HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.691 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb al een tijdje nieuwe en vervangende MDA Vario kunnen kopen bij T-Mobile shop.
Het is bijna gratis nog wel, ik hoef alleen 9,95 bijbetalen + 1 jaar contractverlenging. Dat is dus 2,5 jaar uiteindelijke contract, waar half jaar al gebruikt is = nog 2 jaar te gaan...
Normaal 59,95, maar krijgt zomaar 50 Euro korting in mijn schoot geworpen, ik sta even paf....

De nieuwe foon heeft wel aantal verschillen tov mijn vorige exemplaar:
- de stylushouder veertje is voelbaar iets slapper, maar nog niet ernstig
- de ROM heeft zichtbaar meer bugfixes en upgrades (zag ik tijdens eerste opstart), er is nu batterijindicator erbij gekomen in de balk boven
- de toetsenbordverlichting is zichtbaar feller en beter verdeeld. De vorige is ietwat zwakker en niet optimaal verdeeld. Een positief punt.
- de sensor voor verticaal / horizontaal stand flipt een beetje bij vorige toestel, nu gaat het wat beter.

Ik maak dit keer wel wat fouten met screenprotector. Ondanks dat ik direct na afhalen schermfolie de protector erop wil doen, zitten er al snel 3 dikke stofjes onder welke zorgen voor 3 luchtbellen :(

Eraf halen, proberen weghalen wordt steeds moeilijker. De kleeflaag van protector zal stof aantrekken. Met water schoonmaken kan wel, maar het zal erger worden. De stof komt net zo snel terug. Besloten maar zo te laten en later nieuwe kopen en in vochtige omgeving erop te zetten, dus minimaal stof in lucht. Of buiten als het net geregend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
chundo schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:32:
[...]

Ik kom uit Belgie en heb dus niks aan de standaard T-mobile setings, het is een heel gedoe om het hele T-mobile gebeuren weg te doen (ook in dialer ed). Omdat ik nog al veel software test moet ik regelmatig eens een harde reset doen, en met een Qtek ROM ben ik in ieder geval van het T-mobile gedoe gespaard. De ROM die er op stond was ook al verouderd en er moest dus toch een andere op. Vandaar mijn keuze voor de Qtek.
Mijn toestel is 2de hands dus voor de garantie moet ik niks laten.
Ik hoop dat bij deze mijn keuze is verduidelijkt
dat is toch een kwestie van 1x instellen en vervolgens regelmatig een backup maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
MrDummy schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:18:
Ik maak dit keer wel wat fouten met screenprotector. Ondanks dat ik direct na afhalen schermfolie de protector erop wil doen, zitten er al snel 3 dikke stofjes onder welke zorgen voor 3 luchtbellen :(
Eraf halen, proberen weghalen wordt steeds moeilijker.
Heb je het over de bijgeleverde screenprotector of over bijvoorbeeld een Brando screenprotector? Het voordeel van de Brando is dat er geen plaklaag aan te pas komt. Het kleefeffect wordt veroorzaakt door microscopisch kleine zuignapjes die de protector op zijn plaats houdt. Ik had de eerst keer ook stofjes tussen de protector zitten (Brando) maar een een stukje loshalen en met Scotchtape de stofjes eraf halen werkte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

MrDummy schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:18:
Eraf halen, proberen weghalen wordt steeds moeilijker. De kleeflaag van protector zal stof aantrekken. Met water schoonmaken kan wel, maar het zal erger worden. De stof komt net zo snel terug. Besloten maar zo te laten en later nieuwe kopen en in vochtige omgeving erop te zetten, dus minimaal stof in lucht. Of buiten als het net geregend is.
Of een goede nietklevende screenprotector kopen ;) (Brando _/-\o_ ) echt superspullen. Heb het voor me camera en voor me mda vario. Het enige nadeel is de prijs

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Ik hoop niet dat ik heel erg scheel ben en er gewoon overheen heb gekeken maar kan je in je contactenlijst ook je namen op voornaam laten sorteren ipv achternaam?

En ik vraag me nog steeds af waarom ik in ... naam 2GB heb gekocht :P

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 12-08-2006 10:10 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:09:
Ik hoop niet dat ik heel erg scheel ben en er gewoon overheen heb gekeken maar kan je in je contactenlijst ook je namen op voornaam laten sorteren ipv achternaam?
Er bestaat een programmatje voor dat aan het contextmenu de optie "save as: first, last" toevoegt. McCune (Pocketinfo) heeft "ontdekt" hoe je deze naar NL kunt vertalen.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mccune/weblog/pics/FileAsCompFL.jpg

Engelstalige versie: hier downloaden

NL versie: hier downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Ballebek schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:09:

En ik vraag me nog steeds af waarom ik in ... naam 2GB heb gekocht :P
Ach, als je er vanaf wilt :P, ik denk dat ik hem wel goed kan gebruiken, hoor :). Je kunt er muziek op zetten, kaarten van TomTom/ iGo en bijna iedereen bij ons op school heeft wel een laptop met ingebouwde kaartlezer, dus je kunt hem ook gebruiken als veredelde USB- stick :P. Mogelijkheden genoeg.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Japie_17 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:25:
[...]

Ach, als je er vanaf wilt :P, ik denk dat ik hem wel goed kan gebruiken, hoor :). Je kunt er muziek op zetten, kaarten van TomTom/ iGo en bijna iedereen bij ons op school heeft wel een laptop met ingebouwde kaartlezer, dus je kunt hem ook gebruiken als veredelde USB- stick :P. Mogelijkheden genoeg.
Tja, ik heb een ingebouwde navigatie in de auto, een iPod en heb altijd mijn MacBook bij me (jaja zeur he) :)

Wel leuk dat er nu een oplossing is van het voornaam achternaam maar om nou 426 contacten een voor een dit aan te passen :X
ctrl+a werkt niet kennelijk :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
golem schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:19:
[...]

dat is toch een kwestie van 1x instellen en vervolgens regelmatig een backup maken :?
Waarom moeilijk als het makelijk ook kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Weet iemand een leuke software pakketje voor linux, waarmee ik me mda kan syncen? ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
iCy schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:12:
Weet iemand een leuke software pakketje voor linux, waarmee ik me mda kan syncen? ;x
Dat is nou een interessante vraag, dat zou ik ook graag willen hebben.
Volgens mij is er alleen 'The missing sync' maar die is alleen voor de MAC volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ZakHooi schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:56:
[...]

Dat is nou een interessante vraag, dat zou ik ook graag willen hebben.
Volgens mij is er alleen 'The missing sync' maar die is alleen voor de MAC volgens mij.
missing sync is idd voor de maccers, ik heb helaas nog niks kunnen vinden met google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Laatst online: 01-09 08:00
Als je kijkt op www.synce.org zie je dat ze al wel bezig zijn. Aangezien ActiveSync in WM5 compleet veranderd is, werkt dit nog niet. Het is iig al wel mogelijk om een verbinding te maken en bestanden te kopieren etc. Verder schijnt het mogelijk te zijn om je contacts two-way te syncen met iets als Kontact. Het belangrijkste voor mij echter werkt nog niet voor zover ik weet, en dat is two-sync van de agenda.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

iCy schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:44:
[...]
Of een goede nietklevende screenprotector kopen ;) (Brando _/-\o_ ) echt superspullen. Heb het voor me camera en voor me mda vario. Het enige nadeel is de prijs
Ja, maar liefst €9...afzetters 8)7 |:(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

mphilipp schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:37:
[...]
Ja, maar liefst €9...afzetters 8)7 |:(
De screenprotector kost wat, maar dan heb je ook wat. ;)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Vaak is de prijs voor de Brando nog wel schappelijk, maar worden er vervolgens doodleuk 7-15 euro verzendkosten gerekend (afhankelijk van de shop).

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
sphere schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

Vaak is de prijs voor de Brando nog wel schappelijk, maar worden er vervolgens doodleuk 7-15 euro verzendkosten gerekend (afhankelijk van de shop).
ik heb hem pas gekocht, via een link in dit topic, voor incl verzenden een euro of 7 a 8. ff terugkijken dus (+/- 2 weken terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Byte_Me schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:31:
[...]
ik heb hem pas gekocht, via een link in dit topic, voor incl verzenden een euro of 7 a 8. ff terugkijken dus (+/- 2 weken terug).
Ja, bij gpsplaza geloof ik. Idd €7 ipv 9 en geen TPG kosten. Prima spul. Vandaar dat ik zo lakoniek reageerde op de prijs opmerking van onze vrind hierboven...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Osdorp-Dude schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:04:
weet iemand waarom als bij Sounds & Notifications -> Notifications de geluiden aanpas in Messenger en ze opslaat, je vervolgens nog steed de standaard geluiden blijft horen?

Zo irritant als je niet weet of iemand tegen je praat of er iemand online komt...

Zowel Soft- als Hardreset leveren niets op.
Weet niemand dit?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Ik heb mijn Brando Protection Plus protector er zonder luchtbellen opgekregen, maar het lukt me niet om de randen plakkend te krijgen, daar blijft lucht zitten.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

RMY schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:01:
Ik heb mijn Brando Protection Plus protector er zonder luchtbellen opgekregen, maar het lukt me niet om de randen plakkend te krijgen, daar blijft lucht zitten.
Iemand ervaring mee?
Met de achterkant van je stylus het 'randje lucht' weg duwen?
Bij mij ging het in 1x goed, behalve 1 hoek. Die heb ik dus op deze manier weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 21-07 18:35
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik aan het rondkijken welk toestel ik zal nemen zodra ik mijn abbonement bij Orange ga verlengen. De M3000 lijkt me erg aantrekkelijk, voor 6 euro per maand krijg je dus 25 MB internetverkeer per maand.

Helaas heb ik geen flauw idee hoe snel die MB's er doorheen vliegen. Iemand hier die mij kan zeggen wat een beetje MSN kost via GPRS? Erg veel internetten zal ik er toch niet mee doen, alleen wat email en MSN.

Oh ja, in de openingspost staat ook nog dat je met een andere port proxy onbeperkt gratis IE kan gebruiken. Is dit echt volkomen gratis dan en gaat het niet van je 25 MB af? Lijkt me heel erg stug, maar het zou wel heel handig zijn.

/edit

Is het ook mogelijk om engelse firmware erop te gooien naderhand, ik heb wat tegen nederlandse software op mijn spullen namelijk ;).

[ Voor 9% gewijzigd door NiteSpeed op 12-08-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net de originele TM rom te installeren (dus gewoon een hard reset). Alles gaat ok, tot ik bij de installatie van de extended rom kom. Hier krijg ik achter elkaar de volgende meldingen:

"\Extended_ROM\ [bestand] does not exist!"

Ik heb geen files gedelete uit de extended rom, alleen bekeken.

wel heb ik een keer een soft reset uitgevoerd voordat de installatie van de extended rom begon

EDIT:
Problem fixed dmv een ROM 'update'. Eerst naar een oudere rom, daarna weer naar de nieuwste. Dus wat heb ik hier weer van geleerd: niet met de extended rom kloten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Aha, 7 euro is heel schappelijk, zal eens mailen of ze er ook een hebben voor mijn iPAQ RX1950. Helaas is mijn scherm al wat vettig met stofjes, dus dat moet ook weer schoon. Eens googlen hoe dat netjes kan :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteSpeed schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:40:
Helaas heb ik geen flauw idee hoe snel die MB's er doorheen vliegen. Iemand hier die mij kan zeggen wat een beetje MSN kost via GPRS? Erg veel internetten zal ik er toch niet mee doen, alleen wat email en MSN.
Ik gebruik dagelijks ongeveer 4,5 MB... Dit krijg ik vol door MSN open te hebben, maar ook door elke 15 minuten mijn IMAP-mailbox te controleren met een stuk of 10 mappen erin...

Als ik nu even snel naar mijn GPRS Monitor kijk, dan zie ik dat ik vandaag 647KB heb verbruikt, dit door af en toe MSN aan te hebben staan, en een paar keer de buienradar binnen te halen...

Als je het echt alleen voor MSN gaat en heel af en toe (een geoptimaliseerde) PDA website bekijkt, moet je het denk ik wel redden... Wil je toch meer doen, en af en toe wat meer internetten, dan is het misschien een idee om een Pocket Internet Totaal abonnement af te sluiten bij T-Mobile...
sphere schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:02:
Aha, 7 euro is heel schappelijk, zal eens mailen of ze er ook een hebben voor mijn iPAQ RX1950. Helaas is mijn scherm al wat vettig met stofjes, dus dat moet ook weer schoon. Eens googlen hoe dat netjes kan :)
Volgens mij kan je met een doekje + alcohol een hoop doen.. Weet niet of dit zo goed is voor het scherm van je PDA... Misschien moet je even bij PocketInfo.nl kijken hoe je het beste je scherm schoon kan maken voordat je je screenprotector aanbrengt...
Maar misschien staat dit wel gewoon in de handleiding die je mogelijk bij je screenprotector krijgt...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Aantal mensen zit te praten over mijn screenprotector. Het is zelfs Brando zelf.

Ik heb zelfs even schoongespoeld onder water. Het begint wel te kleven op papier en op stoffen doek als het bijna droog is. Zou me verbazen dat zuignapjes dat ook allemaal doen XD

Dacht eerst aan speciale kleeflaag.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
sphere schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:02:
Ik gebruik LCD screen spray. Maak ik ook m'n gewone lcd mee schoon. Werkt prima en is bij bijna elke computerwinkel te krijgen. Heb zelf spray van intuix.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:23:
Volgens mij kan je met een doekje + alcohol een hoop doen.. Weet niet of dit zo goed is voor het scherm van je PDA... Misschien moet je even bij PocketInfo.nl kijken hoe je het beste je scherm schoon kan maken voordat je je screenprotector aanbrengt...
Maar misschien staat dit wel gewoon in de handleiding die je mogelijk bij je screenprotector krijgt...
Ik zou toch heel voorzichtig zijn met alcohol. als er een antireflex coating op je scherm zit, haal je die daar zo mee weg. Gewoon water, of water met een druppeltje afwasmiddel, in combinatie met een zacht doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee ik, op afstand, mijn PC kan bedienen. Ik weet niet of er hier nog ex-symbian gebruikers rondlopen, maar ik zoek iets als controlfreak. maar dan voor WM5 en via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Byte_Me schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:44:
Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee ik, op afstand, mijn PC kan bedienen. Ik weet niet of er hier nog ex-symbian gebruikers rondlopen, maar ik zoek iets als controlfreak. maar dan voor WM5 en via Wifi.
Start -> Programma's -> Teminal Services-client oftewel Remote desktop.
Meer iets als PPC Tablet Remote Control Suite dat lijkt meer op controlfreak.
Afbeeldingslocatie: http://trials2.pocketgear.com/Product_images/7/7150/ppctablet.gif Op afstand besturen van oa. Winamp, powerpoint, muis enz.

[ Voor 27% gewijzigd door neevedr op 13-08-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
neevedr schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:00:
[...]

[afbeelding] Op afstand besturen van oa. Winamp, powerpoint, muis enz.
dat ziet er goed uit, ga ik maar eens uitproberen.

terminal services had ik ook al gevonden, maar nog niet werkend. zal wel een domme vraga zijn, maar hoe zet ik dat aan op mijn PC? ik krijg nu de foutmelding "geen server gevonden" of iets in die aard. Ik heb remote desktop al aangezet, maar hoe voeg ik permissions toe voor mijn HTC wizard?

werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 13-08-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:23:
[...]

Ik gebruik dagelijks ongeveer 4,5 MB... Dit krijg ik vol door MSN open te hebben, maar ook door elke 15 minuten mijn IMAP-mailbox te controleren met een stuk of 10 mappen erin...

Als ik nu even snel naar mijn GPRS Monitor kijk, dan zie ik dat ik vandaag 647KB heb verbruikt, dit door af en toe MSN aan te hebben staan, en een paar keer de buienradar binnen te halen...

Als je het echt alleen voor MSN gaat en heel af en toe (een geoptimaliseerde) PDA website bekijkt, moet je het denk ik wel redden... Wil je toch meer doen, en af en toe wat meer internetten, dan is het misschien een idee om een Pocket Internet Totaal abonnement af te sluiten bij T-Mobile...
Das lastig bij Orange...
Er is volgens mij een proxy hack (???) waarmee je onbeperkt kan internetten/msn-en
FF zoeken op Orange+internet in de topics!

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dlawit schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:43:
[...]

Das lastig bij Orange...
Er is volgens mij een proxy hack (???) waarmee je onbeperkt kan internetten/msn-en
FF zoeken op Orange+internet in de topics!
Dit geldt volgens mij niet voor MSN, maar wel voor websites...

Stukje op het forum van PocketInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

dlawit schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:43:
[...]

Niet mee MSN-en, wel internetten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
neevedr schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:00:
[...]

[afbeelding] Op afstand besturen van oa. Winamp, powerpoint, muis enz.
wow, ik ben even de trial aan het uitproberen, en dit werkt echt relaxed. jammer dat het geen freeware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Heeft iemand al ervaring met 133x geheugen van supermemory.nl icm met de qtek 9100, zijn daar namelijk errug cheap :)

De 2gb uitvoering!

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 13-08-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iCy schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:26:
Heeft iemand al ervaring met 133x geheugen van supermemory.nl icm met de qtek 9100, zijn daar namelijk errug cheap :)

De 2gb uitvoering!
Niet met 133x, wel heb ik een 80x Transcend kaartje van 2Gb (€44 bij BestelICT). Een paar blz terug heb ik daarover bericht. Scheelde best wel in snelheid. Ik heb tests gedaan door een file van 2.1 Mb tussen kaart/geheugen (heen en weer) te kopieren en van de ene map naar de andere op de kaart zelf. Een 80x kaartjes scheelde best wel veel. Of de interface van de MDA snel genoeg is om profijt te hebben van een 133x kaartje ben ik ook wel benieuwd naar. Als het niet erg veel duurder is als een 80x kaartje, zou ik het doen. Doe dan gelijk wat testjes, en dan ook timen met de originele kaart. Dan kunnen we zien of die 133x meer scheelt. Misschien maakt het wel niets uit, en dan is de snelheid van de Vario niet sneller dan 80x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbaars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10-2021
Ik heb een gek probleem met Outlook op de Vario: ik probeer mijn Gmail berichten binnen te halen en dat gaan ook prima maar met als groot probleem dat ie niets van na 31 juli binnenhaalt! Ik heb echt alle settings gecheckt maar ik kan niets vinden wat dit zou kunnen verklaren. Datum van de Vario staat goed. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat en of er iets aan te doen is?

Bij voorbaat dank!

Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

2 gb, onbekend merk 133x is dacht 37 of 38 euro bij die toko, ik wil wel eerst weten of dit kaartje wel werkt met een mda vario, tenminste ik wil weten of die wel een 133x kaartje kan zien ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
danielbaars schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:55:
Ik heb een gek probleem met Outlook op de Vario: ik probeer mijn Gmail berichten binnen te halen en dat gaan ook prima maar met als groot probleem dat ie niets van na 31 juli binnenhaalt! Ik heb echt alle settings gecheckt maar ik kan niets vinden wat dit zou kunnen verklaren. Datum van de Vario staat goed. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat en of er iets aan te doen is?

Bij voorbaat dank!

Daniël
heb je op gmail ook alles goed ingesteld? -> pop instellingen bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iCy schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 06:21:
[...]
2 gb, onbekend merk 133x is dacht 37 of 38 euro bij die toko, ik wil wel eerst weten of dit kaartje wel werkt met een mda vario, tenminste ik wil weten of die wel een 133x kaartje kan zien ;x
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ie 'm niet zou kunnen zien. Die kaart heeft gewoon een snellere controller of geheugenchips. Het blijft verder gewoon een Mini-SD. Dus als ie verder gewoon aan de standaard voldoet is het goed. Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

mphilipp schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:55:
[...]
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ie 'm niet zou kunnen zien. Die kaart heeft gewoon een snellere controller of geheugenchips. Het blijft verder gewoon een Mini-SD. Dus als ie verder gewoon aan de standaard voldoet is het goed. Gewoon proberen.
Zo denk ik er ook over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Bij voorbaat dank!

Daniël
Ik ben het in mijn Qtek nog niet tegen gekomen maar kan het niet zijn dat je zoveel mailtjes hebt dat je even naar de volgende pagina moet navigeren. Of is je geheugen van je Qtek vol door die berg emailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56

Bij voorbaat dank!

Daniël
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar ik had laatst hetzelfde nadat ik een berichtje verstuurd had en niet de goede smtp ingesteld had. Kon ik ook niets meer binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik wil een hardrest doen maar vraag me af of bij Hard-reset alle contactpersonen en sms-en ook verwijderd worden? Dat de rest weg gaat, maakt niet uit,

Mocht er bij hard-rest contactpersonen en sms-en verdwijnen, hoe kan ik ze back-upen?

Vriendelijk danl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Voor sms berichten staan wel programmatjes voor in de ts van dit topic. VOor je contact personen kan je active Sync gebruiken. En bij een hardreset gaan ze beiden weg :)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:42:
[...]
PROBLEEM 1
Zoals al eerder genoemd heb ik nog steeds problemen met het gebruik van PocketHotmail BETA. Ik wil dus, dat om een x-minuten via wlan automatisch mijn hotmail post wordt binnengehaald. Het liefst heb ik natuurlijk dat de wlan adapter zich daarvoor inschakeld, en zodra de post binnen is zichzelf weer uitschakeld. Ik weet niet of wlan actief is als de Wizard uit (standby) staat? Ik heb een Pocket MSN account ingesteld, maar hiermee lukt dit niet.
De pockethotmail schermen stel ik op de volgende manier in:

In Outlook op m'n PDA kies ik 'Menu' - 'extra' - 'nieuwe account', dan volgt:
E-mailinst. (1/5)
email@emai.com
(ik heb een MSN account, maar dit wijzig ik later pas in MSN, zoals in één van de voorgaande post geadviseerd)

E-mailinst. (2/5)
hier word een autoconfiguratie uitgevoerd

E-mailinst. (3/5)
Uw naam: J. Klaasen
Gebruikersnaam: email@msn.com (hier vul ik dus wél mijn echte emailadres in)
Wachtwoord: hier mijn wachtwoord en een vinkje bij 'wachtwoord opslaan'

E-mailinst. (4/5)
Accounttype: PocketHotmail
Naam: PocketHotmail

E-mailinst. (5/5)
Inkomende mail: hotmail
Uitgaande mail: hotmail
Domein: MSN
Dan ga ik naar 'opties'
(1/3)
vinkje bij 'Verbind en controleer op berichten elke:' '15 minuten'
verbinding: Geen idee wat ik hier moet invullen voor email via wifi, maar ik kies voor 'Internet' (verder staat er 'T-Mobile internet', 'T-Mobile MMS', 'Mijn Werk-netwerk', 'Mijn ISP' en 'Werk')

(2/3)
Geen vinkje bij 'Alleen berichten weergeven van de'
Geen vinkje bij 'SSL-verbinding vereisen'
Geen vinkje bij 'Voor uitgaande e-mail is verificatie vereist'

(3/3)
Ik selecteer hier 'Volledige kopieën van berichten downloaden'

dan 'voltooien'

Nu ga ik naar de account PocketHotmail en wijzig ik de bewust verkeerd opgegeven geruikersnaam in de juist (dus met @msn.com erachter)

Nu zou er email moeten worden gedownload, maar er gebeurt dus niets (0 items).
[...]
Kan iemand misschien de moeite nemen om te kijken wat er niet klopt aan mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Weet iemand ook welk bestandje ik uit de extended rom moet gebruiken om de softkey app van t-mobile te installeren? Ik heb de laatste NL rom van T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryonic90 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:03:
Weet iemand ook welk bestandje ik uit de extended rom moet gebruiken om de softkey app van t-mobile te installeren? Ik heb de laatste NL rom van T-mobile
Geen idee. Maar als je dit bestandje (Rapidshare) naar de windows map (/windows) op je Pocket PC kopieert, heb je hetzelfde idee, met uitgebreide functionaliteit:

Links: T-Mobile < > Rechts: SoftKeyApplet
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5285/tmbd7.jpg Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3131/rapidhn9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Die heb ik ook wel geprobeerd, maar met die van T-mobile zelf kun je ook kiezen om direct een nieuw bericht aan te maken, ipv eerst naar berichten te gaan en dan een nieuwe aan te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryonic90 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:25:
Die heb ik ook wel geprobeerd, maar met die van T-mobile zelf kun je ook kiezen om direct een nieuw bericht aan te maken, ipv eerst naar berichten te gaan en dan een nieuwe aan te maken
Dan kan ik je WM5 New Menu aanbevelen. Dan heb je weliswaar nog 2 clicks nodig voor een nieuwe sms, maar je kunt ook snel een nieuwe e-mail, afspraak, word-documemt, taak etc etc maken:
WM5 New Menu (Alles zelf instelbaar!)

Afbeeldingslocatie: http://www.saman-cz.com/ppc/images/WM5NewMenu6.gif

Er bestaat trouwens ook wel een commando om een nieuwe sms te maken. Je kiest bij l;ocatie dan voor windows\tmail.exe ..... , en dan moet daar achteraan nog een of ander commando om een nieuwe sms te openen. Helaas weet ik die zo uit mijn hofd niet. Even zoeken op XDA-developers misschien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb nu al een tijdje een probleem. Opeens krijg ik geen geluid meer tehoren bij een reminder.
De verlichting gaat wel aan maar het ingestelde geluid hoor ik niet meer. Alle ander alarmen en ringtones werken nog wel gewoon.
Bij mijn weten heb ik niks bijzonders geinstalleerd wat hier de oorzaak van kan zijn.
Heeft 1 van jullie misschien een tip wat het kan hebben veroorzaakt?

Try my footsteps for size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de spv m3000 (orange) staat in de mms-configuratie de verzendlimiet VAST op 100kb.
Weet iemand of hier een hogere waarde van te maken is?

Bij mijn vorige orangesmartphone was dit zelf in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hebben meer mensen er last van (die Agile Messenger gebruiken) dat hun telefoon niet meer aan gaat als je het programma hebt gebruikt?
Ik heb de laatste beta draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:28
Weet iemand of deze Bluetooth GPS Receiver op een MDA vario met TomTom Navigator werkt? En of deze aan te raden is.

Oasis Media Bluetooth GPS Receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/4832_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Moreno schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:58:
Weet iemand of deze Bluetooth GPS Receiver op een MDA vario met TomTom Navigator werkt? En of deze aan te raden is.
[afbeelding]
Deze werkt jah, en is technisch precies hetzelfde als de Adapt 300.
Deze gebruik ik. Werkt perfect met TomTom Navigator! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Travelwood schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:56:
Ik heb nu al een tijdje een probleem. Opeens krijg ik geen geluid meer tehoren bij een reminder.
De verlichting gaat wel aan maar het ingestelde geluid hoor ik niet meer. Alle ander alarmen en ringtones werken nog wel gewoon.
Bij mijn weten heb ik niks bijzonders geinstalleerd wat hier de oorzaak van kan zijn.
Heeft 1 van jullie misschien een tip wat het kan hebben veroorzaakt?
misschien dat het installeren van checknotification helpt. ik kan hem alleen niet meer vinden op internet, op de site van scarybearsoftware staat hij niet meer op...
ik heb hem nog wel op m'n pc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1107972 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:17:
Hallo,

hallo, ik wil in mijn auto zowel bleutooth navigatie (tomtom) en een bleutooth carkit gebruiken. Leverd het gebruikt van 2 bluetooth apparaten een conflict op of iets dergelijks. Zodat ik als oplossing een wired gps muis moet kiezen.

Iemand hiermee bekend???

mvg Eric
geen probleem, ik gebruik tegelijkertijd een BT GPS-ontvanger en een BT Headset (Logitec)

tijdens een telefoongesprek met de headset is de luidspreker van Tomtom wel uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetallerbeste
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 22:03

[knip]
Vraag en aanbod links mogen alleen in je signature.

Ik heb nu zelf de Nokia HS-12W gekocht. Ook een bluetooth headset alleen dan met ingebouwde radio. Dit werkt erg goed moet ik zeggen alleen krijg ik de namen nog niet op het display wanneer men mij belt. Heeft iemand hier ook een oplossing voor?
Dit geldt overigens ook voor de clock die niet wordt weergegeven.

[ Voor 37% gewijzigd door Canaria op 15-08-2006 23:05 ]

Te koop Jabra 620s (Bluetooth Stereo Headset) voor 60 euro. stuur een e-mail wanneer je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hoe kan je met skype, ervoor zorgen dat de de normale telefoonspeaker het geluid door kom, ik krijg enkel geluid door de speaker aan de zijkant.

Kan het ook komen doordat er nog geen simkaart in zit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:00:
[...]

misschien dat het installeren van checknotification helpt. ik kan hem alleen niet meer vinden op internet, op de site van scarybearsoftware staat hij niet meer op...
ik heb hem nog wel op m'n pc staan.
Heb ik ook geinstalleerd. Hij vond 300+ notifications. ik heb alle dubbele en rare verwijderd (nog 90 over). Maar helaas nog geen resultaat. Reminders zijn nog steeds stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetallerbeste
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 22:03
Travelwood schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:11:
[...]

Heb ik ook geinstalleerd. Hij vond 300+ notifications. ik heb alle dubbele en rare verwijderd (nog 90 over). Maar helaas nog geen resultaat. Reminders zijn nog steeds stil....
probeer de tijd eens een maand achteruit te zetten (wanneer het nog wel werkte) en een reset voeren. Daarna tijd weer vooruit zetten en resetten. Dit heeft mij al eens geholpen.

Te koop Jabra 620s (Bluetooth Stereo Headset) voor 60 euro. stuur een e-mail wanneer je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
iCy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:28:
Hoe kan je met skype, ervoor zorgen dat de de normale telefoonspeaker het geluid door kom, ik krijg enkel geluid door de speaker aan de zijkant.

headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Dat is een oplossing wat later van de pas komt, anders moet ik de hele tijd repairen van me nokia 6230 naar me mda vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
iCy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:33:
[...]

Dat is een oplossing wat later van de pas komt, anders moet ik de hele tijd repairen van me nokia 6230 naar me mda vario.
wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:39:
PocketHotmail werkt bij mij wel op een MDA Vario. Let inderdaad op dat je het eerste scherm van de e-mailwizard niet je adres @hotmail.com opgeeft want dan springt hij gelijk over naar Pocket MSN. Vul hier dus bijvoorbeeld i.p.v. @hotmail.com, @pmail.com in. Je kunt het dan later via opties weer aanpassen naar je echte hotmail adres.
Bij mij werkt het na een aantal pogingen nog steeds niet.

De status blijft staan op 'PocktHomail 0 Items'.

Heb alles goed ingevuld:
- bij incoming/outgoing/domain hotmail
- bij username m'n volledige hotmailadres
- ook de opties uitgevinkt dat hij alleen berichten van de laatste 3 dagen moet ophalen

Kun jij eens uitleggen wat je anders doet, waardoor het bij jou wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik heb een bluetooth headset, hiermee moet je syncen voordat het apparaat het geluid door geeft.

Heeft iemand ook skype op zijn mda vario, en hoort hij ook geen geluid door de telefoonspeaker, en alleen aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

iCy schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 06:21:
[...]
...
Heeft iemand ook skype op zijn mda vario, en hoort hij ook geen geluid door de telefoonspeaker, en alleen aan de zijkant?
Klopt helemaal! Skype geeft zelf aan dat dit een bekend probleem is. In een nieuwe release van Skype voor PPC moet het opgelost zijn.
Zelf heb ik ook een tijd lopen tobben en zoeken voordat ik doorhad dat hier geen oplossing voor is.

Je kunt wel je bijgeleverde (bedrade) headset gebruiken. Dan hoor je het geluid dus uit je oordopjes en kan je praten in de microfooon van de headset... [duh] 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Martino-s schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:08:
[...]

Klopt helemaal! Skype geeft zelf aan dat dit een bekend probleem is. In een nieuwe release van Skype voor PPC moet het opgelost zijn.
Zelf heb ik ook een tijd lopen tobben en zoeken voordat ik doorhad dat hier geen oplossing voor is.
Ghehe wat nog vreemder is, hebben deze telefoons 2 microfoons ofzo, want als ik het belgeluid aanzet, ipv de speaker aan de zijkant. Horen ze me met een echo. Ik wacht met spanning af op de update :):), want skypeout is een ideale optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

iCy schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:15:
[...]
Ghehe wat nog vreemder is, hebben deze telefoons 2 microfoons ofzo, want als ik het belgeluid aanzet, ipv de speaker aan de zijkant. Horen ze me met een echo. Ik wacht met spanning af op de update :):), want skypeout is een ideale optie!
1] "hebben deze telefoons 2 microfoons ofzo" Nee (niet dat ik weet)
2] "als ik het belgeluid aanzet, ipv de speaker aan de zijkant" Wat bedoel je?
3] "skypeout is een ideale optie" Ik vind van niet. Volgens mij werkt Skype over GPRS niet goed. Ook maakt Skype je telefoon erg traag. (Skype vraagt erg veel van de Wizard) En het probleem van 'geluid alleen over zijkant-speakers mogelijk' blijft voorlopig onopgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Martino-s schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:27:
[...]

1] "hebben deze telefoons 2 microfoons ofzo" Nee (niet dat ik weet)
2] "als ik het belgeluid aanzet, ipv de speaker aan de zijkant" Wat bedoel je?
3] "skypeout is een ideale optie" Ik vind van niet. Volgens mij werkt Skype over GPRS niet goed. Ook maakt Skype je telefoon erg traag. (Skype vraagt erg veel van de Wizard) En het probleem van 'geluid alleen over zijkant-speakers mogelijk' blijft voorlopig onopgelost.
1. Ok, vreemd dat ik een echo heb, misschien doordat die via de grote speaker gaat aan de zijkant en dit geluid te hard heb.
2. Het geluid wat je normaal bij je oor heb als je belt, dus niet de speaker aan de zijkant voor handsfree etc etc.
3. Mwa ik skype alleen wanneer het nodig is, en als ik onderweg ben en moet bellen dan doe ik dat met me normale abbonement, wanneer ik thuis of bij me vriendin ben via het draadloos netwerk. Heb tevens dan me pda overgeclockt naar 240 mhz waardoor dus skype velen malen beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
hetallerbeste schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:17:
[...]

probeer de tijd eens een maand achteruit te zetten (wanneer het nog wel werkte) en een reset voeren. Daarna tijd weer vooruit zetten en resetten. Dit heeft mij al eens geholpen.
Thanx dit werkte idd.
Alleen toen ik de datum weer vooruit zette was het weer terug.....
Heb nu alle calendar entries met "checknotifications" verwijderd en doet het reminder alarm het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
iCy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:28:

Wie zoekt, die vindt! Een klein beetje zoeken is toch niet teveel gevraagd? Antwoord is bijvoorbeeld ook hier te vinden en het is al een tijd geleden dat Skype een nieuwe versie gereleased heeft....

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 23:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Martino-s schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

Hier zie ik alleen niets opstaan m.b.t. de HTC Wizard! :'(
Toevallig al geprobeerd? Ik niet kan morgen pas, kom vanavond niet in de buurt van me pc thuis, of een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is m'n telefoon terug gekomen van reparatie: het microfoon volume was zeer zacht.
Helaas merk ik totaal geen verschil, volgens de reparateur is er een nieuwe firmware opgezet wat de problemen heeft verholpen en is de telefoon terug gestuurd na een systeem test.

Nu had ik zelf uiteraard al de nieuwste tmobile firmware er op draaien (volgens mij nieuwer dan 2.21.2.5 NLD.

Herkent iemand het probleem van lage microfoon volume en is hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
k heb iets opmerkelijks en tevens ontzetten irritants ontdekt:

Voor email gebruik ik de standaard tool in WM5 (tmail.exe).
Daarmee haal ik mijn mail op (prive mail op server thuis met IMAP-SSL op 993 en GMAIL op 995). Mail haal ik op via Wifi.

Dit werkt ook gewoon totdat ik eenmaal mijn agenda en contacts gesynct heb met mijn PC.
Vanaf dat moment kan ik geen email meer ophalen via Wifi.
Wat ik dan ook doe ik krijg steeds de foutmelding 'kan geen verbinding maken'.
Echter heb ik dan wel normaal verbinding via Wifi (ik krijg gewoon een IP en ik kan gewoon internetten, ook kan ik mijn mailserver en gmail bereiken).
Het lijkt erop dat na een sync WM5 gewoon een GPRS/CSD verbinding wil hebben om mijn mail op te halen (dit weet ik niet zeker maar dat gevoel krijg ik er bij).
Ook heb ik met Memmaid en Check Notifications gekeken naar notifications naar het tmail.exe proces maar niks vreemds gevonden.

Heeft iemand hier meer info over want hier is geen work around voor dan alleen een oude backup terug zetten (met als gevolgd dat mijn agenda weer achter loopt en moet ik dus weer syncen en dan ben ik weer terug bij af).

Please help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
Moreno schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:58:

[afbeelding]
ik heb deze ook. Het werkt aardig zal ik maar zeggen.
ontvangst is goed het duurt alleen soms beetje lang voordat hij satalieten vindt. Had ergens gelezen dat een reciever iets meer tijd nodig heeft om te calibreren wanneer je hem hebt uitgezet en vervolgens op andere locatie aanzet.
maar soms zet ik hem op dezelfde locatie uit en vervolgens weer aan dan duur het best lang (langste wat ik heb moeten wachten is iets van 5 minuten of zo)

maarja prijskwaliteit verhoudeing zal ik maar zeggen. dus ik kan er mee leven

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanzon
  • Laatst online: 05-09 09:19
Hoihoi,

Ik heb sinds gisteren tomtom op m'n mda vario, nu vroeg ik me alleen af of het mogelijk was om tijdens het draaien van de navigatie de telefoon op toetsenblokkeren te zeten. Ik heb een taskswitchprogramma geprobeert om uit tomtom te komen en via m'n desktop de boel te blokkeren, maar het probleem is dan dat meneer/mevrouw me niet meer verteld waar ik naartoe moet :? Zou dit wel graag willen zodat ik bijv op de fiets m'n telefoon weg kan steken in m'n broekzak en dan door m'n oordopjes krijg te horen welke kant ik op moet.

Alvast bedankt, Erik

Nog even een vraagje, zijn er programma's/manieren om de navigatie
instructies en/of muziek door m'n logitech bluetooth headset te krijgen? Thnx

[ Voor 13% gewijzigd door erikvanzon op 16-08-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een bepaald nummer te blokkeren op de Qtek?
Ik heb last van een stalker en wil dat als hij belt hij meteen afgewezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan heeft ook nog een klein probleempje

ik heb die msn notifier geinstalleerd en kan netjes bij de meldingen instellen dat hij moet trillen als er een contact online komt etc. Allemaal leuk en aardig, maar wat ik ook instel hij blijft altijd dat stomme popupje geven met "blaat is online chat/negeren". Heeft iemand enig idee hoe ik dat er uit krijg?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:51:
Is het mogelijk om een bepaald nummer te blokkeren op de Qtek?
Ik heb last van een stalker en wil dat als hij belt hij meteen afgewezen wordt.
En als die stalker zijn nummerweergave uit zet, werkt de blokkade niet meer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Nog een probleempje, Sinds mijn laatste reset krijg ik in internet explorer elke keer als ik op een invulbox ga staan dat irritante toetsenbord onderin beeld ook in landscape mode....

edit : en nu opeens niet meer.... vreemd

[ Voor 14% gewijzigd door phamoen op 16-08-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 04-09 23:02
Masturberik schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:34:
Hoihoi,

Ik heb sinds gisteren tomtom op m'n mda vario, nu vroeg ik me alleen af of het mogelijk was om tijdens het draaien van de navigatie de telefoon op toetsenblokkeren te zeten. Ik heb een taskswitchprogramma geprobeert om uit tomtom te komen en via m'n desktop de boel te blokkeren, maar het probleem is dan dat meneer/mevrouw me niet meer verteld waar ik naartoe moet :? Zou dit wel graag willen zodat ik bijv op de fiets m'n telefoon weg kan steken in m'n broekzak en dan door m'n oordopjes krijg te horen welke kant ik op moet.

Alvast bedankt, Erik

Nog even een vraagje, zijn er programma's/manieren om de navigatie
instructies en/of muziek door m'n logitech bluetooth headset te krijgen? Thnx
dat laatste kan met vjvolubilis. HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

[ Voor 8% gewijzigd door chundo op 16-08-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guldan schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:01:
/me Guldan heeft ook nog een klein probleempje

ik heb die msn notifier geinstalleerd en kan netjes bij de meldingen instellen dat hij moet trillen als er een contact online komt etc. Allemaal leuk en aardig, maar wat ik ook instel hij blijft altijd dat stomme popupje geven met "blaat is online chat/negeren". Heeft iemand enig idee hoe ik dat er uit krijg?
Lees nu eens de topicstart, met zorg gemaakt door Eggy, maak er dus ook gebruik van.

Fraggar schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:19:
[...]

Bij mij werkt het na een aantal pogingen nog steeds niet.

De status blijft staan op 'PocktHomail 0 Items'.

Heb alles goed ingevuld:
- bij incoming/outgoing/domain hotmail
- bij username m'n volledige hotmailadres
- ook de opties uitgevinkt dat hij alleen berichten van de laatste 3 dagen moet ophalen

Kun jij eens uitleggen wat je anders doet, waardoor het bij jou wel werkt?
Dit heb ik ook nog steeds. Het kan misschien te maken hebben dat je email probeert op te halen met een (te) nieuwe account. Dan moet je betalen om op deze manier hotmail te ontvangen (je kunt dit testen door in outlook express je hotmail binnen te halen, als dit niet werkt, heb je een te nieuwe account).
Overigens heb ik het probleem ook met een oude (full-access) account.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@pumba: dat heb ik gedaan, heb alle registry waarden gecheked en meerdere malen getest.. maar het hielp niets. Hij blijft ze geven. Ik heb ook de nederlandse/engelse registerwaarde erin gezet maar dat hielp ook niets. Ik een nederlandse MDA

edit: het maakt ook niet uit wat ik instel. Als ik een geluidje instel dan hoor ik het ook niet, kan het zijn dat de naam van de key Messenger: Contact Online (en die andere)op een andere moet zijn?het is een tmobile MDA

[ Voor 31% gewijzigd door Guldan op 16-08-2006 22:18 ]

Verwijderd

chundo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:18:
Op het A2DP topic ( Bluetooth Stereo (A2DP) topic ) staat nog een progje, deze cab enabled BT audio en bijvoorbeeld BT file transfer en printing. Ik heb het geinstalleerd en het is een uitbreiding op het BT menu. volgens mij kan het zelfs de AG open zetten.
Aangezien ik mij in de toekomst een bluetoothprinter adaptor ga aanschaven kan ik dan ook met mijn PDA printen. Spijtig genoeg kan ik dit (nog) niet testen.
Zijn er misschien mensen die er al ervaring mee hebben?
Heb even zitten kijken, maar zie niet direct die cab-file (kan erover heen kijken natuurlijk) maar welke bedoel je...of zijn dat die zelfde 2 cab files zoals ook op smarter-phones.com staan? Wil dit op zich wel graag werkend hebben, maar als er dus inmiddels een nieuwere versie is die werkt met maar 1 cab-file installeer ik die natuurlijk liever..
edit: jaja late reactie..was op vakantie en ben nu aan het bijlezen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 11:24 ]

• ZakHooi
ZakHooi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:28:
k heb iets opmerkelijks en tevens ontzetten irritants ontdekt:

Voor email gebruik ik de standaard tool in WM5 (tmail.exe).
Daarmee haal ik mijn mail op (prive mail op server thuis met IMAP-SSL op 993 en GMAIL op 995). Mail haal ik op via Wifi.

Dit werkt ook gewoon totdat ik eenmaal mijn agenda en contacts gesynct heb met mijn PC.
Vanaf dat moment kan ik geen email meer ophalen via Wifi.
Wat ik dan ook doe ik krijg steeds de foutmelding 'kan geen verbinding maken'.
Echter heb ik dan wel normaal verbinding via Wifi (ik krijg gewoon een IP en ik kan gewoon internetten, ook kan ik mijn mailserver en gmail bereiken).
Het lijkt erop dat na een sync WM5 gewoon een GPRS/CSD verbinding wil hebben om mijn mail op te halen (dit weet ik niet zeker maar dat gevoel krijg ik er bij).
Ook heb ik met Memmaid en Check Notifications gekeken naar notifications naar het tmail.exe proces maar niks vreemds gevonden.

Heeft iemand hier meer info over want hier is geen work around voor dan alleen een oude backup terug zetten (met als gevolgd dat mijn agenda weer achter loopt en moet ik dus weer syncen en dan ben ik weer terug bij af).

Please help!!
Helemaal niemand?

• erikvanzon
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:02:

Ja dat kan met het programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid van je Vario naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".
Als ik mn mda aansluit op m'n pc dan kan ik de snelkoppeling wel zien, maar om een of andere reden kan ik nergens wat veranderen. Als ik ze dan even naar m'n pc kopiëer om het daarop te proberen zegt hij bij eigenschappen dat het geen geldige snelkoppeling is. Enig idee hoe ik deze aan kan passen?

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Tip:

Windows Live Messenger Beta is nu beschikbaar

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/lh/images/windowslive/messi.jpg

Heb het nu dag of 2 maar werkt echt 10x beter als de standaard messenger in WM5.

Voordelen

- Sneller
- Stabielere verbinding (geen berichten die niet meer doorkomen)
- Geen popups meer als mensen online komen
- Makkelijk van gesprek wisselen a.d.h.v. tabs
- Smileys :D
- Voiceclips
- En nog veel meer

Links:...

Vraagje:

Ga vandaag of morgen even de nieuwste T-Mobile Rom erop gooien. Zie nu mooie custom NL rom staan.

Nu wil ik me toch eens gaan verdiepen in omapclock. Heb tijdje rom gehad met icons bij programs om cpu naar 240 of 264 te verhogen.

Maar m'n vraag is, hoe kan je dit toekennen aan bijv bepaalde applicaties of bijv je vario underclocken als ie standby of locked is en unlocked weer op hogere cpu gaat lopen?

Signature?

• Bebob_NL
Osdorp-Dude schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:11:
Tip:

Windows Live Messenger Beta is nu beschikbaar

[afbeelding]

Heb het nu dag of 2 maar werkt echt 10x beter als de standaard messenger in WM5.

Voordelen

- Sneller
- Stabielere verbinding (geen berichten die niet meer doorkomen)
- Geen popups meer als mensen online komen
- Makkelijk van gesprek wisselen a.d.h.v. tabs
- Smileys :D
- Voiceclips
- En nog veel meer
<knipperdeknip>
Ga vandaag of morgen even de nieuwste T-Mobile Rom erop gooien. Zie nu mooie custom NL rom staan.

Nu wil ik me toch eens gaan verdiepen in omapclock. Heb tijdje rom gehad met icons bij programs om cpu naar 240 of 264 te verhogen.

Maar m'n vraag is, hoe kan je dit toekennen aan bijv bepaalde applicaties of bijv je vario underclocken als ie standby of locked is en unlocked weer op hogere cpu gaat lopen?
Ik vind Agile Mobile Messenger toch ook wel een echte aanrader, heeft zelfde voordelen als hierboven genoemd, en werkt razendsnel.
Over het overclocken: Ik heb mijn Vario nu een half jaar overclocked @ 240 draaien. Batterij heeft er 0,0 onder te lijden. Met de nieuwste OmapClock (0.4 of 0.0.4 geloof, zie xda-developers) kan je er voor zorgen dat de Vario standaard op de door jou ingestelde snelheid blijft draaien. Enigzins omslachtige methode is trouwens ook in de OP te vinden... Mijn mening: permanent overclocken die Vario.. krijgt ie net die extra boost van die het ding echt nodig heeft.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Bebob_NL
Een nieuw spel gevonden: Jazz Jack Rabbit. Wie kent'm niet uit het goede oude DOS tijdperk? Nu voor op uw PocketPC telefoon. :)
Het is slechts een alfa, maar werkt vrij aardig. De CAB installeren, en dan Programs->Games->OpenJAZZ Setup.
Omdat het spel niet helemaal compatible is met de Wizard is dit de suggested key profile:
Jump: T-Zones knopje (0xC2)
Fire: Centrale knop D-Pad (0x0D)
Change weapon: Volume Slider (0x75 of 0x76)
Back: Envelop knopje (0xC1)
ALLE overige knoppen werken niet (ook niet op het HW toetsenbord). Je kan ze wel instellen, maar dan reageren ze niet in het spel zelf.
Het werkt goed, maar vergeet niet alle programma's af te sluiten van te voren voor maximale performance.
Have fun!
Note. Let op dat als je zowel de Centrale D pad knop als het envelopje tegelijkertijd indrukt, je een screen allign uitvoert (je weet wel, dat ding na een hard reset waar je 5x een target moet aanklikken). Als dat gebeurd begint het scherm te knipperen en verlies je de controle over het spel. Een soft reset is dan de enige oplossing.

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan heeft ook windows live messenger geinstalleerd

Bevalt erg goed maar er zijn een paar dingen die ik echt ff zeggen moet voordat mensen ermee in de problemen komen:

1.Hij kopieert al je msn contacts naar je telefoonboek. Dus je hebt de helft er dubbel in staan.
2.Als je een msn contact uit je telefoonboek weggooit dan verwijder je dezegene ook uit de msn lijst. Je moet het gewone contact weggooien en die msn contacten houden. (via outlook bijv)
3.Je bent echt gruwelijk lang aan het syncen doordat je nieuwe contact hebt ;)

Verder bevalt het mij wel goed. Ben nu alleen ff de contacts aan het renamen.

Let op!!:

Ik heb net wat dingen veranderd via outlook.. maar het ging wat raar en ik ben geloof ik een aantal telefoon nummers kwijtgeraakt :(. Maak dus eerst ff een backup :P. Als je het in je telefoon veranderd gaat het wel goed. edit2: volgens mij heeft active sync een beetje raar zitten the synchroniseren :(

[ Voor 21% gewijzigd door Guldan op 17-08-2006 16:27 ]

Verwijderd

Masturberik schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:54:
[...]

Als ik mn mda aansluit op m'n pc dan kan ik de snelkoppeling wel zien, maar om een of andere reden kan ik nergens wat veranderen. Als ik ze dan even naar m'n pc kopiëer om het daarop te proberen zegt hij bij eigenschappen dat het geen geldige snelkoppeling is. Enig idee hoe ik deze aan kan passen?
Om de snelkoppelingen te bewerken, gebruik ik Total Commander (gratis) (op mijn MDA Vario, dus niet op je Desktop PC).
  1. Blader in TC naar windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis.
  2. Selecteer de snelkoppeling die je wilt aanpassen.
  3. Klik linksonder op "Best."
  4. Klik op "bewerken"
  5. Verander ...\program files\... in ...\programmabestanden\...
  6. verwijder eventueel ...-status... (dit zorgt ervoor dat je geen bevestigings schermpje krijgt bij het uitvoeren van de snelkoppeling)
  7. Klik op "OK" rechtsboven
  8. Bevestig met "Ja"

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 15:45 ]

Palthe

Ik krijg binnenkort een nieuwe foon en 2 nieuwe simkaarten. Hoe kan ik met de Wizard mijn Contacts in 1 keer kopiëren naar deze simkaarten? Ik zag dat het met de Hermes wel kan via de Sim Manager.
Moet dit via 3rd party tools?

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan is verder in zijn live messenger advontuur

Ik heb net wat dingen veranderd.. maar het ging wat raar en ik ben geloof ik een aantal telefoon nummers kwijtgeraakt :(. Maak dus eerst ff een backup :P

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik heb zo'n Oasis Media Bluetooth GPS Receiver voor mijn MDA Vario met daarop TomTom Navigator 5.21. Hij vind de satalieten, maar er staat boven in beeld: andere draadloze gps. Wat betekent dat?

• Bebob_NL
Moreno schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:26:
Ik heb zo'n Oasis Media Bluetooth GPS Receiver voor mijn MDA Vario met daarop TomTom Navigator 5.21. Hij vind de satalieten, maar er staat boven in beeld: andere draadloze gps. Wat betekent dat?
Ik heb even met tomTom gespeeld alweer een tijd geleden.. volgens mij geeft dat aan dat TomTom geconnect in met een GPS muis die hij niet standaard herkent. Voor de verdere werking maakt het niets uit.

• erikvanzon
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:02:

Ja dat kan met het programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid van je Vario naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".
Hiermee is nu alles gelukt:) Thnx
Nog maar een vraag je dan maar, mijn tomtom gps reciever werkt over bluetooth, net als mijn headset.. er is zeker geen mogelijkheid deze tegelijkertijd te laten werken en communiceren met mijn telefoon? En is er een manier hoe ik mijn TomTom kan laten navigeren met een toetsenblokkeren erop? Dat is me nl nog steeds niet gelukt:(

Alvast bedankt voor de moeite,
Erik
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.