Flight Simulator - deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.353 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mijn 2e monitor gaat op zwart zodra ik FS start.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 00:42
Bolk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:11:
Mijn 2e monitor gaat op zwart zodra ik FS start.
Dat is normaal denk ik... je moet naar het view menu gaan en daar kies je NEW VIEW. Vervolgens verschijnt die nieuwe view in een kadertje en dat kan je verslepen naar je 2de scherm.

O ja, misschien verwarrend (bij mij toch) maar mijn 2de scherm staat rechts van mijn origineel scherm en werkt ook zo in windows. Maar in FSX moet ik het kadertje langs links naar mijn rechterscherm verslepen. Blijkbaar denkt FSX dat mijn 2de scherm langs links staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Nah das niet normaal, elke game die ik draai laat m'n 2e monitor gewoon met rust. FS heeft verder niets te maken met m'n 2e monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Over monitor gesproken...doet FS-X aan ondersteuning voor breedbeeld monitoren? Wan tik neem aan dat de resoluties die supported zijn ook aardig zijn toegenomen (1900x1200)?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174460

Bolk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:50:
Nah das niet normaal, elke game die ik draai laat m'n 2e monitor gewoon met rust. FS heeft verder niets te maken met m'n 2e monitor :)
misschien moet je dan een windowed mode draaien? dus tijdens het spelen op alt+enter rammen (als ze dat niet veranderd hebben)

/edit oeps een N vergeten... weduwe mode werkt helemaal niet :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 174460 op 16-10-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 174460 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

misschien moet je dan een windowed mode draaien? dus tijdens het spelen op alt+enter rammen (als ze dat niet veranderd hebben)

/edit oeps een N vergeten... weduwe mode werkt helemaal niet :X
Mja, ik draai nu ook in windowed mode. Had liever full screen gedraaid maar het is niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

heb fs-x ook eindelijk werkend. windows update did the trick

maaruh de view keyboard commands zijn veranderd!! ARG!!! ik dacht een lekker in spot plane view om mijn kist te draaien, maar mooi niet.... echt klote. shift + enter of shift + backspace werkt b.v. niet meer voor het hoger of lager plaatsen van de cam in spot view...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Je weet dat je nu met S kunt switchen tussen de verschillende view-modes en dat je DAARNA met A kunt switchen tussen de verschillende views IN die modes? Ik kan gewoon pannen en alles in Spotview. Misschien heb je de locked spotview aan? Ga naar Spotview met S en druk daarna een paar keer op A om te zien welke view je wél kunt ronddraaien. Je kunt ook rechtsklikken ergens in het scherm en dan uit het pop-up-menu de juste view kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 16-10-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 135195 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:11:
Je weet dat je nu met S kunt switchen tussen de verschillende view-modes en dat je DAARNA met A kunt switchen tussen de verschillende views IN die modes? Ik kan gewoon pannen en alles in Spotview. Misschien heb je de locked spotview aan? Ga naar Spotview met S en druk daarna een paar keer op A om te zien welke view je wél kunt ronddraaien. Je kant ook rechtsklikken ergens in het scherm en dan uit het pop-up-menu de juste view kiezen.
thnx! ik ga het straks meteen even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik toch wel vrolijk wordt van FS X... Ik heb net ff boven Bergen, Noorwegen, gevlogen, in m'n favoriete Ultralight (echt een heeeeeeeeerlijk ding voor vfr: je ziet echt veel!) en die autogen met verbeterde groundtextures (herfst) maken er een imho mooi geheel van! Het is echt lekker VOL allemaal! De huisjes staan ook meestal netjes langs de wegen en zo (zie bijv. derde foto rechtsonder): al met al STUKKEN beter dan FS2004. En op m'n oude pc met Radeon 9800 Pro vlieg ik alsnog vrolijk rond met zo'n 12 fps.

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Bergen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Bergen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Bergen3.jpg

In full motion (nou ja, 12 fps full motion... ;)) ziet het er echt nog veel en veel mooier uit.

Ik verander wel altijd de zoom van de vc: die is (in alle vliegtuigen) nogal ver ingezoomd. Ik zoom in de ultralight altijd uit tot maar liefst 0.40: dan zie je veel meer (van de omgeving EN het vliegtuig) en het ziet er wat echter uit. Als je dit eenmaal gewend bent is de standaardzoom veel te veel ingezoomd, alsof je constant door een verrekijker kijkt. Ik moet eens uitzoeken hoe je dat standaard kan veranderen. De 1.00 zoom is ALTIJD veel te veel ingezoomd. Ik vraag me eigenlijk wel af wat nou een realistische zoom is...

In ieder geval: die Ultralight is super! Je hebt echt het idee dat je hoog in de lucht hangt, en dat heb ik met de andere planes niet zo. En hij is natuurlijk heel makkelijk te bedienen... ;)

Al met al kan ik niet wachten totdat DX10 er is! :) Alhoewel... ik heb ook ff het water op niveau 2 gezet en high (gewoon om het ff te zien), maar dat viel me tegen. Ja, de weerspiegeling is prachtig, maar op een of andere manier zie je TEVEEL beweging en zo. Het is opeens net alsof je vliegt boven een miniatuurtreinbaantje op iemands zolder, waar ze een emmer water in een gat hebben gekiept en er een ventilator boven hebben gehangen. De proporties lijken niet te kloppen: van grote hoogte zie je teveel detail of zo. Maar als ik de artists mag geloven (van die artists impressions) komt dat allemaal wel goed (alhoewel ik wel wat sceptisch ben...).

Edit:
Nog maar ff een plaatje gemaakt met water op Max 2. ;) (Ik heb fps ter info ff aangezet ;))

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Bergenwater.jpg

Niet onaardig. Maar toch... als je op het water zit is het prachtig, net echt, maar hoe hoger je komt, hoe nepper op een of andere manier, zoals ik al zei: teveel detail. Maar je zult mij niet horen klagen als ik dit straks met DX10 standaard aan kan zetten, hoor. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 16-10-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ben ook weer eens een rondje met FSX gaan doen.
Blijkt dat er bij die missies er toch wel een aardige bij zit, landen op een schoolbus met een stuntvliegtuigje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45

Pierre

Van nature lui!

Heb gisteren de demo bekeken en met een muis is het ruk, oke ik ben nieuw met de simulator. Maar het boeit me wel als ik eerlijk ben.

Ik wil dus het spel aanschaffen en ook maar gelijk een joystick erbij nemen, echter ik heb geen idee wat ik moet gaan kopen.

Op een site zag ik een Saitek X45 , misschien dat mijn mede tweakers me eens een goed advies kunnen geven van wat ik het beste kan kopen.

Thanks voor jullie input _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 111246 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:30:
Ben ook weer eens een rondje met FSX gaan doen.
Blijkt dat er bij die missies er toch wel een aardige bij zit, landen op een schoolbus met een stuntvliegtuigje. :)
Ik vind de missions ook erg leuk, heb ze bijna allemaal al gedaan! Alleen die met de heli vanuit R'dam naar het booreiland lukt maar niet. Je moet op een gegeven moment een mannetje redden die op het heliplatform staat en het lukt me wel om daar te landen, maar het mannetje stapt maar niet in en blijft daar maar staan zwaaien totdat op een gegeven moment alles de lucht invliegt. 8)7

Die met die schoolbus is ook leuk idd, bij de derde poging was het raak:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06421/Schoolbus3.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pierre61 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:35:
Op een site zag ik een Saitek X45 , misschien dat mijn mede tweakers me eens een goed advies kunnen geven van wat ik het beste kan kopen.
Aan die Saitek zat ik laatst ook te denken, helemaal na het lezen van deze review op Avsim. Op zich is een CH-Products - Yoke & Pedals set misschien realistischer, maar eigenlijk alleen maar als je in een Cessna of zo vliegt (imho). (Ik vind die throttles/mixture/propcontrollers ook nog eens op een rotplek zitten.) En bovendien ben je dan MINSTENS drie keer zoveel geld kwijt: die Saitek heb je compleet in huis voor zo'n 80 euro. En als je eens wat anders wilt doen dan FS (bijv. fightersim of motorspel of wat dan ook) heb je meer aan een Saitek.

Een joystick met force feedback is aan mij niet besteedt: die heb ik nu ook (Logitech)maar ik zet het altijd uit want het werkt nooit lekker. Dat ding zit de hele tijd heen en weer te rukken: waardeloos...

ff een plaatje ;):
Afbeeldingslocatie: http://www.saitekusa.com/USA/images/product/pcp/x45.jpg

HO, WACHT FF! Ik heb me vergist! Ik had DEZE een tijdje geleden op het oog: de Saitek X52! Ik dacht al: ik mis een paar knoppen!!! :) Deze is NOG beter volgens deze review! En hij kost maar een dikke 10 euro meer (als je ff goed zoekt op internet). En door de hoeveelheid knoppen (waarvan sommige drie functies kunnen hebben) kan je ALLES doen zonder het toetsenbord of je muis te hoeven aanraken. (Nou ja, tenzij je een Level-D Boeing of zo vliegt, natuurlijk.)

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0906/Saitek/INTRO.jpg

O ja, wat ik nog wilde zeggen over FS X en m'n screenshots van Bergen, Noorwegen: ik vind 't zo mooi omdat de autogen goed 'verdwijnt' in de groundtextures (of omgekeerd). Daardoor ziet het er zo realistisch uit imho. Dat was in de vorige versies wel anders: daar zag je duidelijk (veel te weinig) losse blokkendozen staan op veel te groffe groundtextures. Jakkes. Nee, dan is FS X echt stukken beter. Ja, ik kan geen genoeg krijgen van m'n eigen screenies! 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 16-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 10:56
Tourniquet schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Ik vind de missions ook erg leuk, heb ze bijna allemaal al gedaan! Alleen die met de heli vanuit R'dam naar het booreiland lukt maar niet. Je moet op een gegeven moment een mannetje redden die op het heliplatform staat en het lukt me wel om daar te landen, maar het mannetje stapt maar niet in en blijft daar maar staan zwaaien totdat op een gegeven moment alles de lucht invliegt. 8)7

Die met die schoolbus is ook leuk idd, bij de derde poging was het raak:

[afbeelding]
je moet niet meteen landen op het platform maar er omheen cirkelen. Op eens staat dat ventje daar wat apatisch te zwaaien en dàn moet je landen. hij stapt dan in en dan moet je naar de hoge toren. daarna naar de loopbrug - goed mikken anders flikker je in het water - en dan terug naar de vaste wal.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

jeehaa schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:35:
[...]

je moet niet meteen landen op het platform maar er omheen cirkelen. Op eens staat dat ventje daar wat apatisch te zwaaien en dàn moet je landen. hij stapt dan in ....
Dat doe ik ook, maar hij stapt niet in... :? Nouja morgen nog maar 's proberen.

Die Secret Shuttle missie is ook wel lachen. Dat commentaar steeds erbij! :+

Note that we change our callsign here from Janet 356 to Longhorn 27. I could tell you why, but then I'd have to kill you. Just kidding.

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06422/Area51_4.jpg.xs.jpg

Voor Microsoft-begrippen vind ik die 737-800 cockpit nog aardig geslaagd moet ik zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 08-05 23:31
Probeer de missie met het boorplatform even helemaal opnieuw te vliegen. Ik had op het verkeerde moment gesaved en dan start het scenario niet meer. dwz er gebeurd helemaal niets. Het duurde even voordat ik in de gaten had dat je moet hooveren boven die brug met het laatste mannetje.

In welke missie leer je omgaan met de ILS? Ik wil graag de 747 landen in Monsoon. Het vliegen is een eitje maar zonder zicht en geen idee van ILS programmeren is het landen niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Is niet zo moeilijk, het vliegtuig is al voor je opgezet. Het enige dat je moet doen is op APP drukken zodra je "cleared ILS" hoort. Niet de manier zoals het zou gaan in het echt, maar voor de beginner is dit de makkelijkste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 09:37

silitek

Tubes Only

Bolk schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:42:
Is niet zo moeilijk, het vliegtuig is al voor je opgezet. Het enige dat je moet doen is op APP drukken zodra je "cleared ILS" hoort. Niet de manier zoals het zou gaan in het echt, maar voor de beginner is dit de makkelijkste methode.
En ook nog de ILS- freqentie van het vliegveld in NAV1 zetten en de COURSE anders gaat het niet lukken... ;)

Oww..het is een mission. zal wel niet hoeven :P ..

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 17-10-2006 16:04 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

silitek schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:02:
[...]

En ook nog de ILS- freqentie van het vliegveld in NAV1 zetten en de COURSE anders gaat het niet lukken... ;)

Oww..het is een mission. zal wel niet hoeven :P ..
Dat zeg ik, het vliegtuig is al voor je opgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Slightly offtopic:

Er is een piloten- en vliegscholen dag in de Luchtvaart Hobby Shop op zaterdag 21 oktober. Ik zal daar mijn opleiding vertegenwoordigen. Gewoon een reminder voor eventuele geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bolk schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:39:
Slightly offtopic:

Er is een piloten- en vliegscholen dag in de Luchtvaart Hobby Shop op zaterdag 21 oktober. Ik zal daar mijn opleiding vertegenwoordigen. Gewoon een reminder voor eventuele geinteresseerden.
Balen, dan kan ik niet. Mijn schoonvader viert zijn 70ste verjaardag en als ik niet kom word ik onterfd en kan ik de opleiding voor mijn ATPL niet betalen :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 19:52
Even 2 shots van FSX van mij:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 11:13
Ok, ik kon het even niet laten :)
Een Mooney Bravo, flapps op full, landing gear uit.

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/woej.th.JPG
(Click for full-size :) )

"Wie heeft hem op de autopilot gezet terwijl ik koffie was halen? :( "

(En nee, niet gedaan met slew mode :9 )

[ Voor 10% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 17-10-2006 21:49 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Wat te denken van de Strip in Las Vegas...........damm what good _/-\o_

Klik
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/2614/lasvegaskv4.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176396

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:45:
Ok, ik kon het even niet laten :)
Een Mooney Bravo, flapps op full, landing gear uit.

[afbeelding]
(Click for full-size :) )

"Wie heeft hem op de autopilot gezet terwijl ik koffie was halen? :( "

(En nee, niet gedaan met slew mode :9 )
Ligt het aan mij of zijn de verhoudingen hier compleet zoek? Die mooney lijkt nog hoger dan het verkeersvliegtuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Mooney zal wel dichterbij vliegen, denk ik... ;) Hij vliegt dan dus ver boven en rechts van het grote vliegtuig (gerekend vanaf de staart van het grote vliegtuig), als je begrijpt wat ik bedoel: dus op zo'n 30 meter afstand van de camera terwijl dat grote vliegtuig 100 meter in de diepte zit. Of zoiets. Tja, dat heb je als je geen diepte kan zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Pffff damn, net dus _eindelijk_ FS X demo gedownload, en dat loopt triest zeg. Moet nu alle instellingen op laag zetten om fatsoenlijk door de lucht te glijden (AMD64 3000+, 512MB, 6600GT), en dat zal alleen maar erger worden met add-ons. PMDG A320 (waar ik nu wel eens screenshots van wil zien) is momenteel de enige reden voor mij om FS X te kopen.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vraag me af wat er gebeurd als je een product als PDMG op FS X draait en wat dat doet met je performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
Met vreugde zie ik dat alle door mij gebruikte add-ons direct werken met FSX, aangezien ze allemaal middels FSUIPC met FSX communiceren. Zelfs een programma als ActiveSky, wat toch aardig wat veranderingen teweeg brengt in de sim, werkt direct!

Ook Project Magenta software doet het al, en dus ook alle hardware die middels PM met de simulator communiceert.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
Aan het einde van de FS-X install krijg ik deze foutmelding:
Error 1935.An error occurred during the installation of assembly 'Microsoft.MSXML2,publicKeyToken="6bd6b9abf345378f",version="4.1.0.0",type="win32",processorArchitecture="x86"'. Please refer to Help and Support for more information. HRESULT: 0x80070002.
Als ik met de complete code google vind ik niks; maar met het eerste gedeelte vind ik iets wat delphi gerelateerd is :? (klik). Geen concrete oplossing in ieder geval; maar mis ik bepaalde software ofzo :?

Uiteindelijk gaat 'ie rollbacken; en geeft hij nog es deze errorcode:
Error: -1603 Fatal error during installation.

Consult Windows Installer Help (Msi.chm) or MSDN for more information.
Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 11:13
Ik heb ook even op internet gezocht, en dit komt vaak voor bij warez versies van FSX.
Als deze gewoon origineel is, zou ik er mee terug gaan naar de winkel, en een nieuwe versie vragen.

Misschien heb je hier ook wat aan:
http://support.esri.com/i...icles.articleShow&d=28553

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Silent Thunder schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:25:
Aan het einde van de FS-X install krijg ik deze foutmelding:

[...]

Als ik met de complete code google vind ik niks; maar met het eerste gedeelte vind ik iets wat delphi gerelateerd is :? (klik). Geen concrete oplossing in ieder geval; maar mis ik bepaalde software ofzo :?

Uiteindelijk gaat 'ie rollbacken; en geeft hij nog es deze errorcode:

[...]

Help?
De winkelversie heeft dit probleem niet. En anders stond er geloof ik iets op technet bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie hebben er nog meer dat multiplayer gebeuren van FS-X al eens uitgeprobeerd?
Heb nog nooit eerder online gevlogen, dus dacht laat ik eens kijken hoe dat werkt.
Ten eerste iedereen doet maar wat, en ten tweede ik versta geen hol van van die lui via m'n headset.
Aan m'n apparatuur ligt het niet want via Skype gaat het wel prima!
Heb al geprobeerd met die networksettings knop de compression aan te passen, maar niks helpt.
Hoor of alleen maar static of halve woorden waar je niks van kunt bakken.
Meer mensen hier last mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:19
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:35:
Wie hebben er nog meer dat multiplayer gebeuren van FS-X al eens uitgeprobeerd?
Heb nog nooit eerder online gevlogen, dus dacht laat ik eens kijken hoe dat werkt.
Ten eerste iedereen doet maar wat, en ten tweede ik versta geen hol van van die lui via m'n headset.
Aan m'n apparatuur ligt het niet want via Skype gaat het wel prima!
Heb al geprobeerd met die networksettings knop de compression aan te passen, maar niks helpt.
Hoor of alleen maar static of halve woorden waar je niks van kunt bakken.
Meer mensen hier last mee?
1. Lijkt me niet dat iedereen zomaar wat doet... Tenzij er geen ATC is maar dan nog doet niet iedereen zomaar wat.

2. Kan me voorstellen dat geluid soms wat minder is maar over algemeen is goed dus bekijk je eigen instellingen Skype is anders dan TS of SQbox.

3. Vertel volgende keer welk netwerk enzz

4.Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Als ik daar 747's recht op helikopters, etc zie af vliegen dan lijkt het mij dat men niet echt gecontrolleerd aan het vliegen is. ;)
2. TS? SQbox? Ik heb het hier over de standaard multi player van FS-X.
3. Via GameSpy, en dan een game gekozen met een lage ping en lekker aantal players.
4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:19
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:31:
1. Als ik daar 747's recht op helikopters, etc zie af vliegen dan lijkt het mij dat men niet echt gecontrolleerd aan het vliegen is. ;)
2. TS? SQbox? Ik heb het hier over de standaard multi player van FS-X.
3. Via GameSpy, en dan een game gekozen met een lage ping en lekker aantal players.
4. ;)
Ik heb het verkeerd gelezen dacht IVAO of VATSIM |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Na wat ge-tweak leverd dit resultaat op..
Iemand een hogere FPS :) ...op high

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.c82cdf5ff0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.ac197563ef.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Doe je goed :) Het systeem wat in je sig staat neem ik aan? En als je een 747 van afstand bekijkt? Nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 110497 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:55:
Doe je goed :) Het systeem wat in je sig staat neem ik aan? En als je een 747 van afstand bekijkt? Nog steeds?
Zoiets... :)
Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.5bb1a27055.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze site bekend hier? Hadden ze dat maar van de hele wereld! Supernette officiele charts, up to date en helemaal gratis! Maar alleen van de USA, dus... Zelfs voor VFR lui (zoals ik) interessant, al was het alleen maar voor de Airport Diagrams! Je kan ook echt heel makkelijk zoeken via pop-up menu's waar alle mogelijke entries instaan, dus je hoeft niets te raden of te onthouden, zal ik maar zeggen. Super! En er zijn zelfs pdf's waarin alle symbols en zo worden uitgelegd. Dus zeg maar dag tegen dure simcharts als je in de USA wilt vliegen. ;)

(Of verkondig ik hier nu oud nieuws...? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het helemaal is wat je zoekt, maar hier kan je alles van NL vinden (bv. alle approach charts van alle EH..-velden :)

AIS Netherlands

en dan even op 'AIS Publications' drukken

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Gisteren dan eindelijk de tijd gehad om FSX goed te testen en ik heb me de hele avond echt gruwelijk lopen ergeren aan de preformance. echt NIET NORMAAL hoe slecht het spel loopt. ik heb toch niet echt een langzame bak ofzo, maar ik krijg gewoon echt niet meer dan 15 FPS uit FSX met alle instellingen op medium - low. Kunnen die gasten bij MS dan helemaal geen spel programmeren ofzo? Ik speel halflife2 gewoon met hoge instellingen super soepel (alles hoogste instellingen) wat er 30x mooier uitziet, maar een simpel vliegtuigje op EHTW met een paar boompjes om je heen in FSX is toch echt te veel gevraagd voor mijn pc.

Daar komt bij dat dit nog gewoon de kale FSX zonder add-ons is. De kale fs2004 liep gewoon met 40 FPS ofzo en met addons (zoals scenery en PMDG) ronde de 20 FPS. Ik ben benieuwd wat ik krijg in FSX met add-ons. 0.5 FPS ? 8)7 8)7 :? :? :X :+ :+ :+

Ben dus echt zwaar teleurgesteld, want zo geweldig (i.v.m. andere topspellen) ziet het er allemaal niet uit.

ow ja nog iets: Het laden, NIET normaal meer. ik moet gewoon bijna 2 minuten wachten tot ik met mijn plane op de baan sta.... hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, da's ook wel een goede link! Alhoewel die Amerikaanse site imho veel makkelijker online te doorzoeken is: hij is wat overzichtelijker, met die menu's met alle namen, en je kan zoeken op Airport Id, plaatsnaam en airport naam en zo. Maar ja, in Amerika heb je natuurlijk veel meer vliegvelden dus dan is een goede zoekfunctie ook wel nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
silitek schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:50:
Na wat ge-tweak leverd dit resultaat op..
Iemand een hogere FPS :) ...op high

[afbeelding]

:9
hadden ze deze dame nou niet even een stel gordels aan kunnen meten? :?
Of mis ik iets :z

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171163

Gisteren dan eindelijk de tijd gehad om FSX goed te testen en ik heb me de hele avond echt gruwelijk lopen ergeren aan de preformance. echt NIET NORMAAL hoe slecht het spel loopt. ik heb toch niet echt een langzame bak ofzo, maar ik krijg gewoon echt niet meer dan 15 FPS uit FSX met alle instellingen op medium - low. Kunnen die gasten bij MS dan helemaal geen spel programmeren ofzo? Ik speel halflife2 gewoon met hoge instellingen super soepel (alles hoogste instellingen) wat er 30x mooier uitziet, maar een simpel vliegtuigje op EHTW met een paar boompjes om je heen in FSX is toch echt te veel gevraagd voor mijn pc.

Daar komt bij dat dit nog gewoon de kale FSX zonder add-ons is. De kale fs2004 liep gewoon met 40 FPS ofzo en met addons (zoals scenery en PMDG) ronde de 20 FPS. Ik ben benieuwd wat ik krijg in FSX met add-ons. 0.5 FPS ?

Ben dus echt zwaar teleurgesteld, want zo geweldig (i.v.m. andere topspellen) ziet het er allemaal niet uit.

ow ja nog iets: Het laden, NIET normaal meer. ik moet gewoon bijna 2 minuten wachten tot ik met mijn plane op de baan sta.... hebben jullie dit ook?
Wat een geklaag zeg, Fsx is een spel dat gemaakt is voor Vista en DX10!!! Dus niet zo gek dat het nu nog niet op en top loopt. Ik vind het een geweldig programma en ze hebben naar mijn mening heel goed werk gedaan bij MS.
Dat jou Hilflife 2 wel goed loopt op jou pc heeft niets te maken met het programmeervermogen van de mensen bij MS maar meer met het feit dat FSX werkt met een complete wereld waar je in vliegt. Verder hoop ik dat je bekend bent met de grondbeginselen om een spel als FS goed te kunnen spelen? Defragementatie, niet op dezelfde partitite als windows etc.

Nogmaals, het is net de bedoeling van MS dat mensen het spel nu op alles hoog kunnen spelen, sterker nog, er is niemand op de wereld (behalve dan Bill of iemand van Nvidia ofzo) die alle eyevandy te zien krijgt die FSX in petto heeft voor ons.

Wacht maar tot Vista en de DX10 kaarten, flikker er een Conroe CPU in met 2Gb DDR2 geheugen en wedden dat het prachtig loopt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168596

Anoniem: 171163 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:13:
[...]
Wacht maar tot Vista en de DX10 kaarten, flikker er een Conroe CPU in met 2Gb DDR2 geheugen en wedden dat het prachtig loopt! ;)
FSX is inderdaad pas echt op zijn mooist zodra er Vista en DX10 videokaarten zijn. En Microsoft een FSX update heeft uitgegeven om DX10 te ondersteunen. Heb je dan ook nog een DX10 videokaart beloofd het er nog gelikter uit te zien.

Maar, zoals Microsoft ook keer op keer benadrukt is FSX een product wat niet eindeloos wordt gestript tot het op de hardware van nu goed draait. Omdat FSX heel wat jaren mee moet in tegenstelling tot een spel als Half Life, wil Microsoft dat FSX ook over 2 jaar nog goed mee kan komen met de ontwikkelen van dan. Dat kan inderdaad heel frustrerend zijn op de systemen van nu.

Het is zelfs zo dat bij de LHS, FSX op een Core2 Duo E6800, 2 x Geforce 7900GTX (in SLI) en 2GB geheugen niet verder komt als de 25 fps met de settings op medium en sommige zelfs hier nog wat onder. Nu moet ik wel toegeven dat de resolutie daar vrij hoog staat vanwege de vrij grote monitor, maar hierdoor is weer minder of wellicht geen AA nodig.

Toch is dit geen nieuwe ontwikkeling, bij de release van FS20004 werd ook gigantisch geklaagd over de beeldjes per seconde. Vandaag de dag is de hardware eindeljk een beetje bij en loopt het heel behoorlijk. Zo zal het met FSX ook gaan, tot die tijd zullen we moeten tweaken, tweaken en nog eens tweaken. En vergeet niet: autogen op sparse in FSX geeft nog altijd meer autogen als de hoogste setting in FS2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 171163 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:13:
[...]

Afgezien van de DX10 kaart heb ik overige hardware wel, en ik had wel wat meer verwacht. Ik bedoel, een simpel cessnaatje met wat gegenereerde bomen is al teveel gevraagd. Ik zou niet weten hoe ik dit moet gaan aanpakken als ik bijv cloud9 amsterdam of een A320 van PMDG erbij wil draaien. Ik denk dan dat de FPS naar negatieve waarden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Wat doen jullie met de AA? Gewoon aan/uit of gematigd? (aan de gene die dus ook alle recommended hardware requirements hebben)

[ Voor 116% gewijzigd door Silent Thunder op 19-10-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zou het aan kunnen zetten, de bottleneck is de CPU, de VGA kaart werkt op standje koffiemolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171163

Wat mij eigenlijk opvalt is dat er maar heel erg weinig verschil zit in FPS of je nu Minimale settingsof Maximale settings doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168596

Bolk schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:57:
Ik zou het aan kunnen zetten, de bottleneck is de CPU, de VGA kaart werkt op standje koffiemolen.
Dat is niet helemaal waar meer met FSX.. Het grafisch geheugen wordt flink gebruikt, waar FS2004 geheugen over kon houden heeft FSX iedere megabyte hard nodig. Zie hierover ook dit topic op het simFlight.com forum, http://forums.simflight.com/viewtopic.php?t=56661
Anoniem: 171163 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:12:
Wat mij eigenlijk opvalt is dat er maar heel erg weinig verschil zit in FPS of je nu Minimale settingsof Maximale settings doet.
Ga maar eens boven de bewoonde wereld vliegen met een cessna. Probeer dan de autogen slider eerst maar eens maximaal te zetten en daarna minimaal.. Is kijken of je dan nog geen verschil in performance ziet :) Dat hakt er namelijk normaal gesproken goed in. Ook leuk is het om de kwaliteit van het water eerst minimaal te zetten al vliegende boven een merengebied en daarna volledig open.

Tot slot is ook het bloom effect een goede fps killer onder bepaalde omstandigheden, dit scheelt soms ook met gemak een beeldje of 5 per seconde.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 168596 op 19-10-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heb FSX gisteren ook voor het eerst gespeeld en ben zeer te spreken over de prestaties. Nu heb ik ook wel een redelijk systeem, maar het ziet er gewoon veel beter uit dan FS2004 met allerlei add-ons.

Zoals reeds eerder opgemerkt, deze software moet wel 3 jaar meegaan. Het is dus wel lekker dat FSX er met het voortschrijden van de hardware steeds beter uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Je hebt meer dan alleen een redelijke pjoeter aan je sig te zien; das een half NASA systeem :P

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 20-10-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 08-05 19:28
Wat doet deze regel in de ini file? Iemand al geprobeerd deze aan te passen?

If OS <> Vista or DX_Version < DX10
Framerate = Framerate * 0.5
Shaders off

[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 20-10-2006 21:05 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heel apart. Als ik m'n CPU op 3 ipv 3,2Ghz. laat draaien, en m'n geheugen op SPD ipv onderstaande waardes, heb ik ineens nog 'maar' 15fps op een plek waar ik anders de maximaal ingestelde 20fps haal.

Dit relatief kleine snelheidsverschil kan toch geen 25% framedrop veroorzaken?

@ErikRo: waar staat die ini file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ErikRo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:04:
Wat doet deze regel in de ini file? Iemand al geprobeerd deze aan te passen?

If OS <> Vista or DX_Version < DX10
Framerate = Framerate * 0.5
Shaders off
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:18:
Heel apart. Als ik m'n CPU op 3 ipv 3,2Ghz. laat draaien, en m'n geheugen op SPD ipv onderstaande waardes, heb ik ineens nog 'maar' 15fps op een plek waar ik anders de maximaal ingestelde 20fps haal.

Dit relatief kleine snelheidsverschil kan toch geen 25% framedrop veroorzaken?

@ErikRo: waar staat die ini file?
Zet je Frame-rate op unlimited!!...Weet niet of het al gepost is!!
Maar heb hier een tweak.

This is the most powerful tweak I ever implemented on my system, which improved the blurries and stuttering when moving across texture tile boundaries and changing viewpoints in the "Spot View" mode; and it isn't AGP specific.

With FSX NOT running, use notepad or wordpad to edit BOTH the fsx.CFG and fsx.CFG.txt files normally located (in my copy of Windows XP) at:
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\FSXDemo\.

(If you are running under a different user profile name in Windows, you may have to look for this same folder tree under your Windows Profile user name in C:\Documents and Settings\).

In the [Display] section 2 lines above the [Main] section is the following line:

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=0

Change this to read:

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400

Save the changes to BOTH fsx.CFG and fsx.CFG.txt and restart FSX.

When you get back into FSX, try using no more than a 76% mesh complexity at 38 meters, and set "Special effects detail" on "Low" (on my system with "Nick's" Water Effects, it still looks gorgeous on "Low", and is a stutttering slide show with Special effects detail any higher!).

Setting the Special effects detail slider on higher settings when the "default" FSX water effects files are assigned in the [Effects] section of your amphibious or float plane "Aircraft.cfg" files does not seem to produce any visual benefit that I have seen so far in FSX.
( See: http://library.avsim.net/...ects&CatID=root&Go=Search )

You may also wish to turn off all AI traffic, un-check "Show Aircraft Labels", set weather to no more than fair and the 'weather rate change' to "No Change" in order to test flight dynamics and scenery better.
____________________________________________________________________________________

TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=4500

TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=3000

Voeg dit toe aan je FSX.cfg onder [TERRAIN]

Dit verminderd de autogen, waardoor je meer fps moet krijgen.

Alles op high haal ik behoorlijk Fps..
_______________________________________________________________________________________________

www.fsxplus.com/autogen.zip

First backup AutogenDescriptions.spb located in your FSX\Autogen folder. Then unzip the file attached to this post in it's place.

What this does is dumb down your autogen trees so there are a lot fewer types of trees displayed. This is an extreme version meant as a proof of concept that basically sets one tree for each different tree category, whereas FSX default may have 10 or 20 different trees for each category. If it helps, I'm sure someone with more free time than me could come up with several different customized versions, each with a different level of complexity. It's pretty easy to adjust with the SDK.

I don't think this affects the total number of trees displayed. Just the number of different types and variations.

[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 20-10-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens291
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-12-2021
Geldt deze tweak ook voor de echte? Ik vraag het me af omdat hij de demo gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

laurens291 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:21:
Geldt deze tweak ook voor de echte? Ik vraag het me af omdat hij de demo gebruikt :)
Yep,..heb um ook draaien op de echte!!..scheelt wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 10:42
Wat betreft FSX:

Ik heb hem er weer afgegooid en herinstallatie gedaan. Verder van mijn Asus AX1600 XT Silent de drivers verwijderd, en laatste Omega Drivers geinstalleerd, daar staan D3D settings alles op max.
In FSX heb ik toen na de schone installatie fps max 24 gezet, resolutie op 1280*1024, AA uit en Filter Anisotropic uit, autogen op sparse, scenery op normal - en nu draait ie daarop aardig soepel. Dat is dus zonder alle autogen tweaks etc.

De tweaks ga ik nu opnieuw proberen, maar dan 1 voor 1, anders krijg ik weer dat vreselijke shimmering en weet ik niet welke setting daarvoor verantwoordelijk was. Het kost wel HEEEEL veel tijd en GEDULD om steeds per keer 1 te veranderen en dan FSX opnieuw op te starten.

Mijn fps 24 haal ik als ik overigens met lichte bewolking op EHAM RWY 22 sta met de ultralight (die stijgt snel op en je kunt makkelijk korte rondjes over scenery vliegen om te testen- alternatief is m.i. een helikopter).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01-2023
wat een drama performance! Ik draai weliswaar met 2x een 19" 1280x1024 maar toch

In FS2004 haalde ik met 2 schermen 15-20fps en nu nog maar met FS X 5-8fpsen soms bijna vastslaan zo traag en 0.3 fps etc.

Met 1 scherm haal ik in FS X 12-15 fps

Mijn pc is:

3.0 ghz p4
1 gb
vorige jaar gekocht agp 7800gs XFX

Was bijna net naar de winkel gereden om alles te upgraden (pc is net 3 jaar oud) maar toch maar niet gedaan. Wachten op Vista en DX10 lijkt me verstandiger in dit geval. Nu speel ik verder nooit spelen maar uitgerekend het ene dat ik speel moet me straks weer een nieuwe pc kosten aangezien ik niet meer aan de huidige kan upgraden..helaas...

Weet inderdaad dat fs2004 eerst ook niet zo geweldig draaide totdat ik vorig jaar de nieuwe videokaart er in prikte...

Anyway geduld maar weer..

Is er iemand die weet of de eerst direct x 10 videokaarten in principe goed moeten zijn ? of kan er nog verschil tussen de specificaties van MS en de videokaartfabrikant zitten ? Dan is het dus wel belangrijk om eerst af te wachten....en wachten en wachten en wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Misschien post ik nog wel wat screenies maar net even online zitten vliegen op een server die er zowaar niet uit knalde. Erg lieve controller ook. Das wel hartstikke leuk. Moest alleen nog een keer bij de controller melden "bravo alpha romeo seven three, joystick batteries empty" en kreeg terug "bravo alpha romeo seven three, received" :) sja het blijft een spel :)

Maar moet zeggen dat het met een stabiele server wel erg leuk is met stuk of 12 gasten om je heen. Qua performance, sja.. tijd voor nieuwe PC maar goed.. het is wel te doen als je niet alles lomp hoog hebt staan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Veel flightsim enthousiasten hier denken dat met vista en dx10 de performance van FSX ineens met stappen toeneemt. Vista zelf zorgt echter niet voor een performance verbetering maar eerder voor een slechtere fps in verband met de grotere overhead van dit operating systeem.

DX10 zal zorgen voor betere texture effecten, hoewel het grootste voordeel van dx10 vooral in het shader model 3.0 zit. Aangezien FSX al nauwelijks gebruikt lijkt te maken van shader model 2.0, hen ik geen al te grote hoop om hier forse verbeteringen tegemoet te kunnen zien.

Na wat testen op mijn systeem, (Intel E6600, 2GB ram, X1900xt-512mb, raid0 setup) blijkt toch echt dat FSX ten eerste maar 1 core gebruikt van de beschikbaare 2 en dat FSX cpu limited is en geen last heeft van een bottelneck bij de grafische kaart.

Ik krijg dezelfde fps of ik nu 800x600 draai of 1680x1050, een duidelijk indicatie dat de grafische kaart niet al te veel te doen heeft en staat te "wachten" op de cpu.

Omdat Microsoft FSX gewoon ouderwets single-threaded is, gebruikt de flight sim maar 50% van de capaciteiten van een core 2 duo of een amd x2 cpu. Aangezien de komende performance winsten van intel en amd zullen bestaan uit cpu's met meer core's heeft het wachten op "betere" hardware weinig zin. Straks met 4 cores gebruikt FSX nog maar 25% van je cpu !

Het enige wat FSX kan redden qua performance is een complete rewrite van de engine, multi-threaded en duidelijk meer gebruik makend van de GPU op de grafische kaart.
Microsoft houd haar kopers maar voor, dat "FSX gericht is op hardware die er nog niet eens is". Niets is minder waar FSX is gericht op hardware die al bijna een jaar uit de mode is !

Gemiste kans van Microsoft, maar hopen dat FS11 de zaken aan boord heeft die bij FS10 beloofd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
Hasemike: hoeveel fps haal je dan ? Op 1 monitor neem ik aan ? Toevallig zat ik net naar dezelfde processor te kijken als die jij hebt. Ik heb geen idee hoeveel performance winst ik zou krijgen als ik van mijn P4 3.0 ghz naar een e6600 zou gaan. Als dit 10-20% is dan wacht ik nog wel, maar stel dat dit wel 50% zou schelen tja...dan is het wel interessant denk ik..

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Air-Berlin schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:10:
Hasemike: hoeveel fps haal je dan ? Op 1 monitor neem ik aan ? Toevallig zat ik net naar dezelfde processor te kijken als die jij hebt. Ik heb geen idee hoeveel performance winst ik zou krijgen als ik van mijn P4 3.0 ghz naar een e6600 zou gaan. Als dit 10-20% is dan wacht ik nog wel, maar stel dat dit wel 50% zou schelen tja...dan is het wel interessant denk ik..

ben benieuwd!
FPS is heel erg afhankelijk van hoe je de instellingen zet bij fsx. Mijn instellingen kan je hier vinden .
Verder draai ik op 1 monitor met 1680x1050 resolutie. Op de grafische kaart staat verder 2xAA + Temporal + 8xAF aan.

Ziet er allemaal prima uit, ik heb mijn fps op max 24 staan en dat haalt hij bijna altijd. Bij grote steden zit je op 16-18fps. Ik zal morgen eens proberen met fps op unlimited en dan schrijf ik nog wel een stukje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

HaseMike schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:42:
Veel flightsim enthousiasten hier denken dat met vista en dx10 de performance van FSX ineens met stappen toeneemt. Vista zelf zorgt echter niet voor een performance verbetering maar eerder voor een slechtere fps in verband met de grotere overhead van dit operating systeem.

DX10 zal zorgen voor betere texture effecten, hoewel het grootste voordeel van dx10 vooral in het shader model 3.0 zit. Aangezien FSX al nauwelijks gebruikt lijkt te maken van shader model 2.0, hen ik geen al te grote hoop om hier forse verbeteringen tegemoet te kunnen zien.

Na wat testen op mijn systeem, (Intel E6600, 2GB ram, X1900xt-512mb, raid0 setup) blijkt toch echt dat FSX ten eerste maar 1 core gebruikt van de beschikbaare 2 en dat FSX cpu limited is en geen last heeft van een bottelneck bij de grafische kaart.

Ik krijg dezelfde fps of ik nu 800x600 draai of 1680x1050, een duidelijk indicatie dat de grafische kaart niet al te veel te doen heeft en staat te "wachten" op de cpu.

Omdat Microsoft FSX gewoon ouderwets single-threaded is, gebruikt de flight sim maar 50% van de capaciteiten van een core 2 duo of een amd x2 cpu. Aangezien de komende performance winsten van intel en amd zullen bestaan uit cpu's met meer core's heeft het wachten op "betere" hardware weinig zin. Straks met 4 cores gebruikt FSX nog maar 25% van je cpu !

Het enige wat FSX kan redden qua performance is een complete rewrite van de engine, multi-threaded en duidelijk meer gebruik makend van de GPU op de grafische kaart.
Microsoft houd haar kopers maar voor, dat "FSX gericht is op hardware die er nog niet eens is". Niets is minder waar FSX is gericht op hardware die al bijna een jaar uit de mode is !

Gemiste kans van Microsoft, maar hopen dat FS11 de zaken aan boord heeft die bij FS10 beloofd waren.
Mja, dat is exact mijn gedachte. Mijn videokaart staat ook uit z'n neus te vreten (bij alles op high, fan slaat nieteens aan). Het is echt de CPU. Die staat op 1 core flink te stoken. Dan kunnen mensen wel roepen dat het "de hele wereld is dat gegenereerd word", maar volgens mij kun je als je de bomen etc onderdeel maakt van de scenery en niet laat genereren door de CPU een performance boost krijgen waar je bang van wordt.

Natuurlijk ken ik de engine van FS niet, maar ik weet wel dat elk gebouwtje en boompje gegenereerd wordt door de CPU.

Het zou mooi zijn als een add-on zoals PDMG A320 oid volledig op de andere core zou kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
dit is ook een erg interessant draadje: over directx 10 en fs x etc

http://forums.avsim.net/d...45&topic_id=177&mode=full

er staat ook nog een linkje bij om eventueel toch met een duo core performance winst te halen.. (heb het zelf nog niet geprobeerd)

Volgens mij kan op zich direct x 10 wel efficient zijn maar als vista het per saldo weer vertraagd dan schiet het nog niks op... Was het ook niet zo dat toen de eerste directx er kwam jaren geleden het ook allemaal "beter" draaide onder windows dan zonder direct x ? Dacht me dit nog te herinneren dat ik hier verbaasd over was...maar het is al lang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102749

Alles handig bij elkaar over FSX en FPS tweaks:

http://ops.precisionmanuals.com/wiki/FSX_FPS_Guide

Kan dit door iemand in de startpost geplaatst worden s.v.p.?

;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Eindelijk gisteren op een server gehangen met een leuke ATC en eentje die er niet steeds uit knalde. Dus vanochtend weer even ingelogt en even EKCH > EDCG > EDHK > EKCH gedaan... ziet hier:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.fizion.nl/tripjetmb.jpg

[klik voor de grote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102749

OzBoz schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:03:
Eindelijk gisteren op een server gehangen met een leuke ATC en eentje die er niet steeds uit knalde. Dus vanochtend weer even ingelogt en even EKCH > EDCG > EDHK > EKCH gedaan... ziet hier:

[afbeelding]

[klik voor de grote]
Leuk gedaan zo met die fotootjes, welk programma gebruik je hiervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Anoniem: 102749 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:46:
Leuk gedaan zo met die fotootjes, welk programma gebruik je hiervoor? :)
Ik heb het gewoon met handje gedaan in Photoshop, vond ik wel ff grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik heb dus een 2ehands joystick gekocht met force feedback...
de microsoft sidewinder 1 :-)

enfin, vliegt best oke..
maar 0,0 force feedback...

op het moment dat ik force feedback aanzet voor de grond, en ik raak de grond voel ik 1 kleine tik daarna gaat de pc ENORM stotteren...

gebruikt forcefeedback ZOVEEL systeem capaciteit, of zou het gewoon niet lekker werken met die oude joystick (gameport connector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Om welke FS versie gaat het hier? Ik heb zelf een Logitecht Force 3D Pro (geloof ik :P ) met FS2004 en dat gaat perfect... :) Heb je de drivers enzo wel geinstalleerd? Dat was namelijk de truc bij mij om de FF aan te krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Springbock 1311 for Cape Town, 395 ton aan kilogrammen.

LEKKO UB31 WOODY UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 DIRMO UN855
OLRAK/N0489F330 UZ131 FJR UM731 DIVKO UM154 SOSUR UM989 BALEN UR978
KAMER/N0490F330 UR978 AS UA604 DLA UG861 KOPOV UG861F IT/N0483F370
UW118 LIKAD UR526 VNA UR987 WHV/N0490F350 UR987 WY WY4D

Lined up 18L, T/O clearance received, LEKKO departure.
Afbeeldingslocatie: http://plaotjes.zeepost.nl/EHAMFACT0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://plaotjes.zeepost.nl/EHAMFACT1.jpg

Rotate (170kts).....182kts initial climb out
Afbeeldingslocatie: http://plaotjes.zeepost.nl/EHAMFACT2.jpg

:O
Afbeeldingslocatie: http://plaotjes.zeepost.nl/EHAMFACT3.jpg

:P :P
Afbeeldingslocatie: http://plaotjes.zeepost.nl/EHAMFACT4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://plaotjes.zeepost.nl/EHAMFACT5.jpg

TBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
jackel7007 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:47:

enfin, vliegt best oke..
maar 0,0 force feedback...

op het moment dat ik force feedback aanzet voor de grond, en ik raak de grond voel ik 1 kleine tik daarna gaat de pc ENORM stotteren...

gebruikt forcefeedback ZOVEEL systeem capaciteit, of zou het gewoon niet lekker werken met die oude joystick (gameport connector)
ik heb het over de flight sim X versie, onder windows XP SP2

heb hem geinstalleerd volgens de bekende methode, autodetect sidewinder joystick ...
alles werkt qua controls, exep dus de force feedback..

is er geen software iets simpels waarmee je die force feedback kan testen?
de originele software wil niet installeren van deze joystick omdat die voor windows 98 is..

maar misschien een soort programma wat een aantal dingen kan nabootsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Heey jij hier, rellert!? _/-\o_ :P Cape Town über allesch! hmmm geen A346.... beetje jammer

Mooie pics btw. en de pics van FS X zien er op zich niet slecht uit. Maarja ik ga nu geen 60,- uitgeven om alleen te kijken of die tweaks ook bij mij zo effectief zijn.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Beste Tweakers,

Sinds een 2 tal weken probeer ik te vliegen met FS X, tot op heden beginhet me aardig te lukken zeker nadat ik de Saitek X45 2 hands gekocht heb.

Ik vind overal vliegtuigen die ik graag eens zou willen proberen echter die zijn voor de vorige versie van FS.

Weten jullie of ik die kan importeren in de nieuwe FS X.

Thanks voor jullie hulp _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe joystick, want die sidewinder gaat blijkbaar niet echt werken :(

ben je tevreden over die saitek X45?
en heeft deze ook force feedback?
of word de force feedback over het geheel gezien toch niet als iets ervaren wat iets toevoegd...
en is het bv eerder irritant en dus uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
jackel7007 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:35:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe joystick, want die sidewinder gaat blijkbaar niet echt werken :(
Oww, ik gebruik ook een Sidewinder FF2. Heb in FS 8 en 9 geen enkel probleem gehad.. Heb jij je probleem bij FS-X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Ja, als ik bv ground force aanzet...
gaat alles prima..

zodra ik met me vliegtuig de grond aan raak bij landen of crashen, whatever..

slaat de boel vast en heb ik nog 1 frame per 5 sec?

trek ik terug op, gaat alles weer normaal en soepel zodra ik loskom van de grond....

het lijkt dat FS-X moeite heeft met het sturen van force feedback naar de sidewinder 1...
misschien omdat het nog een gameport is..
echter het zou door windows wel volledig ondersteund moeten zijn, gezien hij hem ook goed detecteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die Saitek X45 heeft geen force feedback, ik zal je eerlijk zeggen ik mis het niet eens. En dat ding is echt super, het werkt naar behoren.

Je kan allerlei knoppen voor programmeren, en bepaalde functie's er onder plaatsen. Ik vind het wel een handig ding, ik kwam hem tegen op een site en heb hem gekocht.

Maar heeft iemand een antwoord op mijn vraag, over die andere vliegtuigen.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
jackel7007 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:38:
het lijkt dat FS-X moeite heeft met het sturen van force feedback naar de sidewinder 1...
misschien omdat het nog een gameport is..
echter het zou door windows wel volledig ondersteund moeten zijn, gezien hij hem ook goed detecteerd
Hoe werkt het Force Feedback gedeelte in FS2000/FS2004?
Heb je de Microsoft drivers e.d. geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 09:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

OzBoz schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:03:

[afbeelding]

[klik voor de grote]
Wat heb je voor instellingen? Want zo'n ground scenery heb IK nog niet voorelkaar gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

HaseMike schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:42:
Niets is minder waar.

Vista gaat veel handiger om met zijn resources. Als je straks in Vista een spel start, dan worden alle zaken die je niet nodig hebt in het OS uitgeschakeld.

Je kan het nu al mooi zien met de powersaver, die hoe dichter je bij een lege accu aankomt, hoe meer functies uitzet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

gyedema schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:25:
Wat heb je voor instellingen? Want zo'n ground scenery heb IK nog niet voorelkaar gekregen??
Ik zal binnenkort wat screenies nemen. Heb in ieder geval zelf gewoon met standaard FSX zitten klieren, dus zonder aanpassen van de bestanden enzo en vliegt best. Maar als ik kijk naar andere reacties.. ik heb een oud beestje, AMD64 3000+, 6600GT en 1.5GB mem. Draai wel op 1024x768 met wat AA aan, maar als het geen meerder cores ondersteunt dan kan ik me voorstellen dat je bijna beter een single core kunt hebben uit oudere tijdperk gezien de Mhz's dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
PWM schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:38:
[...]Niets is minder waar.

Vista gaat veel handiger om met zijn resources. Als je straks in Vista een spel start, dan worden alle zaken die je niet nodig hebt in het OS uitgeschakeld.

Je kan het nu al mooi zien met de powersaver, die hoe dichter je bij een lege accu aankomt, hoe meer functies uitzet. Werkt prima.
Ik draai vista rc2, tot nu toe draaien alle games die ik daar onder geprobeerd heb beduidend langzamer dan onder xp. Deels word dit veroorzaakt door de drivers van nvidia en ati, die nog niet op orde zijn.
Dat vista op dezelfde hardware spelen sneller zal draaien dan xp, moet nog blijken. Het zal mij, gezien de ervaringen met de huidige games, zwaar verbazen als dat zo zou uitpakken.

Tot nu toe blijkt helaas het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

HaseMike schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:53:
[...]

Ik draai vista rc2, tot nu toe draaien alle games die ik daar onder geprobeerd heb beduidend langzamer dan onder xp. Deels word dit veroorzaakt door de drivers van nvidia en ati, die nog niet op orde zijn.
Dat vista op dezelfde hardware spelen sneller zal draaien dan xp, moet nog blijken. Het zal mij, gezien de ervaringen met de huidige games, zwaar verbazen als dat zo zou uitpakken.

Tot nu toe blijkt helaas het tegendeel.
  • ATI/Nvidia Drivers zijn nog niet klaar
  • DX10 is nog beta
  • Games niet geoptimaliseerd voor DX10 (komt na patch voor FS)
Inderdaad is de Vista game performance nu nog niet best, maar als de bovenstaande 3 punten zijn opgelost, kan je pas echt een inschatting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
jackel7007 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:47:
Dat vind ik dus de fijnste stick die ik ooit gehad heb. Dat ding moet toch al bijna 10 jaar oud zijn? Enige probleem was (hopelijk niet is) dat ze 'zomaar' kapot konden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou heb ik al heel wat flight simulator versies "versleten", maar ik weet echt zeker dat ik bij vorige versies een button op mijn joystick (Logitech Force Feedback) kon assignen aan de functie om mijn rudder te centeren.
Hoe ik ook zoek: ik kan het niet meer vinden in FSX. Ja, de functie 'autorudder" wel, en de functies rudder yaw left yaw right ook, maar als ik die aan twee buttons bind en ik druk op links of rechts, dan blijft het rudder in die richting staan.

Voorheen kon ik dan met de middelste van de 3 buttons die ik gebruik het rudder weer in één keer centeren, vooral errug handig bij choppers. Iemand enig idee waar ik overheen zit te kijken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je dat niet doen in het configtooltje van de Logitech Joystick zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ja, geheid, alleen: ik kan nergens meer de functie in FSX vinden om het rudder te centeren. Om een key te binden, moet ik dus wél een key hebben.... Waar kijk ik nu overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

gyedema schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:33:
Ja, geheid, alleen: ik kan nergens meer de functie in FSX vinden om het rudder te centeren. Om een key te binden, moet ik dus wél een key hebben.... Waar kijk ik nu overheen?
Standaard is dit 5 op het numpad, maar ik weet niet of je die bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ga ik vanavond ogenblikkelijk proberen te binden aan de middelste joystick button; kijken of dat em is. Staat me alleen bij dat met 5 ALLE vlakken gecenterd werden, en als ik met de chopper wat aan het strafen ben, dan wil ik de cyclic juist weer NIET centeren, enkel mijn voetenstuur...
Ik test het uit!

[ Voor 49% gewijzigd door GurbY{nl} op 24-10-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Heb ook maar eens een ander joystick gekocht....Had 2weken een Logitech extreme 3d pro ding..veels te stug.
Ik raad de Thrustmaster force feedback joystick aan..Toppie in FSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 08-05 15:01
Ik heb een probleem met de demo, als ik hem start hangt hij na een seconde bij "Getting Started". Free Flight doet ie wel, is dit een bekend probleem of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

silitek schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:20:
Heb ook maar eens een ander joystick gekocht....Had 2weken een Logitech extreme 3d pro ding..veels te stug.
Ik raad de Thrustmaster force feedback joystick aan..Toppie in FSX
Gek dat je hiermee kan vliegen ik hoor van andere mensen dat het niet prettig vliegt, ik heb geen ervaring met een force feedback stick. Wel speel ik rFactor met een Force feedback stuur, dat vind ik super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 29-04 23:48
Argg!! Ik word er nog steeds zo ziek van dat het spel niet goed reageert met een toetsenbord! Kunnen ze dat niet gewoon even instellen? Special toetsenbord mode of zo?
Ik moet die knop 3 seconden inhouden en dan draait dat hele ding in een keer! Ik kan er gewoon niet recht mee vliegen. Zeker nu mijn zusje mijn stuur gemold heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in mijn ogen is FS niet bedoeld/gebouwd om met een toetsenbord te spelen.
IRL bestuur je ook geen vliegtuig met een toetsenbord.

Hou je toekomstige stuur dus buitengebruik van je zusje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 29-04 23:48
Ik geef toe dat je daarin gelijk hebt. Maar geef nou zelf toe dat de meeste mensen geen stuur hebben en dat FS dus ook gewoon met het toetsenbord bestuurbaar moet zijn.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.