Nofi, maar volgens mij kun jij ook even een paar pagina's terugbladeren. Ik doel namelijk op een paar specifieke headphones. hier. . Zelf heb ik ook de Panasonic HJE50, maar door het kwijtraken van de plugjes, kan ik ze niet meer gebruiken. De geluidskwaliteit vond ik daarintegen wél goed. Vergeleken met de populaire dopjes zoals de sennheisers, sony ex71 ed. hebben ze minder bas, maar veel meer detail in midden en hoog.Jazco2nd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:16:
[...]
Ik heb de Panasonic RP-HJE50 en die kan dat niet. Ook is het geluid daarvan lang niet zo geweldig. Mijn oude Sennheiser MX400 zijn nog beter. Ik heb een uitgebreide post daarover geschreven ook ivg de Creatives. Dus dat is echt een afrader hoor.
Ik heb nu de philips mx71 is het een verbetering om de shure e2c te kopen? Ik ben ook van plan een nieuwe mp3speler te kopen waarschijnlijk een sony of een iaudio zou dit echt schelen qua geluid?
Upside down
dat is niet helemaal waar.......... Stel je gaat meteen voor de E500's dan krijg je na een tijdje toch weer upgraderitus. En dan valt er niet zo heel veel meer te upgraden maar blijft de drang om te upgraden. Je wilt altijd wat beters.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:08:
[...]
Hele goeie vraag! Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je (flap-technisch gezien) meteen voor het 'beste' moet gaan. Ik ben door het hele up-grade proces gegaan om uiteindelijk bij de E500 (AKA €500) uit te komen. Als ik dat meteen had gedaan dan had me dat aardig wat €/$ bespaard. Als je telkens kleine upgrade stapjes doet dan ben je per saldo meer kwijt. En wederom put ik uit eigen ervaring als ik zeg dat je na een half jaar tóch weer op zoek gaat naar beter
![]()
De E500's zijn verreweg de beste doppen die ik ooit gehoord heb en als je de standaard iPod doppen gewend bent dat raad ik je aan om even te gaan zitten voordat je ze indoet en uittest....
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd
LOLExphy schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:53:
[...]
dat is niet helemaal waar.......... Stel je gaat meteen voor de E500's dan krijg je na een tijdje toch weer upgraderitus. En dan valt er niet zo heel veel meer te upgraden maar blijft de drang om te upgraden. Je wilt altijd wat beters.
Maar voor de die-hard upgrader bijft er altijd iets te verbeteren, don't you worry.
Laat je line out van de iPod vebouwen ($200) en hang er, via een kabel (€80) een portable versterker (€250) aan. Mogelijkheden genoeg (helaas

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 20:17 ]
Verwijderd
ja idd, ik had ook eerst normale oordopjes, toen mx500, toen EP630 en nu Shure e2, en upgrade mogelijkheden genoeg
Ik denk ook als je ipod oordopjes gewend bent, is het al zo'n groot verschil als je shure e2 in doet laat staan e500 (heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar als ik dat zo hoor van iedereen is die nog stukken beter als de shure e2)
Lol @ post hierboven
ben je ook
als je dat doet ik vind e2's al veel te duur
Ik denk ook als je ipod oordopjes gewend bent, is het al zo'n groot verschil als je shure e2 in doet laat staan e500 (heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar als ik dat zo hoor van iedereen is die nog stukken beter als de shure e2)
Lol @ post hierboven

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 20:33 ]
Verwijderd
Wacht maar totdat je het gehoord hebtVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:31:
Lol @ post hierbovenben je ook
als je dat doet ik vind e2's al veel te duur
Verwijderd
Absoluut! Als geluidskwaliteit voor jou primeert dan raad ik je het merk iAudio van harte aan. Sony is ook behoorlijk goed, maar dan zit je wel met erg omslachtige software opgescheept. De Shure E2c is een leuke IEM, vooral voor de bas-freaks. De E3 - die ik zelf bezit - heeft een minder nadrukkelijke bas-weergave, maar wel een meer uitgebalanceerd geluid. Je moet voor jezelf maar uitmaken welk type weergave jij verkiest. Alvast veel luisterplezier!Craytahar schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:31:
Ik heb nu de philips mx71 is het een verbetering om de shure e2c te kopen? Ik ben ook van plan een nieuwe mp3speler te kopen waarschijnlijk een sony of een iaudio zou dit echt schelen qua geluid?
... tot je dat bereikt dat je denkt ... is het beter of alleen anders?Exphy schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:53:
[...]
dat is niet helemaal waar.......... Stel je gaat meteen voor de E500's dan krijg je na een tijdje toch weer upgraderitus. En dan valt er niet zo heel veel meer te upgraden maar blijft de drang om te upgraden. Je wilt altijd wat beters.
zoals ue10pro vs es2
of voor thuis
Omega II vs orpheus
portable ben ik er uit hoor, als mn es2 verrot gaat (heb ik een infarct) dan is de volgende ook een es2.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
heej mensen,
heeft iemand hier ervaringen met de sony MDR-EX90´s?
ik heb de sony MDR-NC022´s en die lijken wel verdacht veel op de MDR-EX90.
ik vraag me nu af hoe ze met elkaar vergelijken qua geluidskwaliteit.
weet iemand het misschien?
greetz
ik heb de sony MDR-NC022´s en die lijken wel verdacht veel op de MDR-EX90.
ik vraag me nu af hoe ze met elkaar vergelijken qua geluidskwaliteit.
greetz
Misschien voor sommige hier interresant:
http://samenkopen.net/action_products/45582
Een samenkoop actie van de shure oordopjes, veel en veel lager dan je in de winkel koopt. Het is btw geen actie van mij/iemand die ik ken en ik ga er zelf geen gebruik van maken omdat ik zelf al shure e2c heb.
Ik dacht dat sommige mensen hier er wel gebruik van konden maken dus daarom
.
http://samenkopen.net/action_products/45582
Een samenkoop actie van de shure oordopjes, veel en veel lager dan je in de winkel koopt. Het is btw geen actie van mij/iemand die ik ken en ik ga er zelf geen gebruik van maken omdat ik zelf al shure e2c heb.
Ik dacht dat sommige mensen hier er wel gebruik van konden maken dus daarom
Weet alleen van wat ik meerdere malen gehoord heb, dat de EX90 meer midden heeft en de bass wat gecontroleerder is (in vergelijking met EX71).UMD schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:33:
heej mensen,
~
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Zelf heb ik de sony MDR EX90 LP en ben hier zeer tevreden over. Wanneer ze spelen voel ik ze niet eens in mijn oren zitten. Het geluid is uitstekend te noemen. Qua ruisonderdrukking valt het wel een beetje tegen, maar volledig afgesloten zitten van de buitenwereld zegt me niet echt veel. Ze zijn nog goed te horen op de bus of in de trein. Het lederen opbergtasje is ook zeer leuk. Kortom, ik ben er uiterst tevreden over.blmp schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:29:
[...]
Weet alleen van wat ik meerdere malen gehoord heb, dat de EX90 meer midden heeft en de bass wat gecontroleerder is (in vergelijking met EX71).
Ik heb nu al een hele tijd lopen blazen op mijn ep630's maar het werkt echt niet
.Ik denk dat ik maar is contact op ga nemen met creative.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar oordopjes ter vervanging van mijn iPod dopjes. Nu wil ik wel iets beters maar ik wil geen in-ear dopjes. Ik wil dus gewoon hetzelfde type weer hebben. Ik merk alleen dat er bijna alleen maar over in-ear dopjes wordt gesproken of hele goedkope dopjes. Ik zoek dus iets beters dan de Sennheiser MX400/MX500. Budget gaat tot ongeveer €50,-. Althans ik denk niet dat meer dan €50,- meerwaarde kan bieden i.v.m. omgevingsgeluid en kwaliteit van de muziek.
Ik zie dat de Sony MDR-E888 goede dopjes zijn maar deze zijn niet meer echt makkelijk te verkrijgen in Nederland zo ver ik weet. Verder heb ik gekeken naar de Beyerdynamic DTX 20 wat mij wel wat leek alleen is daar weinig informatie over te vinden. Ik kan maar weinig dopjes vinden die wat duurder/beter zijn dan de €15,- modellen zonder dat ik op een in-ear uitkom.
Heeft iemand nog advies of tips?
Ik zie dat de Sony MDR-E888 goede dopjes zijn maar deze zijn niet meer echt makkelijk te verkrijgen in Nederland zo ver ik weet. Verder heb ik gekeken naar de Beyerdynamic DTX 20 wat mij wel wat leek alleen is daar weinig informatie over te vinden. Ik kan maar weinig dopjes vinden die wat duurder/beter zijn dan de €15,- modellen zonder dat ik op een in-ear uitkom.
mensen, (niet op G-force bedoeld)
als we het hebben over goede oordoppen qua geluidskwaliteit kunnen we zeggen dat IEM's meestal DE oplossing zijn.
wil je echt het beste van het beste, veel mensen denken dan gelijk aan SHURE o.i.d.
maar dan is DIT wat je moet hebben:
http://www.meineohren.de/artikel/artikel_16857.html
beetje aan de dure kant, maar dan heb je ook wat.
greetz
als we het hebben over goede oordoppen qua geluidskwaliteit kunnen we zeggen dat IEM's meestal DE oplossing zijn.
wil je echt het beste van het beste, veel mensen denken dan gelijk aan SHURE o.i.d.
greetz
Juist niet de ES3UMD schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:01:
mensen, (niet op G-force bedoeld)
greetz
http://cgi.ebay.com/SONY-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItemVerwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:44:
Ik ben op zoek naar oordopjes ter vervanging van mijn iPod dopjes. Nu wil ik wel iets beters maar ik wil geen in-ear dopjes. Ik wil dus gewoon hetzelfde type weer hebben. Ik merk alleen dat er bijna alleen maar over in-ear dopjes wordt gesproken of hele goedkope dopjes. Ik zoek dus iets beters dan de Sennheiser MX400/MX500. Budget gaat tot ongeveer €50,-. Althans ik denk niet dat meer dan €50,- meerwaarde kan bieden i.v.m. omgevingsgeluid en kwaliteit van de muziek.
Tja...veel meer dan eBay zit er toch niet op denk ik. Zorg dat je een Paypal account krijgt (kan met creditcard en met gewone rekening gevuld worden) en oor 40 euro (incl. verzendkosten) heb je deze oordopjes in huis...
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
heb die shure e2 nu een paar dagen, goede dopjes ben alleen nog aant kloten welke opzet stukjes ik nou moet gebruiken (ben er nog steeds niet over uit
) alleen ik heb wel last dat er gewoon stukken oorsmeer spontaan uit me oor vallen
is dit normaal?
Oren beter reinigenVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:54:
heb die shure e2 nu een paar dagen, goede dopjes ben alleen nog aant kloten welke opzet stukjes ik nou moet gebruiken (ben er nog steeds niet over uit) alleen ik heb wel last dat er gewoon stukken oorsmeer spontaan uit me oor vallen
is dit normaal?
------------------------------------------------
Iemand bekent met Klik
Op de foto ziet het er wel brak uit. Maar ze claimen wel de 2 jaar garantie.
199 is niet duur voor de E4's
[ Voor 24% gewijzigd door Nyana op 08-01-2007 20:14 ]
Verwijderd
Hoe beviel de overstap van EP-630 naar E2? Ik ben er nu een beetje naar het kijken namelijk, heb nu de EP-630. Dingen die me aantrekken zijn: - model draad over oor heen, - verbeterde geluidskwaliteit, - om zelf een product van Shure te hebben is toch wel vetVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:31:
ja idd, ik had ook eerst normale oordopjes, toen mx500, toen EP630 en nu Shure e2, en upgrade mogelijkheden genoeg

Mijn ervaring is wel dat in-ears beter blijven zitten als er (veelNyana schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:55:
[...]
Oren beter reinigen![]()
------------------------------------------------
Iemand bekent met Klik
Op de foto ziet het er wel brak uit. Maar ze claimen wel de 2 jaar garantie.
199 is niet duur voor de E4's

leoaq.fm // Jeune Loop
Op zich is dat niet zo vreemd. Zoals je weet probeert het lichaam alles wat er niet in thuishoort af te stoten. Door de aanwezigheid van IEM's worden de in het oor aanwezige kliertjes gestimuleerd om (nog) meer smeer te produceren dan ze normaal al doen. Dat betekent dus vaker schoonmaken.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:54:
heb die shure e2 nu een paar dagen, goede dopjes ben alleen nog aant kloten welke opzet stukjes ik nou moet gebruiken (ben er nog steeds niet over uit) alleen ik heb wel last dat er gewoon stukken oorsmeer spontaan uit me oor vallen
is dit normaal?
Verwijderd
Goede overstap naar mijns inzien. Verbeterde punten zijn vooral de bass, de shure heeft een veel zuivere bass dan de ep630 en het stereo effect. Veel duidelijkere en zuivere overgangen van links naar rechts en andersom. Ik moet alleen wel wennen aan het inzetten van die dopjes en de shures blokken nog meer het omgevings geluid wat voor mij wel een beetje nadeel is.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:06:
[...]
Hoe beviel de overstap van EP-630 naar E2? Ik ben er nu een beetje naar het kijken namelijk, heb nu de EP-630. Dingen die me aantrekken zijn: - model draad over oor heen, - verbeterde geluidskwaliteit, - om zelf een product van Shure te hebben is toch wel vet(werk er veel mee in showtechniek etc.).
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben opzoek naar zo goedkoop mogelijke oordopjes die aan deze eisen voldoen:
liefst semi-in-ear, anders gewoon in-ear
goedkoop
redelijke geluidskwaliteit
zelf heb ik niks kunnen vinden, de creative ep630 kwam het dichst in de buurt alleen vind ik 30 euro nog steeds erg prijzig 20 euro of lager zou toch wel prettig zijn.
edit: ik heb ook nog de koss plug gevonden, maar deze word hier op got afgeraden vanwege slechte bouwkwaliteit, toch?
goedkoop
zelf heb ik niks kunnen vinden, de creative ep630 kwam het dichst in de buurt alleen vind ik 30 euro nog steeds erg prijzig 20 euro of lager zou toch wel prettig zijn.
edit: ik heb ook nog de koss plug gevonden, maar deze word hier op got afgeraden vanwege slechte bouwkwaliteit, toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Aapiethaaap op 10-01-2007 07:35 ]
BUH
Mjah. maar wat wil je voor 20 euro. Met zo'n budget mag je niet al te veel verwachten.Aapiethaaap schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:08:
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben opzoek naar zo goedkoop mogelijke oordopjes die aan deze eisen voldoen:
goedkoop
nee, maar het gaat er gewoon om dat ze in mijn oor blijven zitten, verder hoef ik niks speciaals. Ik heb nogal flaporen dus ik moet echt zo een ding hebben dat in mijn oor zit, anders blijft hij helemaal niet zitten. (veel) meer zoek ik niet echt in een oordopje, alleen als ik veel geld moet uitgeven kan het net zo goed ook meteen goede geluidskwaliteit zijn.
edit: ik heb nog iets gevonden, ze zijn van logitech zie hier: http://www.kijkshop.nl/in...fdgroepID=&intSubgroepID=
er staat alleen geen nummer bij dus ik kan niet naar reviews zoeken, ook is op de logitech site niks te vinden.
edit2: het blijkt de logitech playgear stealth te zijn, 8,50 in de pricewatch, ik ga binnenkort naar de kijkshop waar ik ook mijn zen v ga halen. Daar hebben ze hem als het goed is wel, reviews vinden hem goed(http://www.gamerz-edge.com/psp/reviews/stealth.html) ik zal mijn bevindingen ook hier posten. Hij is ontworpen voor de psp maar word ook gewoon voor anerde mediaplayers gebruikt.
edit3: hij stond dus gewoon in de startpost als link alleen was die dood
edit: ik heb nog iets gevonden, ze zijn van logitech zie hier: http://www.kijkshop.nl/in...fdgroepID=&intSubgroepID=
er staat alleen geen nummer bij dus ik kan niet naar reviews zoeken, ook is op de logitech site niks te vinden.
edit2: het blijkt de logitech playgear stealth te zijn, 8,50 in de pricewatch, ik ga binnenkort naar de kijkshop waar ik ook mijn zen v ga halen. Daar hebben ze hem als het goed is wel, reviews vinden hem goed(http://www.gamerz-edge.com/psp/reviews/stealth.html) ik zal mijn bevindingen ook hier posten. Hij is ontworpen voor de psp maar word ook gewoon voor anerde mediaplayers gebruikt.
edit3: hij stond dus gewoon in de startpost als link alleen was die dood
[ Voor 54% gewijzigd door Aapiethaaap op 10-01-2007 17:02 ]
BUH
En heb je ze al binnen? Ben ook benieuwd naar jouw mening/ervaringen met de Vibe'swjvd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:18:
Hey Skillz,
Denk dat we allemaal wel benieuwd zijn naar je ervaringen....
Verw8 de mijne vadaag of morgen binnen
Verwijderd
Net m'n E2C's binnen gehad
Echt wel een stap omhoog van m'n EP-630's. Eerste wat me opviel was een veel gedetailleerdere bas. Ze moeten nog wel even inspelen, maar klinken al heerlijk.
Die Sennheiser MX400 is helemaal zo slecht nog niet! Ik heb de neiging om alle dopjes die budgettair nog een beetje te veroorloven zijn, eens te willen proberen. Laatst dus ook die Sony MDR-E888 uit het verre oosten laten komen (Bluetin). Ik vond ze eigenlijk niet echt beter dan de MX400. En de draadjes zijn veel fragieler. Die zit dus nu bij m'n laptop. Ik heb ook de Shure E3 en E4. Van die twee ben ik ook niet echt kapot. Ze hebben in vergelijking met betere grote koptelefoons net zo goed gebreken als een MX400 bijvoorbeeld. Bij de E3 is dat het beperkte frequentiebereik in het hoog en bij zowel de E3 als de E4 zit er iets "hards" in het hoog. Niet echt mooi. Op een stereoset aangesloten zijn de Shures wel het beste, op mijn Sony HD3 en Sandisk E250 is het verschil al een stuk kleiner, zeker als je de equalizer zo instelt dat de aangesloten koptelefoon optimaal klinkt. Standaard heb ik nu de E4 op de Sony en de MX400 op de Sandisk. Ik wil ook nog wel eens de nieuwe Street MX51 proberen van Sennheiser. Benieuwd of die wat beter zijn dan de MX400.Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:44:
Verwijderd
Ik krijg binnenkort de CX300 binnen, ik gebruikte de M en L van de EP630, ik denk dat de maten bij de CX300 hetzelfde liggen (pin me er niet op vast). Ik wil ze eventueel ruilen tegen een van deze maten (of allebeiReef_91 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:24:
Heeft iemand small opzetstukjes over van zijn sennheiser cx300?
Ik ben de mijne kwijtgeraakt.
ik ben op zoek naar oordopjes die tevens extern geluid een beetje filteren.
Voor op de motor heb ik een soort earplugs die lijken op de tri flange dopjes in startpost, dus zoiets maar dan met speakers erin zodat ik op de radio de verkeersberichten kan horen zou ideaal zijn..
Ik ga een Creative Zen vision:M gebruiken.
Bij voorbaat dank voor tips.
Voor op de motor heb ik een soort earplugs die lijken op de tri flange dopjes in startpost, dus zoiets maar dan met speakers erin zodat ik op de radio de verkeersberichten kan horen zou ideaal zijn..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Als ik het goed begrijp ga je ze dus (ook) gebruiken als je je helm op hebt? Je zult dan iig dopjes moeten hebben die niet al te ver uitsteken.ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:21:
ik ben op zoek naar oordopjes die tevens extern geluid een beetje filteren.
Ik heb geen ervaring met IEM's i.c.m. een helm maar de EX71 van Sony vind ik zeer prettig 'liggen' in bed. Ze isoleren ook wel behoorlijk.
(Creative Zen vision:M --> zeer goede keuze!)
ik zie net dat je een accesories pack kan kopen voor de zen met daarin de EP630 earphones, sluiten die een beetje goed af (ivm windgeruis) en blijven ze wel goed genoeg zitten (zwak punt volgens startpost)?
Ik heb ze al een poosje. Ik vind ze beter als de sony 71's. Blijven bij mij goed zitten maarja dat kan verschillen per persoon. I.v.m. normale niet in ear dopjes sluiten ze het omgevingsgeluid goed genoeg af.ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:06:
ik zie net dat je een accesories pack kan kopen voor de zen met daarin de EP630 earphones, sluiten die een beetje goed af (ivm windgeruis) en blijven ze wel goed genoeg zitten (zwak punt volgens startpost)?
Ik heb vandaag de Shure's E4g besteld. Hoop deze morgen te ontvangen. zulke dopjes zouden nog beter het omgevingsgeluid moeten weren. ben benieuwd

Maar het gaat bij die dopjes meer om het geluid wat ze produceren natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Nyana op 12-01-2007 18:05 ]
dat schijnt bij die van creative ook wel good te zitten dus no worries daar.. buiten dat zal ik ze waarschijnlijk het meest in de trein en op de motor gebruiken dus ivm omgevings lawaai zal veel van de kwaliteit toch wegvallen..Nyana schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:04:
[...]
Maar het gaat bij die dopjes meer om het geluid wat ze produceren natuurlijk
Maar dan zou ik toch kiezen voor de CX300 aangezien die nog beter worden gevonden en zelfs worden vergeleken met de Shure's E2.ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:09:
[...]
dat schijnt bij die van creative ook wel good te zitten dus no worries daar.. buiten dat zal ik ze waarschijnlijk het meest in de trein en op de motor gebruiken dus ivm omgevings lawaai zal veel van de kwaliteit toch wegvallen..
zijn ook meteen 2,5 keer zo duur..Nyana schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:25:
[...]
Maar dan zou ik toch kiezen voor de CX300 aangezien die nog beter worden gevonden en zelfs worden vergeleken met de Shure's E2.

Vanmorgen mn E4g's binnen!!
Nu hebben ze zo'n 3 uur gespeelt. Ik weet dat dat nog te weinig is om ingespeeld te zijn. Dat "moet" minimaal 24 uur. Alleen i.v.m. de Creative 630 mis ik superveel lage tonen. die zijn er gewoon bijna niet. Verbeterd dit naarmate ze langer inspelen?
Nu hebben ze zo'n 3 uur gespeelt. Ik weet dat dat nog te weinig is om ingespeeld te zijn. Dat "moet" minimaal 24 uur. Alleen i.v.m. de Creative 630 mis ik superveel lage tonen. die zijn er gewoon bijna niet. Verbeterd dit naarmate ze langer inspelen?
Dat was bij mij ook zo met die Shure E4G's (daarvoor had ik de Sharp MD-33). Na een wat langere periode inspelen krijg je inderdaad wat meer lage tonen. Een groot deel heeft natuurlijk ook met een goede seal te maken, zoals hier in dit topic al vaak wordt aangegeven.
Een echt sterke bass zal je met deze dopjes sowieso niet krijgen. Ik vind de balans van de dopjes (ik heb ze nu 3 maanden) echt heerlijk en ik vind het ook niet erg dat er geen nadruk ligt op de lage tonen. Bij rock en rap muziek mis ik soms wel wat bass, maar met wat aanpassingen op de equalizer krijg je toch weer wat meer bass erin.
Wat je ook nog kunt doen is het maken van eigen foamies. Ik heb zachte foam oordoppen gebruikt, die voor mij beter isoleren, comfortabeler zijn dan die van Shure en ze geven een betere bass. Op Pagina 21 staat een beschrijving van mijn zelfgemaakte foamies.
Een echt sterke bass zal je met deze dopjes sowieso niet krijgen. Ik vind de balans van de dopjes (ik heb ze nu 3 maanden) echt heerlijk en ik vind het ook niet erg dat er geen nadruk ligt op de lage tonen. Bij rock en rap muziek mis ik soms wel wat bass, maar met wat aanpassingen op de equalizer krijg je toch weer wat meer bass erin.
Wat je ook nog kunt doen is het maken van eigen foamies. Ik heb zachte foam oordoppen gebruikt, die voor mij beter isoleren, comfortabeler zijn dan die van Shure en ze geven een betere bass. Op Pagina 21 staat een beschrijving van mijn zelfgemaakte foamies.
Verwijderd
Mijn SHE 9500 dopjes die bij mijn Philips HDD6320 MP3 speler werden geleverd zijn kapot.
In-ear dopjes vind ik veel fijner zitten, en kennelijk zijn de Sennheiser cx300's goed. Maar ik zou graag weten of de draad een beetje flink stevig is, bij mijn SHE 9500 kreeg ik een draadbreuk toen die tussen mijn rits kwam
. Ook raakte ik binnen een maand 2 van die sleeves kwijt en 1 scheurde, al heb ik die gemaakt met ducktape (kutwerk, ducktape plakt overal op, behalve op het rubber, dus ik heb er een strookje ducktape omheen gewikkeld en verhit met een föhn). Zitten die sleeves bij de CX300's beter vast?
Sennheiser CX300 komt zo ongeveer het vaakst voor in dit topic, maar als er betere zijn voor evenveel geldjes (30 euro is toch wel max.) zeg het me!
In-ear dopjes vind ik veel fijner zitten, en kennelijk zijn de Sennheiser cx300's goed. Maar ik zou graag weten of de draad een beetje flink stevig is, bij mijn SHE 9500 kreeg ik een draadbreuk toen die tussen mijn rits kwam
Sennheiser CX300 komt zo ongeveer het vaakst voor in dit topic, maar als er betere zijn voor evenveel geldjes (30 euro is toch wel max.) zeg het me!
De seal is wel goed. Ze klinken nu al beter als vanmorgen. ze hangen dan ook al sinds vanmorgen aan de hifi. ze klinken net als wat jij zei nog wel hol. Ik vind ze ook nog wat schel klinken. Maar er zit verbetering in.jaspervelders schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:00:
Edit:
28 uur ingespeeld met verschillende soorten muziek. Ze klinken zalig
Toen ze binnenkwamen dacht ik echt.. moet dit nou zoveel geld kosten?? Maar nu..
[ Voor 11% gewijzigd door Nyana op 14-01-2007 15:25 ]
Heb nu alweer een tijdje mn Shure E2c dopjes, ben er erg tevreden over! Ik merk wel dat je echt verslaafd raakt aan in-ears dopjes, heb ze constant in, en als deze 'op' zijn zal ik zeker kijken naar duurdere dopjes. Maar deze voldoen nog prima
Omdat de normale sleeves begonnen te irriteren, had ik op ebay van die zelf gemaakte foamies gekocht (zoals ook hier in het topic, van die snoepjes zeg maar). Maar dat was dus gewoon even wennen, na 2 dagen zaten de normale sleeves prima. Maar kreeg dus van de week die sleeves van ebay binnen, die gebruik ik nu toch maar, lekkere seal en goed comfortabel.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ttype=cross_promot_widget
^^ deze dus
Omdat de normale sleeves begonnen te irriteren, had ik op ebay van die zelf gemaakte foamies gekocht (zoals ook hier in het topic, van die snoepjes zeg maar). Maar dat was dus gewoon even wennen, na 2 dagen zaten de normale sleeves prima. Maar kreeg dus van de week die sleeves van ebay binnen, die gebruik ik nu toch maar, lekkere seal en goed comfortabel.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ttype=cross_promot_widget
^^ deze dus
ok iets duurder dan dat, maar ik vond ze hier:Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:00:
Waar krijg jij je creatives voor 20 euro dan?
http://www.ebuyer.com/UK/product/96408
en
http://www.ebuyer.com/UK/product/119118
Dus bijna 2x zo duur..
Verwijderd
Ik zoek voor mijn net gekochte Creative Zen V nog oordopjes. Ik wil er zo'n 30 euro aan uitgeven (max) en ze moeten in ieder geval een rechte plug hebben. Dus niet dat hij gebogen is waar de plug de speler in gaat (net als bij de standaard Zen dopjes zeg maar).
Ik heb zelf weinig kunnen vinden tot nu toe, maar kan iemand mij vertellen wat binnen dat budget goeie dopjes zijn MET rechte plug?
Ik heb zelf weinig kunnen vinden tot nu toe, maar kan iemand mij vertellen wat binnen dat budget goeie dopjes zijn MET rechte plug?
Creative EP 630.
Waar al zo ongeveer het halve topic over gaat (en staat bovendien ook nog eens in de TS).
Waar al zo ongeveer het halve topic over gaat (en staat bovendien ook nog eens in de TS).
Hier zou uw advertentie kunnen staan
hebben die een rechte plug?Maurii schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:08:
Creative EP 630.
Ik dacht dat die niet zoveel meer gemaakt werden omdat je daar eerder draadbruik mee krijgt.
Als je 2 sec. had gegoogled wist je dat die dingen een rechte plug hebben..
weet iemand of je importkosten betaald via Audio Cubes ?
op de creative site staat anders did plaatje:Yapser schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:25:
Als je 2 sec. had gegoogled wist je dat die dingen een rechte plug hebben..

en google geeft:
http://images.google.com/...eative+EP630+plug&spell=1
en hier staat ook duidelijk een foto met en gehoektje plug:
http://images.google.com/...:1970--2,DVFA:en%26sa%3DG
<edit>
Heb de mijne binnen, en het is idd een rechte plug..
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 18-01-2007 11:19 ]
Ze zitten in Japan dus in principe wel ja..kyddil schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:33:
weet iemand of je importkosten betaald via Audio Cubes ?
ik heb er 3 x wat besteld. En bij mn Pioneer HDJ-1000 mocht ik dus de import betalenToolkiT schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:56:
[...]
Ze zitten in Japan dus in principe wel ja..
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn Sennheiser CX300 binnen gekregen en besteld bij bol.com. Nu ben ik alleen geen garantiepapiertje gekregen, en de verpakking verschilt een beetje van de ´originele´. Er staat namelijk een Duitse tekst op het grijze gedeelte. Ik kan ook de plaatjes niet meer vinden hoe echt van nep te onderscheiden.
Ik heb hier ook een CX300, tijdje geleden besteld (maar niet bij Bol.com).Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:58:
Ik heb vandaag mijn Sennheiser CX300 binnen gekregen en besteld bij bol.com. Nu ben ik alleen geen garantiepapiertje gekregen, en de verpakking verschilt een beetje van de ´originele´. Er staat namelijk een Duitse tekst op het grijze gedeelte. Ik kan ook de plaatjes niet meer vinden hoe echt van nep te onderscheiden.
De verpakking heb ik ook bewaard maar daar staan teksten op in zes talen, engels, duits, frans, nederlands, italiaans en spaans.
Het artikel nummer bij mij is: 500830, streepjes code: 4 044156 013848
Het gebeurd wel vaker dat bedrijven spullen uit andere landen halen omdat ze daar goedkoper zijn (digitale camera's wirden via internet bijvoorbeeld vaak aangeboden met Duitse handleidingen ed)Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:58:
Ik denk dat dat eerder het geval is hier dan dat je een namaak setje hebt gekregen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zou kunnen, maar waarom zou de CX300 (in dit geval) in Duitsland goedkoper zijn dan hier?fsfikke schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:32:
[...]
Het gebeurd wel vaker dat bedrijven spullen uit andere landen halen omdat ze daar goedkoper zijn (digitale camera's wirden via internet bijvoorbeeld vaak aangeboden met Duitse handleidingen ed)
Ik denk dat dat eerder het geval is hier dan dat je een namaak setje hebt gekregen.
Het gaat hier niet om een artikel met uitgebreide handleiding o.i.d. waardoor de drukkosten van documenten in het nederlands kostbaar zouden zijn.
De BTW e.d. is vrijwel gelijk in Europe zodat je met verzendkosten erbij niet veel verschil in prijs hebt. De CX300 kost in Duitsland ook rond de € 40, net als hier.
Misschien dat je het uit Korea/Japan/China/Taiwan o.i.d. iets goedkoper kunt krijgen maar dat zit je met hogere verzendkosten en mogelijke importheffingen.
Verwijderd
Het lijkt me toch sterk dat bol.com valse oordopsetjes naar z'n klanten verstuurd. Ik ben op het moment mijn oordopjes nog aan het inspelen, maar ik zal luisteren of ze slecht klinken.fsfikke schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:32:
[...]
Het gebeurd wel vaker dat bedrijven spullen uit andere landen halen omdat ze daar goedkoper zijn (digitale camera's wirden via internet bijvoorbeeld vaak aangeboden met Duitse handleidingen ed)
Verwijderd
Merk jij een verschil tussen deze en die van de 'originele' verpakking? Waar heb jij hem gekocht?HoppyF schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb hier ook een CX300, tijdje geleden besteld (maar niet bij Bol.com).
De verpakking heb ik ook bewaard maar daar staan teksten op in zes talen, engels, duits, frans, nederlands, italiaans en spaans.
Het artikel nummer bij mij is: 500830, streepjes code: 4 044156 013848
Ik heb nu enkle dagen de Shure E4g. Alleen wat me wel tegenvalt is dat sss geluiden erg scherp eruit komen. Wowel op de hifi als op de iPod. En dan staat het nog niet zo hard. is dit normaal? Ze hebben nu ong. een uur of 40 gespeelt.
Wat was je hiervoor gewend?
Je hoofd moet ook wennen aan de nieuwe dopjes, die moet je ook inspelen.
EP 630. Die hebben een betere bassweergave. Wat ze niet zozeer beter/slechter maakt btw. Maar dat waren goeie dopjes voor lage weergave imo.LightYears schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:55:
Wat was je hiervoor gewend?
Verwijderd
Hmm...iets met bomen en een bos...dus hier komt mijn brandende vraag:
Ik ben onlangs mijn sony MDR ex71-sl's kwijt geraakt.....geen idee hoe, maar ik wil natuurlijk wel nieuwe en uiteraard betere oordopjes! Een geluk bij een ongeluk was dat Sabientje me eens goed gezind was en ik mijn rekening weer gevuld heb met wat pokercentjes. Maar goed dit is allemaal niet belangrijk.....ik wil nieuwe! Dus hieronder de oordopjes waarvan ik denk van joa...dat is wel wat..en aan jullie om mij te helpen met prijs/kwaliteit etc..
Etymotic Research ER6i Isolator Earphones á $82.84
Etymotic Research ER6 Isolator Earphones $75.44
Shure E2c-n Sound Isolating Earphones $79.99
Ultimate Ears Super.fi 3 Studio Earphones $79.99
Sony's MDR-NC11 Noise Canceling Fontopia(R) Ear-Bud Headphones $67.79
V-MODA Vibe Earbuds - Flashback Chrome $85.46
Altec Lansing inMotion iM716 Headphones $104.99
Nou zeg... het heeft even gekocht om ze bijelkaar te zoeken....Dit zijn dus een aantal voorbeelden van merken en types die mij enigszins bekend zijn. Ik sta zeker open voor alternatieven. Mijn budget ligt rond de 80 dollar. Ik heb de Altec erbij gezet, omdat mocht deze bijvoorbeeld veel beter zijn ik erover na zal gaan denken.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van een keuze. Ik luister overigens voornamelijk Rock, Trance en Dance...een goede bass vind ik vaak wel fijn. Mijn oude sony's waren daar ook wel goed in. Nouja ik brei een eind aan de mail en ga in spanning afwachten op de reacties! Oja voor degene die niks te doen hebben.....rara op welke site heb ik gekeken???
Ik ben onlangs mijn sony MDR ex71-sl's kwijt geraakt.....geen idee hoe, maar ik wil natuurlijk wel nieuwe en uiteraard betere oordopjes! Een geluk bij een ongeluk was dat Sabientje me eens goed gezind was en ik mijn rekening weer gevuld heb met wat pokercentjes. Maar goed dit is allemaal niet belangrijk.....ik wil nieuwe! Dus hieronder de oordopjes waarvan ik denk van joa...dat is wel wat..en aan jullie om mij te helpen met prijs/kwaliteit etc..
Nou zeg... het heeft even gekocht om ze bijelkaar te zoeken....Dit zijn dus een aantal voorbeelden van merken en types die mij enigszins bekend zijn. Ik sta zeker open voor alternatieven. Mijn budget ligt rond de 80 dollar. Ik heb de Altec erbij gezet, omdat mocht deze bijvoorbeeld veel beter zijn ik erover na zal gaan denken.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van een keuze. Ik luister overigens voornamelijk Rock, Trance en Dance...een goede bass vind ik vaak wel fijn. Mijn oude sony's waren daar ook wel goed in. Nouja ik brei een eind aan de mail en ga in spanning afwachten op de reacties! Oja voor degene die niks te doen hebben.....rara op welke site heb ik gekeken???
Ik heb sinds een maand de Sony MDR ex85-SL en die bevallen mij echt perfect. Ik heb ze besteld bij audiocubes.com voor nog geen 55 Euro.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik heb hier volgens mij de originele verpakking (Sennheiser CX300)Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:08:
[...]
Merk jij een verschil tussen deze en die van de 'originele' verpakking? Waar heb jij hem gekocht?
Ik heb hem gekocht bij BestelICT.nl (voor € 41 een paar weken geleden).
Aangezien je van een goede bass houdt, kan ik je nu al vertellen dat je de V-Moda Vibe's kan vergeten. Ik ben van de EX71SL's naar de Vibe's gegaan en dat was wel even slikken. Ik heb nu ook de CX300 (Sennheiser) en kan ik je zeker aanraden, strakker dan de EX71SL's. Verder heb ik begrepen dat de E2C van Shure ook een goede bass hebben (maar zelf nooit gehoord). Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat hoe duurder de doppen hoe minder de bassen zullen worden, maar je krijgt er wel een meer evenwichtig geluid voor terug.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 02:51:
Verwijderd
Om een lang verhaal kort te houden:Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 02:51:
Als je de nadruk vooral op de bass wil hebben dan zou ik voor de ER6i gaan.
Wil je IEM's die meer in ballans zijn v.w.b. lage-, midden- en hoge tonen, dan zijn de Altec's in die prijsklasse echt een 'koopje'.
Kijk voor vergelijkingen en reviews op Head-Fi (voor degene die niks te doen hebben
Verwijderd
Hey bedankt voor de reacties... Op zich heb ik wel zoeits dat ik voor de prijs van de CX300 qua prijs/kwaliteit goede doppen heb. Twijfel alleen of bijvoorbeeld een aantal extra dollartjes echt betere oordopjes opleveren.
Nog een vraag over de altec's...is er een groot verschil tussen de iM716 en de:
Altec Lansing inMotion iM616 Headphones die $79.99 kosten.
Hmm nouja ik blijf nog even lekker twijfelen, hulp hierbij is zeer welkom!
Nog een vraag over de altec's...is er een groot verschil tussen de iM716 en de:
Altec Lansing inMotion iM616 Headphones die $79.99 kosten.
Hmm nouja ik blijf nog even lekker twijfelen, hulp hierbij is zeer welkom!
Huh, meen je dat nou. De ER6i staat daar nou niet echt om bekend. Ik zou uit het rijtje kiezen voor de Shure E2 of de CX300/EP630.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:49:
[...]
Om een lang verhaal kort te houden:
Als je de nadruk vooral op de bass wil hebben dan zou ik voor de ER6i gaan.
Wil je IEM's die meer in ballans zijn v.w.b. lage-, midden- en hoge tonen, dan zijn de Altec's in die prijsklasse echt een 'koopje'.
Kijk voor vergelijkingen en reviews op Head-Fi (voor degene die niks te doen hebben)
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bah...
* Wormaap is één van de flex-sleeves van z'n E3 kwijt, en het zakje met reservezut ook.
Als ik online kijk, zie ik ze alleen per 5 sets staan, voor 23 euro + verzendkosten
Niemand die een setje medium flexsleeves (de grijze dus
) kwijt wil?
* Wormaap is één van de flex-sleeves van z'n E3 kwijt, en het zakje met reservezut ook.
Als ik online kijk, zie ik ze alleen per 5 sets staan, voor 23 euro + verzendkosten

Niemand die een setje medium flexsleeves (de grijze dus
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
Je hebt gelijk, de E2 heeft véél bass maar naar mijn smaak een beetje té. Het wordt in mijn oren al snel modderig. De ER6i heeft een 'strakkere' bass IMO.Hoedje schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:46:
[...]
Huh, meen je dat nou. De ER6i staat daar nou niet echt om bekend. Ik zou uit het rijtje kiezen voor de Shure E2 of de CX300/EP630.
Wellicht staat hier wat voor je!Wormaap schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:11:
Bah...
Niemand die een setje medium flexsleeves (de grijze dus) kwijt wil?
http://samenkopen.net/action_products/45582/28043
Medium sleeves, 1 setje, voor €2.10!
Verwijderd
Weet iemand een webshop (in Nederland) weer ik de Etymotics ER-6i kan bestellen?
Afgezien van de coolblue shops natuurlijk, waar ze ten eerste veel te duur zijn en ten tweede al een tijden niet op voorraad zijn.
Afgezien van de coolblue shops natuurlijk, waar ze ten eerste veel te duur zijn en ten tweede al een tijden niet op voorraad zijn.
Verwijderd
Heb een aantal verhalen gelezen over de V-Moda Vibe en Bass Freq. Heb nu zelf de Vibe Flashback Chrome, en klinken geweldig. Heb de Bass Freq's ook gehoord, wat een ontzettende bass weergave! De Vibe's zijn erg gedefinieerd in het laag en weergavegetrouw in het midden en hoog. BTW zien ze er vet uit!! Is ook een Nederlandse site: www.v-moda.nl. Kon ze in Soest beluisteren, zit hier om de hoek
Ik heb bij mijn telefoon oordopjes gekregen, maar de rechter kant is een stuk langer dan de linkerkant. Dit zie ik de laatste tijd wel vaker.
Weet iemand hoe ik deze oordopjes om doe?
You dream it, I live it.
dat is zodat je ze achterlangs over je nek kan hangen als ze niet in je oren zitten..Meddow schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:17:
Ik heb bij mijn telefoon oordopjes gekregen, maar de rechter kant is een stuk langer dan de linkerkant. Dit zie ik de laatste tijd wel vaker.
Ik heb de Creative EP-630 aangeschaft een tijdje geleden, maar nu valt mij op dat een duidelijke S klank, de oortjes heel er sissen, dat geluid gaat echt door merg en been als ik hem op een redelijk volume heb staan. Iemand een idee hoe er vanaf te komen? Ze hangen aan een iPod Nano 2GB 2nd Gen
Burp
Daar heb ik inderdaad ook last van met mijn EP-630 oordopjes, vooral bij tracks van jack johnson. Maar misschien ligt het wel aan de combinatie met de iPod Nano want die gebruik ik namelijk ook (4GB 1st Gen), of aan de slechte mp3 kwaliteit. Ik zal eens testen met wat equalizers op de Nano en andere koptelefoon etc.supreme tweaker schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:32:
Ik heb de Creative EP-630 aangeschaft een tijdje geleden, maar nu valt mij op dat een duidelijke S klank, de oortjes heel er sissen, dat geluid gaat echt door merg en been als ik hem op een redelijk volume heb staan. Iemand een idee hoe er vanaf te komen? Ze hangen aan een iPod Nano 2GB 2nd Gen
Kan me niet voorstellen dat die V-Moda dopjes in de buurt kunnen komen van de dopjes van de bekende merken. De naam zegt al voldoende; een leuk uiterlijk staat op 1.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:12:
Heb eerst een Sony Mp3 speler gehad en nu de Microsoft Zune, verschil in kwaliteit van speler is enorm. Wat een vet apparaat is die Zune. V-Moda Vibe's gingen nog beter spelen met de Zune
Grtz
Maar goed, alles kan en concurrentie is nooit slecht
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Welke Sony had je dan? Want de Sony MP3 spelers staan nou niet echt bekend als spelers waar slecht geluid uit komt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:12:
Heb eerst een Sony Mp3 speler gehad en nu de Microsoft Zune, verschil in kwaliteit van speler is enorm. Wat een vet apparaat is die Zune. V-Moda Vibe's gingen nog beter spelen met de Zune
Grtz
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De MP3 is 192Kbit, en als ie aan mn PC zit sist hij ookpowerguy schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:20:
[...]
Daar heb ik inderdaad ook last van met mijn EP-630 oordopjes, vooral bij tracks van jack johnson. Maar misschien ligt het wel aan de combinatie met de iPod Nano want die gebruik ik namelijk ook (4GB 1st Gen), of aan de slechte mp3 kwaliteit. Ik zal eens testen met wat equalizers op de Nano en andere koptelefoon etc.
Burp
heb V-Moda Bass Fréq oortjes.. en ze bevallen me anders uitstekend.Mooooody schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:47:
[...]
Kan me niet voorstellen dat die V-Moda dopjes in de buurt kunnen komen van de dopjes van de bekende merken. De naam zegt al voldoende; een leuk uiterlijk staat op 1.
veel bass en goede hoge tonen. midden mist was maar kan er mee door, maar dat is ook niet een groot gemis bij club en dance muziek, waar deze oortjes ook voor aangeprijsd worden! zitten heerlijk.. goeie sleeves.. lekker geluid.. goede prijs..
heb niks te klagen!
Ok, veel basweergave met de Vibe's???
Welke doppen hadden jullie hiervoor dan?
De Sony EX71SL, SH 300SX en Shure EC2 hebben echt VEEL MEER BAS
De bassen zijn in evenwicht op de Vibe's maar veel bas is het zeker niet
Verwijderd
Voor veel basweergave moet je de V-Moda Bass Freq's hebben. Voor high-fidelity de Vibe's. Heb er meerdere in die prijsklasse gehoord, maar de vibe scoort het best. Niet te dun in het hoog en erg gedetailleerd in het laag. Vind de Vibe ook lekker open in het mid, instrumenten en zang spelen helemaal los van elkaar.Skillz schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:28:
Ok, veel basweergave met de Vibe's???
Verwijderd
V-Moda niet bekend? Op Apple store Amerika staan ze nr.3 best verkochte oordopjes. Worden op internet getest als een van de betere oortelefoontjes in zijn prijsklasse en is het wat design betreft de D&G onder de koptelefoons.Mooooody schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:47:
[...]
Kan me niet voorstellen dat die V-Moda dopjes in de buurt kunnen komen van de dopjes van de bekende merken. De naam zegt al voldoende; een leuk uiterlijk staat op 1.
Maar je kunt ze zelf ook beluisteren, kun je een oordeel vellen.
Verwijderd
Had de Sony NW-HD1, maar wil niet zeggen dat er slecht geluid uit kwam. Sony is van zichzelf iets agressiever in het hoog, waardoor de mp3-speler wat scheller klinkt. De Microsoft Zune heeft meer dynamiek, meer detail en klinkt voller.M@cer schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:48:
[...]
Welke Sony had je dan? Want de Sony MP3 spelers staan nou niet echt bekend als spelers waar slecht geluid uit komt.
Grtz
Verwijderd
He, ik weet het niet! Ik zal bol.com eens een e-mail sturen, maar de dopjes klinken uitstekend.. ik heb ze met het pink noise-geluidsbestand afgespeeld en ze klinken uitstekend.AMD user schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:27:
@DMK17 weet je al of het "neppe"zijn bij bol.com? Ik wil daar namelijk graag zelf deze bestellen.
Naar mijn mening echt een goeie slag beter dan de EP-630, vond ik de EP-630 bij sommige dance acts (met veel hoge tonen, heb daar niet zo veel verstand van) een beetje schel. Deze ondersteunt alles, hele sterke bass, niks is schel..het klinkt allemaal top!
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ze dan maar besteld bij bol.com, ik ben benieuwd. Ik kan ook niet geloven dat ze slecht spul zouden leveren. Ik heb de EP-630 zelf niet, maar ik ben hier wel blij mee aangezien ik zelf ok veel dance luister.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:51:
[...]
He, ik weet het niet! Ik zal bol.com eens een e-mail sturen, maar de dopjes klinken uitstekend.. ik heb ze met het pink noise-geluidsbestand afgespeeld en ze klinken uitstekend.
Naar mijn mening echt een goeie slag beter dan de EP-630, vond ik de EP-630 bij sommige dance acts (met veel hoge tonen, heb daar niet zo veel verstand van) een beetje schel. Deze ondersteunt alles, hele sterke bass, niks is schel..het klinkt allemaal top!
Verwijderd
Eerst eens kijken waar je over praat voor je wat zegt. Hoe dan ook, heeft iemand ervaring met V-Moda in combinatie met een versterker (Little Dot Micro+)?Kan me niet voorstellen dat die V-Moda dopjes in de buurt kunnen komen van de dopjes van de bekende merken. De naam zegt al voldoende; een leuk uiterlijk staat op 1.
Niet om het een of ander, maar dat zegt niet veel over de kwaliteit (en al zeker niet over prijs/kwaliteit; denk bose).Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:37:
[...]
V-Moda niet bekend? Op Apple store Amerika staan ze nr.3 best verkochte oordopjes. ...
V-Moda is inderdaad onbekend in Nederland.Mooooody schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:47:
[...]
Dat zegt echter niets over de kwaliteit.
Bekendheid en kwaliteit zijn soms geheel tegengesteld.
Neem bijvoorbeeld de iPod. Heel bekend, maar niet heel goed!!!
iAudio is beter, maar veel onbekender.
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Voor wat betreft de dopjes, zijn merken als Shure, Sennheiser, Creative aardig bekend, maar dat wil niet zeggen dat er geen betere dopjes zijn. Alles heeft zijn prijs, dat wel, maar ook hier is hoe duurder hoe beter niet altijd van toepassing.
Goed vergelijken en luisteren loont de moeite.
ze zijn er redelijk positief over op Head-Fi ....LightYears schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:19:
[...]
Niet om het een of ander, maar dat zegt niet veel over de kwaliteit (en al zeker niet over prijs/kwaliteit; denk bose).
Verwijderd
Is de Creative's EP-635 (9mm driver) better dan de EP-630 (8mm driver)?
Is de EP-635 gebaseerd op de Foster 443743 en de EP-630 op de Foster 382326?
Toch grappig dat de Fuji Labs FJ-IPOD-E3220, Sennheiser CX 300, Sharp HP-MD33-S en bovenstaande headphones wel erg op elkaar lijken.
Is de EP-635 gebaseerd op de Foster 443743 en de EP-630 op de Foster 382326?
Toch grappig dat de Fuji Labs FJ-IPOD-E3220, Sennheiser CX 300, Sharp HP-MD33-S en bovenstaande headphones wel erg op elkaar lijken.
Verwijderd
Jups, ik heb V-Moda vibes met een LDM+, klinken zeer goed als ik ze vergelijk met mijn Shure E500's terwijl die 5x zo duur zijn. Enige nadeel dat ik vind is dat mijn LDM+ een hoge gain heeft, dus behoorlijk hist bij lage volumes. Het is een goede budget combinatie, geluid klinkt voller met goede definitie. Neem alleen een low gain uitvoering van je LDM+Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 07:49:
[...]
Eerst eens kijken waar je over praat voor je wat zegt. Hoe dan ook, heeft iemand ervaring met V-Moda in combinatie met een versterker (Little Dot Micro+)?
de LDM+ met mijn UE super.fi 5 EB en snoeiharde Techno is trouwens
Verwijderd
Ik luister naar zo'n beetje alles van Mozart via James Blunt tot Slayer en Metallica. Alleen techno en jazz komt bij mij niet op de i-Pod. Toch zie ik je punt voor wat betreft de UE's, metal heeft ook veel bas en ik luister wel naar gangsta-rap. Mijn doppenverlanglijstje is op dit moment:
1. UE super.fi EB
2. V-Moda Vibe
3. Shure E3C
Dit alles in combinatie met m'n iPod 3G 30G en LDM+ Iemand andere suggesties?
1. UE super.fi EB
2. V-Moda Vibe
3. Shure E3C
Dit alles in combinatie met m'n iPod 3G 30G en LDM+ Iemand andere suggesties?
Hallo ik wil graag nieuwe dopjes kopen voor mijn mp3 speler.
ikhad al wat gezocht maar ik kom er niet uit daarom jullie advies
Creative EP-630
Sennheiser CX300
Sennheiser OMX70 Sport
is er veel vershil tussen deze dopjes of zijn ze allemaal bijna even goed
Creative EP-630
Sennheiser CX300
Sennheiser OMX70 Sport
HD4Life @ Full-HD
heb de EX51 en 71 in mijn bezit..
misschien dat ik eens binnenkort wat meer over de verschillen van de dopjes ga posten
misschien dat ik eens binnenkort wat meer over de verschillen van de dopjes ga posten
Ik heb de EP630's gehad. Die waren best goed. Toch zou ik voor de CX300 gaan. Die hebben toch een beter geluid volgens de verschillende reviews en reacties.Davidshadow13 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:00:
Hallo ik wil graag nieuwe dopjes kopen voor mijn mp3 speler.
Creative EP-630
Sennheiser CX300
Sennheiser OMX70 Sport
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.