mphilipp schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:58:
[...]
Ik heb ooit de truuk bedacht met een nepverbinding aanmaken. Die zou dan met een modem op com1 verbinding moeten gaan maken. Maar dan blijft dat ding steeds verbinding zoeken, gek wordt je ervan. En op een gegeven moment is er geen land meer met dat ding te bezeilen. En ik zou zweren dat het eerst goed werkte. Pas na de update naar die AKU2 rom is het fout gegaan. Waarom maken ze dan niet een systeeminstelling data je GPRS uit kunt zetten? Is er misschien iets in de registry waarmee je dat kunt? Ik heb nl naast email ook nog zo'n weerapp die ook steeds nieuwe info ophaalt. Om nu alles steeds weer uit te zetten is ook een beetje overdreven. Misschien een handy tooltje te krijgen?
ff gezocht en gevonden, met dank aan mijn collega Ron:
---------------------------------------------------------------------
Je hebt in de registry de volgende key:
HKLM\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections
Daar staan al je data connecties.
Exporteer deze "connections" key naar (bv) Data-aan.reg
Dat is om later je dataverkeer weer aan te kunnen zetten.
In mijn geval staan daar de volgende connections:
NL-T-Mobile GPRS
NL-T-Mobile MMS
NL-T-Mobile WAP
Nu ga je binnen al je data connecties, dus binnen elke verbinding naar de key "Enabled".
Deze heeft de waarde 0x1 (1), wijzig dit voor elke verbinding in 0x0 (0)
Ga dan terug naar Connections, en exporteer deze key en noem deze Data-uit of iets dergelijks.
Nu maak je daar een snelkoppeling naar toe, en klaar!
Je hoeft het apparaat niet eens te resetten of uit/aan te zetten.
Let wel: Data-uit zet alleen de connectie op disabled. Heb je al een verbinding blijft deze nog actief. Je kunt deze dan killen door vanuit het todayscreen voor een aantal seconden de ophangtoets in te houden.
Nu heb ik zojuist een lang weekend Frankrijk achter de rug, en mijn GPRS monitor gaf netjes 0kb aan verbruik aan.
----------------------------------------------------------------------