Flight Simulator - deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 122258 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:07:
[...]

Dat ben ik met je eens, het zijn zeker geen perfectionisten. Als ik de PSS 757 echter vergelijk met dat ding van captainsim, oei dan doen ze het toch stukken beter. Uiteindelijk verwacht ik van LDS wel de ultieme 757 en dat wordt dan mijn definitieve (in cargo :9 )
LDS is gewoon nr1 aircraft maker als je kijkt naar de kwaliteit van de 767. Overtreft wat mij betreft ook de PMDG productions. Daartegenover staat wel dat ze de tijd moeten nemen om zo'n kunstwerk te maken. Maar heb dat liever dan een half product.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:31:
@MissingDog:
Ik heb zelf een Logitech Wingman Exterme Digital 3D.
Dat is een vrij standaard stokje, met een throttle erbij en zo'n twist. Die twist gebruik je op de grond voor te sturen bij het taxien en in de lucht als je rudder.

[...]
Ik heb ook maar een Extreme 3D gehaald...erg fijne stick voor FS2K4. Heb er de lessons t/m private mee doorlopen en net de standaardvlucht PHLI->PHNL mee gemaakt. Moet alleen nog ff aan m'n inschatting bij 't landen werken, zit 2 mijl voor 't vliegveld dik onder de slope of er dik boven...moet toch wat meer de afstanden in de gaten houden denk ik. Maar goed...geen crashes en strakke landingen zonder floating...dus 't kan altijd slechter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:30
Een (denk ik) simpele vraag:
Hoe zet je een fps-meter aan in FS2004?

Trouwens, ik ben van plan een nieuwe joystick te kopen (Trust houd het niet langer dan 1 dag uit... 8)7 )
Hebben jullie favorieten?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

SHIFT Z (paar keer indrukken)

Ik heb op dit moment een Logitech Wingman Extreme Digital 3D.
Throttle & Rudder (twist). Heb em al zeker 3 jaar. Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
PieperM schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:53:
Trouwens, ik ben van plan een nieuwe joystick te kopen (Trust houd het niet langer dan 1 dag uit... 8)7 )
Kijk even de laatste paar pagina's door aub ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185367

Heeft er iemand ook ervaring met de CH Pro Pedals? Ik ben op zoek naar die dingen, maar kan ze nergens in NL vinden. Maar voordat ik die dure dingen zou importeren zou ik wel effe willen weten hoe lekker/slecht ze nou zijn. Saitek komt overigens ook deze maand met de Flight Pro Pedals. Dus dat moet ik ook nog tegen elkaar afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181620

Anoniem: 185367 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:38:
Heeft er iemand ook ervaring met de CH Pro Pedals? Ik ben op zoek naar die dingen, maar kan ze nergens in NL vinden. Maar voordat ik die dure dingen zou importeren zou ik wel effe willen weten hoe lekker/slecht ze nou zijn. Saitek komt overigens ook deze maand met de Flight Pro Pedals. Dus dat moet ik ook nog tegen elkaar afwegen.
Ik heb hier een weekendje mee mogen spelen, en dit werkt gewoon perfect... Te samen met een stuurtje en je bent helemaal compleet.
Moet wel toegeven dat het even wennen is en dat je vliegtuig af en toe niet doet wat je had gewilt, maar dat is gewoon even wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:30
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:56:
SHIFT Z (paar keer indrukken)

Ik heb op dit moment een Logitech Wingman Extreme Digital 3D.
Throttle & Rudder (twist). Heb em al zeker 3 jaar. Prima ding.
Tnx, Logitech zal ongetwijfeld beter werken! ;)

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174460

PieperM schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:53:
Een (denk ik) simpele vraag:
Hoe zet je een fps-meter aan in FS2004?

kheb een sidewinder pro van m$ werkt ook perfect, ding doet het hier al jaartje of 4/5

ding geeft wat tegendruk en dat is fijn, dus geen forcefeedback maar gewoon goede veer, je hebt dus niet 1 keer blazen en dat je stick alle kanten opvliegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Anoniem: 185367 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:38:
de luchtvaart hobbyshop heeft ze ongetwijfeld, zit vlakbij schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:11

aerofreak

Steve Jobs

ik ook :Y _O-

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sole1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb sinds euhh, een dag FS-passengers, en ik heb vermoedelijk een noob-vraag; hoe zorg ik ervoor dat ik passagiers krijg? Ik schijn ze op te moeten halen bij een gate, maar hoe weet ik waar die gate is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
Dat staat ongetwijfeld in de fantastisch mooie geweldige handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91858

Je hebt een x-aantal pax en die moet je dan "slepen" zodat er dan uiteindelijk 0 pax waiting staat.
Dit doe je ook met vracht, fuel etc.
Enjoy! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134112

hoe spelen jullie flight sim.? met joystick of met toestenbord? Speel je met joystick laat ff weten hoe het bevalt? Want ik heb het met toestenbord gespeeld en dat bevalt me eigenlijk beter maar kan ook aan mijn joystick liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sole1
Anoniem: 91858 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:07:
Je hebt een x-aantal pax en die moet je dan "slepen" zodat er dan uiteindelijk 0 pax waiting staat.
Enjoy! ;)
Maar hoe zie ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
Zo werkt het hier niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 10-09-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sole1
Als je iets ziet wat je niet bevalt, plaats dan een topic report

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 10-09-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Als je je stoelen hebt laten bezetten door passagiers zie je dit : "x passengers are waiting at the gate" Als dat er 0 zijn ben je klaar, anders moet je een afweging maken tussen minder brandstof/transport of een hoger gewicht.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
Dan typ ik nog maar een keer m'n normale post.

Het niveau binnen dit topic is het afgelopen jaar dusdanig gedaald dat ik besloten heb er een punt achter te zetten. Ik vind het jammer dat een hoop nieuwe flightsimmers niet inzien dat de kennis niet vanzelf komt maar dat deze door het lezen, bestuderen en oefenen wordt verkregen.

Dit zal mijn laatste post zijn binnen dit topic. Daarmee verlaagt, mijns inziens, het kennisniveau in het topic. Maar zo zal het zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sole1
Anoniem: 110497 schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:32:
[...]

Als je je stoelen hebt laten bezetten door passagiers zie je dit : "x passengers are waiting at the gate" Als dat er 0 zijn ben je klaar, anders moet je een afweging maken tussen minder brandstof/transport of een hoger gewicht.... :)
Had het al gevonden, toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
Post dan niets.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 10-09-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 19:52
Oh god, hij gaat ervandoor omdat er mensen zijn die iets niet snappen en het dus hier komen vragen. Vragen zijn niet dom, je hebt alleen domme antwoorden en die je nu geeft is behoorlijk dom om te zeggen dat het niveau gedaald is.

Er zijn nu eenmaal mensen die hier de ballen verstand van hebebn, en hier komen vragen. Deze mensen vinden het op een gegeven moment toch zo moeilijk dat ze uit hun eigen wel weggaan en die hebben dus jouw bericht niet nodig omte zien dat ze onder niveau zitten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

DutchCommando schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:32:
Dan typ ik nog maar een keer m'n normale post.

Het niveau binnen dit topic is het afgelopen jaar dusdanig gedaald dat ik besloten heb er een punt achter te zetten. Ik vind het jammer dat een hoop nieuwe flightsimmers niet inzien dat de kennis niet vanzelf komt maar dat deze door het lezen, bestuderen en oefenen wordt verkregen.

Dit zal mijn laatste post zijn binnen dit topic. Daarmee verlaagt, mijns inziens, het kennisniveau in het topic. Maar zo zal het zijn...
En dan even nog wat niet om je af te katten ofzo, want daar heb ik geen zin. Maar even een vraag hoe kwam jij hier het topic binnen zetten ook niet gelijk als een die alles weet.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Modbreak:Mocht je verder nog iets op te merken hebben op de reactie met DutchCommando, praat dat dan uit via Direct Messaging of iets in die richting. Posts in dit topic worden gewoon getrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

goed mod :)

af en toe wel is goed dat er modjes bestaan :P

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Rellehenkie, vliegen? :P :D :+ :o :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
njut njut, ja.

Zullen we dit keer maar een loxodromisch koersje aanhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

rellehenk schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:14:
[...]

njut njut, ja.

Zullen we dit keer maar een loxodromisch koersje aanhouden :P
Is goed, scheelt me constant bijsturen :P

Plannetje komt zo :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 10-09-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

ik zie het al wel, tijd voor picca's 8) vlucht KDEN-KSFO
heb er ook een vraag bij, op shot 2 zie je tussen de bergen een soort "mist" hangen, heel vaag dit heb ik al een tijdje in bergachtig gebied. Is hier iets aan te doen?

Proggies: UT USA, GE, FE, Megascenery Denver/SFO, ActiveSky v6, Flytampa SFO
FSGenesis USA meshzooi

PMDG747, FSpax, FS2CREW

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

mooie pics O+

mist :? oww die mist B) je moet wel goed kijken hoor of worden mijn ogen nu zo slecht

[ Voor 39% gewijzigd door aerofreak op 10-09-2006 18:49 ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
zag het eerst ook niet maar is toch wel duidelijk.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
te zien aan de beperkte hoogte is 't groundfog...mist/damp die tot een bepaalde temperatuurlaag in de dalen blijft hangen....heb je toevallig een alternatieve weatherpack geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:25
Ik heb op dit moment onzettend veel problemen met flight simulator x. Waarschijnlijk komt het door mijn systeem hoewel dat geen eens zo slecht is.

Op het moment dat ik naar rechts stuur op het toestenbord wordt het pas 5 seconden later vewerkt iets wat bij de tweede missie vooral vervelend is met het landen. Meer mensen die dat hebben of zal het verholpen zijn als ik er een andere videokaart in gooi.

Mijn systeem is nu:

P4 2,4 ghz
1,5 DDR ram
geforce 4 mx 440

iemand die nog een videokaart kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eindelijk na een lange Flight Sim pauze de Level-D 767-300 aangeschaft. Wat een prachtige kist is dit! (PMDG lijkt er ineens niet zo veel bij :+) Lekker de cockpit met Dark & Cold starten en werken maar :)

Gisteren heb ik even een kort vluchtje van EHAM naar EGLL gedaan. Op een gegeven moment werd ik omgeleid van mijn eigenlijke route - prima. Er werd mij verteld te dalen naar 2600. Ik heb FS toen even op pauze gezet om m'n zus uit te zwaaien. Toen ik weer verder ging vond ik het nogal lang duren voordat ik verdere communicatie kreeg met de verwijzing naar de luchthaven. Ik checkte toen even mijn COM en kwam erachter dat hij automatisch was overgeschakeld naar Soesterberg???

Ik gebruik gewoon de standaard FS2004 ATC, is deze gebugged? Is er een misschien een betere ATC systeem dat ik kan gebruiken? Want dit was wel een vervelende gebeurtenis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 13:00

CNS

De ATC van FS2004 is behoorlijk buggy.
Het probleem dat je beschrijft komt helaas geregeld voor, daarom vliegt bijna iedereen offline zonder ATC en geeft zich zelf wel vectors.

Er is maar 1 oplossing voor => online vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn TWEE oplossingen: een is dus online vliegen, de tweede optie is Radar contact 4. Dat is een geweldig programma om zo realistisch mogelijk IFR te vliegen met ATC. Beide hebben zo hun voor- en nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122258

Ik ken geen nadelen van online vliegen maar je moet het natuurlijk wel willen.
Als ik enigzins serieus bezig ben is het online, en de spielerij offline.

Dag DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Ik heb een core duo 2.0, met 2 gig memory en een x1600 256 mb grafische kaart, maar ik heb exact hetzelfde probleem. Beetje jammer, want ik wilde graag proberen of Flight Simulator iets voor mij zou zijn.

Ik zoek een spel waarmee je wel online kan (en dus kan communiceren met anderen), maar waarbij ik niet hoef te schieten enzo en wat dus allemaal wat serieuser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Ik wil de welbekende discussie over Vatsim/IVAO niet opstoken, maar alleen eigen meningen horen en geen reacties op elkaar:

Ik zit er toch over te denken om online te gaan vliegen, maar ik ben benieuwd wie van jullie waar vliegt, en waarom die dat ZELF vind. Dit is dus een persoonlijke mening en reacties van anderen daarop zijn overbodig. Iedereen heeft z'n voorkeur en respecteer dat. Dus:

Waar vlieg je en waarom?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vlieg (als ik online vlieg) op VATSIM, omdat ik het idee heb dat het er daar wat realistischer aan toe gaat. Ik heb IVAO één keer geprobeerd, maar toen vroeg de EHAM_TWR controller zich (op een niet al te vriendelijke manier) af waarom ik bij het passeren van 2000' overschakelde naar EHAM_APP. Sindsdien vlieg ik alleen nog maar op VATSIM. De DutchVACC bevalt mij ook erg goed. Aardige mensen en een duidelijke site met veel informatie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 11-09-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
Even tussendoor:

De header die jullie aan het begin van de OP gebruiken is echt te gek gaaf (nogal logisch, ik heb hem gemaakt!), maar het zou kunnen zijn dat binnenkort de link ermee ophoud. Dit omdat ik binnenkort mijn webspace een beetje ga opschonen (zeg maar crt-a ; shift-delete) en het zou kunnen zijn dat ik vergeet de header er weer terug op te zetten.

Ik heb ondertussen de header op ImageShack gezet, maar aangezien die niet zo snel is als mijn webspace raad ik jullie aan de mijne gewoon te gebruiken, tot hij ermee ophoud (mocht dat ooit gebeuren). Ik weet wel dat ImageShack afbeeldingen laat staan totdat er een keer echt iets fout gaat en ze alle data verliezen, dus die is wel altijd beschikbaar.

Dus om kort te zijn: Ik ben niet van plan de header van mijn webspace af te halen, maar mocht dit ooit gebeuren, dan kun je hier een link vinden die het wel altijd zal doen.

http://img60.imageshack.us/img60/2212/fsheader21qa9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89065

Joni schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:32:
Ik vlieg (als ik online vlieg) op VATSIM, omdat ik het idee heb dat het er daar wat realistischer aan toe gaat. Ik heb IVAO één keer geprobeerd, maar toen vroeg de EHAM_TWR controller zich (op een niet al te vriendelijke manier) af waarom ik bij het passeren van 2000' overschakelde naar EHAM_APP. Sindsdien vlieg ik alleen nog maar op VATSIM. De DutchVACC bevalt mij ook erg goed. Aardige mensen en een duidelijke site met veel informatie. :)
lol,

inmiddels is men op ivao bekend met die procedures. Ikzelf heb eigenlijk een account op beide netwerken. De voornaamste uren maak ik toch op ivao. De sfeer vind ik er persoonlijk stukken relaxter (en de atc dekking in nl is vele malen groter). Al met al heeft het allebei wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb laatst eens zitten luisteren naar Londen Control op VATSIM tijdens een grote fly-inn. Toen de controller een easyjet kist op gatwick een "continue approach" gaf op 4 mijl van de baan (geen andere kisten in een straal van 50 mijl) dacht ik echt bij mezelf van waar zijn we nou helemaal mee bezig. Dat gaat echt werkelijk helemaal nergens over.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169050

joke_name schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:16:
Ik heb op dit moment onzettend veel problemen met flight simulator x. Waarschijnlijk komt het door mijn systeem hoewel dat geen eens zo slecht is.

Op het moment dat ik naar rechts stuur op het toestenbord wordt het pas 5 seconden later vewerkt iets wat bij de tweede missie vooral vervelend is met het landen. Meer mensen die dat hebben of zal het verholpen zijn als ik er een andere videokaart in gooi.

Mijn systeem is nu:

P4 2,4 ghz
1,5 DDR ram
geforce 4 mx 440

Ugh, een 4mx niet slecht? You must be joking ;)
Ga minstens voor een 6800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Heb dus een beetje zitten lezen, vooral op IVAO en DutchVacc, en ik krijg weer de welbekende drempelvrees. Als ik zie hoeveel programma's je allemaal nodig hebt etc. zie ik door de bomen het bos niet meer. Ook zit ik nu te luisteren op een voiceserver van ivao nl en soms versta ik de ballen van iemand (gewoon gemompel hoor ik) maar de controller hoort het dus wel, komt dit doordat ik via teamspeak zit te luisteren en niet squawkbox ofzo?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drempelvrees hebben we denk ik allemaal wel aan het begin, is gauw voorbij hoor als je eenmaal begint. Op IVAO heb je niet zoveel programma's nodig hoor, gewoon teamspeak voor voice en IvAp met MTL voor de verbinding. VATSIM weet ik niet.
Over dat "gemompel" , mijn ervaring is dat je eerst alle r/t (radio telefonie) termen een beetje moet kennen, dan versta je het een stuk beter ook als iemand snel praat. Bovendien weet je na een tijd ongeveer wel wat je kan verwachten van de ATC dus dat scheelt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Op VATSIM valt het aantal programma's ook wel mee: je hebt maar één programma nodig, namelijk SquawkBox (of FSinn). Verder kan je ook eens luisteren naar de streams op Atcbox, dan hoor je hoe het er in het echt aan toe gaat. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Joni op 12-09-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Anoniem: 6941 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:23:
Drempelvrees hebben we denk ik allemaal wel aan het begin, is gauw voorbij hoor als je eenmaal begint. Op IVAO heb je niet zoveel programma's nodig hoor, gewoon teamspeak voor voice en IvAp met MTL voor de verbinding. VATSIM weet ik niet.
Over dat "gemompel" , mijn ervaring is dat je eerst alle r/t (radio telefonie) termen een beetje moet kennen, dan versta je het een stuk beter ook als iemand snel praat. Bovendien weet je na een tijd ongeveer wel wat je kan verwachten van de ATC dus dat scheelt ook.
probleem was niet dat ik het niet goed verstond omdat ik de termen niet ken, want de rest verstond ik wel gewoon. Ik hoorde gewoon echt niks, meer geruis dan stemgeluid.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Ik zit een beetje met hetzelfde als Kiwiknaapje, alleen vraag ik me af met wat voor vliegtuig je het best kan beginnen? Ikzelf bijvoorbeeld voel me goed thuis in een Pf100. Maar daar zit dus geen FMC/VC in. Is dat een probleem, waardoor ik dus ijverig verder moet studeren op mn PMDG 737-800? :P Ik snap inderdaad dat het verstandiger is om dat laatste te doen maar gewoon uit pure interesse.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122258

IVAO/Vatsim discussies zijn altijd zer interresant hoor >:)

Ivao staat bekend als wat newbie vriendelijker, vatsim staat bekend als serieuzer. Ik vlieg op beide met veel plezier. Wat jij leuk vind weet ik niet, dus probeer ze alletwee en kies er een of blijf bij beide.
Software kun je uninstallen en heb geen drempelvrees maar verdiep je wat in de manuals op hun forum.
De een vind het niks, de ander wil niet anders dan online. Je zult het gewoon uit moeten proberen.

Bedankt voor de tips. Ik ga denk ik ook maar online vliegen. Eerst even een cursus radioverkeer volgen die m'n pa nog voor z'n opleiding had. Ik wil het de ATC's niet aandoen dat ik daar zonder ervaring sta.
Het zal wel even wat uitzoekwerk zijn om online te kunnen vliegen als ik zo 1-2-3 op die site keek. Maar dat is het waarschijnlijk dubbel en dwars waard.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Misschien wel de beste tip: Voel je niet verplicht om met je eerste vlucht Schiphol - London Heathrow te vliegen. Zulk immens grote vliegvelden zijn voor beginners een ideaal punt om verdwaald te raken. Bovendien is in vergelijking met regiovelden de traffic flow veel groter. Als je nou EHGG-EHBK doet o.i.d. dan is het allemaal al een stuk rustiger, is verdwalen geen issue meer en leer je toch met ATC omgaan.

Verder zou ik niet weten waarom IVAO newbie vriendelijker zou zijn dan VATSIM, dat is VATSIM ook maar bij Dutch VACC doen we een leuk schepje boven op; simuleren tot As Real As It Gets! Misschien is het trouwens ook wel leuk voor je als je met iemand meevliegt die "voorop" gaat.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Kiwiknaapje
Gisteren even met iemand de nodige ATC geoefend, droog oefenen als het ware. Nog een weekje wat tijd besteden aan manuals en tutorials op de fora van IVAO etc. en dan ga ik het maar eens proberen. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

Leegte

Over dat online vliegen, ik heb dat ook nog nooit gedaan/geprobeerd en het lijkt me toch ook wel eens een uitdaging! Zeker omdat in FS-X de ATC nog erger geworden is.
Wat zijn volgens jullie de hoogst nodige dingen die je in je FS geinstalleerd hebt moeten staan?

Zelf ben ik al tot dit lijstje gekomen:

FS2004
Microfoon/headset
Joystick
Realistisch vliegtuig (LevelD/PMDG,etc)
Navdata voor je vliegtuig
Squackbox
Jeppensen SimCharts
ASV (Weer tooltje)

Gezien de animo hier, zij er lui die wellicht een aantal geinteresserden opweg willen helpen?

Anoniem: 174460

Anoniem: 111246 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:37:
Over dat online vliegen, ik heb dat ook nog nooit gedaan/geprobeerd en het lijkt me toch ook wel eens een uitdaging! Zeker omdat in FS-X de ATC nog erger geworden is.
Wat zijn volgens jullie de hoogst nodige dingen die je in je FS geinstalleerd hebt moeten staan?

FS2004
Microfoon/headset
Joystick
Squackbox
Jeppensen SimCharts
ASV (Weer tooltje)

Gezien de animo hier, zij er lui die wellicht een aantal geinteresserden opweg willen helpen?
knopje om je vriendin te kunnen roepen voor versnaperingen

• Kiwiknaapje
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:37:

FS2004
Microfoon/headset
Joystick
Squackbox
Jeppensen SimCharts
ASV (Weer tooltje)

Cloud9 Amsterdam voor Schiphol

Leegte

• NovemberSierra
Kiwiknaapje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:21:
[...]

Cloud9 Amsterdam voor Schiphol
Ja de controllrs op VATSIM vinden het eigelijk een must dat je deze hebt of iig een update voor de polderbaan. Ik hoor nog wel eens wat buitenlandse piloten op hun lazer krijgen omdat ze bijvoorbeeld geen van beide hebben en ineens raar staan te kijken als ze 18R of 36L niet kunnen vinden.

Anoniem: 180086

Wat een onzin, als je het bij IVAO even netjes meldt dan geven ze je de 18L of C wel.

Overigens is Cloud9 een behoorlijke FPS-killer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
joke_name schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:16:

Mijn systeem is nu:

P4 2,4 ghz
1,5 DDR ram
geforce 4 mx 440

Aangezien FS heel graag geheugen en processorkracht vraagt dien je die ook te upgraden om FS-X vloeiend te kunnen spelen. Qua hoeveelheid geheugen kom je in de buurt, maar als je een nieuwe proc gaat aanschaffen dan zal er waarschijnlijk ook een nieuw mobo nodig zijn incl. nieuw geheugen.

Kortom, met deze specs is het vrij normaal dat het niet vloeiend draait. ATI komt begin 2007 met de eerste DirectX10 videokaart dus ik zou FS-x even laten voor wat het is en wachten tot dan..

En inderdaad zoals hierboven al gesuggereerd wordt, een GeForce MX-videokaart is het laagste wat er is van de GeForce4-serie dus verwacht daar zeker geen wonderen van. Ikzelf heb toevallig in begin 2003 een GeForce4 MX420 gekocht (was toen zelfs maar 56Euro) dus toen zelfs al low budget.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 15-09-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt mee, je kunt bijv bij Amsterdam de stad eruit laten en enkel de luchthaven erin laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189456

Ikzelf heb pas sinds kort online ervaring. Twee vluchten solo gemaakt op Vatsim. De keuze voor Vatsim: eigenlijk vooral het 'As real as it gets' principe van de Dutchvacc. Dit is in het begin wel wat lastiger omdat van jou als piloot verwacht wordt het allemaal volgens het boekje te doen, maar als je aangeeft nieuw te zijn word je regelmatig opgeroepen door een controller via private chat met de mededeling dat als je vragen hebt je ze gewoon moet stellen. Ook kreeg ik tijdens m'n eerste vlucht vanaf schiphol goede feedback van de controler over m'n R/T.

Wat betreft de vliegvelden: ik ben zelf wel vanaf schiphol gaan vliegen, als je kunt kaartlezen en even de moeite neemt om de ligging van de taxiways, runways aprons en pieren te bestuderen raak je de weg echt niet kwijt. Komt bij dat de meeste groundcontrollers ook wel aangeven via welke taxibanen en kruisingen je een gate of holding point moet bereiken.

Wat dichtheid betreft zat het trouwens ook wel snor. Ik had op mijn vlucht van Schiphol naar Schoenefeld slechts 5 minuten geen ATC: van EHAM_APP naar EDDB_CTR, en vond dat zelfs nadelig aangezien je tijdens zo'n eerste online solo vlucht op cruise hoogte aangekomen behoorlijk behoefte hebt aan nicotine (ik wel ten minste) en daar kreeg ik de kans dus niet voor.

Al met al een behoorlijke inspanning maar ook de meest gave uitbreiding op het flightsimmen die ik me kan voorstellen (naast m'n eerste real life vliegervaring dan maar dat is een ander verhaal) en na zo'n inspanning klinkt het "Good evening captain, welcome to Berlin" van EDDB_GND wel heel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Is er een IVAO-er die me met m'n eerste vlucht kan begeleiden. Het probleem is niet zozeer de R/T of het vliegen (alhoewel corrigeren van een meer ervaren piloot altijd leerzaam is) maar het alles instellen aan het begin van de vlucht. Voeg me toe op msn

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Ik ben net even van EHAM naar EBAW gevlogen in m'n Cessna...en kwam 't volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: http://izi.homeip.net/seb/ebaw.jpg

voor de mensen die 't niet zien: autogen gebouwen op taxibaan en zweefstrip rechts van RW29. Ik heb alles op hoog staan, dus wellicht kan de autogen scenery niet zo goed overweg met de diverse airports...heb overigens wel Belg7000v2.3 geinstalleerd staan, maar autogen hoog omdat 't anders zo leeg is overal. De exclusion pack is ook actief en geinstalleerd, maar maakt niks uit zo te zien.

iemand ideetje voor een fix?

Voor de geinteresseerden, morgen is er weer een Atlantic Crossing op het IVAO netwerk.
Ze hebben boven de oceaan volledige ATC gepland, en ook domestic bij Toronto Airport en een aantal grote velden in europa.
Check anders de site, http://ca.ivao.aero/en/events/progressevents/atlantic07.htm

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
Anoniem: 91858 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:07:
Enjoy! ;)
ik vind geen paxs :( :(

• Kiwiknaapje
Nou dat was een enerverende eerste ervaring met online vliegen. Niemand leek me te horen toen ik goed zat wat betreft frequencie en dan gaat zo'n beetje alles dicht behalve schiphol approach, nou ok ga ik daarheen. Wordt je van teamspeak gedonderd. Morgen nog maar een keer proberen :S

Leegte

Anoniem: 135195

Just to be sure... 'pax' is een afkorting van 'passengers'. Die kan je dus vinden op het load-scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.fspassengers.com/images/pmdg.jpg

Links zie je staan hoeveel passengers er aan de gate staan ('33 passengers waiting at gate') en rechts daarvan hoeveel passengers er 'geladen' zijn. Met de schuifjes kan je passengers binnen laten of buiten zetten (in dit geval is First class haast vol: Economy heeft nog ruimte.

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:59:
[...]

Just to be sure... 'pax' is een afkorting van 'passengers'. Die kan je dus vinden op het load-scherm:

[afbeelding]

Links zie je staan hoeveel passengers er aan de gate staan ('33 passengers waiting at gate') en rechts daarvan hoeveel passengers er 'geladen' zijn. Met de schuifjes kan je passengers binnen laten of buiten zetten (in dit geval is First class haast vol: Economy heeft nog ruimte.
datis een heel ander programma ik dacht tot je het over microsoft flight similator2004 had

edit een uitbreiding zeker oke is er een demo van en hoeveel kost ie

[ Voor 5% gewijzigd door oversightt op 16-09-2006 21:32 ]

Anoniem: 135195

Ooooooooooooo.... :o ;) Volgens mij had Makadocius het over FsPassengers 2004, inderdaad een add-on: voor meer info daarover, zie www.fspassengers.com

Haah, dat FSPassengers ziet er super tof uit! Deze ga ik hoogst waarschijnlijk ook aanschaffen. Even kijken of ik wat filmpjes ervan kan bekijken. Bedankt voor de tip!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Anoniem: 185367 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:17:
Haah, dat FSPassengers ziet er super tof uit! Deze ga ik hoogst waarschijnlijk ook aanschaffen. Even kijken of ik wat filmpjes ervan kan bekijken. Bedankt voor de tip!
Je kan toch gewoon de trial proberen (kan je vinden op de site).

Is gewoon de full version, maar je kan alleen opstijgen van 1 vliegveld. Is veel beter dan filmpjes ervan te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91858

Ja, FS-Passengers is erg leuk!!

Alleen (hoewel ik dat eerder een beetje ontkende) het is best wel "crash-sensitive" wat je pc betreft dan......... Zo vaak dat je dat krakende geluid krijgt, of dat je opeens uit het spel gaat zonder dat je weet waarom (ja het zal wel door FS-pax komen.....)
Maar dit gebeurd gelukkig niet al te vaak en ik vind het persoonlijk een must have en ik speel FS9 haast niet meer zonder aangezien het wat meer "te doen"" geeft!

Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Off-Topic:

Heb een bestelling staan van een Intel Core2Duo E6600 met 2Gb RAM op een P5w DH Deluxe Mobo en een SATA-II NCQ HDD.

Zit nog te twijfelen over een X1950Pro of een X1900XT, maar zal dit een beetje lopen denken jullie? O-)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
En of dat zal draaien Tai-Pan :P. Kiezen tussen die twee kaarten is eigenlijk alleen maar specs naast elkaar zetten en vergelijken en beslissen of je meer aan kloksnelheid hecht of shaders etc. Ik zal zo even een vergelijkinkje posten. Welk merk trouwens? En hoeveel geheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door Kiwiknaapje op 17-09-2006 13:52 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Het zal een ATi worden, alleen zit ik dus te dubben tussen een (allemaal PCI-e trouwens). Merk maakt me niet uit (het goedkoopste) want de kaarten zijn toch gelijk, alleen de package (extra's) zijn anders.

X1900 XT 256Mb versie
X1900 XT 512Mb versie
X1950Pro (omdat ik die later makkelijk naar CrossFire kan uitbreiden).

Geen Geforce/Nvidia dus meer. FS2004 is een liefhebber, zoals we weten, van goede AA en dat heeft de ATi.

[ Voor 15% gewijzigd door Tallguy op 17-09-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een klein vraagje m.b.t. de 767. Wat is de juiste pitch om mee te landen? Ik flare altijd veel te hard waardoor de staart maar net van de grond hangt :p
Waarschijnlijk moet ik leren eerder te flaren, maar met welke pitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 20:33
Anoniem: 185367 schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:36:
Even een klein vraagje m.b.t. de 767. Wat is de juiste pitch om mee te landen? Ik flare altijd veel te hard waardoor de staart maar net van de grond hangt :p
Waarschijnlijk moet ik leren eerder te flaren, maar met welke pitch?
Ik denk dat iets minder dan 10 graden voldoende moet zijn, mocht je een te hoge pitch hebben dan is't verstanding om volgende keer iets meer snelheid te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn pitch ligt gemiddeld rond de 9 graden, maar het ziet er over het algemeen veel te steil uit :)
Zijn er toevallig officiele richtlijnen over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
De pitch die je bereikt met VREF is over het algemeen al goed. Veel hoger dan 4/5 graden moet je niet gaan.

- Delta Charlie

[ Voor 8% gewijzigd door Kiwiknaapje op 18-09-2006 17:32 ]

Leegte

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Vandaag weer begonnen met een verse install van FS2004. Ik moet dus alle add-ons weer opnieuw installeren. Zo ook de AI. Welke kunnen jullie mij aanraden als de beste/welke gebruiken jullie ? Die van Frank ? Aardvark of een andere ?

Klopt het dat je je niet meer kan registreren bij IVAO? Ik zit al een week te wachten tot ik verandering zie op hun site, maar het is nog steeds een no-go.

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:51

                           

• NovemberSierra
Het volgende Tweakje heb ik schaamteloos gekopierd van het FS2004.com forum. Alle Credits gaan naar Nick66 ofcourse

Het schijnt nogal ene heftige tweak te zijn.

Timest, about your setting, you should look at this post: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?t=25421

I copy and paste it here. Its the best tweak for fs9 ever. The funny part is that has been "discovered" precisely in the last month, very close to FSX release.
It works 100% right. Tested by lot of people:

"Here: from rick66 on VistaOz.org

--------------------------------------------------------------------------------
NOTE: THIS TWEAK IS NOT ONE FOUND ON FLIGHT SIM SITES. IF YOU don't KNOW WHAT THE FS9.CFG FILE IS OR WHAT THE CONTENTS MEAN, DON’T MESS WITH THIS!

NOTE: IF YOUR NOT RUNNING A DECENT VIDEO CARD AND CPU/MOTHERBOARD.... FORGET THIS TWEAK, IT WILL GET YOU NO-WHERE

Ok gather around … I have a little treat for you tweakers.

Before I get into this I want you to understand that if you believe 40+ frames are necessary for smooth flight and great scenery – or- you believe running ‘unlimited’ on the frame lock and nothing else… this tweak is not for you and there is probably nothing I can do to convince you that your 7900GTX does not need to be locked @ or above 38-45FPS. (Note: the unlimited frame trick does work but NOT for most systems)

Understand that blurry textures and stutters come from both the same source -and-difference sources all at once. Assuming you have a good CLEAN system which you have tweaked and optimized so your not running all sorts of programs in startup and you have a good base to work from… try this:

The TEXTURE BANDWIDTH MULTIPLER is just that. It multiplies, just like it says.

The mystery is, what does it multiply? Well, it multiples loading a specified number of 256x256 ground textures (in file kb size depending on what ground textures you use) AND it calculates a load for the rendering engine to analyse based on the frame lock.

So the question is… where is that specified number?

Here it is:

TextureMaxLoad=X

Never seen that one? If you haven’t don’t be surprised because it is an Microsoft developers edit which is undocumented. The DEFAULT value when the line is not present in the FS9.cfg file, ... is “3”.

And the formula the system produces is:

TextureMaxLoad -MULTIPLED BY - TEXTURE_BANDWIDTH_MULT – DIVIDED BY – FRAME LOCK = X

Now that you know this, how does that help?

Immensely!

Knowing that, I will go on to say the TEXTURE_BANDWIDTH_MULT does NOT require a set number or to be a factor of anything. Although it is best this number remain a divisible by 20 the number used for the TEXTURE_BANDWIDTH_MULT is not set in stone and it is completely based on the system being tweaked.

Assuming you have a x800 (or fairly close) or greater performance type card, -and- a DECENT supporting motherboard/memory/CPU... AND your Flight Sim works good but it is not as smooth or does not display the scenery as well as you would like… or you just want to play and have some fun, try the following.

First, save a copy of your FS9.cfg file for safe keeping.

Next, open your FS9.cfg and edit the following

TextureMaxLoad =X

……directly under the TEXTURE_BANDWIDTH_MULT= entry in you cfg file.

I will make this easy and without going into allot of chatter… about testing and tweaking because I cannot possibly tweak these numbers without sitting in front of the system.

Start with these values:

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=100
TextureMaxLoad =10

YOUR FRAME LOCK MUST BE REDUCED OR THIS WON’T WORK.

For x800 – x1600 and comparable Nvidia cards, lock your frame @ 22

You read right… 22 (you might be able to nudge it up to 24 after its tweaked)

For x850xt and comparable Nvidia, lock it @ 25

For x1800 and comparable Nvidia cards, lock it @ 28

For x1900 and 7900GT – GTX, lock it @ 30

Set your PAN_RATE= to either 600 or 700 for any card (your choice)

For x800 – x850 x1600 and comparable Nvidia cards, disable SHADOWS in the sim. Others can test it to see how it does. The cards I mentioned can also test it but if you are not using a GOOD set of properly designed DX3 clouds such as found in FLIGHT Environment, I would leave shadows disabled. Test using "Building Storms" so you can judge the full load properly.

THIS TWEAK assumes you know how to correctly set up your video drivers and have all the FS9 SCENERY sliders maxed and all boxes checked (except shadows for those I mentioned above) and correctly set up your cloud sliders (60 -40 – 100 with Detailed Clouds and 100% maximum density) AA disabled in the sim and the rest of the display settings correct.

When you first boot … DON’T judge the tweak until you fly around for a bit. It will most likely need to be adjusted.

If you have blurry scenery most likely the frame lock is too high. ONLY drop it by 1 to test.

Also, I would NOT exceed 10 as the value for TextureMaxLoad =X Good values are (3 default) 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10… but it WILL go higher. If you experience stutters, DROP the
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT= from 100 to 80.

Assuming the TextureMaxLoad = 5 or GREATER, I would not go any higher than 120 on the TEXTURE_BANDWIDTH_MULT no matter WHAT you have learned in the past about that setting… most of which was the max value being 400.

You guys with the right video cards but slower systems may want to work with LOWER TextureMaxLoad values and HIGHER TEXTURE_BANDWIDTH_MULT values.

The idea is to find the spot where your ground textures load in a flash with no stutters when changing views over an area your flying in for the first time during a flight. With the extra time after that flash load the sim can start using the correct calculations to start sharpening and displaying them further away.

You will need to work with this setting.. It’s REALLY a gem once you learn how to CORRECTLY set up the FS9.cfg by understanding how the sim works.

This setting was brought to you by Steve Lacey, software developer and co-founder of SwitchGear Software who posted it almost a year ago but no one seemed to catch on over this past year. With the introduction of FSX, hidden settings will start to surface and be explained."

Taken from the VOZ forum...

Hope that helps...

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
ATi Catalyst 6.9

meuktracker: ATi Catalyst 6.9

MS Flight Simulator 2004: Creating a flight and clicking on Fly Now no longer results in display corruption and flashing being noticed when playing the game on a system containing an ATi Xpress 200 series product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Kiwiknaapje schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:50:
En of dat zal draaien Tai-Pan :P. Kiezen tussen die twee kaarten is eigenlijk alleen maar specs naast elkaar zetten en vergelijken en beslissen of je meer aan kloksnelheid hecht of shaders etc. Ik zal zo even een vergelijkinkje posten. Welk merk trouwens? En hoeveel geheugen?
>> Weer even off-topic<<

Post je die vergelijking nog?

Ik zenk zelf nl dat een begin maken met 1 enkele X1950Pro tov mijn huidige GF6800 best wel goed zal zijn :)
Heb voor mijn nwe PC maar even een X550 gekocht, want ik moet toch wat terwijl ik op de X1950 wacht. Die X5500 zal ongetwijfeld wel langzamer zijn van mijn 6800, hoewel daar weinig vergelijkingen over te vinden zijn.

Wel zou het gaaf zijn als ik met 1 X1950Pro alle add-ons voor FS2004 lekker vlot kan draaien in 1280x1024 resolutie. Ik denk hierbij aan FSGlobal, Ultimate Terrain en de PMDG's / Level-D 767
Het lijkt me, ook gezien het geheugen en vooral de CPU toch wel te moeten lukken. Maar aangezien FS2004 single-CPU kent, kan ik misschien die andere CPU gebruiken voor die scenery's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje:

ik heb mijn jeppesen cd weer even opnieuw geinstalleerd (jeppview0306) maar als ik hem opstart (dubbelklikken op snelkoppeling) dan gebeurd er niks... iemand????

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke CD is dat dan? Ik ken alleen de Simcharts variant (die hopeloos verouderd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

gewoon jeppesen view (jeppview0306) dus maart 2006

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Tai-Pan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:44:
[...]

>> Weer even off-topic<<

Post je die vergelijking nog?

Ik zenk zelf nl dat een begin maken met 1 enkele X1950Pro tov mijn huidige GF6800 best wel goed zal zijn :)
Heb voor mijn nwe PC maar even een X550 gekocht, want ik moet toch wat terwijl ik op de X1950 wacht. Die X5500 zal ongetwijfeld wel langzamer zijn van mijn 6800, hoewel daar weinig vergelijkingen over te vinden zijn.

Wel zou het gaaf zijn als ik met 1 X1950Pro alle add-ons voor FS2004 lekker vlot kan draaien in 1280x1024 resolutie. Ik denk hierbij aan FSGlobal, Ultimate Terrain en de PMDG's / Level-D 767
Het lijkt me, ook gezien het geheugen en vooral de CPU toch wel te moeten lukken. Maar aangezien FS2004 single-CPU kent, kan ik misschien die andere CPU gebruiken voor die scenery's?
Jah moest voor de vergelijking merk en soort hebben aangezien de merken nog wel eens anders willen clocken. Heb de komende week vreselijk weinig tijd ivm toetsweek die eraan komt. In principe is het gewoon naast elkaar zetten van kloksnelheden, geheugen, aantal shaders, en kijken waar je het meeste waarde aan hecht.

@ jeppview, is maar van week 4 tot week 6 van 2006 geldig. Ff datumpje terugschroeven

[ Voor 3% gewijzigd door Kiwiknaapje op 22-09-2006 19:37 ]

Leegte

Anoniem: 102749

Ik las zojuist dit bericht op een van de AVSIM Forums van Adam Szofran, de Microsoft ACES studios developer die zich o.a. met het fenomeen van terrain loading heeft beziggehouden. Dit is erg waardevolle informatie voor toekomstige FSX gebruikers. Kan iemand deze info of link ergens op dit forum onder FAQs neerzetten?

There has been much concern about the display of lower-than-normal resolution textures on the terrain in Flight Simulator, a condition often called "the blurries". I am a software engineer on the ACES team at Microsoft and my primary area of responsibility is the terrain engine, so I'd like to give my take on the "the blurries." The views expressed in this posting are my own and don't necessarily reflect those of Microsoft.

During the development of Flight Simulator X (FSX), we observed the following conditions that could cause the blurries:

1. Inadequate CPU resources being allocated to the terrain texture loader, causing high-resolution textures to load very slowly, leaving low-resolution textures on the terrain.

2. Exhaustion of video memory, causing high-resolution mipmaps to be dropped in favor of lower-resolution mipmaps.

3. Poor bilinear, trilinear, or anisotropic filtering parameters, causing overaggressive mipping of textures viewed at oblique angles, such as distant terrain near the horizon.

Now I'd like to address each one of these problems in turn.

1. Inadequate CPU resources for the terrain texture loader.

The symptom of this problem is increasingly blurry terrain textures the further and faster you fly. When you slow down or stop, high-resolution textures eventually appear after some delay. This is probably the more traditional and most frequent cause of the blurries people have seen in Combat Flight Simulator 2 (CFS2), Flight Simulator 2002 (FS8), and Flight Simulator 2004 (FS9). This problem was caused by the scheduler for background tasks in the FS engine putting too much emphasis on maintaining high and even frame rates and not enough emphasis on preventing a backlog of background work, such as loading terrain textures.

To reduce this cause of the blurries, we reworked how Flight Simulator's scheduler prioritizes background tasks in FSX. Now much more CPU time is devoted to loading scenery data, including terrain textures, at the expense of somewhat lower frame rates. These changes occurred after the beta and demo builds went public, so you'll have to wait until the final version of FSX becomes available before seeing the improvement. In my opinion, this change has mostly solved this cause of the blurries, although the scenery loader can still get behind at extremely low frame rates (less than 10 fps) or at very large airspeeds (faster than 600 knots).

There are several ways to adjust how much CPU time FS devotes to loading scenery and textures. The easiest way is to set the target frame rate slider to a value that your machine can consistently achieve. The lower you set the slider, the more CPU time is diverted from rendering to loading data. Another thing you can do is to modify the following variable in FSX.CFG:

FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33

This variable determines the amount of CPU time given to loading scenery data as a fraction of the time spent rendering. For example, the default value of 0.33 means that for every 3 milliseconds spent rendering, FS will give 1 millisecond to the scenery loader. If necessary, you can use a larger value to devote more time to loading. Or, if you don't have a problem with the blurries and you want slightly higher frame rates, then you can use a smaller value. Again, this variable is only available in the final release version of FSX and is not available in the beta or demo.

2. Exhaustion of video memory.

I recently posted about this in another thread on AvSim entitled "Blurries still there :(". If a particular scene requires more video memory than your video card has available, the Flight Simulator graphics engine has no choice but to remove some of the highest resolution mipmaps from video memory to save space, leaving only lower-resolution mipmaps for rendering. This usually appears as a sudden change. One moment, all the textures in the scene are sharp and full-resolution and suddenly everything becomes more blurry. It can also get progressively worse over several frames as FS works to fit more textures into video memory.

There are several ways to combat this problem.

a) If you are running at a very high screen resolution, lower it slightly to free up additional video memory.

b) Some video cards use lots of video memory for anti-aliasing, so try turning it off.

c) Turn down the setting of the "Global Max Texture Size" slider.

d) Lower the setting of the AutoGen and scenery complexity sliders.

e) Reduce the setting of the terrain texture resolution slider.

f) Turn down the amount of AI traffic.

3. Poor filtering settings.

Unfortunately, not all video cards and drivers respond the same way when Flight Simulator interacts with Direct3D to set up bilinear, trilinear, or anisotropic filtering. This means that in spite of our best efforts, the texture filter on your video card may not be set up to perform optimally. This can result in textures looking excessively blurry when viewed at an oblique angle. To fix this, try each of the different filter modes (bilinear, trilinear, anisotropic) to see if any of them perform better. If not, then try overriding Flight Simulator's filter settings with the settings in your display driver. You can do this with ATI and NVIDIA drivers by clicking on the ATI or NVIDIA icon in the tray next to the clock on your desktop and making the appropriate selections.

I hope everybody finds this information useful.

Cheers,
Adam

UNQUOTE

;)

jos_zwa schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:01:
gewoon jeppesen view (jeppview0306) dus maart 2006
Waar kan ik meer info over dit product vinden?
Als ik er gewoon op google krijg ik een hoop andere zooi te zien.

• Joni
  • Niet online
Logischerwijs vind je op de site van Jeppesen meer informatie:
JeppView and JeppView FliteDeck Electronic Charting Services
JeppView services provide you with full color, high-quality vector-based electronic approach charts, as well as electronic enroute charts that can be customized in a variety to user-defined configurations to meet your intended use. JeppView contains all the same information as our Airway Manual coverages providing you with electronic terminal approach charts, arrival and departure procedures,and airport diagrams.
Een programma met de Jeppesen charts dus. :)

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
De systeemeisen zijn

* Windows XP SP2 / Windows Vista
* Processor: 1.0 Ghz
* RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista � 512MB
* Vrije ruimte: 14GB
* Videokaart: 32MB DirectX 9 compatible
* Ander: DX9 hardware compatibility en audiokaart met luidsprekers en/of hoofdtelefoon
* Online/Multiplayer : 56.6 kbps internetverbinding of beter voor online spelen

Dit vind ik persoonlijk wel éééérg veel. Zeker als je weet dat dit de minimumsysteemeisen zijn.... :/
bron:
http://www.flightsimulatorx.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg veel??
Dit is niks man, 1ghz processor, 256mb mem, al die dingen heeft iedereen die flightsim doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Kan iemand me vertellen waar ik de 0609 AIRAC kan krijgen? Op navigraph staat ie wel maar daar staat: Full AIRAC 0609 demo cycle including navaids, airports and airways. Wat houdt die demo in?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is er simpel weg (nog) niet.
Waarschijnlijk komt ie ook niet meer, omdat je vanaf 0610 mag gaan betalen voor de AIRACs, staat ook op navdata vermeld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

flyboy17 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:52:
De systeemeisen zijn

* Windows XP SP2 / Windows Vista
* Processor: 1.0 Ghz
* RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista � 512MB
* Vrije ruimte: 14GB
* Videokaart: 32MB DirectX 9 compatible
* Ander: DX9 hardware compatibility en audiokaart met luidsprekers en/of hoofdtelefoon
* Online/Multiplayer : 56.6 kbps internetverbinding of beter voor online spelen

Dit vind ik persoonlijk wel éééérg veel. Zeker als je weet dat dit de minimumsysteemeisen zijn.... :/
bron:
http://www.flightsimulatorx.be/
Sowieso zijn deze eissen niet erg hoog. Ik kan me niet voorstellen dat er met deze specs iets normaals op het scherm komt.

Maar wat wil je dan? Dat elke FS er hetzelfde uit ziet, zodat niemand nieuwe hardware hoeft te kopen? De bedoeling is dat het allemaal mooier en beter word, en daar heb je dus ook andere hardware nodig.

Overigens heb ik hier een laptop (!) van 4 jaar oud die deze specs makelijk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Anoniem: 111246 schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:15:
Die is er simpel weg (nog) niet.
Waarschijnlijk komt ie ook niet meer, omdat je vanaf 0610 mag gaan betalen voor de AIRACs, staat ook op navdata vermeld enzo.
Ja slimme zet om die airacs dalijke payware te gaan maken, ten eerste verschijnen die dezelfde dag nog op de bekende downloadsite/progs. Ten tweede komt dit de online flight sim ook niet ten goede als iedereen dalijk verouderde airacs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wordt dit nu gedaan vanuit oogpunt op FS-X?
Komt daar zoiets in te zitten?

Of tegen terrorisme? (weet ik veel?).
Al met al, pure geld klopperij imho.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.