Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.780 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nyana schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:20:
[...]

Ik heb de EP630's gehad. Die waren best goed. Toch zou ik voor de CX300 gaan. Die hebben toch een beter geluid volgens de verschillende reviews en reacties.
Ik ben ook op zoek naar nieuwe oordopjes (ik heb al een goede koptelefoon maar ik draag graag hoeden en daarbij is dat onmogelijk :P ) en de CX300 lijkt mij ook wel een goede keus.

Weet iemand of ze deze bij de Mediamarkt (Amsterdam of Utrecht) verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Gisteren Sennheiser CX300's besteld bij bol.com, vandaag in huis... zelfs niet ingespeeld klinken ze geweldig! Bass is vol en goed, hoge tonen zijn gebalanceerd... ben benieuwd hoe ze t doen na een uurtje of 9 roze ruis :)

Ik heb HoppyF's pink noise bestand naar een LAME mp3 omgezet, voor de mensen die m nodig hebben: http://www.zoja.nl/Pinknoise.mp3

;)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:18:
[...]

Ik ben ook op zoek naar nieuwe oordopjes (ik heb al een goede koptelefoon maar ik draag graag hoeden en daarbij is dat onmogelijk :P ) en de CX300 lijkt mij ook wel een goede keus.

Weet iemand of ze deze bij de Mediamarkt (Amsterdam of Utrecht) verkopen?
Als ik me goed herinner verkopen ze de CX300 zowieso niet in Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:24:
[...]

Laat ik nou morgen precies in Utrecht zijn :+
Nouja ik ga toch maar even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat ik wel jammer vind van de CX300 dat je er niet eens een opbergdoosje/zakje bij krijgt ofzo. Hoe bergen jullie de oordopjes op? Of stop je ze gewoon in je jaszak? (worden ze wel stoffig van vind ik).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:24:
[...]

Ja hoor verkopen ze er wel. Ben er maandag nog geweest en toen heb ik ze zien hangen. Als je binnenkomt in Utrecht dan is het volgens mij het tweede schap aan de linker kant en dan ergens halverwege het schap boven aan O-)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
ik heb de Creative 630 gehaald, 2 maandjes terug, zeer tevreden mee.

maar nu ben ik beide oordopjes/rubbertjes kwijt :( oftewel ze zijn useless.

iemand nog een idee waar ik die kan scoren of iemand bereid te ruilen?

ik heb nog S en L liggen, ongebruikt.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
CX300 wordt wel bij de Mediamarkt in Utrecht verkocht. Maar wel 60 euro :o :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:34:
[...]

Ja hoor verkopen ze er wel. Ben er maandag nog geweest en toen heb ik ze zien hangen. Als je binnenkomt in Utrecht dan is het volgens mij het tweede schap aan de linker kant en dan ergens halverwege het schap boven aan O-)
Oh wacht, ik weet al waarom ik dacht dat ze ze niet verkochten: 9/10 zijn ze uitverkocht wanneer ik daar iets wil hebben :) Zou toen ook wel zo het geval zijn geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:34:
[...]

Helemaal gelijk :P
Ben er vandaag geweest, maar die dingen zijn daar belachelijk duur (60euro) en dat heb ik er dus niet voor over.

edit:

Oh dat wordt boven me ook al genoemd :P

Ook weet ik niet of die inear dingen wel wat voor mij zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 26-01-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
sOid schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Bestel dan via internet relatief goedkoop in ears van bijv Creative. Of misschien nog iets goedkopere sony in ears. Zo ben je niet teveel geld kwijt en kan je zien of in-ears iets voor jou zijn. Ik zou zelf niets anders meer willen omdat dit de enige oordoppen zijn die bij mij goed blijven zitten, en nog goed isoleren, en ook nog eens goede geluidskwaliteit hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:49:
[...]

Bestel dan via internet relatief goedkoop in ears van bijv Creative. Of misschien nog iets goedkopere sony in ears. Zo ben je niet teveel geld kwijt en kan je zien of in-ears iets voor jou zijn. Ik zou zelf niets anders meer willen omdat dit de enige oordoppen zijn die bij mij goed blijven zitten, en nog goed isoleren, en ook nog eens goede geluidskwaliteit hebben.
Ja ik zal me nog eens wat breder gaan oriënteren. Zal jullie misschien nog wel om advies vragen ;)

Bedankt voor je reactie iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de Bose triport in ears?
Ik heb wel de koptelefoon beluisterd en deze heeft veel indruk op me gemaakt.
Ik ben dus benieuwd of de in ears net zo goed klinken als de on ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
sOid schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Helemaal gelijk :P
Ben er vandaag geweest, maar die dingen zijn daar belachelijk duur (60euro) en dat heb ik er dus niet voor over.

edit:

Oh dat wordt boven me ook al genoemd :P

Zo! dat is zeker duur!
En MM maar roepen dat ze zo goed en goedkoop zijn. Niet dus.

Je kunt die CX300 rond de € 40 kopen meer hoeven ze niet te kosten.
De Creative EP-630 rond de € 30.
Als je dus in-ears wilt proberen en er niet te veel voor wilt uitgeven lijkt de EP-630 wel een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Microkid schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:02:
Wat ik wel jammer vind van de CX300 dat je er niet eens een opbergdoosje/zakje bij krijgt ofzo. Hoe bergen jullie de oordopjes op? Of stop je ze gewoon in je jaszak? (worden ze wel stoffig van vind ik).
Ik wind die van m'n EP630's gewoon om m'n G3 heen (Wel netjes plat en niet dat het draadje 'kronkelt').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Waar koop je die v-moda vibes in NL?
Ik heb reviews gelezen en ben geinteresseerd :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een lijst met dealers die ze hebben (nog niks, maar wordt wel een keer geupdate denk ik). Hou die site dus in de gaten. Wil je ze eerder hebben kun je Ebay overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:10:
Heeft er al iemand ervaring met de Bose triport in ears?
Ik heb wel de koptelefoon beluisterd en deze heeft veel indruk op me gemaakt.
Ik ben dus benieuwd of de in ears net zo goed klinken als de on ears.
In ears mag je nooit vergelijken met traditionele koptelefoons. Het zijn twee totaal verschillende producten met een totaal verschillende geluidsweergave en een totaal andere functionaliteit. In ears zijn heel geschikt om in drukke ruimtes te gebruiken vanwege hun uitstekende isolatie, maar halen - de extreem dure versies buiten beschouwing gelaten - nooit dezelfde kwaliteit qua geluidsweergave als een goede koptelefoon. Ivm de Bose producten: hun koptelefoons zijn mijns inziens extreem overprijsd. Ze klinken volgens mijn oren heel onnatuurlijk en hebben een laagweergave dat al de rest verschrikkelijk overstemt. Ze zijn amper vergelijkbaar met wat je bij andere merken voor 1/5de van de prijs kunt verkrijgen. Verassend genoeg - voor mij althans ;) - schijnen de Bose in ears niet slecht te zijn. Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar op tal van internationale fora worden ze als redelijk goed bestempeld. Er zijn er wellicht betere te vinden voor die prijs - o.a. de hoger vernoemde V-moda Vibes - maar de prijs-kwaliteitsverhouding lijkt in ieder geval veel minder rampzalig te zijn dan bij hun andere audio-producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:51:
Verassend genoeg - voor mij althans ;)
Je bent niet de enige kan ik je melden, maargoed.

Die EP630's houden het best lang uit hier tov. vorige earbus :o Setjes MX400's heb ik al genoeg versleten ondertussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:55:
Hier is een lijst met dealers die ze hebben (nog niks, maar wordt wel een keer geupdate denk ik). Hou die site dus in de gaten. Wil je ze eerder hebben kun je Ebay overwegen.
Op Ebay kosten ze rond de $100 incl. verzending, dat is 80 euro.

in NL kosten ze 100 euro, dus op zich geen groot verschil.

Ik heb de NL dealer al gevraagd wanneer hij ze verwacht.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

BTW....de JBL 220 moeten ook erg goed zijn (in dezelfde klasse als de V-Moda Vibe)

Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products/JBLREF220WHT-H.jpg

http://www.jbl.com/home/p...H&ser=HDP&featureid=12404

Korte review: http://www.head-fi.org/fo...=217120&highlight=jbl+220

Korte review: http://www.head-fi.org/fo...=213683&highlight=jbl+220

Vergelijking met de V-Moda: http://www.head-fi.org/fo...=217570&highlight=jbl+220

Voordelen: Ze zijn voor 79 euro (incl. verzending) in NL te koop én overal op voorraad: http://www.pdashop.nl/pro...-reference-220-black.html

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 28-01-2007 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:51:
[...]

In ears mag je nooit vergelijken met traditionele koptelefoons. Het zijn twee totaal verschillende producten met een totaal verschillende geluidsweergave en een totaal andere functionaliteit.
Bedankt voor je commentaar. Ik weet dat oordoppen niet het zelfde zijn als een hoofdtelefoon maar ik vond deze 'on ear' boven verwachting goed klinken. Ik ben en blijf tevreden met mijn Shure Ec4 maar was toch ook nieuwsgierig naar deze Bose in-ear. Ik ben er ook van overtuigd dat iedereen de geluidweergevers voor zichzelf anders ervaard. De Senheisser px100 wordt beter gewaardeerd dan de px200 maar niet door mij. Of dit komt omdat de speler beter past op mijn oren of dat het aan mijn exemplaar ligt weet ik niet maar bij mij klinkt de 200 voller.
Nogmaals bedankt voor je commentaar. Ik ben trouwens ook nooit een Bose-fan geweest daarom was ik nogal onder de indruk van het geluid wat deze gaf maar dat is natuurlijk ook weer persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:56:
Is de Creative's EP-635 (9mm driver) better dan de EP-630 (8mm driver)?

Is de EP-635 gebaseerd op de Foster 443743 en de EP-630 op de Foster 382326?

Toch grappig dat de Fuji Labs FJ-IPOD-E3220, Sennheiser CX 300, Sharp HP-MD33-S en bovenstaande headphones wel erg op elkaar lijken.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Hoe kort is dat kabeltje van de EP-365 eigenlijk?
Ik heb een Creative Zen Sleek Photo, en wil dat ding eigenlijk niet om mijn nek hangen. Maar aan de andere kant wil ik eigenlijk wel een witte oordopjes. En bovendien zijn de ep-365 wel te verkrijgen bij bol.com en de ep-360 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 28 januari 2007 @ 08:47:
BTW....de JBL 220 moeten ook erg goed zijn (in dezelfde klasse als de V-Moda Vibe)

[afbeelding]

http://www.jbl.com/home/p...H&ser=HDP&featureid=12404

Korte review: http://www.head-fi.org/fo...=217120&highlight=jbl+220

Korte review: http://www.head-fi.org/fo...=213683&highlight=jbl+220

Vergelijking met de V-Moda: http://www.head-fi.org/fo...=217570&highlight=jbl+220

Voordelen: Ze zijn voor 79 euro (incl. verzending) in NL te koop én overal op voorraad: http://www.pdashop.nl/pro...-reference-220-black.html
Mooi voor Philips HDD6330, want max input signal is toch 5mW, en dat is de max die de Philips kan leveren. Ook het touwtje is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Woei, volgens mij heb ik een van mn EP630's naar de mallemoere geholpen :{ Uit een budje een krakend geluid wanneer eea. wat harder staat, terwijl de andere daar helemaal geen last van heeft. Is hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
niemand die rubbertjes (size M) over heeft van zijn EP630's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb sinds vandaag Sennheiser CX300 in-ears ter vervanging van de standaard iPod oordopjes (van het nieuwe model) en het valt me op dat de bass zo overheerst. Ik weet dat ze nog moeten inspelen, maar wordt het geluid daardoor ook wat helderder? Dat hoop ik eigenlijk wel, ik ben niet echt een bassliefhebber :/

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24

RnB

Canaria schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:34:
Ik heb sinds vandaag Sennheiser CX300 in-ears ter vervanging van de standaard iPod oordopjes (van het nieuwe model) en het valt me op dat de bass zo overheerst. Ik weet dat ze nog moeten inspelen, maar wordt het geluid daardoor ook wat helderder? Dat hoop ik eigenlijk wel, ik ben niet echt een bassliefhebber :/
Meen je dat nou? Ik heb ook de CX300 én ik houd van bass, maar ik kan nou niet zeggen dat de bass overheerst. Alleen als ik de Megabass functie aanzet op mijn w810i, maar dat is logisch. Op mijn iPod shuffle en op de gewone modes op mijn w810i overheerst de bass helemaal niet, ik hoor meer hoge tonen dan lage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:34:
In-ears hebben over het algemeen een 'dikkere' bass dan 'gewone' dopjes ja. Dat maakt het geluid er normaal gesproken alleen niet minder helder op.. Weet je zeker dat de dopjes goed diep zitten, en er niet half uit hangen?

Verder heb ikzelf altijd de eerste week met dopjes dat ik ze 'ronduit slecht' vind klinken, ookal weet ik dat ze beter zijn. Het is vaak gewoon een kwestie van inspelen, maar ook een beetje zelf wennen eraan. Als het na een week oid nog niet veranderd is, kun je altijd nog wat met de EQ spelen..

Ook is het wel leuk om over twee weken die standaard dingen eens terug te pakken, dan hoor je het verschil pas goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De bass van die dopjes is inderdaad erg aanwezig. Ik ben ook op zoek naar wat neutralere dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mooooody schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:08:
De bass van die dopjes is inderdaad erg aanwezig. Ik ben ook op zoek naar wat neutralere dopjes.
Volgens mij is het andersom. De afwezigheid van bass bij de standaard meegeleverde dopjes valt pas op als je opeens wel bass te horen krijgt met goede dopjes (zoals bv CX300 of nog beter).
Dan lijkt het net alsof de bass overheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Laatst online: 12-09 20:50
Laat ik ook maar eens een keer van me laten horen :). Ik ben al sinds redelijk, lange tijd in het bezit van mijn tweede set Shure E3C. Het eerste setje deed het niet meer, vanwege kabelbreuk en is naar een vriend gegaan.
Ik gebruik de fit kit (nooit geopend) niet, dus ik heb in mijn aanbieding: S,M en L van de doorzichtige dopjes, S,M en L van de zwarte dopjes en 1 maal gele foampjes (dat stokje wil ik zelf houden 8)).
Verder heb ik nog over van mijn eerste fit kit: 3 keer medium en 1 keer large, allemaal zwarte dopjes. Daarnaast nog een keer S,M en L van de doorzichtige dopjes.
Deze zijn gebruikt, enkel voor het passen.
De bovenstaande dopjes gebruik ik niet. Als er geinteresseerden zijn, kan ik die dingen opsturen als het niet te duur wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HoppyF schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:
[...]

Volgens mij is het andersom. De afwezigheid van bass bij de standaard meegeleverde dopjes valt pas op als je opeens wel bass te horen krijgt met goede dopjes (zoals bv CX300 of nog beter).
Oja, het zal best wel meespelen dat mijn standaard iPod oordopjes kwalitatief minder zijn en mede daardoor minder bass weergeven, maar die iPod oordopjes hebben mijn oren nog niet dusdanig verpest dat een bassweergave die 'normaal' is, in mijn oren overheersend klinkt :)
Ik gebruik de bijgeleverde oordopjes namelijk nauwelijks, omdat ik thuis altijd een Sennheiser hoofdtelefoon gebruik en onderweg door de autospeakers luister.
In vergelijking met de hoofdtelefoon vind ik de bass van de in-ears erg aanwezig. Daarnaast klinkt het (nog ?) wat dof, terwijl ik van sprankelend geluid houd.
Nouja ik zal ze nog maar wat uurtjes laten inspelen voordat ik verkeerde conclusies over deze in-ears trek.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Chewy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:47:
Hoe kort is dat kabeltje van de EP-365 eigenlijk?
Ik heb een Creative Zen Sleek Photo, en wil dat ding eigenlijk niet om mijn nek hangen. Maar aan de andere kant wil ik eigenlijk wel een witte oordopjes. En bovendien zijn de ep-365 wel te verkrijgen bij bol.com en de ep-360 niet...
Heeft iemand een antwoord voor mij hierop. Wil namelijk wel binnenkort nieuwe oordopjes aanschaffen. Maar beetje rond de prijs van 30 eurie (excl. verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chewy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:14:
[...]

Heeft iemand een antwoord voor mij hierop. Wil namelijk wel binnenkort nieuwe oordopjes aanschaffen. Maar beetje rond de prijs van 30 eurie (excl. verzendkosten).
Te kort om in je broekzak te doen,

ik heb ze gister besteld en zojuist binnengekregen.
Ik ben geen geluidsexpert maar mze klinken naar mijn idee erg goed
en dat je ze om je nek moet hangen vind ik niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Hebben die JBL in ears een haakse of rechte plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Nou mijn oude Koss dopjes hebben het begeven. Nu was ik even aan het rondkijken naar nieuwe online. Nu kwam ik op ebay dit tegen Aanbieding 8 pond voor 2 setjes Heeft iemand ervaring met zulke buitensporig goedkope winkels? Is dat wel legitiem?

Meer aanbiedingen op Ebay

[ Voor 17% gewijzigd door janklp op 31-01-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

HoppyF schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:
[...]

Nee, niet echt :)
De bass is echt super overheersend bij de CX300 en vergelijkbare dopjes. Een zeer ongebalanceerd geluid. Ik zeg niet dat ze waardeloos zijn, want je moet alles zien i.c.m. de prijs en de prijs/kwaliteit-verhouding is wel aardig. Er zijn alleen in een prijsklasse hoger (75-100 euro) dopjes verkrijgbaar die het duidelijk een heel stuk beter doen qua realistische geluidsweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Hmm... vind het zelf nog meevallen. Je hoort het duidelijk idd maar overheersend? Heb nummers die varieren van hip-hop, alternative rock, new age en de bass die ik krijg van de CX300 nooit als overheersend gevonden aangezien ik andere klanken subliem hoor. Vanaf het begin vond ik ze al helder en zuiver klinken. Maar ja... mijn vorige oordopjes waren standaard meegeleverd met mijn Packerd Bell mp3-speler waar overigens niks mis mee was maar ben tot nu toe lovend over de kwaliteit van de CX300.

[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 31-01-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, toen ik de overstap maakte van std sonys naar de creative EP630 dacht ik dat deze ook super waren maar shure E2 is dan toch weer beter, altijd baas boven baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

D. Ninjai schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:20:
Hmm... vind het zelf nog meevallen. Je hoort het duidelijk idd maar overheersend? Heb nummers die varieren van hip-hop, alternative rock, new age en de bass die ik krijg van de CX300 nooit als overheersend gevonden aangezien ik andere klanken subliem hoor. Vanaf het begin vond ik ze al helder en zuiver klinken. Maar ja... mijn vorige oordopjes waren standaard meegeleverd met mijn Packerd Bell mp3-speler waar overigens niks mis mee was maar ben tot nu toe lovend over de kwaliteit van de CX300.
Je kunt natuurlijk geen goed oordeel geven als je nog nooit betere dopjes gehoord hebt. Je zal altijd het beste wat je gehoord hebt het beste vinden totdat je beter gehoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Januszjes schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:12:
Nou mijn oude Koss dopjes hebben het begeven. Nu was ik even aan het rondkijken naar nieuwe online. Nu kwam ik op ebay dit tegen Aanbieding 8 pond voor 2 setjes Heeft iemand ervaring met zulke buitensporig goedkope winkels? Is dat wel legitiem?

Tja...8 pond is 12 euro en het zijn niet meer de nieuwste modellen ofzo...plus waarschijn

Wel kan ik je vertellen dat die y-spliiter die je erbij krijgt niet werkt...heb er ooit zo een gekocht in een morsig electronicazaakje voor een euro en de ontwerpers hebben een foutje gemaakt: er kunnen geen twee headphone plugs in. Zit een soort tusschschotje in en als je er een plug indoet verschuift die zo dat er geen tweede in kan 8)7

Maar anyway, voor 12 euro zou ik het wel proberen...het is ook nog eens een powerseller dus...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Maarja, wat ik stukjes terug las in dit topic stemt me niet echt gerust. Schijnen toch ook de nodige neppe modellen in de handel te zijn. Heeft iemand toevallig daar al dopjes besteld?

Heb straks ook even gekeken op nederlandse ebay sites maar daar betaal je zo'n 20 euro. Ook nog te doen opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:08:
Als je budget wat groter is als de CX300 kan ik je de V-moda Vibe's van harte aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

leokennis schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Tja...8 pond is 12 euro en het zijn niet meer de nieuwste modellen ofzo...plus waarschijn

Wel kan ik je vertellen dat die y-spliiter die je erbij krijgt niet werkt...heb er ooit zo een gekocht in een morsig electronicazaakje voor een euro en de ontwerpers hebben een foutje gemaakt: er kunnen geen twee headphone plugs in. Zit een soort tusschschotje in en als je er een plug indoet verschuift die zo dat er geen tweede in kan 8)7

Maar anyway, voor 12 euro zou ik het wel proberen...het is ook nog eens een powerseller dus...
ik heb een net iets andere en die werkt wel dus misschien heeft ie mazzel..
Voor dit geld kan je geen buil vallen en met paypal ben je ook behoorlijk beschermd als consument...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb al 2 stuks (ep-630) besteld, even kijken hoe dat er precies zit.

Inmiddels aan wel betaald, waarschijnlijk krijg ik ze voor woensdag binnen.

Ik zou dan wel even posten, of het wel van degelijk kwaliteit is.

(Shure e3c in bezit, maar wil nu even wat "goedkopere" oordopjes, die ik gewoon om mijn ipod kan wikkelen ipv in een shure-doos te stoppen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
chuckie:

Zou jij eventueel de Medium sized oordopjes willen
ruilen met mij, als je ze niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:41:
Ik heb al 2 stuks (ep-630) besteld, even kijken hoe dat er precies zit.

Inmiddels aan wel betaald, waarschijnlijk krijg ik ze voor woensdag binnen.

Ik zou dan wel even posten, of het wel van degelijk kwaliteit is.

(Shure e3c in bezit, maar wil nu even wat "goedkopere" oordopjes, die ik gewoon om mijn ipod kan wikkelen ipv in een shure-doos te stoppen :P )
Ben benieuwd naar je bevindingen i.v.m. de shures.. Ik heb namelijk de ep 630 en ben van plan de shure e3 aan te schaffen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mooooody schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:13:
[...]

Je kunt natuurlijk geen goed oordeel geven als je nog nooit betere dopjes gehoord hebt. Je zal altijd het beste wat je gehoord hebt het beste vinden totdat je beter gehoord hebt.
Dat is waar maar alles heeft zijn prijs.
Je kunt dopjes van € 30 niet vergelijken met die van € 150, dat is appels en peren vergelijken.
Ik denk daarom dat je reeel moet zijn en de dopjes min of meer in een prijsklasse moet indelen.
Ook dan zijn er onderling verschillen maar op basis daarvan kun je dan een keuze maken.

Ik ben tevreden met mijn CX300 maar er zullen zeker nog betere zijn.
De bass vind ik niet overheersen maar wat wel uit maakt is de plaatsing van de dopjes in je oor. De seal is bepalend voor de geluidskwaliteit. Dat zal bij alle soorten inears wel zo zijn maar een millimeter of wat verschuiven geeft een heel ander geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:12:

Je reinste fake dopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hmm, ik kom net er achter dat een van de oortjes van m'n CX300 het niet meer doet :/
Er komt totaal geen geluid meer uit. Ik heb geprobeert te blazen en te zuigen, met wattestaafjes schoonmaken en alles, maar niets helpt. (het komt 100% door het input apparaat)
Is er een manier om dit op te lossen? Of moet ik ze opsturen? Hoe lang ben je ze dan meestal kijt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Toevallig vandaag in het bezit gekomen van de Sennheiser CX300 oortelefoontjes.
(Gister om 20:15 besteld bij Bol.com en vanochtend stond de postbode al aan de deur btw... best ziek eigenlijk :Y)).

Ik vind ze in ieder geval prima bevallen en als ik iedereen hier moet geloven moeten de oortjes zelfs nog even inspelen.

De oordopjes op maat zijn erg handig om te zorgen dat iedereen maximaal draagcomfort heeft, ook sluiten ze je oren hartstikke goed af waardoor de bass weergave erg goed is.
(Wel oppassen op de fiets :P).

Het design vind ik ook erg mooi omdat ze zeer klein zijn.

Vergeleken met de MX400 dus een ietwat duurdere aanschaf, maar ik vind het tot nu toe het geld waard. :)
De MX400 oortjes passen zelfs niet eens zo lekker in mijn oren. (vandaar dat ik deze ook gekocht heb nu..... de MX350 die ik voor mijn MX400 oortjes had pastte echter wel prima en daar was ik ook zeer tevreden over).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ
  • Laatst online: 09-09 10:59

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Gisteren een Zen V 4GB gekocht, maar de standaard oordopjes blijven natuurlijk weer niet zo lekker zitten... Daarom heb ik (dankzij dit topic ;) ) een setje CX300 besteld bij bol.com (40e).

Ik ben benieuwd! :D

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in dit topic worden de Sharp MD33-dopjes (en dus de Creatives) erg aangeprezen, en mede daardoor kocht ik ongeveer een jaar terug een stel van die Sharps, en een paar maanden terug een stel Creatives (toen m'n sleeves allemaal kwijt of kapot waren).

Nu mailde ik met mmport, en kreeg ik de volgende reacties:
Zowel Sharp als Creative fabriceren zelf geen oortelefoonsets, wij zouden deze dan ook links laten liggen als u naar hoge kwaliteit op zoek bent.
Met onderstaande doelden wij inderdaad op het feit dat Sharp en Creative haar oortelefoonsets inkoopt bij OEM fabrikanten, Sennheiser, Shure, AKG en Koss maken ze zelf. Met het feit dat Sharp en Creative geen oortelefoons maken, kan de kwaliteit per verschillend model behoorlijk verschillen.
Kwaliteitsverschil binnen het type is vele malen groter, dan bijvoorbeeld bij de Shure E2C, deze geven een constantere kwaliteit door gebruik van hoogwaardige onderdelen en uitgebreide quality control. Bij zowel de Sharp als Creative die toegeleverd wordt door OEM bedrijven kan intern in de loop der tijd om de prijs laag te houden wel degelijk verschillen optreden terwijl de modelnaam gelijk blijft.
Daaruit trek ik de conclusie dat de Sharps/Creatives niet goed zijn, en dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik heb er zelf veel plezier van gehad, en zowel hier als op head-fi.org worden ze eigenlijk vooral geprezen. Wat denken jullie hiervan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:39:
Hmm, ik kom net er achter dat een van de oortjes van m'n CX300 het niet meer doet :/
Er komt totaal geen geluid meer uit. Ik heb geprobeert te blazen en te zuigen, met wattestaafjes schoonmaken en alles, maar niets helpt. (het komt 100% door het input apparaat)
Is er een manier om dit op te lossen? Of moet ik ze opsturen? Hoe lang ben je ze dan meestal kijt?
Harder zuigen en blazen?

Of een ander apparaat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:36:
Hier in dit topic worden de Sharp MD33-dopjes (en dus de Creatives) erg aangeprezen, en mede daardoor kocht ik ongeveer een jaar terug een stel van die Sharps, en een paar maanden terug een stel Creatives (toen m'n sleeves allemaal kwijt of kapot waren).

Nu mailde ik met mmport, en kreeg ik de volgende reacties:

[...]

[...]

[...]

Daaruit trek ik de conclusie dat de Sharps/Creatives niet goed zijn, en dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik heb er zelf veel plezier van gehad, en zowel hier als op head-fi.org worden ze eigenlijk vooral geprezen. Wat denken jullie hiervan?
Het kan best waar zijn dat Sharp/Creatives niet uit de eigen fabriek komen, maar datzelfde geldt voor Sennheiser. De CX300 (die ik heb) komen ook gewoon uit China.
Heel veel van die soort dopjes komen uit China, het ontwerp en ontwikkeling kan wel buiten China gebeurd zijn en is het dus toch geen Chinees merk. Kortom, de naam zegt wel iets maar niet alles.
OEM producten kunnen ook goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CX300 van Sennheisser heb ik overigens zojuist besteld, ik krijg ze morgen binnen :)

Maar je denkt dus wel dat het waar is dat de kwaliteit per setje dopjes van bijvoorbeeld het type Creative EP630 kan verschillen, en dat je dus geluk moet hebben dat je een goeie te pakken hebt? (is die redenering hetzelfde als OEM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ewald ! schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:47:
[...]

Harder zuigen en blazen?

Of een ander apparaat proberen?
Denk niet dat m'n iPod, Sony Walkman phone en m'n geluidskaart gisteravond collectief de handoek in de linker ring hebben gegooid :/

Ik zal ze morgen wel meenemen naar m'n werk, daar hebben we een compressortje staan, want harder blazen dan ik heb gedaan kan ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:54:
De CX300 van Sennheisser heb ik overigens zojuist besteld, ik krijg ze morgen binnen :)

Maar je denkt dus wel dat het waar is dat de kwaliteit per setje dopjes van bijvoorbeeld het type Creative EP630 kan verschillen, en dat je dus geluk moet hebben dat je een goeie te pakken hebt? (is die redenering hetzelfde als OEM?)
Ik geloof niet dat de kwaliteit van de Creative EP630 wisselend is. Ik denk juist dat Creative er wel over zal waken dat er kwalitatief goede materialen gebruikt worden door de fabrikant. Ze laten het product dan wel ergens anders maken maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.
Dat de fabriek waar de EP630 ook andere merken dopjes maken kan best. Het kan zelfs zijn dat daarvoor andere materialen gebruikt worden. Dat zie je bij meer producenten van OEM producten.

Ik kan de kwaliteit van Creative EP630 niet zelf beoordelen dus zal er ook geen uitspraak over doen of het goed of slecht is.
Wat wel oppassen is dat er namaak op de markt is, dat geldt dus ook voor dopjes. Namaak lijkt er dan misschien uiterlijk wel op maar het product zelf is vaak van slechte kwaliteit.

Ik ben wel benieuwd of de CX300 je zullen bevallen.
Even goed proberen welke maat sleeves het beste passen.
Ik schrok in het begin even van de matige kwaliteit maar dat kwam omdat de sleeves niet de goed maat hadden voor mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
  • Laatst online: 17-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:36:

Ik heb ook 1,5 jaar lang met plezier geluisterd naar mijn Sharps. Ik zou er nog steeds zeer tevreden mee zijn, als ik geen Shure E4G's had gekocht :)

Volgens mij zijn er veel tevreden bezitters van deze Sharp / Sennheiser / Creative dopjes (de originele versies), dus met de kwaliteit zit het wel goed. Als verkoper zou ik ook de duurdere Shure aanprijzen, zal wel wat meer marge opzitten dan bij die Sharps en Creatives ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb mijn nieuwe creatice dopjes binnen :) Klinken volgens mij prima, wel een heel ander geluid dan de The Pluggs van Koss die ik gewend ben. Klinkt nog een beetje onnatuurlijk, maar denk dat dat een kwestie van gewenning is.

Hoor nu wel goed het verschil tussen nummers van 128 en 192k. Ben er wel tevreden mee, uiteindelijk 21,95 voor betaald, nog ruim goedkoper dan ergens anders :)

Zag trouwens bij de Office Centre de dopjes liggen in een doosje en ik heb ze in zo'n zakje zonder boekje en dergelijke. Is dit gewoon een kwestie van bulk retail?

[ Voor 17% gewijzigd door janklp op 03-02-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo. Weer terug uit de US of A. In het vliegtuig de Senheisser CX300 in-ear oordopjes gebruikt. Wat een genot! :) Het omgevingsgeluid wordt dusdanig veel tegengehouden dat je nu eens rustig naar je iPod of een DVD kan luisteren, zoder hindelijke motor/vliegtuig geluiden. Zelfs als oor-plug om te slapen werken ze prima. Gewoon in je oor stoppen en geen iPod aan.
Wat mij betreft zijn in-ear de perfecte oordopjes voor in vliegtuigen en andere lawaaige vervoersmiddelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag oordopjes kopen die erg sterk zijn dus waarmee je minimaal 3 maanden doet weet iemand welke ik moet kopen die het liefst bij media markt te koop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Waarmee je minimaal 3 maanden doet.....dopjes van 2,95 voldoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Mooooody schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:59:
Waarmee je minimaal 3 maanden doet.....dopjes van 2,95 voldoen :)
*zolang het geen Sony's zijn (en een paar Philips'jes)

(veel kabelbreuken mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:39:
ik wil graag oordopjes kopen die erg sterk zijn dus waarmee je minimaal 3 maanden doet weet iemand welke ik moet kopen die het liefst bij media markt te koop zijn
Hoofdletters, punctatie..
Elk oordopje gaat wel 3 maanden mee als je niet als een gestoorde aan de kabeltjes gaat lopen trekken enzo. Pak gewoon EP630's ofzo.
Chuckiej schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:04:
[...]
*zolang het geen Sony's zijn (en een paar Philips'jes)
Welk gedeelte van de prijs snap je niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Zijn er uberhaupt goede oordopjes met een 2,5 mm plug? Mijn mp3 speler heeft helaas enkel een 2,5 mm plug, momenteel maak ik gebruik van een verloopstukje van 2,5 naar 3,5 , maar het liefste doe ik het zonder. Echter, mijn zoektocht naar zulke dopjes heeft me geen enkel resultaat opgeleverd.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:10:
[...]
Ik zal ze morgen wel meenemen naar m'n werk, daar hebben we een compressortje staan, want harder blazen dan ik heb gedaan kan ik niet :P
Kijk wel uit hé :') Voor zulke kleine drivertjes kán een compressorkracht luchtstroom niet echt goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik ben opzoek naar goede oordopjes van ~25 euro.
Het hoeft natuurlijk geen super kwaliteit te zijn maar moet toch wel aardig goed en zuiver klinken.
Ik heb zelf deze al gezien: Koss The (Spark-)Plug voor 24 euro. En de AGK K12P & K14P voor 22,50 en 26 euro.
Wat zijn nou de beste prijs-kwaliteit oordopjes voor die 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:49:
[...]

Kijk wel uit hé :') Voor zulke kleine drivertjes kán een compressorkracht luchtstroom niet echt goed zijn.
Ik denk zowiezo niet dat het daar aan ligt. Ik heb meestal een oortje in, die ander bungelt naar beneden, die is nu ook kapot. Dus het zal de kabel wel zijn :/
Klopt het dat ze dit niet onder de garantie willen laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik ben met die storm van een paar weken terug een medium sleeve van m'n creative ep-630 verloren.
Die heb ik vervangen voor die grote, maar die vind ik ook niet lekker zitten. Ik ben helaas het zakje met die kleine sleeves ook kwijt, en nu ben ik aan het rondkijken of ik die verrekte rubbertjes ergens kan kopen.

Ik kwam hierop uit:
Sleeves bij MP3shop
Deze zijn echter voor de senheiser cx-300.

Ik zag dat de ep-630 en cx-300 aardig op elkaar leken, maar:
Gaat dit passen? als ik het plaatje zie is die opening erg klein, en voor die 21 euro ga ik het niet even snel proberen. Iemand ervaring?

*edit*
Wel flauw dat de ep-630 daar ineens 10 euro duurder is geworden :|

[ Voor 5% gewijzigd door Huig op 05-02-2007 23:25 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Huig schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:25:
Ik ben met die storm van een paar weken terug een medium sleeve van m'n creative ep-630 verloren.
Die heb ik vervangen voor die grote, maar die vind ik ook niet lekker zitten. Ik ben helaas het zakje met die kleine sleeves ook kwijt, en nu ben ik aan het rondkijken of ik die verrekte rubbertjes ergens kan kopen.

Ik kwam hierop uit:
Sleeves bij MP3shop
Deze zijn echter voor de senheiser cx-300.

Ik zag dat de ep-630 en cx-300 aardig op elkaar leken, maar:
Gaat dit passen? als ik het plaatje zie is die opening erg klein, en voor die 21 euro ga ik het niet even snel proberen. Iemand ervaring?

*edit*
Wel flauw dat de ep-630 daar ineens 10 euro duurder is geworden :|
Ik heb bij m'n telefoon (Sony-Ericson) ook in-ears gekregen met sleeves erbij, dezen passen ook gewoon op m'n CX300's en die Creative dingen zijn zeer vergelijkbaar met de Sennheisers.
Die opening op dat plaatje is idd erg klein, kleiner dan de orginele van de CX300's iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Mja daar heb je gelijik in. Ik heb mp3shop maar even gemaild of ze het kunnen testen of de sleeves uitwisselbaar zijn. Als het past zou het een mooie oplossing zijn voor iedereen die een creative ep-630 sleeve kwijt is.
Ik vind het alleen vreemd dat er voor sennheiser wél sleeves zijn, en voor creative niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Huig schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:07:
Mja daar heb je gelijik in. Ik heb mp3shop maar even gemaild of ze het kunnen testen of de sleeves uitwisselbaar zijn. Als het past zou het een mooie oplossing zijn voor iedereen die een creative ep-630 sleeve kwijt is.
Ik vind het alleen vreemd dat er voor sennheiser wél sleeves zijn, en voor creative niet.
Misschien kun je beter sleeves via Ebay bestellen.
Ze kosten daar per setje van 3 paar maar een paar euro.
Bovendien zijn er sleeves leverbaar voor vele soorten dopjes, ook voor de EP630.
Zoek maar eens bij Ebay.com naar "replacement earbud".

Er staan genoeg foto's zodat je kunt zien hoe die dingen er uit zien.
Ze zijn zelf leverbaar in allerlei kleuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

HoppyF schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:26:
[...]

Misschien kun je beter sleeves via Ebay bestellen.
Ze kosten daar per setje van 3 paar maar een paar euro.
Bovendien zijn er sleeves leverbaar voor vele soorten dopjes, ook voor de EP630.
Zoek maar eens bij Ebay.com naar "replacement earbud".

Er staan genoeg foto's zodat je kunt zien hoe die dingen er uit zien.
Ze zijn zelf leverbaar in allerlei kleuren. :P
Je hebt gelijk. Ik heb echter de cx-300 earbuds besteld, de verkoopmedewerker vertelde me dat ze ook voor de ep-630 zijn. 21 euro is wat prijzig, maar dan heb je wel 10 dopjes in dezelfde maat :).
Misschien iets voor in de openingspost?
hier is de link:
http://www.mp3shop.nl/pro...cx300-sleeves-medium.html
Ze zijn er ook in small en large.

*Was het maar vast morgen :z *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 10:00

Freak187

geen

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik 1 van mijn earbuds (small) van mijn CX300 kwijtgeraakt. Iemand geïnteresseerd in ruilen? Ik heb 2 x 2 grote earbuds en 1 x 2 medium earbuds.

Groeten,

Leon

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Freak187 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:14:
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik 1 van mijn earbuds (small) van mijn CX300 kwijtgeraakt. Iemand geïnteresseerd in ruilen? Ik heb 2 x 2 grote earbuds en 1 x 2 medium earbuds.

Groeten,

Leon
Ik heb nog een setje kleine! Ruilen tegen grote? mail maar even naar stijnkieft@gmail.com

De Sennheiser CX-300 zijn echt goeie doppen! Heel belangrijk is dat je alle 3 de dopjes test (small, medium, large). Dat is een verschil van dag en nacht of het goed klinkt of niet. Ik had de eerst paar dagen de medium en het geluid viel me tegen. Toen de grote erop gedaan en echt supergeluid/bass! Toch grappig dat het zo veel uitmaakt...

[ Voor 30% gewijzigd door bsmpower op 07-02-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:04
Iemand deze al gechecked?

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14702_hdr_1_6_1.jpg

Klik voor info creative site.

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ik heb een vraagje, ik ben erg gewend aan logitech wireless headsets, heb er 2 gehad, allebei kapotgegaan :( nu ga ik nieuwe oordoppen MET DRAADJES :D kopen, omdat ik nu wel genoeg heb van wireless, de grote vraag: waar moet ik voor gaan? ben erg gewend aan het logitech geluid, maar sta natuurlijk open voor ander lekker geluid :) mn budget ligt tussen de 25 en de 50 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Lezen. EP630's of CX300's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het geluid van die oordopjes dan wel gelijk aan, of zelfs beter dan het geluid van mijn logitech wireless headphones for mp3 en de logitech wireless headphones voor iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zeer waarschijnlijk wel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste vraag :) hoe doen de EP630 oordopjes het tegenover in-ear dingen van ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou je moeten vragen aan iemand die ze beide heeft; van wat ik gelezen heb (hier en op head-fi) is in jouw pricerange de CX 300 en EP-630 de beste keus voor in-ears. Daarboven zal je waarschijnlijk aan de JBL 220's en V-Moda Vibe's moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik heb net voor 20 euro via marktplaats de EP630 besteld. Niet vanwege de prijs maar de Y vorm van het draad en de rechte plugin zijn voor mij voordeliger dan de CX300. Ik wilde eigenlijk goedkopere 'gewone' oordopjes kopen, maar jullie waren allemaal zo positief over inear dat ik het ook maar aandurf. Bij mij w810i zaten ook al inear dopjes en ik moet toegeven dat zelfs die beter klinken als duurdere gewone oordopjes. Ik ben bang dat ik wil erg moet wennen aan het inear gedoe, maar ik post mn ervaringen nog wel eens.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:47:
Hee ik heb een vraagje, ik ben erg gewend aan logitech wireless headsets, heb er 2 gehad, allebei kapotgegaan :( nu ga ik nieuwe oordoppen MET DRAADJES :D kopen, omdat ik nu wel genoeg heb van wireless, de grote vraag: waar moet ik voor gaan? ben erg gewend aan het logitech geluid, maar sta natuurlijk open voor ander lekker geluid :) mn budget ligt tussen de 25 en de 50 euro..
Ik heb zelf de Logitech Wireless Headset EN de Sony EX71SL EN de CX300 EN de V-Moda Vibe's, dus ik denk dat ik je wel kan helpen ;)

Wat je gaat missen als je overschakeld naar de in-ears is de "volheid" van het geluid (vooral de mid's),
en dan hangt het er maar vanaf wat je prefereerd. De Sony's raadt ik je af. Ga voor de CX300 als je van een aanwezige bass houdt. Als je bass totaal niet belangrijk vindt en het ziet als aanvulling op het overige geluid, ga dan voor de Vibe's, want die hebben een beter mid-geluidsweergave, MAAR veel minder bass als de CX300. Ik denk dat je het beste voor de CX300 kan gaan als je overstapt van de Logitech's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet iemand een adres waar de CX300 te bestellen is voor rond de 40 euro in het wit, bij BOL is deze ineens 15 euro duurder geworden in het wit :S 15 euro meer voor een ander kleurtje vind ik wel heel veel :p maar wit staat wel beter bij mijn ipod, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Ik denk dat ik de Creative EP-630 ga aanschaffen.

Weet iemand toevallig of de Mediamarkt of de Saturn (beiden in Rotterdam) de EP-630 verkopen, en zo ja voor hoeveel? :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Laatst online: 11-09 12:55
_Christiaan_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:44:
Ik denk dat ik de Creative EP-630 ga aanschaffen.

Weet iemand toevallig of de Mediamarkt of de Saturn (beiden in Rotterdam) de EP-630 verkopen, en zo ja voor hoeveel? :)
Volgens mij zijn ze nergens meer op voorraad, niet op internet iig. Maar op Ebay en marktplaats zijn ze voor 20 euro nieuw te verkrijgen. Ik kon ze iig niet vinden op een internetwinkel.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 18:35
Hey,

Ik zou oppassen met het kopen van oordopjes via marktplaats.

Neem bijvoorbeeld deze:

Die zijn bijna zeker weten nep, dat zie je aan de verpakking en de kabel. Ik heb me er zelf ook in vergist (via ebay) en heb hier nu een paar neppe liggen (ook echte) en je merkt het verschil heel erg goed, niet alleen in geluidskwaliteit, maar ook in draagcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ga ze iig niet via Marktplaats of eBay kopen. Verkopen via marktsites doe ik nog wel, maar ik ben te bang uitgevallen om iets van een veilingsite te halen :P

Ik heb wel een webwinkel gezien waar ze midden/eind volgende week binnenkomen (prognose). Ben ff te lui om op te zoeken welke het was.

Maarja ik bel ze nu wel ff op, hopelijk geven ze me ook de prijs als ze ze hebben.
edit: De betreffende afdeling bij Saturn neemt niet op en bij MM is alles in gesprek :/

[ Voor 10% gewijzigd door _Christiaan_ op 08-02-2007 19:51 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
ik had zelf de EP-630, alleen heb ik daarbij nu een breuk in het snoer, precies op het stekkertje. komt denk ik omdat ik ze altijd op de fiets in heb, en dan het stekkertje klem zat tegen me broekzak. ik wil nu dus liever dopjes met een hoekig stekkertje. ik kan er alleen niet omheen dat het geluid echt perfect is. zover ik weet kan je ze goedkoop halen bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Mijn E2c's zijn nu naar 'n halfjaartje aan het falen in mn ipod, geluid valt soms links even weg, als ik dan wat aan het kabeltje friemel heb ik weer geluid, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Mooooody schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:13:
[...]

Heb je helemaal gelijk in. Enige vergelijkingsmateriaal die ik heb zijn mijn standaard Packard-Bell oordopjes en heb een paar keer geluisterd door oordopjes van een iPod en die laaste was een ruis festijn van jewelste en ik zou riffs helemaal niet goed kunnen horen in Rock en Metal nummers. :|

Mijn Packard-Bell was prima maar ze vielen aldoor uit mijn oor (heb de bouw er blijkbaar niet voor :P) en heb voor de CX300 gekozen aangezien die ik mocht even testen van een ander en ik was erg tevreden over het geluid. Tarja Turunen hoor ik kristal helder zingen en heb de bass in een nummer zoals Ice Cube - A Bird in the Hand nooit overheersend gevonden. Kan best zijn dat meer kostende oordopjes wat gebalanceerder daarin zijn maar heb het nooit als storend ondervonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
blup schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:17:
Mijn E2c's zijn nu naar 'n halfjaartje aan het falen in mn ipod, geluid valt soms links even weg, als ik dan wat aan het kabeltje friemel heb ik weer geluid, meer mensen met dit probleem?
FrenkyFal7 schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:19:
[...]

Ik heb weer een probleem met mijn Shure EC4.
Sinds vrijdag, toen ik na het voetballen weer muziek wou gaan luisteren, hoorde ik niks op links. Dacht toen dat de connector van mijn iriver niet goed was, op een andere connector geprobeerd, maar geen geluid op links. Wel hoorde ik soms ruis op links terwijl ik liep, op rechts was gewoon alles in orde. Heb de kabel nagekeken, maar kon niks interresants vinden. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat 'het' bij de plug zit. Als ik de kabel naar de plug duw/druk, dan is het geluid weer te horen, als je dan veel beweegt, valt het geluid weer weg op links. Mijn vraag is, wat kan het zijn, en wat kan ik het beste er aan doen?

plaatje:
[afbeelding]
Ik ga ze morgen of overmorgen opsturen naar TM Audio, distributeur Shure in NL.
En dan gaan ze ernaar kijken, dan hoor ik het wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
FrenkyFal7 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:34:
[...]

[...]

Ik ga ze morgen of overmorgen opsturen naar TM Audio, distributeur Shure in NL.
En dan gaan ze ernaar kijken, dan hoor ik het wel verder.
Bij mij zijn ze hier naar de klote:

Afbeeldingslocatie: http://www.trancevibez.com/rommel/shure_e2c_sound_isolating_earphone_1.jpg

Opzich goed met die dingen omgegaan, maar het is opzich verklaarbaar aangezien dat het enige deel van de kabel is de vaak om mn oren geknikt worden..

Ik draag ze zo btw(zoals ze horen):

Afbeeldingslocatie: http://www.sannosuke.jp/images/blog-photo-1105938587.01-0.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door blup op 08-02-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

DEiE schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:13:
ik had zelf de EP-630, alleen heb ik daarbij nu een breuk in het snoer, precies op het stekkertje. komt denk ik omdat ik ze altijd op de fiets in heb, en dan het stekkertje klem zat tegen me broekzak. ik wil nu dus liever dopjes met een hoekig stekkertje. ik kan er alleen niet omheen dat het geluid echt perfect is. zover ik weet kan je ze goedkoop halen bij bol.com
Ja, maar daar staat "niet leverbaar".

Ik zou trouwens liever de EP-635 hebben, want dat lijkt me reuze handig zo'n neckstrap. Maar dat snoertje is voor mij te kort, want hij moet namelijk op m'n witte iPod.

Bestaan er überhaupt neckstrap, in-ear oordopjes met een lang snoertje?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
blup schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:12:
[...]

Bij mij zijn ze hier naar de klote:

[afbeelding]

Opzich goed met die dingen omgegaan, maar het is opzich verklaarbaar aangezien dat het enige deel van de kabel is de vaak om mn oren geknikt worden..

Ik draag ze zo btw(zoals ze horen):

[afbeelding]
Ik zou contact opnemen met TM Audio, of met het bedrijf waar je ze gekocht hebt.
Als je ze gedragen hebt zoals het moet, dan moet er ff naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zaterdag even langs de apple store geweest en daar hebben ze de nieuwste bose oordopjes. Iemand ervaring met deze oordopjes?
Wat ik weet is dat ze in-ear zijn en dat ze 100 (!) euro kosten.

Misschien heeft iemand ze al geprobeerd?
Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.