Nee hoor, bij kabelbreuk hoeft niet altijd het geluid weg te zijn. Ik heb in mijn Shure E2c wel drie kabelbreuken. Eén direct in de connector, die ik er maar af heb geknipt en er een stuk dikker snoer aangesoldeerd heb van 3 meter. Dan zit er één in het Y-stuk, waarbij het linkerdopje soms weg valt. Daar heb ik een stuk elastiek omheen gedraaid zodat hij het snoer twee keer dubbel vouwt, waardoor ik het niet steeds hoef vast te houden. En dan hebben we nog de connector in het linker dopje zelf, waar je soms ook tegen aan moet drukken.
Als dat allemaal niet helpt doe ik m'n NOMAD heel even keihard om het dopje los te blazen, en er is weer geluid

Klinkt allemaal best grappig als ik het zo terug lees.
Zelfs na al die weerstand vind de stroom zijn weg nog naar het dopje, en heb ik perfect geluid. Als ik te veel beweeg valt het stereo signaal weg, en hoor ik mono maar wel links en rechts.
Ben blij dat ik nu nieuwe doppen heb waar je het snoer van kan vervangen, en ik heb een 3,5mm verlengsnoer zodat als er al wat stuk gaat, de kans kleiner word dat het orginele snoer een breuk krijgt. Verlengsnoer was maar 10 euro. Het ligt er maar net aan hoe je met je draad om gaat, want die breuk komt er niet in door een scheet van je buurman.
Edit: Weet iemand ook of het kwaad kan als speler en doppen een andere impedantie hebben? Vroeg het eerder ook al, maar ben er nog steeds niet achter.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 14-12-2006 09:35
]