[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:54:
[...]

Dat is het echte contrast en het dynamisch contrast. Het dynamisch contrast van de philips is 4000:1. Maar contrast waarden zijn natuurlijk nooit echt objectief, dat zie je alleen als de TV's naast elkaar staan. Zoals ik al zei is het beeld van de philips beter dan die van de S71B. Ik heb de M en en N serie nog niet in het echt gezien (40 inch versie dan).
Qua design vind ik de Samsung N serie wel mooier dan de philips inderdaad.
Het viel me op dat ik je niet over een budget heb horen praten. Ik weet niet of dit een belangrijke factor bij het maken van je keuze is? als ik zo naar die prijzen kijk zijn ze toch al aan de hoge kant.
De philips waar je interesse in hebt is natuurlijk van een heel andere slag dan de samsungs. Persoonlijk vind ook ik het design van de samsungs veel (en veeeel) mooier dan die philips. N of M maakt in dat geval niet veel uit want die zijn kwa design hetzelfde. Bovendien heeft je philips geen clearLCD en pixelplus 3, technieken die in de laatste philips modellen al wél toegepast worden.
Een paar posts hierboven vermeld ik het feit dat samsung nu hun nieuwste ontwerp op de markt brengt: de LE40M91B. Het zou voor jou misschien het wachten waard zijn om even te kijken wat de prijs daarvan gaat worden als meer webshops deze LCD-TV gaan leveren en er concurrentie ontstaat. Je hebt dan dé crème de la crème van de samsungs met de nieuwste technieken (LED-backlight) waardoor je dynamisch contrast van 10.000:1 krijgt, een gegeven die de 4000:1 waarde van de philips toch wel wegblaast!
Oh ja bovendien heeft die S71 waarmee je het beeld vergeleek slechts een waarde van 3000:1, en idd die andere 2 modellen van samsung die jij noemt maar liefst het dubbele + betere software.
Suc6 met je keuze en btw, het zijn natuurlijk allemaal prachtschermen waar je zoiezo plezier van beleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:50:
He Jobvr,

Jij vroeg nog aan geinteresseerden of ze de 40n71 willen ophalen bij progress voor de prijs van 4170.
Nou, ik ben geinteresseerd en als ie hopelijk nog staat dan wil ik m hebben. Mag ik dan je email adres...
Nee sorry, staat niet meer klaar, moest alles snel regelen, dus heb de order geanulleert, heb hem zelfs nog geprobeert naar Zoetermeer over te hevelen, maar zaten teveel mensen te wachten op die tv, dus daar begon Progress niet aan. Maar ik denk dat mensen er wel een voor je willen regelen voor die €4170,- :P

Ik denk dat je nog ff een paar maandjes moet wachten tot die TV weer die prijs krijgt. Ze verkopen die TV's niet met verlies, dus het feit dat die nu ff die prijs heeft gehad, betekend dat die daarvoor gemaakt kan worden. Als de concurentie weer wat toeneemt, zal de prijs wel weer tot dat niveau dalen.

Veel succes

[ Voor 24% gewijzigd door jobvr op 18-09-2006 07:45 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:34:
Ik heb de SAMSUNG LE40N71 ook via progress besteld, wacht nog op een bevestiging van de leverdatum. Is ie bij iemand anders al toegekomen?
Hier week 39 als goed is. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
Bij Progress kun je er niet altijd vanuit gaan dat het dan ook in die week geleverd wordt... Ik heb er minder goede ervaringen mee (6 weken moeten wachten op receiver terwijl website 1 week levertijd aangaf). Op de shop survey kom je dat ook vaker tegen.

Ik hoop voor jouw dat het snel gaat. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:03:
Ik heb zojuist het hele topic doorgespit. Mijn shortlist is op dit moment tot drie modellen gekrompen. De LE40N71B, LE40M71B en de Philips 42PF7621D (http://www.kieskeurig.nl/...684F8C125716900304B76.htm)
philips lcd gaan vaak kapot!! wat dacht je daarvan?
Maaruh, ik zou mijn 100Hz mode (m71B) voor geen goud meer willen missen!! For Real! Dus dat zou ik maar in je overwegingen meenemen.. thats all i can say, you have to open the door yourself..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Waar blijven de foto's en ervaringen van al de mensen die de LE40N71 wel geleverd hebben gekregen?

Nou, nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Mothergoose schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:13:
Waar blijven de foto's en ervaringen van al de mensen die de LE40N71 wel geleverd hebben gekregen?

Nou, nou?
Dat zijn allemaal van die mensen die wel de info van anderen gebruiken die hier vermeld wordt, vooral nuttige info zoals dat hij mega goedkoop is bij een bepaalde shop, dan racen om er een te kopen maar verder niks zelf bijdragen aan de thread behalve misschien "ik heb er een besteld" of "ik krijg hem lekker vanmiddag". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Swoosh schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:45:
[...]

Dat zijn allemaal van die mensen die wel de info van anderen gebruiken die hier vermeld wordt, vooral nuttige info zoals dat hij mega goedkoop is bij een bepaalde shop, dan racen om er een te kopen maar verder niks zelf bijdragen aan de thread behalve misschien "ik heb er een besteld" of "ik krijg hem lekker vanmiddag". :/
I Agree >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r

Nou, nou?
ik ben het er mee eens dat mensen met een N71 of M71 wel even wat moeten laten horen van zich :( :(
Ikzelf twijfel namelijk nog ontzettend tussen deze twee modellen met name over de 100HZ mode.

Neem even 5 minuutjes de tijd en schrijf een reviewtje met eventueel wat foto's ofzo, zodat twijfelaars als ik ook de knoop kunnen doorhakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50

Nou, nou?
Tsjah, ik hoop dat het merendeel het gewoon nog niet binnenheeft. Anders vind ik dat erg asociaal, aangezien ik het slachtoffer ben geweest van rustig 100 posts achter elkaar over de prijs/levering/geldigheid aanbieding. Daar wilde ik in eerste instantie wat over zeggen, maar heb het er maar bij gelaten omdat er zoveel mensen mee bezig waren. Maar daar mag nu inderdaad wel wat feedback van komen als hij binnen is :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja of dat... of mensen hebben bij progress.nl besteld en zijn gewoon hard genaaid.
Ik wilde daar mn Samsung le40m61b halen, tot de datum drie keer zonder mij in te lichten veranderd was en ik het helemaal gehad had.
Aangezien iemand een paar pagina's terug ook al zei dat zn leverstatus naar 'onbekend' was veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:28:
Tja of dat... of mensen hebben bij progress.nl besteld en zijn gewoon hard genaaid.
Ik wilde daar mn Samsung le40m61b halen, tot de datum drie keer zonder mij in te lichten veranderd was en ik het helemaal gehad had.
Aangezien iemand een paar pagina's terug ook al zei dat zn leverstatus naar 'onbekend' was veranderd
Om ook mijn ervaring te delen.

Had bij progress een Acer 4220 besteld. Levertijd stond eerst op week 33, daarna 34, 35 en in week 37 heb ik de TV geannuleerd. Ik had acer opgebeld en de TV werd pas begin oktober geleverd. Ze houden je dus gewoon aan het lijntje. Reageren ook niet op emails als het over de leverdatum gaat ;).

Daarna was ik de actie bij E-shop misgelopen (LE40N71). Maar dat verbaast me niets omdat ze er daar maar enkele hadden. Had ze opgebeld voor 50 eurocent per minuut |:( .

Daarna bij elektro-gigant besteld voor 1600, maar die konden hem ook al niet meer voor die prijs leveren, dat werd 1700... had hem dus geannuleerd. :/

Nu bij dewinkel.nl besteld voor 1600 (de prijs is daar inmiddels 1800 geworden) en zou hem deze week binnen krijgen. Als ik hem heb zal ik een review plaatsen.

Ben het er wel mee eens dat er best een review geplaatst had mogen worden. De mensen houden dit topic in de gaten voor acties en plaatsen nutteloze berichtjes van dat ze hem binnen hebben :O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dat soort shops als Progress moet je echt vermijden, ik heb er ooit een zijpaneel besteld: was op voorraad, was na 1 dag al ingepakt, en toch lukte het hun om het 2,5 week later op te sturen (nadat ik 3x had gebeld, pas toen ik m'n geld terug wilde eisen werd het opgestuurd) echt shop ala Computerfarm, heb er geen goed woord over.

ontopic: ik was even langs de MM gegaan, want ook ik was inmiddels naar de nieuwe M-serie met 100Hz. Helaas hadden ze die nog niet.. Ik wilde eigenlijk alleen maar een (goedkopere) LE32R71B kopen voor m'n Xbox360, zal 100Hz voor gamen ook veel uitmaken? Ik heb geen HD TV abo, want ik kijk bijna geen tv..

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Terryb47 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:38:
Dat soort shops als Progress moet je echt vermijden, ik heb er ooit een zijpaneel besteld: was op voorraad, was na 1 dag al ingepakt, en toch lukte het hun om het 2,5 week later op te sturen (nadat ik 3x had gebeld, pas toen ik m'n geld terug wilde eisen werd het opgestuurd) echt shop ala Computerfarm, heb er geen goed woord over.

ontopic: ik was even langs de MM gegaan, want ook ik was inmiddels naar de nieuwe M-serie met 100Hz. Helaas hadden ze die nog niet.. Ik wilde eigenlijk alleen maar een (goedkopere) LE32R71B kopen voor m'n Xbox360, zal 100Hz voor gamen ook veel uitmaken? Ik heb geen HD TV abo, want ik kijk bijna geen tv..
Ik denk dat die 100HZ mode JUIST voor gamen een hele verbetering is. Vooral bij snel bewegende beelden is zo'n sneller trillend beeld alleen maar beter imo, waardoor het toch scherp kan blijven. Ook ik twijfel daarom tussen de M of de N71, maar helaas heeft nog niemand hier iets over kunnen/willen zeggen op dit topic, maarrrr ik blijf hoop houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Terryb47 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:38:

dadj heeft een M71 en heeft hierover het een en ander gemeld. Hij had de 100Hz mode bij games volgens mij juist uitstaan. Anders moet je even terugkijken waar het staat op eerdere pagina's van dit topic.

Heb even gekeken: hij zei dit:
ik heb m bijna altijd aan staan, prima beeld hoor! Alleen in sommige games zet ik m wel eens uit, en met sommige actie films omdat de 100Hz het beeld smoother maakt en dat wil je niet altijd met actie films.

[ Voor 11% gewijzigd door Swoosh op 19-09-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Wat is de beste monitor om een samsung LE32M61B te vervangen?

Budget tussen de 1200 en 1400 euro.

(Belangrijk, koptelefoon aansluiting mag geen storing op zitten / ruis)

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 19-09-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, nu voel ik me toch ook aangesproken :). Zit nog helemaal in de verbouwing en heb ook best wel veel knoppen moeten drukken om uiteindelijk tot een instelling te komen die me een beetje past. Een echte reviewer ben ik ook niet omdat ik veel functies van de TV niet gebruik. Ik heb een LE40N71B.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/opstelling.jpg

ALGEMEEN
In eerste instantie viel me de kwaliteit tegen en vooral het zwart kan me nog steeds niet helemaal bekoren. Ik denk echter dat veel afhangt van de gebruikte kabels, en ik heb mijn DVD speler nu aangesloten met slechts een (low quality) scart kabel. Van de week hoop ik betere kabels in huis te hebben. Niettemin hier alvast mijn bevindigen, die inmiddels al vele malen beter zijn dan de eerste dag! We hebben de TV met name gekocht om DVD's te kijken, en straks naar HDTV.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/zijkant.jpg

AANSLUITINGEN
Aan de achterkant vind je de nodige aansluitingen zoals je ziet, een beetje verdiept, zodat ie ook tegen de muur kan hangen. Bij muurmontage schroef je de draaivoet er af en zet een meegeleverd kapje er voor in de plaats. Aan de linkerzijkant, vanaf de voorzijde niet zichtbaar, zit de kaartlezer. Volgens mij wordt dat wel ff foefelen als ie tegen de muur hangt om het juiste gat te vinden. Links vind je ook de USB en pict-bridge aansluiting. Beide heb ik nog niet gebruikt, en heb ook niet het vermoeden dat ik dat ga doen. Daaronder een S-video en composit aansluiting met geluid voor je camcorder oid, en de hoofdtelefoon aansluiting. Een uitschakelaar zit er niet op, gelukkig, en als je hinder hebt van de blauwe led aan de voorkant als ie uit staat, dan kan je die via het menu uischakelen. Dan is het ook net of ie uit is.

TV
Aan de rechterzijkant vind je de bediening van de TV. Dat brengt me gelijk bij de beoordeling van de tuner die ik niet kan geven. Ik heb geen kabelaansluiting (buitengebied) en ook geen antenne op het dak. TV kijk ik via de satelliet, en dan ook nog maar weinig. De kwaliteit van de satelliet (TV) beelden is heel erg afhankelijk van het kanaal. Op sommige kanalen wordt veel meer compressie toegepast dan op andere, waardoor ook de kwaliteit navenant is. Hier wordt de kwaliteit van de TV wel duidelijk zichtbaar, want hij verbergt NIETS. Shit in is shit out, zogezegd. De kwaliteit van enkele duitse zenders (16 x 9) is zeer behoorlijk te noemen. Een mooi gezicht, zo'n beeldvullende documantaire. Aanpassing van het beeld gaat niet automatisch, en je moet af en toe een keer of 5 de beeld knop indrukken voor je de juiste instelling hebt. Ik had daarvoor liever 5 aparte knoppen op de AB gehad. Misschien dat de Auto-Breed instelling werkt op TV, maar in ieder geval niet in combinatie met mijn satelliet ontvanger. Iemand anders ervaring?

DVD
Afhankelijk van het origineel vind ik de donkere partijen helemaal dichtslibben. Je ziet daar slechts weinig detail in. Opschroeven van de helderheid maakt de details beter zichtbaar maar dan heb je geen zwart meer maar grijs. Ik ben benieuwd of dit verbetert met een andere scart kabel. In het menu kun je ook een zogenaamde spaarstand instellen. Dan gaat het backlight minder fel branden en wordt het zwart gelijk stukken beter (heb 'm op medium staan (eehh, in een ander menu dan die hieronder)).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/menu.jpg
Overigens gaat van de week de bestelling er uit voor onze nieuwe HTPC. Als de onderdelen daarvan binnen zijn en deze geassembleerd is, kunnen we eindelijk 720P en 1080i signalen (echte HD content) aanbieden aan de TV. Ik ben zeer benieuwd hoe dat er uit zal zien.

KIJKHOEK
Bij een donker beeld zie je duidelijk de achtergrondverlichting, die met name in de hoeken nadrukkelijker aanweig is. Het beste beeld heb je echt alleen maar midden voor het scherm. Als je er schuin voor zit zie je (bij mij althans) dat het beeld aan de zijkant grijzer is dan in het midden, vooral bij donkere beelden valt dat op. Ik vond ook het pixelraster nogal typisch...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/pustedetail.jpg

TELETEXT
Text is duidelijk en hij heeft veel geheugen. Echter geen medium voor mij, als ik wat weten wil vind ik het sneller op internet. Leuk is wel dat je half TV, half teletext kan doen.

MENU
Zoals gezegd heb ik behoorlijk wat zitten drukken op de knoppen voor ik uiteindelijke de voor mij beste instelling had. Voor iedere basiskleur (RGB) kun je namelijk nog eens in een apart menu de contrast en helderheid instellen. De meeste bijzondere instellingen heb ik uit staan (kleurruimte, digitaal ruisfilter).

GELUID
Hier zit maar één goeie instelling op, en dat is UIT. Het lijkt erop alsof Philip Freriks door een telefoon praat. Mijn mono tv-tje op de slaapkamer van 15 jaar oud geeft nog beter geluid. Ik denk dat geen enkele LCD-TV goed geluid kan voortbrengen omdat er simpelweg geen klankkast is. Overigens wordt de doorzichtige plexiglas strip aan de onderzijde gebruikt om het geluid naar voren te weerkaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/wiselink.jpg

WISELINK
Als je een card in de reader hebt gedrukt en Wiselink hebt gestart (via het menu, want dat start helaas niet automatisch op). Kun je met de AB folders openen op de kaart. Als je bij plaatjes aangekomen bent geeft ie die als thumbnail weer. Wil je het plaatje volledig zien, dan druk je op de enter knop, maar dan wordt het plaatje langs beide zijden beeldvullend gemaakt en ben je de hoogte breedte verhouding kwijt. Ook als je op de play/pause knop te drukt is dit zo. Om een correct beeld te krijgen moet je eerst op info drukken en dan view in het menu selecteren. Pas dan heb je de juiste beeldverhouding. Onnodig lijkt me, maar dat zal wel een keer met een software update gewijzigd worden. Overigens kun je ook kiezen voor een slideshow, waarbij de de beeldwisselsnelheid in kan stellen en je kan tijdens het kijken een mp3 afspelen die in dezelfde folder staat. Ook kun je inzoomen, printen, copieren en deleten.

RESUME
MIN-PUNTEN:
- geen zwart maar grijs (is bij alle LCD's zo)
- weinig detaillering in donkere delen
- brak geluid

PLUS-PUNTEN
+ zeer mooie kleuren
+ instelmogelijkheden

Als ik uiteindelijk alles naar wens heb geinstalleerd, zal ik nog eens een hernieuwde review geven. Overigens wil ik mijn LCD over een tijdje een keer laten calibreren, zodat ik tenminste zeker weet dat ie goed ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:34:
Overigens gaat van de week de bestelling er uit voor onze nieuwe HTPC. Als de onderdelen daarvan binnen zijn en deze geassembleerd is, kunnen we eindelijk 720P en 1080i signalen (echte HD content) aanbieden aan de TV. Ik ben zeer benieuwd hoe dat er uit zal zien.
V.w.b.HDTV beeld via je HTPC kan ik alvast verklappen dat je steil achterover zult slaan van hetgeen je dan voorgeschoteld krijgt. Ik heb een LE32R73BD en ik ben beslist nog niet te spreken over het (TV-home) TV plaatje. Ook bij dit scherm is de kijkhoek niet geweldig. Maar als ik de Sony HDTV DEMO via mijn PC op het scherm gooi dan is het toch net of er een andere TV in mijn kamer staat.
De kijkhoek is dan ook in een keer stukken beter, en er zit zoveel pracht en praal in de plaatjes, het is eigenlijk niet goed te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Uitgebreid of niet, ziet er erg goed uit hoor. Vind het echt een topdeal voor de mensen die het hebben gekocht voor 1450 euro ong. Meer waar voor je geld krijg je waarschijnlijk nooit meer. Tv is echt mooi van wat ik ervan zie. En voor dvd's moet je je beeld inderdaad helemaal afstellen. Standaard is het veel te rood, en contrast en helderheid is ook niet echt optimaal.

Ik gebruik zelf 3 instellingen.
1 voor PC
1 voor HDTV
1 voor DVD

Ik merk dat ik bij HDTV minder kleur nodig heb, en minder helderheid/contrast. Valt in elk geval flink aan te sleutelen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de eerste review... en eentje met een duidelijk mening ;) Bedankt voor het schrijven!

Over de kwaliteit van het geluid van de samsungs was al het een en ander bekend en helaas wordt het met deze serie niet beter op. Meeste hebben ook een dolby surround set, dus zon probleem is het inderdaad niet.

Dat verhaal over "shit in shit out" hoop je dat de LCD-TV het kabel signaal wat opfleurt, maar een 40 inch verbergt volgens mij niet zoveel. Ik denk ook wel dat als je er een HTPC naast zet en de TV voedt met een echt HD signaal dat de TV dan beter tot zijn recht komt.

Verder is het wel jammer dat de kleuren niet meteen goed staan. Je wilt een TV eigenlijk gewoon uit de doos neerzetten en gebruiken. Steeds die kleuren veranderen / instellen gaat denk ik snel op de zenuwen werken en is ook behoorlijk omslachtig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Hulde, Eindelijk dan, hier hebben we iets aan.

Bedankt voor deze duidelijke review.

Nu de hamvraag, is deze tv ook 1700 EUR waard?

Verwijderd

Mothergoose schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:56:
[...]
Nu de hamvraag, is deze tv ook 1700 EUR waard?
Tja, dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen. Wij waren eigenlijk op zoek naar de M71, maar de levering hiervan heeft lang op zich laten wachten. Deze was dan ook nergens op voorraad, alleen te bestellen met een ongedefinieerde levertijd. Enige interessante was, dat de prijs zakte. Op de IFA is daarna de F71 geintroduceerd, die voor ongeveer 2300 euro werd aangeboden en full HD is. Dus daar onze zinnen op gezet.
Ja, en toen kwam die aanbieding van 1369 euro voor de N71, dus was het verschil met de F71 en M71 wel heel groot geworden. Ook lezend in de postings van Henkus en Dadj op het forum, en op een Duits forum wilden we op dat moment niet zoveel voor alleen die 100Hz geven die de M71 heeft. Bovendien kunnen we het geld wat we nu bespaard hebben over enkele jaren gebruiken voor een full HD scherm. Dan zijn die tenmiste ook een beetje verder uitontwikkeld.

Just my 5 cents...

• r0g3r
belachelijk...kijk ik net op eshop.nl en zie ik dat ze de prijzen van de Samsungs weer fors omhoog hebben geschroefd!!:@ Net op het moment dat ik zit te wachten totdat ze daar eindelijk een beetje in prijs zullen dalen:S De LE32N71 bijvoorbeeld was eerst 1179 en wordt nu voor 1269 aangeboden; een stijging van maar liefst 90 euro! en de M71 is er met 100 mee omhoog gegaan...

Errug jammer, want ik stond echt net op het punt me TV daar te halen, nu moeten we maar op zoek naar een andere shop ( die allicht verder uit de buurt zal liggen maar helaas)

• Swoosh
r0g3r schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:56:
belachelijk...kijk ik net op eshop.nl en zie ik dat ze de prijzen van de Samsungs weer fors omhoog hebben geschroefd!!:@ Net op het moment dat ik zit te wachten totdat ze daar eindelijk een beetje in prijs zullen dalen:S De LE32N71 bijvoorbeeld was eerst 1179 en wordt nu voor 1269 aangeboden; een stijging van maar liefst 90 euro! en de M71 is er met 100 mee omhoog gegaan...

Errug jammer, want ik stond echt net op het punt me TV daar te halen, nu moeten we maar op zoek naar een andere shop ( die allicht verder uit de buurt zal liggen maar helaas)
Ja viel mij ook al op...dacht eerst wow, wat een goeie shop met aantrekkelijke prijzen maar dat was slechts tijdelijk dus. De R serie is ook weer verhoogd. De LE32N71 kan je trouwens bij warenhuisservice krijgen voor 1190 incl bezorging dus dat is een prima alternatief.

Scoobjuh, mooie review hoor, goede bijdrage 8) Ik lees dat je nu nog via scart kijkt. Die tv gaat vooral echt mooie dingen laten zien als je via component of hdmi gaat kijken. Dat is een stuk beter dan scart vind ik zelf. En echte HD beelden, die gaan pas een grijns op je gezicht toveren. Ik vond het verschil super toen ik het zag met m'n projector.

• ebk71
  • Laatst online: 00:03
LE26R71B of LE27S71

Omdat er niet veel geroepen is over de LE27S71 weet ik niet welke ik moet nemen. Ik vind de LE27 mooier maar vind de kwaliteit belangrijker. Kan iemand mij de knoop laten doorhakken?

• r0g3r
ebk71 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:18:
LE26R71B of LE27S71

Omdat er niet veel geroepen is over de LE27S71 weet ik niet welke ik moet nemen. Ik vind de LE27 mooier maar vind de kwaliteit belangrijker. Kan iemand mij de knoop laten doorhakken?
lijkt me logisch dat als je voor kwaliteit kiest, je niet voor de S serie gaat maar voor de R, deze heeft namelijk een contrastratio van 5000:1 en is zoiezo recenter geintroduceert dan de S-serie.

• B-Bandit
LE26R71B of LE27S71

Als je de S71 mooier vind zou ik die nemen. Beide panelen zijn zo goed als gelijk. De S71 is nieuwer, maar niet beter ofzo. Wel 1 inch groter. De R71 heeft daarentegen de swivel, is maar net wat je gebruikt.

@r0g3r:
De R71 heeft een contrastratio van 3000:1 hoor...enkel vanaf 32" heeft ie 5000:1, maar de 26 inch heeft net als de S71 3000:1. Daarnaast is de S-serie van oorsprong weliswaar ouder, maar onlangs vernieuwd, en bevat gewoon de nieuwste technologie dus doet zeker niet onder voor de 26" R71.

Als we het hebben over de 32" zou ik inderdaad altijd voor de R71 gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door B-Bandit op 20-09-2006 22:28 ]

• Swoosh
LE26R71B of LE27S71

De R serie heeft een beter contrast ratio (5000:1) dan de S serie (3000:1). Tevens heeft de R serie een betere kijkhoek (178) tov S serie met (170). Verder is het gewoon het uiterlijk wat je moet aanstaan.

edit: beetje laat op submit gedrukt :+ negeer post maar

[ Voor 5% gewijzigd door Swoosh op 20-09-2006 22:51 ]

• Swoosh
De S 27 inch is wel lekker 'goedkoop' (goedkoper dan de 26R) dus als je die sowieso mooier vindt zou ik die nemen. 628 incl levering bij warenhuisservice.nl

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:15
Is die plastic strip er af te halen?

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is er nog geen verdere informatie beschikbaar over de 40F71, de eerste Full-HD lcd die samsung gaat leveren?
Zag 'm gisteren op een beurs, en vond het beeld stukken mooier dan die nieuwe 40M91, met LED-backlight.

• Mothergoose
Tekielja schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:43:
Is er nog geen verdere informatie beschikbaar over de 40F71, de eerste Full-HD lcd die samsung gaat leveren?
Zag 'm gisteren op een beurs, en vond het beeld stukken mooier dan die nieuwe 40M91, met LED-backlight.
Vertel verder, was hij echt zo super, had je vergelijkingsmateriaal (stond de N71 enof M71 ernaast)
Hij wordt nu zelfs aangeboden voor nog geen 2000 EUR, levertijd is echter onbekend.

• Swoosh
Tekielja schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:43:
Welke beurs was dat? Kan je zeggen in welk opzicht je het beeld van de F beter vond? Als ik zo een winkel binnenloop verschillen de modellen zoveel al puur omdat de instellingen allemaal verschillend zijn of ze spelen ander bron materiaal af.

De F serie schijnt in ieder geval nu zo geleverd te worden want een webshop zegt hem al op voorraad te hebben en anderen zeggen levering binnen een week.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er komt/is ook een 46F71, die staat bij Amazon.de voor 2899 euro (http://www.amazon.de/gp/p...7758423?v=glance&n=562066)
Dat is wel een erg strakke prijs voor een 46" full HD toestel, die in NL (nog) niet gematched kan worden. Plasmavisie biedt hem aan voor 3895 euro.

Verwijderd

Swoosh schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:01:
[...]

Ja viel mij ook al op...dacht eerst wow, wat een goeie shop met aantrekkelijke prijzen maar dat was slechts tijdelijk dus. De R serie is ook weer verhoogd. De LE32N71 kan je trouwens bij warenhuisservice krijgen voor 1190 incl bezorging dus dat is een prima alternatief.

Scoobjuh, mooie review hoor, goede bijdrage 8) Ik lees dat je nu nog via scart kijkt. Die tv gaat vooral echt mooie dingen laten zien als je via component of hdmi gaat kijken. Dat is een stuk beter dan scart vind ik zelf. En echte HD beelden, die gaan pas een grijns op je gezicht toveren. Ik vond het verschil super toen ik het zag met m'n projector.
Hehe..grappig ja. Heb de LE32R72B vorige week voor 929,- opgehaald bij eshop's afhaaladres. Nu staat ie voor 1009,- op de site. Net op tijd >:)

Wel beetje vaag ja, maar ze zijn nog steeds aardig goedkoop in vergelijking tot andere sites denk ik.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Swoosh schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:31:
[...]

Welke beurs was dat? Kan je zeggen in welk opzicht je het beeld van de F beter vond? Als ik zo een winkel binnenloop verschillen de modellen zoveel al puur omdat de instellingen allemaal verschillend zijn of ze spelen ander bron materiaal af.
Was een beurs van de HON ( http://www.hon.nl/ ) o.a distributeur van Samsung en Philips.
Maar het was idd moeilijk vergelijken omdat de F serie niet naast de N/S/R/M serie stond opgesteld
en op de F serie een Blu-ray speler was aangesloten, en op de rest hoogstwaarschijnlijk een pc o.i.d
De F serie schijnt in ieder geval nu zo geleverd te worden want een webshop zegt hem al op voorraad te hebben en anderen zeggen levering binnen een week.
Heb ik eig vergeten te vragen, even achteraan gebeld, week 41 is de planning. mij is ook verteld dat de blu-ray speler in week 44 op de markt zou komen, met een adviersverkoop van 1299,-

[ Voor 3% gewijzigd door Tekielja op 21-09-2006 16:42 ]

Verwijderd

PhoneTech schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:07:
[...]
Is die plastic strip er af te halen?
Ongetwijfeld, maar ik denk niet dat dat met een paar handgrepen bekeken is. Misschien dat ie losklikbaar is, maar dat wou ik maar eventjes niet proberen... Achterkantje zal er ff afmoeten denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/strip2.jpg

Trekt trouwens bijna geen stof aan hoor ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/strip1.jpg

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:17:
[...]

Ongetwijfeld, maar ik denk niet dat dat met een paar handgrepen bekeken is. Misschien dat ie losklikbaar is, maar dat wou ik maar eventjes niet proberen... Achterkantje zal er ff afmoeten denk ik.
[afbeelding]

Trekt trouwens bijna geen stof aan hoor ;(

[afbeelding]
Die wil je er echt niet afhalen hoor, deze heeft namelijk de functie om het geluid te weerkaatsen naar voren!!

• Roberto
Roberto schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:07:
Wat is de beste monitor om een samsung LE32M61B te vervangen?

Budget tussen de 1200 en 1400 euro.

(Belangrijk, koptelefoon aansluiting mag geen storing op zitten / ruis)
* Roberto quote zichzelf maar even ;)

• Terryb47
ChristiaanB schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:30:
[...]

Die wil je er echt niet afhalen hoor, deze heeft namelijk de functie om het geluid te weerkaatsen naar voren!!
aha als dat waar is dan is m'n vraag ook beantwoord: ik zat er ook al aan te denken: zonder die strip ziet er perfect uit. ik hou van simpele strakke lijnen en vroeg me daarom al af waarom bijna alle Samsungs zo'n strip onder het paneel hadden. (maar andere merken hebben dat weer niet, omdat die wel zij of onderspeakers hebben?)

@roberto: wat is mis met die M61?(nu al op uitgekeken? ;) maar voor die prijs kan je toch aan een M71 denken lijkt me zo.

• ebk71
  • Laatst online: 00:03
Swoosh schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:22:
De S 27 inch is wel lekker 'goedkoop' (goedkoper dan de 26R) dus als je die sowieso mooier vindt zou ik die nemen. 628 incl levering bij warenhuisservice.nl
Bedankt voor de reacties, snel de knoop door kunnen hakken. Ik vermoedde al wel dat de specs gelijk zouden zijn, maar specs zeggen natuurlijk niet altijd alles. Inderdaad besteld bij warenhuisservice, met een beetje mazzel staat ie er zaterdag.

• Roberto
Terryb47 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:44:
[...]

aha als dat waar is dan is m'n vraag ook beantwoord: ik zat er ook al aan te denken: zonder die strip ziet er perfect uit. ik hou van simpele strakke lijnen en vroeg me daarom al af waarom bijna alle Samsungs zo'n strip onder het paneel hadden. (maar andere merken hebben dat weer niet, omdat die wel zij of onderspeakers hebben?)

@roberto: wat is mis met die M61?(nu al op uitgekeken? ;) maar voor die prijs kan je toch aan een M71 denken lijkt me zo.
M71, enige alternatief? :)
Of zijn er ook nog andere merken met goede 32" (of desnoods groter, tot pak em beet 37" /40") schermen?

• Terryb47
Ik zeg alleen maar M71 omdat die 100Hz toegevoegde waarde heeft tov je M61, andere schermen verschillen volgens mij niet zoveel daarvan, misschien alleen kwa formaat (en vormgeving)

Ik zit zelf zwaar te twijfelen tussen de LE32M71B en een Sony Bravia KDL-32V2000, allebei rond de €1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://forum.hometheatermag.com/photopost/data/504/Samsung_White_LCD.jpg

Een witte samsung :9~

Ideaal voor naast mijn witte aparatuur (dolby surround setje en xbox360)

Het wordt zoiezo een keer tijd dat ze afstappen van zwart

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstappen van zwart ? godzijdank is zwart eindelijk mondjesmaat terug... van mij mag ALLE hifi/video apparatuur zwart. Kijkt toch veel rustiger dan welke kleur ook ? Dat wit is echt zum kotsen gewoon... (maar dat is geheel persoonlijk hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Hello guys,

Heb een vraagje ivm mijn LCD tv (Samsung LE40M71), ben hier heel tevreden over qua scherpte
en kleuren en design daar niets van.
Maar het "probleem" dat ik heb, is wanneer ik een dvd kijk via component
ik precies het gevoel heb dat alles zo raar op het beeld komt.
Ik bedoel hiermee het is precies of alles met een digitale camera gefilmd is
, precies dat de personages op een soort toneel staan?
Is eigenlijk moeilijk uit te leggen
Maar als ik dit heb is mijn beeld nog perfect van scherpte en kleur maar ik mis
precies het Film gevoel zoals op mijn gewone crt van vroeger?
Nu het rare is, als ik een HD trailer in 720p download via mijn xbox 360 en die
laat spelen (ook via component), dat ik daar wel terug een gewoon beeld krijg zoals op mijn oude crt
maar dan met veel meer kleur en scherpte en detail?
Hoe komt dit? Ligt dit aan mijn bekabeling of aan mijn dvd speler dan?
Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.
Alvast bedankt voor de raad.

Groetjes,

Rikske

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:15
ChristiaanB schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:30:
[...]

Dat is juist de bedoeling! Geluid van de TV gaat via de decoder digitaal naar mijn receiver. Hoe goed de speakers in de tv ook zijn, mijn versterker en vloerstaanders gaan er altijd overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Rikske_007 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:24:
Hello guys,

Heb een vraagje ivm mijn LCD tv (Samsung LE40M71), ben hier heel tevreden over qua scherpte
laat spelen (ook via component), dat ik daar wel terug een gewoon beeld krijg zoals op mijn oude crt

Groetjes,

Rikske
Door dat je dvd's op een HDTV scherm kijkt zie je de imperfecties gewoon veel sneller. Daar valt niet al te veel aan te doen. Zijn wel enkele dingen die kunnen helpen.

1. Goede brondvd (Geen kopie ivm lage bitrates, dus minder scherpte)
2. Dvd speler met goede upscaler (erg belangrijk, eigenlijk belangrijkst)
3. Goede bekabeling (heb je al denk ik->component)
4. Neem voldoende kijkafstand.

Voor dat laatste punt moet je zelf nagaan wat ideaal is. 40" is gigantisch, dus het zla moeilijk worden een geschikte kijkafstand te vinden. Ik heb zelf 26" en ik moet 4 meter van mijn beeld afzitten voor ik een dvd mooi vind. HDTV is dit nog geen eens de helft, dan kan ik rustig op 1.5-2 meter van mijn scherm zitten. Dat komt in mijn geval dus neer op 6 keer mijn beelddiagonaal. Zou in jouw geval 6 meter zijn, das erg lastig te bereiken. Maar het helpt wel, dichtbij zien ze er gewoon crap uit, van een afstandje zie je dat niet.

En ja, natuurlijk ziet HDTV er veel beter uit, das toch het hele idee :P . Kan je ook lekker dichtbij blijven zitten, sterker nog, moet je dichterbij zitten. Dan pas merk je het verschil goed.

EDIT, vergeet dat van die kijkafstand maar, kijk paar posts naar beneden. Ik zat er helemaal naast. 4 meter moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:01:
[...]

Door dat je dvd's op een HDTV scherm kijkt zie je de imperfecties gewoon veel sneller. Daar valt niet al te veel aan te doen. Zijn wel enkele dingen die kunnen helpen.

1. Goede brondvd (Geen kopie ivm lage bitrates, dus minder scherpte)
2. Dvd speler met goede upscaler (erg belangrijk, eigenlijk belangrijkst)
3. Goede bekabeling (heb je al denk ik->component)
4. Neem voldoende kijkafstand.

Voor dat laatste punt moet je zelf nagaan wat ideaal is. 40" is gigantisch, dus het zla moeilijk worden een geschikte kijkafstand te vinden. Ik heb zelf 26" en ik moet 4 meter van mijn beeld afzitten voor ik een dvd mooi vind. HDTV is dit nog geen eens de helft, dan kan ik rustig op 1.5-2 meter van mijn scherm zitten. Dat komt in mijn geval dus neer op 6 keer mijn beelddiagonaal. Zou in jouw geval 6 meter zijn, das erg lastig te bereiken. Maar het helpt wel, dichtbij zien ze er gewoon crap uit, van een afstandje zie je dat niet.

En ja, natuurlijk ziet HDTV er veel beter uit, das toch het hele idee :P . Kan je ook lekker dichtbij blijven zitten, sterker nog, moet je dichterbij zitten. Dan pas merk je het verschil goed.
Ik heb zelf een 40'' en zit nog geen 4 meter er vanaf de serie Lost op originele DVD te kijken. Erg mooi resultaat (wel goede kwaliteit DVD's dus + Kiss DVD speler op component). Ik zou 26" op 4 meter zelf veel te klein vinden... maar scherp is het natuurlijk prima. Maar gegarandeerd dat jij ook op 40" met kwalitatief goed spul met 4 meter afstand geen artifacts ziet hoor...

Dus @Rikske_007 : ik denk dat er wat met die kabel aan de hand is ? Heb je al eens een andere kabel geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Rikske_007 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:24:
Hello guys,

Groetjes,

Rikske
Volgens mij had dadj, die ook een 40M71 heeft, iets vermeld hierover. Namelijk dat het te maken had met de 100Hz mode. Daardoor zag het beeld er soms "niet-filmachtig" uit. Dus misschien kan je proberen die 100Hz mode uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:09:
[...]

Ik heb zelf een 40'' en zit nog geen 4 meter er vanaf de serie Lost op originele DVD te kijken. Erg mooi resultaat (wel goede kwaliteit DVD's dus + Kiss DVD speler op component). Ik zou 26" op 4 meter zelf veel te klein vinden... maar scherp is het natuurlijk prima. Maar gegarandeerd dat jij ook op 40" met kwalitatief goed spul met 4 meter afstand geen artifacts ziet hoor...

Dus @Rikske_007 : ik denk dat er wat met die kabel aan de hand is ? Heb je al eens een andere kabel geprobeerd ?
Ik kan echt totaal niet inschatten he 8)7 . Heb het net ff nagemeten en zit maar 2.5 meter van mijn scherm af als ik dvd kijk :X . En dat is echt kraakhelder beeld. Dan kan ik er gelijk bij zeggen dat ik mijn HDTV film bekijk van ongeveer 1.3 meter afstand.

Als ik dezelfde rekensom uitvoer bij een 40", kom ik uit op een kijkafstand van 3.8 meter voor dvd's. Dus inderdaad, 4 meter zoals jij zegt.

Sorry voor de verwarring, maar die meters zijn opeens zo groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:41:
[afbeelding]

Een witte samsung :9~

Ideaal voor naast mijn witte aparatuur (dolby surround setje en xbox360)

Het wordt zoiezo een keer tijd dat ze afstappen van zwart
Die staat toch al zeker een paar maanden bij de MM binnen. Internet ook volop. Maar goed blijft een leuk ding, ben alleen bang dat het wit 'geel' wordt. Zie je met witte laptops ook vaak gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Hello Guys,

@ Shailesh

De dvd's waarmee ik test zijn allemaal origineel dus aan de bron zal het volgens mij niet liggen.
Wat wel kan zoals je zegt en ik hoop dat het dat is is mischien de dvd speler het probleem?
Dit is maar een goedkope Yamaha S-550.
En voor de bekabeling heb ik een component kabel van Profigold, dus ook niet top of the bill.
Kijkafstand is ongeveer 3 meter, maar zelfs op 4 veranderd het niets :'(

@Courage

nope heb nog niet met een andere kabel getest heb er momenteel geen andere, ik kan wel via iemand een Monster Cable Component testen uit het hogere gamma.
Van zodra ik dit getest heb laat ik iets weten.

@ Swoosh

ik zal die persoon eens proberen contacteren om te zie wat hij ermee gedaan heeft en of zijn
probleem opgelost is, maar de 100Hz kan je niet uitzetten in de menu's ;(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
@ Dadj,

hellow, zou je me eventueel eens je instellingen kunnen geven die jij op de tv nu staan
hebt om te zien of dit bij mij verbetering geeft.
En wat gebruik je als speler voor deze tv aan te sturen?
Alvast bedankt
groetjes
Rikske

Flickr

• Ph!l
  • Laatst online: 19-11-2023
Volgens Samsung kan men op een LE40N71B geen pc aansluiten op de HDMI
uitgang volgens de verkoper wel
In de handleiding staat dit uitdrukkelijk vermeld
Ik dacht dat HDMI een standaard was???
Foei Samsung

zie antwoord Samsung

Het spijt mij zeer maar de verkoper heeft zich helaas vergist. De HDMI aansluiting op uw TV is alleen voor apparaten als DVD spelers of digitale ontvangers.
De PC kan inderdaad alleen maar via de VGA aansluiting, aangesloten worden.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ph!l schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:01:
Volgens Samsung kan men op een LE40N71B geen pc aansluiten op de HDMI
uitgang volgens de verkoper wel
In de handleiding staat dit uitdrukkelijk vermeld
Ik dacht dat HDMI een standaard was???
Foei Samsung

zie antwoord Samsung

Het spijt mij zeer maar de verkoper heeft zich helaas vergist. De HDMI aansluiting op uw TV is alleen voor apparaten als DVD spelers of digitale ontvangers.
De PC kan inderdaad alleen maar via de VGA aansluiting, aangesloten worden.

Heeft iemand daar een oplossing voor?
Het is wel mogelijk doe maar eens een search in dit (of een vorig) topic, er zijn verschillende mensen die de pc via HDMI>DVI hebben aangesloten.

Verwijderd

DyStiC schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:10:
[...]

Het is wel mogelijk doe maar eens een search in dit (of een vorig) topic, er zijn verschillende mensen die de pc via HDMI>DVI hebben aangesloten.
Mijn HTPC is via DVI>HDMI op een Samsung LE32R73BD aangesloten en het werkt probleemloos.
Ook bij mij staat in de handleiding dat dit niet zou kunnen, maar ik had de handel al aangesloten voordat ik deze uberhaupt gelezen had. Ik begrijp de reactie van Samsung dan ook niet helemaal.
Wat zou er via deze ingang met een (HT)PC niet goed kunnen werken?

• Rikske_007
Yezzzzzzzz

mijn probleem dat ik had is volledig van de baan als ik een dvd kijk via de 360 :) :) :)
Aan wat zou het dan kunnen liggen? Nieuwe dvd speler of nieuwe component kabel?
De xbox is bij mij verbonden via component en staat op 720p

Flickr

Verwijderd

ik zie op ebay iemand die een lcd tv voor 223 euro verkoopt.
dit moet toch oplichting zijn??
zie hier:
http://cgi.ebay.nl/Samsun...ZWD4VQQrdZ1QQcmdZViewItem

en zo ben ik er nog een paar van tegen gekomen op ebay.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:18 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:17:
ik zie op ebay iemand die een lcd tv voor 223 euro verkoopt.
dit moet toch oplichting zijn??
zie hier:
http://cgi.ebay.nl/Samsun...ZWD4VQQrdZ1QQcmdZViewItem

en zo ben ik er nog een paar van tegen gekomen op ebay.
Misschien voor Chinese standaard duur, maar betwijfel het. Ik zou ten iedere geval geen producten van ebay o.i.d. kopen wanneer we praten over +100 euro.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
100% zeker een oplichter

0 feedbacks, komt uit China

zegt al genoeg.

Verwijderd

waarom schopt ebay dat soort gasten er niet meteen uit??ze weten toch dat ze op dit soort advertenties extra moeten letten? zulke lui maken gebruik van mensen hun onnozelheid. maar je moet natuurlijk beter weten als koper.
en het is ook zo irritant als je ergens serieus naar op zoek bent.dan kom je allemaal van die smerige kakkerlakkenoplichters tegen.daar krijg ik de rillingen van over mijn lijf.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Met de nieuwere firmware's is het onmogelijk om in het servicemenu dynamic * uit te zetten !!

de enigste mogelijkheid is de tv modus op film te zetten

of heeft hier iemand anders nog een truukje voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Swoosh schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:16:
[...]

Volgens mij had dadj, die ook een 40M71 heeft, iets vermeld hierover. Namelijk dat het te maken had met de 100Hz mode. Daardoor zag het beeld er soms "niet-filmachtig" uit. Dus misschien kan je proberen die 100Hz mode uit te zetten.
Inderdaad, de 100Hz mode is super maar met sommige films is dan alles iets té smooth! In dat geval gewoon even de 100Hz uitzetten. Dat kan gewoon in het menu hoor..

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 24-09-2006 13:36 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:59:
@ Dadj,

hellow, zou je me eventueel eens je instellingen kunnen geven die jij op de tv nu staan
hebt om te zien of dit bij mij verbetering geeft.
En wat gebruik je als speler voor deze tv aan te sturen?
Alvast bedankt
groetjes
Rikske
Ik gebruik ook een Yamaha S550, en dat is niet "maar' een goedkope speler dat is een zeer goede speler toevallig!.. Heb ik flink wat voor betaald toen hij net uit was! Is hier aangesloten via component.
verder heb ik ook nog een xbox via component aangesloten (via switch) en macbook via dvi>hdmi.
Ik switch vaak tussen Custom settings en mn tevens getweakte Movie mode. Hier mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/m71settings.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/m71opstelling.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 24-09-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Vandaag heb ik een 40N71B gekocht bij MM Den Haag voor 2000 euro. Prijs is wellicht beetje hoog, aangezien sommige mensen em voor 1400 a 1500 hebben gekocht. Ik krijg em hopelijk deze week geleverd. :D

Ik heb de verkoper eerst gevraagd om een dvd speler aan te sluiten @ 720P en een film af te spelen (Star Wars Episode 1). Vervolgens heb ik zelf het scherm snel afgesteld en op een afstandje bekeken (ongeveer 3/3,5 meter). Het scherm kon me goed overtuigen om em aan te schaffen!! :P :D

@ Dadj

Heb je nog wat in het service menu gedaan? Zoals dynamic dimming uit ofzo?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:16:
[...]
Ik switch vaak tussen Custom settings en mn tevens getweakte Movie mode. Hier mijn settings:
Interessant de setting eens te vergelijken met een andere TV!
Dadj:
  • heb jij ook nog wat in het menu van de Colour Manager gewijzigd?
  • hoe heb jij de Energy Saving setting in het Setup menu staan?
  • vind je de Color Space op wide mooier dan auto (vind ik bij mij onnatuurlijker overkomen namelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Was net even langs de Saturn shop geweest in Rotterdam, op zoek naar een M71, maar tevergeefs. Toen ik die verkoper vroeg over de 100Hz mode, wilde hij me niet geloven 8)7
hij vertelde me ook nog dat de N en M serie totaal identiek zijn...ze hadden daar wel gigantisch veel modellen aanstaan met allemaal HDTV kanalen, wel veel oudere modellen, maar beter dan bij MM, waar alleen de topmodellen op Canal+ staat aangesloten, de rest is gewoon triest: allemaal sneeuw - de gewone leek denkt dan natuurlijk ook zo van: hey deze goedkope modellen zijn zooo onscherp :+

[ Voor 40% gewijzigd door Terryb47 op 24-09-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik ben aan het kijken naar een lcd tv rond de 26" en mij leken de LE26R71 en de LE27S71 qua prijs wel interesant. Heb de 26" al in de winkel gezien (MM rotterdam centrum) en zag er netjes uit kost alleen 899,- de LE27S71 heb ik zo ff gauw niet gezien, maar kost 799,-. Volgens mij doen de tv's nauwelijks voor elkaar onder, zoals ik in dit topic o.a. heb gelezen. Aangezien het prijsverschil toch behoorlijk groot is neig ik naar de S71. (koop hem sowieso bij de MM vanwege de personeelskorting)

Maar waarom zou ik voor een Samsung moeten kiezen? Hier op GoT zie ik alleen maar een Samsung topic en geen anderen. Als ik ze allemaal aan de muur zie hangen vallen mij de Samsungs toch wel positief op, maar zijn er misschien andere interesante modellen van andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Samsung heeft de beste prijs/prestatie verhouding. Het zijn uitstekende televisies, voor lage prijzen. Althans, lagere prijzen. Sony/Philips/Toshiba vindt je zelden goedkoper. En ik zou zeker voor de S71 gaan met dat prijsverschil. Waar werk jij? Want in mijn filiaal waren ze onlangs beide 899, maar sinds kort is de S71 inderdaad 799 geworden, en erg interessant met korting erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Shailesh schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:13:
Samsung heeft de beste prijs/prestatie verhouding. Het zijn uitstekende televisies, voor lage prijzen. Althans, lagere prijzen. Sony/Philips/Toshiba vindt je zelden goedkoper. En ik zou zeker voor de S71 gaan met dat prijsverschil. Waar werk jij? Want in mijn filiaal waren ze onlangs beide 899, maar sinds kort is de S71 inderdaad 799 geworden, en erg interessant met korting erbij.
Ik zag vandaag dat ze bij mij (r'dam centrum) die prijs waren, de s71 was niet op voorraad maar stond in bestelling. Maar moet eerst nog ff sparen voordat ik hem koop, maar over een maand ofso denk ik hem te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
silencedead schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:30:
Ik ben aan het kijken naar een lcd tv rond de 26" en mij leken de LE26R71 en de LE27S71 qua prijs wel interesant. Heb de 26" al in de winkel gezien (MM rotterdam centrum) en zag er netjes uit kost alleen 899,- de LE27S71 heb ik zo ff gauw niet gezien, maar kost 799,-. Volgens mij doen de tv's nauwelijks voor elkaar onder, zoals ik in dit topic o.a. heb gelezen. Aangezien het prijsverschil toch behoorlijk groot is neig ik naar de S71. (koop hem sowieso bij de MM vanwege de personeelskorting)

Maar waarom zou ik voor een Samsung moeten kiezen? Hier op GoT zie ik alleen maar een Samsung topic en geen anderen. Als ik ze allemaal aan de muur zie hangen vallen mij de Samsungs toch wel positief op, maar zijn er misschien andere interesante modellen van andere merken?
Ik heb de LE26R71 voor €850 gekocht bij FOKA. Dat zit op de Oostzeedijk tussen tramstation oostplein en willem ruyslaan. Ik weet niet wat de prijs nu is, maar ik vind sowieso t personeel relaxt daar, en voor mij ook lekker dichtbij dus als ik iets heb sta ik binnen 1 minuut voor de deur.

Voor mijn kamer is hij iig groot genoeg, ik zit er 1~2,5 meter vanaf. ligt er een beetje aan of ik tv kijk of zit te computeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
dadj schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:16:
[...]

Ik gebruik ook een Yamaha S550, en dat is niet "maar' een goedkope speler dat is een zeer goede speler toevallig!.. Heb ik flink wat voor betaald toen hij net uit was! Is hier aangesloten via component.
verder heb ik ook nog een xbox via component aangesloten (via switch) en macbook via dvi>hdmi.

[afbeelding]

[afbeelding]
hey

thx man voor de screens, maar wel iets heel raars, ik heb die optie niet in mijn menu
voor de 100Hz aan of uit te zetten :?
Al de rest van de settings heb ik ook bij mij?
Zijn er al firmware upgrades ofzo voor deze tv?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rainesh schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:14:
@ Dadj

yep, dynamic dimming uit en zaptijd 2 puntjes lager gezet, alleen gebuik ik dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:56:
[...]

hey

thx man voor de screens, maar wel iets heel raars, ik heb die optie niet in mijn menu
voor de 100Hz aan of uit te zetten :?
Al de rest van de settings heb ik ook bij mij?
Zijn er al firmware upgrades ofzo voor deze tv?
weird, heb je m wel echt via component aangesloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:51:
[...]

Interessant de setting eens te vergelijken met een andere TV!
Dadj:
  • vind je de Color Space op wide mooier dan auto (vind ik bij mij onnatuurlijker overkomen namelijk)?
- nope
- niet aangezeten
- nog niet over uit, meestal wel fraaier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
dadj schreef op maandag 25 september 2006 @ 01:26:
[...]

weird, heb je m wel echt via component aangesloten dan?
yep via component aangesloten en ook zo gezet op de dvd speler?
Ik snap het echt niet ???
Welk type heb je exact? Het was toch de LE40m71b?
En die 100hz zie je in de default menu of in het service menu?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:26:
[...]

yep via component aangesloten en ook zo gezet op de dvd speler?
Ik snap het echt niet ???
Welk type heb je exact? Het was toch de LE40m71b?
En die 100hz zie je in de default menu of in het service menu?
Ja, LE40m71b standaard in het video menu! Misschien omdat ik automatic dimming in het service menu heb uitgezet ofzo?? volgens mij niet alleen... apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
dadj schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:27:
[...]

Ja, LE40m71b standaard in het video menu! Misschien omdat ik automatic dimming in het service menu heb uitgezet ofzo?? volgens mij niet alleen... apart..
mmmm strange, ik zal eens aan samsung bellen mischien weten deze meer?
En heb je een firmware upgrade gedaan ?
Ik snap niet dat jij een goed beeld hebt en ik niet en we hebben dezelfde hardware
buiten de component kabel 8)7 :?
Ik zal vanavond eens een foto posten van mijn setup screen

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rikske_007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:31:
[...]

Ik snap niet dat jij een goed beeld hebt en ik niet en we hebben dezelfde hardware
Dadelijk heb je een N-serie ipv een M-serie :| Dat zou wel heel erg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Rainesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:23:
[...]

Dadelijk heb je een N-serie ipv een M-serie :| Dat zou wel heel erg zijn...
die bestaan toch niet in de LE40 versie????
Volgens mij heb je enkel de LE40M71b en de LE40M91b

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rikske_007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:32:
[...]

die bestaan toch niet in de LE40 versie????
Volgens mij heb je enkel de LE40M71b en de LE40M91b
Ik heb gisteren de 40N71B gekocht...je kan em ook terugvinden op de nederlandse samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Rainesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:50:
[...]

Ik heb gisteren de 40N71B gekocht...je kan em ook terugvinden op de nederlandse samsung site.
idd ik kom het hier net te zien, deze staat niet op de belgische website daarmee.
En het model is net hetzelfde als de mijne, ik zal vanavond maar het serie nr nakijken
voor alle zekerheid, maar aan de voet te zien zou ik toch de juiste hebben.
Is de N dan geen 100hz lcd?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Rainesh schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:14:
Vandaag heb ik een 40N71B gekocht bij MM Den Haag voor 2000 euro. Prijs is wellicht beetje hoog, aangezien sommige mensen em voor 1400 a 1500 hebben gekocht. Ik krijg em hopelijk deze week geleverd. :D

Ik heb de verkoper eerst gevraagd om een dvd speler aan te sluiten @ 720P en een film af te spelen (Star Wars Episode 1). Vervolgens heb ik zelf het scherm snel afgesteld en op een afstandje bekeken (ongeveer 3/3,5 meter). Het scherm kon me goed overtuigen om em aan te schaffen!! :P :D

@ Dadj

Waarom 2000 euro uitgeven bij de MM? Voel je je geen dief van eigen portemonnee als je hem online voor rond de 1700 kan krijgen. Voor service garantie hoef je het ook niet te doen want daarvoor komt Samsung z'n eigen service langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Rikske_007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:59:
[...]

idd ik kom het hier net te zien, deze staat niet op de belgische website daarmee.
En het model is net hetzelfde als de mijne, ik zal vanavond maar het serie nr nakijken
voor alle zekerheid, maar aan de voet te zien zou ik toch de juiste hebben.
Is de N dan geen 100hz lcd?
De N heeft geen 100 Hz mode nee. De N heeft een rechthoekige voet en de M een meer ovale. Verder zien ze er precies hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Swoosh schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:27:
[...]

Waarom 2000 euro uitgeven bij de MM? Voel je je geen dief van eigen portemonnee als je hem online voor rond de 1700 kan krijgen. Voor service garantie hoef je het ook niet te doen want daarvoor komt Samsung z'n eigen service langs.
daar heb je gelijk in, maar het ging mij om de betalingsmogelijkheden. Bij een online shop moet je alles in 1x betalen en nu de MM kan je ook een groot gedeelte in 1x betalen ipv t totale bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Rainesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:31:
[...]

daar heb je gelijk in, maar het ging mij om de betalingsmogelijkheden. Bij een online shop moet je alles in 1x betalen en nu de MM kan je ook een groot gedeelte in 1x betalen ipv t totale bedrag.
Dus je hebt het volledige bedrag (2000,- EUR) niet direct, maar betaals toch 300,- EUR meer voor hetzelfde toestel 8)7

Kan je dan niet beter wachten tot je het bedrag hebt en dan 300 EUR uitsparen?

+ dat je waarschijnlijk online meer service krijgt dan de @#$@# zaak MM.

[ Voor 6% gewijzigd door Mothergoose op 25-09-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:31:
[...]

kan je zelf een firmware update doen dan??? how??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
dadj schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:43:
[...]

kan je zelf een firmware update doen dan??? how??
bij andere lcd (philips zoals mijn vader) deze kan updaten via usb stick.
maar ik zei dit omdat jij de 100hz mode kan afzetten en ik heb dat niet
daarmee dat ik mishien dacht dat je de firmware geupgrade had.
kzal vanavond wat screens posten en zal is kijken of ik iets zie staan
in het service menu

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Mothergoose schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:47:
[...]

Dus je hebt het volledige bedrag (2000,- EUR) niet direct, maar betaals toch 300,- EUR meer voor hetzelfde toestel 8)7

Kan je dan niet beter wachten tot je het bedrag hebt en dan 300 EUR uitsparen?
helemaal mee eens, als het paar tientjes verschil was ok.. maar goed, voor hetzelfde geld had je mooi (bijna) een Xbox360 kunnen kopen. Sommige onlineshops hebben ook gespreid betalen met comfort card, of hey waarom niet gewoon met creditcard betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Terryb47 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:21:
[...]

helemaal mee eens, als het paar tientjes verschil was ok.. maar goed, voor hetzelfde geld had je mooi (bijna) een Xbox360 kunnen kopen. Sommige onlineshops hebben ook gespreid betalen met comfort card, of hey waarom niet gewoon met creditcard betalen?
ik zie niet waarom er nog zo nagekabbeld over wordt, die jongen heeft 'm nou voor 2000 gekocht, daar valt toch niets meer aan te veranderen. Nog niet iedereen kan het opbrengen zijn vertrouwen bij een internet shop neer te leggen en kiezen er dus voor om hun TV in de winkel te halen. Ik zeg niet dat ik daar een voorstander van ben, maar ik kan wel begrijpen dat mensen zich daar prettiger bij voelen en meer zekerder...

ontopic: ik heb bij de laatste pagina's nog niet een echte doorslaggevende mening gehoord van iemand met een M71 toestel die kan zeggen dat 100 euro extra betalen voor een M71 t.o.v. een N71 het waard is met die 100HZ mode. Ik hoor er graag nog wat over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Terryb47 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:21:
[...]

als je geen van beide hebt, dan gaat het moeilijk hé? Maar ik vind het niet erg dat ik het voor zo een bedrag heb aangeschaft, ging mij specifiek om de mogelijkheden. No rente en 10 maanden lang 80 euro :) Boeiend :O ik kan niet wachten totdat ik mn scherm binnen heb :P

Liever had ik em ook in een internetshop gehaald, maar dit was gunstiger voor me. Maar zullen we dit laten en gezellig on-topic verder gaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 25-09-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Rainesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:30:
[...]

als je geen van beide hebt, dan gaat het moeilijk hé? Maar ik vind het niet erg dat ik het voor zo een bedrag heb aangeschaft, ging mij specifiek om de mogelijkheden. No rente en 10 maanden lang 80 euro :) Boeiend :O ik kan niet wachten totdat ik mn scherm binnen heb :P

Liever had ik em ook in een internetshop gehaald, maar dit was gunstiger voor me. Maar zullen we dit laten en gezellig on-topic verder gaan :)
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
weet iemand van jullie of een omgebouwde xbox ook 720p output als je een normale dvd film ermee aan t kijken bent of is t alleen bij NTSC games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
r0g3r schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:29:
[...]

Ik zeg niet dat ik daar een voorstander van ben, maar ik kan wel begrijpen dat mensen zich daar prettiger bij voelen en meer zekerder...

ontopic: ik heb bij de laatste pagina's nog niet een echte doorslaggevende mening gehoord van iemand met een M71 toestel die kan zeggen dat 100 euro extra betalen voor een M71 t.o.v. een N71 het waard is met die 100HZ mode. Ik hoor er graag nog wat over :P
misschien kwam ik een beetje naar over, maar zo bedoelde ik niet. je weet wel, net uit werk etc ;)

Over de M71: ik zit ook zwaar te twijfelen vanwege de 100Hz, ben daarom ook naar verschillende winkels geweest maar niemand heeft em al staan (zie aantal posts van me boven), wil zelf in het echt zien wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Terryb47 schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:33:
[...]

misschien kwam ik een beetje naar over, maar zo bedoelde ik niet. je weet wel, net uit werk etc ;)

Over de M71: ik zit ook zwaar te twijfelen vanwege de 100Hz, ben daarom ook naar verschillende winkels geweest maar niemand heeft em al staan (zie aantal posts van me boven), wil zelf in het echt zien wat het verschil is.
't is al goed, je had ergens ook wel gelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Ik zit zelf zo'n 3 a 4 meter van mijn huidige tv, zal 27" genoeg zijn om comfortabel te gamen op mn 360? Of moet ik toch kijken voor 32"?

Dat er een samsung komt staat al vast door het design. Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de verschillende types, en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Rainesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:58:
weet iemand van jullie of een omgebouwde xbox ook 720p output als je een normale dvd film ermee aan t kijken bent of is t alleen bij NTSC games?
Als hij het al doet dan is het softwarematig. Het is sowieso niet te vergelijken met echt 720p materiaal. Ik zou het voor je kunnen checken wat m'n scherm aangeeft qua resolutie. Een dvd speler met goede upscale functie is zeker beter dan een omgebouwde xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
koentjek schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:05:
Ik zit zelf zo'n 3 a 4 meter van mijn huidige tv, zal 27" genoeg zijn om comfortabel te gamen op mn 360? Of moet ik toch kijken voor 32"?

Dat er een samsung komt staat al vast door het design. Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de verschillende types, en prijzen.
Het lijkt mij een beetje ver, 3 tot 4 meter vanaf een 27"...maar het is puur persoonlijk. Het kan wel, maar wat vind je zelf ideaal...en hoeveel ben je bereid daarvoor neer te tellen. Wat voor afmetingen heeft je huidige tv? Dan kan je aan de hand daarvan naar je nieuwe zoeken. In de winkel kijken kan ook helpen alleen ziet alles er daar soms klein uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Ok, voor de 100Hz twijfelaars: de 100Hz mode is het beetje extra geld zonder twijfel waard!!!
Klein voorbeeldje; in de film Habana Blues rijdt er een auto schuin (vanwege het perspectief) in beeld die bij de stoep afremt en stopt.. Zonder 100Hz is het net of er dropframes zijn, kortom het beeld schokt! Met 100Hz mode aan niets van dit alles! De auto komt super smooth aanrijden, stopt en niets aan het handje, prachtig beeld! Bij het kijken van sport zoals tennis of voetbal zal dit ook regelmatig voorkomen.. ligt een beetje aan de hoek van de beweging of het schokt of niet.. In ieder geval lost de 100Hz mode dit lcd euvel geheel op!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.