Ok, en jij dubbelklikt op je desktop of in je startmenu. Door wat "bestaat" dat startmenu - is dat toevallig door een programma genaamd 'explorer'?FnF schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:42:
Dubbelklikken bijvoorbeeld? Of zoals hierboven, als je het als service wilt hebben, dat er ook een knop is om dat waar te maken
Als een nieuw programma wordt opgestart, dan wordt er door een bestaand programma een nieuw process gecreëerd(door zichzelf te klonen) en wordt er in dit nieuwe process een system call uitgevoerd die het nieuwe programma start. Nergens in dat proces is er een koppeling tussen jouw muisklik en het feit dat er een nieuw programma gestart wordt.FnF schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:20:
[...]
Ik heb al veel eerder aangegeven dat Microsoft UAC zo moet bouwen dat UAC het verschil ziet tussen zelf executen en executen wat een programma of iets externs doet, dan heb je in bijna alle gevallen deze ellende ook niet.
Zelfs als zo'n koppeling er wel zou zijn, dan zou het een fluitje van een cent zijn om die te omzeilen. Wat jij voorstelt is een beveiliging die zo lek is als een mandje en dan had je UAC net zo goed weg kunnen laten.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Zie topicstart, onder SuperFetchVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:57:
[...]
Ik merk het met UT2004. In Windows XP had het spel een opstarttijd van 12 seconden en nooit minder. In Vista is dat 5 secondenDat is dus insane. Dus ik ben wel benieuwd waarom het nu pas efficienter kan en niet in XP.
Akkoord, echter is de verhoogde disk-seek latency zeker niet alleen aan de Superfetcher te wijten, maar ook aan de andere achtergrondprocessen in Vista die een heleboel extra schijfactiviteit verrichten. Denk maar aan de grondigere Indexingsservice, de Volume Shadow Copy Service (gekoppeld aan System Restore) en de (zelf ingestelde) automatische Backup servicesVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:57:
[...]
Dat is juist waar ik op doelde. Bij 64 MB increments heb je eens per seconde een extra seektime (in het ergste geval). Dat is dus de superfetcher die de bestanden zodanig plaatst dat ze full speed in te lezen zijn.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om vista 5472 te installeren op mijn Nforce4 raid 0 config. Installeren gaat wel mar bij de eerste reboot krijg ik gelijk een BSOD. Ligt waarschijnlijk aan de drivers maar heb echt alles al geprobeerd wat er op internet te vinden is. Met daemon tools mounten vanuit xp, vanaf dvd etc. cd's en drivers volgbrand met raid drivers maar niks werkt...
Wordt maar even wachten op een build welke wel geschikt is voor nforce4 raid. Ik ga hem nu installeren op Virtual PC.
Wordt maar even wachten op een build welke wel geschikt is voor nforce4 raid. Ik ga hem nu installeren op Virtual PC.
Ja, tuurlijk, maar toch ben ik er van overtuigt dat er zeker wel wat aan UAC te veranderen valtelevator schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:01:
[...]
Ok, en jij dubbelklikt op je desktop of in je startmenu. Door wat "bestaat" dat startmenu - is dat toevallig door een programma genaamd 'explorer'?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Nou, zeker niet in de richting die jij verwacht zeg maar omdat op het moment dat je Windows dat soort educated guesses laat doen - of nog erger - op het moment dat je Windows laat 'elevaten' zonder dit te confirmeren via een UAC prompt, dan kan je er inderdaad zeker van zijn dat UAC vrij snel lek isFnF schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:41:
Ja, tuurlijk, maar toch ben ik er van overtuigt dat er zeker wel wat aan UAC te veranderen valtMaar misschien is het met build 5536 verbeterd
Ik denk dat je bij elke UAC prompt die je krijgt jezelf eens moet afvragen van - waarom krijg je die eigenlijk? Kan je het zelf beredeneren? Is de prompt specifiek voor een bepaald programma en is dat programma dus slecht geschreven of is het omdat ik bestanden op de verkeerde plek heb gezet?
De grap met UAC is namelijk dat als je net zou werken als je werkt op XP met een "limited" account, je geen enkele prompt krijgt
Even wat dingen quoten van andere sitesVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:38:
Ik zie dat we weer een weekend kunnen gaan testen met een nieuwe build.
www.mstechtoday.com heeft wat screenshots en een korte review:Still, the 5500 series builds give me a lot of hope for RTM. Hopefully the stuff that is still coming has enough time to be thoroughly tested.
So kick the tires. Give it a go. Most of you will have a great experience with it.
En veel screenshots bij WinFuture.de - http://www.winfuture.de/s...ld-5536.16385-1966-1.htmlSo is Microsoft on track for RTM (and in most cased RC1)? My answer is yes. I think the debate on whether Microsoft delays Vista again this year or not ends with this build.
Is er ook bekend of de driver ondersteuning van de Nforce4 mobo's met raid verbeterd is? Kan ik ook eindelijk testen.
Ik heb binnenkort een lege HD waar ik wel Vista wil opzetten. Ik wil wel dan een bootmenuutje hebben dat ik tussen mijn normale xp of vista kan kiezen. Wordt dit automatisch gefixed voor me?
jazeker, alleen ik zou dan wel even partitioneren als ik jouw wasgladiool schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:30:
Ik heb binnenkort een lege HD waar ik wel Vista wil opzetten. Ik wil wel dan een bootmenuutje hebben dat ik tussen mijn normale xp of vista kan kiezen. Wordt dit automatisch gefixed voor me?
A wise man's life is based around fuck you
Jah duhZwelgje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:44:
[...]
jazeker, alleen ik zou dan wel even partitioneren als ik jouw was
En kan ik trouwens gerust zijn dat de rest van m'n partities met rust gelaten worden qua data? (ik bedoel, ik heb wel een backup maar toch.)
ja je kan netjes (via een gui) partitionerengladiool schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:56:
[...]
Jah duhMaar ik neem aan dat je met de vista setup ook partities kan maken zoals met xp?
En kan ik trouwens gerust zijn dat de rest van m'n partities met rust gelaten worden qua data? (ik bedoel, ik heb wel een backup maar toch.)
heb vista beta 2 getest en ik weet nu zeker dat ik lekker op xp blijf
nog nooit zoveel troep bij elkaar gezien....
het is me gelukt de desktop telaten verdwijnen door de systeembeheer services te tweaken (omdat 40 processen met alleen vista aan veeeeeeel te veeel is) kreeg wel voor elkaar om daar 400mb ram meetebesparen lol
het is me gelukt de desktop telaten verdwijnen door de systeembeheer services te tweaken (omdat 40 processen met alleen vista aan veeeeeeel te veeel is) kreeg wel voor elkaar om daar 400mb ram meetebesparen lol
[ Voor 63% gewijzigd door silverfaustx op 26-08-2006 03:12 ]
ach ja als jij lekker naar de vrije hoeveelheid ram zit te kijken in taskmanagersilverfaustx schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:08:
heb vista beta 2 getest en ik weet nu zeker dat ik lekker op xp blijf

hoe meer ram in gebruik hoe beter, dat betekend dat het systeem beter performed (immers, meer dingen worden gecached, ram is sneller als je hdd)
ik zal je wat vertellen voordat je zegt: linux is dan veel lichter.. linux doet dat ook
Verwijderd
Au!gladiool schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:30:
Vista installeren op een toevallig lege HDD? Ik zou voor Vista proberen te kiezen voor de snelste partitie/schijf. Vista laat haar feeling erg afhangen van de harddisk. Toen is Vista installeerde op een 40 Gig schijfje met 2MB cache kwam ik er vlug achter hoe mijn PC echt traag liep. Vista staat hier nu op een grote partitie op een snelle schijf en het opstarten/werken ermee gaat net zo vlug als XP. Games laden sneller in dan ooit eerder.
Wil je Vista echt tot zijn recht laten komen dan is een Raptor schijf een aanrader. Ook wat extra geheugen is een zegen voor Vista.
Mijn systeem is er helemaal klaar voor. Nu is het nog niet belangrijk om voor Vista alle rode kleden uit te rollen, maar de release is dichterbij dan je denkt.
Ervaring:
->2048 MB RAM: Vista pompt heel je geheugen vol (veel is cache) met superfetch. Des te meer geheugen je hebt des te meer Vista zich kan voorbereiden op een snelle start van je applicatie. Normaal heb ik 25% in gebruik en 75% vrij voor programma's. Hier een verschil. Ik mag dan wel 75% vrij hebben, maar alles staat vol met cache welke zo vrijgegeven kan worden. Soms heb ik een drop van 300MB. Gebruik van 800MB naar 500MB. Met 2 gig loopt Vista heerlijk.
->CPU: Mijn 3500+ is niet de snelste meer. Vorig jaar gekocht voor 300 euro en nu heb je hem voor 79,95

->Mijn X800pro kent een score van 5.9 en dat is heel hoog. Eigenlijk ben ik nog dik tevreden over deze kaart die games nog prima trekt. Het is eerder mijn hammercore CPU die de bottleneck is voor het geheugen en de GPU. (geheuegn scoort een 4). Videokaart blijft er vorlopig inzitten.
Ik heb dus het idee en de zekerheid dat Vista beter omgaat met je hardware. Als je ziet hoe vlug Openoffice op het scherm staat. Daar kan XP alleen maar jaloers op zijn.
Ik ben ook enthousiast over de ingebouwde UDF ondersteuning. Het toffe hieraan is dat je ervoor kunt kiezen dat je UDF disks ook onder XP in te lezen zijn (UDF 2.01). Geen brakke InCD meer nodig

Gister de nieuwste Pre-RC1 build 5536 geïnstalleerd.
In eerste instantie op een partitie op m'n Samsung SATA2 schijf. Tijdens de installatie kon ik zonder problemen de SATA2 driver selecteren vanaf een USB stick maar ook hier na de 1e reboot een BSOD.
Toen deze build op een IDE schijf geïnstalleerd en zoals verwacht draait hij daar vlekkeloos. Op enkele dingen na:
In eerste instantie op een partitie op m'n Samsung SATA2 schijf. Tijdens de installatie kon ik zonder problemen de SATA2 driver selecteren vanaf een USB stick maar ook hier na de 1e reboot een BSOD.
Toen deze build op een IDE schijf geïnstalleerd en zoals verwacht draait hij daar vlekkeloos. Op enkele dingen na:
- Ik krijg het netwerk maar niet aan de praat. Ik heb een on-board netwerk van ULI, Vista herkende hem automatisch en ook na handmatige installatie van de nieuwste driver kan ik maar geen verbinding maken met de router. Ik heb geen idee hoe dat precies zit met IPv6 en IPv4, hopenlijk kan iemand hier daar wat duidelijkheid in geven?
- M'n SATA2 schijf kan hij helemaal niet vinden, ook na installatie van de juiste drivers. Nu is dat niet een groot probleem, maar wel vervelend.
Vista loopt ook prima op een slome HD hoor, ik heb er zelf helemaal geen problemen mee gehad toe n ik het testte. Scheelt weinig met een snelle en slome HD.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:25:
[...]
Au!
Vista installeren op een toevallig lege HDD? Ik zou voor Vista proberen te kiezen voor de snelste partitie/schijf. Vista laat haar feeling erg afhangen van de harddisk. Toen is Vista installeerde op een 40 Gig schijfje met 2MB cache kwam ik er vlug achter hoe mijn PC echt traag liep. Vista staat hier nu op een grote partitie op een snelle schijf en het opstarten/werken ermee gaat net zo vlug als XP. Games laden sneller in dan ooit eerder.
Wil je Vista echt tot zijn recht laten komen dan is een Raptor schijf een aanrader. Ook wat extra geheugen is een zegen voor Vista.
Mijn systeem is er helemaal klaar voor. Nu is het nog niet belangrijk om voor Vista alle rode kleden uit te rollen, maar de release is dichterbij dan je denkt.
Ervaring:
->2048 MB RAM: Vista pompt heel je geheugen vol (veel is cache) met superfetch. Des te meer geheugen je hebt des te meer Vista zich kan voorbereiden op een snelle start van je applicatie. Normaal heb ik 25% in gebruik en 75% vrij voor programma's. Hier een verschil. Ik mag dan wel 75% vrij hebben, maar alles staat vol met cache welke zo vrijgegeven kan worden. Soms heb ik een drop van 300MB. Gebruik van 800MB naar 500MB. Met 2 gig loopt Vista heerlijk.
->CPU: Mijn 3500+ is niet de snelste meer. Vorig jaar gekocht voor 300 euro en nu heb je hem voor 79,95. Ik denk dan ook aan een upgrade van de processor naar een 4000+ (ik wil de verbeterde geheugencontroller zodat ik mijn 4x512 MB op 400MHz kan laten lopen). De performance score wordt bedrukt door de processor welke de laagste score van allemaal heeft. Ik werk ook met grote archieven en wat sneller kunnen comprimeren is wel wenselijk.
->Mijn X800pro kent een score van 5.9 en dat is heel hoog. Eigenlijk ben ik nog dik tevreden over deze kaart die games nog prima trekt. Het is eerder mijn hammercore CPU die de bottleneck is voor het geheugen en de GPU. (geheuegn scoort een 4). Videokaart blijft er vorlopig inzitten.
Ik heb dus het idee en de zekerheid dat Vista beter omgaat met je hardware. Als je ziet hoe vlug Openoffice op het scherm staat. Daar kan XP alleen maar jaloers op zijn.
Ik ben ook enthousiast over de ingebouwde UDF ondersteuning. Het toffe hieraan is dat je ervoor kunt kiezen dat je UDF disks ook onder XP in te lezen zijn (UDF 2.01). Geen brakke InCD meer nodig
[afbeelding]
Ik heb die build net ook even geinstalleerd op VMWare Server (VMWare Workstation werkt nietDaFrenk schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:51:
Gister de nieuwste Pre-RC1 build 5536 geïnstalleerd.
Toen deze build op een IDE schijf geïnstalleerd en zoals verwacht draait hij daar vlekkeloos. Op enkele dingen na:Jammer, maar ik hoop vooral dat ik het netwerk nog aan de praat krijg. Iemand enig idee?
- Ik krijg het netwerk maar niet aan de praat. Ik heb een on-board netwerk van ULI, Vista herkende hem automatisch en ook na handmatige installatie van de nieuwste driver kan ik maar geen verbinding maken met de router. Ik heb geen idee hoe dat precies zit met IPv6 en IPv4, hopenlijk kan iemand hier daar wat duidelijkheid in geven?
- M'n SATA2 schijf kan hij helemaal niet vinden, ook na installatie van de juiste drivers. Nu is dat niet een groot probleem, maar wel vervelend.
Je moet IPv4 instellen, net zoals je met de huidige XP gewend bent. Aan IPv6 hoef je voorlopig nog niet aan te zitten
Over de SATA schijf, ik kon zelf met mijn moederbord gewoon Vista installeren zonder drivers, aangezien die standaard waren meegeleverd. Heb je het al eens geprobeerd zonder drivers?
Ik zal gelijk even kijken wat dat IPv4/6 betreft. Hopenlijk gaat het werken.FnF schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:00:
[...]
Ik heb die build net ook even geinstalleerd op VMWare Server (VMWare Workstation werkt niet), maar kan je wel helpen met die punten
Je moet IPv4 instellen, net zoals je met de huidige XP gewend bent. Aan IPv6 hoef je voorlopig nog niet aan te zitten
Over de SATA schijf, ik kon zelf met mijn moederbord gewoon Vista installeren zonder drivers, aangezien die standaard waren meegeleverd. Heb je het al eens geprobeerd zonder drivers?
Wat de SATA betreft. Zonder drivers herkend hij helemaal niets bij installatie en daarna sowieso niet in Windows zelf.
Zijn er misschien ook andere driverbuilds beschikbaar?DaFrenk schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:55:
[...]
Ik zal gelijk even kijken wat dat IPv4/6 betreft. Hopenlijk gaat het werken.
Wat de SATA betreft. Zonder drivers herkend hij helemaal niets bij installatie en daarna sowieso niet in Windows zelf.
Helaas geen succes bij het netwerk. Wat ik ook instel ik krijg geen verbinding met de router. Dynamisch/statisch IP maakt geen verschil. IPv6 disabelen werkt ook niet.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat bij de laatste builds het hele netwerk gedeelte herschreven is en daardoor een hoop routers incompatible zijn geworden met Vista.
Te gek voor woorden natuurlijk. Ik vind dit wel knap balen, ik ga toch geen nieuwe router kopen alleen maar vanwege Vista? Er moet toch wel een workaround zijn?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat bij de laatste builds het hele netwerk gedeelte herschreven is en daardoor een hoop routers incompatible zijn geworden met Vista.
Te gek voor woorden natuurlijk. Ik vind dit wel knap balen, ik ga toch geen nieuwe router kopen alleen maar vanwege Vista? Er moet toch wel een workaround zijn?
Dit geloof ik niet, misschien wel dat de netwerkcode is herschreven, maar niet dat Vista daardoor incompatible zou zijn geworden met verschillende routers. Deze communiceren immers gewoon met het TCP/IP protocol.DaFrenk schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:28:
Helaas geen succes bij het netwerk. Wat ik ook instel ik krijg geen verbinding met de router. Dynamisch/statisch IP maakt geen verschil. IPv6 disabelen werkt ook niet.
Heb je al geprobeerd om Vista een vast IP adres in de range van je router te geven (evt. al de gateway het adres van de router) en dan de router te pingen?
Als je hem nml. kunt pingen heb je grote kans, dat je ook via een webinterface of telnet je router kunt overnemen en de DHCP instellingen te controleren (even vanuitgaande, dat de router je DHCP servertje is).
Ik had bij de vorige build wel een probleem met het lid worden van een domein, uiteindelijk wel gelukt, maar niet via dns
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Het werkt inderdaad een beetje anders, soms wil ie niet zo makkelijk verbinding maken, dan even Diagnose->Repair doen, en hij stelt zelf alles voor je in
Ik heb de 5536 build net geinstalleerd en heb ook een probleem met mijn netwerk. Wanneer ik met mijn onboard Marvell Yukon chip via mijn US Robotics 5461 router het Internet op ga, zijn vrijwel alle websites onbereikbaar. Diagnose->Repair gaf als enige oplossing dat ik op mijn router poort 80 naar mijn pc moest forwarden (wat ik, heel eigenwijs, niet heb gedaan). Nieuwere drivers die ik van de site van MY heb gedownload verhielpen het probleem niet; met deze drivers wordt mijn LAN niet eens meer gevonden! Ik heb nu een oude Realtek 8139 kaart ingeprikt, die doet het wel goed i.c.m. met mijn router. Waarschijnlijk een driverprobleem dus.
Verder maakt de 5536 build een erg goede indruk op me. De installatie was vlot en probeemloos, het systeem werkt lekker rap, het geheugengebruik is lager dan voorheen (490 MB wanneer ik tegelijk WM11 en IE7 gebruik) en de interface ziet er in zijn geheel ietsje beter uit. Het enige waar ik tot dusver tegenaan ben gelopen is dat Avast! Home Edition niet wil draaien en dat er bij het afspelen van MP3's kleine hikjes in het geluid zitten. Dat laatste zal denk ik wel aan de drivers van mijn geluidskaart liggen (Creative Audigy ZS 2). Al met al een flinke verbetering t.o.v. build 5472.
Verder maakt de 5536 build een erg goede indruk op me. De installatie was vlot en probeemloos, het systeem werkt lekker rap, het geheugengebruik is lager dan voorheen (490 MB wanneer ik tegelijk WM11 en IE7 gebruik) en de interface ziet er in zijn geheel ietsje beter uit. Het enige waar ik tot dusver tegenaan ben gelopen is dat Avast! Home Edition niet wil draaien en dat er bij het afspelen van MP3's kleine hikjes in het geluid zitten. Dat laatste zal denk ik wel aan de drivers van mijn geluidskaart liggen (Creative Audigy ZS 2). Al met al een flinke verbetering t.o.v. build 5472.
[ Voor 6% gewijzigd door TommyCP op 26-08-2006 14:16 ]
>>>insert witty remark here<<<
Ik zit nu op Vista en dus krijg ik verbinding met internet.
De methode waarop is erg vreemd!
Wanneer ik Vista opstart dan kan hij geen verbinding maken. Dan moet ik de Router via een andere PC de opdracht geven om te rebooten alwaar Vista opeens wél verbinding kan krijgen. Heel vreemd.
De methode waarop is erg vreemd!
Wanneer ik Vista opstart dan kan hij geen verbinding maken. Dan moet ik de Router via een andere PC de opdracht geven om te rebooten alwaar Vista opeens wél verbinding kan krijgen. Heel vreemd.
Verwijderd
Wat gaat dit OS floppen zeg, ik verheug me er al helemaal op.
Ik heb het geprobeerd en het werkt echt voor geen meter, ze zeggen ook dat ie veel minder secure gaat worden dan XP.
Ik heb het geprobeerd en het werkt echt voor geen meter, ze zeggen ook dat ie veel minder secure gaat worden dan XP.
nou helaas voor je het gaat totaal niet floppenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:57:
Wat gaat dit OS floppen zeg, ik verheug me er al helemaal op.
wie zijn je bronnen

Ik denk ook echt niet dat het gaat floppen.
Ik ervaar het nu als een mooi, degelijk en stabiel systeem. Dat al terwijl het nog steeds in ontwikkeling is!
Maar goed, ik neem aan dat WindowsXP nog een tijd ondersteund zal blijven door Microsoft, dus je bent niet verplicht om te updaten!
Ik ervaar het nu als een mooi, degelijk en stabiel systeem. Dat al terwijl het nog steeds in ontwikkeling is!
Maar goed, ik neem aan dat WindowsXP nog een tijd ondersteund zal blijven door Microsoft, dus je bent niet verplicht om te updaten!
Zo heb nu ook 5536 draaien, van daaruit post ik dit berichtje nu ook, het systeem begint steeds vlotter en stabieler aanvoelen. Heb geen problemen gehad met netwerkconnecties ook geen probleem was het om lid te worden van het domein. Dit ging bij de vorige build niet helemaal lekker.
Verder denk ik dat Vista zeker geen flop gaat worden, het is weliswaar een stuk zwaarder als XP, maar draait voor mij gevoel veel vlotter, verder zijn sommige dingen echt wennen, bijv. voor mij de adresbalk in deze computer. Echter zorgen deze aanpassingen er wel voor, dat je nog vlotter kunt werken met Vista, ik kijk dan ook zeker wel uit naar de eindversie.
Verder denk ik dat Vista zeker geen flop gaat worden, het is weliswaar een stuk zwaarder als XP, maar draait voor mij gevoel veel vlotter, verder zijn sommige dingen echt wennen, bijv. voor mij de adresbalk in deze computer. Echter zorgen deze aanpassingen er wel voor, dat je nog vlotter kunt werken met Vista, ik kijk dan ook zeker wel uit naar de eindversie.
Ik vind de nieuwe adresbalk vervelend, ik hoop dan ook dat ze de gebruikers een manier geven om dat weer gewoon te zetten zoals met vorige versies.BlackBurn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:26:
Zo heb nu ook 5536 draaien, van daaruit post ik dit berichtje nu ook, het systeem begint steeds vlotter en stabieler aanvoelen. Heb geen problemen gehad met netwerkconnecties ook geen probleem was het om lid te worden van het domein. Dit ging bij de vorige build niet helemaal lekker.
Het loop allemaal prima met die nieuwe build alleen als ik een spel speel vind ik het minder dan bij bv xp, is dit puur omdat Vista meer vraagt of moet ik niet de standaard nvidia drivers gebruiken? (zo nee ja, welke dan)
1gig, nforce4 3000, 6600gt(extr)
Het begint zeker ergens op te lijken, meer driver ondersteuning en alles krijg ik geinstalleerd tot nu toe.
Het begint zeker ergens op te lijken, meer driver ondersteuning en alles krijg ik geinstalleerd tot nu toe.
Ik zou inderdaad maar eens de drivers downloaden die nVidia heeft vrijgegeven voor Beta 2. Dan zal het echt stukken beter draaien dan met de meeleverde Windows drivers.Agent-X schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:39:
Het loop allemaal prima met die nieuwe build alleen als ik een spel speel vind ik het minder dan bij bv xp, is dit puur omdat Vista meer vraagt of moet ik niet de standaard nvidia drivers gebruiken? (zo nee ja, welke dan)
zojuist ook de laatste build geinstalleerd onder vmware server aangezien onder vmware workstation niet werkt 
valt me op dat het weer een tik sneller installeert maar ook draait ..
enige waar ik niet vanaf kom (sinds beta 2..) is installatie van nvidia drivers...hij vertelt elke x doodleuk dat er geen supported hardware kon vinden..en dat terwijl ik toch echt een 6600gt erin heb zitten
maargoed dan maar de vmware tools driver, beter iets dan niets tenslotte..
gamen en aero en mediacenter gebruiken we wel als ie final is en echt op mn pc draait
ga de 5536 versie wel even op een testbak op werk proberen en daar verder mee testen..(tevens gebruikt een stagiare hem als zn werkplek..tot heden 0 klachten gehad)
* yonexfreak nog steeds een tevreden gebruiker
valt me op dat het weer een tik sneller installeert maar ook draait ..
enige waar ik niet vanaf kom (sinds beta 2..) is installatie van nvidia drivers...hij vertelt elke x doodleuk dat er geen supported hardware kon vinden..en dat terwijl ik toch echt een 6600gt erin heb zitten
maargoed dan maar de vmware tools driver, beter iets dan niets tenslotte..
gamen en aero en mediacenter gebruiken we wel als ie final is en echt op mn pc draait
ga de 5536 versie wel even op een testbak op werk proberen en daar verder mee testen..(tevens gebruikt een stagiare hem als zn werkplek..tot heden 0 klachten gehad)
I don't drive fast, I only fly low!
onder vmware installeer je niet de drivers van je echte hardware maar uitsluitend de vmware tools. vmware emuleerd namelijk andere hardware dan dat wat je werkelijk hebtyonexfreak schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:52:
* Zwelgje heeft geen problemen met vista en vmware workstation (wel even de nieuwste vmware workstation downloaden, die van 2 weken geleden)
Verwijderd
welke virus moet ik nu gebruiken heb er al 5 geprobeerd. vista 5536.
Symantec.Antivirus.Corporate.Edition.V10.0.0.359 niet
NAVCE80 niet
Eset NOD32 V.2.12.1 niet
Avg Free Edition 7.0 niet
Avast.Professional.Edition.v4.5.561 niet
NAVCE80 niet
Eset NOD32 V.2.12.1 niet
Teringzooi, na een paar uurtjes klooien met 5536 ben ik tot de conclusie gekomen dat nVidia gewoon met goede drivers voor de mobile GPU's moet komen. Ik krijg Aero echt niet aan de praat op een 7600 Go.
Ik wil gewoon Aero en Glass
. 5536 werkt wel lekker snel en stabiel, wat een ontzettend verschil met beta 2 zeg.
Ik wil gewoon Aero en Glass
[ Voor 22% gewijzigd door MarcoC op 27-08-2006 03:03 ]
Symantec werkt echter moet je even met je license key inloggen op de symantec site om een speciale vista (beta) versie te downloaden.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:06:
NAVCE80 niet
Eset NOD32 V.2.12.1 niet
Verwijderd
Ja ja, ik ben nu 5536 aan het neerhalen. Weer een nieuwe build die beter is. Mijn derde
5384, ook wel beta2: Erg traag met opstarten door de debugcode die erin verweven zat. Sommige processen waren niet erg stabiel, maar het herstarten hiervan was geen probleem en verliep vlekkeloos. Desondanks weinig reboots nodig. Mijn indruk over deze beta was desondanks best positief. Het blijk van een knappe inovatie, maar ik heb veel foutrapporten verzonden!
5472, Veel beter als 5384. Superfetch deed nu goed zijn werk en het opstarten ging erg vlug. De debugcode was eruit. Nog steeds last van hangende processen zoals internet explorer. Wederom is het herstarten geen probleem en verloopt vlekkeloos. Games draaien nu net wat lekkerder en het geheel voelt duidelijk vlotter aan. Als deze build de beta2 was geweest was ik enthousiast geweest.
UDF inlezen onder XP faalt jammerlijk. Ik hoop dat ze dat nog oplossen.
5536, nog geen ervaring mee.
Was 5520 niet RC1?? Of download ik nu een versie ná RC1? RC1 kwam toch uit op 7 september
5384, ook wel beta2: Erg traag met opstarten door de debugcode die erin verweven zat. Sommige processen waren niet erg stabiel, maar het herstarten hiervan was geen probleem en verliep vlekkeloos. Desondanks weinig reboots nodig. Mijn indruk over deze beta was desondanks best positief. Het blijk van een knappe inovatie, maar ik heb veel foutrapporten verzonden!
5472, Veel beter als 5384. Superfetch deed nu goed zijn werk en het opstarten ging erg vlug. De debugcode was eruit. Nog steeds last van hangende processen zoals internet explorer. Wederom is het herstarten geen probleem en verloopt vlekkeloos. Games draaien nu net wat lekkerder en het geheel voelt duidelijk vlotter aan. Als deze build de beta2 was geweest was ik enthousiast geweest.
Was 5520 niet RC1?? Of download ik nu een versie ná RC1? RC1 kwam toch uit op 7 september
Op mijn AMD 64 3000+ werd Vista netjes geinstalleerd. In het begin werd de soundblaster live niet ondersteund. Werd het wel stil van. Sinds kort heeft MS zelf de driver geupdate. Ook mij webcam van Logitech had dit probleem. De cam wordt nu half gevonden. Microfoon wel cam niet.
Alle andere hardware ging probleemloos. Netwerk, Nforce3, ATI 9800pro. Areo heb ik nog niet gezien. Maar ook nog niet gevonden hoe dat ingesteld moet worden.
Het voortdurend waarschuwen van de gebruiker kun je gelukkig uit zetten. De manier van hardware benaderen is heel anders dan XP. Ook verkennen van harde schijven is anders. Door de dualboot weet ik dat XP op C staat en Vista op E , onder xp dan want onder vista wordt deze schijf gewoon weer C genoemd. Vreemd maar waar.
Wie heeft Vista al zo ver gekregen dat hij andere PC kan benadered via netwerk. Ik heb een aantal PC's is een werkgroep staat. De PC met vista in dual boot kan onder XP gewoon benaderd worden maar on Vista Beta2 niet. De vista pc heeft gewoon netwerkverbinding naar internet via de router.
Kortom ben nog lekker bezig Vista te verkennen
Alle andere hardware ging probleemloos. Netwerk, Nforce3, ATI 9800pro. Areo heb ik nog niet gezien. Maar ook nog niet gevonden hoe dat ingesteld moet worden.
Het voortdurend waarschuwen van de gebruiker kun je gelukkig uit zetten. De manier van hardware benaderen is heel anders dan XP. Ook verkennen van harde schijven is anders. Door de dualboot weet ik dat XP op C staat en Vista op E , onder xp dan want onder vista wordt deze schijf gewoon weer C genoemd. Vreemd maar waar.
Wie heeft Vista al zo ver gekregen dat hij andere PC kan benadered via netwerk. Ik heb een aantal PC's is een werkgroep staat. De PC met vista in dual boot kan onder XP gewoon benaderd worden maar on Vista Beta2 niet. De vista pc heeft gewoon netwerkverbinding naar internet via de router.
Klaas
Krijg jij 5536 werkende op VMWare Workstation? Ik heb gisteren nog een woedende email gestuurd naar VMWare omdat ze nog steeds niet de laatste builds van Vista ondersteunen op VMWare Workstation (Alles na Beta 2 werkt niet meer), maar wel op VMWare Server, welke gratis isZwelgje schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:12:
[...]
onder vmware installeer je niet de drivers van je echte hardware maar uitsluitend de vmware tools. vmware emuleerd namelijk andere hardware dan dat wat je werkelijk hebt
* Zwelgje heeft geen problemen met vista en vmware workstation (wel even de nieuwste vmware workstation downloaden, die van 2 weken geleden)
NOD32 2.51.30 werkt wel op 5536.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:06:
NAVCE80 niet
Eset NOD32 V.2.12.1 niet
Zeer waarschijnlijk een versie voor RC1.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:27:
Ja ja, ik ben nu 5536 aan het neerhalen. Weer een nieuwe build die beter is. Mijn derde![]()
[ Voor 34% gewijzigd door Phyxion op 27-08-2006 09:35 ]
Ik heb ook maar even de nieuwe build geprobeert. De instalatie is nu echt geweldig. Ik heb het geklokt en binnen een half uur zit je op je desktop. Dit is inclusief gegevens invoeren en schijf formatteren.
Verder hoefde ik alleen maar mijn soundblaster driver te installeren en ik was klaar.
De gadgets hebben veel minder bugs en zijn wat verbeterd.
Alles start snel op en ik merk nooit vertragingen op, zelfs als die mijn harde schijf aan het indexeren is.
Internet explorer knippert nog steeds soms. Dat is best wel irritant.
Verder hoefde ik alleen maar mijn soundblaster driver te installeren en ik was klaar.
De gadgets hebben veel minder bugs en zijn wat verbeterd.
Alles start snel op en ik merk nooit vertragingen op, zelfs als die mijn harde schijf aan het indexeren is.
Internet explorer knippert nog steeds soms. Dat is best wel irritant.
Hier heb ik nog geen problemen mee gehad, echter hoorde ik wel dat er meerdere mensen netwerkproblemen hebben. Zelf hangt mijn Vista in een domein en heeft totaal geen moeite om andere servers/pc's te benaderen.KlaasvanderHeid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:29:
<knip>
Heb je al geprobeerd om te pingen, ben wel benieuwd eigenlijk waarom het bij zoveel mensen mis gaat
Ben op dit moment Build 5552 aan het binnenhalen. Schijnt de gelekte RC1 te zijn. Build 5536 is een Pre RC1. Het is wel zo dat je de Beta 2 drivers van Nvidia (88.61) niet meer kan gebruiken vanaf Build 5536, Hopen dat Nvidia zo snel mogelijk met nieuwe drivers komt.
Wanneer het netwerk aan de praat is, heb ik geen problemen om andere computers in de werkgroep te benaderen. Het is inderdaad opvallend hoe iedereen weer andere problemen heeft.
Ik weet nog steeds niet waarom hij niet automatisch een IP krijgt toegewezen en dat ik eerst er handmatig een moet toewijzen waarop hij de router opeens "ziet", vervolgens zet ik hem weer op automatisch en voila hij heeft een IP en kan het netwerk/internet probleemloos op.
Ik weet nog steeds niet waarom hij niet automatisch een IP krijgt toegewezen en dat ik eerst er handmatig een moet toewijzen waarop hij de router opeens "ziet", vervolgens zet ik hem weer op automatisch en voila hij heeft een IP en kan het netwerk/internet probleemloos op.
Inderdaad, ik had de Beta 2 drivers van nVidia geprobeerd maar toen zag ik alleen nog maar een zwart scherm met een knipperende cursor. Maar Vista zelf leek "achter" dat venster nog gewoon te draaien merkte ik aan de geluiden van diverse dingen en de schijfactiviteit bij de commando's als alt+tab en windows+e.Pierre_nr1 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:39:
Ben op dit moment Build 5552 aan het binnenhalen. Schijnt de gelekte RC1 te zijn. Build 5536 is een Pre RC1. Het is wel zo dat je de Beta 2 drivers van Nvidia (88.61) niet meer kan gebruiken vanaf Build 5536, Hopen dat Nvidia zo snel mogelijk met nieuwe drivers komt.
Hier werkt ESET.NOD32.v2.51.30 ook niet op build 5536, hij start op en dan blijft hij hangen.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:24:
ESET.NOD32.v2.51.30 werkt hier ook niet alles loopt dan vast.
Welke NIC heb jij? Toevallig ook een nForce? Ik had een dergelijk probleem met Beta 1. Wellicht dat het een driver issue is.DaFrenk schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:57:
Nee, ik heb een ULI Chipset op een AsRock 939Dual-SATA2 mobo.Stamgastje schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:42:
[...]
Welke NIC heb jij? Toevallig ook een nForce? Ik had een dergelijk probleem met Beta 1. Wellicht dat het een driver issue is.
Zijn er mensen in dit topic die ervaring hebben met een draaien van Vista vanaf een externe USB HD? Ik zou graag Vista willen vanaf USB (60 gb 2,5") draaien naast XP intern op mijn Notebook. 5536 heb ik nu al draaien intern, maar het werkt vast niet als ik die in me USB doosje doe en daarvanaf probeer te booten.
edit:
Boot vanaf 2,5" USB gaat zoiezo niet werken blijkt, drive valt uit (tegelijkertijd BSOD, met reboot).
Dus misschien wil ik dan wel ff gek doen en volledig overstappen naar Vista, belangrijkste onduidelijkheid is nog of deze laatste builds al wel werken met een Xbox 360 als MCE extender, iemand al geprobeerd? (ik wil mijn xp extender setup niet verkloten).
edit:
Boot vanaf 2,5" USB gaat zoiezo niet werken blijkt, drive valt uit (tegelijkertijd BSOD, met reboot).
Dus misschien wil ik dan wel ff gek doen en volledig overstappen naar Vista, belangrijkste onduidelijkheid is nog of deze laatste builds al wel werken met een Xbox 360 als MCE extender, iemand al geprobeerd? (ik wil mijn xp extender setup niet verkloten).
[ Voor 37% gewijzigd door Boeiend op 27-08-2006 21:28 ]
Wat zijn dan weer de verschillen met de 5536 b?Pierre_nr1 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:39:
Ik neem aan dat je deze niet meer met een beta key kunt installeren?
Net wat gezocht maar is er weinig over te vinden, net zoals iets over nieuwere nvidia drivers voor Vista, dan kan ik al bijna overstappen
Het verschil weet ik niet, zal niet zo veel zijn, denk ik. Je kan gewoon de Beta 2 key gebruiken.Agent-X schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:41:
[...]
Wat zijn dan weer de verschillen met de 5536 b?
Ik neem aan dat je deze niet meer met een beta key kunt installeren?
Net wat gezocht maar is er weinig over te vinden, net zoals iets over nieuwere nvidia drivers voor Vista, dan kan ik al bijna overstappen
Ik zit ook te wachten op nieuwe Nvidia drivers, ik verwacht deze niet eerder dan 6 september, dat is de datum dat RC1 offcieel naar buiten wordt gebracht.
Heb Aero werkend gekregen op mijn 7600 Go. Ik gebruik deze drivers: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=10420.
Installeren via de "have disk"-methode (drivers updaten bij device manager) en dan nv_cp.inf kiezen.
Installeren via de "have disk"-methode (drivers updaten bij device manager) en dan nv_cp.inf kiezen.
Verwijderd
Yep, 5536 is in de lucht, mission succeed
Ik zie veel kleine details die anders zijn. Wat me als eerste opvalt is dat mijn CPU score nu ineens 4.1 is in plaats van 3.6 in de 5472 build. Ik heb verder het idee dat het geheel wat vlotter en stabieler aanvoelt. Steup verliep snel; en vlekkeloos. Alle hardware wordt in de setup herkend
*Exuimtum heeft lekker bij moeders gegeten en is daarom zo laat
Het is inderdaad een versie vóór RC1, maar tijdens de setup noemen ze het wel RC1. op de desktop staat inderdaad pre-RC1 wat mijn vraag beantwoorde. Ik meende toch sterk dat de 5520 build RC1 was, maar goed.
Nog steeds de standaart XP geluidjes in Vista, wel een enorme afgang. Gelukkig bracht een search op de schijven een beter aan te passen resultaat. Ik wil nu eens niet het XP gevoel hebben. Het opstartgeluid in het uiterste begin kun je niet aanpassen
*Exuimtum loves superfetch+2048 MB RAM
Ik zie veel kleine details die anders zijn. Wat me als eerste opvalt is dat mijn CPU score nu ineens 4.1 is in plaats van 3.6 in de 5472 build. Ik heb verder het idee dat het geheel wat vlotter en stabieler aanvoelt. Steup verliep snel; en vlekkeloos. Alle hardware wordt in de setup herkend
*Exuimtum heeft lekker bij moeders gegeten en is daarom zo laat
Het is inderdaad een versie vóór RC1, maar tijdens de setup noemen ze het wel RC1. op de desktop staat inderdaad pre-RC1 wat mijn vraag beantwoorde. Ik meende toch sterk dat de 5520 build RC1 was, maar goed.
Nog steeds de standaart XP geluidjes in Vista, wel een enorme afgang. Gelukkig bracht een search op de schijven een beter aan te passen resultaat. Ik wil nu eens niet het XP gevoel hebben. Het opstartgeluid in het uiterste begin kun je niet aanpassen
*Exuimtum loves superfetch+2048 MB RAM
Verwijderd
Ik komt niet verder dan 2,6, video is daar het laagste score geforce 6200 256 mb, en mijn nootbook op 3,5 centrino 1.6 ghz 7600 go 128mb.
Mediaplayer werkt nu ook bijna zoals die zou moeten werken. Rippen gaat super. Afspelen ook. Alleen in fullscreen heb ik soms nog met wat fouten te maken m.b.t. de play/pause knoppen etc.
Verwijderd
Ik heb dit geprobeerd met build 5536 en werkt prima.Boeiend schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:25:
Mijn XBox360 word herkend en alles lijkt verder prima te werken.
Dus ook op dit punt is 5536 een flinke vooruitgang (had met voorgaande builds vaak dat de xbox360 geen mediacenter kon vinden)
AVG Free installeerd en functioneerd hier prima op 5536 hoor !Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:06:
NAVCE80 niet
Eset NOD32 V.2.12.1 niet
Ik heb ook een leuke computer..
Ik heb na beta 2 geen builds meer geïnstalleerd. Werkt de nForce 4 RAID controller al in deze nieuwere builds?
Heb de Pre-RC1 hier nu draaien en een ding wat me zeker opvalt is dat ze de lijst-structuur in de verkenner weer hebben toegevoegd. Wat een opluchting!
Gisteren ook maar eens 5536 geinstalleerd. Mijn vorige build was 5472.
Paar dingen vallen me op: RAID op een Intel ICH5R werkt ineens niet meer
Bij Load Driver kan ik wel zoeken naar een driver op een floppy, die vindt hij vervolgens keurig, maar als hij hem dan daadwerkelijk gaat laden krijg ik na een minuut of 2 een BSOD.
Daarom deze keer maar op een aparte HDD geinstalleerd en dan wordt na de installatie de RAID-controller ook niet herkend. Vreemd, want alle voorgaande builds gaven geen problemen.
Verder blijft het netwerkgebeuren een beetje nukkig. Ik had na installatie wel meteen internet, maar het netwerk doorzoeken lukte niet (cannot find network-path oid). Pas na handmatig een IP-adres invoeren, IPv6 uit te schakelen en diverse malen de verbinding te disabelen en weer enablen kon ik weer browsen door het netwerk.
Ik heb liever dat het niet werkt dan halfslachtig en nog steeds weet ik niet waarom het in eerste instantie niet werkte.
Pluspunt is wel dat de netwerkverbinding zelf een stuk beter is dan in 5472. Daar had ik steeds moeite om MP3's via de mediaplayer af te spelen via het netwerk. Traag en af en toe met horten en stoten. Dat zou overigens ook aan MP11 zelf kunnen liggen. In ieder geval is die nu bruikbaar, wat hij in eerdere builds absoluut niet was.
Verder valt de snelheid in positieve zin op. Het begint er eindelijk een beetje op te lijken.
Vista is nog niet goed genoeg om als hoofd-OS te dienen, maar ik ben hoopvol.
Paar dingen vallen me op: RAID op een Intel ICH5R werkt ineens niet meer
Bij Load Driver kan ik wel zoeken naar een driver op een floppy, die vindt hij vervolgens keurig, maar als hij hem dan daadwerkelijk gaat laden krijg ik na een minuut of 2 een BSOD.
Daarom deze keer maar op een aparte HDD geinstalleerd en dan wordt na de installatie de RAID-controller ook niet herkend. Vreemd, want alle voorgaande builds gaven geen problemen.
Verder blijft het netwerkgebeuren een beetje nukkig. Ik had na installatie wel meteen internet, maar het netwerk doorzoeken lukte niet (cannot find network-path oid). Pas na handmatig een IP-adres invoeren, IPv6 uit te schakelen en diverse malen de verbinding te disabelen en weer enablen kon ik weer browsen door het netwerk.
Ik heb liever dat het niet werkt dan halfslachtig en nog steeds weet ik niet waarom het in eerste instantie niet werkte.
Pluspunt is wel dat de netwerkverbinding zelf een stuk beter is dan in 5472. Daar had ik steeds moeite om MP3's via de mediaplayer af te spelen via het netwerk. Traag en af en toe met horten en stoten. Dat zou overigens ook aan MP11 zelf kunnen liggen. In ieder geval is die nu bruikbaar, wat hij in eerdere builds absoluut niet was.
Verder valt de snelheid in positieve zin op. Het begint er eindelijk een beetje op te lijken.
Vista is nog niet goed genoeg om als hoofd-OS te dienen, maar ik ben hoopvol.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
heel mooi! zijn er nou nieuwe geluidjes in, dat zou je toch wel verwachten met een RC....?Voodooforever schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:46:
Heb de Pre-RC1 hier nu draaien en een ding wat me zeker opvalt is dat ze de lijst-structuur in de verkenner weer hebben toegevoegd. Wat een opluchting!
Is er iemand die ervaring heeft met het volledig gescheiden installeren van Vista op een tweede harddisk? Wat ik wil doen is het volgende:
- harddisk 1 is nu aangesloten en bevat Windows XP, dit wil ik ook zo houden en aan deze disk mag niets(!) veranderd worden, dus ook geen MBR ofzo
- harddisk 2 is leeg (en momenteel nog niet aangesloten), hierop wil ik Vista installeren
- tijdens de installatie van Vista wil ik harddisk 1 lostrekken zodat Vista 'm niet kan detecteren
- na installatie van Vista wil ik beide harddisks aansluiten (dus feitelijk harddisk 1 weer aansluiten) en dan in het BIOS steeds 1 van beide disks enablen en de andere disablen, dit om te kiezen welke versie van Windows ik opstart
- tenslotte kan ik eventueel in zowel XP als Vista de andere hard disk verbergen (toekenning naam in Disk Manager verwijderen)
Neowin heeft via Ms Canada wat prijzen kunnen krijgen. Hou je vast....
Vista Ultimate
-Upgrade: $269.931
-Full Retail: $450.581
Vista Home Premium
-Upgrade: $179.691
-Full Retail: $269.931
Vista Home Basic
-Upgrade: $116.483
-Full Retail: $233.862
Vista Business
-Upgrade: $224.832
-Full Retail: $342.215
Vista Ultimate
Vista Home Premium
Vista Home Basic
Vista Business
Ik heb Vista naast XP geïnstalleerd op een aparte HD. Het enige wat veranderd wordt aan je XP-installatie is een bootloader. Deze kun je verwijderen d.m.v VistaBootPRO. Ik zou het dus langs deze route proberen ipv jouw moeilijke route
.
Die prijzen moet je wel een heel klein beetje in perspectief plaatsen:Sjah schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:51:
Neowin heeft via Ms Canada wat prijzen kunnen krijgen. Hou je vast....![]()
Kijk je dan bv. bij Informatique zie je: Microsoft Windows XP Pro UK + SP2, Retail voor EUR 392, en Microsoft Windows XP Pro UK Upgrade + SP2, Retail voor 259 EUR.Vista Ultimate
-Upgrade: $269.931 (210 euro)
-Full Retail: $450.581 (351 euro)
Ik ben vooral benieuwd wat de prijzen in (Nederlandse
Waarom ben je zo vreselijk bang dat er iets aan je XP-schijf veranderd wordt? Mocht er al wat aan de MBR en/of bootsector van je eerste HDD veranderd worden, dan kun je altijd nog booten van de XP-CD en vervolgens MBR en bootrecord weer repareren met fixmbr en fixboot.Stamgastje schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:44:
Is er iemand die ervaring heeft met het volledig gescheiden installeren van Vista op een tweede harddisk? Wat ik wil doen is het volgende:Dit alles om te voorkomen dat er ook maar iets aan de XP schijf gewijzigd wordt. Ik wil namelijk slechts sporadisch wat kunnen testen in Vista, maar mijn XP installatie mag niet(!) gewijzigd worden. Gaat dit werken? Of is er een simpelere manier voor?
- harddisk 1 is nu aangesloten en bevat Windows XP, dit wil ik ook zo houden en aan deze disk mag niets(!) veranderd worden, dus ook geen MBR ofzo
- harddisk 2 is leeg (en momenteel nog niet aangesloten), hierop wil ik Vista installeren
- tijdens de installatie van Vista wil ik harddisk 1 lostrekken zodat Vista 'm niet kan detecteren
- na installatie van Vista wil ik beide harddisks aansluiten (dus feitelijk harddisk 1 weer aansluiten) en dan in het BIOS steeds 1 van beide disks enablen en de andere disablen, dit om te kiezen welke versie van Windows ik opstart
- tenslotte kan ik eventueel in zowel XP als Vista de andere hard disk verbergen (toekenning naam in Disk Manager verwijderen)
Ik heb een soortgelijke setup als jij, alleen kan ik met F8 kiezen van welke HDD ik wil booten. Heb dus geen bootloader van XP of Vista nodig en hoef ook niet steeds in de BIOS. Als je echt zo paranoide bent dat er wat met je XP-disk gebeurt zou ik er gewoon niet aan beginnen. Het blijft toch testen en tweaken met Vista, dus ja, het kan wel eens mis gaan als je meerdere OS-en op wilt draaien.
Ok in perspectief: http://www.microsoft.com/...s/pricelists.asp?file=ERP hier zie je dat Canadese Xp pro sp2 duidelijker goedkoper is dan deze nieuwe Ultimate. En sinds wanneer zijn we ooit gematst dat we sterke Euro hebben, ik zie een 450 USD prijs gewoon vertaalt gaan worden naar een 400 a 450 euro prijs hier, sorry hoor.elevator schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:45:
[...]
Die prijzen moet je wel een heel klein beetje in perspectief plaatsen:
[...]
Maar ik schrok niet zozeer van die Ultimate prijs, maar wel van de Home premium en Business prijzen, naar die versies zit ik te kijken, Ultimate te duur voor mijn smaak..... dat wist ik al wel van tevoren.
ik ook, maar ik denk nu al wel een aardige indicatie te hebben dankzij Microsoft Canada.Ik ben vooral benieuwd wat de prijzen in (Nederlandse) Euros worden
Ben ik de enige die de prijzen wel mee vind vallen? Dit zijn de prijzen die Microsoft aanraadt, de prijzen in de winkel zullen ongetwijfeld stukken lager zijn.Sjah schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:51:
![]()
Vista Ultimate
Vista Home Premium
Vista Home Basic
Vista Business
het gaat ook om OEM prijzen straks, dus de versies die je krijgt als je een nieuwe pc aanschaft, die zullen wel lager zijn
Ik verwacht dat ik via Slim.nl er inderdaad een heel stuk goedkoper aan ga komen.FnF schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
Ben ik de enige die de prijzen wel mee vind vallen? Dit zijn de prijzen die Microsoft aanraadt, de prijzen in de winkel zullen ongetwijfeld stukken lager zijn.
Bedankt school!
"Non scholae sed vitae discimus"
vraagje, zijn dit Amerikaanse Dollars of Canadese Dollars? dat scheelt namelijk een heel stuk...Sjah schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:51:
![]()
veel prijzen
De hierboven genoemde prijzen zijn in USD. Zie ook Neowincatfish schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:34:
[...]
vraagje, zijn dit Amerikaanse Dollars of Canadese Dollars? dat scheelt namelijk een heel stuk...
idd, was zelf al gaan kijkenTachyon schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:38:
[...]
De hierboven genoemde prijzen zijn in USD. Zie ook Neowin
tja de vraag is natuurlijk of die "ultimate" wel zo interessant is, de Home Premium is toch niet zo gek qua prijs vind ik
3 belangrijke dingen die ik graag in mijn versie wil hebben is de "Shadow copy", Media Center en de uitgebreide backup/image opties. Helaas als ik dit allemaal wil hebben zal ik toch de Ultimate versie moeten hebben vrees ik.
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Gister de Pre-RC1 geinstalleerd en deze voelt beter aan dan de vorige.
Ik heb m op de laptop moeten installeren, dus een score van 2.8 van Vista
Mn specs zijn:
AMD Turion 1,6 Ghz
1280 MB mem
80 GB 7200rpm schijf
Ati Radeon X700 128 non-shared
Het enige wat ik niet kan is met een ander mailadres op msn.
Met een hotmail adres wel
vreemd.
Alle drivers werden herkent zonder enige na-install.
Hier had ik al op gehoopt omdat Acer gewoon geen Vista drivers maakt. (Acer Ferrari 4002 laptop)
Ik mis alleen een "mass storage controller" driver
Volgens mij een belangrijke driver, want mn HDD krijgt een score van 2.8.
De rest ligt rond de 4,5.
Ik heb nog niet zoveel lopen "spelen" met Vista, maar komt zeker wel.
Het ziet er tot nu toe erg goed uit.
Mn specs zijn:
AMD Turion 1,6 Ghz
1280 MB mem
80 GB 7200rpm schijf
Met een hotmail adres wel
Hier had ik al op gehoopt omdat Acer gewoon geen Vista drivers maakt. (Acer Ferrari 4002 laptop)
Ik heb zojuist men "Vista hd" geformatteerd en build 5536 geinstalleerd. Ik krijg Vista alleen niet geactiveerd. Ik gebruik dezelfde key als beta 2 en de 2 vorige builds.
Meer mensen hier last van?
gewoon even de key gebruiken die ms meeleverd met de build die je van ze hebt gekregen en je hebt geen enkel probleem.CodeIT schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:54:
Ik heb zojuist men "Vista hd" geformatteerd en build 5536 geinstalleerd. Ik krijg Vista alleen niet geactiveerd. Ik gebruik dezelfde key als beta 2 en de 2 vorige builds.
De richtprijzen staan nu in de topicstart vermeld 
Ik had eigenlijk een upgrade naar de Ultimate-versie (210 euro) eigenlijk veel duurder verwacht (ongeveer wat de retailversie kost, zo'n 350 euro), blijkt dus goed mee te vallenFnF schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
Ben ik de enige die de prijzen wel mee vind vallen? Dit zijn de prijzen die Microsoft aanraadt, de prijzen in de winkel zullen ongetwijfeld stukken lager zijn.
Ik had een rating van 4,5 op mijn laptopVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:15:
Gister de Pre-RC1 geinstalleerd en deze voelt beter aan dan de vorige.
Mn specs zijn:
AMD Turion 1,6 Ghz
1280 MB mem
80 GB 7200rpm schijf
Met een hotmail adres welvreemd.
Ik heb sinds het weekend ook vista (beta2), en vindt het nogal veeleisend. Divx films worden automatisch op lagere kwaliteit afgespeeld, en zelfs alsi k met winamp classic een mp3tje afspeel, msn aanheb en opera, heb ik al snel last van af en toe een hapering in de muziek. Ondanks dat ik geen gebruik maak van de sidebar, doorzichtige vensters of schaduw.
Mijn pc
Athlon 64 3000+ 3,5
K8T NEO2 F
2*512 MB Twinmos 5,1
6600GT 128MB 5,6
HDD 25vrij van39 GB 3,9
Overall een miezerige 3...
Mijn pc
Athlon 64 3000+ 3,5
K8T NEO2 F
2*512 MB Twinmos 5,1
6600GT 128MB 5,6
HDD 25vrij van39 GB 3,9
Overall een miezerige 3...
Learn to forget...
Ook ik heb 5536 maar is geinstalleerd, draait erg soepeltjes vind ik! Het enige dat niet werd herkend was mijn Audigy, de creative drivers haperen, dus binnenkort maar weer de kX drivers proberen (alhoewel ik die nog minder kans geef..)
Atlhon XP 1700+ @ Sempron 2800+ 3,3
1GB PC2700 4,1
6600 GT 128 MB 4,8 (Graphics) / 4,5 (Gaming)
Harddisk 5,2 (Seagate 80 GB SATA, partitie van 40)
overall 3,3, maar dat is dan ook gebaseerd op de laagste score
Iemand al ervaringen met andere audigy drivers?
Ik moet zeggen dat deze 5536 retesnel is in tegenstelling tot de laatste beta die ik had (50xx).
Vooral Aero doet het mooi/snel, itt voorheen! Winkey+tab
Atlhon XP 1700+ @ Sempron 2800+ 3,3
1GB PC2700 4,1
6600 GT 128 MB 4,8 (Graphics) / 4,5 (Gaming)
Harddisk 5,2 (Seagate 80 GB SATA, partitie van 40)
overall 3,3, maar dat is dan ook gebaseerd op de laagste score
Iemand al ervaringen met andere audigy drivers?
Ik moet zeggen dat deze 5536 retesnel is in tegenstelling tot de laatste beta die ik had (50xx).
Vooral Aero doet het mooi/snel, itt voorheen! Winkey+tab
[ Voor 4% gewijzigd door dog4life op 29-08-2006 08:31 ]
Verwijderd
Ik heb een IDE schijf.MarcoC schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 02:28:
[...]
Ik had een rating van 4,5 op mijn laptop. HD was het laagste met 4,5 bij mij. 100GB 7200rpm. Heb je misschien geen SATA HD?
Maar hij vind geen "mass storage controller" driver.
Ik kan deze nergens vinden en Acer heeft geen Vista drivers.
Ik heb Vista nu ook een paar dagen draaien en ik moet zeggen dat ik echt wel onder de indruk ben van de interface. Alles is makkelijk te vinden en het is ook nog eens duidelijk hoe het werkt. Vooral het Control Panel is er erg op vooruit gegaan. In het begin is het wel even zoeken naar de nView opties, maar eenmaal gevonden is het allemaal wel logisch.
Wat me verder opvalt is het aardig hoge memory gebruik. Ondanks dat lijkt alles wel veel sneller op te starten. Dreamweaver/Photoshop enz. worden allemaal veel sneller geladen lijkt het wel.
Het enige dat ik niet kan vinden zijn drivers voor mijn Medion afstandsbediening. Op de een of andere manier wil het installatieprogramma niet draaien. Ook krijg ik op de een of andere manier geen Xvid/DivX in Media Center geladen.
Wat me verder opvalt is het aardig hoge memory gebruik. Ondanks dat lijkt alles wel veel sneller op te starten. Dreamweaver/Photoshop enz. worden allemaal veel sneller geladen lijkt het wel.
Het enige dat ik niet kan vinden zijn drivers voor mijn Medion afstandsbediening. Op de een of andere manier wil het installatieprogramma niet draaien. Ook krijg ik op de een of andere manier geen Xvid/DivX in Media Center geladen.
[ Voor 14% gewijzigd door Smoonshine op 29-08-2006 09:23 ]
uhm...
Verwijderd
Welke software gebruiken jullie voor het branden van cd's/dvd's ?
Heb nero geprobeerd te installeren (op build 5536) , maar op de een of andere manier crashed het installatie programma.
Uitvoeren in winxp sp2 comp. modus en/of als administrator lijkt niet te werken bij mij.
Werkt nero bij jullie wel op de pre-rc1 (5536) build?
Ik gebruik nero 7.2.7 btw
Heb nero geprobeerd te installeren (op build 5536) , maar op de een of andere manier crashed het installatie programma.
Uitvoeren in winxp sp2 comp. modus en/of als administrator lijkt niet te werken bij mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 10:44 ]
Verwijderd
Hier werkt nero ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:44:
Met windows media player kun je ook branden. Dit werkte perfect voor mij. Erg snel en eenvoudig.
7.5.0.2 werkt prima.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:44:
Verwijderd
kan je dan ook iso branden.MrDean schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:31:
Met windows media player kun je ook branden. Dit werkte perfect voor mij. Erg snel en eenvoudig.
Verwijderd
Voor wie snel is: Microsoft heeft 100.000 publieke download slots voor build 5536:
http://download.windowsvi...w/prerc1/en/download.html
Thanks, bezig met binnenhalen. Er wordt op de downloadpagina met geen woord gerept over een key. Waarschijnlijk heb je je beta 2 key nodg. Bij mij werkt deze aleen niet meer, maar ik ga het toch weer proberen met deze download.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:12:
Voor wie snel is: Microsoft heeft 100.000 publieke download slots voor build 5536:
Edit: Geactiveerd. Moest even een dag wachten dus. Misschien was het te druk ofzo. Heb mijn download maar geannuleerd.
[ Voor 12% gewijzigd door CodeIT op 29-08-2006 14:00 ]
Heb 5536 nu ook draaien. Met beta2 key..geactiveerd en wel. Moet zeggen draait wel lekker hoor
Gister maar ff de 5552 gedownload en moet zeggen, is tog weer wat sneller met de install, 20min en alles stond erop, met 5536 was dat 25a27min.
Is dat RC1 die hier genoemd wordt: http://www.infoworld.com/...8/28/HNrc1imminent_1.html ?devil-strike schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:18:
Gister maar ff de 5552 gedownload en moet zeggen, is tog weer wat sneller met de install, 20min en alles stond erop, met 5536 was dat 25a27min.
Heb ik nog niet geprobeert. Je kunt wel een data dvd/cd maken. Ik weet niet wat er gebeurt als je dan een iso erop brand.kan je dan ook iso branden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.
- De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag