Niet overal. Wat lost dat precies op eigenlijk?

En anders zijn daar altijd nog de man-pages.
Ja, dat wel, maar via GUI lijkt me nog handiger, want dan heb je helemaal geen man-page meer nodig. In dit geval dan he.
Voor mij is de reden dat ik linux wil gebruiken gewoon dat ik weer eens wat anders wil, beetje prutsen enzo.
Da's wel leuk, alleen krijg ik mijn moeder daar niet echt aan. Die zal dan wel niet binnen de doelgroep vallen, maar als ze kan browsen is ze al heel gelukkig, en dat moet toch wel kunnen. Alleen zonder WPA lukt het niet.
Het probleem in mijn geval (op haar laptop dan) is dat dat tekstbestand goed ingesteld is maar dat het niet altijd verbinding maakt. Soms werkt ifup ifdown, maar de laatste tijd ook niet meer heb ik het idee. Soms een reboot maar dat duurt eigenlijk te lang. En wat gebeurd er met een laptop die maar soms werkt: die gaat dus stof vangen.
Op mijn eigen laptop pikt network-manager gewoon de key niet meer.. Daarom wil ik iets dat standaard in Ubuntu zit, want ik heb nu ook al allerlei verschillen WPA dingen geïnstalleerd en weer weggemikt en terug erop gezet, wat het gewoon een zooitje maakt en nu weet ik helemaal niet meer hoe ik het oplos.
Als er gewoon standaard functionaliteit inzit kan ik die gebruiken. En wie dan per se wat anders wil kan dat installeren, maar ik wil in eerste instantie gewoon iets wat iig werkt..
Een ander profile kiezen is met je wpa_supplicant.conf goed ingesteld (daar mogen meerdere profielen in) geen enkel probleem. Dubbelklik op je wifi-icoontje, verander je netwerkverbinding, en wpa_supplicant zorgt voor de WPA

Idem met wifi-radar en nog een tooltje.
Da's het probleem dus, dat er zoveel tooltjes zijn om uit te kiezen en er geeneen standaard zijn. En dat ze elkaar storen

.