bij de creative oordopjes zijn de draadjes wel symetrisch
Verwijderd
Ervan uitgaand dat je ze uit de VS laat komen dan liggen de volgende IEMs in die prijsrange:shaggy8675 schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:51:
Eigenlijk mis ik iets in de TS. Er staan keurig dopjes van €15 en €30 in de TS, maar dan schiet het in een keer omhoog naar €200 voor de Shure. Daar zit toch wel iets tussen neem ik aan.
Heeft er iemand ervaringen met de prijsklasse rond de €75 - €125? Lijkt me ook wel een interesante prijs voor mensen die net wat meer willen. Iemand tips in die prijs?
Altec Lansing IM716
Westone UM1
Verder kun je kijken op het For Sale gedeelte van Head-fi voor tweede hands/oors in ears.
Vergeleken met andere zijn ze aan de grote kant, dat valt niet te ontkennen idd. Maar als ik ze in heb en daarna in de spiegel kijk vallen ze niet op, ook al omdat ze transparant zijn (de C tenminste). Overigens boeit het me niet wat anderen ervan vinden, het geluid is in ieder geval uitstekend.Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:49:
Ik heb een vraagje aan alle (ex)-bezitters van de Shure E2 C/G: Ik heb hier en daar op internet gelezen dat deze dopjes nogal groot zijn, of lijken. Is dat echt zo?
Ik heb 2 weken gelden de sennheisers mx750 gekocht bij paradigit voor 10 euro. Meteen geprobeerd zonder in te spelen, en ze waren beetje hol en de bas was totaal niet aanwezig. Dus ik denk gewoon even inspelen dus een nachtje op ruis laten staan. Volgende ochtend niet echt veel verschil. Zonde dacht ik, maarja ze waren toch maar 10 euro.
Alleen heb ik nu al heeel wat uurtjes de oordopjes gebruikt en ze zijn er ontzettend erg op vooruit gegaan, vooral de bas die is nog steeds niet heel hard maar echt stukken beter!
Dit benadrukt alleen maar hoe goed het is om in te spelen! Nu vallen me opeens stukken in de muziek op die ik anders bijna niet hoorde!
Deze oordopjes zijn echt ontzettend efficient, je hoeft je mp3speler absoluut niet hard te zetten! Ik heb het vergeleken met de Ipod oordopjes: de Ipod oordopjes gaven gewoon normaal volume geluid op die instellingen maar met de sennheisers werden we zowat doof
. Niet dat we dat willen hebben maar het geluid blijft zuiver op hoge volumes.
Dus als je niet veel wil uitgeven aan je oordopjes is dit een goede keuze, het is wel even zoeken naar een winkel met een lage prijs, want ik heb genoeg winkels gezien die ze voor 45 euro aanbieden.....
Alleen heb ik nu al heeel wat uurtjes de oordopjes gebruikt en ze zijn er ontzettend erg op vooruit gegaan, vooral de bas die is nog steeds niet heel hard maar echt stukken beter!
Deze oordopjes zijn echt ontzettend efficient, je hoeft je mp3speler absoluut niet hard te zetten! Ik heb het vergeleken met de Ipod oordopjes: de Ipod oordopjes gaven gewoon normaal volume geluid op die instellingen maar met de sennheisers werden we zowat doof
Dus als je niet veel wil uitgeven aan je oordopjes is dit een goede keuze, het is wel even zoeken naar een winkel met een lage prijs, want ik heb genoeg winkels gezien die ze voor 45 euro aanbieden.....
Met welke mp3 speler - flashspeler beluister je je muziek??Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:46:
Ik heb ze nu trouwens enkele dagen (Shures E4c), en het geluid is echt super! Elke toon kan ik nu horen, en elk nummer wat ik ermee hoor is een nieuwe belevenis. Ik zat wel te klooien met die sleeves en ik ben erachter gekomen dat alleen de foamies goed zijn voor mijn oren, dus binnenkort gelijk maar een hoop bestellen.
Met de foamies heb ik echt een perfecte seal en een mooie diepe bass. Het is nu wel irritant om op mijn computer muziek te luisteren want nu hoor ik hoeveel distortion en ruis ik heb met deze geluidskaart. Op m'n MP3 speler heb ik er geen last van dus moet maar eens een goede geluidskaart aanschaffen. Ik hoor nu gewoon het verschil tussen 192 en 320kbps mp3.
Shure E4 is echt een aanrader!
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ik heb sinds kort de sennheiser CX300 white, het enigste probleem waar ik mee zit is dat het snoer zo onhandig is!
Nu wil ik dus terug naar mijn ouder vertrouwde apple oordopjes, maar als die sennheisers vergelijk met de apple komt er toch zo veel beter en voller geluid uit die sennheisers en kan ik eigenlijk helemaal niet terug
Nu wil ik dus terug naar mijn ouder vertrouwde apple oordopjes, maar als die sennheisers vergelijk met de apple komt er toch zo veel beter en voller geluid uit die sennheisers en kan ik eigenlijk helemaal niet terug
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
ik ben trouwens aan het overwegen om de shure E4C of E4G te kopen maar ik heb er wat vragen over. Na wat opzoekingswerk heb ik geen verschillen kunnen vinden! Waar zit hem dan wel het verschil? Tevens zou ik ze dan ook willen gebruiken op te lopen, maar mijn vraag is dan of deze wel gaan blijven zitten! Hoop dat jullie me kunnen helpen ...
als Samir A met een soldeerbout om kan gaan kan jij het ookXiled schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:22:
snoer zo onhandig is!
Er zijn 2 verschillen tussen de C en G modellen. De E4G is zwart, de E4C is wit of donkergrijs. Daarnaast heb ik ergens gelezen dat de draad van de E4G iets korter is (vanwege het "gaming"). Verder zijn de C en de G modellen precies hetzelfde.nvidia schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:00:
ik ben trouwens aan het overwegen om de shure E4C of E4G te kopen maar ik heb er wat vragen over. Na wat opzoekingswerk heb ik geen verschillen kunnen vinden! Waar zit hem dan wel het verschil? Tevens zou ik ze dan ook willen gebruiken op te lopen, maar mijn vraag is dan of deze wel gaan blijven zitten! Hoop dat jullie me kunnen helpen ...
Bij de Shure E4G's die ik 2 weken geleden heb ontvangen zaten ook twee oorhaakjes waar je de dopjes in kan doen, dan blijven ze zeker zitten, dus ook als je gaat lopen.

De geluidskwaliteit van deze dopjes vind ik echt geweldig. De eerste paar dagen klonken de dopjes nog wat hol en zat er bijna geen bass in, maar na aardig wat uurtjes inspelen zijn ze echt goed gaan klinken. De hoge, midden en lage tonen zijn heerlijk in balans en de helderheid van het geluid is echt verbluffend. Ik gebruik ze trouwens icm met een Sony NW-HD5 en op de speler staat de equalizer op wat extra bass ingesteld.
[ Voor 26% gewijzigd door jaspervelders op 10-11-2006 21:46 ]
Waar heb je ze gekocht??jaspervelders schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:28:
[...]
Er zijn 2 verschillen tussen de C en G modellen. De E4G is zwart, de E4C is wit of donkergrijs. Daarnaast heb ik ergens gelezen dat de draad van de E4G iets korter is (vanwege het "gaming"). Verder zijn de C en de G modellen precies hetzelfde.
Bij de Shure E4G's die ik 2 weken geleden heb ontvangen zaten ook twee oorhaakjes waar je de dopjes in kan doen, dan blijven ze zeker zitten, dus ook als je gaat lopen.
[afbeelding]
De geluidskwaliteit van deze dopjes vind ik echt geweldig. De eerste paar dagen klonken de dopjes nog wat hol en zat er bijna geen bass in, maar na aardig wat uurtjes inspelen zijn ze echt goed gaan klinken. De hoge, midden en lage tonen zijn heerlijk in balans en de helderheid van het geluid is echt verbluffend. Ik gebruik ze trouwens icm met een Sony NW-HD5 en op de speler staat de equalizer op wat extra bass ingesteld.
Een handleiding is altijd welkom.jaspervelders schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:00:
...
Mochten er mensen interesse hebben om ook zelf sleeves te maken dan kan ik wel even een beschrijving maken van de manier waarop ik deze sleeves heb gemaakt.
Ik heb al best lang geen foamies en om ze dan zelf te maken lijkt me wel leuk.
Ik heb ze op Ebay gekocht, bij deze verkoper: Global Digital Media Exchange. De verzendkosten zijn wat aan de hoge kant, maar dat gold voor de meeste verkopers die ik tegen kwam op ebay. Qua totaalbedrag kwam ik bij andere verkopers op ongeveer dezelfde prijs uit, dus ik kocht hem bij deze seller vanwege de goede feedbackscore. Hij verstuurde het pakketje supersnel en binnen een week stond de postbode bij mij voor de deur. Het mooie was dat hij het pakketje als gift verstuurde met $20 als waarde, waardoor je dus geen extra douanekosten krijgt. Totaal kostte het me ongeveer $220, oftwel ongeveer 160 euro, waardoor mijn E4G's goedkoper waren dan de E3 in een Nederlandse shop
Ik zal morgen wel even een beschrijving maken van hoe ik mijn foams heb gemaakt, met een aantal foto's erbij als toelichting. Ik zal dan ook gelijk erbij zetten waar ik mijn foamoordoppen heb gekocht op ebay.FrenkyFal7 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:34:
[...]
Een handleiding is altijd welkom.
Ik heb al best lang geen foamies en om ze dan zelf te maken lijkt me wel leuk.
Benodigde materialen
1. Foam oordopjes & 2 stukjes PVC luchtslang, 3mm binnendiameter, 5mm lengte (je kunt ook het stukje slang uit je oude foams verwijderen en dat gebruiken)

2. Gaatjestang, waarmee je een gat van 1mm of 1,5mm kunt maken

Stap 1: knip de foam oordop op maat
Het makkelijkste is om het foam eerst plat de drukken en ‘m dan op de gewenste lengte te knippen. Knip het foam niet te klein, een te kleine foam oordop kan later problemen geven (komt bij stap 3 aan bod).
Laat het foam zich uitzetten tot het zijn normale vorm terug heeft.
Stap 2: maak een gat in het foam
Hiervoor gaan we de gaatjestang gebruiken. Ik gebruik zelf het gat van 1mm. Het gat is het makkelijkste te maken door eerst het foam plat te drukken tot een rondje. Zet hiervoor de foam oordop rechtop en druk deze naar beneden. Zorg ervoor dat je het foam zo recht mogelijk naar beneden drukt. Plaats het foam nu in de gaatjestang en maak een gat in het foam.
Stap 3: plaats het stukje slang in het foam
Dit is het deel wat soms een beetje vervelend kan zijn. Het stukje slang heeft een buitendiameter van 5mm en dat moet in een gaatje van 1mm of 1,5mm. Ik laat het gat in het foam het liefste zo klein mogelijk, omdat het foam dat het stukje slang zo strak mogelijk omvat als het stukje slang erin zit. Het is dan wel iets lastiger om het stukje slang erin te krijgen, maar op deze manier hoef je geen lijm te gebruiken, omdat het foam ervoor zorgt dat het stukje slang op zijn plaats blijft zitten.
Om het stukje slang makkelijk in het foam te krijgen gebruik ik de volgende methode:
- Schuif eerst het foam over de plug van je earphones, met de onderkant eerst.
- Plaats vervolgens het stukje slang op het uiteinde van de plug
- Schuif of trek nu het foam voorzichtig over het stukje slang heen
Tot slot wil ik er altijd voor zorgen dat het stukje slang aan uiteinde waar het geluid uitkomt goed zichtbaar is. De andere kant rek ik altijd wat op, zodat het stukje slang daar niet meer zichtbaar is, waardoor het foam dus ook moeilijker kan bewegen over stukje slang. Het foam krijgt dus ook weer zijn normale vorm terug. De dopjes moeten er dan als volgt uitzien (onderkant en bovenkant):

Bij dit punt is het dus belangrijk dat het foam niet te klein is geknipt. Als het foam niet groot genoeg is om het hele stukje slang te omvatten kan het foam het makkelijk schuiven over het stukje slang. Een te kleine foam oordop kan zich ook te veel oprollen op het stukje slang, waardoor je zoiets kunt krijgen:

(links is niet goed, rechts is wel goed)
Daarnaast is het ook een stukje veiligheid. Mocht de foam oordop een keer per ongeluk van de earphones afglijden en in het oor blijven zitten, dan kan je deze makkelijker uit het oor halen als de foam oordop groter is. Het is bij mij trouwens nog niet voorgekomen dat het foam in mijn oor is blijven zitten. Je kan eventueel het stukje slang met wat lijm vastzetten, maar daar heb ik nog geen ervaringen mee.
Waar kan ik het materiaal kopen
Zachte foams: Howard Leight Laser Lite
Harde foams (zoals de originele van Shure): EAR Classic
Beiden te koop via ebay: Safety-One
Sample mix met 10 verschillende paren oordopjes: Sample Mix
Info over soorten foam oordopjes: Ear Plug Store. Hier kan je ook info vinden over de Noise Reduction Rate en de stijfheid van verschillende typen oordoppen
Gaatjestang: http://www.kralenwinkel.nl (of gewoon een hobbyshop)
Rubberen slang: http://www.jmtech.nl
Dit kan je denk ik ook wel gewoon bij een aquariumwinkel kopen, maar ik vond deze online shop wel handig, het bespaarde me een hoop moeite en het was niet duur.
nog een kleine toevoeging
Het gebruik van dit zachte foam geeft een ander geluid dan de foam oordoppen van Shure. Het zachte foam geeft mijn E4G's wat meer bass. Daarnaast vind ik deze zachte foams ook comfortabeler dan het harde foam van Shure.
1. Foam oordopjes & 2 stukjes PVC luchtslang, 3mm binnendiameter, 5mm lengte (je kunt ook het stukje slang uit je oude foams verwijderen en dat gebruiken)

2. Gaatjestang, waarmee je een gat van 1mm of 1,5mm kunt maken

Stap 1: knip de foam oordop op maat
Het makkelijkste is om het foam eerst plat de drukken en ‘m dan op de gewenste lengte te knippen. Knip het foam niet te klein, een te kleine foam oordop kan later problemen geven (komt bij stap 3 aan bod).
Laat het foam zich uitzetten tot het zijn normale vorm terug heeft.
Stap 2: maak een gat in het foam
Hiervoor gaan we de gaatjestang gebruiken. Ik gebruik zelf het gat van 1mm. Het gat is het makkelijkste te maken door eerst het foam plat te drukken tot een rondje. Zet hiervoor de foam oordop rechtop en druk deze naar beneden. Zorg ervoor dat je het foam zo recht mogelijk naar beneden drukt. Plaats het foam nu in de gaatjestang en maak een gat in het foam.
Stap 3: plaats het stukje slang in het foam
Dit is het deel wat soms een beetje vervelend kan zijn. Het stukje slang heeft een buitendiameter van 5mm en dat moet in een gaatje van 1mm of 1,5mm. Ik laat het gat in het foam het liefste zo klein mogelijk, omdat het foam dat het stukje slang zo strak mogelijk omvat als het stukje slang erin zit. Het is dan wel iets lastiger om het stukje slang erin te krijgen, maar op deze manier hoef je geen lijm te gebruiken, omdat het foam ervoor zorgt dat het stukje slang op zijn plaats blijft zitten.
Om het stukje slang makkelijk in het foam te krijgen gebruik ik de volgende methode:
- Schuif eerst het foam over de plug van je earphones, met de onderkant eerst.
- Plaats vervolgens het stukje slang op het uiteinde van de plug
- Schuif of trek nu het foam voorzichtig over het stukje slang heen
Tot slot wil ik er altijd voor zorgen dat het stukje slang aan uiteinde waar het geluid uitkomt goed zichtbaar is. De andere kant rek ik altijd wat op, zodat het stukje slang daar niet meer zichtbaar is, waardoor het foam dus ook moeilijker kan bewegen over stukje slang. Het foam krijgt dus ook weer zijn normale vorm terug. De dopjes moeten er dan als volgt uitzien (onderkant en bovenkant):

Bij dit punt is het dus belangrijk dat het foam niet te klein is geknipt. Als het foam niet groot genoeg is om het hele stukje slang te omvatten kan het foam het makkelijk schuiven over het stukje slang. Een te kleine foam oordop kan zich ook te veel oprollen op het stukje slang, waardoor je zoiets kunt krijgen:

(links is niet goed, rechts is wel goed)
Daarnaast is het ook een stukje veiligheid. Mocht de foam oordop een keer per ongeluk van de earphones afglijden en in het oor blijven zitten, dan kan je deze makkelijker uit het oor halen als de foam oordop groter is. Het is bij mij trouwens nog niet voorgekomen dat het foam in mijn oor is blijven zitten. Je kan eventueel het stukje slang met wat lijm vastzetten, maar daar heb ik nog geen ervaringen mee.
Waar kan ik het materiaal kopen
Zachte foams: Howard Leight Laser Lite
Harde foams (zoals de originele van Shure): EAR Classic
Beiden te koop via ebay: Safety-One
Sample mix met 10 verschillende paren oordopjes: Sample Mix
Info over soorten foam oordopjes: Ear Plug Store. Hier kan je ook info vinden over de Noise Reduction Rate en de stijfheid van verschillende typen oordoppen
Gaatjestang: http://www.kralenwinkel.nl (of gewoon een hobbyshop)
Rubberen slang: http://www.jmtech.nl
Dit kan je denk ik ook wel gewoon bij een aquariumwinkel kopen, maar ik vond deze online shop wel handig, het bespaarde me een hoop moeite en het was niet duur.
nog een kleine toevoeging
Het gebruik van dit zachte foam geeft een ander geluid dan de foam oordoppen van Shure. Het zachte foam geeft mijn E4G's wat meer bass. Daarnaast vind ik deze zachte foams ook comfortabeler dan het harde foam van Shure.
[ Voor 3% gewijzigd door jaspervelders op 11-11-2006 16:32 ]
Hey, waar zijn de Cx300 het goedkoopst te krijgen? Ik zag ze laatst @ Mediamarkt, en het lijkt alsof ze het zelfde soort draad als de EX71 hebben? Klopt dat? 
En wat is het verschil met de Cx300 en de EP630?
[ Voor 13% gewijzigd door repsaj op 12-11-2006 19:52 ]
x
Geen, hardwarematig hetzelfde. Bestel ze gewoon voor €29 @ MP3Shop.nl. Mooie prijs voor fantastische oordopjes.
Volgens mij niet hoor, heb je daar een linkje van?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat was maar 1 van de vragen die 'beantwoord' is..
Jaspur schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:49:
Hey, waar zijn de Cx300 het goedkoopst te krijgen? Ik zag ze laatst @ Mediamarkt, en het lijkt alsof ze het zelfde soort draad als de EX71 hebben? Klopt dat?
x
Als ik de pricewatch bekijk ivm de CX300 kom ik op dit uit:
Sennheiser CX300 black
Sennheiser CX300 silver
Daarom ook nog op google gekeken wat de specificaties zijn van de 2 oortjes die je in gedachten hebt:
Er zijn dus wel degelijk verschillen aanwezig, het hangt natuurlijk af wat je wil en wat je budget is. Zoals al gezegd kan je de Creative's kopen voor 29 euro. Daartegen over ligt de betere geluidskwaliteit en hoger dB van de Sennheiser, maar daar betaal je dan wel weer wat meer voor.
Goedkoopste prijs CX300: Bol.com
Sennheiser CX300 black
Sennheiser CX300 silver
Daarom ook nog op google gekeken wat de specificaties zijn van de 2 oortjes die je in gedachten hebt:
EP-630 |
• Frequency Response: 6Hz ~ 23kHz |
• Impedance: 16 Ohms |
• Sensivity: 106 dB |
• Cord Length: 1.2m (Oxygen-Free Copper Cable) |
• Input Plug: 3.5mm stereo gold-plated miniplug |
• Net Weight: 9g (without packaging) |
CX300 (Black - White - Silver) |
• Frequency Response: 18Hz - 21kHz |
• Impedance: 16 Ohms |
• Sensivity: 112 dB (1 kHz, 1 Vrms) |
• Input Plug: 3,5 mm stereo (angled) |
Er zijn dus wel degelijk verschillen aanwezig, het hangt natuurlijk af wat je wil en wat je budget is. Zoals al gezegd kan je de Creative's kopen voor 29 euro. Daartegen over ligt de betere geluidskwaliteit en hoger dB van de Sennheiser, maar daar betaal je dan wel weer wat meer voor.
[ Voor 6% gewijzigd door nvidia op 13-11-2006 16:25 ]
Kan iemand met de cx300 dopjes me wat vertellen over het schuurfenomeen? Ik ben van plan met deze dopjes en mijn nano te gaan hardlopen en ik luister graag naar muziek op mijn fiets en in de trein. Vallen die geluiden die door het schuren van de draad over kleding e.d. nu mee? Valt dat te voorkomen?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
geluidskwaliteit is om het even vinden de meesten, igg niet een rede om 1 van de 2 te laten liggen of te pakkennvidia schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:01:
Als ik de pricewatch bekijk ivm de CX300 kom ik op dit uit:
Sennheiser CX300 black
Sennheiser CX300 silver
EP-630 • Frequency Response: 6Hz ~ 23kHz • Impedance: 16 Ohms • Sensivity: 106 dB • Cord Length: 1.2m (Oxygen-Free Copper Cable) • Input Plug: 3.5mm stereo gold-plated miniplug • Net Weight: 9g (without packaging)
CX300 (Black - White - Silver) • Frequency Response: 18Hz - 21kHz • Impedance: 16 Ohms • Sensivity: 112 dB (1 kHz, 1 Vrms) • Input Plug: 3,5 mm stereo (angled)
bij mijn EP-630 valt het wel mee, als je ze niet helemaal 100% goed in je oren hebt hoor je met lopen behoorlijk gebonk, ik vind het als ze helemaal goed erin zitten wel mee vallen maar aan het begin is het wel opvallend, nu valt het me amper op... het geluid van schuren over je kleding valt echt alles mee, ik draag de dopjes gewoon onder m'n shirt door en hoor er weinig vanwoutur schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:23:
Kan iemand met de cx300 dopjes me wat vertellen over het schuurfenomeen? Ik ben van plan met deze dopjes en mijn nano te gaan hardlopen en ik luister graag naar muziek op mijn fiets en in de trein. Vallen die geluiden die door het schuren van de draad over kleding e.d. nu mee? Valt dat te voorkomen?
[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 13-11-2006 19:31 ]
Verwijderd
Zo, heb nu mijn Shure E2G ontvangen en het geluid was helemaal k*t... 
Wist ik van tevoren en hij hangt nu aan mijn stereo op radioruis. Ondertussen kon ik mooi even kijken wat er allemaal voor moois bijzit.
Nu kwam ik Wax Guards tegen, die plak je op de ingang van je doppie, en dan houd het oorsmeer tegen. Is dit heel erg nodig, en gaan ze kapot als je dat niet doet ofzo? Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Wist ik van tevoren en hij hangt nu aan mijn stereo op radioruis. Ondertussen kon ik mooi even kijken wat er allemaal voor moois bijzit.
Nu kwam ik Wax Guards tegen, die plak je op de ingang van je doppie, en dan houd het oorsmeer tegen. Is dit heel erg nodig, en gaan ze kapot als je dat niet doet ofzo? Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Verhaal over mijn e3c's
Ik heb ze nu al bijna 2 jaar en deed wat hij moest doen,
Totdat ik een week terug weer ging luisteren... 1 van mijn oordopjes was "kapot".
Er kwam hier heel weinig geluid uit.
Ik dus proberen heel hard erin te blazen (elke dag wel 10 min lang
), maar hij deed het nog steeds niet.
Daarna heel erg grondig schoongemaakt, maar toen deed ie het nog steeds niet...
Uit ERGENIS heb ik dat gaas kapot gestoken met een naald en daar wat mee gepield...
JAA, het is een wonder, hij deed het vanaf toen WEER!
Ik heb ze nu al bijna 2 jaar en deed wat hij moest doen,
Totdat ik een week terug weer ging luisteren... 1 van mijn oordopjes was "kapot".
Er kwam hier heel weinig geluid uit.
Ik dus proberen heel hard erin te blazen (elke dag wel 10 min lang

Daarna heel erg grondig schoongemaakt, maar toen deed ie het nog steeds niet...
Uit ERGENIS heb ik dat gaas kapot gestoken met een naald en daar wat mee gepield...
JAA, het is een wonder, hij deed het vanaf toen WEER!
Als je blaast blaas je het drivertje in het dopje zegmaar
, lijkt me niet echt de bedoeling

Die wax guards zijn klote, gelukkig hebben de opvolgers van de e2's die niet meer(maar een verkleind pijpje. Ze zullen wel niet kapot gaan als er wat wax in komt, en of dat snel gebeurt weet ik niet. Wees er iig wel zuinig op, je krijgt maar iets van 5(of 10?) paar ervan, en het is duur om ze na te bestellen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:58:
Zo, heb nu mijn Shure E2G ontvangen en het geluid was helemaal k*t...
Verwijderd
Die Wax-Guards aanbrengen ging verrassend goed! Heb ff (zoals de site van Shure ook vermeld) eerst de boel ontsmet, met behulp van een middeltje en wattenstaafjes, afdrogen en dan is het gewoon een kwestie van opplakken die handel
Wat voor kabel heeft de CX300? Net zo'n gore kabel als van de EX71?
x
Ik kreeg vandaag m'n E2C's binnen... wat een geklooi met die waxguards
Heb ze met een mesje van het plastic af moeten steken.
Heb ze trouwens niet gereinigd, maar goed, er zit immers toch nog geen oorsmeer aan
Ik heb ze nu ook aan de radioruis liggen in ieder geval.
Wat zitten die dingen trouwens comfortabel, en wat sluiten ze goed af (foam)!
Goed, dat mag ook wel voor dat geld, maar toch.
* Punksmurf weer helemaal blij is
Heb ze trouwens niet gereinigd, maar goed, er zit immers toch nog geen oorsmeer aan
Wat zitten die dingen trouwens comfortabel, en wat sluiten ze goed af (foam)!
* Punksmurf weer helemaal blij is
met een hamer past alles
Verwijderd
Heb jij al veel echte in-ear ervaring dan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel *heel erg* moet wennen dat ze zo diep gaan... Verder moet ik ook nog even verder klooien met de sleeves. Ik heb nog niet echt een favoriet...
Kwestie van tijd dat ik écht helemaal tevreden zal zijn
Kwestie van tijd dat ik écht helemaal tevreden zal zijn
Ik had hiervoor een jaar of anderhalf de ex71's van Sony, ook hele fijne doppen maar wel een slagje goedkoper dan dit (ik betaalde €55). Die sloten goed af, maar dezen absoluut beter.
Ik heb eerlijk gezegd gelijk de foams geprobeerd, omdat die het beste moeten afsluiten. Als ik eens moet wachten op vervanging ga ik de gewone sleeves wel proberen
. Ze zitten prettiger dan m'n Sony's, wat denk ik vooral komt omdat het snoer bovenlangs gaat; ze worden niet zo naar beneden getrokken. Andere doppen steken naar mijn gevoel ook altijd vrij wijd uit bij mij, wat er, vind ik, belachelijk uitziet (hoewel ik nog nooit iemand erom heb zien lachen
) en daar ben ik nu ook gelijk vanaf 
Het foam voelt ook prettiger aan dan de rubber sleeves van de Sony's, dat vond ik wat meer 'schuren'. Ik denk ook dat het foam op de lange duur prettiger zit omdat de pasvorm aan je oor wordt aangepast maar dat is nog even afwachten.
Ik vind het snoer vrij stug eigenlijk, dat van Sony viel een stuk prettiger. Ook de plug is behoorlijk grof, die overigens helaas in een hoek zit en niet recht is. Dit komt allemaal wat goedkoop over, maar ik vind de doppen belangrijker dan het snoer er naar toe eigenlijk
Ik heb ze net een paar uur in laten spelen op de radioruis en nu toch maar even proberen en omg... die dingen klinken beter dan m'n Sony's en dan zijn ze nog niet eens lang ingespeeld. Ik heb de Sony's aan m'n moeder gegeven, dus ik kan ze helaas niet echt vergelijken atm, dus ik weet niet in hoeverre de verbetering enkel tussen de oren zit
. Als deze ervaring doorzet als het inspelen vordert staat me nog heel wat te wachten 
Het was voor mij een hoop geld, maar ik ben blij dat ik het eraan uitgaf
Ik heb eerlijk gezegd gelijk de foams geprobeerd, omdat die het beste moeten afsluiten. Als ik eens moet wachten op vervanging ga ik de gewone sleeves wel proberen
Het foam voelt ook prettiger aan dan de rubber sleeves van de Sony's, dat vond ik wat meer 'schuren'. Ik denk ook dat het foam op de lange duur prettiger zit omdat de pasvorm aan je oor wordt aangepast maar dat is nog even afwachten.
Ik vind het snoer vrij stug eigenlijk, dat van Sony viel een stuk prettiger. Ook de plug is behoorlijk grof, die overigens helaas in een hoek zit en niet recht is. Dit komt allemaal wat goedkoop over, maar ik vind de doppen belangrijker dan het snoer er naar toe eigenlijk
Ik heb ze net een paar uur in laten spelen op de radioruis en nu toch maar even proberen en omg... die dingen klinken beter dan m'n Sony's en dan zijn ze nog niet eens lang ingespeeld. Ik heb de Sony's aan m'n moeder gegeven, dus ik kan ze helaas niet echt vergelijken atm, dus ik weet niet in hoeverre de verbetering enkel tussen de oren zit
Het was voor mij een hoop geld, maar ik ben blij dat ik het eraan uitgaf
met een hamer past alles
Ok, ik ben AL mijn grijze opzetstukjes dat in je oor gaat voor mijn Sony MDR EX71SL kwijt. Ik heb geen een rubber stukje dus. Voor iemand die nog een paar voor mij heeft, het liefst de kleine, betaal ik 7.50 euro.
Wie wilt rijk worden van iets dat 10 cent kost?
)
Wie wilt rijk worden van iets dat 10 cent kost?
Nu zijn dat natuurlijk de EP-630's, hoewel die er aardig op lijken zou ik toch graag van een cx300 bezitter willen horen of het wel of geen goed plan is deze dopjes aan te schaffen als je ook van plan bent er mee te gaan joggen en de dopjes van je oor naar de binnenzak van je winterjas zal dragen ...GoldenSample schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:29:
bij mijn EP-630 valt het wel mee, als je ze niet helemaal 100% goed in je oren hebt hoor je met lopen behoorlijk gebonk, ik vind het als ze helemaal goed erin zitten wel mee vallen maar aan het begin is het wel opvallend, nu valt het me amper op... het geluid van schuren over je kleding valt echt alles mee, ik draag de dopjes gewoon onder m'n shirt door en hoor er weinig van
Want alles leuk en aardig qua geluid, als ik me continue erger aan bijgeluiden als ik ze draag dan geef ik liever ergens anders 40 E aan uit.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Je hoort wel goed de wind als je op de fiets zit; Ik weet niet hoe dat zit met jouw jog-snelheid. Verder is de kabel vrij ruw dus het kan zijn dat hij in de voering van je winterjas blijft "plakken". Ik ben er erg tevreden mee, maar gebruik hem niet zoals jij dat gaat doen.
Neen, je tuutje is te breed, die van de E2 zullen eerder passen.RFAMLK schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:30:
Gray Soft Flex Sleeves
For E3c, E4c, E5c, E500, i3c, and i4c versions. Reusable, soft flex sleeves. S, M, L, or Assorted.
Passen deze sleeves trouwens ook op mijn EX71's ?
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Ik heb gisteren bij Bol witte CX300's bestelt en ik kreeg ze vandaag keurig op mijn werk afgeleverd
.
Ik heb maar even een 'cat /dev/urandom > /dev/dsp' draaien met de dopjes in het koptelefoonuitgang van mijn laptop
Ze hangen al sinds een uurtje of 11 daaraan in te spelen.
Vanavond (6 uur ongeveer) als ik thuis ben ga ik ze eens testen op mijn laptops(HP nc6120 en Dell D620) en mijn Creative Vision M.

Ik heb maar even een 'cat /dev/urandom > /dev/dsp' draaien met de dopjes in het koptelefoonuitgang van mijn laptop
Ze hangen al sinds een uurtje of 11 daaraan in te spelen.
Vanavond (6 uur ongeveer) als ik thuis ben ga ik ze eens testen op mijn laptops(HP nc6120 en Dell D620) en mijn Creative Vision M.
Jaspur schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:07:
x
Ik heb sinds vandaag de Creative EP630. Op aanraden van dit topic gekocht. Ben zelf niet zo into audio, dus weet er weinig van.
Ze dienen als vervanging voor mijn Sennheiser MX300, deze dopjes was ik eigenlijk prima tevreden over. Tot ik een Sandisk Sansa e250 MP3 speler kocht. De MX300 hebben sowieso al weinig bassweergave. En de Sansa ook heel weinig. Dus ik kreeg een beetje het idee dat ik wat miste.
Ook mijn eerste in ear dopjes dus. Dat is wel even wennen zeg.
Ik heb de medium sleeves erop zitten, ik heb dan wel een erg 'vol' gevoel in mijn oren. Beetje als zo'n prop die je krijgt als je diep onderwater zwemt, of bij het stijgen/dalen in het vliegtuig.
Maar ik neem aan dat dat hoort? Ik heb namelijk ook de kleinste sleeves geprobeerd, en dan hoor ik nog maar nauwelijks bas. Dus die zijn te klein.
Ik moet bekennen dat ik op 't eerste gezicht niet helemaal stuk was van de geluidskwaliteit. Er is niks mis mee, maar mijn MX300 vond ik ook prima. Ook al had die dan slechte basweergave, het midden en hoog vond ik daarbij wel mooi. Ik heb een beetje het idee dat die EP630's wat minder crispy klinken in het hoog. Of in ieder geval niet veel beter.
Sowieso zit er een stuk meer bass in, met de standaard equalizer setting zelfs een beetje teveel vind ik eigenlijk. Ik ben niet zo'n enorm basshooft, meer liefhebber van hoge tonen, zoals bijvoorbeeld de vrouwelijke zang in nummers van Faithless..
(bijvoorbeeld zoals in: English Summer, Liontamer, Evergreen) En het moet gewoon lekker vol klinken, dat gaat wel goed met die in ear dopjes, details vallen meer op. En het volume heb ik ook opeens 3x zachter staan..
Maargoed, ik heb dus een beetje het idee dat er nog meer uit te halen moet zijn, misschien wat meer pielen met de equalizer nog. Maarja, dat is ook gewoon aankloten wat ik doe..
En/of even laten inspelen allicht. Ik lees hier dat je dat het beste met ruis kunt doen, is daar misschien een bruikbaar bestandje voor te downloaden ofzo?
Dan laat ik dat vannacht even op repeat staan.
Ze dienen als vervanging voor mijn Sennheiser MX300, deze dopjes was ik eigenlijk prima tevreden over. Tot ik een Sandisk Sansa e250 MP3 speler kocht. De MX300 hebben sowieso al weinig bassweergave. En de Sansa ook heel weinig. Dus ik kreeg een beetje het idee dat ik wat miste.
Ook mijn eerste in ear dopjes dus. Dat is wel even wennen zeg.
Ik heb de medium sleeves erop zitten, ik heb dan wel een erg 'vol' gevoel in mijn oren. Beetje als zo'n prop die je krijgt als je diep onderwater zwemt, of bij het stijgen/dalen in het vliegtuig.
Maar ik neem aan dat dat hoort? Ik heb namelijk ook de kleinste sleeves geprobeerd, en dan hoor ik nog maar nauwelijks bas. Dus die zijn te klein.
Ik moet bekennen dat ik op 't eerste gezicht niet helemaal stuk was van de geluidskwaliteit. Er is niks mis mee, maar mijn MX300 vond ik ook prima. Ook al had die dan slechte basweergave, het midden en hoog vond ik daarbij wel mooi. Ik heb een beetje het idee dat die EP630's wat minder crispy klinken in het hoog. Of in ieder geval niet veel beter.
Sowieso zit er een stuk meer bass in, met de standaard equalizer setting zelfs een beetje teveel vind ik eigenlijk. Ik ben niet zo'n enorm basshooft, meer liefhebber van hoge tonen, zoals bijvoorbeeld de vrouwelijke zang in nummers van Faithless..

Maargoed, ik heb dus een beetje het idee dat er nog meer uit te halen moet zijn, misschien wat meer pielen met de equalizer nog. Maarja, dat is ook gewoon aankloten wat ik doe..
Verwijderd
Dit zijn mijn eerste echte in-ears, en na 1 dag gebruikt te hebben gaat het eigenlijk behoorlijk goed met in en uit doen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke sleeves ik moet gebruiken: Ik gebruikte vandaag de medium foames, en nu - om te vergelijken - de grote foames. Ik merk qua seal niet echt heel veel verschil. Maar wanneer heb je nu eigenlijk een echt goede seal? Moet je iemand kunnen verstaan die naast je praat, terwijl je mp3speler uitstaat? Of moet je nog net een auto kunnen horen? Ik kan nog net mensen verstaan als ik ze in heb en mijn mp3 speler staat uit... Hebben jullie dit ook? En zo niet, moet ik ze anders in doen of andere sleeves gebruiken???
Ik merk een goeie seal altijd aan een goeie bas. Dat is echt een verschil van dag en nacht.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:59:
Dit zijn mijn eerste echte in-ears, en na 1 dag gebruikt te hebben gaat het eigenlijk behoorlijk goed met in en uit doen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke sleeves ik moet gebruiken: Ik gebruikte vandaag de medium foames, en nu - om te vergelijken - de grote foames. Ik merk qua seal niet echt heel veel verschil. Maar wanneer heb je nu eigenlijk een echt goede seal? Moet je iemand kunnen verstaan die naast je praat, terwijl je mp3speler uitstaat? Of moet je nog net een auto kunnen horen? Ik kan nog net mensen verstaan als ik ze in heb en mijn mp3 speler staat uit... Hebben jullie dit ook? En zo niet, moet ik ze anders in doen of andere sleeves gebruiken???
Kwam laatst deze tegen
http://www.kijkshop.nl/in...560&intProductgroepID=561
Zijn wel el cheapo
maar heeft iemand dr ervaring mee?
Zijn wel el cheapo
Ik denk dat je voor die prijs beter 'gewone' dopjes kunt halen. Je maakt mij niet wijs dat je A, profijt van in-ear hebt in dit geval, en B, die dingen lekker zitten..
Verwijderd
Lijkt me prima!Xtuv schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:31:
Is dit bruikbaar om mn dopjes mee in te spelen? 30 seconden noise, en dan op repeat zetten uiteraard.
Een FM radio heb ik niet bij de hand..
Hier kun je trouwens ook net zo'n bestand vinden
huh? heb jij ervaring met in-ear doppen?TheZeroorez schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:21:
Ik denk dat je voor die prijs beter 'gewone' dopjes kunt halen. Je maakt mij niet wijs dat je A, profijt van in-ear hebt in dit geval, en B, die dingen lekker zitten..
jouw A houd ook B in. Een goede zit van doppen betekend dat ze goed sluiten, en dus ook niet uitvallen en het omgevingsgeluid dempen.
anyway, Younesse88, bespaar niet zoveel op je oordoppen. Als je goedkope oordoppen hebt, heb je niet veel aan een (dure) mp3 speler.
[ Voor 12% gewijzigd door Pantalaimon|A op 16-11-2006 00:51 ]
Ok, ik heb dus die sleeves, of zoals Sony ze noemt "pieces", kunnen bestellen bij Sony NL. 5,90 per stuk... Lekker dan. Deze keer lijm ik ze vast met superlijm aan de tuutjes van de dopjes.
Volgens mij zijn dat gewoon Playgear Stealth dingen in een ander doosje. Verwacht er niet teveel van.Younesse88 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:13:
Kwam laatst deze tegen
Zijn wel el cheapomaar heeft iemand dr ervaring mee?
Verwijderd
De seal hangt erg af van het type sleeves die je gebruikt. Mijn ervaring is dat de Triflange de beste seal geeft maar na langere tijd dragen beginnen te irriteren. De foamies daarentegen zitten uren heerlijk maar geven minder isolatie tegen omgevingslawaai.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:59:
Maar wanneer heb je nu eigenlijk een echt goede seal?
Het inbrengen van de dopjes speelt ook een rol. Probeer ze zo diep mogelijk in je oor te duwen zonder dat het gaat irriteren. Een goede methode is om met je ene arm over je hoofd de bovenkant van je oor naar boven te trekken om je gehoorgang zo groot mogelijk te maken. Vervolgens met je andere hand het dopje in je gehoorgang duwen. Als dat (te) stroef gaat kun je ze eerst een beetje nat maken (met speeksel). Dit staat overigens ook wel bekend onder de term Lick and Stick....
Je kunt de seal testen door je doppen in te doen, speler uit, en vervolgens vlak bij je oor met je duim en wijsvinger over elkaar te wrijven. Als je dat geluid nauwelijks hoort dan heb je een goede seal.
Succes!
Ik vind ze lang niet slecht. Hoge tonen ontbreken maar wel een volle bass. De dopjes zijn erg degelijk en het koord gaat ook lang mee. Uiteraard zijn ze minder dan de CX300 en inears van creative, maar ik vind ze persoonlijk beter dan de EX71 (die vond ik echt vreselijk klinken). De ideale dopjes voor in de trein of iets dergelijks, je hoeft er in ieder geval geen zonde van te maken en ze klinken beter dan menig ander in dezelfde prijsklasse.Yapser schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:30:
[...]
Volgens mij zijn dat gewoon Playgear Stealth dingen in een ander doosje. Verwacht er niet teveel van.
Jaspur schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:07:
[ Voor 30% gewijzigd door repsaj op 16-11-2006 22:44 ]
x
Mijn mening is qua geluid hetzelfde: Als je een eq hebt, draai de bass omlaag en het volume omhoog.GSL schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:46:
[...]
Ik vind ze lang niet slecht. Hoge tonen ontbreken maar wel een volle bass. De dopjes zijn erg degelijk en het koord gaat ook lang mee. Uiteraard zijn ze minder dan de CX300 en inears van creative, maar ik vind ze persoonlijk beter dan de EX71 (die vond ik echt vreselijk klinken). De ideale dopjes voor in de trein of iets dergelijks, je hoeft er in ieder geval geen zonde van te maken en ze klinken beter dan menig ander in dezelfde prijsklasse.
Echter, vriend van mij (die nog niet zo héél slecht met oordopjes omgaat) had ze sneller stuk dan MX500'tjes, dus echt goed gebouwd zijn ze niet.
Als je niet van hoog houdt, kopen die handel.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
hmm, de foamsleeves voor mijn E4 hebben hun optimale werking al na 4 weken verloren. Jammer. Maar het verschil tussen degene die ik een paar maanden heb gedragen en de nieuwe is wel heel erg groot 
Het grootste punt is dat ik nu na 4 weken al de wind echt hoor suizen op de fiets.
Het grootste punt is dat ik nu na 4 weken al de wind echt hoor suizen op de fiets.
Zeg tuvmans, zijn die draadjes niet te kort om je speler in je broekzak te houden? En heb je last van de wind of dat ze schuren als je op je bijv. op je bmx-je scheurt?
Iemand moet dit toch wel weten? Ik zie veel mensen hier die van EX71 naar CX300 over zijn gegaan.. Please, tell me.Jaspur schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:07:
x
Staat toch gewoon in de TS?Jaspur schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:49:
Iemand moet dit toch wel weten? Ik zie veel mensen hier die van EX71 naar CX300 over zijn gegaan.. Please, tell me.

Lengte is prima, 1m20 ongeveer, met mijn 1m90 hou ik nog draad over als ie in mn broekzak zit. Bij mn vorige dopjes (mx300) was dat kut, die waren 20cm korter en da's net wat te weinig dus.woutur schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:08:
[...]
Zeg tuvmans, zijn die draadjes niet te kort om je speler in je broekzak te houden? En heb je last van de wind of dat ze schuren als je op je bijv. op je bmx-je scheurt?
Wind hoor je wel, maar vooral als je geen muziek aan hebt staan of heel zachtjes. Op normaal volume vind ik 't niet storend. Dat schuren ook niet.
Wat wel irritant is, is eten of kaugom kauwen oid. Die geluiden worden nogal versterkt
Nee.
Is de draad van de CX300 ook achter je nek langs?
x
Als je die draad achter je nek hangt wel... Dat ligt er toch gewoon net aan hoe je die dopjes in je oren plugt en hoe je het snoertje laat lopen?
Ik weet vrijwel zeker dat dit niet het antwoord is wat je hebben wilt, dus ehm... wees eens duidelijker
Ik weet vrijwel zeker dat dit niet het antwoord is wat je hebben wilt, dus ehm... wees eens duidelijker
met een hamer past alles
@Jaspur, doe eens niet zo lui en zoek eens ZELF. wat jij vraagt staat in de startpost allemaal hoor.
DE CX300 heeft zo'n draad dat je om je nek moet doen (ene kant langer dan de ander).
DE CX300 heeft zo'n draad dat je om je nek moet doen (ene kant langer dan de ander).
Hoi
Jaspur schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:14:
[...]
Nee.
Is de draad van de CX300 ook achter je nek langs?
Kom op zeg..fsfikke schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:57:
[...]
Plaatjes doen het niet. Maar hier een pic van mijn CX300's
[afbeelding]
Ik vond de hoge tonen juist schel/schreeuwerig en de lage juist niet echt uitgesproken aanwezig.. De afwerking van het koord/dopjes idd. wel heel okGSL schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:46:
[...]
Ik vind ze lang niet slecht. Hoge tonen ontbreken maar wel een volle bass. De dopjes zijn erg degelijk en het koord gaat ook lang mee.
[ Voor 32% gewijzigd door BHQ op 18-11-2006 23:48 ]
Ja, oke, ik zie het nu.roelieboelie schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:03:
@Jaspur, doe eens niet zo lui en zoek eens ZELF. wat jij vraagt staat in de startpost allemaal hoor.
Maar ik heb nog nergens kunnen vinden WAT voor draad de CX300 heeft. Ik wil namelijk als ik weer oordoppen bestel NIET van dat draad wat de EX71 ook heeft. Dat dus gaat slijten. In de winkels hier hebben ze de doppen niet, dus kan het niet in-real life zien. Iemand?
x
Verwijderd
Dammmn... Heb ik net een maandje de UE10 PRO, nu doet het linker dopje raar
Vanmorgen in de bus deed ik ze in, zet de muziek aan, en links ineens het geluid half weg. Ik er wat aan friemelen, kwam het terug. Nu verdenk ik een los contact ERGENS in dat dopje ervan. Als ik het draad beweeg gebeurd er niets. Als ik er op tik gebeurd er niets. Als ik het dopje een beetje tegen m'n oor aan druk gaat hij aan. Als ik er af blijf heb ik wel geluid, maar het is zachter en het mist wat.
In het beste geval is het een los contact, wat ik hoop
In het ergste geval is het filter opgeblazen, doet één van de lage tonen drivers het niet meer want hoog is er nog wel en laag is er heel zwakjes, of er is nog iets anders mee.
Hier is verder niemand met deze doppen neem ik aan, dus ook bij niemand een "bekend" probleem. Hopelijk valt dit onder garantie want ik heb ze wel nodig, dit is voor mij meer een medicijn dan dat het om de muziek draait.
Ik bel de leverancier straks wel even, en ik zal Marco Borsato een mailtje sturen
Die gebruikt ze ook. Als ik toch bezig ben, mail ik gelijk J-Lo ff, Bono, Fransje Bauwer.... En de verzekering dat ze zoiets moeten vergoeden, ook al zijn er maar 240 van zulke mensen op aarde.
Edit: Als ik ze straks terug moet sturen, wat er dik in zit, dan heb ik wel wat anders nodig. Ik had Shure E2's maar die kabel is nog minder dan drie keer niks. Is die veel besproken Creative wat? Wil het liever niet al te duur maken, maar aan de andere kant, een reserve is altijd welkom. Dat blijkt nu wel weer, en dan moeten het wel degelijke doppen zijn natuurlijk.
Net gebeld. Moet ze opsturen en dan gaat hij ze bekijken, kan een week duren.
Nu dus zoeken naar wat anders. Hier ff rond geneusd, Creative EP-630 voor 30 meuro lijkt me wel wat voor dat ene weekje.
Vanmorgen in de bus deed ik ze in, zet de muziek aan, en links ineens het geluid half weg. Ik er wat aan friemelen, kwam het terug. Nu verdenk ik een los contact ERGENS in dat dopje ervan. Als ik het draad beweeg gebeurd er niets. Als ik er op tik gebeurd er niets. Als ik het dopje een beetje tegen m'n oor aan druk gaat hij aan. Als ik er af blijf heb ik wel geluid, maar het is zachter en het mist wat.
In het beste geval is het een los contact, wat ik hoop
In het ergste geval is het filter opgeblazen, doet één van de lage tonen drivers het niet meer want hoog is er nog wel en laag is er heel zwakjes, of er is nog iets anders mee.
Hier is verder niemand met deze doppen neem ik aan, dus ook bij niemand een "bekend" probleem. Hopelijk valt dit onder garantie want ik heb ze wel nodig, dit is voor mij meer een medicijn dan dat het om de muziek draait.
Ik bel de leverancier straks wel even, en ik zal Marco Borsato een mailtje sturen
Edit: Als ik ze straks terug moet sturen, wat er dik in zit, dan heb ik wel wat anders nodig. Ik had Shure E2's maar die kabel is nog minder dan drie keer niks. Is die veel besproken Creative wat? Wil het liever niet al te duur maken, maar aan de andere kant, een reserve is altijd welkom. Dat blijkt nu wel weer, en dan moeten het wel degelijke doppen zijn natuurlijk.
Net gebeld. Moet ze opsturen en dan gaat hij ze bekijken, kan een week duren.
Nu dus zoeken naar wat anders. Hier ff rond geneusd, Creative EP-630 voor 30 meuro lijkt me wel wat voor dat ene weekje.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 10:54 ]
Verwijderd
Dat is zuur zeg!
Ik kan me voorstellen dat je er flink ziek van bent. Dit zijn niet de eerste de beste doppen (eerder de enige én beste...)
Moet wel onder de garantie vallen want ik neem aan dat je er heel voorzichtig mee omgaat. (Ik kan wel een aantal artiesten verzinnen die er ruiger mee omspringen dan jij).
Voor zover ik weet is de customer service van UE erg goed en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken over de afwikkeling.
Het grote nadeel van de 10 Pro's is natuurlijk dat iedere andere in ear alleen maar kan tegenvallen. Dat wordt een weekje afzien dus....
Sterkte en hou ons op de hoogte!
Ik kan me voorstellen dat je er flink ziek van bent. Dit zijn niet de eerste de beste doppen (eerder de enige én beste...)
Moet wel onder de garantie vallen want ik neem aan dat je er heel voorzichtig mee omgaat. (Ik kan wel een aantal artiesten verzinnen die er ruiger mee omspringen dan jij).
Voor zover ik weet is de customer service van UE erg goed en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken over de afwikkeling.
Het grote nadeel van de 10 Pro's is natuurlijk dat iedere andere in ear alleen maar kan tegenvallen. Dat wordt een weekje afzien dus....
Sterkte en hou ons op de hoogte!
Verwijderd
En die krijgen ze waarschijnlijk met dozen vol hun managersVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:38:Moet wel onder de garantie vallen want ik neem aan dat je er heel voorzichtig mee omgaat. (Ik kan wel een aantal artiesten verzinnen die er ruiger mee omspringen dan jij).
Waar kan ik de EP-630 halen trouwens? Zie in de pricewatch wel allemaal winkels, maar ik zit in Groningen en heb ze NU nodig. Ga de UE10 PRO nu opsturen, heb ze net ingepakt
Mediamarkt heeft ze wel neem ik aan? PChut ook maar daar moet je bestellen en daar heb ik ervaring mee zeg, WEKEN bij hun. PcOne in Emmen zou nog kunnen, maar ik zie het niet zitten om nu een uur in de Qliner te rijden zonder doppen, want dat haal ik niet zonder demping.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 11:59 ]
Heb je steeds die kabeltjes uit de sockets gehaald? En ze ver en vooral diep er in geduwd steeds?Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:18:
Dammmn... Heb ik net een maandje de UE10 PRO, nu doet het linker dopje raar![]()
Vanmorgen in de bus deed ik ze in, zet de muziek aan, en links ineens het geluid half weg. Ik er wat aan friemelen, kwam het terug. ...
Want zoals ik al aangaf staan die stekkers iets wat scheef, dus als je ze er diep insteekt kan het zijn dat ze nu 'recht' staan en daardoor geen contact meer maken.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
Juist om die reden ben ik mooi met m'n poten van die kabels af gebleven. Ze zitten goed vast, ik heb één keer eraan getrokken om ze eruit te halen, maar als het niet wil dan wil het niet en blijf ik er verder vanaf. Oke, natuurlijk kunnen ze los maar als het kapot gaat is het mijn schuld, en dán is er geen garantie meer. Dit is iets anders denk ik. Er was een luide "knal" in dat linker dopje toen ik de muziek startte, en na de knal was het geluid weg, en kwam langzaam weer terug maar zonder lage tonen.LightYears schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:44:Heb je steeds die kabeltjes uit de sockets gehaald? En ze ver en vooral diep er in geduwd steeds?
Want zoals ik al aangaf staan die stekkers iets wat scheef, dus als je ze er diep insteekt kan het zijn dat ze nu 'recht' staan en daardoor geen contact meer maken.
Wat voor soort draad heeft de Cx300? Ex71 Look-a-like draad?
Zit er ook een tasje oid bij de CX300?
x
www.mp3shop.nl[b][message=26883426,noline]
Waar kan ik de EP-630 halen trouwens? Zie in de pricewatch wel allemaal winkels, maar ik zit in Groningen en heb ze NU nodig. Ga de UE10 PRO nu opsturen, heb ze net ingepakt![]()
Mediamarkt heeft ze wel neem ik aan? PChut ook maar daar moet je bestellen en daar heb ik ervaring mee zeg, WEKEN bij hun. PcOne in Emmen zou nog kunnen, maar ik zie het niet zitten om nu een uur in de Qliner te rijden zonder doppen, want dat haal ik niet zonder demping.
Voor 12u bestellen, volgende dag in huis.
€29 incl. verzendkosten.
Een plakkerige kronkeldraad.Jaspur schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:56:
Wat voor soort draad heeft de Cx300? Ex71 Look-a-like draad?
Nee, geen tasje.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Uh, bedoel je met dat plakkerige kronkeldraad hetzelfde draad als van een Ex71?Laguna schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:35:
[...]
Een plakkerige kronkeldraad.
Nee, geen tasje.
En wat heeft die ep630 voor draad, t zelfde?
x
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb de beide oordopjes in mijn bezit (de EX71 en de CX300). Ik vind de draad van de CX300 zeker geen plakkerige kronkeldraad. De draad is heel anders dan de draad van de EX71. Ik heb zelf de witte versie van de EX71 en het grote verschil met die van de CX300 is dat ik die draad veel slapper en zwaarder vind aanvoelen. De CX300 heeft een wat stuggere en lichtere draad dan die van de Sony's. Het nadeel van deze draad vind ik dat hij slecht buigt maar daar krijg je wel veel meer stevigheid voor terug. Bij mijn Sony's begonnen er op sommige stukjes slijtageplekken te vormen in de draad; het algemeen bekende probleem. De draden van de CX300 voelen echt veel steviger aan en ik denk dat deze echt veel langer mee zullen gaan als die van Sony.Laguna schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:35:
[...]
Een plakkerige kronkeldraad.
Nee, geen tasje.
Verwijderd
M'n vriendin heeft gisteren de Zen Vision:M besteld bij Mp3shop, met uitbreiding waar de EP-630 ook in zit, plus een extra setje Ep-630'sXtuv schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:12:www.mp3shop.nl
Voor 12u bestellen, volgende dag in huis.
€29 incl. verzendkosten.
Heb nu de standaard hoofdtelefoon van de NOMAD 3 bij me, maar wat een bagger zeg!! Hoop dat de UE's snel klaar zijn
Voor mensen die geinteresseerd zijn, ik heb voor 8.60 euro 2 mdr-ex71sl pieces kunnen kopen bij Sony NL zelf. Ik vond dit toch wel een goede deal, en een stuk goedkoper dan bij andere.
cx300's zijn binnen via bol (precies wat ze beloven, snel binnen). Eerste gehoor is echt heel fijn vergeleken met mijn standaard appel-dopjes. Ze sluiten lekker af met de middelgrote maat en de bas is een nieuwe ervaring. Het midden is ook een hele vooruitgang maar kan nog een tikje sprankelender, inspelen zal misschien hier wel het een en ander bij helpen. Wel heerlijk om de muziek eens goed te horen op een mp3 speler. Eerst maar eens boodschapjes doen om te kijken wat voor gezeur er eventueel met de draad kan optreden. We zetten maar eens even mooi Depeche Mode op, daarna proberen we het eens met Miles Davis
Ik heb mijn cx300 ook al binnen....geluid is overweldigend vergeleken met de meeste oordoppies die te krijgen zijn.
Ok, bedankt. Ja, voor slijtage ben ik bang. Mn Ex71 zijn helemaal versleten door het transpireren in de nek.ZoRr0 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:10:
[...]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb de beide oordopjes in mijn bezit (de EX71 en de CX300). Ik vind de draad van de CX300 zeker geen plakkerige kronkeldraad. De draad is heel anders dan de draad van de EX71. Ik heb zelf de witte versie van de EX71 en het grote verschil met die van de CX300 is dat ik die draad veel slapper en zwaarder vind aanvoelen. De CX300 heeft een wat stuggere en lichtere draad dan die van de Sony's. Het nadeel van deze draad vind ik dat hij slecht buigt maar daar krijg je wel veel meer stevigheid voor terug. Bij mijn Sony's begonnen er op sommige stukjes slijtageplekken te vormen in de draad; het algemeen bekende probleem. De draden van de CX300 voelen echt veel steviger aan en ik denk dat deze echt veel langer mee zullen gaan als die van Sony.
x
Verwijderd
Heb gisteren de EP-630 gekregen. Eerste indruk was wel goed, maar dat was met de Zen Vision:M van m'n vriendin, waar ze bij zaten. Daarna mijn eigen uitgepakt en aan de NOMAD 3 gehangen, maar dat viel wel even vies tegen eigenlijk. Het geluid lijkt erg "overdreven", alsof Creative probeerd om TE VEEL laag en hoog eruit te halen, maar dat lukt gewoon niet. Op de Vision:M klinkt het wel beter, maar mooi... Oke oke, ik ga van UE10 PRO naar EP-630, maar dan nog, IK vind het geluid niet mooi. Het kan er mee door, en zeker voor 30 euro.
De doppen sluiten goed af, maar helaas komt geluid van buitenaf er gemakkelijk in en hoor ik de motor van de bus door de muziek heen. Ik zit vaak achterin, en het zijn bussen van 2004 die hier rijden met stille motoren vergeleken met andere modernere bussen. Dat vind ik het enigste minpuntje, het geluid is goed. Let op: ik zeg net van niet, maar dat is hopelijk omdat ze nog niet zijn ingespeeld, omdat ik ze gebruik met een oude speler, en omdat ik heel wat anders gewend ben
Ze zitten wel lekker. Bij de UE10 moet ik de doppen uit doen als het begint te jeuken in m'n oor maar deze dingen draai je wat heen en weer en het is klaar. Draagcomfort durf ik wel een 9,5+ te geven.
Ze zijn lekker licht en je voelt bijna niet dat je ze in hebt, totdat het draad (wat erg kort is) blijft haken en aan je doppen gaat trekken.
Het draad is dun, maar flexibel. Als je er maar normaal mee omgaat is de kans op draadbreuken vrij klein lijkt me. Het draad is niet één dikke maar twee dunne draadjes.
De sleeves vallen er niet snel af, maar als het wel gebeurd ben je ook kwijt want je hoort ze niet vallen, en je merkt ook niet dat ze lichter zijn.
De connector ziet er ook goed uit. Ik ben groter en sterker gewend, maar alles kan kapot. Gewoon normaal mee omgaan, dan gaat ook die niet kapot.
Als ik ze een cijfer moest geven: een 8 of 9.
Mensen die de EP-630 willen kopen: Ga je gang! Goede prijs voor degelijke doppen.
Ik ken de CX300 niet, dus ik ga ze ook niet vergelijken of afzeiken. Welke beter is weet ik dan ook niet.
De doppen sluiten goed af, maar helaas komt geluid van buitenaf er gemakkelijk in en hoor ik de motor van de bus door de muziek heen. Ik zit vaak achterin, en het zijn bussen van 2004 die hier rijden met stille motoren vergeleken met andere modernere bussen. Dat vind ik het enigste minpuntje, het geluid is goed. Let op: ik zeg net van niet, maar dat is hopelijk omdat ze nog niet zijn ingespeeld, omdat ik ze gebruik met een oude speler, en omdat ik heel wat anders gewend ben
Ze zitten wel lekker. Bij de UE10 moet ik de doppen uit doen als het begint te jeuken in m'n oor maar deze dingen draai je wat heen en weer en het is klaar. Draagcomfort durf ik wel een 9,5+ te geven.
Ze zijn lekker licht en je voelt bijna niet dat je ze in hebt, totdat het draad (wat erg kort is) blijft haken en aan je doppen gaat trekken.
Het draad is dun, maar flexibel. Als je er maar normaal mee omgaat is de kans op draadbreuken vrij klein lijkt me. Het draad is niet één dikke maar twee dunne draadjes.
De sleeves vallen er niet snel af, maar als het wel gebeurd ben je ook kwijt want je hoort ze niet vallen, en je merkt ook niet dat ze lichter zijn.
De connector ziet er ook goed uit. Ik ben groter en sterker gewend, maar alles kan kapot. Gewoon normaal mee omgaan, dan gaat ook die niet kapot.
Als ik ze een cijfer moest geven: een 8 of 9.
Mensen die de EP-630 willen kopen: Ga je gang! Goede prijs voor degelijke doppen.
Ik ken de CX300 niet, dus ik ga ze ook niet vergelijken of afzeiken. Welke beter is weet ik dan ook niet.
Goedendag,
Vandaag weer wat vreemds, heb dus mijn cx300 doppen gekregen, verpakking was echt nice, dus zag er niet fake uit, zelfs een registratie papiertje erbij, en ook de lengte van het draad is goed als je de fake pictures bekijkt. Daarnaast zijn ook de dopjes mooi afgewerkt ook als je de sleeves er van af haalt.
Alleen mijn stekkertje is dus recht en niet gebogen...
dus dat is het enige wat anders is dan de "normale" dus zijn ze echt of niet?
want geluid is wel goooooed
Vandaag weer wat vreemds, heb dus mijn cx300 doppen gekregen, verpakking was echt nice, dus zag er niet fake uit, zelfs een registratie papiertje erbij, en ook de lengte van het draad is goed als je de fake pictures bekijkt. Daarnaast zijn ook de dopjes mooi afgewerkt ook als je de sleeves er van af haalt.
Alleen mijn stekkertje is dus recht en niet gebogen...
want geluid is wel goooooed
bla?
Waar heb je die gehaald? Want ik heb een Ebay cx300 en die is niet te onderscheiden van echt. Alles klopt, tot in de kleinste details....maar ding geeft qua geluid niks 
Heb hem omgerolen bij een videozaak met de bon van een maat van me
voor een echte
Heb hem omgerolen bij een videozaak met de bon van een maat van me
yo yzord! sandisk al binnen? ik wel...
maar in ieder geval, deze lijken inderdaad super echt, en klinken heel goed.... ben ze nu aan het inspelen en dan hoor ik ze morgen... wanneer dit niet goed is denk ik dat ze maar terug moeten ofzo...
maar in ieder geval, deze lijken inderdaad super echt, en klinken heel goed.... ben ze nu aan het inspelen en dan hoor ik ze morgen... wanneer dit niet goed is denk ik dat ze maar terug moeten ofzo...
bla?
En dus heb je van jouw probleem maar gelijk andermans probleem gemaakt.Yzord schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:57:
Waar heb je die gehaald? Want ik heb een Ebay cx300 en die is niet te onderscheiden van echt. Alles klopt, tot in de kleinste details....maar ding geeft qua geluid niks
Heb hem omgerolen bij een videozaak met de bon van een maat van mevoor een echte
Het kan natuurlijk ook gewoon een DOA zijn. Dan is het een kwestie van garantie (iets wat Sandisk goed op orde heeft), ipv die winkel te naaien. Stoer joh.
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2006 20:40 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
jongens jongens.... als je het niet snapt waar yzord en ik het over hebben... ga er dan niet op in...
sandisk een een mp speler, we hadden samen aan een inkoopactie meegedaan...
en de oordopjes zijn de oordopjes... yzord heeft ze in de winkel geruild... fare... dus eeeeh
maar niet te min,
heeft iemand een suggestie over de rechte in plaats van hoekstekker?
sandisk een een mp speler, we hadden samen aan een inkoopactie meegedaan...
en de oordopjes zijn de oordopjes... yzord heeft ze in de winkel geruild... fare... dus eeeeh
maar niet te min,
heeft iemand een suggestie over de rechte in plaats van hoekstekker?
bla?
Yzord ik kan hier nou niet echt veel begrip voor hebben moet ik zeggen.Yzord schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:57:
Heb hem omgerolen bij een videozaak met de bon van een maat van mevoor een echte
Dit is gewoon fraude....
Jou eigen geweten speelde niet op toen je dit ging doen ?
Raar hoor....
Heb net cx-300 zwart binnen. Ik gebruik alleen de kleinste rubbertjes? Iemand ruilen? Heb dus de middel en de grote aan te bieden en wil dan van jou de kleinste retour (let op: alleen ongebruikte natuurlijk!
) stuur je mail naar ipodgezocht (apenstaartje) gawab (puntje) com.
[ Voor 19% gewijzigd door dtrally op 24-11-2006 12:13 ]
Ik zal eens kijken of ik ze nog ergens kan vinden, dan laat ik het weten.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Bose heeft nu ook In-Ears. Bose® In-Ear Headphones.
Nog alleen verkrijgbaar in Noord-Amerika en Australië, niks gezien op NL'se Bose site.
Nog alleen verkrijgbaar in Noord-Amerika en Australië, niks gezien op NL'se Bose site.
Vandaag naar de mediamarkt geweest en een Ipod Nano 8Gb gekocht 40 euro korting gekregen
was blijkbaar een actie
Na veel rewiews wou ik de Creative de EP-630 er bij kopen maar die hadden ze niet dus ze maar bij mp3man besteld.
Nu gebruik ik de standaart oordopjes van apple ze klinken een beetje schel en hebben een lelijke klank in de bas misschien moeten ze nog wat inspelen....
maar gelukkig hoef ik ze niet lang te gebruiken.
Na veel rewiews wou ik de Creative de EP-630 er bij kopen maar die hadden ze niet dus ze maar bij mp3man besteld.
Nu gebruik ik de standaart oordopjes van apple ze klinken een beetje schel en hebben een lelijke klank in de bas misschien moeten ze nog wat inspelen....
maar gelukkig hoef ik ze niet lang te gebruiken.
Heel handig, de silicone tips in de maten S, M en L hebben ze kleurgecodeerd om ze uit elkaar te kunnen houden, echt Bose!!FrenkyFal7 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:07:

Ik wil graag een setje reserve sleeves voor mijn Creative EP630's. Maatje medium.
Mijn Small en Large sleeves gebruik ik niet. Iemand die dat wel doet die wil ruilen?
contactgegevens staan in profiel enzo
Mijn Small en Large sleeves gebruik ik niet. Iemand die dat wel doet die wil ruilen?
contactgegevens staan in profiel enzo
Ik zal ongetwijfeld de domste vraag op GoT ooit stellen, maar wat is daar mis mee?HoppyF schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:21:
Heel handig, de silicone tips in de maten S, M en L hebben ze kleurgecodeerd om ze uit elkaar te kunnen houden, echt Bose!!
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Euhm omdat je wel héél scheel moet zijn mocht je het verschil niet zien 
Verduidelijking:
Zelfs op zo'n klein plaatje zie ik het verschil in maat, laat staan in het echt. Verder is het wel mooi enzo, en 'ach, waarom niet?'.. Maar het is wel iets typisch voor Bose ja

Verduidelijking:
Zelfs op zo'n klein plaatje zie ik het verschil in maat, laat staan in het echt. Verder is het wel mooi enzo, en 'ach, waarom niet?'.. Maar het is wel iets typisch voor Bose ja
[ Voor 66% gewijzigd door TheZeroorez op 25-11-2006 18:36 ]
Mm, zouden die naar NL komen? Als dat geluid net zo goed is als hun surroundsets! OeeFrenkyFal7 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:07:
x
EhhmmJaspur schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:34:
[...]
Als dat geluid net zo goed is als hun surroundsets! Oee

Maar dat is persoonlijk. Er zijn denk ik voor de centen wel degelijk betere sets te koop dan die dingen.
Maar hier in Tilburg waren ze al te bestellen rond de €100 liggen ze.
[ Voor 14% gewijzigd door Shaggy op 26-11-2006 10:12 ]
Making an ass of myself since the 70's
Volgens mij wil Jaspur dan ook zeggen, dat er voor €100,- waarschijnlijk betere doppen te krijgen zijn..shaggy8675 schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:11:
[...]
Ehhmm![]()
![]()
Maar dat is persoonlijk. Er zijn denk ik voor de centen wel degelijk betere sets te koop dan die dingen.
Zien er wel mooi uit ja, maar de prijs ligt zo te zien wel rond de € 100.Skillz schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:01:
Iemand deze al in zijn handen gehad?
V-Moda Vibe
Vindt ze wel heel erg mooi en een rechte plug!
Volgens de site van V-Moda is er geen distributeur/Dealer in Nederland. Vreemd eigenlijk. Waarom niet?
Zweden, Engeland en Frankrijk bijvoorbeeld wel.
Heb zelf de cx-300, klinkt super
. Ik gebruik zelf de kleine maat sleaves. Medium + large dus over. Als nog iemand de kleinste maat over heeft, laat het maar weten
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Laatst de CX 300 (wit) aangeschaft ter vervanging van mijn afgeleefde witte sony EX71 voor mijn Ipod 5g. valt me goed tegen tot nu toe, heb ze nu paar uur beluisterd
gewoon in retail verpakking van Boll.com dus geen fake
vooral de lage tonen komen niet zo goed over als bij de Sony
Ik vermoed dat dit ligt aan het stugger materiaal van de silicone tips
de CX300 klinken nu meer als gewone oordopjes (niet in ear)
Ik kan nog eens proberen de Ex 71 tips over te zetten naar de cx300, kijken of het dan verbeterd
toch vreemd dat mijn ervaring zo anders is dan de meeste anderen hier
maar ik geef nog niet op!
EDIT: net weer ff uurtje geluisterd, wordt al beter, ben ook aardig verkouden
dus zet mijn ervaring maar ff in 'in progress'
gewoon in retail verpakking van Boll.com dus geen fake
de CX300 klinken nu meer als gewone oordopjes (niet in ear)
Ik kan nog eens proberen de Ex 71 tips over te zetten naar de cx300, kijken of het dan verbeterd
toch vreemd dat mijn ervaring zo anders is dan de meeste anderen hier
maar ik geef nog niet op!
EDIT: net weer ff uurtje geluisterd, wordt al beter, ben ook aardig verkouden
dus zet mijn ervaring maar ff in 'in progress'
[ Voor 16% gewijzigd door Tonton op 27-11-2006 13:07 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik denk eerder dat je geen goede seal hebt. Friemel er eens wat mee als je ze in hebt, en luister of het dan beter wordt.Tonton schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:18:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.