[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Swoosh schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:39:
[...]

Het lijkt mij een beetje ver, 3 tot 4 meter vanaf een 27"...maar het is puur persoonlijk. Het kan wel, maar wat vind je zelf ideaal...en hoeveel ben je bereid daarvoor neer te tellen. Wat voor afmetingen heeft je huidige tv? Dan kan je aan de hand daarvan naar je nieuwe zoeken. In de winkel kijken kan ook helpen alleen ziet alles er daar soms klein uit :)
Nou komt er een heel zielig verhaal... :P

Nadat ik mijn kamer had verbouwt moest er nog geld zjin voor een nieuwe lcd tv, maar alles was wat duurder uitgevallen, de bank was te duur, te weinig verf enz enz... De tv die ik nu heb is zo klein (+/- 15") dat ik er niet op kan gamen vanaf de bank. Ik pak dus altijd mn bureau stoel om te gamen.

Ik wil ongeveer €1000 uitgeven, maar als ik kwa prijs kwaliteit uit kan komen op €800 dan graag. Ik wil HD-Ready, voor de rest maakt het niet zo veel uit want ik ga er toch op vooruit. Ik heb digitene dus dat ziet er wel goed uit op lcd. Dvds kijk ik via m'n 360 net als de games.

Ik denk dat de kijk afstand eerder 3 meter is dan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
koentjek schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:19:
[...]

Nou komt er een heel zielig verhaal... :P

Nadat ik mijn kamer had verbouwt moest er nog geld zjin voor een nieuwe lcd tv, maar alles was wat duurder uitgevallen, de bank was te duur, te weinig verf enz enz... De tv die ik nu heb is zo klein (+/- 15") dat ik er niet op kan gamen vanaf de bank. Ik pak dus altijd mn bureau stoel om te gamen.

Ik wil ongeveer €1000 uitgeven, maar als ik kwa prijs kwaliteit uit kan komen op €800 dan graag. Ik wil HD-Ready, voor de rest maakt het niet zo veel uit want ik ga er toch op vooruit. Ik heb digitene dus dat ziet er wel goed uit op lcd. Dvds kijk ik via m'n 360 net als de games.

Ik denk dat de kijk afstand eerder 3 meter is dan 4.
Als je budget 800 tot 1000 is kan je gaan voor een 32". Je hebt dan de S71 voor 800 euro. De R71 serie voor in de 900 euro. Verschil is contrast ratio (S=3000:1, R=5000:1). En het design zelf moet je aanspreken natuurlijk. Het goedkoopst is een 27" S71, die krijg je namelijk al voor 628.

Anders moet je de lengte,breedte maten van een 27" en 32" even met behulp van kranten bij elkaar plakken en dat in je kamer ophangen zodat je een idee krijgt van hoe groot dat is qua oppervlak om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Swoosh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:34:
[...]

Als je budget 800 tot 1000 is kan je gaan voor een 32". Je hebt dan de S71 voor 800 euro. De R71 serie voor in de 900 euro. Verschil is contrast ratio (S=3000:1, R=5000:1). En het design zelf moet je aanspreken natuurlijk. Het goedkoopst is een 27" S71, die krijg je namelijk al voor 628.

Anders moet je de lengte,breedte maten van een 27" en 32" even met behulp van kranten bij elkaar plakken en dat in je kamer ophangen zodat je een idee krijgt van hoe groot dat is qua oppervlak om naar te kijken.
Erg bedankt voor de informatie!
Het contrast is toch het verschil tussen zwart en wit? hoe groter hoe beter?
Het idee met de kranten ga ik vanavond thuis maar eens even proberen, lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung 37" kortgeleden gekocht, lang genoeg geleden om de serienummers niet meer uit mn hoofd te weten (tis de dynamic contrast 5000:1, glimmend randje versie) voor 1650,- bij de Mediamarkt. Ik ben een 'inpakken, meenemen' koper, geen idee wat ie bij een webshop zou kosten maar volgens mijn was het een prima prijs.

iig, wat ik er over kwijt wil, ik vind het bijzonder prettig dat ik mn laptop gewoon via vga kabel kan aansluiten en kan gaan zitten gamen op zo'n groot scherm. WoW ziet er gewoon ontzettend gaaf uit, zo'n scherp pc via tv beeld heb ik tot nu toe nog nooit gezien. Bij sommige spelletjes verschuift het beeldoppervlak echter een 2 cm naar links, op een lcd scherm (pc) zou ik op de auto-adjust knop drukken en dan is het gefixed maar hoe doe ik dit op deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:42:
Ik heb de Samsung 37" kortgeleden gekocht, lang genoeg geleden om de serienummers niet meer uit mn hoofd te weten (tis de dynamic contrast 5000:1, glimmend randje versie) voor 1650,- bij de Mediamarkt. Ik ben een 'inpakken, meenemen' koper, geen idee wat ie bij een webshop zou kosten maar volgens mijn was het een prima prijs.

iig, wat ik er over kwijt wil, ik vind het bijzonder prettig dat ik mn laptop gewoon via vga kabel kan aansluiten en kan gaan zitten gamen op zo'n groot scherm. WoW ziet er gewoon ontzettend gaaf uit, zo'n scherp pc via tv beeld heb ik tot nu toe nog nooit gezien. Bij sommige spelletjes verschuift het beeldoppervlak echter een 2 cm naar links, op een lcd scherm (pc) zou ik op de auto-adjust knop drukken en dan is het gefixed maar hoe doe ik dit op deze tv?
Je hebt de LE37R72B waarschijnlijk, probleem wat je hebt ken ik. Je moet even handmatig het beeld in de drives van je videokaart fixeren. Ik weet niet welke videokaart je hebt maar bij ATi kun je gewoon het beeld beetpakken en dan op je TV scherm verschuiven totdat hij goed staat. Als je dat eenmaal hebt gedaan dan verschuift hij niet meer. Tenminste, niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodyos
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04-2021
Ik ben van plan om binnenkort de Samsung 32R72B aan te schaffen, maar ik zag dat die alleen PAL/SECAM ontvangstnorm heeft. Nu speel ik regelmatig NTSC-games(PS2), en ik vroeg me af of die PAL/SECAM norm alleen voor het tuner-signaal geldt, of uberhaupt voor de weergave van NTSC-beelden. In andere woorden: worden mijn NTSC-games in zwart/wit weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Yeah! Net mn 40N71B opgehaald ! Prachtig scherm, alles was heel goed verpakt in een echt GROOOOT doos. Kreeg em met moeite de auto in! Vervolgens ff snel alle kanalen op laten zoeken etc...kon toen ook geen dode pixels vinden.

Analoge beeld valt wel mee, is niet zo super slecht..had erger verwacht. Vervolgens dacht ik om even mn xbox @ 720p te zetten (component kabel had ik al gekocht) ..ik had al xbmc op draaien, maar kreeg zwartwit beeld. Maar op een vage manier..(perongeluk op "go to ms dashboard" gedrukt) is mn xbox nu gemolt..krijg nu heletijd error 13! Zucht!

In t weekend even een hdmi-dvd spelertje halen (denk de pioneer 696) en dan ff alles goed tweaken:D

Pics komen binnenkort..

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph!l
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Vandaag de 10 dagen oude LE40N71B aangezet, wel klank en geen beeld
het LCD werkt nog maar de backlight heeft vermoedelijk de geest gegeven ????

andere mensen nog z'n fratsen gezien.

De N71 vandaag omgeruild voor een nieuwe bij MM omhoog gehangen gesetuped
en daar gaan we weer voor de volgende 10 dagen, hopelijk langer.

Heeft iemand de service manual voor een LE 40 maakt niet uit welk type?

Wish me good luck!!

[ Voor 39% gewijzigd door Ph!l op 27-09-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil rond maart 2007 (launch PlayStation 3) een HDTV aanschaffen. Ik ben me dus aan het oriënteren. De Xbox 360 demopods zijn voorzien van een mooie Samsung TV. Dus ik heb bij de Media Markt naar wat modellen gekeken.

Mijn oog is gevallen op de Samsung LE32R71B. Erg aantrekkelijk vanwege het beeld, de 720p resolutie en de HDMI poort. Op internet zag ik dat deze ook in het wit (LE32R71W) te krijgen is voor ongeveer hetzelfde geld.

Twee vragen. Is dit de beste Samsung TV van 32" voor rond de 1000 euro? Is het wit van de LE32R71W van dat iPod wit? Of is het mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je bent je nu al aan het orienteren?

Tegen die tijd zijn er al heel wat betere schermen op de markt. Ik zou dus voorlopig nog het geld op zak houden als je daar het geduld voor op kan brengen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ph!l schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:49:
andere mensen nog z'n fratsen gezien.
*slik* ;( ... gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:16:
Je bent je nu al aan het orienteren?

Tegen die tijd zijn er al heel wat betere schermen op de markt. Ik zou dus voorlopig nog het geld op zak houden als je daar het geduld voor op kan brengen.
Ben het met hem eens...

p.s. Er zijn best veel mensen die twijfelen tussen het kiezen van een N71 of een M71. Ik heb in de laatste paar posts veel gelezen over de 100hz functie die alleen de M71 heeft. <- Maar dit is echt niet het enige verschil tussen de 2 lcd-tv's. De N71 heeft een nieuwere generatie paneel (langere levensduur, meer kleuren; 138% Pal) en de N71 heeft een hogere contrast dan de M71; 6000 vs 5000 (dit is wel het dynamische contrast; N71 heeft dus ook een hogere werkelijke contrast). Dus het enige wat de M71 beter heeft dan de N71 is de 100hz functie... Maar of je nou alleen daarom deze tv moet kiezen, dat ligt aan jezelf.

bron: samsung.nl

Als ik het mis heb, verbeter me dan aub. (nu ga ik slapen :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
net wezen neuzen in t service menu. Video mute time wat lager gezet, maar ik kan Dynamic Dimming niet uit zetten :? Het staat aan, maar ik kan het niet selecteren ofzo om het uit te zetten...

Dadj, hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:00:
[...]

Ben het met hem eens...

p.s. Er zijn best veel mensen die twijfelen tussen het kiezen van een N71 of een M71. Ik heb in de laatste paar posts veel gelezen over de 100hz functie die alleen de M71 heeft. <- Maar dit is echt niet het enige verschil tussen de 2 lcd-tv's. De N71 heeft een nieuwere generatie paneel (langere levensduur, meer kleuren; 138% Pal) en de N71 heeft een hogere contrast dan de M71; 6000 vs 5000 (dit is wel het dynamische contrast; N71 heeft dus ook een hogere werkelijke contrast). Dus het enige wat de M71 beter heeft dan de N71 is de 100hz functie... Maar of je nou alleen daarom deze tv moet kiezen, dat ligt aan jezelf.

bron: samsung.nl
gelukkig geef je zelf al aan dat het kan zijn dat er geen sikkepit van klopt wat je zegt; dit wordt dan ook bevestigd door (en dit zeg je zelf ook al) samsung.nl, waar groot en duidelijk staat dat de M71 OOK 6000:1 dynamisch contrast heeft. Ook over je beweerde langere levensduur van de N71 zijn nergens feitelijke teksten over te vinden. Het enige wat wel klopt is de 138% PAL, want hiervan heeft de M71 (na het uitpluizen van de duitse samsung.de)95% van de kleuren van PAL die die kan weergeven.
Bij dezen antwoord op je vraag:
Als ik het mis heb, verbeter me dan aub. (nu ga ik slapen :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:36:
net wezen neuzen in t service menu. Video mute time wat lager gezet, maar ik kan Dynamic Dimming niet uit zetten :? Het staat aan, maar ik kan het niet selecteren ofzo om het uit te zetten...

Dadj, hoe heb jij dit gedaan?
Dadj heeft een M71. Daar kun je dat wel uitzetten. Het schijnt dat alleen de Samsung monteur dit uit kan zetten... Die maar op laten draven dan? Ik wil ook wel eens weten hoe het zonder die dynamic dimming er uitziet namelijk.
Als ik eerlijk ben denk ik dat het UIT staat op onze N71, maar dat ze het voor de leuk hebben laten staan, en net doen of je iets gekocht heb wat er dus niet op zit... Vandaar dat je het ook niet uit hoeft te kunnen zetten.
Ow, en elke keer als je in het service menu geweest ben kan je alle overige instellingen weer opnieuw maken. Het is dus zaak eerst even al je settings te noteren (fotograferen) voor je dat doet. Des te sneller ben je weer in de oude stand.

• lfjn
  • Laatst online: 03-09 15:23
Vandaag de LE32N71B ontvangen. Het idee was deze als presentatiesysteem te gebruiken met jpg's op USB-stick. Dit werkt niet met mijn USB-stick, wel met een Compact Flash-kaart. Komt dit omdat mijn USB-stick niet 2.0 is?
Tweede en belangrijker probleem is dat in een Wiselink presentatie gemaakte instellingen na het uitzetten en weer inschakelen van de TV verdwenen zijn. Is hier wat aan te doen? B.v. door firmware-wijzigingen?
Ook is het jammer dat een presentatie niet automatisch begint na een herstart van de TV.

• Swoosh
lfjn schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:47:
Vandaag de LE32N71B ontvangen. Het idee was deze als presentatiesysteem te gebruiken met jpg's op USB-stick. Dit werkt niet met mijn USB-stick, wel met een Compact Flash-kaart. Komt dit omdat mijn USB-stick niet 2.0 is?
Tweede en belangrijker probleem is dat in een Wiselink presentatie gemaakte instellingen na het uitzetten en weer inschakelen van de TV verdwenen zijn. Is hier wat aan te doen? B.v. door firmware-wijzigingen?
Ook is het jammer dat een presentatie niet automatisch begint na een herstart van de TV.
Ik weet het niet helemaal meer zeker, maar meende gelezen te hebben dat die usb poort alleen is om een printer op aan te sluiten (foto's printen). Hij kan dus niet gebruikt worden om een usb stick of harddisk op aan te sluiten.

• Rikske_007
  • Laatst online: 22-01 12:51
@dadj

ik snap er niets meer van van die menus,
kijk eens op die link aub, hier heb ik ook de fotos gezet van mijn setupscreen
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49650.0
is een heel leuk en goed forum qua HT

Maar de optie van 100 Hz heb ik niet???
En in mijn manual staat voor SMD (Smooth Motion Driver: aansturing voor spoepel beeld
"Afbeeldingen worden natuurlijker en tekst wordt helderder weergegeven, zonder een wazig
beeld door de beweging, zelfs bij scenes met zeer snelle bewegingen."

Maar is dit hetzelfde als 100Hz en 100Hz komt zelfs niet voor in de manual bij mij????

En als je op de website van samsung kijkt onder de manual van de LE40M71B komt
SMD niet voor maar enkel 100Hz zoals bij jou

Heb daarstraks naar de Helpdesk gebeld van Samsung en dat was een lachertje,
Mevr geloofde mij niet en zei dat ik in een ander venster stond terwijl dat ik haar
probeerde duidelijk maken dat ik belde om te zeggen dat ik die optie niet zag in mijn menu

argHHHH

Zou je mij kunnen zeggen welke software versie je hebt op jouw tv aub?
thx
greetz
Rikske

PS: ben zo vrij geweest om je foto ook daar te posten van de setup moest het storen laat maar weten en ik haal het weg

Flickr

Verwijderd

Rikske_007 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:02:Maar de optie van 100 Hz heb ik niet???
En in mijn manual staat voor SMD (Smooth Motion Driver: aansturing voor spoepel beeld
"Afbeeldingen worden natuurlijker en tekst wordt helderder weergegeven, zonder een wazig
beeld door de beweging, zelfs bij scenes met zeer snelle bewegingen."

Maar is dit hetzelfde als 100Hz en 100Hz komt zelfs niet voor in de manual bij mij????

En als je op de website van samsung kijkt onder de manual van de LE40M71B komt
SMD niet voor maar enkel 100Hz zoals bij jou
Samsung heeft dat ergens in Juli anders genoemd. Waarschijnlijk heb jij een ouder model dan Dadj.
Hier een link naar de (Duitse) eerste uitgave van de flyer (Maart 2006), waar over Smooth Motion wordt gesproken.
En hier de link naar de flyer van Juli waar het ineens 100Hz heet.

• Rikske_007
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:28:
[...]

Samsung heeft dat ergens in Juli anders genoemd. Waarschijnlijk heb jij een ouder model dan Dadj.
Hier een link naar de (Duitse) eerste uitgave van de flyer (Maart 2006), waar over Smooth Motion wordt gesproken.
En hier de link naar de flyer van Juli waar het ineens 100Hz heet.
k, thx man
maar zou het dan kunnen dat hij recentere software heeft dan mij, want hij heeft goed beeld
op dvd en ik heb mijn probleem :? En we gebruiken zelfde hardware?
Ik hoop dat hij de versie post en dan kunnen we vergelijken
Want zo naar dvd kijken is echt niet leuk ;(

Flickr

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Topicstarter
USB is backwards compatible. Dus alleen wanneer de aansluiting 1.0 is en jouw usb stick 2.0 dan zal het niet werken.Wanneer de aansluiting 2.0 is en je usb stick 1.0 dan zal het dus wel werken.

Een eigenschap van USB, anders zouden we met zijn allen een groot probleem hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 27-09-2006 22:24 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:02:
Zou je mij kunnen zeggen welke software versie je hebt op jouw tv aub?

PS: ben zo vrij geweest om je foto ook daar te posten van de setup moest het storen laat maar weten en ik haal het weg
no problem dat je ze gepost hebt hoor.. Ik ben een beetje druk hiero en vrijdag ga ik weg voor een paar dagen dus als je me kan vertellen waar ik de versie kan vinden dan post ik die ff.

Trouwens, mijn component kabel is niets bijzonders, no brand, niet eens verguld.. mn hdmi kabels zijn wel van Adel.. :)

of staat het hier?Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/DSC03723s.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door dadj op 27-09-2006 23:22 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Rikske_007 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:11:
[...]
maar zou het dan kunnen dat hij recentere software heeft dan mij, want hij heeft goed beeld
op dvd en ik heb mijn probleem :? En we gebruiken zelfde hardware?
Ik hoop dat hij de versie post en dan kunnen we vergelijken
Want zo naar dvd kijken is echt niet leuk ;(
Waar vind je de software versie ergens? In het Service menu?
Op de zijkant van de TV zit wel een sticker met wat gegevens over type en versie, maar ik weet niet of dat de software versie is.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/typeplate.jpg

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:29:
[...]

Waar vind je de software versie ergens? In het Service menu?
Op de zijkant van de TV zit wel een sticker met wat gegevens over type en versie, maar ik weet niet of dat de software versie is.
[afbeelding]
Hm, bij mij staat SP01 bij versie op die sticker

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• lfjn
aex351 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:23:
[...]

USB is backwards compatible. Dus alleen wanneer de aansluiting 1.0 is en jouw usb stick 2.0 dan zal het niet werken.Wanneer de aansluiting 2.0 is en je usb stick 1.0 dan zal het dus wel werken.

Een eigenschap van USB, anders zouden we met zijn allen een groot probleem hebben.
Een andere USB-stick doet het OK.

• lfjn
Vandaag de LE32N71B ontvangen. Het idee was deze als presentatiesysteem te gebruiken met jpg's op USB-stick. [...]
Is er iemand die hierover iets kan zeggen? Is de firmware op een of andere manier zelf aan te passen?

• Rikske_007
dadj schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:17:
[...]

Hm, bij mij staat SP01 bij versie op die sticker
dadj, bij mij staat ook SP01, bij Scoobjuh komt het omdat hij de N71 heeft volgens mij

Flickr

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Is die datum niet de datum van de firmware? Is is dat de datum en tijd op het moment dat je de foto nam/

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Benn0 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:45:
[...]

Is die datum niet de datum van de firmware? Is is dat de datum en tijd op het moment dat je de foto nam/
could be.. de foto heb ik gister genomen, de tv had ik in augustus nog niet eens in bezit..

Verwijderd

Hallo jongens.
Ik heb gisteren de Samsung LE-32R71B gekocht.
Nu wou ik vandaag even mijn laptop aansluiten via de VGA aansluiting.
Alleen is er een probleem, ik kan bij source de PC optie niet selecteren en dus krijg ik alleen het beeld op tv als ik de PC knop van mijn afstandsbediening indruk.
Nu geeft het wel heel erg mooi beeld, 1366x768 maar het beeld is iets te ver naar links.
Ik las in het boekje dat je dat in het PC menu kan veranderen maar daar kom ik niet in.
Het is grijs gemarkeerd en ik kan het dus niet selecteren.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Verwijderd

dadj schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:24:
[...]

no problem dat je ze gepost hebt hoor.. Ik ben een beetje druk hiero en vrijdag ga ik weg voor een paar dagen dus als je me kan vertellen waar ik de versie kan vinden dan post ik die ff.

Trouwens, mijn component kabel is niets bijzonders, no brand, niet eens verguld.. mn hdmi kabels zijn wel van Adel.. :)

of staat het hier?[afbeelding]
Hoe kom je in dit menu?

• koentjek
Is er iemand die foto's (of link) wil posten van zijn 32" R71? Met videobeelden erop? Zou graag willen zien hoe het eruit ziet bij andere :)

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik zie bij foka verschillende samsungs staan die echt aanmerkelijk minder kosten dan elke andere niet internet winkel. Zo hebben ze ook bijna overal 2 versies van een NL versie tegen een normale prijs en een EU versie die echt ruim 20% goedkoper is. Bij de EU staat op de site wel gewoon dat er 2 jaar garantie op zit, maar kan ik dan gewoon Samsung NL opbellen en halen zij hem voor me op en repareren zij hem ook gewoon? Wat denken jullie??

Ga van het weekend denk ik (als ik tijd heb) even langs om te kijken en na te vragen. Mijn oog was in ieder geval op de LE27S71 gevallen.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Staat in de openingspost:

In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

Verwijderd

Benn0 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:45:
[...]
Bij mij staat ie op 11 juli 2006. Neem aan dat dat de productiedatum is.

• Rikske_007
Guys,

My problem is solved _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O*
Heb deze middag de Denon 1730 gaan halen die kan upscallen naar 720p of 1080i.
Ik gebruik nu een Profigold HDMI kabel tss DVD en LCD en dan heb ik nog alle digitale settings uitgezet dus 100 Hz en Filtering en nu mmm yezzz
Terug getest met LOTR 1 en StarWars III mmmmmm, precies een andere LCD :9~ :9~

@dadj

Heb jouw settings genomen hier en moet zeggen ziet er super uit, zeker een aanrader
voor jou omdat je dezelfde speler had dan ik. Je zal verschieten van het verschil.

Allemaal thx voor de hulp en als ik iemand kan helpen met tips over de LE40M71b shoot

Groetjes
Rikske

PS: En binnen 1 week kan ik de grotere broer gaan ophalen voor 50 € extra
en die heeft de Latest Faroujda DCDi PAL Progressive Scan :) _/-\o_

Flickr

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:40:
Guys,

My problem is solved _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O*
Heb deze middag de Denon 1730 gaan halen die kan upscallen naar 720p of 1080i.
Ik gebruik nu een Profigold HDMI kabel tss DVD en LCD en dan heb ik nog alle digitale settings uitgezet dus 100 Hz en Filtering en nu mmm yezzz
Terug getest met LOTR 1 en StarWars III mmmmmm, precies een andere LCD :9~ :9~

@dadj

Heb jouw settings genomen hier en moet zeggen ziet er super uit, zeker een aanrader
voor jou omdat je dezelfde speler had dan ik. Je zal verschieten van het verschil.

Allemaal thx voor de hulp en als ik iemand kan helpen met tips over de LE40M71b shoot
Meen je dat nou? het beeld van de dvds is hier echt goed, net zo goed als via mn xbox.. en de speler past 100% bij mn yamaha versterker :) Maakt het dan werkelijk zoveel uit?
PS: En binnen 1 week kan ik de grotere broer gaan ophalen voor 50 € extra
en die heeft de Latest Faroujda DCDi PAL Progressive Scan :) _/-\o_
Grotere broer van wat, die denon? wat is daar het type van dan?

Op dit moment wacht ik denk ik maar even op de blueray spelers, of die xbox addon, of desnoods een ps3 :)

[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 28-09-2006 23:08 ]

• Rikske_007
YEP!!!! meen het echt

heb precies echt een andere lcd, maar ik snap nog steeds niet dat jij goed beeld hebt?
Mischien zien we anders :) maar in ieder geval als je hem kan testen of eens kan proberen van iemand zeker doen.
Volgens mij maakt het merk niet uit, maar zie dat je een player hebt die upscalled naar 720p of 1080i ipv van 576p op traditionele spelers
En dan nog liefst met de Faroudja chip
Greetz
Rikske

Flickr

• Rikske_007
@Dadj

Grotere broer van wat, die denon? wat is daar het type van dan?

Yep
De Denon 1920
http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=232

HDMI with HDCP Digital Video
HDMI with Scaling from Silicon Image 480p/720p/1080i
216MHz/ 11bit high-end Video DAC
Latest Faroujda DCDi PAL Progressive Scan

ipv van 105Mz op de Denon 1730 die ik nu heb met andere chip (Matsushita)

Het kan maar beter worden :P *O* *O*

Flickr

• Rainesh
Ik ben nu ook bezig om een hdmi dvd speler te halen, alleen ik twijfel tussen de Denon 1730 en de Pioneer dv-696. Beide hele goede spelers, alleen volgens mij is geluidskwaliteit van de Denon beter. Ik heb nu een pioneer dvd spelertje, maar daarvan is soundquality stuk minder vind ik als ik een mp3 of cd-tje afspeel.

@ dadj

hoe heb jij je xbox @ 720p gezet :| Ik ben al 2 dagen bezig om dat voor elkaar te krijgen, maar het lukt me maar niet om in xbmc 720p aan te zetten icm een component kabel (xbox staat op ntsc).

[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 28-09-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
[quote]Rainesh schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:47:
Ik ben nu ook bezig om een hdmi dvd speler te halen, alleen ik twijfel tussen de Denon 1730 en de Pioneer dv-696. Beide hele goede spelers, alleen volgens mij is geluidskwaliteit van de Denon beter. Ik heb nu een pioneer dvd spelertje, maar daarvan is soundquality stuk minder vind ik als ik een mp3 of cd-tje afspeel.
quote]

volgens mij moet je het HDMI logo op de doos of speler lostaten, check of de dvd-player scaled
naar 720o of 1080i, en liefst met Faroudja .... :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
volgens mij moet je het HDMI logo op de doos of speler lostaten, check of de dvd-player scaled
Beide spelers upscalen naar 720p of 1080i, maar beide hebben geen Faroudja chip. Wat ik nu ook belangrijk vind is de audio-prestaties bij het afspelen van een mp3 of cd ermee. Ik moet het ook als cd-speler gebruiken, daarom...mijn huidige pioneer (dv-380 d8 ik) heeft echt crap geluidskwaliteit, zelfs de 20euro dvd speler van mn buurjongen geeft beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stomme vraag.
Over dat servicemenu. Wat is het verschil tussen de standby en power-on knop ? oftewel welke is welke ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:25:
Even een stomme vraag.
Over dat servicemenu. Wat is het verschil tussen de standby en power-on knop ? oftewel welke is welke ?
je tv moet in standby staan (uit dus) en dan begin je met je toetsencombinatie en power-on knop = grote rode knop op je remote. Maak wel eerst een foto van je instellingen, scheelt je weer een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rikske_007 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:15:
[quote]Rainesh schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:47:
quote]

speelt dat ding ook mp3 van dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
silencedead schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:52:
Ik zie bij foka verschillende samsungs staan die echt aanmerkelijk minder kosten dan elke andere niet internet winkel. Zo hebben ze ook bijna overal 2 versies van een NL versie tegen een normale prijs en een EU versie die echt ruim 20% goedkoper is. Bij de EU staat op de site wel gewoon dat er 2 jaar garantie op zit, maar kan ik dan gewoon Samsung NL opbellen en halen zij hem voor me op en repareren zij hem ook gewoon? Wat denken jullie??

Ga van het weekend denk ik (als ik tijd heb) even langs om te kijken en na te vragen. Mijn oog was in ieder geval op de LE27S71 gevallen.
Ergens in de garantie voorwaarden van samsung nederland staat dat ze op alle europese modellen garantie verlenen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
dadj schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:31:
[...]

speelt dat ding ook mp3 van dvd?
mmm dat weet ik niet nog niet getest, op de doos staat mp3 maar vrees dat het via cd is dan
ik zal morgen eens testen met dvd met mp3 en ik laat het je weten

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Rainesh schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:17:
[...]

Beide spelers upscalen naar 720p of 1080i, maar beide hebben geen Faroudja chip. Wat ik nu ook belangrijk vind is de audio-prestaties bij het afspelen van een mp3 of cd ermee. Ik moet het ook als cd-speler gebruiken, daarom...mijn huidige pioneer (dv-380 d8 ik) heeft echt crap geluidskwaliteit, zelfs de 20euro dvd speler van mn buurjongen geeft beter geluid.
de mijne heeft ook geen Faroudja (nog niet) en ben al zeer tevreden over het beeld
qua cd kwaliteit of mp3's weet ik niet want daarvoor zal ik hem ook nooit gebruiken

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
Rikske_007 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:06:
[...]

de mijne heeft ook geen Faroudja (nog niet) en ben al zeer tevreden over het beeld
qua cd kwaliteit of mp3's weet ik niet want daarvoor zal ik hem ook nooit gebruiken
Ik dacht steeds dat dit het grote Samsung LCD TV topic was.

• r0g3r
lfjn schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:51:
[...]

Ik dacht steeds dat dit het grote Samsung LCD TV topic was.
idd mensen stick to the topic. zo dwalen we meer af richting reviews van DVD-spelers dan het fenomeen Samsung, en daarmee gepaard hun prachtige LCD-schermen waarvan ik nog steeds hoop dat mensen die er 1 in bezit hebben, hun mening en een bescheiden review gaan posten. Iedere frisse, nieuwe kijk op de schermen is één die welkom is! ;) _/-\o_

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Rikske_007 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:21:
Yep
De Denon 1920
http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=232

HDMI with HDCP Digital Video
HDMI with Scaling from Silicon Image 480p/720p/1080i
216MHz/ 11bit high-end Video DAC
Latest Faroujda DCDi PAL Progressive Scan
* Cheetah glimlacht :)
Klik en dan met name de scorekaart: ATi: 118 pntn, nVidia: 123 pntn, Denon 1920: 58 pntn.
Conclusie
De conclusie is overduidelijk: het is onzinnig om € 2000 te investeren in een high-end DVD-speler; een PC met moderne videokaart geeft je voor een fractie van dat bedrag een veel beter resultaat. Als we naar de scores kijken, bewijzen zowel ATI als nVidia dat men hun concurrenten in de Consumer Electronics markt al flink voorbij zijn gestreefd. Zowel nVidia als ATI doen het veel beter dan de DVD-spelers in de 200-2000+ euro prijsrange die we hebben getest! Ofwel: de DVD-speler het raam uit en fijn een Media Center PC aansluiten op je LCD-TV!
Ik had eerst ook in gedachten om een high-end speler aan te schaffen, maar ben ondertussen druk onderdelen aan het sprokkelen voor een leuke mediacenter PC. Is veel flexibeler dan zo'n speler (+MP3, DivX, H264, HDD, DVDRW etc), geeft (een stuk) beter beeld en is voor 't zelfde bedrag neer te zetten :)
Morgen haal ik trouwens een LE-32R72B op. Heb er lang over zitten tobben om een 40" te halen, maar voor het prijsverschil zet ik liever een beamertje neer... wel 2 devices dan, maar toch...

[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 30-09-2006 07:45 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• StealthBlade
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 22:29
Heb pas de Samsung LE26R71 gekocht en ben er zeer blij mee :)
alleen heb ik een soort "schaduw" probleem.
Op mijn xbox 1 in 720p mode zit je dat er bij de tekst een schaduw
is ook heb ik dit soms op de kabel vooral bij grotere letters dan is
er een schaduw van de letters. Hieronder nog wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/5189/img16761ym7.th.jpg
Dit plaatje is niet door mij genomen, maar door iemand anders met zelfde probleem (andere tv)

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/1923/p1010036im0.th.jpg
Dit plaatje heb ik zelf genomen maar is niet zo scherp, maar achter de S zie je het probleem.

Weet iemand wat dit is, en hoe je dit kunt oplossen ? BVD

Verwijderd

StealthBlade schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:57:

[afbeelding]
Dit plaatje is niet door mij genomen, maar door iemand anders met zelfde probleem (andere tv)

[afbeelding]
Dit plaatje heb ik zelf genomen maar is niet zo scherp, maar achter de S zie je het probleem.

Ik heb gister ook zon hd kabel gekocht voor me xbox en ik heb het ook. Welke kabel hebben jullie? Een vriend van mij heeft de orginele van microsoft alleen die wordt al een half jaar niet meer gemaakt helaas. Ik zelf heb een XCM Multi Console Component Cable gekocht bij de futurezone.

• StealthBlade
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:08:
Ik heb gister ook zon hd kabel gekocht voor me xbox en ik heb het ook. Welke kabel hebben jullie? Een vriend van mij heeft de orginele van microsoft alleen die wordt al een half jaar niet meer gemaakt helaas. Ik zelf heb een XCM Multi Console Component Cable gekocht bij de futurezone.
Ik zelf heb deze kabel:
http://www.cdrwinkel.com/...4a9435fe157277b3966357b92

• Rainesh

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan je helaas niet helpen, maar jij misschien mij wel! Hoe heb jij je xbox in 720p gezet? Ik krijg t maar neit voor elkaar!

• StealthBlade
Rainesh schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:27:
Ik kan je helaas niet helpen, maar jij misschien mij wel! Hoe heb jij je xbox in 720p gezet? Ik krijg t maar neit voor elkaar!
In het orginele xbox dashboard ga je naar video, vink daar 480p 720p 1080i aan, en in XBMC kun je het nu ook aanzetten.
(Je xbox moet omgebouwd zijn en op NTSC uitgang staan)

• Marcusso
  • Laatst online: 22:52

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt me dat dit door een slechte kwaliteit kabel komt.
Ik heb hetzelfde effect namelijk ook op mijn LE26M51B icm de VGA aansluiting waar een 15M lange kabel aan hangt. Wat natuurlijk zorgt voor storingen in het signaal.
Al sluit ik namelijk een goede kwalitiet kabel van 1,5M aan is het probleem niet aanwezig.

No Shame, only Fame!

• Rainesh
StealthBlade schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:22:
[...]

In het orginele xbox dashboard ga je naar video, vink daar 480p 720p 1080i aan, en in XBMC kun je het nu ook aanzetten.
(Je xbox moet omgebouwd zijn en op NTSC uitgang staan)
ik heb net mijn nieuwe xbox component kabel binnengekregen, heel mooi beeld. Maar alsnog geen 720p omdat ik maar niet in mijn xbox dashboard kan komen. Gebruik softmod + hij staat op NTSC.

Weet iemand al hoe je dynamic dimming uit kan zetten in service menu of kan dat alleen door een samsung monteur gedaan worden?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
* Roberto needs help :(

Ik ben nu in het bezit van een Samsung LE32M61B maar deze voldoet niet aan hetgeen wat ik er van mag verwachten.

o.a. de koptelefoon aansluiting zit ruis op.
Als ik hem mute blijft er toch geluid over komen (koptelefoon)
En als ik zowel analoog + digitale tv aan heb en ik digitv kijk, blijf ik ook het geluid van analoge tv horen (wel zachter, maar met mijn goede gehoor is dat dus niet fijn... en omgekeerd…)

Nu ga ik dus (mogelijk) opzoek naar een andere 32" LCD TV

Wie kent er een LCD TV welke de zelfde (goede!) beeldkwaliteit heeft als de M61, maar nu met een koptelefoonaansluiting waar géén ruis op zit, zoals mijn oude Philips, en daarvoor mij aristona ofzo.

Eisen:

32" (mag evt. 37" zijn maar dat is imho niet haalbaar qua prijs)
Geen speakers aan de zijkant (anders pas het maar amper, of ze moeten niet meer dan of ze moeten niet meer dan 8cm uitsteken)
(2x) HDMI / DVI (en evt. D-Sub voor het aansluiten van zowel pc als satbox)
Budget: tussen de 1000 en 1450 euro.

Merk: A-merken, en ik geef voorkeur aan een zwart design :)

* Roberto hoopt dat jullie de oplossing weten, want nu baal ik toch wel flink :(

Verwijderd

Ik heb nu een Samsung DVD-HD860 aangesloten op mijn Samsung LE-32R71B met een Profigold HDMI kabel.

De uitgang op 720p gezet, en ik moet zeggen heerlijk beeld.
De speler is wat mij betreft een aanrader voor die gene die toch vrij goedkoop een upscale dvd speler willen hebben.

• _Arthur
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

Roberto schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:08:
Ik ben nu in het bezit van een Samsung LE32M61B maar deze voldoet niet aan hetgeen wat ik er van mag verwachten.
Niet handiger om er een versterker tussen te zetten? Mischien dat dit je probleem oplost ipv een geheel nieuwe tv te moeten kopen.

• Roberto
_Arthur schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:06:
[...]

Niet handiger om er een versterker tussen te zetten? Mischien dat dit je probleem oplost ipv een geheel nieuwe tv te moeten kopen.
Nee, dat is geen optie hier + dat gaat me nog meer geld kosten, en dit is niet het enige probleem.
Maar wel bedankt voor het meedenken :)

o.a. de koptelefoon aansluiting zit ruis op.
Als ik hem mute blijft er toch geluid over komen (koptelefoon)
En als ik zowel analoog + digitale tv aan heb en ik digitv kijk, blijf ik ook het geluid van analoge tv horen (wel zachter, maar met mijn goede gehoor is dat dus niet fijn... en omgekeerd…)

Nu ga ik dus (mogelijk) opzoek naar een andere 32" LCD TV

Wie kent er een LCD TV welke de zelfde (goede!) beeldkwaliteit heeft als de M61, maar nu met een koptelefoonaansluiting waar géén ruis op zit, zoals mijn oude Philips, en daarvoor mij aristona ofzo.

Eisen:

32" (mag evt. 37" zijn maar dat is imho niet haalbaar qua prijs)
Geen speakers aan de zijkant (anders pas het maar amper, of ze moeten niet meer dan of ze moeten niet meer dan 8cm uitsteken)
(2x) HDMI / DVI (en evt. D-Sub voor het aansluiten van zowel pc als satbox)
Budget: tussen de 1000 en 1450 euro.

Merk: A-merken, en ik geef voorkeur aan een zwart design :)

* Roberto hoopt dat jullie de oplossing weten, want nu baal ik toch wel flink :(

Verwijderd

Waarom een andere als ik vragen mag ? Dit is toch duidelijk een defect toestel ? Wat dacht je van garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:46:
Waarom een andere als ik vragen mag ? Dit is toch duidelijk een defect toestel ? Wat dacht je van garantie ?
Nja, laat ik het zo stellen, ik moet voor maandagavond kiezen.

Vandaar dat ik dus zo zit te dubben ... want naar wat ik begreep en heb gehoord is dat de m71 het zelfde soundboard gebruikt als de M61 en dus zou deze het probleem niet verhelpen ... en daar ben ik dus bang voor ...

Vandaar dat ik naar alternatieven van andere merken opzoek ben :(

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 01-10-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Roberto schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

Nja, laat ik het zo stellen, ik moet voor maandagavond kiezen.

Vandaar dat ik dus zo zit te dubben ... want naar wat ik begreep en heb gehoord is dat de m71 het zelfde soundboard gebruikt als de M61 en dus zou deze het probleem niet verhelpen ... en daar ben ik dus bang voor ...

Vandaar dat ik naar alternatieven van andere merken opzoek ben :(
Nog opzoek geweest, maar ik kom er echt niet uit... desnoods zonder "perfecte" koptelefoon aansluiting, wat zijn mijn alternatieven binnen dit budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb mijn LE32N71B ook recent ontvangen en ik heb een dvd erop bekeken en mijn xbox360 op aangesloten.

Wat mij opvalt is dat bij bijvoorbeeld DOA4 de characters heel flets en met weinig kleuren overkomen.
Ik heb de xbox hiervoor op mijn 21" CRT aangesloten en dat zag er super uit natuurlijk.
Het lijkt wel of de characters maar 256 kleuren weergeven.
Ook als ik bijvoorbeeld naar de lucht kijk of andere dingen is het beeld zeker te vergelijken met 256 kleuren dus de kleur verloop is heel slecht.
Dit is duidelijk te zien zelfs op redelijke afstand.

Ligt dit nou aan de tv of een instelling van mijn tv?
Ik heb de xbox met component kabel aangesloten op de tv.

Als dit normaal is ben ik toch wel erg teleurgesteld.
Het is natuurlijk wel veel beter dan een normale crt tv gezien het formaat maar beeld kwaliteit is voor mij heel belangrijk, en zou ik dan toch liever in deze situatie overgaan naar mijn 21" CRT.

Het spel (en natuurlijk andere xbox spellen) kunnen dan wel grafish heel mooi zijn maar met de tv's (lcd) van nu kan je zo moeilijk deze graphics laten zien.
Die benen van een character bijvoorbeeld die vleeskleurig zijn zijn nu bijna fel roze (dus bijna 1 kleur) en dat lijkt echt niet.
Dit beeld van DOA4 bijvoorbeeld doet met denken aan de kwaliteit van speelkasten van eind jaren 90.

Dus is dit "256" kleuren probleem (contrast) te verhelpen of is dit normaal?

2 voorbeelden:

(menu van de tv, let op de balk)
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/4540/imgp2803gn7.th.jpg

(let op de overgang van de kleuren in de lucht)
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/1301/imgp2805ko5.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door RAZORDUDE op 02-10-2006 16:00 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
Ik heb deze vraag ook aan Samsung gesteld en krijg nu het volgende antwoord:
" Uw klantnummer: xxxxxxxxxx

Geachte heer xxxxxxxx,

Wanneer u de televisie via de afstandsbediening uitschakeld zal deze in een besparende standby stand worden ingesteld. De ingestelde instellingen zullen dan niet verloren gaan. Wel is dit het geval indien u de televisie volledig uitschakeld door de stekker uit het stopcontact te halen. U zult dan iedere keer de instellingen opnieuw moeten instellen. Helaas kunnen wij daaraan niets veranderen en zal daarvoor geen fimrware update worden vrijgegeven.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux "

Jongens, dit verhaal klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
RAZORDUDE schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:54:
(let op de overgang van de kleuren in de lucht)
[afbeelding]
Dat ziet er idd niet uit. Voor de hand liggende vraag: je hebt het schakelaartje op de stekker van de component kabel toch wel op HD gezet?
Verder kun je nog wisselen tussen 720p en 1080i weergave van de 360. Ik lees (vreemd genoeg) dat veel mensen 1080i het mooist vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Benn0 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

Dat ziet er idd niet uit. Voor de hand liggende vraag: je hebt het schakelaartje op de stekker van de component kabel toch wel op HD gezet?
Verder kun je nog wisselen tussen 720p en 1080i weergave van de 360. Ik lees (vreemd genoeg) dat veel mensen 1080i het mooist vinden.
Ik heb het wel op HD staan ja maar het TV menu is zelfs zeker in 256 kleuren, dus dat heeft niks met de xbox te maken.
Hoe zit het met de andere mensen die deze tv hebben en dan het menu bekijken (balk bovenaan met gradient)
Ik heb het wel op misschien 50cm bekeken maar het is toch duidelijk a la 256 kleuren en op afstand zie je het ook.

EDIT:

Nog even een duidelijke foto.
Hier kan je duidelijk het probleem zien, kijk maar eens naar die rode en gele kabel plugs.
Al is het vandichtbij genomen je ziet het zeker van afstand.

Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/3250/imgp2807nm6.th.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door RAZORDUDE op 02-10-2006 17:24 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ben de volgende LCD tegengekomen op internet en greep meteen me aandacht.

De LE40F71B.

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/FA62FD43BB4A0503C12571DC0042C7DF.jpg

Hij heeft een resolutie van 1920x1080. En een contrast van 6000:1. Hij kost maar 1900 euro volgens kieskeurig.nl :o
en pricewatch 2160?... :?

Ik vind dit een behoorlijk goede prijs/kwaliteit verhouding!

Hij ziet er netjes uit, en vraag me af waarom zo ineens zo een prijsverschil met andere 1080 lcd's. Vaak zie je wel lcd's met die groote bijvoorbeeld toshiba, maar niet met zo'n hoog contrast. Hoewel dit wel een nieuw type is.

Heeft iemand ervaring met dit krachtpatsertje? Ik ben hier als ik naar de specs kijk zeer tevreden over.

[ Voor 17% gewijzigd door quicksilvernet op 03-10-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
quicksilvernet schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:12:
Ben de volgende LCD tegengekomen op internet en greep meteen me aandacht.

De LE40F71B.

[afbeelding]

Hij heeft een resolutie van 1920x1080. En een contrast van 6000:1. Hij kost maar 1900 euro volgens kieskeurig.nl :o
en pricewatch 2160?... :?

Ik vind dit een behoorlijk goede prijs/kwaliteit verhouding!

Hij ziet er netjes uit, en vraag me af waarom zo ineens zo een prijsverschil met andere 1080 lcd's. Vaak zie je wel lcd's met die groote bijvoorbeeld toshiba, maar niet met zo'n hoog contrast. Hoewel dit wel een nieuw type is.

Heeft iemand ervaring met dit krachtpatsertje? Ik ben hier als ik naar de specs kijk zeer tevreden over.
Ik heb deze besteld, en als het goed is krijg ik hem morgen *O* .
Ik ben heel benieuwd, en zal z.s.m. een review hier geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie prijs, 1900... denk dat dat wel de interesse wekt bij veel mensen!

Als ik zon scherm zou aanschaffen, met die resoluatie, wil ik hem aan mijn HTPC hangen. Zou dit scherm dan een stabiele 1920x1080 resolutie (in windows) kunnen weergeven? Of is dat altijd maar afwachten? Volgens mij las ik ergens dat 1920x1080p schermen niet altijd die resolutie aankunnen in windows (1080p Philips schermen)

EDIT, Oftewel 1080p als output is leuk, maar het scherm moet ook een 1080p native input kunnen verwerken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ecranlounge.com/pdf/LE40F71B.pdf

En ik zie op de Duitse samsung site het volgende:

Um die Qualität der Filme auch vollständig auskosten zu können, werden Displays benötigt, die die native 1080p-Auflösung verlustfrei darzustellen vermögen.

Het woordje native komt erin voor, dus dan zal het wel goed zitten 8)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Heeft iemand hier ervaring met de LE32R71B of LE32S71B met een xbox360 eraan?

Wil die gene ervaringen posten? En misschien foto's?
Zou mij erg blij maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kameraad van me heeft sinds kort de 27s71 icm een xbox 360. Dit geeft een mooi plaatje weer. Bovendien zit er een zogenaamde 'game modus' stand op de LCD.

Contrast vond ik bijzonder goed ook tijdens donkere scenes (als in bv de game Prey). Ondanks dat de s71 een contrast heeft van 3000:1. Volgens mij scheelt het niet zo heel veel tussen de verschillende contrastwaarden vanaf 3000.

Ook volgens mij geen ghosting opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik overweeg die 40F71B ook als alternatief voor de Sony 40X2000 die de helft duurder is. De vormgeving van die laatste is dan wel veel mooier (het glimmende plastic van Samsung kan mij maar matig bekoren) maar voor net boven de 2 mille een native 1080p-scherm van 40" is wel een erg strakke prijs.
Ik ben benieuwd naar de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
:( :( :( :( :( :( :'( :'(

@%#$#$% krijg net te horen dat de LE40F71 pas in week 42 verwacht wordt.

Ik hoop niet dat dit weer zo'n 'aan het lijntje houden' verhaal wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Mothergoose schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:50:
:( :( :( :( :( :( :'( :'(

@%#$#$% krijg net te horen dat de LE40F71 pas in week 42 verwacht wordt.

Ik hoop niet dat dit weer zo'n 'aan het lijntje houden' verhaal wordt ;(
damn dat sux. Ik bel meestal die toko's eerst even of ze hem daadwerkelijk op vooraad hebben }:| , en niet stiekem nog moeten bestellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
quicksilvernet schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

damn dat sux. Ik bel meestal die toko's eerst even of ze hem daadwerkelijk op vooraad hebben }:| , en niet stiekem nog moeten bestellen :X
Hij staat al 2 weken in bestelling -O- , bij Bob waren ze tenminste nog zo eerlijk om te zeggen dat ze geen voorraad hadden.
Ik heb bijna alle winkels die voorraad hadden volgens kieskeurig.nl toen gebeld, maar geen van allen had werkelijk voorraad. Nu heeft Zarcom hem wel, maar niet voor een :) prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Benn0 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

Waarom zou dat vreemt zijn?
Door het interpoleren naar een lagere resolutie houd je gewoone en beter beeld over (zie het als een vorm van anti aliasing).

Het enige is dat de werkelijke framerate van 30fps terugzakt naar 15 fps. Maar dat maakt voor het menselijk oog nog niet echt uit omdat de meeste niet meer als 15fps kunnen waarnemen.
Daarnaast heb je nog altijd de hele goede de-interlacing van de lcd zelf, dus hij zal het wel op 30fps weergeven wat ogenschijnlijk dus nog steeds goed lijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar weer is dpt gedraaid en ja hoor, 2 dode (sub) pixels :'( een blauwe en een groene. Dus net ff samsung gebeld en ze nemen morge contact met me op, kben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

RAZORDUDE schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:02:
[...]
Nog even een duidelijke foto.
Hier kan je duidelijk het probleem zien, kijk maar eens naar die rode en gele kabel plugs.
Al is het vandichtbij genomen je ziet het zeker van afstand.

[afbeelding]
Bij mij is dat ook zo. Het lijkt net of het menu op 256 kleuren draait idd. Btw ik heb een LE32R72B

gaar fototje (imageshack)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:55:
Gisteren maar weer is dpt gedraaid en ja hoor, 2 dode (sub) pixels :'( een blauwe en een groene. Dus net ff samsung gebeld en ze nemen morge contact met me op, kben benieuwd :P
Zou je daar eens wat (close up) foto's van kunnen maken?

* Roberto is trouwens nogsteeds opzoek naar een waardig alternatief voor de LE32M61B...

Voor uitleg zie 2e post van deze pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
bwiep schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:06:
Het enige is dat de werkelijke framerate van 30fps terugzakt naar 15 fps. Maar dat maakt voor het menselijk oog nog niet echt uit omdat de meeste niet meer als 15fps kunnen waarnemen.
Daarnaast heb je nog altijd de hele goede de-interlacing van de lcd zelf, dus hij zal het wel op 30fps weergeven wat ogenschijnlijk dus nog steeds goed lijkt....
15 fps? Dat is wel erg weinig hoor, dat knippert als een gek. Gemiddeld ziet het menselijk oog bij 25-30 fps een redelijk vloeiend beeld maar dat kan per persoon verschillen. Pas bij 50 fps is het echt goed vloeiend. Ga maar eens gamen met 15 fps, da's niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:30:
[...]

Zou je daar eens wat (close up) foto's van kunnen maken?

* Roberto is trouwens nogsteeds opzoek naar een waardig alternatief voor de LE32M61B...

Voor uitleg zie 2e post van deze pagina ;)
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b26/sebasb/IMG_0996.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b26/sebasb/IMG_0995.jpg
Sorry voor de slechte kwaliteit maar is met me telefoon genomen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom de Samsung LE40F71 niet op de pagina van Samsung staat? Kan de LE40N71 wel vinden. Wil graag het verschil weten. Lijkt mij dat ze allebei 1080p. Heb alle winkels inmiddels gebeld, maar nog niemand heeft de LE40N71 op voorraad in de winkel. Wil hem graag eens in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:05:
Weet iemand waarom de Samsung LE40F71 niet op de pagina van Samsung staat? Kan de LE40N71 wel vinden. Wil graag het verschil weten. Lijkt mij dat ze allebei 1080p. Heb alle winkels inmiddels gebeld, maar nog niemand heeft de LE40N71 op voorraad in de winkel. Wil hem graag eens in het echt zien.
als je 'm echt wil zien dan kun je hem bewonderen bij de mediamarkt op utrecht centraal. En natuurlijk is de LE40N71 niet 1080p |:( kijk maar 'ns gewoon naar de specs op de samsungsite, staat native resolutie 1366x768. Het is dus immers geen full-HD scherm. de F serie is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:57:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor de slechte kwaliteit maar is met me telefoon genomen :9
Die 1e (groene) lijkt meer op een kras, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Topicstarter
Roberto schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:08:
[...]

Die 1e (groene) lijkt meer op een kras, vind je ook niet?
Denk eerder dat er iets is met de pixel, zou ten iedere geval proberen de televisie om te ruilen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:05:
Samsung is niet altijd snel met het updaten van hun website vandaar ook dat er in de TS tips staan om dat probleem te verhelpen :)

[ Voor 49% gewijzigd door aex351 op 03-10-2006 22:28 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Daniel schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:46:
[...]

15 fps? Dat is wel erg weinig hoor, dat knippert als een gek. Gemiddeld ziet het menselijk oog bij 25-30 fps een redelijk vloeiend beeld maar dat kan per persoon verschillen. Pas bij 50 fps is het echt goed vloeiend. Ga maar eens gamen met 15 fps, da's niet echt fijn.
Gamen gaat met 15fps nog steeds vloeiend voor het menselijk oog (probleem hierbij is dat je game niet lekker reageerd op je commando's omdat het daar dus geen tijd voor hebt). Wat je bedoeld is de refreshrate van je scherm. LCD's kunnen niet knipperen (of er moet software matig iets enorm fout zitten), het beeld blijft bij 15 fps gewoon wat langer staan dan met 30 fps. Het knippert dus niet.

Maar voor iedereen is dat verschillend ik vind het zelf ook fijner om een beeldje te zien dat met 50 fps update :) iig minder kans dat je ziet dat het een verkapte diaschow is :)

Maar de discussie over waarom 1080i beter lijkt dan 720p is toch echt vanwege het downscalen. Die drop in framerate zie je echt niet. Enige wat je zou kunnen zien is wat side effects van het de-interlacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Dat framerate verhaal begrijp ik niet helemaal :?
De Xbox 360 is 720p native. Als je 'm op 1080i zet gaat 'tie dus upscalen naar die resolutie. Je scherm gaat dan weer downscalen.
Zet je 'm op 720p dan zal de 360 niet scalen, het scherm zal het dan alleen zelf nog een stukje opscalen van 720p naar 1366x768.
Ziet de 1080i output van de 360 er iets 'zachter' uit t.o.v. 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand me kan helpen.

Nu heb gelezen dat niet alle 1080P schermen ook een 1080P signaal accepteren. In een thread, ook in deze sectie, wordt erover gesproken dat de Toshiba 42 WLG 66 P geen 1080P signaleren accepteert, al hoewel wel staat aangegeven dat het een 1080P scherm is.

Hoe zit het dan met de samsung LE40F71. Dit is een 1080P scherm, voor 1900, dus ook een "goedkoop" 1080p model. Dit scherm zou ik dan graag gebruiken voor men HTPC en dus een resolutie draaien van 1920 x 1080.

Komt het antwoord pas als iemand dit test of kun je er op voorhand al achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:11:
Misschien dat iemand me kan helpen.

Nu heb gelezen dat niet alle 1080P schermen ook een 1080P signaal accepteren. In een thread, ook in deze sectie, wordt erover gesproken dat de Toshiba 42 WLG 66 P geen 1080P signaleren accepteert, al hoewel wel staat aangegeven dat het een 1080P scherm is.

Hoe zit het dan met de samsung LE40F71. Dit is een 1080P scherm, voor 1900, dus ook een "goedkoop" 1080p model. Dit scherm zou ik dan graag gebruiken voor men HTPC en dus een resolutie draaien van 1920 x 1080.

Komt het antwoord pas als iemand dit test of kun je er op voorhand al achter komen?
Deze kan wel 1080p als input aan als je de info van Samsung (op de duitse site) mag geloven:
http://av.samsung.de/arti...7F-41FE-9507-583155AEBD5B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Ik ben helemaal blij met mijn LE27S71. Heb hem net gekocht en gelijk aangesloten en het analoge tv beeld wat zo'n 5 keer is opgesplitst ziet er stukken beter uit dan van mijn oude 20" philips tv. Maar s-video vanaf mijn pc ziet er niet zo uit natuurlijk.

Nou heb ik verschillende verhalen gehoord over wat beter is VGA of DVI. Wat kan ik beter kopen een VGA kabel (heb al een dvi -> vga adapter) of een dvi -> hdmi kabel, moet 5 meter zijn. Wat geeft het beste beeld. Wil er films/series mee kijken en pc games op gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Lijkt erop dat de LE40F71 leverbaar is. 4launch zegt hem althans snel te kunnen leveren.... (distri quote heeft ze liggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Heb een VGA kabel bij me tv gekocht, en deze via een dvi -> vga verloop op me pc aangesloten, maar krijg alleen beeld tijdens opstarten en bij beeldschermeigenschappen druk ik op herkennen en zie ik netjes op me pc een grote 1 en op me lcd tv een grote 2. Maar meer beeld krijg ik niet te voorschijn. Ik heb ergens gelezen hoe dit op te lossen is, kan het alleen niet meer vinden. Weten jullie dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
silencedead schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:04:
Heb een VGA kabel bij me tv gekocht, en deze via een dvi -> vga verloop op me pc aangesloten, maar krijg alleen beeld tijdens opstarten en bij beeldschermeigenschappen druk ik op herkennen en zie ik netjes op me pc een grote 1 en op me lcd tv een grote 2. Maar meer beeld krijg ik niet te voorschijn. Ik heb ergens gelezen hoe dit op te lossen is, kan het alleen niet meer vinden. Weten jullie dit??
Je kan meerdere dingen proberen.
Aan de hand van wat je vertelt leid ik af dat je een nvidia kaart hebt. Dus kijk eens in het meerdere schermen instel menu. Installeer wel een zo recent mogelijke driver, het is in de laatste paar drivers namelijk verbeterd heb ik het idee (9x.xx). Pas tevens de resolutie aan naar 1360*768.

Je kan ook even je andere beeldscherm loskoppelen, dan wordt de LCD het primaire scherm. Je zou zeggen dat je er wel uit moet komen, nvidia heeft het vrij goed geregeld vind ik...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Nee heb een ati kaart. Maar ik kan gewoon nu me beeld doorschuiven en heb dus wel gewoon beeld. Alleen moet ik nu me muis naar rechts bewegen om links wat op me lcd te krijgen dus kan je dit omwisselen????. Me PC moet primair blijven en me lcd secundair. Als ik namelijk lcd primair zet heb ik op me lcd me start balk.

En in windows media player 10 kan ik hem wel op fullscreen zetten, maar komt het beeld inet fullscreen tevoorschijn maar te laag en te veel naar links. Terwijl de rest van de schermen gewoon perfect in beeld komen en met VLC media player en andere players werkt alles wel full screen. (windows media player heeft het zonet wel goed gedaan fullscreen maar nu ineens niet meer)

[ Voor 37% gewijzigd door silencedead op 05-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

vraagje,

ik ben in het service menu geweest en ik heb per ongeluk de calibration optie aangeklikt en nu geeft hij steeds aan dat het fail is en als ik opnieuw calibreer, blijft hij maar doorgaan met calibreren zonder te stoppen en als ik weer naar menu ga, staat daar dat het weer gefaild is. hoe krijg ik hem weer op succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TV binnen, de LE40N71.

Ben er erg blij mee!

DVDtje afgespeeld :) Xbox 360 erop aangesloten :9, HD filmpjes bekeken :9~

Bij analogo kabel televisie en dvd films zie je soms wel blokjes enzo... maar ik zit er dan ook maar anderhalve meter vanaf. En over die nadelen van het dynamisch contrast wat verschijnt te verspringen heb ik nog geen last van gehad, en heb daar toch wel op zitten letten.

HDMI - DVI kabel kabel kreeg ik maar niet goed werkend. Resolutie wilde niet hoger als 1154-680. Daarna met VGA kabel geprobeerd en het werkte in een keer, meteen de juiste resolutie (1360x768) en schermvullend. De DVI kabel gaat daarom ook weer de deur uit.

Nadelen: geluid. Het geluid is echt zooo slecht, maar dat was al bekend. Meteen me dolby surround setje erop aangesloten.

Zal binnenkort een hoop foto's schieten en online gooien als er geinteresseerde voor te vinden zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 21:43 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.