Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.373 views sinds 30-01-2008

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Jungian schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:00:
[...]

Ik ben er wel zeker van. Mijn Unreal Tournament 2004 fps is een stuk lager onder linux dan onder windows (xp), ati of nvidia maakt geen verschil (ik heb het allebei). Ik loop hier niet zomaar wat loos te blaten ofzo :P (en nee het boeit me niet dat er misschien andere spellen waarbij mn fps WEL beter is, de Unreal-engine is namelijk het perfecte voorbeeld van een cross-platform-engine).
niet, de unreal engine is hybride directX/OpenGL voor zover ik weet, met een voorkeur voor DirectX. Dit in tegenstelling tot de id engines, die netjes volledig openGL zijn.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik ben nog even aan de gang geweest om Overlay aan de gang te krijgen, maar het lukt niet echt. Heb even gekeken naar die xorg.conf van Junglan:
-Het enige verschil is dat
code:
1
2
Option      "VideoOverlay" "on"
        Option      "OpenGLOverlay" "off"

-Het maakt toch niet uit of je meerdere screens/monitors aanmaakt? Ik gebruik de volgende Screen Section:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Section "Screen"
    Identifier     "Default Screen"
    Device         "NVIDIA Corporation NV34 [GeForce FX 5200]"
    Monitor        "Generic Monitor"
    DefaultDepth    24
    Option         "RenderAccel" "true"
    Option         "MonitorLayout" "CRT, TV"
    Option         "TVStandard" "PAL-B" #or NTSC etc
    Option         "TVOutFormat" "Composite" #or SVIDEO etc 
    Option         "Twinview" "TRUE"
    Option         "TwinViewOrientation" "Clone"
    Option         "SecondMonitorHorizSync" "0"
    Option         "SecondMonitorVertRefresh" "0"
    Option         "MetaModes" "1280x1024 , 1024x768 @1280x1024; 800x600, 800x600; 1024x768, 1024x768"
    Option         "ConnectedMonitor" "CRT , TV"
        #Option     "TVOverScan" "1.0"
    Option         "VideoOverlay" "on"
    Option         "OpenGLOverlay" "off"
    Option     "NoRenderExtension" "Off"
    Option     "AllowGLXWithComposite" "On"
    SubSection     "Display"
        Depth       1
        Modes      "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" "1x1"
    EndSubSection .... en meer subsecties met display ....  
EndSection
Dit werkt prima, ik krijg alleen geen Overlay/Fullscreen op mijn TV, heeft het misschien daarvoor zin om 2 monitors+screens aan te maken??
-Ik heb NVIDIA, geen ATI. Volgens mij werken de xorg.conf verschillend(DRI bijvoorbeeld moet je bij NVIDIA altijd uitzetten...)
Ik heb nog even de nvidia Controll Center geinstalleerd.(driver is hetzelfde gebleven)
Afbeeldingslocatie: http://www.imagebucket.net/bucket/7024/500_NVIDIA_X_se.jpg
Dit is wel heel sumier...Staat niets bij van video-playback ofzo.
-Zou een Linux versie met X.Org 7.1 beter werken? Changelog NVIDIA:
nVidia Linux Driver 1.0-8774
# Added support for X.Org 7.1.
# Added support for XVideo with the Composite X extension when using X.Org 7.1.
Dapper heeft X.Org 7.0 heb ik gelezen.
-Verder merk ik dat als ik Compiz als windowsmanager start de videoplayback soepeler word(lijkt het) maar dat er wel een "garbled" randje te zijn is.

Yippie kayak, other buckets!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Misschien wel raar om meteen tussen dit in te vallen.

Maar ik heb een oud laptopje staan (600Mhz, 128MB, 20 gig schijffie) en nu wil ik die gebruiken voor een Ubuntu variant, heeft iemand (ik kon echt geen specs vinden) ubuntu (of bijv xubuntu, waar ik op mijn gewone desktop ook wel tevreden mee was) ook op zon dergelijke systeem draaiende gehad en wat zijn de bevindingen daarvan.. De laptop moet vooral een surfbakje worden en een beetje muziekjes tussendoor.. Ik heb oa ervaring met SuSe op een laptop, niet vooruit te branden en ik vond (x)ubuntu wel lekker draaien op mijn desktop.. Dus waarom niet op mijn oudere laptop !

Dus , draait (x)ubuntu fatsoenlijk op zon dergelijk laptopje. (Ik wil geen KDE, ik kan me daar gewoon niet in vinden)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• ppl
  • Niet online

ppl

Voor de standaard installatiecd heb je al minimaal 256MB aan geheugen nodig om die te kunnen laten draaien. Om na installatie Ubuntu te kunnen draaien heb je ook minimaal 256MB aan geheugen nodig. Jouw laptopje heeft 128MB en dat is dus ver onder de minimum eis van 256MB. Wat de eisen zijn van Xubuntu weet ik niet, dat moet je even zelf uitzoeken. Je kunt ook kijken naar de Ubuntu versie met Fluxbox als grafische omgeving.

Ik heb Ubuntu 6.06 hier op een Celeron 700Mhz met 256MB aan geheugen en een 6 GB hardeschijfje met een 4 GB HD voor /home draaien en dat draait erg lekker vind ik. Hier draait verder ook een P3 500 MHz met 256MB aan geheugen en een 8.4GB HD en dat draait al een stuk langzamer maar is zeker nog wel werkbaar. Ik vind dat OpenOffice.org er zelfs nog best lekker op draait. Het is in ieder geval een heel stuk beter dan de Windows XP die er eerst op draaide.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Inderdaad, ik kreeg het met 192MB niet eens geïnstalleerd, 256 is dus echt nodig voor de gewone cd.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2006 22:00 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• smokalot

smokalot

titel onder

je kunt toch ook nog de oude text-installer gebruiken door voor de server installatie te kiezen? die moet het toch wel doen met 128MB RAM. Anders zou je ook nog kunnen proberen swap te gebruiken tijdens het installeren al.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt ook de alternate install cd downloaden en een text based install uitvoeren. Dat werkte hier ook op een oude laptop met weinig geheugen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ppl
  • Niet online

ppl

Met de alternate installer krijg je inderdaad wel Ubuntu geïnstalleerd maar daar heb je dus echt niets aan aangezien je nog steeds niet voldoet aan de eis van minimaal 256MB aan geheugen om Ubuntu te kunnen draaien. Misschien heb je wel geluk dat het wel werkt, misschien ook niet. Je kunt het dus altijd wagen want niet geschoten is altijd mis :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ppl schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:21:
Met de alternate installer krijg je inderdaad wel Ubuntu geïnstalleerd maar daar heb je dus echt niets aan aangezien je nog steeds niet voldoet aan de eis van minimaal 256MB aan geheugen om Ubuntu te kunnen draaien. Misschien heb je wel geluk dat het wel werkt, misschien ook niet. Je kunt het dus altijd wagen want niet geschoten is altijd mis :)
als je een text-install doet, en vervolgens apt-get install ubuntu-desktop, boot je gnome gewoon (maar wel heel traag). Die mem-check zit alleen in de installer.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Danku heren, ik ga eens die alternate CD's proberen.

Ik laat het nog horen ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb Ubuntu 6.06 overigens gewoon geinstalleerd met 160MB. Niks aan het handje hoor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb een vraagje. Ik probeer linux te installeren naast een windows xp installatie. Ik wil geen dual boot, maar gewoon via een floppy booten. (ivm. het gekloot aan partities wat mogelijk problemen kan geven, liever weinig risico.) Nu heb ik 3 schijven, waarvan ik de 3de voor linux ga gebruiken. Ik heb Ubuntu er op te installeerd en ik probeer er nu heen te booten. Daarvoor heb ik grub op een diskette gezet waarvan ik probeer te booten. Ik heb geen menu.lst bestandje gemaakt, dus type handmatig de commando's in, dit is wat ik nu heb ingetyped:
code:
1
2
3
4
root (hd2,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.15-26-386 root=/dev/hde
initrd /boot/initrd.img-2.6.15-26-386
boot

(Ik heb deze waarden overgenomen uit het menu.lst bestandje van de live/installatie cd.) Dit lijkt te werken, hij begint met booten (niet met het mij bekende ubuntu uiterlijk echter), maar blijf hangen nadat de volgende regel is getoond:
code:
1
sd 2:0:0:0 attached scsi removable disk sdc

Heeft iemand een idee wat ik fout doe (en of het misschien beter op een andere manier kan, ik heb hier weinig tot geen ervaring mee namelijk)?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35
Ik heb een vraagje over de server versie van Ubuntu. Ik kan bij de setup kiezen voor gewone install en een LAMP install. De Lamp klinkt mij heerlijk lui in de oren. Alleen zijn er nog meer verschillen naast de gewone install? (dus lamp erbij installeren)

En weet iemand misschien welke versies hij dan installeert? PHP5 en Mysql5 toevallig?

Leeg

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

PHP5 is standaard, MySQL weet ik niet welke versie. Met LAMP zal hij waarschijnlijk voor de rest vrij kaal zijn, om je veiligheid niet in gevaar te brengen. Maar om eerlijk te zijn: ik heb geen flauw idee. Probeer het eens uit, en laat ons weten wat de verschillen zijn :)

• reskobon
MBV schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:56:
PHP5 is standaard, MySQL weet ik niet welke versie. Met LAMP zal hij waarschijnlijk voor de rest vrij kaal zijn, om je veiligheid niet in gevaar te brengen. Maar om eerlijk te zijn: ik heb geen flauw idee. Probeer het eens uit, en laat ons weten wat de verschillen zijn :)
De versies maak ik me nog het minst druk om, alleen zou ik dus zeker willen weten dat als ik de lamp optie kies dat ik dus eigenlijk de normale server versie + lamp krijg en niet normaal - allerlei dingen + lamp. Tijd om te proberen heb ik niet want de server kan niet al te lang plat liggen.

Leeg

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
reskobon schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:49:
Ik heb een vraagje over de server versie van Ubuntu. Ik kan bij de setup kiezen voor gewone install en een LAMP install. De Lamp klinkt mij heerlijk lui in de oren. Alleen zijn er nog meer verschillen naast de gewone install? (dus lamp erbij installeren)

En weet iemand misschien welke versies hij dan installeert? PHP5 en Mysql5 toevallig?
Heb je hier misschien iets aan? Een LAMP installatie guide, waar aardig wat aan af te leiden valt :)

• reskobon
Jk_W schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:43:
[...]

Heb je hier misschien iets aan? Een LAMP installatie guide, waar aardig wat aan af te leiden valt :)
Jawel maar niet de verschillen :(

Leeg

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om in te stellen dat je bij opstarten geen naam en password hoeft in te vullen?

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
makreel schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:34:
Is het mogelijk om in te stellen dat je bij opstarten geen naam en password hoeft in te vullen?
System>administration>login window>security

• makreel
  • Niet online
Dank. Ben ik overigens de enige met de amd64 versie bij wie easyubuntu niks doet behalve foutmeldingen geven en automatix perfect werkt?

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
makreel schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:48:
Dank. Ben ik overigens de enige met de amd64 versie bij wie easyubuntu niks doet behalve foutmeldingen geven en automatix perfect werkt?
ik heb easyubuntu zonder problemen gebruikt op amd64

• gwystyl
  • Laatst online: 14-09 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

makreel schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:48:
Misschien zijn de repo's van x86 en x64 van easyubuntu net anders? Ik heb het al een tijd niet meer geprobeerd. Heb wel een AMD64, maar ik had toen wat programma's die niet werkten onder x64 dus draai ik weer gewoon een 32 bits kernel.
Zitten er inmiddels wel duidelijke voordelen aan een 64 bits kernel? Dan ga ik die mss nog weer proberen.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:27:
[...]

Zitten er inmiddels wel duidelijke voordelen aan een 64 bits kernel? Dan ga ik die mss nog weer proberen.
De snelheidswinst is bij normaal gebruik (internet/email etc) nog steeds marginaal. Verder heb je geen werkende flash, en multimedia is ook nog niet echt een feest (wat betreft de w32codes bijvoorbeeld). Ik blijf daarom ook nog een tijdje bij de 32bit.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:10

Theimon

Snapte!?

gwystyl schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:27:
[...]

Misschien zijn de repo's van x86 en x64 van easyubuntu net anders? Ik heb het al een tijd niet meer geprobeerd. Heb wel een AMD64, maar ik had toen wat programma's die niet werkten onder x64 dus draai ik weer gewoon een 32 bits kernel.
Ik ben ook van AMD64 terug naar de k7 kernel gegaan. Ik was teveel bezig met het zorgen dat 32bits goed bleef draaien op een 64bits kernel. M.a.w. ik miste functionaliteit dankzij/ondanks de 64bits kernel, alles draait nu als een zonnetje.
Als over een tijdje het grootste deel van de software vlekkeloos loopt op 64bits stap ik wel weer over. Ik vind de tijd nu nog niet rijp.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• makreel
  • Niet online
Werkt bij de 32 bit versie het "throttlen" van de cpu? 3dnow/cool 'n quiet noemen ze het ook wel.
Het is makkelijk te zien door de cpu frequency scaling monitor aan het panel toe te voegen.

[ Voor 32% gewijzigd door makreel op 30-09-2006 15:09 ]

• rulus
  • Laatst online: 30-08 11:31
Ik denk dat je ACPI bedoelt, en dat werkt hier op 32 bit gewoon hoor.

[ Voor 1% gewijzigd door rulus op 30-09-2006 16:13 . Reden: typo ]

• Michali
Pff. Ben weer 3 uur aan het proberen Ubuntu te booten op mijn PC. Ik heb last van het bekende "Waiting for root filesystem" probleem. Het verbaast me best wel dat dit al zo lang bestaat en dat er nog geen enkele duidelijke workaround of oplossing voor is. Ik heb bijna alles al geprobeerd, maar het wil echt niet lukken:

-menu.lst gecontroleerd, die klopt zeker.
-irqpoll, acpi=off en ide=nodma als boot opties toegevoegd
-usb uitgeschakeld
-alle cd/dvd drives & hd disks behalve de disk waar linux op staat losgekoppeld

Het probleem blijft hetzelfde. Ik krijg dan "Waiting for root filesystem" te zien, waarop dan na een paar minuten volgt: "/dev/hde1 does not exist!" oid. (Dit is de boot partitie.)

Ik zit nu te typen op dezelfde PC, waarop ik Ubuntu vanaf de CD heb geboot. Geen probleem. Ik heb zelfs /dev/hde1 gemount, om te testen of die wel klopt. /dev/hde1 bestaat dus wel degelijk.

Na de foutmelding kom ik in een BusyBox shell, waarin ik de inhoud van /dev kan opvragen. Vreemd genoeg zijn de enige hd* entries: hda, hdc en hdd. Bij de live cd zie ik daarbij ook hde (en hde1/2/3), maar die heeft een ander icoontje (een rood blokje met een wit kruisje ipv. een drive icon), enig idee wat dat zou kunnen inhouden?

Misschien iemand hier die bekend is met dit probleem en die nog een suggestie heeft?

• Theimon

Theimon

Snapte!?

makreel schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:05:
Werkt bij de 32 bit versie het "throttlen" van de cpu? 3dnow/cool 'n quiet noemen ze het ook wel.
Het is makkelijk te zien door de cpu frequency scaling monitor aan het panel toe te voegen.
Zag die packages daarvoor ook al staan maar aangezien ik in Windows al vele problemen kreeg met het "live" aanpassen van cpu en CnQ etc. durf ik het met Ubuntu niet aan. Dat soort spul doe ik toch liever in het BIOS.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Bor

Bor

Michali schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:35:
Pff. Ben weer 3 uur aan het proberen Ubuntu te booten op mijn PC. Ik heb last van het bekende "Waiting for root filesystem" probleem. Het verbaast me best wel dat dit al zo lang bestaat en dat er nog geen enkele duidelijke workaround of oplossing voor is. Ik heb bijna alles al geprobeerd, maar het wil echt niet lukken:

-menu.lst gecontroleerd, die klopt zeker.
-irqpoll, acpi=off en ide=nodma als boot opties toegevoegd
-usb uitgeschakeld
-alle cd/dvd drives & hd disks behalve de disk waar linux op staat losgekoppeld

Het probleem blijft hetzelfde. Ik krijg dan "Waiting for root filesystem" te zien, waarop dan na een paar minuten volgt: "/dev/hde1 does not exist!" oid. (Dit is de boot partitie.)

Ik zit nu te typen op dezelfde PC, waarop ik Ubuntu vanaf de CD heb geboot. Geen probleem. Ik heb zelfs /dev/hde1 gemount, om te testen of die wel klopt. /dev/hde1 bestaat dus wel degelijk.

Na de foutmelding kom ik in een BusyBox shell, waarin ik de inhoud van /dev kan opvragen. Vreemd genoeg zijn de enige hd* entries: hda, hdc en hdd. Bij de live cd zie ik daarbij ook hde (en hde1/2/3), maar die heeft een ander icoontje (een rood blokje met een wit kruisje ipv. een drive icon), enig idee wat dat zou kunnen inhouden?

Misschien iemand hier die bekend is met dit probleem en die nog een suggestie heeft?
Enige oplossing die ik heb gevonden is de live cd te droppen en te installeren met de alternate install cd (te downloaden bij ubuntu zelf). Deze doet een text mode installatie en heeft geen last van de bekende "waiting for root filesystem" bugs.

• Michali
Ok, bedankt voor de tip. Die ga ik even proberen.

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Laatste keer dat ik de "Waiting for root filesystem" error kreeg was doordat ik op de grub command line vergeten was achter
code:
1
kernel /vmlinuz-2.6.15 etc.etc.

ook nog op dezelfde regel aan te geven
code:
1
root=/dev/sda1 ro quiet splash

Ik heb wel gemerkt destijds dat Grub de disks (ik heb er 3) een tikkie door elkaar gooide. Kan je kijken of /boot/grub/device.map de boel iets duidelijker voor je maakt?
code:
1
sudo gedit /boot/grub/device.map

Zeker bij een installatie vanaf de live cd blijkt ie daar last van te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Theimon op 30-09-2006 18:16 ]

• Michali
Ik heb hem nu vanaf de alternatieve cd geinstalleerd en nu boot hij wel. Helemaal goed gaat het nog niet, hij blijft namelijk hangen nadat ik in Gnome heb ingelogd. Direct na het inloggen gebeurt er dus niets, er wordt geen desktop geladen.

Een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik type dit vanuit Gnome, dus het is eindelijk gelukt. Het bleek dat Gnome in zijn geheel niet geinstalleerd was 8)7. Alleen gdm in Ubuntu stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

handig 8)7
Er is wel over nagedacht: je zou in theorie GDM kunnen gebruiken om KDE te starten, als je KDM niet mooi/veilig genoeg vind ofzo B)

[ Voor 86% gewijzigd door MBV op 01-10-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

MBV schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:11:
handig 8)7
Er is wel over nagedacht: je zou in theorie GDM kunnen gebruiken om KDE te starten, als je KDM niet mooi/veilig genoeg vind ofzo B)
je kunt elke display manager gebruiken om elke sessie die je wilt te starten. Wat nou als ik KDE het prettigst vind en mn vriendin gnome? moet 1 van ons zich dan maar aanpassen?

even iets anders: heeft er nog iemand last van dat firefox crasht (segfault) als je gmail lange tijd hebt open staan? als ie crasht neemt ie alle andere FF vensters ook mee, niet leuk. Het gekke is dat het ook gebeurt als ik niets doe, als ik gewoon inlog bij gmail, en m een uur laat staan, is ie soms gecrashed, en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
om ubuntu64 nog even aan de kaak te stellen: ik probeer google earth 4beta te draaien maar krijg een cannot find shared library libGL.so.1 foutmelding. ik zie dat hij zoekt in /lib32, dus ik ga ervan uit dat hij geen 32bits opengl-libs kan vinden? is er een 32bit lib-pakket te downloaden of is dit op een andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

smokalot schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:41:
[...]

je kunt elke display manager gebruiken om elke sessie die je wilt te starten. Wat nou als ik KDE het prettigst vind en mn vriendin gnome? moet 1 van ons zich dan maar aanpassen?

even iets anders: heeft er nog iemand last van dat firefox crasht (segfault) als je gmail lange tijd hebt open staan? als ie crasht neemt ie alle andere FF vensters ook mee, niet leuk. Het gekke is dat het ook gebeurt als ik niets doe, als ik gewoon inlog bij gmail, en m een uur laat staan, is ie soms gecrashed, en soms niet.
Dat weet ik. Maar waarom GDM gebruiken als je geen Gnome hebt geïnstalleerd? Of KDM zonder KDE? Het kan, ik weet het, maar het doet wat raar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

MBV schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:18:
[...]

Dat weet ik. Maar waarom GDM gebruiken als je geen Gnome hebt geïnstalleerd? Of KDM zonder KDE? Het kan, ik weet het, maar het doet wat raar aan :)
omdat je GDM/KDM mooier vond? omdat je vroeger KDE draaide maar nu gnome, en het niet de moeite waard vind je configuratie te porten naar gdm? Omdat gdm features heeft die kdm niet heeft of andersom?

linux is all about choice! en dat wordt mede mogelijk gemaakt door de modulaire opbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik dacht dat je display manager ook bepaald welke dekstop wordt opgestart. Maar als ik KDE en Gnome heb geinstalleerd, dan kan ik switchen wat ik wil, maar dan blijft hij KDE starten. Waar kan ik dat dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Michali schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:22:
Ik dacht dat je display manager ook bepaald welke dekstop wordt opgestart. Maar als ik KDE en Gnome heb geinstalleerd, dan kan ik switchen wat ik wil, maar dan blijft hij KDE starten. Waar kan ik dat dan instellen?
op het inlogscherm zit ergens een knopje waar je je sessie kan kiezen. Hier kan je kiezen tussen Gnome of KDE.

Hier linksonder dus: Afbeeldingslocatie: http://whoiam55.at.preempted.net/images/installing_kubuntu/kdm.jpg

Hier rechts onde het invulvak: Afbeeldingslocatie: http://blog.eax.fr/images/blog/installation-ubuntu/20-ecran-login-gdm-ubuntu.jpg

Zorg wel dat zowel KDE als Gnome er beide volledig op staan.

(apt-get install kubuntu-desktop voor Ubuntu en apt-get install ubuntu-desktop voor Kubuntu, dus)

[ Voor 31% gewijzigd door JackBol op 01-10-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben een beetje met kubuntu 6.06 aan het klooien/uitvogelen op mn laptop (centrino met 2200BG wifi) maar ik wil nog niet helemaal over op Dualboot. Dus ik draai het nu onder Virtual PC, ik krijg via Virtual PC (en die op zijn beurt via windows XP) een werkende WLAN (WEP encryptie) verbinding. (heb verder geen instellingen veranderd in Kubuntu) Op deze manier maakt kubuntu dus niet zelf verbinding met mn WLAN. Hoe kan ik nu het makkelijkst kijken of kubuntu wél normaal WLAN verbinding kan maken, zonder dual boot?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

ND schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:52:
Ik ben een beetje met kubuntu 6.06 aan het klooien/uitvogelen op mn laptop (centrino met 2200BG wifi) maar ik wil nog niet helemaal over op Dualboot. Dus ik draai het nu onder Virtual PC, ik krijg via Virtual PC (en die op zijn beurt via windows XP) een werkende WLAN (WEP encryptie) verbinding. (heb verder geen instellingen veranderd in Kubuntu) Op deze manier maakt kubuntu dus niet zelf verbinding met mn WLAN. Hoe kan ik nu het makkelijkst kijken of kubuntu wél normaal WLAN verbinding kan maken, zonder dual boot?
begrijp ik je vraag goed als je wilt kijken OF kubuntu jouw wireless NIC goed kan gebruiken, maar wil je de boel nog niet installeren op je harde schijf? waarom vraag je je dat uberhaupt af? de 2200 chipset is prima supported onder linux, intel geeft zelf open source drivers uit! Ze zitten zelfs in de standaard kernel!

als je mij niet gelooft kun je ook gewoon van de installCD booten, dan zul je t zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ND schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:52:
Met je 'virtual' kubuntu gaat dat niet lukken. Simpelweg omdat deze de WLAN kaart niet rechtstreeks mag aanspreken van windows. Daarom heeft Virtual PC een mooie virtuele network bridge (of router) in huis. Via deze bridge kun je vervolgens netwerkverbinding maken.

Je kan zoals smokealot zegt met de LiveCD booten. Dan zal je zien dat de driver ondersteuning in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
reskobon schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:49:

Voor de mensen die zich dit ook afvragen, ik heb de Lamp versie gekozen en heb het idee dat de server versie van zichzelf vrij kaal is. Dus lamp lijkt inderdaad server versie + lamp software.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

update ;

zo nu typend op mijn 550Mhz laptop met 192MB ram. Ik heb eerst geprobeert om via een alternate CD xubuntu te installen, dat deed ie niet. Dus maar de CD van ubuntu geboot. Het booten duurde ontzettend lang, dus de installatie ook, maar nu draait het redelijk lekker. Het is niet zo snel als op mijn desktop, (duh!) maar toch snel genoeg voor een beetje surfen en coden. Ik heb ook een simpele skin en ook even XFCE geinstalled .

werkt dus perfect :)
Wireless + Lan (Beide via PCMIA) werken ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 16:22
Had al een tijd geleden om raadt gevraagd van jullie en nu ben ik op een p3 1000mhz,256mb ram en 20gig hardeschijf xubuntu aan het instaleren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

DJ-Promo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:04:
Had al een tijd geleden om raadt gevraagd van jullie en nu ben ik op een p3 1000mhz,256mb ram en 20gig hardeschijf xubuntu aan het instaleren :).
en lukt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43
Bij mij was het probleem
"Waiting for root filesystem" opgelost nadat ik mijn Harddisk aangesloten had met de goede kabel ipv de CD-rom kabel te gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

brokenp schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:18:
Bij mij was het probleem
"Waiting for root filesystem" opgelost nadat ik mijn Harddisk aangesloten had met de goede kabel ipv de CD-rom kabel te gebruiken....
Hmmm, dat kan wel eens schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

brokenp schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:18:
Bij mij was het probleem
heel leuk, maar weet je nu ook wat de bron van je problemen was?

Waarschijnlijk heb je root=/dev/hdax in je grub staan. Er vanuitgaande dat je 'cdromkabel' niet de primary master was, zal de aangesloten disk dus /dev/hdb (pri-slave), hdc (sec-master) of hdd (sec-slave) hebben geheten. Je had het dus ook op kunnen lossen door je bootmenu naar de goede disk te laten verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
_DH schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

en lukt het een beetje?
Hij is geinstalleerd alleen kan ik browsen met mozilla?
Heb op dhcp staan dus automatisch ip krijgt van me router maar kan niet surfen waar kan ik een soort apperaat beheer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

_DH schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:10:
[...]

heel leuk, maar weet je nu ook wat de bron van je problemen was?

Waarschijnlijk heb je root=/dev/hdax in je grub staan. Er vanuitgaande dat je 'cdromkabel' niet de primary master was, zal de aangesloten disk dus /dev/hdb (pri-slave), hdc (sec-master) of hdd (sec-slave) hebben geheten. Je had het dus ook op kunnen lossen door je bootmenu naar de goede disk te laten verwijzen.
ik denk dat zn harde schijf gewoon leesfouten gaf omdat ATA100 over een ATA33 kabel gewoon niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

DJ-Promo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:20:
[...]

Hij is geinstalleerd alleen kan ik browsen met mozilla?
Heb op dhcp staan dus automatisch ip krijgt van me router maar kan niet surfen waar kan ik een soort apperaat beheer zien?
Ga ff naar System --> Networking, dan naar het tabblaadje DNS en vul als server ff het adres in van je router. Dat scheelde bij mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

smokalot schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:27:
[...]

ik denk dat zn harde schijf gewoon leesfouten gaf omdat ATA100 over een ATA33 kabel gewoon niet goed gaat.
ATA-133, ATA-100 en ATA-66 zijn gewoon backwards compatible met ATA-33. Volgens mij detecteert die schijf de overspraak en schakelt die zelf terug. Maar ik weet niet zeker...

[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 02-10-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via vmware player ubuntu aan de praat.. om er mee te expirimenteren(als ik er via vmware of wine al me games mee spelen kan stap ik over :P ) Maar daar vraagt hij steeds om een root wachtwoord.. Alleen heb ik gene idee waar ik deze kan vinden.. en gokjes als root en niks invullen werken ook niet..

Heeft iemand een tip? Voor de linux knutselaar(drekt de eerste keer dat ik het probeer heb ik dat soort onzin :P )

Hopelijk kunnen jullie me helpen.. Want ubuntu staat me wel aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

Gotiniens

Fairly odd Tim

het root wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als dat van de eerste user die je aangemaakt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:53:
Maar daar vraagt hij steeds om een root wachtwoord..
Wanneer doet hij dat dan? Als je `sudo` gebruikt? Dat is gewoon hetzelfde wachtwoord als bij je gewone account behoort. Inloggen of anderszins gebruikmaken van het root-account is nergens voor nodig en IMHO zelfs sterk af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:03:
[...]
Wanneer doet hij dat dan? Als je `sudo` gebruikt? Dat is gewoon hetzelfde wachtwoord als bij je gewone account behoort. Inloggen of anderszins gebruikmaken van het root-account is nergens voor nodig en IMHO zelfs sterk af te raden.
Hij vraagt om een wachtwoord waneer ik via de menutjes naar add aplications ga... dan vraagt hij om een wachtwoord.. en ik heb geen idee welke dat is! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:47:
[...]

Hij vraagt om een wachtwoord waneer ik via de menutjes naar add aplications ga... dan vraagt hij om een wachtwoord.. en ik heb geen idee welke dat is! :'(
gewoon het wachtwoord dat je voor je eigen account gebruikt. (als je in de sudoers staat, maar dat zijn technische details waar je je niets van aan hoeft te trekken, als het met je eigen wachtwoord blijkt te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Zelfde als waarmee je inlogd.

Kan nog steeds niet internetten heb als dns 10.0.0.2 dat is me router ?
Me lampjes branden wel van me netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Laatst online: 30-08 11:31
Dat is gewoon je standaard wachtwoord dat je hebt ingevuld bij de installatie en waar je ook mee inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

DJ-Promo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:50:
Zelfde als waarmee je inlogd.

Kan nog steeds niet internetten heb als dns 10.0.0.2 dat is me router ?
Me lampjes branden wel van me netwerk kaart.
Wat is het IP adres van je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Dat is bij ifconfig 127.0.0.1 dus geen goed ip want mij dhcp geeft 10.0.0.x uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

DJ-Promo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:14:
Dat is bij ifconfig 127.0.0.1 dus geen goed ip want mij dhcp geeft 10.0.0.x uit.
127.0.0.1 is het adres van het loopback device. Wat geeft ifconfig bij eth0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
_DH schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:47:
[...]
same hier, maar ik ga nog iets verder. Ik heb een /opt/bin die ik toevoeg aan mijn path, en in /opt/bin staan symlinks naar de binaries.
Ff een oude kick. Ik loop al een tijdje hiermee in mn hoofd. Ik kan elke keer wel /opt/bin naar mn PATH exporteren, maar dan ben ik hem na elke terminal sessie kwijt.
Ik heb wat rondgezocht, maar veel kwam ik niet tegen. Uiteindelijk heb ik dit onderaan mn ~/.bash-profile toegevoegd:
PATH="${PATH}":/opt/bin
Maar dat werkt dus niet :p. Hoe kan ik "voor altijd" /opt/bin aan mn PATH toevoegen :?
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:29:
[...]

PATH=$PATH:/opt/bin
export PATH
Mm, dus toch exporteren? In .bash_profile staat bijv dit:
# set PATH so it includes user's private bin if it exists
if [ -d ~/bin ] ; then
    PATH=~/bin:"${PATH}"
fi
Waarin dus geen export gebruikt wordt. Mm, het zal dan wel. Iig bedankt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mithras op 02-10-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithras86 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:27:
[...]

Ff een oude kick. Ik loop al een tijdje hiermee in mn hoofd. Ik kan elke keer wel /opt/bin naar mn PATH exporteren, maar dan ben ik hem na elke terminal sessie kwijt.
Ik heb wat rondgezocht, maar veel kwam ik niet tegen. Uiteindelijk heb ik dit onderaan mn ~/.bash-profile toegevoegd:
PATH="${PATH}":/opt/bin
Maar dat werkt dus niet :p. Hoe kan ik "voor altijd" /opt/bin aan mn PATH toevoegen :?
PATH=$PATH:/opt/bin
export PATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Sorry dom natuurlijk bij eth0 zie ik geen echt ip adres staan dus dat is niet goed :S.
Staat een mac adres en eronder broadcast running multicast en over packets enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Gotiniens schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:58:
het root wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als dat van de eerste user die je aangemaakt hebt
Even wat nuanceren voordat het fout gaat :)
Het root account is gewoon "disabled". Je kunt het makkelijk weer aanzetten door in de console "sudo passwd" in te tikken en dan een leuk wachtwoordje op te geven (denk niet dat je hierdoor kunt spreken van een root account die ook echt disabled is). Is dat handig? Nou soms wel, bijv. als je per ongeluk je user uit de admin group hebt gegooid en dus niet meer gebruik kunt maken van sudo.
Sudo is in dit geval het commando dat je moet gebruiken om iets als root te doen. Met sudo kun je even 1 commando met rootrechten draaien (dat is dus heel wat anders dan als root draaien). Als je "sudo -i" intikt dan kun je langer werken met die rootrechten en dat is wel prettig als je nogal vaak "sudo commando" in moet tikken, je hoeft dan ook niet steeds weer het wachtwoord op te geven als de cache-tijd is verstreken. Het werkt bijna hetzelfde als wanneer je als root werkt.

Dit even ter verduidelijking dat je niet su kunt gebruiken of kunt inloggen als root en dan het wachtwoord van je eigen account.
DJ-Promo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:34:
Sorry dom natuurlijk bij eth0 zie ik geen echt ip adres staan dus dat is niet goed :S.
Staat een mac adres en eronder broadcast running multicast en over packets enzo?
Wat gebeurt er als je in een terminal intikt: sudo dhclient eth0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

k8skaaay schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:27:
werkt dus perfect :)
Wireless + Lan (Beide via PCMIA) werken ook perfect.
Wat voor wireless kaart heb je? Werkt WPA? Hoe?

Weet iemand of Edgy by default WPA gaat ondersteunen? Of waar ik dat het beste op kan zoeken? Of dat er sowieso "ooit" een Ubuntu komt die standaard WPA snapt?

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 02-10-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Huh? Het zit nog niet in de GUI tools, maar Ubuntu ondersteunt prima wpa. Je moet wel even een bestandje aanmaken met je wpa configuratie, 'k geloof dat er eerder in dit topic een paar posts aan vuil zijn gemaakt :)
edit:
Ik kom nu wat hints tegen dat NetworkManager het wel zou ondersteunen in de GUI. Iig werken de meeste 'eenvoudige' tooltjes al als je /etc/wpa[tab]/wpa_supplicant.conf hebtik weet niet meer hoe die map heet, en zit in windows. Meer hints in deze post: XiN-eViL in "\[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550"

En waarom ik in windows zit: standby-modus stel ik erg op prijs :(

[ Voor 48% gewijzigd door MBV op 03-10-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MBV schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:01:
Huh? Het zit nog niet in de GUI tools, maar Ubuntu ondersteunt prima wpa. Je moet wel even een bestandje aanmaken met je wpa configuratie, 'k geloof dat er eerder in dit topic een paar posts aan vuil zijn gemaakt :)
Dat bestandje aanmaken lukt alleen niet zonder internetverbinding om op te zoeken hoe het bestandje eruit moet zien. Lastig dus. Ik weet niet zeker of het WPA-package standaard in Ubuntu zit, maar dat bedoelde ik niet helemaal. Met "by default" bedoel ik inderdaad dat het in de GUI is in te stellen.

Dat kan wel met network-manager, maar dat werkt weer niet met alle wirelesskaarten, dus ik hoop dat er gewoon iets standaard inkomt. Want het kan ook met WPA-GUI en nog meer tools. En het ergste is al die manieren conflicteren met elkaar en zijn op geen enkele manier compatible. Trek één keer je networking applet open en dat tekstbestand met WPA-keys is weg, zo ongeveer. Network-manager werkt te vaak niet.

Gewoon onhandig dus. Dus wanneer komt het er standaard in, en ook in de GUI en alles zodat ik het kan instellen zonder dat die instelling opeens weer weg is? Want WPA is toch wel een erg basale functie, ik wil over veel dingen een discussie houden, maar WPA instellen moet gewoon in de GUI kunnen. Verschillende netwerken zoeken, en ermee verbinden, en bij het verbinden dan een andere key op kunnen geven, en opnieuw verbinden forceren en dat soort dingen moet ook allemaal out-of-the-box gewoon met de GUI kunnen. Dat is gewoon basic WiFi en steeds meer laptops worden standaard al niet meer op een netwerk met kabels aangesloten.

Het kan wel via tekstbestanden en commando's, maar het is gewoon niet iets eenmaligs, met een beetje pech moet je iedere dag met een ander netwerk verbinden. Dan heb je ook dingen als profiles nodig, en een ander profile activeren via 2 klikjes in de "systray" is dan sneller en makkelijker dan een terminal en een gedit opentrekken. Wat nog lastiger is omdat je dan juist niet even het internet kan raadplegen om op te zoeken hoe je dat ook alweer doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 03-10-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat ben ik wel helemaal met je eens. Ook vind ik dat er eens een mooie GUI-tool voor xorg.conf moet komen, dat is namelijk hét moeilijke punt voor zo ongeveer iedereen (kijk maar naar de hoeveelheid howto's die erover geschreven zijn). Nog iets: de states van netwerkverbindingen moeten wat beter bekend zijn overal. Nu gebeurt het nog te vaak dat programma's denken verbonden te zijn zonder eth0 of eth1.En ik wil mijn ACPI geforceerd kunnen refreshen :(

Maareh: heb jij geen C: partitie die je kan lezen met ubuntu? Problem solved. En anders zijn daar altijd nog de man-pages. Voor mij is de reden dat ik linux wil gebruiken gewoon dat ik weer eens wat anders wil, beetje prutsen enzo.

Een ander profile kiezen is met je wpa_supplicant.conf goed ingesteld (daar mogen meerdere profielen in) geen enkel probleem. Dubbelklik op je wifi-icoontje, verander je netwerkverbinding, en wpa_supplicant zorgt voor de WPA :) Idem met wifi-radar en nog een tooltje.

[ Voor 34% gewijzigd door MBV op 03-10-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MBV schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:18:
Maareh: heb jij geen C: partitie die je kan lezen met ubuntu? Problem solved.
Niet overal. Wat lost dat precies op eigenlijk? :P
En anders zijn daar altijd nog de man-pages.
Ja, dat wel, maar via GUI lijkt me nog handiger, want dan heb je helemaal geen man-page meer nodig. In dit geval dan he.
Voor mij is de reden dat ik linux wil gebruiken gewoon dat ik weer eens wat anders wil, beetje prutsen enzo.
Da's wel leuk, alleen krijg ik mijn moeder daar niet echt aan. Die zal dan wel niet binnen de doelgroep vallen, maar als ze kan browsen is ze al heel gelukkig, en dat moet toch wel kunnen. Alleen zonder WPA lukt het niet.

Het probleem in mijn geval (op haar laptop dan) is dat dat tekstbestand goed ingesteld is maar dat het niet altijd verbinding maakt. Soms werkt ifup ifdown, maar de laatste tijd ook niet meer heb ik het idee. Soms een reboot maar dat duurt eigenlijk te lang. En wat gebeurd er met een laptop die maar soms werkt: die gaat dus stof vangen.

Op mijn eigen laptop pikt network-manager gewoon de key niet meer.. Daarom wil ik iets dat standaard in Ubuntu zit, want ik heb nu ook al allerlei verschillen WPA dingen geïnstalleerd en weer weggemikt en terug erop gezet, wat het gewoon een zooitje maakt en nu weet ik helemaal niet meer hoe ik het oplos.

Als er gewoon standaard functionaliteit inzit kan ik die gebruiken. En wie dan per se wat anders wil kan dat installeren, maar ik wil in eerste instantie gewoon iets wat iig werkt..
Een ander profile kiezen is met je wpa_supplicant.conf goed ingesteld (daar mogen meerdere profielen in) geen enkel probleem. Dubbelklik op je wifi-icoontje, verander je netwerkverbinding, en wpa_supplicant zorgt voor de WPA :) Idem met wifi-radar en nog een tooltje.
Da's het probleem dus, dat er zoveel tooltjes zijn om uit te kiezen en er geeneen standaard zijn. En dat ze elkaar storen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dat ze elkaar storen heb ik nog geen last van gehad. Wifiradar is een tool die continue blijft scannen wat er in de buurt is, iets dat je normaal niet wilt bij een laptop :P. eth1 applet in de notification area is de vervanging van de windowsconfiguratie.
Maar dat er wat teveel tools zijn ben ik wel met je eens :) En dat ze het allemaal beter willen doen dan de 'oude' snap ik ook wel. Moet je dan 1 pakket installeren en de rest 'verbieden'? Te restrictief package-beleid schrikt de 'freaks' af. En dat zijn juist degenen die er wat aan zouden kunnen verbeteren, dus da's niet handig :P

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 03-10-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MBV schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 02:27:
dat ze elkaar storen heb ik nog geen last van gehad. Wifiradar is een tool die continue blijft scannen wat er in de buurt is, iets dat je normaal niet wilt bij een laptop :P. eth1 applet in de notification area is de vervanging van de windowsconfiguratie.
Maar dat er wat teveel tools zijn ben ik wel met je eens :) En dat ze het allemaal beter willen doen dan de 'oude' snap ik ook wel. Moet je dan 1 pakket installeren en de rest 'verbieden'? Te restrictief package-beleid schrikt de 'freaks' af. En dat zijn juist degenen die er wat aan zouden kunnen verbeteren, dus da's niet handig :P
Imho zouden de devvers van de grootste tools hiervoor wat meer samen moeten werken en zoveel mogelijk voordelen van hun tools in één tool verenigen. Dan blijft er vast wel een groepje mensen over die het op een fundamenteel andere manier aan wil pakken, die maken dan hun eigen tool die achteraf via de packagemanager te installeren is.

Tenminste, dat lijkt mij het handigste. En die "grote" tool dan standaard meeleveren. Want nu weet ik eigenlijk ook niet welke van al die tools ik nou moet hebben, want ze doen in principe allemaal hetzelfde, maar zijn niet allemaal overal mee compatible en ze doen het ook niet allemaal goed.

Ik hoef toch ook geen TCP/IP stack uit te kiezen.. :P Ja, het kan vast wel, maar voor een "standaard installatie" hoeft het niet. WEP zit er al standaard in, lijkt me niet ondoenelijk veel werk om WPA daar ook bij te zetten :).

Vandaar de vraag: komt zoiets nog standaard in Ubuntu, misschien in Edgy, of later, is het geplanned ja of nee?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 03-10-2006 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik denk niet dat WPA op dezelfde manier geintergreerd zal worden als WEP, aangezien wpa_supplicant in user-mode draait, en niet als driver (zoals WEP). Maar als je het echt wilt weten moet je het eens bij Ubuntu aan wat devvers gaan vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MBV schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 02:49:
Ik denk niet dat WPA op dezelfde manier geintergreerd zal worden als WEP, aangezien wpa_supplicant in user-mode draait, en niet als driver (zoals WEP). Maar als je het echt wilt weten moet je het eens bij Ubuntu aan wat devvers gaan vragen :)
Ik dacht al zoiets, vandaar dus het verschil..

Al kan je dat voor de gebruiker gewoon hetzelfde presenteren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
ppl schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:33:
[...]

[...]

Wat gebeurt er als je in een terminal intikt: sudo dhclient eth0 ?
Ik zit nu op stage zal het beging van de avond proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik heb het geprobeerd en hij zegt dit : No dhcp offers recieved.
No working leases in persistent database - sleeping

Dus wat ik er uit begrijp vind hij geen dhcp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Heb je toevallig meerdere internetkaarten op je pc? Bijvoorbeeld een onboard-poort plus een PCI kaartje?
Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad hier. Ik heb een onboard plus een Realtek kaartje. De onboard ging een tijd geleden al kapot dus die staat uit. Alles ging over de Realtek en werkte prima. Toen kwamen er wat updates binnen m.b.t. netwerk(onderdelen). Daarna wilde de Realtek nix meer doen.
Aangezien ik het toen niet gevonden kreeg heb ik er een Intel kaartje naast gezet. Er kwamen nog wat updates en toen snapte Ubuntu er weer nix meer van. Na een ordinaire reboot en ald DNS server mn router invullen deed alles het weer wel. Rara hoe kan het......
Daarna had ik mn gnome vern**kt dus deed een reinstall. Bij de reinstall (en sindsdien) heb ik geen problemen ondervonden met het Intel kaartje.......alles out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Nee het is alleen een losse netwerk kaart zit nog wel een geluidskaart,pci vga kaart en tv kaart in.
Zou het aan de chip van de netwerk kaart kunnen liggen dat ie niet werkt?
Hoe kan ik rpm bestanden installeren en kan dat uberhoudt met xubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

DJ-Promo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:38:
Ik heb het geprobeerd en hij zegt dit : No dhcp offers recieved.
No working leases in persistent database - sleeping

Dus wat ik er uit begrijp vind hij geen dhcp server.
Is die DHCP server wel te pingen vanaf je ubuntu machine?
Weet je zeker dat de DHCP server actief is en dat je die niet per ongeluk hebt uitgezet?
DJ-Promo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:56:
Nee het is alleen een losse netwerk kaart zit nog wel een geluidskaart,pci vga kaart en tv kaart in.
Zou het aan de chip van de netwerk kaart kunnen liggen dat ie niet werkt?
Hoe kan ik rpm bestanden installeren en kan dat uberhoudt met xubuntu?
RPM files kun je middels alien onder Ubuntu installeren. Het zal ongetwijfeld ook kunnen in Xubuntu en Kubuntu. Ik zou echter eens op zoek gaan of het desbetreffende rpm bestandje niet te verkijgen is via de standaard repositories of als een los .deb bestandje. Dat heeft namelijk de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
De dhcp server is gewoon me router en zit met nog 3 pc's hier allemaal met windows xp en die krijgen allemaal ip en kunnnen internetten.
Ik kan niet pingen network is unreachable.

Ik probeer dan gewoon telkens .deb installatie bestanden te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

DJ-Promo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:35:
De dhcp server is gewoon me router en zit met nog 3 pc's hier allemaal met windows xp en die krijgen allemaal ip en kunnnen internetten.
Ik kan niet pingen network is unreachable.

Ik probeer dan gewoon telkens .deb installatie bestanden te downloaden.
Kan je eens de output posten als je in een terminal het volgende typt:

code:
1
ifconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
eth0
link encap:Ethernet hw/addr ( mijn mac adres )
up broadcast running multicast mtu:1500 metric:1
rx packets:3 errors:7 dropped:0 overruns:0 frame:0
tx packets:5 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
rx bytes:180 (180.0b) tx bytes:1710 (1.6 kib)
interrupt:9 base address:0x4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Je mac adres hoeft je niet weg te knippen hoor :)

Overigens is je L2 connectivity wel in orde. Je kan dit checken door bijv. een tcpdump te doen. Je zal dan verkeer voorbij zien komen.

[ Voor 58% gewijzigd door JackBol op 03-10-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik moet dan tcpdump intype in een terminal?
Als dat zo is ga ik dat morgen proberen ga nu slapen morgen weer zwaarre dag stage :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Ik heb sinds een paar week ook linux (Kubuntu dapper) draaien op mijn laptop. :*)
Mede omdat we op mijn nieuwe opleiding ook linux gebruiken! :) Nu heb ik sinds vandaag ook de nieuwste Ati drivers draaiende (versie 8.29.6) volgens mij draait alles goed, maar ik krijg in glxgears een fps van rond de 350.. Ik lees op internet namelijk score's van 3000+ Is dit een beetje normaal of werkt fglrx nog niet goed?
Ik las in de meuktracker; http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1742733 dat iemand een soort gelijk probleem had, misschien komt het gewoon door de nieuwe drivers oid.

Verder krijg ik ook met geen mogelijkheid mn wifi adapter (bcm4318) aan de praat (talloze guides geprobeerd, geen of nauwelijks resultaat) maar ik denk dat dit komt omdat er nog geen goede ondersteuning voor wpa /bcm43xx in dapper zit, right?

Verder vind ik het allemaal super werken, het is soms wat lastig om dingen te krijgen zoals jij dat wil maar daar hou ik wel van! :)

Specs:

Acer Aspire 3023 wlmi
Amd Sempron 300+
Ati RS480 chipset
Radeon X700 mobile
512 intern
80 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hier stond de ([edit]nouja: een, niet noodzakelijk "de"[/edit]) oplossing in:

996 in "Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2"

Alleen is Ubuntuforums helaas down zo te zien :/. Je moest iig BCM-cutter gebruiken om de firmware uit de Windows driver te halen en de files ergens in /firmware ofzo zetten.
[edit]Ubuntuforums doe het weer en de guide is er nog zie ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 05-10-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hij werkt niet. << ook totaal nietszeggend netzoals jouw reactie W3ird_N3rd.
Ik kom er pas achter nadat ik op de gegeven link heb geklikt dat je het hebt over het werkend krijgen van de wifi kaart in een of andere Acer laptop. Kennelijk bedoeld als reactie op de persoon 1 post boven je. Kortom, het mag wel wat duidelijker waar je een oplossing voor hebt :)
MasterJR schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:11:
Ik heb sinds een paar week ook linux (Kubuntu dapper) draaien op mijn laptop. :*)
Mede omdat we op mijn nieuwe opleiding ook linux gebruiken! :) Nu heb ik sinds vandaag ook de nieuwste Ati drivers draaiende (versie 8.29.6) volgens mij draait alles goed, maar ik krijg in glxgears wiki-artikeleen fps van rond de 350.. Ik lees op internet namelijk score's van 3000+ Is dit een beetje normaal of werkt fglrx nog niet goed?
Er is een officiele ATI driver van de ATI site en er is een versie die je uit de Ubuntu repository kunt halen (dit zou dan xorg-driver-fglrx moeten zijn). Gezien het versienummer vermoed ik dat je de officiele van ATI hebt gedownload, klopt dit?

Ik heb een Asus M6Ne laptop met een ATI Mobility Radeon 9700 en ik heb de ATI driver uit de repository gehaald (xorg-driver-fglrx, versie: 8.25.18) en ik haal met mijn videokaart de volgende waarden:
16429 frames in 5.0 seconds = 3285.530 FPS
10942 frames in 5.0 seconds = 2188.295 FPS
11138 frames in 5.0 seconds = 2227.479 FPS

De X700 zou veel sneller moeten zijn dan de 9700 die ik heb en dus ook veel hogere waarden moeten halen. Staat in het /etc/X11/xorg.conf bestand ook dat de ati driver gebruikt moet worden?
Voor meer info hoe je de ati driver uit de repository moet installeren zie het volgende artikel: Installing Dapper's Included Driver (8.25.18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ppl schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:22:
Ik kom er pas achter nadat ik op de gegeven link heb geklikt dat je het hebt over het werkend krijgen van de wifi kaart in een of andere Acer laptop. Kennelijk bedoeld als reactie op de persoon 1 post boven je. Kortom, het mag wel wat duidelijker waar je een oplossing voor hebt :)
Het is op internet inderdaad normaal om, zonder quote, op de persoon boven je te reageren. Als ik op iemand anders reageer zet ik de nick of een quote er wel bij.

Ik vrees dat je eraan zult moeten wennen, zo gaat het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

ppl schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:22:

[...]

Er is een officiele ATI driver van de ATI site en er is een versie die je uit de Ubuntu repository kunt halen (dit zou dan xorg-driver-fglrx moeten zijn). Gezien het versienummer vermoed ik dat je de officiele van ATI hebt gedownload, klopt dit?

Ik heb een Asus M6Ne laptop met een ATI Mobility Radeon 9700 en ik heb de ATI driver uit de repository gehaald (xorg-driver-fglrx, versie: 8.25.18) en ik haal met mijn videokaart de volgende waarden:
16429 frames in 5.0 seconds = 3285.530 FPS
10942 frames in 5.0 seconds = 2188.295 FPS
11138 frames in 5.0 seconds = 2227.479 FPS

De X700 zou veel sneller moeten zijn dan de 9700 die ik heb en dus ook veel hogere waarden moeten halen. Staat in het /etc/X11/xorg.conf bestand ook dat de ati driver gebruikt moet worden?
Voor meer info hoe je de ati driver uit de repository moet installeren zie het volgende artikel: Installing Dapper's Included Driver (8.25.18)
Volgens mij heb ik alles goed zo..

fglrxinfo geeft:
code:
1
2
3
4
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON X700 Generic
OpenGL version string: 2.0.6065 (8.29.6)

En mijn xorg.conf ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
# /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page.
# (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "ServerLayout"
    Identifier     "Default Layout"
    Screen      0  "aticonfig-Screen[0]" 0 0
    InputDevice    "Generic Keyboard"
    InputDevice    "Configured Mouse"
    InputDevice    "stylus" "SendCoreEvents"
    InputDevice    "cursor" "SendCoreEvents"
    InputDevice    "eraser" "SendCoreEvents"
    InputDevice    "Synaptics Touchpad"
EndSection

Section "Files"

# path to defoma fonts
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/misc"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/cyrillic"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/Type1"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/100dpi"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/75dpi"
    FontPath     "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
EndSection

Section "Module"
    Load  "bitmap"
    Load  "ddc"
    Load  "dri"
    Load  "extmod"
    Load  "freetype"
    Load  "glx"
    Load  "type1"
    Load  "vbe"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier  "Generic Keyboard"
    Driver      "kbd"
    Option      "CoreKeyboard"
    Option      "XkbRules" "xorg"
    Option      "XkbModel" "pc104"
    Option      "XkbLayout" "us"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier  "Configured Mouse"
    Driver      "mouse"
    Option      "CorePointer"
    Option      "Device" "/dev/input/mice"
    Option      "Protocol" "ExplorerPS/2"
    Option      "ZAxisMapping" "4 5"
    Option      "Emulate3Buttons" "true"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier  "Synaptics Touchpad"
    Driver      "synaptics"
    Option      "SendCoreEvents" "true"
    Option      "Device" "/dev/psaux"
    Option      "Protocol" "auto-dev"
    Option      "HorizScrollDelta" "0"
EndSection

Section "InputDevice"

# /dev/input/event
                                                      # for USB
    Identifier  "stylus"
    Driver      "wacom"
    Option      "Device" "/dev/wacom"          # Change to 
    Option      "Type" "stylus"
    Option      "ForceDevice" "ISDV4"               # Tablet PC ONLY
EndSection

Section "InputDevice"

# /dev/input/event
                                                      # for USB
    Identifier  "eraser"
    Driver      "wacom"
    Option      "Type" "eraser"
EndSection

Section "InputDevice"

# /dev/input/event
                                                      # for USB
    Identifier  "cursor"
    Driver      "wacom"
    Option      "Type" "cursor"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier   "aticonfig-Monitor[0]"
    Option      "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
    Option      "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
    Option      "DPMS" "true"
EndSection

Section "Device"
    Identifier  "aticonfig-Device[0]"
    Driver      "fglrx"
    Option      "VideoOverlay" "on"
    Option      "OpenGLOverlay" "off"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "aticonfig-Screen[0]"
    Device     "aticonfig-Device[0]"
    Monitor    "aticonfig-Monitor[0]"
    DefaultDepth     24
    SubSection "Display"
        Viewport   0 0
        Depth     24
    EndSubSection
EndSection

Section "DRI"
    Mode         0666
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlark
  • Laatst online: 12-09 14:21
Is er eigenlijk een manier om alles van ubuntu weg te gooien, zodat je alleen nog een werkende ubuntu met alleen terminal hebt? Mijn harde schijf is nl aan het vollopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik denk zomaar dat als je xorg verwijdert, dat ie dan een heleboel meuk mee wil verwijderen, aangezien die allemaal afhankelijk zijn van xorg. Maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Vlark schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:12:
Is er eigenlijk een manier om alles van ubuntu weg te gooien, zodat je alleen nog een werkende ubuntu met alleen terminal hebt? Mijn harde schijf is nl aan het vollopen
apt-get remove xserver-xorg
moet voldoende zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

nee, er zijn een heleboel libs die mee zijn gekomen met al die GUI-tools en die niet afhankelijk zijn van xorg. Hoe je er dan wel vanaf komt heb ik geen idee van, daar is APT niet echt op gemaakt geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
sinds ik m'n kernel heb ge-upgrade van 2.6.15-23 naar 2.6.15-26 krijg ik bij het booten de volgende melding:

Error 18: Selected cylinder exceeds maximum supported by BIOS

nu kom ik wel wat oplossingen tegen om /boot naar de eerste 1023 cylinders van m'n hdd te kopieren maar hij heeft altijd prima gewerkt tot aan die update. is hier omheen te komen zonder wazig verplaats werk?

bij het booten met de oude kernel krijg ik steeds de melding
give root password for maintenance 
(or press control+D to continue)

heerlijk weer :/

[ Voor 17% gewijzigd door Kaasplank op 05-10-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:30
MBV schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:16:
nee, er zijn een heleboel libs die mee zijn gekomen met al die GUI-tools en die niet afhankelijk zijn van xorg. Hoe je er dan wel vanaf komt heb ik geen idee van, daar is APT niet echt op gemaakt geloof ik :)
Daarvoor is deborphan uitgevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 05-10-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 01:50:
Het is op internet inderdaad normaal om, zonder quote, op de persoon boven je te reageren. Als ik op iemand anders reageer zet ik de nick of een quote er wel bij.

Ik vrees dat je eraan zult moeten wennen, zo gaat het nu eenmaal.
offtopic:
Het is op een forum normaal dat je niet altijd een quote gebruikt als je op iemand reageert, bijv. omdat de desbetreffende reactie boven je staat of omdat je verhaal dusdanig duidelijk is dat je het eruit kunt halen. Als je emailt of usenet gebruikt dan is dit niet gebruikelijk, bij deze gebruik je continu quotes (die overigens tot de essentie zijn gestript). Het is op zowel het internet als op papier als in ieder andere taal gebruikelijk dat je een verhaal bij a begint en bij z eindigd en waarbij je het dusdanig opzet dat de boodschap overkomt (de essentie van communicatie). Als je op een forum een post in een topic zet dan kan dit een reactie zijn op degene die boven je staat of een compleet nieuwe reactie. Het is ook hier dus niet zo heel erg gebruikelijk om dan maar geen quotes te gebruiken. Het is dus van belang om het onderscheidt te kunnen maken tussen wat nou een reactie op iemand is en wat een losse reactie is. Jouw reactie was volledig loos, totaal nietszeggend op de link na. De link was het enige wat prijs gaf wat je nou in hemelsnaam bedoeld en waarop je reageerde. Had je er nou gewoon neergezet dat je een oplossing hebt voor die wifi kaart in die Acer laptop dan was het een duidelijk verhaal geweest. Wen er maar vast aan dat mensen een duidelijk en begrijpbaar verhaal willen en geen loze reacties e.d. Zo gaat dat nu eenmaal in de wereld van de communicatie.
MasterJR schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:44:
[...]

Volgens mij heb ik alles goed zo..

fglrxinfo geeft:
code:
1
2
3
4
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON X700 Generic
OpenGL version string: 2.0.6065 (8.29.6)

En mijn xorg.conf ziet er zo uit:

8<
Je xorg.conf ziet er prima uit en fglrxinfo geeft ook de juiste informatie weer.
Geeft glxgears bij deze config die lage scores?
Vlark schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:12:
Je kunt het pakket ubuntu-desktop proberen te deinstallen incl. alle dependencies. Dan zou je de hele grafische omgeving moeten kunnen verwijderen. In hoeverre er dan nog sprake is van een werkende Ubuntu hangt af van wat je er mee wil doen. Als je een desktop wil hebben voor tekstverwerking dan is dat dus niet zo. Als je graag een simpel servertje wil hebben met alleen Apache (om maar wat te noemen) dan is het weer wel een werkende installatie. Is het alleen niet beter om gewoon een clean install te doen en dan de server versie van Ubuntu te installeren of gewoon debian (want dat is de server versie van Ubuntu eigenlijk; Ubuntu is juist fijner als desktop dan debian omdat je heel weinig dingen nog hoeft te configureren en dat valt weg bij de server installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik heb die installaties vanuit de TS eens geprobeerd, maar nu is m'n gaim naar de knoppen.. Wat doe ik fout??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
fox-desktop:~/Downloads$ sudo dpkg -i gaim_2.0.0beta3-2ubuntu0_i386.deb (Database inlezen ... 85776 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Voorbereiden om gaim 2:2.0.0beta3-2ubuntu0 te vervangen (met gaim_2.0.0beta3-2ubuntu0_i386.deb) ...
Uitpakken van vervangende gaim ...
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van gaim:
 gaim is afhankelijk van libgnutls11 (>= 1.0.16); maar:
  Pakket libgnutls11 is niet geïnstalleerd.
 gaim is afhankelijk van libsilc-1.0-2; maar:
  Pakket libsilc-1.0-2 is niet geïnstalleerd.
dpkg: fout bij afhandelen van gaim (--install):
 vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerd
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 gaim
fox-desktop:~/Downloads$

Ook het gnome-main-menu krijg ik niet geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5