Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
De nVidia nForce 4 SLI 'Intel Edition'
Deze zal de Intel Pentium D 820 niet goed ondersteunen. Het zal wel werken maar de processor zal slechts als Intel Pentium 4 520 gaan werken. Ofwel, één core wordt uitgeschakeld. Hoe dit met de Intel Pentium D 920 zit is onbekend. Alle andere processoren (#30 en hoger) werken wel prima.

danke ")
Nu rest mij slechts de vraag hoe de prestaties van een 945 @ stock (of ietsje hoger) liggen
tov van mijn huidige 805D @ 4ghz. (stroomverbruik niet meegerekend :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chefbierrr op 04-03-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jullie allemaal vast een paar keer geiriteerd te hebben.. Dacht ik. Mooie avond om eens wat fans uit de kast te trekken. Allemaal vol aan te doen. En proberen de nummer 1 plek in de startpost tepakken te krijgen. Hij is nu aan het testen @ 4,035 ghz. Dat is op dit moment genoeg voor nummer 1. Met een bios voltage van net onder de 1,5000v en in cpu-z.

Na de eufa cup(az-newcastle) is hij klaar met 2 uur testen. Dan komen de screen's! :)

Edit: En hij is STABIEL! _/-\o_ :+
http://img260.imageshack.us/my.php?image=4ghzscreenjr7.jpg
Voor het screenshotje. Morgen hopelijk de eerste plek pakken 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Netjes! Dat is nog eens veel snelheid voor je geld ;)
Ik heb het atm erg druk maar hoop toch binnenkort eens te kunnen kijken hoever ik met mijn D805 kom op mijn Asrock 4CoreDual-VSTA ipv de Asus P5P800SE (met Vcore drop) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:28:
Na jullie allemaal vast een paar keer geiriteerd te hebben.. Dacht ik. Mooie avond om eens wat fans uit de kast te trekken. Allemaal vol aan te doen. En proberen de nummer 1 plek in de startpost tepakken te krijgen. Hij is nu aan het testen @ 4,035 ghz. Dat is op dit moment genoeg voor nummer 1. Met een bios voltage van net onder de 1,5000v en in cpu-z.

Na de eufa cup(az-newcastle) is hij klaar met 2 uur testen. Dan komen de screen's! :)

Edit: En hij is STABIEL! _/-\o_ :+
http://img260.imageshack.us/my.php?image=4ghzscreenjr7.jpg
Voor het screenshotje. Morgen hopelijk de eerste plek pakken 8)7
netjes, echter niet genoeg voor de eerste plaats. Maar gelukkig is het niet heel veel moeite en knal dat ding op 4,1GHz ;) Plaats of liever, mail de vereiste gegevens en ik update de SP even!

m`n got-email adres werkt niet meer, gebruik dus deze :) Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123521/FFFFFF/000000

[ Voor 7% gewijzigd door -ErikE- op 10-03-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
he gatsie. nu ik dit zo lees begin ik toch echt te twijfelen.

of nog anderhalve maand prutsen op mijn oudbakken serversysteempje.
(ach je kan er mee internetten en oudbakken spelletjes mee spelen)
en dan voor 110 120 (na de prijsverlagingen bij intel, lees elders in dit forum) euro een e4300 scoren en uitknijpen:)

of dit overclockmonstertje voor 65 pleurie en hier nog even mee spelen.
jullie hier op got maken het leven van den prutser er niet makkelijker op!

ik blijf nog even verder twijfelen.

mijn complimenten voor de topicstarter. ik heb me toch weer een uur lang zitten verkneukelen bij de gedachten aan deze processor alleen al:)
mocht het gevoel het weer eens van t verstand overnemen volgt mijn post met behaalde clocks hier a.s.a.p:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
666pack schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:35:
he gatsie. nu ik dit zo lees begin ik toch echt te twijfelen.

of nog anderhalve maand prutsen op mijn oudbakken serversysteempje.
(ach je kan er mee internetten en oudbakken spelletjes mee spelen)
en dan voor 110 120 (na de prijsverlagingen bij intel, lees elders in dit forum) euro een e4300 scoren en uitknijpen:)

of dit overclockmonstertje voor 65 pleurie en hier nog even mee spelen.
jullie hier op got maken het leven van den prutser er niet makkelijker op!

ik blijf nog even verder twijfelen.

mijn complimenten voor de topicstarter. ik heb me toch weer een uur lang zitten verkneukelen bij de gedachten aan deze processor alleen al:)
mocht het gevoel het weer eens van t verstand overnemen volgt mijn post met behaalde clocks hier a.s.a.p:)
Weet niet wat je budget is, maar op bijvoorbeeld een DS3P of een P5B draait een P-D 805 prima. Haal dus gewoon lekker al je onderdelen op je CPU na en knal er lekker een 805 op! Als later de prijzen gaan zakker (22 April) kan je voor het geld wat je nu neerlegd voor een E4300, een E6600 of iets dergelijks kopen! Dubbel winst dus: Nu spelen en straks goedkoop upgraden! :) Verder heb je voor een 805 een goeie koeler nodig, wat je later bij je C2D alleen maar gunstig uitkomt!

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 12-03-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ErikE- dat mailtje van mij duurd nog wel even... Heb tegenwoordig 3 bazen. (wat wel leuk is aan het einde van de maand trouwens :+) Dus niet veel tijd voor gepruts over. Zelfs van game komt het niet/nouwelijks meer. :/ Maar is de PD805 nog wel de overklokkoning.. De 4300 doet het ook goed in het andere topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:22:
niet/nouwelijks meer. :/ Maar is de PD805 nog wel de overklokkoning.. De 4300 doet het ook goed in het andere topic...
wat boeit het of de 805 de overklokkoning is of niet. In zijn tijd was ie dat. Vroeger waren het de celeronnetjes en nu is het de E4300. Over een jaartje is het weer een andere processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
-ErikE- schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:34:
[...]

Weet niet wat je budget is, maar op bijvoorbeeld een DS3P of een P5B draait een P-D 805 prima. Haal dus gewoon lekker al je onderdelen op je CPU na en knal er lekker een 805 op! Als later de prijzen gaan zakker (22 April) kan je voor het geld wat je nu neerlegd voor een E4300, een E6600 of iets dergelijks kopen! Dubbel winst dus: Nu spelen en straks goedkoop upgraden! :) Verder heb je voor een 805 een goeie koeler nodig, wat je later bij je C2D alleen maar gunstig uitkomt!
moederbord en geheugen heb ik al.
moederbord: dfi infinity 975 x/g
geheugen: ocz platinum 6400 rev2

uiteraard even in vraag en aanbod gekeken. te laat vrijdag is er een d 805 voor 50 eurie weggegaan:(
had ik dat maar eerder geweten!

en terwijl ik dit postje aan t schrijven ben toch maar op die enigste d 805 die ik tweedehands kon vinden (marktplaats). telefonisch een bod gedaan van 65 eurie. de beste man zei dat ie daar voor zijn favoriete game flightsimulator al een poosje 3.8 ghz gelopen heeft.nu ben ik heel moeilijk over te halen...... dus 4.1 here i come:P

na 3 topics 'gezwets' over deze wonderprocessor weer een zieltje erbij erike ;)

resultaten gaan volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
666pack schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:17:
[...]

moederbord en geheugen heb ik al.
moederbord: dfi infinity 975 x/g
geheugen: ocz platinum 6400 rev2

uiteraard even in vraag en aanbod gekeken. te laat vrijdag is er een d 805 voor 50 eurie weggegaan:(
had ik dat maar eerder geweten!

en terwijl ik dit postje aan t schrijven ben toch maar op die enigste d 805 die ik tweedehands kon vinden (marktplaats). telefonisch een bod gedaan van 65 eurie. de beste man zei dat ie daar voor zijn favoriete game flightsimulator al een poosje 3.8 ghz gelopen heeft.nu ben ik heel moeilijk over te halen...... dus 4.1 here i come:P

na 3 topics 'gezwets' over deze wonderprocessor weer een zieltje erbij erike ;)

resultaten gaan volgen!
hartstikke mooi ;) Als ik binnenkort weer euries heb, schaf ik ook weer een nieuw moederbord + geheugen aan. Ik wil dan nog niet gelijk een Conroe of Kentsfield kopen, dus ga het denk ik nog een keertje proberen met de 805. Hoogstwaarschijnlijk op een Gigabyte DS3P, om even aan te geven dat ik er ook nog steeds mee bezig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
eindelijk alles binnen. heb voor de nood maar even een zalman 7700cu gehaald. aangezien mijn waterblokje nog niet paste en ik erg graag verder wil. (met een beetje mazzel krijg ik deze week mijn waterblokje nog wel op deze socket geplakt). dus ik was lekker aan de slag. alles ging voor de verandering ook in 1 keer goed... behalve het geheugen. ik dacht eigenlijk dat het om een bios instellinkje ging of dat dit moederbord mischien mijn geheugen (ocz 6400 platinum rev.2 op een dfi infinity 975x/g) niet slikte. maarrr, na veel geklooi kwam ik er achter dat 1 van de 2 gloednieuwe bankjes gewoon niet werkt. |:( verdorie, had ik het nu maar niet bij alternate besteld dan had ik het maandag gewoon om kunnen ruilen bij de winkel. weer wat geleerd :(

ik ga nu maar even kijken hoe ver ik de processor krijg op lucht.
zal niet schrikbarend zijn aangezien hij idle al 43c word zonder overklok.
maargoed. het begin is er. en die 4.1ghz komt nog wel, zei het met wat vertraging :9

update: net even bezig geweest. nog niets gebenched of gestressed dus niks officieels maar hij loopt nu 3420mhz. blijft idle nog aardig koel. (nog steeds zo n 43c)
ik heb hem ook even op 3600mhz laten lopen maar dan was ie zoiezo niet stabiel en werd ie knap warm. (over de 60c idle) die 3600 zou ook weleens mis kunnen gaan omdat ik geen dualchannel kan draaien :( ) maargoed. 60c idle zit ik ook niet op te wachten dus totdat ie aan de waterkoeling hangt laat ik het maar zo. en ook maar hopen dat ik heel erg snel een nieuw setje geheugen heb.

update2: loopt nu stabiel 3600mhz. helaas alleen met de kast open getest. werd nu niet warmer dan 36c idle 60 stressed. ben bang dat ie met de kast dicht een graadje of 5 warmer word.
als t een beetje meezit gaat ie volgend weekend aan de waterkoeling en kan er echt wat ssssspanning op de processor. wie weet word het nog wat :)

laatste update: (denk ik:P hoe kan ik dat nu ook zeggen)

de boel heeft nu aan mijn zelf inelkaar geknutselde waterkoeling gehangen.
zodat ie niet warmer werd dan 35c stressed. dus ik nog wat extra spanning (+ .25v) op de processor gezet maar helaas. verder dan die 3600mhz kom ik niet.
mischien ligt het aan mij, mischien wil de processor gewoon niet verder. ik weet het niet.
wat ik wel weet is dat die 3600mhz op lucht hardstikke leuk presteert voor die paar tientjes die de processor kost. ik ga hem dus met plezier gebruiken op 3600mhz tot ik aan een leuke c2d kan komen voor niet te veel geld.

[ Voor 140% gewijzigd door 666pack op 01-04-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb mijn D805 even op een ander moederbord gehad, normaal had ik hem op een asus p5ld2-vm.
Nu ik hem terug op mijn asus hebt wil hij nog maar naar fsb 165 terwijl ik hem eerst stabiel had op 171.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:03:
Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb mijn D805 even op een ander moederbord gehad, normaal had ik hem op een asus p5ld2-vm.
Nu ik hem terug op mijn asus hebt wil hij nog maar naar fsb 165 terwijl ik hem eerst stabiel had op 171.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
heb je precies alle instellingen terug gezet? Dus voltage voor alles? Niet een nieuw bios toevallig? Niet andere stroomslurpende dingen toegevoegd waardoor je voeding het niet meer aankan?? Meer info is gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 2 geheugenmodules van slot gewisseld en nu doet hij het weer:P
Hoe kan dat dat dat daar aan licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 14-08 16:39
Zijn er hier nog mensen die D805's hebben liggen? Ik heb 4658MHZ gehaald op lucht (!) en wil nu wel eens kijken wat verschillende processors op mijn waterkoel setje doen.
V&A ad, hierrrr
Pagina: 1 2 3 4 Laatste