cleartype de standaard geselecteerde optie is na een verse install.
Hoezo? Mis je de vijf klikjes die je nodig had om het aan te zetten na een verse XP-install? :+

* anandus vind het fijn, ik heb altijd cleartype :)
Maar misschien is het minder als je nog een CRT-scherm hebt :)

@ Vormstreber: Waarom heeft een fotosoep-genie zoals jij maar 512Mb? Start Photoshop überhaupt op daarmee? Of heb je Vista alleen op je lappie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vormstreber schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:28:
Na een hoop getweak met het uitzetten van services en opstartprogramma's heb ik de memoryusage van 300MB naar 274MB gekregen. Ongeveer 10% minder dus, maar nog steeds gigantisch voor 512MB intern.

Toch blijft Vista zonder enige reden af en toe doorschieten naar 360MB memoryusage, blijft een tijdje daarop zitten om vervolgens terug te lopen, heel bizar. :?
Lees de thread eens door... geheugen gebruik is goed bij Vista. Wat heb je er anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
vormstreber schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:28:

Zou je hier eens kunnen vertellen welke services enzo je hebt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:30:
[...]
Hoezo? Mis je de vijf klikjes die je nodig had om het aan te zetten na een verse XP-install? :+

@ Vormstreber: Waarom heeft een fotosoep-genie zoals jij maar 512Mb? Start Photoshop überhaupt op daarmee? Of heb je Vista alleen op je lappie? :)
Het is inderdaad op een laptopje. :)
Op mijn eigen werkstation heb ik 1024MB PC3200 geheugen draaiende op een FSB van 245
En op mijn werk een G5 met 2GB geheugen.... das andere koek ;)

Photoshop start prima op 512MB... maar je mag echt niet daarnaast draaien. Ook moet je elke 2 a 3 fotoprojecten even photoshop opnieuw starten op zijn cache even te legen.

Services:
Goed de uitleg lezen die erbij staat en jezelf indenken ofdat je dit nodig hebt. Readyboost heb ik uitgezet omdat ik toch geen USB 2.0 flashdrive heb liggen. Ook ben ik lekker lomp aan de slag gegaan aangezien Vista niet mijn primaire OS is en fouten dus geen echte problemen zijn.
Ik ga ze dus niet posten aangezien ik niet denk dat ze voor iedereen uitgezet kunnen worden (iedereen gebruikt zijn pc anders).

[ Voor 19% gewijzigd door vormstreber op 03-09-2006 13:47 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:30:
[...]

Yup klikken is best leuk soms ;) , maar nee ik word bijna blind van Cleartype, al lijkt die van Vista iets minder blindmakend dan die van Xp (of maak ik mezelf maar wat wijs...).Ik heb idd een CRT scherm, maar ook op me TFT die ernaast staat ben ik er niet kapot van, ieder zijn meuk zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:09:
Geprobeert de Creative SBLive! gameport te installeren.
Ik druk dus op "Locate and install driver software (recommended)".

Krijg ik dit te zien. 8)7

[afbeelding]
Moet je het screenshot vooral zo klein maken dat de letters niet te lezen zijn :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hier ook even mijn bevindingen over de RC1 build 5600.

De installatie was hier niet echt merkbaar sneller? Het zal denk ik ook wel te maken hebben met de snelheid van je dvd-speler en het schijfje waar je het op hebt staan (in mijn geval een DVD+RW.

Na de installatie had hij de meeste hardware wederom automatisch geïnstalleerd. M'n onboard netwerk werd herkend, evenals de GeForce 6200LE. Echter niet m'n geluidskaart (Audigy 4 Pro) en m'n scanner. De drivers van Creative en nVidia werkten prima dus ik heb geluid en de officiele ForceWare drivers.

Echter wederom heb ik nog steeds grote problemen met het netwerk. In eerste instantie wordt de verbinding niet herkend. Hij blijft staan op "limited". Als ik hem dan zelf een IP geef in de range die m'n router normaal gesproken via DHCP uitdeeld, en als subnet de router opgeef, dan herkend hij soms (helaas niet altijd) de router waarna er alleen lokaal verkeer mogelijk is. Pas als ik hem dan weer automatisch een IP laat verkrijgen dan werkt de verbinding zoals het hoord.

Dat moet ik dus bij élke boot doen. De verbinding blijft niet automatisch werken. Hoogst irritant en volgens mij ben ik ook vrijwel de enige hier die er last van heeft. Bij iedereen lijkt het netwerk probleemloos te werken ;(

Hier overigens dezelfde problemen met de virusscanner. Nog geen goedwerkende gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb sinds vanmorgen ook build 5600 erop staan. ziet er perfect uit. En werkt ook goed.
Alleen ik kan bijna niets kopiëren/verwijderen met Total Commander. Het is één of andere beveiliging volgens mij. Maar ik kan niet vinden welke het is.

Iemand hier ook problemen mee, en hoe opgelost?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc moet 6.55 zijn anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:26:
tc moet 6.55 zijn anders werkt het niet.
die staat erop. Maar van verschillende mappen kan ik niets verwijderen of naar toe kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
zeker van je xp systeempartitie? Daarvan kreeg ik met gewone explorer ook allerlei rechtengezeik, zal dat UAP wel mee te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:31:
zeker van je xp systeempartitie? Daarvan kreeg ik met gewone explorer ook allerlei rechtengezeik, zal dat UAP wel mee te maken hebben
Dat zijn mappen die ik onder XP al had idd. Ik heb alles al door zitten spitten, maar kan nergens die beveiliging vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das gek hier werkt dat goed, kan zelfs programma's opstarten van een ander drive. o wacht staat tc op de vista schijf anders doet i het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Ik heb zojuist HardwareOC's Prey benchmark gedraaid onder XP en Vista. Mijn specs en settings:

--specs--
Mobo: Asus A8V Deluxe
CPU: AMD Athlon64 3000+ Venice
RAM: 2 x 512 MB Kingston Valueram DDR400
Video: Leadtek A6600GT TDH 128 MB
HD: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB

--drivers--
XP: Forceware 84.21 (deze presteren op mijn systeem beter dan de nieuwere 91.47 drivers)
Vista: Forceware 96.33

--settings--
Prey version: 1.0.0.1
Demo: guru3d-6.demo
Shader Detail: Highest
Aspect Ratio: [4:3]
Antialiasing: None
Anisotropic filtering: None
Graphics BOOST: disabled

De resultaten:

--800x600--
XP: 75.7 fps
Vista: 62.5 fps

--1024x768--
XP: 56.2 fps
Vista: 49.9 fps

--1280x1024--
XP: 38.4 fps
Vista: 35.2 fps

Lang geen slechte scores voor Vista dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:32:
das gek hier werkt dat goed, kan zelfs programma's opstarten van een ander drive. o wacht staat tc op de vista schijf anders doet i het niet goed.
Probleem gedeeltelijk opgelost. Ik laat nu TC standaard met admin rechten opstarten.en dan gaat het wel goed. Nu nog krijg ik steeds een extra schermpje (toestemming vragen) waar ik oke moet klikken. Eens kijken of ik dat ook nog weg kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TommyCP schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:38:
De resultaten:

--800x600--
XP: 75.7 fps
Vista: 62.5 fps

--1024x768--
XP: 56.2 fps
Vista: 49.9 fps

--1280x1024--
XP: 38.4 fps
Vista: 35.2 fps

Lang geen slechte scores voor Vista dacht ik zo.
Nee, inderdaad :)

Het is trouwens respectievelijk:
82,6%
88,8%
91,7%

Blijkbaar hoe zwaarder het is, hoe relatief beter Vista het doet (of slechter XP). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mischien de drivers? Of is het iets dat Vista beter de bandbreedte gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:59:
[...]
Moet je het screenshot vooral zo klein maken dat de letters niet te lezen zijn :+
Photobucket heeft m'n plaatje verkleint. |:(
Deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/vistarc1klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
anandus schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:46:
[...]

Blijkbaar hoe zwaarder het is, hoe relatief beter Vista het doet (of slechter XP). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mischien de drivers? Of is het iets dat Vista beter de bandbreedte gebruikt ofzo?
Da's inderdaad goed opgemerkt. Ik heb ook nog even gebenchmarkt op 640x480 en daar was het verschil nóg groter.

Naar de reden kan ik slechts gissen. Een paar gokjes van mijn kant:
- nVidia heeft zich bij het optimaliseren van de drivers tot dusver voornamelijk op de meest populaire resoluties heeft gericht.
- MS heeft zich bij het optimaliseren van (de backwards compatibility van) DirectX 10 tot dusver voornamelijk op de meest populaire resoluties heeft gericht.
- Het ontwerp van de layer die zorgt voor de DX9 -> DX10 vertaalslag maakt dat hij het beste werkt bij hogere resoluties.
- Lagere resoluties zijn meer cpu-intensief; misschien wordt in Vista a.t.m. minder goed gebruikt gemaakt van de cpu.
- etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Is er iemand die een AV werkend heeft gekregen op RC1?

Ik wil een shotcut key maken voor switch between windows. Dus ik ga naar properties, maar daar kan ik de shortcut key niet aanpassen. De cursus knippert wel achter none, maar ik kan er niks mee. Is dit niet aan te passen?

@ pinobot: zelfde probleem hier. Blijkbaar nog geen compatible driver van Soundblaster.

[ Voor 13% gewijzigd door SePtiCTaNk op 03-09-2006 16:03 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.

• De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.