Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 8 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.778 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Ik denk niet dat het vuil is want dan hoort de andere toch ook minder hoge tonen te geven etc.
Mijn broer heeft de EP-630 en die klinken hetzelfde als mijn rechter oordopje die nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zit die niet vol met oorsmeer? :P Kan namelijk zijn dat je oor dat meer aanmaakt omdat je nog niet gewent bent eraan ofzo. Stond volgens mij ook iets van in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Op de metalen roostertje zat wel wat oorsmeer maar dat heb ik schoongemaakt, geluid is niet veranderd daardoor.
Kan er ook oorsmeer achter het metalen rooster zitten? Zo ja hoe zou ik dat dan kunnen schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb de ep-630's en merk dat ze bij mij na een paar maanden ze altijd iets "dichtgeslibt" zijn.
Hoe ik ze dan schoon maak is door met de punt van een naald door de groeven van dat gaas/rooster te gaan. Niet prikken maar heen en weer schraapen(is dat een woord? :P ) Dat in een paar richtingen en aan elke kant en ze doen het weer prima. :)

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:17:Dat denk ik niet, want bij een kabelbreuk hoor je helemaal niets meer. Ik denk dat er gewoon vuil in zit.
Nee hoor, bij kabelbreuk hoeft niet altijd het geluid weg te zijn. Ik heb in mijn Shure E2c wel drie kabelbreuken. Eén direct in de connector, die ik er maar af heb geknipt en er een stuk dikker snoer aangesoldeerd heb van 3 meter. Dan zit er één in het Y-stuk, waarbij het linkerdopje soms weg valt. Daar heb ik een stuk elastiek omheen gedraaid zodat hij het snoer twee keer dubbel vouwt, waardoor ik het niet steeds hoef vast te houden. En dan hebben we nog de connector in het linker dopje zelf, waar je soms ook tegen aan moet drukken.
Als dat allemaal niet helpt doe ik m'n NOMAD heel even keihard om het dopje los te blazen, en er is weer geluid :+ Klinkt allemaal best grappig als ik het zo terug lees.

Zelfs na al die weerstand vind de stroom zijn weg nog naar het dopje, en heb ik perfect geluid. Als ik te veel beweeg valt het stereo signaal weg, en hoor ik mono maar wel links en rechts.
Ben blij dat ik nu nieuwe doppen heb waar je het snoer van kan vervangen, en ik heb een 3,5mm verlengsnoer zodat als er al wat stuk gaat, de kans kleiner word dat het orginele snoer een breuk krijgt. Verlengsnoer was maar 10 euro. Het ligt er maar net aan hoe je met je draad om gaat, want die breuk komt er niet in door een scheet van je buurman.

Edit: Weet iemand ook of het kwaad kan als speler en doppen een andere impedantie hebben? Vroeg het eerder ook al, maar ben er nog steeds niet achter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 09:35 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik merk dat de Creative EP-630 slecht verkrijgbaar is, veel zaken staat die op uitverkocht. Zijn er nog producten zoals de Sony EX71 of is dat niet echt iets soeps?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Termi schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:55:
Ik merk dat de Creative EP-630 slecht verkrijgbaar is, veel zaken staat die op uitverkocht. Zijn er nog producten zoals de Sony EX71 of is dat niet echt iets soeps?
Slecht verkrijgbaar? valt wel mee dacht ik.
Op voorraad HIER
Snel te leveren:
HIER
of
HIER
Prijzen zo rond de € 28-35

Ander alternatief misschien de Sennheiser CX300 (die ik zelf heb ...) voor € 39,95 bij Bol.com
HIER Is wel € 10 duurder maar verder zijn het prima oordopjes!

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 14-12-2006 19:21 ]

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:34:
[...]
<KNIP>
Edit: Weet iemand ook of het kwaad kan als speler en doppen een andere impedantie hebben? Vroeg het eerder ook al, maar ben er nog steeds niet achter.
Impedantie kan inderdaad wel van belang zijn. Door een mismatch (dus verkeerde impedantie) kun je niet alleen schade veroorzaken op je MP3 speler maar ook rottig of vervormd geluid krijgen.
De "regel" is eigenlijk dat je wel een hogere impedantie oordopjes set kunt aansluiten op een MP3 speler dan de spec's aangeven maar niet andersom.
Voorbeeld: je MP3 speler geeft in de spec's aan 32 ohm (of hoger), dan kun je daar geen 16 ohm oordopjes op aansluiten. Het kan mogelijk wel werken maar het is niet gegarandeerd en zou dus ook schadelijk kunnen zijn.
Andersom kan wel. Geven de spec's van je MP3 speler aan 16 ohm (of meer), dan kun je hier wel een 32 ohm oordopjes set op aansluiten. Het volume kan wel nadelig beinvloed worden doordat je een hogere impedantie oordopjes set aansluit maar de versterker heeft daar verder geen probleem mee. Je moet hooguit het volume wat hoger zetten dan dat je een ideale impedantie match zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
HoppyF schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:16:
[...]

Op voorraad HIER
Snel te leveren:
HIER
of
HIER

Ander alternatief misschien de Sennheiser CX300 (die ik zelf heb ...) voor € 39,95 bij Bol.com
Ik ga morgen eff naar Enschende om ze te halen, kwam er later achter dat daar een zaak vlakbij het station op voorraad heeft :). Ik had zelf prima 40 euro voor de sennheiser willen betalen maar het is een J-draad en als ik ergens niet van houd is dat het wel :+. Ik had het bij me mp3-speler geleverd gekregen maar gelijk naar de MM gegaan om een goedkoop setje sennheiser mx300 te halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:27:Impedantie kan inderdaad wel van belang zijn. Door een mismatch (dus verkeerde impedantie) kun je niet alleen schade veroorzaken op je MP3 speler maar ook rottig of vervormd geluid krijgen.
De "regel" is eigenlijk dat je wel een hogere impedantie oordopjes set kunt aansluiten op een MP3 speler dan de spec's aangeven maar niet andersom.
Voorbeeld: je MP3 speler geeft in de spec's aan 32 ohm (of hoger), dan kun je daar geen 16 ohm oordopjes op aansluiten. Het kan mogelijk wel werken maar het is niet gegarandeerd en zou dus ook schadelijk kunnen zijn.
Andersom kan wel. Geven de spec's van je MP3 speler aan 16 ohm (of meer), dan kun je hier wel een 32 ohm oordopjes set op aansluiten. Het volume kan wel nadelig beinvloed worden doordat je een hogere impedantie oordopjes set aansluit maar de versterker heeft daar verder geen probleem mee. Je moet hooguit het volume wat hoger zetten dan dat je een ideale impedantie match zou gebruiken.
Juist ja, dat is dan zwaar klote :( M'n oordoppen hebben een impedantie van 13,3 Ohm, en ik kan nergens weer vinden hoeveel mijn muziekdoos heeft.
Ik heb een Creative NOMAD Jukebox 3, zal Creative maar eens bellen dan want die zullen het toch wel weten. Google vind niet veel nuttigs in ieder geval.

Ik had vorige maand de doppen kapot, linker kant zat een dikke zwarte vlek in en de lage tonen waren uit. Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar de leverancier zei een los contact. Was gelukkig garantiewerk maar kan dit nu weer gebeuren dan, door die impedantie?

Edit: Heeft iemand het nummer van Creative klantenservice? Op hun site staat NIKS :( Ja email maar dat wil ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Voor zover ik kan zien zijn de oordopjes in de topicstart genoemd allemaal met een 3,5 mm plug. Ik heb sinds kort een mp3 speler waar 2,5 mm plugjes in moeten. Nu kan ik wel een verloopplugje halen, maar ik vroeg me af of er ook goede oordopjes met een 2,5 mm plug op de markt zijn.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat telefoonnummer maar, heb al gebeld en zelfs zij hebben de volledige documentatie niet meer in huis. Lekker dan... Misschien heb ik thuis nog ERGENS een boekje van het ding.

Valt het op één of andere manier te meten wat de impedantie is van een mp3 speler? Anders word het een andere speler zeker, of is er niets met 13 Ohm of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:37:
Laat telefoonnummer maar, heb al gebeld en zelfs zij hebben de volledige documentatie niet meer in huis. Lekker dan... Misschien heb ik thuis nog ERGENS een boekje van het ding.

Valt het op één of andere manier te meten wat de impedantie is van een mp3 speler? Anders word het een andere speler zeker, of is er niets met 13 Ohm of lager?
Die 13 ohm die je noemt komt overeen met nominaal 16 ohm.
De vraag is alleen of je MP3 speler 16 ohm is of 32. Eén van de twee is het meest waarschijnlijk. Misschien dat iemand een datasheet of manual hiervan heeft want daar moet het instaan.

De impedantie van een MP3 speler is niet gemakkelijk te meten.
Dat moet je dus echt uit de technische gegevens halen. Ik geloof niet dat er MP3 spelers bestaan met een impedantie lager dan 16 ohm, maar 100% zeker weet ik dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 15-12-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de creative 630 hier besteld en binnen 24 uur binnen, voor maar €25 excl €8 voor betaling met ideal of cc

Op voorraad HIER
Snel te leveren:
HIER
of
HIER

[/quote]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:14:
ik heb de creative 630 hier besteld en binnen 24 uur binnen, voor maar €25 excl €8 voor betaling met ideal of cc

Op voorraad HIER
Snel te leveren:
HIER
of
HIER

[/quote]
Heb ze ook al gehaald.

Maar is het normaal dat er aan het begin vrij veel bas in zit en later niet meer ;(. Vind het geluid eigenlijk wat meer flets worden aan het begin was het te veel bass. Maar het is wel top dat ze altijd in je oren blijven zitten en gewoon minder last hebt van de omgeving. Normaal kon ik altijd nog mee luisteren maar nu moet je toch echt gaan liplezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:25
Zijn er al mensen die in het bezit zijn van de Bose Triport IE oordopjes? En wat is de kwaliteit daarvan? Ik overweeg het om ze misschien te kopen, bose is meestal wel goed, iemand ervaringen met deze dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Daar stopte ik met lezen :D

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 17-12-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Bose ziet er leuk uit ja. That's all :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:25
Heeft iemand andere alternatieven dan? De Sennheiser CX300 lijkt mij niks ivm het ''J'' vormige snoer. Is het echt zo dat de bose dopjes niet goed klinken dan?

Edit: Ik heb nu de standaard apple dopjes.....

[ Voor 15% gewijzigd door VeeGee op 17-12-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

EP630's, Shure E2's, wat modelletjes van Sony en Philips.. Zelf researchen voordat je je vraag neerplempt helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Die Bose dopjes zullen best goed kunnen klinken, maar qua prijs/kwaliteit-verhouding is Bose altijd belabberd. Je krijgt aardige kwaliteit, maar je betaalt er veel te veel voor. Nogmaals, ik weet niet hoe dat bij die dopjes is.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Mooooody schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:15:
Die Bose dopjes zullen best goed kunnen klinken, maar qua prijs/kwaliteit-verhouding is Bose altijd belabberd. Je krijgt aardige kwaliteit, maar je betaalt er veel te veel voor. Nogmaals, ik weet niet hoe dat bij die dopjes is.
Voor 100 euro heb je toch ook die Shure dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yapser schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:41:
[...]

Daar stopte ik met lezen :D
Bose ís ook goed. Het is alleen zwaar overpriced.

In de prijsklasse 20-30 euro zouden ze top zijn, ze kosten alleen wat meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

bonetone

2B Silver Sonic

Ik heb een tijdje gelden tweedehandse Shure E3C's gekocht via marktplaats. Niks mis mee en klinken prima maar nu zitten er alleen kleine sleeves bij en het linkerdopje zit nu veel te los in mijn oor. Nu wil ik nieuwe sleeves bestellen maar ik weet niet of ik nu beter M of L kan nemen, kan iemand me vertellen of de verschillen daartussen groot zijn? Of gaat het om een millimeter meer?
Of wellicht is er iemand die nog sleeves voor een E3c heeft liggen en er toch niks meer mee doet...
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al eerder een vraag m.b.t. in-ears, maar nu ben ik serieus van plan een paar aan te schaffen. Ik zit te twijfelen tussen super.fi 5 pro's en Shure E3C. De tweede is een stuk goedkoper, de eerste is beter. Wat kan ik het beste doen, en vooral, hoe? Twee opties: EBay en tweedehands via Head-Fi. Ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan er een aan te schaffen. Kan ik dan toch bij beide bestellen? En zijn in-ears tweedehands nog steeds te 'vertrouwen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
HEERLYK DIE CX300! :D
Die EX71 zuigen in vergelijking met de Cx300 ;)

Maare, hoelang/hoe hard moet je inspelen? Nog bepaalde muziek ofzo? :P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Jaspur schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:20:
HEERLYK DIE CX300! :D
Die EX71 zuigen in vergelijking met de Cx300 ;)

Maare, hoelang/hoe hard moet je inspelen? Nog bepaalde muziek ofzo? :P
Ja, lekker hè! :*)
Ik heb ze ingespeeld met roze ruis maar met wat gemixte MP3's zal het ook wel lukken.
Hoe lang het moet zijn weet ik ook niet, ik heb het op een paar uur gehouden. Dat lijkt me wel voldoende. Enige posts hierboven/terug staat nog een link naar het WAV bestand van de roze ruis welke ik heb gemaakt en gebruikt. Misschien heb je er iets aan.

Hier staat de roze ruis ...

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Na ongeveer 1,5 jaar, misschien al wel 2jaar, zijn mijn Sony EX71 doppen toch wel versleten, bij de splitsing is het rubber versleten en heb nu nog maar 1 sleeve over; de allergrootse. Heb ongeveer 2 maandjes met een grote sleeve en middel sleeve gelopen, en heb nu dus praktisch niks meer :P
Voor de kerst dus maar een setje Shure E2c besteld, komen als het goed is morgen binnen.
Ben benieuwd naar de vooruitgang, zal wel een fijne vooruitgang zijn aangezien ik nu "gewend" ben aan niet volledig stereo geluid en bij een ander oor een andere seal.
Ga gelijk proberen om een zo goed mogelijke seal te krijgen, als ik in de trein m'n oude Sony's gebruikte hoorde ik er wel redelijk goed mensen doorheen praten, hopen dat dat nu helemaal weg is want ben het ondertussen flink zat om elke dag diezelfde gesprekken om je heen te horen :+
Als ik er tijd voor heb zal ik morgenavond wat bevindingen posten, maar ze zullen toch eerst ingespeeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:58
Nadat mijn Sony EX 71 het begeven hebben (snoer aan het linker oortje heeft nu geen rubber meer en is een kaal koperdraaje) heb ik de sprong gewaagd en super.fi 3 studio's besteld op Ebay. Dit omdat ze daar een stuk goedkoper zijn dan menige winkel in nederland. Ik zag ze voor minimaal 140 euro en ik heb ze nu binnen uit de US voor nog geen 70 euro ! Dat was nog wel een bedrag wat ik uit wilde geven voor in-ear oordopjes. Ik moet zeggen dat de seal van de super.fi een stuk beter is. Het is wel even wennen omdat ze dieper in je oor moeten en ik toch blijkbaar kleine oor ingangen heb en daardoor met de kleinste dopjes moet werken. Ik heb ze nu een dag en ze bevallen een stuk beter dan de sony's.

Voor Mac gebruikers onder ons vond ik nog dit programma voor het genereren van roze en witte ruis: http://www.blackholemedia.com/noise/

Verwijderd

Als je gewoon een goedkoop ding van een mp3 speler hebt en je schaft wel van die in ear dopjes aan. Hebben die dan wel hun nut en merk je wel degelijk verschil of is het vergeefse moeite?

MVG

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Het grootste verschil zal je dan merken in het draagconfort. Mij ervaring is namelijk dat, zodra je in-ear gewend bent, het een stuk prettiger zit.
Het geluid zal iets evenwichtiger over de frequenties verdeeld zijn (afhankelijk van het merk en type oordopje dat je koopt). Waarschijnlijk merk je dat vooral in het hoog en laag. Of het beter zal klinken is maar de vraag. Misschien is het zelfs zo dat het minder goed klinkt, omdat de dopjes ook de fouten die in het signaal zitten goed weergeven. Hier kom je enkel achter door het te proberen. Mijn enige ervaring is een Sharp MD33 met een Qtek 8310 (smartphone). Dat was absoluut geen succes...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik heb nu een tijdje de shure e2ctjes en de ex71, ik vind dat shure in het begin niet zo'n mooi geluid hebben gelukkig merk je na een week elke avond inspelen dat er wat minder doffe klanken inzitten. De sony ex71 neem ik alleen mee tegenwoordig als ik flink mijn bass wil gebruiken, in de shure oordopjes zit dit namelijk niet zo heel erg. Toch vind ik de shure beter want die geven heldere klanken en de ex71 heeft alleen een zware bass waardoor de rest van het liedje eigenlijk op de achtergrond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben binnenkort ook van plan om een goed stel oordopjes aan te schaffen voor mijn ( op dat moment al gekochte ) Cowon iAudio U3. Nou vroeg ik me alleen af wat nou een beetje het "minimum-budget" is om het beste geluid uit die speler te krijgen ( het hoeft niet hard te kunnen. Het gaat mij meer om kwaliteit, wat voor een groot gedeelte afhankelijk is van je speler zelf ). Ik was namelijk van plan om in-ear dopjes van rond de €50 aan te schaffen, maar ik weet dan niet of ik wel dusdanig goede oordopjes heb die het beste uit die speler kunnen halen. Heeft iemand nog tips waar ik op zou moeten letten als ik oordopjes uitkies wat betrekking heeft tot kwaliteit van de dopjes zelf?

En ik lees ook dingen over Roze Ruis, maar wat is nou het nut van "inspelen" van de dopjes m.b.v. die roze ruis? Kunnen ze daar harder door ofzo of heeft het ook met de kwaliteit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:40:
Ik ben binnenkort ook van plan om een goed stel oordopjes aan te schaffen voor mijn ( op dat moment al gekochte ) Cowon iAudio U3. Nou vroeg ik me alleen af wat nou een beetje het "minimum-budget" is om het beste geluid uit die speler te krijgen ( het hoeft niet hard te kunnen. Het gaat mij meer om kwaliteit, wat voor een groot gedeelte afhankelijk is van je speler zelf ). Ik was namelijk van plan om in-ear dopjes van rond de €50 aan te schaffen, maar ik weet dan niet of ik wel dusdanig goede oordopjes heb die het beste uit die speler kunnen halen. Heeft iemand nog tips waar ik op zou moeten letten als ik oordopjes uitkies wat betrekking heeft tot kwaliteit van de dopjes zelf?

En ik lees ook dingen over Roze Ruis, maar wat is nou het nut van "inspelen" van de dopjes m.b.v. die roze ruis? Kunnen ze daar harder door ofzo of heeft het ook met de kwaliteit te maken?
De meningen lopen uiteen maar voor € 30-50 kun je best goede oordopjes kopen. Alles heeft zijn prijs en er is altijd duurder maar ik heb gekozen voor de Sennheiser CX300 en die bevallen prima.
(kosten rond de € 40). Ik wil er niet meer voor uitgeven en dit voldoet ruimschoots aan mijn eisen.
Ik had voorheen geen inear maar gewone dopjes en dan is dit een hele vooruitgang. Ik had het eerder moeten doen. Maarja, dat is achteraf makkelijk praten.

Inspelen, nodig of niet? Ik weet het niet. Ik kan het moeilijk beoordelen of het nu helpt of niet.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Door geluid met een breed frequentie gebied op je dopjes te zetten zorg je er voor dat het membraan wellicht wat sneller soepeler wordt en zich zet.
Dat zal op termijn ook wel gebeuren met normaal afspelen, maar het zou kunnen dat je het proces wat versneld met roze ruis. Kwaad kan het niet dus je moet zelf maar bepalen of je het wilt doen. Veel moeite is het ook niet dus een paar uurtjes inspelen is zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn verjaardag de silveren versie van deze AKG K-324 oordopjes gekregen, ze lijken ergens op (je weet wel ;)). Een goede vervanger voor mijn oude Sharp MD-33.
Voor Ipodofielen... ze zijn ook verkrijgbaar in wit.

Afbeeldingslocatie: http://i72.photobucket.com/albums/i161/Ferrari_01/DIY/Others/AKG-K324p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

bonetone schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:18:
Ik heb een tijdje gelden tweedehandse Shure E3C's gekocht via marktplaats. Niks mis mee en klinken prima maar nu zitten er alleen kleine sleeves bij en het linkerdopje zit nu veel te los in mijn oor. Nu wil ik nieuwe sleeves bestellen maar ik weet niet of ik nu beter M of L kan nemen, kan iemand me vertellen of de verschillen daartussen groot zijn? Of gaat het om een millimeter meer?
Of wellicht is er iemand die nog sleeves voor een E3c heeft liggen en er toch niks meer mee doet...
Heb je ze nog nodig? Ik heb nog een hele hoop rubbertjes liggen in verschillende maten van mijn e3's, dus ik heb ws. wel wat voor je :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

bonetone schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:18:
Heb je ze nog nodig? Ik heb nog een hele hoop rubbertjes liggen in verschillende maten van mijn e3's, dus ik heb ws. wel wat voor je :) Ik had namelijk eerst een DOA set en heb dus ongeveer alles dubbel.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 23-12-2006 17:36 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
@thumblex.: Heb je je shure E2c's al binnen? Wat vind je ervan in vergelijking met je Sony EX71's? Zit er namelijk over te denken om dezelfde overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

bonetone

2B Silver Sonic

Rudedadude schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:35:
[...]

Heb je ze nog nodig? Ik heb nog een hele hoop rubbertjes liggen in verschillende maten van mijn e3's, dus ik heb ws. wel wat voor je :) Ik had namelijk eerst een DOA set en heb dus ongeveer alles dubbel.
Ja, zeer geinteresseerd. Liefst zowel M als L, dan kan ik ze allebei uitproberen. Ik kon jouw mailadres niet vinden maar misschien kun je mij mailen op fdewilligen[at]tiscali.nl
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:
Sinds er scheurtjes in mijn Shure EC4 zijn ontstaan...
Ik heb weer een probleem met mijn Shure EC4.
Sinds vrijdag, toen ik na het voetballen weer muziek wou gaan luisteren, hoorde ik niks op links. Dacht toen dat de connector van mijn iriver niet goed was, op een andere connector geprobeerd, maar geen geluid op links. Wel hoorde ik soms ruis op links terwijl ik liep, op rechts was gewoon alles in orde. Heb de kabel nagekeken, maar kon niks interresants vinden. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat 'het' bij de plug zit. Als ik de kabel naar de plug duw/druk, dan is het geluid weer te horen, als je dan veel beweegt, valt het geluid weer weg op links. Mijn vraag is, wat kan het zijn, en wat kan ik het beste er aan doen?

plaatje:
rode lijnen plaats van vingers bij duwen/drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik zit er aan te denken deze: http://www.akg.com/produc...pid,963,_language,EN.html
Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image//10/image1156338513_k314p44ec53519e899.JPG

deze kan ik kopen voor rond de 20 euro, ik lees goede verhalen over de 14p zou de 314p dan de opvolger zijn?
Heeft iemand ervaring met dergelijke akg dopjes?

ze moeten mijn standaard ipod nano 2nd generation oordopjes vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-12-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
FrenkyFal7 schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:19:
[...]

Sinds vrijdag, toen ik na het voetballen weer muziek wou gaan luisteren, hoorde ik niks op links. Dacht toen dat de connector van mijn iriver niet goed was, op een andere connector geprobeerd, maar geen geluid op links. Wel hoorde ik soms ruis op links terwijl ik liep, op rechts was gewoon alles in orde. Heb de kabel nagekeken, maar kon niks interresants vinden. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat 'het' bij de plug zit. Als ik de kabel naar de plug duw/druk, dan is het geluid weer te horen, als je dan veel beweegt, valt het geluid weer weg op links. Mijn vraag is, wat kan het zijn, en wat kan ik het beste er aan doen?

plaatje:
[afbeelding]
Als je nog garantie hebt zou ik hem even naar shure opsturen anders zou ik hem even langs een elektronica winkeltje brengen om te vragen of ze een nieuwe stekker er aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de kerstman :) de oordopjes EP-635 gekregen. Nu kom ik er achter (lees ik op de verpakking) dat die met een koord zijn en dat ze uitermate geschikt zijn voor kleine en lichte mp3-spelers. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met deze oordopjes in combinatie met de Vision M. Hij lijkt me nogal zwaar om aan je nek te hangen.

Wel heb ik er ook al een afstandbediening bij waardoor de lengte van het draadje naar de mp3-speler korter hoeft te zijn.

Ik wil dus graag weten kan ik de Vision M in combinatie met de EP-635 en de afstandbediening gewoon in mn zak doen of moet ik hem laten hangen.

Ik maak hem nog niet open totdat ik iets van jullie hoor, dan kan ik hem desnoods nog ruilen ;).

TNX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

plaatje:
[afbeelding]
Heb ik ook gehad bij m'n E2. Ik had nog wel garantie maar ik had de tijd en zin er niet voor om het te laten maken dus ik heb de schaar erin gezet. Daarna een verlengsnoer gepakt en die vast gemaakt door middel van krimpkous. Werkt goed, snoer wordt langer en kost je maar 10 minuten. Nadeel is wel dat je elke 3 maanden draadbreuk erin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:15:
[...]
Heb ik ook gehad bij m'n E2. Ik had nog wel garantie maar ik had de tijd en zin er niet voor om het te laten maken dus ik heb de schaar erin gezet. Daarna een verlengsnoer gepakt en die vast gemaakt door middel van krimpkous. Werkt goed, snoer wordt langer en kost je maar 10 minuten. Nadeel is wel dat je elke 3 maanden draadbreuk erin krijgt.
Als je het niet onder garantie wilt laten vervangen kun je ook zelf een jack plug kopen en deze ipv de andere eraan vast solderen. Zo'n plug kost niet veel dus dat is de moeite wel waard, vooral als je zeker weet dat de breuk dichtbij de plug zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog mensen die ervaringen hebben met de ultimate ears Pro 5 en EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan die Ultimate Ears is vrij weinig slechts aan te merken.
Kijk op head-fi.com, ze schijnen daar erg op prijs gesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Niemand die mij kan vertellen hoe de AKG k 314 p dopjes zich weerhouden tegenover standaard ipod nano oordopjes?
of mensen die ervaring hebben met de k 12 p of de k 14 p?

Ik kan er helaas weinig over vinden, maar kwa specificaties en wat ik erover kan vinden is het wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:43:
zijn er nog mensen die ervaringen hebben met de ultimate ears Pro 5 en EB?
Prima dingen die EB's alleen na een half jaar draadbreuk. Ze worden zeer compleet geleverd met een tasje, een hardcase, tools en een hele berg sleeves. Het geluid was even wennen niet alleen vanwege de hoeveelheid bass maar het feit dat het omgevings geluid zo gedempt word.

De poging om de draadbreuk van m'n UE super.fi 5 EB te repareren is jammerlijk mislukt.
De draad waar dit van gemaakt is valt niet te solderen.

Dan maar een nieuw snoertje, iemand een idee waar ik die in Nederland kan halen?

Earphonesolutions wordt een duur grapje qua verzendkosten.

No news is bad news.

Verwijderd

elsegre schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:24:
[...]

Prima dingen die EB's alleen na een half jaar draadbreuk. Ze worden zeer compleet geleverd met een tasje, een hardcase, tools en een hele berg sleeves. Het geluid was even wennen niet alleen vanwege de hoeveelheid bass maar het feit dat het omgevings geluid zo gedempt word.

De poging om de draadbreuk van m'n UE super.fi 5 EB te repareren is jammerlijk mislukt.
De draad waar dit van gemaakt is valt niet te solderen.

Dan maar een nieuw snoertje, iemand een idee waar ik die in Nederland kan halen?

Earphonesolutions wordt een duur grapje qua verzendkosten.
Audique?

Verwijderd

ik heb gisteren de ue super.fi 5pro besteld, waarschijnlijk dinsdag binnen :D, zijn er mensen die deze ook hebben? Wat vinden julie ervan?

• duncanvdlinden
Ik ga ze toch maar is bestellen de AKG k 314 p doppen :p
wat ik erover kan lezen zijn er zelfs mensen die hem beter vinden dan de CX300, of de creative EP640, vaak de reden dat ze toch de inairs gebruiken is dat de omgeving stiller is, of draagcomfort.
laat bevindingen wel weten als ik ze heb.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:57:
[...]

Geweldig Skillz, ik ben heel erg benieuwd hoe ze bevallen! Ze zien er iig ge-wel-dig uit.
En hier zijn ze er ook erg over te spreken.

Als je een review schrijft laat het mij dan even weten dan plaats ik 'em op m'n site, heb ik ook eens een primeur ;)

Sterkte met wachten :)
He fl00r,

Ik heb de V-Moda Vibe's binnen en inmiddels al een aantal uur ingespeeld en getest.
Heb je een mailtje gestuurd, kijk maar even of je er wat mee kan, anders post ik mijn bevindingen hier alsnog op T.Net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 14:34
Hey Skillz,

Denk dat we allemaal wel benieuwd zijn naar je ervaringen....

Verw8 de mijne vadaag of morgen binnen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de shure e2 binnnengekregen en daar zitten van die wax guards bij. ik ben nu al een uur bezig om die dingen eraf te halen |:( . Zijn die dingen nou echt zo belangrijK?

ik heb mij niet voorstellen dat het je oorsmeer tegenhoud met zo';n stickertje

oja ik heb ze nu in en vind ze weinig bass hebben is daar nog een truukje voor ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heeft iemand ervaring met de: Panasonic RP-HJE70

Afbeeldingslocatie: http://www.trinity.by/img/s_large/1020_rp-hje70.jpg

ik heb een review gevonden maar ik hoop dat iemand hier de panasonic ook heeft
http://www.hardwarezone.com/news/view.php?cid=2&id=4169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:07:
Ik heb vandaag de shure e2 binnnengekregen [...] oja ik heb ze nu in en vind ze weinig bass hebben is daar nog een truukje voor ?
De bass wordt vanzelf beter als ze ingespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:35:
[...]

De bass wordt vanzelf beter als ze ingespeeld zijn.
Oke bedankt. Ik had ze trwouwens ook niet ver genoeg in :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

kyddil schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:30:
Heeft iemand ervaring met de: Panasonic RP-HJE70

[afbeelding]

ik heb een review gevonden maar ik hoop dat iemand hier de panasonic ook heeft
http://www.hardwarezone.com/news/view.php?cid=2&id=4169
Op head-fi.org-fora is er wel wat over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:00:
ik heb gisteren de ue super.fi 5pro besteld, waarschijnlijk dinsdag binnen :D, zijn er mensen die deze ook hebben? Wat vinden julie ervan?
zijn er mensen die deze hebben en hun ervaring ermee met mij willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit al 3 keer gehad, 2 keer met mijn creative EP630. en nog een keer met een Sennheiser, alles wat ik ook doe het gaat toch kapot. Toen het gebeurde bij mijn EP630, kreeg ik nieuwe had ik een plasticje om mijn plug gedaan en toch is het gister weer gebeurd.
[...]

plaatje:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 11-09 21:56
Sinds paar maanden een Sony EX71 voor mijn ipod, echter valt het ding steeds meer uit elkaar en gisteren was het raak.
Kabelbreuk...

Nu zoek ik een ander setje. Ik lees veel over de CX300, maar je leest dat de lagere tonen veel minder aanwezig zijn als bij de EX71.

Bestaat er een setje dat een vergelijkbare weergave heeft van lage tonen als de sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nickvd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:21:
Sinds paar maanden een Sony EX71 voor mijn ipod, echter valt het ding steeds meer uit elkaar en gisteren was het raak.
Kabelbreuk...

Nu zoek ik een ander setje. Ik lees veel over de CX300, maar je leest dat de lagere tonen veel minder aanwezig zijn als bij de EX71.

Bestaat er een setje dat een vergelijkbare weergave heeft van lage tonen als de sony?
Ik heb de EX71 nooit getest, maar de bas van de CX300's is zeker niet slecht kan ik je zeggen.

Ik ben van plan om een iPod 30GB te kopen (nieuwste generatie), maar ik lees dat de geluidskwaliteit niet geweldig is. Ook speel ik graag een beetje met de equalizer. Zijn dit dingen waar ik last van ga hebben met m'n CX300's?

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 01-01-2007 14:40 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Als de equaliser overstuurt heb je daar met alle oordopjes last van natuurlijk :) De cx300 zijn redelijk goed uitgebalanceerde doppen volgens mij, dus als je van een neutrale klankkleur houdt is het sowieso geen probleem. Maar ik dacht dat de laatste generaties Ipods vooruit waren gegaan in geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ervaring met de ue super.fi 5 PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Thx, ik heb ze een mailtje gestuurd.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus nu aant kijken naar nieuwe oordopjes omdat mijn oude EP630 naar de klote zijn voor de 2e keer. Budget is ongeveer 80 euro. Dus de Shure e2c is een keus. Of misschien opnieuw de EP630. Is het kwaliteits verschil tussen die 2 echt genoeg om 50 euro bij te leggen? En wat voor opties zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb nu sinds de kerst de CX-300 en moet zeggen _/-\o_

Wat een verbetering tov de originele dopjes. Wel even wennen aan de pasvorm, maar dragen erg licht en gevoelloos. Alleen vind ik de kabeltjes wel erg dun en fragiel ogen.

Maar het geluid is subliem hoor. Dan heb ik nog over: 1 setje small en 1 setje large sleeves. Te ruil tegen medium ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ear is ook echt zo'n groot verschil tegenover normale sennheisers bijvoorbeeld. Kan echt niet wennen aan die mx400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:45:
mensen ervaring met de ue super.fi 5 PRO?
Sorry, alleen met de super.fi 3 studio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:11:
in ear is ook echt zo'n groot verschil tegenover normale sennheisers bijvoorbeeld. Kan echt niet wennen aan die mx400.
Ik probeerde laatst een setje 'normale' oortjes in te doen. Ik kon echt niet snappen hoe dat zou moeten passen, en dat geluid :X.

Het is inderdaad een groot verschil, op die normale dingen heb je bijvoorbeeld haast geen bas en met sommige in-ears is het alsof je een subwoofer in je oren hebt :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn cx300 ontvangen, maar het zijn mijn eerste in-ears. Hiervoor altijd mx400 gehad. Iemand tips over inspelen?

Mijn grootste probleem en toch een beetje een teleurstelling is dat ze niet echt lekker ingaan, lijkt wel of ze eruitvallen. Komt dit bekend voor en is dit puur gewenning? Weet iemand hoe je die sleeves eraf krijgt, ik ben bang om ze te slopen. Geluid vind ik al aardig, maar volgens mij zitten ze niet goed in mijn oor dus dat verbetert nog wel denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik eerst ook met mijn ep 630, je moet niet bang zijn dat ze te ver in je oor zitten. Gewoon helemaal in je oor drukken. Die sleeves moet je gewoon aan de boven kant eraf pakken, het is wel sterk rubber dus het gaat niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:13:
Vandaag mijn cx300 ontvangen, maar het zijn mijn eerste in-ears. Hiervoor altijd mx400 gehad. Iemand tips over inspelen?

Mijn grootste probleem en toch een beetje een teleurstelling is dat ze niet echt lekker ingaan, lijkt wel of ze eruitvallen. Komt dit bekend voor en is dit puur gewenning? Weet iemand hoe je die sleeves eraf krijgt, ik ben bang om ze te slopen. Geluid vind ik al aardig, maar volgens mij zitten ze niet goed in mijn oor dus dat verbetert nog wel denk ik ;).
Ik heb ook CX300 dopjes en ze gaan goed in mijn oren, het is wel even wennen.
Ze vielen er bij mij ook bijna uit maar toen heb ik de sleeves vervangen door de grootste maat en die passen prima. Je kunt ze (voorzichtig) losmaken en vervangen. Even goed kijken hoe het zit en dan kun je ze er zo afwippen. Er zit een soort randje aan waar de sleeves overheen vallen.

Inspelen heb ik wel gedaan, of het geholpen heeft weet ik niet maar het geluid is verder prima.
Ergens in dit topic heb ik eerder een link gezet naar een bestand met ruis geluid om te kunnen gebruiken om in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Skillz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:47:
[...]

He fl00r,

Ik heb de V-Moda Vibe's binnen en inmiddels al een aantal uur ingespeeld en getest.
Heb je een mailtje gestuurd, kijk maar even of je er wat mee kan, anders post ik mijn bevindingen hier alsnog op T.Net :)
Komt die review er snel op?
Hier nog wat reviews van de V-Moda Vibe's

http://gear.ign.com/articles/746/746987p1.html
http://www.gadgetnutz.com...article.php?storyid=00253
http://borax99.gizmodo.co...t-audibly-sexy-217996.php
http://www.popgadget.net/2006/11/vibe.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:52:
[...]

Ik heb ook CX300 dopjes en ze gaan goed in mijn oren, het is wel even wennen.
Ze vielen er bij mij ook bijna uit maar toen heb ik de sleeves vervangen door de grootste maat en die passen prima. Je kunt ze (voorzichtig) losmaken en vervangen. Even goed kijken hoe het zit en dan kun je ze er zo afwippen. Er zit een soort randje aan waar de sleeves overheen vallen.

Inspelen heb ik wel gedaan, of het geholpen heeft weet ik niet maar het geluid is verder prima.
Ergens in dit topic heb ik eerder een link gezet naar een bestand met ruis geluid om te kunnen gebruiken om in te spelen.
Inmiddels zitten proberen en ze zitten al een stuk beter. Ik denk dat het gewoon wennen is na ongeveer 3 jaar MX400 gehad te hebben ;). Geluid is iig wel erg helder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 18:35
Hey,

Ik heb al een aantal maanden ep 630's alleen nu geeft het rechteroortje nog maar heel zacht en "leeg" geluid. Ik heb al heel veel geblazen, zoveel dat ik er duizelig van werd O-)

Weet iemand wat ik er verder nog aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terb schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:51:
Hey,

Ik heb al een aantal maanden ep 630's alleen nu geeft het rechteroortje nog maar heel zacht en "leeg" geluid. Ik heb al heel veel geblazen, zoveel dat ik er duizelig van werd O-)

Weet iemand wat ik er verder nog aan kan doen?
Vooral niet blazen, dat moet je verder doen ;) Worden ze niet beter van, heb je ze niet letterlijk opgeblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
Hey,

Ergens anders in dit topic heb ik gelezen dat je moet blazen, omdat het membraam door een windvlaag van zijn plek is gekomen. Om dit te verhelpen moet je blazen of zuigen, maar dat is dus eigenlijk helemaal niet goed?

Het kan bijna niet dat ik ze heb opgeblazen. Ik heb ze bijna nooit harder staan dan 15 van de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 van de 40 is wel goed ja, daar gaan ze dan niet kapot van. Maar toch, ik heb mijn twijfles hoor met in je doppen blazen. Je blaast dan toch de driver compleet uit het dopje? En zo veel speling hebben ze al niet, misschien 1 millimeter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
Hopelijk werkt dit voor je.

Dat heb ik hiervandaan: OmniNaut in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ik heb vaak met mijn oude EP630 hetzelfde probleem gehad. Ik kwam zelf ook op het idee om erin te blazen + zuigen (ik weet ook niet waarom :P) En toen deed die het weer :D
Ik heb trouwens Shure E2C gekocht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
Hey,

Maar had jij dan ook dat hij alleen nog maar zacht en lang niet zo vol geluid gaf? Want ik heb al een aantal keer geblazen, maar het lijkt niet te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik ook, beetje dof geluid zegmaar. Ik deed het altijd zo, het geluid helemaal vol aan (die rubbertjes eraf) en dan blazen+zuigen en ook best hard. Weet niet of dit overdreven is maar het werkte iig altijd, ik heb het denk ik 4, 5 keer gehad met de EP630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Mijn CX300 zijn overleden . Ik had ze eind september gekocht.

Ik heb bij het linkerdopje dat ik haast geen geluid heb o.a. geen Bass. En bij de rechter gewoon normaal.

Ze lijken mij kapot , ik ga ze dan maar opsturen naar Sennheiser want er zit natuurlijk garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de afbeeldingen van de Zune™ Premium Earphones te zien kan je ze aan elkaar vast "magneten". Klopt dit? En zijn er andere in ears die dit ook kunnen?

Afbeeldingslocatie: http://www.zune.net/NR/rdonlyres/0F409958-11E1-4DE1-9EA5-F844A0DDA411/0/boxpremiumearphones.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:24:
Aan de afbeeldingen van de Zune™ Premium Earphones te zien kan je ze aan elkaar vast "magneten". Klopt dit? En zijn er andere in ears die dit ook kunnen?

[afbeelding]
Want?...Dat is een belangrijk punt in je aanschaf? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker een pluspunt ja. Ieder zijn eigen ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Sennheiser Street MX 51?
Ik ga een Archos 404 kopen, maar aangezien die bijgeleverde oordopjes brak zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:24:

[afbeelding]
als je een paar pagina's terugkijkt zie je dat de panasonics dit ook kunnen. voor de rest zijn er geen inears die dit kunnen. volgende keer beter zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Jazzle schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:49:
Heeft iemand ervaring met de Sennheiser Street MX 51?
Ik ga een Archos 404 kopen, maar aangezien die bijgeleverde oordopjes brak zijn...
Wat ik erover gelezen heb (head-fi.org) heeft deze betere geluidskwaliteit als de vorige generatie oordopjes van sennheiser mx300/350/400/450/500/550 serie zeg maar, ook de mx50/70/90 maken allemaal gebruik van het nieuwe type speaker. Het enige nadeel is dat de impedancy 64ohm is, en dat is heel erg hoog, er moet dus flink volume opgezet worden willen ze hard gaan, ze zullen dus over het algemeen niet echt hard gaan.

wel intressant vergelijkingsmatriaal is: http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=191078 . Dit is wel de pmx70 sport maar ook deze heeft dezelfde speaker als de rest van de nieuwe serie.
Zie ook de pdfjes op: http://www.style-your-sound.com/
De verschillen in specs zijn minimaal. een keer een paar DB of een 1khz maar niet veel. Wel wordt het in die review vergeleken met serieuze grote koptelefoons. Dus dat klinkt wel erg intressant :P

[ Voor 24% gewijzigd door duncanvdlinden op 06-01-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:36:
[...]
Het enige nadeel is dat de impedancy 64ohm is, en dat is heel erg hoog, er moet dus flink volume opgezet worden willen ze hard gaan, ze zullen dus over het algemeen niet echt hard gaan.
Dat is jammer, want ik heb al meerdere malen gehoord dat de archos 404 zowieso al niet erg hard wil gaan. Zijn er mischien andere oordopjes voor eenzelfde prijs (€35) die 32ohm zijn of in ieder geval wel hard gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionyxus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 13:50
Ik heb op dit moment ipod oordopjes, waar ik niet al tevreden over ben. Nu er weer een inkoopactie is overweeg ik shure's te kopen. Ik weet alleen niet goed welk model ik moet kopen. Bij de e2c's schijnen de hoge tonen minder mooi te klinken (volgens reviews), en bij de e4c is de bas dan weer minder aanwezig. De e500 lijkt dan de perfecte oplossing, maar daar hangt dan meteen weer een heel hoog prijskaartje aan... Opzich heb ik wel veel geld over voor goede oordopjes, en ik wil niet het risico lopen dat ik over een half jaar weer betere oordopjes wil.
Is het dan slim om meteen maar voor de beste te gaan, of kan ik beter met goedkopere oordopjes beginnen?

fyi: ik luister vooral rock (aangezien type oordopjes ook met je muzieksmaak te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de shure e2 binnen, echt super geluid. Alleen ik gebruik nu die foamies, die zitten bij mij wel goed. Wat hebben jullie erop zitten en wat is het verschil, want het lijkt net of er met die foamies meer bas in het geluid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:14:
Ik heb vandaag de shure e2 binnen, echt super geluid. Alleen ik gebruik nu die foamies, die zitten bij mij wel goed. Wat hebben jullie erop zitten en wat is het verschil, want het lijkt net of er met die foamies meer bas in het geluid komt.
Dat je meer bas hebt komt door een betere seal. Zelf gebruik de ik Ultra Soft Sleeves, die gaan langer mee dan foamies die na enige tijd vervormen en/of hard worden. Een goede seal is meestal ook wel te bereiken met de sleeves als je wat meer invaring met het inbrengen hebt (ik weet natuurlijk ook niet hoe jouw oren eruit zien ;) ), bovendien wordt de bas nog beter als ze eenmaal ingespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
kenny89 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:30:
[...]

als je een paar pagina's terugkijkt zie je dat de panasonics dit ook kunnen. voor de rest zijn er geen inears die dit kunnen. volgende keer beter zoeken :)
Ik heb de Panasonic RP-HJE50 en die kan dat niet. Ook is het geluid daarvan lang niet zo geweldig. Mijn oude Sennheiser MX400 zijn nog beter. Ik heb een uitgebreide post daarover geschreven ook ivg de Creatives. Dus dat is echt een afrader hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 06-01-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Dat je meer bas hebt komt door een betere seal. Zelf gebruik de ik Ultra Soft Sleeves, die gaan langer mee dan foamies die na enige tijd vervormen en/of hard worden. Een goede seal is meestal ook wel te bereiken met de sleeves als je wat meer invaring met het inbrengen hebt (ik weet natuurlijk ook niet hoe jouw oren eruit zien ;) ), bovendien wordt de bas nog beter als ze eenmaal ingespeeld zijn.
Ik heb vandaag nog ff gekloot met verschillende dopjes, vind die flex sleeves wel de beste. Goede seal en makkelijk in te brengen, die transparante dopjes zijn weer iets te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dionyxus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:33:
Ik heb op dit moment ipod oordopjes, waar ik niet al tevreden over ben. Nu er weer een inkoopactie is overweeg ik shure's te kopen. Ik weet alleen niet goed welk model ik moet kopen. Bij de e2c's schijnen de hoge tonen minder mooi te klinken (volgens reviews), en bij de e4c is de bas dan weer minder aanwezig. De e500 lijkt dan de perfecte oplossing, maar daar hangt dan meteen weer een heel hoog prijskaartje aan... Opzich heb ik wel veel geld over voor goede oordopjes, en ik wil niet het risico lopen dat ik over een half jaar weer betere oordopjes wil.
Is het dan slim om meteen maar voor de beste te gaan, of kan ik beter met goedkopere oordopjes beginnen?

fyi: ik luister vooral rock (aangezien type oordopjes ook met je muzieksmaak te maken heeft)
Hele goeie vraag! Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je (flap-technisch gezien) meteen voor het 'beste' moet gaan. Ik ben door het hele up-grade proces gegaan om uiteindelijk bij de E500 (AKA €500 ;) ) uit te komen. Als ik dat meteen had gedaan dan had me dat aardig wat €/$ bespaard. Als je telkens kleine upgrade stapjes doet dan ben je per saldo meer kwijt. En wederom put ik uit eigen ervaring als ik zeg dat je na een half jaar tóch weer op zoek gaat naar beter |:(
De E500's zijn verreweg de beste doppen die ik ooit gehoord heb en als je de standaard iPod doppen gewend bent dat raad ik je aan om even te gaan zitten voordat je ze indoet en uittest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zie net dat je als klant van de Postbank de Sennheiser MX90VC kan bestellen voor € 24,50+een stuk of wat rentepunten. Bij diverse webshops kost hij rond de €50
Pagina: 1 ... 8 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.