Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 4 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.771 views sinds 30-01-2008

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Tweakers

Even een tip voor een ieder die interesse heeft in de Sennheiser CX300. Omdat er in de startpost wordt gemeld dat de hoge prijs geen rechtvaardiging geeft voor het verschil in kwaliteit met de Creative oordopjes. De Sennheiser CX300 is op het moment in de aanbieding bij bol.com voor 39 euro. Het prijsverschil wordt daardoor gereduceeerd naar 9 euro wat naar mijn idee wel overkomenlijk is voor de vooruitgang in kwaliteit. directe link is http://www.nl.bol.com/is-...61&PrdId=9000000004131476

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 27-09-2006 12:19 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Bob Popcorn

Plop!

Mystic Spirit schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:17:
Tweakers

Even een tip voor een ieder die interesse heeft in de Sennheiser CX300. Omdat er in de startpost wordt gemeld dat de hoge prijs geen rechtvaardiging geeft voor het verschil in kwaliteit met de Creative oordopjes. De Sennheiser CX300 is op het moment in de aanbieding bij bol.com voor 39 euro. Het prijsverschil wordt daardoor gereduceeerd naar 9 euro wat naar mijn idee wel overkomenlijk is voor de vooruitgang in kwaliteit. directe link is http://www.nl.bol.com/is-...61&PrdId=9000000004131476
Hehe, ik heb ze gister voor 49 gekocht bij de MM :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
Ik heb ook maar de CX300 Black genomen ipv de Shure E2G.

Omdat er mij werd vertelt dat het geluidsverschil tussen de 2 erg klein was.

Ik gebruik de CX300 icm met een iPod Nano 2G 4GB.

Eerst had ik de EX71 Wit , die stopte er vrijdag mee . Na amper 2 maanden.

Over het geluid van de Sennheisers kan ik kort zijn : Fantastisch.

Wat een geluid , en ze kunnen ook goed hard . Een hele verbetering tegenover de Sony's.

De Sennheisers zijn kraakhelder. Wat mij betreft uitstekend .

Dus wat mij betreft : In ear tot prijsklasse 100 euro is de CX300 de beste keus.

• wolfster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02-2018
hmm ik heb dus mijn apple in ears .. maar ben bang dat ze binnenkort het begeven. na bijna een jaartje. zijn prima oordopjes lekker geluid en zien er mooi uit.

maar dus zie ik dat die CX300 erg populair is. maar hebben jullie mensen geen last van die plug-in die eraan zit hij heeft zo n J vorm is dat niet erg irritand of valt dat mee en uuhmm heeft het draad een Y of een J form ?? dat wou ik graag even weten

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
Het is een Nekdraad dus de 1 is langer dan de ander.

Plug maak niet uit lijkt me tenminste bij mij is het geen probleem.

Verwijderd

wat vinden jullie van deze ? levenslange garantie : http://www.pdashop.nl/pro...5/koss-the-sparkplug.html
of toch die ipod in-ear of de de creative ep635 witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfster
  • Laatst online: 08-02-2018
ze zien er best budget lelijk uit ..

maarjah

die CX300 is dus een J draad die je over je nek heen moet doen . oo dat is beter gek dat vind ik relax ..

kent iemand nog winkels waar ze hem verkopen en geen internet winkels maar ergens in apeldoorn ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Waar kan ik foamies bestellen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Zit er nou echt verschil in geluidskwaliteit tussen de Creative E-630 en de Sennheiser Cx300?
Ze zien er echt bijna hetzelfde uit, is het niet alleen het naampje waar je extra voor betaald?
Zijn er mensen die ze beiden hebben gehoord of zijn er ergens reviews waar een vergelijking tussen deze 2 word gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Bob Popcorn schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:02:
Waar kan ik foamies bestellen online?
Bijvoorbeeld op ebay, gewoon 'earphone foam' intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar deze tekoop is, of een prijs indicatie.

Sony MDR V-300

google bied reviews maar geen verkooppunten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.defrieslandshop.nl/catalog/images/audio/hoofdtelefoons/mdrv300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat gewoon als 3 de hoor ;)

http://www.hermeselectronics.nl/?Prod=21521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

sjaak88 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:46:
Zit er nou echt verschil in geluidskwaliteit tussen de Creative E-630 en de Sennheiser Cx300?
Ze zien er echt bijna hetzelfde uit, is het niet alleen het naampje waar je extra voor betaald?
Zijn er mensen die ze beiden hebben gehoord of zijn er ergens reviews waar een vergelijking tussen deze 2 word gemaakt?
Ik las vandaag ergens op internet dat het design hetzelfde is, aangezien het een "algemeen" design is, en niet een sennheiser exclusive design. Intern is wel het een en ander verschillend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Meh, en ja hoor: van m'n Logitech inears het flubbertje kwijt. Maar eens EP630's bestellen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke maat gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

[MasterMovies baron mode] oh en een milkshaeek, Luarge.. [/baron mode off] ;)
Anyway, vond ze sowieso niet geweldig (beetje schel soms, niet lief bij drums als in One van Metallica ;)) AKG heeft ook wel leuk spul, van het weekend maar eens een nieuwe bestellen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:56:
weet iemand waar deze tekoop is, of een prijs indicatie.

Sony MDR V-300

google bied reviews maar geen verkooppunten :(

[afbeelding]
Zelfs mediamarkt heeft die geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Yapser schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:37:
Meh, en ja hoor: van m'n Logitech inears het flubbertje kwijt. Maar eens EP630's bestellen :{
van je? als die van de EP-630 er op passen wil ik er wel 1 opsturen, heb er dankzij een RMA (kabel gebroken in 't plugje :P ) nu 4 ongebruikte ;)

Verwijderd

Ik heb iets achtergelaten hierboven van de verkoopadressen van je sony mv300

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ej, ik wil graag vervangen voor mn EX71 SL's. Nu zat ik te denken aan de volgende 2 :

Creative EP-630
en de
Sennheiser CX300

Maar volgens mij hebben deze 2 allebei een draad die niet achter je nek langs gaat, wie weet het zeker? En de kwaliteit van het draad, die is toch wel heel wat anders dan die van de EX71 hoop ik?

Welke zijn nog meer vergelijkbaar met de EX71 ? (<€55)

x

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 08:37

UMD

You don't say

ik heb de EX71 en CX300... CX300 zijn echt vele male betr!

de cx300 hebben draar achter de nek langs.

greetz

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
UMD schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:54:
ik heb de EX71 en CX300... CX300 zijn echt vele male betr!

de cx300 hebben draar achter de nek langs.

greetz
Bedankt man! ;)

Maare, is dit een beetje betrouwbaar? http://koopjes.marktplaat...fdtelefoons/52263756.html
Ik vertrouw 't niet echt.. :L

x

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Is het draad van de CX300 of de EP-630 ook dikker als die van de EX71 ?
En het draad bij de dopjes zelf zeg maar, is het daar ook net zo flexibel ?
Want daar scheurde het bij mij altijd, en dan gingen ze op een gegeven moment stuk(4 EX71 setjes versleten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Laatst online: 11-09 08:37

UMD

You don't say

Jaspur schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:16:
[...]

Bedankt man! ;)

Maare, is dit een beetje betrouwbaar? http://koopjes.marktplaat...fdtelefoons/52263756.html
je kunt t altijd proberen. Waarschijnlijk zijn ze gebruikt? tenminste daar ga ik van uit.. en dan zou ik t niet doen.

k ben niet zo gek op gebruikte oordopjes. als ik jou was zou ik gewoon ergens nieuwe halen. heb je iig garantie.

@ hieronder: de draad van de CX300 is dikker. veel betere kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Jaspur schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:16:
[...]

Bedankt man! ;)

Best makkelijk achter te komen moet je ff vragen in wat voor verpakking die oordopjes zitten. Als ze niet in deze verpakking zitten
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/26-106-176-02.JPG
zijn ze sowieso nep.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Geen idee of 't echt werkt maar hier 'n 16 minuut track met constant geluid van 15KHz t/m 22000KHz.

"Headphone Prepare track"

http://www.trancevibez.com/rommel/headphone_prepare.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de SENNHEISER PMX60 willen kopen. Heeft iemand ervaring met de klank hiervan? Ik zou graag oortjes hebben met een goede basweergave. (gewone oordopjes blijven niet in mijn oor zitten dus liefst een soort van houder errond). Mijn vorige oortjes waren de SONY MDR-G72LP, die ik graag opnieuw zou aanschaffen maar ze zijn helaas niet meer verkrijgbaar. Daarom zou ik voor de gelijkaardige SENNHEISER willen gaan

MVG
Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik heb sinds een week de Sennheiser CX300 oordopjes. Ik heb al een aantal jaren van de Sony EX70's mogen genieten, maar de CX300 zijn een stuk beter.

Bij de eerste keer luisteren schrok ik enorm van het "harde" schelle geluid van deze dopjes. Afschuwelijk. Ik heb ze meteen een dag laten spelen icm mijn nieuwe iPod Nano 8GB 2g. De volgende dag weer geluisterd en wat een wereld van verschil. Hetzelfde nummer klinkt nu erg vol en delicaat. Ik luister ook veel klassiek en dat klinkt erg goed.

Sennheiser CX300 na 2 weken gebruik:

Voordelen:
+ Ontzettend mooi muzikaal warm geluid na het inspelen.
+ Mooi zuiver "hoog".
+ Details goed hoorbaar.
+ Erg comfortabel in je oor. Je voelt ze bijna niet zitten.
+ Sluiten buitengeluid erg goed af.
+ Lichte kabel.
+ Prijs € 40,-

Nadelen:
- Kabelgeluid bij beweging en aanraking.
- Hard en schel bij de eerste uren luisteren.
- "Midden" had iets meer mogen hebben.
- Soms wat vacuum gevoel.
- Compressie is hoorbaar bij MP3's met een lagere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
schrijver schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:02:
Nadelen:
- Compressie is hoorbaar bij MP3's met een lagere bitrate.
Ben zelf aan ook het kijken naar deze oordopjes, en zie dat de meningen nogal verschillen. Bedoel je met lagere bitrate tot 128kb/s, of 160/192 kb/s?? En wat zou je eventueel aanraden als optimale bitrate?

[ Voor 7% gewijzigd door Superbol op 03-10-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:24
Superbol schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:12:
[...]

Ben zelf aan ook het kijken naar deze oordopjes, en zie dat de meningen nogal verschillen. Bedoel je met lagere bitrate tot 128kb/s, of 160/192 kb/s?? En wat zou je eventueel aanraden als optimale bitrate?
Ik bedoel dus eigelijk te zeggen dat door de helderheid en duidelijkheid van de details is de compressie beter hoorbaar.

Ik denk dat het ook met het genre muziek te maken heeft. Acoustische en klassieke muziek hebben meer details dan een dance/house mp3.

Op 128kb/s is de compressie hoorbaar. Ik encode mijn mp3s met een variabele bitrate. Lees deze pagina maar eens over de optimale encodering voor mp3: http://users.pandora.be/satcp/eac-qs-nl.htm#inlezen

Ik denk dat je het beste zelf een aantal mp3 kunt encoderen in verschillende bitrates en vervolgens je eigen keuze maakt wat voor jouw het beste klinkt. Ieder oor is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand small sleeves voor de Creative EP630 nog over? Ik heb zelf medium en large sleeves over. Let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Weet iemand of er fake shure e4's in omloop zijn?

Ik heb een paar maanden geleden de Shure e4's in het zwart besteld bij adts-accessoires voor 200 euro. Toen ik het pakketje binnekreeg had ik door mijn enthousiasme niet door dat ze niet zwart waren en maakte ik de doos open. Maar toen viel mij op dat de kleur een soort van grijs is(of je moet er een andere naam aan kunnen geven) en de afwerking van de accessoires leek ook niet echt optimaal(duidelijke randen, kleine hapjes uit sommige sleeves. Toen leek het me nou niet echt iets om over te mailen(ik had de doos immers al open gemaakt).
Nu heb ik wat extra foam sleeves nodig, en heb ik een mailtje daarvoor naar adts-accessoires meteen wat over die kleur gezegd, waarop die antwoorden dat er alleen maar e4's in het zwart en wit zijn. Heb ik toevallig een fake iets gekregen, of een beta versie of whatever?de geluidskwaliteit is wel goed. Het viel me trouwens ook op dat het snoer veel flexibeler is dan de e2c's. Bij de e2c's die ik hiervoor had, zaten de medium soft sleeves lekker, bij deze krijg ik eigenlijk alleen de foam sleeves goed in.

ik heb er maar wat fotos van gemaakt:
http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03510.JPG
http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03511.JPG
http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03512.JPG
http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03513.JPG
http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03514.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door koenderks op 03-10-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Ze zijn origineel!

Jij hebt alleen de originele Shure E4 (grijs) gehad. Die zijn nu niet meer te koop. Je hebt nu alleen nog de Shure E4C (in zwart en wit) en Shure E4G (zwart). De opzetstukjes zien er idd ietsje slechter uit als normaal, maar niet echt een groot verschil.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
koenderks schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:02:
Weet iemand of er fake shure e4's in omloop zijn?
ik heb er maar wat fotos van gemaakt:
http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03511.JPG
Op de foto zien de letters 'Shure' er knap rafelig uit, ik kan me niet voorstellen dat een kwaliteitsmerk als Shure zoiets aflevert. Dus mijn eerste indruk is dat het fake dopjes zijn. Van de andere kant vind ik alle foto's enigszins onduidelijk, misschien is de camera ook niet al te best? Vraag het anders Shure zelf eens, dan weet je het zeker. En dan laat je hen die nepverkoper aanpakken in plaats van dat zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Maar is er nog iets anders dan alleen de kleur van deze Shure's? En waarom zouden ze uit de handel zijn genomen?

Het klopt dat de merknaam iets gerafeld is, maar dat zal wel door het feit komen dat ze al een tijd in gebruik zijn. Wel viel me in het begin de randen op de dopjes ook op, die waren nou niet echt je-van-het. Aan de andere kant waren er wel allemaal extra's bijgesloten(jack->mini-jack, paar extra buisjes, waxweghaler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 18:50
Superbol schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:12:
[...]

Hangt van zoveel af joh. Ik heb oude mp3's op de computer staan die ik ooit zelf naar 128kbit heb geript met musicmatch. Kwaliteit is redelijk, maar hoorbaar lage bitrate. Ik heb tevens 160 kbit mp3's hier met slechte encode, die nog altijd bagger klinken. Maar in principe rip ik tegenwoordig alles VBR, óf op 192kbit. Voor hoger dan 192 kbit moet je echt goed luisteren, zeker met een encoder als LAME.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
koenderks schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:36:
Maar is er nog iets anders dan alleen de kleur van deze Shure's? En waarom zouden ze uit de handel zijn genomen?

Het klopt dat de merknaam iets gerafeld is, maar dat zal wel door het feit komen dat ze al een tijd in gebruik zijn. Wel viel me in het begin de randen op de dopjes ook op, die waren nou niet echt je-van-het. Aan de andere kant waren er wel allemaal extra's bijgesloten(jack->mini-jack, paar extra buisjes, waxweghaler).
Meet eens hoe lang de kabel is, die moet bij de zwarte uitvoering precies 142 cm zijn, bij de witte uitvoering is dat 155 cm trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
koenderks schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:36:
Marketing!

Omdat er dus alleen witte en zwarte iPod 5G's zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2006 17:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
grun schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:48:
[...]

Meet eens hoe lang de kabel is, die moet bij de zwarte uitvoering precies 142 cm zijn, bij de witte uitvoering is dat 155 cm trouwens.
hmm, met dopjes en aansluitpunt is ie 160, dus +/- 155 cm kabel.
Hoedje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

Marketing!

Omdat er dus alleen witte en zwarte iPod 5G's zijn :P
Ik snap sowieso niet waarom ze zo'n lelijke kleur uitbrengen. heeft iemand trouwens een naam voor die kleur?

trouwens voor de geinteresseerden:

Beste Koen,

Het spijt me toch echt. Er bestaat alleen de kleur die u heeft ontvangen ofhttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif
wit. Andere zijn er niet!

Vera

Hallo,
nou wil ik toch wel weten hoe u deze kleur dan noemt.
<<<<<links....>>>

groet, Koen

> > Beste Koen,
> >
> > Dit is de kleur van de Shure E4, Black/silver genaamd, een andere kleur
> > behalve wit/silver bestaat niet.
> >
> > De foam sleeves kosten 2,25 Euro per paar of 5 paar voor 10,00 Euro.
> > De verzendkosten zijn 1,00 Euro.
> >
> > Als u de sleeves wilt bestellen of meer vragen heeft zie ik uw email graag
> > tegemoet.
> >
> > MVG
> >
> > Ad

> >
> > Beste adts-accessoires,
> >
> > Een paar maanden geleden heb ik bij u de Shure e4 Zwart Earphones
> > gekocht. Heeft u hier nog extra foamsleeves voor? Zo ja, wat voor een
> > prijs kunt u daarvoor maken?
> > De Shure's die u geleverd had, waren trouwens niet zwart, maar een soort
> > van grijs. Dit komt mij zeer onbekend voor, kunt u mij vertellen wat het
> > verschil is met de gangbare dopjes?
> >
> > Groet,
> > Koen Derks
bedoelen ze nu dat er geen zwart is of dat ik onmogelijk ben(dat zeiden ze ook laatst bij de bank:S) Of ben ik toch maar kleurenblind ? :+

anyway, misschien beter deze kleur dan dat witte. Straks gaan ze nog denken dat ik een iPod heb :|
Maar toch had ik liever een zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:15:
Ik zou de SENNHEISER PMX60 willen kopen. Heeft iemand ervaring met de klank hiervan?
Ik heb zelf de PMX60 en kan je vertellen dat het zeker bevalt. Klinkt goed en zit lekker! Overigens ben ik verder een audioleek verder dus ik kan je niet in details van alles vertellen. Ben meestal wel (redelijk) kritisch met dit soort dingen en vond dit geen miskoop!

Ik wilde zelf even vragen of er meer bekend is over de Zune Premium Earphones en hoe men denkt dat de kwaliteit hiervan zal zijn. Ben namelijk van plan de zune via amerika aan te schaffen in november en dacht eraan de travel pack, waar deze dopjes ook bij zitten, aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nu eens eventjes tegendraads te doen in dit topic. ;)

Ik zoek:

- géén in-ears
- goedkoop (<15 euro)
- beste qualiteit voor die prijs

Bij Pixmania heb ik volgende gevonden:

- Creative EP180 à 9 euro
- Sennheiser MX50 street à 12 euro
- Koss ding (link naar pixmania-pagina) à 7 euro
- Sony MDR-E828LP à 10 euro

Iemand een mening over een van deze? I would thank you alot :)

/edit: nevermind, heb in de lade van mijn zus nog Sony MDR-ED136's gevonden. Oud, niet even goed als mijn vorige Sony's, maar kost niets dus heb niet te klagen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:12

elsegre

Ti 3Al-2.5V

koenderks schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:46:
[...]

hmm, met dopjes en aansluitpunt is ie 160, dus +/- 155 cm kabel.

[...]

Ik snap sowieso niet waarom ze zo'n lelijke kleur uitbrengen. heeft iemand trouwens een naam voor die kleur?

trouwens voor de geinteresseerden:

[...]

bedoelen ze nu dat er geen zwart is of dat ik onmogelijk ben(dat zeiden ze ook laatst bij de bank:S) Of ben ik toch maar kleurenblind ? :+

anyway, misschien beter deze kleur dan dat witte. Straks gaan ze nog denken dat ik een iPod heb :|
Maar toch had ik liever een zwarte
Grijs - http://www.earphonesolutions.com/she4bneweafo.html

Wit - http://www.earphonesolutions.com/she4ceaforip.html

Zwart - http://www.earphonesolutions.com/she4blsase4e.html

Of ik snap het niet of ik ben ook kleurenblind :+ is ook een leuke smilie

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:14

Flupke

Voor de liefhebbers: sennheiser mx750 6,99 bij Mediamarkt Den Haag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
ah, bedankt!

ik heb dus 'echte' shures :P die link zal ik eens doorsturen naar de webshop waar ik het heb gekocht. Zoals ze zeggen is er alleen wit en zwart, aangezien ik geen van beide heb ontvangen moet ik die nog krijgen van hun :+

maar het kleurverschil is wel miniem op die site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Zo, vanmiddag EP630's besteld, krijg ze morgen. Toch weer 2 tientjes tov. CX300's (die exact indentiek zijn op het logo/snoertje/plugje na) uitgespaard :)

-edit- trouwens, mocht iemand alvast large sleeves overhebben.. :+ Tenzij de larges veel groter zijn dan die Logitech gevalletjes ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 05-10-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Yapser schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:41:
Zo, vanmiddag EP630's besteld, krijg ze morgen. Toch weer 2 tientjes tov. CX300's (die exact indentiek zijn op het logo/snoertje/plugje na) uitgespaard :)

-edit- trouwens, mocht iemand alvast large sleeves overhebben.. :+ Tenzij de larges veel groter zijn dan die Logitech gevalletjes ;)
Ehm, ik wil je niet uit de droom helpen, maar alhoewel ze veel op elkaar lijken zijn ze toch echt niet hetzelfde qua binnenkant en dus geluidskwaliteit. De CX300 is toch nog net ietsje beter. Al is het zeker geen twee tientjes waard ;) .

--> dit is wel interessant leesvoer: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=162721.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 05-10-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mwah, het zijn beide Sharp OEMs, heel stom gezien ;)

-edit- iemand large sleeves voor de EP630 CX300? gimme :+

[ Voor 45% gewijzigd door BHQ op 06-10-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel large sleeves voor je... als je voor mij small sleeves hebt. Ik ben namelijk 1 small sleeve kwijt en ik wil graag ruilen met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 11-09 08:27
Volgens Atraclife.com heeft Sony een hele nieuwe reeks oordopjes geintroduceerd.

http://www.atraclife.com/...hones-announced/#more-146

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Shure E2c's, weet niet hoe lang al maar denk bijna 2 jaar. Ik heb alle schuimpjes al wel gebruikt dus die zijn af. Nu gebruik ik links large en rechts medium foam (oranje).
Omdat ik hyperacusis heb, heb ik de doppen in vanaf het moment dat ik in de bus stap naar Groningen en doe ze pas uit als ik thuis weer uit stap.
Gevolg: Schuim scheurd, draadberueken op drie plekken, geluid valt soms weg aan de rechter kant, en ze jeuken als de mieter. Hiermee zeg ik NIET dat het slechte doppen zijn, ik vind het zelfs goede doppen voor die prijs. Er komt mooi geluid uit en ze zitten goed (als ze nieuw zijn, of regelmatig het schuim vervangen word).

Nou ben ik eens gaan kijken, onder andere hier, en ben maar achter de UE10 PRO aan gegaan. Dit zijn voor mij de beste doppen die te krijgen zijn zoals het er nu uit ziet. Ze worden op maat gemaakt dus geen gejeuk meer aan mijn oren na 10 uur dragen. Het geluid schijnt "superieur" te zijn, of dat echt zo is vertel ik over 3 weken als ze klaar zijn. Draadbreuken zijn verleden tijd: het snoer kan afgekoppeld worden van de doppen, en er zijn reserve snoeren waarvan ik maar gelijk 2 besteld heb :) Vroeg of laat komt ook hier een breuk in.

Lees dit niet alsof ik de E2 af loop te zeiken, omdat er zo veel aan mankeerd. Op school zeggen ze ook: aaahw bagger!!! 100 euro voor oordopjes jij bent gek, en dan gaan ze nog stuk ook.
ALLES SLIJT!! Dus ook oordoppen. Ik heb nu geleerd dat je er normaal me om moet gaan, en niet aan het snoer trekken om ze uit je speler te halen of uit je oren. Bij de plug vast pakken en het dopje vastpakken om ze erin en uit te doen.
Ik verwacht echt veel van de UE10, €1.029 is niet niks. Ik ben student, verdien niet al te veel en de verzekering zegt doodleuk dat er niet genoeg mensen zijn met wat ik heb, dus die vergoeden geen cent. Dan kunnen ze geen winst maken natuurlijk, heb ik nog het duurste pakket ook bij Menzis :(
Voor degene die er geen 1000 euro voor over hebben: Die Shure's gaan ook lang mee hoor, maar niet als je ze de hele dag draagt.

Maar goed. Mensen bedankt dat ik de UE10 hier gevonden heb!! Ik zal binnenkort vertellen hoe ze zitten, klinken, en hoe de bouwkwaliteit is.

EDIT: Ik luister met een Creative NOMAD 3 40 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:25:
Ik heb nu Shure E2c's, weet niet hoe lang al maar denk bijna 2 jaar. Ik heb alle schuimpjes al wel gebruikt dus die zijn af. Nu gebruik ik links large en rechts medium foam (oranje).
Omdat ik hyperacusis heb, heb ik de doppen in vanaf het moment dat ik in de bus stap naar Groningen en doe ze pas uit als ik thuis weer uit stap.
Gevolg: Schuim scheurd, draadberueken op drie plekken, geluid valt soms weg aan de rechter kant, en ze jeuken als de mieter. Hiermee zeg ik NIET dat het slechte doppen zijn, ik vind het zelfs goede doppen voor die prijs. Er komt mooi geluid uit en ze zitten goed (als ze nieuw zijn, of regelmatig het schuim vervangen word).

Nou ben ik eens gaan kijken, onder andere hier, en ben maar achter de UE10 PRO aan gegaan. Dit zijn voor mij de beste doppen die te krijgen zijn zoals het er nu uit ziet. Ze worden op maat gemaakt dus geen gejeuk meer aan mijn oren na 10 uur dragen. Het geluid schijnt "superieur" te zijn, of dat echt zo is vertel ik over 3 weken als ze klaar zijn. Draadbreuken zijn verleden tijd: het snoer kan afgekoppeld worden van de doppen, en er zijn reserve snoeren waarvan ik maar gelijk 2 besteld heb :) Vroeg of laat komt ook hier een breuk in.

Lees dit niet alsof ik de E2 af loop te zeiken, omdat er zo veel aan mankeerd. Op school zeggen ze ook: aaahw bagger!!! 100 euro voor oordopjes jij bent gek, en dan gaan ze nog stuk ook.
ALLES SLIJT!! Dus ook oordoppen. Ik heb nu geleerd dat je er normaal me om moet gaan, en niet aan het snoer trekken om ze uit je speler te halen of uit je oren. Bij de plug vast pakken en het dopje vastpakken om ze erin en uit te doen.
Ik verwacht echt veel van de UE10, €1.029 is niet niks. Ik ben student, verdien niet al te veel en de verzekering zegt doodleuk dat er niet genoeg mensen zijn met wat ik heb, dus die vergoeden geen cent. Dan kunnen ze geen winst maken natuurlijk, heb ik nog het duurste pakket ook bij Menzis :(
Voor degene die er geen 1000 euro voor over hebben: Die Shure's gaan ook lang mee hoor, maar niet als je ze de hele dag draagt.

Maar goed. Mensen bedankt dat ik de UE10 hier gevonden heb!! Ik zal binnenkort vertellen hoe ze zitten, klinken, en hoe de bouwkwaliteit is.

EDIT: Ik luister met een Creative NOMAD 3 40 GB.
wow duizend euro voor oordoppjes ben jy muziekkant ofzo? :/ zijn mooi die oordpppen maar duur:| vind oordoppen van 30 euro al duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

Wow, duizend euro voor oordopjes. Ben je muzikant ofzo? Zijn mooi die oordopppen, maar duur. Ik vind oordoppen van 30 euro al duur.
Even leesbaar gemaakt voor het non-'dyslectische'/luie volk.

En verder, er zijn zelfs koptelefoons voor 3500 euro op de markt. Diegene die zo'n ding koopt (afgezien van nepaudiofielen op htforum.nl) weet lijkt mij heus wel wat-ie doet ;)

Anyway, iedereen klaagt bij EP630's over veel te veel bass. Gekgenoeg vind ik de tingeltjes en hoog spul teveel 8)7 en ja, 30 uur inspelen op bovengemiddeld volume lijkt me genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

wow duizend euro voor oordoppjes ben jy muziekkant ofzo? :/ zijn mooi die oordpppen maar duur:| vind oordoppen van 30 euro al duur
Hij heeft hyperacusis :
Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperacusis

Dus ik kan me voorstellen dat hij het erg prettig vind om goede oordoppen te hebben om zoveel mogelijk (ongewenst/onprettig) geluid buiten te sluiten.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow sorry dat wist ik niet :D .Ja zijn inderdaad goede oordopjes.JA sorry voor dat "dyslectie"gebrabbel van mij toen straks:P.
is dit goedkoop de apple oordoppjes voor 11,95 bij gsmpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:52:
Mwah, het zijn beide Sharp OEMs, heel stom gezien ;)

-edit- iemand large sleeves voor de EP630 CX300? gimme :+
Still got them. Als jij ze nog nodig hebt en je nog medium doppies over hebt, just let me know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 19-08 18:35
Ik heb nu al een tijdje de ep630's. Ik ben er opzich best tevreden over, mits ik binnen zit. Als ik naar buiten ga en het waait, of ik fiets dan hoor ik ze de hele tijd suizen. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en vooral wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb hier voor de liefhebber een zakje triflanges ER4-14 liggen (10 stuks). Ik had ze besteld voor over m'n ipod in-ears, maar ze hebben dus de verkeerde geleverd. Aangezien ik er toch niets mee kan wil ik er wel iemand gelukkig mee maken, als ik ergens bi of tri flanges voor mijn ipod inears kan krijgen in nederland en je wijst me erop dan stuur ik ze naar je op. Of als je zelf zulke dopjes hebt en je doet er niets mee dan wil ik ook wel ruilen ofzo.

Zulke heb ik dus liggen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/Shuretriple.jpg
ER4-14 etymotic

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Maverick schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:38:
Ik heb hier voor de liefhebber een zakje triflanges ER4-14 liggen (10 stuks). Ik had ze besteld voor over m'n ipod in-ears, maar ze hebben dus de verkeerde geleverd. Aangezien ik er toch niets mee kan wil ik er wel iemand gelukkig mee maken, als ik ergens bi of tri flanges voor mijn ipod inears kan krijgen in nederland en je wijst me erop dan stuur ik ze naar je op. Of als je zelf zulke dopjes hebt en je doet er niets mee dan wil ik ook wel ruilen ofzo.

Zulke heb ik dus liggen:
[afbeelding]
ER4-14 etymotic
zij hebben de verkeerde geleverd, of heb jij per ongeluk de verkeerde besteld? In geval van de eerste kan je al je geld terugkrijgen, in het tweede geval een groot deel van je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:21:
ow sorry dat wist ik niet :D .Ja zijn inderdaad goede oordopjes.JA sorry voor dat "dyslectie"gebrabbel van mij toen straks:P.
is dit goedkoop de apple oordoppjes voor 11,95 bij gsmpunt?
Tja voortaan maar beter lezen voordat je domweg een reply neergooit...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
terb schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:25:
Ik heb nu al een tijdje de ep630's. Ik ben er opzich best tevreden over, mits ik binnen zit. Als ik naar buiten ga en het waait, of ik fiets dan hoor ik ze de hele tijd suizen. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en vooral wat ik er aan kan doen?
Bekend probleem, dat heeft te maken met de wind die langs de doppen waait. Dat veroorzaakt een fluit geluid, daar kan je niks aan doen ben ik bang. Misschien oorwarmers opzetten 8)7

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
koenderks schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:00:
[...]

zij hebben de verkeerde geleverd, of heb jij per ongeluk de verkeerde besteld? In geval van de eerste kan je al je geld terugkrijgen, in het tweede geval een groot deel van je geld ;)
ze hebben de verkeerde geleverd, en ik krijg ze niet te pakken, leve ebay. Maargoed, ik heb geen zin om er moeite in te steken voor die paar centen. (ze liggen hier inmiddels al een tijdje)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:33
terb schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:25:
Ik zat met hetzelfde probleem, maar heb een enorme verbetering gerealiseerd door ze anders in te doen. Als je de kabels naar boven achter je oor laat lopen (zoals bij Shures gangbaar is), steekt het flexibele rubber deel waar het dopje aan de kabel vastzit naar boven. Bij mijn oren kan ik dit in zijn geheel in de 'binnenste' oorschelp duwen, zodat de 'buitenste' de dopjes uit de wind houdt. Doe het sinds kort zelfs zo op de racefiets, werkt perfect. De dopjes vallen nooit uit, het volume kan behoorlijk omlaag en je hoort toch nog alle toongebieden (EN het verkeer, ook niet onbelangrijk). Het ritmische gedreun op de achtergrond door de schokken van de racefiets geeft een gevoel van snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59
Ik moet toch ff wat mensen hier bedanken :) Nadat ik mijn 2e setje EX71SL dopjes van Sony had versleten (helaas fake uit HongKong, toch redelijk geluid en enkele maanden gebruikt.
Tijd dus om een nieuw setje te gaan halen en voordat ik naar de winkel rende toch even naar dit topic gekeken. Op aanraden de CX300 van Sennheiser gekozen, en inderdaad, nadat ze uit de verpakking kwamen klonken ze nergens naar... Een nachtje inspelen en ze klinken fantastisch! Geniet er nu dagelijks (bijna) van.. En lekker al het ander geluid buitensluiten!
Dus iedereen met tips: Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik zoek ook nieuwe oordoppen. Nu las ik iets over de V-Moda Bass Fréq. Kan iemand hier meer over vertellen? Ik las op de site en reviews dat het vooral een sterke bass heeft. Het zal vast niet voor echte muziekliefhebbers zijn die elke toon zuiver willen horen. Maar ik hecht meer belang aan een goeie bass.... Op dit moment is er een actie dat je 50 dallar betaald voor de doppen en "maar" 5 dollar voor de verzendkosten naar Nederland. Dus graag zsm informatie als iemand die heeft :)!

http://shop.v-moda.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Camiel schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:56:
Ik moet toch ff wat mensen hier bedanken :) Nadat ik mijn 2e setje EX71SL dopjes van Sony had versleten (helaas fake uit HongKong, toch redelijk geluid en enkele maanden gebruikt.
Tijd dus om een nieuw setje te gaan halen en voordat ik naar de winkel rende toch even naar dit topic gekeken. Op aanraden de CX300 van Sennheiser gekozen, en inderdaad, nadat ze uit de verpakking kwamen klonken ze nergens naar... Een nachtje inspelen en ze klinken fantastisch! Geniet er nu dagelijks (bijna) van.. En lekker al het ander geluid buitensluiten!
Dus iedereen met tips: Bedankt!
Kort vraagje zat er een garantiebewijs in de verpakking van de CX300 bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben deze thread al tijden aan het volgen en heb de ervaring die ik met in ear monitors (laten we zeggen de duurdere doppen) op m'n site gezet. Wellicht handig als je (nog) meer informatie wil voordat je tot aanschaf over gaat.
Na een lange weg van upgraden van mijn oordopje (en downgraden van mijn bankrekening :'( ) heb ik nu de Shure E500. Binnenkort een review op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:20:
Ik ben deze thread al tijden aan het volgen en heb de ervaring die ik met in ear monitors (laten we zeggen de duurdere doppen) op m'n site gezet. Wellicht handig als je (nog) meer informatie wil voordat je tot aanschaf over gaat.
Na een lange weg van upgraden van mijn oordopje (en downgraden van mijn bankrekening :'( ) heb ik nu de Shure E500. Binnenkort een review op de site.
leuk initiatief! :Y d:)b

maar ik wil toch even melden dat nu ik sinds 1 jaar (ruim 1/2 jaar Shure e2 en bijna 1/2 jaar shure e4) Shure IEM heb gebruikt, de afdichting niet utopisch meer noem. Met mijn iAudio 5 zet ik standaard het volume niet hoger dan 11 (standaard 20 van de 40) om mijn gehoor te beschermen. 12 is namelijk redelijk hard, alleen met windgesuis op de fiets, in de trein, whatever lijkt het niet zo. Blijf er dus op letten! (en stel voor jezelf een maximum in). Maar misschien dat ik niet veel recht van spreken heb, omdat ik dus al ruim een jaar geen 'gewone'/'slechte' doppen meer heb ingehad, en niet meer besef hoe goed de IEM die ik heb eigenlijk zijn. :+ edit: zojuist heb ik nieuwe foam sleeves binnengekregen, en ik schrok ervan hoe gekrompen en vuil mijn oude zijn geworden! De foam is voor de helft gekrompen, en van daar was de afdichting dus niet goed meer. Het lijkt nu alsof ik mn Alpine gehoorbescherming in hebt.

En ik ben het er trouwens helemaal mee eens over het stukje dat vroeger 40 euro voor oordoppen veel leek, maar dat je nu bijna zonder er bij na te denken minstens 100 euro uitgeeft :)

En even over je review over de shure e2; die dikkere kabel lijkt lekker stevig, maar gaat ook naar de vorm van het oor staan. Probeer die niet terug te buigen! Helaas heb ik ondervonden dat als je het draad op deze manier zo 'nieuw' mogelijk probeert te houden juist kabelbruik stimuleert. (Misschien dat je dat ook in je review kan verwerken). Mijn e2's hebben het hierdoor niet langer dan een half jaar uitgehouden. Ik moet nog ondervinden of ze het langer dan de e4's uithouden.

[ Voor 65% gewijzigd door koenderks op 12-10-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je commentaar Koen. Ik zal je tips in de review verwerken.
Zelf heb ik de E2c's relatief kort gebruikt omdat ik niet lang daarna de Etymotic ER4p's kocht.

Over de E4c's heb ik ook erg goede verhalen gelezen. Als ik het goed begrijp ben je dus van E2c naar E4c gegaan? Dat is trouwens ook een tip: wees niet te bang om een grotere stap (qua prijs) te nemen. Als je (te) kleine upgrade stapjes neemt kan het verschil in kwaliteit tegenvallen en ga je toch weer op zoek naar betere IEM waardoor je al met al duurder uit bent. Ik spreek uit ervaring... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:20
Ik heb gisteren een setje Sennheiser CX300's besteld en vandaag binnengekregen. Bevallen erg goed tot nu toe maar ik wil wel eens een andere maat sleeves proberen om te kijken of die beter zitten. Nu zijn die sleeves zo flinterdun dat ik als de dood ben er een aan flarden te trekken. Is er nog een bepaalde manier waarop je ze er het beste af kunt halen/ weer terug op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 18:50
Robert89 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:05:
Ik heb gisteren een setje Sennheiser CX300's besteld en vandaag binnengekregen. Bevallen erg goed tot nu toe maar ik wil wel eens een andere maat sleeves proberen om te kijken of die beter zitten. Nu zijn die sleeves zo flinterdun dat ik als de dood ben er een aan flarden te trekken. Is er nog een bepaalde manier waarop je ze er het beste af kunt halen/ weer terug op kan doen?
In warm water weken totdat ze loskomen, en dan met een tangetje de sleeves verwijderen. Maar wel snel, als ze beginnen af te koelen gaan ze weer strakker zitten.

Nee serieus, gewoon bij het rondje aan de bovenkant vastpakken en eraf trekken joh. Heb het minstens keer of 5 gedaan om te proberen. En puur uit verveling nog een stuk of 30 keer terwijl ik niks te doen had en mijn dopjes het dichts bij mijn handen waren. Ze gaan echt niet zo snel kapot. Ik heb het ook nog nooit van iemand gehoord dat ze kapot zijn gegaan. Je raakt ze eerder kwijt...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieGeertstra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Heeft er hier iemand intresse in 2e hands oordopjes. Ik heb hier nog liggen:
Creative EP-635
Shure E2C
Sony Ericsson HPM-70 (oordopjes van de w800i)
Allemaal in perfecte staat en inclusief accessoires + aankoopbon.
Mail me.

[ Voor 16% gewijzigd door HenkieGeertstra op 13-10-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik weet zelf niet goed hoe mn gehoor er aan toe is, mijn hele familie heeft nogal last van gehoorproblemen

misschien weet iemand met dezelfde spullen of ik te hard ga of goed bezig ben
ik heb een creative zen touch en creative ep630's en ik zet de creative meestal op 11-12 (max is ik geloof 25)

alvast bedankt want ik ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:55:
hey ik weet zelf niet goed hoe mn gehoor er aan toe is, mijn hele familie heeft nogal last van gehoorproblemen

misschien weet iemand met dezelfde spullen of ik te hard ga of goed bezig ben
ik heb een creative zen touch en creative ep630's en ik zet de creative meestal op 11-12 (max is ik geloof 25)

alvast bedankt want ik ben erg benieuwd
Sommige audiologen(oid) hebben gratis tests die aantonen hoeveel schade je gehoord heeft opgelopen. Als je vermoedt dat je familie gehoorproblemen heeft, kijk dan eerst eens even hoe jullie met geluid omgaan. Het is meestal onnodig om je muziek zo hard te zetten dat je je stem moet verheffen, en dit geld ook voor de tv. Bij veel klussen hoort ook gehoorbescherming.
Hoe hard je je mp3speler zet weet ik niet, maar als je bezorgt bent over je gehoor icm je mp3speler staan hier genoeg positieve reactie over omgevingsgeluid-dempende oordoppen. Wat ik zelf doe om te kijken of ik mijn doppen niet hard genoeg doe is het volgende: 's nachts, als er nauwelijks omgevingsgeluid is, ga ik na bij welk volume het luisteren oncomfortabel word. Overdags op de fiets bijvoorbeeld, met veel omgevingsgeluiden(treinen, autos, wind), ga ik niet over dat niveau heen om die geluiden te overstemmen. Mocht de muziek dan nog niet te horen zijn, is het onverstandig om het nog harder te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Ik ben mijn nieuwe MX500 (wit, ze hebben de 400 niet in wit helaas) aan het inspelen en nu las ik dat ruis daarvoor goed schijnt te zijn? Is er een plaats waar je een ruis sample kan downloaden die daarvoor wordt gebruikt?

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:41:
Ik ben mijn nieuwe MX500 (wit, ze hebben de 400 niet in wit helaas) aan het inspelen en nu las ik dat ruis daarvoor goed schijnt te zijn? Is er een plaats waar je een ruis sample kan downloaden die daarvoor wordt gebruikt?
ik ken geen download voor ruis maar als je het album Unamerican Activity van Kid606 en Omnibot gebruikt zit je goed, tis rare idm met terror en gabber én, en daarvoor is het zo handig, er zitten noisetracks in, en dat is vergelijkbaar met ruis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

ik ken geen download voor ruis maar als je het album Unamerican Activity van Kid606 en Omnibot gebruikt zit je goed, tis rare idm met terror en gabber én, en daarvoor is het zo handig, er zitten noisetracks in, en dat is vergelijkbaar met ruis ;)
Je kunt ook de radio gebruiken en hem op een frequentie zonder kanaal zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
manzana schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:22:
[...]

Je kunt ook de radio gebruiken en hem op een frequentie zonder kanaal zetten :)
Waarom denk ik daar nou niet aan! Ik zat weer teveel inside the box! _/-\o_ :D

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Na heel lang te hebben getwijfeld tussen de Creative EP-630 en Sennheiser CX-300 ben ik toch voor de Sennheiser gegaan. Ik heb erg veel reviews en commentaar gelezen op verschillende websites en het blijkt dat de Sennheiser overall toch net wat beter scoort. Eerst was het me de 20,- verschil niet waard maar ik zag op BOL.com dat ie nu 39,- was. Dus dat was voor mij genoeg reden om toch voor de Sennheiser te gaan. Hij komt vandaag binnen. Ik laat hem eerst even "inspelen" dus zal zondag of maandag even een berichtje met mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Zo ik heb de Sennheiser CX-300 even in gehad na een aantal uren inspelen. In eerste instantie vond ik de bass wat tegenvallen. Maar toen ging ik even testen met de verschillende opzetstukjes. Ik ben van de middelste naar de grootste gegaan en ineens klonk alles supergoed incl. super bass! Dus of het geluid/bass goed is ligt niet alleen aan het inspelen maar ook een groot deel aan de goede maat oordopjes. Dus ik zou zeggen test alle drie de oordopjes voor optimaal geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:44:
[...]

Still got them. Als jij ze nog nodig hebt en je nog medium doppies over hebt, just let me know. :)
Wups laat, maar heb inmiddels al geruild. Moet ze nogsteeds op de post gooien :{, morgen maar doen..

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 15-10-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 01:26

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Heeft er nog iemand small-sleeves voor de ep-630 over, die die wil ruilen voor large-sleeves. Ben mijne vandaag kwijtgeraakt in de bus :(

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

thealterego1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:19:
Heeft er nog iemand small-sleeves voor de ep-630 over, die die wil ruilen voor large-sleeves. Ben mijne vandaag kwijtgeraakt in de bus :(
heb d'r nog 3 (bij RMA hoefde ik Sleeves niet me te sturen maar kreeg ik wel nieuwe), hoeveel heb je d'r nodig? stuur d'r niet meer dan je nodig hebt gezien er dan ook nog iemand anders mee 'gered' kan worden :) ;) (NeoPhix heeft er ook al een gehad van me :) ) ik hoef de large niet, gebruik zelf medium en daar heb ik er nu ook nog 2 reserve van (maar die houd ik zelf voor als ik ze eens kwijt raak ;) ) maar als je me een postzegeltje betaald vind ik het prima, zet even Direct Messages aan in je opties en stuur me maar een DM.
iemand anders die een van z'n Smal of Large sleeve's kwijt is mag me ook DM-en natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eerst mijn mp3 speler die 2x defect wordt geleverd :/ zijn het nu de de Ep-630 oordopjes die ik defect krijg opgestuurd. Ze geven een soort van ruis op de achtergrond, de ruis is constant aanwezig ook wanneer er geen nummer wordt gespeeld. Ik heb het op 3 verschillende audioapparaten geprobeerd en bij alle 3 geeft hij dezelfde constante ruis. Is dit een defect of hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Da's toch echt je source hoor, die dingen ruizen heus niet 'ineens'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de sennheiser cx300's binnen en ik vind ze toch neit zo heel super
ik had hiervoor de ep-630's maar die gingen stuk
las dat de cx300's iets beter zijn dus die maar geprobeerd
de ep630s zaten supergoed in mn oren
de cx300s sluiten met geen enkel dopje goed af, zelfs neit met de oude van mn ep630
moet het systeem nog een beetje soepel ofzo worden? want dit is wel heel kut zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dan zet je er sleeves op van je vorige koptelefoon, simple as that :z

Ze moeten nog ff inspelen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 16:35
Er staat dat hij dat heeft gedaan. Maar aangezien de aansluiting hetzelfde is, zul je wel nieuwe oren hebben :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh dat is wel jammer, ik ben erg gehecht aan deze oren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
heb vandaag mijn setje Sennheiser CX300 binnengekregen. Zijn mijn eerste inears dus is nog even wennen en beetje uitproberen welke maat ik het fijnste vind met daarbij beste geluidskwaliteit. Heb mijn speler nog niet binnen dus kan ze voorlopig alleen nog maar testen op de pc (is de pc van mijn moeder met alleen een schrale onboard geluidskaart en je hoort goed dat daar slechte kwaliteit muziek vanaf komt)

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 25-06 11:48

Barney

nee, ik kan niet darten

Is er nog iemand die medium sized dopjes van de CX300 wil ruilen tegen de kleine en/of grote dopjes? Ik ben er in Afrika eentje kwijtgeraakt :(

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Heb vandaag de Sennheiser CX300 besteld, samen met een Creative Zen V 2GB (eigenlijk andersom :+)
Ik zou moeten kijken welke maat voor mij het fijnst is, medium of groot.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Barney schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:08:
Is er nog iemand die medium sized dopjes van de CX300 wil ruilen tegen de kleine en/of grote dopjes? Ik ben er in Afrika eentje kwijtgeraakt :(
Ik heb net nieuwe oordoppen en wil mijn medium wel ruilen tegen jou grote!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 25-06 11:48

Barney

nee, ik kan niet darten

bsmpower schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

Ik heb net nieuwe oordoppen en wil mijn medium wel ruilen tegen jou grote!!!
Dat is mooi, alvast bedankt!

Je kan me mailen op IM_Barney apestaartje hotmail punt com, dan regelen we wel iets.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Een vraag/probleem/opmerking over mn Shure E3C's :/ :

Ik heb ze al bijna een jaartje denk ik zo, ik weet nog wel dat in het begin de sleeves er moeizaam (in een positieve zin) op en af gingen. Ze zaten dus wel stevig op de oordopjes zelf.

Nu heb ik de laatste tijd erg veel last van losrakende sleeves :S, ze glijder en nu met het grootste gemak vanaf, (sommige sleeves meer dan andere) het is al meerdere keren voorgekomen dat ik sleeves op straat kwijt ben geraakt omdat ze er gewoon af zijn gegaan toen ik ze niet inhad.

Is iemand hier bekend mee? zijn de "versleten" sleeves het probleem of zal ik het tuutje waar ze omheen zitten grondig moeten schoonmaken/ontvetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend heb ik mijn Shure ec2 dopppen binnen gekregen. Ik zit echter met een nogal vervelden probleem :| Ik krijg ze met geen mogelijkheid fatsoenlijk in mijn oor. Zodra hij er enigzins in zit "werkt" mijn oor hem er net zo hard weer uit. :'( Zelfs met de kleinste sleeves wil het niet lukken, de pvc niet de rubberen niet. Heeft iemand een idee of tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:23:
Vanochtend heb ik mijn Shure ec2 dopppen binnen gekregen. Ik zit echter met een nogal vervelden probleem :| Ik krijg ze met geen mogelijkheid fatsoenlijk in mijn oor. Zodra hij er enigzins in zit "werkt" mijn oor hem er net zo hard weer uit. :'( Zelfs met de kleinste sleeves wil het niet lukken, de pvc niet de rubberen niet. Heeft iemand een idee of tips ?
Ik doe ze altijd in zoals het hoort, dus met het snoer over en achter het oor langs. Op den duur gaat het snoer vanzelf de juiste vorm aannemen. Heel belangrijk: met je vrije hand trek je je oorschelp voorzichtig iets omhoog en met je andere hand doe je dan het dopje erin, eventueel met een kleine schroefbeweging. Dan laat je je oor weer los en zitten ze goed vast. Ik gebruik de kleinste ultra soft sleeves. Maar ja, ieder oor is verschillend. Heb je de foams al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, zelfs de kleinste krijg ik er niet ver genoeg of niet fatsoenlijk in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Lawtje schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:33:
Een vraag/probleem/opmerking over mn Shure E3C's :/ :

Ik heb ze al bijna een jaartje denk ik zo, ik weet nog wel dat in het begin de sleeves er moeizaam (in een positieve zin) op en af gingen. Ze zaten dus wel stevig op de oordopjes zelf.

Nu heb ik de laatste tijd erg veel last van losrakende sleeves :S, ze glijder en nu met het grootste gemak vanaf, (sommige sleeves meer dan andere) het is al meerdere keren voorgekomen dat ik sleeves op straat kwijt ben geraakt omdat ze er gewoon af zijn gegaan toen ik ze niet inhad.

Is iemand hier bekend mee? zijn de "versleten" sleeves het probleem of zal ik het tuutje waar ze omheen zitten grondig moeten schoonmaken/ontvetten?
Het kan in ieder geval geen kwaad om een setje nieuwe sleeves te proberen nadat je de dopjes even goed hebt ontvet. Zorg er wel voor dat ze op dat moment kurtkdroog zijn. Ik heb laatst ook even met Shure E3'tjes mogen klooien, en ik kreeg ze er maar moeilijk af. Op ging wel, maar af niet :P
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:00:
Jep, zelfs de kleinste krijg ik er niet ver genoeg of niet fatsoenlijk in :'(
Rechts:

Linkerhand achter je hoofd langs, met 3-4 vingers aan je oor trekken. Rechterhand pak je het dopje, doet het over je oor heen (als een bril) en duwt het dopje naar binnen. Blijf een tijdje proberen, en wees niet té bang. Begin met kleinst, trouwens. Als het eenmaal gelukt is, moet alles goed zijn.

Als het nog niet lukt, gebruik dan even een wattenstaafje. Wilt ook nog wel eens helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door coptician op 20-10-2006 15:18 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik allemaal al geprobeerd. Ook op de website van Shure staan vele tips en zelfs een flash animatie hoe je ze in moet doen. Niks helpt. Denk dat ik het maar opgeef :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

Maar had je hiervoor wel andere in-ears dan, of is dit je eerste kennismaking hiermee? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat, als je bijvoorbeeld ex71's, ep-630 oid hebt gehad, dit nog plotseling kan optreden.

Ik vind het zo apart dat het zelfs met foamies niet lukt, omdat die zich vanzelf vastzetten bij het weer uitzetten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Pagina: 1 ... 4 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.