Maandag 2 Augustus was het dan zo ver!
Ik had extreme oorontstekingspijn, maar die pijn werd overwonnen door de gedachten dat mijn MDA Vario zou worden bezorgd. De bel zou duidelijk hoorbaar zijn die ochtend(zelfs met zo'n enorme oorontsteking), maar helaas werd er niet aangebeld door de postbode. Tot mijn grote schrik zag ik wel een TPG-post-briefje door m'n brievenbus steken. Hierop stond de mededeling dat ik niet thuis was, wat ik tegendeel dus wel was die hele dag. Wat bleek uiteindelijk: Smartphonestunts/T-mobile had nummer 3 i.p.v. nummer 3a gebruikt als mijn huisadres. Al vloekend over straat liep ik, met eventuele goede hoop, naar het hoofdkantoor. Dit hoofdpostkantoor was gelukkig 2 straten verderop en daar zeiden ze dat ze er niks aan konden doen. Ik thuis meteen naar Smartphonestunts bellen, die me doorverwezen naar T-mobile. Daar gelukkig mijn adres veranderd en de volgende ochtend werd de MDA Vario keurig thuis bezorg. Mijn dag kon niet meer stuk! Zelfs mijn vriendin kreeg minder aandacht dan het aparaat. Helaas was het plezier maar van korte duur. De touchscreen liep dezelfde dag vast en na een soft -en hard reset deed die het nog steeds niet. Ik weer T-mobile opbellen en een vriendelijk vrouwtje hielp me aan een nieuwe MDA Vario, die gisteren werd bezorg. Petje af voor de T-mobile service. Ik kreeg er zelf een extra stylus bij
Om het langdradige verhaal kort te maken, dit zijn mijn eerste plus -en minputen indruk van de T-mobile MDA Vario:
Pluspunten:
- enorm groot scherm (Er is nu veel meer te lezen uit een scherm dan de schermpjes van de gsm's)
- Win Mobile 5 rules (oud Windows 3.1 gevoel, beetje het nieuwe aparaat gevoel van begin jaren 90, toen we thuis een pc kregen). Ik weet ook niet wat nieuwemobiel te zeuren had met dat Mobile 5 te veel wensen over laat. (bron:
http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=a5b908)
- makkelijk te bedienen in gebruikersgemak
- Goed aanpasbaar (Today schermpje aangepast door het verwijderen van die bovenste T-mobile snelkoppelingen
- Touchscreen werkt perfect in tegenstelling tot mijn eerste MDA Vario.
- Het idee hebben dat er veel getweaked kan worden. (Tot suikerklontjes aan toe

- All-in-one idee (papieren agenda ligt al in de prullenbak en denk ik ook voor altijd)
- Kiezen tussen landscape modus of gewone modus (Dit laat de gebruiker
- Grafisch mooie features. Een mooie feature vind ik, dat je een mooi pop-up schermpje onder in beeld krijgt te zien bij een nieuw smsje en dat die weer verdwijnt na een aantal seconden.
- Leuke en handige volumeregelaar aan de zijkant. (Zelfs van de piepjes krijg ik een nostalgisch Commander Keen gevoel)
- 512 mb flash-kaart geheugen (ook al is die maar 20€ in aanschafprijs, is het toch nog een leuk gebaar)
- Toestenblokkade opheffen met simpele druk op aan/uittoets
Minpunten:
- Touchscreen wil soms nog wel eens de scrollbalk niet goed pakken.(1 op de 5 keer)
- blauw verlicht keyboard overdag is vervelend aan de ogen, wat het typen moeilijk maakt.
- Vaak ongewenst verbinding maken met internet. (msn staat nog aan)
- geen tabbladen (je kan niet bij het vorige scherm komen, dan moet je de nieuwe sluiten. (gelukkig is dit te verhelpen met nieuwe applicaties, las ik net in het forum)
- lichtelijk pixellig beeldscherm (maar ik moet niet zeuren)
- (touschreen reageerde bij m'n eerste toestel minder, ook na een aantal keer goed kalibreren)
- Waarom geen USB 2 i.p.v. 1.1?
- De Vario is simlocked en daardoor kan ik al mijn sim-contacten op mijn oude gsm niet overzetten op de Vario
- Achteruitgang van gsmcamera (Toen ik vorig jaar rond april 2005 mijn K750i had, kon niemand nog geloven dat er zo'n kwalitatieve fotogsm bestond. Helaas is de mens zo ontworpen dat het teruggaan veel meer wenningsmoeite heeft dan het vooruitgaan (refference drift).