HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

sphere schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:52:
Heb je expres de 80x genomen en niet de 150x?
80x leek me snel genoeg. Ik gekeken op de website en gezien dat de 80x best een stuk sneller was. Als iemand die 150x wil testen, lijkt me dat wel leuk om het verschil te zien. De kaart is wel sneller, maar de vraag os of de SD interface in de MDA snel genoeg is om te profiteren van die extra snelheid. Bijna iedereen riep al dat een snellere kaart sowieso geen verschil zou maken.

[edit]
150x bestaat niet voor Mini SD, alleen voor SD. Dat gaat niet passen.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 07-08-2006 15:35 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om je eigen toon te kiezen voor het ontvangen van een sms. eigen ringtones erop zetten gaat wel, alleen voor berichten staat het nergens beschreven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDA VARIO ziet T-Mobile SIM kaart niet meer

Wie heeft er een oplossing ?? :? (behalve dan een hard reset...):

Na het opschonen van het register mbv Pocket Mechanic ziet mijn MDA Vario de T-Mobile SIM kaart niet meer... |:(
Is dit misschien op te lossen mbv een regedit oid?

Alvast bedankt _/-\o_

BetHa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:16:
Is het mogelijk om je eigen toon te kiezen voor het ontvangen van een sms. eigen ringtones erop zetten gaat wel, alleen voor berichten staat het nergens beschreven ?
Uit de openingspost:
Je kunt ook custom SMS tones instellen. Hiervoor moet je een .WAV bestand in de Windows folder plaatsen. Vervolgens kan je deze selecteren bij "Start > Settings > Sounds & Notifications > Notifications (tabblad)".
Maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ben ik dan ook eigenaar van een MDA Vario.

Email binnenhalen via IMAP is geen probleem, versturen werkt ook perfect.

Als ik echter op de weg ben en een afspraak wil plannen (en dus andere aanwezigen op de hoogte wil brengen), dan wordt deze via de standaard Outlook Email folder verstuurd. Dit gaat zover ik weet echter alleen via de synckabel... en dat lukt dus niet onderweg.

Is hier toch een oplossing voor om mobiel de afspraaknotificaties te versturen?

Alvast bedankt!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:49

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:06:
Eindelijk ben ik dan ook eigenaar van een MDA Vario.

Email binnenhalen via IMAP is geen probleem, versturen werkt ook perfect.

Als ik echter op de weg ben en een afspraak wil plannen (en dus andere aanwezigen op de hoogte wil brengen), dan wordt deze via de standaard Outlook Email folder verstuurd. Dit gaat zover ik weet echter alleen via de synckabel... en dat lukt dus niet onderweg.

Is hier toch een oplossing voor om mobiel de afspraaknotificaties te versturen?

Alvast bedankt!!
In Agenda (of calendar) onder [menu][opties] tabje Afspraken, laatste keuze onder wijzigen.

Bij mij werkt het echter niet echt want dat ding stuurt een of ander microsoft .dat bestandje dat Lotus Notes niet snapt :S

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESS dat werkt!! Bedankt!

Tis net idd even een andere insteek.. via Agenda opties... nog wel logisch ook, en ik maar zoeken in de mailinstellingen.

Ivm oa dat .dat bestand blijf ik ook maar noodgedwongen met Outlook werken... niet zaligmakend, maar hopelijk minder problemen met dingen laten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:33:
MDA VARIO ziet T-Mobile SIM kaart niet meer

Wie heeft er een oplossing ?? :? (behalve dan een hard reset...):

Na het opschonen van het register mbv Pocket Mechanic ziet mijn MDA Vario de T-Mobile SIM kaart niet meer... |:(
Is dit misschien op te lossen mbv een regedit oid?

Alvast bedankt _/-\o_

BetHa
Eventjes je SIM kaartje eruit halen (onder de batterij zit ie), beetje blazen en contactjes controleren of ze goed schoon zijn, en nog eens proberen? Of had je dat ook al geprobeerd?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de soft reset methode uitgevoerd om de extended rom van TM niet te laten installeren. Nu kan ik alleen niet meer via [instellingen] [persoonlijk] de Voice Commands instellen...
Ik heb de [windows] folder al nagekeken om via een .exe bij de instellingen kan komen, maar daar niets gevonden (terwijl de voicecommander zelf daar wel in staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie_NL schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:42:
[...]

Eventjes je SIM kaartje eruit halen (onder de batterij zit ie), beetje blazen en contactjes controleren of ze goed schoon zijn, en nog eens proberen? Of had je dat ook al geprobeerd?
Tuurlijk! dat is het meest simpele. Maar het zit hem waarschijnlijk echt in het register.......
in ieder geval bedankt1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:45
Ik ben van plan waarschijnlijk de Qtek 9100 te kopen, heb een goede verkoper gevonden die hem voor €300 wilt verkopen!
Maar misschien een gekke vraag, je kan hier mee bellen, maar ook 'gewoon' mee smsen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onno_Devine schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:35:
Ik ben van plan waarschijnlijk de Qtek 9100 te kopen, heb een goede verkoper gevonden die hem voor €300 wilt verkopen!
Maar misschien een gekke vraag, je kan hier mee bellen, maar ook 'gewoon' mee smsen :P ?
Een simpel "Ja" volstaat hier volgens mij wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Sinds gister ook in het bezit van een MDA Vario. Wat een pracht ding. Ik ben opzoek naar een softcase, hoeft niet perse leer te zijn, die zo simpel en compact mogelijk is zonder een riemclip (of met een afneembare. De case in de openingspost vind ik met 60,- iets te duur. Er zijn er dus tig, is er iemand die me iets kan aanbevelen?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:29:
Ik ben slachtoffer van ontvreemde MDA Vario. Verloren tijdens Campzone en ondanks meteen zoeken blijkt het al meegenomen te zijn door iemand. Ondanks dat postcode + huisnr erop staat op etui heeft niemand gemeld. Zelfs vreemde telefoon uit Duitsland helpt niet veel. Hij is dus gestolen.

Het staat wel vast dat zulke telefoons nogal in trek zijn als je ze eenmaal verliest, de kans erg klein is dat iemand netjes teruggeeft. Het geeft nog steeds aan dat er mensen zijn die hebberig zijn, en dus graag willen stelen. Verkoopwaarde is zelfs 250-300 Euro.

Verder heb ik nu geleerd dat meegeleverde etui niet aan te raden is, ondanks makkelijke magneetsluiting. De crappy clip zal je het makkelijk verliezen. Beter eentje met groot clip nemen (mijn oude Nokia 6130i zit in hoes met lekker grote clip, nog geen problemen mee, blijft nog goed zitten.)
Aan lanyard hangen blijkt ook goed idee te zijn.

Ga morgen of overmorgen naar Leeuwarden om nieuwe exemplaar te regelen en huidige als gestolen foon door te geven. Ik ben ook al 1GB kaart kwijt dankzij de klootzak.

(...)
Behoorlijk klote zoiets. Misschien is het handig om sites als Marktplaats, Speurders en 2ehands.nl in de gaten te houden. Van de andere kant, mocht je hem vinden, dan is het wel verleidelijk om het recht in eigen hand te gaan nemen, omdat de politie waarschijnlijk niet veel kan doen. En dat is dan weer niet zo verstandig denk ik.

Doet me trouwens denken aan mijn gejatte TI-83+ rekenmachine, die ik in een lokaal had laten liggen bij 20 medestudenten die ik allemaal wel redelijk goed kende. Zo zie je maar weer dat je niemand kunt vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:32:
ben net echt ontzettend bezig geweest om Pull en push mail aan de gang te krijgen op een viertal MDA-Vario's. Wat een gebruikersonvriendelijk gedoe allemaal zeg. Allemaal error's in het begin terwijl het met Windows Mobile 2003 gewoon werkte. vage ondersteuningscode's als 0x85010014 waren meer regel dan uitzondering. Anyway, na heeel erg veel gestoei, gestruin en gezoek werkt het dan toch allemaal, zelfs met SSL certificaten! Dus als iemand hierbij hulp nodig heeft dan hoor ik het graag. :)
Ik ben hier ook al heel lang mee bezig geweest, het RPC gedeelte heb ik draaien, maar het certificaat gebeuren gaat het zeer waarschijnlijk op mis.
Hierbij komt dat mijn exchange server "server.domein.local" heet en ik deze benader via extern domein "mail.domein2.nl".

Ik heb nu wel een certificaat wat de juiste richting opwijst maar het werkt nog steeds niet en inmiddels zie ik (na lezen van vele forum posts, tutorials, artikels etc ...) het niet meer zitten :(

Kun je me misschien verder op weg helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 2 vragen waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden tijdens het doorzoeken van de diverse topics:

1] Is het mogelijk om meerdere mail-profielen aan te maken?. Nu heb ik push-email hier werkend voor m'n thuis omgeving, maar kan ik via een toolje ofzo ook een extra mail-profiel aanmaken voor m'n werk bijvoorbeeld ?? (Wil dat ook via push-email, maar niet tegelijk met de huidige)

2] Als ik een video-stream via GPRS wil bekijken (20kb) dan werkt die niet via Media Player (error 0X80072746). Doe ik dezelfde stream via WiFi, dan werkt die prima 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:53:
[...]

Behoorlijk klote zoiets. Misschien is het handig om sites als Marktplaats, Speurders en 2ehands.nl in de gaten te houden. Van de andere kant, mocht je hem vinden, dan is het wel verleidelijk om het recht in eigen hand te gaan nemen, omdat de politie waarschijnlijk niet veel kan doen. En dat is dan weer niet zo verstandig denk ik.

Doet me trouwens denken aan mijn gejatte TI-83+ rekenmachine, die ik in een lokaal had laten liggen bij 20 medestudenten die ik allemaal wel redelijk goed kende. Zo zie je maar weer dat je niemand kunt vertrouwen...
Misschien nu te laat, maar voor de volgende keer:
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5421

http://www.mycnknow.com/LockAppen.htm
Unregistered version of Eye On Thief can be used without any time limitation. The only difference from registered version is it can only send 3 SIM contacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mda vario heeft geen sim manager ???????? erop staan. Ik wil al mijn contactpersonen kopieren van mijn sim naar mijn telefoon. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder sim manager, of hoe ik sim manager op mijn vario kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

weet iemand waarom als bij Sounds & Notifications -> Notifications de geluiden aanpas in Messenger en ze opslaat, je vervolgens nog steed de standaard geluiden blijft horen?

Zo irritant als je niet weet of iemand tegen je praat of er iemand online komt...

Zowel Soft- als Hardreset leveren niets op.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:01:2] Als ik een video-stream via GPRS wil bekijken (20kb) dan werkt die niet via Media Player (error 0X80072746). Doe ik dezelfde stream via WiFi, dan werkt die prima 8)7 .
Vrij logisch aangezien GPRS max 5kb/s is...

[ Voor 42% gewijzigd door Mesh op 08-08-2006 19:07 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Onno_Devine schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:35:
Ik neem dat het een nieuwe is? Neem anders een T-Mobile webrelax 150 1 jaar abonnement met de MDA Vario. Kost je (12x € 16,50) + € 99,95 = € 279,95. Heb je er ook nog een jaar 'gratis' bellen bij.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
wimpie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:25:
[...]

Ik neem dat het een nieuwe is? Neem anders een T-Mobile webrelax 150 1 jaar abonnement met de MDA Vario. Kost je (12x € 16,50) + € 99,95 = € 279,95. Heb je er ook nog een jaar 'gratis' bellen bij.
Het kostenplaatje kan nog goedkoper :9~
Bij mij kostte een T-mobile abo helemaal geen zak en dat met een 1-jarig abo!!! :)

Bron: http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik zie nu dat de aanbieding inmiddels is veranderd. Ik heb hem gelukkig nog gratis kunnen krijgen i.c.m. de Flex-25.

Het was toen ik hem bestelde:
- gekozen beltarief: Flex 25
- 4 maanden 50% korting op de bundel

Dus als je binnen de bundel blijft bellen(wat je ook kunt instellen):
(8*25€ + 4*12,50€ + 0€(gratis telefoon) ) = 250€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Leuk al die prijzen, maar dat zijn dingen die niet besproken horen te worden in dit topic. :X

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Ik heb het juist eens getest en het werkt. Getest met mijn ma haar simkaart. Sommige contacten van mijn ma hadden al een bericht dat ze een dief was en op een ander nummer stond (wat ik had ingetikt) stond dan haar nummer en 1 contact van haar.

Nu vroeg ik mij af als het mogelijk is dit in de ROM te zetten, zodat als er een harde reset word gedaan de "dief nog steeds met de vermelding zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:04

KSH

Ik kan even niet op de naam komen van een programma waarmee je via internet je pc kan benaderen. Zo kan je dus via je Vario op je pc thuis bestanden openen.

Wie kan me aan die naam helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:54
Orb? of LogMeIn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Maandag 2 Augustus was het dan zo ver!
Ik had extreme oorontstekingspijn, maar die pijn werd overwonnen door de gedachten dat mijn MDA Vario zou worden bezorgd. De bel zou duidelijk hoorbaar zijn die ochtend(zelfs met zo'n enorme oorontsteking), maar helaas werd er niet aangebeld door de postbode. Tot mijn grote schrik zag ik wel een TPG-post-briefje door m'n brievenbus steken. Hierop stond de mededeling dat ik niet thuis was, wat ik tegendeel dus wel was die hele dag. Wat bleek uiteindelijk: Smartphonestunts/T-mobile had nummer 3 i.p.v. nummer 3a gebruikt als mijn huisadres. Al vloekend over straat liep ik, met eventuele goede hoop, naar het hoofdkantoor. Dit hoofdpostkantoor was gelukkig 2 straten verderop en daar zeiden ze dat ze er niks aan konden doen. Ik thuis meteen naar Smartphonestunts bellen, die me doorverwezen naar T-mobile. Daar gelukkig mijn adres veranderd en de volgende ochtend werd de MDA Vario keurig thuis bezorg. Mijn dag kon niet meer stuk! Zelfs mijn vriendin kreeg minder aandacht dan het aparaat. Helaas was het plezier maar van korte duur. De touchscreen liep dezelfde dag vast en na een soft -en hard reset deed die het nog steeds niet. Ik weer T-mobile opbellen en een vriendelijk vrouwtje hielp me aan een nieuwe MDA Vario, die gisteren werd bezorg. Petje af voor de T-mobile service. Ik kreeg er zelf een extra stylus bij ;)

Om het langdradige verhaal kort te maken, dit zijn mijn eerste plus -en minputen indruk van de T-mobile MDA Vario:

Pluspunten:
- enorm groot scherm (Er is nu veel meer te lezen uit een scherm dan de schermpjes van de gsm's)
- Win Mobile 5 rules (oud Windows 3.1 gevoel, beetje het nieuwe aparaat gevoel van begin jaren 90, toen we thuis een pc kregen). Ik weet ook niet wat nieuwemobiel te zeuren had met dat Mobile 5 te veel wensen over laat. (bron: http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=a5b908)
- makkelijk te bedienen in gebruikersgemak
- Goed aanpasbaar (Today schermpje aangepast door het verwijderen van die bovenste T-mobile snelkoppelingen
- Touchscreen werkt perfect in tegenstelling tot mijn eerste MDA Vario.
- Het idee hebben dat er veel getweaked kan worden. (Tot suikerklontjes aan toe ;)
- All-in-one idee (papieren agenda ligt al in de prullenbak en denk ik ook voor altijd)
- Kiezen tussen landscape modus of gewone modus (Dit laat de gebruiker
- Grafisch mooie features. Een mooie feature vind ik, dat je een mooi pop-up schermpje onder in beeld krijgt te zien bij een nieuw smsje en dat die weer verdwijnt na een aantal seconden.
- Leuke en handige volumeregelaar aan de zijkant. (Zelfs van de piepjes krijg ik een nostalgisch Commander Keen gevoel)
- 512 mb flash-kaart geheugen (ook al is die maar 20€ in aanschafprijs, is het toch nog een leuk gebaar)
- Toestenblokkade opheffen met simpele druk op aan/uittoets

Minpunten:
- Touchscreen wil soms nog wel eens de scrollbalk niet goed pakken.(1 op de 5 keer)
- blauw verlicht keyboard overdag is vervelend aan de ogen, wat het typen moeilijk maakt.
- Vaak ongewenst verbinding maken met internet. (msn staat nog aan)
- geen tabbladen (je kan niet bij het vorige scherm komen, dan moet je de nieuwe sluiten. (gelukkig is dit te verhelpen met nieuwe applicaties, las ik net in het forum)
- lichtelijk pixellig beeldscherm (maar ik moet niet zeuren)
- (touschreen reageerde bij m'n eerste toestel minder, ook na een aantal keer goed kalibreren)
- Waarom geen USB 2 i.p.v. 1.1?
- De Vario is simlocked en daardoor kan ik al mijn sim-contacten op mijn oude gsm niet overzetten op de Vario
- Achteruitgang van gsmcamera (Toen ik vorig jaar rond april 2005 mijn K750i had, kon niemand nog geloven dat er zo'n kwalitatieve fotogsm bestond. Helaas is de mens zo ontworpen dat het teruggaan veel meer wenningsmoeite heeft dan het vooruitgaan (refference drift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je instellen wat er op je Today (Vandaag) scherm staat (zonder een speciaal Today-plugin proggie)?
En dan bedoel ik niet Agenda en Contacts enzo, maar snelkoppelingen zoals Tomtom?

Ik wil namelijk de snelkoppeling die naar Tomtom verwijst veranderen naar een verwijzing naar FlitsNav, omdat die zelf Tomtom erbij opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Waarom Sony dit nu weer ontwerpt....

De HTC Wizard kan toch al deze dingen ook? 8)
En het wordt in het nieuws gebracht als een revolutionaire uitvinding! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:17:
Hoe kun je instellen wat er op je Today (Vandaag) scherm staat (zonder een speciaal Today-plugin proggie)?
En dan bedoel ik niet Agenda en Contacts enzo, maar snelkoppelingen zoals Tomtom?

Ik wil namelijk de snelkoppeling die naar Tomtom verwijst veranderen naar een verwijzing naar FlitsNav, omdat die zelf Tomtom erbij opstart.
Als je doelt op de tomtom-today-plugin (zwarte tomtom letters met icoontje over volle breedte van het scherm) die kun je niet aanpassen. Maar waaron wil je geen programmatje om snelkoppelingen naar wat dan ook op je today scherm te toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:17:

• Selecteer alle bestanden (met bijvoorbeeld Total Commander).
  • Zorg dus dat alle mappen zoals bijvoorbeeld 'Documents', Windows, Storge Card' enz. geselecteerd zijn en ga naar "Bestand" > "Zoek bestand" en typ als zoekwoord tom
  • Na het zoeken verschijnt er een hele lijst met het woord tom erin.
  • Selecteer bijvoorbeeld "TomTom Navigator.lnk" en kies "Bestand" > "Eigenschappen".
  • Open het 2e tabblad "Snelkoppeling" en pas hier het pad aan naar bijv. FlitsNav.
Nu kan je (volgens mij) op de betreffende TomTom-snelkoppeling klikken en wordt FlitsNav geopend.
Hopelijk bedoelde je dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Weet een van jullie hoe ik mijn contacten van mijn oude gsm over kan zetten naar mijn MDA Vario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Djerique schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:09:
Weet een van jullie hoe ik mijn contacten van mijn oude gsm over kan zetten naar mijn MDA Vario?
Van je oude tel kopieëren naar je SIM, over sturen via infrarood/bluetooth of je oude tel synchroniseren met outlook en dan outlook synchroniseren met je Vario.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Djerique schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:09:
Heeft de oude gsm bluetooth? daarmee overzetten
Je kan het natuurlijk ook via je SIM kaart overzetten, eerst alles naar je SIM kopieeren en daarna op je MDA weer terug halen. Zelf heb ik deels deze oplossing gebruikt aangezien ik van t-mobile een gratis sim reader kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Bedankt DeOS & Erkens, ik ga de bluetooth of de Outlook methode gebruiken.
Jullie horen van me als het gelukt is. :)
Erkens schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
Je kan het natuurlijk ook via je SIM kaart overzetten, eerst alles naar je SIM kopieeren en daarna op je MDA weer terug halen.
Dit truckje werkt niet :|

Helaas is de Simkaart inactief geworden nadat hij is uitgeschakeld omdat ik mijn nummer heb laten overzetten naar mijn nieuwe abo.
Bovendien is de MDA Vario simlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Djerique schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:27:
Helaas is de Simkaart inactief geworden nadat hij is uitgeschakeld omdat ik mijn nummer heb laten overzetten naar mijn nieuwe abo.
Bovendien is de MDA Vario simlocked.
een inactieve sim kan je nog steeds gebruiken, alleen kan je er niet mee bellen/gebeld worden, dus je kan de opslag mogelijkheden ervan gebruiken :)

Ow en wat betreft die simlock, is je oude toestel ook voorzien van een simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een veilige snelheid in mhz voor omapclock met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Erkens schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:32:
[...]
een inactieve sim kan je nog steeds gebruiken, alleen kan je er niet mee bellen/gebeld worden, dus je kan de opslag mogelijkheden ervan gebruiken :)

Ow en wat betreft die simlock, is je oude toestel ook voorzien van een simlock?
Ik kwam er net idd. ook achter dat je een inactieve sim ook kan gebruiken. :+

Nee, mijn oude gsm (Sony Ericsson K750i) is niet simlocked. Ik denk dat ik al ongeveer weet wat je hiermee wilt zeggen: Dat ik mijn nieuwe Sim in mijn oude toestel moet doen en daar de contacten naar moet kopieren, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Djerique schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:42:
Nee, mijn oude gsm (Sony Ericsson K750i) is niet simlocked. Ik denk dat ik al ongeveer weet wat je hiermee wilt zeggen: Dat ik mijn nieuwe Sim in mijn oude toestel moet doen en daar de contacten naar moet kopieren, toch? ;)
precies, hoewel het makkelijker is imo om het via IR of BT te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Mijn oude gsm(k750i) deed heel vaag over het verzenden van contactpersonen via bluetooth naar de MDA Vario. Je kon maar 1 contact per keer verzenden. Dit is natuurlijk geen doen als je meer als 300 contactpersonen in je lijst hebt.

Ik heb er dus voor gekozen om de MDA Vario-sim in de k750i te zetten en al daar de contactpersonen naar de MDA Vario-sim heen te kopieren.

Toen weer de MDA Vario-sim weer in de MDA Vario toestel gezet, maar ik kan niet in de Sim manager komen :( Volgens Zoeken kom ik in de helpfile met de volgende info: Tik op Start-->Programma's--> Sim Manager. Ik kan dit programma niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Probeer Start > Contactpersonen > SIM Manager :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hardstikke bedankt, ND _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:06:
[...]
  • Selecteer alle bestanden (met bijvoorbeeld Total Commander).
  • Zorg dus dat alle mappen zoals bijvoorbeeld 'Documents', Windows, Storge Card' enz. geselecteerd zijn en ga naar "Bestand" > "Zoek bestand" en typ als zoekwoord tom
  • Na het zoeken verschijnt er een hele lijst met het woord tom erin.
  • Selecteer bijvoorbeeld "TomTom Navigator.lnk" en kies "Bestand" > "Eigenschappen".
  • Open het 2e tabblad "Snelkoppeling" en pas hier het pad aan naar bijv. FlitsNav.
Nu kan je (volgens mij) op de betreffende TomTom-snelkoppeling klikken en wordt FlitsNav geopend.
Hopelijk bedoelde je dit. :)
Top! Dank je ;)

Ik had de eerste 3 stappen al gedaan, maar ik wist niet dat de TomTom link op het Today scherm (blijkbaar) weer een snelkoppeling is naar TomTom in het start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:32:
Wat is een veilige snelheid in mhz voor omapclock met dit toestel?
240
252
264
daarboven kreeg ik problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan is ook trotse bezitter van een mda

maar ik heb 1 dingetje wat mij dwars zit en waar ik niets over gevonden heb. Als ik in mijn sms inbox kijk dan zie ik alle smsjes staan met het nummer van die personen erboven. Echter heb ik liever de naam van diegene erboven staan mits hij tussen de contactpersonen staat. Alleen hoe doe ik dat. Ik heb wel: http://pocket-pc-software.penreader.com/SMS_Name.html gevonden maar dit krijg ik niet aan de praat onder windows mobile 2005.

heeft iemand een programmatje gevonden dat dit wel doet? ik heb al op pdagGold gezocht maar daar opok niets gevonden. Google gaf hetzelfde resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Guldan op 09-08-2006 15:25 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guldan schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:24:
/me Guldan is ook trotse bezitter van een mda

maar ik heb 1 dingetje wat mij dwars zit en waar ik niets over gevonden heb. Als ik in mijn sms inbox kijk dan zie ik alle smsjes staan met het nummer van die personen erboven. Echter heb ik liever de naam van diegene erboven staan mits hij tussen de contactpersonen staat. Alleen hoe doe ik dat. Ik heb wel: http://pocket-pc-software.penreader.com/SMS_Name.html gevonden maar dit krijg ik niet aan de praat onder windows mobile 2005.

heeft iemand een programmatje gevonden dat dit wel doet? ik heb al op pdagGold gezocht maar daar opok niets gevonden. Google gaf hetzelfde resultaat.
Ik krijg wel gewoon de naam te zien :? Ik welk formaat heb je de telefoonnummers bij je contacten staan? Ik +31612345678. Volgens mij zit dat toch standaard in WM5. Ik heb wel het programmaatje SMSDeliveryFix geïnstalleerd waardoor je in de verzendbevestiging de naam i.p.v. het nummer te zien krijgt. Misschien kun je dat progje eens testen: SMS Delivery Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enige dagen dat bij mijn tekstberichten de submap Concepten op (1) oftewel 1 ongelezen bericht staat... terwijl de map toch echt leeg is.

Zwaar vervelend. Heeft iemand enig idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Sinds ruim een week heb ik ook zo'n apparaat, ben er erg blij mee alles werkt top.
Alleen 2 dingen.

1. Ik weet niet hoe ik WEP in moet stellen, heb wel gezocht maar niet gevonden, alles iemand een bruikbare link heeft hou ik me aanbevolen. Ik heb nu thuis alleen mac adres filter aan staan en dan werkt het wel.

2. Minder belangrijk, maar wanneer ik iemand op wil zoeken in de contactpersonen lijst om te bellen zou ik het handig vinden als ik gewoon met mijn vingers de begin letter kan in toetsen, zodat ik maar 1 hand nodig heb. Nu scroll ik gewoon met de directional pad naar beneden maar het zou misschien ook handig zijn om die rij aan de bovenkant van het scherm waar de letters per 3 gebundeld zijn te kunnen gebruiken. Weet iemand een manier om deze groter te maken of heeft iemand een handige 'skin' voor de contact list?

BVD, Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanzon
  • Laatst online: 05-09 09:19
Heyhey,

Ik heb een MDA Vario met de laatste rom etc d'r op. Ik heb een mp3tje (Joving & de voedebietels - wakker worden) omgezet tot wav en in m'n \windows directory gezet voor m'n wekkergeluid. Nu kan ik hem daar dan ook wel zien, maar wanneer ik hem selecteer springt meteen terug naar default. Kan dit komen door de grootte (6mb) of is dit op een andere manier te verhelpen?

Alvast bedankt,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:54:
Ik heb sinds enige dagen dat bij mijn tekstberichten de submap Concepten op (1) oftewel 1 ongelezen bericht staat... terwijl de map toch echt leeg is.

:( ging ff niet goed.
dus 2 maal het zelfde antwoord.

Dit probleem ging pas over bij upgrade naar laatste TM rom

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:54:

En dit is dus de tweede keer :)

Heb ik ook gehad, ging pas weg bij upgrade naar laatste TM rom

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:45
Ik heb een paar vraagjes:

@ TS
1) In het geval van de T-Mobile MDA Vario dien je eerst het toestel te CID unlocken.
Wat houdt CID in? is dit de simlock? Als je de tel simlock heeft kan er geen nieuwe rom op "geflasht" worden?
Verder snap ik het grote prijs verschil van de Qtek 9100 en de MDA Vario van T-mobile..
Ze zijn precies het zelfde toch? alleen heeft de Vario T-mobile menutjes enzo?
Dan kan je die Vario toch naar de Qtek versie flashen? (alleen ben je dan je garantie kwijt, maar dat is niet het grootste probleem)
Verder ziet op de foto`s de Qtek 9100 frontje er iets softer, meer grijzer uit, Hij ziet er kleuriger enzo uit (ook omdat er een mooi windows blauw desktop schermpje is, en bij de Vario roze T-mobile tekst.
Komt die gewoon door de foto? of is er wel een verschil in het uiterlijk (kleur)?

Verder schijnt er de Vario 2 aan te komen, is deze al op de markt of niet? Want door dit heb ik gehoord dat de prijzen van de "gewone" Vario gaan zakken, iemand enig idee of dit klopt? zoja weet iemand ook wanneer?

En als laatste vraag :), kan iemand een paar foto`s maken van de voor/ achterkant/ zijkant etc van de T-Mobile Vario?
Ik heb al op google gezocht enzo, maar daar zie je alleen maar van die show dingen weet je wel? en ik wil foto`s waar die ingebruik is zegmaar.. :)
Als iemand even een paar fototjes wilt maken van een Vario maak je me heel erg blij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

phamoen schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:34:
2. Minder belangrijk, maar wanneer ik iemand op wil zoeken in de contactpersonen lijst om te bellen zou ik het handig vinden als ik gewoon met mijn vingers de begin letter kan in toetsen, zodat ik maar 1 hand nodig heb. Nu scroll ik gewoon met de directional pad naar beneden maar het zou misschien ook handig zijn om die rij aan de bovenkant van het scherm waar de letters per 3 gebundeld zijn te kunnen gebruiken. Weet iemand een manier om deze groter te maken of heeft iemand een handige 'skin' voor de contact list?
Dan gebruik je toch gewoon de Smart Dialer?
Afbeeldingslocatie: http://www.stronggroup.com/host/d2.bmp

Door bijvoorbeeld de cijfers 7438 in te toetsen krijg je dan piet
(7=p, 4=i, 3=e, 8=t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

@1-2tje: ah.. bedankt voor je hulp. Maar na wat gepruts is het gelukt. Schijnbaar maak windows mobile 2005 pas de naam in de inbox erboven als de contactpersoon in de telefoonstaat als het berciht ontvangen is. En dat was bij deze 2 niet het geval. Iig bedankt :)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Onno_Devine schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:50:
Ik heb een paar vraagjes:

@ TS
1) In het geval van de T-Mobile MDA Vario dien je eerst het toestel te CID unlocken.
Wat houdt CID in? is dit de simlock? Als je de tel simlock heeft kan er geen nieuwe rom op "geflasht" worden?
Verder snap ik het grote prijs verschil van de Qtek 9100 en de MDA Vario van T-mobile..
Ze zijn precies het zelfde toch? alleen heeft de Vario T-mobile menutjes enzo?
Dan kan je die Vario toch naar de Qtek versie flashen? (alleen ben je dan je garantie kwijt, maar dat is niet het grootste probleem)
Verder ziet op de foto`s de Qtek 9100 frontje er iets softer, meer grijzer uit, Hij ziet er kleuriger enzo uit (ook omdat er een mooi windows blauw desktop schermpje is, en bij de Vario roze T-mobile tekst.
Komt die gewoon door de foto? of is er wel een verschil in het uiterlijk (kleur)?

Verder schijnt er de Vario 2 aan te komen, is deze al op de markt of niet? Want door dit heb ik gehoord dat de prijzen van de "gewone" Vario gaan zakken, iemand enig idee of dit klopt? zoja weet iemand ook wanneer?

En als laatste vraag :), kan iemand een paar foto`s maken van de voor/ achterkant/ zijkant etc van de T-Mobile Vario?
Ik heb al op google gezocht enzo, maar daar zie je alleen maar van die show dingen weet je wel? en ik wil foto`s waar die ingebruik is zegmaar.. :)
Als iemand even een paar fototjes wilt maken van een Vario maak je me heel erg blij _/-\o_
Op de vario past inderdaad een ROM van een Qtek, ikzelf heb een Vario met Qtek ROM. Het toestel moet dan CID unllock zijn, anders kan je er geen andere ROM opzetten.
CID unlocken is wettelijk verboden en mag hier niet besproken worden maar effe google zal je wel opweg helpen.

Er is ook al de vario II, dus de prijzen zijn al gezakt.

Voor foto's moet je maar eens in de openingspost kijken, als je toestel CID unlockt is kan je er iedere ROM opzetten, alle mogelijke ROM's staan er ook beschreven en er zijn links waar je ze kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Grmnl wm5 vind smartskey niet zo lief, bij elke soft reset krijg ik een foutmelding "Het bestand 'smartskey' kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat, of een van de componenten kan niet gevonden worden"

Heb enkel omap aan en in dezelfde map staan. Als ik smartskey gewoon open als die aan staat doet die het wel goed, enkel bij soft reset niet. Weet iemand de oplossing?

Grmbl, de lnk was niet goed meer, probleem solved

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 09-08-2006 22:43 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

....Ik was te snel......oeps!

[ Voor 94% gewijzigd door Speedmaster op 09-08-2006 23:35 ]

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Martino-s schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

[afbeelding]

(7=p, 4=i, 3=e, 8=t)
schuif het toetsenbord open, dat werkt ook :D
Kan best met 1 hand.

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

hoi

Mijn activesync werkt niet meer via de usb wel via blauwetand. Ik heb het via de usb op 3 computer geprobeerd maar werkt niet. Dus ik denk dat het aan de mda zelf ligt. Waar kan ik gaan zoeken op de htc?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Verwijderd

Weet iemand hoe je 'geleerde' woorden uit het woordenboek/word completion (die standaard in de mda vario zit) kan verwijderen? Ik vind het een handige optie alleen soms leert hij ook mijn typfouten ;-)

• DeOS
megaman144 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:06:
hoi

Mijn activesync werkt niet meer via de usb wel via blauwetand. Ik heb het via de usb op 3 computer geprobeerd maar werkt niet. Dus ik denk dat het aan de mda zelf ligt. Waar kan ik gaan zoeken op de htc?
Heb je ook al een andere usb kabel geprobeerd? Hier zit ook veel verschil tussen. Daarnaast eens kijken of active sync überhaubt draait op je htc.
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:30:
Weet iemand hoe je 'geleerde' woorden uit het woordenboek/word completion (die standaard in de mda vario zit) kan verwijderen? Ik vind het een handige optie alleen soms leert hij ook mijn typfouten ;-)
Word Completion Dictionary Editor

[ Voor 30% gewijzigd door DeOS op 10-08-2006 11:27 ]

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Hoe kun je alleen je radio rom updaten ?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Zo...

Ik heb dus zowel de Raptor Zphone blue dailskin, als de Zphone blue raptor achtergrond.

De 2 windows balken blijven echter standaard blauw?
Hoe kan dat nou weer?

Dus de startbalk, en de balk waar agenda in staat :(

Verwijderd

Roberto schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:35:
Zo...

Ik heb dus zowel de Raptor Zphone blue dailskin, als de Zphone blue raptor achtergrond.

De 2 windows balken blijven echter standaard blauw?
Hoe kan dat nou weer?

Dus de startbalk, en de balk waar agenda in staat :(
Dat hoort volgens mij zo hoor? De raptor-print komt alleen op de achtergrond, de balk boven en onderaan in beeld worden niet geskinned.

• Djerique
Martino-s schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

[afbeelding]

(7=p, 4=i, 3=e, 8=t)
Ik kan dat ook gewoon doen met de standaard dailer(in mijn geval MDA Vario).
Als ik bijvoorbeeld Maaike wil intoetsen dan druk ik gewoon op 6-2-2 (6=m, 2=a, 2=a)
en dan kan ik die naam ook gewoon selecteren.

Wat is dan het verschil tussen de smartdailer en de gewone standaard dailer dan?

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:30:
Ik heb drie dingetjes wat ik erg vervelend vind tijdens het gebruiken van mijn MDA vario. FF kijken wie mij daarmee kan helpen.

[...]
2. Als je een smsje ontvangt dan zie je onderaan je scherm volgens mij melding en negeren. Als je dan op melding drukt dan verwacht je gewoon het sms'je te kunnen lezen. Ik ga daarintegen meteen naar het scherm om het smsje te beantwoorden. Hierdoor moet ik eerst ghet bericht weer afbreken dan ga ik automatisch naar inbox en moet ik het nieuwe smsje selecteren om het te kunnen lezen. Zeer irritant.
Dit heb ik ook, dit probleem moeten meer mensen hebben lijkt mij...

Ik bij het ophalen van mijn Hotmail inbox het probleem dat slechts een deel van het bericht wordt opgehaald. Onderaan staat dan "de rest van dit bericht downloaden (xk)". Dan moet ik dat eerst aanklikken, daarna weer terug naar de inbox, dan weer "verzenden en ontvangen aanklikken". Beetje omslachtig dus.
Kan dit niet sneller? Ik kan bij de Pocket MSN email geen instellingen veranderen volgens mij.

En misschien zou iemand exact de instellingen kunnen geven die hij/zij heeft opgegeven bij pockethotmail omdat dit nog steeds niet werkt bij mij.

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:57:
Ik heb de soft reset methode uitgevoerd om de extended rom van TM niet te laten installeren. Nu kan ik alleen niet meer via [instellingen] [persoonlijk] de Voice Commands instellen...
Ik heb de [windows] folder al nagekeken om via een .exe bij de instellingen kan komen, maar daar niets gevonden (terwijl de voicecommander zelf daar wel in staat).
Niemand hier een oplossing voor? Ik vind het wat overdreven om voor alleen een snelkoppeling de gehele TM extended ROM te installeren. Kan iemand zo vriendelijk zijn deze snelkoppeling te posten? deze staat normaal in [instellingen][tabblad 'persoonlijk'] en heet 'speeddail options' geloof ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 14:08 ]

• Djerique
chundo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:49:
[...]
Op de vario past inderdaad een ROM van een Qtek, ikzelf heb een Vario met Qtek ROM.
Wat zijn de voordelen van een Q-tek rom in verhouding tot de Vario rom?

Welke rom van alle Wizard roms is het beste of welke zou je willen aanraden?

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hoe lang gaat de batterij van de 9100 mee als je WiFi permanent hebt aanstaan?

Divide and conquer.

• phamoen
Djerique schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Wat is dan het verschil tussen de smartdailer en de gewone standaard dailer dan?
Mij lukt het niet met de standaard dailer.. er komt dan geen naam te voorschijn.
Ik ga die Smart Dialer eens bekijken bedankt voor de reactie...
P.S. Die vraag van mij over Wep instellen kick ik hierna nog wel

Verwijderd

wimpie schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:02:
Hoe lang gaat de batterij van de 9100 mee als je WiFi permanent hebt aanstaan?
Hier kun je metingen vinden van de batterijduur:
http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=277

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb de mda van t-mobile. Ik heb net wat software geinstalleerd, echter mijn mda start niet meer op. Hij blijft hangen en zit hellemaal vast na elke soft reset.

Is er nog iets aan te doen of is een harde reset de enige mogelijkheid?

Everything is better with Bluetooth

• Djerique
Als ik mijn MDA Vario opstart krijg ik de volgende opstartgegevens in het rood:

IPL 1.06
SPL 1.06
GSM 01.12.10
OS 1.6.2.2

Wat betekent dit?

Verwijderd

phamoen schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:03:
[...]

Mij lukt het niet met de standaard dailer.. er komt dan geen naam te voorschijn.
P.S. Die vraag van mij over Wep instellen kick ik hierna nog wel
Als het goed is krijg je bij het vinden van een WEP-beveiligd netwerk een melding, met daarin de mogelijkheid om de WEP code in te vullen. Als je deze verkeerd heb ingevuld is het het makkelijkst om de netwerkinstellingen te verwijderen en opnieuw te connecten.

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:14:

IPL 1.06
SPL 1.06
GSM 01.12.10
OS 1.6.2.2

Wat betekent dit?
Dit zijn de ROM versies die er op jouw Wizard staan (Radio ROM, OS ROM, GSM ROM). (Zie topicstart.)

Verwijderd

jeanj schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:13:
Ik heb de mda van t-mobile. Ik heb net wat software geinstalleerd, echter mijn mda start niet meer op. Hij blijft hangen en zit hellemaal vast na elke soft reset.

Is er nog iets aan te doen of is een harde reset de enige mogelijkheid?
Welke software heb je geïnstalleerd en op welk punt loopt hij vast? Zie je het blauwe scherm al?

PS. (Pumba vind zo langzamerhand dat er veel vragen worden gesteld die ook met een beetje zoekwerk wel gevonden kunnen worden. Dit is Tweakers.net. Weet je nog niet zo veel van computers, begin dan hier

• Djerique
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:18:
[...]

Dit zijn de ROM versies die er op jouw Wizard staan (Radio ROM, OS ROM, GSM ROM). (Zie topicstart.)
Dankje voor de info Pumba :)
Kan je me updates aanraden of een andere rom(zoals bijvoorbeeld Q-tek) aanraden?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

Welke software heb je geïnstalleerd en op welk punt loopt hij vast? Zie je het blauwe scherm al?
...
Ik heb my phone 1.5 geinstalleerd. Meestal kom ik niet verder als het telefoon aanmeld scherm, een enkele keer kan ik mijn pin invoeren en soms kom ik nog verder. Maar niet vergenoeg om de software te deinstalleren.....

[ Voor 28% gewijzigd door jeanj op 10-08-2006 14:45 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:34:
[...]

Dat hoort volgens mij zo hoor? De raptor-print komt alleen op de achtergrond, de balk boven en onderaan in beeld worden niet geskinned.
Ja maar ik heb ook de dailer geinstalleerd :)

en op de voorbeelden zijn de balken wel mee geskinned :? 8)7
Vandaar mijn vraag :)

Verwijderd

phamoen schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:03:
[...]

De standaard "blauwe" dialer van WM5 biedt deze functie niet. T-Mobile levert met hun "roze" dialer echter ook Smart dialing mee. Als je de T-M dialer hebt en geen smartdialing, kun je deze mss aanzetten door in je telefoonscherm te kieze voor "menu" > "opties smart dialing" > "smart dialing inschakelen"
Roberto schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:33:
[...]

Ja maar ik heb ook de dailer geinstalleerd :)

en op de voorbeelden zijn de balken wel mee geskinned :? 8)7
Vandaar mijn vraag :)
Alle voorbeelden die ik tegenkom hebben geen zphone skin op de balken. Kun je mss een voorbeeld uploaden? Wel kom ik veel plaatjes tegen die naast de door jouw gebruikte skins nog gebruik maken van Wisbar advance, misschien dat je dat bedoelt?

Verwijderd

jeanj schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:27:
Ik heb my phone 1.5 geinstalleerd. Meestal kom ik niet verder als het telefoon aanmeld scherm, een enkele keer kan ik mijn pin invoeren en soms kom ik nog verder. Maar niet vergenoeg om de software te deinstalleren.....
Het is maar een ideetje, maar misschien helpt het als je de SIM-kaart eruit haalt en dan probeert op te starten.

Djerique schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:26:
[...]

Kan je me updates aanraden of een andere rom(zoals bijvoorbeeld Q-tek) aanraden?
Ik heb zelf een poging gedaan de Qtek-ROM te installeren, zonder succes. Ik heb geprobeerd m'n CID te unlocken, ook zonder succes. Volgens mij verlies je je garantie als je de Vario unlocked (of een andere operator branded versie) en ik weet niet zeker of je de CID-lock terug kunt zetten (en je garantie terug krijgen).
Ik zou er niet aan beginnen als je niet weet wat je doet. Wat je wel relatief veilig kunt doen is volgens de in de topicstart beschreven methode de installatie van de extended ROM van T-Mobile ontwijken. Dit heeft mijn telefoon een stuk stabieler gemaakt bij het ontvangen van email en het verbinden met WLAN-netwerken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 15:01 ]

• Bebob_NL
Djerique schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:26:
[...]

* Bebob_NL draait RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe naar volle tevredenheid.
Deze is te downloaden vanaf: ftp://xda:xda@xda-developers.com als ik me niet vergis. Heb je een T-mobile vario, dan moet je CID unlocken, maar dat mag je hier niet bespreken... daarvoor verwijs ik je door naar het wizard forum op www.xda-developers.com. Succes!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Bebob_NL
[...]

En als je het op je memory card hebt geinstalleerd, opstarten zonder memorycard?

Verwijderd

Appie_NL schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

/me draait RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe naar volle tevredenheid.
Deze is te downloaden vanaf: ftp://xda:xda@xda-developers.com als ik me niet vergis. Heb je een T-mobile vario, dan moet je CID unlocken, maar dat mag je hier niet bespreken... daarvoor verwijs ik je door naar het wizard forum op www.xda-developers.com. Succes!
Kun je mss vertellen wat de voordelen zijn tov de standaard T-Mobile ROM?

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Appie_NL schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:59:
[...]

En als je het op je memory card hebt geinstalleerd, opstarten zonder memorycard?
of als je spb pocket plus gebruikt, booten in safemode? dat is echt een uitkomst, heb er al meerdere malen gebruik van gemaakt.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:48:
[...]

Het is maar een ideetje, maar misschien helpt het als je de SIM-kaart eruit haalt en dan probeert op te starten.
[...]
Een paar keer geprobeerd, maar helaas....
Appie_NL schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:59:
[...]

Helaas staat ie in het geheugen, maar toch even de sd card eruit gehaald, maar geen gewenst effect...

Iemand nog andere iedeen?

• DeOS
Ja.....harde reset.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Djerique schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:14:

IPL 1.06
SPL 1.06
GSM 01.12.10
OS 1.6.2.2

Wat betekent dit?
Ik zou hem updaten, had die romv ersie ook. Heb nu 2.2 ofzo. Zie t-mobile --> zakelijk --> hardware updates.

Zitten wel wat veranderingen in. connucatie manager is erg veranderd, in start menu zit gelijk geheugen button, accu staat boven aan ipv onderaan.

• chundo
Djerique schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:59:
[...]

Wat zijn de voordelen van een Q-tek rom in verhouding tot de Vario rom?

Welke rom van alle Wizard roms is het beste of welke zou je willen aanraden?
Volgens de openings post is de Imate het beste, alle verschillen staan daar ook uitgelegd. Ik gebruik de Qtek ROM omdat ik misselijk van dat T-mobile roze word. Verder wou ik ook een NL omdat dat toch makkelijker is.
Aan u opstartscherm te zien kan je je MDA makkelijk CID unlocken, ik heb via google een programmatje daarvoor gevonden en dat werkt perfeckt.

• phamoen
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:42:
[...]

De standaard "blauwe" dialer van WM5 biedt deze functie niet. T-Mobile levert met hun "roze" dialer echter ook Smart dialing mee. Als je de T-M dialer hebt en geen smartdialing, kun je deze mss aanzetten door in je telefoonscherm te kieze voor "menu" > "opties smart dialing" > "smart dialing inschakelen"
Ik heb een Imate.... er zijn vast freeware progjes te vinden die hetzelfde regelen toch? ik ga eens zoeken.
Pumba nog bedankt voor je tip..

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Heeft er iemand van jullie ook te maken gehad met dat het scherm uitvalt als je een smsje aan het typen bent?

Zo af en toe als ik een smsje aan het typen ben dan valt het scherm binnen een paar seconden uit. Gelukkig kan ik alles herstellen door de knop aan de bovenkant, maar toch :)

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

chundo schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:08:
[...]
Ik gebruik de Qtek ROM omdat ik misselijk van dat T-mobile roze word.
Rare reden om een andere ROM te nemen. Gewoon een ander theme kiezen (de std.MS theme die er in zit bv) en je hebt nergens roze meer...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mad. schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:29:
Heeft er iemand van jullie ook te maken gehad met dat het scherm uitvalt als je een smsje aan het typen bent?

Zo af en toe als ik een smsje aan het typen ben dan valt het scherm binnen een paar seconden uit. Gelukkig kan ik alles herstellen door de knop aan de bovenkant, maar toch :)
Nee geen last van, heb nog geen t-mobile actieve abbonement. En ook geen prepaid, ik wacht en huiver tot 20 december :P Toestel heb ik al, alleen wou nummerbehoud undso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:08:
[...]

Volgens de openings post is de Imate het beste, alle verschillen staan daar ook uitgelegd. Ik gebruik de Qtek ROM omdat ik misselijk van dat T-mobile roze word. Verder wou ik ook een NL omdat dat toch makkelijker is.
Aan u opstartscherm te zien kan je je MDA makkelijk CID unlocken, ik heb via google een programmatje daarvoor gevonden en dat werkt perfeckt.
Ik zie eerlijk gezegd niet alle verschillen uitgelegd in de openingspost. Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie nergens bijvoorbeeld wat de Qtek ROM meer/minder heeft dan mijn TM ROM. Alleen gebruikerservaringen van de I-Mate ROM zijn gegeven (de I-Mate is er echter alleen in engelse versie itt de Qtek ROM).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

mphilipp schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:32:
[...]

Rare reden om een andere ROM te nemen. Gewoon een ander theme kiezen (de std.MS theme die er in zit bv) en je hebt nergens roze meer...
Inderdaad een rare reden.
Ik raad iedereen die een MDA Vario (T-Mobile versie) heeft sterk af om een andere (provider)ROM te doen. Als je upgrade naar de nieuwste T-Mobile ROM, heb je een perfecte telefoon en je behoudt je garantie!

En aan mijn telefoon is nergens te zien dat het de T-Mobile versie is. Logo's eraf, ander Theme, aangepaste Smart Dialer, enz. Alleen met opstarten zie je heel even het T-Mobile logo.
Niet echt iets om je aan te ergeren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 19:28
TIP: koop voor 30 euro aan kleding bij de WE en je kan vor 10 euro een zonnecel lader kopen. Hij werkt! hij moet alleen wel in redelijk direct zonlich liggen. heb er zelf gelijk 3 gekocht (om door te geven aan vrienden)

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bapemania
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 10:43
Ik heb sinds vandaag de MDA Vario, en wil dolgraag van die gore T-mobile rom af, dat vieze roze |:(

Nu geeft de upgrade software echter aan wanneer ik de "K-JAM_WWE_216901_2169101_020710_ship.exe" probeer te installeren "Upgrade only" dit omdat de t-mobile rom die ik heb nieuwer is.
Is er een manier om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
bapemania schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:02:
Ik heb sinds vandaag de MDA Vario, en wil dolgraag van die gore T-mobile rom af, dat vieze roze |:(
Je kunt toch gewoon de skin omzetten? Ik heb mijne sinds maandag en het eerste wat ik gedaan heb is de skin naar iig standaard windows mobile gezet. Gelijk was al het roze verdwenen. Het enige waar ik het nog een beetje tegenkom is in de dialer, de kies/stoppen knop is roze. Verder zie ik zeer weinig roze nog.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

hammerhead schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:09:
[...]
.............. Gelijk was al het roze verdwenen. Het enige waar ik het nog een beetje tegenkom is in de dialer, de kies/stoppen knop is roze. Verder zie ik zeer weinig roze nog.
Die kan je ook vervangen hoor. Dit staat in de OpeningsPost:
Word je de T-Mobile dialer op de Vario ook zo zat? Volg dan deze aanwijzingen:

Note: Je zult op deze wijze wel je SmartDialing functie kwijtraken.

1] Als eerste zul je Total Commander (of een andere explorer waarmee je in je registry kunt komen) moeten downloaden en installeren op je Wizard zodat je je registry kunt bekijken en editen.

De officiele homepage van Total Commander, een alternatieve file explorer

De link naar de directe download van de HTC Wizard compatible versie

2] Installeer en start Total Commander.

3] Ga vervolgens naar de volgende registry entry door op de map "//" te klikken in je root directory: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin'.

De 'Enabled' DWORD waarde kan op '1' ingesteld worden voor de operator skin of op '0' voor de default WM5 skin.

4] Verander de waarde als volgt: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\Enabled = 0'

5] Voer tot slot een soft reset uit en geniet van je default skin.

Op de achtergrond van de dialer staat nu nog wel een T-Mobile logo. Ook deze kun je verwijderen door hem met een transparant gif bestand te vervangen.

6] Download het volgende bestand:

carrierlogo2.gif (right click, save as)

7] Wijzig de bestandsnaam nog niet, deze moet later pas carrierlogo(.gif) zijn.

8] Plaats het bestand nu op je MDA Vario in een willekeurige map en sleep hem hierna naar je 'Windows\' folder.

9] Vervang nu het bestaande carrierlogo.gif bestand (tevens te vinden in de Windows map op je MDA Vario) met het zojuist gedownloade bestand. Dit doe je door het nieuwe (carrierlogo2.gif) bestand te hernoemen naar carrierlogo.gif terwijl beide zich bevinden in je Windows folder. Wanneer je verkenner (Total Commander is hiervoor aan te raden) hierbij om een een bevestiging vraagt dien je deze te bevestigen met 'ja'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Martino-s schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:11:
[...]

Inderdaad een rare reden.
Ik raad iedereen die een MDA Vario (T-Mobile versie) heeft sterk af om een andere (provider)ROM te doen. Als je upgrade naar de nieuwste T-Mobile ROM, heb je een perfecte telefoon en je behoudt je garantie!

En aan mijn telefoon is nergens te zien dat het de T-Mobile versie is. Logo's eraf, ander Theme, aangepaste Smart Dialer, enz. Alleen met opstarten zie je heel even het T-Mobile logo.
Niet echt iets om je aan te ergeren denk ik...
Ik kom uit Belgie en heb dus niks aan de standaard T-mobile setings, het is een heel gedoe om het hele T-mobile gebeuren weg te doen (ook in dialer ed). Omdat ik nog al veel software test moet ik regelmatig eens een harde reset doen, en met een Qtek ROM ben ik in ieder geval van het T-mobile gedoe gespaard. De ROM die er op stond was ook al verouderd en er moest dus toch een andere op. Vandaar mijn keuze voor de Qtek.
Mijn toestel is 2de hands dus voor de garantie moet ik niks laten.
Ik hoop dat bij deze mijn keuze is verduidelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit heb ik ook gehad nadat ik dit programma had geinstalleerd...
Gelukkig draai ik SPB Pocket Plus, en deze heeft een safe mode, daarin opgestart, applicatie verwijderd en toen deed mn telefoon (MDA Compact) het weer als vanouds...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.