synthdood schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:32:
[...]
Weet je zeker dat het geen bassreflex poort is? Daar moet je natuurlijk niet van alles in stoppen!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 30670
synthdood schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:32:
[...]
Weet je zeker dat het geen bassreflex poort is? Daar moet je natuurlijk niet van alles in stoppen!
Anoniem: 109828
Anoniem: 157915
Geen last van oververhitting. Heb onder de pootjes van de dvd speler een soort kussentjes gedaan waardoor hij weer een paar mm meer ruimte zit tussen de dvd en de versterker.Anoniem: 109828 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:26:
[quote]Anoniem: 157915 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:09:
Hier dan ook mijn bijdrage aan het forum.
Na jullie afgelopen weken een aantal keren met vragen te hebben bestookt hier dan het eindresultaat:
(click to enlarge)![]()
Ik zie dat je je dvd speler op de Harman Kardon avr 235 hebt geplaatst. Heb je geen last van oververhitting??
Ziet er overigens allemaal wel heel vet uit!
RAF Staffhorst in Utrecht?Franck schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:22:
Hey jongens, lees met veel interesse de verhalen, en vroeg me af waar jullie de boxen van Mordaunt-Short vandaan hebben? wil deze boxen graag een keer horen en evt. ook eigenaar van worden. Iemand enig idee in de regio van utrecht?
bvd!
Ga gewoon even naar Foka in Rotterdam, daar waren ze nog een stuk goedkoper dan bij Correct.Franck schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:22:
Hey jongens, lees met veel interesse de verhalen, en vroeg me af waar jullie de boxen van Mordaunt-Short vandaan hebben? wil deze boxen graag een keer horen en evt. ook eigenaar van worden. Iemand enig idee in de regio van utrecht?
bvd!
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Heb de 906 gehad (niet de i) en dat leverde net een ietjes strakker laag op. Ik zou het gewoon proberen, vogelzand kost geen drol.meendering schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:39:
Wie heeft er ervaringen met het vullen van speakers?
Mijn Mordaunt-short 906i's zijn voorzien van een vulopening.
Nu heb ik me laten vertellen dat je er zakjes zand oid in kan stoppen.
Dit zou een positief resultaat geven aan de klank van de speaker.
Bring it on!
Whatever.
Dat heeft waarschijnlijk meer met de plaatsing te maken, en de demping van je kamer. Probeer eens te schuiven met je speakers. Vooral de afstands tussen speakers en muren, en de afstand tussen jou en de speakers is erg belangrijk voor het laag.meendering schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:08:
Vind het laag nu een beetje zwaar ja, galmt ietjes door.
Iemand een goed idee om het erin te doen? Zo erin gooien vind ik een slecht idee....
Balonnetjes, zakjes oid...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[Voor 43% gewijzigd door 107mb op 16-09-2006 00:01]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Nice, die heb ik ook... ben er zelf ook erg tevreden mee. Zeker voor die prijs, want in verglijking met andere merken is deze super compleet en evengoed een van de goedkoopste.BNX schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:35:
Dan nu van boven naar beneden:
1) Pioneer DV696AV-S (vers uit de doos, even getest, nix op aan te merken
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Zou je mij daar eens meer over willen vertellen? Ik heb me wijs laten maken dat de X-box geen HD materiaal kon afspelen.BNX schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:35:
-knip-
4) Good old Xbox, uiteraard een beetje aan gesleuteld :-) ... en met HD-Def-box 720P en 1080i output
[afbeelding]
Whatever.
De REL quake staat ook las 1e op de lijst, ik heb hemmeendering schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:55:
@BNX, leuke setup!
Fijne versterker ook.
Ik sta op het punt een REL Quake sub aan te schaffen.
Als het ff meezit ga ik hem morgen afhalen.
[Voor 29% gewijzigd door BNX op 16-09-2006 16:13]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 16-09-2006 16:18]
Anoniem: 30670
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Anoniem: 157535
dope shit zegAnoniem: 105758 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:03:
Eindelijk wat Elite apparaten kunnen vinden om mijn opstelling uit te breiden.
Ik heb 2 opstellingen, eentje voor Hi-Fi en eentje voor Entertainment (film)
Ok eerst Hi-fi
Pioneer Elite CD speler
[afbeelding]
Integrated amplifier (31kg!)
[afbeelding]
Tuner
[afbeelding]
Wil nog ooit deze platenspeler, maar denk dat ik die nooit in mijn bezit krijg. Dat ding verkoop je nooit van je leven als je die in je bezit hebt. Een waanzin product met zn 18kg.
[afbeelding]
Ok dan cinema!
versterker met THX
[afbeelding]
Zie die afstandsbediening
Een DVD speler met THX
[afbeelding]
Een Laserdisc speler, ik moest hem hebben. Heb enkele LD films die (nog) niet op DVD uitgebracht zijn. En het is gewoon nostalgie
[afbeelding]
Helaas wordt het spul nu in China gemaakt en zijn ze van die wooden panels afgestapt. Zeer jammer. Hopelijk maken ze ooit nog modellen in de blue ray/hd dvd reeks.
En one day wil ik een losse Elite voor en na versterker. Maar helaas 2e hands bijna nergens te vinden en heel erg duur. Hier foto van de na versterker.
[afbeelding]
Prachtig spul iig, en ben heel wat armer haha. Maar had er voor gespaard. Wilde dat spul al jaren.
Huidige maatstaven? Geluid is geluid, dat veranderd niet. En hoe de spullen er uit zien is een ander verhaal.deepspace schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:22:
Mooi spul hoor! Is weer eens wat andersEn specs zijn zelfs naar huidige maatstaven nog steeds uitstekend. Het ziet er dan ook van binnen erg hoogwaardig uit.
Geluid niet, maatstaven wel. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat de maatstaven nu zelfs een stuk lager liggen dan vroeger (zie al die meuk van tegenwoordig)baquelappe schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:55:
Huidige maatstaven? Geluid is geluid, dat veranderd niet. En hoe de spullen er uit zien is een ander verhaal.
Anoniem: 170013
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
zo niet beter, apparatuur van tegenwoordig wil niet altijd zeggen dat het beter is dan dat van 10~20 jaar terug. Ligt er natuurlijk wel weer aan in welke prijsklasse je kijkt ofcourse.deepspace schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:22:
Mooi spul hoor! Is weer eens wat andersEn specs zijn zelfs naar huidige maatstaven nog steeds uitstekend. Het ziet er dan ook van binnen erg hoogwaardig uit.
thnx! Nee, ik ga ze niet ophangen (NOG niet), en wel omdat ik even niet weet hoe ik die kabels het beste weg kan werken...
Gewoon vogelzand erin gooien, is hardstikke droog. En anders nog even in de even zetten om het laatste vocht eruit te krijgen. Platiczakjes ed ga je horen trillen.meendering schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:08:
Vind het laag nu een beetje zwaar ja, galmt ietjes door.
Iemand een goed idee om het erin te doen? Zo erin gooien vind ik een slecht idee....
Balonnetjes, zakjes oid...
Ik vond het volgende op de zeer gerenommeerde site "Kieskeurig.nl"meendering schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:39:
Wie heeft er ervaringen met het vullen van speakers?
Mijn Mordaunt-short 906i's zijn voorzien van een vulopening.
Nu heb ik me laten vertellen dat je er zakjes zand oid in kan stoppen.
Dit zou een positief resultaat geven aan de klank van de speaker.
Bring it on!
M.b.t. het vullen van zand: de 906 zijn net als de 914 monitor afgeleide zuilspeakers d.w.z. boekenplankspeaker in een zuilkast. De bovenste helft is unitkast en de onderste helft is een loze ruimte welke je kan vullen met zand (deze twee ruimtes zijn gescheiden van elkaar met een tussenschot). Om de basweergave voller te laten worden kan je deze loze ruimte vullen met zand tot max. ? kilo (dit moet je zelf experimenteren) je begint met bv 2kg en zo verder tot het gewenste resultaat. Gebruik alleen vogelzand en niks anders! Voordeel van zand vullen: vollere bas, geen kastresonanties, stabieler ivm gewichttoename. Nadelen zijn er ook: bas wordt iets slomer (goed te horen bij bv jazz), middengebied kan iets verloren gaan. Let wel: zandvullen hoeft dus niet altijd een verbetering te zijn, soms is spelen met een lege kast aangenamer d.w.z. ligt aan muziekkeuze. Draai je veel beukmuziek als house rock/pop= vullen die hap. Bij klassiek, jazz, acoustische muziek= leeglaten die ruimte
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Hey, zijn dat de Ikea Gronlo lampen met RGB-leds erin? Daar ben ik atm ook mee bezig, hoe stel jij de kleuren in want ik ben er flink over aan het brainstormen maar kom niet tot een goede oplossing lijkt het.Anoniem: 170013 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:06:
Kleine upgrade, het XBOX schild is binnen:
[Plaatjes]
Gaan we xboxen: turn the light into green
Gaan we film kijken: Lights off
Gaan we relaxen: turn the light into blue
Ofzoiets haha
Hymns of indigestible suppuration
uhm haha, wat zeg je allemaal?r0nz0r schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:48:
[...]
Hey, zijn dat de Ikea Gronlo lampen met RGB-leds erin? Daar ben ik atm ook mee bezig, hoe stel jij de kleuren in want ik ben er flink over aan het brainstormen maar kom niet tot een goede oplossing lijkt het.
Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld:
DMX512 maar dan zit je met extra kabels
IR misschien wel een goede oplossing maar wel steeds richten per lamp
RF misschien wat aan de dure kant
Want het ziet er natuurlijk wel super stoer uit!
Lees ff mijn postje erna voor de nuanceringAnoniem: 105758 schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:30:
zo niet beter, apparatuur van tegenwoordig wil niet altijd zeggen dat het beter is dan dat van 10~20 jaar terug. Ligt er natuurlijk wel weer aan in welke prijsklasse je kijkt ofcourse.
Whatever.
Lol, ik was er stiekem vanuitgegaan dat je ze zelf gemaakt hebt op basis van de Gronlo lamp van Ikea. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, die switch is leuk maar beperkt natuurlijk flink in te gebruiken kleuren en helderheid.Anoniem: 170013 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:22:
[...]
uhm haha, wat zeg je allemaal?Ik stel ze handmatig in (afgaand op mn humeur
) Ze zin overigens van de blokker en je kunt ze afstellen met een simpele switch achterop de lamp
Hymns of indigestible suppuration
Zeer gerenommeerde is hier denk ik sarcastisch bedoeld? Het gros van de opmerkingen op die site getuigen van een compleet gebrek aan kennis. Jouw citaat is een positieve uitzonderingIk vond het volgende op de zeer gerenommeerde site "Kieskeurig.nl"
[Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-09-2006 08:38]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dali Concept sub, cherry? Plus bij passende Dali Concept zuilen.Anoniem: 110716 schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:03:
alvast 2 fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan niet anders, dat staat hier ookbaquelappe schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:58:
[...]
Dali Concept sub, cherry? Plus bij passende Dali Concept zuilen.
[Voor 51% gewijzigd door TomSwinnen op 18-09-2006 16:53]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 110716
Wat bedoel je met zielloos?TomSwinnen schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:52:
Hm, Dali Concept. Als ze even goed zijn als de Ikon, dan vrees ik voor een zeer zielloze speakerset![]()
Anoniem: 189567
[Voor 3% gewijzigd door JKen op 18-09-2006 21:26]
Bij RAF koopjeskelder staat ie voor 299 euro. De Klipsch heb je voor 199 euro. Nou niet echt prijzen waarbij je heel veel kunt verwachten van een sub.JC Ken schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:26:
De Tannoy Saturn is een subwoofer die valt in de hogere prijs klasse van tannoy
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik vond de Ikon héél neutraal maar daardoor ook erg ondynamisch, 'zwak' en niet muzikaal. Maar ja, ik kom dan ook van de fanbase van een heleboel Engelse luidsprekers, erg muzikale en warme luidsprekers.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Hoe kun jij bepalen wat neutraal is?TomSwinnen schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:21:
[...]
Ik vond de Ikon héél neutraal maar daardoor ook erg ondynamisch, 'zwak' en niet muzikaal. Maar ja, ik kom dan ook van de fanbase van een heleboel Engelse luidsprekers, erg muzikale en warme luidsprekers.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Whatever.
Dat kan ie niet, hij blijft een mens met afwijkend gehoor. En buiten dat is geluid -mits het verschil niet belachelijk groot is- wennend. Laat ze een paar weken staan en je hoort het niereens meer.
PSN: Shiver23
Neutraal is niet ''ongeveer'' alle frequenties even hard, maar écht precies even hard. Er bestaat nog geen speaker die dit kan. Bovendien speelt de kamer ook een grote rol als het om klank gaat. Het is dus HEEL moeilijk om een neutrale klank te behalen. Maar ach, wie zou dat nou willen?Shiver23 schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:39:
Neutraal is toch gewoon vlak? Dus iedere frequentie klinkt ongeveer even hard. Echte studiomonitors hebben ook een zo vlak mogelijk geluid voor logische redenen. Wat dat betreft is neutraal niet echt een raar begrip.
En die set hierboven ziet er chique uit. Maar wel een beetje vreemd om je woonkamer zo op te delen in twee losse stukken die niet los zijn
"Ik vond..."
Nou.......TomSwinnen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:43:
[...]
"Ik vond..."
Als ik alwetend was, had ik er wel "Ik verklaar..." bij geschreven. Als ik een nummer op x-aantal luidsprekers al heb gehoord, en het was op de Ikon het meest vlak (geen geaccentueerde bas, midden of hoog), dan VIND IK dat neutraal.
Zo beter? Of moet er nog een tekening bij?
Anoniem: 107284
Ik heb de REL Quake 1 op mijn PC kamer staan. Het is een leuk dingetje voor films (op PC afspelen) en spellen, maar voor muziek... nah... In mijn woonkamer heb ik daarvoor de Stadium 3 staan, maar ook voor het serieuzere filmgenot. Uiteraard valt dat ver buiten je budget, maar van je gestelde budget subwoofer kun je geen muzikale subwoofer verwachten. Staar je ook niet blind op vermogens, want gezien het formaat van je kamer is bijv. de REL Quake meer dan zat. Het is een redelijk snelle subwoofer en kan aardige klappen geven (mits goed geplaatst). Het belangrijkste lijkt me dat het bij de rest van je speakers geintegreerd kan worden, want dat is het mooiste (kwa klank dus).JC Ken schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:09:
Morgen ga ik langs wat audio winkels op op zoekt te gaan naar een goeie subwoofer.
Als fronts gebruik ik de Tannoy Fushion 2 luidsprekers, over streo geluid ben ik zeer tevreden. Maar bij films mis ik wel een hoop sub laag. In princiepe is het goed op te lossen met een simpele subwoofer, maar eigelijk zou ik een subwoofer willen hebben die ook erg musical is met de hoop dat het strereo geluid ook veel mooier wordt. Vandaar dat erg belangrijk vindt dat de subwoofer erg strak klinkt.
Spes
Tannoy fushion 2 zijn boekenplank luidsprekers die theoretiche tot 48Hz gaan, en me kamer is 5 x 2,55 x 2,45m.
De volgende subwoofer heb ik op me lijsje gezet.
Tannoy MX-Sub 10
Rel Quake 1
Klipsch KSW-10
TANNOY SATURN S-SUB 15
Ik zit vooral te twijfelen tussen de Klipsch en de Saturn, hebben jullie nog tips voor wanneer je subwoofers gaat beluisteren ?
Whatever.
Anoniem: 110233
En dan nog eens de componenten die je gebruikt... die maken ook wel heel wat verschil uit. Een versterker kan wellicht alle frequenties even hard spelen maar er zijn andere factoren waardoor sommige versterkers zo verschrikkelijk veel beter klinken...Barry schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:50:
[...]
Neutraal is niet ''ongeveer'' alle frequenties even hard, maar écht precies even hard. Er bestaat nog geen speaker die dit kan. Bovendien speelt de kamer ook een grote rol als het om klank gaat. Het is dus HEEL moeilijk om een neutrale klank te behalen. Maar ach, wie zou dat nou willen?
Ik persoonlijk hou wel van een sausje
[Voor 12% gewijzigd door Kirpeknots op 19-09-2006 22:58]
Geeft dat een beter geluid dan wanneer je de DAC van je cdspeler gebruikt dan?Kirpeknots schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:57:
Ik ben nogsteeds erg blij met mijn oude CD speler. Dat ding blijft het maar doen. Hij reageert snel en geeft, in mijn ogen, een prachtig geluid. Ik gebruik de DAC van de Yamaha dus de CD-speler is eigenlijk een loopwerk voor mij.
Grab shell dude!
Lijkt me niet echt, gezien de klasse waarin die receiver zit (te vinden voor 350 a 500 euro).jOzh schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:10:
Geeft dat een beter geluid dan wanneer je de DAC van je cdspeler gebruikt dan?
Dit is nou echt een opmerking van niks he, prijs zegt echt heel weinig, je hebt het zelf niet gehoord dus je kan er niks over zeggen klaar.Exirion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:15:
[...]
Lijkt me niet echt, gezien de klasse waarin die receiver zit (te vinden voor 350 a 500 euro).
Oh god, iemand voelt zich op z'n piemeltje getrapt. Als jij wilt denken dat het oh zo heilige Yamaha de enige is die 7 eindtrappen, een goeie voortrap en dito DACs voor een paar honderd euro in een pimp-ass kastje kan proppen dan moet je dat vooral denken. De realiteit is helaas anders. Zelfs als je een goeie CD-speler aansluit is de voortrap van zo'n receiver de bottle-neck.sjaak88 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:02:
Dit is nou echt een opmerking van niks he, prijs zegt echt heel weinig, je hebt het zelf niet gehoord dus je kan er niks over zeggen klaar.
Dat kan ik absoluut beamen. Ik kan niet wachten tot de dag dat ik mijn receiver eruit gaat en er een degelijke pre-amp voor in de plaats komt.Exirion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:06:Zelfs als je een goeie CD-speler aansluit is de voortrap van zo'n receiver de bottle-neck.
Dat jij het meteen persoonlijk maakt, ik heb zelf nog nooit zon yamaha beluisterd, dus ik geef er ook geen oordeel over, maar jij wel zonder enige echte ondersteunende argumenten.Exirion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:06:
[...]
Oh god, iemand voelt zich op z'n piemeltje getrapt. Als jij wilt denken dat het oh zo heilige Yamaha de enige is die 7 eindtrappen, een goeie voortrap en dito DACs voor een paar honderd euro in een pimp-ass kastje kan proppen dan moet je dat vooral denken. De realiteit is helaas anders. Zelfs als je een goeie CD-speler aansluit is de voortrap van zo'n receiver de bottle-neck.
Sommigen zweren nog steeds bij deze DAC's! Ik faal helaas nog steeds te zien waarom...Kirpeknots schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:35:Overigens is de TDA1541 niet de beste DAC uit die serie van Philips. De TDA1541R1 en R2 schijnen een stuk beter te zijn. Buiten dat is dit techniek uit... de jaren 80.
Dat lijkt me stug. Het ADC->DSP->DAC pad in de Yamaha moet te omzeilen zijn waardoor de DSP alleen als analoge volumeregeling fungeert. Zal wel iets van Stereo Direct mode of iets dergelijks heten.Kirpeknots schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:35:
Als ik de TDA1541 DAC van de philips gebruik dan krijg ik:
Philips CDM4 loopwerk-->TDA1541 DAC CD-Speler --> AK4382DAC in de Yamaha --> YSS948 DSP in de yamaha -->DAC en versterking naar de speakers.
Het mag dan oude techniek zijn, maar de 1541 is nogsteeds een zeer geliefde DAC. Nou snap ik ook wel dat sommige dingen uit nostalgie de hemel in geromantiseerd worden, maar ik luister regelmatig naar een Arcam loopwerk met een losse TDA1541-based DAC ernaast en dat klinkt beter dan menig moderne CD-speler. Wat dat betreft is technische vooruitgang gehoorsmatig niet zo sensationeel.Overigens is de TDA1541 niet de beste DAC uit die serie van Philips. De TDA1541R1 en R2 schijnen een stuk beter te zijn. Buiten dat is dit techniek uit... de jaren 80.
[Voor 21% gewijzigd door J-air op 20-09-2006 14:23]
Daar heb je inderdaad de "pure direct" schakeling voor. Die is vast erg natuur getrouw. Maar ik vind het erg vlak klinken en minder naar mijn smaak. Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening. Ik vind dat je met een DSP de betere delen van de muziek naar smaak kan accentueren. Maar jah. Veel mensen vinden je sowieso een dwaas als je audio op een home-cinema receiver luistert.Exirion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:05:
[...]
Dat lijkt me stug. Het ADC->DSP->DAC pad in de Yamaha moet te omzeilen zijn waardoor de DSP alleen als analoge volumeregeling fungeert. Zal wel iets van Stereo Direct mode of iets dergelijks heten.
[...].
[Voor 0% gewijzigd door Kirpeknots op 21-09-2006 17:42. Reden: tybvoud]
Anoniem: 107284
Zelfs voor de Denon AVC-A11SR geldt dat de DAC van Denon niet zo goed is als de Arcam CD62T en dat terwijl de Arcam een kwart van de Denon kost (componentkostenplaatje gezien dan, om appels/peren opmerkingen te voorkomen)! En de opmerking dat de voorversterker ook een rol speelt, kan ik beamen: ik wil naast de Denon dan ook een stereo-amp van DK Design erbij doen (maar dan wordt de bron weer de beperkende factor... een Lindemann cdspeler zal de boel weer opkrikken).Exirion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:06:
[...]
Oh god, iemand voelt zich op z'n piemeltje getrapt. Als jij wilt denken dat het oh zo heilige Yamaha de enige is die 7 eindtrappen, een goeie voortrap en dito DACs voor een paar honderd euro in een pimp-ass kastje kan proppen dan moet je dat vooral denken. De realiteit is helaas anders. Zelfs als je een goeie CD-speler aansluit is de voortrap van zo'n receiver de bottle-neck.
Ik heb de r-sub15 (heb de hele tannoy R set), volgens mij is dat exact dezelfde sub in een (echt)kersenhouten fineer kast. Deze koste vroeger 1199 euro; dus volgens mij is die 299 een leuke aanbieding. Hij is wel enorm groot, maar de prestaties zijn er wel naar, misschien niet voor de originele prijs maar zeker voor dit geld. (ik heb meer betaald voor de mijne 2e hands)JC Ken schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:26:
Dat snap ik, maar stiekem hoop ik dat het stereo geluid ook erg lekker zal klinken zonder dat vermoeind en romelig wordt. Want voor suround geluid ben ik al tevreden met een simpele subwoofer.
De Tannoy Saturn is een subwoofer die valt in de hogere prijs klasse van tannoy (tot zo ver de MX sub en me fushion 2 fronts) In de subwoofer zit een 15" driver die bij -6dB van 25 tot 120hz gaat, hij weegt zo 34kg en er zit een 200 watt rms versterk in. Het laats is wel erg overkill. Van de saturn is er ook een studio versie van genaamd Reveal SUB 15.
Ik ga nog proberen of ik meer er over op i-net kan vinden over deze sub.
Me budget wat ik er aan wilt besteden ligt rond de 300 euro. Maarja het wordt zowie zo veel beluisteren.
[Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 20-09-2006 16:38]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ziet er leuk uitWormaap schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:57:setje Amphion Argon2's.
[Voor 36% gewijzigd door voodooless op 20-09-2006 20:16]
[Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 20-09-2006 20:45]
X-over zit inderdaad al op 1200Hz. Ook komen ze verrassend diep voor zo'n toch relatief klein speakertje. Precies kunnen volgen wat'n basgitaar doet ben ik niet gewenddeepspace schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:07:
[...]
Ziet er leuk uitSeas woofer en vermoedelijk ook tweeter. Kan niet missen dus!
Heb zelf ook een speaker in de pipeline met een dergelijk hoorn voor de tweeter. Zorgt voor een lekker laag X-over punt en lager vervormingIs ook wel te zien.
waar halen jullie je exclusieve merken? want deze speakers zien er wel heel mooi uit..Wormaap schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:37:
Hoezee, vanmiddag voor de 2e en laatste keer gaan luisteren en besteld
Eind volgende week verwacht ik m'n nieuwe setje binnen te hebben.
Omdat het kan geef ik ook maar een voorproefje, misschien herkent iemand het
Speaker:
[afbeelding]
Amp:
[afbeelding]
De amp heb ik overigens in het zwart besteld
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Zie mijn post boven jepowerflux schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:27:
[...]
waar halen jullie je exclusieve merken? want deze speakers zien er wel heel mooi uit..
[Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 20-09-2006 22:50]
Hey hoe heetten die dingen, wat kosten ze en ze zijn dus 2 kleuren?Anoniem: 170013 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:22:
[...]
uhm haha, wat zeg je allemaal?Ik stel ze handmatig in (afgaand op mn humeur
) Ze zin overigens van de blokker en je kunt ze afstellen met een simpele switch achterop de lamp
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Anoniem: 123813
Je hoeft niet zo stoer te doen hoor, nergens voor nodig. Wat jij goed vindt klinken en wat iemand anders goed vindt zijn heel erg persoonlijke dingen. Een receiver voor +- 300,- kan heus wel erg goed klinken en ik geef hem wel gelijk dat een receiver van 1000,- + niet per definitie goed is. Het is ook nog altijd sterk afhankelijk van wat voor speakers je eraan hangt.Exirion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:06:
[...]
Heeft weinig met stoer doen te maken, wel met kennis van zaken en gezond verstand. Toch ook wel vermoeiend dat je hier nooit kritisch mag zijn zonder een zeikerd of elitaire zak genoemd te worden... Maar goed, om even op het onderwerp terug te komen: We hebben het hier over een Philips speler uit de goeie tijd van een behoorlijk kaliber. De CD-850 speelt menig moderne speler van een paar honderd euro eruit. En die zetten we nu naast een 13-in-een-dozijn surround receiver van een paar honder euro. You do the math....Anoniem: 123813 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:40:
Je hoeft niet zo stoer te doen hoor
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details