Maar ze zeggen tog altijd dat een overgeklokte cpu maar half zolang meegaat?Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:31:
Het werkt, mooi zo
Het zal geen invloed hebben op de levensduur van je CPU.
Wel moet je oppassen dat je die PCI-e frequentie niet (veel) hoger zet; als je hem op 119 of 120 zet, zullen je (SATA) harde schijven waarschijnlijk niet meer herkend worden (SATA is verbonden via PCI-e; de schijven kunnen een te hoge frequentie niet aan), en als je richting 125 en hoger gaat loop je kans je videokaart (PCI-e alleen uiteraard) te vernielen.
Maar 118 is absoluut veilig.
Verwijderd
300 watt.
Hoeveel heb ik nodig.
En hoeveel stroom gebruikt ie bij een bepaalde aantal ghz?
Hoeveel heb ik nodig.
dit staat in de startpostVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:25:
300 watt.
Hoeveel heb ik nodig.
Verwijderd
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in je startpost heb je allemaal tabellen zitten maken.
Hierbij is de 805 als enige overgeclocked, dus dan is het logisch dat hij beter scoort dan andere processoren met een hogere prijs. Maargoed als je nou alle processoren zou overclocken (qua % evenveel) dan vraag ik me af of de 805 nog zo goed scoort, want ik vind het oneerlijk om een overgeclockde processor te vergelijken met andere die op standaard clock snelheden draaien
Hierbij is de 805 als enige overgeclocked, dus dan is het logisch dat hij beter scoort dan andere processoren met een hogere prijs. Maargoed als je nou alle processoren zou overclocken (qua % evenveel) dan vraag ik me af of de 805 nog zo goed scoort, want ik vind het oneerlijk om een overgeclockde processor te vergelijken met andere die op standaard clock snelheden draaien
dat is een prima voeding, ik heb zelf een qf50b kast met daarin dezelfde voeding en dat draaide perfect. Ik heb alleen nu er een Aopen 350W voeding in gedaan omdat deze iets sterker is (kwam uit m`n andere kast, anders had ik het niet gedaan). Zoals je weet draait mijn 805 op 3,5GHz en de rest van m`n specs zie m`n sig.Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:45:
Mijn voeding is een component pro/aopen atx-300TAF
Zat standaard in qf50a kast
beste qinq. De enige reden waarom tweakers een 805 kopen is omdat ie zo lekker overklokt. Bijna niemand koopt een 805 en laat `m stock draaien. Dan is hij gewoon te traag voor het geld en kan je beter een AMD halen omdat die ook nog zuiniger zijn. De hele lol ervan is gewoon dat je een topcore hebt (Extreme Edition) en als je `m overklokt je dus een superprocessor krijgt. Maar als jij het oneerlijk vind, ik zou zeggen: koop jij even een 840 ofzo en klok je die ook zeg 33% over. Dan heb je inderdaad een snellere processor, maar je bent wel 2x zoveel geld kwijt als ik met m`n 805je. Post dus liever ontopic of onderbouw je stellingen. 'Oneerlijk' klinkt zoooo middelbare schoolVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:07:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in je startpost heb je allemaal tabellen zitten maken.
Verwijderd
Volgens mij wil je mijn punt niet helemaal snappen, wat ik dus wil zeggen is dat ik het prima vind als jij het een ideale processor vindt omdat hij lekker overklocked, maar ik vind niet dat je hem vervolgens moet gaan vergelijken met stock draaiende processoren. zo zeg je bijvoorbeeld dat hij bijna een 1000 euro kostende processor verslaat.-ErikE- schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:33:
[...]
beste qinq. De enige reden waarom tweakers een 805 kopen is omdat ie zo lekker overklokt. Bijna niemand koopt een 805 en laat `m stock draaien. Dan is hij gewoon te traag voor het geld en kan je beter een AMD halen omdat die ook nog zuiniger zijn. De hele lol ervan is gewoon dat je een topcore hebt (Extreme Edition) en als je `m overklokt je dus een superprocessor krijgt. Maar als jij het oneerlijk vind, ik zou zeggen: koop jij even een 840 ofzo en klok je die ook zeg 33% over. Dan heb je inderdaad een snellere processor, maar je bent wel 2x zoveel geld kwijt als ik met m`n 805je. Post dus liever ontopic of onderbouw je stellingen. 'Oneerlijk' klinkt zoooo middelbare school
Maargoed als jij het zo wilt zien, en als je desondanks zijn enorme energie verbuik het voor jou een voordeel is, heb ik er niets tegen hoor...
Verwijderd
qinq, je bevindt je hier tussen tweakers, in TCA.
Het idee is, dat een FX-60 bedoeld is om goed te presteren en om overgeclockt te worden.
Een 805 is dat nooit; het was bedacht als goedkope, niet-al-te-snelle dualcore. Het leuke is nu juist dat de 805 zó ontzettend goed overlockt, dat hij bijna net zo snel is als een €1000,- processor. Dát is iets wat ongekend is, zeker als je het over een €90,- processor hebt...
Het idee is, dat een FX-60 bedoeld is om goed te presteren en om overgeclockt te worden.
Een 805 is dat nooit; het was bedacht als goedkope, niet-al-te-snelle dualcore. Het leuke is nu juist dat de 805 zó ontzettend goed overlockt, dat hij bijna net zo snel is als een €1000,- processor. Dát is iets wat ongekend is, zeker als je het over een €90,- processor hebt...
Waar moet ik `m dan mee vergelijken??Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:49:
[...]
Volgens mij wil je mijn punt niet helemaal snappen, wat ik dus wil zeggen is dat ik het prima vind als jij het een ideale processor vindt omdat hij lekker overklocked, maar ik vind niet dat je hem vervolgens moet gaan vergelijken met stock draaiende processoren.
doet hij dat niet dan?zo zeg je bijvoorbeeld dat hij bijna een 1000 euro kostende processor verslaat.
Enorm energieverbruik.... Ik heb geen voltage verhogingen (kunnen) toepassen en met de stock cooler wordt m`n 805 31 graden idle. (ja /me -ErikE- weet dat hij een hele koele 805 heeft) dus qua stroomverbruik valt het allemaal best mee. Een beetje x1900xt verbruikt meerMaargoed als jij het zo wilt zien, en als je desondanks zijn enorme energie verbuik het voor jou een voordeel is, heb ik er niets tegen hoor...
Verwijderd
Gaat een D805 bij overklokken wel of niet korter mee?
hoeveel scheelt dat ongeveer en waarom?
Verwijderd
?Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
Je cpu gaat met overclocken geen 30 jaar mee maar wel 20 jaar,tegen die tijd heb jij al wat anders..Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
het waarom is een beetje een lang en moeilijk verhaal. Het komt er ongeveer op neer dat je transistoren sneller moeten schakelen dan waarvoor ze gemaakt zijn. Bij een 805 maakt dit niks uit, omdat het toch een EE core is, maar bij andere CPU`s is dit meestal oorzaak nummer 1. Door elektronenmigratie worden alle torretjes langzaam OF open verbindingen OF kortsluitingen (DACHT IK, WEET NIET ZEKER).Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
Een tweede probleem is warmte. Een CPU heeft een max temperatuur. Deze wordt door de temperatuur sensor gemeten. Dit geeft je een globaal idee hoe warm je CPU is. Losse transistoren zullen veel koeler of warmer zijn, afhankelijk van hun locatie en hun doel. Hoe sneller alles schakelt, hoe warmer het zal worden. Oververhitting dus. Maar zoals Speedy-J zegt, je CPU zal nu ipv 30 jaar nog maar 20 mee gaan. (ONEE!!
Verwijderd
ik heb hem nu op 3.4GHZ en hij is nog gewoon de normale temeratuur.
Raden jullie mij aan een andere cooler te kopen of is dat eigelijk geld verspilling?
De boxed cooler maakt niet zoveel geluid
Raden jullie mij aan een andere cooler te kopen of is dat eigelijk geld verspilling?
bedenk gewoon een reden om de koeler te vervangen. Heb je er geen, dan vervang je `m niet!Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:31:
ik heb hem nu op 3.4GHZ en hij is nog gewoon de normale temeratuur.
paar maanden geleden had ik ook een d805 aangeschaft en gelijk een zalman erop gezet.
wat laatste tijd erg vaak gebeurt is dat hij uit het niets vast loopt.
bij het bijvoorbeeld tijdens het msn-en dan zit opeens alles vast, muis cursor nix reageert, moet ik weer op reset drukken. soms wel 4x per dag , of hele dag geen problemen.
in het begin had ik em overgeklokt tot 3.4 ghz.. ging tijdje goed, maar laatste tijd erg slecht, ik heb alles ook al teruggezet op stock. maar probleem blijft het zelfde, hij zit gewoon af en toe muur vast. windows opnieuw installed. probleem blijft het zelfde, moederbord bios update gedaan.
processor blijft ong 40 graden stable. er zit 1 reepje 1 gig ram in.
weten jullie wat ht nog kan zijn dat hij wel vaker vastloopt?
bij het bijvoorbeeld tijdens het msn-en dan zit opeens alles vast, muis cursor nix reageert, moet ik weer op reset drukken. soms wel 4x per dag , of hele dag geen problemen.
in het begin had ik em overgeklokt tot 3.4 ghz.. ging tijdje goed, maar laatste tijd erg slecht, ik heb alles ook al teruggezet op stock. maar probleem blijft het zelfde, hij zit gewoon af en toe muur vast. windows opnieuw installed. probleem blijft het zelfde, moederbord bios update gedaan.
wat zijn je systemspecs en temperaturen. Als alles werkt, zijn je voltages dan ok? Heb je al memtest en 3Dmark en alles gedraait om er zeker van te zijn dat dat het niet is? BIOS update? CMOS gecleared?MajinChaos schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:53:
paar maanden geleden had ik ook een d805 aangeschaft en gelijk een zalman erop gezet.
Verwijderd
ik heb hem nu op 3.4 ghz.
Maar als ik hem 100% belast zakt de vcore naar 1.29V normaal is dat tussen de 1.33V en 1.37V.
Is dat erg? want hij blijft wel gewoon stabiel.
Een voedingscalculator zegt dat ik een 270 wat voeding nodig heb 20A op+12 volt maar dat is deze niet.
Alles werkt gewoon goed of kan ik beter een andere voeding kopen?
Maar als ik hem 100% belast zakt de vcore naar 1.29V normaal is dat tussen de 1.33V en 1.37V.
Een voedingscalculator zegt dat ik een 270 wat voeding nodig heb 20A op+12 volt maar dat is deze niet.
Verwijderd
ik staat te twijfel over deze proc
zal ik een 805 nemen of een 820?
Ik gebruiken dadelijk een Asrock 775DUAL-VSTA
overklokken vind ik niet belangrijk (gebeurt wel maar het bord kan niks verhogen kwa voltage)
wat doet een intel 805 met standaard voltage?
Als iemand dat voor me wilde testen
overklokken vind ik niet belangrijk (gebeurt wel maar het bord kan niks verhogen kwa voltage)
die van mij doet 3,5GHz zonder voltage verhoging. zowieso meer dan de 2,8 van een 820. Ik denk echter dat je met een 805 zonder volt verhogingen verder komt qua GHz dan met een 820. Of de performance er ook naar is durf ik niet te zeggen.Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:37:
ik staat te twijfel over deze proc
mocht je trouwens geintresseerd zijn, mijn setje gaat weg -> V & A eventueel dus MET de 805. Voor zover ik hier in `t topic heb kunnen zien een van de koelste 805`en around
[ Voor 15% gewijzigd door -ErikE- op 03-12-2006 23:51 ]
Verwijderd
geen intressen
het bordje wat ik gerolen heb kan ddr2\ddr1 agp\pci-e 4x op
Anders was ik niet overgestapt omdat ik genoeg ddr1 modeulens heb liggen
doe je intel 805 los weg?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 00:03 ]
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:02:
geen intressen
denk dat je dit beter via de mail kan doen, m`n mail staat wel in m`n profiel.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:10:
ik heb hem nu op 3.4 ghz.
Voedingscalculator zegt niets. En zelfs een benodigde waarde in ampere tegenwoordig ook niet meer, omdat moderne voedingen verschillende 12V-lijnen hebben waardoor je niet zomaar alles mag optellen.
Wat wel vaak wat zegt zijn simpel gezegd het merk en soms ook het gewicht (maar die laatste hoeft niet per se). Merk: zie in OH het topic welke voeding heb ik nodig voor een lijst met betrouwbare merken. Hoe hoger het gewicht houdt vaak in dat er grotere koelblokken inzitten, wat vaak gelijk wordt getrokken met kwaliteit. Dat is tot 'voor kort' wel een aardige indicatie, maar je merkt steeds meer dat de kwaliteit toeneemt en het gewicht afneemt (door efficiëntere voedingen).
Kijk eens in dat topic en vraag desnoods daar om wat advies.
Wat wel vaak wat zegt zijn simpel gezegd het merk en soms ook het gewicht (maar die laatste hoeft niet per se). Merk: zie in OH het topic welke voeding heb ik nodig voor een lijst met betrouwbare merken. Hoe hoger het gewicht houdt vaak in dat er grotere koelblokken inzitten, wat vaak gelijk wordt getrokken met kwaliteit. Dat is tot 'voor kort' wel een aardige indicatie, maar je merkt steeds meer dat de kwaliteit toeneemt en het gewicht afneemt (door efficiëntere voedingen).
Kijk eens in dat topic en vraag desnoods daar om wat advies.
Ik ben er nog niet uit. Ik wil een Asus P5PL2 moederbord. Ik denk eigenlijk aan de 805. Maar is het niet beter om voor een snellere CPU te kiezen? Ik weet niet hoe goed de P5PL2 overclockt.. Anders heb ik misschien aan de 805 een miskoop..
_@/'
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook een tijdje de D805 draaien op een Asrock Conroe865PE mobotje met AGP8x en 4 ddr1 banken
En ik kan later ook nog upgraden naar een Conroe met 1066fsb
Maar goed, mijn 805 draait op 1.25v (zijn toch ook 1.4v versies?) maar helaas is het overklokken beperkt met Asrock
'High Voltage' optie in het bios geeft niet echt een boost
, daardoor laat ik het maar op 3.4ghz draaien, das toch ook netjes.
En met 2 cores op 100% (orthos 2004 test enkele uren, stabiel gelukkig) wordt 'ie best wel heet en zakt de spanning naar 1.16 soms.
Gelukkig levert mn 600watt voeding 2x 20a op de 12v en gecombineerd 38a.
En warm wordt 'ie ook, ik moest de koeler (Asus VRGuard) ook nog verkeerd om zetten omdat de fanaansluiting op een rare plaats zit op het mobo
en het standaardpastaspul zit er ook nog tussen.
Maar ik ben zeker tevreden met deze cpu!
90 euro en veel sneller dan mn oude xp 2500.
pics:
http://i11.tinypic.com/2ccmmc5.jpg
http://i10.tinypic.com/2qi90rl.jpg
http://i16.tinypic.com/2zrmjxz.jpg
http://i17.tinypic.com/4fz65x0.jpg
Maar goed, mijn 805 draait op 1.25v (zijn toch ook 1.4v versies?) maar helaas is het overklokken beperkt met Asrock
'High Voltage' optie in het bios geeft niet echt een boost
En met 2 cores op 100% (orthos 2004 test enkele uren, stabiel gelukkig) wordt 'ie best wel heet en zakt de spanning naar 1.16 soms.
Gelukkig levert mn 600watt voeding 2x 20a op de 12v en gecombineerd 38a.
En warm wordt 'ie ook, ik moest de koeler (Asus VRGuard) ook nog verkeerd om zetten omdat de fanaansluiting op een rare plaats zit op het mobo
Maar ik ben zeker tevreden met deze cpu!
90 euro en veel sneller dan mn oude xp 2500.
pics:
http://i11.tinypic.com/2ccmmc5.jpg
http://i10.tinypic.com/2qi90rl.jpg
http://i16.tinypic.com/2zrmjxz.jpg
http://i17.tinypic.com/4fz65x0.jpg
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:52 ]
Verwijderd
Aan de 805 heb je in mijn ogen nooit een miskoop. Want vanaf 3,5 ghz wat haalbaar moet wezenSteephh schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:57:
Ik ben er nog niet uit. Ik wil een Asus P5PL2 moederbord. Ik denk eigenlijk aan de 805. Maar is het niet beter om voor een snellere CPU te kiezen? Ik weet niet hoe goed de P5PL2 overclockt.. Anders heb ik misschien aan de 805 een miskoop..
Is het gewoon een toppertje!
Ergens eerder in dit topic stond het volgende Als het gelukt is, wil je dan ff een gilletje geven, dan durf ik het dan ook aanVerwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:53:
zijn er mods om de vcore te verhogen?
ik las iets van een pinmod op de socket
Verwijderd
Ik heb hem nu op 3.41GHz .
Als ik de pc mark score moet geloven verslaat ie een Core2duo e6400.
Kan dat kloppen?
Kan dat kloppen?
Ik heb al meerdere maanden een D805 met een Asus p5p800se. Ik ben er erg tevreden mee (dual core pwned). Ik draai met de standaard intel cooler maar heb op de HCC een nieuwe gekocht, een Titan (ja, hij is groot
). Hij doet het goed, is wat stiller en koelt beter. Kostte dacht ik 21 euro! Het moederbord moest er toch uit, dus heb ik gelijk de potlood Vcore drop mod gedaan ( uitleg ). Dit omdat zoals jullie wel weten de p5p800se erg last heeft van een Vcore drop. Helaas lijkt deze toch niet helemaal gelukt. Bij belasting zakt de Vcore nog steeds. Het lukt me dus niet om een grote overclock te krijgen, ik zit nu op 3.2ghz (Vcore 1.575).
Ook wordt mij niet helemaal duidelijk hoe de RAM snelheid in elkaar steekt. Ik heb PC3200 (2x512), deze wil ik gewoon op 200mhz laten draaien. Ik kan kiezen uit 266/333/auto. Bij auto komt hij volgens mij op de FSB snelheid, en nu op 333 op 200mhz (als het goed is, ik weet het niet meer precies). Anyway, ik vind die settings maar vreemd.
Iemand meer ervaring hoe op dit moederbord het beste over te clocken?
Ook wordt mij niet helemaal duidelijk hoe de RAM snelheid in elkaar steekt. Ik heb PC3200 (2x512), deze wil ik gewoon op 200mhz laten draaien. Ik kan kiezen uit 266/333/auto. Bij auto komt hij volgens mij op de FSB snelheid, en nu op 333 op 200mhz (als het goed is, ik weet het niet meer precies). Anyway, ik vind die settings maar vreemd.
Verwijderd
Kun je maken dat in het besturingsysteem niet meer komt te staan pentium d cpu 2.66 ghz en daaronder bvb 3.4Ghz maar dat overal 3.4 ghz staat?
nope. Dit wordt uit de CPU microcode uitgelezen. Deze is niet te wijzigen.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:27:
Kun je maken dat in het besturingsysteem niet meer komt te staan pentium d cpu 2.66 ghz en daaronder bvb 3.4Ghz maar dat overal 3.4 ghz staat?
Dit bord staat er nogal om bekend k*t te overklokken. Met 3,2GHz zou ik blij zijn als ik jou was en goed uitkijken dat er geen zwarte vlekken op je bord komen.AlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:20:
[ Voor 37% gewijzigd door -ErikE- op 10-12-2006 13:39 ]
Hij draait ook niet stabiel merk ik.. ik kan mss de vcore nog wat omhoog doen, maar ik vind 1.575 al vrij hoog. 3.0 Krijg ik iig wel stabiel.
edit: 3.1 lijkt stabiel. Maar hoger krijg ik 'm niet stabiel...
[ Voor 20% gewijzigd door AlexanderOnline op 10-12-2006 14:50 ]
Verwijderd
inwisselen voor een asrock conroe865peAlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:56:
Hij draait ook niet stabiel merk ik.. ik kan mss de vcore nog wat omhoog doen, maar ik vind 1.575 al vrij hoog. 3.0 Krijg ik iig wel stabiel.
4 ddr1 banken agp8x en conroe ready
Verwijderd
weet iemand dit:
Kan dat kloppen want ik dacht dat die e6400 makkelijk die oudere versloeg
die heeft evenmin VCore aanpassings mogelijkheden als ik me niet vergis. Verder stel ik me niet al teveel voor bij een Conroe (1066FSB) op een 865pe`tje (DDR400).Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:18:
[...]
inwisselen voor een asrock conroe865pe
4 ddr1 banken agp8x en conroe ready
Ik denk dat daar geen hout van klopt. Voor die benchmark misschien, maar in perspectief bekeken maakt die e6400 natuurlijk brandhout van jou 805.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:28:
weet iemand dit:
De verkleuringen zijn eigenlijk niets meer dan normaal. Ik heb het bord zelf ook gehad en met een Intel Pentium D 920 'ES' op een kleine 3GHz (met waterkoeling ofwel geen airflow rondom het socket) werd het PCB ook bruin. Met name rondom de chipset (bij de MOSFET's daar).-ErikE- schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:37:
[...]
Dit bord staat er nogal om bekend k*t te overklokken. Met 3,2GHz zou ik blij zijn als ik jou was en goed uitkijken dat er geen zwarte vlekken op je bord komen.
De MOSFET's kunnen vrij goed tegen de hitte. Het PCB zelf zal ook niet zomaar wegsmelten. Een verkleuring is dus (IMHO) geen zaak om direct te denken dat het moederbord binnen een week zal overlijden

Hoger zal geen zin hebben. De processor is elektrisch gezien een zware processor en de MOSFET's hebben het daar zwaar mee. Jouw vCore zal dan ook flink inzakken zodra je gaat stressen. Wat je hier het beste kunt doen is de klokfrequentie van de processor omlaag brengen en de vCore drastisch verlagen. Bij het stressen dien je dan te kijken of de vCore veel fluctueert, indien de afwijkingen enorm groot zijn is het geen slecht idee om de vCore nog een stapje lager te zetten.AlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:56:
Bedenk ook: Een hogere vCore hoeft niet zozeer een betere overclock op te leveren.
Zodra de FSB 133MHz (QDR533) zal het geheugen ingesteld op '266' als het goed is op 133MHz (DDR266) gaan draaien. Zodra je de FSB op 166MHz zet en het geheugen synchroom wilt houden is het verstandig om het geheugen in het BIOS op '333' te zetten.Ook wordt mij niet helemaal duidelijk hoe de RAM snelheid in elkaar steekt. Ik heb PC3200 (2x512), deze wil ik gewoon op 200mhz laten draaien. Ik kan kiezen uit 266/333/auto. Bij auto komt hij volgens mij op de FSB snelheid, en nu op 333 op 200mhz (als het goed is, ik weet het niet meer precies). Anyway, ik vind die settings maar vreemd.
Waarom?
Geheugen op ingesteld 133MHz (DDR266) zal 1:1 draaien met een FSB van 133MHz. Zodra je de FSB gaat verhogen zal het geheugen ook meegaan. Eenmaal de FSB op 166MHz (QDR533) (en het geheugen nog steeds ingesteld op 133MHz (DDR266) in het BIOS) zal het geheugen óók mee gaan naar 166MHz (DDR333).
Indien je het geheugen op 166MHz (DDR333) instelt en de FSB op 133MHz clocked dan zal het er als volgt uit zien: De verhouding tussen het geheugen en de FSB is wordt 6/5. Het geheugen draait dan op een hogere klokfrequentie van de FSB. Zodra we 6 delen door 5 krijgen we 1.2. De volgende som wordt 133MHz * 1.2 = 160MHz. Ofwel, DDR320.
Zodra je dan de FSB op 166MHz zet zal het geheugen ook omhoog gaan. De 6/5 verhouding blijft immers hetzelfde. 166MHz * 1.2 = 200MHz ofwel DDR400, PC3200.
Hier zien we meteen waarom 133MHz FSB (QDR533) processoren op menig chipset slechts een geheugenklokfrequentie van 160MHz (DDR320) i.p.v. 166MHz (DDR333) kunnen gebruiken. Dit heeft alles te maken met de divider tussen de FSB / RAM.
[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 10-12-2006 23:31 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Toch blijf ik erbij dat als de FETs van een bord zo warm worden dat het PCB erdoor verkleurd, dit niet goed kan zijn voor diezelfde FETs. Temperaturen van rond de 150graden (welke PCB`s doen verkleuren) zijn ook voor de meeste PWM FETs redelijk dodelijk. Wat ik me dan echter wel weer afvraag, wat is dan bij bijvoorbeeld een AW8 of P5WD2 bord, welke deze problemen niet hebben beter, de FETs, het PCB of beide? Ik gok op beide.Thandor schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:29:
De verkleuringen zijn eigenlijk niets meer dan normaal. Ik heb het bord zelf ook gehad en met een Intel Pentium D 920 'ES' op een kleine 3GHz (met waterkoeling ofwel geen airflow rondom het socket) werd het PCB ook bruin. Met name rondom de chipset (bij de MOSFET's daar).
De MOSFET's kunnen vrij goed tegen de hitte. Het PCB zelf zal ook niet zomaar wegsmelten. Een verkleuring is dus (IMHO) geen zaak om direct te denken dat het moederbord binnen een week zal overlijden. Om wat af te dwalen van moederborden: Ik heb hier 3dfx kaarten liggen. Menig Voodoo Banshee en Voodoo3 is passief gekoeld. Bij dergelijke kaarten hoef je ook niet raar op te kijken dat het PCB verkleurd is. Zeker bij de Banshee's (waaronder een prototypes) is het PCB flink 'aangetast'. Werkt de kaart er na jaren slechter door? Nee
.
Opzich vind ik 3.1Ghz nog steeds fijn, maar hoger is altijd leuk 
@Thandor: Bedankt voor je verduidelijkende reply!
@Thandor: Bedankt voor je verduidelijkende reply!
Verwijderd
Bah vandaag de standaard koelpasta vervangen door een dun laagje.
Maar hij wordt over de 70 graden en orthos stopt met een foutmelding
Toch maar eens goed de koeler enzo checken.
Maar hij wordt over de 70 graden en orthos stopt met een foutmelding
Verwijderd
ok alles goed gezet en nu draait ie lekker op 3500 mhzVerwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:36:
Bah vandaag de standaard koelpasta vervangen door een dun laagje.
Maar hij wordt over de 70 graden en orthos stopt met een foutmelding![]()
en nog koeler ook en stabieler.
eens zien of ik later nog hoger durf/kan
alleen mn geheugen draait nu op 437mhz, ik weet niet of corsair valueselect daarvan houdt

Verwijderd
Sinds kort ook een Pentium D maar heb maar 667Mhz geugen en niet dual channel, toch draait ie lekker op 3.75 maar daar boven krijg ik een blauw scherm (voltage maakt niks uit heb al hoger geprobeerd). Is dit dan de max van mijn FSB? ik krijg van de week 2x1gb 800 mhz dan kan die ook nog wat opgeschroeft worden hoop ik? Iig ik heb altijd geleerd (uit ervaringen) dat blauwe schermen 90% door brak geheugen komt en 5% corrupte Harddisk ofso dus dae kans dat het de cpu is?
Krijg van de week nog 2 cpus (805) ga ze dan alle drie zo hoo gmogelijk en de beste ho9ud ik de andere 2 mag ik weer terug geven.
Krijg van de week nog 2 cpus (805) ga ze dan alle drie zo hoo gmogelijk en de beste ho9ud ik de andere 2 mag ik weer terug geven.
Verwijderd
Volgens mij kan ik dat nergens doen, heb een asus P5ND2-SLI maar kan het nergens vinden. Maar het is wel me geheugen dus? Hij zegt iets van PAGE_FAULD_BLABLABLA in die BSOD.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:25:
geheugen divider ingesteld?
Edit: Ik weet 99% zeker dat het me geheugen is, ik heb nu 3 verschillende Pentium D 805 geprobeerd geen van allen komt boven een fsb van 750 (3.75Ghz) en het geheugen staat dan op 667Mhz (staat iig in de bios). En de cpu die van mijzelf is draait als enigste op 1.275 volt de ander hadden minimaal 1.3 of hoger nodig en werden warmer.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 18:17 ]
Verwijderd
laatmaar. .vraag het wel ergens anders!
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 10:43 ]
Al eerder gepost in deel 1, topic was blijkbaar nog niet gesloten...
Met het Asus AI tooltje kan ik het instellen, maar na de reboot staat de multiplier gewoon weer op 17... In de BIOS is er helemaal geen instelling...
De processor zit op een Asus P5LD2 Deluxe, als dit nog uitmaakt...
Mijn processor (D 945) heeft EIST, maar ik zit me al een paar uur rot te zoeken hoe ik die multiplier omlaag krijg...rippance schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:09:
[...]
Dit klopt niet. De processors welke voorzien zijn van EIST hebben een unlockte multiplier naar beneden. Gebruik de Intel processorfinder om na te gaan als jou processor dit ook heeft.
Met het Asus AI tooltje kan ik het instellen, maar na de reboot staat de multiplier gewoon weer op 17... In de BIOS is er helemaal geen instelling...
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Rainmaker schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:15:
Al eerder gepost in deel 1, topic was blijkbaar nog niet gesloten...
[...]
Mijn processor (D 945) heeft EIST, maar ik zit me al een paar uur rot te zoeken hoe ik die multiplier omlaag krijg...
behoorlijk offtopic en derhalve niet gewenst. Dit heeft niks met de 805 te maken. Start gerust een nieuw topic hierover of stel je vraag in het Intel Dualcore topic.
Klopt helemaal. Excuses. Het was alleen dat ik hier al een hele tijd naar op zoek was. De enige post die bevestigde dat het mogelijk was, was in dit topic (deel 1). Ik ga nog eens googlen, anders post ik even in een ander topic.-ErikE- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:46:
[...]
behoorlijk offtopic en derhalve niet gewenst. Dit heeft niks met de 805 te maken. Start gerust een nieuw topic hierover of stel je vraag in het Intel Dualcore topic.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Verwijderd
op het moment doe ik 3,5Ghz met een vrij laag voltage.
hier zie je het:

hij draait gewoon stabiel, en doet super pi in 38sec (ICM PC5400 (@750Mhz) CL5) ik ben zeer tevreden, en zal nog wel meer uit te krijgen zijn, het voltage kan nog wat omhoog, en hij word nog niets warm(max 42 graden) , mijn koeling betreft een Acrtic freezer 7 pro , en met q-fan is deze ook nog eens goed stil
hier zie je het:

hij draait gewoon stabiel, en doet super pi in 38sec (ICM PC5400 (@750Mhz) CL5) ik ben zeer tevreden, en zal nog wel meer uit te krijgen zijn, het voltage kan nog wat omhoog, en hij word nog niets warm(max 42 graden) , mijn koeling betreft een Acrtic freezer 7 pro , en met q-fan is deze ook nog eens goed stil
Verwijderd
iemand al voltage aangepast via kleurn voor voltage aanpassing?
zie link
http://sg.vr-zone.com/?i=3931&s=3
Ik heb een asrock 945conroe bordje
deze heeft geen voltage aanpassingen maar wilde de 805 wel op 167bus laten lopen (gelijk met mijn geheugen)
Kom tot nu toe niet hoger dan 150bus (3000mhz per core)
zie link
Ik heb een asrock 945conroe bordje
deze heeft geen voltage aanpassingen maar wilde de 805 wel op 167bus laten lopen (gelijk met mijn geheugen)
Ik durfde het niet aan. Het het dus niet gedaan.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:01:
iemand al voltage aangepast via kleurn voor voltage aanpassing?
zie link
Kom je nu wel of niet over de 150MHz, omdat je zegt dat hij wel op 167MHz wil. Blijf vooral je VCore in de gaten houden. Jij hebt mijn CPU en die kan 100% zeker 3500MHz op stock VCore (1,30V). Ik gebruikte echter wel DDR1 en een ander bordje. Ik zou dus eerst checken of je bordje wel alles netjes stabiel houd voordat je je CPU gaat modden.Ik heb een asrock 945conroe bordje
[ Voor 6% gewijzigd door -ErikE- op 25-12-2006 11:46 ]
Verwijderd
Ik wil wel zo'n voltmod doen op mijn asrock bordje, maar wat is dat spul precies waarmee je het moet doen?
Al de eerste pagina gelezen? Ze gebruiken geleidende inkt.
Verwijderd
Kan toch ook met gewoon potloodje?
(Weet ik niet zeker hoor)
Iemand al wprime gedraaid op deze processor? Mijn tijd @ 3,850 Ghz: 43,047 Seconden
Al iemand anders geprobeerd?
Iemand al wprime gedraaid op deze processor? Mijn tijd @ 3,850 Ghz: 43,047 Seconden
Al iemand anders geprobeerd?
offtopic:
Ik ga vandaag even mijn best doen onder de 40 seconden te komen.. Wil vast wel
Ik ga vandaag even mijn best doen onder de 40 seconden te komen.. Wil vast wel
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 10:53 ]
Verwijderd
je kan ook een zilverbalpen kopen (kost 5euro) met echt zilver
Hiermee zal het ook mee kunnen (je kan het ook weer verwijderen)
Hiermee zal het ook mee kunnen (je kan het ook weer verwijderen)
Beetje rustig aan het worden maar de D805 blijft erg cool!
De mijne draait nu stabiel op 3925 word strest wel ff tewarm omdat mijn gare spire cooling die ik erbij kreeg niet goed genoeg koeld op deze snelheid
screen
Klik voor grote versie

Krijg hopelijk volgende week mijn articfreezer binnen en hoop dan de 4 gig te doorbreken. Heb al even op 4 gig gedraait maar dat werdt veels tewarm. Ff wachten op de Freezer dus
De mijne draait nu stabiel op 3925 word strest wel ff tewarm omdat mijn gare spire cooling die ik erbij kreeg niet goed genoeg koeld op deze snelheid
screen
Klik voor grote versie
Krijg hopelijk volgende week mijn articfreezer binnen en hoop dan de 4 gig te doorbreken. Heb al even op 4 gig gedraait maar dat werdt veels tewarm. Ff wachten op de Freezer dus
En dat gewoon op het standaard voltage?
Heb jij ook dat je voltage in CPU-Z steeds verandert? Ik heb zelf ook een P5ND2 SLI nml.
Mijne draait nu op stock voltage op 3,6 ghz.
Heb jij ook dat je voltage in CPU-Z steeds verandert? Ik heb zelf ook een P5ND2 SLI nml.
Mijne draait nu op stock voltage op 3,6 ghz.
[ Voor 62% gewijzigd door eX0duS op 29-12-2006 19:38 ]
Verwijderd
Ik geloof dat jij dat setje van mij hebt gekocht? Iig als dat zo is kom je al iets verder dan mij 3.81 met die cpu (die spire zuigt idd wel
) misschien een 9500 zalman der op gooien? daarmee had ik op 3.81 max 54 graden.
mijnes deed op stock voltage(1.25) 3,8 gig om verder te gaan moest ik hem op 1.325 zetten. Bij cpu z schommelt de cpu voltage idd maar bij everst kreeg ik wel een goeie waarde. A i booster van asus geeft ook een schommelend voltage
Klop idd! krijg artic freezer. Draai hem btw nu al stabiel op 3925 zie screen vorige pagina. Had je overegens die backplate van dat mobo al verzonden ?
[ Voor 4% gewijzigd door Terran op 29-12-2006 22:30 ]
Verwijderd
Ik heb nog 2 vragen erover.
1 heb ik een tijd geleden al gevraagd maar nog steeds niet goed beantwoord:
Ik heb hem nu op 3.4GHz maar als ik hem 100% stress dan zakt de vcore van 1.36 naar 1.29 hij blijft wel stabiel. Is dat erg of hoort dat juist zo?
Vraag 2: Ik heb het mobo asus p5ld2-vm en daarbij moest ik de pci-e frequentie op 118 mhz zetten.
Nu kom ik niet hoger dan 3.4ghz. Kan het kwaad als ik hem hoger dan 118 zet?
Ik heb hem nu op 3.4GHz maar als ik hem 100% stress dan zakt de vcore van 1.36 naar 1.29 hij blijft wel stabiel. Is dat erg of hoort dat juist zo?
Vraag 2: Ik heb het mobo asus p5ld2-vm en daarbij moest ik de pci-e frequentie op 118 mhz zetten.
nee dat kan geen kwaad.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:37:
Audi S3
Dit hoort niet zo, maar als alles stabiel blijft maakt het niet veel uit. De drop in voltage komt door een niet deugdelijk (of iig niet deugdelijk genoege) VRM`s. Bij stock draaien gebeurt er dan vrij weinig en ook bij een P4 of celeron gebeurt er weinig, maar een overgeclockte PD trekt toch iets meer stroom waardoo rje VRM`s het moeilijk krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:37:
Nee het kan geen kwaad. Wel kan het voorkomen dat boven een bepaalde PCIe frequentie bepaalde devices die op die bus zitten aangesloten (Onboard Gigabit LAN controller, Videokaarten enz) niet meer gaan werken. De bus draait dan tever out-of-sync en dan komen bepaalde bitjes eerder aan dan andere of in het geheel niet -> je apparaat werkt dan niet meer, terugklokken en het probleem is gefixt.Vraag 2: Ik heb het mobo asus p5ld2-vm en daarbij moest ik de pci-e frequentie op 118 mhz zetten.
Verwijderd
Wat zijn VRM`s en licht het dus niet aan mijn voeding?-ErikE- schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:18:
[...]
Dit hoort niet zo, maar als alles stabiel blijft maakt het niet veel uit. De drop in voltage komt door een niet deugdelijk (of iig niet deugdelijk genoege) VRM`s. Bij stock draaien gebeurt er dan vrij weinig en ook bij een P4 of celeron gebeurt er weinig, maar een overgeclockte PD trekt toch iets meer stroom waardoo rje VRM`s het moeilijk krijgen.
[...]
Nee het kan geen kwaad. Wel kan het voorkomen dat boven een bepaalde PCIe frequentie bepaalde devices die op die bus zitten aangesloten (Onboard Gigabit LAN controller, Videokaarten enz) niet meer gaan werken. De bus draait dan tever out-of-sync en dan komen bepaalde bitjes eerder aan dan andere of in het geheel niet -> je apparaat werkt dan niet meer, terugklokken en het probleem is gefixt.
dat is zo makkelijk te google`n johVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:45:
[...]
Wat zijn VRM`s en lichgt het dus niet aan mijn voeding?
Verwijderd
Ik heb het geheugenverhaaltje in de openingspost even gelezen en waarschijnlijk kan een d805 @ stock ook draaien op 2 x PC2700 DDR in Dual-channel (2x2700=5400) ?
Mijn moederbord (p5p800se) is kapot gegaan en ik zie achterop ook verkleuringen. Wel vreemd, want ik heb 'm niet met een extreem hoge vcore gedraaid en ook maar op 3 ghz
gelukkig heb ik nog garantie.

mja, ik denk niet dat dat binnen de garantiebepalingen valt, het bord is immers totaal niet berekend op de hoge stromen die je pentium D overclockt trekt...
ik schiet je natuurlijk niet dood als je garantie probeert te krijgen hoor, maar probeer het bord dan ook meteen om te wisselen tegen een model dat meer OC-bestendig is en dus stevigere VRM's heeft.
ik schiet je natuurlijk niet dood als je garantie probeert te krijgen hoor, maar probeer het bord dan ook meteen om te wisselen tegen een model dat meer OC-bestendig is en dus stevigere VRM's heeft.
Out of the box? What box? There is no box.
Verwijderd
als de bios officeel dual core -d ondersteunt mag dit gewoon niet gebeuren.
En zijn 805 2,6@3g is niet zo zwaar kwa ampere die de cpu trekt.
Tenslotte zijn er ook 840 cpu's
En zijn 805 2,6@3g is niet zo zwaar kwa ampere die de cpu trekt.
Tenslotte zijn er ook 840 cpu's
Verwijderd
ja als extrame gaat overklokken en volt trick gaat uithalen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:10:
Er wordt in de openingspost nota bene nog voor gewaarschuwd met een p5p800se!
Maar een 805 op 2,6@3g zonder voltage verhoging moet dat gewoon aan kunnen.
Mijn asrock 945conroe-dvi met 805 2,6@3g kan dat ook makkelijk aan.
En heeft als ik me niet vergist ook maar 3fase voeding.
Jou Asrock bordje is van een veel nieuwere generatie. De P5P800se is gemaakt voor northwood en prescott CPU`s. Niet voor Smithfield CPU`s welke overgeclocked toch al bijna het dubbele amperage van een northwoord trekken. Elk 945 bord is gemaakt op smithfield en presler CPU`s en kan dus veel beter met de hogere stromen omgaan. Zoals nu dus door twee mensen is bewezen kan de P5P800se het echt niet aan en is het dus geen toeval!Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:34:
[...]
ja als extrame gaat overklokken en volt trick gaat uithalen.
Maar een 805 op 2,6@3g zonder voltage verhoging moet dat gewoon aan kunnen.
Mijn asrock 945conroe-dvi met 805 2,6@3g kan dat ook makkelijk aan.
En heeft als ik me niet vergist ook maar 3fase voeding.
Verwijderd
Wat ik me afvraag: gebruiken hier ook mensen de pd805 24/7 of is dat wat van de gekke? met stroomverbruik etc?
Ik had 'm gekocht voordat die persoon er problemen mee kreeg.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:10:
Er wordt in de openingspost nota bene nog voor gewaarschuwd met een p5p800se!
Ik ga 'm morgen RMAen maar dan krijg ik wss gewoon hetzelfde moederbord terug
ik denk dat dit aan de moederbordfabrikant ligt. Andere 865pe borden blijven het wel doen dus is er toch iets verkeerd gegaan in Taiwan.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:56:
Zou dat aan de chipset liggen (865 in dit geval) of echt aan de mobobakker.
Ik gebruikte mijn 805 altijd op 3,5GHz. Niet 24/7 want als ik ga slapen gaat m`n pc uitVerwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:01:
Wat ik me afvraag: gebruiken hier ook mensen de pd805 24/7 of is dat wat van de gekke? met stroomverbruik etc?
Ik sinds een half jaar een 805D op 4ghz lopen zonder problemen, nou kan ik echter goedkoop een Intel Pentium D 945 (S775;3.4GHz;4MB;Boxed) op de kop tikken. Alleen is mn vraag of deze processor wel lekker met mn p5nd2-sli samen wil. Er staat me ergens iets bij van dat het wel kan maar slechts op 1core. Weet iemand hier meer over?
Verwijderd
was dat niet intel 920 serie die er niet op deden?
of was het de intel 820d ?(volgens mijn was het 820)
In de startpost wordt vermeld van de Asus P5VD1 een erg slechte overklokker is. Hoe zit het met de vernieuwde variant van dit mobo; de P5VD2-MX? Iemand ervaringen met dit moederbord wat betreft overklokken van een Penitum D/Core 2 Duo?
mja zoiets dus maar ik kan me de redenen ook niet meer herinneren maar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen hadVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:59:
Chefbierrr schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:47:
Ik sinds een half jaar een 805D op 4ghz lopen zonder problemen, nou kan ik echter goedkoop een Intel Pentium D 945 (S775;3.4GHz;4MB;Boxed) op de kop tikken. Alleen is mn vraag of deze processor wel lekker met mn p5nd2-sli samen wil. Er staat me ergens iets bij van dat het wel kan maar slechts op 1core. Weet iemand hier meer over?
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Informatie over Intel Pentium D moederbordenVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:59:
Daar staat het antwoord
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
De nVidia nForce 4 SLI 'Intel Edition'Thandor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:46:
[...]
[...]
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Informatie over Intel Pentium D moederborden
Daar staat het antwoord.
Deze zal de Intel Pentium D 820 niet goed ondersteunen. Het zal wel werken maar de processor zal slechts als Intel Pentium 4 520 gaan werken. Ofwel, één core wordt uitgeschakeld. Hoe dit met de Intel Pentium D 920 zit is onbekend. Alle andere processoren (#30 en hoger) werken wel prima.
danke ")
Nu rest mij slechts de vraag hoe de prestaties van een 945 @ stock (of ietsje hoger) liggen
tov van mijn huidige 805D @ 4ghz. (stroomverbruik niet meegerekend
[ Voor 10% gewijzigd door Chefbierrr op 04-03-2007 14:11 ]
Verwijderd
Na jullie allemaal vast een paar keer geiriteerd te hebben.. Dacht ik. Mooie avond om eens wat fans uit de kast te trekken. Allemaal vol aan te doen. En proberen de nummer 1 plek in de startpost tepakken te krijgen. Hij is nu aan het testen @ 4,035 ghz. Dat is op dit moment genoeg voor nummer 1. Met een bios voltage van net onder de 1,5000v en in cpu-z.
Na de eufa cup(az-newcastle) is hij klaar met 2 uur testen. Dan komen de screen's!
Edit: En hij is STABIEL!
http://img260.imageshack.us/my.php?image=4ghzscreenjr7.jpg
Voor het screenshotje. Morgen hopelijk de eerste plek pakken
Na de eufa cup(az-newcastle) is hij klaar met 2 uur testen. Dan komen de screen's!
Edit: En hij is STABIEL!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 22:32 ]
Netjes! Dat is nog eens veel snelheid voor je geld 
Ik heb het atm erg druk maar hoop toch binnenkort eens te kunnen kijken hoever ik met mijn D805 kom op mijn Asrock 4CoreDual-VSTA ipv de Asus P5P800SE (met Vcore drop)
Ik heb het atm erg druk maar hoop toch binnenkort eens te kunnen kijken hoever ik met mijn D805 kom op mijn Asrock 4CoreDual-VSTA ipv de Asus P5P800SE (met Vcore drop)
netjes, echter niet genoeg voor de eerste plaats. Maar gelukkig is het niet heel veel moeite en knal dat ding op 4,1GHzVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:28:
Na jullie allemaal vast een paar keer geiriteerd te hebben.. Dacht ik. Mooie avond om eens wat fans uit de kast te trekken. Allemaal vol aan te doen. En proberen de nummer 1 plek in de startpost tepakken te krijgen. Hij is nu aan het testen @ 4,035 ghz. Dat is op dit moment genoeg voor nummer 1. Met een bios voltage van net onder de 1,5000v en in cpu-z.
Edit: En hij is STABIEL!![]()
![]()
m`n got-email adres werkt niet meer, gebruik dus deze
[ Voor 7% gewijzigd door -ErikE- op 10-03-2007 11:25 ]
he gatsie. nu ik dit zo lees begin ik toch echt te twijfelen.
of nog anderhalve maand prutsen op mijn oudbakken serversysteempje.
(ach je kan er mee internetten en oudbakken spelletjes mee spelen)
en dan voor 110 120 (na de prijsverlagingen bij intel, lees elders in dit forum) euro een e4300 scoren en uitknijpen:)
of dit overclockmonstertje voor 65 pleurie en hier nog even mee spelen.
jullie hier op got maken het leven van den prutser er niet makkelijker op!
ik blijf nog even verder twijfelen.
mijn complimenten voor de topicstarter. ik heb me toch weer een uur lang zitten verkneukelen bij de gedachten aan deze processor alleen al:)
mocht het gevoel het weer eens van t verstand overnemen volgt mijn post met behaalde clocks hier a.s.a.p:)
en dan voor 110 120 (na de prijsverlagingen bij intel, lees elders in dit forum) euro een e4300 scoren en uitknijpen:)
mijn complimenten voor de topicstarter. ik heb me toch weer een uur lang zitten verkneukelen bij de gedachten aan deze processor alleen al:)
mocht het gevoel het weer eens van t verstand overnemen volgt mijn post met behaalde clocks hier a.s.a.p:)
Weet niet wat je budget is, maar op bijvoorbeeld een DS3P of een P5B draait een P-D 805 prima. Haal dus gewoon lekker al je onderdelen op je CPU na en knal er lekker een 805 op! Als later de prijzen gaan zakker (22 April) kan je voor het geld wat je nu neerlegd voor een E4300, een E6600 of iets dergelijks kopen! Dubbel winst dus: Nu spelen en straks goedkoop upgraden!666pack schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:35:
he gatsie. nu ik dit zo lees begin ik toch echt te twijfelen.
[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 12-03-2007 10:34 ]
Verwijderd
-ErikE- dat mailtje van mij duurd nog wel even... Heb tegenwoordig 3 bazen. (wat wel leuk is aan het einde van de maand trouwens
) Dus niet veel tijd voor gepruts over. Zelfs van game komt het niet/nouwelijks meer.
Maar is de PD805 nog wel de overklokkoning.. De 4300 doet het ook goed in het andere topic...

wat boeit het of de 805 de overklokkoning is of niet. In zijn tijd was ie dat. Vroeger waren het de celeronnetjes en nu is het de E4300. Over een jaartje is het weer een andere processor...Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:22:
niet/nouwelijks meer.Maar is de PD805 nog wel de overklokkoning.. De 4300 doet het ook goed in het andere topic...
moederbord en geheugen heb ik al.-ErikE- schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:34:
[...]
Weet niet wat je budget is, maar op bijvoorbeeld een DS3P of een P5B draait een P-D 805 prima. Haal dus gewoon lekker al je onderdelen op je CPU na en knal er lekker een 805 op! Als later de prijzen gaan zakker (22 April) kan je voor het geld wat je nu neerlegd voor een E4300, een E6600 of iets dergelijks kopen! Dubbel winst dus: Nu spelen en straks goedkoop upgraden!Verder heb je voor een 805 een goeie koeler nodig, wat je later bij je C2D alleen maar gunstig uitkomt!
moederbord: dfi infinity 975 x/g
geheugen: ocz platinum 6400 rev2
uiteraard even in vraag en aanbod gekeken. te laat vrijdag is er een d 805 voor 50 eurie weggegaan:(
had ik dat maar eerder geweten!
en terwijl ik dit postje aan t schrijven ben toch maar op die enigste d 805 die ik tweedehands kon vinden (marktplaats). telefonisch een bod gedaan van 65 eurie. de beste man zei dat ie daar voor zijn favoriete game flightsimulator al een poosje 3.8 ghz gelopen heeft.nu ben ik heel moeilijk over te halen...... dus 4.1 here i come:P
na 3 topics 'gezwets' over deze wonderprocessor weer een zieltje erbij erike
resultaten gaan volgen!
hartstikke mooi666pack schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:17:
[...]
moederbord en geheugen heb ik al.
moederbord: dfi infinity 975 x/g
geheugen: ocz platinum 6400 rev2
uiteraard even in vraag en aanbod gekeken. te laat vrijdag is er een d 805 voor 50 eurie weggegaan:(
had ik dat maar eerder geweten!
en terwijl ik dit postje aan t schrijven ben toch maar op die enigste d 805 die ik tweedehands kon vinden (marktplaats). telefonisch een bod gedaan van 65 eurie. de beste man zei dat ie daar voor zijn favoriete game flightsimulator al een poosje 3.8 ghz gelopen heeft.nu ben ik heel moeilijk over te halen...... dus 4.1 here i come:P
na 3 topics 'gezwets' over deze wonderprocessor weer een zieltje erbij erike![]()
resultaten gaan volgen!
eindelijk alles binnen. heb voor de nood maar even een zalman 7700cu gehaald. aangezien mijn waterblokje nog niet paste en ik erg graag verder wil. (met een beetje mazzel krijg ik deze week mijn waterblokje nog wel op deze socket geplakt). dus ik was lekker aan de slag. alles ging voor de verandering ook in 1 keer goed... behalve het geheugen. ik dacht eigenlijk dat het om een bios instellinkje ging of dat dit moederbord mischien mijn geheugen (ocz 6400 platinum rev.2 op een dfi infinity 975x/g) niet slikte. maarrr, na veel geklooi kwam ik er achter dat 1 van de 2 gloednieuwe bankjes gewoon niet werkt.
verdorie, had ik het nu maar niet bij alternate besteld dan had ik het maandag gewoon om kunnen ruilen bij de winkel. weer wat geleerd
ik ga nu maar even kijken hoe ver ik de processor krijg op lucht.
zal niet schrikbarend zijn aangezien hij idle al 43c word zonder overklok.
maargoed. het begin is er. en die 4.1ghz komt nog wel, zei het met wat vertraging
update: net even bezig geweest. nog niets gebenched of gestressed dus niks officieels maar hij loopt nu 3420mhz. blijft idle nog aardig koel. (nog steeds zo n 43c)
ik heb hem ook even op 3600mhz laten lopen maar dan was ie zoiezo niet stabiel en werd ie knap warm. (over de 60c idle) die 3600 zou ook weleens mis kunnen gaan omdat ik geen dualchannel kan draaien
) maargoed. 60c idle zit ik ook niet op te wachten dus totdat ie aan de waterkoeling hangt laat ik het maar zo. en ook maar hopen dat ik heel erg snel een nieuw setje geheugen heb.
update2: loopt nu stabiel 3600mhz. helaas alleen met de kast open getest. werd nu niet warmer dan 36c idle 60 stressed. ben bang dat ie met de kast dicht een graadje of 5 warmer word.
als t een beetje meezit gaat ie volgend weekend aan de waterkoeling en kan er echt wat ssssspanning op de processor. wie weet word het nog wat
laatste update: (denk ik:P hoe kan ik dat nu ook zeggen)
de boel heeft nu aan mijn zelf inelkaar geknutselde waterkoeling gehangen.
zodat ie niet warmer werd dan 35c stressed. dus ik nog wat extra spanning (+ .25v) op de processor gezet maar helaas. verder dan die 3600mhz kom ik niet.
mischien ligt het aan mij, mischien wil de processor gewoon niet verder. ik weet het niet.
wat ik wel weet is dat die 3600mhz op lucht hardstikke leuk presteert voor die paar tientjes die de processor kost. ik ga hem dus met plezier gebruiken op 3600mhz tot ik aan een leuke c2d kan komen voor niet te veel geld.

ik ga nu maar even kijken hoe ver ik de processor krijg op lucht.
zal niet schrikbarend zijn aangezien hij idle al 43c word zonder overklok.
maargoed. het begin is er. en die 4.1ghz komt nog wel, zei het met wat vertraging
update: net even bezig geweest. nog niets gebenched of gestressed dus niks officieels maar hij loopt nu 3420mhz. blijft idle nog aardig koel. (nog steeds zo n 43c)
ik heb hem ook even op 3600mhz laten lopen maar dan was ie zoiezo niet stabiel en werd ie knap warm. (over de 60c idle) die 3600 zou ook weleens mis kunnen gaan omdat ik geen dualchannel kan draaien
update2: loopt nu stabiel 3600mhz. helaas alleen met de kast open getest. werd nu niet warmer dan 36c idle 60 stressed. ben bang dat ie met de kast dicht een graadje of 5 warmer word.
als t een beetje meezit gaat ie volgend weekend aan de waterkoeling en kan er echt wat ssssspanning op de processor. wie weet word het nog wat
laatste update: (denk ik:P hoe kan ik dat nu ook zeggen)
de boel heeft nu aan mijn zelf inelkaar geknutselde waterkoeling gehangen.
zodat ie niet warmer werd dan 35c stressed. dus ik nog wat extra spanning (+ .25v) op de processor gezet maar helaas. verder dan die 3600mhz kom ik niet.
mischien ligt het aan mij, mischien wil de processor gewoon niet verder. ik weet het niet.
wat ik wel weet is dat die 3600mhz op lucht hardstikke leuk presteert voor die paar tientjes die de processor kost. ik ga hem dus met plezier gebruiken op 3600mhz tot ik aan een leuke c2d kan komen voor niet te veel geld.
[ Voor 140% gewijzigd door 666pack op 01-04-2007 12:37 ]
Verwijderd
Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb mijn D805 even op een ander moederbord gehad, normaal had ik hem op een asus p5ld2-vm.
Nu ik hem terug op mijn asus hebt wil hij nog maar naar fsb 165 terwijl ik hem eerst stabiel had op 171.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb mijn D805 even op een ander moederbord gehad, normaal had ik hem op een asus p5ld2-vm.
Nu ik hem terug op mijn asus hebt wil hij nog maar naar fsb 165 terwijl ik hem eerst stabiel had op 171.
heb je precies alle instellingen terug gezet? Dus voltage voor alles? Niet een nieuw bios toevallig? Niet andere stroomslurpende dingen toegevoegd waardoor je voeding het niet meer aankan?? Meer info is gewenstVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:03:
Ik heb een vreemd probleem.
Verwijderd
Ik heb nu de 2 geheugenmodules van slot gewisseld en nu doet hij het weer:P
Hoe kan dat dat dat daar aan licht?
Hoe kan dat dat dat daar aan licht?