Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

ik gebruik nu mdr ex71 van Sony is een Stap naar de shure e2 een grote stap of licht er neit veel tussen. Ik moest zondag namelijk werken en heb shure e2tjes verdient bij die gast hij moest ze alleen nog regelen. Iemand ervaring met beide oordopjes?

Over de mdr ex71 ben ik zeer tevreden hopelijk is de shure e2 nog een stuk beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

De isolatie van de E2's zal sowieso nog een stuk beter zijn en het middengebied waarschijnlijk ook. Ga maar vergelijken hoe zang klinkt tussen een E2 en de EX71's. Bij de Sony's klinkt dit ws. meer 'weggemoffeld' .

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Jaspur schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:34:
Als dat geluid net zo goed is als hun surroundsets!
Ik hoop dat je sarcastisch bent, Bose is behoorlijk teh poep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Ruud... schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:06:
ik gebruik nu mdr ex71 van Sony is een Stap naar de shure e2 een grote stap of licht er neit veel tussen. Ik moest zondag namelijk werken en heb shure e2tjes verdient bij die gast hij moest ze alleen nog regelen. Iemand ervaring met beide oordopjes?

Over de mdr ex71 ben ik zeer tevreden hopelijk is de shure e2 nog een stuk beter :).
De stap van EX71 naar de E2s is een flinke stap vooruit IMHO.
Ik heb beide en met name de midden en hoge tonen zijn bij de Shure's duidelijk beter, gedetaileerder. De bass van de E2s is zeer aanwezig maar niet zo overheersend als bij de EX71.
Hoewel de E2s beter isoleren vond ik ze ronduit pijnlijk zitten. Dit is makkelijk op te lossen door de tips van de EX71 op de E2s te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Hmm oke.. Ik luister vooral dance/trance/Red hot chili peppers/groove en soms wat hardcore/jumpstyle. Als ik ze 1 dezer dagen krijg weet iemand dan wat voor muziek ik nodig heb om in te spelen en hoe hard op mijn iPod het moet staan en hoelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Het is inderdaad een flinke stap vooruit. Zang ed klinkt ook zeker beter.

Ik vond echter de bas bij de ex71's nou niet heel erg aanwezig, die had van mij best wat voller gemogen. Overheersend wil ik hem dan ook zeker niet noemen. Ik denk ook niet dat ik 2 jaar lang met een slechte seal heb rondgelopen, dan had ik dat toch ergens wel moeten merken.
De bas klinkt bij de E2's een stuk voller in ieder geval (maar niet te, dit is precies goed imo).

Ik vond de ex71's soms na een tijdje irriteren, daar heb ik bij de E2's juist geen last van.

Maar goed, het blijft allemaal nogal persoonlijk natuurlijk.

Edit: inspelen doe je gewoon het best op ruis, en dan niet zo hard dat je de doppen naar de filistijnen speelt. Ik heb ze zelf een nachtje aan m'n stereo (radioruis) op half volume gehangen, daarna waren ze prima te beluisteren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Punksmurf op 27-11-2006 15:30 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Welke seal raad je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar weer: het is erg moeilijk om een eenduidig antwoord te krijgen. Er bestaat dan ook niet zoiets als de beste oordopjes.
Wat goed en slecht is kun jij alleen bepalen. Het is daarom jammer dat je niet even een middagje kunt gaan luisteren en verschillende doppen kunt gaan vergelijken.

Met de 'overheersende bass' van de EX71 bedoel ik dat ze ongecontrolleerd zijn dus ik ben het (toch) met Punksmurf eens.
Ik raad je een goede seal aan ;)

Neem aan dat je de tips/sleeves/oorstukje bedoelt. Ook hier geldt weer: probeer verschillende uit en bepaal zelf welke het fijnste zitten met de beste seal en geluid.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Oke zal kijken als het zover is :).

Alleen over het inspelen weer iemand daar nog iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
...Ruud... schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:06:
Ja, ikke. Verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dat is zeer persoonlijk. Wat de een prettig vindt is voor een ander ondraaglijk. Ieder oor is weer verschillend, dus je kunt het beste zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

agiessen schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:31:
[...]

En dus heb je van jouw probleem maar gelijk andermans probleem gemaakt. :(
Lamaar

[ Voor 17% gewijzigd door Yzord op 27-11-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:20:
[...]

Yzord ik kan hier nou niet echt veel begrip voor hebben moet ik zeggen.
Dit is gewoon fraude....
Jou eigen geweten speelde niet op toen je dit ging doen ?
Raar hoor....
Ik liep zelfs met een brede glimlach naar buiten. Heb er geen wroeging over nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
Ik heb nu al een tijdje de sennheiser cx300. Maar nu is de bass uit het linkeroortje een stuk zachter geworden. Het rechteroortje werkt nog wel naar behoren. Weet iemand misschien hoe dit verholpen kan worden? Ik heb Sennheiser ook al een mailtje gestuurd, maar ze gaven geen antwoord. :?

Als ze echt stuk zijn (alleen de bass uit het linkeroortje dan he) kan ik ze dan inruilen voor nieuwe? Ik heb ze bij bol.com besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat het aan het oortje ligt en niet aan je oor? Heb je hem, m.a.w. al eens een keer in je rechteroor getest?
Kun je zien of er (oor) smeer in het oortje zit?
Als dat allemaal niet het geval is dan zou ik bol.com even een mailtje sturen. Ik weet niet hoe lang 'een tijdje' is maar je hebt toch een redelijke garantie termijn (een jaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:33:
Weet je zeker dat het aan het oortje ligt en niet aan je oor? Heb je hem, m.a.w. al eens een keer in je rechteroor getest?
Kun je zien of er (oor) smeer in het oortje zit?
Als dat allemaal niet het geval is dan zou ik bol.com even een mailtje sturen. Ik weet niet hoe lang 'een tijdje' is maar je hebt toch een redelijke garantie termijn (een jaar?).
Ik heb de dopjes helemaal schoongemaakt, dus geen oorsmeer. Ook heb ik de dopjes omgewisseld, dus rechts naar links enz. De oordopjes heb ik al een half jaar. Zou ik met ze moeten bellen? ze reageren namelijk niet op m'n mail. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze idd even bellen.
Dopjes van deze kwaliteit moeten wel langer mee gaan dan een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:25:
Ik zou ze idd even bellen.
Dopjes van deze kwaliteit moeten wel langer mee gaan dan een half jaar.
Het is dan wel weer erg jammer dat ik geen nummer kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:28:
[...]

Het is dan wel weer erg jammer dat ik geen nummer kan vinden :P
0900-2025438 (€ 0,15 pm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Bedankt :) Ik neem aan dat ze alleen bereikbaar zijn van 9 tot 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Vraag:

Ik had eerst die sony EX71 meuk en daar was ik, bij gebrek aan vergelijking, niet ontevreden over. Die ging echter stuk en toen maar de wat duurdere Shure e2. Deze dopjes zijn qua geluidskwaliteit veel beter dan die sony's, maar waar de bas is gebleven, is mij niet duidelijk. Aan een goede seal ligt het niet, daar heb ik al veel mee gespeeld.

Ik vind dat de e2 net dat beetje bas mist dat er voor zorgt dat muziek wat lekkerder klinkt. Als ik de equalizer van mijn nano op 'meer bas' zet, dan klinkt het eigenlijk goed, maarja, die klote equalizer van die ipod meuk overstuurt de boel.

Vraag:

Is de overstap van Shure e2 naar Shure e3 zinvol als je wat meer laag zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nee, de E3 heeft niet meer bas dan de E2, daarvoor zal je naar de E4 moeten (of niet Shure doppen, maar daar ben ik minder in thuis). Ik heb zelf de E3 en heb dmv mijn equaliser de bass een redelijk stukje opgeschroeft (wat erg goed werkt vind ik), omdat de e3 het sterkst het middengebied weergeeft.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Rudedadude schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:58:
Nee, de E3 heeft niet meer bas dan de E2, daarvoor zal je naar de E4 moeten (of niet Shure doppen, maar daar ben ik minder in thuis). Ik heb zelf de E3 en heb dmv mijn equaliser de bass een redelijk stukje opgeschroeft (wat erg goed werkt vind ik), omdat de e3 het sterkst het middengebied weergeeft.
E4 vind ik echt te veel geld voor een paar doppen. Dat wordt me te gek. Wat ik eigenlijk zoek is een winkel waar je gewoon, pakweg een setje of 5 kan luisteren en dan die kan kopen die je wilt.

Zo rond de 100-150 euro moeten er toch wel een paar oordoppen te krijgen zijn met een beetje fatsoenlijke bas, zonder mijn nano te moeten dumpen (dus zonder gerotzooi aan de equaliser)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
voor 150 euro koop je er nieuwe op ebay!! Shure 4C of 4G's ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

nvidia schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:33:
voor 150 euro koop je er nieuwe op ebay!! Shure 4C of 4G's ...
Ja super, maar het klote is dat ik ze niet van te voren kan horen.

Ik merk dat ieder zijn eigen smaak heeft en ik besef heel goed dat ik eigenlijk geen 'natuurgetrouw' geluid wil maar het liefste gekleurd: wat warmer, met wat meer bas en punch onderin, zodat je de 'vibe' van de bas en de kick van de drum beter voelt, bij niet al te hoog volume.

Tja, ik kan blijven zeuren, maar helaas komt het er op neer dat ik voor 150 euro moet gaan gokken of het is wat ik wil.

Zijn er nog winkels in NL waar je gewoon naar die dingen kunt luisteren? Het kan mij dan niet schelen dat ik 50 euro meer betaal, als ik dan maar koop wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Q schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:43:
Ik had eerst die sony EX71 meuk en daar was ik, bij gebrek aan vergelijking, niet ontevreden over. Die ging echter stuk en toen maar de wat duurdere Shure e2. Deze dopjes zijn qua geluidskwaliteit veel beter dan die sony's, maar waar de bas is gebleven, is mij niet duidelijk.
Ik weet niet hoelang je ze al hebt, maar bij mij duurde het knap lang voordat ze een goede bas gaven. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ze niet speciaal ingespeeld had met ruis oid, gewoon de normale muziek die ik anders ook altijd beluister. Ik denk dat het wel een maand duurde voordat ze echt goed klonken (een uur per dag gemiddeld). Ik gebruik een iAudio M5L speler met de default instellingen qua equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:03:
[...]

Zo rond de 100-150 euro moeten er toch wel een paar oordoppen te krijgen zijn met een beetje fatsoenlijke bas, zonder mijn nano te moeten dumpen (dus zonder gerotzooi aan de equaliser)?
De Etymotic ER6i is ook nog een optie in die prijsklasse.
Etymotic staat niet bekend om zijn vette bas maar de ER6i is 'gemaakt' voor de iPod gebruiker die van (meer) bass houdt.
Het blijft idd altijd een gok of het naar je zin is maar bij de goede (internet) winkels heb je een return regeling van een paar weken zodat je ze zonder risico kunt ruilen als ze niet bevallen. Is denk ik de enige manier om verschillende in ears uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
Vandaag zijn mijn ep-630 binnengekomen
Ik heb een zwarte ipod nano g2 8gb. Ik hoor als de pod aan is en ik nog geen nummer aan heb een zachte sis alsof een band heel langzaam leegloopt. Ik heb het volume behoorlijk begrensd dus het licht niet aan het volume. Is het normaal voor een mp3 speler dat als je geen nummer afspeelt je een zachte sis hoort of is dit een probleem van de ipod of de creatives ? Nou ik kon dus niet wachten te ze in te proberen ze zijn nog niet ingespeeld. Maar er komt nu al een enorm helder geluid uit alleen de bas klinkt nog wat boemerig…
Ik heb ondertussen alle sleaves uitgeprobeerd de kleine sluit de omgevinggeluiden het minste af en de normale doet dit wel aardig goed.
Nu heb ik denk ik 1 uur de grootste sleaves in ik merk dat de bas lekkerder klinkt,
Maar mijn ooren beginnen nu te kriebelen en mn linker oor voelt alsof die behoorlijk warm word is dit een teken dat ik toch de normale sleeves moet gebruiken ?
Ik ken de andere oordoppjes niet (dit is mijn eerste mp3 speler / inear oordopjes) maar ik vind dat uit deze dopjes echt goed geluid komt.
Dus als je twijfelt dan en je hebt een budget wat betreft oordopjes dan zou ik deze zeker aanraden.
Zijn er voor de ep-630 ook andere sleaves of foamies tekoop ??? staat een beetje onduidelijk in de start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
[@ Q

Geen probleem hoor, als je kiest voor de 4G's of 4C's (zijn dezelfde) dan heb je zeker een prima keuze qua prijs-kwaliteit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

bonetone

2B Silver Sonic

Ik heb pas geleden een paar tweedehandse Shure E3c's aangeschaft. Daar zaten alleen de kleinste sleeves bij en ik vroeg me af of iemand nog een paar sleeves in M en L heeft liggen want ik heb het idee die S-sleeves niet goed genoeg afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:09:
[...]

De Etymotic ER6i is ook nog een optie in die prijsklasse.
Etymotic staat niet bekend om zijn vette bas maar de ER6i is 'gemaakt' voor de iPod gebruiker die van (meer) bass houdt.
Het blijft idd altijd een gok of het naar je zin is maar bij de goede (internet) winkels heb je een return regeling van een paar weken zodat je ze zonder risico kunt ruilen als ze niet bevallen. Is denk ik de enige manier om verschillende in ears uit te proberen.
Bedankt voor de reactie, de prijs is te overleven. In tegen stelling tot die van de E4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar IEMs voor rond de €100 op zoek bent kijk dan ook even naar de v-moda vibe!
Ze zien er in ieder geval prachtig uit en worden hier besproken.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
spraycan schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:29:
Vandaag zijn mijn ep-630 binnengekomen
Ik heb een zwarte ipod nano g2 8gb. Ik hoor als de pod aan is en ik nog geen nummer aan heb een zachte sis alsof een band heel langzaam leegloopt. Ik heb het volume behoorlijk begrensd dus het licht niet aan het volume. Is het normaal voor een mp3 speler dat als je geen nummer afspeelt je een zachte sis hoort of is dit een probleem van de ipod of de creatives ? Nou ik kon dus niet wachten te ze in te proberen ze zijn nog niet ingespeeld. Maar er komt nu al een enorm helder geluid uit alleen de bas klinkt nog wat boemerig…
Ik heb ondertussen alle sleaves uitgeprobeerd de kleine sluit de omgevinggeluiden het minste af en de normale doet dit wel aardig goed.
Nu heb ik denk ik 1 uur de grootste sleaves in ik merk dat de bas lekkerder klinkt,
Maar mijn ooren beginnen nu te kriebelen en mn linker oor voelt alsof die behoorlijk warm word is dit een teken dat ik toch de normale sleeves moet gebruiken ?
Ik ken de andere oordoppjes niet (dit is mijn eerste mp3 speler / inear oordopjes) maar ik vind dat uit deze dopjes echt goed geluid komt.
Dus als je twijfelt dan en je hebt een budget wat betreft oordopjes dan zou ik deze zeker aanraden.
Zijn er voor de ep-630 ook andere sleaves of foamies tekoop ??? staat een beetje onduidelijk in de start post
Denk dat je gewoon moet wennen aan het in ear principe. Moest ik op het begin met mijn ep-630's ook. Als dat voorbij is zijn het echt zulke fijne oordopjes! _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de startpost doorgezocht incl de topic op zoek naar dat geluidsbestandje op je oordopjes in te spelen maar ik kan het niet meer vinden.

Heb ik nou gedroomd of kijk ik er overheen?

Verwijderd

-DG- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:57:Denk dat je gewoon moet wennen aan het in ear principe. Moest ik op het begin met mijn ep-630's ook. Als dat voorbij is zijn het echt zulke fijne oordopjes! _/-\o_ :P
Vind je? Vanaf de eerste dag erger ik me al dood aan het snoer. Ik had met de Shure E2c altijd het snoer achterlangs bij m'n rug omlaag, en met de UE10 PRO ook. Lekker makkelijk, maar bij de EP-630 jeukt het me meer dan al m''n zakratten bij elkaar :( Als je maar een centimeter beweegt gaat het snoer over mijn vel al jeuken en kriebelen. En het geluid is met iets te veel bas, maar goed het is maar tijdelijk gelukkig.

En de UE10 PRO: Ik had ze maandag 13 november opgestuurd, maar hier in Nederland konden ze er verder niets mee. afgelopen maandag, de 20e, zijn ze doorgestuurd naar Amerika waar ze gemaakt zijn. Ze moeten open gemaakt worden omdat er waarschijnlijk iets los zit, dus dat verklaard ook gelijk de dikke zwarte vlek binnenin. Los contact = brand (uiteindelijk)! Nou ja, ik hoop dat ze snel weer terug komen.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:32:
Ik heb de startpost doorgezocht incl de topic op zoek naar dat geluidsbestandje op je oordopjes in te spelen maar ik kan het niet meer vinden.

Heb ik nou gedroomd of kijk ik er overheen?
Ja dat zoek ik ook ...
Ik heb net vandaag de Sennheiser CX300 binnen. Klinkt geweldig goed vergeleken met gewone standaard headsetjes die bij een MP3 speler zitten.
Ik heb nog nooit InEar gehad en dat is wel even wat anders.

Ik ademde per ongeluk even door mijn neus naar binnen en hoorde een enorme herrie!!! _/-\o_
Nu nog even wat experimenteren met de maat van de dopjes.
De grootste zitten zo te voelen het beste anders floepen ze te makkelijk uit mijn oren.
Ik heb waarschijnlijk grote ooringangen!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

HoppyF schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:26:
[...]

Ja dat zoek ik ook ...
Ik heb net vandaag de Sennheiser CX300 binnen. Klinkt geweldig goed vergeleken met gewone standaard headsetjes die bij een MP3 speler zitten.
Ik heb nog nooit InEar gehad en dat is wel even wat anders.

Ik ademde per ongeluk even door mijn neus naar binnen en hoorde een enorme herrie!!! _/-\o_
Nu nog even wat experimenteren met de maat van de dopjes.
De grootste zitten zo te voelen het beste anders floepen ze te makkelijk uit mijn oren.
Ik heb waarschijnlijk grote ooringangen!
Mocht je nog interesse hebben in een setje (reserve) sleeves: ik heb grote over, in ruil voor middel.

Ben al een tijdje tevreden eigenaar van Sennheiser CX300 :)

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Beste mede-tweakers, binnenkort ontvang ik mn sandisk SDMX1 flashspelertje en ben op zoek naar geschikte doppen. Nou hoor ik veel goeds over de CX300, maar ik vroeg me af of ze wel bij de SDMX1 passen. Daarmee bedoel ik of ik niet beter goedkopere aan kan schaffen aangezien het geen geweldig flashspelertje is.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
nog steeds vind ik van ex-71 naar cx300 niet een geweldige stap vooruit
iets meer mid (goed voor stem) en hoge tonenn zijn bij schel af
wat minder bas

inderdaad ex-71 wat modderig in vergelijk, maar wow factor cx300 nog wat laag

heb nu wel kleinste en grootste seals over, gebruik zelf mid, wie wil er ruilen?
stuur me ff mailtje

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kwam er zojuist achter dat ik best chille oordopjes heb volgens mij :P

Ik heb een mp3 spelertje overgenomen van iemand, en er zaten oordopjes bij, maar had geen idee welke het waren. Zat ik net es te kijken, zijn het sennheiser mx300 oordopjes, vond het geluid idd al best prima voor die 30 euro die ik betaald heb voor deze speler (1 GB met radio, maxfield is t merk oid :P )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAMP,

Ik heb een sony MDR EX90LP en vandaag ben ik een sleeve verloren. De small en large waren te klein en te groot voor mijn oren. De mediums zaten perfect. Kan iemand me verder helpen met mijn toch wel groot probleem? Ik heb deze oortjes amper twee weken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:37:
[...]
Vind je? Vanaf de eerste dag erger ik me al dood aan het snoer. Ik had met de Shure E2c altijd het snoer achterlangs bij m'n rug omlaag, en met de UE10 PRO ook. Lekker makkelijk, maar bij de EP-630 jeukt het me meer dan al m''n zakratten bij elkaar :( Als je maar een centimeter beweegt gaat het snoer over mijn vel al jeuken en kriebelen. En het geluid is met iets te veel bas, maar goed het is maar tijdelijk gelukkig.

En de UE10 PRO: Ik had ze maandag 13 november opgestuurd, maar hier in Nederland konden ze er verder niets mee. afgelopen maandag, de 20e, zijn ze doorgestuurd naar Amerika waar ze gemaakt zijn. Ze moeten open gemaakt worden omdat er waarschijnlijk iets los zit, dus dat verklaard ook gelijk de dikke zwarte vlek binnenin. Los contact = brand (uiteindelijk)! Nou ja, ik hoop dat ze snel weer terug komen.
Heb nog nooit last gehad van het snoer, zal wel aan mij liggen. De bas heb ik iets terug gezet op m'n mp3 speler, maar voor het geld vind je volgens mij geen betere oordopjes. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-tweakers,
Misschien is mijn dilemma al eerder voorgekomen; echter uit de openingspost werd ik weinig wijzer met betrekking tot mijn vraagstuk en de paar bladzijden die ik doorbladerde gingen meestal net niet over wat ik zocht.
In het kort: Ik luister graag en veel muziek. Vroeger op 'n MP3speler, de laatste tijd vooral CD's. Dat luisteren doe ik via oortjes van Sony van 'n euro of 20. Hebben 't prima gedaan, maar helaas beginnen ze het te begeven. Nu heb ik me al enigszins verdiept, voor zover ik dat met mijn minimale kennis kan, en ben tot de schokkende conclusie gekomen dat de nieuwe oortjes In-Ear moeten zijn. Wat een inzicht, wat een inzicht mensen. Ik hou er niet echt van om in een maand of 2 te willen upgraden naar iets betters; vandaar dat ik hier kies voor redelijk high-end. Nu ben ik echter aan het twijfelen tussen 3 dingen. Overigens; mijn muzieksmaak is redelijk uiteenlopend van basgericht (Franz Ferdinand), Mid-hoog (Spinvis) maar ook luisterboeken wil ik kunnen luisteren.

Kandidaat nummer 1: Ultimate Ears Super.Fi 3
De duurste oortjes van deze keuze. Rond de 140 euro.Hier is een review te vinden.
Kandidaat nummer 2: Etymotic Research ER6i
Rond de 130 euro.Hier wordt ie uitgebreid getest.
Kandidaat nummer 3: Shure E2C
90 euro, veruit de goedkoopste dus. Hier een review

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

trimakassi schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 01:52:
Beste mede-tweakers, binnenkort ontvang ik mn sandisk SDMX1 flashspelertje en ben op zoek naar geschikte doppen. Nou hoor ik veel goeds over de CX300, maar ik vroeg me af of ze wel bij de SDMX1 passen. Daarmee bedoel ik of ik niet beter goedkopere aan kan schaffen aangezien het geen geweldig flashspelertje is.
Ik heb deze combi...tis gewoonweg perfect....geluid is goed en hard. Ik heb mijn cx300's wel ingespeeld met ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Waar kan je dat ruis bestand download oid, wil het gebruiken als ik mijn shure e2tjes krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
...Ruud... schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:36:
Waar kan je dat ruis bestand download oid, wil het gebruiken als ik mijn shure e2tjes krijg.
Ik heb het ruis bestand zelf gemaakt. (pink noise).
Dat kan met bijvoorbeeld Adobe Audition 2.0.
Je kunt het bestand in allerlei formaten/lengtes maken. Ik heb gekozen voor 100 seconden in WAV kwaliteit, dus niet gecomprimeerd.

Die 100 seconden is lang genoeg, je kun je speler immers op herhalen zetten en zodoende een paar uur laten spelen.

Ik heb hier de file neergezet voor het geval je zelf geen ruis bestand kunt aanmaken.
(grootte ca 18 MB)
Klik hier om Roze Ruis te downloaden

Dezelfde Roze Ruis maar dan 10 seconden ipv 100 seconden (grootte ca. 2 MB)
Klik hier om 10 seconden Roze Ruis te downloaden

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 03-12-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje gebruik met m'n CX300 zitten er best veel 'kronkels' in het draad....

Iemand tips om deze 'kronkels' eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:02:
Na een tijdje gebruik met m'n CX300 zitten er best veel 'kronkels' in het draad....

Niet doen. Bij mijn e2's gingen ze ook naar de vorm van mijn oren/hoofd staan. Ik boog ze telkens terug en uiteindelijk kwam er bij die punten kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:40
Heeft er iemand ervaring met de Sennheiser Sport PMX 70.
Ik wil ze gaan gebruiken met hardlopen, ze schijnen goed tegen regen en zweet te kunnen.
Ik vraag me af of ze goed blijven zitten tijdens het hardlopen.
En of ze een beetje duurzaam zijn.
Reviews hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
pinojo123 schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:56:
Heeft er iemand ervaring met de Sennheiser Sport PMX 70.
Ik wil ze gaan gebruiken met hardlopen, ze schijnen goed tegen regen en zweet te kunnen.
Ik vraag me af of ze goed blijven zitten tijdens het hardlopen.
En of ze een beetje duurzaam zijn.
Reviews hier en hier.
Das wel logisch he, dat als ie tegen regen kan, hij ook tegen zweet kan ;)

Maar zitten in-ears dan niet goed bij hardlopen? Of krijg je dan weer dat bekende probleem met dreunen in je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:02:

kronkels? bind jij de kabel om je mp3 speler ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ewald ! schreef op maandag 04 december 2006 @ 07:42:
[...]

kronkels? bind jij de kabel om je mp3 speler ofzo?
Dat doe ik ook en als ik niet strak wind dan heb ik de volgende dag idd. een flubby kabel. Nachtje kabel ff in de lengte laten liggen lost het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
SOEDARKMASTER schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:48:
Dat ben ik niet met je eens, zweet is veel aggresiever dan regen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Punksmurf schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:59:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, zweet is veel aggresiever dan regen.
Behalve als het 'zure' regen is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:40
SOEDARKMASTER schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:48:
[...]

Maar zitten in-ears dan niet goed bij hardlopen? Of krijg je dan weer dat bekende probleem met dreunen in je hoofd?
Ik heb al een paar Sony EX71 versleten in tijd van twee maanden, op eens kwam er geen geluid meer uit één dopje.(Zweet laat zoutresten achter, regen laat minder sporen achter :P )
En je hebt last van het dreunen en als je gaat zweten glijden je dopjes als het ware langzaam uit je oor.
Ik heb ook geen zin om m'n Creative 630 dopjes in tijd van een paar maanden te vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

HoppyF schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:16:
[...]

Ik heb het ruis bestand zelf gemaakt. (pink noise).
Dat kan met bijvoorbeeld Adobe Audition 2.0.
Je kunt het bestand in allerlei formaten/lengtes maken. Ik heb gekozen voor 100 seconden in WAV kwaliteit, dus niet gecomprimeerd.

Die 100 seconden is lang genoeg, je kun je speler immers op herhalen zetten en zodoende een paar uur laten spelen.

Ik heb hier de file neergezet voor het geval je zelf geen ruis bestand kunt aanmaken.
(grootte ca 18 MB)
Klik hier om Roze Ruis te downloaden

Dezelfde Roze Ruis maar dan 10 seconden ipv 100 seconden (grootte ca. 2 MB)
Klik hier om 10 seconden Roze Ruis te downloaden
Tnq, Heb die gast gebeld vandaag en hij zegt dat hij ze bestelt heeft. Donderdag komen ze binnen *O* dan eerst in spelen, hoelang moet dit eigenlijk?

Edit: Heb in de ts gelezen dat het het 24-200 uur moet zijn :).. Harstikke bedankt voor de ruis alvast ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 04-12-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb ze 24 uur in laten spelen....ik merkte het verschil erna best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Hallo tweakers,

Ik heb nu al 2 oordopjes versleten doordat ik kabelbreuk had, ik dacht eerst die soldeer ik wel even maar dat was niet zo makkelijk achteraf :( . Dus ik moet nieuwe oordopjes hebben, ik wil dan natuurlijk geen last meer hebben dus welke oordopjes zijn aan te raden?

Ik hoef geen "high end" oordopjes. Ik draag mijn oordopjes altijd in mijn zak dus dit zal de oorzaak van de kabelbreuk zijn

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Yzord schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:20:
Ik heb ze 24 uur in laten spelen....ik merkte het verschil erna best goed.
Ik heb ze een uurtje of 10 laten inspelen.
Misschien is dat nog niet genoeg maar het is beter als niets.
Ze (CX300) klinken overigens prima, ook al toen ze niet ingespeeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goed na er een week lang over nagedacht te hebben, heb ik toch maar de stap gewaagd en de V-Moda Vibe's (FlashblackChrome) besteld :9~

Zodra ik ze heb ga ik ze eerst "inspelen" met de "pink noise" (hoe hard moet ie eigenlijk staan tijdens het inspelen?) en post ik daarna mijn bevindingen hier op het forum.

Vergelijkingsmateriaal: Sony's EX71's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:20:
Goed na er een week lang over nagedacht te hebben, heb ik toch maar de stap gewaagd en de hifi forum Vibe's (FlashblackChrome) besteld :9~

Zodra ik ze heb ga ik ze eerst "inspelen" met de "pink noise" (hoe hard moet ie eigenlijk staan tijdens het inspelen?) en post ik daarna mijn bevindingen hier op het forum.

Geweldig Skillz, ik ben heel erg benieuwd hoe ze bevallen! Ze zien er iig ge-wel-dig uit.
En hier zijn ze er ook erg over te spreken.

Als je een review schrijft laat het mij dan even weten dan plaats ik 'em op m'n site, heb ik ook eens een primeur ;)

Sterkte met wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:57:
[...]

Geweldig Skillz, ik ben heel erg benieuwd hoe ze bevallen! Ze zien er iig ge-wel-dig uit.
En hier zijn ze er ook erg over te spreken.

Als je een review schrijft laat het mij dan even weten dan plaats ik 'em op m'n site, heb ik ook eens een primeur ;)

Sterkte met wachten :)
Ik denk dat ik wel een (korte?) review (met pic's dan uiteraard) ga maken en dan gun ik jou,
als mede-got'er, met plezier de primeur op je site (mits niemand ons voor is met een review).
Mijn complimenten voor je site trouwens!

Ik denk (hoop!) dat ze de EX71's wel gaan verslaan, vooral wat het "midden gedeelte" betreft.
Verder ben ik wel een "bass-head" en heb ik gelezen dat ze op dat vlak ook goed presteren.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

....en dat wachten he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat ik wel een (korte?) review (met pic's dan uiteraard) ga maken en dan gun ik jou,
als mede-got'er, met plezier de primeur op je site (mits niemand ons voor is met een review).
Mijn complimenten voor je site trouwens!

Ik denk (hoop!) dat ze de EX71's wel gaan verslaan, vooral wat het "midden gedeelte" betreft.
Verder ben ik wel een "bass-head" en heb ik gelezen dat ze op dat vlak ook goed presteren.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

....en dat wachten he... ;)
Bedankt Skillz!

Ik kijk er naar uit (en met mij velen)!

Dat wachten is killing, ik weet het. Ik ben op het moment in blijde verwachting van een Xin Supermacro portable versterker voor tussen m'n X5 en E500.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Skillz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:20:
Goed na er een week lang over nagedacht te hebben, heb ik toch maar de stap gewaagd en de V-Moda Vibe's (FlashblackChrome) besteld :9~

Ik ben benieuwd!
Waarschijnlijk heb je ze wel in het buitenland besteld omdat er (vreemd genoeg) in Nederland geen distributeur of dealer te vinden is. Wel jammer want het zijn misschien best goede dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep_k schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:32:
Ik heb zojuist de Sony MDR-EX90SL besteld bij Audio cubes. Ik wil ze perse met kort snoer (SL).
Heb er maar meteen een paar extra sleves bij gedaan.
Zelf heb ik de sony MDR-EX90LP aangeschaft. Maar na drie weken was ik een sleeve kwijt. Waar heb je die extra sleeves precies besteld? (website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:52:
[...]

Zelf heb ik de sony MDR-EX90LP aangeschaft. Maar na drie weken was ik een sleeve kwijt. Waar heb je die extra sleeves precies besteld? (website)
Ik was ook al even aan het zoeken geweest omdat ik recent een Sennheiser CX300 had gekocht en het ooit wel eens zal meemaken dat er een sleeve zoek raakt of stuk gaat.

Ik kwam op Ebay een shop tegen die een hele zooi replacement earbuds verkoopt.
Niet duur ook, met verzendkosten erbij een paar Euro. Of het wat is weet ik niet maar je zou het allicht kunnen proberen.
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:13:
[...]
Dat wachten is killing, ik weet het. Ik ben op het moment in blijde verwachting van een Xin Supermacro portable versterker voor tussen m'n X5 en E500.....
Een Xin Supermacro, wow. Ik zit ook te wachten op een portable versterker, maar dan "gewoon" een PA2V2, voor gebruik met mijn Shure E4G's. Ik ben wel zeer benieuwd naar het verschil in geluid dat zo'n versterker gaat opleveren. Als het goed is komt 'ie deze week aan.

Wat zijn jouw ervaringen met een goedkopere portable amp? Ik ga er vanuit dat je hiervoor al een andere amp hebt gehad en dat die Supermacro niet jouw eerste amp is, gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:13:
[...]

Bedankt Skillz!

Ik kijk er naar uit (en met mij velen)!

De X5 heeft prik zat voor een iem. Ik heb een tijd met een porta corda III gelopen tussen de X5 en de ES2, maar dat leverde meer narigheid dan plezier op (alhoewel de crossfeed een goede feature is bij jaren '60 muziek). Mag hopen voor je dat of de supermacro net zo ruisarm is als de X5 of de E500 minder gevoelig is dan de ES2 maar dat laatste betwijfel ik.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspervelders schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:21:
[...]

Een Xin Supermacro, wow. Ik zit ook te wachten op een portable versterker, maar dan "gewoon" een PA2V2, voor gebruik met mijn Shure E4G's. Ik ben wel zeer benieuwd naar het verschil in geluid dat zo'n versterker gaat opleveren. Als het goed is komt 'ie deze week aan.

Wat zijn jouw ervaringen met een goedkopere portable amp? Ik ga er vanuit dat je hiervoor al een andere amp hebt gehad en dat die Supermacro niet jouw eerste amp is, gezien de prijs.
Eerlijk gezegd is dit mijn eerste versterker.
Het is een tweede hands die ik via de de for sale sectie van Head-fi heb gekocht.
Ik heb voor deze amp gekozen omdat het een mooie aanvulling schijnt te zijn voor mijn Etymotic ER4p. Er zit namelijk een switch op die 75 Ohm toevoegt aan de impedantie waardoor je geen P/S converter nodig hebt.
Ik weet uit het verleden dat ik op een gegeven moment tóch ga upgraden en dan sla ik liever een paar stappen over zodat ik per saldo minder geld kwijt ben.

Ik ben erg benieuwd of en wat het verschil in geluidskwaliteit is met versterker. De meningen op head-fi lopen nogal uiteen. De een zegt dat het verschil bij (efficiënte) in ears minimaal is, terwijl ik ook verhalen lees dat een amp een enorme verbetering oplevert.

Ik heb de SM ook 'op de groei gekocht' omdat ik in de toekomst een (full-size) koptelefoon op mijn X5 wil kunnen gebruiken. (De Sennheiser HD650 misschien?)

Ik neem aan dat je de line-out van je speler gaat gebruiken om zo de interne versterker te by-passen? Ik heb bij Qables een kabeltje gekocht die rechtstreeks op de line out van m'n X5 naar de SM loopt. Als je de versterker via je koptelefoonaansluiting laat lopen is het effect/voordeel van de amp een stuk minder/nihil.

Ben benieuwd wat jou ervaring is. Laat het ons weten als ie binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:02:
[...]

De X5 heeft prik zat voor een iem. Ik heb een tijd met een porta corda III gelopen tussen de X5 en de ES2, maar dat leverde meer narigheid dan plezier op (alhoewel de crossfeed een goede feature is bij jaren '60 muziek). Mag hopen voor je dat of de supermacro net zo ruisarm is als de X5 of de E500 minder gevoelig is dan de ES2 maar dat laatste betwijfel ik.
De interne versterker van de X5 heeft inderdaad ruim voldoende power om de IEMs te voeden dus daar heb ik de SM niet voor nodig. Daar gaat de wel/niet versterken van IEMs discussie ook vaak over: de een vindt het onzin de ander beweert dat een versterker ook bij (efficiënte) in-ears effect heeft op de geluidskwaliteit van de lage- midden- en hoge tonen afzonderlijk. Ik zal het over een weekje zelf moeten beoordelen.

Met welke 'narigheid' moet ik rekening houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:05:
[...]
Ik neem aan dat je de line-out van je speler gaat gebruiken om zo de interne versterker te by-passen? Ik heb bij Qables een kabeltje gekocht die rechtstreeks op de line out van m'n X5 naar de SM loopt. Als je de versterker via je koptelefoonaansluiting laat lopen is het effect/voordeel van de amp een stuk minder/nihil.

Ik heb een Sony NW-HD5, ik geloof dat ik in een menu de audio output kan switchen van "headphones" naar "line out" (er zit gewoon 1 koptelefoon aansluiting op de speler). Ik ga gewoon een beetje experimenteren om te kijken wat nou het beste werkt. Als mijn amp er is zal ik wel even mijn eerste ervarigen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:15:
De interne versterker van de X5 heeft inderdaad ruim voldoende power om de IEMs te voeden dus daar heb ik de SM niet voor nodig. Daar gaat de wel/niet versterken van IEMs discussie ook vaak over: de een vindt het onzin de ander beweert dat een versterker ook bij (efficiënte) in-ears effect heeft op de geluidskwaliteit van de lage- midden- en hoge tonen afzonderlijk. Ik zal het over een weekje zelf moeten beoordelen. Met welke 'narigheid' moet ik rekening houden?
Ik denk dat het effect van een headphone amp groter is naarmate je overige componenten van mindere kwaliteit zijn (dopjes en speler). Zelf heb ik de combinatie iAudio M5L, Shure E2c en de PA2v2 van Gary. De speler en de dopjes zijn reeds van uitstekende kwaliteit. Met de amp klinkt het geluid wat voller, de klankkleur wordt iets beter, maar vermoedelijk kun je hetzelfde effect ook wel bereiken door wat te spelen met de equalizer.

Een amp kost extra geld ($60) en je moet hem meeslepen. Of dat een nadeel is, moet ieder maar voor zich uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat het effect van een headphone amp groter is naarmate je overige componenten van mindere kwaliteit zijn (dopjes en speler).
Dit vind ik een opmerkelijke stelling.

Het lijkt mij dat een amp de (mindere) kwaliteit van je doppen en/of speler juist versterken. M.a.w. een versterker zal de tekortkomingen van je andere componenten juist nog meer naar de voorgrond brengen.
Om een voorbeeld te geven: ik hoorde de slechte kwaliteit van mijn mp3-tjes pas toen ik goede oordopjes ging gebruiken.
Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat al je componenten met elkaar 'in balans' zijn zodat ze elkaars goede kwaliteiten versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:36:
Het lijkt mij dat een amp de (mindere) kwaliteit van je doppen en/of speler juist versterken.
Mogelijk, maar dat bedoelde ik niet. Waar ik schreef 'effect' bedoelde ik de aanwezigheid, niet de kwaliteit. Jij hebt al high-end spullen, oftewel een uitstekend geluid. Ik denk dat je de aanwezigheid van een amp veel minder zult merken dan iemand met low-budget spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:56:
Hallo mede-tweakers,
Misschien is mijn dilemma al eerder voorgekomen; echter uit de openingspost werd ik weinig wijzer met betrekking tot mijn vraagstuk en de paar bladzijden die ik doorbladerde gingen meestal net niet over wat ik zocht.
In het kort: Ik luister graag en veel muziek. Vroeger op 'n MP3speler, de laatste tijd vooral CD's. Dat luisteren doe ik via oortjes van Sony van 'n euro of 20. Hebben 't prima gedaan, maar helaas beginnen ze het te begeven. Nu heb ik me al enigszins verdiept, voor zover ik dat met mijn minimale kennis kan, en ben tot de schokkende conclusie gekomen dat de nieuwe oortjes In-Ear moeten zijn. Wat een inzicht, wat een inzicht mensen. Ik hou er niet echt van om in een maand of 2 te willen upgraden naar iets betters; vandaar dat ik hier kies voor redelijk high-end. Nu ben ik echter aan het twijfelen tussen 3 dingen. Overigens; mijn muzieksmaak is redelijk uiteenlopend van basgericht (Franz Ferdinand), Mid-hoog (Spinvis) maar ook luisterboeken wil ik kunnen luisteren.

Kandidaat nummer 1: Ultimate Ears Super.Fi 3
De duurste oortjes van deze keuze. Rond de 140 euro.Hier is een review te vinden.
Kandidaat nummer 2: Etymotic Research ER6i
Rond de 130 euro.Hier wordt ie uitgebreid getest.
Kandidaat nummer 3: Shure E2C
90 euro, veruit de goedkoopste dus. Hier een review

Wie kan me helpen?
Heb zelf geen van allen gehad maar wel veel ervaring met andere IEM's. ALs eerste zal ik je even uit he dromen halen dat dit high end is. Dat dacht ik in het begin ook van de shure E3 maar via de E4 ben ik nu alsnog bij de E5 uitgekomen. Over de super fi's lees je zelden positieve reviews. De E2's zijn leuk maar ook niet weer veel beter als bijvoorbeeld een Ep630. De ER6i's is de beste uit je rijtje. Maar klinkt met een amp, bijvoorbeeld een pa2v2 nog een stuk beter omdat hij dan meer bass krijgt. Verder blinkt hij uit met zij highs en zijn er maar weinig IEM's die daar veel beter in zijn. Ik zou zelf eens op headfi gaan lezen en het for sale gedeelte in de gaten houden.

Betere kandidaten zouden zijn:
Shure E3, op headfi 2e hands onder de 100 euro
Shure E4, op headfi 2e hands rond de 140
Westone UM1, rond de 80 euro en meer bass dan bovenstaande

Dit zijn al een stuk betere IEMs dan die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

[...]
De line-out van de X5 is ongeveer het slechtste onderdeel van de X5, dan merk je de versterker wel ja (negatief bedoeld, zware bass-rolloff), verder heeft de line-out direct invloed van het volume op de X5 (wat bij een line-out onzin zou moeten zijn), nee als je de versterker aansluit adviseer ik toch de koptelefoonuitgang te gebruiken zonder de eq of andere instellingen met het volume op -6 (rockbox ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik heb vandaag de Sony MDR-EX85SP blauw besteld bij Audio Cubes, schijnen ook wel goed te zijn. Ik had gelezen dat ze hetzelfde binnenwerk hebben als de EX90.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:04:
[...]

De line-out van de X5 is ongeveer het slechtste onderdeel van de X5, dan merk je de versterker wel ja (negatief bedoeld, zware bass-rolloff), verder heeft de line-out direct invloed van het volume op de X5 (wat bij een line-out onzin zou moeten zijn), nee als je de versterker aansluit adviseer ik toch de koptelefoonuitgang te gebruiken zonder de eq of andere instellingen met het volume op -6 (rockbox ;))
Zeer terechte opmerking LightYears.
En voor alles X5 bezitters die een amp overwegen een belangrijke waarschuwing.
Ik ben er in mijn onschuld vanuit gegaan dat de line-out op een speler altijd een beter signaal geeft dan de headphone-out. Dat is dus bij de X5 absoluut niet zo. Zoals LightYears al opmerkt is het in dit geval beter om je amp via de HP out aan te sluiten.
Ik ga proberen om mijn Qable kabel om te ruilen voor een mini to mini.

LightYears, waarom moet het volume op -6 staan? (Rockbox uiteraard :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

Ik heb nu ongeveer voor 10 maanden de Logitech Playgear Stealth in-ear oordopjes en ze bevallen nog steeds uitstekend. Ik vind de geluidskwaliteit goed, al gebruik ik ze vooral in het openbaar vervoer. Vooral in de metro ondergronds is er erg veel windgeruis. Ik ben al blij als ik iets van de muziek kan horen, van de kwaliteit merk je dan toch weinig :). Wel is het prettig dat ik tenminste nog iets kan horen zonder m'n mp3speler erg hard te zetten.

Alleen gisteren ben ik één sleeve kwijt geraakt, dopjes los in een schooltas vol met boeken gooien is geen goed idee... :( Als iemand nog een (of twee) medium sleeve ('s) over heeft en die wil ruilen tegen small of large laat het ff weten. M'n mail adres staat in m'n profiel.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:34:
[...]
...
LightYears, waarom moet het volume op -6 staan? (Rockbox uiteraard :) )
Het circuit op je versterker is er voor gemaakt om met een line-out signaal te werken, je regelt het volume ook bij op de versterker en niet op je cd speler thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:02:
[...]

Het circuit op je versterker is er voor gemaakt om met een line-out signaal te werken, je regelt het volume ook bij op de versterker en niet op je cd speler thuis?
Ja, begrijp ik maar waarom specifiek op -6? Waarom niet op 0 of -73 of +6 of ...
Ben benieuwd of hier een diepere betekenis achter zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:53:
[...]

Heb zelf geen van allen gehad maar wel veel ervaring met andere IEM's. ALs eerste zal ik je even uit he dromen halen dat dit high end is. Dat dacht ik in het begin ook van de shure E3 maar via de E4 ben ik nu alsnog bij de E5 uitgekomen. Over de super fi's lees je zelden positieve reviews. De E2's zijn leuk maar ook niet weer veel beter als bijvoorbeeld een Ep630. De ER6i's is de beste uit je rijtje. Maar klinkt met een amp, bijvoorbeeld een pa2v2 nog een stuk beter omdat hij dan meer bass krijgt. Verder blinkt hij uit met zij highs en zijn er maar weinig IEM's die daar veel beter in zijn. Ik zou zelf eens op headfi gaan lezen en het for sale gedeelte in de gaten houden.

Betere kandidaten zouden zijn:
Shure E3, op headfi 2e hands onder de 100 euro
Shure E4, op headfi 2e hands rond de 140
Westone UM1, rond de 80 euro en meer bass dan bovenstaande

Dit zijn al een stuk betere IEMs dan die jij noemt.
Prijzen klinken leuk, maar er zijn toch wat anti's te bedenken (noem me eigenwijs);
1. Hoe betrouwbaar zijn dingen als Head-Fi en eBay? Ik heb er totaal geen ervaring mee.
2. Ik ben niet zo'n audiofiel, maar houd wel van een goed geluid. Is dit dan niet een beetje té?

Anyways, ik heb gekeken en ben dan tot de volgende 2 gekomen:
Shure E3 (E4 vind ik toch overdreven)
Super.Fi 5(Pro) (Je zegt dat er negatief over gedaan wordt, maar over deze hoor ik eigenlijk alleen positieve dingen)

Welke kan ik het beste doen, en waar kan ik deze doen. Head-fi? Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
heb gister via marktplaats e3cs gekocht voor 50euro, half jaar oud maar klinken super,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
Brimme schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:49:
heb gister via marktplaats e3cs gekocht voor 50euro, half jaar oud maar klinken super,
koopje, vaak gedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb een nieuwe mp3 speler die alleen goed werkt met 32 ohm oordopjes/hoofdtelefoons (anders hoor je bijgeluiden)
Laat ik nou net een creative ep-630 hebben die 16 ohm is.

Dus ik ben op zoek naar een ander setje in ear dopjes die 32 ohm is of iets dat zoveel mogelijk daar in de beurt komt. Het liefst wil ik niet verder gaan dan 50 euro. Misschien iets 2e hands zoals de shure e3c (28ohm) van brimme (zie post boven mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Welke vage MP3-speler heb je dan die geen 16Ohm dopjes aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de trekstor vibez... Hij kan ze wel aan hoor. Alleen bij laag volume hoor je bij de ep-630 wat bij geluiden. Als je het volume harder zet hoor je het niet meer.. Mar tis niet ideaal.

Dus ik zoek een dopje die kwalitatief hetzelfde of beter is dan de ep 630 maar dan rond de 32 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:49:
de trekstor vibez... Hij kan ze wel aan hoor. Alleen bij laag volume hoor je bij de ep-630 wat bij geluiden. Als je het volume harder zet hoor je het niet meer.. Mar tis niet ideaal.

Dus ik zoek een dopje die kwalitatief hetzelfde of beter is dan de ep 630 maar dan rond de 32 ohm.
Oeps da's niet zo mooi! :'(

Hoe is het volume van de Trekstor Vibez?
Ik las in de review (zie het Trekstor Vibez topic) dat het volume van de Vibez niet zo hoog is.
Dit topic gaat over oordopjes dus misschien kun je je bevindingen in het Vibez topic melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik gedaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
[...]

Mijn PA2V2 is gisteren binnengekomen, hier mijn eerste ervaringen:

Wat je hierboven aangeeft over het gebruik van een headphone output of een line-out klopt helemaal voor mijn speler (ik kan de output mode instellen in een menu). Het geluid icm met de gewone koptelefoon aansluiting blijft gewoon vlak, of ik nou een amp gebruik of niet. Met de equalizer van de speler krijg ik wel een wat voller geluid, maar echt een groot verschil is het niet.

Met de line-out is het een ander verhaal. Als ik deze gebruik geeft de speler echt een heerlijk geluid, alsof ik de equalizer van de speler gebruik. Het enige probleem met mijn speler is dat het volume van de line-out zeer hoog is en dat de amp dat hoge volume nog eens versterkt. Ik moet nu dus de volumeregelaar van Shure gebruiken om het volume goed te kunnen regelen. Of dit verder nog invloed heeft op de kwaliteit van het geluid weet ik niet.
Wat daarnaast ook nog een pluspunt is van de line-out icm met de amp is dat ik bijna geen ruis meer hoor in rustige nummers. Bijvoorbeeld bij het nummer 9 Crimes van Damien Rice. Dat is een heel rustig nummer, met in het begin alleen een zangeres en een piano op de achtergrond. Door de headphone-output (met en zonder amp) hoor je in dat nummer echt een enorme achtergrondruis, maar met de line-out met amp is dat dus bijna volledig verdwenen (ik hoor wel wat lichte ruis, maar dat hoor ik ook als ik de oordopjes in heb zonder dat de dopjes ingeplugd zijn).

Verschillen met en zonder equalizer:
- De amp zorgt voor mijn combinatie (Sony NW-DH5 met Shure E4G) voor wat meer thump in de bass als ik de line-out gebruik. Met de headphone-out is er geen verschil.
- Zoals eerder gezegd, met de line-out icm met amp is de achtergrondruis vrijwel volledig verdwenen
- Wat ik met de amp merk is dat de helderheid van het geluid bij verschillende volumes gelijk blijft. Zonder amp (met de headphone-out) leek het bij lage volumes vaak alsof het geluid ergens door wordt gedempt, alsof er een t-shirt over de oordopjes zit die het geluid dempt. Met de amp is dat effect dus verdwenen.

Mijn conclusie voor de amp:
In combinatie met de line-out merk ik dat het geluid toch wel wat verbeterd is. Weinig tot geen ruis, een wat vollere bass en helder geluid bij alle volumes zijn wat mij betreft genoeg verbeteringen om deze amp de moeite waard te maken. Okee, het is geen wereldschokkend verschil, maar dat had ik ook niet verwacht voor een simpele amp van $60. Ik ben helemaal tevreden over deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Yeeej :D.. Vandaag heb ik ze gekregen de shure e2c!, ik ben nu bezig met inspelen ik heb pink noise en top 40 door elkaar op mijn iPod gezet is dit OK of moet ik gewoon alleen pink noise doen heel de nacht lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Laatst online: 02-01-2017
Play.com heeft aan aardige aanbieding voor de Sony EX'71s:
€ 26,99 (inclusief verzendkosten)
zwarte en witte uitvoeringen.

http://www.play.com/Elect...html?site=sony&page=promo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even hoor dames, al die Ohms maken me gek, er moeten wat meer tantes bij.

Mijn doppen: UE10 PRO
Gevoeligheid …… 119 dB/mW
Impedantie ……. 13,3 Ohm

Mijn muziekdoos: Creative NOMAD 3
Impedantie weet ik niet, en kan ik ook niet weer vinden :?
Output van 100mW

Nou heb ik de doppen net terug na 3 weken weg geweest voor reparatie. Als de impedantie niet overeen komt, kan je dan de boel opblazen?
Zou lullig zijn als ik ze straks weer kapot heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
nee niet heel vaak omdat de verkoper niet tegen het inear systeem kon, toch maar even schoongemaakt met alcohol.
heb er geen bon bij gekregen is dit erg ivm garantie of doet shure daar niet zo moeielijk over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Hebben mensen hier ervaring met de Sennheiser HD25?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Ik heb een paar dagen terug de Sennheiser CX300 mogen verwelkomen. Ik was het zat om mijn muziek niet te kunnen horen door die onzinnige koetsjes en kalfjes gelul in de trein en bus. Volume hoger zetten om er bovenuit te komen lijkt me niet gezond voor de oren.

Ik vind het wennen om ze goed erin te doen maar heb het wel te pakken. Geluid is echt geweldig, lekker scherp en helder. Geluid van de omgeving dempen doet 'ie vrij goed zodat ik overal mijn muziek goed kan horen. Maar in het verkeer doe ik die dingen dan ook niet op. Ze voelen ook degelijk aan. Niet fragiel enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 11-12-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 13:48
Vandaag mijn Sony MDR-EX85SP blauw binnen gekregen van Audio Cubes, vorige week woensdag besteld en binnen een week geleverd, netjes als gift dus geen belastingen.

Het is in ieder geval een hele vooruitgang in vergelijking met de oordopjes die standaard bij mijn Sony A3000 zijn geleverd (E931) en ik heb ook een tijdje de EX71 gehad, maar ook die klinken minder dan deze. Mooie diepe bas en ook rest klinkt erg goed. En dat te bedenken dat ze net uit de doos komen, dus nog ingespeeld moeten raken.

Ik ben niet een echte audiofiel, maar ik merk in ieder geval dat het geluid stukken beter is. En dat voor 69 dollar incl. verzending.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/115/272749167_85a81bf667.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 12-12-2006 19:46 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Ik heb sinds kort via bol.com de creative EP-635 gekocht.
Er kwam geweldig geluid uit en ik was er ook heel tevreden mee, maar ik merkte gister opeens dat me linker oordopje een heel stuk doffer/minder mooi geluid geeft dan de rechter.
Nu weet ik dus niet of dat al van begin was maar ik merkte het al een beetje en gister kwam ik er dus achter dat het door de linker oordopje komt.
Is mijn linker oordopje nou opgeblazen? wat ik me trouwens niet kan voorstellen, of een breuk in de kabel? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, anders neem ik gewoon contact op met creative alleen ben ik bang dat ze gaan zeggen dat het mijn eigen schuld is, terwijl ik er altijd heel netjes mee ben omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
sjaak88 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:21:
Er kwam geweldig geluid uit en ik was er ook heel tevreden mee, maar ik merkte gister opeens dat me linker oordopje een heel stuk doffer/minder mooi geluid geeft dan de rechter.
[...]
Is mijn linker oordopje nou opgeblazen? wat ik me trouwens niet kan voorstellen, of een breuk in de kabel?
Dat denk ik niet, want bij een kabelbreuk hoor je helemaal niets meer. Ik denk dat er gewoon vuil in zit.
Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.