Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een asus p5ld2-vm
maakt het kwa levensduur van de cpu veel of niet zoveel uit als ik hem clock naar 2.93ghz?
dit haalt hij namelijk met het geheugen wat erin zit.
ik heb nog 2 vragen:
wat betekend die -vm bij mijn moederbord?
en als mijn geheugen niet aankan als de fsb op 155 staat, hoe werkt het dan als ik een cpu heb die standaard op 200 staat? dus ik bedoel netzoals d820
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een nieuwe overclock koning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

de nieuwe core2 denk ik :) Die klokken echt supergoed. De goedkoopste is alleen wel 2x zo duur als de 805. Je krijgt dan ook wel 2x zo mooi spul :9

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:25:
de nieuwe core2 denk ik :) Die klokken echt supergoed. De goedkoopste is alleen wel 2x zo duur als de 805. Je krijgt dan ook wel 2x zo mooi spul :9
is de 805 +/- 85E dan?

volgens mij zag ik een 6300 voor 171 oid gisteren in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26
Goedenavond, ik post dan eindelijk mijn probleem waarmee ik al een aantal weken te kampen heb.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar ik begin gewoon waar ik denk dat het begonnen is.

Na incompatible geheugen en dit omgeruild te hebben, had ik dan eindelijk mijn pentium D systeem draaiende. Alles liep stabiel paar x 3d mark draaien. Alles liep stabiel dus tim sloeg aan het oc'en. Alles cool, geen enkel probleem met 3,5. Alleen ik vond de chipset angstaanjagend warm worden, ik kon me vingers eraan verbranden. Ik dus alles weer terug gezet naar standaard settings, zodat ik er in ieder geval 'veilig' op kon werken.

Maar hier starten de problemen:
  • Tijdens het opstarten van de pc een bsod, alleen het gaat zo sneol dat ik het niet kan lezen en pc reboot.
  • Chkdsk loopt bij elke opstart ook als ik gewoon de pc heb afgesloten.
  • Soms start de pc niet eens op en moet ik eerst naar veilig modus om hem daar af te sluiten en dan start de pc weer normaal op.
  • Opstarten duurt soms zeker 5 minuten waarna ik niks kan gebruiken geen muis geen toetsenbord, dus reset.
  • Soms wilt de pc me (wireless) Netwerkkaart niet vinden en dus geen inet, ik reboot en een van de bovenstaande opstart problemen volgt.
  • De andere harde schijf is nu beschadigd, en chkdsk doet er niks aan want de schijf heeft niet de juiste volumenaam.
  • Soms blijft de pc alleen bij het bios scherm hangen, en met een rest gaat hij door.
Ik ben er vast nog een aantal vergeten maar op de rest kan ik nu even niet komen.

Ik vroeg mij dus af of dit soort problemen jullie ergen bekend voorkomen, ik denk zelf aan een kapot mobo(?). Wat ik erg vreem vind want deze problemem kwamen pas na het terug clocken, ik wil het alleen niet uitsluiten.

En de 2e reden:

De chipset word te heet, en hierdoor al deze vreemde problemen.

Maar voordat ik allerlei aanschaffen ga doen wil ik het toch even aan jullie vragen!

De 1e prioriteit heeft toch wel de harde schijf repareren omdat deze belangrijke documenten bevat en ik er niet zomaar een format overheen wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Het is niet zo dat je moederbord gelijk kapot gaat van een beetje over te klokken. Sowieso loopt de boel eerst vast voordat het kapot gaat. Ik neem aan dat je niet extreem hebt lopen klokken met dat ding maar gewoon rustig aan hebt gedaan?
Het kan ook zijn dat je gewoon wat datacorruptie hebt gekregen door het overklokken (noem maar wat).

Wat voor moederbord is het eigenlijk? De nforce4 staat er om bekend behoorlijk heet te worden. Op mijn p5nd2sli word de chipset ook zo heet dat ik mijn vingers er aan kan branden.

Als hij al in het BIOS blijft hangen kan het zijn dat je overclockparameters nog steeds aan staan, en niet alles goed is terug gezet.

Probeer anders eerst eens je CMOS te clearen. dwz de jumper van je CMOS clear een loshalen en verzetten, en daarna weer terug te zetten. :) (Je kan ook in je BIOS je standaard instellingen terug zetten, maar ik denk om gewoon je hele CMOS te resetten beter is.)

[ Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 02-11-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
met ^^. wat spekjes zouden wel fijn zijn!

ik zou je verder willen aanraden om (als je er bent) in windows zoveel mogelijk tooltjes te draaien. orthos, prime95, hdtach, 3dmark. Hou dan bijvoorbeeld je temperaturen bij met speedfan of iets anders. Vooral je voltages zijn ook leuk om in de gaten te houden met zo`n stroomslurpertje.

Opstarten met een knoppix cd`tje kan je ook even doen, kijken of er dan niks aan de hand is, is dit wel zo -> windows installatie corrupt en moet je dus ff opnieuw installeren.

Zowieso is dat ook geen slecht idee als je zoveel problemen hebt na overclocken. Ik heb het ook een keertje gehad met een A-XP. Die vond 900MHz OC ook niet leuk en zomaar ineens zat m`n harddisc vol met fouten. Ik heb toen windows opnieuw geinstalleerd en alles was weer ok.

wat je trouwens ook kan doen is een extern hdd doosje halen en dan via USB je documenten recoveren. Verder wil ik je DE tip bij overclocken even geven. Zorg ervoor dat je documenten op een andere partitie of het liefst een andere schijf staan dan je windows installatie. Deze raakt namelijk behoorlijk snel corrupt -> docs moeilijk terug te krijgen = :'(

[ Voor 19% gewijzigd door -ErikE- op 02-11-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
dank voor alle reactie's tot nu toe! Ik kom net uit school ern werk, en heb een deadline die morgen afloopt. Dus ik heb tot nu toe geen tijd gehad om iets aan me pc te doen.

Ik zal morgen middag alle tip's even uitvoeren.

@-ErikE-

Het grappige is, dat de hd waar geen windows installatie op staat corrupt is geworden. En waar wel windows op staat het gewoon volledig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn cpu overgeklokt naar 3.09ghz.
Ik kan hem echt niet hoger krijgen
Mijn mobo is een asus p5ld2-vm.
Mijn eerste vraag is of jullie tips hebben om hem hoger te krijgen met ddr533 geheugen.
Ik heb een probleem dat is:
Nu hij overgeklokt is doet hij dit.
Als ik hem aanzet dan geeft hij geen beeld en piept hij niet.
Druk ik op reset dan doet hij gewoon opstarten.
Weet iemand een oplossing
Dit is een plaatje van cpu overclock:
Afbeeldingslocatie: http://upload.timweb.nl/november/cpu1.JPG
Dit is een plaatje van geheugen overklok automatisch is het geheugen daar wel blij mee?
Afbeeldingslocatie: http://upload.timweb.nl/november/cpu2.JPG
Hier heb ik het geheugen lager geklokt omdat ik dacht dat ie dan mischien wel goed op zou starten
Afbeeldingslocatie: http://upload.timweb.nl/november/cpu3.JPG

Wie o wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je PCI-e frequentie instellen op 118 MHz. Is een bekend probleem bij de P5LD2-VM-serie. Als je PCI-e op 118 staat, zul je vermoedelijk tot zo'n 175 MHz FSB kunnen komen. Zorg er iig voor dat je geheugen niet (ver) boven zijn specs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:41:

Nu hij overgeklokt is doet hij dit.
Als ik hem aanzet dan geeft hij geen beeld en piept hij niet.
Druk ik op reset dan doet hij gewoon opstarten.
Weet iemand een oplossing

Wie o wie kan mij helpen
Ik kan je wel geruststellen, door je te vertellen dat ik dit probleem ook heb. Mijn moederbord wil ook alleen maar opstarten als ik `m eerst aanzet, dan gaat alles draaien en daarna op de reset druk. Coldbooten werkt dus niet, hotbooten wel. Ik kan er mee leven, tis toch m`n tweede pc dus ik heb me er niet in verdiept hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Taab schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:35:
dank voor alle reactie's tot nu toe! Ik kom net uit school ern werk, en heb een deadline die morgen afloopt. Dus ik heb tot nu toe geen tijd gehad om iets aan me pc te doen.

Ik zal morgen middag alle tip's even uitvoeren.

@-ErikE-

Het grappige is, dat de hd waar geen windows installatie op staat corrupt is geworden. En waar wel windows op staat het gewoon volledig doet.
Volgens mij heeft de CMOS clearen het probleem verholpen, ik had dacht ik alles geprobeerd maar hier dus helemaal niet aan gedacht. Bedankt!

Nu ben ik alleen nog bezig met m'n harde schijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:23:
Je moet je PCI-e frequentie instellen op 118 MHz. Is een bekend probleem bij de P5LD2-VM-serie. Als je PCI-e op 118 staat, zul je vermoedelijk tot zo'n 175 MHz FSB kunnen komen. Zorg er iig voor dat je geheugen niet (ver) boven zijn specs loopt.
Harstikke bedankt.
Het werkt ik heb hem nu op 3.2ghz
Zal dat veel veranderen aan de levensduur van mijn d805?
Groetjes tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt, mooi zo :)
Het zal geen invloed hebben op de levensduur van je CPU.
Wel moet je oppassen dat je die PCI-e frequentie niet (veel) hoger zet; als je hem op 119 of 120 zet, zullen je (SATA) harde schijven waarschijnlijk niet meer herkend worden (SATA is verbonden via PCI-e; de schijven kunnen een te hoge frequentie niet aan), en als je richting 125 en hoger gaat loop je kans je videokaart (PCI-e alleen uiteraard) te vernielen.
Maar 118 is absoluut veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:10:
[...]

is de 805 +/- 85E dan?

volgens mij zag ik een 6300 voor 171 oid gisteren in de pricewatch
Ja de 805 is idd zo goedkoop. Als je dus leuk wilt overklokken is het niet zo duur. Ik heb hem niet gekocht omdat een core2 zuiniger en een stuk sneller is. Helaas wel duurder. Maar ik vind 170 euro nou ook niet echt heel duur voor een nieuwe cpu die retesnel is. Mijn 830 die ik in mijn pc heb (dalijk had :) ) kostte nieuw ruim 300 euro. Nu is dat ding nog bijna evenduur terwijl hij toch een stuk slechter presteert. Ik krijg als het goed is volgende week m'n 6300 binnen van Azerty. Dan ga ik kijken of dat mijn overklok koning wordt :+

EDIT: de 805 staat niet meer bij azerty op de site, de 830 kost nu nog 264 euro daar. Ik dacht hem gezien te hebben voor 150 euro. Ook nog een boel geld terwijl er beter spul te koop is voor een vergelijkbare prijs :)

[ Voor 12% gewijzigd door R-O-Y op 04-11-2006 02:28 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:31:
Het werkt, mooi zo :)
Het zal geen invloed hebben op de levensduur van je CPU.
Wel moet je oppassen dat je die PCI-e frequentie niet (veel) hoger zet; als je hem op 119 of 120 zet, zullen je (SATA) harde schijven waarschijnlijk niet meer herkend worden (SATA is verbonden via PCI-e; de schijven kunnen een te hoge frequentie niet aan), en als je richting 125 en hoger gaat loop je kans je videokaart (PCI-e alleen uiteraard) te vernielen.
Maar 118 is absoluut veilig.
Maar ze zeggen tog altijd dat een overgeklokte cpu maar half zolang meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nu op 3.3 ghz.
Maar als ik hem 100% belast zakt de vcore naar 1.29V normaal is dat tussen de 1.33V en 1.37V.
Is dat erg? want hij blijft wel gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Wat voor een voeding heb je in je systeem hangen? Want een D805 trekt flink wat @ OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 watt.
Hoeveel heb ik nodig.
En hoeveel stroom gebruikt ie bij een bepaalde aantal ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:25:
300 watt.
Hoeveel heb ik nodig.
En hoeveel stroom gebruikt ie bij een bepaalde aantal ghz?
dit staat in de startpost ;) Het is niet echt belangrijk hoeveel watt je voeding heeft, maar meer hoeveel stroom (in Ampère`s) hij kan leveren op de 12V lijn. Trek hiervoor je kast open en lees wat er op je voeding staat. 15A is ongeveer het minimale voor een overgeklokte 805. Mijn AOpen 300watter had namelijk 14A op 12V en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding is een component pro/aopen atx-300TAF
Zat standaard in qf50a kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in je startpost heb je allemaal tabellen zitten maken.
Hierbij is de 805 als enige overgeclocked, dus dan is het logisch dat hij beter scoort dan andere processoren met een hogere prijs. Maargoed als je nou alle processoren zou overclocken (qua % evenveel) dan vraag ik me af of de 805 nog zo goed scoort, want ik vind het oneerlijk om een overgeclockde processor te vergelijken met andere die op standaard clock snelheden draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:45:
Mijn voeding is een component pro/aopen atx-300TAF
Zat standaard in qf50a kast
dat is een prima voeding, ik heb zelf een qf50b kast met daarin dezelfde voeding en dat draaide perfect. Ik heb alleen nu er een Aopen 350W voeding in gedaan omdat deze iets sterker is (kwam uit m`n andere kast, anders had ik het niet gedaan). Zoals je weet draait mijn 805 op 3,5GHz en de rest van m`n specs zie m`n sig.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:07:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in je startpost heb je allemaal tabellen zitten maken.
Hierbij is de 805 als enige overgeclocked, dus dan is het logisch dat hij beter scoort dan andere processoren met een hogere prijs. Maargoed als je nou alle processoren zou overclocken (qua % evenveel) dan vraag ik me af of de 805 nog zo goed scoort, want ik vind het oneerlijk om een overgeclockde processor te vergelijken met andere die op standaard clock snelheden draaien
beste qinq. De enige reden waarom tweakers een 805 kopen is omdat ie zo lekker overklokt. Bijna niemand koopt een 805 en laat `m stock draaien. Dan is hij gewoon te traag voor het geld en kan je beter een AMD halen omdat die ook nog zuiniger zijn. De hele lol ervan is gewoon dat je een topcore hebt (Extreme Edition) en als je `m overklokt je dus een superprocessor krijgt. Maar als jij het oneerlijk vind, ik zou zeggen: koop jij even een 840 ofzo en klok je die ook zeg 33% over. Dan heb je inderdaad een snellere processor, maar je bent wel 2x zoveel geld kwijt als ik met m`n 805je. Post dus liever ontopic of onderbouw je stellingen. 'Oneerlijk' klinkt zoooo middelbare school ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ErikE- schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:33:

[...]

beste qinq. De enige reden waarom tweakers een 805 kopen is omdat ie zo lekker overklokt. Bijna niemand koopt een 805 en laat `m stock draaien. Dan is hij gewoon te traag voor het geld en kan je beter een AMD halen omdat die ook nog zuiniger zijn. De hele lol ervan is gewoon dat je een topcore hebt (Extreme Edition) en als je `m overklokt je dus een superprocessor krijgt. Maar als jij het oneerlijk vind, ik zou zeggen: koop jij even een 840 ofzo en klok je die ook zeg 33% over. Dan heb je inderdaad een snellere processor, maar je bent wel 2x zoveel geld kwijt als ik met m`n 805je. Post dus liever ontopic of onderbouw je stellingen. 'Oneerlijk' klinkt zoooo middelbare school ;)
Volgens mij wil je mijn punt niet helemaal snappen, wat ik dus wil zeggen is dat ik het prima vind als jij het een ideale processor vindt omdat hij lekker overklocked, maar ik vind niet dat je hem vervolgens moet gaan vergelijken met stock draaiende processoren. zo zeg je bijvoorbeeld dat hij bijna een 1000 euro kostende processor verslaat.

Maargoed als jij het zo wilt zien, en als je desondanks zijn enorme energie verbuik het voor jou een voordeel is, heb ik er niets tegen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qinq, je bevindt je hier tussen tweakers, in TCA.
Het idee is, dat een FX-60 bedoeld is om goed te presteren en om overgeclockt te worden.
Een 805 is dat nooit; het was bedacht als goedkope, niet-al-te-snelle dualcore. Het leuke is nu juist dat de 805 zó ontzettend goed overlockt, dat hij bijna net zo snel is als een €1000,- processor. Dát is iets wat ongekend is, zeker als je het over een €90,- processor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:49:
[...]

Volgens mij wil je mijn punt niet helemaal snappen, wat ik dus wil zeggen is dat ik het prima vind als jij het een ideale processor vindt omdat hij lekker overklocked, maar ik vind niet dat je hem vervolgens moet gaan vergelijken met stock draaiende processoren.
Waar moet ik `m dan mee vergelijken??
zo zeg je bijvoorbeeld dat hij bijna een 1000 euro kostende processor verslaat.
doet hij dat niet dan?
Maargoed als jij het zo wilt zien, en als je desondanks zijn enorme energie verbuik het voor jou een voordeel is, heb ik er niets tegen hoor...
Enorm energieverbruik.... Ik heb geen voltage verhogingen (kunnen) toepassen en met de stock cooler wordt m`n 805 31 graden idle. (ja /me -ErikE- weet dat hij een hele koele 805 heeft) dus qua stroomverbruik valt het allemaal best mee. Een beetje x1900xt verbruikt meer ;) Ik wil graag van iedereen weten wat ie waarvan vind, dus als jij met goede argumenten komt waarom deze processor slecht, langzaam en heet is: laat maar horen, ik luister :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat een D805 bij overklokken wel of niet korter mee?
hoeveel scheelt dat ongeveer en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je cpu gaat met overclocken geen 30 jaar mee maar wel 20 jaar,tegen die tijd heb jij al wat anders..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
het waarom is een beetje een lang en moeilijk verhaal. Het komt er ongeveer op neer dat je transistoren sneller moeten schakelen dan waarvoor ze gemaakt zijn. Bij een 805 maakt dit niks uit, omdat het toch een EE core is, maar bij andere CPU`s is dit meestal oorzaak nummer 1. Door elektronenmigratie worden alle torretjes langzaam OF open verbindingen OF kortsluitingen (DACHT IK, WEET NIET ZEKER).

Een tweede probleem is warmte. Een CPU heeft een max temperatuur. Deze wordt door de temperatuur sensor gemeten. Dit geeft je een globaal idee hoe warm je CPU is. Losse transistoren zullen veel koeler of warmer zijn, afhankelijk van hun locatie en hun doel. Hoe sneller alles schakelt, hoe warmer het zal worden. Oververhitting dus. Maar zoals Speedy-J zegt, je CPU zal nu ipv 30 jaar nog maar 20 mee gaan. (ONEE!! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nu op 3.4GHZ en hij is nog gewoon de normale temeratuur.
Raden jullie mij aan een andere cooler te kopen of is dat eigelijk geld verspilling?
De boxed cooler maakt niet zoveel geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:31:
ik heb hem nu op 3.4GHZ en hij is nog gewoon de normale temeratuur.
Raden jullie mij aan een andere cooler te kopen of is dat eigelijk geld verspilling?
De boxed cooler maakt niet zoveel geluid
bedenk gewoon een reden om de koeler te vervangen. Heb je er geen, dan vervang je `m niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
paar maanden geleden had ik ook een d805 aangeschaft en gelijk een zalman erop gezet.
wat laatste tijd erg vaak gebeurt is dat hij uit het niets vast loopt.
bij het bijvoorbeeld tijdens het msn-en dan zit opeens alles vast, muis cursor nix reageert, moet ik weer op reset drukken. soms wel 4x per dag , of hele dag geen problemen.
in het begin had ik em overgeklokt tot 3.4 ghz.. ging tijdje goed, maar laatste tijd erg slecht, ik heb alles ook al teruggezet op stock. maar probleem blijft het zelfde, hij zit gewoon af en toe muur vast. windows opnieuw installed. probleem blijft het zelfde, moederbord bios update gedaan.
processor blijft ong 40 graden stable. er zit 1 reepje 1 gig ram in.

weten jullie wat ht nog kan zijn dat hij wel vaker vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
MajinChaos schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:53:
paar maanden geleden had ik ook een d805 aangeschaft en gelijk een zalman erop gezet.
wat laatste tijd erg vaak gebeurt is dat hij uit het niets vast loopt.
bij het bijvoorbeeld tijdens het msn-en dan zit opeens alles vast, muis cursor nix reageert, moet ik weer op reset drukken. soms wel 4x per dag , of hele dag geen problemen.
in het begin had ik em overgeklokt tot 3.4 ghz.. ging tijdje goed, maar laatste tijd erg slecht, ik heb alles ook al teruggezet op stock. maar probleem blijft het zelfde, hij zit gewoon af en toe muur vast. windows opnieuw installed. probleem blijft het zelfde, moederbord bios update gedaan.
processor blijft ong 40 graden stable. er zit 1 reepje 1 gig ram in.

weten jullie wat ht nog kan zijn dat hij wel vaker vastloopt?
wat zijn je systemspecs en temperaturen. Als alles werkt, zijn je voltages dan ok? Heb je al memtest en 3Dmark en alles gedraait om er zeker van te zijn dat dat het niet is? BIOS update? CMOS gecleared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nu op 3.4 ghz.
Maar als ik hem 100% belast zakt de vcore naar 1.29V normaal is dat tussen de 1.33V en 1.37V.
Een voedingscalculator zegt dat ik een 270 wat voeding nodig heb 20A op+12 volt maar dat is deze niet.
Alles werkt gewoon goed of kan ik beter een andere voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik staat te twijfel over deze proc
zal ik een 805 nemen of een 820?
Ik gebruiken dadelijk een Asrock 775DUAL-VSTA

overklokken vind ik niet belangrijk (gebeurt wel maar het bord kan niks verhogen kwa voltage)

wat doet een intel 805 met standaard voltage?
Als iemand dat voor me wilde testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:37:
ik staat te twijfel over deze proc
zal ik een 805 nemen of een 820?
Ik gebruiken dadelijk een Asrock 775DUAL-VSTA

overklokken vind ik niet belangrijk (gebeurt wel maar het bord kan niks verhogen kwa voltage)

wat doet een intel 805 met standaard voltage?
Als iemand dat voor me wilde testen
die van mij doet 3,5GHz zonder voltage verhoging. zowieso meer dan de 2,8 van een 820. Ik denk echter dat je met een 805 zonder volt verhogingen verder komt qua GHz dan met een 820. Of de performance er ook naar is durf ik niet te zeggen.

mocht je trouwens geintresseerd zijn, mijn setje gaat weg -> V & A eventueel dus MET de 805. Voor zover ik hier in `t topic heb kunnen zien een van de koelste 805`en around :)

[ Voor 15% gewijzigd door -ErikE- op 03-12-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen intressen
het bordje wat ik gerolen heb kan ddr2\ddr1 agp\pci-e 4x op
Anders was ik niet overgestapt omdat ik genoeg ddr1 modeulens heb liggen
doe je intel 805 los weg?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:02:
geen intressen
het bordje wat ik gerolen heb kan ddr2\ddr1 agp\pci-e 4x op
Anders was ik niet overgestapt omdat ik genoeg ddr1 modeulens heb liggen
doe je intel 805 los weg?

denk dat je dit beter via de mail kan doen, m`n mail staat wel in m`n profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:10:
ik heb hem nu op 3.4 ghz.
Een voedingscalculator zegt dat ik een 270 wat voeding nodig heb 20A op+12 volt maar dat is deze niet.
Alles werkt gewoon goed of kan ik beter een andere voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:33
Voedingscalculator zegt niets. En zelfs een benodigde waarde in ampere tegenwoordig ook niet meer, omdat moderne voedingen verschillende 12V-lijnen hebben waardoor je niet zomaar alles mag optellen.
Wat wel vaak wat zegt zijn simpel gezegd het merk en soms ook het gewicht (maar die laatste hoeft niet per se). Merk: zie in OH het topic welke voeding heb ik nodig voor een lijst met betrouwbare merken. Hoe hoger het gewicht houdt vaak in dat er grotere koelblokken inzitten, wat vaak gelijk wordt getrokken met kwaliteit. Dat is tot 'voor kort' wel een aardige indicatie, maar je merkt steeds meer dat de kwaliteit toeneemt en het gewicht afneemt (door efficiëntere voedingen).
Kijk eens in dat topic en vraag desnoods daar om wat advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik ben er nog niet uit. Ik wil een Asus P5PL2 moederbord. Ik denk eigenlijk aan de 805. Maar is het niet beter om voor een snellere CPU te kiezen? Ik weet niet hoe goed de P5PL2 overclockt.. Anders heb ik misschien aan de 805 een miskoop..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook een tijdje de D805 draaien op een Asrock Conroe865PE mobotje met AGP8x en 4 ddr1 banken :P En ik kan later ook nog upgraden naar een Conroe met 1066fsb :o
Maar goed, mijn 805 draait op 1.25v (zijn toch ook 1.4v versies?) maar helaas is het overklokken beperkt met Asrock :(
'High Voltage' optie in het bios geeft niet echt een boost :P , daardoor laat ik het maar op 3.4ghz draaien, das toch ook netjes.
En met 2 cores op 100% (orthos 2004 test enkele uren, stabiel gelukkig) wordt 'ie best wel heet en zakt de spanning naar 1.16 soms.
Gelukkig levert mn 600watt voeding 2x 20a op de 12v en gecombineerd 38a.
En warm wordt 'ie ook, ik moest de koeler (Asus VRGuard) ook nog verkeerd om zetten omdat de fanaansluiting op een rare plaats zit op het mobo :( en het standaardpastaspul zit er ook nog tussen.
Maar ik ben zeker tevreden met deze cpu!
90 euro en veel sneller dan mn oude xp 2500.

pics:
http://i11.tinypic.com/2ccmmc5.jpg
http://i10.tinypic.com/2qi90rl.jpg
http://i16.tinypic.com/2zrmjxz.jpg
http://i17.tinypic.com/4fz65x0.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:57:
Ik ben er nog niet uit. Ik wil een Asus P5PL2 moederbord. Ik denk eigenlijk aan de 805. Maar is het niet beter om voor een snellere CPU te kiezen? Ik weet niet hoe goed de P5PL2 overclockt.. Anders heb ik misschien aan de 805 een miskoop..
Aan de 805 heb je in mijn ogen nooit een miskoop. Want vanaf 3,5 ghz wat haalbaar moet wezen
Is het gewoon een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mods om de vcore te verhogen?
ik las iets van een pinmod op de socket :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:53:
zijn er mods om de vcore te verhogen?
ik las iets van een pinmod op de socket :?
Ergens eerder in dit topic stond het volgende Als het gelukt is, wil je dan ff een gilletje geven, dan durf ik het dan ook aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu op 3.41GHz .
Als ik de pc mark score moet geloven verslaat ie een Core2duo e6400.
Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb al meerdere maanden een D805 met een Asus p5p800se. Ik ben er erg tevreden mee (dual core pwned). Ik draai met de standaard intel cooler maar heb op de HCC een nieuwe gekocht, een Titan (ja, hij is groot :+ ). Hij doet het goed, is wat stiller en koelt beter. Kostte dacht ik 21 euro! Het moederbord moest er toch uit, dus heb ik gelijk de potlood Vcore drop mod gedaan ( uitleg ). Dit omdat zoals jullie wel weten de p5p800se erg last heeft van een Vcore drop. Helaas lijkt deze toch niet helemaal gelukt. Bij belasting zakt de Vcore nog steeds. Het lukt me dus niet om een grote overclock te krijgen, ik zit nu op 3.2ghz (Vcore 1.575).
Ook wordt mij niet helemaal duidelijk hoe de RAM snelheid in elkaar steekt. Ik heb PC3200 (2x512), deze wil ik gewoon op 200mhz laten draaien. Ik kan kiezen uit 266/333/auto. Bij auto komt hij volgens mij op de FSB snelheid, en nu op 333 op 200mhz (als het goed is, ik weet het niet meer precies). Anyway, ik vind die settings maar vreemd.
Iemand meer ervaring hoe op dit moederbord het beste over te clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je maken dat in het besturingsysteem niet meer komt te staan pentium d cpu 2.66 ghz en daaronder bvb 3.4Ghz maar dat overal 3.4 ghz staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:27:
Kun je maken dat in het besturingsysteem niet meer komt te staan pentium d cpu 2.66 ghz en daaronder bvb 3.4Ghz maar dat overal 3.4 ghz staat?
nope. Dit wordt uit de CPU microcode uitgelezen. Deze is niet te wijzigen.
AlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:20:
Iemand meer ervaring hoe op dit moederbord het beste over te clocken?
Dit bord staat er nogal om bekend k*t te overklokken. Met 3,2GHz zou ik blij zijn als ik jou was en goed uitkijken dat er geen zwarte vlekken op je bord komen.

[ Voor 37% gewijzigd door -ErikE- op 10-12-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Hij draait ook niet stabiel merk ik.. ik kan mss de vcore nog wat omhoog doen, maar ik vind 1.575 al vrij hoog. 3.0 Krijg ik iig wel stabiel.
edit: 3.1 lijkt stabiel. Maar hoger krijg ik 'm niet stabiel... :(

[ Voor 20% gewijzigd door AlexanderOnline op 10-12-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:56:
Hij draait ook niet stabiel merk ik.. ik kan mss de vcore nog wat omhoog doen, maar ik vind 1.575 al vrij hoog. 3.0 Krijg ik iig wel stabiel.
inwisselen voor een asrock conroe865pe
4 ddr1 banken agp8x en conroe ready :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand dit:
Kan dat kloppen want ik dacht dat die e6400 makkelijk die oudere versloeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:18:
[...]

inwisselen voor een asrock conroe865pe
4 ddr1 banken agp8x en conroe ready :P
die heeft evenmin VCore aanpassings mogelijkheden als ik me niet vergis. Verder stel ik me niet al teveel voor bij een Conroe (1066FSB) op een 865pe`tje (DDR400).
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:28:
weet iemand dit:
Kan dat kloppen want ik dacht dat die e6400 makkelijk die oudere versloeg
Ik denk dat daar geen hout van klopt. Voor die benchmark misschien, maar in perspectief bekeken maakt die e6400 natuurlijk brandhout van jou 805. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
-ErikE- schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:37:
[...]
Dit bord staat er nogal om bekend k*t te overklokken. Met 3,2GHz zou ik blij zijn als ik jou was en goed uitkijken dat er geen zwarte vlekken op je bord komen.
De verkleuringen zijn eigenlijk niets meer dan normaal. Ik heb het bord zelf ook gehad en met een Intel Pentium D 920 'ES' op een kleine 3GHz (met waterkoeling ofwel geen airflow rondom het socket) werd het PCB ook bruin. Met name rondom de chipset (bij de MOSFET's daar).

De MOSFET's kunnen vrij goed tegen de hitte. Het PCB zelf zal ook niet zomaar wegsmelten. Een verkleuring is dus (IMHO) geen zaak om direct te denken dat het moederbord binnen een week zal overlijden :z. Om wat af te dwalen van moederborden: Ik heb hier 3dfx kaarten liggen. Menig Voodoo Banshee en Voodoo3 is passief gekoeld. Bij dergelijke kaarten hoef je ook niet raar op te kijken dat het PCB verkleurd is. Zeker bij de Banshee's (waaronder een prototypes) is het PCB flink 'aangetast'. Werkt de kaart er na jaren slechter door? Nee :).
AlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:56:
Hoger zal geen zin hebben. De processor is elektrisch gezien een zware processor en de MOSFET's hebben het daar zwaar mee. Jouw vCore zal dan ook flink inzakken zodra je gaat stressen. Wat je hier het beste kunt doen is de klokfrequentie van de processor omlaag brengen en de vCore drastisch verlagen. Bij het stressen dien je dan te kijken of de vCore veel fluctueert, indien de afwijkingen enorm groot zijn is het geen slecht idee om de vCore nog een stapje lager te zetten.
Bedenk ook: Een hogere vCore hoeft niet zozeer een betere overclock op te leveren.
Ook wordt mij niet helemaal duidelijk hoe de RAM snelheid in elkaar steekt. Ik heb PC3200 (2x512), deze wil ik gewoon op 200mhz laten draaien. Ik kan kiezen uit 266/333/auto. Bij auto komt hij volgens mij op de FSB snelheid, en nu op 333 op 200mhz (als het goed is, ik weet het niet meer precies). Anyway, ik vind die settings maar vreemd.
Zodra de FSB 133MHz (QDR533) zal het geheugen ingesteld op '266' als het goed is op 133MHz (DDR266) gaan draaien. Zodra je de FSB op 166MHz zet en het geheugen synchroom wilt houden is het verstandig om het geheugen in het BIOS op '333' te zetten.

Waarom?
Geheugen op ingesteld 133MHz (DDR266) zal 1:1 draaien met een FSB van 133MHz. Zodra je de FSB gaat verhogen zal het geheugen ook meegaan. Eenmaal de FSB op 166MHz (QDR533) (en het geheugen nog steeds ingesteld op 133MHz (DDR266) in het BIOS) zal het geheugen óók mee gaan naar 166MHz (DDR333).

Indien je het geheugen op 166MHz (DDR333) instelt en de FSB op 133MHz clocked dan zal het er als volgt uit zien: De verhouding tussen het geheugen en de FSB is wordt 6/5. Het geheugen draait dan op een hogere klokfrequentie van de FSB. Zodra we 6 delen door 5 krijgen we 1.2. De volgende som wordt 133MHz * 1.2 = 160MHz. Ofwel, DDR320.
Zodra je dan de FSB op 166MHz zet zal het geheugen ook omhoog gaan. De 6/5 verhouding blijft immers hetzelfde. 166MHz * 1.2 = 200MHz ofwel DDR400, PC3200.

Hier zien we meteen waarom 133MHz FSB (QDR533) processoren op menig chipset slechts een geheugenklokfrequentie van 160MHz (DDR320) i.p.v. 166MHz (DDR333) kunnen gebruiken. Dit heeft alles te maken met de divider tussen de FSB / RAM.

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 10-12-2006 23:31 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Thandor schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:29:

De verkleuringen zijn eigenlijk niets meer dan normaal. Ik heb het bord zelf ook gehad en met een Intel Pentium D 920 'ES' op een kleine 3GHz (met waterkoeling ofwel geen airflow rondom het socket) werd het PCB ook bruin. Met name rondom de chipset (bij de MOSFET's daar).

De MOSFET's kunnen vrij goed tegen de hitte. Het PCB zelf zal ook niet zomaar wegsmelten. Een verkleuring is dus (IMHO) geen zaak om direct te denken dat het moederbord binnen een week zal overlijden :z. Om wat af te dwalen van moederborden: Ik heb hier 3dfx kaarten liggen. Menig Voodoo Banshee en Voodoo3 is passief gekoeld. Bij dergelijke kaarten hoef je ook niet raar op te kijken dat het PCB verkleurd is. Zeker bij de Banshee's (waaronder een prototypes) is het PCB flink 'aangetast'. Werkt de kaart er na jaren slechter door? Nee :).
Toch blijf ik erbij dat als de FETs van een bord zo warm worden dat het PCB erdoor verkleurd, dit niet goed kan zijn voor diezelfde FETs. Temperaturen van rond de 150graden (welke PCB`s doen verkleuren) zijn ook voor de meeste PWM FETs redelijk dodelijk. Wat ik me dan echter wel weer afvraag, wat is dan bij bijvoorbeeld een AW8 of P5WD2 bord, welke deze problemen niet hebben beter, de FETs, het PCB of beide? Ik gok op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Opzich vind ik 3.1Ghz nog steeds fijn, maar hoger is altijd leuk ;)
@Thandor: Bedankt voor je verduidelijkende reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah vandaag de standaard koelpasta vervangen door een dun laagje.
Maar hij wordt over de 70 graden en orthos stopt met een foutmelding :(
Toch maar eens goed de koeler enzo checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:36:
Bah vandaag de standaard koelpasta vervangen door een dun laagje.
Maar hij wordt over de 70 graden en orthos stopt met een foutmelding :(
Toch maar eens goed de koeler enzo checken.
ok alles goed gezet en nu draait ie lekker op 3500 mhz :9
en nog koeler ook en stabieler.
eens zien of ik later nog hoger durf/kan
alleen mn geheugen draait nu op 437mhz, ik weet niet of corsair valueselect daarvan houdt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook een Pentium D maar heb maar 667Mhz geugen en niet dual channel, toch draait ie lekker op 3.75 maar daar boven krijg ik een blauw scherm (voltage maakt niks uit heb al hoger geprobeerd). Is dit dan de max van mijn FSB? ik krijg van de week 2x1gb 800 mhz dan kan die ook nog wat opgeschroeft worden hoop ik? Iig ik heb altijd geleerd (uit ervaringen) dat blauwe schermen 90% door brak geheugen komt en 5% corrupte Harddisk ofso dus dae kans dat het de cpu is?

Krijg van de week nog 2 cpus (805) ga ze dan alle drie zo hoo gmogelijk en de beste ho9ud ik de andere 2 mag ik weer terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen divider ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan ik dat nergens doen, heb een asus P5ND2-SLI maar kan het nergens vinden. Maar het is wel me geheugen dus? Hij zegt iets van PAGE_FAULD_BLABLABLA in die BSOD.

Edit: Ik weet 99% zeker dat het me geheugen is, ik heb nu 3 verschillende Pentium D 805 geprobeerd geen van allen komt boven een fsb van 750 (3.75Ghz) en het geheugen staat dan op 667Mhz (staat iig in de bios). En de cpu die van mijzelf is draait als enigste op 1.275 volt de ander hadden minimaal 1.3 of hoger nodig en werden warmer.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatmaar. .vraag het wel ergens anders!

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Al eerder gepost in deel 1, topic was blijkbaar nog niet gesloten...
rippance schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:09:
[...]

Dit klopt niet. De processors welke voorzien zijn van EIST hebben een unlockte multiplier naar beneden. Gebruik de Intel processorfinder om na te gaan als jou processor dit ook heeft.
Mijn processor (D 945) heeft EIST, maar ik zit me al een paar uur rot te zoeken hoe ik die multiplier omlaag krijg...

Met het Asus AI tooltje kan ik het instellen, maar na de reboot staat de multiplier gewoon weer op 17... In de BIOS is er helemaal geen instelling...

De processor zit op een Asus P5LD2 Deluxe, als dit nog uitmaakt...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• -ErikE-
Rainmaker schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:15:
Al eerder gepost in deel 1, topic was blijkbaar nog niet gesloten...

[...]

Mijn processor (D 945) heeft EIST, maar ik zit me al een paar uur rot te zoeken hoe ik die multiplier omlaag krijg...

Met het Asus AI tooltje kan ik het instellen, maar na de reboot staat de multiplier gewoon weer op 17... In de BIOS is er helemaal geen instelling...

De processor zit op een Asus P5LD2 Deluxe, als dit nog uitmaakt...

behoorlijk offtopic en derhalve niet gewenst. Dit heeft niks met de 805 te maken. Start gerust een nieuw topic hierover of stel je vraag in het Intel Dualcore topic.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

-ErikE- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:46:
[...]

behoorlijk offtopic en derhalve niet gewenst. Dit heeft niks met de 805 te maken. Start gerust een nieuw topic hierover of stel je vraag in het Intel Dualcore topic.
Klopt helemaal. Excuses. Het was alleen dat ik hier al een hele tijd naar op zoek was. De enige post die bevestigde dat het mogelijk was, was in dit topic (deel 1). Ik ga nog eens googlen, anders post ik even in een ander topic.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het moment doe ik 3,5Ghz met een vrij laag voltage.

hier zie je het:
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/4182/cpuz35ghzvg1.png

hij draait gewoon stabiel, en doet super pi in 38sec (ICM PC5400 (@750Mhz) CL5) ik ben zeer tevreden, en zal nog wel meer uit te krijgen zijn, het voltage kan nog wat omhoog, en hij word nog niets warm(max 42 graden) , mijn koeling betreft een Acrtic freezer 7 pro , en met q-fan is deze ook nog eens goed stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al voltage aangepast via kleurn voor voltage aanpassing?
zie link
http://sg.vr-zone.com/?i=3931&s=3
Ik heb een asrock 945conroe bordje
deze heeft geen voltage aanpassingen maar wilde de 805 wel op 167bus laten lopen (gelijk met mijn geheugen)
Kom tot nu toe niet hoger dan 150bus (3000mhz per core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:01:
iemand al voltage aangepast via kleurn voor voltage aanpassing?
zie link

http://sg.vr-zone.com/?i=3931&s=3
Ik durfde het niet aan. Het het dus niet gedaan.
Ik heb een asrock 945conroe bordje
deze heeft geen voltage aanpassingen maar wilde de 805 wel op 167bus laten lopen (gelijk met mijn geheugen)
Kom tot nu toe niet hoger dan 150bus (3000mhz per core)
Kom je nu wel of niet over de 150MHz, omdat je zegt dat hij wel op 167MHz wil. Blijf vooral je VCore in de gaten houden. Jij hebt mijn CPU en die kan 100% zeker 3500MHz op stock VCore (1,30V). Ik gebruikte echter wel DDR1 en een ander bordje. Ik zou dus eerst checken of je bordje wel alles netjes stabiel houd voordat je je CPU gaat modden.

[ Voor 6% gewijzigd door -ErikE- op 25-12-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel zo'n voltmod doen op mijn asrock bordje, maar wat is dat spul precies waarmee je het moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:33
Al de eerste pagina gelezen? Ze gebruiken geleidende inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan toch ook met gewoon potloodje? :o (Weet ik niet zeker hoor)

Iemand al wprime gedraaid op deze processor? Mijn tijd @ 3,850 Ghz: 43,047 Seconden
Al iemand anders geprobeerd?
offtopic:
Ik ga vandaag even mijn best doen onder de 40 seconden te komen.. Wil vast wel :P

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook een zilverbalpen kopen (kost 5euro) met echt zilver
Hiermee zal het ook mee kunnen (je kan het ook weer verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16
Beetje rustig aan het worden maar de D805 blijft erg cool! _/-\o_
De mijne draait nu stabiel op 3925 word strest wel ff tewarm omdat mijn gare spire cooling die ik erbij kreeg niet goed genoeg koeld op deze snelheid >:)

screen

Klik voor grote versie :)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pierre.admiraal/3925klein.JPG

Krijg hopelijk volgende week mijn articfreezer binnen en hoop dan de 4 gig te doorbreken. Heb al even op 4 gig gedraait maar dat werdt veels tewarm. Ff wachten op de Freezer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
En dat gewoon op het standaard voltage?:?

Heb jij ook dat je voltage in CPU-Z steeds verandert? Ik heb zelf ook een P5ND2 SLI nml.
Mijne draait nu op stock voltage op 3,6 ghz.

[ Voor 62% gewijzigd door eX0duS op 29-12-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat jij dat setje van mij hebt gekocht? Iig als dat zo is kom je al iets verder dan mij 3.81 met die cpu (die spire zuigt idd wel :)) misschien een 9500 zalman der op gooien? daarmee had ik op 3.81 max 54 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
mijnes deed op stock voltage(1.25) 3,8 gig om verder te gaan moest ik hem op 1.325 zetten. Bij cpu z schommelt de cpu voltage idd maar bij everst kreeg ik wel een goeie waarde. A i booster van asus geeft ook een schommelend voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
Klop idd! krijg artic freezer. Draai hem btw nu al stabiel op 3925 zie screen vorige pagina. Had je overegens die backplate van dat mobo al verzonden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Terran op 29-12-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 2 vragen erover.
1 heb ik een tijd geleden al gevraagd maar nog steeds niet goed beantwoord:
Ik heb hem nu op 3.4GHz maar als ik hem 100% stress dan zakt de vcore van 1.36 naar 1.29 hij blijft wel stabiel. Is dat erg of hoort dat juist zo?

Vraag 2: Ik heb het mobo asus p5ld2-vm en daarbij moest ik de pci-e frequentie op 118 mhz zetten.
Nu kom ik niet hoger dan 3.4ghz. Kan het kwaad als ik hem hoger dan 118 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:37:
Ik heb hem nu op 3.4GHz maar als ik hem 100% stress dan zakt de vcore van 1.36 naar 1.29 hij blijft wel stabiel. Is dat erg of hoort dat juist zo?

Vraag 2: Ik heb het mobo asus p5ld2-vm en daarbij moest ik de pci-e frequentie op 118 mhz zetten.
nee dat kan geen kwaad.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:37:
Dit hoort niet zo, maar als alles stabiel blijft maakt het niet veel uit. De drop in voltage komt door een niet deugdelijk (of iig niet deugdelijk genoege) VRM`s. Bij stock draaien gebeurt er dan vrij weinig en ook bij een P4 of celeron gebeurt er weinig, maar een overgeclockte PD trekt toch iets meer stroom waardoo rje VRM`s het moeilijk krijgen.
Nee het kan geen kwaad. Wel kan het voorkomen dat boven een bepaalde PCIe frequentie bepaalde devices die op die bus zitten aangesloten (Onboard Gigabit LAN controller, Videokaarten enz) niet meer gaan werken. De bus draait dan tever out-of-sync en dan komen bepaalde bitjes eerder aan dan andere of in het geheel niet -> je apparaat werkt dan niet meer, terugklokken en het probleem is gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ErikE- schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:18:
[...]

Dit hoort niet zo, maar als alles stabiel blijft maakt het niet veel uit. De drop in voltage komt door een niet deugdelijk (of iig niet deugdelijk genoege) VRM`s. Bij stock draaien gebeurt er dan vrij weinig en ook bij een P4 of celeron gebeurt er weinig, maar een overgeclockte PD trekt toch iets meer stroom waardoo rje VRM`s het moeilijk krijgen.

[...]

Nee het kan geen kwaad. Wel kan het voorkomen dat boven een bepaalde PCIe frequentie bepaalde devices die op die bus zitten aangesloten (Onboard Gigabit LAN controller, Videokaarten enz) niet meer gaan werken. De bus draait dan tever out-of-sync en dan komen bepaalde bitjes eerder aan dan andere of in het geheel niet -> je apparaat werkt dan niet meer, terugklokken en het probleem is gefixt.
Wat zijn VRM`s en licht het dus niet aan mijn voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:45:
[...]

Wat zijn VRM`s en lichgt het dus niet aan mijn voeding?
dat is zo makkelijk te google`n joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geheugenverhaaltje in de openingspost even gelezen en waarschijnlijk kan een d805 @ stock ook draaien op 2 x PC2700 DDR in Dual-channel (2x2700=5400) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zie de op en reken uit met je eigen geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Mijn moederbord (p5p800se) is kapot gegaan en ik zie achterop ook verkleuringen. Wel vreemd, want ik heb 'm niet met een extreem hoge vcore gedraaid en ook maar op 3 ghz :/ gelukkig heb ik nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:26
mja, ik denk niet dat dat binnen de garantiebepalingen valt, het bord is immers totaal niet berekend op de hoge stromen die je pentium D overclockt trekt...

ik schiet je natuurlijk niet dood als je garantie probeert te krijgen hoor, maar probeer het bord dan ook meteen om te wisselen tegen een model dat meer OC-bestendig is en dus stevigere VRM's heeft.

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de bios officeel dual core -d ondersteunt mag dit gewoon niet gebeuren.
En zijn 805 2,6@3g is niet zo zwaar kwa ampere die de cpu trekt.
Tenslotte zijn er ook 840 cpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt in de openingspost nota bene nog voor gewaarschuwd met een p5p800se!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:10:
ja als extrame gaat overklokken en volt trick gaat uithalen.
Maar een 805 op 2,6@3g zonder voltage verhoging moet dat gewoon aan kunnen.

Mijn asrock 945conroe-dvi met 805 2,6@3g kan dat ook makkelijk aan.
En heeft als ik me niet vergist ook maar 3fase voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:34:
[...]

ja als extrame gaat overklokken en volt trick gaat uithalen.
Maar een 805 op 2,6@3g zonder voltage verhoging moet dat gewoon aan kunnen.

Mijn asrock 945conroe-dvi met 805 2,6@3g kan dat ook makkelijk aan.
En heeft als ik me niet vergist ook maar 3fase voeding.
Jou Asrock bordje is van een veel nieuwere generatie. De P5P800se is gemaakt voor northwood en prescott CPU`s. Niet voor Smithfield CPU`s welke overgeclocked toch al bijna het dubbele amperage van een northwoord trekken. Elk 945 bord is gemaakt op smithfield en presler CPU`s en kan dus veel beter met de hogere stromen omgaan. Zoals nu dus door twee mensen is bewezen kan de P5P800se het echt niet aan en is het dus geen toeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat aan de chipset liggen (865 in dit geval) of echt aan de mobobakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag: gebruiken hier ook mensen de pd805 24/7 of is dat wat van de gekke? met stroomverbruik etc? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:10:
Ik had 'm gekocht voordat die persoon er problemen mee kreeg.
Ik ga 'm morgen RMAen maar dan krijg ik wss gewoon hetzelfde moederbord terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:56:
Zou dat aan de chipset liggen (865 in dit geval) of echt aan de mobobakker.
ik denk dat dit aan de moederbordfabrikant ligt. Andere 865pe borden blijven het wel doen dus is er toch iets verkeerd gegaan in Taiwan.
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:01:
Wat ik me afvraag: gebruiken hier ook mensen de pd805 24/7 of is dat wat van de gekke? met stroomverbruik etc? }:O
Ik gebruikte mijn 805 altijd op 3,5GHz. Niet 24/7 want als ik ga slapen gaat m`n pc uit ;) Stroomverbruik maakt me niet zoveel uit, niet zozeer omdat ik niet de rekening hoef te betalen, maar meer omdat het misschien een tientje op jaarbasis is. Momenteel gebruik ik dan ook een 820 @ 3,73GHz. Deze zal evenveel gebruiken als een 805 @ 3,5 neem ik aan, want hij wordt even warm met dezelfde koeler in hetzelfde moederbord in dezelfde kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik sinds een half jaar een 805D op 4ghz lopen zonder problemen, nou kan ik echter goedkoop een Intel Pentium D 945 (S775;3.4GHz;4MB;Boxed) op de kop tikken. Alleen is mn vraag of deze processor wel lekker met mn p5nd2-sli samen wil. Er staat me ergens iets bij van dat het wel kan maar slechts op 1core. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was dat niet intel 920 serie die er niet op deden?
of was het de intel 820d ?(volgens mijn was het 820)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
In de startpost wordt vermeld van de Asus P5VD1 een erg slechte overklokker is. Hoe zit het met de vernieuwde variant van dit mobo; de P5VD2-MX? Iemand ervaringen met dit moederbord wat betreft overklokken van een Penitum D/Core 2 Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:59:
mja zoiets dus maar ik kan me de redenen ook niet meer herinneren maar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Chefbierrr schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:47:
Ik sinds een half jaar een 805D op 4ghz lopen zonder problemen, nou kan ik echter goedkoop een Intel Pentium D 945 (S775;3.4GHz;4MB;Boxed) op de kop tikken. Alleen is mn vraag of deze processor wel lekker met mn p5nd2-sli samen wil. Er staat me ergens iets bij van dat het wel kan maar slechts op 1core. Weet iemand hier meer over?
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:59:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Informatie over Intel Pentium D moederborden
Daar staat het antwoord :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste