Intentionally left blank
En dat nemen wij ook zonder meer in dank af.Rowanov schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:09:
[...]
Ik kan ook van "" weinig positieve toepassing zien, maar aangezien het nog geen dag draait op het forum zal ik daar voorlopig niets over zeggen. Mocht ik hem in kwetsende context tegen komen, ben ik bereid om gewoon de TR knop even in te drukken
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Welnee, je stelt je aan.RedXraD schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:16:
Die emo.gif vind ik persoonlijk echt de gaarste rotsmiley die iemand kan verzinnen... Imho kan je die alleen maar kwetsend gebruiken.
(Nu nog PI's om eea nog beter te kunnen benadrukken!
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd

Verder durf ik als regelmatige FOK!ker te zeggen dat de
Voorbeeld:
"Hé shit ik zat te formatteren maar ben vergeten m'n persoonlijke bestanden te backuppen, nu ben ik ze kwijt
Ofzo

\o/
anandus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:57:
![]()
![]()
OMG.
* anandus houdt z'n hart vast.
Zullen we de TVP's dan ook maar invoeren

Overigens vind ik
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Dat is nou echt de enige smiley waar ik mij dood aan irriteer
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Als dat staat voor: Tijd Voor Pils, altijd.anandus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:57:
[..]
* anandus houdt z'n hart vast.
Zullen we de TVP's dan ook maar invoeren
[..]
Ey!! Macarena \o/
Zie je wel?Rowanov schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:09:
[...]
Ik kan ook van "" weinig positieve toepassing zien, maar aangezien het nog geen dag draait op het forum zal ik daar voorlopig niets over zeggen. Mocht ik hem in kwetsende context tegen komen, ben ik bereid om gewoon de TR knop even in te drukken
Komt toch nog alles goed
(waarmee gelijk aangegeven is dat de soep niet zo heet gegeten hoeft te worden als dat hij opgediend wordt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik vermoed eigenlijk dat die smilie/huilie echt nauwelijks in de tech-fora gebruikt gaat worden en dat zijn dan gelijk de fora waar hij imho echt niet thuishoortBackSlash32 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:49:
Zie je wel?
Komt toch nog alles goed
(waarmee gelijk aangegeven is dat de soep niet zo heet gegeten hoeft te worden als dat hij opgediend wordt)
* nero355 maakt even gebruik van de gelegenheid om aan iedereen te vertellen dat hij dit toch wel een van de mooiste "home made" smilies vindt op GoT
Er is er ook een waarbij het rechter ventje de linker in de rug "poked" zeg maar ook erg cool.
Zo van "Hey lees mijn post ook eens"
<insert quote eigen post>
<insert "poke" smilie>
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Same here. Heb alweer talloze keren gezien dat-ie nodeloos gebruikt is.Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:15:
Ik zit me al weer lekker te ergeren aan die vieze rotsmiley. Is het toeval dat 'ie gebruikt wordt in een reactie zonder argumenten enerzijds en hoofdletters anderzijds?
* anandus vraagt zich echt af waarom die smiley included is?
Populair demand of zijn er daadwerkelijk mensen uit de crew die het ook gebruiken (behalve in dit topic)?
Maarja, /me anandus is (weer eens) aan het vechten tegen de bierkaai geloof ik
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik vind 'm in die post niet eens op z'n plaats, beledigend of niet. En als hij ipv daarvan eenSoultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:15:
Ik zit me al weer lekker te ergeren aan die vieze rotsmiley. Is het toeval dat 'ie gebruikt wordt in een reactie zonder argumenten enerzijds en hoofdletters anderzijds?

Je ergert je aan de opbouw van z'n reactie, dat is niet de schuld van het feit dat die smiley in het assortiment zit. Dat is net zoiets als zeggen dat ze de bijstands-uitkeringen op moeten heffen omdat er mensen zijn die er gebruik van maken terwijl ze er eigenlijk geen recht op hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 03-08-2006 14:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Met dit argument kan je bijna elk smiley wel weer weghalen, behalve:anandus schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:38:Populair demand of zijn er daadwerkelijk mensen uit de crew die het ook gebruiken (behalve in dit topic)?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
En dezeMotrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:41:
[...]
Met dit argument kan je bijna elk smiley wel weer weghalen, behalve:![]()
![]()
![]()
![]()
Klaar
Was ook niet echt een 'argument', meer verwondering
Toen de cheerleader-smiley net nieuw was hier werd het ook te pas en te onpas gebruikt. Maar je ziet de smiley steeds minder gebruikt worden en bijna alleen maar op gepaste plekken.
Nu gaan klagen omdat er één post van de duizenden sinds de invoering niet echt gepast is vind ik mierenneuken. Zoekt en zij zal vinden...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kap gewoon met zeuren
Wees blij dat er een grote keus aan smilies is.
Al je je kapot ergert aan
Met

Ik ben het dus ook eens met .oisyn
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hmmz.. op zich een idee, ware het niet dat ik dat domein op mijn whitelist heb staan.oisyn schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:51:
En anders stel je je browser in dat hij http://gathering.tweakers.net/global/smileys/emo.gif blokkeert
Maar ik zal even kijken of dat kan
Je hebt eigenlijk wel een punt, het is inmiddels zo veel geworden dat een gemiddeld breezah phpbb forum minder smilies heeft dan GoTanandus schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:44:
[...]
En deze
Klaar
Was ook niet echt een 'argument', meer verwondering![]()

Sommige smilies zijn echt wel functioneel en benadrukken een bepaalde emotie in de nogal emotieloze manier van communiceren, maar de huidige batterij aan smilies die er nu zijn, zitten er toch wel een aantal tussen waar je van kan afvragen wat het nut is...
Bijvoorbeeld deze:

Zie je eigenlijk alleen maar bij dit soort posts:
En het verschil tussenJa eeeeh mijn systeem is stukik eeeeh zette het eeeeeh aan en nu doet ie het niet meer!!
![]()

En dan zijn er nog de smilies die gewoon nauwelijks emotie uitdrukken, bijna het hele jaar door niet relevant zijn of waar niemand van weet hoe ze te gebruiken zijn:

Overigens:
Overigens: _/-\o_ kon toch ook met _o_
Ja dus
Ja okay, waar maken we ons eigenlijk druk om?DeMoN schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:48:
Echt tweakers weer dit![]()
Kap gewoon met zeuren![]()
Wees blij dat er een grote keus aan smilies is.
Remy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:57:Ik mis nog de melding "wat koel dat die smileys er zo snel bij zijn gefix0rd door crisp! All hail crisp!"
Alleen... kunnen het er wat minder worden

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 03-08-2006 15:01 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
lol @ smileyRemy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:57:
* Remy peddelt Remy:
[afbeelding]
Sydneyzotezeurenman
Maar dit is toch het zeurhieroversmileystopic?
EenschIk mis nog de melding "wat koel dat die smileys er zo snel bij zijn gefix0rd door crisp! All hail crisp!"

Nou, probleem opgelost. Geblokkeerd, klaar
Thanks .oisyn!
(al had ik het ook zelf kunnen bedenken
Ook al blijf ik principieel tegen die smiley, zelfs als ik hem niet meer zie
[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 03-08-2006 15:13 ]
Daar zit wel een kern van waarheid in, maar van te voren was al door verschillende mensen geconstateerd dat het ding nauwelijks op een leuke manier gebruikt kan worden. Als je 'm dan toch aanbiedt, zien mensen daar vanzelf een uitnodiging in om 'm te gaan gebruiken, of dat nu de toepasselijk is of niet. Het is niet zinnig om alle nadelen opzij te schuiven omdat je één voordeel ziet..oisyn schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:40:
Je ergert je aan de opbouw van z'n reactie, dat is niet de schuld van het feit dat die smiley in het assortiment zit. Dat is net zoiets als zeggen dat ze de bijstands-uitkeringen op moeten heffen omdat er mensen zijn die er gebruik van maken terwijl ze er eigenlijk geen recht op hebben.
In de uitkeringsanalogie: als je een grote berg geld op straat legt en er een bordje bijzet dat het voor de hulpbehoevenden is, kun je er donder op zeggen dat die berg in no time verdwenen is, en dat maar een klein deel bij de beoogde groep terecht is gekomen.
Als je wil dat bezoekers aandacht besteden aan de formulering van reacties (met hoofdletters, leestekens, en een steekhoudende bewering) moet je niet allerlei overbodige toeters en bellen aanbieden die bezoekers kennen van andere fora, waar het gebruikelijk is om je onbehouwen mening lomp neer te plempen met een diarree aan smileys om je minachting jegens andersdenkenden kracht bij te zetten.
Ik vind het ook moeilijk in te passen in de strategie van Tweakers.net om te professionaliseren. Enerzijds worden forums opgesplitst om een professioneler publiek te bereiken, en de gezellige paarse lay-out vervangen door een strakkere witte/beige lay-out om het forum een zakelijkere uitstraling te geven, en anderzijds wordt een stel loze smileys toegevoegd die naar mijn idee absoluut niet bijdragen aan de inhoudelijke kwaliteit van reacties. Raar.
Thanksnero355 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:33:
[...]
* nero355 maakt even gebruik van de gelegenheid om aan iedereen te vertellen dat hij dit toch wel een van de mooiste "home made" smilies vindt op GoT
Niet omdat ie nu van mij is, maar hij is toch iig een stuk sympathieker dan
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
DeMoN schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:48:
Al je je kapot ergert aanof andere smilies en je vindt daarbij dat degene die hem gebruikt dat alleen maar doet om kwetsender over te komen weet je toch zelf ook wel dat je diegene gewoon moet negeren omdat hij zo te zien niet normaal kan reageren?
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ben ik nu heel raar als ik
[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 03-08-2006 15:49 ]
Intentionally left blank
Ik zeg niet dat de smileys nu allesbepalend zijn, maar als je de mores van Fok! gaat cultiveren door hun smileys over te nemen is het te verwachten dat dat effect heeft op de inhoud van reacties. Voor als je weining op Fok! komt (doe ik ook nauwelijks): Basszje demonstreert hierboven precies hoe de smiley typisch gebruikt wordt, op een volstrekt waardeloze manier. Als die smiley niet in het assortiment zit, wordt de poster gedwongen zijn reactie in woorden te formuleren, en zal dan ofwel met argumenten komen, of gewoon de post achterwege laten. Beide opties zijn veel beter dan de oorspronkelijke reactie.
Maar goed, het heeft weinig nut er verder over te zeuren. De GoT crew is notoir hardleers en oost-indisch doof.
[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 03-08-2006 16:09 ]
En daar verschil ik nu net van mening; ik ben helemaal niet bang dat het introduceren van een bepaalde smiley effect gaat hebben op de inhoud van reacties in de tech-fora...Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
... maar als je de mores van Fok! gaat cultiveren door hun smileys over te nemen is het te verwachten dat dat effect heeft op de inhoud van reacties.
Intentionally left blank
Ik heb hetzelfde crisp, maar ik kom ook nooit op Fok! Misschien ligt het inderdaad daaraancrisp schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:44:
Dus volgens sommigen wordt de professionaliteit van een forum bepaald door de smilies die aangeboden worden?
Ben ik nu heel raar als ikinterpreteer als 'traantje van geluk' of meer algemeen 'dit roept emoties bij mij op' of kom ik echt te weinig op FOK!?
Ook ben ik het met je eens vwb de professionaliteit, dat zit m heus niet in de smileys, maar in de gebruikers. GoT zal echt geen breezers gaan trekken, simpelweg omdat er gewoon voor nieuwe gebruikers geen plek is om te 'breezeren' (heb ik een nieuw werkwoord uitgevonden?). Het is daar allemaal veel te netjes en te technisch voor. De enige plek waar het niveau nog wel eens wil dalen is de HK, maar daar kom je alleen op aanvraag in.
[ Voor 26% gewijzigd door Punksmurf op 03-08-2006 16:15 ]
met een hamer past alles
Dat wou ik ook even demonstreren inderdaadSoultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
Voor als je weining op Fok! komt (doe ik ook nauwelijks): Basszje demonstreert hierboven precies hoe de smiley typisch gebruikt wordt, op een volstrekt waardeloze manier. Als die smiley niet in het assortiment zit, wordt de poster gedwongen zijn reactie in woorden te formuleren, en zal dan ofwel met argumenten komen, of gewoon de post achterwege laten. Beide opties zijn veel beter dan de oorspronkelijke reactie.
Bij mij roept het gebruik van die smiley in ieder geval direct agressie op, maar misschien ben ik gewoon raar.
[ Voor 6% gewijzigd door Basszje op 03-08-2006 16:16 ]
Same here, hoorBasszje schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:15:
[...]
Dat wou ik ook even demonstreren inderdaadEn als dat zo gebruikt word geef je als user eigenlijk aan dat je je discussiepartner volstrekt niet serieus neemt of in de waarde laat. Als ik zoiets onder mijn quote zou zien heb ik direct te neiging om een lekker potje te gaan flamen.
Bij mij roept het gebruik van die smiley in ieder geval direct agressie op, maar misschien ben ik gewoon raar.
Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat we niet raar zijn
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 03-08-2006 16:21 ]
Wat in de vrede heeft het gebruik van een smiley op FOK! te maken met het smiley gebruik op t.net?? Dat je die smileys op Fok tegenkomt in combinatie met inhoudloze replies heeft verder niks te maken met t.net. Je moet die dingen wat meer los van elkaar zien.Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
Je bedoelt dat de professionaliteit eerder wordt bepaald door de kleur en de titels van forums, dan door de inhoud van de topics? Dat kun je toch niet menen?
Ik zeg niet dat de smileys nu allesbepalend zijn, maar als je de mores van Fok! gaat cultiveren door hun smileys over te nemen is het te verwachten dat dat effect heeft op de inhoud van reacties. Voor als je weining op Fok! komt (doe ik ook nauwelijks): Basszje demonstreert hierboven precies hoe de smiley typisch gebruikt wordt, op een volstrekt waardeloze manier. Als die smiley niet in het assortiment zit, wordt de poster gedwongen zijn reactie in woorden te formuleren, en zal dan ofwel met argumenten komen, of gewoon de post achterwege laten. Beide opties zijn veel beter dan de oorspronkelijke reactie.
Maar goed, het heeft weinig nut er verder over te zeuren. De GoT crew is notoir hardleers en oost-indisch doof.
Basszje als voorbeeld nemen om je post te onderstrepen vind ik flauw. Oneliners zijn van alle tijden en worden net zo vaak icm
Er zitten hier een stel conservatieve zeurpieten op t.net

http://hawvie.deviantart.com/

Intentionally left blank
Diecrisp schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:44:
...
Ben ik nu heel raar als ikinterpreteer als 'traantje van geluk' of meer algemeen 'dit roept emoties bij mij op' of kom ik echt te weinig op FOK!?
Ah, en op FOK! wordt hij dus gebruikt om iemand uit te lachen begrijp ik. Ach, wat 225 pixels al niet met iemand kunnen doenRemy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:24:
[...]
Dieis vooral bedoeld als beeldvervanging voor ROTFLOLPIMP: zo hard lachen dat je ervan gaat huilen of in je broek piesen
Schateren van het lachen zeg maar, maar dan dat je ervan gaat huilen
Intentionally left blank
vs.HawVer schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:49:
Verder vind ik dat de crew de laatste tijd erg conservatief reageert als het gaat om input vanuit de community. Ze zien overal haken en ogen ipv dat ze het positieve zien. De collectie smileys van GoT is een ongeorganiseerde verzameling. Het is goed om die eens helemaal onder de loep te nemen. Termen zoals door de geschiedenis zo gegroeid en bepaalde gevoelswaarde zijn echt dingen waar 99% van de gebruikers niks mee heeft. Ik merk wel dat ze steeds hardnekkig terug komen als er een nieuwe discussie over smileys is.
Over dat we een smiley hebben toegevoegd:
TjaSoultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
De GoT crew is notoir hardleers en oost-indisch doof.

Zo wordt ie op Fok! toegepast, maar zo vind ik hem eigenlijk helemaal niet uitzien. crisp's omschrijving hierboven past eigenlijk beter.Remy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:24:
[...]
Dieis vooral bedoeld als beeldvervanging voor ROTFLOLPIMP: zo hard lachen dat je ervan gaat huilen of in je broek piesen
Schateren van het lachen zeg maar, maar dan dat je ervan gaat huilen
[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 03-08-2006 16:33 ]
En ja: De got-crew zit er inderdaad alleen maar om het forum te verzieken met zoveel mogelijk irritante banners, smileys (of juist niet, net al naar gelang welke kant je het op wil lullen natuurlijk
Ik zou bijna zeggen: "Sommige users
[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 03-08-2006 16:35 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Uhu, apart hècrisp schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:30:
[...]
Ah, en op FOK! wordt hij dus gebruikt om iemand uit te lachen begrijp ik. Ach, wat 225 pixels al niet met iemand kunnen doen
Gelukkig hebben we dit nu ook weer achter de rug, en kunnen we weer verder met andere dingen
En wat is je punt?elevator schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:31:
Over de indruk dat we geen smilies willen toevoegen:
HawVer schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:49[/message]:[/b]
Verder vind ik dat de crew de laatste tijd erg conservatief reageert als het gaat om input vanuit de community. Ze zien overal haken en ogen ipv dat ze het positieve zien. De collectie smileys van GoT is een ongeorganiseerde verzameling. Het is goed om die eens helemaal onder de loep te nemen. Termen zoals door de geschiedenis zo gegroeid en bepaalde gevoelswaarde zijn echt dingen waar 99% van de gebruikers niks mee heeft. Ik merk wel dat ze steeds hardnekkig terug komen als er een nieuwe discussie over smileys is.
vs.
Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08[/message]:[/b]
De GoT crew is notoir hardleers en oost-indisch doof.
Tja
Wat nog steeds zo is... er zijn alleen maar nog meer smilies toegevoegd.De collectie smileys van GoT is een ongeorganiseerde verzameling. Het is goed om die eens helemaal onder de loep te nemen. Termen zoals door de geschiedenis zo gegroeid en bepaalde gevoelswaarde zijn echt dingen waar 99% van de gebruikers niks mee heeft. Ik merk wel dat ze steeds hardnekkig terug komen als er een nieuwe discussie over smileys is.
En Soultaker heeft wel een punt: waarom moet het forum qua lay-out wel zo nodig worden aangepast in het kader van proffessionalisering en uitstraling, maar de huidige smiley-set past eerder bij een breezah phpbb forum?
Of kan iemand me uitleggen waar de consistentie is te vinden in de huidige verzameling?
Is het trouwens smileys of smilies?
☻/
/▌
Door het veranderen van de layout, is het totaal er uniformer uit gaan zien, wat proffesioneler overkomt. Die redenering wordt nu in dit topic totaal omgedraaid en gebruikt als argument dat we ook nog maar eens een diepe sessie over "de aangeboden smiley set" moeten gaan houden, komop jongens. Het is een forum dat bij een hardwaresite hoort en er daarom hetzelfde uitziet, de inhout van het forum is niet een uiting van pure professionaliteit. Als we die redenatie gaan volgen moesten we misschien maar alle humor afschaffen en bestraffen en de huiskamer ook maar dichtgooien, stel je voor dat er hier en daar wat speels mee gebeurt.
Het al dan niet aanbieden van smilies staat verder naar mijn idee ook redelijk los van welke layout we gebruiken.
[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 03-08-2006 16:46 ]
"Tsja, dat is zo gegroeid en sommigen hebben een bepaalde gevoelswaarde"Motrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:42:
[...]
Of kan iemand me uitleggen waar de consistentie is te vinden in de huidige verzameling?
Intentionally left blank
Hij zei dat om aan te geven dat die paar extra smilies ook niet meer uit maken en dat andere boards dat oplossen met een "Meer" knopje - oftewel, zeur niet zo GoT crew en voeg er gewoon toe.Motrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:42:
En wat is je punt?In de 1e quote staat:
Wat nog steeds zo is... er zijn alleen maar nog meer smilies toegevoegd.
Nu zijn er toegevoegd en is het weer niet goed - we lijken als GoT soms wel Microsoft - damned if you do, damned if you don't.
Accoord, nu zijn er een hele zwik toegevoegd, maar er is nooit gemotiveerd waarom de set smileys al die tijd ongewijzigd bleven of waarom nu juist deze nieuwe smileys gekozen zijn. Het enige wat gesteld is (en daar kan ik me in vinden) is dat het lastig is om bestaande smileys te verwijderen vanwege de posts die al in de database zitten, wat ook een argument is om voorzichtig te zijn met het toevoegen van nieuwe smileys.elevator schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:31:
[...]
vs.
[...]
Tja
De roep om wijzigingen in de smileys is er al zolang ik op GoT kom. Waarom dat nooit kon en nu opeens wel, kan ik niet anders verklaren dan dat crisp er nu toevallig zin an had. Die wijziging aanmerken als inspraak van gebruikers gaat me wat te ver; het lijkt er veel meer op dat wat de crew doet stomtoevallig overeenkomt met wat gebruikers al gevraagd hadden. Die
Verder lijkt het erop dat er nogal verschillende ideeën bestaan over wat die

Hier kan ik het dan wel weer mee eens zijn. Aan de andere kant denk ik ook niet dat je een puur strict zakelijke kant op wil, het moet ook "gezellig" blijven.Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:23:
Ik vind het ook moeilijk in te passen in de strategie van Tweakers.net om te professionaliseren. Enerzijds worden forums opgesplitst om een professioneler publiek te bereiken, en de gezellige paarse lay-out vervangen door een strakkere witte/beige lay-out om het forum een zakelijkere uitstraling te geven, en anderzijds wordt een stel loze smileys toegevoegd die naar mijn idee absoluut niet bijdragen aan de inhoudelijke kwaliteit van reacties. Raar.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 03-08-2006 16:56 ]
en voor zulke situaties, voldoet enkel deelevator schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:31:
[...]
vs.
[..]
Tja
Daar ben ik het zelf eigenlijk geheel niet mee eens:Motrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:42:
En Soultaker heeft wel een punt: waarom moet het forum qua lay-out wel zo nodig worden aangepast in het kader van proffessionalisering en uitstraling, maar de huidige smiley-set past eerder bij een breezah phpbb forum?
Naturlijk is de forumlayout iets dat in iedere situatie te zien valt.... en daarbij vind ik nog altijd de huidige layout een sterke verbetering, een veel neutralere uitstraling die voor alle toepassingen veel beter voldoet...
de smilies die beschikbaar zijn ... het is niet zo dat die altijd gebruikt moeten worden en het is een keuze van gebruikers zelf....
Dat er bepaalde shortcuts beschikbaar zijn maakt van GoT niet opeens een breezer-forum....
Het is uiteindelijk veel meer de forummores die bepaald hoe mensen hun smilies gebruiken enw elke uitwerking deze hebben en wat dat betreft heb ik zeker geen angst dat GoT ooit ook maar een breezerforum, een soort van Fok! of een forum waar beledigingen en flames niet afgestrafd worden...
dat ligt dan zowel aand e houding die gebruikers én crew hebben.. het is niet zo dat je dat met beleid kunt scheppen, wél ondersteunen....
Uiteindelijk zijn de meeste gebruikers van GoT echt wel intelligent genoeg om zelf te bepalen wanneer en welke smilies ze gebruiken en ook omd at op een juiste manier te doen...
Uiteindelijk is het op GoT OOK GEWOON MOGELIJK IN ALL-CAPS TE TIEPEN ...
dat kun je technische eventueel afvangen en dat zou een stukje overlast kunnen beperken (ook in de topictitels bv.)... maar dat soort zaken altijd willen technisch afvangen maakt de sfeer op een forum niet beter, ik vind het ook heel normaal als dat gewoon regels zijn waarvan je eist dat mensen die gebruik maken van dat forum zich zelf ook leren te houden.
[ Voor 73% gewijzigd door RM-rf op 03-08-2006 17:02 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Onzin, we hebben er gewoon nog eens over gepraat achter de schermen en zijn daarbij overeengekomen dat het maar eens afgelopen moet zijn met het gezeur om nieuwe smileys, en de enige manier om dat effectief te doen, is door ze domweg toe te voegen.Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:52:
De roep om wijzigingen in de smileys is er al zolang ik op GoT kom. Waarom dat nooit kon en nu opeens wel, kan ik niet anders verklaren dan dat crisp er nu toevallig zin an had.
Dat meen je niet.Die wijziging aanmerken als inspraak van gebruikers gaat me wat te ver; het lijkt er veel meer op dat wat de crew doet stomtoevallig overeenkomt met wat gebruikers al gevraagd hadden. Dieis in ieder geval niet op veler verzoek (in tegendeel) toegevoegd.
crisp schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:45:
[...]
"Tsja, dat is zo gegroeid en sommigen hebben een bepaalde gevoelswaarde"

Zo! Omdat je de discussie net dood sloeg
Maar zou er over het volgende nog wel een uitspraak gedaan kunnen worden?
Ik ben er niet helemaal voor om alles over boord te zetten, zeker punt 4) valt onder "Tsja, dat is zo gegroeid en sommigen hebben een bepaalde gevoelswaarde", maar in de huidige set zitten wel wat smileys die dubbel zijn. Misschien dat een beetje opschonen geen kwaad kan?Motrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:58:
1) En het verschil tussen&
&
is minimaal.
2) Net als deze 2:&
Waarbij
een smiley is waar de compressie factor van jpg te hoog was gezet?
3) Of deze 2:&
![]()
4) En dan zijn er nog de smilies die gewoon nauwelijks emotie uitdrukken, bijna het hele jaar door niet relevant zijn of waar niemand van weet hoe ze te gebruiken zijn:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
5) Overigens:kon toch ook met
Overigens: _/-\o_ kon toch ook met _o_
Ja dusMisschien handiger om te zetten bij het overzicht naar _o_?
[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 03-08-2006 17:01 ]
☻/
/▌
Mjah, het blijft altijd een combinatie van zin, tijd en de juiste mogelijkheden. Daar kun je niks aan veranderen.Soultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:52:
[...]
Accoord, nu zijn er een hele zwik toegevoegd, maar er is nooit gemotiveerd waarom de set smileys al die tijd ongewijzigd bleven of waarom nu juist deze nieuwe smileys gekozen zijn. Het enige wat gesteld is (en daar kan ik me in vinden) is dat het lastig is om bestaande smileys te verwijderen vanwege de posts die al in de database zitten, wat ook een argument is om voorzichtig te zijn met het toevoegen van nieuwe smileys.
De roep om wijzigingen in de smileys is er al zolang ik op GoT kom. Waarom dat nooit kon en nu opeens wel, kan ik niet anders verklaren dan dat crisp er nu toevallig zin an had.
Disagree.. die smiley is mateloos populair. Zoek eens op de search en zie ook andere topic over smiley discussie. Verzoek om smiley toe te voegen is al meerdere keren voorbij gekomen.Die wijziging aanmerken als inspraak van gebruikers gaat me wat te ver; het lijkt er veel meer op dat wat de crew doet stomtoevallig overeenkomt met wat gebruikers al gevraagd hadden. Dieis in ieder geval niet op veler verzoek (in tegendeel) toegevoegd.
+1 inzichtvol. De betekenis van die smiley is teveel afhankelijk van de post om te zeggen of het slechte of een goede is. Het is maar net hoe je het gebruikt. Met een vork kun je iemand vermoorden.Verder lijkt het erop dat er nogal verschillende ideeën bestaan over wat dieuitdrukt (dit toch in tegenstelling tot
en
, die inderdaad niet voor veel problemen zorgen). Erover blijven zeuren heeft verder weining zin; we zien wel wat het wordt.
Dat zijn de mensen die eigenlijk op Fok! thuishoren van Tweakers-NMe- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:57:
Dat meen je niet.Ik kan intussen al niet meer tellen hoe vaak er gevraagd is om die smiley, in talloze topics, hier en in de HK, om nog maar niet te spreken over de offtopic opmerkingen tussendoor in techposts. De nieuwe smileys zijn juist wel op veler verzoek toegevoegd.
Is dit zo? Vraag het me eigenlijk best wel af.. kan dat ergens gesjekt worden?JvS schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:44:
Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd van gebruikers hier een jaar of 19-21 is.
Anyway, ik zie het probleem niet zo met die smileys. Meer keuze is altijd goed. Natuurlijk zal je de gebruikers moeten opvoeden maar dat is aan de mods.
Op FOK worden te pas en te onpas smileys gebruik en hebben de smileys maar weinig nut daar.. de toon blijkt vaak al uit de tekst (disclaimer, ik kom er zelden).
En ik kan heel goed begrijpen dat er geen smileys verwijderd worden aangezien dit gelijk een zwik comments berooft van hun inhoud omdat de aldaar gebruikte smileys niet meer goed worden weergegeven.
Ik vind overigens wel dat er wat uitleg bij de smileys mag komen met waar hij nu voor bedoelt is.... snap ik ze misschien wat beter
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Onder de noemer, eigenlijk wilden we het niet, maar omdat ze zo zeurden zijn ze toch toegevoegd? Het is niet erg om af en toe aan de roep van de gebruiker te voldoen. Als er zoveel vraag naar is is het blijkbaar belangrijk?!-NMe- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:57:
[...]
Onzin, we hebben er gewoon nog eens over gepraat achter de schermen en zijn daarbij overeengekomen dat het maar eens afgelopen moet zijn met het gezeur om nieuwe smileys, en de enige manier om dat effectief te doen, is door ze domweg toe te voegen.
Smilies weghalen zal inderdaad (bijna) niet gebeuren omdat dat rare situaties oplevert - toevoegen doen we om die reden dan ook voorzichtigSoultaker schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:52:
Accoord, nu zijn er een hele zwik toegevoegd, maar er is nooit gemotiveerd waarom de set smileys al die tijd ongewijzigd bleven of waarom nu juist deze nieuwe smileys gekozen zijn. Het enige wat gesteld is (en daar kan ik me in vinden) is dat het lastig is om bestaande smileys te verwijderen vanwege de posts die al in de database zitten, wat ook een argument is om voorzichtig te zijn met het toevoegen van nieuwe smileys.
Smilies n.a.v. LA topic is het topic - valt je de topic titel op? Ik zal het begin van de startpost ook maar quoten:Waarom dat nooit kon en nu opeens wel, kan ik niet anders verklaren dan dat crisp er nu toevallig zin an had. Die wijziging aanmerken als inspraak van gebruikers gaat me wat te ver; het lijkt er veel meer op dat wat de crew doet stomtoevallig overeenkomt met wat gebruikers al gevraagd hadden.
Ik bedoel - waarom nou toch altijd die complot theorieen
ook daarop past volgens mij de ':')' ...Diabolical schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:03:
Ik vind overigens wel dat er wat uitleg bij de smileys mag komen met waar hij nu voor bedoelt is.... snap ik ze misschien wat beter.
Ik vind die zure houding tov. andere, die kennelijk volgens jou niet genoeg zouden weten welke smilies waar horen zo ontzettend autistisch ....
Gut, het zijn gewoon emotionele gevoelswaarde-dingen, waarom zou je dat gaan begeleidingen met een tiental howto's en man emo-smiley ...
Is het nu zo moeilijk om op één puntje gewoon te acpteren dat er verschillende mensen zijn met verschillende wensen en dat iedereen zo zijn eigen wijze heeft dit te uiten?
natuurlijk kun je flamen en beledigen mét smilies, maar ook zònder, en natuurlijk _kun_ je je ergeren aan smilies en de toepassing ervan ... maar dat kun je aan een duizendtal dingen, Daartegen helpt echt geen duizenden regeltjes van wat wél en niet mag ...
Daartegen helpt volgens mij het beste gewoon een cheerup:

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik kan er zelf wel mee leven overigens, het aandeel van dat soort lijkt in dit forum erg groot, maar is het in werkelijkheid zeker niet
Euh... ik zeg niet dat anderen het niet weten.. lees ff mee... "snap ik ze misschien wat beter"...RM-rf schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:09:
[...]
ook daarop past volgens mij de ':')' ...
Ik vind die zure houding tov. andere, die kennelijk volgens jou niet genoeg zouden weten welke smilies waar horen zo ontzettend autistisch ....
Gut, het zijn gewoon emotionele gevoelswaarde-dingen, waarom zou je dat gaan begeleidingen met een tiental howto's en man emo-smiley ...
Is het nu zo moeilijk om op één puntje gewoon te acpteren dat er verschillende mensen zijn met verschillende wensen en dat iedereen zo zijn eigen wijze heeft dit te uiten?
natuurlijk kun je flamen en beledigen mét smilies, maar ook zònder, en natuurlijk _kun_ je je ergeren aan smilies en de toepassing ervan ... maar dat kun je aan een duizendtal dingen, Daartegen helpt echt geen duizenden regeltjes van wat wél en niet mag ...
Daartegen helpt volgens mij het beste gewoon een cheerup:
En ja.. ik ben autistisch....

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Compleet niet mee eens, deze 3 worden juist wel regelmatig gebruikt. DeMotrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:58:
En dan zijn er nog de smilies die gewoon nauwelijks emotie uitdrukken, bijna het hele jaar door niet relevant zijn of waar niemand van weet hoe ze te gebruiken zijn:![]()
![]()
Dan gebruik jij ze toch anders dan ik.oisyn schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:16:
Compleet niet mee eens, deze 3 worden juist wel regelmatig gebruikt. Deis belerend ("√-1 kan best, dat is namelijk i
"), de
kun je bijvoorbeeld gebruiken als je achteraf iets goed had voorspeld ("zie je wel
"), en de
is een beetje negerend ("natuurlijk, als jij dat wilt
")
De
En de
Als we dat niet met je eens zouden zijn, dan hadden ze er nu nog steeds niet in gezeten.HawVer schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:03:
[...]
Onder de noemer, eigenlijk wilden we het niet, maar omdat ze zo zeurden zijn ze toch toegevoegd? Het is niet erg om af en toe aan de roep van de gebruiker te voldoen. Als er zoveel vraag naar is is het blijkbaar belangrijk?!
@hierboven en hieronder: "ik heb honger, ik ga eten
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 03-08-2006 17:39 ]
Kan ook idd, doe ik ook weleensTXC schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:32:
En degebruik ik altijd als ik een inkoppertje heb gezegd. Dus een grap of flauwe opmerking die je wel moét maken.
Tot nu toe is de ":')" smiley nog het meest in dit topic gebruikt iig

🌞🍃
3 posts op rij, met als inhoud enkel de ":')". Koren op de molen van de sceptici. Dit is toch gewoon een tafereel ala het onzin forum op Fok.
Dat is toch ook een topic uit ons eigen onzin forum? Wat was je punt ook alweer?Rowanov schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:03:
Wie loopt er met de tijd te kutten?
3 posts op rij, met als inhoud enkel de ":')". Koren op de molen van de sceptici. Dit is toch gewoon een tafereel ala het onzin forum op Fok.
Intentionally left blank
-NMe- in "Wie loopt er met de tijd te kutten?"
[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 04-08-2006 00:17 ]
Bedoel: De smilie is slechts het gevolg van de oorzaak: slechte posts posten, ook met de
[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 04-08-2006 00:18 ]
Ik denk dat je daar beter een TR voor had kunnen doen of een SM topic, het is niet zo dat alles wat gepost wordt ook wordt toegestaan, er moet alleen een mod zijn die kan grijpen, zoals ik in dit geval ook maar even heb gedaanRowanov schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:03:
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dat bedoel ik juist inderdaad.-NMe- schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:21:
De policy mbt replies in 'slechte' topics geldt ook in de HK hoor... Slechte topics zijn nou ook weer niet de plaats om even snel je postcount gemakkelijk op te krikken.
Ik vond het juist wel toepasselijk. Er is een nieuw topic, wat zwaar mislukt
En zo iemand kan dan eventueel (ik vind het overdreven,.. maar goed..) dan ook nog eens aangesproken worden door een mod
Hechten daar serieus nog steeds mensen waarde aan?-NMe- schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:21:
De policy mbt replies in 'slechte' topics geldt ook in de HK hoor... Slechte topics zijn nou ook weer niet de plaats om even snel je postcount gemakkelijk op te krikken.

Toen ik net op GoT zat vond ik het wel even leuk om te zien
iig vond ik het in dit topic het er dik bovenop liggen dat het puur ging om het posten van een omstreden smiley als een totale post.
Maar goed, wat zitten we weer een partij moeilijk te doen zeg
[ Voor 42% gewijzigd door DeMoN op 04-08-2006 00:31 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Er moet natuurlijk wel tegen opgetreden worden
<insert schattige baby-foto hier>
en dan bovenstaande smiley, als zijnde, "Ahhhh, wat lief."
Maar kom nooit op FOK, misschien ligt het daaraan.
Pay peanuts get monkeys !
Ik wou nog een keer mijn enthousiasme verklaren over deze smiley

Moest even schoppen door het hier ook te posten en weer iets van een discussie aan te zwengelen, had ik eigenlijk niet moeten doen omdat alleen een TR voldoende was geweest.moto-moi schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:23:
Ik denk dat je daar beter een TR voor had kunnen doen of een SM topic, het is niet zo dat alles wat gepost wordt ook wordt toegestaan, er moet alleen een mod zijn die kan grijpen, zoals ik in dit geval ook maar even heb gedaan
Wereldvrede is simpel. Eigenlijk net zo simpel als datVerwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:14:
Heuse discussie ontstaan over smileys(wereldvrede doen we morgen goed?;) )
Ik zou bijna alleen metBasszje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:32:
Wereldvrede is simpel. Eigenlijk net zo simpel als datniet op Got thuishoort
Heb me er vandaag al minstens 5 keer aan geergerd! Straks moet ik mijn ziekenhuiskosten nog declareren hier
Anyways ik heb nu ook wat te zeiken : Waarom staan de

IMHO dan he ...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Doe je ze dan wel goed articuleren?Basszje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:32:
[...]
Wereldvrede is simpel. Eigenlijk net zo simpel als datniet op Got thuishoort
Heb me er vandaag al minstens 5 keer aan geergerd! Straks moet ik mijn ziekenhuiskosten nog declareren hier
Wat is het punt van smileys hebben als maar een heel select groepje ze weet te gebruiken?nero355 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:28:
[...]
Ik zou bijna alleen metwillen reageren
Anyways ik heb nu ook wat te zeiken : Waarom staan de![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
smilies onder "Meer" ?! Juist lekker weglaten en als je ze gebruikt dan laat je juist zien dat je goed oplet en een GoT addict bent
IMHO dan he ...
Net zoals de sinterklaas smilie, sommige mensen weten wel welke het is, meeste mensen niet. Dus zal het gebruik ook vanzelf minder worden.
Alle oude posts blijven gewoon bewaard, maar nieuwe posts met oude smilies zullen minder terugkomen.
Dat ze voor normaal gebruik/professionaliteit "ongewenst" zijn, maar om de oude posts niet te breken worden ze toch gehandhaafd???-NMe- schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:18:
[...]
Wat is het punt van smileys hebben als maar een heel select groepje ze weet te gebruiken?
Schandelijk, zo'n duivels smiley kan een boel narigheid veroorzaken. Net als deze en nog 1Rowanov schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:03:
[ Voor 8% gewijzigd door HawVer op 04-08-2006 16:42 ]

Bij deze dus voor de smiley verzamelaar, of misschien de volgende update
The devil is in the details.
Ik heb 't bronbestand vast nog wel in 't archief, dus als je 'm iets anders wilt... kan hoorHahn schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:39:
Ziet er best leuk uit, maar het is toch niet helemaal duidelijk dat het een duizelige smiley moet voorstellen. Normaal gesproken kijk je niet zo blij als je duizelig bent, je had beter een andere smiley zoalsof
kunnen gebruiken.
Addit:
Viola!
%-\

%S

%-)

[ Voor 20% gewijzigd door benoni op 13-10-2006 18:28 ]
Ik vind het goed gaan met de nieuwe smilies, ook het gebruik van emo heb ik nog niet als storend ervaren.

Who is John Galt?
Ik heb de emo smilie geblockt met adblock, omdat ik 'm irritant vind.justmental schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:46:
Nu deze toch weer gekicked is:
Ik vind het goed gaan met de nieuwe smilies, ook het gebruik van emo heb ik nog niet als storend ervaren.
Van deze 2 smilies mis ik eigenlijk nog een GoT versie:

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Goh, die zien er wel een stuk pixeliger uit.Paddixx schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:59:
Van deze 2 smilies mis ik eigenlijk nog een GoT versie:en
Wat misschien van de bestaande icons zou kunnen worden aangepast:
- De verschillen in tekenstijl wegwerken.
Mijn voorkeur is de 'zachte' 3D-stijl, maar het karakter van elke smiley mag natuurlijk niet verloren gaan.
- De verschillen in pixelhoogte aanpassen.
Voorzover dat kan natuurlijk. Doel is dat de regelafstand van tekst niet te ernstig wordt verstoord door een 'hoge' smiley.
Ideetje voor een contest in GFX?

Nee, als we nog meer smileys krijgen wordt 't zo'n zooi.. Er zijn er nu echt wel genoeg. Ik kan me niet voorstellen dat je nu iets echt 'mist' ofzo..
En dan irritant roepen over een andere smiley in één en dezelfde post?Paddixx schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:59:
Van deze 2 smilies mis ik eigenlijk nog een GoT versie: [afbeelding] en
Zal wel aan mij liggen...
[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 13-10-2006 20:35 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 13-10-2006 21:00 ]
Als je dit soort smileys er in wilt hebben kan ik er nog wel 1000 verzinnen. Imo hebben die 2 totaal geen toegevoegde waarde.Paddixx schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:59:
[...]
Ik heb de emo smilie geblockt met adblock, omdat ik 'm irritant vind.
Van deze 2 smilies mis ik eigenlijk nog een GoT versie: [afbeelding] en [afbeelding]
Op het gevaar gelyncht te worden om na twee weken weer de discussie los te gooien.JHS schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:56:
Ja, ehm, met de nieuwe smileys hebben we hier volgens mij een redelijk uitgebreide mogelijkheid om je emoties middels smileys uit te beelden. Ik denk dan ook dat het niet nodig er nóg meer toe te gaan voegen, "gewoon omdat dat leuk is"
.
Toch mis ik er nog wel twee met duidelijk toegevoedge waarde (vind ik)
Study Smiley

Computer Crash
Ik vind het ook wel vreemd dat we als tech forum niet een mollesteer-mijn-computer smiley hebben. Het kan alleen al behoorlijk opluchten als je een probleem hebt en na uren van zwoegen er nog niet uit bent.

... gecensureerd ...
Twee weken?hamsteg schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:20:
[...]
Op het gevaar gelyncht te worden om na twee weken weer de discussie los te gooien.
Toch mis ik er nog wel twee met duidelijk toegevoedge waarde (vind ik)

Wij gebruikenStudy Smiley
[afbeelding] Iemand met goed tekenkwaliteiten zal er vast wat moois van kunnen maken, misschien nog met een duimpje? Als ik eens wat nieuws leer dan is het wel leuk om dat ook te kunnen aangeven.
Dan hoor je hier niet thuisComputer Crash
Ik vind het ook wel vreemd dat we als tech forum niet een mollesteer-mijn-computer smiley hebben. Het kan alleen al behoorlijk opluchten als je een probleem hebt en na uren van zwoegen er nog niet uit bent. [afbeelding].
Dus met een nerd smiley bedank ik iemand voor zijn tip/truuk? Beetje vreemd vind ik.TheZeroorez schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:25:
Wij gebruikendaarvoor, we zijn immers nerds.
Zover ik weet moet je eerst al het mogelijke zelf doen voordat je je vraag van je af schrijft. Je zit dan vol met frustraties, ziet het niet vraagt het forum on hulp en dan vindt ik zo'n smiley/emoticon zeker wat toevoegen. Een beetje een vreemde reactie van je.
[ Voor 23% gewijzigd door hamsteg op 17-01-2007 10:40 ]
... gecensureerd ...
Ah, zo.. Het kwam op mij over als 'slim!' ding.. Maargoed, iemand bedanken kan toch met woorden? Eventueel eenhamsteg schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:37:
[...]
Dus met een nerd smiley bedank ik iemand voor zijn tip/truuk? Beetje vreemd vind ik.

[...]
Zover ik weet moet je eerst al het mogelijke zelf doen voordat je je vraag van je af schrijft. Je zit dan vol met frustraties, ziet het niet vraagt het forum on hulp en dan vindt ik zo'n smiley/emoticon zeker wat toevoegen. Een beetje een vreemde reactie van je.
Verder denk ik dat die smiley je echt niet zal helpen met een kapotte PC.

Ook lijkt een PC kapotslaan mij toch meer voor iets als op een non-technisch forum, waar iemand komt met een PC die 'het niet doet'.
[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 17-01-2007 10:44 ]
De meeste smileys die er nu zijn, zijn niet op request gemaakt, maar omdat een user ze leuk vond of graag wilde gebruiken, en dus zelf maakte. Denk jij dat je een

Maar zo zou ik het doen, just my 2ct.
Dit topic is gesloten.