Nee nooit in ears gehad
Het erin doen lukt ook wel (na wat prutsen) maar mijn oor werkt hem er gewoon uit. Je voelt hem schuiven en na 10 sec is het plop.

Verwijderd
Ook bij de foam dopjes? Bij de andere kan ik het wel begrijpen, maar foam 'plopt' meestal nietVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:46:
Nee nooit in ears gehadHet erin doen lukt ook wel (na wat prutsen) maar mijn oor werkt hem er gewoon uit. Je voelt hem schuiven en na 10 sec is het plop.
De E2 is de instapper van shure, met een redelijk geluid en een klote pasvorm (al is die verbeterd met de nieuwe siliconen opzetstukjes). De Creative en de Sennheisers worden door meerderen goed tot zeer goed ervaren. Als het toch je eerste stapje in de wondere wereld van de IEM is neem dan een goedkopere zodat je niet teveel kwijt ben mocht je beslissen dat het niets voor je is.Burnend schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:25:
Oke ik zit erg te twijfelen hier..
Ik heb besloten om andere oordopjes te halen bij mij Creative Zen V 1 Gb. De standaard dopjes klinken niet verkeerd maar ook zeker niet goed. Het geval wil dat ik elke dag minstens 3uur in de bus/trein zit.
Na veel gelezen te hebben hier en op andere sites kwam ik erachter dat in-ears hiervoor erg geschikt zijn. Na nog meer reviews en dergelijke gelezen te hebben en men budget te hebben bepaald en prijzen te hebben vergeleken zit ik te twijfelen tussen deze 3 kandidaten:
Creative EP630 van 29,-
Sennheiser CX300 silver van 49,-
Shure E2C / E2G 89,-
Ik hou zelf erg van mooi geluid waarin al het geluid mooi in balans is, dus low mid en high, en niet alleen maar veel Bass. Nu is mijn vraag: rechtvaardigd het verschil van maar liefst 60 euro tussen de Creative en de Shure de geluidskwaliteit? Of is de Sennheiser ook een goede keuze voor mij?
Alvast Bedankt..
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 17:49 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 25-10-2006 15:29 ]
Lang leve de vermoeiende mix/mastering zoals op Californication.Yapser schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:26:
zelfde met bijv. de CD's van RHCP, op highend spul klinkt het gewoon veel te brak.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Absoluut.. Het word gewoon gigantisch hard op de CD gemeurd, dat het als de ziekte clipt boeit niet.Hillie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:04:
[...]
Lang leve de vermoeiende mix/mastering zoals op Californication.
Rubin is niet de schuldige (hij heeft 'm wel gedaan ja). Z'n mixes zijn vrij 'kaal' (lees: 'natural'Een beetje het Rick Rubin-syndroom. Heeft hij die plaat ook gedaan?
[ Voor 12% gewijzigd door BHQ op 25-10-2006 16:14 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2006 19:32 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Het ligt niet aan de daadwerkelijke bitrate,ik luister het liefst met 320,en anders ECHT NIET lager als 192..Plus komt nog eens bij,ik heb het ook geluisterd met een orginele cd,op me discman,klinkt net zo brak..Hopelijk is het idd dan het inspelenVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:05:
Misschien is het dan wel een lage bitrate heBij mij klinken ze goed hoor, zo lang de bitrate hoog genoeg is. Ik rip alles met 224 nu...
Inspelen kan het ook nog zijn ja, ik vond het geluid eerst ook niet mooi, maar ik heb ze toen overdag aan gehad en de nachten er tussen door geoon laten spelen. Komt wel, bekkens klinken bij mij goed.
Verwijderd
Ik ben nu zo'n test cdtje aan het downloaden,met allerlij frequenties erop enzo...TheZeroorez schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:15:
Dat 'inspelen' kun je inderdaad eens doen, met van die toontjes die van x-xxxxxxxx KHz gaan enzo...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 17:38 ]
Verwijderd
Dit heb ik met mijn CX300s ook gemerkt. Het rubber van de kabel is ruw ipv glad. Het komt kwalitatief wel goed op me over, het is ook mooi soepel, maar als nadeel heeft het inderdaad dat het nogal plakkerig is. Misschien eens een clipje ertussen zetten ofzo, zodat het vast hangt aan je kleding.Laguna schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 01:19:
Het enige nadeel van de CX300 vind ik dat het draad zo plakkerig is en dat het niet mooi naar beneden valt (wat dus als gevolg heeft dat het regelmatig ergens blijft hangen), maar ben er verder tevreden mee, mooi geluid.
Verwijderd
Hoe bevalt de EX90 je eigenlijk? (geluid, omgevingswering, ...) Is het omgevingsgeluid een beetje te reduceren? Zelf wil ik dit setje ook kopen, maar ik twijfel nog omdat ik niet genoeg reviews vind en het toch wel een kleine investering is.Cheetah schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 04:55:
- bookmarkje -
Ben helaas begin van de maand mijn 3 jaar oude, maar heerlijk klinkende Sony MDR-EX70's kwijtgeraakt op het stationNu ja, ze waren optisch een beetje versleten *poging tot zelftroost*...
![]()
Gezien ik bij een luistersessie de opvolger (EX71) vond tegenvallen heb ik net online de EX90SL besteld, en ga ter vergelijk denk ik ook nog even een EP-630 en een EX51 meenemen (die kan ik voor een leuk bedrag bijbestellen)... ik laat waarschijnlijk binnen een week of 2 wat bevindingen horen
Voor zoveel geld kan je Shure E2's of E3's kopen! Deze zijn VELE malen beter dan elk oordopje wat Sony ooit heeft geproduceerd! Kijk hier goed naar!Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:23:
Hallo,
Ik ben op zoek naar goede oordopjes voor mijn I-Pod. Waar ik me vooral aan stoor bij mijn standaard oordopjes van de I-Pod is dat je op een trein bus het volume keihard moet zetten en er dan nog maar de helft van hoort. Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony MDR-EX90LP. Zijn er mensen die met deze oordopjes ervaring hebben? Andere suggesties zijn ook welkom. Ik beperk mijn budget wel tot max 150 euro voor een paar oordopjes, trop is teveel en teveel is trop ...
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Die zijn absoluut niet aan te raden, kijk voor meer info op bijv. head-fi.org. Ik zou met zo'n budget eerder kijken naar de "goedkope" Shures of Etymotics...dsonnaville schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:10:
ik zag de westone um1 staan, is dit wat? en waarmee vergelijkbaar, heb al gezocht in de verschilende delen, maar kan er weinig informatie over terugvinden.
Mijn budget is max 150 euro.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Harden wat je normaal luisterd iig, als die drivers maar bewegenVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:33:
[...]
Ik ben nu zo'n test cdtje aan het downloaden,met allerlij frequenties erop enzo...
Is dat uberhaubt (voor iedereen met nieuwe doppen) handig om zo'n cd een nachtje te laten draaien op je nieuwe doppen?
En zo ja,wat voor een volume ongeveer dan,half van de max. volume?
Precies, gewoon bovengemiddeld maar ruim onder vervormen.LightYears schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:51:
[...]
Harden wat je normaal luisterd iig, als die drivers maar bewegen
Hoe heb je ze besteld? Is er iemand langs geweest voor het opmeten? Is je verteld dat je niet steeds je kabel er uit moet halen (pinnen staan scheef en na verloop van tijd gaan de contactjes in je peperdure oordopjes er aan!)? Heb je uberhaubt wel service gehad?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
M'n doppen zijn er al, ik had ze pas vrijdag verwacht, maar mijn
UE10 PRO is binnen!!![]()
Ubergeil...
![]()
Was wel even schrikken toen ik ze uitpakte. Op internet zie je het mooie aluminium doosje waarin ze geleverd worden met je naam erin gegrafeerd, maar bij mij dus een standaard bakje ofzo, met mijn naam op een sticker maar goed daar gaat het ook verder niet om.
De doppen zelf zitten in een kleiner aluminium doosje, waar ze opgerold in gaan.
Het snoer kan je eraf halen, en aangezien ik in mijn E2c nogal wat draadbreuken had (zie mijn post hierboven) ben ik wel blij met een extra snoer.
Wennen is deels waar, maar als je dopjes te groot zijn zal het nooit goed komen en forceer je je oren alleen maar. Als het goed is heb je een fit-garantie van 4 weken waarbinnn je gratis een refit kan laten uitvoeren wacht daar dus niet te lang mee! Als je geen fit-garantie hebt .. heb je pech en kan je of je oren vertieften of je dopjes wederom peperduur laten refitten.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
Maar toen het ergste: Het deed pijn bij het indoen, maar dat bleek normaal. Het is wel even wurmen om die dingen goed in te krijgen, maar ik word er al beter in. Heb ze nu een paar keer in en uit gedaan al en het gaat steeds makkelijker, je draait ze er als ware in alsof je een grote schroef je oor in draait. Voelt erg vreemd maar ik wen er al aan.
Die E2's zijn toch brak, dikke ingebouwde loudness knop en een standaard dynamische driver, inears beginnen pas inears te worden zodra ze balanced armatuurs gebruiken (e3, um1 enz.). De UE10pro is verschrikkelijk gevoelig, je hoeft je mp3speler, versterker e.d. helemaal nooit meer hard te zetten en nog kan je vol van de muziek genieten, dat ze 26db van je omgevings geluid afsnoepen is natuurlijk ook een groot pluspunt. Waarschijnlijk luister je over een tijdje 5 of 4 ipv die 7Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
Daarna het moment van de waarheid: Dopjes aan mn NOMAD 3 gehangen en het liedje geluisterd die er nog op stond: "Alan Parsons - We Play The Game". Ik had hem enkele minuten eerder in de bus nog geluisterd met de E2c maar ik schrok ervan dat ik nu ineens iets hoorde wat ik daarvoor niet hoorde. Blijkt een soort hoge toon te zijn, weet niet precies wat voor instrument het is, klinkt wat aliën-achtig. Vind het erg goed klinken, en dan kan het zijn dat ze misschien nog niet eens zijn ingespeeld als dat hier mee moet.
Daarna wat meer boem boem uitgezocht, en "Gigi D'Agostino - Together in A Dream". Ik heb zijn CD's orgineel en ik luister ze ook vaak. Ik hoorde al snel verschil. Het hoge was duidelijker te horen dan de E2c, de bas gaat dieper en is meer aanwezig dus ik heb de EQ bij 100Hz lager gedaan, maar nog steeds is het goed te horen. Dit keer niet overdreven.
Ook het volume is gaat zachter, ik luister nu op 7, terwijl ik met de E2c op 15 tot 20 luisterde (met EQ omlaag om vervorming tegen te gaan). Ik weet niet of iemand de Creative NOMAD 3 kent, maar dat ding gaat ECHT SNOEIHARD, dat is gewoon ziek. Ik deed hem eventjes op 20, gaat tot 25, maar het deed me al pijn aan de oren en ik kon gewoon voelen dat het bewoog daar binnenin die gehoorgang. Gevaarlijk spul die MP3 spelers.
Ja die dopjes geven je wat er is en dat is soms goddelijk en soms bagger. Hoe nieuwer de CD hoe minder het wordt helaas, uitzonderingen daar gelaten. Heb je ook full-sized koptelefoons? (ok 1 is genoegVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
Ook maar even wat echte muziek uitgezocht: "Herman van Veen - Toveren". Dat meiden koort klinkt elke keer dat ik het luister beter.
Herman zelf ook. Het stukje: "Dat brengt ie allemaal niet op, ik denk dat hij voor 't begin al stopt want zelfs de oma van zijn oma, had nooit een tovenaars diploma"...
Oh oh oh KIPENVEL MOMENT!! Ik krijg gewoon de neiging om keihard te gaan meezingen, wat kan die man zingen zeg. Ook een minuut eerder, tijden dat meidenkoor hoor je een hoge toon van een triangel?? Je hoort hem er netjes bovenuit, niet overdreven maar gewoon heerlijk aanwezig. Zoals het hoort.
Dan stonden je E2's alsnog loeihardVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
De UE10 PRO sluit mijn oor goed af dus hoeft het volume nu niet zo belachelijk hard meer. Dit is beter voor mij want ik word minder snel doof, en de mensen om mij heen horen nu de muziek ook niet meer, wat met de E2c nog wel eens wou gebeuren omdat het schuim lekte.
Aan het begin is de draaimethode het fijnst, positioneer je dopjes voor je oor en draai het dopje om de as naar voren, zodat de kabel naar beneden wordt gedraaid. Dan bij het indoen draai je het dopje langzaam weer terug en je voelt dat het goed zit of niet, als je glijmiddel hebt gekregen, zeker een keer proberen, dat kan veel helpen.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
Ik ga ze vannacht gewoon ruis laten spelen en morgen kom ik er wel achter hoe ik ze het beste kan dragen.
De hoofdtelefoon uitgang van een consumenten versterker is meestal niet je van het, wederom uitzonderingen daar gelaten. Nu is de weerstand van de UE10pro zo laag dat een aparte versterker weinig zin zal hebben, maar als je meer koptelefoons hebt en er het beste uit wil halen is het een onderzoek waard om eens te kijken naar een koptelefoon versterker.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:12:
Eén minpuntje dan: Met de E2c kon ik eten met de doppen in, dat kan nu ook wel maar nu voel ik ze mee bewegen en dat hoor ik ook. Het is irritant, verder niet pijnlijk of zo maar misschien dat m'n oren nog wel een beetje vervormen nu waardoor het minder word.
Verder is het gewoon duidelijk: Geweldige doppen.
Ik zal binnenkort een langere review schrijven, en ik ga er zeker eens goed voor zitten. Ogen dicht op de bank, verlengsnoer naar de versterker die beneden staat, één of andere Pioneer van m'n ouders, en dan de orginele CD erin (dus geen MP3/OGG/WMA) en goed luistere naar de dingen die ik eerder niet hoorde.
Verwijderd
via http://www.adts-accessoires.com/ heb ik 5 paar voor 10 euro gekregen:) Ook niet duur.Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:35:
Even een tip voor mensen die de gele foamies gebruiken van het type wat op de Shure E4 past:
Bij MP3shop.nl kosten ze €30,- voor 5 paar
Maar bij de Apple online shop kosten ze €20 voor 10 (!) paar...
http://store.apple.com/Ap...D?mco=946650CD&nplm=TE610
Verwijderd
zwarte kopen en in de verf laten vallenPriyantha Bleeker schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:42:
mmm ik heb tot nu toe nog maar 3 winkels gevonden waar ze de Sennheiser CX300 in het wit verkopen. En ze zijn ook nog eens zo'n 15 a 20 euro duurder
Iemand die weet waar ze voor een wat redelijkere prijs te krijgen zijn ?
welke type oordopjes is dit dan waar voor staat de afkorting ES2?LightYears schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:04:
Toen ik mn ES2 bestelde kwam er een man langs voor het opmeten en doorspreken, nadat ze klaar waren kwam de man weer langs om uit te geven hoe ze werken en hoe ik ze schoon moet maken, uit jou verhaal krijg ik het idee dat dat bij jou niet gebeurd is, is dat zo?
Westone ES2 (Elite Series 2) maar dan doorzichtigzep schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 07:34:
[...]
welke type oordopjes is dit dan waar voor staat de afkorting ES2?
dsonnaville schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:42:
ik heb gelezen dat de super.fi 3 studio ook niet slecht was, en is voor slechts 70 euro te bestellen uit de vs, en dan ligt ie thuis op je deurmat. Is dit iets of niet? er is namelijk zeer weinig over te vinden
Verwijderd
beetje laat maar beter laat dan nooit hebsmpower schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:15:
Ik zoek ook nieuwe oordoppen. Nu las ik iets over de V-Moda Bass Fréq. Kan iemand hier meer over vertellen? Ik las op de site en reviews dat het vooral een sterke bass heeft. Het zal vast niet voor echte muziekliefhebbers zijn die elke toon zuiver willen horen. Maar ik hecht meer belang aan een goeie bass.... Op dit moment is er een actie dat je 50 dallar betaald voor de doppen en "maar" 5 dollar voor de verzendkosten naar Nederland. Dus graag zsm informatie als iemand die heeft :)!
http://shop.v-moda.com/
WhiteViper schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:02:
sinds vorige week heb ik mijn nieuwe V-Moda Bass Fréq oordopjes..
1 woord: wow
ik was echt verbaasd toen ik ze indeed, er ging een wereld dicht (de buitenwereld), en een hele andere voor mij open (de muziekwereld). je wordt serieus weggeblazen door deze oortjes, voor een super prijs. (50,- incl belasting en shipping)
ik gebruikte eerst de gewone standaard apple dopjes, maar die komen niet eens in de buurt. ook heb ik het kunnen vergelijken met een Sennheis neckphone van 45,- . maar ook deze wordt ver achter gelaten door de geweldige bass response van deze sgatjes.
enige minpuntje is dat het heel hoog niet supergoed overkomt, maar dat wordt absoluut teniet gedaan door de rest![]()
super dingen dit!
[afbeelding]
[afbeelding]
linkje
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Die man van Audique is bij mij langs geweest om afdrukken te maken, omdat eerdere afdrukken werder afgekeurd door UE. Hij heeft toen de kleuren bevestigd, de afdrukken gemaakt en meegenomen en opgestuurd, en mijn gegevens.LightYears schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:04:
Hoe heb je ze besteld? Is er iemand langs geweest voor het opmeten? Is je verteld dat je niet steeds je kabel er uit moet halen (pinnen staan scheef en na verloop van tijd gaan de contactjes in je peperdure oordopjes er aan!)? Heb je uberhaubt wel service gehad?
Toen ik mn ES2 bestelde kwam er een man langs voor het opmeten en doorspreken, nadat ze klaar waren kwam de man weer langs om uit te geven hoe ze werken en hoe ik ze schoon moet maken, uit jou verhaal krijg ik het idee dat dat bij jou niet gebeurd is, is dat zo?
De dopjes passen wel goed. Ik had het alleen nooit eerder in m'n oren, de eerste keer is wel vaker even wennen heWennen is deels waar, maar als je dopjes te groot zijn zal het nooit goed komen en forceer je je oren alleen maar. Als het goed is heb je een fit-garantie van 4 weken waarbinnn je gratis een refit kan laten uitvoeren wacht daar dus niet te lang mee! Als je geen fit-garantie hebt .. heb je pech en kan je of je oren vertieften of je dopjes wederom peperduur laten refitten.
Ja die zijn ook brak. Dat schuim vind ik maar niets. In het begin zit het goed hoor daar niet van maar het ging kapot, ook omdat ik ze al meer dan een jaar in had en nooit ander schuim gekocht heb. Ik had de E2 in het begin ook nooit harder dan 12/14. Later werd dit 10/12 en daarna weer harder. Het geluid lekte echt aan alle kanten gewoon uit de dopjes, ipv mijn oren in.Die E2's zijn toch brak, dikke ingebouwde loudness knop en een standaard dynamische driver, inears beginnen pas inears te worden zodra ze balanced armatuurs gebruiken (e3, um1 enz.). De UE10pro is verschrikkelijk gevoelig, je hoeft je mp3speler, versterker e.d. helemaal nooit meer hard te zetten en nog kan je vol van de muziek genieten, dat ze 26db van je omgevings geluid afsnoepen is natuurlijk ook een groot pluspunt. Waarschijnlijk luister je over een tijdje 5 of 4 ipv die 7(ik ging van de UM2 (11/40 op de X5) naar de ES2 (5/40 op de X5).
Heb ik zelf niet, maar mijn vader heeft één of andere dikke Sony waarmee je niet meer onder de deur door past zo groot. Die klonk altijd al geweldig op m'n NOMAD, maar de UE10 PRO klinkt net zo mooi. Ik heb het niet zo op die grote dingen, vind ze maar lastig. Zeker omdat ik er de hele dag mee moet lopen, dan is het gewoon niet praktisch.Ja die dopjes geven je wat er is en dat is soms goddelijk en soms bagger. Hoe nieuwer de CD hoe minder het wordt helaas, uitzonderingen daar gelaten. Heb je ook full-sized koptelefoons? (ok 1 is genoeg) Zo ja dan zal je merken dat die gekke kleine dingen vaak nog beter zijn ook, of je moet naar de majorleague gaan natuurlijk
Ja stonden ze ook, omdat ik anders alles van buitenaf weer kon horen. Geloof me, je wilt niet bij mij in de buurt zijn als ik geluiden zoals snuifen, hoesten, smakken of slikken hoor. Ik word er helemaal gek van en soms geweldadigDan stonden je E2's alsnog loeihard
Ik doe ze nu in alsof het een schroef is met extreem groot schroefdraad. Ze glijden als het ware m'n oren in, en ploppen dan vast in het oorsmeer...Aan het begin is de draaimethode het fijnst, positioneer je dopjes voor je oor en draai het dopje om de as naar voren, zodat de kabel naar beneden wordt gedraaid. Dan bij het indoen draai je het dopje langzaam weer terug en je voelt dat het goed zit of niet, als je glijmiddel hebt gekregen, zeker een keer proberen, dat kan veel helpen.
Ik heb alleen de UE en de Shure, die Sony van het vaderbeest en nog wat domme Sony en el-cheapo dopjes. De luidsprekers die er aan hangen zijn van Elac, en op mijn kamer staat de Logitech Z-680. Misschien dat de Elac als vergelijkings materiaal kan dienen.De hoofdtelefoon uitgang van een consumenten versterker is meestal niet je van het, wederom uitzonderingen daar gelaten. Nu is de weerstand van de UE10pro zo laag dat een aparte versterker weinig zin zal hebben, maar als je meer koptelefoons hebt en er het beste uit wil halen is het een onderzoek waard om eens te kijken naar een koptelefoon versterker.
Verwijderd
Weet iemand of die Foams ook op de Creative EP630 / Sennheisser CX300 passen?Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:35:
Even een tip voor mensen die de gele foamies gebruiken van het type wat op de Shure E4 past:
Bij MP3shop.nl kosten ze €30,- voor 5 paar
Maar bij de Apple online shop kosten ze €20 voor 10 (!) paar...
http://store.apple.com/Ap...D?mco=946650CD&nplm=TE610
[ Voor 11% gewijzigd door Sir Baxx op 02-11-2006 00:12 ]
Verwijderd
ah leuk!jaspervelders schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:00:
Al tijden lang volg ik dit topic met veel plezier. Deze week heb ik dan eindelijk mijn Shure E4G binnengekregen en ik ben zeer onder de indruk van deze oordopjes. Wat een supergeluid komt er uit die dopjes! Ze zijn nog aan het inspelen maar ik vind ze nu al heerlijk klinken.
Ik ben eigenlijk toch niet echt blij met de fitkit, de gewone sleeves vind ik helemaal niet lekker zitten. Hiervoor had ik de Sharp MD33's en de medium sleeves zaten altijd prima. Bij deze Shures vond ik de medium sleeves net wat te groot en met de small sleeves had ik niet echt een goede seal. De foams en de triflanges (geknipt naar biflanges) zitten wel goed en het geluid met de foams is toch wel het beste.
Gelukkig had ik op Head-Fi rondgekeken en daar kwam ik het volgende topic over Homemade Foam Ear Tips tegen. Ik heb vervolgens wat earplugs op ebay besteld en daar zelf sleeves van gemaakt. Ik heb gekozen voor zachtere foam earplugs en die zitten echt super. Het zachte foam vind ik lekkerder zitten dan het hardere foam van de Shure's. Daarnaast vind ik de dopjes met deze foamdopjes beter klinken dan met de foamdopjes van Shure.
Het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het linkerdopjes was niet 100% gelukt, ik had het gaatje scheef gemaakt, maar dat had verder geen invloed op de kwaliteit. (het foam zit alleen een stukje over het rubberen slangetje heen)
Mochten er mensen interesse hebben om ook zelf sleeves te maken dan kan ik wel even een beschrijving maken van de manier waarop ik deze sleeves heb gemaakt.
Verwijderd
Lol, het zijn inderdaad net snoepjes. Ik heb op ebay ook van die gele foams gekocht die precies hetzelfde aanvoelen als de foams van shure. Op deze site (earplugstore) kan je info vinden over de verschillende soorten plugs. De foams van Shure zijn de "classic" die tegen het einde van de pagina te vinden zijn, ik heb de Laser Lite's gebruikt. Ik heb ze beiden via ebay gekocht: Safey-One. Als je wat verschillende plugs wilt proberen kan je ook een sample pack kopen.Pantalaimon|A schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:32:
[...]
ah leuk!
Zijn die dopjes van jouw ook op te eten? Het lijkt net snoep![]()
Bij mijn E4 gebruik ik ook alleen maar de foam dopjes, de andere zitten klote. Bij de E2's was dit juist omgekeerd.
De gele foams vervormen wel redelijk snel. Toen ik nieuwe in had leek het alsof ik mn Alpine gehoorbescherming oordoppen in had, nu is dat effect helaas al weg na ruim een halve maand gebruik.
Verwijderd
Ehh, mijn headphones doen het anders prima? mr knowitallYapser schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:36:
Je hebt een brakke geluidskaart die veel te hard uitstuurt voor je dopjes
Niveau long gone
[ Voor 3% gewijzigd door Remenic op 04-11-2006 18:58 ]
Making an ass of myself since the 70's
Je volgt het volgens mij niet helemaal.. Is het niet verdomd logisch dat je je volume lager knalt rechtsonderin?Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:26:
[...]
Ehh, mijn headphones doen het anders prima? mr knowitall
[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 03-11-2006 23:38 ]
Moet je ff bij de volumeregeling van windows de eerste schuif een heel stuk naar beneden gooien.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:32:
Weet iemand waarom ik een keiharde ruis hoor als ik mijn cx300 dopjes op mijn pc aansluit? Als ik bijvoorbeeld een liedje aanzet staat het ook veels te hard. Zou ik op een of andere manier het volume kunnen aanpassen of zo?
Op mn mp3 doen het ze het geweldig btw
Die cx300 zullen wel een boel gevoeliger zijn dan je standaard headphone dus hoor je sneller meer en harder ruis.Laguna schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:44:
[...]
Moet je ff bij de volumeregeling van windows de eerste schuif een heel stuk naar beneden gooien.
Ik heb ze zelf ook dus ik weet waar ik over praatLightYears schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:35:
[...]
Die cx300 zullen wel een boel gevoeliger zijn dan je standaard headphone dus hoor je sneller meer en harder ruis.
Verwijderd
Verwijderd
Als de 2G lijkt op de 2C dan zijn ze behoorlijk groot. Zeker als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld de Sony EX71:Ik heb hier en daar op internet gelezen dat deze dopjes nogal groot zijn, of lijken. Is dat echt zo?
Wil van de week de Shure E2g gaan bestellen bij mp3shop, maar ik zou het wel een afknapper vinden als ze heel lomp zouden zijn....
In vergelijking met andere vallen ze groot uit ja, ze vullen je hele oor, maar daar wen je aan. Ik kijk er niet op negatief op terug toen ik ze had.Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:49:
Ik heb een vraagje aan alle (ex)-bezitters van de Shure E2 C/G:
Ik heb hier en daar op internet gelezen dat deze dopjes nogal groot zijn, of lijken. Is dat echt zo?
Wil van de week de Shure E2g gaan bestellen bij mp3shop, maar ik zou het wel een afknapper vinden als ze heel lomp zouden zijn....
Bij voorbaat dank.
Verwijderd
Verwijderd
..... met het (zeer grote) risico dat genaaid wordt waar je bij staat, omdat veel op ebay - wat oordopjes betreft - nep is.Yzord schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:18:
Heb zojuist op ebay de Sennheiser CX300 gekocht voor 15 euro incl shipment lol.
Op samenkopen.net sandisk 1gb mp3 speler voor 20 euro....
Tel uit me winst lol
Verwijderd
Weet bijna wel zeker dat ze fake zijn ben benieuwd naar je verpakkingYzord schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:32:
Ik koop alleen maar op Ebay en weet waar ik op moet letten. Tot nu toe niet genaaid geweest. En wat is 15 euro nou
Plaatjes doen het niet. Maar hier een pic van mijn CX300'sshaggy8675 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:30:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de Creative EP-630 en de Sennheiser CX 300.
De prijs maakt me niet uit en ik neig iets meer naar de CX 300 omdat die net wat "beter" zou klinken. Maar ik zit met 1 vraagje. Ik las dat de CX300 een necklace hebben? In welke mate of hoe zien die eruit? Ik heb in het verleden van die echte necklace dingen gehad en vond het verschrikkelijk. Ik wil het liefste 2 losse draden hebben zoals dit:
[afbeelding]
En zeker niet zo'n strop als dit:
[afbeelding]
Heeft er iemand anders toevallig een picje van de oordopjes uitgerold? ( CX300 en de 630 )
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Yes, thnx. Dat moest ik weten. Bedanktfsfikke schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:57:
[...]
Plaatjes doen het niet. Maar hier een pic van mijn CX300's
[afbeelding]
Geen probleem.shaggy8675 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:03:
[...]
Yes, thnx. Dat moest ik weten. Bedankt
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
CX300 is asymetrisch, dus links kort kabeltje, rechts langer. Vind dit zelf fijner, omdat die dingen nooit naar beneden vallen omdat ze om je nek liggen.shaggy8675 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:30:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de Creative EP-630 en de Sennheiser CX 300.
De prijs maakt me niet uit en ik neig iets meer naar de CX 300 omdat die net wat "beter" zou klinken. Maar ik zit met 1 vraagje. Ik las dat de CX300 een necklace hebben? In welke mate of hoe zien die eruit? Ik heb in het verleden van die echte necklace dingen gehad en vond het verschrikkelijk. Ik wil het liefste 2 losse draden hebben zoals dit:
[afbeelding]
En zeker niet zo'n strop als dit:
[afbeelding]
Heeft er iemand anders toevallig een picje van de oordopjes uitgerold? ( CX300 en de 630 )
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq