Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

DarkX schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:23:
Nja. Tis voor de verandering een game die geen shooter is, ook wel fijn. Al die fps-en heb je na een tijdje ook wel gezien. :)
Inderdaad. Het is net alsof sommigen een shooter hadden verwacht. Raar, want het wordt toch echt als een puzzelgame op de markt gezet. En het is ook nog eens een 'proof of concept', waardoor de game aan de korte kant is. Aangezien het zo succesvol is zal er zeker een vervolg komen (of iig een hoop bonusmaps).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
DarkX schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:23:
Nja. Tis voor de verandering een game die geen shooter is, ook wel fijn. Al die fps-en heb je na een tijdje ook wel gezien. :)
Tja, eh... Je schiet portalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trumpske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 10:02
Shammah schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

En de turrets schieten op jouw :*)

There are 10 kinds of people; those who can count binary and those who can't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

sewer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:17:
@Apie!: Er is wel een youtube filmpje van als je er niet uitkomt, de 'truc' om een aantal portals te besparen begint bij 1m30
Wat ze in dat filmpje doen had ik dus ook al bedacht, maar
spoiler:
op het moment dat ik half in die portal hang en schiet val ik er uit...

tis al gelukt \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 17-10-2007 16:41 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

evilpin0 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:49:
ja ik snap het niet, loop door elk level heen binnen een paar minuten. Dat zal het wel zijn 8)7

De gameplay is wel leuk....voor eventjes....als je nou vijanden had. Snap de opzet wel daar niet van, maar het is pas leuk als je echt tactishe dingen met die portals zou moeten doen.
Je moet ook niet vergeten dat dit eigenlijk een uit de hand gelopen experiment was.
De ontwikkeling van dit spel bedoel ik.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 17-10-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:49:
maar het is pas leuk als je echt tactishe dingen met die portals zou moeten doen.
Je begrijpt dat het spel hier juist om draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shammah schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

In Arkanoid schiet je een bal weg met een paddle. Dat is toch ook geen shooter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem in een keer uitgespeeld op de xbox en wat een ongelofelijk leuke credits heeft deze game, dit is de eerste game waar ik bleef kijken (en luisteren ;)) om de credits zelf en niet om te zien wat er nà de credits zou komen. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:53:
[...]

In Arkanoid schiet je een bal weg met een paddle. Dat is toch ook geen shooter? :P
Ja maar dit is ook first person heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:51:
[...]

Je begrijpt dat het spel hier juist om draait?
Is mijn tactishe inzicht dan zo groot of is portal dan zo simpel?

Juist als ze complexse situaties creeren zou het uitdagend worden, nu is het alleen fun door een portal aan de andere kant uit te komen. En het effect dat als je vanaf grote hoogte in een portal valt dat je er aan de andere kant uitvliegt.

Ik kraak het niet af, het idee is idd "geweldig" de uitvoeren echter vrij simpel

@MMaRsu
heb hem uitgespeeld inmiddels.

[ Voor 42% gewijzigd door evilpin0 op 18-10-2007 09:59 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Je bent nog niet zo ver neem ik aan :')

Portal wordt pas vanaf 15 moeilijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Juist als ze complexse situaties creeren zou het uitdagend worden, nu is het alleen fun door een portal aan de andere kant uit te komen. En het effect dat als je vanaf grote hoogte in een portal valt dat je er aan de andere kant uitvliegt.

Ik kraak het niet af, het idee is idd "geweldig" de uitvoeren echter vrij simpel

@MMaRsu
heb hem uitgespeeld inmiddels.
Gewoon even gaan klooien met de 'advanced' versies van de level en de portal/tijd gelimiteerde versies, dan wordt het vanzelf uitdagend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 20:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vind het een geweldige game! Lekker puzzelen, leuke effecten :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

(uit: HK>verslavende internet games)Er is ook een flash versie van het spel gemaakt. Ik vind hem zelf wel erg cool uitgewerkt. mede door de flash versie heb ik besloten portals te halen. :)

Ik hoor hier mensen praten over achiefments, Is dat alleen voor de Xbox versie of ook op de pc?

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borgoth schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:51:
(uit HK:verslavende internet games)
Er is ook een flash versie van het spel gemaakt. Ik vind hem zelf wel erg cool uitgewerkt. mede door de flash versie heb ik besloten portals te halen. :)

Ik hoor hier mensen praten over achiefments, Is dat alleen voor de Xbox versie of ook op de pc?
Alleen de xbox versie heeft Achievements, en ik zit op lvl 38 met die game. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Alleen de xbox versie heeft Achievements, en ik zit op lvl 38 met die game. :9
Nope

Beiden Xbox360 en de PC versie hebben Achievements.

Trouwens als je je afvraagt of je de pc of xbox360 versie moet kopen dan raad ik de pc versie aan, omdat je daar toch meer content krijgt na verloop van tijd. Zo zijn er nu al 2 nieuwe maps uitgekomen voor portals gemaakt door gamers zelf. Plus heeft iemand uitgevonden hoe je half life 2 maps speelt in portals. Deze dingen kunnen gewoon niet op de xbox360.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:03:
[...]

Nope

Oh very nice, I stand corrected, ik ging er vanuit dat dit alleen voor de xbox zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:06:
[...]

Oh very nice, I stand corrected, ik ging er vanuit dat dit alleen voor de xbox zou zijn.
Zit nieuw in het steam gebeuren.

Achievements voor Ep2 , TF2 en portals en waarschijnlijk en alle toekomstige games van valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Misschien iets minder ontoppic, maar er is inmiddels ook al een manier gevonden om de portal gun te gebruiken ik half life 2 zelf. Heb het nog niet kunnen testen, maar ga ik vanavond zeker doen. Lijkt me wel leuke nieuwe opties geven.

Bron

Verder een geweldige game, eindelijk weer eens een nieuw concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:03:
[...]

Nope

Trouwens als je je afvraagt of je de pc of xbox360 versie moet kopen dan raad ik de pc versie aan, omdat je daar toch meer content krijgt na verloop van tijd. Zo zijn er nu al 2 nieuwe maps uitgekomen voor portals gemaakt door gamers zelf. Plus heeft iemand uitgevonden hoe je half life 2 maps speelt in portals. Deze dingen kunnen gewoon niet op de xbox360.
't Is portal, zonder S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Die turrets in Portal zijn echt meesterlijk gemaakt, evenals Weighted Companion Cube! Valve heeft echt er echt goed aan gedaan door dit in de game te verwerken. :)

Tja, ik denk dat iedereen van mening is dat Portal, Team Fotress 2 en Episode 2 als een bom zijn ingeslagen, ze krijgen fantastische cijfers ondanks hun korte duur. (m.u.v. TF2). Valve slaat de pijker op z'n kop door een dosis humor in Team Fortress 2 en Portal te doen, maar desondanks blijft de game toch ook serieus. En met Episode 2, tja, wat wilde je nog meer? het was gewoon goed.

Misschien zelfs zeer goed.

Orange Box staat tot nu toe bovenaan de lijst als het gaat om de najaar releases. Ben benieuwd of andere games ook de verwachtingen waarmaken, of zelfs er voorbij streven zoals Valve heeft gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wildfire schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:54:
[...]

Inderdaad. Het is net alsof sommigen een shooter hadden verwacht. Raar, want het wordt toch echt als een puzzelgame op de markt gezet. En het is ook nog eens een 'proof of concept', waardoor de game aan de korte kant is. Aangezien het zo succesvol is zal er zeker een vervolg komen (of iig een hoop bonusmaps).
Ja idd, je kunt wel zeggen dat de game niet briljant is omdat het zo kort is, maar het is eigenlijk gewoon een goed uitgewerkte demo van een idee. Vind het wel raar dat de losse versie dan nog zo duur is, maar dat daargelaten. In de orange box is ie dan wel prima geprijsd zegmaar :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51
Heb hem net ook even gespeeld en ook ik heb zware fps problemen(amd 3500,2GB ram, 6800) terwijl half-life 2 prima loopt op deze oude bak. Heb alle settings al omlaag gegooid en gebruik de laatste drivers,erg dubi.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

pingkiller schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:29:
Heb hem net ook even gespeeld en ook ik heb zware fps problemen(amd 3500,2GB ram, 6800) terwijl half-life 2 prima loopt op deze oude bak. Heb alle settings al omlaag gegooid en gebruik de laatste drivers,erg dubi.
Bij mij loopt ie goed, ik heb zelfde specs alleen ik heb een 7800gt.
wel raar dan, een 6800 zou het gewoon moeten draaien :S

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Wildfire schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:32:
[...]

Geez... heb je die apply.exe op de site al eens gedraaid? Pfft, wat een hoop onzinnige vragen, ben nu nog steeds niet op het einde! :)

-- Edit: ziezo, na vijftig pagina's met vragen het einde. En dan vragen ze je 64-cijferig ID nummer, wat ik wel had genoteerd maar helaas weer kwijt was geraakt zojuist :P
60 pagina's hier?
Ik had aan het begin een screenshot gemaakt van die code en aan het einde correct ingetypt, maar dan krijg je nogsteeds een bericht dat hij fout is :-P

edit:
Oh, ik reageerde hier op na een link van iemand, had niet gezien dat hij als zo oud was 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door martijnve op 18-10-2007 16:47 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
pingkiller schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:29:
Idem. Half-Life 2 gaat prima met alles op medium of high. HDR heb ik uit staan en dan kan ik HL2 en HL2:EP1 prima spelen op zo'n 50fps op een resolutie van 1920x1200. Net even EP2 geprobeert en daarin heb ik hetzelfde probleem als in Portal. Als ik alles op uit of laag zet dan is 1920x1200 te doen tot die vortex of wat is het boven de citadel in beeld komt. Dan valt de framerate ineens terug naar 10 ofzo. Zelfde als er rook oid in beeld komt. Het lijkt er op dat ze in EP2 en Portal een of andere feature gebruikt worden waar de 6800 kaarten heel erg ongelukkig van worden en die feature is ook niet uit te schakelen via de advanced opties lijkt het :\

Tot nu toe nog niet meer mensen met hetzelfde probleem gevonden, ook nog geen oplossing (maar nog niet heel hard gezocht). Geen idee of Valve ook een beetje fatsoenlijke support geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Ok ik zal dan wel oliedom zijn ofzo, maar ik heb gister en vandaag geprobeerd hier verder te komen maar ik snap er niets van hoor :P

Verder wel een geniaal spel moet ik zeggen, echt anders als anders..
Als dit bijvoorbeeld in een HL2 achtig iets geintegreerd zou worden of portal met echte enemies zou het gewoon perfect zijn :)

Geen enkel performance probleem met mijn pc trouwens. AMD 3000+ S754 en een x850 spelen alles op zn hoogst op 1680x1050 :>

[ Voor 13% gewijzigd door Ruben [NL] op 18-10-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ruben [NL] schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:22:
Ok ik zal dan wel oliedom zijn ofzo, maar ik heb gister en vandaag geprobeerd hier verder te komen maar ik snap er niets van hoor :P
spoiler:
volgens mij moet je gebruik maken van het kanon een paar kamers terug

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
bartvb: HL2 EP2 is echt veel maar dan ook veel zwaarder dan HL2.
HL2 draai ik op 1680*1050 met FSAA en ANISO volledig aan, en dan nog haal ik 120fps.
EP2 daarentegen draai ik 1280*1024 zonder FSAA of ANISO en ik kom aan 60fps.
Vind het redelijk stom, want voor mijn ogen is de beeldkwaliteit van EP2 niet merkbaar beter dan HL2.
Net hetzelfde bij Portal.
Portal is eerlijk gezegd gewoonweg lelijk, en toch is het ongelooflijk veel veeleisender van je systeem dan HL2 of EP1.
Ze hebben de engine duidelijk slechter gemaakt imho.

[ Voor 23% gewijzigd door phobosdeimos op 18-10-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je specs zijn, maar ze ehbben bij ep 2 toch redelijk wat veranderd. Dualcore helpt nu ook erg goed.

En ik vond alles op max er super goed uit zien. 4MSAA en 16Annoscopic op 1280x1024 met 150 fps.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

OK, Portal gestart en het gewone spel in één ruk helemaal uitgespeeld (niet de Bonus maps).

spoiler:
Jammer dat je eindigt in het vuur en geen taart krijgt...

NOT! Het echte einde was het wel waard. ;)

Ik geef toe dat het wel het meest aparte onderdeel is van het Half-Life 2 universum dat ik tot nu toe heb ervaren. Het doet mij heel erg denken aan System Shock (1 en 2). Ben benieuwd wat er met de hoofdrolspeelster zal gebeuren in verdere Half-Life delen.

Portal was een toppertje. Misschien ga ik de bonus maps nog afmaken, maar moet kijken of er nog zin in kan krijgen. Na Portal in één ruk uitgespeeld te hebben is het wel tijd voor een pauze. Volgens mij zaten er nog andere spellen in die Orange Box... ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:49

blaatschaaap

schaap

Ruben [NL] schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:22:

Verder wel een geniaal spel moet ik zeggen, echt anders als anders..
Als dit bijvoorbeeld in een HL2 achtig iets geintegreerd zou worden of portal met echte enemies zou het gewoon perfect zijn :)

Geen enkel performance probleem met mijn pc trouwens. AMD 3000+ S754 en een x850 spelen alles op zn hoogst op 1680x1050 :>
spoiler:
een kamer of 2 terug staat een torrent die raketten op je schiet, portaltjes maken en zorgen dat de turret er een raket inschiet die vervolgens het raam opblaast ^^

mogenlijke spoiler, niet lezen als je m nog niet hebt uitgespeelt ^^
spoiler:
Liedje op het eind ftw! echt geweldig bedacht ^^ eerste keer dat ik de credits afkijk

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
blaatschaaap schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:00:
[...]

spoiler:
een kamer of 2 terug staat een torrent die raketten op je schiet, portaltjes maken en zorgen dat de turret er een raket inschiet die vervolgens het raam opblaast ^^

spoiler:
Liedje op het eind ftw! echt geweldig bedacht ^^ eerste keer dat ik de credits afkijk
spoiler:
Ik heb nog nooit een torrent raketten af zien schieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

blaatschaaap schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:00:
[...]

spoiler:

spoiler:
spoiler:
Al wil je dat liedje als MP3 hebben: download GCFScape, open Steam\steamapps\portal content.gcf ermee en kijk in de sound\music folder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat liedje is ook wel te vinden op veel sites, gewoon als mp3tje. Gewoon ff googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Iemand dit al geprobeerd?

de Portal gun in een "gewone" single player halflife (2, ep1, ep2)!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb 't gisteren even snel geprobeerd, maar hij deed het niet helemaal bij mij. Ik kon in Portal wel de HL2 levels laden en dmv impulse 101 de portalgun krijgen en gebruiken, maar de audio samples klopten niet helemaal. Wat ik ook erg jammer vond was dat ik niet gewoon het spel (HL2) kon spelen met de portalgun, maar gewoon levels moest laden. Misschien kan dit op de eoa manier met eenscript ofzo, maar ik weet niet hoe :)

Ik had het liever andersom gezien: de portal gun in HL2 laden ipv HL2 in Portal laden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 19-10-2007 10:32 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Shaidar schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:12:
Iemand dit al geprobeerd?

de Portal gun in een "gewone" single player halflife (2, ep1, ep2)!
ja, werkt alleen niet heel goed vind ik

edit:
iets eerder refreshen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Alien B.O.B. op 19-10-2007 10:33 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 20:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vind het vooral geweldig dat de hele game op 1600x1200 met alles op very high detail gewoon strak blijft werken. Dat het allemaal relatief kleine ruimtes zijn helpt daar ongetwijfeld bij, maar nu heb ik eindelijk ook eens het idee dat ik een goed systeem heb ;)

Ter vergelijking: Als ik Bioshock op 1024x768 speel met relatief lage details schokt dat vaak nog als een malle als het een beetje druk wordt... met een 7800GTS, 3Gb geheugen, draaiend op een Raptor schijf word ik daar een beetje droevig van.

Maar wat ik hier al meer lees... ik hoopte op wat meer uitdagende puzzels. Dan niet korter de tijd of ineens een berg drek over de grond van de ruimte waar je dood aan gaat, maar gewoon echt lastige puzzels om op te lossen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kaastosti schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:33:
Maar wat ik hier al meer lees... ik hoopte op wat meer uitdagende puzzels. Dan niet korter de tijd of ineens een berg drek over de grond van de ruimte waar je dood aan gaat, maar gewoon echt lastige puzzels om op te lossen.
Als je nog niet alle puzzels hebt gedaan (inclusief het bonus materiaal) moet je je mond hierover dichthouden. :P

De 'campaign'-mode bevat hier en daar wel een puzzel die toch pittig is. Soms zelfs afhankelijk van timing. Natuurlijk maken ze deze puzzels niet extreem moeilijk: het moet wel leuk blijven voor de gemiddelde gamer.

Overigens denk ik dat er wel wat custom mods/maps uitkomen als echte breinbrekers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kaastosti schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:33:
Vind het vooral geweldig dat de hele game op 1600x1200 met alles op very high detail gewoon strak blijft werken. Dat het allemaal relatief kleine ruimtes zijn helpt daar ongetwijfeld bij, maar nu heb ik eindelijk ook eens het idee dat ik een goed systeem heb ;)

Ter vergelijking: Als ik Bioshock op 1024x768 speel met relatief lage details schokt dat vaak nog als een malle als het een beetje druk wordt... met een 7800GTS, 3Gb geheugen, draaiend op een Raptor schijf word ik daar een beetje droevig van.

Hm, ik draaide Bioshock op 1600x1200 met alles aan op een AMD3500+ 2GB DDR400 en een X1900XT, draaide altijd 25+ ..

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedverdemme, ontzettend leuk spel, heb nu de 18 missies uitgespeeld, en zag het einde van level 18 echt dus niet aankomen, de bonus missies bewaar ik nog even, en ik hoop echt dat er user created content op live terecht komt, zelfs als er voor zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Apie! schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:31:
Ik heb 't gisteren even snel geprobeerd, maar hij deed het niet helemaal bij mij. Ik kon in Portal wel de HL2 levels laden en dmv impulse 101 de portalgun krijgen en gebruiken, maar de audio samples klopten niet helemaal. Wat ik ook erg jammer vond was dat ik niet gewoon het spel (HL2) kon spelen met de portalgun, maar gewoon levels moest laden. Misschien kan dit op de eoa manier met eenscript ofzo, maar ik weet niet hoe :)

Ik had het liever andersom gezien: de portal gun in HL2 laden ipv HL2 in Portal laden :)
Dat laatste is vermoedelijk niet mogelijk, omdat er code nodig is om de portals te maken ;). Tenzij Portal natuurlijk een mod is op de source engine. Als dat laatste het geval is, dan moet er wel een touw aan vast te knopen zijn.

Dit is ook jammer
Sadly, NPC’s and enemies cannot pass through portals. However, almost all ammunition, from bullets shot to grenades tossed to objects flung with the gravity gun, can and will make their way through smoothly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Iemand al eens op een willekeurige pc monitor gekeken, daar komt tussen de regels door een recept voor Cake voorbij :P

/me heeft Portal inmiddels ook uitgespeeld :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:51:
Iemand al eens op een willekeurige pc monitor gekeken, daar komt tussen de regels door een recept voor Cake voorbij :P

* The Zep Man heeft Portal inmiddels ook uitgespeeld :'(
spoiler:
De één-na-laatste module van de A.I. die je in de brander dumpt geeft ook het recept voor taart. Of in ieder geval de benodigde ingrediënten.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 19-10-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:51:
spoiler:
spoiler:
Ah dát stond tussen die meuq, ik zag wel iets, en uiteraard iets met pie, maar niet dat :P

Spoiler die zooi anders ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 360 zijn de meeste textures niet scherp genoeg om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:16:
Op de 360 zijn de meeste textures niet scherp genoeg om te lezen.
Vraagje: speel je wel op een hogere resolutie (720p)?

spoiler:
Er zijn een aantal punten in het spel waar je -achter- het decor kan komen (hoort bij het verhaal). Kan je daar sommige teksten van de muren lezen? Een aantal zijn zelfs op de PC op de hoogste kwaliteit onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

het eindliedje _/-\o_
is dat ergens op mp3 terug te vinden toevallig?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
heb hm al ff google op portal_still_alive.mp3 zal wel wat opleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Boeboe schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:48:
het eindliedje _/-\o_
is dat ergens op mp3 terug te vinden toevallig?
Staat zelfs in dit topic ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

ff google op GCFScape

portal content.gcf

end song
root\portal\sound\music\portal_still_alive.mp3

radio loop
root\portal\sound\ambient\music\looping_radio_mix.wav

voila :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 19-10-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Yay voor custom maps ^^

Beetje zitten kloten met droids =p

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/8034/laz0rscf4.th.jpg

Excuses voor kwaliteit, had zo geen photoshop oid bij de hand.

*edit. nog ééntje ^^

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/9007/laz0rs2ir4.th.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door blaatschaaap op 20-10-2007 02:06 ]

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Zo, ook in 1 ruk uitgespeeld. Cool spel hoor.
The Zep Man schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:23:
[...]

spoiler:
Er zijn een aantal punten in het spel waar je -achter- het decor kan komen (hoort bij het verhaal). Kan je daar sommige teksten van de muren lezen? Een aantal zijn zelfs op de PC op de hoogste kwaliteit onleesbaar.
spoiler:
Bedoel je op die witte postertjes? De teksten die ik heb kunnen lezen zijn:
"A Trusted Friend In Science"
"Not Never But Now"
"Courage Is Not The Absence Of Fear"

Enne.. freaky deaky:
Afbeeldingslocatie: http://www.theglasseye.nl/stuff/stuff/various/Games%20Screenshots/Portal/hl2%202007-10-20%2001-31-03-87.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 20-10-2007 03:14 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Kloon portal?..... :P
Blijft voormij toch wel de grote verrassing van 2007!!

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
[...]

spoiler:
ik kom telkens deze tegen:
spoiler:
The cake is a lie
The cake is a lie
The cake is a lie
The cake is a lie

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

RocketKoen schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:00:
[...]

ik kom telkens deze tegen:
spoiler:
The cake is a lie
The cake is a lie
The cake is a lie
The cake is a lie
In één van de Testchambers:
spoiler:
Overal foto's van mensen met de Weighted Companion Cube over het hoofd geplakt. Erg grappig!
Prima te zien op 1280x1024 met voldoende details.

[ Voor 51% gewijzigd door Fl4pp13 op 20-10-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
babbaloerie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:00:
[...]

Staat zelfs in dit topic ergens...
orange.x schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:30:
Hiero, voor de liefhebbersch:
Still Alive
Radio Loop leuke beltoon denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Vandaag heb ik die orange box speciaal voor dat portal gekocht.
Heb ik gelijk het pakket compleet. Vanavond maar eens kijken hoe dit spel is :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

spoiler:
De muur teksten zijn prima te lezen, had het meer over te teksten op sommige beeldschermen, al denk ik dat die op een pc niet beter te lezen zijn dan op mijn schermpje..

Btw.. wellicht dat het al voorbij is gekomen, maar
spoiler:
die metalen dingen om haar voeten, ik neem aan dat die zijn tegen breuken ed. bij de vele valpartijen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rakkerzero schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:02:
Vandaag heb ik die orange box speciaal voor dat portal gekocht.
Heb ik gelijk het pakket compleet. Vanavond maar eens kijken hoe dit spel is :)
Kort.

..Maar heel gaaf, en grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
spoiler:
Ik zit vast. Geen idee welk level het precies is. Het is waar allemaal van die buizen bewegen. Echt een stuk van 10 bij elkaar. Onderin die kamer staat op de muur "here, met een pijltje naar boven" Ik zie alleen niet hoe ik die kamer uit kan komen omdat er bovenaan waar je heen moet allemaal hekken staan.

Iemand een goede tip voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:30:
spoiler:
Ik zit vast. Geen idee welk level het precies is. Het is waar allemaal van die buizen bewegen. Echt een stuk van 10 bij elkaar. Onderin die kamer staat op de muur "here, met een pijltje naar boven" Ik zie alleen niet hoe ik die kamer uit kan komen omdat er bovenaan waar je heen moet allemaal hekken staan.

spoiler:
Portals kan je gewoon door hekken heen schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:40:
[...]

spoiler:
Portals kan je gewoon door hekken heen schieten
spoiler:
Ja dat weet ik maar ik zie nergens een plek waar dat kan. Het is allemaal van dat spul waar je geen portal in kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

spoiler:

spoiler:
Je portal gun kan door gaas heenschieten ^^ als je helemaal bovenop de cilinders bent kan je ergens achter het gaas een portal maken (oppassen dat je niet geplet word door de cilinders =p)

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
blaatschaaap schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:42:
[...]

spoiler:
Je portal gun kan door gaas heenschieten ^^ als je helemaal bovenop de cilinders bent kan je ergens achter het gaas een portal maken (oppassen dat je niet geplet word door de cilinders =p)
Tnx ga het gelijk ff doen. Moet zo wel lukken denk ik :)

Edit: En gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

blaatschaaap schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:59:
Yay voor custom maps ^^

Beetje zitten kloten met droids =p

[afbeelding]

Excuses voor kwaliteit, had zo geen photoshop oid bij de hand.

*edit. nog ééntje ^^

[afbeelding]
omg. :X

Trouwens, even over dat portal in HL2 verhaal:

De Source engine wordt steeds geupdate.
Je hebt bijvoorbeeld de build van HL2, EP1, en nu dus EP2 en Portal.

Of portal en EP2 nou dezelfde build hebben is niet duidelijk, maar dat is niet zo van belang.

Wat wel van belang is is dat hoewel de engine steeds geupdate wordt met nieuwe features, blijven de oudere spellen nog steeds op de oudere engine draaien. Daarom kan je geen portalgun in HL2 importeren, deze zal niks doen. HL2 maps draaien echter wel in portal, want portal heeft gewoon een nieuwere versie van de Source engine die gewoon backwards compatible is met de oudere maps.

Nu zal er binnenkort vast wel een mod uitkomen waardoor je HL2 en misschien wel EP1 en 2 kan spelen met portalgun. Deze zal dan waarschijnlijk op de portal-source engine draaien.

[ Voor 48% gewijzigd door mace op 20-10-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Laatst online: 08-09 13:35
spoiler:

spoiler:
in een wereld met portals heeft een hek toch geen functie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

Btw.. wellicht dat het al voorbij is gekomen, maar
spoiler:
die metalen dingen om haar voeten, ik neem aan dat die zijn tegen breuken ed. bij de vele valpartijen?
Inderdaad.

Als je het spel uit heb gespeeld, kan je het spel nog een keer spelen met commentaar (leuke optie vind ik dat van Valve), en dan wordt dat juist een keer uitgelegd: eerst was het niet zo, maar om het begrip te vergroten ("hoe kan dat nou?") hebben ze die dingen in het spel gedaan.

Puur stijl-technische keuze: totaal geen inhoudelijke meerwaarde. Vind het een leuke touch.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Twhomp schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Inderdaad.

Als je het spel uit heb gespeeld, kan je het spel nog een keer spelen met commentaar (leuke optie vind ik dat van Valve), en dan wordt dat juist een keer uitgelegd: eerst was het niet zo, maar om het begrip te vergroten ("hoe kan dat nou?") hebben ze die dingen in het spel gedaan.

Puur stijl-technische keuze: totaal geen inhoudelijke meerwaarde. Vind het een leuke touch.
Ja, ze zeiden dat de playtesters het gek vonden dat ze echt kilometers kon vallen en toch niks breken, terwijl ze op blote voeten loopt. Daarom hebben ze die dingen er aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
harrald schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:59:
[...]

spoiler:
in een wereld met portals heeft een hek toch geen functie meer?
Het hek was het probleem niet. Het gebrek aan plekken om een portal te kunnen maken wel. Maar tis al opgelost :)

@MaCe1337. Die mod is er al. Kijk maar eens in het HL2 topic.

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/dump/1192720233.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 20-10-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:22:
[...]

Het hek was het probleem niet. Het gebrek aan plekken om een portal te kunnen maken wel. Maar tis al opgelost :)

[afbeelding]
dat is hl2 in portal spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

uitgespeeld en ik moet zeggen erg lache! vooral het einde :D

goed gedaan \o/

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:22:
[...]

[afbeelding]
Nee ik bedoel een echte mod, waarbij alles, inclusief de NPC's door de portal kan en je niet handmatig levels hoeft te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Npc door een portal laten lopen kan niet, of iemand moet de AI compleet herschrijven aangezien een Npc niet kan "zien" waar hij wel of niet doorheen kan. Dus dit zal denk ik niet gaan lukken. En trouwens, info_node word gebruikt door een Npc om zijn weg te vinden. Hoe wil je die dan verbinden door een Portal heen? Juist, ook dat moet herschreven worden. Veel werk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Kudos voor het concept, beetje "out of the box" is mijn eerste indruk!
Moeite waard om te proberen imo.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

MOAW schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:00:
Npc door een portal laten lopen kan niet, of iemand moet de AI compleet herschrijven aangezien een Npc niet kan "zien" waar hij wel of niet doorheen kan. Dus dit zal denk ik niet gaan lukken. En trouwens, info_node word gebruikt door een Npc om zijn weg te vinden. Hoe wil je die dan verbinden door een Portal heen? Juist, ook dat moet herschreven worden. Veel werk dus.
Ze hoeven er niet per sé door te lopen, maar volgens mij kunnen ze er ook niet door vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik heb vanmiddag the orange box gekocht, ben nu portal aan het spelen en dat gaat nu zo al een uurtje of 4 :+. Heel verslavend en ook het commentaar is ronduit droog humoristisch. In mijn ogen meer dan geslaagd. Ik vraag me af of dit ook met een leveleditor nog van wat bonuslevels voorzien kan worden ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

C.44 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:52:

[..]

Ik vraag me af of dit ook met een leveleditor nog van wat bonuslevels voorzien kan worden ?
Het antwoord daarop is al lang bekend: ja natuurlijk kan dit. Er zijn links en rechts al wat kleine probeerseltjes. En Valve maakt al hun games uitermate geschikt om te modden, zo ook Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

C.44 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:52:
Ik heb vanmiddag the orange box gekocht, ben nu portal aan het spelen en dat gaat nu zo al een uurtje of 4 :+. Heel verslavend en ook het commentaar is ronduit droog humoristisch. In mijn ogen meer dan geslaagd. Ik vraag me af of dit ook met een leveleditor nog van wat bonuslevels voorzien kan worden ?
http://portalmaps.net/browse.php

Zijn vast wel meer websites met custom maps ^^ google is your friend

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 20:23

J-P

Syntax erro....

Heb m net uit, geweldig, meer van deze games!!!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

TheZeroorez schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

Kort.

..Maar heel gaaf, en grappig :+
Ik heb gisteren een aantal levels gespeeld. Zit nu bij het tweede level waarmee met die androids in aanraking komt. Best lastig met die androids.
Best leuk spelletje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 21-10-2007 12:17 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Net uitgespeeld. Echt geweldig spel. En de donkere humor is ook erg leuk.

Nog wat screenshots (spoilers), hier.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

MaCe1337 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:13:
[...]

Ze hoeven er niet per sé door te lopen, maar volgens mij kunnen ze er ook niet door vallen.
Heb vannacht/ochtend eens zitten zoeken of er wel een manier is, maar er doorheen vallen zal ook niet gaan, zelfde verhaal (of het moet een ragdoll worden, dat werkt wel). Ben benieuwd of er misschien andere manieren zijn, alleen kom ik er zelf nu niet meer uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
@MOAW
spoiler:
Voor zover ik heb gezien vallen dingen er niet doorheen. Dingen als ammo-crates enzo blijven liggen. Je kan ze er wel doorheen gooien trouwens. Turrets vallen er altijd wel doorheen.
NPC's zullen uit zichzelf nooit door een Portal gaan, maar bijvoorbeeld Headcrabs (alle, denk ik) kan je wel door een portal laten springen (door een Portal te maken, ervoor te staan en dan de Headcrab te dodgen). Hoe het met portals onder bijvoorbeeld Combine zit weet ik niet, maar ik gok dat ze er gewoon doorheen vallen.
Edit: nope. Ook ragdolls blijven liggen. Oh, en je wil niet dat Vorts je chargen :P Dan crasht het een beetje :P

[ Voor 9% gewijzigd door Zsub op 21-10-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:52:
[...]

Deze had ik iets anders opgelost:
spoiler:
Stoeltje gehaad uit die kamer waar die raketturret zit te schieten, daarop gaan staan en door de schacht gekropen. :)

Ondertussen ook uitgespeeld. Een paar advanced geprobeerd, ééntje lukt me wel, maar de anderen vind ik toch wel erg moeilijk. :P Jammer inderdaad dat er zo weinig levels zijn, maar er is heel duidelijk een optie om meerdere levels toe te voegen in gebouwd, hopelijk stimuleert dat mensen om levels te gaan maken. Zou wel vet zijn. :D
Hehe, yep! heb ik ook gedaan:
spoiler:
Aantal van die computers (die op xboxxen lijken) gehaalt en op elkaar gestapelt.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Zsub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:14:
@MOAW
spoiler:
Voor zover ik heb gezien vallen dingen er niet doorheen. Dingen als ammo-crates enzo blijven liggen. Je kan ze er wel doorheen gooien trouwens. Turrets vallen er altijd wel doorheen.
NPC's zullen uit zichzelf nooit door een Portal gaan, maar bijvoorbeeld Headcrabs (alle, denk ik) kan je wel door een portal laten springen (door een Portal te maken, ervoor te staan en dan de Headcrab te dodgen). Hoe het met portals onder bijvoorbeeld Combine zit weet ik niet, maar ik gok dat ze er gewoon doorheen vallen.
Edit: nope. Ook ragdolls blijven liggen. Oh, en je wil niet dat Vorts je chargen :P Dan crasht het een beetje :P
spoiler:
Vorti die je charged bugged de AI, daarvoor zal je echt wat dingen moet aanpassen. Wist alleen niet dat headcrabs er ook doorheen gaan. Iig kan de AI nooit een "weg door een portal zoeken" aangezien dit erg lastig te realiseren is imo. En een combine kan er trouwens niet doorheen vallen, aangezien dit een boel animatie's vereist en wat coding wil het er nog enigziens gaaf uitzien.

Al eens fastzombie geprobeerd? die kunnen ook leuk zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

MOAW en Zsub waarom zetten jullie die dingen in een spoiler, ze spoileren toch niks over portal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Outerspace schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 04:05:
Dit zou inderdaad een gouden keus van Valve zijn als ze dit ook in multiplay gaan uitbrengen, wat een gaaf idee zeg _O_

* Outerspace gaat zitten afwachten en hopen dat er geen portal ligt in mijn bed :+
Tja, dan voel je de grond opeens onder je voeten wegzakken hè..

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Sommige levels zijn wel op te lossen op een manier die niet de bedoeling is :P
spoiler:
Zoals dit level (klik) bijvoorbeeld. Zoals je ziet sta ik al bij de uitgang terwijl de bol nog niet in de ontvanger zit. Ik had hier slechts2 portals voor nodig :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Acid_Burn schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:29:
Sommige levels zijn wel op te lossen op een manier die niet de bedoeling is :P
spoiler:
Zoals dit level (klik) bijvoorbeeld. Zoals je ziet sta ik al bij de uitgang terwijl de bol nog niet in de ontvanger zit. Ik had hier slechts2 portals voor nodig :)
spoiler:
De Ninja aanpak ja.
Alleen het sturen als je omhoog gaat en dan het platform raken is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Alien B.O.B. schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:17:
MOAW en Zsub waarom zetten jullie die dingen in een spoiler, ze spoileren toch niks over portal :?
Omdat het nogal offtopic is en Tweakers.net totaal geen game-modding forum heeft zover ik weet. Om mensen niet lastig te vallen met vaage teksten over de AI van de combine is de spoiler tag wel een uitkomst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Wat een MEESTERLIJK spel zeg _/-\o_

Net uitgespeeld... heerlijk origineel en kwa sfeer zeer goed geslaagd.
Kortom, z'n geld dubbel en dik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:26:
[...]

Nee ik bedoel een echte mod, waarbij alles, inclusief de NPC's door de portal kan en je niet handmatig levels hoeft te laden.
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Is er niet, een mod waarbij in HL2 alles met portals correct werkt is er gewoonweg (nog) niet. Het enige wat momenteel mogelijk is, is HL2 maps handmatig in Portal laden met wat omwegen ofzo. En dan nog werkt niet alles omdat de AI niet is aangepast op de portals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als je ook mijn vorige post erover had gelezen dan wist je dat ik zo'n mod verwacht. :>
Wildfire schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:36:
[...]
Is er niet, een mod waarbij in HL2 alles met portals correct werkt is er gewoonweg (nog) niet. Het enige wat momenteel mogelijk is, is HL2 maps handmatig in Portal laden met wat omwegen ofzo. En dan nog werkt niet alles omdat de AI niet is aangepast op de portals.
Het is idd erg lastig, ben ik volledig met je eens, maar misschien neemt iemand, of meerdere iemanden er de tijd voor.

[ Voor 54% gewijzigd door mace op 21-10-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Als het iemand boeit, trouwens, maar het staat ook wel bij de guide om de HL2 maps in Portal te krijgen:

De maps werken gewoon. Ook kan je naar de volgende map toe (door gewoon het level uit te spelen, dat is). Punt is dat je soms op vrij gruwelijke wijze triggers kan omzeilen met de portals. Dan kan het zijn dat je terug moet om alsnog de trigger af te laten gaan.
Het is onduidelijk op welk oppervlak Portals nu wel en niet kunnen. Over het algemeen kan je stellen dat als iets van steen is en recht er een Portal op kan, maar dit gaat niet altijd op. Ook kan het gebeuren dat je vast komt te zitten, half in de grond.
Voor zover ik heb kunnen zien gaan dingen pas door Portals als jij ze er doorheen gooit, uitzonderingen zijn kratjes/kisten/pallets. Ik heb vanmiddag een testje gedaan door een Scanner door een Portal tegen het plafond kapot te schieten met de gravgun. De onderdelen vallen niet terug door het Portal (maar als je ze oppakt en er doorheen gooit wel).
NPC's zullen vrijwillig niet door een Portal gaan. Ze zullen je ook niet zien door een Portal. Ze lopen er - voor zover ik gezien heb - ook gewoon overheen. Ragdolls (in ieder geval die van CP's) vallen er ook niet door. Je kan wel headcrabs zover krijgen erdoor te springen (door voor een Portal te gaan staan en dan vlug aan de kant te springen). Fast Zombies zal het gok ik ook mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 13-09 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bleh ik zit vast :(
dacht al dit gaat te makkelijk, ik ben bij 15 of 16 ofzo

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
Maak dan op zijn minst een screenshot van waar dat je vastzit, dan kunnen we tips geven etc.

Alleen lvl 18 was een tijd mee bezig, maar de rest was best makkelijk te doen.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

hier stond onzin.

[ Voor 98% gewijzigd door mace op 21-10-2007 21:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste