Ik heb nu Shure E2c's, weet niet hoe lang al maar denk bijna 2 jaar. Ik heb alle schuimpjes al wel gebruikt dus die zijn af. Nu gebruik ik links large en rechts medium foam (oranje).
Omdat ik hyperacusis heb, heb ik de doppen in vanaf het moment dat ik in de bus stap naar Groningen en doe ze pas uit als ik thuis weer uit stap.
Gevolg: Schuim scheurd, draadberueken op drie plekken, geluid valt soms weg aan de rechter kant, en ze jeuken als de mieter. Hiermee zeg ik NIET dat het slechte doppen zijn, ik vind het zelfs goede doppen voor die prijs. Er komt mooi geluid uit en ze zitten goed (als ze nieuw zijn, of regelmatig het schuim vervangen word).
Nou ben ik eens gaan kijken, onder andere hier, en ben maar achter de UE10 PRO aan gegaan. Dit zijn voor mij de beste doppen die te krijgen zijn zoals het er nu uit ziet. Ze worden op maat gemaakt dus geen gejeuk meer aan mijn oren na 10 uur dragen. Het geluid schijnt "superieur" te zijn, of dat echt zo is vertel ik over 3 weken als ze klaar zijn. Draadbreuken zijn verleden tijd: het snoer kan afgekoppeld worden van de doppen, en er zijn reserve snoeren waarvan ik maar gelijk 2 besteld heb

Vroeg of laat komt ook hier een breuk in.
Lees dit niet alsof ik de E2 af loop te zeiken, omdat er zo veel aan mankeerd. Op school zeggen ze ook: aaahw bagger!!! 100 euro voor oordopjes jij bent gek, en dan gaan ze nog stuk ook.
ALLES SLIJT!! Dus ook oordoppen. Ik heb nu geleerd dat je er normaal me om moet gaan, en niet aan het snoer trekken om ze uit je speler te halen of uit je oren. Bij de plug vast pakken en het dopje vastpakken om ze erin en uit te doen.
Ik verwacht echt veel van de UE10, €1.029 is niet niks. Ik ben student, verdien niet al te veel en de verzekering zegt doodleuk dat er niet genoeg mensen zijn met wat ik heb, dus die vergoeden geen cent. Dan kunnen ze geen winst maken natuurlijk, heb ik nog het duurste pakket ook bij Menzis
Voor degene die er geen 1000 euro voor over hebben: Die Shure's gaan ook lang mee hoor, maar niet als je ze de hele dag draagt.
Maar goed. Mensen bedankt dat ik de UE10 hier gevonden heb!! Ik zal binnenkort vertellen hoe ze zitten, klinken, en hoe de bouwkwaliteit is.
EDIT: Ik luister met een Creative NOMAD 3 40 GB.