Mischien onduidelijk van mijn kant maar aangezien je hem zelf ook hebt zie je dat het kabeltje met de telefoon aansluiting waar je je oordopjes op aansluit ongeveer 1 meter is dus is het handiger om een korte draad te hebben anders zit je met 2m draad te kijken.MPmad schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:42:
Dan zou hij dus met de telefoon om z'n nek moeten lopen. Nogal maf en oncomfortabel.
Ik zou gewoon voor de optie van Sony Ericsson gaan, de HPM-70. Ik heb hem zelf ook voor mijn K750 en ik mag er graag naar luisteren. Ik vind het geluid niet onderdoen voor mijn iAudio M3L met CX300. Bovendien heb je dan meteen een fatsoenlijke converter (ik in ieder geval een verloopstukje van eBay dat na 2 dagen in tweeen brak) en hij is volgens mij ook goedkoper te krijgen dan de EP-630, maar dan moet je hem niet bij Bol kopen.
De kabel is inderdaad vrij lang, maar de oordopjes hebben weer een heel kort snoer (vanwege de microfoon, die natuurlijk een beetje in buurt moet zijn). Daardoor kun je de telefoon goed in je zak laten zitten. Aangezien het ook gewoon goede dopjes zijn, zou dat mijn keuze zijn. En je behoudt je handsfree-mogelijkheid er mee.
Ik wil die Creative dopjes gaan halen, maar ik heb echter een iPod Radio Remote. Dus die kabel is veel te lang. Is daar geen oplossing voor? (reduced ofzo?) Of is het moeilijk om zelf netjes en degelijk de kabel in te korten?
iemand iets meer te vertellen over de V-Moda Bass Freq oortjes??

reviews zien er goed uit voor de prijs (50$ + 5$shippping)
iemand ervaring?

reviews zien er goed uit voor de prijs (50$ + 5$shippping)
iemand ervaring?
In wat voor verpakking zat jouw Sennheiser CX300 uit China via Ebay?Shailesh schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:33:
[...]
Heb vandaag de vervangers voor mijn Sony EX71 ontvangen, de CX300. In eerste instantie vond ik de Sony's geweldig, totdat ik een Sony-Ericcson telefoon kocht en de daarbij meegeleverde dopjes ging gebruiken. Deze waren vele malen beter dan mijn EX71 (hoewel uiterlijk gelijk). Bass was beter te horen, en dat was het eigenlijk. Maar tijdje terug heb ik de telefoon verkocht met uiteraard bijbehorende headset. En toen vielen mijn EX71 ineens erg tegen. Heb ook die verkocht voor 25 euro, en vervolgens voor 24 euro via Ebay uit China(aanrader) Sennheiser's CX300 besteld.
Heeft me dus niks gekost, en ik ben er helemaal weg van. De CX300 klinkt niet alleen veeeel beter in het laag, het hoog klinkt tevens een stuk beter. Ik vond de MX400 van Sennheiser altijd al ebter in het hoog dan mijn Sony's, alleen het draagcomfort was zo laag. En nu heb ik eigenlijk het beste van 2 werelden, Sennheiser geluidskwaliteit en in-ear. Superdopjes.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Exact dezelfde als uit de winkel. Is gewoon helemaal origineel, dat hoor je ook natuurlijk. En helemaal compleet en geseald. Kan het echt aanraden. Na betaling heb je hem binnen 2 weken, ietsjes sneller wellicht. Zal de link naar zijn webshop wel ff posten, heb je een ideetje.Laguna schreef op maandag 04 september 2006 @ 02:16:
[...]
In wat voor verpakking zat jouw Sennheiser CX300 uit China via Ebay?
Er staan momenteel geen CX300 in zijn shop. Dat mailde hij me ook wel, dat zijn voorraad op is en dan het daardoor wat langer duurde. Dus die vind je nu niet terug. Maar ik heb erg goede ervaringen met "liebflea" .
zijn shop: http://stores.ebay.com.cn/msonys
Wel in chinees, ik had hem gewoon gevonden via de search van ebay.
Wat ik btw nog was vergeten te vermelden bij mijn eerste indruk. Het volume
[ Voor 13% gewijzigd door B-Bandit op 04-09-2006 18:07 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Ik wil icm mijn iPod nano en Nike+ Sportkit gaan hardlopen.
Het probleem is echter dat de originele oordopjes uit mijn oren vallen. Nu vond ik deze oordopjes, en voor die prijs lijken ze me wel oke.
Zijn er nog andere oordopjes (met zo'n beugel aan de achterkant van je oor) die jullie aanraden in dezelfde prijsklasse?
Het probleem is echter dat de originele oordopjes uit mijn oren vallen. Nu vond ik deze oordopjes, en voor die prijs lijken ze me wel oke.
Zijn er nog andere oordopjes (met zo'n beugel aan de achterkant van je oor) die jullie aanraden in dezelfde prijsklasse?
ik kon de Creative nergens vinden in Breda vandaag, dus ik heb toen maar de Sennheiser CX300 gekocht. Dingen klinken super. Alleen wel jammer dat ze redelijk aan de prijs zijn, maarja. Het kabeltje voelt iig steviger aan dan die van m'n oude Sony EX71SL, wat was echt slechte kwaliteit (die gaven vanochtend ineens de geest).
Verwijderd
is dat probleem van dat losse drivertje EP-630 specifiek? Hoor namelijk alleen maar mensen met een EP-630 met dit probleem...
Mag je blij zijn dat je nooit de EX70 hebt gehad, die hadden nog veel dunnere draadjes dan de EX71robvanpraat schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:06:
ik kon de Creative nergens vinden in Breda vandaag, dus ik heb toen maar de Sennheiser CX300 gekocht. Dingen klinken super. Alleen wel jammer dat ze redelijk aan de prijs zijn, maarja. Het kabeltje voelt iig steviger aan dan die van m'n oude Sony EX71SL, wat was echt slechte kwaliteit (die gaven vanochtend ineens de geest).
Al hebben die bij mij toch ook gewoon zo'n 4 jaar lang hun werk gedaan. Moet wel zeggen dat ik nu wel happy ben met dikke Shure draden
Heeft iemand al redelijke neckcord dopjes kunnen vinden die op je oren zitten (niet zoals bv. de Creative EP-630 die er in zit) maar wel een neckcord hebben zoals de SONY EX71SL?
Ik heb al verschillende oordopjes geprobeerd... ik wil sowieso in-ear... nu zit ik met hetvolgende probleem:
ik heb de PANASONIC RP-HJE50. Ik vind het echt superfijne dopjes en gebruik de small-sleeves. Maar ik ben er gister 1tje kwijtgeraakt
Aangezien ik de medium ook kwijt ben en de grote niet fijn zitten, had ik een vraag;
Heeft iemand toevallig nog 1 sleeve (maat s) of 2 sleeves (maat medium) over en zou die naar mij willen opsturen? (verzend)kosten zijn voor mijn rekening
Ik heb ook gekeken naar nieuwe in-ear dopjes (voor het geval niemand ze wilt/kan opsturen)....Ik heb al gekeken naar de Sennheiser CX 300, maar volgens mij zitten die lang niet zo goed als de Panasonic RP-HJE50
Ik heb ooit de (neppe?) Sharp MD33 gehad (want was erg goedkoop, op Ebay gekocht en zat gewoon in een tasje)... en die zaten bij mij voor geen meter... gleden steeds uit mijn oor etc.... terwijl die Panasonic echt super fijn zaten..... en daar had ik op de dag van gister dus veel plezier van
Ik hoop op een goed advies.... als iemand dat kan geven zou dat fijn zijn! Ik sta dus (nogmaals) ook open voor eventuele nieuwe dopjes (sennheiser cx300/shure E2?)...want gebruik ze vrijwel dagelijks (in de trein)...
edit: heb inmiddels de Sennheiser cx300 gekocht bij ebay voor 35 euro....... maar zoek vooralsnog de buds/sleeves voor Panasonic RP-HJE50
ik heb de PANASONIC RP-HJE50. Ik vind het echt superfijne dopjes en gebruik de small-sleeves. Maar ik ben er gister 1tje kwijtgeraakt

Heeft iemand toevallig nog 1 sleeve (maat s) of 2 sleeves (maat medium) over en zou die naar mij willen opsturen? (verzend)kosten zijn voor mijn rekening
Ik heb ook gekeken naar nieuwe in-ear dopjes (voor het geval niemand ze wilt/kan opsturen)....Ik heb al gekeken naar de Sennheiser CX 300, maar volgens mij zitten die lang niet zo goed als de Panasonic RP-HJE50
Ik hoop op een goed advies.... als iemand dat kan geven zou dat fijn zijn! Ik sta dus (nogmaals) ook open voor eventuele nieuwe dopjes (sennheiser cx300/shure E2?)...want gebruik ze vrijwel dagelijks (in de trein)...
edit: heb inmiddels de Sennheiser cx300 gekocht bij ebay voor 35 euro....... maar zoek vooralsnog de buds/sleeves voor Panasonic RP-HJE50
[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 06-09-2006 16:09 ]
Is die beter / goedkoper dan de hier eerder genoemde Ebayer? In dat geval ben ik wel geintresseerd in z'n naam (of liever een linkjeVerwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:50:
Zijn er goede oordopjes met verkorte draad? Ik kom nu uit op de MDR-EX90SL, maar ik zit nog heel erg te twijfelen vanwege het lekken van geluid en de prijs.
Hiervoor heb ik de EX71 gehad en deze is kapot gegaan door draadbreuk. Ik zoek eigenlijk iets zoals de CX300 of in de richting daarvan (prijs/kwaliteit), maar dan met verkorte draad, waar een afstandbediening tussen kan.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Ik denk dat ik in totaal wel het dubbele aan oortjes heb uitgegeven dan dat ik mijn speler heb gekocht (€42.00). Nooit had ik degelijke oortjes en Sennheiser vond ik niks, ik ging liever voor de grote merken zoals Philips en Sony.
Ik heb denk ik 4 weken terug de MX400 gekocht voor €13.00 . Super goedkoop en oh zo goed. Goed geluid, je maakt er je oren amper mee kapot (voor mijn gevoel), ze vallen niet uit en ze zitten ook nog eens heerlijk. Enigste nadeel is de iets te korte draad, die mocht wel 10 cm langer zijn na mijn mening.
Ik heb denk ik 4 weken terug de MX400 gekocht voor €13.00 . Super goedkoop en oh zo goed. Goed geluid, je maakt er je oren amper mee kapot (voor mijn gevoel), ze vallen niet uit en ze zitten ook nog eens heerlijk. Enigste nadeel is de iets te korte draad, die mocht wel 10 cm langer zijn na mijn mening.
Bij Ebay moet je heel erg oppassen voor neppe oordopjes. Ik had zelf de Sennheiser CX300 via Ebay gekocht (verkoper had 100% positieve feedback, maar dat zegt dus ook niks) stond ook bij vermeld 100% authentic. Ik vertrouwde het toch niet helemaal, dus bij bol.com ook een setje besteld en daar zat dus behoorlijk verschil tussen. Bij de neppe oordopjes van Ebay klonk het geluid vrij dof en de bass bij die van bol.com was echt veel voller en het geluid helderder. Alleen las ik op een ander forum dat er bij sommige nog een garantiepapiertje in de verpakking zat en die zat er bij mij niet bij. Hebben andere mensen die er wel bij gehad?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
ik heb ze ook op ebay besteld en daar stond bij die advertentie ook:Laguna schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:07:
Bij Ebay moet je heel erg oppassen voor neppe oordopjes. Ik had zelf de Sennheiser CX300 via Ebay gekocht (verkoper had 100% positieve feedback, maar dat zegt dus ook niks) stond ook bij vermeld 100% authentic. Ik vertrouwde het toch niet helemaal, dus bij bol.com ook een setje besteld en daar zat dus behoorlijk verschil tussen. Bij de neppe oordopjes van Ebay klonk het geluid vrij dof en de bass bij die van bol.com was echt veel voller en het geluid helderder. Alleen las ik op een ander forum dat er bij sommige nog een garantiepapiertje in de verpakking zat en die zat er bij mij niet bij. Hebben andere mensen die er wel bij gehad?
Beware any replica cx300 (Straight plugin without retail box). This auction is for one pair of Authentic Sennheiser cx300 Ear-Canal Earphones with full retail box. (If you want replica one, I can sell you at 5GBP per pair with postage)
dus let er idd op....
Ik heb al een hele tijd de Sennheiser MX750. Kosten nu 20 euro bij de mediamarkt. Klank is grandioos, heb voor dat geld nog geen betere gevonden. Enige punt is wel dat je de bon moet bewaren. Je hebt twee jaar garantie, en die heb je nodig ook. Ik ga om de drie maanden terug omdat de kabel kapot gaat. Het geluid is in ieder geval top! Beter dan de MX550 (met dezelfde specs, maar die zeggen toch niks..)
Playert is een Creative Muvo^2 FM, voorheen een MSI 515.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Prmia deal gedaan en snelShailesh schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:33:
[...]
Zie je mailbox![]()
Heb vandaag de vervangers voor mijn Sony EX71 ontvangen, de CX300. In eerste instantie vond ik de Sony's geweldig, totdat ik een Sony-Ericcson telefoon kocht en de daarbij meegeleverde dopjes ging gebruiken. Deze waren vele malen beter dan mijn EX71 (hoewel uiterlijk gelijk). Bass was beter te horen, en dat was het eigenlijk. Maar tijdje terug heb ik de telefoon verkocht met uiteraard bijbehorende headset. En toen vielen mijn EX71 ineens erg tegen. Heb ook die verkocht voor 25 euro, en vervolgens voor 24 euro via Ebay uit China(aanrader) Sennheiser's CX300 besteld.
Heeft me dus niks gekost, en ik ben er helemaal weg van. De CX300 klinkt niet alleen veeeel beter in het laag, het hoog klinkt tevens een stuk beter. Ik vond de MX400 van Sennheiser altijd al ebter in het hoog dan mijn Sony's, alleen het draagcomfort was zo laag. En nu heb ik eigenlijk het beste van 2 werelden, Sennheiser geluidskwaliteit en in-ear. Superdopjes.
(mijn kleine sleeves tegen zijn medium sleeves)
Okay, dank jeLaguna schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:07:
Zijn er verkopers die je aan kunt raden?
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Hehe nee sorry, ik zou ze als ik jou was gewoon in een winkel halen en niet via Ebayernst schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:45:
[...]
Okay, dank je.
Zijn er verkopers die je aan kunt raden?
De rubber oordopjes (small) van mijn EP-630 zijn aangevreten door muizen
Iemand die me deze tegen verzendkosten kan toesturen?
Verwijderd
En hoeveel heeft het uiteindelijk gekost? Mijn E2's met kabelbreuk waren net nog geen 2 jaar en vervolgens hebben ze hem bij Feedback gewoon kosteloos vervangen of gerepareerd (weet nog niet precies, want heb hier een afhaalberichtje in mijn handen, dus even afwachten maar). Dat ze het weer doen voor 0 euro is in ieder geval wel een feit.eamelink schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:03:
De Shure E2c's van mijn broertje hebben draadbreuk, iemand enig idee wat het kost om dat te laten vervangen? Anders vraag ik het morgen even aan de TMaudio knakkers
Verwijderd
Waarom ga je om de 3 maand terug?mentalmadnizz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:23:
Ik heb al een hele tijd de Sennheiser MX750. Kosten nu 20 euro bij de mediamarkt. Klank is grandioos, heb voor dat geld nog geen betere gevonden. Enige punt is wel dat je de bon moet bewaren. Je hebt twee jaar garantie, en die heb je nodig ook. Ik ga om de drie maanden terug omdat de kabel kapot gaat. Het geluid is in ieder geval top! Beter dan de MX550 (met dezelfde specs, maar die zeggen toch niks..)
Krijg je na elke 3 maand dan nieuwe oordopjes? (klinkt goed)
Verwijderd
...err...naja...euhm...je snapt wel waar ik heen wil..mentalmadnizz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:23:
Ik ga om de drie maanden terug omdat de kabel kapot gaat.
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:20:
Krijg je na elke 3 maanden dan nieuwe oordopjes? (klinkt goed)
Succesvol gebruik maken van de garantie = nieuwe oordopjes dan ja. Lezen we hier nog wel de originele posts op het forum?mentalmadnizz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:23:
Enige punt is wel dat je de bon moet bewaren. Je hebt twee jaar garantie, en die heb je nodig ook.
Het is mooi dat bij de sony in ears 3 setjes oorkussens worden meegeleverd, maar als je dan van 2 verschillende maten er een kwijtraakt en de 3e maat niet past zit je met een probleem. Zoals ik dus
En ik zit nou al een tijdje te googelen maar kan echt nergens vinden waar ik die dingen kan kopen. Ik vind ze alleen op de amerikaanse website van sony. Zou iemand kunnen helpen?
Verwijderd
Hoeveel setjes heb je inmiddels dan versleten, je zou zeggen dat je een oude bekende gaat worden wanneer je 1x in de 3 maand terug komt met je versleten setje.
Ik lees alles, tussen de regels door..
Ik lees alles, tussen de regels door..
Verwijderd
Ik heb gister de sony mdr-ex51lp gekocht, maar icm mijn sandisk sansa c140 is het max. vol. erg teleurstellend... ik heb ze al wat laten inspelen maar ik heb niet de indruk dat het beter wordt.
Ik heb de dopjes ook e's geprobeerd op een i-pod shuffle, en daat is het max. vol. wel goed.
Behalve een nieuw mp3 speler kopen, sugesties?
Ik heb de dopjes ook e's geprobeerd op een i-pod shuffle, en daat is het max. vol. wel goed.
Behalve een nieuw mp3 speler kopen, sugesties?
heb je ze goed in ? want ik kan niet voorstellen dat je op max. volume nog naar je muziek kunt luisteren zonder je oren op te blazen.
Verwijderd
Ja, volgens het topicstart verhaal, ook alle sleves geprobeerd... maar vindt medium het beste zitten
Als ik naar muziek luister van m'n mp3 speler, en vervolgens de dopjes in de compu prik, dan blaas ik idd zo'n beetje m'n tommelvliezern eruit.
Ik heb dus het idee dat die sandisk sansa c140 een te laag uitgangs vermogen heeft, maar nu de vraag produktie fout of standaard bij dit model...
Als ik naar muziek luister van m'n mp3 speler, en vervolgens de dopjes in de compu prik, dan blaas ik idd zo'n beetje m'n tommelvliezern eruit.
Ik heb dus het idee dat die sandisk sansa c140 een te laag uitgangs vermogen heeft, maar nu de vraag produktie fout of standaard bij dit model...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:33 ]
Ik ben op zoek naar nieuwe oordoppen voor mijn iPod 4G 60 GB. Heb nu de Sony EX71 maar vind het geluid toch wat tegenvallen. Ook mijn draden beginnen het langzaam te begeven. Wilde eigenlijk graag witte in ears hebben want die staan goed bij mijn iPod maar heb toch liever goede geluidskwaliteit i.p.v mooie bijpassende kleur dopjes. Ik twijfel nu tussen de Sennheiser CX300 en de nieuwe Creative Zen Aurvana's. Heb veel goede dingen gehoord over de Sennheisers, iemand al ervaring met de Aurvana's?
- bookmarkje -
Ben helaas begin van de maand mijn 3 jaar oude, maar heerlijk klinkende Sony MDR-EX70's kwijtgeraakt op het station
Nu ja, ze waren optisch een beetje versleten *poging tot zelftroost*...
Gezien ik bij een luistersessie de opvolger (EX71) vond tegenvallen heb ik net online de EX90SL besteld, en ga ter vergelijk denk ik ook nog even een EP-630 en een EX51 meenemen (die kan ik voor een leuk bedrag bijbestellen)... ik laat waarschijnlijk binnen een week of 2 wat bevindingen horen
Ben helaas begin van de maand mijn 3 jaar oude, maar heerlijk klinkende Sony MDR-EX70's kwijtgeraakt op het station
Gezien ik bij een luistersessie de opvolger (EX71) vond tegenvallen heb ik net online de EX90SL besteld, en ga ter vergelijk denk ik ook nog even een EP-630 en een EX51 meenemen (die kan ik voor een leuk bedrag bijbestellen)... ik laat waarschijnlijk binnen een week of 2 wat bevindingen horen
[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 16-09-2006 04:58 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
ik hoop ook dat ik mijn dopjes binnenkort krijg, ze zijn afgelopen maandag verzonden.... kan het dat ze er vandaag/begin volgende week al zijn ?
Verwijderd
Ik wil shure e2's gaan kopen via ebay. Mijn vraag is: als ze in originele verpakking zitten, geeft dat mij dan ook echt de garantie dat ze ook echt zijn en niet fake? Wie heeft wel eens shure's gekocht via ebay, en bij wie???
Geen zin om belazerd te worden
EDIT: Hier zo 'n voorbeeld: goeie prijs, maar is het echt? Wie het weet, of vermoed, mag het zeggen!
Linky
Geen zin om belazerd te worden
EDIT: Hier zo 'n voorbeeld: goeie prijs, maar is het echt? Wie het weet, of vermoed, mag het zeggen!
Linky
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 12:58 ]
Ja. Fake dopjes zitten per definitie ook in een fake verpakking natuurlijk. Er is maar een die de originele verpakking maakt en dat is in dit geval Shure.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:55:
Ik wil shure e2's gaan kopen via ebay. Mijn vraag is: als ze in originele verpakking zitten, geeft dat mij dan ook echt de garantie dat ze ook echt zijn en niet fake?
Beetje flauw antwoord natuurlijk. In jouw geval zou ik het wel aandurven, de prijs lijkt OK, en het grote aantal positieve reaktie's op jouw verkoper zijn voor mij de doorslag.
Ik zag van de week de EP-630 liggen bij MediaMarkt Utrecht voor €22. Geen onaardige prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 16-09-2006 18:15 ]
Verwijderd
22 euro maar:|?MPmad schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:43:
Ik zag van de week de EP-630 liggen bij MediaMarkt Utrecht liggen voor €22. Geen onaardige prijs.
Ik heb nog shure e2's liggen 1 week gebruikt maar toch andere doppen gekocht.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:55:
Ik wil shure e2's gaan kopen via ebay. Mijn vraag is: als ze in originele verpakking zitten, geeft dat mij dan ook echt de garantie dat ze ook echt zijn en niet fake? Wie heeft wel eens shure's gekocht via ebay, en bij wie???
mail me als je intresse hebt. (check profiel voor mail)
Verwijderd
Waarom heb je andere doppen gekocht dan???HenkieGeertstra schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:01:
[...]
Ik heb nog shure e2's liggen 1 week gebruikt maar toch andere doppen gekocht.
mail me als je intresse hebt. (check profiel voor mail)
Ik mail je nog
Wat mij -mogelijk- vervelend lijkt bij de e2's is dat je door de vormgeving wel verplicht ben ze inderdaad over je oren heen te dragen. Ik heb zelf de e3's en die zijn nog een stukje kleiner, anders vormgegeven en ik draag ze gewoon zoals normale in-ears, met de draad naar beneden (achter het oor langs vind ikzelf niet fijn zitten). Ik weet niet hoe anderen dat doen met shures (en in het bijzonder de e2), dragen die ze wel met de draad achter het oor langs?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ja, gewoon over en achter het oor langs. Het voordeel daarvan is bovendien dat het oor als een soort trekontlasting fungeert. Ik zou niet weten waarom dat niet fijn zou zitten, van een bril heb je toch ook geen last (na enige gewenning)? Ik merk helemaal niet meer dat ik ze draag.Rudedadude schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:54:
Wat mij -mogelijk- vervelend lijkt bij de e2's is dat je door de vormgeving wel verplicht ben ze inderdaad over je oren heen te dragen. Ik heb zelf de e3's en die zijn nog een stukje kleiner, anders vormgegeven en ik draag ze gewoon zoals normale in-ears, met de draad naar beneden (achter het oor langs vind ikzelf niet fijn zitten). Ik weet niet hoe anderen dat doen met shures (en in het bijzonder de e2), dragen die ze wel met de draad achter het oor langs?
Het lijkt me veel vervelender om dopjes te hebben met draadjes die recht naar beneden hangen, je hoeft maar ergens een klein beetje achter te haken en verdwenen is een goede 'seal'. Bij in-ear dopjes tenminste.
Ik ben nu aan m'n zevende setje MX750's toe. Je krijgt iedere keer een nieuwe bon, dus in principe heb je oneindige garantieVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:05:
[...]
[...]
...err...naja...euhm...je snapt wel waar ik heen wil..
[...]
[...]
Succesvol gebruik maken van de garantie = nieuwe oordopjes dan ja. Lezen we hier nog wel de originele posts op het forum?
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
doorgestuurd vanuit: dit topic
marc1982 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:52:
weet iemand ook welke oordopjes geleverd worden bij de gmini 402?
want mijne zijn gesneuveld..
en ze bevielen wel heel goed..
vooral dat ze asynchroon (kabel achter nek langs) en volume regeling op draad had.
iemand een idee?
alvast bedankt
RoD schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:04:
Het zijn gewoon standaard Archos dopjes. Walgelijk geluid imo. Mocht je ze weer willen dan zijn ze geloof ik op de site van Archos nog wel te koop. Maar ik zou je aanraden om andere oordoppen te kopen.
alvast bedankt voor suggestiesmarc1982 schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:59:
[...]
weet je dan goede oordoppen, die en een a-synchroon koord hebben, en volume regeling op het koord?
dat is namelijk iets wat ik wil
Verwijderd
Misschien een domme en overbodige vraag, maar ik kon het niet vinden op de GoT: wat is het verschil tussen de Shure e2 en de Shure e2G, behalve de kleur? Op de site van Shure staat dat de G staat voor de "Gaming Edition" maar ik wil ze gebruiken voor mijn DAP, maakt dit dan veel uit? Ik vind de zwarte (de e2G) persoonlijke mooier.
Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7"
Kortom, ook de kabel is korter en de behuizing van de jack-plug is anders.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
ik heb vandaag mijn cx300 binnengekregen
moeten deze ook nog ingespeeld worden voor een beter geluid?
zo ja dan hang ik hem vannacht ff aan de radio
opzich vind ik 't geluid nu ook al wel OK.... had eerst de panasonic maar daar waren de sleeves van kwijt
opzich vind ik 't geluid nu ook al wel OK.... had eerst de panasonic maar daar waren de sleeves van kwijt
[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 19-09-2006 17:22 ]
zaterdag de EP-630 besteld by mp3shop en net binnengekomen
(voor gebruik met mn Zen-V)
de oordopjes die bij de zen-v zelf zitten zijn ook niet verkeerd maar aangezien ik veel op
de fiets zit wou ik in-ear hebben.
ben de dopjes nu op 20/25 aan het "relaxen"
, vannacht even door laten spelen en morgen lekker zonder windgeruis en andere omgevingsgeluiden naar mn werk 
@TS .. de 630 weegt geen 3 gram maar 9 btw
(voor gebruik met mn Zen-V)
de oordopjes die bij de zen-v zelf zitten zijn ook niet verkeerd maar aangezien ik veel op
de fiets zit wou ik in-ear hebben.
ben de dopjes nu op 20/25 aan het "relaxen"
@TS .. de 630 weegt geen 3 gram maar 9 btw
[ Voor 6% gewijzigd door DJrDJ666 op 19-09-2006 17:35 ]
Misschien heb ik het geduld niet gehad. De dikke draden van de shures vallen nu niet bepaald makkelijk over mijn oren en omdat ik de stevig zitten triflanges gebruik heb ik er ook weinig last van dat ik snel m'n seal verlies.grun schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:53:
[...]
Ja, gewoon over en achter het oor langs. Het voordeel daarvan is bovendien dat het oor als een soort trekontlasting fungeert. Ik zou niet weten waarom dat niet fijn zou zitten, van een bril heb je toch ook geen last (na enige gewenning)? Ik merk helemaal niet meer dat ik ze draag.
Het lijkt me veel vervelender om dopjes te hebben met draadjes die recht naar beneden hangen, je hoeft maar ergens een klein beetje achter te haken en verdwenen is een goede 'seal'. Bij in-ear dopjes tenminste.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Zelf gebruik ik uitsluitend de ultrasofte sleeves. De triple flanges ken ik niet want die worden niet bij de E2c geleverd, alleen bij de duurdere modellen.Rudedadude schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:52:
Misschien heb ik het geduld niet gehad. De dikke draden van de shures vallen nu niet bepaald makkelijk over mijn oren en omdat ik de stevig zitten triflanges gebruik heb ik er ook weinig last van dat ik snel m'n seal verlies.
Verwijderd
Kabel korter? Volgens www.mp3shop.nl zijn beide snoerlengtes 1,57 meter. Overigens zijn de specs van beide doppies wel hetzelfde... Vermoedelijk is het echt alleen de kleur die anders is, of zit mp3shop er nu gewoon naast?DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:58:
Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7"
EDIT: Ik heb nog ff op website van shure gekeken, maar daar heb je ook shure e2C in het zwart!!! Verder de omschrijving nog eens vergeleken met elkaar. Bij de G-editie (de gaming editie) is het geoptimaliseerd voor PSP NDS, etc. Maar in welk opzicht is mij dan nog niet helemaal duidelijk...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 21:19 ]
ik ben van plan de creative EP630 dopjes te kopen, maar ik ben nogal nieuw met dat in-ear gedoe.
1: Zit het wel echt lekker? Heb je niet het gevoel dat er echt iets diep in je oor zit?
2: Als je ze eruit trekt, kunnen die sleaves dan niet in je oor blijven steken?
3: Als je op bed ligt met die dingen in je oor, schuiven ze dan niet te diep in je oor?
4: Wat raden jullie aan om mee in te draaien? Is er nog speciale ruis voor indraaien (zoals bij die pink tracks enzo)?
5: Ik ben van plan ze te gebruiken met de Creative Zen Sleek Photo... is dat een beetje goede combo?
6: Het lijkt een heel gedoe ze in te doen. Of valt dat wel mee?
7: De plug is recht. Gaat die niet snel kapot?
Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand al die vragen kan beantwoorden voor mij
1: Zit het wel echt lekker? Heb je niet het gevoel dat er echt iets diep in je oor zit?
3: Als je op bed ligt met die dingen in je oor, schuiven ze dan niet te diep in je oor?
4: Wat raden jullie aan om mee in te draaien? Is er nog speciale ruis voor indraaien (zoals bij die pink tracks enzo)?
5: Ik ben van plan ze te gebruiken met de Creative Zen Sleek Photo... is dat een beetje goede combo?
Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand al die vragen kan beantwoorden voor mij
[ Voor 32% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-09-2006 00:37 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
niemand?marc1982 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:17:
doorgestuurd vanuit: dit topic
[...]
[...]
[...]
alvast bedankt voor suggesties
of ze echt lekker zitten is altijd een eigen mening. Ik vind ze vele male comfortabeler dan gewon oordoppen. als je ze uit trekt dan blijven de sleeves over het algemeen nooit achter in het orr. Ook kunnen ze niet heel diep doordringen. dit wordt beperkt door de sleeves (mits ze goed passen).LiquidT_NL schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:46:
ik ben van plan de creative EP630 dopjes te kopen, maar ik ben nogal nieuw met dat in-ear gedoe.
ik denk dat ze prima met de zen slek gaan. De zen is een degelijke DAP en kan deze doppies met gemak aan. Ook indoen is geen gedoe. Uiteindelijk heb je de juiste manier gevonden en went het heel snel.
greetz
veel plezier met je oordoppen!
en indraaien? Met een pink/white track aan te raden?
Gaat de plug niet snap kapot in je zak omdat die recht is?
En is het geen heel gedoe om ze in te doen?
Gaat de plug niet snap kapot in je zak omdat die recht is?
En is het geen heel gedoe om ze in te doen?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
oh my,
Eergisteren mijn ep-630 via bol binnengekregen. wat een geluid, nog nooit onderweg een vergelijkbare kwaliteit ervaren. Wist niet dat deze kwaliteit onderweg mogelijk was. Zeer onder de indruk en dat voor 30 euro. Ik heb 10 jaar in een grot geslapen denk ik. (oh ja in combinatie met een oude shuffle.)
Eergisteren mijn ep-630 via bol binnengekregen. wat een geluid, nog nooit onderweg een vergelijkbare kwaliteit ervaren. Wist niet dat deze kwaliteit onderweg mogelijk was. Zeer onder de indruk en dat voor 30 euro. Ik heb 10 jaar in een grot geslapen denk ik. (oh ja in combinatie met een oude shuffle.)
[ Voor 7% gewijzigd door Zandor op 21-09-2006 00:20 ]
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Mijn Sharp MD33 zijn kapot
Een draadje van een oordopje is gebroken bij het punt waar ze bijeen komen en nu komt het geluid maar uit één oordopje.
Toch wel jammer want het waren echt fijne dopjes. Het enige minpunt zijn de snoeren die erg dun en breekbaar zijn.
Anyway, nu ben ik dus op zoek naar een paar nieuwe oordopjes en ik wil er zeker van zijn dat ze nu wel stevige snoeren hebben die niet snel kapot gaan. Mijn oog is gevallen op de Shure E2c's die redelijk betaalbaar zijn.
Is dit een goede keuze (qua geluid weet ik haast wel zeker) maar ook qua contructie? Gaan deze oordopjes lang mee? En dan bedoel ik met name dus de bedrading.

Anyway, nu ben ik dus op zoek naar een paar nieuwe oordopjes en ik wil er zeker van zijn dat ze nu wel stevige snoeren hebben die niet snel kapot gaan. Mijn oog is gevallen op de Shure E2c's die redelijk betaalbaar zijn.
Is dit een goede keuze (qua geluid weet ik haast wel zeker) maar ook qua contructie? Gaan deze oordopjes lang mee? En dan bedoel ik met name dus de bedrading.
is er niemand die goede oordopjes weet met :
- goede kwaliteit
- betaalbare prijs
- volumeregeling op het snoer
- snoer dat a-synchroon is, wat dus achter je nek om gaat
- goede kwaliteit
- betaalbare prijs
- volumeregeling op het snoer
- snoer dat a-synchroon is, wat dus achter je nek om gaat
Dat er niemand (snel) reageert op je vraag, betekend niet dat we je willen negeren o.i.d., dus wacht voortaan rustig op een antwoord. Van iedere dag een kick, raakt ons geduld ook op.
Een antwoord op jou vraag is er overigens niet. De volumeregelaar is namelijk een heikel punt. Het gaat namelijk moeilijk samen met "goede kwaliteit". Zie ook DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7".
Afhankelijk van wat voor jou betaalbaar is, zijn er wel dopjes te vinden die aan alle andere eisen voldoen: de Creative EP-630...
Een antwoord op jou vraag is er overigens niet. De volumeregelaar is namelijk een heikel punt. Het gaat namelijk moeilijk samen met "goede kwaliteit". Zie ook DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7".
Afhankelijk van wat voor jou betaalbaar is, zijn er wel dopjes te vinden die aan alle andere eisen voldoen: de Creative EP-630...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
het topic ging vrolijk door, en kreeg het gevoel dat mijn vraag ondergesneeuwd / overgeslagen werd,DeeD2k2 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:17:
Dat er niemand (snel) reageert op je vraag, betekend niet dat we je willen negeren o.i.d., dus wacht voortaan rustig op een antwoord. Van iedere dag een kick, raakt ons geduld ook op.
daarom korte herhaling / samenvatting.
en combi van kwaliteit oordopjes (goede merken) gaat niet samen met volume regeling?
heb nu een synchroon snoer (niet achter nek langs) van sony met volume regeling,
maar is het niet helemaal..
Tja, ik vind van wel. De bedrading is relatief dik en zelfs een beetje stug, maar niet zo erg dat dat een probleem is. Ik heb ze nu ruim een half jaar vrijwel iedere dag in en kan geen spoor van slijtage ontdekken.Tujuh schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:21: Mijn oog is gevallen op de Shure E2c's die redelijk betaalbaar zijn.
Een reactie op de startpost. Daar staat dat het erg duur is om vervangende rubbertjes (buds toch?) te bestellen via Sony. Zelf was ik ook op zoek naar rubbertjes voor mijn EX71. Nu is het natuurlijk moeilijk om te zeggen wat iemand 'erg duur' vindt, maar na het sturen van een mailtje naar sony kreeg ik het volgende antwoord:
In mijn ogen is 5,91 euro in ieder geval niet duur, gezien het plezier wat ik er (weer) van ga hebben.Geachte heer van Erk,
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u berichten dat u het onderdeel voor uw
Sony MDR-EX71 bij ons kunt bestellen.
Dit onderdeel heeft als bestelnummer 422043821 en kost EUR 5,91 incl. BTW.
U kunt dit onderdeel per e-mail bestellen, of telefonisch bij ons Consumenten
Informatie Centrum.
Zij zijn te bereiken op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer
020-6581888 of faxnummer 020-6585454.
Wij kunnen dit onderdeel onder rembours naar u toezenden, zodat u de kosten aan
de postbode dient te voldoen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien uw
bestelling graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland
Heb begin deze week mijn Sennheiser CX300 van BOL ontvangen en wat een geluid
! Heb eerst ruim een jaar de Sony EX71SL's gehad en deze komen niet in de buurt van mijn nieuwe Sennheisers. De Sony's klinken veel zachter en matter. Je mist gewoon gedeeltes van je muziek eigenlijk. De Sennheisers zitten bij mij ook lekkerder in mijn oren. Ze zijn zo klein en licht dat je niet eens merkt dat je ze in hebt. Het enige minpuntje voor mij is dat ze zwart zijn
en dus minder mooi bij mijn witte iPod staan maar dit wordt ruim goed gemaakt door de fantastische geluidskwaliteit
. Echt een aanrader dus
!

sinds vorige week heb ik mijn nieuwe V-Moda Bass Fréq oordopjes..
1 woord: wow
ik was echt verbaasd toen ik ze indeed, er ging een wereld dicht (de buitenwereld), en een hele andere voor mij open (de muziekwereld). je wordt serieus weggeblazen door deze oortjes, voor een super prijs. (50,- incl belasting en shipping)
ik gebruikte eerst de gewone standaard apple dopjes, maar die komen niet eens in de buurt. ook heb ik het kunnen vergelijken met een Sennheis neckphone van 45,- . maar ook deze wordt ver achter gelaten door de geweldige bass response van deze sgatjes.
enige minpuntje is dat het heel hoog niet supergoed overkomt, maar dat wordt absoluut teniet gedaan door de rest
super dingen dit!

linkje
1 woord: wow
ik was echt verbaasd toen ik ze indeed, er ging een wereld dicht (de buitenwereld), en een hele andere voor mij open (de muziekwereld). je wordt serieus weggeblazen door deze oortjes, voor een super prijs. (50,- incl belasting en shipping)
ik gebruikte eerst de gewone standaard apple dopjes, maar die komen niet eens in de buurt. ook heb ik het kunnen vergelijken met een Sennheis neckphone van 45,- . maar ook deze wordt ver achter gelaten door de geweldige bass response van deze sgatjes.
enige minpuntje is dat het heel hoog niet supergoed overkomt, maar dat wordt absoluut teniet gedaan door de rest
super dingen dit!

linkje
Bedankt voor je reactie.grun schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:48:
[...]
Tja, ik vind van wel. De bedrading is relatief dik en zelfs een beetje stug, maar niet zo erg dat dat een probleem is. Ik heb ze nu ruim een half jaar vrijwel iedere dag in en kan geen spoor van slijtage ontdekken.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen betreffende de houdbaarheid van de Shure E2's?
Verwijderd
Hippe dingetjes hoor! Hoe zit het met het kabelgeluid? Ik wil nieuwe doppies, in- ears, maar kabelgeluid wil ik dan wel zo min mogelijk... Hoe zit dat bij deze doppies? Zat overigens ook te denken aan Shure e2's, hoet zit het met die kabelgeluiden???
Die zijn er niet.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:33:
Zat overigens ook te denken aan Shure e2's, hoet zit het met die kabelgeluiden???
Bij mij passen ze perfect bij me nieuwe zwarte iPod nano, dus geen minpunten aan mijn kantZoRr0 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:09:
Heb begin deze week mijn Sennheiser CX300 van BOL ontvangen en wat een geluid! Heb eerst ruim een jaar de Sony EX71SL's gehad en deze komen niet in de buurt van mijn nieuwe Sennheisers. De Sony's klinken veel zachter en matter. Je mist gewoon gedeeltes van je muziek eigenlijk. De Sennheisers zitten bij mij ook lekkerder in mijn oren. Ze zijn zo klein en licht dat je niet eens merkt dat je ze in hebt. Het enige minpuntje voor mij is dat ze zwart zijn
en dus minder mooi bij mijn witte iPod staan maar dit wordt ruim goed gemaakt door de fantastische geluidskwaliteit
. Echt een aanrader dus
!
Het geluid van de Sennheiser CX300 is overigens erg goed veel beter dan die neppe op Ebay
Deze maand heeft de consumentenbond ook oordopjes getest 
Misschien leuk om daar ook even naar te kijken.
Tip: wees niet te gierig met oordopjes kopen
Carpe Diem
ik heb mijn Sennheiser CX300 ook op Ebay gekocht, maar denk niet dast ze nep zijn. Maar ik kwam laatst een plaatje tegen waar je 't kon testen... ofja... op dat plaatje lieten ze zien wat de verschillen waren met nep en echt; heeft iemand die nog?Laguna schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:40:
[...]
Bij mij passen ze perfect bij me nieuwe zwarte iPod nano, dus geen minpunten aan mijn kant
Het geluid van de Sennheiser CX300 is overigens erg goed veel beter dan die neppe op Ebay
Overigens waren die van mij waarss wél echt, want zat ook in orginele verpakking etc.... maargoed, wil die plaatjes ook nog wel ff om 't te testen
De verschillen tussen originele en fake Sennheiser CX300 oordopjes:

Ik zag ze op eBay al staan, maar die ga ik dan maar niet kopen. Dan maar de Creative EP630, past mooi bij m'n Creative Zen V die ik ga kopen (om maar bij Creative te blijven
)
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Link?muppet99 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:45:
Deze maand heeft de consumentenbond ook oordopjes getest
Gewoon de consumentengids kopen
Hier zou uw advertentie kunnen staan
De PDF file van de betreffende test staat ook online op Consumentenbond - Elektronica en Communicatie, zoeken op "Hoofdtelefoons voor mp3-spelers".
niets waar ik me overdreven aan stoorVerwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:33:
[...]
Hippe dingetjes hoor! Hoe zit het met het kabelgeluid? Ik wil nieuwe doppies, in- ears, maar kabelgeluid wil ik dan wel zo min mogelijk... Hoe zit dat bij deze doppies? Zat overigens ook te denken aan Shure e2's, hoet zit het met die kabelgeluiden???
En uit de test blijkt dat de Sony ED21LP in de luistertest (!) duidelijk beter scoort dan de Shure e3c's.Access schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:08:
De PDF file van de betreffende test staat ook online op Consumentenbond - Elektronica en Communicatie, zoeken op "Hoofdtelefoons voor mp3-spelers".
Maar goed, een luistertest die niet meer zegt dan goed, redelijk of matig heeft misschien zo zijn beperkingen
Even een vraagje :
Uit mijn Linker EX71 deel komt heel zacht geluid terwijl de rechterkant het prima doet .
Zijn ze nu kapot of .. niet ?
Uit mijn Linker EX71 deel komt heel zacht geluid terwijl de rechterkant het prima doet .
Misschien het zelfde probleem als met de sennheiser cx300's.. Dan is het drivertje van zn plaats gekomen door een windvlaag oid.carfreak02 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:58:
Even een vraagje :
dan moet je even heel hard zuigen en weer blazen (misschien x2) in je oordopje, dus echt je lippen er omheen..
Hetzelfde probleem als met de Sennheiser CX300? Hoe kom je daarbij? Ik heb nooit wat daarover gelezen betreffende deze oordopjes.
Blazen e.d. helpt niet dus ga ik maar nieuwe halen.
Ik twijfel nu tussen de Shure E2C of E2G.
Wat is het verschil hiertussen ?
Edit : Dat is al eerder in dit topic gevraagd en het is dus alleen de kleur en de kortere kabel.
E2G's zijn besteld
Ik twijfel nu tussen de Shure E2C of E2G.
Wat is het verschil hiertussen ?
Edit : Dat is al eerder in dit topic gevraagd en het is dus alleen de kleur en de kortere kabel.
E2G's zijn besteld
[ Voor 32% gewijzigd door carfreak02 op 24-09-2006 17:08 ]
Heb mijn EX90SL's binnen. Zo op het eerste gehoor klinken ze in mid en hoog helderder - gewoon beter - dan de EX70's die ik hiervoor had (en de EX70 was i.m.o. al redelijk wat beter dan de EX71!). Gevoeligheid is verbeterd. Ik kan mijn volume ~3dB lager zetten om gehoormatig ongeveer hetzelfde outputvolume te krijgen.
De bassen van de EX90 lijken iets minder krachtig, maar zijn wel gecontroleerder en strakker. Dit is heel duidelijk merkbaar in een rustige luisteromgeving. De bassen van de EX70 waren eigenlijk iets "over the top", maar ik heb gemerkt dat ik dat in een drukke omgeving (bijv. trein- of autogeruis op de achtergrond) prettiger vind, omdat er onder die omstandigheden wat bas lijkt weg te vallen.
Ik heb mijn mijn speler (iAudio M3) altijd op "neutraal" (geen equalizer) gebruikt met de EX70, dus eventueel zou ik met de EX90 dit in een drukke omgeving kunnen bijsturen door wat extra bas toe te voeren... en eigenlijk is dat ook gewoon hoe het hoort -> extra bas slechts op commando
Seal van de EX70 was weer net ietsje beter, maar niet veel. Als je de EX90 goed in je oor hebt sluit hij ook voldoende af. Het zou ook kunnen dat dit zo lijkt te zijn omdat de bassen van de EX70 zwaarder waren (en de buitenwereld daardoor beter wegviel).
Is de EX90SL de 80 Euri incl. verzending die ik er aan kwijt was (Ebay) waard? Voor een semi-high-end audioluisteraar als ik is het zeker de moeite waard. Mid, hoog, bas en helderheid en tevens bouwkwaliteit en (vermoedelijk) duurzaamheid zijn allen merkbaar verbeterd ten opzichte van de EX70 die ik had. Geluidsmatig zal hij vrijwel zeker zelfs nog beter worden na goed inspelen.
Qua prijs/kwaliteit krijgt de EX70 echter van mij wel de voorkeur... deze had ik nu precies 3 jaar geleden (Sept 2003) in de aanbieding gekocht voor 30 euri's en de EX90's zijn niet ruim 2x zo goed. Maar dat geldt (helaas) natuurlijk altijd bij aankoop van kwaliteitsaudioapparatuur... hoe hoger je kwalitatief gezien gaat, hoe minder extra kwaliteit je terugkrijgt voor je extra geld
De bassen van de EX90 lijken iets minder krachtig, maar zijn wel gecontroleerder en strakker. Dit is heel duidelijk merkbaar in een rustige luisteromgeving. De bassen van de EX70 waren eigenlijk iets "over the top", maar ik heb gemerkt dat ik dat in een drukke omgeving (bijv. trein- of autogeruis op de achtergrond) prettiger vind, omdat er onder die omstandigheden wat bas lijkt weg te vallen.
Ik heb mijn mijn speler (iAudio M3) altijd op "neutraal" (geen equalizer) gebruikt met de EX70, dus eventueel zou ik met de EX90 dit in een drukke omgeving kunnen bijsturen door wat extra bas toe te voeren... en eigenlijk is dat ook gewoon hoe het hoort -> extra bas slechts op commando
Seal van de EX70 was weer net ietsje beter, maar niet veel. Als je de EX90 goed in je oor hebt sluit hij ook voldoende af. Het zou ook kunnen dat dit zo lijkt te zijn omdat de bassen van de EX70 zwaarder waren (en de buitenwereld daardoor beter wegviel).
Is de EX90SL de 80 Euri incl. verzending die ik er aan kwijt was (Ebay) waard? Voor een semi-high-end audioluisteraar als ik is het zeker de moeite waard. Mid, hoog, bas en helderheid en tevens bouwkwaliteit en (vermoedelijk) duurzaamheid zijn allen merkbaar verbeterd ten opzichte van de EX70 die ik had. Geluidsmatig zal hij vrijwel zeker zelfs nog beter worden na goed inspelen.
Qua prijs/kwaliteit krijgt de EX70 echter van mij wel de voorkeur... deze had ik nu precies 3 jaar geleden (Sept 2003) in de aanbieding gekocht voor 30 euri's en de EX90's zijn niet ruim 2x zo goed. Maar dat geldt (helaas) natuurlijk altijd bij aankoop van kwaliteitsaudioapparatuur... hoe hoger je kwalitatief gezien gaat, hoe minder extra kwaliteit je terugkrijgt voor je extra geld
[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 25-09-2006 08:29 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Niet helemaal, want ook de E2c is in het zwart te krijgen (check www.shure.com). Die heeft ook dezelfde korte(re) kabel van 56 inch als de gaming edition, i.p.v. de witte waarvan de kabel 62 inch lang is.carfreak02 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:06:
Ik twijfel nu tussen de Shure E2C of E2G. Wat is het verschil hiertussen ? Edit : Dat is al eerder in dit topic gevraagd en het is dus alleen de kleur en de kortere kabel.
Het blijft imho enigszins onduidelijk wat nu precies de gaming edition is. Op shure's site staat dat dit model geoptimaliseerd is voor Sony's PSP, maar wat dat precies inhoudt, geen idee.
ok,marc1982 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:01:
[...]
het topic ging vrolijk door, en kreeg het gevoel dat mijn vraag ondergesneeuwd / overgeslagen werd,
daarom korte herhaling / samenvatting.
en combi van kwaliteit oordopjes (goede merken) gaat niet samen met volume regeling?
heb nu een synchroon snoer (niet achter nek langs) van sony met volume regeling,
maar is het niet helemaal..
kleine aanpassing in m'n wensen:
dat a-synchroon van het koord laat ik maar varen dan,
dus wil het liefst goede oordopjes met volume regeling,
is dit gebruikelijk?
Heb je de reactie van DeeD2k2 gelezen?
Het komt er gewoon op neer dat bij goede oordopjes, a-synchroon ongebruikelijk is. Daarnaast is een volumeregeling al helemaal uit den boze. Je kunt wel altijd een losse volumeregeling kopen. Soms kun je bij je muziekspeler een (bedrade) afstandbediening kopen, waarmee je het volume kan regelen en meestal nog veel meer. Ook bij de duurdere Shures (vanaf de E4) zit er bijv. een losse volumeregeling bij.
Tot slot, is het ook niet bedoeling om te zeggen: "dit zijn mijn eisen, dus zoek er maar dopjes bij forumgangers". Het is eigenlijk de bedoeling dat je zelf wat vooronderzoek doet. Dan kom je uit op een aantal mogelijke dopjes en vervolgens kunnen wij je dan helpen daarvan de beste uit te zoeken.
Het komt er gewoon op neer dat bij goede oordopjes, a-synchroon ongebruikelijk is. Daarnaast is een volumeregeling al helemaal uit den boze. Je kunt wel altijd een losse volumeregeling kopen. Soms kun je bij je muziekspeler een (bedrade) afstandbediening kopen, waarmee je het volume kan regelen en meestal nog veel meer. Ook bij de duurdere Shures (vanaf de E4) zit er bijv. een losse volumeregeling bij.
Tot slot, is het ook niet bedoeling om te zeggen: "dit zijn mijn eisen, dus zoek er maar dopjes bij forumgangers". Het is eigenlijk de bedoeling dat je zelf wat vooronderzoek doet. Dan kom je uit op een aantal mogelijke dopjes en vervolgens kunnen wij je dan helpen daarvan de beste uit te zoeken.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik ben vanplan de APPLE M9394 dopjes te kopen, omdat mijn normale iPod dopjes steeds kapot gaan. (nu al weer 2e setje
)
heeft iemand ervaring met deze ?
heeft iemand ervaring met deze ?
Audi S3
over de apple in-ear dopjes is wel wat te vinden, alleen moet je niet zoeken op m9394 denk ik
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Kheb mijn E2C's nu 2 dagen, t bevalt me zwaar goed nadat ik de juiste sleeves gevonden heb voor mijn oren.. Heerlijk geluid, van laag naar hoog!
Het enige nadeel vind ik dat ze je compleet van de buitenwereld afsluiten, geen enkel geluid van buiten komt erin. Het voordeel daarvan weer is, is dat er ook geen geluid van binnen naar buiten gaat.. mensen om je heen horen je geluid gewoon -niet-.
Het is de 1e minuut een beetje onconfortabel van die dingen IN je oren, maar dat went gelukkig heel snel..
Het enige nadeel vind ik dat ze je compleet van de buitenwereld afsluiten, geen enkel geluid van buiten komt erin. Het voordeel daarvan weer is, is dat er ook geen geluid van binnen naar buiten gaat.. mensen om je heen horen je geluid gewoon -niet-.
Het is de 1e minuut een beetje onconfortabel van die dingen IN je oren, maar dat went gelukkig heel snel..
Had je me toch bijna aan het twijfelen over mijn oordeel van de echtheid van mijn dopjesLaguna schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:53:
De verschillen tussen originele en fake Sennheiser CX300 oordopjes:
[/url]]
@SOEDARKMASTER, dat heb ik ook een beetje. Het is niet altijd prettig om ze lang in te houden. Zal ermee te maken hebben dat er helemaal geen lucht(zuurstof?) je oren in/uit kan. Ik kan ook heel moeilijk met deze dopjes iets inspannends gaan doen, omdat ik echt een benauwd gevoel krijg als ik veel moet ademen met deze dingen in...
[ Voor 27% gewijzigd door B-Bandit op 25-09-2006 22:10 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik heb mijn sennheiser cx300 wel eens meer dan een uur achter elkaar in achter de pc. Nu komt er dan een harde druk op m'n oren te staan als ik ze te lang in heb. Dit is met alle sleeves zo die erbij zaten. Komt dit doordat de sleeves niet goed zijn voor mijn oren en ik andere nodig heb of hoort het dat het na een uur hard begint te drukken op je oren. Als ik ze weer uitdoe lijkt het alsof ik echt wordt bevrijd van iets
Het is dus echt een onprettig gevoel om ze langer in te hebben.
TIP: Koop niks van Creative.
En dan komt nu waarom:
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de Creative EP-630 oordopjes gekocht waar toen een garantieperiode van 2 jaar op zat.
Nu haalde ik vandaag het koordje uit de knoop (een van de slechte punten van deze oordopjes, je hoeft ze maar 1 seconde in je zak te stoppen en ze zitten in de knoop) en ineens brak ongeveer 4 cm van de 3.5 mm plug het koordje door. Dit kwam niet doordat ik hard aan het touwtje aan het trekken was want ik zette nauwelijk kracht op het koordje.
Gelijk garantie aangevraagd natuurlijk en krijg ik als reactie:
Helaas valt dit niet onder de garantie, maar is dit ware-out. Het effect van gebruik. Dit is niet gedekt door Creative. Ik raad u aan om nieuwe oordopjes aan te schaffen.
Dit vind ik dus echt niet kunnen. Een garantieperiode opgeven van 2 jaar en als er zich dan een defect in het product opspeelt zeggen dat die door het gebruik komt (ik heb ze overigens nooit ruig behandeld of ook maar iets wat het breken van het koordje tot gevolg zou kunnen hebben).
De oordopjes klinken overigens heel goed maar de garantieregeling van Creative is echt een van de slechtste van alle bedrijven die ik ken. En aangezien er genoeg alternatieven zijn voor de producten van Creative zie ik geen reden om nog maar ooit een product van Creative te kopen (met uitzondering van hun geluidskaarten die ik overigens niet zou gebruiken als hun EAX-technologie niet in alle spellen werd gebruikt).
PS:
Tip aan Creative: Als jullie ooit een concurent wil worden van Apple zouden jullie eerst eens moeten beginnen met het aannemen van een garantieregeling zoals ze die bij Apple hanteren.
En dan komt nu waarom:
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de Creative EP-630 oordopjes gekocht waar toen een garantieperiode van 2 jaar op zat.
Nu haalde ik vandaag het koordje uit de knoop (een van de slechte punten van deze oordopjes, je hoeft ze maar 1 seconde in je zak te stoppen en ze zitten in de knoop) en ineens brak ongeveer 4 cm van de 3.5 mm plug het koordje door. Dit kwam niet doordat ik hard aan het touwtje aan het trekken was want ik zette nauwelijk kracht op het koordje.
Helaas valt dit niet onder de garantie, maar is dit ware-out. Het effect van gebruik. Dit is niet gedekt door Creative. Ik raad u aan om nieuwe oordopjes aan te schaffen.
Dit vind ik dus echt niet kunnen. Een garantieperiode opgeven van 2 jaar en als er zich dan een defect in het product opspeelt zeggen dat die door het gebruik komt (ik heb ze overigens nooit ruig behandeld of ook maar iets wat het breken van het koordje tot gevolg zou kunnen hebben).
De oordopjes klinken overigens heel goed maar de garantieregeling van Creative is echt een van de slechtste van alle bedrijven die ik ken. En aangezien er genoeg alternatieven zijn voor de producten van Creative zie ik geen reden om nog maar ooit een product van Creative te kopen (met uitzondering van hun geluidskaarten die ik overigens niet zou gebruiken als hun EAX-technologie niet in alle spellen werd gebruikt).
PS:
Tip aan Creative: Als jullie ooit een concurent wil worden van Apple zouden jullie eerst eens moeten beginnen met het aannemen van een garantieregeling zoals ze die bij Apple hanteren.
Waarom heeft een computer geen versnellingen?
Verwijderd
Dat zijn dan jouw ervaringen... Mijn ervaringen met de creative support waren heeeeel anders! Mijn Zen Vision: M was kapot gegaan vanwege een hele brakke accu die er inzat. Ik ben vanaf het begin, tot het eind netjes behandeld...brada schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:21:
*Lang verhaal*
PS:
Neemt natuurlijk niet weg dat jij nu zit met kapotte oordoppies, maar je overdrijft het allemaal een beetje... Mijns inziens is Creative prima!!!
Ik snap Creative anders ook prima.brada schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:21:
Volgens mij geeft geen enkele oordopjesfabrikant (of om het even kabelfabrikant) garantie op kabelbreuk. Als je de dopjes bijv. regelmatig in je zak propt i.p.v. ze netjes op te rollen kan dit gewoon optreden, en Creative gaat dat (uiteraard) niet dekken... kunnen ze aan de gang blijven
Kabelbreuk treedt trouwens op bij metaalmoeheid... dus het is niet zo vreemd dat de draad "plotseling" leek te breken. Daar gaat meestal een flinke periode (incorrecte) belasting aan vooraf.
Het kan zijn dat jij er altijd netjes mee bent geweest en gewoon pech hebt, maar voor Creative is dat uiteraard niet te controleren...

Full Specz
Na een paar daagjes lurken hier de Sennheiser CX300 gekocht
Prima oordopjes, mooi geluid. Ik hoorde het eerste uur het geluid steeds beter worden. Nu nog een goede seal vinden.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Heb jij er dan ook last van dat de seals die erbij zitten pijn doen aan je oren?Bob Popcorn schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:28:
Na een paar daagjes lurken hier de Sennheiser CX300 gekochtPrima oordopjes, mooi geluid. Ik hoorde het eerste uur het geluid steeds beter worden. Nu nog een goede seal vinden.
Dat zijn sleeves wat jij bedoeltSOEDARKMASTER schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:15:
[...]
Heb jij er dan ook last van dat de seals die erbij zitten pijn doen aan je oren?
Is het trouwens mogelijk om foams erop te zetten?
Kan niet stoppen met ontploffen!
• Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears
Dit overzichtje verteld mij dat de biflanges en triflanges van de Etymotic ook op mijn Creative EP 630 dopjes moeten passen. Is er iemand die weet waar ik die dingen kan kopen? Of is er iemand die ze thuis heeft liggen en er niets aan doet?
Ik gebruik momenteel de Large opzetstukjes van Sony op mijn dopjes, maar ik ben niet helemaal tevreden over de seal van die dingen. Met andere woorden, ze zijn gewoon te klein voor mijn oren.
Mijn EP-630 oordopjes zijn helaas na een jaar overleden. Mijn rechterdopje doet helaas niets meer. Nu wil ik nieuwe kopen, maar dan wil ik er ook graag bi- of triflanges bij...
Btw, waardeloze test van de consumentenbond inderdaad.
Dit overzichtje verteld mij dat de biflanges en triflanges van de Etymotic ook op mijn Creative EP 630 dopjes moeten passen. Is er iemand die weet waar ik die dingen kan kopen? Of is er iemand die ze thuis heeft liggen en er niets aan doet?
Ik gebruik momenteel de Large opzetstukjes van Sony op mijn dopjes, maar ik ben niet helemaal tevreden over de seal van die dingen. Met andere woorden, ze zijn gewoon te klein voor mijn oren.

Mijn EP-630 oordopjes zijn helaas na een jaar overleden. Mijn rechterdopje doet helaas niets meer. Nu wil ik nieuwe kopen, maar dan wil ik er ook graag bi- of triflanges bij...
Btw, waardeloze test van de consumentenbond inderdaad.

Ik heb dat gevoel al na 3 minuten,tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden. Met mijn sony inears had ik daar totaal geen last van. Het lijkt erop dat de cx300's soms misschien totaal geen lucht doorlaten waardoor er een soort overdruk in je oren onstaat.SOEDARKMASTER schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:05:
Ik heb mijn sennheiser cx300 wel eens meer dan een uur achter elkaar in achter de pc. Nu komt er dan een harde druk op m'n oren te staan als ik ze te lang in heb. Dit is met alle sleeves zo die erbij zaten. Komt dit doordat de sleeves niet goed zijn voor mijn oren en ik andere nodig heb of hoort het dat het na een uur hard begint te drukken op je oren. Als ik ze weer uitdoe lijkt het alsof ik echt wordt bevrijd van ietsHet is dus echt een onprettig gevoel om ze langer in te hebben.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
De biflanges van de etymotic passen niet op de Creative EP 630. Ik heb ze beide hier liggen en het even bekeken. De diameter van de biflangs van de Etymotic is kleiner dan die van de sleeves van de Creative. Je kan ze er wel omheen krijgen maar ze blijven voor geen meter zitten.Dragonslaughter schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:34:
• Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.