Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 11 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:02:
Ik ben zaterdag even langs de apple store geweest en daar hebben ze de nieuwste bose oordopjes. Iemand ervaring met deze oordopjes?
Wat ik weet is dat ze in-ear zijn en dat ze 100 (!) euro kosten.

Misschien heeft iemand ze al geprobeerd?
Volgens de meningen op internet (o.a. op head-fi.org) zijn ze prutje.
Veel betere alternatieven zijn de V-moda Vibe en de JBL 220

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:48:
[...]

Volgens de meningen op internet (o.a. op head-fi.org) zijn ze prutje.
Veel betere alternatieven zijn de V-moda Vibe en de JBL 220
Ja dat dacht ik al... Bose is echt een marketing merk en het heeft een soort placebo effect: als mensen er veel voor betalen willen ze ook graag goed geluid horen, daar door horen ze goed geluid terweil dat het niet echt is.
Ik wil niet zeggen dat alle dingen van bose naadje zijn, ik heb ook een goede pc set gehoord die toch erg indruk maakte (niet vergeleken bij goede B&W boxen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb sinds 2 dagen de V-Moda Vibe. Deze zijn (na een uurtje of 10 inspelen) erg aardig. Voor mijn smaak nog iets teveel laag en iets te schel hoog, maar ik geef ze nog een kans als we een week verder zijn. Ze zijn in ieder geval nu al een klasse beter dan de Sennheiser CX300 dopjes en doen op zich weinig onder voor de Shure E3. (behalve dat de Shure een veel gedetailleerder geluid had)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Tijd voor een nieuw topic! :Y)

Welke zijn trouwens beter, die JBL's of die V-moda's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ze zijn aan elkaar gewaagd. De V-Moda's zijn iets meer 'in your face'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:57:
Ik heb sinds 2 dagen de V-Moda Vibe. Deze zijn (na een uurtje of 10 inspelen) erg aardig. Voor mijn smaak nog iets teveel laag en iets te schel hoog, maar ik geef ze nog een kans als we een week verder zijn. Ze zijn in ieder geval nu al een klasse beter dan de Sennheiser CX300 dopjes en doen op zich weinig onder voor de Shure E3. (behalve dat de Shure een veel gedetailleerder geluid had)
Ok, dus jouw Vibe's produceren meer bass als de CX300?

Dan begin ik toch ernstig te twijfelen aan mijn Vibe's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nee, ze zijn beter dan de CX300, dus de bass overheerst minder. Maar nogsteeds iets teveel naar mijn smaak. Ik houd van een gebalanceerd geluid, dopjes als de EX71 en CX300 zijn totaal niet gebalanceerd, de Vibe's zijn al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de B&O dopjes eigenlijk?
Nog niks over gelezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_Christiaan_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:15:
[...]

Ja, maar daar staat "niet leverbaar".

Ik zou trouwens liever de EP-635 hebben, want dat lijkt me reuze handig zo'n neckstrap. Maar dat snoertje is voor mij te kort, want hij moet namelijk op m'n witte iPod.

Bestaan er überhaupt neckstrap, in-ear oordopjes met een lang snoertje?
je bedoelt met z'n ding dat je 'm om je nek hangt (je mp3 speler) en dat hij toch achter langs je hoofd gaat of juist gewoon lange kabel (niet dat je MP3 speler aan je nek hangt maar wel 1 v/d 2 draden achter je hoofd langs naar je oor)? in het 2e geval zijn de Sharp MD33's jouw ding, het 1e geval is er denk ik niet eens idd

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 09-02-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Freak187 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:14:
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik 1 van mijn earbuds (small) van mijn CX300 kwijtgeraakt. Iemand geïnteresseerd in ruilen? Ik heb 2 x 2 grote earbuds en 1 x 2 medium earbuds.

Groeten,

Leon
Ik heb wel interesse voor die medium! Ik heb nog 2 x 2 large en 2 x 2 small :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

GoldenSample schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:35:
[...]

je bedoelt met z'n ding dat je 'm om je nek hangt (je mp3 speler) en dat hij toch achter langs je hoofd gaat of juist gewoon lange kabel (niet dat je MP3 speler aan je nek hangt maar wel 1 v/d 2 draden achter je hoofd langs naar je oor)? in het 2e geval zijn de Sharp MD33's jouw ding, het 1e geval is er denk ik niet eens idd
Hmm die ziet er idd ook erg goed uit.

Alleen ik zie dat hij alleen in het buitenland te bestellen is, dat doe ik toch liever niet. Bovendien heeft hij zo'n 4-polig plugje, en ik ben bang dat dit niet compatibel is met m'n homebrew plugje voor m'n telefoon. Maar iig tnx voor de suggestie :)

Ik ben trouwens vandaag nog eens langsgeweest bij Saturn, en daar was alles op voorraad, behalve de Creative EP-630 :/ Tenminste, ik gok dat het lege vak van de EP-630 was, want het hing boven de EP-635, en hij was ongeveer €40. Volgende week nog maar eens langs Mediamarkt om te kijken wat die in het assortiment heeft. Als ik de CX300 voor een redelijke prijs zie hangen (<€40) dan neem ik die.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:58:
Nee, ze zijn beter dan de CX300, dus de bass overheerst minder. Maar nogsteeds iets teveel naar mijn smaak. Ik houd van een gebalanceerd geluid, dopjes als de EX71 en CX300 zijn totaal niet gebalanceerd, de Vibe's zijn al beter.
Ah oke, dan heb ik jouw reply verkeerd begrepen en zijn mijn Vibe's zoals ze moeten zijn :)
Ik hou mijn Vibe's wel, voor als ik ooit eens moe wordt van een overheersende bass en zuiverder naar muziek wil gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Je wil toch niet zeggen dat je de CX300 als je eerste dopjes gebruikt en de Vibes in de kast laat liggen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
apple ipod in-ear;tjes
of de sennheiser cx300?

zelfde prijs, dus ben benieuwd welke jullie beter vinden...
VInd alleen jammer dat de witte senheiser 16 euro duurder moet zijn dan de zwarte... via bol.com weliswaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MintyDoerak schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 02:48:
apple ipod in-ear;tjes
of de sennheiser cx300?

zelfde prijs, dus ben benieuwd welke jullie beter vinden...
VInd alleen jammer dat de witte senheiser 16 euro duurder moet zijn dan de zwarte... via bol.com weliswaar
Meen je dit nou serieus? :P CX300 zijn niet te vergelijken met apple oordopjes! Ik heb de in-ears van apple gehoort, ik vind het echt best wel bagger sound :P en de CX300 zijn echt geweldig O-)
Vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS. tijd voor een deeltje 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Meen je dit nou serieus? :P CX300 zijn niet te vergelijken met apple oordopjes! Ik heb de in-ears van apple gehoort, ik vind het echt best wel bagger sound :P en de CX300 zijn echt geweldig O-)
Vind ik
De CX300 zijn niet geweldig. Ze zijn goed voor hun prijs, maar bijv. voor 20 euro meer koop je de JBL 220 dopjes die 2 klassen beter zijn. De CX300 dopjes worden in mijn ogen zwaar gehyped. Ze geven het geluid veel te wollig weer, het midden word behoorlijk ondergesneeuwd. Veel bass mag in de mode zijn, maar als je dopjes zoekt die het geluid natuurgetrouw weergeven moet je verder zoeken.

Hetzelfde was 2 jaar geleden gaande met de Sony EX71. Die waren ronduit bagger voor de 50 euro die ze kosten, maar iedereen vond ze geweldig. Toen was er weinig keus, tegenwoordig is er keus genoeg in de prijsklasse tot 75/100 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 10-02-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Vind ik
Dat valt wel mee, dat hangt er helemaal vanaf hoe je de Apple in-ears in je oren doet. Overigens ben ik het met je eens dat de CX300 beter zijn, maar zo groot is het verschil ook weer niet :).
Mooooody schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:46:
[...]
De CX300 zijn niet geweldig. Ze zijn goed voor hun prijs, maar bijv. voor 20 euro meer koop je de JBL 220 dopjes die 2 klassen beter zijn. De CX300 dopjes worden in mijn ogen zwaar gehyped. Ze geven het geluid veel te wollig weer, het midden word behoorlijk ondergesneeuwd. Veel bass mag in de mode zijn, maar als je dopjes zoekt die het geluid natuurgetrouw weergeven moet je verder zoeken.
Dat is wel erg zwart/wit. De JBL 220 dopjes zijn pas net op de markt, dus het is logisch dat ze niet meteen heel populair zijn. Laat staan dat iedereen daar ineens vanaf weet. Daarnaast zijn ze ook een stukje duurder, dus mogen ze ook wel beter klinken. Overigens scheelt 't echt maar 20 euro?

Op Head-fi zijn twee dopjes inderdaad ineens heel populair aan 't worden, dat zijn de V-moda Vibes en de JBL Reference 220. Overigens, afhankelijk van wat je ermee doet, zou ik dan meteen doorstomen naar echte iems en kiezen voor de Ety ER6i (maar dat is puur qua geluid, er wegen natuurlijk meer dingen mee).
Hetzelfde was 2 jaar geleden gaande met de Sony EX71. Die waren ronduit bagger voor de 50 euro die ze kosten, maar iedereen vond ze geweldig. Toen was er weinig keus, tegenwoordig is er keus genoeg in de prijsklasse tot 75/100 euro.
Niet zo gek, Sony was de eerst die op grote schaal semi-iems beschikbaar en bereikbaar maakte voor de consument :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 10-02-2007 12:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hoedje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:09:

Dat is wel erg zwart/wit. De JBL 220 dopjes zijn pas net op de markt, dus het is logisch dat ze niet meteen heel populair zijn. Laat staan dat iedereen daar ineens vanaf weet. Daarnaast zijn ze ook een stukje duurder, dus mogen ze ook wel beter klinken. Overigens scheelt 't echt maar 20 euro?
79 euro zijn ze in NL. sorry, 30 euro verschil dus :)
Op Head-fi zijn twee dopjes inderdaad ineens heel populair aan 't worden, dat zijn de V-moda Vibes en de JBL Reference 220. Overigens, afhankelijk van wat je ermee doet, zou ik dan meteen doorstomen naar echte iems en kiezen voor de Ety ER6i (maar dat is puur qua geluid, er wegen natuurlijk meer dingen mee).
De ER6i's zijn ook aardig goed, maar ik vind ze totaal niet comfortabel, ook belangrijk. Ik heb een tijdje de Shure E3's gehad, goed geluid, maar ik geen de voorkeur aan dopjes met zachte sleeves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mooooody schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:50:
[...]

79 euro zijn ze in NL. sorry, 30 euro verschil dus :)
Dan ga ik daar weer tegenin. Je kunt de CX300 bij Bol.com voor 39 euro kopen. Overigens kun je waarschijnlijk nog beter de EP630 voor 30 euro kopen. Maar goed, het ging mij er meer om, om aan te geven dat de JBL 220 waarschijnlijk een stuk beter zijn, maar helaas ook weer een stuk duurder. En op zich is de EP630 of CX300 t.o.v. standaard oordopjes een enorme verbetering.
De ER6i's zijn ook aardig goed, maar ik vind ze totaal niet comfortabel, ook belangrijk. Ik heb een tijdje de Shure E3's gehad, goed geluid, maar ik geen de voorkeur aan dopjes met zachte sleeves.
Ik ben het meteen met je eens. Qua comfort en bijv. ook draadgeluid zijn de ER6i's echt hell.

Ik wilde in het najaar eigenlijk gaan upgraden naar de E500s. Ik had m'n E4's al verkocht in de zomer en "tijdelijk" de E888 en de Koss KSC35 gekocht. De Koss bevalt zo goed dat er spontaan een einde is gekomen aan mijn quest naar duurder en beter. Sindsdien vind ik het eigenlijk veel leuker om tegen een redelijk budget zo goed en ook muzikaal mogelijk geluid te hebben. Overigens mis ik de hoge tonen en het detail van de Shures soms nog wel. Maar wie weet, als ik over een tijdje wat meer geld heb...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hoedje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:04:
[...]

Dan ga ik daar weer tegenin. Je kunt de CX300 bij Bol.com voor 39 euro kopen. Overigens kun je waarschijnlijk nog beter de EP630 voor 30 euro kopen. Maar goed, het ging mij er meer om, om aan te geven dat de JBL 220 waarschijnlijk een stuk beter zijn, maar helaas ook weer een stuk duurder. En op zich is de EP630 of CX300 t.o.v. standaard oordopjes een enorme verbetering.

[...]
Het is al vaker gezegd maar je kunt geen appels met peren vergelijken.
De CX300 kosten rond de € 40 en als je JBL 200 € 79 kosten is dat dus twee maal zoveel.
Je mag dan ook verwachten dat die dopjes beter klinken. Wellicht klinken ze niet eens twee maal zoveel beter maar een stukje beter.
Kortom, vergelijken mag maar dan wel in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik heb net neppe EP-630's ontvangen via marktplaats.. Balen, maarja niets aan te doen, dat is het risico.
Nou heb ik geinformeerd na een CX300 advertentie en ik kreeg het volgende mailtje terug:

Mijn oordopjes zijn wel zeker echt, alleen betreft het wel het oude model van de
Sennheiser CX300 (matte versie). Vandaar dat de prijs ook beduidend lager is
dan de nieuwe CX300 (glanzende versie).

Zit er (geluids) kwaliteitsverschil tussen de oude en nieuwe versie?

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Er is volgens mij maar 1 productieversie van de CX300's (wel in verschillende kleuren).
Waarom koop je ze niet gewoon via een erkende webwinkel? Scheelt vrijwel niets qua prijs en je hebt zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mooooody schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:00:
Er is volgens mij maar 1 productieversie van de CX300's (wel in verschillende kleuren).
Waarom koop je ze niet gewoon via een erkende webwinkel? Scheelt vrijwel niets qua prijs en je hebt zekerheid.
Precies.
Mijn CX300 zijn overigens glanzend maar of dit een goed kenmerk is om het onderscheid te kunnen maken weet ik niet.
Je kunt de verkoper vragen om een foto te maken van de verpakking. De originele verpakking is goed herkenbaar en zodoende bouw je wat zekerheid in.
Als je echt of safe wilt spelen zul je gewoon € 40 uit moeten geven bij een betrouwbare webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
Scheelt me 15 euro.. En dan heb ik in totaal maar 5 euro verspild door die eerdere koop. Maar zit dus geen verschil tussen, mooi dan koop ik die gewoon.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hartox schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:11:
Scheelt me 15 euro.. En dan heb ik in totaal maar 5 euro verspild door die eerdere koop. Maar zit dus geen verschil tussen, mooi dan koop ik die gewoon.
Ik heb even op MP gekeken naar de CX300 en zag wat advertenties staat voor € 25 met een foto van de verpakking erbij. Zo op het oog ziet de verpakking er wel echt uit, maar ik vraag me toch af of dit wel klopt. € 15 verschil is mooi meegenomen maar is ook best veel op een dergelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
die jbl 220 kosten trouwens 69 bij bol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:20:
Je wil toch niet zeggen dat je de CX300 als je eerste dopjes gebruikt en de Vibes in de kast laat liggen? :/
Wel dus :)

Ik ben nou eenmaal een bass-fanaat en wat dat betreft komen de Vibe's er slecht vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dan gebruik je ze bij een slechte mp3 speler. Ik hoor diepere en heldere bassen uit mijn Vibe dan uit mijn CX300's. Het is wel zo dat de hoeveelheid bass uit de CX300's onnatuurlijk meer is, een deel van het middenbereik wordt hierdoor ondergesneeuwd door de bass.

Ik zou zeggen, speel de Vibes eerst goed in (20-30 uur) en probeer ze daarna nog eens. Ze zijn in alle opzichten superieur aan de CX300's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Hoi jongens, ik wilde wat vragen:

als je gewoon de dopjes gebruikt die bij je mp3-speler worden meegeleverd, kan je die dan zonder risico wel op 100% zetten? of is dit ook niet verstandig ;)

groetjes

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
OConnor schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:10:
Hoi jongens, ik wilde wat vragen:

als je gewoon de dopjes gebruikt die bij je mp3-speler worden meegeleverd, kan je die dan zonder risico wel op 100% zetten? of is dit ook niet verstandig ;)

groetjes
Dit hangt helemaal van de MP3 speler af. Het uitgangsvermogen (per kanaal) bepaalt hoe sterk het geluidsvolume is. In het algemeen zal echter 100% te hard zijn tenzij je een spelertje hebt waar gewoon weinig uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb pas de ep-635 oordopjes ontvangen. Ik had echter niet verwacht dat het snoer zo kort is. Ik hou er namelijk niet van om de hele tijd met m'n nano te showen. Ik ben dus op zoek naar een verlengkabel of iets dergelijks, het liefst wit natuurlijk. Ik heb al een beetje in de winkels gezocht maar nog niet echt iets kunnen vinden. Iemand anders met 635s die ook een verlengkabel heeft aangeschaft?

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Cold Shadow schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:52:
Ik heb pas de ep-635 oordopjes ontvangen. Ik had echter niet verwacht dat het snoer zo kort is. Ik hou er namelijk niet van om de hele tijd met m'n nano te showen. Ik ben dus op zoek naar een verlengkabel of iets dergelijks, het liefst wit natuurlijk. Ik heb al een beetje in de winkels gezocht maar nog niet echt iets kunnen vinden. Iemand anders met 635s die ook een verlengkabel heeft aangeschaft?
Neem een iPod radio remote, daar krijg je zo een halve meter Apple-wit snoer bij ;)
Bovendien heb je dan een afstandsbediening, zodat je nog minder je nano hoeft te showen.
De bijgeleverde oordopjes raak je via V&A zo weer kwijt aan iPod bezitters bij wie de standaard iPod dopjes elke keer kapot gaan (zoals ik) en die geen andere oordopjes dan de standaard Apple oordopjes willen (zoals ik, tot een maandje geleden).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Canaria: leg me eens in gebrekkig nederlands uit waarom iemand alleen apple oordopjes zou willen?
(ja in normaal nederlands lukt het me niet mezelf te overtuigen dus gebruik veel 'merk'; 'betrouwbaar'; 'kut windows'; 'APPLE' en dat soort woorden in 1 zin.)

p.s. ik ben wel serieus benieuwd naar waarom iemand die keuze wilt maken.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

LightYears schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:02:
Canaria: leg me eens in gebrekkig nederlands uit waarom iemand alleen apple oordopjes zou willen?
(ja in normaal nederlands lukt het me niet mezelf te overtuigen dus gebruik veel 'merk'; 'betrouwbaar'; 'kut windows'; 'APPLE' en dat soort woorden in 1 zin.)

ik houd het altijd maar op een materieële vorm van 'liefde maakt blind'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Ik begrijp dat je reageert op Canaria en je eigen ondertitel in gedachten houdt. Allereerst, op zich zijn de nieuwste Apple oordopjes nog niet eens zo slecht :P.

Maar eigenlijk moet je die vraag veel breder stellen. Waarom is de kwaliteit van meegeleverde oordopjes zo slecht? Waarom kopen mensen wel een MP3 speler van honderden euro's, maar willen ze niet tientallen of honderden euro's uitgeven aan oordopjes? Waarom doen mensen dat wel als ze speakers bij hun receivers kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
omdat mensen vaak niet de mogelijkheid hebben gehad naar die duurdere en betere oordopjes te luisteren. Nergens kan je in winkels die dingen uittesten, dus moet je maar afgaan op dit soort fora of vrienden die toevallig van die doppies moeten hebben. Daarbij is de kennis over de doppies in de winkels zelf vaak bagger...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als ik puur naar mezelf kijk, dan was de reden om alleen originele Apple oordopjes te gebruiken dat ik vind dat die erbij 'horen' :P
(lees "erbij horen" dan in de betekenis van: iPod en Apple oordopjes horen bij elkaar. Niet: erbij horen omdat je Apple oordopjes hebt :+ )
Dat geldt bij mij niet alleen voor oordopjes, zo zou ik bijvoorbeeld nooit een versterker en een cd-speler van verschillende merken kopen en die op elkaar zetten, heb ik m'n Intel processor in de pc in een Intel moederbord geplaatst en koop ik altijd originele accessoires bij m'n gadgets, ook al zijn die duurder.
Tot een tijdje geleden maakte het me eigenlijk ook weinig uit dat de geluidskwaliteit minder was, omdat ik in het openbaar vervoer en op m'n werk het verschil toch niet kon horen door de achtergrondgeluiden. Dat zijn ook situaties waarin die achtergrondgeluiden wel van belang kunnen zijn, zoals een omroepmelding van een gewijzigd spoor of een collega die roept omdat hij m'n aandacht even nodig heeft.
Ik had dus geen behoefte aan betere oordopjes.
Sinds kort is dat veranderd: hoewel ik op werk nog steeds gebruik maak van de standaard iPod oordopjes, luisterde ik ook thuis steeds vaker naar muziek en hoef ik geen gebruik meer te maken van het openbaar vervoer. Toen ben ik op zoek gegaan naar vervangende oordopjes waarbij ik niet al teveel concessies zou hoeven doen aan het uiterlijk. Het is misschien onbegrijpelijk voor sommigen, maar het uiterlijk is toch een van de belangrijkste overwegingen voor mij om voor bepaalde producten te kiezen. Als dat betekent dat ik iets moet inleveren op het gebied van de specificaties, dan doe ik dat tot op zekere hoogte.
Uiteindelijk heb ik de Sennheiser CX-300 gekocht, omdat mijn hoofdtelefoon voor bij de pc ook een Sennheiser is die mij prima bevalt, verder vind ik ze wat uiterlijk en uitstraling betreft best wel bij m'n iPod passen.

Wat breder bekeken zijn er natuurlijk genoeg mensen die iPod oordopjes willen vanwege het merk, om uit te dragen dat ze een iPod hebben of omdat ze niet verder kijken. Daar lijkt mij niets mis mee :)

Gebrekkig Nederlands beheers ik niet goed genoeg om volledig aan je verzoek te voldoen ;)
Verder begrijp ik niet waarom ik 'kut windows' zou moeten roepen in een topic over oordopjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Canaria schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:57:
[...]

Uiteindelijk heb ik de Sennheiser CX-300 gekocht, omdat mijn hoofdtelefoon voor bij de pc ook een Sennheiser is die mij prima bevalt, verder vind ik ze wat uiterlijk en uitstraling betreft best wel bij m'n iPod passen.
Wel in het wit neem ik aan? En daar heb je de iPod Radio Remote toch niet meer tussen zitten (maar gewoon 'los' aangesloten)?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

_Brake_ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:23:
[...]

Wel in het wit neem ik aan? En daar heb je de iPod Radio Remote toch niet meer tussen zitten (maar gewoon 'los' aangesloten)?
Dat is een beetje lastig omdat ik een sleeve heb om m'n iPod die behoorlijk aansluit en maar aan één kant geopend is. Maargoed, op de zeldzame momenten dat ik de remote gebruik hoor ik nog steeds de gesprekken van de mensen om me heen door de muziek dus dan maakt het verlies aan geluidskwaliteit me ook niet meer uit. Ook een reden dat ik buitenshuis gewoon de standaard iPod oordopjes gebruik. Kwestie van kwaliteit opofferen voor comfort.
Als ik thuis luister dan gebruik ik de remote nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Canaria, toen ik het eerste stukje van je bericht over bijpassende dopjes las dacht ik dat je een geintje maakte. Niets is minderwaar. Je meent het blijkbaar echt dat bij een iPod ook iPod dopjes horen en bij een Intel moederbord een Intel processor.

Ik vind de combinatie van speler + dopjes juist slecht en lang niet altijd bijpassend. Dat zou het wel moeten zijn maar is vaak niet het geval. Als je bijvoorbeeld een kwaliteit MP3 speler koopt zitten daar niet altijd dopjes bij van een gelijkwaardige kwaliteit.
Dat kan eigenlijk ook niet omdat het "setje" dan te duur zou worden.
Mensen vergelijken graag en zetten dan MP3 spelers naast elkaar. Een "setje" wat positief zou opvallen vanwege de kwaliteit prijst zichzelf uit de markt vanwege het grotere prijsverschil.

Je zou dus in feite moeten kunnen kiezen of je al dan niet de meegeleverde dopjes bij een aanschaf van een MP3 speler wilt hebben. Zonder dopjes zou dan een lagere prijs moeten zijn. Dat maakt meteen ook het verschil wat kleiner als je wat duurdere dopjes wilt aanschaffen.

Het is een beetje off-topic maar min of meer hetzelfde geldt voor audio setjes. Een complete audioset inclusief speakers legt het vaak af tegenover een setje wat is samengesteld uit afzonderlijke onderdelen. De prijs is echter wel hoger en dat kan dus een reden zijn dat de kant-en-klaar setjes toch verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HoppyF schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:23:
Je zou dus in feite moeten kunnen kiezen of je al dan niet de meegeleverde dopjes bij een aanschaf van een MP3 speler wilt hebben. Zonder dopjes zou dan een lagere prijs moeten zijn. Dat maakt meteen ook het verschil wat kleiner als je wat duurdere dopjes wilt aanschaffen.
Ik denk dat de markt daarvoor te klein is :)
Ook al lijkt het in delen van dit topic en op sommige gespecialiseerde fora dat men over het algemeen heel veel waarde hecht aan goede geluidskwaliteit, toch vinden de meeste mensen die een portable mediaspeler kopen die kwaliteit niet het allerbelangrijkst. Ze zullen best het verschil horen tussen een mp3-speler van 19,95 euro bij Blokker en een duurdere speler, datzelfde geldt voor de bijgeleverde oordopjes, maar daar houdt het dan wel mee op. Ook zullen ze het kwaliteitsverschil afmeten aan de prijs en concluderen dat de iPod dus best goed moet zijn.

En als er geen oordopjes bijgeleverd zouden zijn, kocht het grootste deel van de mensen toch de 'bijbehorende' oordopjes. In het geval van de iPod dus de Apple oordopjes, waarschijnlijk door het advies van de verkoper. Zelfs als die verkoper andere, betere oordopjes zou adviseren of zelfs het verschil liet horen.
Niet iedereen heeft behoefte aan betere oordopjes. Iedereen heeft zo z'n prioriteiten :)

Het komt echt voornamelijk door dit topic dat ik me ben gaan oriënteren op betere oordopjes, want net als de groep die ik hierboven beschreef, vond (en vind) ik de bijgeleverde oordopjes eigenlijk wel prima. Dat m'n muziek onderweg niet zo klonk als door de audioset thuis, heb ik sinds m'n allereerste Walkman heel normaal gevonden.

Over het algemeen kopen de mensen die wel heel veel waarde hechten aan de geluidskwaliteit die betere oordopjes toch wel. Ik verwacht ook niet dat het weglaten van standaard oordopjes heel veel verschil zal uitmaken in de uiteindelijke prijs van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Canaria schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:47:
[...]

Ik denk dat de markt daarvoor te klein is :)
......................................
Over het algemeen kopen de mensen die wel heel veel waarde hechten aan de geluidskwaliteit die betere oordopjes toch wel. Ik verwacht ook niet dat het weglaten van standaard oordopjes heel veel verschil zal uitmaken in de uiteindelijke prijs van een speler.
Idd, de markt is vrij klein voor een goede MP3 speler inclusief goede dopjes.
Veel mensen nemen genoegen met een gemiddelde speler die er wel leuk uit zien. De dopjes nemen ze op de koop toe als zijnde een onderdeel van de speler.

Pas als je wat kritischer kijkt kom je er achter dat er meer is dan een gewoon dopje.
Verder speelt ook de compressie van de MP3 files mee, ook hier zijn er mensen genoeg die het prima vinden als er maar zoveel mogelijk muziekstukjes in hun speler gaat.
Hoe meer is dus niet beter.
Gelukkig zijn er ook spelers die APE en FLAC af kunnen spelen, wel ten koste van wat ruimte maar je krijgt er wel wat beters voor terug.
Het weglaten van dopjes maakt voor een fabrikant niet veel uit in prijs, Die kopen die dopjes toch in bulk. Het zal hooguit een paar Euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Net bij bol.com de Creatives E-635 besteld (ja bewust die met het korte snoertje).
Voor 29,95 euro en met deze code -> CRM-2006-16-MR geen verzendkosten (á 1,95 euro) hoeven te betalen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik moet een van mijn oorkussentjes vervangen op mijn Sennheiser PMX 100. Nu kan ik alleen niet vinden welke er op passen. Zijn die van de PX 100 geschikt? En weet iemand misschien waar in Eindhoven ik deze kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Ik krijg deze week de iaudio D2 binnen en ik wil de komende jaren vooruit met een goed setje portable audio. Ik heb voor deze speler (of in ieder geval voor dit merk) gekozen voor de erg goede geluidskwaliteit en deze wil ik dus ook goed benutten. Ik denk dat ik daarom ook nieuwe oordopjes ga kopen.

Nu beluister ik mijn huidige speler (een iriver ifp) met Sony MDR-ED21LP's (klik) en deze vind ik erg prettig zitten in mn oren, ze zitten perfect. Maar helaas zijn deze dopjes dermate versleten dat ik toch nieuwe moet.

Toch lees ik nooit meer wat over deze oordopjes, terwijl een x aantal jaar geleden toch goed over fontopia oordopjes werd gesproken. Des te meer lees ik over senheisser (cx300) en creative (EP630).

Doe ik nou een erg slechte koop als ik nogmaals de sony's koop voor 25 euro? En hoe is het draagcomfort van de senheisser of de creative? Het lijkt mij niet erg prettig om een 'prop' in je oor te hebben.

Bvd!

ps. Mijn maximale prijskaartje is 40 a 50 euro...

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik vind de creative ep-630 erg fijn zitten, stukken beter dan gewone oordopjes. :) Je moet er wel aan wennen, op het begin zaten ze niet echt fijn, maar nu wil ik niks anders meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
BierKoning schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:13:
Ik krijg deze week de iaudio D2 binnen en ik wil de komende jaren vooruit met een goed setje portable audio. Ik heb voor deze speler (of in ieder geval voor dit merk) gekozen voor de erg goede geluidskwaliteit en deze wil ik dus ook goed benutten. Ik denk dat ik daarom ook nieuwe oordopjes ga kopen.

Nu beluister ik mijn huidige speler (een iriver ifp) met Sony MDR-ED21LP's (klik) en deze vind ik erg prettig zitten in mn oren, ze zitten perfect. Maar helaas zijn deze dopjes dermate versleten dat ik toch nieuwe moet.

Toch lees ik nooit meer wat over deze oordopjes, terwijl een x aantal jaar geleden toch goed over fontopia oordopjes werd gesproken. Des te meer lees ik over senheisser (cx300) en creative (EP630).

Doe ik nou een erg slechte koop als ik nogmaals de sony's koop voor 25 euro? En hoe is het draagcomfort van de senheisser of de creative? Het lijkt mij niet erg prettig om een 'prop' in je oor te hebben.

Bvd!

ps. Mijn maximale prijskaartje is 40 a 50 euro...
Die dopjes had ik ook(alhoewel, een voorganger ervan). Toen leek 25 euro voor oordoppen(die overgens elk half jaar kapot gingen, veel geld. Toen deed ik iets geks, en bestelde Shure E2c's van 90 euro. Veel geld vond ik dat! Maar sindsdien heb ik ontdekt wat goed geluid is, en elke keer als ik mijn oordoppen(inmiddels Shure E4's, winkelwaarde 270 euro) indoe, ga ik een andere wereld in.
Volgens mij is er ook niet zoveel verschil tussen de goedkopere modellen. Probeer dus ook eens In-Ear. Bijvoorbeeld de Sennheiser CX300 Hier heb ik veel over gehoord, en zou ook mijn keuze zijn, als ik een paar goedkope dopjes zou moeten kopen. Ik heb ook nog nooit echt last gehad van een 'prop' in mn oren. Doordat het omgevingsgeluid geblokkeerd wordt kan(moet?) je het volume zachter zetten, en hoef je het niet te overheersen. Dat is dus beter voor je oren(en je omgeving heeft minder last van je).
Je moet wel even van jezelf nagaan hoe je met de dopjes/speler omgaat. Gebruik je hem vaak tussen gesprekken/lessen/sociale handelingen door? Dan is IE misschien niet zo handig, en kan je beter die Sony's nemen. Echter in de trein/op de fiets is het wel een verbetering.
Maar aan de keuze van je mp3speler lees ik al af dat je waarschijnlijk niet zo'n iemand bent die met één dopje in tegen iemand gaat praten, terwijl ze veels te hard staan. 50 euro voor dopjes is een goede keus als je bereid bent een mp3speler van hoge kwaliteit voor ruim 250 euro te kopen.

Namens de vereniging tot bevordering tot In-Ear gebruik. :+

Pantalaimon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
zo heb witte cx300's besteld bij apple shop, dat is dan 46,95 inclusief verzenkosten, 5 euro duurder als een zwarte of zilveren bij de bol.com maarja het oog wil ook wat.

Ik heb ook het vermoeden dat het bij bol.com haast wel om 2 verschillende producties moet gaan, dat prijsverschil is anders niet te rechtvaardigen.

Het viel me namelijk op dat ik bij de mediamarkt (59 euro trouwens) de witte en de zwarte zag liggen maar dan glanzend. De wat oudere cx300 die ik heb gezien zijn matzwart... hebben ook een andere verpakking.
Maargoed ben benieuwd dus of ik glimmende of een matte krijg. Ik laat mijn bevindingen wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Je krijgt een glimmende, want ik heb de witte ook besteld bij Apple Store.

Bol.com is met wit duurder, omdat dat nog uit een andere levering is... Dus niet een andere serie / type, maar andere leverancier / inkoopsprijzen :(

[ Voor 19% gewijzigd door _Brake_ op 13-02-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Pantalaimon|A schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:59:
[...]

50 euro voor dopjes is een goede keus als je bereid bent een mp3speler van hoge kwaliteit voor ruim 250 euro te kopen.

Pantalaimon
39,99 Bol.com

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pantalaimon|A schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Pantalaimon
Hé Pantalaimon, da's toevallig van die vereniging ben ik ook lid d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ha, ik heb zojuist mijn setje Creative EP-630 ontvangen. (Via eBay; 2 voor 12 euro incl. verzenden) Als een nieuwsgierige tweaker, opende ik 1 van de 2 setjes natuurlijk direct ;) . Het zag er redelijk echt uit!

Eenmaal aangesloten had ik als gedachte dat het geluid flut zou zijn; WAAAUUWWWW!!! Wat een bass! En ze waren nog NIET eens ingespeeld!? *Deze tweaker was al ruim 2 jaar gewend aan de Shure e3c’s. Op al mijn spelers moest ik de equalizer op R&B oid zetten voor de extra bass, maar met de Creative’s moest ik de equalizer juist weer terug zetten naar UIT, er was gewoon “teveel” bass aanwezig.

Het geluid van de EP-630 is niet zo zuiver als die e3c’s, maar wel voller imo.
Draad is wel dun, een draadbreuk kan snel aankomen.

Kortom; prachtige prijs/kwaliteit verhouding.
leokennis schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Tja...8 pond is 12 euro en het zijn niet meer de nieuwste modellen ofzo...plus waarschijn

Wel kan ik je vertellen dat die y-spliiter die je erbij krijgt niet werkt...heb er ooit zo een gekocht in een morsig electronicazaakje voor een euro en de ontwerpers hebben een foutje gemaakt: er kunnen geen twee headphone plugs in. Zit een soort tusschschotje in en als je er een plug indoet verschuift die zo dat er geen tweede in kan 8)7

Maar anyway, voor 12 euro zou ik het wel proberen...het is ook nog eens een powerseller dus...
Ehm… ontwerpers foutje? Nou die van mij doet het wel die ik gratis erbij kreeg 

P.S. 3 gram lijkt mij een beetje weinig; moet dat geen 9 gram zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
duncanvdlinden schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:09:
Ik heb ook het vermoeden dat het bij bol.com haast wel om 2 verschillende producties moet gaan, dat prijsverschil is anders niet te rechtvaardigen.

Het viel me namelijk op dat ik bij de mediamarkt (59 euro trouwens) de witte en de zwarte zag liggen maar dan glanzend. De wat oudere cx300 die ik heb gezien zijn matzwart... hebben ook een andere verpakking.
Maargoed ben benieuwd dus of ik glimmende of een matte krijg. Ik laat mijn bevindingen wel weten.
Ik heb de zwarte CX300 besteld bij bol.com, deze zijn vandaag binnengekomen. De buitenkant is glimmend.
Hiervoor had ik de Ep630s, hierover was ik zeer tevreden maar deze waren gejat, dus ik moest nieuwe. Deze oordopjes waren matzwart.

Ik vind de sennheisers iets fijner zitten dan de creatives, het lijkt of het rubber van de sleeves iets steviger is. Kan ook komen doordat mn creatives op t eind 1,5jr oud waren, misschien was het materiaal daardoor wat slapper geworden (?). Geluid van de sennheiser lijkt ook wat voller, maar zeker weet ik dit niet.
In ieder geval heb ik gelukkig weer in ears; afgelopen week was ik teruggegaan naar de bijgeleverde creative dopjes, wat een ellende! Je hoort helemaal niks van je muziek in de trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
Chuckiej schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:10:

Eenmaal aangesloten had ik als gedachte dat het geluid flut zou zijn; WAAAUUWWWW!!! Wat een bass! En ze waren nog NIET eens ingespeeld!? *Deze tweaker was al ruim 2 jaar gewend aan de Shure e3c’s. Op al mijn spelers moest ik de equalizer op R&B oid zetten voor de extra bass, maar met de Creative’s moest ik de equalizer juist weer terug zetten naar UIT, er was gewoon “teveel” bass aanwezig.
Mooi om te horen!

Maar volgens mij staan de e3's ook niet bekend om hun bass ;-) Daarin tegen lijken die Creative's me juist wel veel bass te hebben.
Deze tweaker heeft daarom de e3's overgeslagen en heeft de e4's genomen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Pantalaimon|A op 14-02-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik wil graag goeie oordoppen als wapen tegen pratende collega's zodat ik niet wordt afgeleid, waarbij het wel belangrijk is dat ik het volume relatief laag kan houden en zij ook niet last gaan krijgen van mij of niet echt. Ik zat te denken om iets van shure e3c's te nemen met gegoten doppen van de hoorspecialist.
Ik heb op het moment een gewone koptelefoon die ik zo hard moet zetten dat het niet aangenaam meer is voor mijn oren voordat ik mijn pratende collega's niet meer hoor.
Soms moeten ze me wel iets vragen en dan moet ik ze wel horen, misschien zijn dan die in ear dingen toch niet zo handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
bastian433 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:06:
Ik heb op het moment een gewone koptelefoon die ik zo hard moet zetten dat het niet aangenaam meer is voor mijn oren voordat ik mijn pratende collega's niet meer hoor.
Direct mee stoppen in elk geval! Dan verpest je echt je gehoor... In-ear doppen zijn natuurlijk de oplossing, maar als je niemand wilt kunnen horen praten, zul je er ook iets op moeten verzinnen als mensen je aandacht even nodig hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Laatst online: 10:34
Shure komt blijkbaar met nieuwe oordopjes. Nog niet echt veel info beschikbaar maar denk dat ik daar even op wacht.

Hoop alleen dat het draadje langer dan een jaar meegaat :/

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bastian433 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:06:
Ik wil graag goeie oordoppen als wapen tegen pratende collega's zodat ik niet wordt afgeleid, waarbij het wel belangrijk is dat ik het volume relatief laag kan houden en zij ook niet last gaan krijgen van mij of niet echt. Ik zat te denken om iets van shure e3c's te nemen met gegoten doppen van de hoorspecialist.
Soms moeten ze me wel iets vragen en dan moet ik ze wel horen, misschien zijn dan die in ear dingen toch niet zo handig?
Ik kreeg bij mijn Shure E500 een zogenaamd PTH (Push to hear). Deze zet je tussen je mp3 speler en je oordoppen. Er zit een microfoontje in die je met een druk op de knop kunt activeren zodat je je doppen niet hoeft uit te doen om met mensen te praten. De PTH kun je in principe voor iedere in ear gebruiken.
Ik doe er niets mee dus als je interesse hebt laat het mij dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik krijg mijn cx300 dopjes morgen binnen als het goed is :p
Alleen het verbaast mij dat er bij rock (Muse, coldplay, radiohead, starsailor, greenday) wat negatieve reviews verschijnen, ze schijnen minder goed te klinken met rock muziek, heeft iemand daar ervaring mee? Rock is namelijk wel het genre wat ik het meeste beluisert.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-02-2007 23:44 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Rock (of andere muziek waar het midden belangrijk is) klinkt inderdaad wat gemuffeld. Het midden wordt wat ondergesneeuwd door de hoeveelheid bass. Bij rock moet je een koptelefoon/oordopjes hebben met een helder midden en strakke midbass.

• duncanvdlinden
dus eigenlijk een verkeerde keuze gemaakt? of is het ondanks de wat mindere kwaliteit met rockmuziek alsnog een goede keuze in de prijsklasse?

• bastian433
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Ik kreeg bij mijn Shure E500 een zogenaamd PTH (Push to hear). Deze zet je tussen je mp3 speler en je oordoppen. Er zit een microfoontje in die je met een druk op de knop kunt activeren zodat je je doppen niet hoeft uit te doen om met mensen te praten. De PTH kun je in principe voor iedere in ear gebruiken.
Ik doe er niets mee dus als je interesse hebt laat het mij dan even weten.
Hmm is misschien wel interessant ja. geen gek idee, daar had ik nog niet aan gedacht dat er zoiets zou bestaan

Nu alleen nog uitvinden in hoeverre iemand die naast mij zit die muziek gaat horen die ik aan het luisteren ben met die in ear dopjes, ik bedoel mijn collega's moeten ook geen last van mij krijgen.

• majoh
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Als ik het topic doorzoek kom ik niemand tegen die ervaring heeft met de Apple inears? Is dat ook zo?

Ik heb ze iig besteld laatst omdat ik een dixons.nl kortings bon had, en daar alleen de Apple inears of dure sony's te koop waren...

Daarnaast heb ik reviews gelezen dat ze best goed schijnen te zitten, dus ik ben benieuwd.

Verwijderd

bastian433 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Hmm is misschien wel interessant ja. geen gek idee, daar had ik nog niet aan gedacht dat er zoiets zou bestaan

Nu alleen nog uitvinden in hoeverre iemand die naast mij zit die muziek gaat horen die ik aan het luisteren ben met die in ear dopjes, ik bedoel mijn collega's moeten ook geen last van mij krijgen.
Daar kan ik kort over zijn: nee, met in ear dopjes zul je geen last hebben van omgevings geluid en mensen zullen ook geen last van jouw (muziek) hebben.

• Pantalaimon|A
Aangezien mijn 6e paar foam sleeves alweer vuil/vervormd/kapot zijn, ben ik op zoek naar 5/10 nieuwe paar. De shop waar ik ze eerst online kocht(adts accessoires) heeft ze niet meer op voorraad. Die verkocht ze voor 10 euro per 5 paar. Voor de rest kan ik ze alleen maar kopen voor 30 euro bij webwinkels, en dan is het nog onbekend hoeveel paar ze daarvoor leveren.
Kent iemand nog een goed adresje?
Ze zijn voor de shure E4's

• Mooody

Mooody

elmoody

duncanvdlinden schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:01:
dus eigenlijk een verkeerde keuze gemaakt? of is het ondanks de wat mindere kwaliteit met rockmuziek alsnog een goede keuze in de prijsklasse?
De CX300 zijn prima in zijn prijsklasse. Ik vind ze alleen minder voor rock. Ze zijn wel prima voor meer acoustische muziek. (waar het midden en hoog meer aanwezig is)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooooody schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:49:
[...]

De CX300 zijn prima in zijn prijsklasse. Ik vind ze alleen minder voor rock. Ze zijn wel prima voor meer acoustische muziek. (waar het midden en hoog meer aanwezig is)
Heb je een beter alternatief voor Rock in de zelfde prijsklasse?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• _Christiaan_
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Zo, vandaag eindelijk nieuwe oordopjes gekocht. De EX71, bij Saturn in Rotterdam.

Best balen, want hij was even duur als de Sennheiser CX300. Maar de Sennheiser had zo'n L-plugje, en dat vind ik minder praktisch dan zo'n gewoon lang plugje. Toen ik de Sony uitpakte, bleek het eerste snoertje toch te kort, waardoor ik dus toch gewoon met zo'n L-plugje moet werken. :/ :P

Er zit wel lekker veel bass in, en daar houd ik van. Achteraf had ik zeker de CX300 genomen, maarja, je doet er nix aan. Kerel bij Saturn zei dat er weinig verschil in geluidskwaliteit zat tussen de Sony en de Sennheiser.

edit: damn wat heb ik gemist. Ik had al veel eerder in-ear oordopjes moeten kopen :o Ik hoor opeens allemaal details die ik nog nooit eerder heb opgemerkt. En last but not least: die bass 8)

[ Voor 13% gewijzigd door _Christiaan_ op 15-02-2007 20:46 ]

NOSIG

• Hartox
fsfikke schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:58:
[...]

Heb je een beter alternatief voor Rock in de zelfde prijsklasse?
Nee ik denk het niet.. Maar wees gerust, ik luister ook rock met mn CX300 en het is al een hele verbetering ten opzichte van normale dopjes! Ik zit alleen met een probleem.. Ik luister vooral met mn telefoon (w810i) muziek en mn broertje heeft een iaudio. Ik ff proberen natuurlijk hoe het daar op klonk................ Dat had ik dus nooit moeten doen.. :\
Geweldig klonk het, maar ik hou me in en ga geen nieuwe mp3 speler kopen.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• Mooody

Mooody

elmoody

_Christiaan_ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:56:
Zo, vandaag eindelijk nieuwe oordopjes gekocht. De EX71, bij Saturn in Rotterdam.
Als je iets beter of eerder dit topic gelezen had, wist je dat de even dure CX300's minstens 2x zo goed klinken als de EX71's. De bass van de EX71's is nogal ongecontroleerd en het hoog is veel te schel. De EX71's hebben vandaag de dag geen goede prijs/kwaliteit verhouding meer imo.
Maar het gaat er om dat je er plezier van hebt natuurlijk. Ik raad je alleen aan om geen andere dopjes in deze prijsklasse (CX300, Sharp MD33,...) te luisteren :)

[ Voor 68% gewijzigd door Mooody op 15-02-2007 20:51 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Chuckiej schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:10:
Ha, ik heb zojuist mijn setje Creative EP-630 ontvangen. (Via eBay; 2 voor 12 euro incl. verzenden) Als een nieuwsgierige tweaker, opende ik 1 van de 2 setjes natuurlijk direct ;) . Het zag er redelijk echt uit!

Het geluid van de EP-630 is niet zo zuiver als die e3c’s, maar wel voller imo.
Draad is wel dun, een draadbreuk kan snel aankomen.

Kortom; prachtige prijs/kwaliteit verhouding.

[...]

Ehm… ontwerpers foutje? Nou die van mij doet het wel die ik gratis erbij kreeg 

P.S. 3 gram lijkt mij een beetje weinig; moet dat geen 9 gram zijn?
draadbreuk valt wel mee als je maar voorzichtig doet (niet vouwen etc.) behalven bij de plug, daar is het erg fragiel en is dus echt ff een goed aandachts punt, daar dus altijd ff aan denken als je aan je draden rommelt ;)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GoldenSample schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:03:
[...]

draadbreuk valt wel mee als je maar voorzichtig doet (niet vouwen etc.) behalven bij de plug, daar is het erg fragiel en is dus echt ff een goed aandachts punt, daar dus altijd ff aan denken als je aan je draden rommelt ;)
Ik heb vaak maar een dopje in, dan gebruik ik het dopje met het langste draadje. Bij m'n CX300 hangt dat andere snoertje dan recht naar beneden en maakt bij het punt waar ze bij elkaar komen nogal een knik. Ik ben bang dat daarom dat dopje het neit meer doet... Hopelijk krijg ik snel bericht van Sennheiser.

• duncanvdlinden
kijk dat is andere koek na de nieuwste generatie standaard ipod dopjes, daarna de mx50 street, en dan nu de cx300 zijn dit echt serieuzere oordopjes!
wat een bass, rock blijft idd nog niet echt sprankelend op de 1 of andere manier, maar ik hoop dat het wat losser speelt, maar aan de andere kant de bas is al heerlijk!
gebruik hem btw op een nano 2nd generatie.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-02-2007 23:06 ]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben weer eens op zoek naar nieuwe in-ears. Voorheen heb ik het gedaan met Sennheiser MX400's, MX750's en op dit moment gebruik ik Creative EP-630's waar ik op zich nog tevreden mee ben. Aangezien ik toch wel graag nog betere geluidskwaliteit wil, ben ik eens rond gaan snuffelen naar echte high-end IEM's.

Zo kwam ik uit op de Shure E4C, Shure E500 PTH, Ultimate Ears super.fi 5 Pro en de (voor mij) onbetaalbare Ultimate Ears UE-10 Pro. In eerste instantie leken de E500's ook out of reach, tot ik ze op eBay nieuw tegenkwam voor omgerekend € 265 inclusief verzendkosten naar Nederland. Het is ook nog eens een zeer betrouwbare verkoper met 40.000+ verkopen en 99.6% positieve feedback. Over feedback gesproken: bij de winkel Feedback zijn de E500's zomaar even € 579. Dankzij de wel erg lage prijs op eBay (er zijn meerdere aanbieders met deze prijs) en de review vol superlatieven van HeadRoom.com, zit ik er nu over na te denken om ze echt te gaan bestellen.

Dit zijn de Shure E500 PTH's voor het geval iemand ze niet kent:
Afbeeldingslocatie: http://www.headphone.com/productphotos/large/0020330500_1859.jpg

Hoewel ik denk de juiste gemaakt te hebben, wil ik toch nog weten wat de kenners er hier van vinden. Is dit inderdaad zo'n beetje het beste wat onder de € 300 te vinden is?

Overigens vind ik het feit dat hij eventueel als headset te gebruiken is wel fijn, maar het mooiste vind ik toch dat er alle soorten plugs en foams meegeleverd worden. Kan ik gelijk alles eens uitproberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
MooDyBLueS schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:51:
Ik ben weer eens op zoek naar nieuwe in-ears. Voorheen heb ik het gedaan met Sennheiser MX400's, MX750's en op dit moment gebruik ik Creative EP-630's waar ik op zich nog tevreden mee ben. Aangezien ik toch wel graag nog betere geluidskwaliteit wil, ben ik eens rond gaan snuffelen naar echte high-end IEM's.

Zo kwam ik uit op de Shure E4C, Shure E500 PTH, Ultimate Ears super.fi 5 Pro en de (voor mij) onbetaalbare Ultimate Ears UE-10 Pro. In eerste instantie leken de E500's ook out of reach, tot ik ze op eBay nieuw tegenkwam voor omgerekend € 265 inclusief verzendkosten naar Nederland. Het is ook nog eens een zeer betrouwbare verkoper met 40.000+ verkopen en 99.6% positieve feedback. Over feedback gesproken: bij de winkel Feedback zijn de E500's zomaar even € 579. Dankzij de wel erg lage prijs op eBay (er zijn meerdere aanbieders met deze prijs) en de review vol superlatieven van HeadRoom.com, zit ik er nu over na te denken om ze echt te gaan bestellen.

[afbeelding]

Hoewel ik denk de juiste gemaakt te hebben, wil ik toch nog weten wat de kenners er hier van vinden. Is dit inderdaad zo'n beetje het beste wat onder de € 300 te vinden is?

Overigens vind ik het feit dat hij eventueel als headset te gebruiken is wel fijn, maar het mooiste vind ik toch dat er alle soorten plugs en foams meegeleverd worden. Kan ik gelijk alles eens uitproberen. :9
Das een verdomd mooie prijs!

De Shure E4's heb ik voor 200 weten te krijgen, en een paar dagen geleden zat ik me nog te verlekkeren op die E500s. Zo komt het toch nog dichterbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenmaal aangesloten had ik als gedachte dat het geluid flut zou zijn; WAAAUUWWWW!!! Wat een bass! En ze waren nog NIET eens ingespeeld!?
Ik heb zelf een paar creatives geprobeerd maar was niet echt onder de indruk. Nou ben ik wel verwend wat bass betreft met m'n UE Super.fi 5 EB. Die apparaten hebben zoveel bass dat alle ander IEM's dunnig gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:51:

[afbeelding]

Ik heb de E500 sinds augustus vorig jaar en ik ben er erg blij mee. Ze zijn (uiteraard) niet te vergelijken met de 'goedkopere' in ears. Omdat ze drie drivers hebben (2 woofers, 1 tweeter) geven ze een waanzinnig geluid. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat multi-driver IEMs per definitie beter zijn. Ik ben ook heel erg tevreden met mijn (single driver) ER4p's. Deze Etymotics zijn minstens zo goed en misschien beter als ik ze combineer met mijn Xin Supermacro. Detail is ongeëvenaard en de bass is ongelooflijk strak. Het is maar wat je in een IEM zoekt.

Anyway, als je ze (beide) wil horen voordat je zo'n bak geld uit gaat geven laat het mij dan even weten, ik woon in Nijmegen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb drie maanden geleden Sennheisers CX300 gekocht, maar er is nu al een oortje kapot. Het geluid is in dat oortje heel zacht en geeft ook niet meer alle tonen weer. Heeft er iemand ervaring met het RMA'en van oordopjes als het tenminste mogelijk is? 8)7

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xiled schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:00:
Heb drie maanden geleden Sennheisers CX300 gekocht, maar er is nu al een oortje kapot. Het geluid is in dat oortje heel zacht en geeft ook niet meer alle tonen weer. Heeft er iemand ervaring met het RMA'en van oordopjes als het tenminste mogelijk is? 8)7
Nou en of :Y)

Bij mij deed een oortje het helemaal niet meer. Als ie alleen maar een beetje geluid geeft kan het ook gewoon het drivertje zijn. Daar kan je zelf nog een beetje mee vriemelen (staat ergens in dit topic beschreven hoe).

Maar RMA gaat vrij makkelijk, gewoon een mailtje sturen naar de service afdeling van Sennheiser. Dan moet je hem opsturen en dan een tijdje wachten. Ik heb ze vorige week vrijdag opgestuurd. Toen ik woensdag belde waren ze 'net gisteren aangekomen' en zouden ze woensdag nog verstuurd worden. Volgens de man die ik vandaag aan de lijn had zijn ze gisteren verstuurd en zou DHL een compleet nieuw setje vandaag aan hebben moeten geboden maar helaas...

edit:
Ik heb zaterdag een nieuw setje ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:15:
[...]

Nou en of :Y)

Bij mij deed een oortje het helemaal niet meer. Als ie alleen maar een beetje geluid geeft kan het ook gewoon het drivertje zijn. Daar kan je zelf nog een beetje mee vriemelen (staat ergens in dit topic beschreven hoe).

Maar RMA gaat vrij makkelijk, gewoon een mailtje sturen naar de service afdeling van Sennheiser. Dan moet je hem opsturen en dan een tijdje wachten. Ik heb ze vorige week vrijdag opgestuurd. Toen ik woensdag belde waren ze 'net gisteren aangekomen' en zouden ze woensdag nog verstuurd worden. Volgens de man die ik vandaag aan de lijn had zijn ze gisteren verstuurd en zou DHL een compleet nieuw setje vandaag aan hebben moeten geboden maar helaas...
Thanks! Heb het blazen en zuigen ( :+ ) uitgeprobeerd en het heeft mijn probleem gefixed ! _/-\o_ Gelukkig maar! Want rma'en duurt meestal wel een tijdje en ik kan natuurlijk niet zonder mijn cx 300's ;)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:29
Ik ben op dit moment geinteresseerd in the Super.fi 5 EB's. De enige winkel in NL echter die ze zou moeten hebben heeft ze niet op voorraad. Toevallig kwam ik ze ook tegen op Amazon:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0009Q4PIS

Voor $164.98 (de Pro's staan hier voor $173.99 overigens)

Is dit een handige optie? En is het aan te raden om het al gift te laten versturen in dit geval?

Edit: Lijkt sowieso niet te kunnen...

[ Voor 4% gewijzigd door reusje op 17-02-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De Super.fi 5 Pro's zijn een stuk beter dan de EB's. De Pro's zijn gedetailleerder en hebben een beter midden. De EB's (naam zegt het al) zijn vooral gefocust op de bass, waardoor de rest wat wordt vergeten (zoals de CX300's).

De Pro's zijn trouwens ook maar $174,50, dus om de prijs hoeft je het niet te laten:
http://cgi.ebay.com/Ultim...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb getwijfeld tussen de Super.fi 5 Pro, JBL 220, V-Moda Vibe en Shure E4, maar ben uiteindelijk voor de Vibe's gegaan door gebruikerservaringen die zeggen dat ze beter zijn dan de Super.fi's. Daarbij zijn ze ook een stuk comfortabeler.

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 17-02-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:29
die wind130 op ebay, hebben mensen hier daar inmiddels ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:01:
[...]

Ik heb de E500 sinds augustus vorig jaar en ik ben er erg blij mee. Ze zijn (uiteraard) niet te vergelijken met de 'goedkopere' in ears. Omdat ze drie drivers hebben (2 woofers, 1 tweeter) geven ze een waanzinnig geluid. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat multi-driver IEMs per definitie beter zijn. Ik ben ook heel erg tevreden met mijn (single driver) ER4p's. Deze Etymotics zijn minstens zo goed en misschien beter als ik ze combineer met mijn Xin Supermacro. Detail is ongeëvenaard en de bass is ongelooflijk strak. Het is maar wat je in een IEM zoekt.

Anyway, als je ze (beide) wil horen voordat je zo'n bak geld uit gaat geven laat het mij dan even weten, ik woon in Nijmegen.

Succes.
Ik heb de Shure e4c's die ook echt lekker klinken. Nu heb je het over jouw Xin Supermacro
ik zie dat het een versterkertje is. Ik ben eigenlijk best benieuwd, verbeterd dit echt het geluid?
Mijn e4c's heb ik in combinatie met een ipod video en mp3's van min. 192kbps. Zou je de Xin Supermacro mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
reusje schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:25:
Nee (nog) niet, maar ik zou er wel blind durven kopen, lees de reacties maar eens van z'n kopers. Het enige wat me nog tegenhoudt is dat ik me afvraag of er nog bijkomende kosten zijn, invoerkosten en/of BTW ofzo. Verder staat in zijn advertentie dat hij verzendt met UPS of FedEx. Met die laatste heb ik meerdere malen meegemaakt dat zij het pakje op Schiphol pas uitleveren als je eerst nog extra kosten overmaakt. Net alsof zij op de stoel van de douane gaan zitten. Het is me nooit helemaal duidelijk geworden waar die kosten eigenlijk precies voor waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
reusje schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:25:
Aah, ik had mijn shure e3c's bij hem/haar gekocht ruim 2 jaar geleden :>

(alles ging goed, werd verzonden als gift; 115 euro voor e3c als ik mij herinner)

[ Voor 13% gewijzigd door OfferedPoet op 17-02-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:53:
De Super.fi 5 Pro's zijn een stuk beter dan de EB's. De Pro's zijn gedetailleerder en hebben een beter midden. De EB's (naam zegt het al) zijn vooral gefocust op de bass, waardoor de rest wat wordt vergeten (zoals de CX300's).

De Pro's zijn trouwens ook maar $174,50, dus om de prijs hoeft je het niet te laten:

Ik heb getwijfeld tussen de Super.fi 5 Pro, JBL 220, V-Moda Vibe en Shure E4, maar ben uiteindelijk voor de Vibe's gegaan door gebruikerservaringen die zeggen dat ze beter zijn dan de Super.fi's. Daarbij zijn ze ook een stuk comfortabeler.
waar heb jij je v-moda vibes gekocht?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:04:
[...]

waar heb jij je v-moda vibes gekocht?..
Via de Nederlandse importeur: http://www.rmrsoundsystems.nl/
Mailtje sturen, geld overmaken en je hebt ze 2 dagen later thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:48:
[...]

Via de Nederlandse importeur: http://www.rmrsoundsystems.nl/
Mailtje sturen, geld overmaken en je hebt ze 2 dagen later thuis.
Dankje! ik wou al bijna via ebay kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ebay zal een fractie goedkoper zijn na btw heffing. Je moet er alleen langer op wachten en het risico is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:22:
[...]

Ik heb de Shure e4c's die ook echt lekker klinken. Nu heb je het over jouw Xin Supermacro
ik zie dat het een versterkertje is. Ik ben eigenlijk best benieuwd, verbeterd dit echt het geluid?
Mijn e4c's heb ik in combinatie met een ipod video en mp3's van min. 192kbps. Zou je de Xin Supermacro mij aanraden?
De Xin zal voor de meeste in ears niet veel toevoegen. Dit versterkertje heb ik eigenlijk alleen voor koptelefoons met een hogere impedantie én voor de ER4p's die zeer duidelijk profiteren van een versterker.
Dus, nee, ik denk niet dat een versterker veel zal bijdragen aan je Shures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
kun je aan die v-mode ook stukjes laten zetten door de hoorwinkel ?
ik weet dat ze aan een e3c kunnen, maar wie weet er welke nog meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 23:04

UMD

You don't say

Mooooody schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:53:

hoe klinken die vibes?

Ik wil eventueel beter IEM´s kopen. Momenteel gebruik ik CX300´s.
Ik gebruik ze voornamelijk in combinatie met een sony nw-a1200, sony nw-s703 en een Creative zen vision:M. Wat raad je me in die prijsklasse aan?

ik houd wel van een lekker heldere ronde bas, maar moet ook mooie trebles hebben en n nette midrange. Gewoon n heel mooi zuiver warm geluid met detail.

alvast thx!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn eerste post.

Heb persoonlijk ervaring met de drie populairste in-ear setjes denk ik.

Als eerste de Apple In-Ear, die ik maar direct had aangeschaft bij mijn Ipod Video. Dit opende wel mijn wereld voor de In-Ear dopjes. de kwaliteit was voor mij als noob super. Alleen zat ik onderweg constant te rotzooien met het linkerdopje, omdat deze voor mijn gevoel niet lekker in me oor "hing".

Hierdoor is het linkerdopje meerdere keren kapot gegaan, en heeft Apple deze tot 4 keer toe vergoed. Maar zelfs de gulle gevers van Apple zijn het een keer zat, en ik moest opzoek naar nieuwe dopjes.

Toen de NX71 gekocht. Prima dopjes, goede kwaliteit en qua prestatie zelfs ietsje voller dan de Apple dopjes. Ik kan mij ook vinden in de reacties van menig gebruiker in dit topic, dat de bass misschien iets te aanwezig is.

Helaas in een haastige actie vandaag zijn ook deze dopjes gesneuveld (na pas 4 maanden) en moest ik wederom op zoek naar nieuwe dopjes. Na het lezen van wat reacties op meedere forums is mijn keus gevallen op de CX300 (wit). Ik heb nagedacht over de Shure's of andere High-end dopjes, maar als student en audiofiel tegelijk moet je toch echt je keuzes goed afwegen. ;)

Zal binnenkort even mijn bevindingen posten.

Iemand nog tips voor het inspelen van de dopjes? Hoelang? Welke muziek? Volume, kan handig zijn.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Laatst online: 08-09 17:10
Zo, ik ben binnenkort ook weer eens toe aan nieuwe oordopjes.
Nadat ik mijn ex71 versleten had, wilde ik eerst voor de cx300's van sennheiser gaan.
Het nadeel van de ex71 vond ik altijd dat ze zo boomy (:P) waren. Nu heb ik gehoord dat de cx300's daar ook, weliswaar in mindere mate, last van hebben.

ik ben toen weer verder gaan zoeken en ben toen een klasse hoger uitgekomen. Namelijk op de jbl 220 en de v-moda vibe.
Ik heb al een aantal reviews op o.a. head fi gelezen, waaruit dan komt dat de jbl's ongeveer gelijk of soms net iets beter klinken.

Nu vraag ik me af: Waarom zijn de vibes dan toch zoveel populairder dan de jbl's :?
Btw, de jbl's zijn bij bol te koop voor 69,95 en de vibes bij een Nederlandse verkoper 104,- ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb even een simpel vraagje:

Heeft iemand hier ervaring met de Logitech Playgear Stealth oordopjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/images/sp_log_stealthear.jpg

Ik wil namelijk simpele oordopjes, niet al te duur (€10 @ Kijkshop) die wel in-ear zijn en waar redelijk geluid uit komt.

/edit: Ik heb wel gezocht op Google naar reviews, maar ik zou wel eens van de GoT "Audiofielen" willen weten of zij nog iets kunnen toevoegen.

[ Voor 19% gewijzigd door DonMetal op 19-02-2007 19:39 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een simpel vraagje:

Heeft iemand hier ervaring met de Logitech Playgear Stealth oordopjes?

Ik heb wel wat ervaring ermee.
Geluid gaat, mij ging het erom dat die dingen in m'n oren blijven zitten.
Plak wel, als je de dopjes hebt uitgeprobeerd en de goede gevonden, deze vast. Ik ben ze weleens kwijtgeraakt. Draagcomfort ook: gaat wel. Kortom voor die prijs toch niet de slechtste maar spring zuinig met deze goedkope dingetjes ze zijn zo kapot.
groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,ik ben nieuw .
Ik heb vandaag min apple in-ear ontvangen van bol.Na goede geluiden van in-ear
Ik heb een probleem : Ik krijg de oordopjes echt niet in mijn oren en ik heb er erg veel last van aan mijn oren.

Wie heeft nog een inspeel geluid? Dat noem jetoch zo? of hoeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:52:
hallo,ik ben nieuw .
Ik heb vandaag min apple in-ear ontvangen van bol.Na goede geluiden van in-ear
Ik heb een probleem : Ik krijg de oordopjes echt niet in mijn oren en ik heb er erg veel last van aan mijn oren.

Wie heeft nog een inspeel geluid? Dat noem jetoch zo? of hoeft dat niet
Met de Apple in-ears heb ik geen ervaring, wel met de CX300 (Sennheiser), daar zitten 3 maten sleeves bij zodat je zelf kunt passen welke het beste zitten en ook hoe het geluid dan klinkt.
Dat luistert nogal nauw bij in-ears. Ze moeten precies goed zitten.
Als de Apple ook verschillende maten mee levert moet je dat dus even proberen.

Inspeel geluid?
Ik heb enige tijd terug een ruis bestand neergezet, die kun je gebruiken om in te spelen. Gewoon op "repeat" zetten en een aantal uren laten spelen op gemiddeld volume.
Zie dit topic: KLIK
Pagina: 1 ... 11 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.