Ik ben met m'n nieuwe Vario een dagje aan het prutsen en ben een aantal problemen tegen gekomen.
PROBLEEM 1
Zoals al eerder genoemd heb ik nog steeds problemen met het gebruik van PocketHotmail BETA. Ik wil dus, dat om een x-minuten
via wlan automatisch mijn hotmail post wordt binnengehaald. Het liefst heb ik natuurlijk dat de wlan adapter zich daarvoor inschakeld, en zodra de post binnen is zichzelf weer uitschakeld. Ik weet niet of wlan actief is als de Wizard uit (standby) staat? Ik heb een Pocket MSN account ingesteld, maar hiermee lukt dit niet.
De pockethotmail schermen stel ik op de volgende manier in:
In Outlook op m'n PDA kies ik 'Menu' - 'extra' - 'nieuwe account', dan volgt:
E-mailinst. (1/5)
email@emai.com
(ik heb een MSN account, maar dit wijzig ik later pas in MSN, zoals in één van de voorgaande post geadviseerd)
E-mailinst. (2/5)
hier word een autoconfiguratie uitgevoerd
E-mailinst. (3/5)
Uw naam: J. Klaasen
Gebruikersnaam: email@msn.com (hier vul ik dus wél mijn echte emailadres in)
Wachtwoord: hier mijn wachtwoord en een vinkje bij 'wachtwoord opslaan'
E-mailinst. (4/5)
Accounttype: PocketHotmail
Naam: PocketHotmail
E-mailinst. (5/5)
Inkomende mail: hotmail
Uitgaande mail: hotmail
Domein: MSN
Dan ga ik naar 'opties'
(1/3)
vinkje bij 'Verbind en controleer op berichten elke:' '15 minuten'
verbinding: Geen idee wat ik hier moet invullen voor email via wifi, maar ik kies voor 'Internet' (verder staat er 'T-Mobile internet', 'T-Mobile MMS', 'Mijn Werk-netwerk', 'Mijn ISP' en 'Werk')
(2/3)
Geen vinkje bij 'Alleen berichten weergeven van de'
Geen vinkje bij 'SSL-verbinding vereisen'
Geen vinkje bij 'Voor uitgaande e-mail is verificatie vereist'
(3/3)
Ik selecteer hier 'Volledige kopieën van berichten downloaden'
dan 'voltooien'
Nu ga ik naar de account PocketHotmail en wijzig ik de bewust verkeerd opgegeven geruikersnaam in de juist (dus met @msn.com erachter)
Nu zou er email moeten worden gedownload, maar er gebeurt dus niets (0 items).
PROBLEEM 2a
Ik wil het in de topicstart genoemde programma'tje
Orb gebruiken, maar zodra ik een bestand probeer af te spelen krijg ik in Media Player het bericht "De server is bezet of reageert niet. Probeer het later opnieuw."
Afbeeldingen openen lukt wel.
PROBLEEM 2b
Ik heb ook een poging gedaan via VMNetworkBrowser om de bestanden van mijn PC te benaderen, maar het blijkt dat je daarmee niet direct bijv. een MP3 bestand kunt afspelen, klopt dat?
PROBLEEM 3
Ik kan nergens een werkend progje vinden op te scannen op draadloze netwerken. Ik heb
Hitchhiker geprobeerd maar die loopt vast zodra ik verbonden ben met mijn netwerk (802.11g WEP). Ook heb ik
WifiFofum geinstalleerd, maar daarmee kun je alleen netwerken bekijken, niet connecten (volgens mij). En de laatste die ik heb geprobeerd is
WinC. Deze zegt bij het opstarten dat ik geen netwerkkaart heb geïnstalleerd waarna het progamma wordt afgesloten.