Toch even een vraag over het dualboot gebeuren. Ik heb xp op de ene partitie en vista op de andere. Nou is vista de eerste optie bij het opstarten, dus de first boot besturingssysteem. Maar ik wil dat XP first boot wordt. Hoe krijg ik dat nou voor elkaar. In dit topic staat geen duidelijke oplossing en in de search ook niet
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen » Daar instellen welke je als first boot wilt hebben (knop 'Bewerken' gebruiken).DaannO schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:55:
Toch even een vraag over het dualboot gebeuren. Ik heb xp op de ene partitie en vista op de andere. Nou is vista de eerste optie bij het opstarten, dus de first boot besturingssysteem. Maar ik wil dat XP first boot wordt. Hoe krijg ik dat nou voor elkaar. In dit topic staat geen duidelijke oplossing en in de search ook niet
The devil is in the details.
Ik heb daar als deafault staan win xp, echter kan ik niet iets anders selecteren. Dus ik denk niet dat ik het daar kan veranderenHahn schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:58:
[...]
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen » Daar instellen welke je als first boot wilt hebben (knop 'Bewerken' gebruiken).
Als je Hahn's stappen in Vista uitvoert, lukt het welDaannO schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:02:
[...]
Ik heb daar als deafault staan win xp, echter kan ik niet iets anders selecteren. Dus ik denk niet dat ik het daar kan veranderen
In Vista wordt dat dus: Start menu openen, rechtsklikken op Computer en Properties kiezen, op de task Advanced system settings klikken (en daarna op Continue klikken als UAC aanstaat), dan naar tab Advanced gaan en op de derde Settings button klikken, en daar kan je dan het standaardbesturingssysteem selecteren, en aangeven hoelang de bootloader weergegeven wordt
Bedankt! Gaan we doenVerwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:33:
[...]
Als je Hahn's stappen in Vista uitvoert, lukt het wel
In Vista wordt dat dus: Start menu openen, rechtsklikken op Computer en Properties kiezen, op de task Advanced system settings klikken (en daarna op Continue klikken als UAC aanstaat), dan naar tab Advanced gaan en op de derde Settings button klikken, en daar kan je dan het standaardbesturingssysteem selecteren, en aangeven hoelang de bootloader weergegeven wordt
Jan Modaal hoort ook helemaal geen installatierechten te hebben op productiemachinesZwelgje schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:59:
[...]
heb je iig geen gezeik dat jan modaall allemaal beta's gaat lopen draaien op productiemachines omdat ie 'even iets moest testen' en geen idee heeft van de impact van beta software
If it ain't broken, play with it till it breaks.
je kan onder vista ook het programma vista boot pro downloaden(ff google' en) Dat werkt ook perfect, en je kan ook de time out enzo instellen:)
Ik heb er problemen mee. Ik heb een X300 met 128MB RAM. En ik heb er probemen mee in Vista Beta 2, het lijkt wel een beetje op wat jij met jouw kaartje hebt:Sluuut schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:14:
Edit: Trekt een Radeon 300 ook Vista met Aero Glass en gaat het dan een beetje soepel?
Sluuut schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:38:
Anyways, ik had dus de laatste build net geinstalleerd en er gebeurd weer precies hetzelfde als beta2: Na de ATi beta2 drivers te hebben geinstalleerd en gereboot werkt internet ineens niet meer. En natuurlijk boot XP ook niet meer, precies hetzelfde als vorige keer. Blijft gewoon een zwart scherm geven.
Hmm, ik gebruik ook een X300 (weliswaar mobility met maar 64 mb) en heb zowel met de bijgeleverde als de nieuwere drivers van Ati geen enkel probleem om Aero Glass te draaien. Het gaat heel soepel. Zowel op 1400*1050, 1680 *1050 en zelfs 3080*1050 heb ik geen enkel probleem!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De Readyboost zou het moeten doen, maar....ik heb bij mijn default 1GB RAM een stick van 512 geprikt en laten gebruiken voor Readyboost. Lijkt net alsof ie er niets mee doet, want kreeg net meldingen over te weinig geheugen
Ach, morgen komt mijn 2Gb TwinMos binnen, dan gaat mijn 1Gb eruit. Kijken of dat beter gaat.
Wel gemerkt dat Vista idd wat trager lijkt te gaan draaien na verloop van een x-aantal dagen.
offtopic:
Iemand interesse? PM me dan aub. Is 2x Crucial Ballistix CL2 512MB
Iemand interesse? PM me dan aub. Is 2x Crucial Ballistix CL2 512MB
Ach, morgen komt mijn 2Gb TwinMos binnen, dan gaat mijn 1Gb eruit. Kijken of dat beter gaat.
Wel gemerkt dat Vista idd wat trager lijkt te gaan draaien na verloop van een x-aantal dagen.
Geen idee waar het aan ligt. Misschien heeft het er mee te maken dat ik een Geforce 6150 chipset heb? Die onboard videokaart is overigens disabled, ik heb de X300 in het PCI-E slot zitten (en in het BIOS PCI-E video als primary ingesteld).Hoedje schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:46:
Hmm, ik gebruik ook een X300 (weliswaar mobility met maar 64 mb) en heb zowel met de bijgeleverde als de nieuwere drivers van Ati geen enkel probleem om Aero Glass te draaien. Het gaat heel soepel. Zowel op 1400*1050, 1680 *1050 en zelfs 3080*1050 heb ik geen enkel probleem!
Ik zie dat het hier nog niet gepost is, maar volgens www.WindowsItPro.com komt RC1 op 7 september uit:
Zoals eerder op de Windows Vista blog te lezen was:Although I'm not at liberty to divulge the full contents of the message, Microsoft has placed build 5520 into escrow as the RC1 of Vista. This build will be released to testers and the public after the Labor Day holiday in the United States, which falls this year on September 4. Currently, Microsoft expects to ship RC1 on or after September 7.
Dus laten we hopen dat het inderdaad deze planning aanhoud, zou leuk zijnWill Microsoft open testing sign-ups again when RC1 is released?
Yes.
If I participated in Beta 2 by downloading a PID and the build, will I be able to participate in RC1 automatically?
Yes.
Ja maar hopelijk is deze nieuwe planning enkel voor de CPP-release (publieke download), want die kwam net zoals met beta 2 ook later uit dan de CTP-release (voor de officiële betatesters).elevator schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47:
[...]
Dus laten we hopen dat het inderdaad deze planning aanhoud, zou leuk zijn
Maar het ziet er toch naar uit dat ook de CTP-release is uitgesteld (was oorspronkelijk, voor betatesters, verwacht voor midden augustus).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 00:03 ]
elevator schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47:
Ik zie dat het hier nog niet gepost is, maar volgens www.WindowsItPro.com komt RC1 op 7 september uit:
[...]
Zoals eerder op de Windows Vista blog te lezen was:
[...]
7 September is MSDN release en voor een aantal official beta testers (Niet de mensen die hebben gesigned voor Beta 2).Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:57:
[...]
Ja maar hopelijk is deze nieuwe planning enkel voor de CPP-release (publieke download), want die kwam net zoals met beta 2 ook later uit dan de CTP-release (voor de officiële betatesters).
Maar het ziet er toch naar uit dat ook de CTP-release is uitgesteld (was oorspronkelijk, voor betatesters, verwacht voor midden augustus).
Later zal pas de niet-MSDN release uitkomen (Nog niet bevestigd welke datum).
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Even wat commentaar uit de link in de TS Tuneup 5472
Voor deze man geld dat hij beter bij XP kan blijven. UAC is een van de belangrijkste elementen tegen ongewenste acties van buitenaf. Dat Jan Modaal argeloos op 'continue' blijft klikken is zijn zorg. Schakel hem dan uit en ben zo besmet.
Ik las laatst een artikel over een vrouw die Windows Vista wist binnen te komen. Echter moest de gebruiker een bevestiging aan UAC geven voordat ze verder kon gaan met haar poging. Dus zonder UAC is Vista bijna net zo open als XP.
Disable DEP/NX. Niet zo slim. Normaliter is DEP vrij probleemloos.
Slechte link dus, sorry.
Hoe krijg ik spyware
PS: Kent die man Linux wel?
Voor deze man geld dat hij beter bij XP kan blijven. UAC is een van de belangrijkste elementen tegen ongewenste acties van buitenaf. Dat Jan Modaal argeloos op 'continue' blijft klikken is zijn zorg. Schakel hem dan uit en ben zo besmet.
Ik las laatst een artikel over een vrouw die Windows Vista wist binnen te komen. Echter moest de gebruiker een bevestiging aan UAC geven voordat ze verder kon gaan met haar poging. Dus zonder UAC is Vista bijna net zo open als XP.
Slechte link dus, sorry.
Hoe krijg ik spyware

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 09:27 ]
Verwijderd
*Exuimtum houdt zijn oren gespitstelevator schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47:
[...]
[...]
Vanochtend een hangende explorer gehad. Niet mis mee, kon zo verder computeren. Volgens Microsoft kreeg ik de melding dat deze in RC1 was opgelost. Makkelijk zo'n evaluatiecenter. Zo wist ik gelijk dat het niet aan mijn PC lag
Waar XP gruwelijk onderuit kon gaan als explorer hing start Vista deze in no-time opnieuw op alsof er niets aan de hand was.
*Exuimtum kan niet wachten om een exemplaar aan te schaffen op de eerste dag dat Vista uitkomt
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 09:39 ]
Mijn XP PC heeft nog nooit gehangen als Explorer hing?
Nou hier onder XP gaan al m'n internet explorer + verkenner vensters dicht, waarna ook nog eens de startbalk weg gaat. Als je dan geluk hebt komt die weer terug, maar je vensters ben je sowieso kwijt.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat kan je oplossen door in Tools -> Folder Options, tabblad "View" van je "My Computer", de optie "Launch folder Windows in seperate processes" aan te zetten.Hoedje schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:37:
Nou hier onder XP gaan al m'n internet explorer + verkenner vensters dicht, waarna ook nog eens de startbalk weg gaat. Als je dan geluk hebt komt die weer terug, maar je vensters ben je sowieso kwijt.
(dit is iets wat in Vista vermoedelijk standaard aan staat, let wel op dat je Windows hierdoor dus meer geheugen gaat gebruiken omdat je dus echt een apart process hebt voor elke Window)
[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 16-08-2006 11:07 ]
Top, bedankt voor de tipelevator schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:02:
[...]
Dat kan je oplossen door in Tools -> Folder Options, tabblad "View" van je "My Computer", de optie "Launch folder Windows in seperate processes" aan te zetten.
(dit is iets wat in Vista vermoedelijk standaard aan staat, let wel op dat je Windows hierdoor dus meer geheugen gaat gebruiken omdat je dus echt een apart process hebt voor elke Window)
Dus dat betekent dat ze dan nog minder dan een maand hebben om bugs te fixen, willen ze de RTM-versie nog eind september klaarhebben (en dan in oktober uitbrengen). Hopelijk is dat nog tijd genoeg voor MS om de laatst gerapporteerde bugs te fixen, alhoewel ik vermoed dat de belangrijkste bugs er ondertussen wel al uitgehaald zijnFnF schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:00:
[...]
[...]
7 September is MSDN release en voor een aantal official beta testers (Niet de mensen die hebben gesigned voor Beta 2).
Later zal pas de niet-MSDN release uitkomen (Nog niet bevestigd welke datum).
RTM versie komt niet in september/oktober, dat wordt November (Op zijn minst) voor bedrijven, en dan Jan/Feb voor de consument. RC2 moet er ook nog tussen namelijk, en misschien zelfs nog een latere "RC2" build.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:14:
[...]
Dus dat betekent dat ze dan nog minder dan een maand hebben om bugs te fixen, willen ze de RTM-versie nog eind september klaarhebben (en dan in oktober uitbrengen). Hopelijk is dat nog tijd genoeg voor MS om de laatst gerapporteerde bugs te fixen, alhoewel ik vermoed dat de belangrijkste bugs er ondertussen wel al uitgehaald zijn
Ik schakel het ook meteen uit, waarom? Omdat ik geen zin heb als ik alt-tab doe, dat ik meteen UAC er voor krijg, ik geen zin heb om ieder programma iedere keer weer access te verlenen. Zo blijf je aan de gang.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:24:
Even wat commentaar uit de link in de TS Tuneup 5472
Slechte link dus, sorry.
Hoe krijg ik spyware
[ Voor 44% gewijzigd door Phyxion op 16-08-2006 13:35 ]
In Paul Thurrott's artikel stond anders:FnF schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:30:
[...]
RTM versie komt niet in september/oktober, dat wordt November (Op zijn minst) voor bedrijven, en dan Jan/Feb voor de consument. RC2 moet er ook nog tussen namelijk, en misschien zelfs nog een latere "RC2" build.
Let ook op de titel van het artikel, het is dus niet omdat RC1 vertraagd wordt, dat ook de RTM-versie uitgesteld wordt. Die RTM-versie wordt wel pas enkele dagen later (dus in november) ter beschikking gesteld voor bedrijven, echter de consumentenversies van Vista zullen ten vroegste pas in januari 2007 met (speciaal voor Vista aangepaste) pc's meegeleverd worden (zie ook http://www.microsoft-watc...le2/0,2180,2002368,00.asp).Meanwhile, the release to manufacturing (RTM), or final, version of Vista is set for a September 2006 escrow and final release on or before October 25.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 15:49 ]
Dat is een beetje overdreven natuurlijk?FnF schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:30:
Ik schakel het ook meteen uit, waarom? Omdat ik geen zin heb als ik alt-tab doe, dat ik meteen UAC er voor krijg, ik geen zin heb om ieder programma iedere keer weer access te verlenen. Zo blijf je aan de gang.
Ik denk dat het uitschakelen van UAC niet handig is - je PC wordt er dusdanig meer kwetsbaar van door altijd als administrator te werken (en dat doe je feitelijk als je UAC uit gaat schakelen op de manier die jij ongetwijfeld bedoelt
elevator schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:02:
[...]
Dat kan je oplossen door in Tools -> Folder Options, tabblad "View" van je "My Computer", de optie "Launch folder Windows in seperate processes" aan te zetten.
* PWM aait elevator

* PWM vraagt zich af waarom hij hier 5 jaar geleden niet achter gekomen is

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 16-08-2006 16:53 ]
Verwijderd
Sorry, elevater heeft helemaal gelijk, maar zoals ik al zei is UAC een goede beschermer. Wat mensen met hun PC doen moeten ze zelf weten maar hier staat UAC op scherp. En zo erg vaak zie ik dat venstertje niet bij dagelijks gebruik.elevator schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:29:
[...]
Dat is een beetje overdreven natuurlijk?
Ik denk dat het uitschakelen van UAC niet handig is - je PC wordt er dusdanig meer kwetsbaar van door altijd als administrator te werken (en dat doe je feitelijk als je UAC uit gaat schakelen op de manier die jij ongetwijfeld bedoelt) dat het een erg slecht advies is imho
TIP: Werkt hybrid sleep niet goed en wil je van je hiberfil.sys af dan is dat nog makkelijker in Vista dan in XP. Open CMD als admin en voer in: "powercfg -h off".
TIP: Wil je een programma alle rechten geven, voer het uit als admin (7-zip bijvoorbeeld). Zo omzeil je UAC op een 'goede' manier (mits je kennis hebt van welk programma wel/niet)
TIP: Defraggen en gamen gaan prima samen in Vista omdat defrag op de laagste prioriteit loopt. Hoezo wachten totdat defrag klaar is? Gewoon doorgaan.
TIP: Wil je XP gebruikers die patsen met hun machine aftroeven, een USB stick is genoeg.
Vista vliegt hier op mijn magere 3500+.
TIP: Gamen en Vista gaat krap worden met één gigje intern (ik heb 2 gig
Ik ben Vista nu aan het evalueren. Ik doe er nu alles op en dat gaat prima. Met opstarten ben je wat langer bezig, maar als het eenmaal klaar is is het net zo vlug als een gestripte XP versie.
Ik ben van plan Vista aan te schaffen zodra het uitkomt om de volgende redenen:
->Readyboost: USB stikjes gebruiken als pagefile is lache.
->Mooi uiterlijk, ik ben bijna verlieft op Aero.
->Gaat gewoon door als een geheugenmodule faalt zodat je niet meteeen helemaal zonder PC zit. Vista negeert de defecte chip/module gewoon.
->Performance index, geeft je meer duidelijkheid om wat je moet upgraden.
->Veel van huis af: In Vista zit vanalles en nog wat, Direct uit de doos installeren, openoffice erop, games erop en gaan met die banaan. Niets tig tooltjes en tijdrovende firewall instellingen.
->De sidebar bevalt me uitstekend. Een yellow note en een mooie klok
->Toekomstgericht. Geen (instabiele)drivers meer en die zooi meer, hooguit een niewe Catalyst, maar al mijn hardware wordt uit de doos zo herkent.
->Search, gewoon 'de' intypen en alle pakketten met 'de' in het begin verschijnen zoals defrag.
->Minder zorg om de machine. Vista regelt meer zelf. Hardwaremanagement is beter en moderner geworden. Waar ik eerst uren bezig was om een NLite XP te bouwen doe ik met Vista zo uit de doos zonder problemen.
->IE7 en anti-phising zonder ingewikkelde tools.
->UAC, lekker veilig omdat JIJ bepaalt wát er gebeurt en niet je systeem!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 17:06 ]
Vista 5472 draai ik nu een dag of 10. In Dual-boot XP maar start vista steeds vaker op
Ben het eens met voorgaande post^^...Vista voelt stabiel,nog geen BSOD of gehad...
Draaid als de brandweer hier.
Heb nog geen "bug" kunnen vinden...tot nu toe
Ben het eens met voorgaande post^^...Vista voelt stabiel,nog geen BSOD of gehad...
Draaid als de brandweer hier.
Heb nog geen "bug" kunnen vinden...tot nu toe
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Nee, ik heb via het werk wel mondeling contact met Microsoft, maar ik ben het zeker niet met al hun beleidzaamheden eens.
Nee, ik ben iemand die Vista helemaal afstruind. Als systeembeheerder van beroep wil ik wel bijblijven en ik lees ook voer over Vista en ben niet alleen maar aan het testen. Ik wil het besturingssysteem goed leren kennen en ik heb al diverse positieve punten gevonden. Voor Jan Modaal niet zozeer van belang, maar voor mij des te intressanter.
Natuurlijk gaat er wel eens iets mis in Vista. Het is immers een beta en het is nog niet voltooid. Via Beta Client rapporteer ik alles wat niet klopt en waarvan ik zeker weet dat het een bug is en/of een schoonheidsfoutje met verwarrende uitkomst.
Ik heb net een stevig uur zitten te gamen en mijn systeem op zijn knieën gehad. Ik vergat even dat ik onder Vista aan het gamen was.
Maar als je minpunten wilt horen heb ik die ook nog in petto:
-Vista is veel te zwaar voor de armeren onder de bevolking welke meestal een ouder systeem hebben. Zo kunnen ze niet met de tijd mee wat ik zeer spijtig vindt en als ze het kunnen dan zeer vertraagt.
-Aero is slecht opgebouwd. Natuurlijk weer op DirectX terwijl ik liever OpenGL had gezien wat veel lichter qua resources is.
-Een snelle harddisk met minimaal 8MB cache is aan te bevelen. Een 40gig schijfje met 2 MB cache zal je Vista krippel krijgen (zelf meegemaakt).
-Vista gaat zeer slecht om met de vrije ruimte op je schijf. Er is een intens fragmentatielevel. Een every day defrag schedule is bijna noodzakelijk.
-Vista pikt geen FAT32 partities. Je kunt hoog of laag springen. Helaas.
-Na een verse installatie was mijn machine 2 uur bezig met indexen. In het uiterste begin is Vista baggertraag en naarmate de uren verstrijken klaart het op en wordt het vele malen responsiever.
edit:
Maar een ding blijf toch bestaan. Mijn Windows XP voelt wel vederlicht en kaal aan. En Windows XP genereerd ook wel eens een foutje. Het is en blijft Windows en dat moet je maar voor lief nemen als je die hobbie bedrijft. Alhoewel Vista best stabiel aanvoeld. Échte crashes heb ik nog niet gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 22:31 ]
Volgens Microsoft-watch is build 5506 op komst, de laatste interim build voor RC1 uitkomt:
Nieuw in deze build zijn de links naar Windows Live services in het welkomstvenster:Microsoft is set to deliver a new Windows Vista build – possibly Build No. 5506 -- to testers some time in the next few days, according to Vista testers who asked not to be named. The forthcoming build will embed links to a number of Microsoft's Windows Live services.
Microsoft is gunning to release the new build some time the week of August 14, testers said. That build may be 5506 or a slightly later build, they said.
RC1 is dus nog steeds voor september gepland:On the Welcome Screen in Build 5506, Microsoft is including direct download links for Windows Live Messenger, Windows Live OneCare, Windows Live Toolbar and Windows Live Desktop Mail, according to screen shots of a Vista Ultimate 5506 build obtained by Microsoft Watch.
Testers had been expecting Microsoft to deliver RC1 in late August. They are now predicting Microsoft will roll out RC1 in the first half of September. Publicly, Microsoft officials have not promised anything beyond a "Q'3 2006" delivery date for RC1.
Microsoft officials also are sticking to the ship dates they outlined in March of 2006 for Vista. Microsoft is planning to make Vista available to its volume-license customers in November 2006 and to make the product available through all channels in January 2007, unless quality concerns are sufficient to warrant another delay.
Heb Vista er ondertussen terug afgesmeten.
Vind het jammer, want Vista build 5472 werkte goed naar mijn zin,
maar omdat ATI geen fatsoenlijke drivers (heb de catalyst beta ook geprobeerd) kan schrijven voor de Mobility Radeon 9700, kon ik niet fatsoenlijk World of Warcraft spelen.
World of Warcraft kreeg geen controle over de 3D acceleratie.
Jammer maar helaas, ik zal nog eens proberen met RC1 (Àls ATI nieuwe drivers uitbrengt tenminste, want zelfs onder XP is het sucky, enkel de drivers van Acer zelf werken zoals het hoort)
Vind het jammer, want Vista build 5472 werkte goed naar mijn zin,
maar omdat ATI geen fatsoenlijke drivers (heb de catalyst beta ook geprobeerd) kan schrijven voor de Mobility Radeon 9700, kon ik niet fatsoenlijk World of Warcraft spelen.
World of Warcraft kreeg geen controle over de 3D acceleratie.
Jammer maar helaas, ik zal nog eens proberen met RC1 (Àls ATI nieuwe drivers uitbrengt tenminste, want zelfs onder XP is het sucky, enkel de drivers van Acer zelf werken zoals het hoort)
Verwijderd
De reden dat Vista sloom draait bij veel mensen is omdat er nog geen goede drivers zijn en het geheugengebruik nog zeer hoog is. Wacht maar tot dat er betere drivers komen, dan loopt het enorm snel.
weet iemand of je vista beta 2 nog kan downloaden? Ik was in de veronderstelling dat dit niet meer gratis was, maar dat je tegen betaling van 5 dollar kon downloaden?
Weet iemand van jullie meer?
Vista is voorlopig niet meer verkrijgbaar voor het publiek, ook niet tegen betaling.Bibosjakie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:55:
weet iemand of je vista beta 2 nog kan downloaden? Ik was in de veronderstelling dat dit niet meer gratis was, maar dat je tegen betaling van 5 dollar kon downloaden?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
vista is inderdaad niet meer te downloaden, office beta is tegen betaling van 1.5 dollar te downloadenBibosjakie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:55:
5472 variant krijg ik niet geinstalleerd onder VMWARE 5.5.2 terwijl beta 2 vreemd genoeg zonder problemen wil installeren onder VMware.. 
zelfde dvd ook even geprobeerd op een testmachine en die installeer prima
wel valt me op dat de 5472 beta idd zoals gezegt soepeler draait dan beta 2 en ook wat stabieler.
al met al zie ik zeker vooruitgang tussen de beta2 en 5472 en ben positief voor de RC1 en tzt de RTM variant
nu hopen dat de fabrikanten snel na uitbrengen RTM stabiele, sneller drivers uitbrengen voor vista, denk dat daar een hoop performance uit te halen valt.
zelfde dvd ook even geprobeerd op een testmachine en die installeer prima
wel valt me op dat de 5472 beta idd zoals gezegt soepeler draait dan beta 2 en ook wat stabieler.
al met al zie ik zeker vooruitgang tussen de beta2 en 5472 en ben positief voor de RC1 en tzt de RTM variant
nu hopen dat de fabrikanten snel na uitbrengen RTM stabiele, sneller drivers uitbrengen voor vista, denk dat daar een hoop performance uit te halen valt.
I don't drive fast, I only fly low!
Ik zou zeggen, koop een router en laat alles standaard door routeren naar een niet bestaand IP.elevator schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:29:
[...]
Dat is een beetje overdreven natuurlijk?
Ik denk dat het uitschakelen van UAC niet handig is - je PC wordt er dusdanig meer kwetsbaar van door altijd als administrator te werken (en dat doe je feitelijk als je UAC uit gaat schakelen op de manier die jij ongetwijfeld bedoelt) dat het een erg slecht advies is imho
* Sluuut draait al jaren als admin in XP en gaat dat gebeuren in Vista ook gelijk uitzetten..
57696520646974206c65657374206973206e657264
ach ja en downloaded malware komt niet door je router......Sluuut schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:00:
[...]
Ik zou zeggen, koop een router en laat alles standaard door routeren naar een niet bestaand IP.
* Sluuut draait al jaren als admin in XP en gaat dat gebeuren in Vista ook gelijk uitzetten..

* Zwelgje zou tegen dit soort users willen zeggen 'dream on suckers'

* Zwelgje werkt zelfs nu sinds 1 jaar als restricted user en dat bevalt prima!
A wise man's life is based around fuck you
Je weet dat een standaard thuis routertje een NAT routertje is en dus alles sowieso al standaard niet gerouteerd wordt en jouw opmerking dus overbodig is?Sluuut schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:00:
Ik zou zeggen, koop een router en laat alles standaard door routeren naar een niet bestaand IP.
Met welk doel? Ik vind het maar zinloos om altijd als admin te werken, het brengt alleen maar risicos mee en levert niks op* Sluuut draait al jaren als admin in XP en gaat dat gebeuren in Vista ook gelijk uitzetten..
Ik vind ondertussen ook wel dat Vista best werkzaam is met UAC aan, zolang ze de Run As-optie er niet uitslopen, kun je tenminste gewoon in de snelkoppeling aanduiden dat het altijd als Administrator moet uitgevoerd worden (wat voor sommige programma's echt wel nodig is)
Ondertussen is er weer wat nieuws van de nieuwste Vista builds: Microsoft-watch.com heeft hier een drietal screenshots van build 5506 gepost, en zonet is build 5520 (die eerst nog als RC1 gelabeld werd) exclusief uitgebracht voor TAP-testers. Hierdoor lijkt het wel dat het originele plan, om build 5506 binnenkort voor betatesters uit te brengen, volledig gewijzigd werd.
Ondertussen is er weer wat nieuws van de nieuwste Vista builds: Microsoft-watch.com heeft hier een drietal screenshots van build 5506 gepost, en zonet is build 5520 (die eerst nog als RC1 gelabeld werd) exclusief uitgebracht voor TAP-testers. Hierdoor lijkt het wel dat het originele plan, om build 5506 binnenkort voor betatesters uit te brengen, volledig gewijzigd werd.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 01:04 . Reden: link fixed ]
Nou dankje dan maarZwelgje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:12:
ach ja en downloaded malware komt niet door je router......![]()
* Zwelgje zou tegen dit soort users willen zeggen 'dream on suckers'![]()
* Zwelgje werkt zelfs nu sinds 1 jaar als restricted user en dat bevalt prima!

Ik werk al weet ik veel hoeveel jaar wel niet als admin onder Windows en ik heb nog nooit SpyWare gehad !!
Malware/SpyWare komt gewoon door mensen die niet nadenken imho.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
zijn er al mensen die getest hebben met PE 2.0?
ik ben vooral benieuwd of oude PE scripts compatible zijn (kleine aanpassingen uiteraard).
dit vraag ik me af omdat PE 2.0 geen gebruikt maakt van dos, en je dus waarschijnlijk hele andere parameters moet meegeven.
ik ben vooral benieuwd of oude PE scripts compatible zijn (kleine aanpassingen uiteraard).
dit vraag ik me af omdat PE 2.0 geen gebruikt maakt van dos, en je dus waarschijnlijk hele andere parameters moet meegeven.
Verwijderd
Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar voor dit stukje zéér goed nieuws mag er toch wel een uitzondering zijn in relatie tot dit topic?
Goed nieuws over Vista
Aangezien de 5384 build best goed liep op mijn computer verheug ik me heel erg op RC1. Als ik deze woorden mag geloven komt het allemaal goed. Mijn besluit om over te stappen staat eerder beschreven. Ik ga het dan ook gewoon braaf kopen zodat ik lekker (netzoals mijn XP) zorgeloos kan updaten en participeren over het OS.
Waarom? Omdat alle fouten die ik in beta 2 ben tegengekomen en verstuurd heb en volgens Microsoft deze opgelost zijn in RC1. (en als er een heavy user is ben ik het wel
)
Weet er iemand wat er gedaan wordt aan de WDM bibliotheek van Vista? Wordt de AC'97 driver beter (soms geplop in geluid)? In XP nergens last van met de 3.90 drivers.
Lees en heug
Goed nieuws over Vista
Aangezien de 5384 build best goed liep op mijn computer verheug ik me heel erg op RC1. Als ik deze woorden mag geloven komt het allemaal goed. Mijn besluit om over te stappen staat eerder beschreven. Ik ga het dan ook gewoon braaf kopen zodat ik lekker (netzoals mijn XP) zorgeloos kan updaten en participeren over het OS.
Waarom? Omdat alle fouten die ik in beta 2 ben tegengekomen en verstuurd heb en volgens Microsoft deze opgelost zijn in RC1. (en als er een heavy user is ben ik het wel
Weet er iemand wat er gedaan wordt aan de WDM bibliotheek van Vista? Wordt de AC'97 driver beter (soms geplop in geluid)? In XP nergens last van met de 3.90 drivers.
Lees en heug
goed nieuws
I don't drive fast, I only fly low!
Ik volg dit topic al een tijdje niet meer, maar tijd geleden werd er hier wel gemeld dat IE uit Vista te verwijderen zou kunnen gaan zijn.... Is hier inmiddels meer over bekend?
Ik heb trouwens al bij beta2 besloten dat ik over ga, was daar tevreden over.
Ik heb trouwens al bij beta2 besloten dat ik over ga, was daar tevreden over.
weet je zo dacht ik er dus ook over, helaas ben ik 1 jaar geleden ook goed getrofen door een virus/spyware.. toen dacht ik er wel anders over.nero355 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:
[...]
Nou dankje dan maar
Ik werk al weet ik veel hoeveel jaar wel niet als admin onder Windows en ik heb nog nooit SpyWare gehad !!
iedereen (incluus mensen die al sinds nt 3.1 met Windows NT werken) kan hier last van krijgen
Verwijderd
Ik heb de publieke beta 2 versie met de nieuwe beta Office draaien. Het enige wat mij nog niet lukt is het importeren van de Contactpersonen van Outlook. Zou dat kunnen omdat mijn huidige Office ned.talig is en de nieuwe Beta Engelstalig? Ik exporteer dus eerst uit de Ned. versie, start Vista en de beta Office op en probeer te importeren. De Contactpersonen worden als grijze balkjes weergegeven.Verder draait Vista tot nu toe als een zonnetje en ik zie uit naar de uiteindelijke nederlandse versie.
Verwijderd
Kan iemand een paar screenshots maken van een recente build waarbij bijvoorbeeld Internet Explorer 7 wordt getoond in de maximized stand? (screenshot van het gehele scherm, inclusief taakbalk, etc)
Waarom nietVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:34:
Kan iemand een paar screenshots maken van een recente build waarbij bijvoorbeeld Internet Explorer 7 wordt getoond in de maximized stand? (screenshot van het gehele scherm, inclusief taakbalk, etc)

Zoals je ziet wordt Glass dus vanzelf uitgeschakeld wanneer je een venster maximized.
Je kunt natuurlijk ook een color scheme op Aero toepassen (bv. Heart), of het venster zelf uitrekken over het bureaublad (zodat je dus Glass hebt):

Screenshots zijn van build 5472 btw
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 00:52 ]
Ik weet niet waar die gasten van ZDNet het vandaan hebben, maar in mijn laatste email van Microsoft geven ze nog steeds half november aan (Email van paar dagen geleden) voor RTM.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:23:
Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar voor dit stukje zéér goed nieuws mag er toch wel een uitzondering zijn in relatie tot dit topic?
Goed nieuws over Vista
Waarom? Omdat alle fouten die ik in beta 2 ben tegengekomen en verstuurd heb en volgens Microsoft deze opgelost zijn in RC1. (en als er een heavy user is ben ik het wel)
Lees en heug
Verwijderd
Roep dat vooral niet te hard...nero355 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:
[...]
Nou dankje dan maar
UAC zullen ze ervast ingezet hebben om mensen te pesten. Speciaal voor jullie is deze uitschakelbaar en nu de bedreiging via het NET exponentieel toeneemt zet ik alvast mijn timer klaar om te post van Sluuut en anderen te lezen over hoe slecht Vista is beveiligd want ze hebben ineens zomaar malware.
INSERTION:
Wat elevater en ik bedoelen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 13:24 ]
Ach, al die maatregelen hebben toch maar zin voor bepaalde duur, exploits worden toch wel ontdekt, en dan heb je niks meer aan UAC, jij vertrouwt echt te veel op UAC. Hetzelfde is het geval met een firewall, heel veel denken dat je met een firewall compleet veilig bent, als er één exploit in software gevonden wordt die access tot het internet heeft, heb jij helemaal niks meer aan je firewall. Hetzelfde zal dus ook met UAC zijn, zodra er maar één exploit gevonden wordt, heb je ook niks meer aan UACVerwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:34:
[...]
Roep dat vooral niet te hard...
UAC zullen ze ervast ingezet hebben om mensen te pesten. Speciaal voor jullie is deze uitschakelbaar en nu de bedreiging via het NET exponentieel toeneemt zet ik alvast mijn timer klaar om te post van Sluuut en anderen te lezen over hoe slecht Vista is beveiligd want ze hebben ineens zomaar malware.

Nou, dat is niet per se waarFnF schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:26:
Ach, al die maatregelen hebben toch maar zin voor bepaalde duur, exploits worden toch wel ontdekt, en dan heb je niks meer aan UAC, jij vertrouwt echt te veel op UAC. Hetzelfde is het geval met een firewall, heel veel denken dat je met een firewall compleet veilig bent, als er één exploit in software gevonden wordt die access tot het internet heeft, heb jij helemaal niks meer aan je firewall. Hetzelfde zal dus ook met UAC zijn, zodra er maar één exploit gevonden wordt, heb je ook niks meer aan UAC
Het rechten systeem van Windows NT 3 en hoger (dus ook XP e.d.) is in de basis zeer goed, UAC zal van wat ik er van begrepen niet veel meer zijn dan een soort van dynamische RunAs die de benodigde rechten toevoegt op het moment dat je dat nodig hebt.
Mocht mocht het lek raken - dan zal het natuurlijk ook gewoon gepatched worden, waardoor ik dat op zich geen goed argument vind om het daarom maar 'meteen uit te zetten'
Wat belangrijker is is dat door gebruik te maken van UAC je het erg moeilijk maakt voor programma's om juist zaken uit te voeren die normale programma's helemaal niet moeten (bijvoorbeeld schrijven in de Windows directory). UAC voegt dan ook niet alleen security toe tegen malware, maar het gaat ook applicatie programmeurs min of meer dwingen (willen ze van die UAC popups afraken) om hun applicaties fatsoenlijk te maken. Dit gaat dan weer een hele stap zijn naar bv. stabiliteit e.d. toe simpelweg omdat applicaties die nu gewend zijn alles in %Systemroot% en daaronder te kunnen doen, dit straks niet meer kan omdat mensen geen admin meer zijn per default
Door UAC een success te laten worden zullen steeds meer programma's gedwongen worden om het applicatie model dat Microsoft met NT introduceerde daadwerkelijk te gebruiken in plaats van het zeer slechte model wat nu vaak gehanteerd wordt - en dat gaat de stabiliteit, levensduur en performance van Windows zeer veel helpen
Dit alles is ook onderbouwd - pak bijvoorbeeld maar eens een willekeurig workstation van een bedrijf waarbij de users geen admin zijn, je zal zien dat die toestellen geen stabiliteits of performance problemen hebben, simpelweg omdat applicaties daar niet de kans krijgen om in dezelfde code te gaan rotzooien als de code waarmee het Windows OS moet draaien
En natuurlijk van mijn kant ook weer even wat opmerkingenelevator schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:13:
[...]
Nou, dat is niet per se waar
Het rechten systeem van Windows NT 3 en hoger (dus ook XP e.d.) is in de basis zeer goed, UAC zal van wat ik er van begrepen niet veel meer zijn dan een soort van dynamische RunAs die de benodigde rechten toevoegt op het moment dat je dat nodig hebt.
Zie beneden
Mocht mocht het lek raken - dan zal het natuurlijk ook gewoon gepatched worden, waardoor ik dat op zich geen goed argument vind om het daarom maar 'meteen uit te zetten'
Heel leuk, maar dit geldt alleen voor de public exploits, heel veel exploits zijn niet public, en kan er dus toch gebruik van gemaakt worden (Dit is de meest voorkomende variant)
Wat belangrijker is is dat door gebruik te maken van UAC je het erg moeilijk maakt voor programma's om juist zaken uit te voeren die normale programma's helemaal niet moeten (bijvoorbeeld schrijven in de Windows directory). UAC voegt dan ook niet alleen security toe tegen malware, maar het gaat ook applicatie programmeurs min of meer dwingen (willen ze van die UAC popups afraken) om hun applicaties fatsoenlijk te maken. Dit gaat dan weer een hele stap zijn naar bv. stabiliteit e.d. toe simpelweg omdat applicaties die nu gewend zijn alles in %Systemroot% en daaronder te kunnen doen, dit straks niet meer kan omdat mensen geen admin meer zijn per default![]()
Door exploits kan je meestal ook programma's executen vanuit het programma zelf, jij hebt dat ene programma toegang gegeven, dus via dat programma kan jij dan makkelijk UAC even uitschakelen of gewoon RunAs Administrator laten doen
Door UAC een success te laten worden zullen steeds meer programma's gedwongen worden om het applicatie model dat Microsoft met NT introduceerde daadwerkelijk te gebruiken in plaats van het zeer slechte model wat nu vaak gehanteerd wordt - en dat gaat de stabiliteit, levensduur en performance van Windows zeer veel helpen
Ben ik mee eensAlleen voor de beveiliging (Waar het oorspronkelijk voor bedoeld is/was), denk ik gewoon dat het minder gaat helpen
Dit alles is ook onderbouwd - pak bijvoorbeeld maar eens een willekeurig workstation van een bedrijf waarbij de users geen admin zijn, je zal zien dat die toestellen geen stabiliteits of performance problemen hebben, simpelweg omdat applicaties daar niet de kans krijgen om in dezelfde code te gaan rotzooien als de code waarmee het Windows OS moet draaien
Heel veel programma's kan je ook prima op niet-admin level executen, daarnaast bestaat er (Eventueel ook via een exploit, maar dat hoeft niet eens), een hele eenvoudige manier om via een gastaccount (Of ander niet-admin account), een admin account aan te maken. Misschien dat Microsoft dit met Vista heeft veranderd, maar ik heb nog erg weinig veranderd gezien aan de manier waarop je users aan kan maken met Vista, dus ik betwijfel dit.
Hmm OK nou ben ik toch echt nieuwsgierig he :
- Kapsersky AV.
- Kerio Firewall.
- NAT Router met alles dicht.
- Firefox.
- Thunderbird.
- Bezoek nooit vage sites met pr0n/warez enz...
Mogen jullie me vertellen hoe ik besmet zou moeten raken
- Kapsersky AV.
- Kerio Firewall.
- Firefox.
- Thunderbird.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat quote je vervelend
Je kan daar totaal niet op reageren omdat React quotes eruit filtert - even een normale manier van quoten dus 
Ongetwijfeld zullen er nog fouten in UAC zitten (al denk ik dat het theoretisch een erg lastig component is om te exploiten vanwege de implementatie o.a. op een ander Winsta e.d.), maar aangezien dit soort attacks toch erg beperkt in schaal ook ingezet worden is de impact voor de gemiddelde gebruiker zo laag dat je het voor de gemiddelde gebruiker mag vergeten imho
Op het moment dat je untrusted code uitvoert (wat dus al een hindernis is, op zich), moet deze ook nog eens via een exploit in een ander programma dat wel elevated draait (itt tot de situatie dat alles elevated draait in de situatie dat je UAC uitzet) zichzelf escaleren. Dit alleen al maakt UAC een stuk veiliger omdat de scope van programmas die een risico vormen veel kleiner is.
Als je namelijk UAC uitzet, draait de exploit code al bijna als vanzelf elevated (mocht je die exploit code actief binnenhalen bv. dmv. van een browser) - hierdoor is UAC wel degelijk een hele goede beveiliging, zelfs al zouden er fouten zitten in de implementatie

Het verhogen van je privileges is in Windows voor zover ik weet als normale user niet eens mogelijk op een gepatchde machine (tenzij je gebruik maakt van lekken in zeer specifieke software, maar zelfs dan moet die software weer elevated draaien), laat staan met een gast account
Maar een exploit komt vaak toch wel "ooit" een keer bovendrijven - bijvoorbeeld op het moment dat deze gebruikt wordt in een 'wijde' aanval via een virus of een website.FnF schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:19:
[...]
Heel leuk, maar dit geldt alleen voor de public exploits, heel veel exploits zijn niet public, en kan er dus toch gebruik van gemaakt worden (Dit is de meest voorkomende variant)
Ongetwijfeld zullen er nog fouten in UAC zitten (al denk ik dat het theoretisch een erg lastig component is om te exploiten vanwege de implementatie o.a. op een ander Winsta e.d.), maar aangezien dit soort attacks toch erg beperkt in schaal ook ingezet worden is de impact voor de gemiddelde gebruiker zo laag dat je het voor de gemiddelde gebruiker mag vergeten imho
Wat dit betreft heb je echter een struikelblok met UAC die de exploit-ert niet heeft als UAC uitstaat:
[...]
Door exploits kan je meestal ook programma's executen vanuit het programma zelf, jij hebt dat ene programma toegang gegeven, dus via dat programma kan jij dan makkelijk UAC even uitschakelen of gewoon RunAs Administrator laten doen
Op het moment dat je untrusted code uitvoert (wat dus al een hindernis is, op zich), moet deze ook nog eens via een exploit in een ander programma dat wel elevated draait (itt tot de situatie dat alles elevated draait in de situatie dat je UAC uitzet) zichzelf escaleren. Dit alleen al maakt UAC een stuk veiliger omdat de scope van programmas die een risico vormen veel kleiner is.
Als je namelijk UAC uitzet, draait de exploit code al bijna als vanzelf elevated (mocht je die exploit code actief binnenhalen bv. dmv. van een browser) - hierdoor is UAC wel degelijk een hele goede beveiliging, zelfs al zouden er fouten zitten in de implementatie
Sorry, maar dat geloof ik toch echt niet
[...]
Heel veel programma's kan je ook prima op niet-admin level executen, daarnaast bestaat er (Eventueel ook via een exploit, maar dat hoeft niet eens), een hele eenvoudige manier om via een gastaccount (Of ander niet-admin account), een admin account aan te maken. Misschien dat Microsoft dit met Vista heeft veranderd, maar ik heb nog erg weinig veranderd gezien aan de manier waarop je users aan kan maken met Vista, dus ik betwijfel dit.
Het verhogen van je privileges is in Windows voor zover ik weet als normale user niet eens mogelijk op een gepatchde machine (tenzij je gebruik maakt van lekken in zeer specifieke software, maar zelfs dan moet die software weer elevated draaien), laat staan met een gast account
Had niet veel tijd meer, dus dat ging snellerelevator schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:40:
Wat quote je vervelendJe kan daar totaal niet op reageren omdat React quotes eruit filtert - even een normale manier van quoten dus
[...]
Maar een exploit komt vaak toch wel "ooit" een keer bovendrijven - bijvoorbeeld op het moment dat deze gebruikt wordt in een 'wijde' aanval via een virus of een website.
[...]
Wat dit betreft heb je echter een struikelblok met UAC die de exploit-ert niet heeft als UAC uitstaat:
[...]
Sorry, maar dat geloof ik toch echt niet
Zal nu maar even op een rijtje quoten dan
Ben het zeker met je eens dat een exploit ooit wel eens komt bovendrijven, maar soms kan dat heel lang duren (De laatste kernel patch voor Windows XP was bijvoorbeeld al bijna een jaar bekend). En het gaat mij ook niet echt om de gemiddelde gebruiker, hackers vinden dat veel minder interessant dan bedrijven, waar vaak veel meer leuke informatie op de PC's te vinden is.
Het UAC stuk zal in de praktijk moeten blijken, het punt is namelijk dat je via een exploit vaak codes en bestanden kan executen door en in het programma zelf, ik vraag me dan toch af of UAC nog wel werkt, immers, je hebt het programma al toegang gegeven
Voor de gast account, een 2 minuten om met een PC te rommelen en je hebt er een admin account bij
Omdat het me erg leuk lijkt om hier eens mee te gaan rommelen, zal ik Vista even via VMWare installeren, en zal dan even wat gaan rommelen met UAC (Build 5456, ik heb niet voor 5472 gekozen, omdat die niet werkt op VMWare (Waar blijft de support als je het nodig hebt
Wat ik wil proberen onder Vista is met UAC aan:
1) Programma's uitvoeren zodat je ze niet in taskmgr ziet.
2) Bekijken hoe UAC reageert op exploits.
3) Useraccounts stukje.
Ik betwijfel het een beetje of bedrjf PCs altijd interessanter zijn, natuurlijk staat op dat soort toestellen meer interessante informatie maar de doelgroep is volgens mij ook meer beperkt en de hele situatie is moeilijkFnF schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 08:41:
Ben het zeker met je eens dat een exploit ooit wel eens komt bovendrijven, maar soms kan dat heel lang duren (De laatste kernel patch voor Windows XP was bijvoorbeeld al bijna een jaar bekend). En het gaat mij ook niet echt om de gemiddelde gebruiker, hackers vinden dat veel minder interessant dan bedrijven, waar vaak veel meer leuke informatie op de PC's te vinden is.
Normale consumenten PCs zijn in zoverre weer interessant dat ze bijvoorbeeld als spam of ddos bot gebruikt kunnen worden, we hebben het dan wel over een andere soort 'hacker' maar wel eentje die voor de gemiddelde gebruiker meer impact heeft (denk aan blaster e.d.)
Nouja, dat is natuurlijk een stuk van het probleem - als je exploits gaat gebruiken in 3rd-party software die al elevated draait dan zal je vermoedelijk inderdaad jezelf kunnen elevaten, maar de bedoeling is natuurlijk dat er zo weinig mogelijk software als 'admin' draait (itt. tot de situatie zoals hij nu is, waar alles als 'admin' draait)Het UAC stuk zal in de praktijk moeten blijken, het punt is namelijk dat je via een exploit vaak codes en bestanden kan executen door en in het programma zelf, ik vraag me dan toch af of UAC nog wel werkt, immers, je hebt het programma al toegang gegevenHet zou kunnen dat het toch goed werkt, ik weet het niet, ik wil voor de aardigheid wel eens even met wat exploits aanrommelen om te zien of UAC echt goed zijn werk doet
Dit zal dan natuurlijk gebeuren zonder 3th party firewall en AV.
Overigens is het zo als ik het me goed herinner dat je eigenlijk het DebugPrivilege (of equivalent) moet hebben om in een draaiend process te kunnen schrijven, iets dat je als administrator standaard hebt maar als 'limited' user niet, waardoor dit ook theoretisch een extra horde opwerpt
Moet je me toch eens uitleggen hoeVoor de gast account, een 2 minuten om met een PC te rommelen en je hebt er een admin account bij
Klopt, dit staat (althans - de omgekeerde werkingJe kan zelfs een "Ghost" account aanmaken, die je niet in het loginscherm ziet, maar waar je wel mee in kan loggen (Aantal keer Ctrl Alt Delete indrukken en dan username en wachtwoord invullen).
Ik ben benieuwdOmdat het me erg leuk lijkt om hier eens mee te gaan rommelen, zal ik Vista even via VMWare installeren, en zal dan even wat gaan rommelen met UAC (Build 5456, ik heb niet voor 5472 gekozen, omdat die niet werkt op VMWare (Waar blijft de support als je het nodig hebt).
Verwijderd
Dus jij kunt op een server zonder adminrechten dingen veranderen?? Ga je gang en verspil je tijd.FnF schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:26:
[...]
Ach, al die maatregelen hebben toch maar zin voor bepaalde duur, exploits worden toch wel ontdekt, en dan heb je niks meer aan UAC, jij vertrouwt echt te veel op UAC. Hetzelfde is het geval met een firewall, heel veel denken dat je met een firewall compleet veilig bent, als er één exploit in software gevonden wordt die access tot het internet heeft, heb jij helemaal niks meer aan je firewall. Hetzelfde zal dus ook met UAC zijn, zodra er maar één exploit gevonden wordt, heb je ook niks meer aan UAC
UAC doet niets anders dan jouw om toestemming vragen wanneer een programma admin rechten behoeft. Spyware kan nog zo knap zijn; als jij geen rechten toekent is het helaas pindakaas voor spyware.
Hoe kan zoiets lek raken? Is de RunAS ook ooit lek geraakt? UAC staat op zichzelf NIET in verbinding met het netwerk. UAC is maar op één manier aan te roepen en dat is om adminrechten te verlenen.
Je hebt WÉL gelijk als je kijkt naar Jan Modaal. Op ten duur klikt iedereen maar op 'continue' omdat ze niet weten wat ze daarmee mee naar binnen kunnen halen. Zo gaat het hele princiepe van UAC wel op z'n bek.
Echter leest deze jongen elk bericht van UAC en ik klik nooit zomaar op continue.
Exploits komen er echt wel, ben maar niet bang. Echter zal het door de structuur van Vista knap lastig zijn om de zaak te omzeilen.
Áls Microsoft glashard zou liegen om te zeggen dat Vista de veiligste Windows versie ooit is kunnen ze al hun miljarden aan kapitaal direct verdelen onder de bevolking of een grootscheepse Linuxcampagne op gaan zetten (ook in Linux zitten vele exploits volgens de waarschuwingsdienst)
Ik heb zelf Vista al proberen binnen te komen via smerige truuks en dat is me niet gelukt.
Nogmaals: Ik wil geen strijd van wél of géén UAC. Iedereen moet het helemaal zelf weten wat hij/zij doet met hun computer. Van de mijne blijven ze af
Verwijderd
Ik gebruik sinds de 8 juni nu Visa op de laptop.
Tot nu toe geen bugs tegen gekomen. Ik email echt veel op mijn systeem, en werk wat met office.
Veder internet ik veel en hang hier en daar op Marktplaats en eBay.
Ik moet toch even opmerken dat Vista erg sloom werkt. Mijn laptop heeft een rating 1 gekregen en dat zou toch goed moeten zijn.
specs P4m 2.4 Ghz, 1024 mb ddr, 40 GB hdd (compaq evo n1020v)
Best jammer, want als ik pictures bekijk duurt het steeds neven voordat ik zie in miniatuur zie.
Tot nu toe geen bugs tegen gekomen. Ik email echt veel op mijn systeem, en werk wat met office.
Ik moet toch even opmerken dat Vista erg sloom werkt. Mijn laptop heeft een rating 1 gekregen en dat zou toch goed moeten zijn.
Best jammer, want als ik pictures bekijk duurt het steeds neven voordat ik zie in miniatuur zie.
Verwijderd
je hebt gelijk. FnF doelt ongetwijfeld op de exploit van de AT-opdracht. deze werd al minstens 2 jaar geleden door MS gepatcht zodat guest, limited en power users geen toegang hebben tot deze opdracht. het recente black hat filmpje waarin deze exploit getoond werd is dus klinkklare onzin. bij mij staat de task scheduler service overigens al jaren op disabled.elevator schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:40:Sorry, maar dat geloof ik toch echt niet
Als ik me niet vergis is 5 juist goed en 1 slecht als je het over de rating onder Vista Beta hebt...Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:19:
>knip<
Verwijderd
ik wil Vista gaan kopen. nu zijn er verschillende versies. is er een overzicht van wat elke versie kan en wat niet? en hoe zit het met 64 bit ? kan je kiezen voor een 32 of 64 bit install ?
Verwijderd
Deze link staat netjes in de Faq:Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:14:
ik wil Vista gaan kopen. nu zijn er verschillende versies. is er een overzicht van wat elke versie kan en wat niet? en hoe zit het met 64 bit ? kan je kiezen voor een 32 of 64 bit install ?
http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.asp
Verwijderd
http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.aspVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:14:
Deze site geeft de features van alle versies. Voor normale consumenten zijn eigenlijk maar twee versies relevant; Home Basic en Home Premium. Home Premium is overigens wel aan te raden omdat het veel extra dingen bevat (aero, media center, etc). Volgens mij krijg je als je een versie koopt zowel de 32bit als de 64bit versie.
Ook kan je via een programma in de windows versie altijd later je computer upgraden naar een hogere versie. Als je dus zit te twijfelen of Ultimate het wel waard is zou ik gewoon eerst Home Premium nemen.
Verwijderd
Welke build gebruik je? Vista is wel redelijk wat sneller geworden, en zal ook alleen maar sneller worden. Er zit nog steeds veel dedug code in die er in de RC pas uit gaat. Ik ben het wel met je eens dat Vista, vooral op een laptop, langzamer werkt dan XP. De slechte rating ligt waarschijnlijk aan een on-board video kaart. Heb hetzelfde namelijk.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:19:
Verwijderd
mmmh, volgens de site zit Shadow copy client niet in home premium. Klopt dit wel, aangezien het voor veel onhandige gebruikers een voordeel zou zijn.
Verwijderd
een virus krijgen die kaspersky (nog) niet kent.nero355 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:39:
Hmm OK nou ben ik toch echt nieuwsgierig he :
- Kapsersky AV.
- Kerio Firewall.
- Firefox.
- Thunderbird.
een lek in je firewall
er is ook malware voor firefox hoor
malware beperkt zich niet tot p0rn en warez sites hoor. zelfs op www.spelpunt.nl installeren ze vrolijk spyware
maar de kans is inderdaad te verwaarlozen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 17:04 ]
Verwijderd
Dat is helemaal waar nu ik de 5472.5 build in gebruik heb (genuine). Ik zie in plaats van 12 balkjes bij de 5384 build nog maar een enkel balkje bij het opstartenVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:31:
[...]
Welke build gebruik je? Vista is wel redelijk wat sneller geworden, en zal ook alleen maar sneller worden. Er zit nog steeds veel dedug code in die er in de RC pas uit gaat. Ik ben het wel met je eens dat Vista, vooral op een laptop, langzamer werkt dan XP. De slechte rating ligt waarschijnlijk aan een on-board video kaart. Heb hetzelfde namelijk.
De installatie van 5472.5 verliep verliep vlekkeloos via een image. Ik was er met een krap half uurtje helemaal doorheen als het niet veel korter was. Dat was een heel verschil met 5384 waar setup altijd hing bij de derde herstart waarna ik na een reset gewoon door kon gaan.
Task manager is even heel erg wennen want hij geeft nu procenten aan in plaats van decimale waarden. Ik heb nu met internet en een achtergrond muziekje omgerekend 512 MB (25%) in gebruik. Vista zal vermoeddelijk een enorme geheugenhonger houden, maar met 2 gig intern stoor ik me daar helemaal niet aan.
Verder zijn er wat icoontjes verandert en is de ly-out anders. De techpaper waar je bij de setup naar gewezen wordt is belangrijk om door te lezen. Sommige dingen moet je weten, want het is nog steeds een beta alhoewel ik daar niets van merk.
PS: De geluidscodec van AC'97 audio is ook beter geworden. Minder plops in het geluid. Wederom werd al mijn hardware uit de image direct herkent en dat is vet
PS: Ik ben subscribed
De techpaper (kan hem niet meer vinden zo een twee drie) had het over dat systeemherstel niet goed functioneerd bij een dualboot (wat de meeste hebben) omdat VSS nog niet flawless werkt. Beter is het om het uit te zetten en een alternatief voor systeemherstel te zoeken.
Echter gaat deze versie er binnenkort weer af om plaats te maken voor RC1.
Ach ik quote het belangrijkste wel even als dat mag:
Shadow copies
Due to changes in the underlying Volume Shadow Copy Service (VSS) infrastructure, shadow copies and associated restore points are deleted on computers with dual-boot configurations where one boot partition is Windows Vista or Windows Server "Longhorn" and the other is a previous version of the Windows operating system.
If you boot the system into the previous version of the Windows operating system and then back into the Windows Vista or Windows Server "Longhorn" operating system, System Restore will not work until a new restore point is created. Shadow copies of files (previous versions) will also be affected.
This note applies to Windows Vista.
In certain configurations that involve changes to large amounts of data on disks that are mostly full (such as software development workstations that are used heavily), the System Restore and Shadow Copy features may have a noticeable impact on I/O performance. If this occurs, you can turn off Volume Shadow Copy protection for a given disk by clearing the check box for the disk on the System Protection tab in the System Properties window.
Games
Half Life Counterstrike will not completely start in Direct3D mode. To avoid this, contact your video card vendor to obtain the appropriate OpenGL driver and run the game in OpenGL mode. If you have started the game in Direct3D mode and it has stopped responding while displaying the "loading" screen, press the ESC key to return to the game menu.
Group Policy
This note applies to Windows Vista Home Premium, Windows Vista Enterprise, and Windows Vista Ultimate.
When you upgrade to Windows Vista from Windows XP, policy settings configured within the Local Group Policy object are not retained. There is no workaround. After the upgrade is complete, reconfigure the policy settings in the Local Group Policy
Ik had nog een vraagje en ik ben het antwoord nog niet tegengekomen hier. Als je de 64 bit versie neemt heb je dan net zoals bij XP x64 ook dat je alles twee keer hebt? Dus een 32 bit program files en een x64 program files, en ook je Internet Explorer enzo?
Ik gebruikte ook de beta 2 heb er ook een serial voor kan ik dan ook de andere beta versies gebruiken en werkt NERO al onder Vista. Want die kon ik niet instaleren alleen versie 6 had ik gelezen.
Verwijderd
Nero 7 kun je wel installen onder Vista, er lijkt dan niets te gebeuren omdat de installatie geen desktop/startmenu item aanmaakt, maar Nero staat er wel degelijk op. Gewoon even met de hand snelkoppelingen maken.The D schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:37:
Ik gebruikte ook de beta 2 heb er ook een serial voor kan ik dan ook de andere beta versies gebruiken en werkt NERO al onder Vista. Want die kon ik niet instaleren alleen versie 6 had ik gelezen.
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:42:
[...]
Nero 7 kun je wel installen onder Vista, er lijkt dan niets te gebeuren omdat de installatie geen desktop/startmenu item aanmaakt, maar Nero staat er wel degelijk op. Gewoon even met de hand snelkoppelingen maken.
Verwijderd
Ik vergeet er even bij te zeggen dat je de installatie bestanden moet uitpakken en SetupX.exe op WinXp sp2 compatibiliteits modus moet zetten.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:42:
[...]
Nero 7 kun je wel installen onder Vista, er lijkt dan niets te gebeuren omdat de installatie geen desktop/startmenu item aanmaakt, maar Nero staat er wel degelijk op. Gewoon even met de hand snelkoppelingen maken.
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:09:
[...]
Dus jij kunt op een server zonder adminrechten dingen veranderen?? Ga je gang en verspil je tijd.
Ja, een admin account aanmaken, en dan RunAs doen, of even van user switchen
UAC doet niets anders dan jouw om toestemming vragen wanneer een programma admin rechten behoeft. Spyware kan nog zo knap zijn; als jij geen rechten toekent is het helaas pindakaas voor spyware.
Zie even een stukje beneden over mijn Vista ervaringen mbt UAC e.d.
Hoe kan zoiets lek raken? Is de RunAS ook ooit lek geraakt? UAC staat op zichzelf NIET in verbinding met het netwerk. UAC is maar op één manier aan te roepen en dat is om adminrechten te verlenen.
Zie even een stukje beneden over mijn Vista ervaringen mbt UAC e.d.
Je hebt WÉL gelijk als je kijkt naar Jan Modaal. Op ten duur klikt iedereen maar op 'continue' omdat ze niet weten wat ze daarmee mee naar binnen kunnen halen. Zo gaat het hele princiepe van UAC wel op z'n bek.
Echter leest deze jongen elk bericht van UAC en ik klik nooit zomaar op continue.
Exploits komen er echt wel, ben maar niet bang. Echter zal het door de structuur van Vista knap lastig zijn om de zaak te omzeilen.
Áls Microsoft glashard zou liegen om te zeggen dat Vista de veiligste Windows versie ooit is kunnen ze al hun miljarden aan kapitaal direct verdelen onder de bevolking of een grootscheepse Linuxcampagne op gaan zetten (ook in Linux zitten vele exploits volgens de waarschuwingsdienst)
Ik heb zelf Vista al proberen binnen te komen via smerige truuks en dat is me niet gelukt.
Dat is mij wel gelukt, kijk beneden voor meer uitleg
Nogmaals: Ik wil geen strijd van wél of géén UAC. Iedereen moet het helemaal zelf weten wat hij/zij doet met hun computer. Van de mijne blijven ze af
Dat is één exploit, er zijn er echter nog andere exploits/manierenVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:25:
[...]
je hebt gelijk. FnF doelt ongetwijfeld op de exploit van de AT-opdracht. deze werd al minstens 2 jaar geleden door MS gepatcht zodat guest, limited en power users geen toegang hebben tot deze opdracht. het recente black hat filmpje waarin deze exploit getoond werd is dus klinkklare onzin. bij mij staat de task scheduler service overigens al jaren op disabled.
Zoals beloofd ben ik even bezig geweest met Vista UAC e.d. (Zie één van de vorige posts hierboven).
Aangezien ik 5456 ook niet werkende kon krijgen, heb ik voor mijn MSDN build van Beta 2 gekozen, welke wel prima via VMWare wou installeren.
Gebruikeraccounts
Aller eerst heb ik geprobeerd om een account aan te maken via de AT-opdracht exploit waar heretic het al over had, dat werkte ook niet meer op Vista. Een andere exploit, die nog steeds prima op XP SP2 werkt, werkt ook niet. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met een nieuwe manier van gebruikeraccounts aan maken.
UAC
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen enkele setting veranderd in Vista
Zoals al eerder vermeldt werd, zodra je een programma uitvoerde (Die adminrechten nodig had), krijg je een UAC melding. Ik heb geprobeerd om met een programmatje, die dingen kan verbergen onder XP en lager (Zodat je op geen enkele manier kunt zien of het programma uitgevoerd is), bestanden uit te voeren. Wat me meteen op viel, is dat programma's nu wel in taskmgr e.d. te zien zijn (Groot pluspunt dus

Toen heb ik voor de aardigheid maar eens een oude versie van Apache geinstalleerd, en even gekeken of ik ook VNC (Uiteraard een speciale versie, dus zonder setup e.d.) er op kon krijgen, en dat werkte ook gewoon. En dan? Dan zit je al in Vista, wat wil je dan nog beginnen? Een maal binnen kan je makkelijk via een programma de wachtwoorden achterhalen (Eventueel met Rainbow Tables die passes krijgen, want dat werkt nog wel precies hetzelfde als met XP en lager). Nou is de kans groot dat dit met latere versies van Vista niet meer mogelijk is, omdat Microsoft weer behoorlijk wat dingen aan UAC veranderd heeft, helaas viel dit dus buiten mijn bereik omdat VMWare Workstation niet mee wou werken (Kon er wel de gratis VMWare Server variant voor installeren, daar werkt het wel op, maar dan moest ik VMWare Workstation weer verwijderen, het lijkt wel of VMWare de customers helemaal vergeet
AT is voor niet-administrators al heel lang niet meer beschikbaar hoor?FnF schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:37:
Dat is één exploit, er zijn er echter nog andere exploits/manieren
Bijvoorbeeld onder Windows 2000 (SP4) krijg je gewoon dit:
Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195] (C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp. C:\>at Access is denied.
Ben ik toch benieuwd welke exploit aangezien volgens mij het aanmaken van users niet eens zo heel erg veranderd is? Je hebt nog steeds toegang nodig tot bepaalde API's danwel registry hives en die zijn al sinds NT 3 gewoon securedEen andere exploit, die nog steeds prima op XP SP2 werkt, werkt ook niet. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met een nieuwe manier van gebruikeraccounts aan maken.
Nou precies - om die software te installeren heb je al (fysiek) toegang tot Vista nodig - dat is natuurlijk geen exploit of "lek" te noemen, als je namelijk Apache kan installeren kan je alles installerenToen heb ik voor de aardigheid maar eens een oude versie van Apache geinstalleerd, en even gekeken of ik ook VNC (Uiteraard een speciale versie, dus zonder setup e.d.) er op kon krijgen, en dat werkte ook gewoon. En dan? Dan zit je al in Vista, wat wil je dan nog beginnen?
Nou - ook dit kan alleen als je rechten hebt op de juiste informatie en die heb je alleen als je meer dan normale user bent (bv. onder "LocalSystem" draait - maar om daar onder te kunnen draaien heb je weer admin rechten nodig)Een maal binnen kan je makkelijk via een programma de wachtwoorden achterhalen (Eventueel met Rainbow Tables die passes krijgen, want dat werkt nog wel precies hetzelfde als met XP en lager).
Verwijderd
Je kunt je [5384] beta 2 key (De mijne heb ik al gevonden op Google, hufters) gewoon gebruiken op 5472.5 en RC1 [5520].elevator schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47:
[...]
[...]
Ik mag hopen dat ze hem niet meer kunnen activeren want deze key geeft Vista het Genuine certifikaat. Ik hem hem gekregen bij de aanvang van het participatieprogramma van Microsoft op een eigen papiertje. Sorry, key blijft onvermeld
Er zijn weer meldingen naar Microsoft gegaan in verband met wat kleine bugs in 5472.5 die ik heb gevonden (nog geen respons gehad).
De ergste bug is de aanroep van DX9 compatibiliteit op een hoog adres op AC' 97 on-board geluidskaarten wat veel geplop van veroorzaken. Bug in Aero dus. Dat neem ik voor lief want ik ben allang blij dat ik een van de gene ben die het legitiem mag testen. Ik kan al niet meer terug want Windows XP lijkt ineens zo ontzettend kaal. Ik mis gelijk de klok, thumbnails en de RSS feed en die zooi meer.
Er is nog iets wat ik te melden had aan Microsoft over het feit dat het niet aan te raden is om de Vista partitie te defragmenteren onder een ander OS. Superfetch komt zo in de war en dat maakt Vista stukke trager in plaats van sneller. Deze duizenden fragmenten horen er te staan! Programma's staan in de volgorde waarin ze in het geheugen geladen worden in plaats van compilatiecode. Een heel belangrijk verschil. Ik ben nu mijn volume weer aan het herstellen met Vista haar eigen defragpakket en hij is al een tijdje zoet, een heel tijdje

Ik heb Microsoft gevraagt of ze dat misschien zouden kunnen melden in de release notes.
Ik werk niet bij Microsoft zoals sommige wel eens opmerken, ik ben een subscribed betatester en ik wil juist dat Windows Vista zo foutloos mogelijk in de schappen komt te liggen en dat je krijgt waarvoor je betaald, of niet?
@Elevator: AT is gewoon beschikbaar in Vista mits je CMD met admin rechten uitvoert
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 20:04 ]
dat is wat ele ook zegt 'voor non admins is het er niet'Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:45:
[...]
@Elevator: AT is gewoon beschikbaar in Vista mits je CMD met admin rechten uitvoert
Heb 5472 nu 3 dagen geinstalleerd gehad, ondertussen werk ik weer op xp.
Mn pc viel iedere keer zomaar uit, weet niet echt zeker of het nu door mn videokaart drivers kwam of door vista, kon in de logs ook nergens aanwijzingen daarnaar vinden.
Erg vervelend, het was ook echt heel random, ene keer hield hij het 10min. vol de andere keer 3uur.
Voor de rest: erg gelikt, maar duidelijk beta.. maar ik zie zeker uit naar de final! Heb er alle vertrouwen in dat dat wat moois gaat worden!
Mn pc viel iedere keer zomaar uit, weet niet echt zeker of het nu door mn videokaart drivers kwam of door vista, kon in de logs ook nergens aanwijzingen daarnaar vinden.
Erg vervelend, het was ook echt heel random, ene keer hield hij het 10min. vol de andere keer 3uur.
Voor de rest: erg gelikt, maar duidelijk beta.. maar ik zie zeker uit naar de final! Heb er alle vertrouwen in dat dat wat moois gaat worden!
GC.Collect();
Ik heb een zeer klein vraagje:
Vista komt binnenkort uit, en nu vraag ik me af:
Als ik Vista nu ga installeren, is mijn PC dan geformatteerd?
Want als je een nieuw besturingssysteem installeerd dan is je PC toch geformatteerd?
Tnx in adv.
Satangel
Want als je een nieuw besturingssysteem installeerd dan is je PC toch geformatteerd?
Tnx in adv.
Satangel
Je moet zelf aangeven of je je hardeschijf (alsin, partitie, niet gelijk heel je 'PC' wordt geformateerdSatangel schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:36:
Tnx in adv.
Satangel
The devil is in the details.
Ik kreeg vandaag een aantal HP desktop binnen en daar zit tegenwoordig een nieuwe stikker op met naast "Designed for Windows XP" nu ook "Windows Vista Capable". Zag dit ook al eerder op een aantal DELL laptops.
[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 22-08-2006 13:01 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Oke bedankt voor het goede antwoord.Hahn schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:37:
[...]
Je moet zelf aangeven of je je hardeschijf (alsin, partitie, niet gelijk heel je 'PC' wordt geformateerdwilt formatteren of niet voor een Windows installatie. Het is meestal wel aan te raden, maar het is niet zo dat dat standaard gebeurd.
Verwijderd
Geen bugs? Ik heb er al minimaal 10 gevonden in 5472.5Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:19:
Mijn rating is 3,6, maar hier is mijn 3500+ de bottleneck. Gemiddeld over de 5 items haal ik een 4,7.
Vista voelt snel aan en de image is kleiner geworden omdat de debugcode eruit is.
De 5506 laat ik even links liggen en ik wacht op RC1. Gisteren heb ik Vista volstrekt plat gekregen.
Een ding wat ik nooit meer doe is de partitie defragmenteren met een off-line defragmenter. Explorer kwam niet meer bij van het crashen.
Gelukkig had ik de image zo klaar staan (mijn waardevolle data wordt op een andere harddisk gespiegeld).
Mensen, gebruik dus alleen en louter de defrag functie van Vista. Volgens mij gebruikt Vista alternatieve functies op NTFS die Vista alleen zelf aankan.
Ik doe het zo:
C: HDD0P1 deze partitie is 3 GB en bevat louter een kale XP (onderhoud, enz).
D: HDD0P2 deze partitie is 71.5 GB en bevat Vista
E: HDD1P1 deze harddisk heeft 1 grote partitie
De Vista image staat op E:. Installatie duurde 21 minuten. Al mijn programma's werken onder Vista.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 17:14 ]
Verwijderd
Met dit soort vragen vraag ik me af of het verstandig is om Vista te gebruiken.Satangel schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:36:
Tnx in adv.
Satangel
Verwijderd
Echter wordt dat met een beta sterk afgeraden. Er is geen weg terug...Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:52:
lijkt me niet. Je kan toch ook gewoon upgraden...
daar komt bij dat microsoft nog geen enkele garantie heeft afgegeven dat de Beta's wel te upgraden zijn naar de final. (laat staan de RC1 en RC2's) ik heb het in het verleden wel eens meegemaakt dat de RC's NIET te upgraden waren naar de final releases....Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:49:
[...]
Echter wordt dat met een beta sterk afgeraden. Er is geen weg terug...
dus het kan dan best zijn dat je moet herinstallen.. maar goed dat weet je als BETA TESTER, je installed het niet op om uiteindelijk te upgraden naar full version. iets wat sommige thuisgebruikers hier blijkbaar structureel niet lijken te snappen
Het zijn dan ook thuisgebruikers die ook nog eens Tweakers zijn - upgradebaarheid en beschikbaarheid zijn voor hun/ons van ondergeschikt belang
Klopt niet helemaal, het is niet NTFS in Vista dat de defragmentatie eerder negatief beïnvloed (wanneer je ook andere defragmentatietools gebruikt), echter Vista's Disk Defragmenter zelf. Om hier meer over te weten moet je de Disk Defragmenter FAQ eens lezenVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:04:
[...]
Mensen, gebruik dus alleen en louter de defrag functie van Vista. Volgens mij gebruikt Vista alternatieve functies op NTFS die Vista alleen zelf aankan.
correct, alleen zie ik hier ook genoeg 'leken' rondlopen die nu puur en alleen vista installeren omdat het nieuwer is als XP.elevator schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:48:
Het zijn dan ook thuisgebruikers die ook nog eens Tweakers zijn - upgradebaarheid en beschikbaarheid zijn voor hun/ons van ondergeschikt belang
deze mensen beseffen niet helemaal dat het hier een testversie betreft en dat ze van een koude kermis kunnen terugkomen kwa upgradebaarheid
Zo, nu heb ik een dag of 3 vista draaien, en ik moet zeggen dat ik meer onder Vista werk dan onder XP (al is die installatie ook wel eens aan vervanging toe).
Ik vind dat het vrij soepel draait, het enige probleem dat ik tot nu toe ondervind is dat wanneer ik een film doorspoel in de media player dat vista crasht
Maarja, dat kan ook liggen aan dat ik "maar" 1 gig geheugen heb.
Ik vind het wel gruwelijk irritant dat ik 3x moet klikken voordat ik een bestand verwijderd heb, en dat wanneer ik iets download met IE het nergens meer te vinden is. Ik ga nu iedere x terug naar XP om iets te downloaden, om het daarna in Vista te installeren.
Het UAC gebeuren vind ik eigenlijk niet zo'n succes, maarja, het zal wel nodig zijn, maar eigenlijk voel ik me net een klein kind.. " Weet je zeker dat je dit wilt doen?", " Weet je zeker dat dit goed is?" JA JA JA!!! ik ben niet achterlijk!
Noja, het is nog even wachten op de final.. die gaat er hier zeker opkomen.. Ik kan nu mooi uitzoeken hoe alles werkt, dan kan ik straks met een gerust hart installeren..
Ik vind dat het vrij soepel draait, het enige probleem dat ik tot nu toe ondervind is dat wanneer ik een film doorspoel in de media player dat vista crasht
Ik vind het wel gruwelijk irritant dat ik 3x moet klikken voordat ik een bestand verwijderd heb, en dat wanneer ik iets download met IE het nergens meer te vinden is. Ik ga nu iedere x terug naar XP om iets te downloaden, om het daarna in Vista te installeren.
Het UAC gebeuren vind ik eigenlijk niet zo'n succes, maarja, het zal wel nodig zijn, maar eigenlijk voel ik me net een klein kind.. " Weet je zeker dat je dit wilt doen?", " Weet je zeker dat dit goed is?" JA JA JA!!! ik ben niet achterlijk!
Noja, het is nog even wachten op de final.. die gaat er hier zeker opkomen.. Ik kan nu mooi uitzoeken hoe alles werkt, dan kan ik straks met een gerust hart installeren..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
downloads komen automatisch op //username/downloads. klik maar eens op "open file location" als een bestand gedownload is.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb al veel eerder aangegeven dat Microsoft UAC zo moet bouwen dat UAC het verschil ziet tussen zelf executen en executen wat een programma of iets externs doet, dan heb je in bijna alle gevallen deze ellende ook niet.St@m schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 07:38:
Zo, nu heb ik een dag of 3 vista draaien, en ik moet zeggen dat ik meer onder Vista werk dan onder XP (al is die installatie ook wel eens aan vervanging toe).
Ik vind dat het vrij soepel draait, het enige probleem dat ik tot nu toe ondervind is dat wanneer ik een film doorspoel in de media player dat vista crashtMaarja, dat kan ook liggen aan dat ik "maar" 1 gig geheugen heb.
Verwijderd
Wat mij opviel in de Beta 2 is dat je in de verkenner geen Lijst weergave kan doen.
Het enige wat in de buurt kwam is Gedetailleerde weergave, en dat wil ik niet.
Minatuurweergaven en pcitogrammen vind ik oerlelijk (al vanaf Windows 95) en miste echt de normale Lijst weergave in Beta 2. Hoop dan ook echt dat het er gewoon in komt in de final.
Het enige wat in de buurt kwam is Gedetailleerde weergave, en dat wil ik niet.
Minatuurweergaven en pcitogrammen vind ik oerlelijk (al vanaf Windows 95) en miste echt de normale Lijst weergave in Beta 2. Hoop dan ook echt dat het er gewoon in komt in de final.
en wat doe je dan als een programma zich installeerd als een service? (programma = geen positief programma)FnF schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:20:
[...]
Ik heb al veel eerder aangegeven dat Microsoft UAC zo moet bouwen dat UAC het verschil ziet tussen zelf executen en executen wat een programma of iets externs doet, dan heb je in bijna alle gevallen deze ellende ook niet.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Bij mij ook de knipperende cursor op een zwart scherm. Ik probeer het te installeren op de 2e harddisk in mijn PC en als ik het verhaal van ginkgo lees geeft dit wat problemen. Vreemd genoeg werkte beta 1 zonder problemen.
Ik haal de 1e harddisk wel effe los en test het dan nog een keer.
Ik haal de 1e harddisk wel effe los en test het dan nog een keer.
En hoe start jij een programma zelf dan?FnF schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:20:
Ik heb al veel eerder aangegeven dat Microsoft UAC zo moet bouwen dat UAC het verschil ziet tussen zelf executen en executen wat een programma of iets externs doet, dan heb je in bijna alle gevallen deze ellende ook niet.
Verwijderd
Dat is juist waar ik op doelde. Bij 64 MB increments heb je eens per seconde een extra seektime (in het ergste geval). Dat is dus de superfetcher die de bestanden zodanig plaatst dat ze full speed in te lezen zijn. Ik merk het met UT2004. In Windows XP had het spel een opstarttijd van 12 seconden en nooit minder. In Vista is dat 5 secondenVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:55:
[...]
Klopt niet helemaal, het is niet NTFS in Vista dat de defragmentatie eerder negatief beïnvloed (wanneer je ook andere defragmentatietools gebruikt), echter Vista's Disk Defragmenter zelf. Om hier meer over te weten moet je de Disk Defragmenter FAQ eens lezen
Ik heb inmiddels de oorzaak gevonden waarom Paragon defrag heel Vista onderuit haalde. Windows Vista werkt met TxNTFS (TxF/TxR) en deze blijken een solide plaats in te nemen. Onder Windows XP is het niet mogelijk om alle Vista structuren te defragmenteren, ook niet off-line. Xp kent helmaal geen TxF/TxR translogging.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 20:00 ]
Dubbelklikken bijvoorbeeld? Of zoals hierboven, als je het als service wilt hebben, dat er ook een knop is om dat waar te makenelevator schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:30:
[...]
En hoe start jij een programma zelf dan?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- 6 september heeft Microsoft de Release Candidate 1 uitgebracht voor de mensen die ook al toegang hadden tot Windows Vista Beta 2. Als je nog geen product key hebt kan je deze op dit moment nog niet krijgen - er hier om vragen is niet toegestaan.
- De laatste grote publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 3) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag