Flight Simulator - deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
Kiwiknaapje schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:06:
Wat ik dus onterecht vind. FSX is voorlopig nog een spelletje, een game. In tegenstelling tot FS2004 wat met alle addons etc. een echte sim is geworden. Aangezien nu alle mainstream dweeps hier nu dus ook gaan komen, weet ik niet of ik hier nog wel wil posten. Het was altijd leuk hier, je kon hulp krijgen met het echte simmen, nu krijgen we allemaal 'leuke' dingetjes die je kan doen met FSX. Bye bye, tot ziens
De ene helft is voor een merge van de twee topics, de andere tegen. Sinds zojuist is er gekozen voor een merge en we gaan kijken hoe dat uitpakt. Werkt het echt niet: dan kunnen er weer twee aparte topics komen. Meteen gaan lopen steigeren op een manier als hierboven heeft niemand wat aan :{ Op- of aanmerkingen zijn prima, maar dan wel op de juiste manier en absoluut _niet_ in dit topic.

[ Voor 40% gewijzigd door Crash op 09-10-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren FSX geinstalleerd :

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/9238/2006109171947718mo8.jpg

Het ziet er allemaal prima uit en draait goed op een : E6600, 2gb, x1900xt, 1680x1050 geen AA alles op high of ultra-high.

Moet wel zeggen dat de vooruitgang t.o.v. fs9 niet zo schokkend is, vooral de steden die bij
FSX zitten zijn niet zo bijzonder vind ik zelf. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik niet zo'n ontzettende fan ben van microsofts flight sim reeks, er valt weinig te doen.

Wat ontzettend jammer is, is dat er geen militaire simulaties meer uitkomen. Vroeger had je prachtige (voor toen dan) flightsim's van de Jane's serie van EA, mooie missie's, goede graphics, echt handleidingen in ringband boeken erbij.
Helaas is dat niet meer en zitten we alweer met een flight sim waar je moet rondvliegen met slome saaie toestellen en waar verder niet al te veel in gebeurd. Daarbij werken een hoop toestellen die je op internet kan vinden zoals de f14-15-16 reeks, niet meer goed in X, helaas.

Missies & zaken opblazen wil ik ;) , MS moet maar eens kijken naar de oude flightsim zoals de eerder aangehaalde Janes serie en hun eigen Combat flight sim van al weer heel wat jaartjes terug.
Stemmige graphics zijn mooi maar als er weer alleen maar rondgevlogen kan worden is de lol er heel snel af.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 10-10-2006 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

De nieuwe mission mogelijkheid in FSX is behoorlijk goed uitgewerkt (gisteren even mee gespeeld), dus ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er 3rd party pakketten uitkomen, alleen weet ik niet in hoeverre FSX geschikt is voor combat situaties. :)

Het zweefvliegen is ook erg gaaf! Je kunt je in FSX nu echt op laten lieren (dat heet toch zo? :P) en de aanwezige zweefkist ziet er prima uit!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
ik weet niet of het de bedoeling is zulke vragen hier te stellen, maar ik heb het hele internet afgestruint naar oplossingen en vind er geen :(
Ik krijg aan het einde van de installatie een foutmelding: error 1935. Hierna begint hij zichzelf te uninstallen. Ik heb van alles geprobeert, alle programma's die runnen afsluiten, alle onnodige services stoppen en zelfs booten in de clean modus (mbv msconfig) Iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
de demo van Flightsimulator X
Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met producten van Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om MSXML 4+sp2 te installeren?
Dat loste voor mij zo'n error op bij IE7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
zojuist geinstalleerd, en weer geprobeert te installeren, maar helaas niet het gewenste resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Weet je zeker dat je het over de officiële demo van MS hebt? Gedownload van http://www.microsoft.com/...torx/downloads.html#trial ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

klinkt mij in de oren als een illegale versie of niet? O-)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
Tai-Pan schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:37:
klinkt mij in de oren als een illegale versie of niet? O-)
waar heb je het over? hij geeft aan dat het om de demo gaat...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Long shot: probeer het eens met een (nieuwe) administrator user op je pc.
Kijken wat ie dan doet. Wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

jeehaa schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

waar heb je het over? hij geeft aan dat het om de demo gaat...
Omdat ik van die melding heb gehoord/gelezen op nieuwsgroepen. Laat ik het daar maar bij houden.
Als ik het fout heb, mijn excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:15:
ik weet niet of het de bedoeling is zulke vragen hier te stellen, maar ik heb het hele internet afgestruint naar oplossingen en vind er geen :(
Ik krijg aan het einde van de installatie een foutmelding: error 1935. Hierna begint hij zichzelf te uninstallen. Ik heb van alles geprobeert, alle programma's die runnen afsluiten, alle onnodige services stoppen en zelfs booten in de clean modus (mbv msconfig) Iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn?
Geef nu gewoon eens toe dat je een minder legale versie hebt proberen installeren en dat die foutmelding waar je het over hebt op bepaalde plaatsen al uitvoerig besproken is en zelfs een oplossing voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... ik ga weer teveel uit van de goedheid van mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

E6600, 2GB DDR2-800, Radeon X1900XTX alles op high (dus nieteens ultra)... 15 fps op Amsterdam :{

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Bolk schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:20:
E6600, 2GB DDR2-800, Radeon X1900XTX alles op high (dus nieteens ultra)... 15 fps op Amsterdam :{
http://forums.avsim.net/d...4861&mesg_id=354861&page=
(scroll iets naar beneden voor tweede attachment)

http://forums.avsim.net/d...topic_id=355076&mode=full
en houd er rekening mee dat sparse autogen al hetzelfde is als full in FS9

met dank aan DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

jeehaa schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:22:
[...]

http://forums.avsim.net/d...4861&mesg_id=354861&page=
(scroll iets naar beneden voor tweede attachment)

http://forums.avsim.net/d...topic_id=355076&mode=full
en houd er rekening mee dat sparse autogen al hetzelfde is als full in FS9

met dank aan DC
Dank u, heb er nog niet veel tijd ingestoken om eerlijk te zijn. Trouwens, als je de volledige versie installeert zonder te activeren, heb je gewoon een "demo" versie. Leuk om als excuus te gebruiken :{

/edit: snelle reactie trouwens, thnx :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 10-10-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daarnet eens dat online gebeuren gechecked.
Volgens mij zitten er een hoop lui met brakke headsets oid, want er is werkelijk geen ene moer van te verstaan.
Met skype heb ik daar geen last van, maar dit klonk echt nergens naar. Normale ATC (irl) kun je nog verstaan, maar dit was meer static dan wat anders.
Verder doet iedereen daar ook maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:08:
* Xolon is een beetje jaloers op nelson84 O-)

maar hoe kom je een half weekje voor de officiele release al aan een exemplaatje? :)
Heel simpel, alle betatesters hebben zo'n anderhalve week geleden beschikking gekregen over de RTM (ready to manufactor) versie van FSX. Daardoor hadden veel mensen FSX al voordat hij in de winkel lag. Maar vanaf vandaag is hij voor iedereen verkrijgbaar :P

...Ook al heb ik mijn versie al, ik blijf nog lekker FS9 gebruiken. Ook door in eerdere posts gemelde argumenten; de addons maken FS9 tot nu toe een betere sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
volgens mij heb ik echt iets in m'n ogen, want ik kan de Main Menu niet vinden 8)7 8)7

ik zat te kijken om beetje online te spelen, maar ik zie nergens een knop ervoor ofzo:p

alleen links beneden zo'n Contact knop, maar hoe kom ik dus in Main Menu?:p

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat erboven? In het blauwe gedeelte.
Home, Free Flight, Missions, Multiplayer, etc

Post anders eens een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
ja dat heb ik allemaal
alleen geen MP dus

Home
Free Flight
Missions

Pilot Recordings
Learning Center
Settings

ik post zo wel een screen\

http://img194.imageshack.us/img194/580/msfszy7.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Stranglem op 11-10-2006 21:20 ]

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weird.
Ik zou eens een reinstall proberen of even bellen/mailen met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Best wel apart ja. Het hoort er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-multi.PNG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
problem solved, ik moest het ff registeren. Dan wordt t pas full game. Anders is het een trial.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel annoying is, is dat je gamespy login gegevens niet onthouden worden in FSX, je moet ze dus steeds opnieuw invullen.

Heb ook eens zo'n missie geprobeerd, dat je een 747 moet landen op Singapore.
Best wel apart/anders dan je gewend bent. Zeker met de brakke MS boeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06413/FSX-09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Jammer dat FS X niet multithreadedprocessor is, had gehoopt dat dit wel mogelijk zou zijn met de huidige processors. Gooi je toch weer een berg performance weg maarja. Anyway, de performance is nog bar slecht, ook met wat tweaks. Vraag me af wat er gebeurd als je bijv een PDMG kist installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:42
Bolk schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:55:
Jammer dat FS X niet multithreaded is, had gehoopt dat dit wel mogelijk zou zijn met de huidige processors. Gooi je toch weer een berg performance weg maarja. Anyway, de performance is nog bar slecht, ook met wat tweaks. Vraag me af wat er gebeurd als je bijv een PDMG kist installeert.
Je bedoelt multiprocessor. :) Alle programma's/spellen die jij draait zijn multithreaded, anders was het voor programmeurs knap lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vinnienerd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:59:
[...]

Je bedoelt multiprocessor. :) Alle programma's/spellen die jij draait zijn multithreaded, anders was het voor programmeurs knap lastig :P
Ook goed, zolang het maar op 2 cores werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:59:
[...]

denk het niet, dat het OS multithreading ondersteund (en vrijwel constant gebruikt) is waar, maar het programma zelf kan multithreaded zijn, en daardoor kan 1 programma over 2 (of meer) threads verdeeld worden. En dan draait het eventueel dus op een meervoud aan processoren :)

maar dat is FS X dus niet? dit was toch echt het eerste spel waarvan ik had verwacht dat het juist wel multithreaded zou zijn!
ik denk dat ik nog ff wacht met de aanschaf, de missies enzo lijken me wel lollig, beetje meer "spel" in het spel ;)
maar ik vermaak me nog wel met 2004, totdat er mss een patch ofzo is, danwel een performance fix, of multithreading support. liefst beide natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Is het nu multiprocessor of multithreaded? Naja, wat ik bedoel is er dus niet, hij leunt echt op 1 core :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bolk schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:02:
Is het nu multiprocessor of multithreaded? Naja, wat ik bedoel is er dus niet, hij leunt echt op 1 core :(
Inderdaad hij gebruikt maar 1 core, duidelijk te zien in de task manager. Ook wordt de grafische kaart niet echt optimaal benut, ik heb een x1900xt en de ventilator blijft rustig zijn rondjes draaien op de stille stand. Als ik bijvoorbeeld COH speel dan hoor ik hem binnen een paar minuten duidelijk harder draaien.

Gisteren wat commentaar van MS gelezen waarin duidelijk werd gemaakt dat er geen tijd was om FSX multi threaded te maken. Dit gaat natuurlijk ook niet als patch komen omdat de complete opzet dan veranderd zou moeten worden. Ook de grafische engine zal niet onder handen worden genomen en de 48 shaders die b.v. in de 1900 reeks zitten van ati, liggen dan ook grotendeels braak.

FSX had een showcase kunnen zijn van de mogelijkheden van de huidige techniek. Zo als het nu is, en het hoogstwaarschijnlijk ook blijft, is het een showcase van haast en onvermogen van MS.

Gemiste kans, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Een stukje uit een blogpost van een FS developer op http://blogs.technet.com/p-12c_pilot/default.aspx
So what are we doing about it you ask? Well we aren't having all-team meetings to discuss performance, but we are reading the forums and looking at what users are doing to try and improve performance. If there is a good solution out there we are going to look at what is going on "under the covers" and see what we can do to improve things. We are looking into improving multi-core processing, and of course working toward the DX10 update. I personally am not involved in any of this work, I just know that it's going on around me. I have great confidence in the team that we will be able to improve some things for some hardware configurations, but I'm not sure much can be done for older hardware, lack of ram, and sliders set beyond what their system is capable of. I should also say that the DX10 update is the only planned code update that I know of, so I have to assume that any perf gains we make internally will have to wait until that release. Any release is a non-trivial event in our studio, so it would be a big deal to release anything earlier than the DX10 update. But who knows, stranger things have happened...
Het woord "improving" lijkt te impliceren dat er al wel multi-core processing inzit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tourniquet schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:58:
Een stukje uit een blogpost van een FS developer op http://blogs.technet.com/p-12c_pilot/default.aspx

[...]

Het woord "improving" lijkt te impliceren dat er al wel multi-core processing inzit. :?
M'n taskmanager zegt iets anders, of er moet ergens in een INI een optie zitten, maar het lijkt me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn mooie plaatjes! :) Kan je nagaan wat dat gaat worden met de DX10 patch... Ik hoop dat Vista/DX10 snel op de markt komt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:14
FSX maakt niet gebruik van de laatste technologiën. Dit puur omdat dan de open architectuur van het spel niet meer mogelijk zou zijn.

PC-12:
Our requirement to support backward compatibility for aircraft and other content is holding us back from fully taking advantage of everything a modern graphics card has to offer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dennis_k schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:38:
FSX maakt niet gebruik van de laatste technologiën. Dit puur omdat dan de open architectuur van het spel niet meer mogelijk zou zijn.

PC-12:

[...]
Backward compatibility? Ze werken toch met een compleet nieuwe structuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:38:
FSX maakt niet gebruik van de laatste technologiën.
[...]
Nou, ik denk dat dat niet op zal gaan zodra de DX10 patch er is. FS X is uiteindelijk ooit gemaakt om een showcase van Vista/DX10 te zijn. Dus met die laatste technologiën zou het dan toch wel goed moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:11
Wordt er net aangebeld......

Bol.com pakketje.....

VLIEGEN :D:D:D:D:D

De X deluxe editie.
Dat worden weer een hoop slapeloze nachten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

parawaus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:16:
Wordt er net aangebeld......

Bol.com pakketje.....

VLIEGEN :D:D:D:D:D

De X deluxe editie.
Dat worden weer een hoop slapeloze nachten!!!!
Je moet er wat voor over hebben ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:39
kan je het controller gedeelte van FSX ook offline spelen?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol.com is duur... 80 euro! Plus verzendkosten. Bij Dynabyte kost de Deluxe versie 70,- en met een klantenkaart krijg je nog korting ook. Dan is 'ie zowat even goedkoop als bij cd-wow (64,-), maar daar moet je toch wel een aantal dagen op wachten. ;) Mss morgen toch maar ff naar Dynabyte gaan, ook al wil ik FS X pas echt spelen zodra Vista/DX10 op de markt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik ga morgen mijn deluxe halen, ik dacht eerst bij de freerecordshop, maar daar is hij 80euro. Denk dat ik toch even langs de dynabyte ga! Hopen dat ik dan geen vreemde errors krijg aan het einde van de installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:07:
[...]

Nou, ik denk dat dat niet op zal gaan zodra de DX10 patch er is. FS X is uiteindelijk ooit gemaakt om een showcase van Vista/DX10 te zijn. Dus met die laatste technologiën zou het dan toch wel goed moeten zitten...
Daar zat ik dus net ook al aan te denken. Als iedereen roept om DX10 dan is FS X het eerste dat in me opkomt. Als dit het eindproduct is, dan sorry voor de die hard fans, ben ik niet echt onder de indruk. Alhoewel ik moet zeggen, dat het wel cool is op short final alle auto's over de snelweg te zien razen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:07:
Net als de poster hierboven ben ik niet onder de indruk, de dx10 patch zou zowat een compleet nieuwe FSX moeten zijn wil het wat verbeteren. FSX maakt geen gebruik van dual core, laat staan de 4 core cpu's die volgend jaar in de schappen liggen. Verder maakt FSX ook geen gebruik van de mogelijkheen van de huidige grafische kaarten, laat staan die van de toekomst.

Overigens op een e6600, 2gb, x1900xt met 512mb : blijkt de grootste fps beperker het water : Als je de "water" slider op 2xhigh zet dan raak je t.o.v. 1x high zowat 10 frames per seconde kwijt. Voor de rest lijkt FSX cpu limited, de fps veranderd namelijk nauwelijk of ik nu speel op 1024x768 no AA of 1680x1050 (ik heb een widescreen monitor) met AA.

Na heel wat proberen heb ik hier een config die mij wel bevalt : probeer hem eens als je machine specs rond die van mij zitten : FSX config file op rapidshare

De AA staat op 2x + temporal en de AF op high 8x via Catalyst control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 07:22:
Verder maakt FSX ook geen gebruik van de mogelijkheen van de huidige grafische kaarten, laat staan die van de toekomst.
Maar als er een DX10 patch komt zal FS X toch echt gebruik maken van de DX10 mogelijkheden... De 'artists impressions' liegen er niet om. Zou het mischien zo zijn dat FS X gemaakt is voor Vista/DX10 (het zou toch DE showcase moeten worden!), alleen ging dat niet door doordat Vista/DX10 te lang op zich lieten wachten, dus hebben ze FS X maar een beetje geschikt gemaakt voor DX9 (m het maar even simpel te zeggen), maar zit er 'under the hood' allemaal opties die pas tot leven komen als DX10 er is...? Ik heb ook her en der gelezen dat de devs zoiets zeiden, dat FS X pas echt tot zijn recht zou komen op Vista/DX10.

Maar ach, de tijd zal het leren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Zit je dan met je nieuwe pc (e6400,2gig,x1900xt) en een windows installatie van niet eens 3weken oud icm fsx deluxe, error 1935! ik ga vandaag het zelfde rijtje aflopen als ik al eerder heb gedaan, maar vrees het ergste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Uh, ja? We weten dat je 'm al had, maar krijg je deze melding met degene van Dynabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Tai-Pan schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:58:
Uh, ja? We weten dat je 'm al had, maar krijg je deze melding met degene van Dynabyte?
yepz, zou er dan rotzooi achtergebleven zijn van alle andere geprobeerde versies...? ach wat, ik format die hele bak wel weer |:(

Mijn pc staat windows te installeren, maar wilde even melden dat hij zojuist wel is geinstalleerd op de compu van mijn huisgenoot! Helaas is deze pc niet echt krachtig.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_dog op 13-10-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net bij de Dixons gehaald voor 65 euro (zonder kortingspas enzo of wat dan ook :)).. Ga em zo installeren, ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online via de Dixons besteld voor iets van E68,- inclusief verzendkosten. Hij lag gisteren netjes in mijn brievenbus. Nu nog tijd zien te maken om m te installeren...

Oja, ja, het is de Deluxe versie... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het uitzoeken wat de beste instellingen in Flight Simulator X zijn voor mn pc.
Ik heb deze hardware:

AMD Athlon 64 3500+ ~ 2.2GHz
2 GB RAM
NVIDIA GeForce 6600GT 128 MB

Is er nog iemand met ongeveer dezelfde hardware? Hoe heb jij Flight Simulator ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dat toch het beste zelf kan uitzoeken. Iedereen heeft weer andere voorkeuren wat graphics betreft. De een wil z'n mesh per se op 100% en de ander vind 30 al prima. En ook al zijn de genoemde onderdelen exact hetzelfde, dan nog kan iets anders een verschillend resultaat geven.

Ik heb 'm trouwens net gekocht voor 62,99 (Dynabyte, met klantenkaart). Nu nog ff wat ruimte vrij zien te krijgen op m'n volle hd...! ;)

Ik begin zelf met hele lage instellingen en ga dan eerst de dingen die ik belangrijk vind omhoog krikken. En als de fps te laag wordt, dan stop ik met opkrikken. Da's beter dan hoog beginnen en naar beneden instellen: da's alleen maar frustrerend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Jongens, koop hem bij GCShop.nl !!!

Daar kost hij maar €56,50 en voor verzending 2 eurie erbij. Dus €58,50 totaal. Ik heb hem keurig zoals gezegt vandaag binnengekregen.
Ik heb een Amd Atlhon64 3200+, 6800GT, 2x 1Gb Corsair Low latency en hij gaat nou niet bepaald soepel! Ik ben nog flink aan het tweaken volgens de tips van Fs2004.com en hopelijk is er daardoor een beetje mee te vliegen.

Mick

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik moet zeggen, ik heb zojuist even tijd gehad om wat meer tijd in FS X te steken. Ik moet zeggen dat de performance nog altijd heel erg slecht is, maar er zijn echt een paar punten heel erg verbeterd.

De visuals zijn echt stukken beter als in FS 9. Op short final kwam er een hele zwerm vogels voorbij vliegen, erg tof om te zien, en ook alle auto's maakt het net even af.. Super! Je hebt ook spray op de runway als je landt in de regen. Het realisme is echt een stuk beter.

Ik heb even de missie gevlogen in de boeing 747 approach naar Singapore, en dat is in zwaar turbulente condities. Views rondom het vliegtuig (vooral fly-by is tof) laten zien dat die kist zwaar op z'n kloten krijgt, de vleugels en ailerons gaan alle kanten op om stabiel te blijven. Ook de virtual cockpit view, omdat deze op jouw gebaseerd is, schudt je hoofd alle kanten op.

FS 9 kwam met windkracht 10 als een zoutzak de ILS af kakken, maar dat is in FS X niet meer mogelijk! Werken voor je geld.

De performance is ruk, maar het idee is er en ik hoop dat het met de DX10 patch alleen maar beter gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

@^^..ik begrijp dat buiten de texture in fsx...weinig voordeel is t.o.v de fs9. Animal add-on zoals vogels kun je neerhalen voor de fs9 o.a. Vlieg nog wel ff door met fs9 want de performs zijn om te janken als ik het zo links en rechts lees. ;)

Werken de tweaks voor 2004 ook voor fsx??...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Afbeeldingslocatie: http://www.bizzarro.nl/fsx.JPG

sterretjes :D

Vanochtend om 10.30 lag FSX als op mn deurmat (gcshop), en heb de hele dag wel zitten spelen, de missies zijn best wel grappig.
Op een gegeven moment een 747 met 1 motor geland ("test flight": 747 testen, en motor 4 t/m 2 vallen achter elkaar uit), en toen had ik toch wel mn twijfels op een echte 747 dat ook zou presteren :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe zit het in FS X met de realisme van de systemen van bijvoorbeeld de 744? Is die verbeterd ten opzichte van FS9 of is het nog steeds drie keer niks? :)
HaseMike schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:28:
(...)
Wat ontzettend jammer is, is dat er geen militaire simulaties meer uitkomen. Vroeger had je prachtige (voor toen dan) flightsim's van de Jane's serie van EA, mooie missie's, goede graphics, echt handleidingen in ringband boeken erbij.
Helaas is dat niet meer en zitten we alweer met een flight sim waar je moet rondvliegen met slome saaie toestellen en waar verder niet al te veel in gebeurd. Daarbij werken een hoop toestellen die je op internet kan vinden zoals de f14-15-16 reeks, niet meer goed in X, helaas.

Missies & zaken opblazen wil ik ;) , MS moet maar eens kijken naar de oude flightsim zoals de eerder aangehaalde Janes serie en hun eigen Combat flight sim van al weer heel wat jaartjes terug.
Stemmige graphics zijn mooi maar als er weer alleen maar rondgevlogen kan worden is de lol er heel snel af.
Heb je al eens naar Falcon 4.0: Allied Force gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Joni schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:50:
Hoe zit het in FS X met de realisme van de systemen van bijvoorbeeld de 744? Is die verbeterd ten opzichte van FS9 of is het nog steeds drie keer niks? :)

[...]

Heb je al eens naar Falcon 4.0: Allied Force gekeken?
De systemen zijn nog steeds zwaar basic. Ding kan een ILS vliegen maar daar is ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Bolk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

De systemen zijn nog steeds zwaar basic. Ding kan een ILS vliegen maar daar is ook alles mee gezegd.
Even voor de duidelijkheid, Bolk heeft het nu over de standaard 747 en niet over Falcon 4.0 wat nog altijd super realistisch is (alleen dan met alleen een F16). Het wordt zelfs gebruikt in militaire simulators.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan FS X pas te gaan kopen en spelen zodra ik m'n Vista/DX10 computer heb (ergens volgend jaar), maar ik kon me niet bedwingen en heb 'm dus gekocht. Ik dacht (zoals ik eerder al zei): ik begin met lage instellingen en krik de boel dan langzaam omhoog totdat alles te langzaam gaat worden. Dus ik stel een en ander in, veel in het midden, hier en daar wat lager, sommige zaken (traffic) zelfs helemaal uit en start de eerste vlucht.

Hm............ had ik nou toch maar gewacht op de DX10 patch...

Er valt niets op te krikken want de fps is zelf met lage settings al laag! Ik mag blij zijn als ik een stuke rechtuit vlieg in kaal Alaska met een fps van 17... Zodra ik ga draaien dropt de fps al. En in drukkere gebieden is het helemaal zwaar bagger. Tja, ik wist het wel een beetje natuurlijk, maar het is toch wel heel erg schokkerig allemaal: slechter dan ik dacht. Maar ja, zo gaat dat altijd met MFFS, dus... ik klaag niet, maar het valt me toch wel wat tegen. En dan heb ik natuurlijk ook nog geen add-ons geinstalleerd...

Maar ik kan wel zien dat er heel wat schuilt in FS X en met de DX10 patch op een nieuwe computer moet het allemaal toch wel heel erg prachtig worden!!!

Alvast een vraagje: weet iemand of het mogelijk is de mouse view niet met de space te gebruiken maar met bv. de scrollknop op de muis? Je hebt nu steeds twee handen nodig om ff nodig te kijken... De optie is leuk maar ik mis toch al wel de mooie zooms van Active Camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even dat ik het goed begrijp: FSX moet geactiveerd worden, in ware Microsoft-traditie. Ik lees het volgende in de online documentatie:
Once your software is activated, a specific product key becomes associated with the computer (the hardware) on which it is installed. After association is completed, that product key cannot be used for activation on other computers.
Dus als ik het goed begrijp, kan ik FSX niet meer op een andere pc installeren als ik een nieuwe pc zou aanschaffen? Bijvoorbeeld als Vista er is en ik een compleet nieuw systeem met DX10-videokaart heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb FSX ook nu, de Deluxe edition. Ben totaal nieuw in Flight SImualtor, maar het is een hele leuke simulator. Ben begonnen met de missies, de ene gingen me wat beter af dan de andere, maar ben nu toch eindelijk bij het punt dat ik een motorvliegtuig mag gaan laten stijgen en landen. Maar god, wat is ijgingsdat moeilijk :X Ik krijg hem normaal getaxiet, maar bij het settlen op de startbaan gaat het al mis. Ik krijg het stuur niet goed recht, waardoor ik bij de take-off meteen al begin te rijden alsof ik stomdronken daar zit. Het vliegtuig krijg ik dan soms nog wel omhoog (vaak niet eens meer op de startbaan zelf, maar meer ernaast), maar dan zit je in de lucht nog met een 'scheef' stuur en maak je de raarste bochten wat vaak al leidt tot een crash terwijl ik nog geen halve minuut in de lucht zit.....

Heeft iemand hier tips met betrekking tot het rechtzetten van mn stuur (met de virtual cockpit view) ? Ow, het is waarschijnlijk belangrijk te vermelden dat ik met het toetsenbord vlieg, aangezien ik het zonde van mn geld vind om een joystick te kopen terwijl ik de simulator misschien helemaal niet leuk vind. Joystick komt er wel binnenkort trouwens :)

En nog een tweede vraagje: als ik nou in de lucht zit met dat stuur recht, dan moet ik een bocht maken van 270 graden (westelijke richting). Dat moet wel lukken, maar tegelijkertijd klimmen en zo'n bocht maken en dan zorgen dat na die bocht dat stuur weer recht is, lukt me echt niet....

Zijn dit problemen die ik niet meer heb als ik een joystick heb, of is het gewoon een kwestie van veel oefenen ?

Andere tips zijn ook welkom, deze beginnende simmer kan ze goed gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop nou maar gewoon die joystick.
Met 't toetsenbord werkt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

IDD..Koop een Joystick b.v. Logitech..Wat ook handig is een boek "leren vliegen met flight simulator" van Floris Wouterlood.
Ga eerst met een cessna op pad en veel later een boeing. ILS vliegen enz enz

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:03:
Ok, even dat ik het goed begrijp: FSX moet geactiveerd worden, in ware Microsoft-traditie. Ik lees het volgende in de online documentatie:

[...]

Dus als ik het goed begrijp, kan ik FSX niet meer op een andere pc installeren als ik een nieuwe pc zou aanschaffen? Bijvoorbeeld als Vista er is en ik een compleet nieuw systeem met DX10-videokaart heb gekocht?
Whow, ik was van plan om hem te kopen, ik heb alle MSFS sinds deeltje '98 gekocht, maar door dit regeltje is die traditie zojuist verbroken :/

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:03:
Dat zal vast wel kunnen, hoor, anders kan NIEMAND die nu FS X koopt FS X op een DX10 computer zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:36:
[...]

Dat zal vast wel kunnen, hoor, anders kan NIEMAND die nu FS X koopt FS X op een DX10 computer zetten. ;)
Tja, dacht ik ook... Maar de tekst die ik quotte was echt de tekst die ik bij installatie zag.

Matig dat ze niet op de doos zetten dat activatie nodig is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Jij bent eigenaar van het product, dus jij mag het gewoon gebruiken op een nieuwe computer. Volgens mij mag je het ook op meerdere computers installeren binnen je huishouden (net zoals met thuiskopies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Performance valt inderdaad vies tegen, bij een beetje stevige bewolking ron EHAM haal ik nauwelijks 15-18 fps. Wil iemand s.v.p. zijn fsx.config file posten, die bij goede kwaliteit toch een behoorlijke fps haalt? :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele (en wellicht flauwe) oplossing om wat te doen aan de erg lage fps: ga ergens anders vliegen! Ik snap nu waarom de demo van FS X op een paar eilanden was... Als ik nu ga eilandhoppen krijg ik stukken hogere fps, met zelfs veel hogere settings, dan in LA met alles op medium low (en sommige opties nog lager).
Ik heb alles op de standaard medium high instellingen gezeg, en daarna de AI aicraft op 0, auto's op 30% en het weer stel ik zo in dat ik niet verder kijk dan 16 km. Als ik nu (met mijn P4 3.0, 1 Gb RAM en Radeon 9800 Pro) ga eilandhoppen zit ik rond de 20 fps met een dip naar de 12 of zo. (O ja, ik heb autogen op Dense gezet want dan zien de bossen er stukken echter uit!) Gaat best lekker. De hogere WOW-settings ga ik dan wel gebruiken als ik m'n nieuwe computer heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Laatst online: 21-09-2024
Heeft iemand misschien tips voor het overnemen van allerlei add-ons uit FS2004 (FS 9), zijn die ook zondermeer te gebruiken in FS X?

Een greep uit de reeks:

- VFR Netherlands (Cloud 9)
- Shiphol Amsterdam (Cloud 9)
- Mega Airpott Fankfurt (Aerosoft)
- MyTraffic 2004 (Aerosoft)
- Airport 2002 v1 (JustFlight)
- World Airports (JustFlight)

Is het zinvol om deze addons er weer op te zetten?

[ Voor 50% gewijzigd door The_Bash op 14-10-2006 16:08 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze aan de praat krijgt, let us know!
Ik krijg Cloud9 EHAM bijv niet nog een keer op mijn systeem omdat FS2004 al geinstalleerd staat met deze addon.
Daarnaast betwijfel ik of ze compatible zullen zijn.

Geloof dat Frank_O zijn AI nog niet compatible is en dat hij nog bezig was met een FS-X install package. Dat zal denk ik ook voor deze genoemde addons gelden.
Daarom is FS2004 in mijn ogen op dit moment ook nog een betere sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Bolk schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:31:
Jij bent eigenaar van het product, dus jij mag het gewoon gebruiken op een nieuwe computer. Volgens mij mag je het ook op meerdere computers installeren binnen je huishouden (net zoals met thuiskopies)
Gaat ook zonder problemen, net nog geprobeerd en ik kon hem gewoon op mijn PC installeren na eerder geactiveerd te zijn op de laptop. Die feature hebben ze dus weggelaten, het activeren is niet meer dan checken of je productkey wel eentje is die in de database van Microsoft staat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb net ook Flight Simulator X geprobeerd. Gaat wel goed. Het is niet mijn ding, maar vind het leuk om eens te proberen. Nu heb ik een Core 2 Duo E6600, maar het viel mij op dat slechts één core op 100% staat. Ondersteund Flight Simulator X de Core 2 Duo niet ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/5369/cpuys3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Tom schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:58:
Ik heb net ook Flight Simulator X geprobeerd. Gaat wel goed. Het is niet mijn ding, maar vind het leuk om eens te proberen. Nu heb ik een Core 2 Duo E6600, maar het viel mij op dat slechts één core op 100% staat. Ondersteund Flight Simulator X de Core 2 Duo niet ofzo?
Zou kunnen, maar het lijkt me een enorme marketingdomper sinds er groot het logo van de Core 2 Extreme op de cover staat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat het pas werkt in Vista/DX10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tom schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:58:

[afbeelding]
Correct.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:31:
Wellicht dat het pas werkt in Vista/DX10?
Eveneens correct (met patch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En even nog wat gewone FS9 screenshots, vers gebakken :)

on final op EDDT
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss1Small.png

Touchdown (-109.3ft/min)
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss2Small.png

Turnoff
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss3Small.png

Passagiers eruit gemikt, en op naar LKPR!
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss4Small.png

pompiedom...
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss5Small.png

en de spanning stijgt....
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss6Small.png

en hij raakt wederom de grond (160.4ft/min)
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss7Small.png

Cold and Dark voor de volgende klus...
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a247/Misterik/ss8Small.png

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Aardige klappers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, ik ontdek steeds meer leuke dingen in FS X. Zo kun je bijvoorbeeld in map view even snel op print rammen, en dan rolt er een chart uit voor je (plaatje met bijvoorbeeld de ILS frequenties ernaast). Ook zie ik Jeppesen charts overal terugkomen in het spel.

De lightning effects zijn erg stoer, vooral de runway lights zijn een heel stuk realistischer, zeker in de nacht. Ook taxieen ziet er wat realistischer uit. Zo schommelt het vliegtuig á la X-plane als je 'm een beetje te hard het bochtje omtrapt :P. Oh, en landen buiten de baan is af te raden, want je landingsgestel wordt er keihard onderuit gerukt zodra je het zand/ modder raakt.

Ook wind/ gusts etc is een stuk realistischer, maar dat had ik al gezegd.

Ik baal nog steeds van de performance. Ik snap dat er aardig wat berekeningen gedaan moet worden om een vliegtuig te laten vliegen, maar als ik een beetje race simulator pak waarbij alle vectoren op auto's berekend moet worden weet ik er wel een dikke 150 fps uit te trekken met hele hoge textures. FS X met een klein beetje autogen laat het gelijk afweten. Als ik een stabiele 30 FPS weet te trekken uit FS X ben ik happy, maar het is me nog niet gelukt jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een zachte landing dan? Dit waren inderdaad niet mijn zachtste landingen ooit, maar echt hard kon ik ze nou niet noemen.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Was te nieuwschierig en heb de FSX deluxe gekocht. Maar het is gedaan met m'n 6800 kaartje..performs is om te janken. Ga zo niet simmen ;) ..Kan nog niets zeggen over de FSX.
Nu wil ik een XFX GeForce7800GS 256MB DDR3 AGP Extreme gaan kopen. Wil nog geen afscheid nemen van m'n AGP systeem..

Deze kaart kan de FSX enigsinds vlot trekken??....iemand een mening hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
lees even terug en wacht dan nog even met het kopen van een nieuwe kaart tot de DX10 kaarten uit komen. Pak daarnaast even de tips die eerder genoemd zijn er bij en sleutel iets aan de performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
silitek schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:24:
Was te nieuwschierig en heb de FSX deluxe gekocht. Maar het is gedaan met m'n 6800 kaartje..performs is om te janken. Ga zo niet simmen ;) ..Kan nog niets zeggen over de FSX.
Nu wil ik een XFX GeForce7800GS 256MB DDR3 AGP Extreme gaan kopen. Wil nog geen afscheid nemen van m'n AGP systeem..

Deze kaart kan de FSX enigsinds vlot trekken??....iemand een mening hierover
neehoor, zeker geen nieuwe vika kopen voor fsx. Ik zit hier met een e6400, 2048mb en een x1900xt 512, en de performance is beroert! Ik moet uiteraard nog veel meer dingen instellen, maar het valt gewoon erg, erg tegen (performance dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help mensen. Ik heb een probleem, FSX zegt namelijk aan het einde van de installatie dat ik een 1935 error heb. Ik heb hem al 3 keer geprobeerd te installeren. Weet iemand een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mad_dog schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:34:
[...]

neehoor, zeker geen nieuwe vika kopen voor fsx. Ik zit hier met een e6400, 2048mb en een x1900xt 512, en de performance is beroert! Ik moet uiteraard nog veel meer dingen instellen, maar het valt gewoon erg, erg tegen (performance dan :P )
IDD..heb van alles gesleuteld aan de performance. Maak het is zwaar beroerd zeg!! Valt me erg tegen van Microsoft. dx10 en vista zullen het werk moeten doen dan.

Fladder dan nog voorlopig met FS9 en dat ziet er stukken beter uit dan FSX...
Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:44:
Help mensen. Ik heb een probleem, FSX zegt namelijk aan het einde van de installatie dat ik een 1935 error heb. Ik heb hem al 3 keer geprobeerd te installeren. Weet iemand een oplossing hiervoor.
dit heb ik dus ook! HELP!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 05:13:...maar als ik een beetje race simulator pak waarbij alle vectoren op auto's berekend moet worden weet ik er wel een dikke 150 fps uit te trekken met hele hoge textures. FS X met een klein beetje autogen laat het gelijk afweten.
Ik denk dat dat komt door het nogal grotere speelveld van FS X. Een gemiddelde race simulator is niets anders dan een baantje met cardboard scenery er om heen. Maar wat bijvoorbeeld achter de tribune staat, zie je hoogstens als plaatje op de achtergrond geplak. Bij wijze van spreken. ;) Bij FS X kan je ALLES zien!

Wat mij (vooalsnog) positief opviel aan FS X is de GPS. Ik ben de Reality XP GNS 430 gewend, en die is natuurlijk alsnog stukken beter, maar de FS X GPS is in ieder geval een hele stap vooruit in vergelijk met die van FS 2004! Je hebt er zelfs verschillende van (afhankelijk van het vliegtuig). Je kunt zelfs approaches selecteren en de krijg je nog in beeld ook! (Geen idee hoe realistisch die zijn, maar het lijkt aardig). Al met al beduidend meer opties en dus realisme.

De VC's zijn echter heel wisselend en over het algemeen slecht imho... Sommige (zoals dat stuntvliegtuig, ben de naam ff kwijt) hebben haarscherpe instrumenten: haast alsof het 2D is, maar andere zijn echt gewoon totaal onleesbaar. Je moet dan echt HELEMAAL inzoomen om wat te zien. En de afwerking van alles rondom de instrumenten is echt droevig. Zelfs zo'n uitermate simpel ding als die glider (op zich trouwens errug leuk om mee te vliegen!) ziet er niet uit in vergelijking met de 2D-versie. En ZO INGEWIKKELD is die nou ook weer niet! Een simpele stang! Die hadden ze in 3D toch ECHT wel wat beter kunnen uitwerken.

Ik denk dat ik me vooral wat ga vermaken met die glider en het zweefvliegtuig (daar valt uiteindelijk de brake cockpit toch niet ercht op): wat het normalere vliegen betref wacht ik totdat de eerste add-ons werken (zoals mijn favoriete DF Beach A36).

O ja, wat ik tot mijn eigen verbazing ook best leuk vind zijn... de missies...! Die zijn eigenlijk best wel lollig...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:55:
Performance valt inderdaad vies tegen, bij een beetje stevige bewolking ron EHAM haal ik nauwelijks 15-18 fps. Wil iemand s.v.p. zijn fsx.config file posten, die bij goede kwaliteit toch een behoorlijke fps haalt? :( ;)
Hier en daar vanaf de forums wat bij elkaar gescharrelde tweaks for FSX om de snelheid te boosten, m.n. de texture size halveren helpt ook behoorlijk!

Here is a quick and dirty webpage to help keep track of the various tweaks and fixes that are being discovered to help improve performance in FSX. I’ll try to keep adding things as they show up. If you find something new post a comment or send me a message. Also, as long as my bandwidth holds up, I’d be happy to host files.

This webpage has nothing to do with Microsoft.

Be sure to backup your files before using any of these modifications!!!!

There is no guarantee that these will work for everyone or won’t do something bad to your computer. Use at your own risk.

Matt Fox

Updates:

10/13 - Added replacement runway and taxiway textures
10/13 - Added link to European Autogen Textures
10/13 - Added batch file to replace generic ground textures.

=======================================
Slider and General Tips

Defragment your hard drive after installation of FSX. Even if you install it on a recently defragemented hard drive, you will probably find lots of fragmented files after it’s installed.

How to add Pan In Cockpit - See this post at AVSIM.

Future project - If anyone wants to write something up on the sliders, drop me a line.

Autogen Mods

AutogenDescriptions.spb replacement - This file will reduce the complexity of autogen trees. For example, MS default settings might have 8-10 different tree models in a single type of forest. The file will reduce that down to 1-2 types for city areas and 2-3 types for rural areas. Also, this removes bushes from forests, but should leave bushes in place when they are alone. This should let you move autogen slider farther to right with very little noticeable difference in visuals.

Please post comments/questions related to this fix to this thread at AVSIM.

Thanks to P-121C Pilot’s blog for this one.

Add following lines to the [TERRAIN] Section of your FSX.CFG file.

TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=4500
TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=3000

Replace the numbers with another number between 0 and 6000. The lower the number, the fewer autogen objects will get displayed and the greater your frame rates will be. The actual number used by FSX will scale based on your Autogen Density Slider in FSX. In other words, the slider still has an effect, this just changes the scale of the slider. The numbers shown above are the default values.

Discuss this mod at this thread at AVSIM.

Remove generic autogen, but keep custom autogen. Here is a method of disabling the generic autogen buildings (such as small homes) but leaves the trees and custom autogen (such as gas stations and factories). This is kind of the opposite of the rename the default.xml mod below.

Simply rename the RoofDescriptions.spb from the Autogen folder.

Thanks to Gerrit for this one. Discuss at this thread at AVSIM.

Locate the file default.xml in the Autogen folder and rename it to default.bak. This will disable all of the custom autogen buildings such as factories, gas stations, fast food joints and barns. This will let you have more of the normal autogen buildings. Disabling this file will disable a lot of the trees. Future project is to modify the file so that we don’t have to completely disable it.

Texture Replacements
Replacement Autogen Tree Textures - By Mike Kelly. Just unzip to your Scenery/Global/Texture/ folder. These files are 50% the resolution of the originals. Please discuss this file at this thread at AVSIM.

UPDATE - Here are some more tree textures that were missing from Mike’s file. Unzip these into your main FSX/Texture folder. Not the Scenery/Global/Texture folder. These have also been reduced to 1/2 size.

Replacement Cloud Textures - By Mike Kelly. Just unzip to your main Texture/ folder. These files are 50% the resolution of the originals. Please discuss this file at this thread at AVSIM.

Replacement Ground Autogen Textures - Sorry, it might sound a little complicated. If anyone can figure out a better way to do this, then please let me know.

This will convert all the ground textures from 1024×1024 to 512×512. Unless you have a 256 meg or 512 meg video card, you’re probably not going to be able to use the full resolution 1024×1024 textures anyway. The 512×512 textures are 170k each, compared to 682k each for the 1024×1024 textures so this should save a lot of video memory and let you use larger textures for other things. The other bonus from doing this is the initial load of the sim is much quicker and there should be a lot less hard drive activity required when flying around. So here are the steps:

1) Backup your ???\Flight Simulator\Scenery\World\Texture folder. You’ll get 4 gigs back after the conversion is done.

2) Download NConvert at the XnView website. It’s freeware.

3) You must have Imagetool.exe from the FS SDK. If you have Deluxe Edition of FSX, you’ve got it on your DVDs if you install the SDK. Otherwise you can get it from the FS2004 Terrain SDK. I’m pretty sure the FS2004 version of Imagetool.exe will work.

4) Download and unzip this small bat file.

5) Copy ImageTool.exe, nconvert.exe and the bat file into your ???\Flight Simulator\Scenery\World\Texture folder. Note that this will work no matter what folder you installed FSX to.

6) Run the bat file. It will only process the ground textures. It won’t do anything with any of the other textures or any other folders. Feel free to open the bat file with a text editor to see exactly what it’s doing. You’ll see that it uses nconvert.exe to resize each texture then ImageTool.exe to add back in the mip maps and convert to DXT1. Note that this will probably take at least an hour to process everything. There are about 6,700 textures to process.
7) That’s it.

Please post questions/comments regarding this mod to this thread at AVSIM.

Replacement Autogen Building Textures
Thanks to Gerald Salden, European autogen building textures can be found at this thread at AVSIM.

If no one else does the remaining autogen building textures, I’ll eventually get around to them.

Replacement Runway and Taxiway textures - Just unzip this file to your main Flight Simulator\Texture folder.

Replacement Water Textures - Unzip to Flight Simulator\Scenery\World\Texture folder

Misc. CFG File Edits

Add the following to the [MAIN] Section of your FSX.CFG file

FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=??

Replace the ?? with a number between 0 and 1. This controls how much time the processor spends on scenery. Bigger number means more time spent on scenery and less FPS. Smaller number means less time on scenery and more FPS. Recommended value is .33. Not sure, but should probably choose numbers that are easily divisible into 1, such as .25, .33, .5.

UNQUOTE

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, maar eh... alle links zijn verdwenen. Heeft dus weinig nut zo. ;) Heb je de link ook naar de originele post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:29:
Dank je, maar eh... alle links zijn verdwenen. Heeft dus weinig nut zo. ;) Heb je de link ook naar de originele post?
Ik dacht hetzelfde maar vond em toevallig:

http://www.fox-fam.com/wordpress/?page_id=41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:21:
En even nog wat gewone FS9 screenshots, vers gebakken :)

on final op EDDT
[afbeelding]

Touchdown (-109.3ft/min)
[afbeelding]

Turnoff
[afbeelding]

Passagiers eruit gemikt, en op naar LKPR!
[afbeelding]

pompiedom...
[afbeelding]

en de spanning stijgt....
[afbeelding]

en hij raakt wederom de grond (160.4ft/min)
[afbeelding]

Cold and Dark voor de volgende klus...
[afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Welke add-ons heb je en op welk (specs) systeem draai je dit?

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Net met mijn buurjongen samen in een Bombardier zitten vliegen. Dat is echt vermakelijk. Ondertussen teamspeak aan en een beetje rond vliegen terwijl ik de controls had ging hij over de radio enzo.. erg grappige optie. Stewardesjes ontbraken helaas nog ;) Was overigens vrij drukke server wat het wel leuk maakte, nadeel is dat tot nu toe elke server er op een gegeven moment gewoon mee kapt. Geen idee of dat bewust is of niet, maar leuk is anders :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_bash schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:14:
[...]

Dat ziet er goed uit. Welke add-ons heb je en op welk (specs) systeem draai je dit?
Je zal wel lachen, maar mijn systeem bestaat uit een AMD Athlon XP 1700 +, 512MB PC2700 geheugen en een paupere Geforce Sparkle 6200 kaart :P Ik trek ongeveer 30FPS stabiel@1024*768, met alle effecten op grafisch gebied aan, maar op high/medium high. Geinstalleerde plugins zijn de fokker die je hier ziet, de polderbaan op schiphol en 2 PMDG vliegtuigen. Het weer is standaard van FS, maar met updates van om de 15 minuten t.o.v. de "echte" situatie. Hoe echt dat is weet ik niet maar het is iig leuker dan met volle zon vliegen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik heb gelukkig geen probleem met performance (ik speel alles op high), maar ik heb WEL een probleem met de dual screen support. Op mijn main screen is alles normaal (cockpit view), maar op mijn 2de scherm dat ik gebruik voor een tailview is alles volledig om zeep. Er verschijnt een raar knipperend bolletjes patroon in de lucht en de zwarte achtergrond van dat scherm + zowat mijn hele vliegtuig zijn een hele tijd aan het knipperen... enorm irritant en ik vermoed dat ik mijn eerste epilepsie aanval elk moment kan krijgen :)

Hebben jullie het trouwens ook soms dat je in het begin van een missie ergens een paar honder meter in de lucht hangt (terwijl je eigenlijk op de runway zou moeten staan)... ik moet vaak een flight heropstarten omdat niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel nog steeds AF-GRIJ-SE-LIJK is (ondanks die Navteq data of wat dan ook) zijn die wegen op onmogelijke plekken... En door dit autootjes valt het alleen nog maar meer op!

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Wegen.jpg

Een hellingshoek van 45 graden, schat ik zo... Ik heb ook gezien dat de zee tegen een berg omhoog loopt: heel hinderlijk... (En let maar niet op die overspeed: ik heb zitten slewen voor het goede camerastandpunt ;))

Trouwens, die autogentweaks (trees en clouds) helpen echt wel! Ik ben nu van Autogen op Normal gegaan naar Very dense, heb zo ongeveer dezelfde fps en alles ziet er STUKKEN mooier uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nieker schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:36:
Ik heb gelukkig geen probleem met performance (ik speel alles op high), maar ik heb WEL een probleem met de dual screen support.
Je ziet in ieder geval wat :) als ik mijn tweede monitor enable dan slaat complete zooi vast als ik FSX opstart.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.