Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Ik zit zelf te denken aan de foamies voor de Etymotic er4p of de Sure E2c, maar heb geen idee of deze gaan passen op de CX300 ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 10:22 ]
Verwijderd
Ik kan deze Sony oordopjes niet in de Tweakers.net Pricewatch vinden, heeft iemand wellicht een internetshop gevonden waar ze verkocht worden?quote: StartpostOp low-end gebeid kan je ook voor de Sony MDR-E931 kiezen. Ze zijn wat duurder dan de MX400, maar zitten wel beter.
Die typo in de quote is niet van mij overigens.
http://search.ebay.nl/_W0...ppZ25QQsassZsupperauction ik had ze (cx300) van deze e-bayer binnen een week in huis voor ongeveer 20 euro incl verzendinggratis_vodka schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:00:
goedemorgen mensen, gisteren mijn nieuwe Zen micro ontvangen (zie het Zen topic; dit was al de 2e RMA ivm kapotte koptelefooningang) dus ik vanmorgen lekker in de trein vers geladen Zen uit de tas, 630's erin en....niets. de 630's blijken bij nader testen dood..grr....
Ik mag dus iets nieuws uitzoekenHeeft er al iemand first hands ervaring met de Creative Aurvana? Deze review was redelijk positief, hoewel 't een nogal oppervlakkig verhaal is: http://zdnet.be/reviews.cfm?id=58745.
Verder overweeg ik CX300's te kopen op ebay, zijn maar een fractie duurder dan 630's. Zijn er al meer mensen die dit hebben gedaan en zijn er nog tips qua ebay sellers? Ik ben altijd een beetje achterdochtig namelijk..
Thanks, ik heb ze gister al via een andere e-bayer gekocht (op advies van een mede-GoT'er) Ben benieuwdDavitos schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 03:01:
[...]
http://search.ebay.nl/_W0...ppZ25QQsassZsupperauction ik had ze (cx300) van deze e-bayer binnen een week in huis voor ongeveer 20 euro incl verzending

Verwijderd
Hiervoor heb ik de EX71 gehad en deze is kapot gegaan door draadbreuk. Ik zoek eigenlijk iets zoals de CX300 of in de richting daarvan (prijs/kwaliteit), maar dan met verkorte draad, waar een afstandbediening tussen kan.
Verwijderd
Zijn die van dezelfde/betere kwaliteit als de mx (400) serie?
(er zit namelijk een +- waterdicht model bij en zien er bovendien nice uit
Ik ben niet zo voor in-ears...
Het zou voor op de fiets zijn (heb al duurdere headphone liggen maar is te warm aan de oren....)
Ik heb alleen ervaring met 'normale' dopjes (met zo'n sponsje zeg maar) maar die bevalklen slecht: donderen m'n oren uit. Da's geen optie dus. Blijven over: 'normale' kptelefoon, in-ear dopjes en dopjes met een haak voor achter je oor. ik neig naar die laatste (in-ear heb ik eigenlijk geen trek in (rij veel motor met oordoppen in en dat zorgt wel even voor genoeg irritatie)) en een 'normale' kptelefoon vind ik niet zo practisch.
Nou is m'n vraag: die dingen met die haken: blijven die in de praktijk wél goed zitten (ook bij sporten ed)? Zo ja: dan twijfel ik over de ovolgende types (puur gebaseerd op prijs en naamsbekendhied:
Sennheiser sport omx-70
Senheiser Street omx 50
Sony MDR-EX81SL (hmmm...zijn dit ook niet in-ears?)
Zijn die 'haak' dopjes überhaupt aan te raden?
http://stores.ebay.nl/1st-circleday-storeterb schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:25:
Dat scheelt wel erg veelvoor 20 euro in huis. Bij samenkopen hebben ze ze nu voor 40 euro (ex verzending). Ik wilde eigenlijk de creative ep630's kopen, maar deze zijn dan goedkoper
. Ik ga er nog is goed over nadenken
. @ gratis vodka. Zou je mischien de link naar ebay kunnen geven
?
Alleen 20 euro daarvoor gaat 't niet lukken, ik was incl. verzekerde verzending 27 euro kwijt. Binnen een week in NL, alleen ze liggen nog op het postkantoor. Kan je dus nog niet vertellen of verkoper een baksteen of daadwerkelijk de goede oordoppen heeft opgestuurd
is dat bio-cellulose echt een voordeel wat betreft geluid?
zoaja, wat IS dat voordeel dan t.o.v. bijv mdr-ex71 of sennheiser cx300?
JaUMD schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:20:
heeft iemand hier ervaring met de sony mdr-e888 oordopjes?
Klinkt als een leuke marketingterm.is dat bio-cellulose echt een voordeel wat betreft geluid?
Ze zijn heel anders...zoaja, wat IS dat voordeel dan t.o.v. bijv mdr-ex71 of sennheiser cx300?
De MDR-E888 zijn geen (semi) in-ear dopjes. Dat geeft nadelen; slechtere isolatie en ook voordelen; geen kabelgeluid. Daarnaast zijn er ook mensen die gewone dopjes prettiger vinden. Ze geven naar mijn mening beter geluid in een stille ruimte dan de EP-630. Maar het verschil is niet zo groot als soms wordt beweerd. Het is absoluut niet zo dat, zoals je op head-fi kan lezen, de E888 beter zijn of ook maar in de buurt kunnen komen van de Shure E4's. Het grootste verschil t.o.v. de EP630 zit em in de ruimtelijkheid van het geluid, die is beter bij de E888.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
-Sterk/stevig/degelijk(!!!);
-Redelijk goed geluid(Niet dat ik te ver terug ga in vergelijking met de Shure EC4);
-Rond de €50,- (Ik zou wat meer kunnen besteden, maar liever niet, heb ook nog andere uitgaven)
In-Ears die ik in gedachte heb:
-Creative EP630;
-Sennheiser CX300;
Of is de Shure EC2 zo degelijk, dat ik daar maar voor moet gaan?!
Of toch de Creative Zen Aurvana?!
Óf toch een andere?!
Zelf heb ik dus In-Ears in gedachte, maar Misschien is een ander type oordoppen toch beter voor de eisen die ik stel.
Ik hoor graag jullie ervaringen over degelijke/stevige modellen met redelijk goed tot goed geluid.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ben ik naar TM Audio gegaan en daar heb ik een nieuw setje ontvangen(Shure heeft wereld wijde garantie).
Daarna heb ik ze(TM Audio) gemaild(paar maanden verder, nadat ik het nieuwe setje had gekregen/Ik was bang dat er weer die scheurtjes zouden ontstaan), en had gevraagd of dat te reparen zou zijn, waarop het antwoord 'nee' was, en er werd bijverteld dat de plastic uiteinden geen functie hebben voor het geluid.
Toch vind ik het niet mooi, en best jammer, kost namelijk nogal wat.(!!!)
En misschien moet ik nog een keer mailen naar TM Audio(misschien hebben meer mensen der klachten van, en heeft Shure nu een oplossing gevonden

Waarom ik nu niet eerst naar TM Audio ben gegaan, tsja ik denk omdat ik toch eerst een nieuw paar had gekregen, en dan weer aankloppen, ik weet het niet. Ze doen het namelijk toch goed (die doppen, TM Audio trouwens ook
[ Voor 4% gewijzigd door FrenkyFal7 op 16-08-2006 14:43 ]
Ik ben bang dat je, ongeacht je keuze, altijd teleurgesteld zult zijn. Een setje dopjes van 50 euro kun en mag je eigenlijk niet vergelijken met een setje dat 200 euro of meer kost, maar zelfs als je dat weet, zul je dat onwillekeurig toch gaan doen. Kun je niet gewoon de Shure's gebruiken tot ze echt stuk zijn? Van dat kleine scheurtje heeft het geluid immers niet te lijden, en je kunt alvast gaan sparen voor een nieuw setje. Wil je per se nu nieuwe, dan kun je denk ik beter voor een setje E2c's gaan.FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:
Sinds er scheurtjes in mijn Shure EC4 zijn ontstaan, wil ik ze minder gaan gebruiken en heb ze voor even opgeborgen. Daarom zoek ik nu een paar In-Ears(IEM) die aan aan de volgende eisen moeten voldoen:
-Redelijk goed geluid(Niet dat ik te ver terug ga in vergelijking met de Shure EC4);
-Rond de €50,- (Ik zou wat meer kunnen besteden, maar liever niet, heb ook nog andere uitgaven)
ik heb sennheiser cx300 en sony mdr-ex71.FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:
Sinds er scheurtjes in mijn Shure EC4 zijn ontstaan, wil ik ze minder gaan gebruiken en heb ze voor even opgeborgen. Daarom zoek ik nu een paar In-Ears(IEM) die aan aan de volgende eisen moeten voldoen:
In-Ears die ik in gedachte heb:
-Creative EP630;
-Sennheiser CX300;
Of is de Shure EC2 zo degelijk, dat ik daar maar voor moet gaan?!
Of toch de Creative Zen Aurvana?!
Óf toch een andere?!
Zelf heb ik dus In-Ears in gedachte, maar Misschien is een ander type oordoppen toch beter voor de eisen die ik stel.
Ik hoor graag jullie ervaringen over degelijke/stevige modellen met redelijk goed tot goed geluid.
[afbeelding]
ik raad je de cx300's aan. ze zijn prima. vooral voor de prijs. ik vind t geluid echt goed.
ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met shure's, maar ik neem aan dat je dat duidelijk is.
ik zou idd zoals hierboven gezegd wordt w8en tot ze echt dood zijn en dan weer goeie kopen. ik ben altijd voorstander om iets anders te proberen dus misschien n setje ultimate ears?
Ik denk dat ik gewoon een goedkoop setje neem, later koop ik wel weer Shure's.UMD schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:58:
[...]
ik heb sennheiser cx300 en sony mdr-ex71.
ik raad je de cx300's aan. ze zijn prima. vooral voor de prijs. ik vind t geluid echt goed.
ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met shure's, maar ik neem aan dat je dat duidelijk is.
ik zou idd zoals hierboven gezegd wordt w8en tot ze echt dood zijn en dan weer goeie kopen. ik ben altijd voorstander om iets anders te proberen dus misschien n setje ultimate ears?
De nieuwe Shures(Shure E500-PTH) vind ik wel wat, maar die koop ik pas over 1 jaar ofsow
Maarja nog even een vraag voor UMD, zijn ze stevig/degelijk/sterk?!
zoals ik al zei heb ik de mdr-ex71 en dr cx300. de mdr-ex71 heeft een dunne draad. deze is vrij fragiel. de bescherming op de drivers zelf is n beetje slordig afgewerkt. de cx300 heeft een lichte draad, degelijk van kwaliteit. goeie afwerking (met ijzer look voor de drivertjes). ik vind de cx300's gewoon een stuk beter op alle punten dan de mdr-ex71. kwaliteit van geluid, draad en materialen zijn allemaal prima in orde. ze zitten absoluut comfortabel en zijn superlicht. lichter dan de mdr-ex71'sFrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:59:
[...]
Ik denk dat ik gewoon een goedkoop setje neem, later koop ik wel weer Shure's.
De nieuwe Shures(Shure E500-PTH) vind ik wel wat, maar die koop ik pas over 1 jaar ofsow![]()
Maarja nog even een vraag voor UMD, zijn ze stevig/degelijk/sterk?!
ik raad je, als je rond de 50 € wil zitten, de cx300 aan. ze zijn gewoon degelijk en sterk. je moet er natuurlijk geen gekke dingen mee gaan doen maar voor alledaags gebruik zijn ze van prima kwaliteit.
maar je kunt natuurlijk ook verder kijken.
greetz
[ Voor 6% gewijzigd door UMD op 16-08-2006 21:31 ]
Als je die E4c's toch niet gebruikt, en het enige mankement zijn die haarscheurtjes aan de onderkant, dan wil ik ze wel van je kopen. Mail me eens (adres in profiel). Dan heb je je nieuwe dopjes praktisch voor niets.FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:59:
Ik denk dat ik gewoon een goedkoop setje neem, later koop ik wel weer Shure's.
De Sharps hebben een korte draad (en lange er extra bij geleverd).Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:50:
Zijn er goede oordopjes met verkorte draad? Ik kom nu uit op de MDR-EX90SL, maar ik zit nog heel erg te twijfelen vanwege het lekken van geluid en de prijs.
Hiervoor heb ik de EX71 gehad en deze is kapot gegaan door draadbreuk. Ik zoek eigenlijk iets zoals de CX300 of in de richting daarvan (prijs/kwaliteit), maar dan met verkorte draad, waar een afstandbediening tussen kan.
Let wel op dat deze een "4 polige" stekker heeft...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
offtopic: Sorry, ze zijn echt Níét te koop. (zie: FrenkyFal7 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8")grun schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:03:
[...]
Als je die E4c's toch niet gebruikt, en het enige mankement zijn die haarscheurtjes aan de onderkant, dan wil ik ze wel van je kopen. Mail me eens (adres in profiel). Dan heb je je nieuwe dopjes praktisch voor niets.
Ik ga ze minder gebruiken, maar ik laat ze niet verstoffen
Ik gebruikte mijn Shure's overal(op de fiets, lopend, etc.), nu ga ik ze dus alleen op plaatsen gebruiken waar ik ze rustig kan gebruiken.
Die andere doppen ga ik dus overal gebruiken, daarom moeten ze sterk zijn!
ik heb een sony nw-a1200 DAP en heb daar sennheiser cx300 IEM's bij.
deze hebben een geweldig gedetailleerd en duidelijk geluid. maar erg direct.
ik had nu 2 vraagjes: ik wil ook van een iets meer ruimtelijker geluid kunnen genieten, maar wel even gedetailleerd en helder. dus stevige bas, heldere hoge tonen etc. maar dan allemaal net wat 'ruimtelijker'. heeft iemand een tip voor me? wat is bijv het verschil onderling tussen de sennheiser px100/px200/pmx100/pmx200?
wat is het verschil tussen de cx300 en de shure ec2? maakt dat veel verschil?
thx !
greetz
Als je iets in die prijsklasse wilt zorg dan dat je die te pakken kan krijgen via eBay, Head-fi of één of andere webshop. Die zijn echt heel erg goed. Het zijn hele comfortabele clip-ons, ze zijn namelijk heel licht. Het is namelijk alleen de driver, met haakje en een groot kussentje. Je moet overigens niet gaan voor de KSC50/55. Ik heb ze allebei, en ondanks dat ze heel erg op elkaar lijken (qua driver), is de KSC35 echt véél beter...
Ze zijn zelfs zo goed, dat ik sinds ik m'n Shures (E4) heb verkocht eigenlijk niet eens naar terug verlang. Tuurlijk zijn ze niet echt vergelijkbaar. Het hoog van de Shures is veel beter en het laag is veel strakker. Maar de KSC35 klinken gewoon zó lekker... Al komen de E500's er echt wel! Maar dat wordt wel nog even sparen

Mooie grado's zie ik overigens ook wel zitten
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 18-08-2006 18:27 ]
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SHUREE2 / http://www.mp3shop.nl/product/20162/shure-e2g.html
Alleen.. zijn ze ergens (in nederland!) goedkoper te krijgen? En hoe is de garantie van Shure, als bijv. een kabeltje uit mocht scheuren?
-edit- damn, op eBay kosten ze in totaal 66 euro, en sleeves 11,50. Dat tegenover 89 / 23

[ Voor 43% gewijzigd door BHQ op 18-08-2006 21:15 ]

[ Voor 91% gewijzigd door Satch op 18-08-2006 21:56 ]
Sinds enige tijd gebruik ik de Shure E4c i.c.m. de bijgeleverde foamies. Na een keer of 3 in de wasmachine worden ze echter wat stugger en minder comfortabel. De geluidskwaliteit gaat voor mijn idee ook achteruit. Al met al zijn ze aan vervanging toe.
In de openingspost staat bij de sectie 'In-ear dopjes' bij de foamies het volgende:
Nu heb ik even gezocht, maar ik kan zogauw even geen beschrijving vinden van een manier om die dingen zelf te maken. Kan iemand mij helpen aan een beschrijving of een link?Tot slot zijn er de foamies. Vrijwel iedereen is positief over foamies. Ze zijn er in veel verschillende kleuren en maten, je kunt ze zelf zelfs maken
Alvast dank!
Yapser schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:40:
Zoals Metal zegt (en ik 'm eerst verteld heb) kan je op eBay kijken voor cheape foamies
[ Voor 11% gewijzigd door Gideon op 18-08-2006 23:02 . Reden: laat maar, heb al wat gevonden. ]
Beste man de pmx100 is een hoofdtelefoon en laat ik die ook nog eens toevallig hebben !!UMD schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:17:
mensen,
ik heb een sony nw-a1200 DAP en heb daar sennheiser cx300 IEM's bij.
deze hebben een geweldig gedetailleerd en duidelijk geluid. maar erg direct.
ik had nu 2 vraagjes: ik wil ook van een iets meer ruimtelijker geluid kunnen genieten, maar wel even gedetailleerd en helder. dus stevige bas, heldere hoge tonen etc. maar dan allemaal net wat 'ruimtelijker'. heeft iemand een tip voor me? wat is bijv het verschil onderling tussen de sennheiser px100/px200/pmx100/pmx200?
wat is het verschil tussen de cx300 en de shure ec2? maakt dat veel verschil?
thx !
greetz
Het geluid lijkt imho in het begin vooral teveel bass te hebben, maar na een weekje of 2/3 komt er echt heel goed ruimtelijk helder geluid uit
Schrok laatst zelfs doordat ik dacht dat iemand iets in mijn oor fluisterde terwijl ik half in slaap viel op weg naar huis en op de metro wachtend
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat info erover:
De Sennheiser Style LX 90 is een stijlvolle en innovatieve verschijning. De hoofdtelefoon bestaat uit een ultralichte en flexibele constructie waarmee u verzekerd bent van een comfortabele en stevige fit. De oordopjes zijn gemaakt van hoge kwaliteit materialen waarmee het unieke design benadrukt wordt. Het speciale 'damping' systeem verzekert u van een gedetailleerde geluidsreproductie.
Een beschermtasje wordt standaard meegeleverd.
Specificaties
Jack plug: 3,5 mm stereo
Nominal impedance: 64 Ohm
Gewicht: 15 g
Transducer principle: dynamisch
Ear coupling: in-ear
Lengte kabel: 1,2 m
Frequency response: 19.....22000 Hz
Sound pressure level: 116 dB
THD, total harmonic distortion: <0,1 %
Garantie: 2 jaar

Iemand hier dus die ervaring heeft met die Sennheiser Style LX 90 oordopjes?
de 100's zijn 'open-air' en de 200's niet.
wat is precies het verschil in geluid?
maar voor de 'ruimtelijkheid' van het geluid maakt dit niks uit dus?Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:34:
Omgevingsgeluid wordt gefilterd bij gesloten, en bij open niet.
en qua geluidskwaliteit.. zit er dan verschil tussen de pmx100 en pmx200 ??
[ Voor 13% gewijzigd door UMD op 20-08-2006 13:11 ]
I. niet al het omgevingsgeluid wegfilteren, maar...
II. ...desondanks de muziek nog enigszins hoorbaar overbrengen (niet teveel toonhoogtes weglekken, niet teveel windgeruis)
III. goed blijven zitten
IV. ook te gebruiken zijn met helm
Ben erg benieuwd naar andere ervaringen en tips.
Het geluid is zekers goed, maar goede bass heb je alleen via de juiste sleeves. Ik merk dat alleen de Mediums een zeer goede bass hebben, daarintegen de smalls beduidend minder. Wel vindt ik de smalls beter zitten, daar de mediums een drukkend gevoel geven (vacuüm).
Toch eens kijken voor een ander paar foams of iets dergelijks, aangezien ik nu moet kiezen tussen comfort of stevig (zwaarder) geluid
bovenal toch uitermate tevreden over de Sennheisertjes...
[ Voor 3% gewijzigd door BNX op 22-08-2006 19:02 ]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Dat is dan ook de essentie van die sleeves: Ze moeten je gehoorgang goed afsluiten, anders houdt het op met de lage tonen.BNX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:02:
Het geluid is zekers goed, maar goede bass heb je alleen via de juiste sleeves. Ik merk dat alleen de Mediums een zeer goede bass hebben, daarintegen de smalls beduidend minder. Wel vindt ik de smalls beter zitten, daar de mediums een drukkend gevoel geven (vacuüm).
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik moet nu eerlijkheidshalve zeggen, dat na een volle 2 uur luisterperiode de druk meevalt,Hillie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:36:
[...]
Dat is dan ook de essentie van die sleeves: Ze moeten je gehoorgang goed afsluiten, anders houdt het op met de lage tonen.
zolang er maar muziek speelt. Alleen bij géén muziek, bijvoor tussen de nummers in voelt
het een klein beetje vreemd...
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Op Head Fi wordt gezegd dat de PX100 (die dezelfde drivers heeft) een geweldig apparaat is, qua geluid, en de PX200 niet. Ik heb zelf de laatste, en ben er niet al te blij mee. Hij heeft een ontzettend moeilijke 'fit', ik zou aanraden de PX100 te nemen als je oordopjes gewend bent. Dit is een zeer lekkere koptelefoon, ook om op te hebben, en heeft een goed geluid voor zijn prijs.UMD schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:22:
maar wat is het verschil dan tussen bijv: de sennheiser pmx100/px100 en de pmx200/px200?
de 100's zijn 'open-air' en de 200's niet.
wat is precies het verschil in geluid?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
ik hoop t want ik zit echt met n dillemma.. ondanks mij de px100's al zijn aangeraden.
ik wil gewoon graag weten waar ik mijn geld aan uit geef.
thx alvast!
greetz
Ja, ik vind het een verschil van dag en nacht, en dan ging ik nog maar van de ex71 naar de shure e2c. De e3c schijnt nog weer beter te zijn.Recoil schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:09:
Ik heb nu sony EX71sl doppen en ben hier tevreden over maar wil toch een stapje verder. Eigenlijk lijken de Shure E3's wel wat maar de een zegt dat de basweergave slecht is en de ander zegt weer dat na enkele dagen inspelen de basweergave dik in orde is. Nu luister ik voornamelijk pop/rock en jazz, zou het in vergelijking met wat ik nu heb niet sowieso een verademing zijn?
Hier waarschijnlijk iemand, aangezien dit topic over oordopjes gaat. Ik verwijs je graag door naar Wat zijn goede headphones? deel 1...UMD schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:16:
heeft iemand hier ervaring met de sennheiser pmx100/pmx200?
ik hoop t want ik zit echt met n dillemma.. ondanks mij de px100's al zijn aangeraden.
ik wil gewoon graag weten waar ik mijn geld aan uit geef.
thx alvast!
greetz
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Dan snap ik niet wat zoveel mensen tegen de basweergave van de e2/3c hebben?! Ik bedoel, we weten beide dat de ex71 echt een overkill bas heeft en als je dat dan bij een e2c al niet mist...grun schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:45:
[...]
Ja, ik vind het een verschil van dag en nacht, en dan ging ik nog maar van de ex71 naar de shure e2c. De e3c schijnt nog weer beter te zijn.
In het begin is het even zoeken naar de juiste sleeves en de manier van in doen. Zolang je daar nog naar zoekt is de basweergave idd niet goed. Maar als je eenmaal de juiste sleeves gevonden hebt, en de dopjes lekker zijn ingespeeld dan weet je niet wat je hoort.Recoil schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:24:
Dan snap ik niet wat zoveel mensen tegen de basweergave van de e2/3c hebben?! Ik bedoel, we weten beide dat de ex71 echt een overkill bas heeft en als je dat dan bij een e2c al niet mist...
Verwijderd
Heb hem daar vorige week besteld. Kwam een dag later gewoon in de brievenbus.MPmad schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:26:
Ik zag net de EP-630 voor €29 bij MP3shop.nl. Inclusief verzending, dus best goed geprijsd.
Het zijn mijn eerste in-ears, vind ze echt prachtig geluid geven! Ik kreeg ze meteen goed in, heb ze 24 uur in laten spelen op radioruis, en wende ook snel aan de druk op mijn oren!
Ik heb er ook al mee gefietst en vond het met het gesuis van de wind eigenlijk nogal meevallen. Wel is het een beetje onveilig maar de route naar mijn school is voor het grootste deel een lang recht fietspad.
Bijvoorbeeld heb ik toenet NFS MW gespeeld met de doppen in, bass beetje harder gezet in de geluidsinstellingen. WAT EEN GELUID!. Dit is echt aan te raden. Veel beter dan die logitech of creative speakertjes van 300 euro. Dat klinkt allemaal zoooo plastic. (blikkerig)
Dat is nou net de reden waarom Shure de G-series heeft geïntroduceerd.SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 02:20:
Ik raad iedereen aan om de sennheiser cx300 ook te gebruiken in games. Het geluid is echt waanzinnig goed! Het komt zelfs in de buurt van m'n 1000 euro surround set. (naja.... Je snapt t wel)
Bijvoorbeeld heb ik toenet NFS MW gespeeld met de doppen in, bass beetje harder gezet in de geluidsinstellingen. WAT EEN GELUID!. Dit is echt aan te raden. Veel beter dan die logitech of creative speakertjes van 300 euro. Dat klinkt allemaal zoooo plastic. (blikkerig)
Ik heb zelf gewoon de Shure E4c(zelfde als Shure E4g), gebruik ze voor Hitman en natuurlijk voor mijn iriver, maar echt lekker geluid, zoals je zelf al zegt. En veel beter dan mijn speakerboxen(€10,- of minder), en dan ben ik héél bescheiden!
[ Voor 1% gewijzigd door FrenkyFal7 op 25-08-2006 14:43 . Reden: ...speaker ]
k heb deze voor 50€ gekocht, helemaal onder rembours (wat erg prijzig is) en al....
de sony MDR-EX71's die k eerst had kosten nog steeds gemm 50 - 55€.. sony moest zich es gaan schamen......:o
bedankt dus TS en anderen!
Simplicity is de bom...
Op het oor: Sennheiser PX 100
In het oor: Sony MDR-ED21LP
... gecensureerd ...
ik zou voor in-ear echt wel voor de sennheiser cx300 gaan. als ze dan met t argument 'prijs' komen op zn minst voor de sony mdr-ex51lp, maar niet deze... das echt niks vergeleken met de voorgaande modellen...
koptelefoons zijn voor het zelfde geld bekant altijd wel beter dan speakers, of je nu IEM's met pc speakers of K1000's met 1000,- euro kostende speakers vergelijkt.FrenkyFal7 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:41:
[...]
Dat is nou net de reden waarom Shure de G-series heeft geïntroduceerd.
Ik heb zelf gewoon de Shure E4c(zelfde als Shure E4g), gebruik ze voor Hitman en natuurlijk voor mijn iriver, maar echt lekker geluid, zoals je zelf al zegt. En veel beter dan mijn speakerboxen(€10,- of minder), en dan ben ik héél bescheiden!
Nadeel is in sommige gevallen dat je met een koptelefoon de enige bent die er van kan genieten. Wat ook juist een voordeel is in andere gevallen.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Ik heb 3/4 jaar gedaan met mijn MD33's en nou hoor ik nog maar heel zacht tot geen geluid uit het ene oordopje komen. Een vriend van me heeft al 3x nieuwe EP630's gehad vanwege hetzelfde probleem.
Ik heb het topic een beetje doorgeneusd, klopt het dat de CX300's nu de betere keus zijn? In de startpost zie ik ook nog de EP635's staan maar dat zijn zeker gewoon EP630 met een ander kleurtje?
Als er heel zacht geluid uit komt of je merkt dat het geluid slechter wordt, haal dan de sleeve er eens af, en dep eens een paar keer met een wattenstaafje met glassex (of alcohol oid, geeen wasbenzine). Grote kans dat er een hele berg oorsmeer uit komt zettenrobvleeuwen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:
Mensen ik heb nieuwe oordopjes nodig.
Ik heb 3/4 jaar gedaan met mijn MD33's en nou hoor ik nog maar heel zacht tot geen geluid uit het ene oordopje komen. Een vriend van me heeft al 3x nieuwe EP630's gehad vanwege hetzelfde probleem.
Ik heb het topic een beetje doorgeneusd, klopt het dat de CX300's nu de betere keus zijn? In de startpost zie ik ook nog de EP635's staan maar dat zijn zeker gewoon EP630 met een ander kleurtje?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.robvleeuwen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:
Mensen ik heb nieuwe oordopjes nodig.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
Hopelijk werkt dit voor je.
(Staat ook in de SP)
BTW link in SP klopt niet en linkt door naar verkeerde topic. Dit is de goede.
http://gathering.tweakers...message/26020926#26020926
[ Voor 6% gewijzigd door OmniNaut op 27-08-2006 19:34 ]

Mijn Shure E3c's zijn kaduuk, maar die worden as we speak (nouja, zal wel morgen worden
De Shure E2c's van mijn broertje hebben draadbreuk, iemand enig idee wat het kost om dat te laten vervangen? Anders vraag ik het morgen even aan de TMaudio knakkers
thanks! dat werkt!OmniNaut schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:26:
[...]
Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
(Staat ook in de SP)
Bij bol.com zijn ze €24,95 (ex. verzendk. (als die er zijnMPmad schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:26:
Ik zag net de EP-630 voor €29 bij MP3shop.nl. Inclusief verzending, dus best goed geprijsd.

http://www.nl.bol.com/is-...&submit.y=0&submit=search
[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 29-08-2006 17:33 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik twijfel dus tussen de cx300 en ep630, maar kan iemand me vertellen wat het grote verschil is tussen deze 2 (behalve de 20 euro prijsverschil
een L plug voor de CX en een rechte voor de EPterb schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:52:
Ik wil ook graag in-ears. Maar ik twijfel toch behoorlijk. De shure e2c's zijn toch al een beetje afgevallen, omdat ik 80 euro toch wel veel vind. Dadelijk bevalt het niet.
Ik twijfel dus tussen de cx300 en ep630, maar kan iemand me vertellen wat het grote verschil is tussen deze 2 (behalve de 20 euro prijsverschil)
Op de L plug en merkje na exact hetzelfde.terb schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:55:
Echt waar? Betaal je daar 20 euro voor? Dan ga ik denk ik voor de ep630. Er is qua kwaliteit geen verschil?
Wat is eigenlijk het voordeel van een L plug?
edit: Ik zie dat het verschil ook in de draad zit (ongelijke draad tegenover Y draad)
[ Voor 20% gewijzigd door terb op 30-08-2006 18:04 ]
Ander voordeel van een L plug is dat hij er iets minder snel uitschiet als er aan het snoer getrokken wordt
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Een h10 heeft de aansluiting aan de korte kant en is breed genoeg, dus maakt het niet echt veel uit. Persoonlijk zou ik dan voor een L vormige plug gaan, dan is de kans groter dat je er in de toekomst nog blij mee bent; en het snoertje schiet iets minder snel los
In de startpost staan bijvoorbeeld voorbeelden van dopjes met een impedantie van zowel 30 als 16 Ohm. Die laatsten trekken twee keer zoveel stroom uit je mp3 speler als de eersten. Kan de speler dat eigenlijk wel? Om marketingtechnische redenen zou de fabrikant van de speler dat ding best zo gemaakt kunnen hebben dat de stroom enigszins beperkt wordt (de spanning wordt vrijwel altijd wel gehaald), zodat er nog een acceptabele accuduur overblijft. Vervolgens klinkt het geluid minder vol dan je zou mogen verwachten, simpelweg omdat de dopjes te weinig stroom krijgen.
Als je dan toch dure dopjes koopt, kijk dan ook eens naar een hoofdtelefoon versterker. Die dingen zijn kleiner dan een pakje sigaretten en je haalt dan pas echt alles uit je dopjes.
Goeie vraag. Eerlijk gezegd kende ik tot voor kort die dingen ook niet totdat iemand me erop wees. Even via Google zoeken naar headphone amplifier zou wel wat moeten opleveren denk ik. De mijne komt hier vandaan: http://www.electric-avenues.com. Ik ben er redelijk tevreden mee, het geluid klinkt inderdaad iets voller.HenkieGeertstra schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:13:
Waar zou je zo'n versterkertje kunnen halen? en welke hebben dan de voorkeur? Ik heb hier wel al meer over gelezen maar ik heb nooit een shop kunnen vinden waar ik ze ook werkelijk kon bestellen.
Even een reactie, ik heb zelf een logitech Z5500 speakerset en ook de sennheiser CX300 oordopjes en ik kan je vertellen dat de oordopjes echt niet beter klinken dan mn speakerset. Ze klinken beide evengoed, super dus! Maar sowieso ik denk dat je speakers niet moet gaan vergelijken met oordopjes... De oordopjes klinken wel stukken beter als ik hem via de headphone uitgang van de decoder van de Z5500 (digitaal aangesloten op mn moederbord) aansluit dan via de uitgang op mn moederbord (maar dit komt ook omdat ik een moederbord heb met de fameuze Soundstorm;) )SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 02:20:
Ik raad iedereen aan om de sennheiser cx300 ook te gebruiken in games. Het geluid is echt waanzinnig goed! Het komt zelfs in de buurt van m'n 1000 euro surround set. (naja.... Je snapt t wel)
Verwijderd
Tot nu toe deed ik het met de HS-8 dopjes van Nokia ('sports', die gaan met zo'n beugeltje over je oren heen). Maar naast dat de geluidskwaliteit ronduit bagger is, is het rechter dopje nu ook nog eens kapot.
Ik heb vreemde oren, waardoor een 'standaard' oordopje er gewoon uit valt (één van de bobbeltjes in je oor waar je het dopje achter schuift, staat bij mij naar buiten, en biedt dus geen ondersteuning aan het dopje. - Ben je d'r nog?
Zijn in-ear dopjes hier perfect voor?
De Creative EP-630 dopjes lijken me zeer geschikt, en in de openingspost zie ik dat er een snoer van 0,65 + 1m bij zit, dus een kort stuk met de oordopjes + een lang verlengsnoer. Op internet kan ik dit echter nergens weervinden...
Ik wil namelijk dopjes met een kort snoer, omdat mijn gemodde headset ookal een vrij lang snoer heeft.
Alvast bedankt voor de reacties!
De snoerlengte van de EP-630 zoals die in de oppenigspost stond, was fout. Dat zijn namelijk nog de gegevens van de Sharp MD33s. De lengte van de graad van de Creatives is ongeveer 1,2 meter, zoals dat nu ook in de openingspost staat...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik heb de aansluiting van mn Samsung D500 ook omgemod naar een 3,5 aansluiting.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:10:
De Creative EP-630 dopjes lijken me zeer geschikt, en in de openingspost zie ik dat er een snoer van 0,65 + 1m bij zit, dus een kort stuk met de oordopjes + een lang verlengsnoer. Op internet kan ik dit echter nergens weervinden...
Ik wil namelijk dopjes met een kort snoer, omdat mijn gemodde headset ookal een vrij lang snoer heeft.
Alvast bedankt voor de reacties!
De creative EP-635 heeft wel een kort snoertje...technisch gelijk aan de EP-630 alleen speciaal gemaakt om een mp3 speler als "ketting" te dragen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Daarbij komt ook nog dat deze bij het Zen Vision M Accesoire pakket zit (59 euro voor de EP-630,screen protector,sillicon case,tv kable,net adapter).
Het enige wat ik nog mis is dan zon earbuddy.Maar ik vind deze van mp3shop.nl wel erg duur voor 25 euro.
Zijn er meer mensen die deze mening delen?
heeft iemand een alternatief?
OmniNaut schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:26:
[...]
Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
(Staat ook in de SP)
Ik moest het dus echt keihard doen voor m'n rechterdopje het weer deed. Echte superbedankt voor de tip! Ik dacht serieus dat het dopje dood was!eamelink schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:03:
Ik zou dat toch eerst enigszins beschaafd proberen voordat je het 'keihard' doet
[...]

Tesla Model Y RWD (2024)
edit: nevermind, heb ipv oordopjes de Sennheiser HD201 koptelefoon gehaald

[ Voor 12% gewijzigd door heracles op 01-09-2006 14:27 ]
Zie je mailboxEwald ! schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 01:27:
Iemand nog Medium sleves voor CX300 over? Anyone?
Heb vandaag de vervangers voor mijn Sony EX71 ontvangen, de CX300. In eerste instantie vond ik de Sony's geweldig, totdat ik een Sony-Ericcson telefoon kocht en de daarbij meegeleverde dopjes ging gebruiken. Deze waren vele malen beter dan mijn EX71 (hoewel uiterlijk gelijk). Bass was beter te horen, en dat was het eigenlijk
Heeft me dus niks gekost, en ik ben er helemaal weg van. De CX300 klinkt niet alleen veeeel beter in het laag, het hoog klinkt tevens een stuk beter. Ik vond de MX400 van Sennheiser altijd al ebter in het hoog dan mijn Sony's, alleen het draagcomfort was zo laag. En nu heb ik eigenlijk het beste van 2 werelden, Sennheiser geluidskwaliteit en in-ear. Superdopjes.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Ik ben tussen deze aan het twijfelen:
http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/creative/ep630/
of deze wel bijna 20 euro duurder
http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/sennheiser/cx_300/
Of de sony ericsson (weet niet of jullei daar iets van weten
http://www.nl.bol.com/is-...0004099814&Section=PHONES
Hopelyk kunnen jullie me helpen.Ik weet niet of ik dan nog radio kan luisteren met zo'n verloopstekkertje weet iemand dat toevallig?
Welkom hier op het forumVerwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:09:
hallo,ik ben nieuw op dit forum.Sorry als deze vraag verkeerd gesteld is .Maar volg dit al langer.Ik heb dus een Sony ericsson k800i en ik wil er graag een verloopstekker erby kopen.IK wou eerst het standaard oordtelefoon van de walkman kopen.Maar ik denk dat dat toch niet zo'n goede kwaliteit heeft
of deze wel bijna 20 euro duurder![]()
Of de sony ericsson (weet niet of jullei daar iets van weten)
Hopelyk kunnen jullie me helpen.Ik weet niet of ik dan nog radio kan luisteren met zo'n verloopstekkertje weet iemand dat toevallig?
Heb helaas voor je geen ervaring met de genoemde modellen, maar om je wat meer informatie te geven:
Dit heb ik gehaald uit de startpost van dit topicBegin dit jaar heeft Sennheiser de CX300 geïntroduceerd. Het uiterlijk ervan is gelijk aan dat van de Sharp MD33s en de Creative EP-630. Hoewel het nog niet met zekerheid te zeggen is, lijkt het er echter op dat de CX300 en de EP-630 niet gelijk zijn. De Sennheiser IE4 is er wel gelijk aan, maar die is nooit populair geweest omdat hij slecht te verkrijgen was.
Het verschil lijkt echter wel in het voordeel van de CX300 te zijn. Ze gaan in ieder geval harder dan de EP-630, wat erop duid dat ze makkelijker aan te sturen zijn. Verder zou klinken ze helderder en transparanter. Ook in het laag is wat veranderd. Men noemt het gedefinieerder en dieper. Dit maakt ze volgens sommigen zelfs beter dan de Shure E2. Wel is zeker dat het draad anders is. Er zit een L-vormige plug aan en het draad is J-vormig (leg je door je nek).
De laatste die je noemt zijn toch volgens mij standaard oordopjes van Sony-Ericson ? Iig wel van de walkman versies volgens mij. Dan ben je denk ik toch beter af met de CX300.
Dat de CX300 20 euro duurder is dan de EP630 lijkt misschien veel, maar als je gaat kijken naar hoeveel en hoelang je ze gebruikt, en dat in verhouding zet met de (meer)prijs, valt dat volgens mij nog wel mee
En met je laatste vraag kan ik je ook helpen, dat is namelijk te lezen vanaf hier: klik
Verwijderd
Hmm, volgens mij is het net andersom en vraagt 30 Ohm meer vermogen omdat dat meer weerstand biedt dan 16 Ohm (correct me if I'm wrong). Daarom pleit ik ook altijd voor een mp3 speler met een zo hoog mogelijk uitgangsvermogen zoals bij iAudio en de Meizu M6 speler.grun schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:02:In de startpost staan bijvoorbeeld voorbeelden van dopjes met een impedantie van zowel 30 als 16 Ohm. Die laatsten trekken twee keer zoveel stroom uit je mp3 speler als de eersten.
Koop liever een speler met een fatsoenlijk uitgangsvermogen (dus geen iPod) zoals de 2x18 mW van de Meizu M6 of de respectabele 2x30 mW van de iAudio U3. Jammer dat er daar geen 4GB uitvoering van bestaat, anders had ik die al lang gekocht. Nu zit ik te denken aan de 4GB Meizu M6 miniplayer. Met losse versterkers gaan kloten lijkt mij in iedergeval zeer onpraktisch met een portable device.Als je dan toch dure dopjes koopt, kijk dan ook eens naar een hoofdtelefoon versterker. Die dingen zijn kleiner dan een pakje sigaretten en je haalt dan pas echt alles uit je dopjes.
Dat er betere spelers dan een iPod zijn ben ik wel met je eens, daarom heb ik ook een iAudio M5L.JazzySOB schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:41:
Koop liever een speler met een fatsoenlijk uitgangsvermogen (dus geen iPod) zoals de 2x18 mW van de Meizu M6 of de respectabele 2x30 mW van de iAudio U3. Jammer dat er daar geen 4GB uitvoering van bestaat, anders had ik die al lang gekocht. Nu zit ik te denken aan de 4GB Meizu M6 miniplayer. Met losse versterkers gaan kloten lijkt mij in iedergeval zeer onpraktisch met een portable device.
Mijn punt was eigenlijk meer dat in de zoektocht naar de beste dopjes ook zeker het vermogen van de speler meegenomen dient te worden, daarover lees ik hier zelden iets. Als de geluidskwaliteit tegenvalt hoeft dat niet altijd uitsluitend aan de dopjes te liggen, dat wil ik er maar mee zeggen.
Uiteraard kan een losse extra versterker bezwaarlijk zijn om mee te nemen, hoewel zo'n ding erg klein is. Thuis gebruik ik de versterker echter altijd en kan toch wel verschil horen, in de zin dat het met versterker (nog) beter klinkt. Met beter bedoel ik niet harder natuurlijk, maar het geluid is net iets voller.
Compleet verkeerde plek, maar ik heb een headroom airhead over, werkt op 4 batterijen en is speciaal gemaakt om hoog -ohmige koptelefoons aan te sturen vanaf een portable device. Als iemand interesse heeft l punt immink at casema punt nlHenkieGeertstra schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:13:
Waar zou je zo'n versterkertje kunnen halen? en welke hebben dan de voorkeur? Ik heb hier wel al meer over gelezen maar ik heb nooit een shop kunnen vinden waar ik ze ook werkelijk kon bestellen.
Een AKG K340 (=2x 400ohm) kan ik met mn X5 niet aansturen hoor; niet dat je met een K340 over straat gaat lopen, maar tochJazzySOB schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:41:
[...]
Koop liever een speler met een fatsoenlijk uitgangsvermogen (dus geen iPod) zoals de 2x18 mW van de Meizu M6 of de respectabele 2x30 mW van de iAudio U3. Jammer dat er daar geen 4GB uitvoering van bestaat, anders had ik die al lang gekocht. Nu zit ik te denken aan de 4GB Meizu M6 miniplayer. Met losse versterkers gaan kloten lijkt mij in iedergeval zeer onpraktisch met een portable device.
Verwijderd

ja volgens mij zijn ze nagenoeg het zelfde hoor.. mensen die de cx-300 hebben zeggen gewoon vaak dat ze beter zijn omdat ze trots op hun aankoop zijn, sennheiser een populair(der) merk is voor oordopjes en omdat je er wat meer voor betaalt.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:15:
Wie kan me de verschillen van de sennheiser cx-300of/en de creative ep-630 vertellen en eventuele gebruikerservaringen.Er zit 15 euro verschil in dopjes wat precies op elkaar lijken![]()
Ik denk dat die 15 euro extra het niet 100% waard is maar kan nog niet echt oordelen omdat ik ze allebei nog niet heb getest.
Welkom hier.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:09:
hallo,ik ben nieuw op dit forum.Sorry als deze vraag verkeerd gesteld is .Maar volg dit al langer.Ik heb dus een Sony ericsson k800i en ik wil er graag een verloopstekker erby kopen.IK wou eerst het standaard oordtelefoon van de walkman kopen.Maar ik denk dat dat toch niet zo'n goede kwaliteit heeft
of deze wel bijna 20 euro duurder![]()
Of de sony ericsson (weet niet of jullei daar iets van weten)
Toevallig heb ik alle 3 de modellen waar je het over hebt. De onderste zijn de standaard dopjes die bij de W800 geleverd worden, deze geven goed geluid maar de CX300 of de EP-630 geven naar mijn mening beter geluid en ze zitten comfortabeler doordat ze net iets kleiner zijn.
Maar voor je telefoon raad ik toch de EP-635 aan, aangezien deze een korte draad hebben en aangezien je GEEN normale 3,5mm uitgang hebt op je telefoon moet je de bijgeleverde aansluiting gebruiken.
En ja je kan radio luisteren omdat je de bijgeleverde aansluiting moet gebruiken dus het maakt niet uit welke dopjes je gebruikt.
Hoop dat het duidelijk is genoeg omschreven is anders hoor ik het wel.
Ik zou gewoon voor de optie van Sony Ericsson gaan, de HPM-70. Ik heb hem zelf ook voor mijn K750 en ik mag er graag naar luisteren. Ik vind het geluid niet onderdoen voor mijn iAudio M3L met CX300. Bovendien heb je dan meteen een fatsoenlijke converter (ik in ieder geval een verloopstukje van eBay dat na 2 dagen in tweeen brak) en hij is volgens mij ook goedkoper te krijgen dan de EP-630, maar dan moet je hem niet bij Bol kopen.
Verwijderd
welke is dan de beste?
Dit topic is gesloten.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.