:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
Iets van drie 'bladzijden' terug hoorde ik hetzelfde probleem.Mad. schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:12:
Ik heb heb sinds 1 maandje last van m'n scherm, elke keer als ik een smsje wil sturen dan vervaagt ie opeens en valt het beeld helemaal weg. Gelukkig kan ik het wel fixxen door het bovenste knopje te gebruiken. Maar ik vind het toch wel markant dat het scherm al na 3/4 maanden kuren vertoont.
Ben ik de enige die hiervan last heeft?
Misschien dat hij je verder kan helpen.
Of was jij het zelf, maar post je dit opnieuw zonder naar je oude post te verwijzen?
Martino's | Google is your friend...
Verwijderd
Je kunt gewoon tegelijkertijd twee BT apparaten pairen. Ik gebruik ook TomTom met een BT GPS muis en tegelijkertijd een BT-oortje. Als je dan telefoon krijgt, wordt het geluid van TomTom onderdrukt, maar de navigatie loopt wel door. Hier hoef je niets speciaals voor te doen. gewoon je BT headset (eenmalig) pairen met je telefoon, headset aanzetten, TomTom starten (dan wordt BT automatisch aangezet) en navigeren en bellen tegelijkertijd. Probeer het eens uit zou ik zeggen.Masturberik schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:05:
[...]
Hiermee is nu alles gelukt:) Thnx
Nog maar een vraag je dan maar, mijn tomtom gps reciever werkt over bluetooth, net als mijn headset.. er is zeker geen mogelijkheid deze tegelijkertijd te laten werken en communiceren met mijn telefoon? En is er een manier hoe ik mijn TomTom kan laten navigeren met een toetsenblokkeren erop? Dat is me nl nog steeds niet gelukt:(
Alvast bedankt voor de moeite,
Erik
Als je in deze situatie VJ Volubilis gebruikt gaan de instructies dus ook via de headset.
Heb het met meerdere accounts geprobeerd, allemaal geen succes.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:42:
Dit heb ik ook nog steeds. Het kan misschien te maken hebben dat je email probeert op te halen met een (te) nieuwe account. Dan moet je betalen om op deze manier hotmail te ontvangen (je kunt dit testen door in outlook express je hotmail binnen te halen, als dit niet werkt, heb je een te nieuwe account).
Overigens heb ik het probleem ook met een oude (full-access) account.
Al deze accounts werken wel in outlook express.
Op m'n vorige pda, de Qtek s100 was er geen probleem met PocketHotmail en deze accounts.
Waarschijnlijk ligt dit dus toch in een compatibiliteits probleem met Windows Mobile 5.
Hopelijk komt er ooit nog een nieuwe versie uit..
het staat op pagina 7, de reactie met de foto. hier is in ieder geval de link naar de cab file. http://files.pdamobiz.com...POCKET_PC_OZONE.ARMV4.CABVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:22:
[...]
Heb even zitten kijken, maar zie niet direct die cab-file (kan erover heen kijken natuurlijk) maar welke bedoel je...of zijn dat die zelfde 2 cab files zoals ook op smarter-phones.com staan? Wil dit op zich wel graag werkend hebben, maar als er dus inmiddels een nieuwere versie is die werkt met maar 1 cab-file installeer ik die natuurlijk liever..
edit: jaja late reactie..was op vakantie en ben nu aan het bijlezen
Ik heb het getest, daarna was wel mijn volledige audio ontregeld. Ik heb het er ook dadelijk weer afgegooit. Het is er niet volledig af en als ik vjvolubilis aan zet krijg ik geen tomtom over de carkit. Ik weet niet als dat door die cab komt want ik heb die 2 toen samen getest.
Ik hoop dat de vakantie goed was

Met total commander gaat dat, http://www.ghisler.com/pocketpc.htmMasturberik schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:54:
[...]
Als ik mn mda aansluit op m'n pc dan kan ik de snelkoppeling wel zien, maar om een of andere reden kan ik nergens wat veranderen. Als ik ze dan even naar m'n pc kopiëer om het daarop te proberen zegt hij bij eigenschappen dat het geen geldige snelkoppeling is. Enig idee hoe ik deze aan kan passen?
Ik was dus VEEEEEEEEEEEEEL te laat....
[ Voor 4% gewijzigd door chundo op 17-08-2006 19:56 ]
Misschien kan zoiets met mortscript, ik ken er zelf niets van. Ik start tomtom en vjvolubilis met 1 knop die via mortscript gemaakt is (door iemand hier op het forum).Masturberik schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:05:
[...]
Hiermee is nu alles gelukt:) Thnx
Nog maar een vraag je dan maar, mijn tomtom gps reciever werkt over bluetooth, net als mijn headset.. er is zeker geen mogelijkheid deze tegelijkertijd te laten werken en communiceren met mijn telefoon? En is er een manier hoe ik mijn TomTom kan laten navigeren met een toetsenblokkeren erop? Dat is me nl nog steeds niet gelukt:(
Alvast bedankt voor de moeite,
Erik
Als dat kan lijkt me dat van jou ook de moeten lukken...
Verwijderd
Die iemand was ik denk ikchundo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:54:
[...]
Misschien kan zoiets met mortscript, ik ken er zelf niets van. Ik start tomtom en vjvolubilis met 1 knop die via mortscript gemaakt is (door iemand hier op het forum).
Als dat kan lijkt me dat van jou ook de moeten lukken...

Ik denk dat je met mortscript niks kunt, want je zult toch nog de bestemming en zo willen ingeven. Ik neem aan dat je eerst je route wilt plannen en dan je device wilt locken, zodat je m in je broekzak kunt doen ofzo?
Je zou kunnen proberen om dit device lock progje te installeren. Als je dit nu toewijst aan een hardware knop. (start > instellingen > knoppen) Bijvoorbeeld aan de voice dial of aan de comm-manager. Als je dan in tomtom zit en je route gepland hebt, duw je op de hardwareknop en wordt je device vergrendeld. De instructies lopen dan wel gewoon door. (denk ik, niet zelf getest, maar muziek in mediaplayer loopt bijv. ook door.) Als je hem toch in je zak hebt zitten kun je ook automatisch met dat progje je beeldscherm uit laten zetten. Aanzetten gaat via de aan/uit knop en vervolgens ontgrendelen.
Euhmm... net geprobeerd en t werkt toch niet zo vlekkeloos. Als ik TT zit reageert de hardware button niet goed. Wat mss wel zou kunnen is als je in TT je route hebt gepland. terug gaan naar het vandaag scherm. (dmv van Alttab van PocketPlus of door het toewijzen van Vandaag aan een hardware button) en dan daar op een snelkoppeling naar het device lock programmaatje klikken (of op de standaard apparaatblokkering als je die op je vandaag scherm hebt staan, maar dan wordt je scherm niet zwart.)
Of, wat ook zou kunnen: als je het progje devicelock geinstalleerd hebt, kun je via start > instellingen > systeem > Device Lock een programma opgeven dat gestart wordt nadat de toetsenblokkering actief is. Als je tomtom al eerder gestart hebt om de route in te geven en je vergrendeld dan wordt tomtom niet opnieuw uitgevoerd, maar wordt geswitcht naar de sctieve versie van tomtom, met actieve vergrendeling... ik denk dat dat de beste oplossing is. Maar ik zou met bovenstaande maar s wat gaan spelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 21:41 ]
Dus ik denk even de slimme jonge uit te hangen en even een hard-reset uit te voeren, was het niet dat je daarbij als allerlaatste stap op het groene telefoontje moet drukken

'Start' --> 'Instellingen' --> tabblad 'Systeem' --> 'Opslag Wissen' is hetzelfde als een hard reset heb ik in dit topic gelezen, dus misschien een idee om dat eens te proberen voordat je hem definitief opstuurtLieveNiels schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:36:
Ik heb sinds kort een vervelend probleem met m'n Vario; bijna alle hardware knoppen doen het niet meer. Ik heb 'em niet laten vallen oid, het gebeurde zo van het een op het andere moment. Ik kan verder nog van alles omdat het touchscreen nog wel werkt alleen is dit zwaar irritant want ik heb me vario juist om dat prachtige hardware toetsenbordje!
Dus ik denk even de slimme jonge uit te hangen en even een hard-reset uit te voeren, was het niet dat je daarbij als allerlaatste stap op het groene telefoontje moet drukken. Anyway, is er dus een andere manier om een hard-reset uit te voeren? ...of kan ik maar beter trug naar de winkel om hem te laten repareren?
Heb je wel backups gemaakt, btw? Het zou een beetje jammer zijn als je erachter kwam dat je alles kwijt bent geraakt nádat je een hard reset hebt uitgevoerd
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
via voice command anders? -> dat werkt prima ook vanuit tomtomVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:24:
[...]
Die iemand was ik denk ik![]()
Ik denk dat je met mortscript niks kunt, want je zult toch nog de bestemming en zo willen ingeven. Ik neem aan dat je eerst je route wilt plannen en dan je device wilt locken, zodat je m in je broekzak kunt doen ofzo?
Je zou kunnen proberen om dit device lock progje te installeren. Als je dit nu toewijst aan een hardware knop. (start > instellingen > knoppen) Bijvoorbeeld aan de voice dial of aan de comm-manager. Als je dan in tomtom zit en je route gepland hebt, duw je op de hardwareknop en wordt je device vergrendeld. De instructies lopen dan wel gewoon door. (denk ik, niet zelf getest, maar muziek in mediaplayer loopt bijv. ook door.) Als je hem toch in je zak hebt zitten kun je ook automatisch met dat progje je beeldscherm uit laten zetten. Aanzetten gaat via de aan/uit knop en vervolgens ontgrendelen.
Euhmm... net geprobeerd en t werkt toch niet zo vlekkeloos. Als ik TT zit reageert de hardware button niet goed. Wat mss wel zou kunnen is als je in TT je route hebt gepland. terug gaan naar het vandaag scherm. (dmv van Alttab van PocketPlus of door het toewijzen van Vandaag aan een hardware button) en dan daar op een snelkoppeling naar het device lock programmaatje klikken (of op de standaard apparaatblokkering als je die op je vandaag scherm hebt staan, maar dan wordt je scherm niet zwart.)
Of, wat ook zou kunnen: als je het progje devicelock geinstalleerd hebt, kun je via start > instellingen > systeem > Device Lock een programma opgeven dat gestart wordt nadat de toetsenblokkering actief is. Als je tomtom al eerder gestart hebt om de route in te geven en je vergrendeld dan wordt tomtom niet opnieuw uitgevoerd, maar wordt geswitcht naar de sctieve versie van tomtom, met actieve vergrendeling... ik denk dat dat de beste oplossing is. Maar ik zou met bovenstaande maar s wat gaan spelen.
Niemand die dit ook heeft meegemaakt?ZakHooi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:28:
k heb iets opmerkelijks en tevens ontzetten irritants ontdekt:
Voor email gebruik ik de standaard tool in WM5 (tmail.exe).
Daarmee haal ik mijn mail op (prive mail op server thuis met IMAP-SSL op 993 en GMAIL op 995). Mail haal ik op via Wifi.
Dit werkt ook gewoon totdat ik eenmaal mijn agenda en contacts gesynct heb met mijn PC.
Vanaf dat moment kan ik geen email meer ophalen via Wifi.
Wat ik dan ook doe ik krijg steeds de foutmelding 'kan geen verbinding maken'.
Echter heb ik dan wel normaal verbinding via Wifi (ik krijg gewoon een IP en ik kan gewoon internetten, ook kan ik mijn mailserver en gmail bereiken).
Het lijkt erop dat na een sync WM5 gewoon een GPRS/CSD verbinding wil hebben om mijn mail op te halen (dit weet ik niet zeker maar dat gevoel krijg ik er bij).
Ook heb ik met Memmaid en Check Notifications gekeken naar notifications naar het tmail.exe proces maar niks vreemds gevonden.
Heeft iemand hier meer info over want hier is geen work around voor dan alleen een oude backup terug zetten (met als gevolgd dat mijn agenda weer achter loopt en moet ik dus weer syncen en dan ben ik weer terug bij af).
Please help!!
Via een taskswitcher al een x geprobeert en dan met de gewone device lock die er al op zit. Het vreemde is dan alleen dat hij direct stopt met de navigatie instructies. Maar ik ga jullie tips nog even allemaal langs en uittesten, dan kijk ik hoever ik kom! Bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:24:
[...]
Verwijderd
Dank voor de tip. Ik zie nu idd ook dat alle contacts gekopieerd zijn naar het standaard telefoonboek.Guldan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:14:
/me Guldan is verder in zijn live messenger advontuur
Ik heb net wat dingen veranderd.. maar het ging wat raar en ik ben geloof ik een aantal telefoon nummers kwijtgeraakt. Maak dus eerst ff een backup
Ik weet niet of je bij de opties de functie "Automatically keep Windows Live mobile synchronized with ActiveSync" al hebt ondekt/geprobeerd? Ik vermoed dat wanneer je deze aanvinkt alle Live contacten (op internet) worden gesynced met die van outlook. Ik wil het wel proberen, maar wil niet al m'n contacten in de war geschopt krijgen.
Bovendien baal ik er van dat je via wifi blijkbaar niet direct je mail binnen kunt krijgen zodra die verstuurd is. Volgens mij schakelt wifi zich uit zodra de pocket pc in standby gaat (klopt dat?). Dus waarschijnlijk zal push email via wlan nooit werken???
Ook mis ik in Live Mobile dat ik direct mijn emails binnen krijg als mijn pocket pc wel aanstaat. Bij de oude messenger kreeg ik direct melding van een nieuwe email als ik mijn pocket pc aan had staan en wifi ingeschakeld.
Die staat daar niet eens in de lijst.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:05:
[...]
Weet je zeker dat je bij [instellingen][verbindingen][verbindingen][geavanceerd][netwerken selecteren] de bovenste en onderste optie op "ISP" hebt staan?
Bovendien gaat dat over connecties via de telecom provider.
Die kan ik niet eens gebruiken (omdat mijn SIM GPRS/CSD niet toe staat).
Het probleem is dat ik niet via WIFI kan emailen (ik heb gewoon een IP van mijn router gekregen, en browsen lukt gewoon wel). De email client wil dus mail ophalen/versturen via GPRS/CSD ipv WIFI.
Verwijderd
Verwijderd
Hier een linkje, daar staat inderdaad ook over hardware/software. Ik heb het progje PMRecorder echter geinstalleerd, en het doet het prima. Alleen het afdraaien gaat over de speaker. Heb het alleen even zachtjes met mijn voicemail kunnen proberen hier op werk, dus weet niks over de kwaliteit.
Verwijderd
Ik zoek zelf ook iets dergelijks, is wel handig als iemand een telefoonnummer doorgeeft oid. Nu moet je eerst Word opstarten en de speaker aan doen (of op papier noteren.)
hoezo Word opstarten? gewoon meteen vanuit het telefoonscherm kan je een notitie makenVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:22:
Opnemen kan ook via menu-notitie maken. Het volume is wel te laag, maar in een stille omgeving wel verstaanbaar.
Ik zoek zelf ook iets dergelijks, is wel handig als iemand een telefoonnummer doorgeeft oid. Nu moet je eerst Word opstarten en de speaker aan doen (of op papier noteren.)
Klopt. Alleen gaat het niet altijd helemaal goed. Zo af en toe pakt ie niet automatisch mijn BT carkit (Nokia). Vaak wel, maar soms niet. Erg lastig, want je weet niet dat ie 'm niet gepakt heeft. Bij mijn oude Nokia 6310 zag je een symbool als ie 'm te pakken had. Wat telefoneren betreft vond ik die Nokia sowieso 100x beter. Ik kon tenminste de telefoonlijst nog lezen op de Nokia als de foon in de carkit zit. Eigenlijk wordt je gedwongen om het ding heel dichtbij te zetten. Dat niemand eraan heeft gedacht om een telefoonlijst te implementeren waar je alleen de naam en telnr ziet bv en dan in grote letters, zoals je kunt kiezen op de Nokia. Want hoewel het display fysiek kleiner is, kun je het wel een stuk beter lezen. En dan heb ik het maar niet over het intoetsen van een nummer als ie in de carkit zit...maar dat is een probleem van tochscreens. Dat is gewoon lastig.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:10:
[...]
Je kunt gewoon tegelijkertijd twee BT apparaten pairen. Ik gebruik ook TomTom met een BT GPS muis en tegelijkertijd een BT-oortje. Als je dan telefoon krijgt, wordt het geluid van TomTom onderdrukt, maar de navigatie loopt wel door.
Maar ja...uiteindelijk wil je niet 2 apparaten hebben, maar iets langer nadenken over een ontwerp van een telefoon anno 2006 mag toch wel? Pak er bv een paar succesvolle telefoons bij en vraag aan de mensen wat ze zo goed vinden aan dat ding.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als ik nog ooit "reclame" voor u maak staat u naam erbij , nu is hij in het geheugen gegriftVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:24:
[...]
Verwijderd
Ik heb de MDA Vario en een TomTom 910
Om gebruik te maken van de plus diensten van TT heb ik Blue tooth ingeschakeld . Nu blijkt dat iedere keer dat ik van zo een TT plusdienst gebruik wil maken de GPRS uitgeschakeld wordt.
Bluetooth en GPRS gaat niet samen?
NB laatste ROM
vr groet Rien Meijer
Ik heb één review gevonden waarin staat dat de Wizard best kut presteerde met videofiles.
ok probleem gevonden en opgelostZakHooi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:28:
k heb iets opmerkelijks en tevens ontzetten irritants ontdekt:
Voor email gebruik ik de standaard tool in WM5 (tmail.exe).
Daarmee haal ik mijn mail op (prive mail op server thuis met IMAP-SSL op 993 en GMAIL op 995). Mail haal ik op via Wifi.
Dit werkt ook gewoon totdat ik eenmaal mijn agenda en contacts gesynct heb met mijn PC.
Vanaf dat moment kan ik geen email meer ophalen via Wifi.
Wat ik dan ook doe ik krijg steeds de foutmelding 'kan geen verbinding maken'.
Echter heb ik dan wel normaal verbinding via Wifi (ik krijg gewoon een IP en ik kan gewoon internetten, ook kan ik mijn mailserver en gmail bereiken).
Het lijkt erop dat na een sync WM5 gewoon een GPRS/CSD verbinding wil hebben om mijn mail op te halen (dit weet ik niet zeker maar dat gevoel krijg ik er bij).
Ook heb ik met Memmaid en Check Notifications gekeken naar notifications naar het tmail.exe proces maar niks vreemds gevonden.
Heeft iemand hier meer info over want hier is geen work around voor dan alleen een oude backup terug zetten (met als gevolgd dat mijn agenda weer achter loopt en moet ik dus weer syncen en dan ben ik weer terug bij af).
Please help!!
Poging gewaagd. Ik heb dat programma inderdaad aan een hardware button gekoppeld. Wat blijkt, wacht je een seconde of 10 á 15 dan wordt de device lock ook doorgevoerd in tomtom, maar wanneer dit gebeurd doet TT helemaal niks meer totdat je 'm weer unlockt. Ditzelfde gebeurt met het vandaag scherm: ook al zie je niks blijft de navigatie doorlopen, maar zodra je hem lockt is het over. Dus de navigatie blijft dan hangen en die belgische dame vertelt me niet meer waar ik heen moetVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:24:
[...]
Zijn er nog meer mogelijke manieren om dit toch voor elkaar te krijgen of wordt het tijd om de mensen bij TT zelf te stalken?
Groetjes,
Erik
Dbaas, kun je vertellen welke draad je op welk punt van de female jack soldeert? Ik heb de draden netjes gestript, maar trof groen en koper/groen aan ipv rood en zwart. Ik neem aan dat groen de nul is en koper/groen het signaal en dat de groene gewoon aan elkaar op de min van de plug kunnen, maar voor ik een half uur aan het priegelen ben en het fout blijkt te zijn, had ik graag nog wat hulp....Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:09:
Hier een ervaring die waarschijnlijk interessant is voor muziekliefhebbers.
Zoals de meeste weten zitten de bijgeleverde oordopjes van de headset niet lekker en slecht. Ik gebruikte eerst zon verloop plugje (2,5mm -> 3,5 mm) waardoor je je eigen oordopjes kan gebruiken, dit was alleen een plugje en dus zonder snoer. Dat ding werkt echt matig, steeds valt aan één kant het geluid weg omdat ie losschiet. Wat ook vervelend is als je gebeld wordt en je moet je telefoon uit je tas halen om op te nemen en je oordopppen uit te doen, je kent het. Dus ik dacht ik kan wel een verloopstekkertje voor 19 euro kopen bij pda shop, maar dan ben ik nog steeds de headset functie kwijt. Maar hier is de oplossing![]()
het kost je 80 cent, je headset, 1 half uur, en wat soldeer tin.
ik heb bij de plaatselijke electronica winkel een 3,5 mm female plug gekocht, de oordoppen van de headset afgeknipt en de draadjes gestript en op de plug gesoldeerd. Het resultaat: een headset waar alle 3,5 mm oordopjes op kunnen (dus ook mn sony mdr ex71 in-ear troep) en je hebt nog steeds je mic, volume control, en talk button! het werkt bij mij voorzover ik heb kunnen testen prima!
afbeeldingen:
De headset
met oordopjes
close-up
is het mogelijk om het geluid als je aan het bellen bent harder te zetten? Dat staat op zijn max. nog ontzettend zacht invergelijking tot mijn nokia 6230...
Is dat mogelijk? Want nu in de metro hoor ik 0,0 terwijl het met de nokia geen probleem was

Verwijderd
Datzelfde probleem heb ik ook, en de handsfreefunctie biedt geen uitkomst omdat de microfoon dan ook harder staat (en omdat iedereen dan mee kan luisteren).The_Cure schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:26:
Misschien is het al eerder gevraagd, maar:
is het mogelijk om het geluid als je aan het bellen bent harder te zetten? Dat staat op zijn max. nog ontzettend zacht invergelijking tot mijn nokia 6230...
Is dat mogelijk? Want nu in de metro hoor ik 0,0 terwijl het met de nokia geen probleem was
trouwens vandaag m'n vario voor het eerst laten vallen terwijl ik er altijd voorzichtig mee ben
ging niet echt hard (stuiterde eerst nog op m'n motorhelm) maar toch meteen krassen in het plastic.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Tijdens het bellen verdwijnen de toetsen inderdaad. Deze haal je terug door op de knop "Keypad" te drukken links onderin het scherm.ND schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:12:
Is er een mogelijkheid om de nummer toetsen van de Smartdialer niet te laten verdwijnen als je aan het bellen bent? ("Toets 2 om te verwijderen" met je voicemail is dan wat handiger)
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Aangezien ik vrijwel nooit soft-reset is het niet zo'n probleem, alleen een beetje vreemd dat het in de eerste post anders staat.
Ik doe regelmatig een soft reset en mijn waardes blijven mooi staan. Ik heb wel een Qtec ROM en de waardes aangepast met total commander.Smoke schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:51:
Heb hier een wazig probleempje. Ik heb de suggesties gevolgd om van die notification bij het zenden van SMSjes af te komen die in de eerste post staan. Echter als ik een soft-reset uitvoer gaan die waardes weer netjes uit het register, en kan ik ze weer opnieuw gaan invoeren terwijl. Soft-reset ik niet, blijven de waardes staan en blijft hij netjes melden dat mijn SMS is verzonden. Heb Total Commander gebruikt om het register te bewerken, de foon zelf is de Orange-uitvoering met de nieuwste firmware(Voor zover ik weet, OS-versie 5.1.195 volgens Info)
Aangezien ik vrijwel nooit soft-reset is het niet zo'n probleem, alleen een beetje vreemd dat het in de eerste post anders staat.
Verwijderd
Het is me gelukt gebruik te maken van de "plusdiensten"van TomTom op de TT910 mbv de MDA Vario, maar het is nogal omslachtig.
Normaal schakel ik de BT op de Vario in en ik kan bellen via de Vario; als de verbinding gemaakt is en start ik een plusdienst op dan zie ik op de Vario dat er getracht wordt een GPRS verbinding op te starten, vervolgens zie ik dat de aktieve GPRS verbinding afgesloten wordt ( blokje ) en ook de verbinding van de TT met de "plus server"lukt niet.
Echter, als ik nu BT uitschakel, weer inschakel, eigenschappen open, de TT verbinding vernieuw, handsfree aktiveer en dit opsla, dan lukt het wel, maar ..... GPRS kan niet meer gebruikt worden.
Heeft iemand anders ervaring met bovenstaande? Er moet toch een minder omslachtige manier bestaan ?
Rien
Verwijderd
Niet resetten met de stift maar de knop op de bovenkant van je Wizzard vasthouden tot je een melding krijgt, dan ja kiezen. Dan blijven de register-waarden bewaard.
Groeten,
Ronald
Ach kijk, en ik hier maar altijd resetten met de zijknop. Bedankt!Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:11:
@ -Smoke-
Niet resetten met de stift maar de knop op de bovenkant van je Wizzard vasthouden tot je een melding krijgt, dan ja kiezen. Dan blijven de register-waarden bewaard.
Groeten,
Ronald
- ARM
- MIPS
- SH3
Wat zijn dit precies?
Ik had sktools al geprobeerd maar die ziet de dubbele entries niet (werkt waarschijnlijk niet met een qtek 9100).
Ik zoek dan geen tool voor outlook maar voor de qtek (outlook heeft die dubbele entries er nl. niet in staan).
ARM: is een processor architectuur word gebruikt in smartphones/pdaDjerique schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:39:
Ik kom steeds de volgende termen tegen:
- ARM
- MIPS
- SH3
Wat zijn dit precies?
MIPS: millions of instructions per second. 'Snelheids' maat voor een CPU
SH3: is ook een processor architectuur word gebruikt in smartphones/pda
[ Voor 15% gewijzigd door Guldan op 20-08-2006 17:28 . Reden: ah antwoord al gevonden ]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Dank je voor de infoGuldan schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:22:
[...]
ARM: is een processor architectuur word gebruikt in smartphones/pda
MIPS: millions of instructions per second. 'Snelheids' maat voor een CPU
SH3: is ook een processor architectuur word gebruikt in smartphones/pda
Maar dan heb ik nog een vraag: werkt de software gemaakt voor Windows CE/2003 ook op Windows Mobile 5?
Dat probleem heb ik dus ook, ik krijg keurig een ip adres van de router, ik kan prima internetten maar ik heb twee problemen:ZakHooi schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:05:
Het probleem is dat ik niet via WIFI kan emailen (ik heb gewoon een IP van mijn router gekregen, en browsen lukt gewoon wel). De email client wil dus mail ophalen/versturen via GPRS/CSD ipv WIFI.
* Ik kan niet e-mailen want dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding maken met de huidige verbindingsinstellingen. Tik op Instellingen o mde verbindingsinstellingen te wijzigen."
* En als ik naar een server in het interne netwerk wil via Terminal Service dan lukt dat prima als ik het IP adres opgeef, maar connect ik op de hostname dan krijg ik geen verbinding.
Iemand een idee?
Veel software wel, maar niet alles.Djerique schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:01:
[...]
Dank je voor de info![]()
Maar dan heb ik nog een vraag: werkt de software gemaakt voor Windows CE/2003 ook op Windows Mobile 5?
Zelf test ik het altijd. 75% van de software werkt.
(waarom niet alles werkt, zou ik niet weten)
Verwijderd
Ja dat kan via BT, moet je "IPAQ modemscript" oid gebruiken:sjobiscity schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:15:
misschien een beetje een rare vraag, maar kan je hem ook als modem gebruiken op een macbook? zou wel erg handig zijn
http://justinblanton.com/...ws-mobile-bluetooth-modem
Erg nice
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
kun je hier alleen een @mail2web.com emailadres gebruiken?Nitai schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:59:
Vandaag Push email aan de praat gekregen op m'n Vario. Het werkt echt heel goed! Even m'n mailbox gekoppeld aan mail2web.com (gratis!) en ik krijg m'n mail direct op m'n Vario zodra hij binnenkomt.
Erg niceHier is er een kleine stappenplan voor de geinteresseerde...
En kun je hiermee ook je agenda syncen op een internetserver?
Er lijkt namelijk een grote bug in te zitten. Na het versturen van 1 regel tekst naar een contactpersoon krijgt deze de rest van al je tekst niet meer, behalve als je de conversatie sluit en opnieuw opent.
Hebben anderen dit ook?
Dat heb ik persoonlijk niet zo ervaren.Fraggar schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:34:
Na een paar dagen de nieuwe Windows Live Messenger Beta te hebben gebruikt, ben ik er nu weer mee opgehouden.
Er lijkt namelijk een grote bug in te zitten. Na het versturen van 1 regel tekst naar een contactpersoon krijgt deze de rest van al je tekst niet meer, behalve als je de conversatie sluit en opnieuw opent.
Hebben anderen dit ook?
Waar ik wel last van kreeg, was dat na het verwijderen van de Messenger Beta de standaard Pocket MSN het niet meer goed deed. Kon me niet meer aanmelden
Gelukkig had ik een paar dagen daarvoor een backup gemaakt met SPB Backup, en daarna deed ie het weer
De normale msn werkt bij mij prima naast de Live beta versie. Ik had de executable weer gevonden in c:\windows\inst....exe of zoietsConan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:36:
[...]
Dat heb ik persoonlijk niet zo ervaren.
Waar ik wel last van kreeg, was dat na het verwijderen van de Messenger Beta de standaard Pocket MSN het niet meer goed deed. Kon me niet meer aanmelden
Gelukkig had ik een paar dagen daarvoor een backup gemaakt met SPB Backup, en daarna deed ie het weer
Nu ga ik mijn sim gebruiken in een Nokia 6230.
Nu heb ik ook TomTom op mijn MDA staan icm met Flitsnav.
Om de nieuwste gegevens op te halen maak ik gebruik van mijn T-mobile internetbundel
wat dus geen extra kosten betekent.
Nu zou ik mijn MDA en de 6230 graag zo willen gebruiken dat het inbellen gaat via de 6230
en dan gebruik makend van de internetbundel en dus niet het duurdere T-zones.
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dit ik kan stellen?
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:18:
[...]
kun je hier alleen een @mail2web.com emailadres gebruiken?
Ja. Je zal je mail van andere adressen dus door moeten sturen naar het mail2web adres.
En kun je hiermee ook je agenda syncen op een internetserver?
Ja op de internetserver van mail2web.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik heb ook eens problemen gehad met mijn mails, ik kon ze ophalen maar niet versturen. Na lang zoeken en proberen heb ik uiteindelijk de helpdesk gebeld. Dit lag aan de uitgaande mailsever.Galileo_Galilei schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:07:
[...]
Dat probleem heb ik dus ook, ik krijg keurig een ip adres van de router, ik kan prima internetten maar ik heb twee problemen:
* Ik kan niet e-mailen want dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding maken met de huidige verbindingsinstellingen. Tik op Instellingen o mde verbindingsinstellingen te wijzigen."
* En als ik naar een server in het interne netwerk wil via Terminal Service dan lukt dat prima als ik het IP adres opgeef, maar connect ik op de hostname dan krijg ik geen verbinding.
Iemand een idee?
In het kort kwam het hier op neer:
Via GPRS vat het: pop.proximus.be
relay.proximus.be
En via wifi : pop.proximus.be
relay.naam van provider.be = relay.belgacom.be
Je moet bij de pop3 instellingen de op dat moment gebruikte provider invullen.
Ik weet niet als jullie ermee geholpen zijn, maar je kan in ieder geval nog eens iets proberen. Veel succes
Verwijderd
Nou heb ik wel een vraag waar ik nog geen antwoord heb weten te vinden
Kan je de kleur van het lettertype van je Vandaag/Today scherm veranderen en hoe doe je dat.
Ik denk dat ik er voor in het register moet zijn, of misschien kent iemand een progje waar het mee kan
Sim uit MDA halen en in Nokia stoppen zeker? Waarom? Is MDA niet goed meer?Rekkie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:29:
Ik heb een MDA Vario icm een T-mobile abonnement + internet bundel
Nu ga ik mijn sim gebruiken in een Nokia 6230.
Natuurlijk, als het onbeperkt internetten voor vast maandbedrag is.Nu heb ik ook TomTom op mijn MDA staan icm met Flitsnav.
Om de nieuwste gegevens op te halen maak ik gebruik van mijn T-mobile internetbundel
wat dus geen extra kosten betekent.
De abonnement is bedoeld voor MDA. Dit wil T-Mobile ook zo. Met jouw opstelling zal T-Mobile niet blij mee zijn. Omdat T-Mobile mogelijk zal zien dat het andere toestel is, is er risico dat internet pakket verdwijnt of niet meer gratis is. Ik heb 1 keer gedaan met sim in andere toestel, en ik krijg meteen nieuwe toegangspunt settings toegesmst. Omdat het niet legaal is, heb ik meteen teruggezet in MDA. Wat MDA doet, doet prima. Ik zou niet weten waarom ik in andere toestel wil stoppen... T-Mobile verkoopt de actiepakket met internet onbeperkt niet voor andere toestellen.Nu zou ik mijn MDA en de 6230 graag zo willen gebruiken dat het inbellen gaat via de 6230
en dan gebruik makend van de internetbundel en dus niet het duurdere T-zones.
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dit ik kan stellen?
Nee MDA is niet goed genoeg meer.... te grootMrDummy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:47:
[...]
Sim uit MDA halen en in Nokia stoppen zeker? Waarom? Is MDA niet goed meer?
Wat een waardeloze instelling van T-mobile imo.De abonnement is bedoeld voor MDA. Dit wil T-Mobile ook zo. Met jouw opstelling zal T-Mobile niet blij mee zijn. Omdat T-Mobile mogelijk zal zien dat het andere toestel is, is er risico dat internet pakket verdwijnt of niet meer gratis is. Ik heb 1 keer gedaan met sim in andere toestel, en ik krijg meteen nieuwe toegangspunt settings toegesmst. Omdat het niet legaal is, heb ik meteen teruggezet in MDA. Wat MDA doet, doet prima. Ik zou niet weten waarom ik in andere toestel wil stoppen... T-Mobile verkoopt de actiepakket met internet onbeperkt niet voor andere toestellen.
Ik gebruik nog steeds hetzelfde en doe er ook hetzelfde mee.
Wat maakt het T-mobile nu uit wat voor toestel ik gebruik
Dit is een eigen domein waar ik een 'mobile' POP3 box voor heb aangemaakt. Als mensen mij dan mobiel willen mailen dan mailen ze daar naar (die checkt om de 5 minuten) en als ze mij normaal willen bereiken dan mailen ze naar mijn normale mailbox (geen zin om die doorlopend te checken). Ik heb dus geen andere provider, hij connect via WLAN keurig op het net, dus hij heeft verbinding.chundo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
Ik heb ook eens problemen gehad met mijn mails, ik kon ze ophalen maar niet versturen. Na lang zoeken en proberen heb ik uiteindelijk de helpdesk gebeld. Dit lag aan de uitgaande mailsever.
In het kort kwam het hier op neer:
Via GPRS vat het: pop.proximus.be
relay.proximus.be
En via wifi : pop.proximus.be
relay.naam van provider.be = relay.belgacom.be
Je moet bij de pop3 instellingen de op dat moment gebruikte provider invullen.
Ik weet niet als jullie ermee geholpen zijn, maar je kan in ieder geval nog eens iets proberen. Veel succes
Vaag verhaal dit...
Ik kan wel verzenden via dat mail adres en er zijn geen aparte SMTP instellingen (beide gebruiken mail.domein.nl). Het lijkt er dus op dat de verbinding sèc met de server wel goed gaat (althans, hij kan hem vinden anders kan ie ook niet versturen) maar ontvangen kan niet blijkbaar.
Naar mijn weten is POP3 gewoon een dood normaal protocol, het zal toch niet zo zijn dat op server niveau de mobiele devices afgestoten worden? Dat lijkt me althans zéér onwaarschijnlijk...
hotmail ondersteunt toch ook geen pop?KSH schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:49:
Heeft iemand zijn hotmailadres al kunnen koppelen aan mail2web.com?
Mij lukt dat namelijk niet.
Verwijderd
Nee volgens mij is dit inderdaad niet mogelijk. Hotmail is eigenlijk behoorlijk k*t voor push email (of anders gezegd: push email is totaal niet mogelijk met hotmail, omdat er geen forwarding optie bestaat voor hotmail).
Het liefst zou ik daarom geen hotmail email gebruiken, maar probleem is dat ik het nodig heb voor MSN Messenger.
Web2mail heeft ook een chatprogramma die MSN ondersteund, is het ook mogelijk met mijn @web2mail.com account te chatten met mensen die een @hotmail.com account hebben?
ben ook nog een beetje aan het prutsen met mail2web outlook. Gek is dat ik mijn PC niet kan syncen met een exchange server, mijn pda wel, is dat normaal?
edit: ben ook nog op zoek naar een progje waarmee ik direct iemand kan bellen vanuit het today scherm. Ik meende dat iemand hier een post had geplaatst met daarin een progje waarin je direct contacten kon zien/bellen in het today screen (met foto). ik kan hem alleen niet weervinden!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 12:27 ]
Wie kan me helpen?
Verwijderd
Dat zou zomaar kunnen. Het is misschien handig om te posten welke versie van ActiveSync je gebruikt. Ik gebruik versie 4.2 en heb geen centje pijn bij het syncen van mijn toestel.Ik meen elders (weet niet meer waar precies, ik geloof op http://xda-developers.com) dat er meer mensen met dit probleem zijn. De oplossing weet ik helaas niet meerZhadum schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:11:
Kan het zijn dat aan je MDA vario ligt, waardoor de activesync en de sychnosieren niet werkt? Want ik heb t nu op verschillende pc's geprobeerd maar activesync kan geen verbinding maken. Firewall etc. staat ook allemaal uit.
Wie kan me helpen?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 15:45 ]
Erg jammer nou moet ik telkens dat usb kabeltje eraan hangen om cab's naar de phone te sturen en foto's van de phone af te halen. Is het mogelijk om op je phone te komen via een andere pc in het netwerk?
Ik ga eind deze week naar het buitenland en heb vanmorgen even gespeeld met het register, dit om GPRS uit te kunnen zetten.
Werkte en weer aangezet. Hele dag kunnen bellen tot ik mijn telefoon een soft reset heb gegeven.
Ik kreeg éen sms-je dat ik voicemail had, vreemd want telefoon ligt naast me en ik heb hem niet gehoord. Klopt, ik kan niet bellen of gebeld worden.
Sms-en werkt, internetten werkt, maar bellen niet.
De melding na het intikken van de pincode is "de bewerking is mislukt" daarna de melding bij de telefoon eigenschappen "geen service".
Heb het cab bestand uit de start post opnieuw geinstaleerd, geprobeerd handmatig de juiste provider te selecteren, werkt allemaal niet.
Iemand een idee?
Ik heb een vario met een recente Qtek NL rom, zonder extended roms geinstalleerd
Edit:
Ik heb het idee dat er iets fouts zit in:
hklm/comm/connmgr/providers/{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}
Kan iemand zijn key exporteren, kan ik kijken wat er verkeerd staat.
Dank je
Edit2
type foutje, moet providers zijn.
Bij mij staat hierin:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}] "WakeOnIncoming"=hex(7):\ 47 00 50 00 52 00 53 00 00 00 43 00 53 00 44 \ 00 00 00 00 00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections] [HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections\T Mobile] "AlwaysOn"=dword:00000000 "ConnectionGUID"="{7965D2A0-2313-8E59-F995-491B3BC0832C}" "DestId"="{ADB0B001-10B5-3F39-27C6-9742E785FCD4}" "Enabled"=dword:00000001 "EntryType"=dword:00000002 "RequirePw"=dword:00000001 "Secure"=dword:00000000 "SecureLevel"=dword:00000000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\DevConfig] "Cellular TAPI Service Provider"=hex:\ B4 01 00 00 B4 01 00 00 B4 01 00 00 01 00 00 \ 00 0F 00 00 00 01 00 00 00 02 00 00 00 00 00 \ 00 00 00 00 00 (en dan verders alleen nullen) |
[ Voor 42% gewijzigd door [Roland] op 22-08-2006 19:24 ]
provider is bij mij providers Keurig aangepastRoland73 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:40:
hklm/comm/connmgr/provider/{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}
Misschien handig als jij even aangeeft hoe iemand zijn register(sleutels) kan exporteren?
(ik heb het vermoeden dat bijna iedereen gebruik maakt van Total Commander)
[ Voor 39% gewijzigd door Martino-s op 22-08-2006 20:00 ]
zojuist de meest recente tmobile update uitgevoerd, alle delen van vario gezocht naar "livebox" maar zonder succes. dat ene wifi patch uit de openingspost ook geinstalleerd trouwens
please iemand??
livebox config :

[ Voor 8% gewijzigd door SYQ op 22-08-2006 21:10 ]
Right, ben er achter. POP3 is toch niet zo'n dood normaal protocol als ik dacht.Galileo_Galilei schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:18:
Heb ik nog een aanvulling:
Ik kan wel verzenden via dat mail adres en er zijn geen aparte SMTP instellingen (beide gebruiken mail.domein.nl). Het lijkt er dus op dat de verbinding sèc met de server wel goed gaat (althans, hij kan hem vinden anders kan ie ook niet versturen) maar ontvangen kan niet blijkbaar.
Naar mijn weten is POP3 gewoon een dood normaal protocol, het zal toch niet zo zijn dat op server niveau de mobiele devices afgestoten worden? Dat lijkt me althans zéér onwaarschijnlijk...
Ik heb een eigen domein dat gehost wordt op een Direct Admin server met vm-pop3-e als POP3 daemon. Da's leuk en aardig, maar Windows Mobile en die pop3 server da's geen mooie combi (lees: kannie!).
Mocht iemand dit probleem ook hebben dan kun je de IMAP4 account type gebruiken ipv het POP3 type, dan lukt het wel.
http://www.directadmin.co...readid=2453&highlight=pda
HTC gets serious about customer support: launches official Wiki but still no forum
August 22, 2006 [General]
At first this Wiki looked like a one created just by an enthusiast - one of many on this topic - but now there is official confirmation from Wiki hosting company and HTC is linking to this Wiki from its websites!
Clearly HTC strives to improve customer support and the only missing piece in the HTC puzzle is web forum, where HTC employees would provide answers and end users could discuss issues...
Information from Wetpaint - the company, where HTC purchased Wiki hosting, follows.
* * * * *
Wetpaint to Host Wiki for HTC Smartphone Users Leading Handset Manufacturer HTC to Build Innovative Community Site to Engage Its Passionate Consumer Base
Wetpaint.com announced that High Tech Computer Corp. (HTC), the world's leading provider of Microsoft Windows Mobile-based devices, has chosen Wetpaint to build and host a new wiki Website to help support HTC's growing online community. The Web site, which can be found at www.htcwiki.com , is a place where HTC's passionate customer base are encouraged to share their experiences, offer tips and tricks, and recommend new devices to other customers as well as to HTC.
"HTC is truly leading the industry by creating HTCWiki.com to help spur and be part of an interactive dialogue with its user community," said Ben Elowitz, CEO of Wetpaint. "This level of transparency reinforces the outstanding relationships the company has with partners and customers."
"HTC device users, partners and potential customers are very engaged and vocal when it comes to technology, so we wanted to give them an easy way to connect not only with us but also with our partners and other consumers," said David Smith, Director of Marketing for HTC. "Creating HTCWiki.com with Wetpaint was a great solution because it gives our customers a site where the user community can get together and share valuable information."
HTC designs, manufactures, and markets innovative, feature-rich Smartphone and Pocket PC mobile devices. These devices are available as HTC-branded units in Europe and Asia and also as products individually customized and branded by carriers and other branded partners. The company worked with Wetpaint to create a customized version of Wetpaint's innovative Website technology that combines the best elements of wikis, blogs, and social networking services. The Wetpaint platform is different from other similar technologies because of its easy click-and-type approach to adding or editing content. Instead of having to know complicated mark-up languages, for example, Wetpaint users simply click and type in order to add or edit text, photos, or hyperlinks on community website pages.
HTC is part of a larger trend of companies using Wetpaint and other community platforms allowing customers to connect directly with the brands they are most passionate about.
Original source of this story is here.
Wel het reg knopje op je livebox ingedrukt zodat je mda wordt herkend?SYQ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:52:
grrr, is het normaal dat de vario moeite heeft met het vinden van draadloze netwerken??? ruil ik mijn s200 in die wel 4 netwerken vond vanuit mijn kamer, zit ik opgeschept met een vario die geen enkele vind. zelfs mijn eigen wanadoo livebox niet !
zojuist de meest recente tmobile update uitgevoerd, alle delen van vario gezocht naar "livebox" maar zonder succes. dat ene wifi patch uit de openingspost ook geinstalleerd trouwens
please iemand??
livebox config :
[afbeelding]
idd. regisrty regel miste.Roland73 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:40:
Ik kan niet meer bellen, helemaal mijn eigen schuld (denk ik) maar wel lastig.......
Celluar TAPI Service Provider was verdwenen. Ben ik pas achter gekomen na een garde reset (moest echt bellen).
Kilmist registry editor gebruik ik om te exporteren
Je kan ook met je energie opties spelen: ergens kan je invoeren best quality vs best battery voor WiFi, dat hielp bij mij eens.SYQ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:52:
grrr, is het normaal dat de vario moeite heeft met het vinden van draadloze netwerken??? ruil ik mijn s200 in die wel 4 netwerken vond vanuit mijn kamer, zit ik opgeschept met een vario die geen enkele vind. zelfs mijn eigen wanadoo livebox niet !
please iemand??
livebox config :
[afbeelding]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Probleempje, bij de installatie van ActiveSync con ik prima connecten met het apparaat, nu echter niet meer, het enige wat hij wil doen is opladen, maar niet verbinden
*Hard reset toestel al geprobeerd
*Alles opnieuw aangesloten
*Pc gereset
*Windows firewall uitgeschakeld
ow...
Geprobeerd handmatig te connecten met AC, com 1 staat wel open, maar hij zegt USB niet beschikbaar
[ Voor 48% gewijzigd door Fiddle op 23-08-2006 00:58 . Reden: update ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
gedaan, en zoals eerder voorgesteld door een ander het drukken van REG knopje ook gedaan (kwam deze oplossing tegen op een van deze vario topics via de search). en nu op werk ziet ie ook maar 1 beveiligde netwerk terwijl ik met de s200 5 netwerken te zien kreegfranssie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:14:
[...]
Je kan ook met je energie opties spelen: ergens kan je invoeren best quality vs best battery voor WiFi, dat hielp bij mij eens.
wel gaar hoor, verwacht je hetzelfde te kunnen ontvangen zoals de s200 krijg je dit. tis me trouwens wel gelukt om gisternacht te verbinden met mijn wifi thuis, maar de connectie was erug beroerd. moet zowat op de livebox zitten wil ie hem zien, en de snelheid net zo erg
vanavond de overige kanalen van de livebox maar proberen, maar heb weinig hoop
ps. gebruik meest recente update van tmobile (nederlands), gister erop gezet
[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 23-08-2006 10:36 ]
Verwijderd
het lukt me maar niet om verbinding te maken met mijn thuis netwerk.
Hij ziet mijn thuis netwerk wel, als ik dan wil gaan verbinden staat er verbinding maken.
echter dan verspringt die weer en staat er beschikbaar/ en soms ook niet beschikbaar.
ook hebt ik verbinding proberen te maken met de router van de buren echter treed hierbij weer het zelfde verschijnsel op.
ik heb er nu wpa-psk als beveilig echter kan het daar ook niet aan liggen lijkt mij ,want als ik alle beveiligingen uitzet blijft het verschijnsel nog steeds
de router is op dhcp ingestelt en is voorzien van de laatse firmware - (Belkin Pre-N router)
verder heb bij start-instelingen-verbindingen-verbindingen-geadvanceerd-netwerkselectie ze alle bij op mijn Werk-netwerk gezet.
verder heb bij start-instelingen-verbindingen-wirreless lan- energiebeheer op beste prestatie gezet
verder heb bij start-instelingen-verbindingen-netwerkkaarten-netwerkadapters- mijn netwerkkaart maakt verbinding met INTERNET neergezet
uiteraard heb ik bij draadloos-netwerk configureren - maakt verbinding met internet aanstaan
verder heb ik ook nog 54g unlock cab bestand gebruikt maar dat gaf ook geen effect.
ook heb ik verbinding met mijn wifi proberen te maken m.b.v hitchhiker en wififofom echter ook geen succes
Ik heb erg veel gezocht op google en erg veel geprobeerd maar kan nog geen oplossing vinden
DHCP service soms gedisabled op je pc?Fiddle schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:52:
Hey tweakerts...
Probleempje, bij de installatie van ActiveSync con ik prima connecten met het apparaat, nu echter niet meer, het enige wat hij wil doen is opladen, maar niet verbinden
*Hard reset toestel al geprobeerd
*Alles opnieuw aangesloten
*Pc gereset
*Windows firewall uitgeschakeld
ow...
Geprobeerd handmatig te connecten met AC, com 1 staat wel open, maar hij zegt USB niet beschikbaar
En als je in AS bij file->Connection settings kijkt, staat dan het vinkje "allow usb connections" wel aan? Bij mij is die ook ooit eens op magische wijze uitgegaan.
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Verwijderd
Alvast erg bedankt
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:22:
[...]
Welke software heb je geïnstalleerd en op welk punt loopt hij vast? Zie je het blauwe scherm al?
PS. (Pumba vind zo langzamerhand dat er veel vragen worden gesteld die ook met een beetje zoekwerk wel gevonden kunnen worden. Dit is Tweakers.net. Weet je nog niet zo veel van computers, begin dan hier
Anders post je even 2x dezelfde vraag!Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:25:
Ik heb op mijn MDA VARIO een programma geinstaleerd, my phone, maar nu start de mda niet meer op!!! Kan iemand mij aub helpen????

Heb jij SPB Pocket Plus geïnstalleerd?
(dan kan je tijdens het opstarten kiezen voor veilige modus o.i.d.)
Beste marc2503,Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:42:
[...]
Dat zou zomaar kunnen. Het is misschien handig om te posten welke versie van ActiveSync je gebruikt. Ik gebruik versie 4.2 en heb geen centje pijn bij het syncen van mijn toestel.Ik meen elders (weet niet meer waar precies, ik geloof op http://xda-developers.com) dat er meer mensen met dit probleem zijn. De oplossing weet ik helaas niet meer
Bedankt voor je reactie. Ik zal de desbetreffende site uitgebreid gaan onderzoeken.
Ter info. Ik heb zowel Activesync 4.1 als 4.2 gebruikt.
Ik heb een backup programma aangeschaft en heb het via geheugen kaart op MDA gezet. Echter het pakt niet uit. In windows doet ie wel prima, maar vraagt ie aan t einde voor een fatsoelijke link tussen MDA en pc en dat heb ik niet. Nu mijn vraag: kan ik een programma starten vanuit MDA/gehuegen kaart?
Heb hem nu een maand en nog steeds zit ik soms van hoe de ... moest dat ookweer (voel me oud worde!)
Ook is het synchroniseren met mijn Mac niet echt fijn, duurt soms 10 minuten voordat ie verbinding heeft gemaakt, synct en dan disconnect niet echt de bedoeling (op PC is het wel snel maar ja daar staan mijn agenda's enzo niet op
*knip* voor de liefhebber.
[ Voor 64% gewijzigd door Eggy op 23-08-2006 21:55 . Reden: Vraag & Aanbod linkjes mogen in je signature :) ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
mocht je een oplossing vinden, laat het me weten. ik ga zostraks de imate rom erop gooien, kijken of dat gaat helpen. gek word ikVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:18:
Ik heb een wifi probleem met mijn vario
Gebruik nu power video converter, maar is er niet zoiets dat je gewoon de Vario kan selecteren en dat hij de rest dan automatisch converteerd?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
ik verkoop de mijne ook *knip*
[ Voor 93% gewijzigd door Eggy op 23-08-2006 22:08 . Reden: Mijn schaar begint al bijna bot te raken :p ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
jah mij is het nog steeds niet gelukt kan iemand hier misschien uitleg geven.SYQ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:54:
pff, ik geef het op. wat een gezeik om draadloos te verbinden met de livebox. connect ie zonet, en haal ik supersnelheid verdwijnt ie doodleuk opeens weer.
ik verkoop de mijne ook *knip*
of precies zeggen hoe hun instelling staan ik wordt onderand echt wanhopig..
Ik heb zn wireless ip cam en die gebruikt jammer genoeg activeX
Op de vario krijg ik een kruisje inplaats van een stream.
Dus is er een manier of een certificaat license ofzoiets.?
bijboorbaatdank
Ik heb al gezocht ja
Is dit iets of komt het in de buurt?
http://www.pocketpccity.c...003-8-13-ce-pocketpc.html
[ Voor 23% gewijzigd door ikweetniks op 23-08-2006 23:12 ]
Verwijderd
even zoeken naar PocketDivxEncoder... daarna op je pda BetaPlayer installeren en films kijken tot je er bij neervalt...Fiddle schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:37:
Met welk programma kan ik gemakkelijk (en snel in simpele stappen) videobestanden (dvd's, mpegs, divx, xvid, etc) rippen naar het juiste formaat (dus ook zo weinig mb's mogelijk) voor de Vario?
Gebruik nu power video converter, maar is er niet zoiets dat je gewoon de Vario kan selecteren en dat hij de rest dan automatisch converteerd?
Verwijderd
Martino-s schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:08:
[...]
Anders post je even 2x dezelfde vraag!![]()
Heb jij SPB Pocket Plus geïnstalleerd?
(dan kan je tijdens het opstarten kiezen voor veilige modus o.i.d.)
Zelf punten aandragen waar je al naar gekeken hebt maakt een vraag stukken duidelijker...Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:43:
twee keer de zelde vraag???? zonde van de tijd om daar op te letten!!!! trouwens dank voor je tip, maar die is al eens gegeven...beter opletten he!!!!
[...]
Wellicht een tip voor de volgende keer...
ik heb er nu de rom van mr.clean op, en zelfs dit heeft niet mogen baten. een reset van de livebox naar factory settings ook niet. rare is dat als ie op kanaal 11 staat ie de livebox helemaal niet ziet, zet ik hem op 6 dan connect ie heel soms. maar dan is de snelheid weer te belabberd, terwijl ik met de s200 radio kon luisteren en surfen. man, zelfs series kijken via shared mapje over netwerk ging primaVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:43:
[...]
jah mij is het nog steeds niet gelukt kan iemand hier misschien uitleg geven.
of precies zeggen hoe hun instelling staan ik wordt onderand echt wanhopig..
Verwijderd
Pfoe...da's een goeie. Als je het te installeren programmaatje (als .CAB-bestand) via ActiveSync naar de MDA kopieert, moet je het van daar uit kunnen installeren. Het kan van belang zijn dat je dit via ActiveSync doet. Heb je dat gedaan?Zhadum schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:02:
[...]
Beste marc2503,
Bedankt voor je reactie. Ik zal de desbetreffende site uitgebreid gaan onderzoeken.
Ter info. Ik heb zowel Activesync 4.1 als 4.2 gebruikt.
Ik heb een backup programma aangeschaft en heb het via geheugen kaart op MDA gezet. Echter het pakt niet uit. In windows doet ie wel prima, maar vraagt ie aan t einde voor een fatsoelijke link tussen MDA en pc en dat heb ik niet. Nu mijn vraag: kan ik een programma starten vanuit MDA/gehuegen kaart?
Dat was toch juist het probleem... dat ActiveSync niet werkt?Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:29:
[...]
Pfoe...da's een goeie. Als je het te installeren programmaatje (als .CAB-bestand) via ActiveSync naar de MDA kopieert, moet je het van daar uit kunnen installeren. Het kan van belang zijn dat je dit via ActiveSync doet. Heb je dat gedaan?

Weet je wat ik nu zo vreemd vindt? Dat in je signature de s200 niet genoemd wordt. (ik neem aan dat je daar je vorige/gebruikte telefoons in hebt staan)SYQ schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:21:
[...]
................, terwijl ik met de s200 radio kon luisteren en surfen............
En toch heb jij het heel de tijd over de s200 alsof je hem gebruikt hebt
Martino-s schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:29:
[...]
Weet je wat ik nu zo vreemd vindt? Dat in je signature de s200 niet genoemd wordt. (ik neem aan dat je daar je vorige/gebruikte telefoons in hebt staan)
En toch heb jij het heel de tijd over de s200 alsof je hem gebruikt hebt
Volgens mij maakt het wel of niet via activesync naar je mda verplaatsen weinig uit. Ik gebruik altijd gewoon wm5storage om cabs te kopieren. Cab dubbelklikken in total commander (maar gewone file explorer gaat volgens mij ook) en hij installeert als een zonnetje.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:29:
[...]
Pfoe...da's een goeie. Als je het te installeren programmaatje (als .CAB-bestand) via ActiveSync naar de MDA kopieert, moet je het van daar uit kunnen installeren. Het kan van belang zijn dat je dit via ActiveSync doet. Heb je dat gedaan?
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Dit topic is gesloten.