[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

TheVMaster schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:44:
[...]

Je kunt het wel uitzetten via de Taskbar and Start Menu Properties, gwoon via rechtermuis-op-taskbar-properties ;)
Mmm... uit- en weer aanzetten heeft dus hetzelfde effect als wissen...
Enigszins verwarrend. Van mij hadden ze 'wissen' gewoon mogen laten staan, is toch veel logischer?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vista online!

Het loopt goed en stabiel, en het voelt wel smooooothe. Aero glass is ook wel ok.

Wel op sommige plaatsen een erg drukke interface die me rommelig aandoet, en te veel dubbelzinnigheid.

En tering wat een lelijk blauwe iconen af en toe, samen met dat zwart...blegh

Raar trouwens. Vista maakt geen bootmenu, maar start alleen op als ik mijn vista install cd er in heb zitten? Zal wel aan m'n raid controller liggen ofzo? Ach ben al blij dat ie automatisch herkend werd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de Pre-RC1 zojuist gedownload. Het installeren duurde ongeveer 25 min op een nieuwe partitie op de zelfde schijf als waar XP op staat geinstalleerd. Alle hardware makkelijk aan de praat gekregen. Het probleem met de nvidia-drivers heb ik mbv een tip hier uit het topic met een rollback 'opgelost'. Audigy geluidskaart geinstalleerd met de drivers van Creative.

Ik heb nog een probleem. Als ik de Vista-dvd in de drive heb zitten en ik start de pc opnieuw op, krijg ik wel het Vista-bootmenu te zien met de keuze voor XP of Vista. Als ik de Vista-dvd niet in de drive heb zitten start hij automatisch XP op. Dit probleem deed zich ook al voor bij Beta-2. Mijn schijf is opgedeeld in 3 partities, te weten 1 XP, 2 data, 3, Vista. Iemand anders ook deze ervaring en misschien een oplossing? Het is een beetje vervelend om steeds de vista-dvd in de drive te moeten hebben zitten als je je pc opstart.

EDIT:
Raar trouwens. Vista maakt geen bootmenu, maar start alleen op als ik mijn vista install cd er in heb zitten? Zal wel aan m'n raid controller liggen ofzo? Ach ben al blij dat ie automatisch herkend werd.
Toevallig net na elkaar! Hoe ziet jouw schijfindeling er uit? Kan het zijn dat beide systeempartities na elkaar moeten staan? dus 1 XP, 2 Vista, 3 Data?

[ Voor 17% gewijzigd door McRubz op 30-08-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
McRubz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:06:
EDIT:

[...]

Toevallig net na elkaar! Hoe ziet jouw schijfindeling er uit? Kan het zijn dat beide systeempartities na elkaar moeten staan? dus 1 XP, 2 Vista, 3 Data?
:)
raidcontroller met 5 schijven; 1e array(2) = xp, 2e array(1) = data schijf 3e array(2) = vista en nog een pata schijf.
Ik heb dit soort problemen op deze raid controller ook wel eens gehoord gewoon met xp, dus niet willen booten zonder de setup cd er in. Beetje weird maarja.

En oja, mijn firefox die af en toe "shaked"? Alsof je heel snel een klein stukje naar boven en naar beneden scrolt? :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
gladiool schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:19:
[...]

:)
raidcontroller met array 1 = xp, array 2 = data schijf array 3 = vista en nog een pata schijf.
Ik heb dit soort problemen op deze raid controller ook wel eens gehoord gewoon met xp, dus niet willen booten zonder de setup cd er in. Beetje weird maarja.
Eigenlijk dus in de zelfde volgorde als ik :/ Weet iemand hier meer van? (Of is het handig hier een nieuw topic voor te openen :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, vanavond pre-rc1 van vista geinstalleerd op een nieuwe harde schijf. Ging helemaal vlekkeloos. Alle drivers werden automatisch door Vista van het internet geplukt. Het werkt als een zonnetje.
Mooi, snel en zonder fouten (bij mij dan) zit ik nu lekker te vista-en.

Specs:
amd 64 3200+
1270 MB DDR
320 GB Maxtor SATA 2
Geforce 7600GT XXX 256MB

Mijn USB harde schijf die onder XP bijna niet te gebruiken was omdat hij op instorten staat heb ik in 2 uurtjes nog 100GB af kunnen halen zonder problemen.

Nee, hier werkt Vista als een zonnetje! Dat mag ook wel 's gezegd worden. :)

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

Met of zonder extra RAID driver bij het installeren :?
Met de drivers tijdens het installeren. Ik heb de drivers gedownload en alle 4! de drivers geinstallerd. Dus de Raid Sata controller en device, en de pata drivers. Werkt nu super.

1 ding wat ik net ben tegen gekomen:

Als je azureus start gooit hij direct Aero Glass eruit. Je krijgt dan weer de standaard Theme zonder Aero. Iemand dat al tegen gekomen en een oplossing voor gevonden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bassio schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:04:
Als je azureus start gooit hij direct Aero Glass eruit. Je krijgt dan weer de standaard Theme zonder Aero. Iemand dat al tegen gekomen en een oplossing voor gevonden?
Dit komt door Java - schijnbaar gebruikt Java iets wat incompatible is met Glass :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
bassio schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:04:
[...]

Met de drivers tijdens het installeren. Ik heb de drivers gedownload en alle 4! de drivers geinstallerd. Dus de Raid Sata controller en device, en de pata drivers. Werkt nu super.
Vraagej, ook al heb ik zelf geen Raid.... Vista heeft toch nergens de mogrlijkheid om f8 in te drukken om specifieke drivers te installen tijden de install :?

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:17:
[...]

Vraagej, ook al heb ik zelf geen Raid.... Vista heeft toch nergens de mogrlijkheid om f8 in te drukken om specifieke drivers te installen tijden de install :?
F8 niet inderdaad, maar je kan wel klikken op install drivers. Dan kan je gewoon browsen van cd/floppy/usb stick etc.
elevator schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:10:
[...]

Dit komt door Java - schijnbaar gebruikt Java iets wat incompatible is met Glass :)
Ben er al uit. De Beta van Java downloaden.
http://fileforum.betanews...ironment_JRE/1011824317/1

Works like a charm.

• Sjah
bassio schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

F8 niet inderdaad, maar je kan wel klikken op install drivers. Dan kan je gewoon browsen van cd/floppy/usb stick etc.
Oh, die optie heb ik niet zien staan, is dat op het zelfde moment als dat je je installatie parrtitie moet kiezen ofzo?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

TheVMaster

Moderator WOS
Sjah schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:31:
[...]

Oh, die optie heb ik niet zien staan, is dat op het zelfde moment als dat je je installatie parrtitie moet kiezen ofzo?
Yes dan kun je ook op een button Install Driver klikken...

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Sjah schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:31:
[...]

Yep. Load Driver staat dan ergens links.

Damn, TheVMaster... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tachyon op 31-08-2006 09:18 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tachyon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:17:
[...]

Yep. Load Driver staat dan ergens links.

Damn, TheVMaster... ;)
Ehh....heb je een screenshot (met je digicam ofzo? ) O-)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

TheVMaster schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:26:
[...]

Ehh....heb je een screenshot (met je digicam ofzo? ) O-)
Klik ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zie het al ;)

Je moet op Load Driver klikken... |:( tja..dat heb je als je het uit je hoofd doet ;)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ach, wat maakt het uit wat er precies staat; het gaat om het principe. ;)

Nu snel weer ontopic! :)

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Gisteren even Vista geinstalleerd op m'n laptop. Heb nu dualboot met Xp/Vista.

Specs van laptop:
1.6Ghz Pentium M
512MB ram (ddr2)
ATi Mobility Radeon X700

Ik moet zeggen dat het zeer lekker draait.
Aero aanstaan en werkt perfect, terwijl hij m'n videokaart een 2 geeft.
Ik heb niet te klagen, qua gevoel draait het zelfs sneller dan m'n XP installatie (welke, al moet ik bekennen, wel brak is en vol meuk staat :p).

Zeer tevreden, ik denk dat ik de beta ook maar op me Media Center pc'tje ga installen ;p

TnI 4 Life

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Vista draait wel lekker maar helaas geen audio van m'n onboard audio (asus P5GDC), dit is toch maar een proefje maar weerhoud me wel om eventueel vervroegd over te stappen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Sjah
Ik moet zeggen, Glass is aardig, maar bij mij gaat Vista na 5 minuten op Classic look. Misschien is Home Basic dan wel iets voor mij.... ;) Nah, te crippled denk ik.
Tx. En die mac gasten maar kankeren op Windows, maar wel gelijk als de kippen erbij zijn als er wat nieuws op dat gebied te proberen valt. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Sjah op 31-08-2006 12:10 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Grrr, zojuist 5552 geinstalleerd, allemaal soepel en wel, totdat ik mijn usb-schijf met software etc inprik, moet ik eerst op 100000 verschillende manieren de permissie overnemen voordat ik bestanden uit kan voeren etc.

Is er niet net zoals in WindowsXP een manier om gewoon in één keer alles bij te werken?

En ik krijg bij een aantel mappen "ACL structure invalid", wtf? er is zeker te weten nergens iets mis mee....

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidSmoke op 31-08-2006 11:45 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

In build 5536 zit geen Mobile Device center. Kan iemand met build 5552 kijken of het er in die build wel inzit?
Als het goed is start Mobile Device Center als je een pda aansluit (win mobile 2005).

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30
Str1ngS schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:20:
Gisteren even Vista geinstalleerd op m'n laptop. Heb nu dualboot met Xp/Vista.

Specs van laptop:
1.6Ghz Pentium M
512MB ram (ddr2)
ATi Mobility Radeon X700

Ik moet zeggen dat het zeer lekker draait.
Aero aanstaan en werkt perfect, terwijl hij m'n videokaart een 2 geeft.
Ik heb niet te klagen, qua gevoel draait het zelfs sneller dan m'n XP installatie (welke, al moet ik bekennen, wel brak is en vol meuk staat :p).

Zeer tevreden, ik denk dat ik de beta ook maar op me Media Center pc'tje ga installen ;p
Sneller als XP. Hier ben ik het gedeelte lijk mee eens. Als hij draait vindt ik ook dat hij net zo snel of zelfs sneller reageert als XP. Wat ik nu nog irritant vind is dat er van die stotteringen komen dan gaat ff mijn muis en muziek wat stotteren en langzamer. Heb jij hier geen last van?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CodeIT schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:48:
In build 5536 zit geen Mobile Device center. Kan iemand met build 5552 kijken of het er in die build wel inzit?
Als het goed is start Mobile Device Center als je een pda aansluit (win mobile 2005).
Ik kijk vanavond ffies ;) Moet m'n Smartphone toch nog ff aansluiten...

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

EraZor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:35:
[...]

OK gaan we proberen! MS raadt upgrade alleen vanuit B2 aanj... iemanbd upgrade geprobeerd vanaf 5478?
OK dat lukt dus niet....(voor degenen die het willen proberen.)

• Str1ngS
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Bart1983 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:08:
[...]

Sneller als XP. Hier ben ik het gedeelte lijk mee eens. Als hij draait vindt ik ook dat hij net zo snel of zelfs sneller reageert als XP. Wat ik nu nog irritant vind is dat er van die stotteringen komen dan gaat ff mijn muis en muziek wat stotteren en langzamer. Heb jij hier geen last van?
Tot nu toe geen last gehad van stotteringen, maar ik ben er ook nog niet veel mee bezig geweest.
Wanneer ik wat tegenkom meld ik het wel. :o

TnI 4 Life

Verwijderd

Af en toe bij weinig bijzondere handelingen is mn CPU 100% belast.
Hierdoor krijg ik idd ook die stotteringen en storingen.

Ik weet niet waar het mee te maken heeft, maar ik wacht wel totdat ik weer een PC heb ipv een laptop.
Dan ga ik actief met Vista bezig :)

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 12:27

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb Vista RC1 geinstalleerd op VMware maar geen geluid.

Als ik in Device Manager kijk zie ik de SoundBlaster kaart er niet tussen staan. Ook de onboard Realtek staat er niet.

Ik heb Scan Hardware gedaan maar dat mocht niet baten.

Iemand enig idee hoe ik deze hardware aan de praat krijg?

Ik draai op een Asus A8N-SLI
AMD 3200+
Geforce 6600GT
2gig ram
HD 80 gig WD
SB Live

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

razoon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:34:

Als ik in Device Manager kijk zie ik de SoundBlaster kaart er niet tussen staan. Ook de onboard Realtek staat er niet.

AMD 3200+
Geforce 6600GT
2gig ram
HD 80 gig WD
SB Live
Ik heb wel een idee. Neem de handleiding van VMware er even bij. 8)7

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
razoon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:34:

AMD 3200+
Geforce 6600GT
2gig ram
HD 80 gig WD
SB Live
Zie je bij VMWare (onderin) wel en luidspreker staan? Anders moet je de VMWare sessie ff afsluiten en dan ff de soundcard teovoegen (VMWare Tools btw geinstalleerd?)...

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

TheVMaster schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Zie je bij VMWare (onderin) wel en luidspreker staan? Anders moet je de VMWare sessie ff afsluiten en dan ff de soundcard teovoegen (VMWare Tools btw geinstalleerd?)...
Ik zie wel een luidspreker maar de tooltip zegt dat er geen audio output device is installed
VMWare tools heb ik geinstalleerd ja.

[ Voor 4% gewijzigd door razoon op 31-08-2006 14:43 ]

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
Ik had dinsdag geprobeerd Vista Pre RC1 te installeren maar dat lukte steeds niet. Ik heb een RAID opstelling met twee Raptor 74GB schijven, waarop ik een lege partitie voor Vista gemaakt had. Wanneer ik van de cd opstart en het setup menu afging kreeg ik steeds een bsod bij het laden van de RAID driver.
Dit gebeurde bij laden vanaf diskette en usb device.
Na een aantal pogingen ben ik er maar mee gestopt. Gisteren heb ik het nog een keer geprobeerd maar nu via de upgrade mogelijkheid. Dus in XP de cd opstarten en upgrade selecteren. Tijdens het setup menu geeft Vista aan dat het niet mogelijk is om te upgraden ivm een NL XP.
Dan kan je wel kiezen om verder te gaan met een schone installatie. Je moet dan ook de RAID drivers installeren maar dat doet hij dus al in de XP omgeving. En dat gaat wel goed.

Eerste indruk, na de Beta 2 versie te hebben geprobeerd, is VET!! Veel sneller en stabieler.
Ik ga vanavond wat software installeren en een aantal games. Ik ben benieuwd.

Ik had trouwens ook last van de Nvidia bug dat er na de installatie van de drivers een zwart scherm tevoorschijn kwam. Ook deed m'n audio het niet maar dat had ik ook al in de Beta 2 versie. Ik heb daarna gewoon de driver cd van mijn asus P4P800-e DeLuxe bord gepakt en dat werkte perfect.

Asus P4P800-E DeLuxe
Prescott 3.0Ghz@3.4Ghz
XFX 7800GS Extreme Edition
2 * 512mb pc3200
2 * Raptor 10k 74GB in RAID
Windows XP Home

• Sjah
Ben ik de enige die hem niet zoveel sneller vindt dan beta2? Vooral de speed van Explorer mag van mij nog wel omhoog, of is een p4 2.66 te matig voor het toch niet zo zware Explorer?

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
Niemand die problemen heeft met de ingebakken versie van MediaCenter in Vista? Bij mij loopt ie op willekeurige momenten vast...

Voor de rest werkt hij tot nu toe erg goed, geen stottering van het geluid, wel eens dat zonder iets te doen de cpu naar 100% gaat. Echter blijft het geluid dan goed doorspelen.

Als mediacenter nu nog goed zou werken...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TranceSetter schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:18:
Niemand die problemen heeft met de ingebakken versie van MediaCenter in Vista? Bij mij loopt ie op willekeurige momenten vast...

Voor de rest werkt hij tot nu toe erg goed, geen stottering van het geluid, wel eens dat zonder iets te doen de cpu naar 100% gaat. Echter blijft het geluid dan goed doorspelen.

Als mediacenter nu nog goed zou werken...
Ik zou zeggen, submit de bug naar Microsoft :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Bart1983 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:08:
[...]

Dat Had ik ook met de Beta 2. Met Pre-RC1 heb ik daar geen last meer van. Ook werken er nu veel meer spellen vlekkenloos. Het is alleen jammer dat m'n webcam als enige apparaat niet goed herkent wordt. Al ligt het geheugengebruik twee keer zo hoog als in XP heb je er niet echt last van. Ook voelt het allemaal een stuk sneller aan dan op XP. Het lijkt wel of menutjes sneller verscheinen. Waar XP nog al eens druk op de schijf aan het lezen was, verschijnt nu het menutje direct. Op een of andere manier is de user account protection ook verbeterd. Hij komt niet meer zo irritant over. Al is het nog wel een ding wat ik waarschijnlijk binnenkort de nek weer om ga draaien.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
dbzfan schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:04:
Ik wil een laptop kopen. Deze heeft een ATI Radeon X200M GPU met 64 mb geheugen... Zal ik hiermee Vista volledig kunnen draaien? Dat wil ik eigenlijk wel met een schuin oog op de toekomst.
Dat staat in de fantastische TS _/-\o_
Om Windows Vista vlekkeloos te gebruiken, heb je een vrij krachtige pc nodig waarvan vooral de grafische kaart zwaardere taken moet aankunnen (minstens een GPU die volledig DirectX9 en later het Windows Display Driver Model ondersteunt) om ook over Aero Glass te beschikken, in het andere geval krijg je dus Aero Basic. Kijk hier om te weten of jouw GPU Aero Glass ondersteunt: http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=6957

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Opvallend hoeveel mensen hier de RC1 al draaien, terwijl deze nog niet eens uit is. :p ;)

>>>insert witty remark here<<<

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TommyCP schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:03:
Opvallend hoeveel mensen hier de RC1 al draaien, terwijl deze nog niet eens uit is. :p ;)
Nee? Dacht het wel hoor :)
* Phyxion heeft het idee dat TommyCP een tijdje onder een steen gewoond heeft >:)

Verwijderd

Ik wil net replyen:
Op 29 augustus 2006 heeft Microsoft een pre-RC1 build vrijgegeven voor het publiek (gelimiteerde beschikbaarheid!) - deze kan je hier downloaden: Vista Pre-RC1 download voor de eerste 100,000 downloaders. Let wel op - je hebt al een beta key nodig om deze te kunnen gebruiken :)

RC1 moet nog komen, ik heb net zelf 5552 geprobeerd, en dit is een pre ;)

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
(FnF woont langer onder die steen dan TommyCP)

Op 29 augustus 2006 heeft Microsoft een pre-RC1 build vrijgegeven voor het publiek (gelimiteerde beschikbaarheid!) - deze kan je hier downloaden: Vista Pre-RC1 download voor de eerste 100,000 downloaders. Let wel op - je hebt al een beta key nodig om deze te kunnen gebruiken :)

Ik heb ook probleem met me audio, na een tijdje begint het enorm te stotteren, een soort ruis ofzo. Als je een tijdje geen muziek meer luisterd is de ruis weg ...

Ook hangt hij toch wel eens wat vaker gewoon als je een aantal schermen open hebt en vanalles aan het doen bent. Moet je even wachten en dan wil ie wel weer.

Verder vind ik alles erg lkkr werken :)

/// alleen jammer dat deamon tools niet geinstaleerd kan worden :|

[ Voor 5% gewijzigd door Thimp op 31-08-2006 17:15 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:11:
Ik wil net replyen:

RC1 moet nog komen, ik heb net zelf 5552 geprobeerd, en dit is een pre ;)
5552 en 5536 schelen nagenoeg niks.
Dj Omith schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:13:
(FnF woont langer onder die steen dan TommyCP)

Ik heb ook probleem met me audio, na een tijdje begint het enorm te stotteren, een soort ruis ofzo. Als je een tijdje geen muziek meer luisterd is de ruis weg ...

Ook hangt hij toch wel eens wat vaker gewoon als je een aantal schermen open hebt en vanalles aan het doen bent. Moet je even wachten en dan wil ie wel weer.

Verder vind ik alles erg lkkr werken :)

/// alleen jammer dat deamon tools niet geinstaleerd kan worden :|
DT3.33 werkt wel.

• Sjah
Nou die memory diagnose van Vista is wel effectief, vond fouten. Memtest 86 vond die ene fout ook, dus daar zit ik mooi.... |:( (heb verder nooit crashes) Helaas geeft die Memory geen info wat de fout was, slechts het advies om contact op te nemen met je fabrikant. Wel een duidelijk advies: geheugen is kaduuk volgens Vista. Denk dat ze gelijk hebben, andere timings had geen effect in Memtest 86.... :|

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 31-08-2006 17:53 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb laatst die nieuwste pre RC1 geinstalleerd, maar ik krijg met mijn Ati kaart regelmatig artifacts in beeld. Voornamelijk als het beeld even weg fadet, bijv. als user account control om bevestiging vraagt. Het hele beel dis dan scrammbled, behalve het dialoogschermpje zelf. Met beta2 had ik dit niet.

Ik heb de Ati drivers al geinstalleerd voor mn X800. Meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 31-08-2006 18:00 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Dat is gewoon een driverprobleempje, had ik ook met beta 2.

Verwijderd

Ik heb nu die Vista Pre-RC1 in een Virutal PC (512MB RAM, 16GB hdd) draaien.
Maar mijn eerste impressie is: traag als dikke stront.

Mijn pc zelf heeft deze config:
Intel 3Ghz (Prescott), 1024MB RAM PC3200, P4P800 Deluxe, 36GB Raptor (OS), 80GB (Media, 7200rpm), 150GB Raptor (Games), Geforce 6800 Ultra.
Die Vista Virtual pc staat op de 150GB Raptor.

Ligt zoiets nu puur aan Virtual PC (dus kan ik beter een aparte partitie maken?), of is Vista te zwaar voor m'n pc (wat mij niet het geval lijkt).

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:06:
Ik heb nu die Vista Pre-RC1 in een Virutal PC (512MB RAM, 16GB hdd) draaien.
Maar mijn eerste impressie is: traag als dikke stront.

Mijn pc zelf heeft deze config:
Intel 3Ghz (Prescott), 1024MB RAM PC3200, P4P800 Deluxe, 36GB Raptor (OS), 80GB (Media, 7200rpm), 150GB Raptor (Games), Geforce 6800 Ultra.
Die Vista Virtual pc staat op de 150GB Raptor.

Ligt zoiets nu puur aan Virtual PC (dus kan ik beter een aparte partitie maken?), of is Vista te zwaar voor m'n pc (wat mij niet het geval lijkt).
VirtualPC is duidelijk niet gemaakt voor Vista. Ik heb hier zelf ook even mee zitten experimenteren, maar 3 minuten wachten voordat het startmenu open gaat is niks. Geef mij wat dat betreft VMWare maar :)

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:08:
[...]

VirtualPC is duidelijk niet gemaakt voor Vista. Ik heb hier zelf ook even mee zitten experimenteren, maar 3 minuten wachten voordat het startmenu open gaat is niks. Geef mij wat dat betreft VMWare maar :)
Kun je Vitual PC gevallen laden in VMWare? Of moet ik een complete setup opnieuw gaan draaien zodra ik VMWare heb geinstalleerd?

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:09:
[...]

Kun je Vitual PC gevallen laden in VMWare? Of moet ik een complete setup opnieuw gaan draaien zodra ik VMWare heb geinstalleerd?
Ja, dat is mogelijk, VMWare ondersteund .vmc bestanden. Of alles nog perfect zal draaien, weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet, de kans is wel aanwezig dat je toch nog een complete setup opnieuw moet doen. Maar, laat het even weten, want misschien is dit de manier om Beta2+ builds toch op VMWare Workstation te draaien :) Want als je ze via VMWare Server installed hebt, werkt het ook op VMWare Workstation. Ben benieuwd :Y)

• Palomar
  • Niet online
imo moet je niet over performance gaan zeuren als je het draait op een virtuele machine.... Dat is altijd trager, vooral de niet meetbare dingen als response en beeldopbouw.

Vista draait bij mij prima. Misschien nog wel sneller dan XP (qua gevoel).

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Mijn buurman heeft vista beta 2 op zijn nieuwe pc gekregen, en alles op 1 ding na werkt prima. Op een of andere manier wil de hardware acceleration niet aan of herkend worden. De drivers van de videokaart staan wel geinstalleerd, maar bij het opstarten van windows staat er op het welkomsscherm geen informatie bij de video adapter, net als bij directx diagnostics. In de device manager staat deze wel goed. De hardware acceleration staat wel aan, maar als je bijvoorbeeld minesweeper opstart, krijgt je de melding dat hardware acceleration niet aan staat of ondersteund wordt.

Hij draat build 5384, met een geforce 7300GT kaart. In de forceware release notes van de vista driver van nvidia staat het volgende: The default video decoders in Windows Vista do not yet take advantage of hardware acceleration. Betekend dit dat ik nog aparte vista drivers voor hem moet installeren voor de hardware acceleration? Lijkt me stug, zeker aan gezien in deze en de voorgaande topics ik niets hierover heb kunnen vinden...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
The default video decoders in Windows Vista do not yet take advantage of hardware acceleration

aka, JA de door "microsoft Corporation" standart mee geleverde dingen gebruikt hij (windows vista) nu...

dus ff kijken of de drivers van Nvidia.com installeerbaar zijn op de 1 of andere manier ;-)

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Installatie werkt lekker moet ik zeggen (pre-RC1 build 5552) op mijn nforce 2 mobo. Zonder moeite de SATA drivers selecteren en gaan met die installatie. Eenmaal in Windows vind ie alles behalve mijn Apple Cinema scherm en de Soundblaster Audigy.

Na het installeren van de beta drivers van Creative zit ik nu met het probleem dat met stereo muziek afdraaien de 2 rear speakers niets van zich laten horen. De test van Vista zelf werkt gewoon met alle boxen. Iemand hier ervaring mee om dit werkend te krijgen voor 5.1 speakers?

[ Voor 79% gewijzigd door potatox op 31-08-2006 19:39 ]

--

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Hoedje schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:20:
[...]

Dat staat in de fantastische TS _/-\o_

[...]
Ja daar had ik al gekeken... Daar staat de 200 niet tussen... Maar het lijkt mij gek dat Vista niet zal draaien op een gloednieuwe laptop :/

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Microsoft.... :(

Werkte in de Beta 2 mijn scherm van de Asus A2 notebook niet (SIS650 chipset&GPU), maar wel mijn externe adapter, in build 5472 deed hij dat gelukkig weer wel. Ik dik tevreden, zo kon ik mijn notebook heel goed gebruiken voor windows Vista (al die grafische meuk is toch niet nodig voor een laptop).

Helaas zijn de goede drivers er met de pre-RC1 weer uitgegooid. Nu zit ik met dezelfde drivers als uit de beta 2 te werken, en die doen het dus niet goed. :( Ik zou niet weten hoe ik ze uit build 5472 moet halen. Ik hoop wel dat ze er in de final inzitten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• maratropa
  • Niet online
Raaah! :) Ik heb het knopje "switch windows" gedelete ofzo! Is daar uberhaupt een shortcut voor maar eigenlijk wil ik het knopje ook wel weer terug snik.

Ikhebbetalikhebbetal!!!

Windows toets + TAB!

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 31-08-2006 20:36 ]

specs

• ThaStealth
  • Laatst online: 11-09 10:19
Ik heb een probleem met mijn Vista 5552 install op VMWare, het probleem kan simpel uitgelegd worden:
Hij boot niet
Hij loopt de installatie netjes door en wil gaan rebooten om Vista te starten, op dat moment krijg ik alleen het volgende scherm en verder dan dat komt ie niet:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stealth/screen.jpg

Ik heb Vista al een paar x geinstalleerd op de VM maar hij blijft hangen bij dat scherm, op dit moment ben ik een andere load van vista naar binnen aan het halen.

Mijn systeem (weet niet of het in deze zaak belangrijk is maarja):

AMD FX-62
2 GB Corsair DDR2 800mhz
Asus X550
Asus M2N32-WS

Mess with the best, die like the rest

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ThaStealth schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:44:
Ik heb een probleem met mijn Vista 5552 install op VMWare, het probleem kan simpel uitgelegd worden:
Hij boot niet
Hij loopt de installatie netjes door en wil gaan rebooten om Vista te starten, op dat moment krijg ik alleen het volgende scherm en verder dan dat komt ie niet:

[afbeelding]

Ik heb Vista al een paar x geinstalleerd op de VM maar hij blijft hangen bij dat scherm, op dit moment ben ik een andere load van vista naar binnen aan het halen.

AMD FX-62
2 GB Corsair DDR2 800mhz
Asus X550
Asus M2N32-WS
VMWare Workstation ondersteunt het helaas niet, de gratis VMWare Server zou het wel moeten doen :/

• Zwelgje
  • Laatst online: 13:10
FnF schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:00:
[...]

VMWare Workstation ondersteunt het helaas niet, de gratis VMWare Server zou het wel moeten doen :/
confirmed :/

* Zwelgje stapt uiteindelijk toch over naar VirtualServer 2005 R2 SP1 en als Longhorn straks zijn eigen hypervisor heeft en uiteindelijk superieur aan Esx gaat worden gaat ook Esx>>[exit]

A wise man's life is based around fuck you

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zwelgje schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:02:
[...]

confirmed :/

* Zwelgje stapt uiteindelijk toch over naar VirtualServer 2005 R2 SP1 en als Longhorn straks zijn eigen hypervisor heeft en uiteindelijk superieur aan Esx gaat worden gaat ook Esx>>[exit]
Hij draait niet geweldig op VS2005 R2 SP1. Ik moet nog testen of het beter draait op SP2, maar verwacht het eigenlijk niet. VMWare is en blijft gewoon nog steeds beter dan VS.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
gladiool schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:34:
Raaah! :) Ik heb het knopje "switch windows" gedelete ofzo! Is daar uberhaupt een shortcut voor maar eigenlijk wil ik het knopje ook wel weer terug snik.

Ikhebbetalikhebbetal!!!

Windows toets + TAB!
Moet je de shortcut nog hebben? 'k kan hem wel ff zippen :)

• Sjah
Een shortcut zippen? :z O-)

• maratropa
  • Niet online
Nja die shortcut is nog wel weg ja snik.

specs

• Sjah
ik ga Vista Business en Home Basic ff installen, kijken hoeveel je mist. Dat kan namelijk als je geen key invult, dan mag je gelijk welke versie 2 weken evalueren, voordat die om je key en activatie gaat vragen. Goeie stap van Ms om het zo te doen.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Heb vista uiteindelijk wel draaien gebreken op m'n Asus P5GDC mobo, en het geluid ook door de XP set van C-Media te installeren. De speaker jack detechtie is niet goed, maar na wat heen en weer pielen gaat het wel.

Ik heb de install op een single ide gedaan, en maar goed ook want de Silicon access S-ata raid kan ik niet aan de gang krijgen.

Vista zelf draait lekker, met 2048Mb ram geen punt, de Nvidia 6600 kan het goed aan, en Airo is glas helder. Memverbruik is wel goed ook, ongeveer 500 mb na standaard install.
Door het ontbreken van de s-ata driver support kan ik toch niet echt overgaan, m'n normale bootdisks zijn n.l. 2x raptor op s-ata..

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Zwelgje
  • Laatst online: 13:10
FnF schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:04:
[...]

Hij draait niet geweldig op VS2005 R2 SP1. Ik moet nog testen of het beter draait op SP2, maar verwacht het eigenlijk niet. VMWare is en blijft gewoon nog steeds beter dan VS.
nog wel voorlopig, maar ik heb de plannen gezien, en ik ben bezig mijn vmware aandelen te verkopen

* Zwelgje heeft ook zijn citrix stocks al verkocht :*)

A wise man's life is based around fuck you

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tja..een shortcut is ook maar een bestandje he O-)
gladiool schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:14:
Nja die shortcut is nog wel weg ja snik.
Ik heb de shortcut ff gezipped. Klik hier om hem te downloaden :)

enneh..je moet hem wel ff unzipen naar

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 31-08-2006 22:28 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
TheVMaster schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

enneh..je moet hem wel ff unzipen naar

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Of je maakt even een shortcut aan naar C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe DwmApi #105 ;)
Dat is net zo gemakkelijk.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
biobak schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:32:
[...]

Of je maakt even een shortcut aan naar C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe DwmApi #105 ;)
Dat is net zo gemakkelijk.
whehe dat kan natuurlijk ook :) Alleen kon ik dat zo 123 niet vinden :p

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ik heb vista build 5532 nu 2 dagen draaien en ik erger me toch aan het gedrag van windows. Het dwingt je af en toe om keuzes te maken die je niet wilt maken of die zo onnodig of ongewoon zijn dat ze niet zoveel aandacht zouden hoeven te eisen. Een aantal voorbeelden:\

- Vista net geinstalleerd en het begint al gelijk te klagen over het back-uppen van mijn bestanden.
- Solitair zeurt ofdat ik mijn spel wil opslaan.
- Een stuk hardware kan niet worden geinstalleerd. Ik geef aan dit ongeinstalleerd moet blijven, maar toch geeft windows aan dat het nog steeds een stuk hardware ongeinstalleerd bezit bij elke reboot.
- Internet explorer opent standaard 2 tabs. Wil ik IE afsluiten dan vraagt ie me ofdat ik alle tabs wil sluiten. Wie begon er nou?
- Die UAC zet ik af omdat het voor mij als ervaren windows gebruiker niets extra's kan toevoegen. Maar nu blijft windows steeds zeuren dat het uitstaat (dat weet ik, heb het zelf uitgezet!)

En zo blijft het gebekvecht tussen mij en vista doorgaan. Ik wordt moe van die wolkjes rechtsonder in mijn scherm, laat me gewoon met rust en mijn ding doen. Als ik iets wil, dan vraag ik het wel.

Tenslotte valt me nog steeds op dat de CPU vaak naar de 100% schiet bij vrij lichte handelingen (zoals het openen van windows verkenner). En dit bij een P4 3Ghz met 1 GB ram... zou niet moeten kunnen toch?

Ik HOOP dat ze nog even flink gaan sleutelen aan Vista. Het ziet er leuk uit, het is stabiel. Maar verder irritant en wil nog wel eens struikelen over zijn eigen veters.

www.gijsbesselink.com

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben het er mee eens dat Vista erg druk is. Alleen dat Start menu al. Het is misschien wel een verbetering ten opzichte van XP, maar ik denk dat veel gebruikers hier geen raad mee weten. Om over het configuratiescherm nog maar niet te spreken. Ik weet niet hoe een gewone huis-tuin en keuken gebruiker hier ooit wijs uit moet kunnen.

Ik heb gisteren een groot deel van de dag in Vista zitten spelen en daarna ben ik teruggegaan naar Mac OS X. Het voelt dan net alsof je in een oase van rust terecht komt. Microsoft zou best wat meer kunnen kijken naar de eenvoud van OS X. Dan mag Apple een beetje van de looks van Vista overnemen :) (de nieuwe dialog boxen vind ik bijvoorbeeld wel geslaagd)

• Sjah
yup, Vista is een beetje bemoederend, jammer, je hebt steeds minder het idee dat je met je eigen pc werkt. Iemand zei het hier al, beetje dubbelzinnig dat Vista. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Nu online
Ziet er goed uit de laatste versie van Vista. Had nog 'n lege HD liggen, en die erin gezet. Vista installeren gaat snel en goed, enige wat bij mij niet herkend werd is mijn Audigy 2 ZS Platinum Pro. Op de site van Creative de beta drivers (Creative Sound Blaster Audigy series Vista Beta Driver 2.10.0000) gedownload en het werkte. Gaf wel 'n aantal foutmeldingen bij het installeren (inf was niet goed of up todate)

Heb nog wel een uitroep teken in apparaatbeheer: nl. de game poort van de geluidskaart. Deze wordt niet geinstalleerd. (niet dat ik deze gebruik, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb weer even wat reacties verwijderd - blijven we wel een heel klein beetje letten op de topic waarschuwing? :)

Verder - helemaal mee eens met de drukte van Vista - op een schone installatie van Vista zelf opent hij gewoon veel te veel notification-tray icons:
  • Backup waarschuwing
  • Windows Update nag
  • Batterij status
  • Netwerk status
  • Windows defender status
  • Security Center waarschuwing dat je geen AV hebt
en nog een paar - echt veel te druk en afleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste officele beta versie draaiende op mijn systeem, 5535 is dat.

1. Blauwe schermen waarschijnlijk door oude beta drivers voor mijn SB X-fi extreme music.
2. Media center gedeelte is nog niet af;
- maar je kunt wel oude plug-ins draaien van MCE 2005 en deze worden ook netjes geinstalleerd met een mooi icoontje in programs.
- DVD's die op je hardeschijf staan kun je niet direct bekijken in de map video's, bestanden worden niet herkend als videoebestand door Vista.
3. Spel ondersteuning is beter Brothers in Arms 'Road to hill 30', start nu gewoon op(wel traag qua beeld opbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daventry
  • Laatst online: 21-04 10:00
Vista heeft echt iets weg van een Tamagotchi (u weet wel - zo'n Japans ding dat constant met je wil spelen) ja ...

Het lijkt bijna alsof hij denkt dat je uit verveling achter je PC kruipt en hij je wil entertainen met nog-een-andere-manier-van-update of een andere willekeurige beheerstaak.

Nog eentje dat ik minder fijn vond: ik start MediaPlayer voor het eerst op; krijg zo'n mooi wizardje - waarin ik uiteraraard elke optie die van ver lijkt op "haal zooi van Internet om je muziekcollectie stiekem te controleren" uitschakel.

Daarna wil Vista weer met me spelen en mij "helpen" alle muziek die ik heb te importeren. Was niet helemaal de bedoeling; maar een kinderhand is gauw gevuld dus gun ik hem dat pleziertje en wijs ik hem door naar mijn externe harde schijf.

Wat later (echt verbluffend snel dat ding) komt daar dan ook een lijst van de nummers die ik op die schijf heb staan MET albumcover er naast. Dus ofwel is Vista een stout kindje dat mijn voorkeuren negeerde ofwel staan er op die installatie dvd een hele hoop album covers (zou de grootte verklaren ...)

Voor de rest tot nu toe geen problemen gehad met pre-RC1 - de NVidia drivers wilden niet van de eerste keer, maar dat heeft blijkbaar zichzelf gefixt nu

(oh en met onbeschrijfelijk veel pijn in het hart moet ik toegeven dat IE7 fijner en sneller werkt dan Firefox ... alleen dat ie bij opstarten dat tweede tabje met Windows Live Zoek meuk opstart vind ik er een beetje over)

[ Voor 8% gewijzigd door Daventry op 01-09-2006 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

ThaStealth schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:44:
Hij boot niet

[afbeelding]

AMD FX-62
2 GB Corsair DDR2 800mhz
Asus X550
Asus M2N32-WS
Je installeert het eerst met VMWare Server en installeert tools. Daarna verwijder je Server en installeert Workstation.
Dan kun je de VM's starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Daventry schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 05:58:
Nog eentje dat ik minder fijn vond: ik start MediaPlayer voor het eerst op; krijg zo'n mooi wizardje - waarin ik uiteraraard elke optie die van ver lijkt op "haal zooi van Internet om je muziekcollectie stiekem te controleren" uitschakel.

Wat later (echt verbluffend snel dat ding) komt daar dan ook een lijst van de nummers die ik op die schijf heb staan MET albumcover er naast. Dus ofwel is Vista een stout kindje dat mijn voorkeuren negeerde ofwel staan er op die installatie dvd een hele hoop album covers (zou de grootte verklaren ...)
dit gedrag zit al enkele versies in WMP hoor :p. Automatisch licenties ophalen van het internet is btw erg handig wanneer je met drm beveiligde content te maken hebt (of geencrypteerd webstreams, waarmee ik veel moet werken)

Downloaden van albumcovers heeft weinig te maken met privacy, me dunkt (zelfs in winamp is dit een standaard feature) en moet je in het optiemenu uitschakelen als je hier echt zo allergisch aan bent (om welke reden dan ook)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik heb gisteren een paar uur lang 5552 gedraaid, en het zag er prima uit; stukken sneller en weer mooier dan 5472.

Nu had ik alleen 1 probleem: ik kon met geen mogelijkheid mijn 5552 machine benaderen via Remote Desktop vanaf mijn Ubuntu 6.06 bak...

Ik heb alles geprobeerd: VNC, RDP, RDPv5, tsclient, krdc, rdesktop, xvncviewer, xvnc4viewer, maar niets werkte? :? 'Connection closed', ondanks dat ik alle firewalls en andere Security-zaken had uitgeschakeld 8)7

Iemand een idee? Zal ik het rapporteren als bug?

Ik ga het vandaag nog een keer proberen met een schone 5536 install; kijken of dat wel werkt. En daarna nog maar een keer 5552... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Dutch2007 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:08:
The default video decoders in Windows Vista do not yet take advantage of hardware acceleration

aka, JA de door "microsoft Corporation" standart mee geleverde dingen gebruikt hij (windows vista) nu...

dus ff kijken of de drivers van Nvidia.com installeerbaar zijn op de 1 of andere manier ;-)
die staan dus al geinstalleerd, alleen is vista het niet op ieder punt het daar mee eens...

Enkel de device manager vindt dat de drivers geinstalleerd zijn, de rest van windows nog niet?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:46:
zo, vanavond pre-rc1 van vista geinstalleerd op een nieuwe harde schijf. Ging helemaal vlekkeloos. Alle drivers werden automatisch door Vista van het internet geplukt. Het werkt als een zonnetje.
Mooi, snel en zonder fouten (bij mij dan) zit ik nu lekker te vista-en.

Specs:
amd 64 3200+
1270 MB DDR
320 GB Maxtor SATA 2
Geforce 7600GT XXX 256MB

Mijn USB harde schijf die onder XP bijna niet te gebruiken was omdat hij op instorten staat heb ik in 2 uurtjes nog 100GB af kunnen halen zonder problemen.

Nee, hier werkt Vista als een zonnetje! Dat mag ook wel 's gezegd worden. :)
Positieve post :)

Ik heb vannacht de 5552 editie naar beneden gehaald en nu hoop ik dat de bugs uit 5520 verholpen zijn. Vanmiddag als ik vrij ben maar eens gaan testen. (dit is mijn 4e build die ik probeer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

5552 en 5536 schelen nagenoeg niks.

[...]

DT3.33 werkt wel.
Behalve dat er weer verbeteringen zijn doorgebracht. Omdat 5536 ook een pre-RC1 build was en deze ook een pre-RC1 build is zul je alleen opgeloste fouten aantreffen en geen grootschalige verbeteringen zoals van 5384 naar 5536 bijvoorbeeld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik heb nu een tijdje build 5536 draaien en ben er eigenlijk wel tevreden mee. Windows Media Player is veel stabieler geworden sinds Beta 2. Verrassend goed geluid onder Vista met de nieuwe Creative Beta drivers voor de Audigy 2 ZS. Krijg alleen de rating nog niet werkend. Krijg een of andere foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:20
Nog even over die 2 tabs die IE 7 automatisch opent, Windows heeft zelf 2 startpaginas toegevoegd :? , dus als je 1 van de 2 verwijderd dan opent IE standaard maar 1 pagina. Dit is te veranderen in Internet Options.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy!!!! op 01-09-2006 12:26 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:43:
[...]

Behalve dat er weer verbeteringen zijn doorgebracht. Omdat 5536 ook een pre-RC1 build was en deze ook een pre-RC1 build is zul je alleen opgeloste fouten aantreffen en geen grootschalige verbeteringen zoals van 5384 naar 5536 bijvoorbeeld/
5552 is maar één dag ouder dan 5536, 5552 is en was niet bedoeld om zo "public" te worden als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ff Home Basic bekeken, maar ik vind het een te kale versie. Aero is weg, maar je hebt nog wel skinning, dus het is niet zo dat je aan de Classic theme verplicht bent. Systeemmonitor en logboek zijn prima aanwezig, dus zo spartaans is die ook weer niet. Al met al denk ik dat die de default install wordt op de OEM pc die niet teveel mag kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Heb nu ook een dagje 5552 gebruik, en moet zeggen, een enorme vooruitgang t.o.v. beta2. En dan bedoel ik vooral de snelheid. Het loopt gewoon allemaal lekker soepel. Ook het feit dat ik nu wel geluid heb in vista (creative audigy 4) is natuurlijk een enorme verbetering, maar dat heeft meer met creative te maken dan met vista.

Had wel problemen met de installatie, kreeg elke keer al vrij snel een BSOD. Heb toen de sata raid drivers bij de installatie geladen van m'n moederbord (a8n-e), terwijl me dit eigenlijk niet nodig leek. Ik gebruik dan wel sata, maar geen raid bij de partitie waar ik vista wou installeren (wel andere). Bovendien heb ik de installatie iso met daemon tools geladen. Hierna ging de installatie vrij snel.

Wel een paar vreemde dingen:
* Ik krijg telkens een melding dat windows defender programma's heeft geblokkeerd. Het lukt me maar niet om dat weg te krijgen, of ik moet windows defender uit zetten.
* Winamp slaat niks op, als ik muziek aan de library toe voeg is winamp het bij de volgende keer dat ik het start vergeten.

Voorlopig blijf ik onder vista werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
Ik heb even een vraag mbt het updaten van de beta versie.
Enige tijd geleden heb ik de beta van microsoft gedownload van hun site, met productcode etc. Die eigenlijk niet gebruikt omdat mn xp te lekker werkte en er teveel mensen op die pc moesten werken die er niets van snaptte. Nu is dat niet meer zo en heb ik mijn eigen laptop waar nog bijna niets opstaat en het os switchen dus makkelijker maakt.

Stel dat ik die gedownloadde beta versie installeer, hoelang kan ik daar gebruik van maken zonder dat ik een licentie moet gaan kopen?
En als er nu dus steeds weer nieuwe updates komen voor windows vista, kan ik met die beta versie ook blijven updaten of moet na een jaar ofzo een nieuwe vista dvd kopen met nieuwe licentie en deze opnieuw installeren?

En als laatste, stel dat ik die Pre-RC1 versie van eind augustus nog kan downloaden, en die installeer, wat wordt het antwoord dan op de vorige vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:20
Brammel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:12:
* Winamp slaat niks op, als ik muziek aan de library toe voeg is winamp het bij de volgende keer dat ik het start vergeten.

Voorlopig blijf ik onder vista werken!
Moet je even kijken in de map waar het wordt opgeslagen of de Users wel rechten hebben, ik heb ook dergelijke problemen gehad en nadat ik de rechten had verandert ging het wel weer goed.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC1 is net vrijgegeven, alleen ik krijg in Microsoft Connect doodleuk een melding dat de download niet beschikbaar is. Iemand met hetzelfde probleem?

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=34866

EDIT: Het is nog geen public release ;) Die zal maandag wel komen vrees ik, de MSDN'ers mogen lekker een weekendje eerder rommellen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat ik die gedownloadde beta versie installeer, hoelang kan ik daar gebruik van maken zonder dat ik een licentie moet gaan kopen?
En als er nu dus steeds weer nieuwe updates komen voor windows vista, kan ik met die beta versie ook blijven updaten of moet na een jaar ofzo een nieuwe vista dvd kopen met nieuwe licentie en deze opnieuw installeren?
1 jaar. geen update's voor het os het is rc1 en niet het eind produkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:46:
RC1 is net vrijgegeven, alleen ik krijg in Microsoft Connect doodleuk een melding dat de download niet beschikbaar is. Iemand met hetzelfde probleem?

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=34866

EDIT: Het is nog geen public release ;) Die zal maandag wel komen vrees ik, de MSDN'ers mogen lekker een weekendje eerder rommellen :)
MSDN heeft hem nu ook nog niet :P Alleen TAP en Technical Beta, ben hem nu aan het downloaden. Hoop dat de problemen (in build 5536) met Flash en DivX gefixed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:21:
[...]
MSDN heeft hem nu ook nog niet :P Alleen TAP en Technical Beta, ben hem nu aan het downloaden. Hoop dat de problemen (in build 5536) met Flash en DivX gefixed zijn.
Is deze weer te activeren met de Beta 2 key net zoals bij 5536?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dan wacht ik even tot ik me hebberige handjes heb gelegd op deze RC, voordat ik Vista opnieuw install, nu in de Business versie (ben benieuwd, die ga ik nl. aanschaffen, laat Ultimate maar doodvallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:50:
[...]

Is deze weer te activeren met de Beta 2 key net zoals bij 5536?
The images posted first will be for x86 and x64 English. Home Basic, Home
Premium, Business and Ultimate are all in the image and can be installed
with the appropriate product key. You will not need a new key for this
build. Existing beta 2 keys will work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Beter ik heb hier nog wat key's liggen nu alleen nog een download plek zoeken :X O-)

Weet je trouwens ook of het wat uit maakt kwa key of je 32 of 64 bit installeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Bart1983 op 01-09-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
nee maakt niet uit volgens mij, ik heb (toen ik mijn key nog niet kwijt was 8)7) met mijn key zowel x64 als x86 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik kreeg al een email dat RC1 (Build 5600) was vrijgegeven. Zal hem ook maar eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Naja, heb ik net de pre-RC1 geïnstalleerd, is de RC1 alweer klaar :P

Wat zijn de verschillen met de pre-RC1? Of zijn die alleen met moeite te vinden?
Iemand al ervaringen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24

Raphaelo

boeiend!!

weet iemand eigenlijk of je al een beetje kan gamen met windows vista RC1? het enige stukje over gamen met vista is nog van "Beta 2"...

originele signatures zijn top!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.

• De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.