eindelijk alles binnen. heb voor de nood maar even een zalman 7700cu gehaald. aangezien mijn waterblokje nog niet paste en ik erg graag verder wil. (met een beetje mazzel krijg ik deze week mijn waterblokje nog wel op deze socket geplakt). dus ik was lekker aan de slag. alles ging voor de verandering ook in 1 keer goed... behalve het geheugen. ik dacht eigenlijk dat het om een bios instellinkje ging of dat dit moederbord mischien mijn geheugen (ocz 6400 platinum rev.2 op een dfi infinity 975x/g) niet slikte. maarrr, na veel geklooi kwam ik er achter dat 1 van de 2 gloednieuwe bankjes gewoon niet werkt.

verdorie, had ik het nu maar niet bij alternate besteld dan had ik het maandag gewoon om kunnen ruilen bij de winkel. weer wat geleerd
ik ga nu maar even kijken hoe ver ik de processor krijg op lucht.
zal niet schrikbarend zijn aangezien hij idle al 43c word zonder overklok.
maargoed. het begin is er. en die 4.1ghz komt nog wel, zei het met wat vertraging
update: net even bezig geweest. nog niets gebenched of gestressed dus niks officieels maar hij loopt nu 3420mhz. blijft idle nog aardig koel. (nog steeds zo n 43c)
ik heb hem ook even op 3600mhz laten lopen maar dan was ie zoiezo niet stabiel en werd ie knap warm. (over de 60c idle) die 3600 zou ook weleens mis kunnen gaan omdat ik geen dualchannel kan draaien

) maargoed. 60c idle zit ik ook niet op te wachten dus totdat ie aan de waterkoeling hangt laat ik het maar zo. en ook maar hopen dat ik heel erg snel een nieuw setje geheugen heb.
update2: loopt nu stabiel 3600mhz. helaas alleen met de kast open getest. werd nu niet warmer dan 36c idle 60 stressed. ben bang dat ie met de kast dicht een graadje of 5 warmer word.
als t een beetje meezit gaat ie volgend weekend aan de waterkoeling en kan er echt wat ssssspanning op de processor. wie weet word het nog wat
laatste update: (denk ik:P hoe kan ik dat nu ook zeggen)
de boel heeft nu aan mijn zelf inelkaar geknutselde waterkoeling gehangen.
zodat ie niet warmer werd dan 35c stressed. dus ik nog wat extra spanning (+ .25v) op de processor gezet maar helaas. verder dan die 3600mhz kom ik niet.
mischien ligt het aan mij, mischien wil de processor gewoon niet verder. ik weet het niet.
wat ik wel weet is dat die 3600mhz op lucht hardstikke leuk presteert voor die paar tientjes die de processor kost. ik ga hem dus met plezier gebruiken op 3600mhz tot ik aan een leuke c2d kan komen voor niet te veel geld.
[
Voor 140% gewijzigd door
666pack op 01-04-2007 12:37
]