Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ja maar is gewoon pre-rc1 build 5552CodeIT schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:20:
[...]
Is dat RC1 die hier genoemd wordt: http://www.infoworld.com/...8/28/HNrc1imminent_1.html ?

Learn to forget...
Dan zou je beta 2 originele key moeten hebben.martieadams schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:27:
Hoe kom ik aan een fatsoenlijke activitie key? Op de site staat niks erover maar het lijkt me dat ze wel key's weggeven als ze ook laten downloaden of is dit weer een stukje microgeschaft logica...
Ik kreeg ook geen Glass te zien. Bij mij kwam het omdat ik nog geen rating had gekregen. Nadat ik de pc had gereboot en had laten raten ging Glass wel aan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:55:
Heeft iemand een idee hoe ik Aero Glass aanzet onder deze build. Bij een vorige build ging het automatisch, maar dit keer niet meer.
uhm...
Van MS:Smoonshine schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:23:
Hoe zit dat trouwens met nieuwe beta versies. Kun je je oude versie gewoon upgraden of vergt dit weer een nieuwe installatie?
We are pleased to announce the release of Pre-RC1 build 5536.16385! This
build represents significant progress incorporating your Beta 2 and 5472
feedback. We ask that you please download, burn and install a copy of this
build as soon as possible. Immediately afterwards we ask that you report
any problems you encounter. Please note the following recommendations:
Upgrade!
If you have the time, please install Windows XP Professional or Home and
upgrade. This is the preferred test path for this build. If you cannot
upgrade from XPSP2 then clean installs or upgrades from Beta 2 X86 are OK
too. Upgrades from any other X86 build are not supported, not of interest
to us, and should not be performed.
Dus wel graag vanaf Beta 2 en XP maar liever niet van andere builds.
Thanks, PieperM is alleen nieuwsgierig hoe je die gevonden hebt....Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:12:
Voor wie snel is: Microsoft heeft 100.000 publieke download slots voor build 5536:
http://download.windowsvi...w/prerc1/en/download.html
Prima build overigens! Zelfs op mijn oude bak draait ie prima, zeker net zo snel als XP.
Ik vind de snelkoppelingen op het bureaublad nog steeds te groot en ook het op komen van UAC loopt nog niet soepel. Maar voor de rest thumbs up!
"Non scholae sed vitae discimus"
Ik werk bij een niet nader te noemen computerzaak, is het nou toegestaan om deze RC1 op een demo pc te instaleren om klanten een beetje warm te laten lopen voor Vista? 't lijkt me dat je het 90 dagen mag gebruiken, maar in dit geval zit er een commercieel tintje aan...
Ik wil zeker zijn dat het mag, want we zijn een grote zaak..
Is er iemand die hier al uitsluitsel over kan geven (of heeeeeeeeeeeeeel misschien een workaround)?
Als je het zeker wilt weten moet je tijdens de installatie ff de eula (Software License Agreement) lezen.blup schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:55:
ik ben bezig met t downloaden van 5536, ik had er alleen een vraagje over.
Ik werk bij een niet nader te noemen computerzaak, is het nou toegestaan om deze RC1 op een demo pc te instaleren om klanten een beetje warm te laten lopen voor Vista? 't lijkt me dat je het 90 dagen mag gebruiken, maar in dit geval zit er een commercieel tintje aan...
Verwijderd
Als ik vista instaleer krijg ik maar 16 kleuren 640*480.
als hij instaleerd moet je dan al niet meer kleuren hebben als 16 als hij je kaart herkend?
Als hij eenmaal is geinstalleerd, en ik gebruik de laatste drivers van de ATI site voor vista kan ik mijn kaart nog steeds niet gebruiken.
Nu denk ik dat ik mischien een irq conflict heb maar weet niet hoe ik dat moet veranderen.
Heeft iemand vista aan het werk gekregen met een his x850xt pe ?
Of heeft iemand een oplossing of een zelfde ervaring van dit probleem.
Ik heb verder niets aan kaarten in mijn computer zitten
Specs:
ASUS a8r32-mpv deluxe
amd x2 4400 +
mem 2* 512 geil
His x850xt pe
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 21:49 ]
welke van de 2 is nou de besproken RC1?
[ Voor 30% gewijzigd door blup op 29-08-2006 21:52 ]
Dit probleem heb ik ook gehad, bij mij hielp het om niet het installatie programma van creative te gebruiken, maar gewoon de installer uit te pakken m.b.v. winrar en dan windows in de map de drivers te laten zoeken, werkt super nu.dog4life schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:30:
Ook ik heb 5536 maar is geinstalleerd, draait erg soepeltjes vind ik! Het enige dat niet werd herkend was mijn Audigy, de creative drivers haperen, dus binnenkort maar weer de kX drivers proberen (alhoewel ik die nog minder kans geef..)
Atlhon XP 1700+ @ Sempron 2800+ 3,3
1GB PC2700 4,1
6600 GT 128 MB 4,8 (Graphics) / 4,5 (Gaming)
Harddisk 5,2 (Seagate 80 GB SATA, partitie van 40)
overall 3,3, maar dat is dan ook gebaseerd op de laagste score
Iemand al ervaringen met andere audigy drivers?
Ik moet zeggen dat deze 5536 retesnel is in tegenstelling tot de laatste beta die ik had (50xx).
Vooral Aero doet het mooi/snel, itt voorheen! Winkey+tab
En verder het is een beta en het zijn beta drivers, dus komt dik in orde.
* BlackBurn heeft hier alle vertrouwen in.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Neeblup schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:55:
ik ben bezig met t downloaden van 5536, ik had er alleen een vraagje over.
Het is bedoeld om te testen, en niet om je bedrijf mee te draaien (wat je dan toch een beetje doet). Echter, als jij deze build gebruikt om Vista pakketjes te verkopen, zal MS er geen problemen mee hebben
Mijn geluidskaart (audigy 2 ZS) werkt nu niet meer, heb de beta drivers van creative geprobeerd, maar zonder succes. Net zoals de nforce drivers van nVidia. Deze willen ook niet installeren. En ik krijg ReadyBoost niet aan de praat op mijn nieuwe USB flashstick (BTC 1 GB). En het rating systeem werkt niet bij mij. Vista geeft een of andere fout over WinSAT aan...vreemd werkte wel in 5472.
Heb net even een spelletje gedraait (Call Of Juarez demo) en die draait eigenlijk net zoals op Windows XP.
[ Voor 6% gewijzigd door ProgMAN op 29-08-2006 23:43 ]
[edit]
Nvmd.. ben er al achter. Die pagina was dus alleen bedoelt voor deelnemers aan het Beta 2 CPP. Zonder crack kun je hier dus weinig mee.
[ Voor 23% gewijzigd door Bigs op 29-08-2006 23:43 ]
De niet publieke iso build 5536: 2,7GB
De wel publieke iso build 5536: 3,12GB
Waar zit hem al die extra MBs in?
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Nu nog wachten op beta drivers van M-Audio ...
Oh wat ik trouwens niet echt begrijp; waarom bouwen ze alle mogelijkheden die je in XP kunt bereiken met Ultramon, niet eens een keer standaard in?
Alles hoeft natuurlijk niet, maar een verlengde startbalk over je tweede monitor, en de mogelijkheid om vensters met 1 klik naar de andere monitor te werpen, dat is toch echt wel een must voor mensen met 2 of meerdere monitoren.
Verwijderd
laat, maar ik heb hem gevonden in mijn hotmail inbox van 3000 mails
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 00:25 ]
Waarschijnlijk bevat de grotere versie extra debug informatie om fouten beter op te kunnen sporen.Zyphrax schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:40:
Vreemd:
I see dead pixels...
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Ik heb hem daarstraks nog gedownload, en de publieke 5536 is toch ook maar 2,7 GB groot?Zyphrax schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:40:
Vreemd:
No GUI boot uitzetten in MSconfig.
is full-colour.
1. Click "start" (well, you know what I mean ;p)
2. type in msconfig. (msconfig appears) click on it on the list.
3. If a UAC dialog comes up, click Allow.
4. In msconfig, go to the Boot tab.
5. Check "No GUI Boot"
6. Click OK, and Restart
ik post dit omdat op mainpage iemand iets zei over het feit dat (pre) RC1 geen bootscreen had.. bij deze..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
- Centrino 735 (1.7Ghz)
- 1 GB RAM
- Mobility Radeon 9700 (64MB)
- WSXGA+ resolutie (1680x1050)
- 100GB 7200RPM hdd
Alles draait echt soepel, zelft Aero en alle transparant effecten werken probleem loos. Kan me herinneren dan je minimaal een 64MB videokaart nodig had om al op 1024 Aero te kunnen draaien. Nou ja.. onder 1680x1050 geen probleem hier hoor.
Vista ziet perfect al mijn hardware zonder enige driver cd's uit de kast te halen. Zelfs mijn ACPI knoppen en modem kan Vista zonder problemen installeren.
Wat helemaal leuk is: Elke vorige versie kon ik niet geinstalleerd krijgen op mijn Asus M6900Ne laptop. Elke keer onder setup direct een BSOD dat mijn BIOS niet ACPI complaint was. EINDELIJK is dit opgelost en kan ik nu ook Vista draaien (jammer dat ik mijn laptop vanmiddag naar Asus moet sturen voor een beurd).
--
En bij het installeren van de vista driver van de nividia site, liep hij vast. Er staat ook dat die alleen bedoeld is voor beta2, dus dat viel wel te verwachten. Weet iemand een oplossing? Een work-around om hem niet te laten crashen ofzo?
Eerdere builds liepen prima, dus ik maak me geen zorgen, het is tenslotte nog steeds geen Final versie.
What a fine day for Science! | Specs
Dus graag ervaringen
Heb dit nog niet geprobeerd, maar ik wou dit aankomend weekend eens gaan plannen, uiteraard, laat ik mijn bevindingen weten!rb338 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 07:41:
Zijn er al mensen die Vista's Media Center gebruiken? En dan bedoel ik vooral: MCE op je extended monitor (TV meestal) in full screen, gebruik makend van de officiële MCE remote. Ik heb dit namelijk met beta 2 geprobeerd maar mijn TV-beeld was heel klein. Ik hoop er stiekem ook op dat Vista niet de muispijl locked als Media Center aanstaat, aangezien ik of mijn vriendin tijdens het TV kijken nog weleens e-mail willen checken oid. Als iemand dan toch voor de TV blijft hangen is het nogal irritant dat Media Center gaat knipperen enzo.
Dus graag ervaringen
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Verwijderd
Dit kwam omdat ik mijn HDD encrypted had dmv SafeGuard Easy.
De encryptie heb ik er tijdelijk afgehaald, maar de bootsector is nog wel aangepast.
Na de installatie van Vista vanuit Windows XP, kreeg ik een blauw scherm.
Toen ik de laptop van DVD gestart had, kon ik Vista wel installeren.
De installatie heeft ongeveer 30 min geduurd.
Ik bel ze vandaag wel even, het is de bedoeling om mensen warm te laten draaien ervoor.PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:04:
[...]
NeeOfficieel in ieder geval niet.
Het is bedoeld om te testen, en niet om je bedrijf mee te draaien (wat je dan toch een beetje doet). Echter, als jij deze build gebruikt om Vista pakketjes te verkopen, zal MS er geen problemen mee hebben
en zie ik het nu goed dat deze preRC1 (5536) alweer verouders is aangezien hier al over 5552 wordt gesproken?
Verwijderd
Yep, maar wel vanaf floppy de drivers moeten installeren. Hoop dat je met nieuwe de Beta2 bedoeld.jotheman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:18:
Iemand die de nieuwe al met SiL 3114 controller aan de praat heeft gekregen? Ligt 't aan mij of is 't stom dat deze (toch wel behoorlijk alom gebruikte) controller niet ondersteund wordt...?
Dan heb je pechBar-Le-Duc schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:27:
hmm wat als jeje key kwijt bent die je van windows hebt gekregen bij beta2? Ik heb dus nu geen key meer waarmee ik de pre-rc1 kan downloaden (heb ik bijna binnen)
en zie ik het nu goed dat deze preRC1 (5536) alweer verouders is aangezien hier al over 5552 wordt gesproken?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Hoe is het gesteld met het usermanagement in de laatse build? In 5478 werkte dat alleen via omwegen (aanmaken nieuwe gebruikers etc.)
Nee, dat lukt niet, aangezien het update proces niet altijd onder Windows draaitEraZor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:37:
Na mijn toch wel behoorlijk positieve ervaringen met 5478 heb ik de laatste iso (5536) gedownd. heb ik meteen een vraagje over: MS rraadt aan te upgraden (puur om het upgrade process te testen, lijkt me) en alle feedback aan te laten staan. Nu wil ik dit best doen, maar ik kan nergens vinden of dat gaat lukken met een in daemon gemountte ISO....heeft iemand een idee voordat ik m'n werkende vista installatie vernachel?
Hoe is het gesteld met het usermanagement in de laatse build? In 5478 werkte dat alleen via omwegen (aanmaken nieuwe gebruikers etc.)
- Type secpol.msc in Run.Bigs schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 02:11:
K.. ik typ dit nu vanuit build 5536 op mijn Macbook Pro. Het ziet er best lache uit en ik moet zeggen dat IE7 wel debiel snel aanvoelt. Alleen die UAC meldingen gaan gepaard met een ontzettend irritante flits over het hele beeld. Dat is wel storend.
- Local Policies
- Security Options
- User Account control opties aanpassen
Dan heb je helemaal geen last meer van die onhandige veiligheidsmeldingen.
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Ik heb mijn 53## versie geupgrade met een in daemon gemountte ISO en ik heb geen probleem gehad. Voor zover ik weet heb ik de feedback ook aan laten staan. De upgrade kopieert gewoon weer de setup bestanden en begint als het ware een nieuwe installatie.EraZor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:37:
Na mijn toch wel behoorlijk positieve ervaringen met 5478 heb ik de laatste iso (5536) gedownd. heb ik meteen een vraagje over: MS rraadt aan te upgraden (puur om het upgrade process te testen, lijkt me) en alle feedback aan te laten staan. Nu wil ik dit best doen, maar ik kan nergens vinden of dat gaat lukken met een in daemon gemountte ISO....heeft iemand een idee voordat ik m'n werkende vista installatie vernachel?
uhm...
Heb nl. een dual boot van XP en Vista op mijn notebook staan en wil Vista gaan vervangen (complete herinstall i.p.v. update) door versie 5536. Echter zit ik op mijn werk en ligt mijn serienummer thuis

Ik zou graag op mijn werk de boel willen installeren, want dan betaald de baas
Zodra ik het eerste scherm in kleur voor me krijg (die groen/blauwe achtergrond) blijft hij superlang hangen, en stopt m'n dvd ook met draaien... ik kan de muis wel gewoon bewegen, maar om een of andere reden stopt de dvd-speler met het lezen van de dvd. Na een flinke tijd begint hij weer, maar dan doet hij het nog steeds erg langzaam.
Installeren duurt langer dan een uur, terwijl het bij de meeste mensen zo'n 20 minuten duurt.
Aan de dvd-speler ligt het (volgens mij) niet, want andere dvd's doen het wel goed, ook de Vista DVD exploren gaat zonder problemen. Heb de lens van de dvd-speler zonet ook nog schoongemaakt en zelfs dan hangt hij nog.
OK gaan we proberen! MS raadt upgrade alleen vanuit B2 aanj... iemanbd upgrade geprobeerd vanaf 5478?Smoonshine schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:29:
[...]
Ik heb mijn 53## versie geupgrade met een in daemon gemountte ISO en ik heb geen probleem gehad. Voor zover ik weet heb ik de feedback ook aan laten staan. De upgrade kopieert gewoon weer de setup bestanden en begint als het ware een nieuwe installatie.
Ben er uitSepiroth schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:42:
Weet iemand toevallig hoe je je huidige serie nummer in een geinstalleerde versie van vista kan uitlezen ?
Heb nl. een dual boot van XP en Vista op mijn notebook staan en wil Vista gaan vervangen (complete herinstall i.p.v. update) door versie 5536. Echter zit ik op mijn werk en ligt mijn serienummer thuis
Ik zou graag op mijn werk de boel willen installeren, want dan betaald de baas
Bedacht me ineens dat ik voor XP wel eens RockXP gebruikte en laat nou net dit programma ook prima zijn werk doen voor Vista
Verwijderd
Deze keer ging ik kijken hoe secuur Windows Vista is als het gaat om TxNTFS. Ik heb Vista nu onder moeilijke condities geïnstalleerd en hij heeft er geen enkele moeite mee, waar XP jammerlijk zou falen.
70 Gb NTFS partitie met 64 KB units en geen signatures bij default zodat het een lichte NTFS partitie is. Daarbij heb ik eens voor de gein wat geheugen eruit gehaald om te kijken hoe gamen zou gaan onder Vista met maar 1024 MB intern. Gamen gaat waarempel beter en dat is juist niet wat ik verwachtte. Het systeem is uitermate responsief en snel te noemen.
Conclusie over de 5536 zover:
->Stabieler. Ik kan hem nog steeds vrij makkelijk laten crashen, maar nu moet ik er meer moeite voor doen. Af is het echter nog niet.
->Sneller. Ik weet niet in hoeverre de 64 KB clusters hier van invloed zijn, maar hij is rap en responsief.
->Met @home geen problemen met het netwerk. Starten en lopen maar.
->Iets beter geluid en minder plops in MP3. Laatste 5 minuten geen enkele plop waargenomen.
->De sidebarklok heeft nu een asje in het midden en geen zwevende wijzers meer
->photogallery is reponsiever
->Geheugenverbuik is beduidend lager en dit is wel een beetje het eindresultaat. Ik denk dat we pas met deze build weten wat we kunnen verwachten qua performance.
Verwijderd
Ik heb alleen geen aero omdat ik hem niet kan activeren stel die vraag maar niet
ik praat hier over de pre rc1
[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 30-08-2006 12:54 ]
Heb je dit soort dingen wel bij MS gemeld? Juist dit soort info vragen ze expliciet om dus zeker melden wil je dat dit soort bugs er uit gaanHuntor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 07:07:
Eerdere builds liepen prima, dus ik maak me geen zorgen, het is tenslotte nog steeds geen Final versie.
Ik had ongeveer hetzelfde met de beta 2 alleen brak hij bij mij dan af, een nieuwe DVD op lagere snelheid gebrand en het probleem was weg.. Toevallig al geprobeerd?TangLeFuzZ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:05:
Volgens mij ben ik de enige bij wie het installeren echt voor geen meter gaat, als ik het zo lees.
Waar heeft XP moeite mee? Met TxNTFS bedoel je vermoedelijk transactional NTFS maar dat zit in XP er nog helemaal niet in volgens mij?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:57:
Deze keer ging ik kijken hoe secuur Windows Vista is als het gaat om TxNTFS. Ik heb Vista nu onder moeilijke condities geïnstalleerd en hij heeft er geen enkele moeite mee, waar XP jammerlijk zou falen.
Ga ik zometeen proberen, dvd's zijn alleen op, dus ik moet eerst even wat nieuwe halenelevator schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:53:
Ik had ongeveer hetzelfde met de beta 2 alleen brak hij bij mij dan af, een nieuwe DVD op lagere snelheid gebrand en het probleem was weg.. Toevallig al geprobeerd?
Videokaart drivers installeren en je PC laten ratenVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:53:
het geheugengebruik is eindelijk gehalveerd bij mij, en het voelt ook heel snel aan.
Ik heb alleen geen aero omdat ik hem niet kan activeren [mbr]stel die vraag maar niet ;)[/]
ik praat hier over de pre rc1
Verwijderd
Maar...ik heb in de vakantie windows vista gekocht (samen met PC Magazine), en heb deze geinstaleerd zoals er wordt uitgelegt.
Alemaal leuk en aardig...maar nu ik hem heb geinstaleerd geeft ie een waarschuwing over een verloopen versie oid.
Terwijl er in het tijdschrift staat dat deze versie tot februari 2007 te gebruiken is
Iemand die hier ervaring mee heeft??
Ik hoor het graag
Heb je em wel geactiveerd? Er kan dan wel een timebomb in zitten, maar je moet Vista eerst binnen 15dagen activeren.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:14:
Ik heb niet alles van dit topic doorgelzen...dus daar mijn excuus voor......
Maar...ik heb in de vakantie windows vista gekocht (samen met PC Magazine), en heb deze geinstaleerd zoals er wordt uitgelegt.
Alemaal leuk en aardig...maar nu ik hem heb geinstaleerd geeft ie een waarschuwing over een verloopen versie oid.
Terwijl er in het tijdschrift staat dat deze versie tot februari 2007 te gebruiken is![]()
Iemand die hier ervaring mee heeft??![]()
Ik hoor het graag
--
Heb je hem wel geactiveerd?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:14:
Ik heb niet alles van dit topic doorgelzen...dus daar mijn excuus voor......
Terwijl er in het tijdschrift staat dat deze versie tot februari 2007 te gebruiken is![]()
Iemand die hier ervaring mee heeft??![]()
Ik hoor het graag
Iets anders, voor de Sb Live! komen geen drivers, alleen de built-in drivers zijn er,op zich best goeie dingen, maar weet iemand hoe je de rear line-out aan de praat krijgt? Krijg alleen sound uit de voorboxen.
De laptop is een jaar oude HP NC6120:
Pentium-M 1,73
512MB DDR
60GB HDD
Intel GMA900 op 915chip.
Ik hoefde zelfs geen enkele driver na de installatie zelf te installeren, echt alles werkt direct, ideaal.
Het enige waar ik nog tegen aan loop is dat het voor mij onmogelijk is mijn PC te laten raten, hij stopt de test na een tijdje. Geen flauw idee nog waar dit in zit

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 30-08-2006 13:44 ]
Verwijderd
http://www.k-hardware.de/news.php?&news_id=5669Bar-Le-Duc schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:12:
grrr nu heb ik heb dus op dvd de nieuwste maar heb ik vorige week met mn duffe (onder invloed van valium) hoofd mn hele mail archief+key weggegooit. Wil natuurlijk niet flamen, maar is hier echt geen (iets legalere optie) voor?
je hebt geen key nodig bij installatie
A wise man's life is based around fuck you
Ik dacht er net over na, waar moet ik zijn om zulke dingen te melden? Normaal deed ik bugreports vanuit windows met die reporter tool, maar dat lukt natuurlijk nu niet.elevator schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:53:
[...]
Heb je dit soort dingen wel bij MS gemeld? Juist dit soort info vragen ze expliciet om dus zeker melden wil je dat dit soort bugs er uit gaan
What a fine day for Science! | Specs
Volgens mij is dit de tool: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=43655 - misschien dat je die ook op XP kan installeren?Huntor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:26:
Ik dacht er net over na, waar moet ik zijn om zulke dingen te melden? Normaal deed ik bugreports vanuit windows met die reporter tool, maar dat lukt natuurlijk nu niet.
Want ik begreep dat de debugcode een van de grootste redens is waarom Vista erg log reageerd en veel geheugen gebruikt.
Echte debugcode is nooit gereleased volgens mij - wel zijn er vaak versies gereleased die ver van geoptimaliseerd waren (en voor het gemak noemen we dat dan even debug code omdat niet geoptimaliseerde code vaak beter te debuggen is), ik denk dat je er van uit mag gaan dat de grootste performance winsten / memory gebruik reducatie ondertussen wel gedaan is, het zal misschien nog wel wat beter worden maar persoonlijk verwacht ik geen hele schokkende zaken meer (al kan een 1% performance verbetering in de code, voor jou net dat verschil maken tussen bruikbaraheid en onbruikbaarheid op jouw specifieke config)vormstreber schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:41:
Heeft build 5532 nog steeds een hoop debugcode erin zitten? Oftewel, gebruikt hij nu nog steeds meer resources dan de final versie. Of is is die debugcode er inmiddels uit?
Want ik begreep dat de debugcode een van de grootste redens is waarom Vista erg log reageerd en veel geheugen gebruikt.
Alles loopt een stuk soepeler dan vorige builds, ben hier al aardig tevreden mee.
1 ding waar ik mij wel aan erger, is de korte vertraging die er in de '3d flip' zit (windows toets-tab) voordat je de vensters te zien krijgt. Het scrollen door de vensters gaat gewoon soepel, maar voordat de vensters op m'n scherm komen te staan is er een kleine vertraging van een halve seconde.
Hebben jullie dat ook, of zien jullie de vensters direct wanneer je de toetsen indrukt, net als wanneer je alt-tab gebruikt?
M'n Windows Experience score:

Videokaart is een 6600GT, zou op zich goed moeten gaan... maar die zorgt wel voor de 3.2 score, dus misschien ligt het aan de kaart...
Edit:
Probleem met m'n videokaart opgelost, krijg nu met de videokaart 4.9 als score. Totaalscore 4.0, door de CPU.
Heb nog wel steeds die korte vertraging bij het starten van 3dflip...
[ Voor 9% gewijzigd door TangLeFuzZ op 30-08-2006 18:50 ]
Ik verwacht inderdaad dat de final nog een stuk beter zal worden, zeker als je denkt dat nu nog heel veel debugging code op de achtergrond aan het draaien is. Dus ook het memory en CPU gebruik zal nog een stuk lager komen te liggen. Daarnaast zal hier en daar nog aardig wat getweaked worden denk ikVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:57:
Natuurlijk heeft Exuimtum de nieuwe build al draaienWat dat betreft ben ik er als een haas bij. Nog voordat Microsoft 100.000 licenties/activaties weggaf had ik hem al draaien met alles geïnstalleerd
![]()
70 Gb NTFS partitie met 64 KB units en geen signatures bij default zodat het een lichte NTFS partitie is. Daarbij heb ik eens voor de gein wat geheugen eruit gehaald om te kijken hoe gamen zou gaan onder Vista met maar 1024 MB intern. Gamen gaat waarempel beter en dat is juist niet wat ik verwachtte. Het systeem is uitermate responsief en snel te noemen.
Conclusie over de 5536 zover:
->Stabieler. Ik kan hem nog steeds vrij makkelijk laten crashen, maar nu moet ik er meer moeite voor doen. Af is het echter nog niet.
->Sneller. Ik weet niet in hoeverre de 64 KB clusters hier van invloed zijn, maar hij is rap en responsief.
->Met @home geen problemen met het netwerk. Starten en lopen maar.
->Iets beter geluid en minder plops in MP3. Laatste 5 minuten geen enkele plop waargenomen.
->De sidebarklok heeft nu een asje in het midden en geen zwevende wijzers meer
->photogallery is reponsiever
->Geheugenverbuik is beduidend lager en dit is wel een beetje het eindresultaat. Ik denk dat we pas met deze build weten wat we kunnen verwachten qua performance.
Wat voor 6600 GT heb je?Sjah schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:26:
@ TangeleFuzz:
fvreemd ik heb ook een 6600GT, maar ik krijg een 5.1 en 4.5 geloof ik.
Ik heb een oudje (AGP) met maar 128MB ram... zou voldoende moeten zijn lijkt me?
Ik heb er wel een tijdje terug een nieuwe fan op geplaatst en sindsdien nog niet gegamed, dus misschien ligt het daar wel aan... zal straks in XP eens een 3d game starten en kijken hoe dat loopt.
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan dit bericht op 2 manieren lezen.Van MS:
We are pleased to announce the release of Pre-RC1 build 5536.16385! This
build represents significant progress incorporating your Beta 2 and 5472
feedback. We ask that you please download, burn and install a copy of this
build as soon as possible. Immediately afterwards we ask that you report
any problems you encounter. Please note the following recommendations:
Upgrade!
If you have the time, please install Windows XP Professional or Home and
upgrade. This is the preferred test path for this build. If you cannot
upgrade from XPSP2 then clean installs or upgrades from Beta 2 X86 are OK
too. Upgrades from any other X86 build are not supported, not of interest
to us, and should not be performed.
1. Microsoft doet liev en wij mogen van Vista snoepen
2. Dit is de grootste reclamestunt ooit waar ik ook ben ingetrapt. Dacht je nu werkelijk dat ik nog terug zou willen naar het lijkkale XP? Dus Microsoft heeft er weer iemand bij die betaald zodra het uit is. Microsoft laat via haar schrijven duidelijk weten dat ze niet achterlijk is.
Verwijderd
Met of zonder extra RAID driver bij het installerenbassio schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:02:
Moet zeggen dat het erg goed werkt, de 5536. waar ik met de 5472 nog problemen had met mijn nforce4 driver en raid 0, was ik nu binnen en half uur up and running. Het werkt super snel en ga lekker even testen.
Verwijderd
Een Mac user die Vista probeert, dat noem ik pas stijlBigs schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:06:
Sjah ik kan me niet voorstellen dat dat Customer Preview Program veel nuttige feedback oplevert. Het is gewoon bedoeld om de fanatics vast een voorproefje te geven zodat ze zichzelf en anderen vast lekker maken voor Vista. Vista kan best wat goeie PR gebruiken en ik denk dat dit wel goeie mond-op-mond reclame oplevert. Sindsdat ik nu met build 5536 heb gespeeld ben ik in ieder geval al een stuk positiever over Vista (voor zover een Mac user natuurlijk positief over een Microsoft OS kan zijn)
ik ben ook positief over de 5536. er zijn veel bugs verholpen. Ik heb er al zeker 5 opgelost gezien dus er is gewerkt daar, maar ik heb wel nieuwe ontdekt
Wat écht nog niet door de beugel kan is dit:
->Een snelkoppeling naar taskmanager in menu opstarten zorgt voor een crash in de taskmanager direct bij het opstarten van Aero.
->UT2004 autorun werkt niet omdat setup.exe een andere setup.exe aanroept in map CD1. Toen ik de tweede setup.exe handmatig startte installeerde het spel prima.
->Nog steeds plops in het geluid bij zwaar gebruik.
->Dat de hibernate file standaart aan staat. Dat moet de gebruiker zelf kunnen beslissen.
->Dat back-up my files direct na een verse installatie verschijnt

->Dat stomme XP start geluid in het uiterste begin wat ik er niet uit krijg

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Verwijderd
Bekend probleem met de nieuwe build. De vorige builds liepen goed? of heb je alleen met deze build getest?ReLight schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:05:
Een cleane install op VM-ware workstation 5.5.2 gaat niet lekker, hij komt nooit verder dan het inladen van de windows files.
Een hardmode install op een aparte partitie verdient de voorkeur. Dat heb ik er meer horen zeggen.
....
Ik snap niet dat zoiets ook goed kan gaan. Als je kijkt naar het superieure geheugenmanagement van Vista en de oude NT stijl van XP en voorgangers dan snap ik het niet.
Ik denk dat Microsoft haar nieuwe troon niet wil zien lopen onder een emulator. Misschien is daarop de broncode aangepast maar dat weet ik niet zeker. Nieuwe technologie en oude technolgie gaan in de digitale werled vaak niet samen.
Ik vermoed een low-level netwerkdriver/protocol conflict met XP's stack en de nieuwe IPv6 stack. Dat los je zelf niet zo 123 op. Om zoiets recht te zetten moet je aan de gang met HEX editors. Ik heb zelf ooit een RAID hack gemaakt voor XP prof en fouten worden nog niet bijna getolereerd!
Hardmode eens proberen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 19:22 ]
Het probleem dat ik nog wel behoorlijk irritant vind is dat er nog redelijk vaak van die vertragingen komen. Dan gaat de muis trager en het geluid gaat zelfs trager of gaat stoteren. Bij XP als ik daar 100% cpu gebruik heb of ik ben flink over en weer aan het copieren op mijn hardeschijf dan gaat mijn muis en geluid eigenlijk nooit stotteren. Hoop dat dit nog sterk verbeterd wordt.
Mijn Creative Audigy 2 ZS werd weer niet standaard herkend. Ik heb de drivers gedownload van creative.com en geinstalleerd en dat werkte goed !!
Verder heb ik nog het probleem dat mijn tv-kaart van de aldi (was een of ander aftreksel van een avermedia model) wel netjes herkend wordt alleen zegt media center dat er geen tv-kaart is geinstaleerd.
Tot nu toe heb ik 1 BSOD gehad toen ik op de standaard link onder start menu klikte om msn messenger live te installeren. Echt een beetje raar. Heb de setup maar handmatig gedownload.
Mijn Audigy 2 wordt wel goed herkend, met de drivers van Creative werkt alles perfect, geen stottering meer. Verder nog geen gekke dingen tegengekomen, behalve het volgende:
Het MediaCenter loopt op willekeurige momenten vast, en zorgt ervoor dat heel Vista hangt waarna ik een harde reset moet uitvoeren... De eerste keer was het bij de settings, de tweede keer bij het afspelen van muziek en de derde keer toen ik alleen maar het volume omhoog draaide.
Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Ik wilde rustig de NVidia drivers installeren (de Vista x86 versie), maar tijdens de installatie ging het beeld op zwart, en kwam er niet meer af. Een reboot later deed sloeg de hele grafische schil niet meer aan. Iemand hetzelfde?
Burp

en nu ziet Windows Xp er zo uit:

Een behoorlijk verschil dus.
Zo ziet Windows Vista Beta 2 eruit

Zal Vista ook nog veel veranderen dan? (whoeps, my bad... ziet dat ik een oudere build hier heb.. maarja boeie... jullie weten zelf ook wel hoe vista er nu uit ziet
[ Voor 12% gewijzigd door Nibbz op 30-08-2006 19:28 ]
13:37
Verwijderd
Hier nog een. Het is kinderlijk eenvoudig om de searchindexer te laten crashen. Laat het volledig met rust en het loopt wel.
De blijk dat het nog niet af merk ik wel. Het loopt voor dagelijks gebruik prima, maar als ik systeemtechnische dingen ga uitspoken wil het wel eens strubbelen.
Of het in januari 07 klaar is blijft een vraag en geen stelling, Microsoft! Ik denk dat er nog heel wat bugs verholpen moeten worden onder de moterkap. Ik heb al low level fouten gevonden. Er zijn nog teveel pagemissers wat de performance wat kan drukken. Ik denk dat als kritieke bugs eruit zijn dat het wel eens een heel mooi OS kan worden. Ik raad het echter nog niet aan voor Jan met de pet.
Voor de mensen die een tijd terug de beta 2 hebben gedownload en daarbij een key hebben gekregen, deze key is ook te gebruiken bij deze build, voor zover was dit alwel bekend denk ik maar,
Nadat ik Build 5536 had geinstalleerd wou ik Windows gaan activeren, toen kwam Windows met de melding dat ik Microsoft moest opbellen blablabla.
Bij de eigenschappen van Computer kan je je Key veranderen, als je deze verandert in de key die je toen destijds bij je Beta 2 hebt gekregen kan je Windows wel gewoon activeren.
Yep. Heb hier ook hetzelfde meegemaakt. Het probleem is makkelijk op te lossen door even in veilige modus te booten en hier de vorige (meegeleverde Vista-) driver van de videokaart terug te zetten. Eventjes klooien met apparaatbeheer dus.Zeeppoeder schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:27:
Oef, mijn RC1 installatie is alweer in de problemen.
Ik wilde rustig de NVidia drivers installeren (de Vista x86 versie), maar tijdens de installatie ging het beeld op zwart, en kwam er niet meer af. Een reboot later deed sloeg de hele grafische schil niet meer aan. Iemand hetzelfde?
Wat ik ook nog niet heb gevonden is het instellen van de speakers. Wil ook mijn rear-speakers kunnen gebruiken, want daar hangt namelijk mn versterker aan.
[ Voor 13% gewijzigd door ron_stultiens op 30-08-2006 19:49 ]
Verwijderd
Zo ziet 5536 eruitNibbz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:27:
Zo zag Windows Whistler 2257 eruit
[afbeelding]
en nu ziet Windows Xp er zo uit:
[afbeelding]
Een behoorlijk verschil dus.
Zo ziet Windows Vista Beta 2 eruit
[afbeelding]
Zal Vista ook nog veel veranderen dan? (whoeps, my bad... ziet dat ik een oudere build hier heb.. maarja boeie... jullie weten zelf ook wel hoe vista er nu uit ziet)

@bart1983. Ik heb ongeveer dezelfde configuratie en hier loopt Vista vloeiend. Ik zou toch maar eens opzoek gaan naar wat conflicten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 19:44 ]
Helaas werkt dat niet, VMWare vergeet de betalende customers, want het werkt wel op de gratis VMWare Server. Ik heb ze al een woedende email hierover gestuurd.ReLight schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:05:
Een cleane install op VM-ware workstation 5.5.2 gaat niet lekker, hij komt nooit verder dan het inladen van de windows files.
Verwijderd
Als dat zo is dan zou ik ook ziedend zijn, ja.FnF schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:44:
[...]
Helaas werkt dat niet, VMWare vergeet de betalende customers, want het werkt wel op de gratis VMWare Server. Ik heb ze al een woedende email hierover gestuurd.
Ja, ik heb bijna 150€ voor VMWare betaald, omdat ik het bijna dagelijks gebruik, maar sinds 5472 werkt het niet meer, heb ze toen al gemaild of ze dat even konden verhelpen. Nu zijn we al een anderhalve maand verder, en het werkt nog steeds niet. En dat terwijl ze allemaal gratis versies uitbrengen, waarmee het wel werkt, die gratis versies krijgen allemaal updates, maar de betaalde versies, ho maarVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:45:
[...]
Als dat zo is dan zou ik ook ziedend zijn, ja.
Correctie: November/Begin December 2006 moet de RTM er al zijn hoorVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:31:
Dank voor de tip. Exuimtum download MSN maar handmatig.
Hier nog een. Het is kinderlijk eenvoudig om de searchindexer te laten crashen. Laat het volledig met rust en het loopt wel.
De blijk dat het nog niet af merk ik wel. Het loopt voor dagelijks gebruik prima, maar als ik systeemtechnische dingen ga uitspoken wil het wel eens strubbelen.
Of het in januari 07 klaar is blijft een vraag en geen stelling, Microsoft! Ik denk dat er nog heel wat bugs verholpen moeten worden onder de moterkap. Ik heb al low level fouten gevonden. Er zijn nog teveel pagemissers wat de performance wat kan drukken. Ik denk dat als kritieke bugs eruit zijn dat het wel eens een heel mooi OS kan worden. Ik raad het echter nog niet aan voor Jan met de pet.
Heeft die kaart hardwarematige MPEG? Dat is waarschijnlijk wel een vereiste (is het tenminste in MC2005).Bart1983 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:22:
Verder heb ik nog het probleem dat mijn tv-kaart van de aldi (was een of ander aftreksel van een avermedia model) wel netjes herkend wordt alleen zegt media center dat er geen tv-kaart is geinstaleerd.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ja heb ff op de doos gekeken en er staat niets over op --> Lezen als dan zal het er ook wel niet op zittenTachyon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:30:
[...]
Heeft die kaart hardwarematige MPEG? Dat is waarschijnlijk wel een vereiste (is het tenminste in MC2005).
[ Voor 7% gewijzigd door Bart1983 op 30-08-2006 21:27 ]
Nee, dat is heel wat anders. Die hardware-MPEG slaat op de hardwarematige encoding van een analoog signaal, zodat je CPU ontlast wordt. Een el cheapo kaartje doet dat softwarematig. Zie ook:Bart1983 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:48:
[...]
Die MPEG ondersteuning zou ik daamee ook digitale televisie van @home kunnen ontvangen
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
Ja had het net gelezen. Hoop wel dat Nvidia snel een goede driver online brengt want nu kan ik ook geen tv kijken via KastorTV> Krijg dan de melding No overlay detected Check your videocard driversTachyon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:29:
[...]
Nee, dat is heel wat anders. Die hardware-MPEG slaat op de hardwarematige encoding van een analoog signaal, zodat je CPU ontlast wordt. Een el cheapo kaartje doet dat softwarematig. Zie ook:
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
Ik heb inderdaad via veilige modus een driver roll-back uitgevoerd, maar ik heb nog steeds niet het idee dat mijn videokaart zo optimaal benut word. Voice recognition werkt uitstekend trouwensVoodooforever schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:41:
[...]
Yep. Heb hier ook hetzelfde meegemaakt. Het probleem is makkelijk op te lossen door even in veilige modus te booten en hier de vorige (meegeleverde Vista-) driver van de videokaart terug te zetten. Eventjes klooien met apparaatbeheer dus.![]()
Wat ik ook nog niet heb gevonden is het instellen van de speakers. Wil ook mijn rear-speakers kunnen gebruiken, want daar hangt namelijk mn versterker aan.
Burp
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen zo dat ik beeld heb heb al geprobeert met veiligmodes maar dan krijg ik de melding dat vista nog niet klaar is met afronding van de install en dan herstart ie weer.
Binnen 45 stond hij erop (op een nieuwe partitie).
Overigens wel gaaf eindelijk werkt Media Center ook helemaal goed op m'n XBOX 360
Je kunt het wel uitzetten via de Taskbar and Start Menu Properties, gwoon via rechtermuis-op-taskbar-propertiesTachyon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:34:
Onder XP kon je met één druk op de knop de inhoud van je startmenu (veelgebruikte programma's) wissen met Clear List, te vinden onder de properties van het startmenu. Ben ik nou blind, ik kan het nergens meer vinden
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.
- De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag