[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00
Ik ben helemaal blij met mijn LE27S71. Heb hem net gekocht en gelijk aangesloten en het analoge tv beeld wat zo'n 5 keer is opgesplitst ziet er stukken beter uit dan van mijn oude 20" philips tv. Maar s-video vanaf mijn pc ziet er niet zo uit natuurlijk.

Nou heb ik verschillende verhalen gehoord over wat beter is VGA of DVI. Wat kan ik beter kopen een VGA kabel (heb al een dvi -> vga adapter) of een dvi -> hdmi kabel, moet 5 meter zijn. Wat geeft het beste beeld. Wil er films/series mee kijken en pc games op gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22
Lijkt erop dat de LE40F71 leverbaar is. 4launch zegt hem althans snel te kunnen leveren.... (distri quote heeft ze liggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Heb een VGA kabel bij me tv gekocht, en deze via een dvi -> vga verloop op me pc aangesloten, maar krijg alleen beeld tijdens opstarten en bij beeldschermeigenschappen druk ik op herkennen en zie ik netjes op me pc een grote 1 en op me lcd tv een grote 2. Maar meer beeld krijg ik niet te voorschijn. Ik heb ergens gelezen hoe dit op te lossen is, kan het alleen niet meer vinden. Weten jullie dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:52
silencedead schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:04:
Heb een VGA kabel bij me tv gekocht, en deze via een dvi -> vga verloop op me pc aangesloten, maar krijg alleen beeld tijdens opstarten en bij beeldschermeigenschappen druk ik op herkennen en zie ik netjes op me pc een grote 1 en op me lcd tv een grote 2. Maar meer beeld krijg ik niet te voorschijn. Ik heb ergens gelezen hoe dit op te lossen is, kan het alleen niet meer vinden. Weten jullie dit??
Je kan meerdere dingen proberen.
Aan de hand van wat je vertelt leid ik af dat je een nvidia kaart hebt. Dus kijk eens in het meerdere schermen instel menu. Installeer wel een zo recent mogelijke driver, het is in de laatste paar drivers namelijk verbeterd heb ik het idee (9x.xx). Pas tevens de resolutie aan naar 1360*768.

Je kan ook even je andere beeldscherm loskoppelen, dan wordt de LCD het primaire scherm. Je zou zeggen dat je er wel uit moet komen, nvidia heeft het vrij goed geregeld vind ik...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Nee heb een ati kaart. Maar ik kan gewoon nu me beeld doorschuiven en heb dus wel gewoon beeld. Alleen moet ik nu me muis naar rechts bewegen om links wat op me lcd te krijgen dus kan je dit omwisselen????. Me PC moet primair blijven en me lcd secundair. Als ik namelijk lcd primair zet heb ik op me lcd me start balk.

En in windows media player 10 kan ik hem wel op fullscreen zetten, maar komt het beeld inet fullscreen tevoorschijn maar te laag en te veel naar links. Terwijl de rest van de schermen gewoon perfect in beeld komen en met VLC media player en andere players werkt alles wel full screen. (windows media player heeft het zonet wel goed gedaan fullscreen maar nu ineens niet meer)

[ Voor 37% gewijzigd door silencedead op 05-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

vraagje,

ik ben in het service menu geweest en ik heb per ongeluk de calibration optie aangeklikt en nu geeft hij steeds aan dat het fail is en als ik opnieuw calibreer, blijft hij maar doorgaan met calibreren zonder te stoppen en als ik weer naar menu ga, staat daar dat het weer gefaild is. hoe krijg ik hem weer op succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162608

Ik heb mijn TV binnen, de LE40N71.

Ben er erg blij mee!

DVDtje afgespeeld :) Xbox 360 erop aangesloten :9, HD filmpjes bekeken :9~

Bij analogo kabel televisie en dvd films zie je soms wel blokjes enzo... maar ik zit er dan ook maar anderhalve meter vanaf. En over die nadelen van het dynamisch contrast wat verschijnt te verspringen heb ik nog geen last van gehad, en heb daar toch wel op zitten letten.

HDMI - DVI kabel kabel kreeg ik maar niet goed werkend. Resolutie wilde niet hoger als 1154-680. Daarna met VGA kabel geprobeerd en het werkte in een keer, meteen de juiste resolutie (1360x768) en schermvullend. De DVI kabel gaat daarom ook weer de deur uit.

Nadelen: geluid. Het geluid is echt zooo slecht, maar dat was al bekend. Meteen me dolby surround setje erop aangesloten.

Zal binnenkort een hoop foto's schieten en online gooien als er geinteresseerde voor te vinden zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 05-10-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:09
ook ik heb de knoop doorgehakt en vandaag een LE32N71B gehaald!! :9~

ik had hem al bij de MM in utrecht zien staan en toen viel me al op dat het design gewoon zwaar flex afgewerkt was. Nu ik hem thuis heb staan ziet het er allemaal nog gelikter uit 8) >:)

Ben nu druk bezig met het customizen van de settings enz... ook al ffkes in het service-menu geweest maar het viel me op dat de on/off functie van dynamic dimming grijs was en niet geselecteerd of verandert worden! Ik weet niet of meer mensen dit bekend voorkomt en hoe je dit kan verhelpen?

verder ben ik nu nog niet echt supertevreden over de beeldkwaliteit; ik moet nog een hoop instellingen proberen en testen en dat kost nou eenmaal tijd. Ik gebruik trouwens wel digitale TV en heb een mooie profigold 24K scart-kabel.

Ook net even laptopje via de S-video beeld gekloont op m'n N71 maar ja, ik wist al dat dit geen vetpot aan kwaliteit zou opleveren omdat de monitorfunctie van de LCD niet echt gebruikt wordt als je geen VGA of DVI kabel gebruikt. Deze kabel moet ik nog ff aanschaffen. Verder wil ik nog een mooi meubeltje zonder conventionele kijkhoogtes, omdat ik m'n N71 binnenkort ook aan de muur wil hangen.
Ik zal morgen ffkes wat fotootjes maken bij daglicht en ze in deze post verwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:03
Hallo Samsung-Fans _/-\o_

Ik ben van plan een Samsung 32" LE32R71 te gaan bestellen bij PC Megastore, voor een bedrag van €941,95. Ik was namelijk eerst van plan hem morgen te gaan kopen bij de block hier om de hoek. Maar daar kost dit tv ~1195 geloof ik.

Ik ben niet de type die 1,2,3 via een internet shop producten koopt, vooral niet als we over zo'n hoog bedrag praten. Maar het is en blijft toch veel goedkoper dan winkels als de block, bcc, mm. Noem maar op. Heb altijd mijn twijfels gehad bij web-shops kwa garantie's etc. Maar na het lezen van tientallen Shopsurvey statistieken en ervaringen van mensen die al eerder wat bij PC Megastore hebben besteld, heb ik toch maar besloten het eens te proberen bij PC Megastore.

Als jullie toch vinden dat ik het via een "non-webshop"/andere webshop winkel die tv moet bestellen/kopen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189653

Hallo,

Had een vraag we hebben sinds vandaag een LE40N71.
Maar op breedbeeld uitzendingen blijf je die zwarte balken hebben onder en boven terwijl bij een 4:3 uitzending wel volledig beeld is.

Kan iemand mij helpen,

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Laatst online: 23-05 16:13
Anoniem: 189653 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:55:
Hallo,

Maar op breedbeeld uitzendingen blijf je die zwarte balken hebben onder en boven terwijl bij een 4:3 uitzending wel volledig beeld is.

Kan iemand mij helpen,

Alvast Bedankt
Je moet even in het menu zoeken naar beeldformaat. Daar even wat aan veranderen, en zelf een keuze maken wat je fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Anoniem: 189653 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:55:
Hallo,

Kan iemand mij helpen,

Alvast Bedankt
Breedbeeld uitzendingen? In elk geval, breedbeeld op dvd's is vaak wat 'breder', namelijk bioscoopformaat. 2.35:1 erg weinig dvd's die 16:9 hebben, de verhouding van onze tv's. Enkel uitzendingen die je in HD downloadt zijn heel vaak 16:9. Die worden door de zender zo gecropt als ze dat al niet zijn. Mocht je de uitzendingen in nederland bedoelen, moet je gewoon even spelen met je instellingen. Ik kijk nooit tv, maar lijkt me dat het gewoon 16:9 is. En tis enkel ned 1-3 die breedbeekd uitzendt soms.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191888

Ik heb een vraag over de LE26R71 van Samsung, deze heb ik nu ongeveer een maandje in bezit alleen ik vind dat dynamic brightness heel irritant bij gewone TV. Dit kan ik uitzetten via het service menu van de televisie, maar is dit er niet slecht voor of kan dit niet nadelig zijn ofzo?

En ik het service menu zie ik ook Dynamic Contrast staan, wat "OFF" staat, alleen daarmee werd de TV ook juist aangeprezen, kan ik dit ook zonder problemen aanzetten?

Alvast bedankt voor de hulp.

@Mr.Blonde_NL
Mijn Samsung TV maakt van uitzendingen in breedbeeldformaat ook niet altijd volledig scherm, je zult zelf even op de afstandsbediening op de knop "size" moeten drukken totdat je "Zoom" hebt..

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 191888 op 06-10-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189653

Ik heb bijvoorbeeld Lord of the Rings op dvd die 16:9 is en daar krijg je ook zwarte balken onder en boven.
Kan dat liggen aan de instellingen van de dvd speler want daar heb ik nog niet gekeken.

En jensen was gister geloof ik breedbeeld en dat deed ie ook met zwarte balken.
en met zoom zoom je weer te ver in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191888 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:34:
Ik heb een vraag over de LE26R71 van Samsung, deze heb ik nu ongeveer een maandje in bezit alleen ik vind dat dynamic brightness heel irritant bij gewone TV. Dit kan ik uitzetten via het service menu van de televisie, maar is dit er niet slecht voor of kan dit niet nadelig zijn ofzo?

En ik het service menu zie ik ook Dynamic Contrast staan, wat "OFF" staat, alleen daarmee werd de TV ook juist aangeprezen, kan ik dit ook zonder problemen aanzetten?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zou maar oppassen met dat dynamic contrast hoor... ik heb gelezen dat enkele er blind van zijn geworden.... bij andere brandde de TV door door het gebruik van dynamic contrast. Erg gevaarlijk allemaal als je het mij vraagt dus ik zou er niet zomaar aankomen >:)
-------
Probeer gewoon verschillende settings en kijk welke jij het beste vindt. Dynamisch contrast is een functie waar inderdaad reclame voor gemaakt wordt dat het beter beeld op zou leveren, dus om dat nu uit te zetten...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 06-10-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162608 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:53:
[...]

Ik zou maar oppassen met dat dynamic contrast hoor... ik heb gelezen dat enkele er blind van zijn geworden.... bij andere brandde de TV door door het gebruik van dynamic contrast. Erg gevaarlijk allemaal als je het mij vraagt dus ik zou er niet zomaar aankomen >:)
-------
Probeer gewoon verschillende settings en kijk welke jij het beste vindt. Dynamisch contrast is een functie waar inderdaad reclame voor gemaakt wordt dat het beter beeld op zou leveren, dus om dat nu uit te zetten...
Maar hij stond standaard uit bij mij namelijk, en dat dynamic brightness on terwijl ik daar niets over had gehoord =\
Maar het kan dus geen kwaad om het aan te passsen, omdat ik ook 2HDMI on bijvoorbeeld kan zetten maar dat lijkt me niet slim omdat ik maar 1 HDMI aansluiting heb :P

@MrBlondNL
Je kan instellen hoeveel je TV inzoomt, kijk maar eens naar die icoontjes die erbij verschijnen dan kun je dat aanpassen en tevens de verticale positie. Heb ik zelf ook gedaan, werkt perfect! Kan niet beneden bij onze CRT JVC TV ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 191888 op 06-10-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
badmf, dadj en mr.blonde_NL, jullie hebben alledrie ook een N71.

hebben jullie ook dat in het service menu bij options, waar je een hele waslijst aan te veranderen instellingen krijgt, er een heleboel grijs zijn, waaronder dus dynamic dimming en contrast? Hierdoor kan ik ze dus niet selecteren en ook niet aanpassen naar mijn wensen. Weten jullie wat je moet aanpassen om hier wel veranderingen in door te voeren? Want hoewel deze N71 niet zo belachelijk vaak aanpast tussen donker/licht beelden als de R72 (die ik ook in huis heb gehad en waarvan ik dit heel irritant vond maar niet de tijd heb gehad om toen in het service menu te gaan), doet hij het wel af en toe en daarom wil ik die dynamic dimming gewoon UIT zetten.

Ik hoop dat 1 van jullie me hierbij kan helpen.

p.s. @ Badmf, kun jij me vertellen wat jou custom settings zijn? die van Dadj zijn al een keer eerder gepost maar daar was ik nog steeds niet echt kapot van, misschien dat jij nog een mooi alternatief hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
dominator schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:38:
Lijkt erop dat de LE40F71 leverbaar is. 4launch zegt hem althans snel te kunnen leveren.... (distri quote heeft ze liggen ;) )
Maar als je dan vraagt om garantie dat je hem volgende week in huis hebt ( in dit geval bij Zercom), krijg je geen concreet antwoord, zo iets als" zeer waarschijnlijk". maar dat zeiden ze bij Bob ook.
Ik vrees dat Samsung ze nog niet kan uitleveren, ook in Franse en Duitse fora wordt gesproken over een vertraging in de verkrijgbaarheid tot November 2006. ;(

Ik wacht maar gewoon af, want ook de prijzen van 4Launch en Zarcom zijn niet zo spectaculair (maar wel 1899,- EUR bij andere volgens kieskeurig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Anoniem: 189653 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:22:
Ik heb bijvoorbeeld Lord of the Rings op dvd die 16:9 is en daar krijg je ook zwarte balken onder en boven.
Kan dat liggen aan de instellingen van de dvd speler want daar heb ik nog niet gekeken.

En jensen was gister geloof ik breedbeeld en dat deed ie ook met zwarte balken.
en met zoom zoom je weer te ver in :+
WOW, je hebt nog gelijk ook...Heb hier ook de dvd van LotR liggen, en inderdaad staat op de achterkant 16:9 . Maar daar klopt geen snars van. Dit is namelijk ultrabreedbeeld. Waar de meeste films 1.85:1 zijn, en dan heb je kleine zwarte balken waar ondertiteling in zit enzo, is LotR 2.35:1 (gokje), want daar heb je gewoon megagrote zwarte balken mee. Dus wat dat betreft is er geen oplossing. Keek gister nog deel 3 van LotR, maar dan in HD (aanrader), beeld was echt gewoon te mooi, alleen was bijna 35% van mijn beeld zwart. Dus ook de HD versie had gewoon van die grote balken, wat ik anders nooit zie.

En ook ik vind dat Samsung het erg slecht heeft geregeld met die zoom optie. Want dat gaat inderdaad 'te ver'. Op onze philips beneden merk je er niks van als je naar 4:3 afleveringen kijkt. Ik zou overigens bij breedbeeld uitzendingen de 16:9 modus proberen. Lijkt me sterk dat ze het breder uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:40

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 162608 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:53:
[...]

-------
Ik heb op mijn LE32T51B de Dynamic Contrast en Ruisonderdrukking uitgezet, vond het beeld er nl. niet op vooruit gaan. Heb de AR op 'auto breed gezet', en dit doet het eigenlijk bij elk kanaal wel goed.

Ik gebruik gewone analoge TV (Casema), en moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Ik heb digitale TV (UPC) bij vrienden gezien, en dat is toch echt een stuk slechter. Heeft Samsung nu zo'n goede analoge conversie? Of is Casema TV signaal gewoon goed? Of is UPC Digital nu zo triest?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LE40N71 instellingen:

Bij beeldinstellingen heb ik

Modus: Dynamisch (Omdat dit de felste kleuren levert)
Formaat: Auto-breed
Kleurruimte: Automatisch (op optie "breed" zijn de gezichten soms te rose)

Als je de kleuren anders wil hebben kun je hier dus de kleurruimte aanpassen ipv breed automatisch. Ik merk wel verschil maar minimaal.

In het submenu van contrast heb ik niets verandert,
contrast 100 (lijk me logisch)
helderheid 45
scherpte 75
Kleur 55

Kleur tint heb ik op normaal, met koel heb je iets meer blauw erin. (koel en warm zijn bepaalde presets) Deze presets kun je nog verder veranderen in het submenu daar weer van. Ik heb rood contrast en rood helderheid van 50 naar 40 of 35 gezet.

Succes ermee ;-)

Edit 1 Digitale ruisfilter heb ik aan staan. Op 40 inch merk je dat zeker haha.
Edit 2 Dynamic dimming staat er bij mij niet bij. Dynamisch contrast staat wel aan, maar ik heb nog nooit gezien dat hij switch van licht naar donker. Dit was een van de dingen waar ik me wel zorgde over maakte voordat ik hem kocht, omdat het dynamisch contrast juist zorgt voor die felle kleuren. Vooral met de xbox360 is dat echt mooi! Hij schakelt ook automatisch naar de spelmodus als ik de 360 opstart.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 06-10-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Ok mensen ik heb mijn keuze gemaakt.

Ik wacht totdat de LE40F71 wat goedkoper wordt want volgens mij is dat de ultieme tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 114719 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:48:
Ok mensen ik heb mijn keuze gemaakt.

Ik wacht totdat de LE40F71 wat goedkoper wordt want volgens mij is dat de ultieme tv.
Ik vraag me alleen af hoe de F series zich verhoud met de M-Serie. Dat was toch altijd de "topklasse"?
Als er mensen zijn die hem hebben ontvangen dan hou ik me (en ik denk met mij vele anderen) van harte aanbevolen voor een review :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
rally schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:03:
[...]

Ik vraag me alleen af hoe de F series zich verhoud met de M-Serie. Dat was toch altijd de "topklasse"?
Als er mensen zijn die hem hebben ontvangen dan hou ik me (en ik denk met mij vele anderen) van harte aanbevolen voor een review :)
Zodra hij wordt uitgeleverd en ik mag hem ook ontvangen. Ga ik er eens goed voor zitten en een uitgebreide review schrijven.

Maar zoals al eerder geroepen, ik vrees dat het wel even kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
Mothergoose schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:41:
[...]

Maar als je dan vraagt om garantie dat je hem volgende week in huis hebt ( in dit geval bij Zercom), krijg je geen concreet antwoord, zo iets als" zeer waarschijnlijk". maar dat zeiden ze bij Bob ook.
Ik vrees dat Samsung ze nog niet kan uitleveren, ook in Franse en Duitse fora wordt gesproken over een vertraging in de verkrijgbaarheid tot November 2006. ;(

Ik wacht maar gewoon af, want ook de prijzen van 4Launch en Zarcom zijn niet zo spectaculair (maar wel 1899,- EUR bij andere volgens kieskeurig)
Zercom is nogal een zaak van veel boeboe en blabla als ik de shopsurvey mag geloven, dan zou 4launch toch betrouwbaarder moeten zijn. Prijs boeit me niet zoveel, als ik hem wil hebben bestel ik hem wel bij quote.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51026

Ik zit er over na te denken een Samsung LE26R71 aan te schaffen. Maar voordat ik tot deze stap over ga heb ik eerst nog even een aantal newbie vragen. Ik ben namelijk nogal een leek op dit gebied.

Allereerst vroeg ik me af of deze TV nou ook op te hangen is aan een muur. Als ik namelijk op deze website kijk staat er bij bevestiging, tafelstandaard, terwijl bij zijn duurdere broertje vast tegen muur, tafelstandaard staat.

Verder vraag ik me af wat nou eigenlijk precies het verschil is tussen de LE26R71 en de LE26R51 waardoor die zoveel duurder is?

Ook had ik nog een vraagje over deze TV gebruiken als PC monitor, ik zag in dit topic dat veel mensen dat deden. Wat heb je daar voor nodig? Een speciale kabel? Een speciale videokaart?

Als laatste misschien wel een domme vraag. Ik heb voor mijn PC een tijd geleden zo'n Logitech 5.1 setje gekocht, de Z-5500. Kan je zo'n setje ook aansluiten op deze TV of is dat echt alleen voor computers? En zo nee, wat als ik DVD's op deze TV kijk via mijn Xbox, kan het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51026 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:06:
Ik zit er over na te denken een Samsung LE26R71 aan te schaffen. Maar voordat ik tot deze stap over ga heb ik eerst nog even een aantal newbie vragen. Ik ben namelijk nogal een leek op dit gebied.

Allereerst vroeg ik me af of deze TV nou ook op te hangen is aan een muur. Als ik namelijk op deze website kijk staat er bij bevestiging, tafelstandaard, terwijl bij zijn duurdere broertje vast tegen muur, tafelstandaard staat.

Verder vraag ik me af wat nou eigenlijk precies het verschil is tussen de LE26R71 en de LE26R51 waardoor die zoveel duurder is?

Ook had ik nog een vraagje over deze TV gebruiken als PC monitor, ik zag in dit topic dat veel mensen dat deden. Wat heb je daar voor nodig? Een speciale kabel? Een speciale videokaart?

Als laatste misschien wel een domme vraag. Ik heb voor mijn PC een tijd geleden zo'n Logitech 5.1 setje gekocht, de Z-5500. Kan je zo'n setje ook aansluiten op deze TV of is dat echt alleen voor computers? En zo nee, wat als ik DVD's op deze TV kijk via mijn Xbox, kan het dan wel?
Vreemde is dat de LE26R71 nieuwer is dan de LE26R51, en toch goedkoper, jah beetje vreemd maar het is wel zo! En ja, de LE26R71 kun je ook gewoon aan de muur hangen. Overigens zal die LE26R51 duurder zijn omdat hij ouder is, moeilijker te krijgen en daarom wss bij de duurdere speciaalzaken alleen nog aanwezig is ofzo? Iig, gewoon gaan voor die LE26R71 dus, ik heb hem ook zeer tevreden ermee :)

Als je de TV wilt gebruiken als PC monitor heb je gewoon een VGA kabel nodig (alleen via VGA ondersteund de televisie PC input, maar das ook het makkelijkst). Alle videokaarten hebben wel een VGA out eropzitten dus dat zou wel goedkomen. Veel videokaarten hebben zelf 2 outputs, waarvan de ander vaak DVI-I, dan zou je ook die tweede output kunnen gebruiken maar dan heb je een speciale DVI-I to VGA kabel nodig, die heb je wss niet zo in huis liggen als een standaard VGA kabel.

Als je nog vragne hebt over de TV of je wil een foto ervan of wat dan ook vraag gerust ;)

Edit:
Oh over die surround set natuurlijk kan je die op je TV aansluiten, en wel via de Audio Out van je televisie :) Zijn gewoon 2 stekkertjes die je in de audio out moet stoppen, en klaar ben je :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 191888 op 07-10-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van kieskeurig:
Gerard Jansen: Voor mensen die van het schokkerig lichter worden afwillen, Dynamic Dimming is uit te zetten in het service menu. Je tv gebruikt het dan niet meer. Op internet is makkelijk te vinden hoe je in het service menu komt, en ik ga het zo voor het gemak herhalen, maar niet zonder een WAARSCHUWING vooraf die je op andere plekken waar het staat uitgelegd niet altijd ziet: Ik heb het idee dat dit menu niet voor consumenten bedoeld is want je komt er niet zomaar in. Het kan dat je garantie vervalt als je hier dingen in wijzigt. Je kan door dingen in dit menu te wijzigen je tv beschadigen dus verander alleen dingen waarvan je zeker weet dat het geen kwaad kan. Verder is het nog zo dat als je in het service menu bent geweest alles in je normale menu weer op de verstekwaarden staat. (Dus als je bijvoorbeeld in je normale menu de brightness had aangepast moet je dit opnieuw doen nadat je in het service menu bent geweest) Pas ook op met alleen al het navigeren door het service menu. Ik ben er achter gekomen dat je daarbij onbedoeld ook instellingen kan wijzigen :) Met inachtneming van het voorafgaande OP EIGEN RISICO: Je komt in het service menu door de TV op Standby te zetten, en vervolgens achtereenvolgens op Info + Menu + Mute + Power On te drukken op de afstandsbediening. Onder 2. Option Table, kan je naar Dynamic Dimming gaan, dit doe je door op de afstandsbediening naar beneden te blijven navigeren. Ik heb op op de onderste rij naar rechts gedrukt om in de tweede kolom te komen in plaats van naar beneden te blijven gaan en daardoor de instelling achter FRC2X veranderd. Het was een paar keer versprongen voordat ik er erg in had. Ik weet nu niet zeker meer of daar ON of OFF achter hoort te staan. Als iemand erin gaat, zou die dan voor mij kunnen kijken of er origineel ON of OFF staat achter FRC2X? In het service menu kan je ook de optie reset gebruiken, ik heb nergens kunnen vinden wat die precies doet. Iemand die dit weet? Nogmaals, als je niet precies weet wat je doet (zoals ik) BLIJF ER DAN UIT want er is nergens te vinden wat de originele waarde van de instellingen in dit menu zijn, maar als je dat wel weet en Dynamic Dimming uit gaat zetten, wat staat er bij jou achter FRC2X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben net in het service menu geweest en heb de zap tijd wat omlaag gezet (niet dat ik zaptijd te lang vond maar wilde het gewoon even testen). Ik merkte dat de zap tijd niet daalde, het zwart tussen 2 kanalen was nog ongeveer hetzelfde alleen het geluid begon eerder met afspelen. Ik heb de zaptijd eerst verlaagd van 9 naar 1, en toen toch maar weer verhoogd naar uiteindelijk 4

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 07-10-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:48
Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een LE26R71B O+

Nu heb ik deze week een muursteun van Vogels binnengekregen, en wilde jullie een paar plaatjes toch niet onthouden. (excuses voor de kwaliteit, maar het is maar een telefoon...)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/tv/plat1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/tv/plat2.jpg

De TV recht plat tegen de muur. Zodat hij niet in de weg hangt. en het er toch behoorlijk strak uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/tv/steun1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/tv/steun2.jpg

De steun waarmee de TV is opgehangen. Behoorlijk degelijk, en zwaar... ( net ietsjes minder dan de TV zelf...)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/tv/recht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/tv/recht2.jpg

En dan nog 2 foto's van de 'bedmode', zo kan ik echt heerlijk films kijken e.d. :9~ (kan niet wachten op mijn Xbox 360 die over twee weken komt)

Owja, ff ter informatie, de TV heeft me € 650,- gekost, de Monitor-kabel van Oehlbach (10mtr) € 75,- en de muursteun € 170,-

[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 07-10-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:33

aex351

I am the one

Topicstarter
Jij komt dus zo te zien helemaal je bed niet meer uit. Wel dure steun in vergelijking met de TV. Ziet er wel relaxed uit.

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 08-10-2006 00:05 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
damn die muursteun is voor je bed-mode idd superrelaxed, maar ik schrok wel ff van de prijs van dat ding!! Ik heb m'n LE32N71 in de woonkamer staan en ik wil 'm gewoon plat tegen de muur bevestigen zonder dat hij hoeft te bewegen. Ik ga waarschijnlijk niet voor zo'n duur Vogels ding, want imo betaal je daar alleen maar voor het merk. Natuurlijk heeft Vogels dus wel van die geavanceerde muursteuntjes waarbij je je TV 360 graden in de ronde kunt draaien, maar da's voor mij allemaal niet nodig. Een leuk B-merkje zal dan ook voldoende zijn om dit prachtscherm aan de muur te plakken.

Wel jammer dat ik nog niet van mensen gehoord heb of ze met de N71 nou wel/niet die dynamic dimming kunnen aanpassen in service menu. Bij mij is deze optie grijs, wat betekend dat ik hem geeneens kan selecteren. Steeds vaker zie ik de TV nu bij donkere scènes 'bijstellen', wat inhoud dat je gewoon het scherm ziet 'knipperen' om die donkere scènes ook goed weer te geven. Ik wil hier eigenlijk van af, en hoop dat iemand hier de oplossing dus voor heeft om het wél aan te kunnen passen. BTW doet de N71 dit vaker als je je settings op 'dynamisch' hebt staan dan wanneer ze op film modus of een aangepaste versie daarvan staan.

Ben ook nog benieuwd naar ervaringen met een DVI --> VGA-kabel, want aangezien mijn oude bakbeest 17 inch CRT monitor (die geen DVI ondersteunt) nog aan de VGA in m'n PC hangt, heb ik alleen de DVI poort van m'n kaart nog over om een kabel in te duwen. 'k wil dan ook m'n TV via die uitgang in m'n pc duwen (en toch de VGA ingang van m'n TV gebruiken), maar hoe zijn hier de ervaringen over met een nVidia videokaart? En krijg ik met die DVI naar VGA wel m'n hele TV gevuld met pixels d.m.v. ondersteuning van de native resolutie van de TV? Alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Prijs van die steun is redelijk hoor. Vogels is overigens niet echt een duur merk. Bieden meestal een goedkopere oplossing dan de A-merken. Trancesetter, wat is het typenummer van die muursteun van jou? Ga binnenkort verhuizen en dit ding lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Shailesh schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:52:
Prijs van die steun is redelijk hoor. Vogels is overigens niet echt een duur merk. Bieden meestal een goedkopere oplossing dan de A-merken. Trancesetter, wat is het typenummer van die muursteun van jou? Ga binnenkort verhuizen en dit ding lijkt me ideaal.
Hey Shailesh, De muursteun heeft het nummer VFW-432 uit de 'Original'-serie... Enne, hij bevalt erg goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je die muursteunen duur vind, kun je als je een beetje handig bent er zelf ook 1 in elkaar knutselen op zich hè ;) Zal er wss wel minder professioneel uitzien, maarja, bespaart wel veel euro's. Zelf heb ik dat overigens niet gedaan mijn LE26R71B staat gewoon op me bureau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op zich wel leuk een steun maar ga je die kabels nog verder wegwerken ? Zo nee dan valt de mooiheid zo goed als weg wat mij betreft... Voor mij ook een rede om niet aan zo'n steun te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
De N71 heeft t.o.v. de M61 geen Combfilter he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
TranceSetter schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:00:
Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een LE26R71B O+

Nu heb ik deze week een muursteun van Vogels binnengekregen, en wilde jullie een paar plaatjes toch niet onthouden.
Dat ziet er heel netjes uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
dat muursteunen van vogels niet duur zijn is gewoon waar, als je een normale bevestiging wilt die niet kan draaien , ben je voor 35 euro klaar (steun van vogels)

ik heb nu een muurbeugel in bestelling staan , en post binnenkort wel een plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
ben btw ook nog wel benieuwd naar hoe mensen hun digitale TVbox aansluiten op hun TV. via de
RGB-scart of die andere? En wat is dan beter op een samsung?

[ Voor 13% gewijzigd door r0g3r op 08-10-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
TranceSetter schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:42:
[...]

Hey Shailesh, De muursteun heeft het nummer VFW-432 uit de 'Original'-serie... Enne, hij bevalt erg goed ;)
Hmm, das een spiksplinternieuw modelletje. Is nog niet echt breed verkrijgbaar. ff kijken of ik de voorloper voor een leuk prijsje kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Shailesh schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:18:
[...]

Hmm, das een spiksplinternieuw modelletje. Is nog niet echt breed verkrijgbaar. ff kijken of ik de voorloper voor een leuk prijsje kan vinden.
Klopt, maar er is verder geen Vogels steun die de goede ophanging voor de TV heeft. alleen deze steun (en de andere varianten daarvan) hebben de goede schroefmaten op de bevestigingsplaat voor de TV... Daarom moest ik ook een paar weken wachten voordat ik die kon bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r0g3r schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:34:

Ben ook nog benieuwd naar ervaringen met een DVI --> VGA-kabel, want aangezien mijn oude bakbeest 17 inch CRT monitor (die geen DVI ondersteunt) nog aan de VGA in m'n PC hangt, heb ik alleen de DVI poort van m'n kaart nog over om een kabel in te duwen. 'k wil dan ook m'n TV via die uitgang in m'n pc duwen (en toch de VGA ingang van m'n TV gebruiken), maar hoe zijn hier de ervaringen over met een nVidia videokaart? En krijg ik met die DVI naar VGA wel m'n hele TV gevuld met pixels d.m.v. ondersteuning van de native resolutie van de TV? Alvast bedankt voor jullie reactie
Daarom heb ik ook een vga-switch besteld, kasje met 1 vga in en 2 vga out. Met een schakelaar kun je dan kiezen welke output hij neemt. Er zijn ook kasjes met versterker en 2 outputs tegelijkertijd (voor presentatie doeleinden bv). HDMI-DVI kabel, welke ik tijdje terug heb aangeschaft, gaat naar marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 12:24
r0g3r schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:34:
damn die muursteun is voor je bed-mode idd superrelaxed, maar ik schrok wel ff van de prijs van dat ding!! Ik heb m'n LE32N71 in de woonkamer staan en ik wil 'm gewoon plat tegen de muur bevestigen zonder dat hij hoeft te bewegen. Ik ga waarschijnlijk niet voor zo'n duur Vogels ding, want imo betaal je daar alleen maar voor het merk. Natuurlijk heeft Vogels dus wel van die geavanceerde muursteuntjes waarbij je je TV 360 graden in de ronde kunt draaien, maar da's voor mij allemaal niet nodig. Een leuk B-merkje zal dan ook voldoende zijn om dit prachtscherm aan de muur te plakken.
4 schroefogen in de TV, 4 haken in de muur en klaar.Kost minder dan 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108216

Vandaag monteur langs geweest, zelfde gozer als vorige keer voor me kaartlezer wat trouwens nog steeds niet verhlpen is omdat de kaartlezer nog niet binnen is maar hij staat nog in de bestelling :P Hem even de pixels laten zien ff nummer van het panel opgeschreven en hij wordt vervangen :*) . Duurt alleen maximaal 2 weken :| maar hopen dan dat die kaartlezer ook binnen is. Ook even gevraagd wat de pixel policy was en hij zei dat als er 2 in het midden zijn dat hij dan wordt vervangen. Ze hadden me net zo goed een nieuwe kunnen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 13:47
ik heb nu de LE23R51B.

deze heb ik aangesloten via een svideo kabel van mijn pc naar de tv. Nu kan ik als maximale resolutie 1024x768 kiezen terwijl de tv 1366x766 aankan.
Is het mogelijk om de resolutie van de tv out te verhogen of is dit op te lossen door de tv met de pc te verbinden dmw een dsub kabel?

en geeft een dsub kabel beter,scherper beeld weer dan de svideo kabel?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Qosmic schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:17:
ik heb nu de LE23R51B.

deze heb ik aangesloten via een svideo kabel van mijn pc naar de tv. Nu kan ik als maximale resolutie 1024x768 kiezen terwijl de tv 1366x766 aankan.
Is het mogelijk om de resolutie van de tv out te verhogen of is dit op te lossen door de tv met de pc te verbinden dmw een dsub kabel?

en geeft een dsub kabel beter,scherper beeld weer dan de svideo kabel?
je beeld klonen via een s-videokabel geeft echt een enorm poepbeeld. Dit is zowat de slechtste manier om je pc met je TV te verbinden wat kwaliteit betreft. Ik deed dit bij gebrek aan andere aansluitingen vroeger ook met een 10 jaar oude CRT-tv en ach ja...je kreeg iig 'een beeld' van je pc op je tv.

Aangezien je TV nu over een 15 pins D-sub PC ingang beschikt zou ik je pc 100% daaraan hangen. Als het goed is krijg je dan gewoon perfect scherp beeld wat je gewend bent van je monitor. Ik weet niet of je tv ook over een HDMI ingang beschikt, anders zou je het via DVI-HDMI kunnen proberen maar ik heb in dit forum al veel gelezen over slechte ervaringen en moeilijk in te stellen resoluties via die manier. Ikzelf ga ook van de week een VGA-kabel halen en m'n 32N71 aan m'n pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
hey weet iemand of het kan als ik een dvi-vga adaptertje haal: Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_940_.jpg
en dan een VGA-kabel tussen m'n pc en TV plaats, ik gewoon hetzelfde resultaat krijg als ik de directe VGA ingang in mijn pc zou gebruiken? Feit is dat daar nu mijn monitor aan hangt en ik alleen een DVI poort vrij heb. Vandaar deze oplossing. Ik ben alleen benieuwd wat het resultaat dan zal zijn. Is zo'n oplossing in feite gewoon een analoge verbinding dan? En herkent mijn videokaart het ook als zodoende?

edit:
alleen zo zit ik met 2 female ingangen, 1 op de TV en 1 op die adapter...ik weet 't ff niet meer. Eigenlijk wil ik dus gewoon die VGA-ingang op mijn LCD-TV gebruiken, maar ik heb geen VGA-aansluiting meer vrij op mijn PC

[ Voor 17% gewijzigd door r0g3r op 09-10-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Mothergoose schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:44:
[...]

Zodra hij wordt uitgeleverd en ik mag hem ook ontvangen. Ga ik er eens goed voor zitten en een uitgebreide review schrijven.

Maar zoals al eerder geroepen, ik vrees dat het wel even kan gaan duren.
Gentlemen, I got 'm

Hij staat in de huiskamer (wat een joekel)......... de LE40F71B. _/-\o_

Ik moet nog even een HDMI kabeltje halen en dan ga ik er even goed voor zitten.

Wat ik alvast wil melden: Hij heeft geen 100Hz en het geluid is niet geweldig, maar wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mothergoose schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:31:
[...]

Gentlemen, I got 'm

Wat ik alvast wil melden: Hij heeft geen 100Hz en het geluid is niet geweldig, maar wel voldoende.
Ik had toch wel een uitgebreidere review verwacht hoor :P

(zal wel de TV aan het "inkijken" zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Gentlemen, I got 'm

Dan moet je SRS surround aanzetten, is het geluid niet meer zo blikkerig maar gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
r0g3r schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:50:
hey weet iemand of het kan als ik een dvi-vga adaptertje haal: [afbeelding]
en dan een VGA-kabel tussen m'n pc en TV plaats, ik gewoon hetzelfde resultaat krijg als ik de directe VGA ingang in mijn pc zou gebruiken? Feit is dat daar nu mijn monitor aan hangt en ik alleen een DVI poort vrij heb. Vandaar deze oplossing. Ik ben alleen benieuwd wat het resultaat dan zal zijn. Is zo'n oplossing in feite gewoon een analoge verbinding dan? En herkent mijn videokaart het ook als zodoende?

edit:
alleen zo zit ik met 2 female ingangen, 1 op de TV en 1 op die adapter...ik weet 't ff niet meer. Eigenlijk wil ik dus gewoon die VGA-ingang op mijn LCD-TV gebruiken, maar ik heb geen VGA-aansluiting meer vrij op mijn PC
Ik heb het zelf ook zo, zoals jij het wil. Op mijn dvi poort van me pc zo'n dvi->vga adapter en dan een male - male vga kabel. Geeft perfect beeld bij mij.

BTW
Samsung LE27S71 is nu bij Alternate 649,- Had hem zelf bij de MM gekocht omdat ik daar personeelskorting krijg maar toe was die nog 799,- Heb nu het verschil terug gekregen dus heb er maar 520,- voor betaald, Koopie toch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
silencedead schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:31:
[...]

Ik heb het zelf ook zo, zoals jij het wil. Op mijn dvi poort van me pc zo'n dvi->vga adapter en dan een male - male vga kabel. Geeft perfect beeld bij mij.

BTW
Samsung LE27S71 is nu bij Alternate 649,- Had hem zelf bij de MM gekocht omdat ik daar personeelskorting krijg maar toe was die nog 799,- Heb nu het verschil terug gekregen dus heb er maar 520,- voor betaald, Koopie toch 8)
Jij krijgt..prijsgarantie icm personeelskorting. Oef wat een droom voor mij :( . Bij ons doen ze dat echt niet, en dat terwijl ik maar 10 km van je af zit (alexander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik twijfel om ook de LE27S71 te gaan halen voornamelijk om te gamen met mijn 360. TV kijken waarschijnlijk ook. Maar de Samsung gaat dan tevens dienen als een monitor voor een pc. Is het wel lekker werken deze samsung als pc-monitor?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
silencedead schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:31:
[...]
hey hartstikke bedankt, dat was alles wat ik ff zeker moest weten. Ik had er trouwens geen benul van dat er ook male-male stekkers waren; ik dacht dat 't altijd aan 1 kant female moest zijn. Nu ik dit van je hoor ga ik direct 't adaptertje bestellen en ff zo'n male-male kabel halen.

Volgende upgrades zijn het plaatsen van de LCD-tv aan de muur en kabels wegwerken in een gootje.
vervolgens nog een tv-meubeltje van de IKEA ( :> :P ) en 't zaakje ziet er gelikt uit. Ik zal t.z.t. wel een fotootje plaatsen van het geheel.

Hieronder een fotootje hoe het er nu uitziet. De TV is trouwens de LE32N71:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/9c4/9c4f5a7d901682bb47ed381aac7f4bed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/4bf/4bf483d85cb2c1bbc89b851a0d20ba41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Mothergoose schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:41:
[...]

Ze komen hem volgende week maandag bij mij afleveren :) Ze zijn dus inmiddels wel op voorraad :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
DoctorV64 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:09:
Ik twijfel om ook de LE27S71 te gaan halen voornamelijk om te gamen met mijn 360. TV kijken waarschijnlijk ook. Maar de Samsung gaat dan tevens dienen als een monitor voor een pc. Is het wel lekker werken deze samsung als pc-monitor?
Ja, werkt zeker lekker, zit je niet zo naar die priegel lettertjes te kijken
r0g3r schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:17:
[...]

hey hartstikke bedankt, dat was alles wat ik ff zeker moest weten. Ik had er trouwens geen benul van dat er ook male-male stekkers waren; ik dacht dat 't altijd aan 1 kant female moest zijn. Nu ik dit van je hoor ga ik direct 't adaptertje bestellen en ff zo'n male-male kabel halen.
Is altijd male-male ook van je pc naar je pc scherm. Male-female zijn verlengkabels
Shailesh schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:35:
[...]

Jij krijgt..prijsgarantie icm personeelskorting. Oef wat een droom voor mij :( . Bij ons doen ze dat echt niet, en dat terwijl ik maar 10 km van je af zit (alexander).
Ben ook het hele mt afgeweest om het te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
r0g3r schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:17:
Nu ik dit van je hoor ga ik direct 't adaptertje bestellen en ff zo'n male-male kabel halen.
Heb ik hier beide gratis voor je liggen. De VGA kabel is ongeveer anderhalve meter.
Email me even op benno.usenet (at) gmail.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterPan op 10-10-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Gentlemen, I got 'm
Netjes :*)
Kun je eens kijken op welke ingangen hij nou 1080p kan verwerken? En wat zijn de resoluties voor de PC/VGA aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Benn0 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:39:
[...]

Netjes :*)
Kun je eens kijken op welke ingangen hij nou 1080p kan verwerken? En wat zijn de resoluties voor de PC/VGA aansluiting?
Beide HDMI ingangen en de component ingang kunnen 1080p verwerken.

De Resoluties voor de PC zijn als volgt:

Mode Resolution Hor. Freq.(kHz) Vert. Freq.(Hz) Pixel Clock Freq.(MHz) Sync Polarity (H/V)
IBM 640x350 31.469 70.086 25.175 +/-
640x480 31.469 59.940 25.175 -/-
720x400 31.469 70.087 28.322 -/+

VESA 640x480 35.000 70.000 28.560 -/+
640x480 37.861 72.809 31.500 -/-
640x480 37.500 75.000 31.500 -/-
800x600 35.156 56.250 36.000 +/+
800x600 43.750 70.000 45.500 -/+
800x600 37.879 60.317 40.000 +/+
800x600 48.077 72.188 50.000 +/+
800x600 46.875 75.000 49.500 +/+
1024x768 57.672 72.000 78.434 -/-
1024x768 48.364 60.000 65.000 -/-
1024x768 56.476 70.069 75.000 -/-
1024x768 60.023 75.029 78.750 +/+
1152x864 67.500 75.000 108.000 +/+
1280x960 60.000 60.000 108.000 +/+
1280x1024 63.981 60.020 108.000 +/+
1280x1024 74.620 70.000 128.943 -/-
1280x1024 76.824 72.000 132.752 -/-
1280x1024 79.976 75.025 135.000 +/+
1600x1200 75.000 60.000 162.000 +/+
1920x1080 66.587 59.934 138.500 +/-

Verder heb ik nog geen tijd gehad om goed te spelen met de instellingen, maar buiten het feit dat je erg moet wennen aan het TV kijken op een LCD, vindt ik hem tot nu toe (al) echt fantastisch.

Ik zal mijn best doen z.s.m. een review in elkaar te zetten met wat foto's.

[ Voor 7% gewijzigd door Mothergoose op 10-10-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mothergoose schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Verder heb ik nog geen tijd gehad om goed te spelen met de instellingen, maar buiten het feit dat je erg moet wennen aan het TV kijken op een LCD, vindt ik hem tot nu toe (al) echt fantastisch.

Ik zal mijn best doen z.s.m. een review in elkaar te zetten met wat foto's.
FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! _/-\o_

(Ga jij hem trouwens met een Vogel aan de muur bevestigen, of zet je hem op een kast neer?)

Enne... Kuddo's als je een review post (oohw nee... da's een ander forum :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Mothergoose schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:59:
Beide HDMI ingangen en de component ingang kunnen 1080p verwerken.

De Resoluties voor de PC zijn als volgt:
[....]
1920x1080
Bedankt voor de info 8)
Samsung doet iets Heel Erg Goed met dit model. Nu nog een 37" versie :9~

Als je de 1920x1080 VGA mode zou kunnen testen of hij overscan heeft of netje 1:1 is in je review krijg je een dikke :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
rally schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:08:
[...]

FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! FOTO'S! _/-\o_

(Ga jij hem trouwens met een Vogel aan de muur bevestigen, of zet je hem op een kast neer?)

Enne... Kuddo's als je een review post (oohw nee... da's een ander forum :+ )
Ja, Ja, foto's komen eraan
;)

Ik ga denk ik zelf een beugel (laten) maken, want die op de markt zijn kunnen voor mij niet plat genoeg tegen de muur (altijd iets van 10 cm tussen TV en muur).
Ik wil hem namelijk laten scharnieren aan de rechterkant van de TV, dus uitgeklapt moet hij haaks op de muur. weet nog niet zeker of dit technisch haalbaar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mothergoose schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:27:
[...]

Ja, Ja, foto's komen eraan
;)

Ik ga denk ik zelf een beugel (laten) maken, want die op de markt zijn kunnen voor mij niet plat genoeg tegen de muur (altijd iets van 10 cm tussen TV en muur).
Ik wil hem namelijk laten scharnieren aan de rechterkant van de TV, dus uitgeklapt moet hij haaks op de muur. weet nog niet zeker of dit technisch haalbaar is :D
Wat ik ook wil weten of hij 60Hz aan kan. Ik heb een aantal Xbox 360 games die het op mijn huidige (al wat oudere) B&O niet doen vanwege dat 60Hz gedoe.
Als ik een TV van € 1900 koop, dan verwacht ik natuurlijk wel dat hij op z'n minst dat truukje beheerst :) )

Wat ga jij er allemaal op aansluiten? Ik zit namelijk ook te denken aan een "iets" hogere kwaliteit DVD speler dan mijn huidge <HOEST> Sony <KUCH>...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
rally schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:45:
[...]

Wat ik ook wil weten of hij 60Hz aan kan. Ik heb een aantal Xbox 360 games die het op mijn huidige (al wat oudere) B&O niet doen vanwege dat 60Hz gedoe.
Als ik een TV van € 1900 koop, dan verwacht ik natuurlijk wel dat hij op z'n minst dat truukje beheerst :) )

Wat ga jij er allemaal op aansluiten? Ik zit namelijk ook te denken aan een "iets" hogere kwaliteit DVD speler dan mijn huidge <HOEST> Sony <KUCH>...
Hij Kan 60Hz aan met 480p, 720p, 1080i en 1080p volgens de gebruiksaanwijzing.

Ik heb de HTS9800W van philips erop aangesloten via HDMI, en de upscaler die erin zit geeft een superplaatje, maar ook hiervoor geldt, ik moet e.e.a. nog goed instellen. verder moet m'n PC er nog op, zit m'n DVDR via scart en verwacht ik deze week de UPC box (helaas zit ik in het UPC gebied anders had ik al de samsung HD box genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Benn0 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:19:
[...]

Bedankt voor de info 8)
Samsung doet iets Heel Erg Goed met dit model. Nu nog een 37" versie :9~

Als je de 1920x1080 VGA mode zou kunnen testen of hij overscan heeft of netje 1:1 is in je review krijg je een dikke :>
Ik heb ergens gelezen dat Samsung geen 1080p modellen op < 40" uitbrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik vrees er ook voor. Sony heeft ook geen 37" Full HD schermen :'(
Even Sharp en Toshiba in de gaten houden met hun komende 37" modellen maar deze 40F71 van Samsung met zijn 1080P over HDMI en component en native resolutie over VGA: :9~

De handleiding is overigens hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Valt ook wat te zeggen over het merkbare verschil van 1080P op <40" tov 720P. Dit zal heel klein zijn ivm het 'kleine' scherm. Want zeg nou zelf, je denkt toch niet dat het scherper wordt. Als ik 1080P bekijk op mijn 26", zie ik totaal geen verschil met 720P.
Zal je nu wel zeggen, ja maar ik heb een 37", maar je moet er rekening mee houden dat ik met mijn neus op het scherm zit, en mensen met 37" over het algemeen een paar meter ervanaf. Dus het effect blijft hetzelfde. Denk daarom dat het pas vanaf 40" wordt ondersteund. Dat is gewoon een scherm van een meter, en op zo'n groot scherm zal je al snel vinden dat het beeld is uitgerekt.

Was onlangs op een sony show waar onder andere de nieuwste Bravia schermen werden geintroduceerd. En daar zaten de eerste FullHD schermen bij, voor Nederland althans. En dat was inderdaad 40/46" en zelfs groter. Zat een scherm bij van 70 of 72", en dat was gewoon om van te kwijlen :9~ , haarscherp beeld. 1080P uiteraard. Maar iets te groot voor mijn huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

mothergoose

paar vraagjes,

1) hoever zit jij van de tv af?

Ik zit zelf te kijken naar een 1080 lcd voor vnl de xbox 360 maar zit maar ietsiepietsie meer dan 3 meter van de tv af.

2) de game mode al kunnen testen?

ik neem aan dat je geen xbox hebt, maar je zou wel een game via de pc kunnen testen, toch? Anders wil ik best wel langskomen als je niet te ver van Eindhoven woont ;) .

3) welke winkel is het nu geworden?

de goedkopere bij kieskeurig zien er nogal el cheapo uit maar zijn daarentegen weer een stukkie goedkoper.

zat eigenlijk te wachten op een review van de 37" benq vl3735, nog steeds geen gevonden, maar heb een beter gevoel bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 166898 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:50:
mothergoose

paar vraagjes,

1) hoever zit jij van de tv af?

Ik zit zelf te kijken naar een 1080 lcd voor vnl de xbox 360 maar zit maar ietsiepietsie meer dan 3 meter van de tv af.

2) de game mode al kunnen testen?

ik neem aan dat je geen xbox hebt, maar je zou wel een game via de pc kunnen testen, toch? Anders wil ik best wel langskomen als je niet te ver van Eindhoven woont ;) .

3) welke winkel is het nu geworden?

de goedkopere bij kieskeurig zien er nogal el cheapo uit maar zijn daarentegen weer een stukkie goedkoper.

zat eigenlijk te wachten op een review van de 37" benq vl3735, nog steeds geen gevonden, maar heb een beter gevoel bij Samsung.
1) nu een meter of 4, wordt als hij is opgehangen ietsiepietsie meer dan 3 meter :)

2) Geen Xbox, ga waarschijnlijk voor de PS3, ik zal eens in mijn omgeving kijken of iemand een 360 heeft om te testen.

3) Bobshop, deze zit bij mij om de hoek, dus dat had de voorkeur. (maar niet voor de prijs waar ze hem nu voor aanbieden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192417

In de manual voor de LE40F71B staat:
Ondersteunde modi voor DVI en HDMI 1080p 50 & 60 Hz met de waarschuwing "Probeer niet om de HDMI/DVI aansluiting aan te sluiten op de grafische kaart van de PC. Dat zal resulteren in de weergave van een leeg scherm." :?
(De VGA aansluiting ondersteunt 1920x1080 bij 60Hz wel)

Iemand enig idee waarom 1920x1080 via HDMI/DVI niet zou werken via de PC of is dmv. bijv. Powerstrip door het sleutelen aan de juiste timings toch werkend te krijgen ?
DVI heeft toch wel de voorkeur boven VGA.

@Mothergoose (of andere eigenaren)
- Ziet 1920x1080 met de PC ondanks de VGA interface er een beetje strak uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 192417 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:41:
Ondersteunde modi voor DVI en HDMI 1080p 50 & 60 Hz met de waarschuwing "Probeer niet om de HDMI/DVI aansluiting aan te sluiten op de grafische kaart van de PC. Dat zal resulteren in de weergave van een leeg scherm." :?

Iemand enig idee waarom 1920x1080 via HDMI/DVI niet zou werken via de PC of is dmv. bijv. Powerstrip door het sleutelen aan de juiste timings toch werkend te krijgen ?
DVI heeft toch wel de voorkeur boven VGA.

@Mothergoose (of andere eigenaren)
- Ziet 1920x1080 met de PC ondanks de VGA interface er een beetje strak uit ?
Ik vraag mij eerlijkgezegd hetzelfde af, waarom zou dat niet kunnen je PC via DVI-HDMI?

Maar geen van mijn kabels (VGA, HDMI, DVI )zijn lang genoeg om het op dit moment te testen, dus helaas kan ik je (nog) geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mothergoose schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:38:
[...]

1) nu een meter of 4, wordt als hij is opgehangen ietsiepietsie meer dan 3 meter :)

2) Geen Xbox, ga waarschijnlijk voor de PS3, ik zal eens in mijn omgeving kijken of iemand een 360 heeft om te testen.

3) Bobshop, deze zit bij mij om de hoek, dus dat had de voorkeur. (maar niet voor de prijs waar ze hem nu voor aanbieden ;) )
Hoe heb jij hem dan wel voor een acceptabele prijs kunnen krijgen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Anoniem: 192417 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:41:

Tja, het beeld component in HDMI is volgens mij exact hetzelfde als DVI (vandaar dat een DVI naar HDMI kabel ook gewoon een kabelje is zonder actief component dat iets moet converteren).
Als je dus je PC zo kunt instellen dat 'tie exact voldoet aan het signaal dat voor 1080p nodig is dan zie ik niet in waarom dat niet gaat lukken.

Aan de andere kant, het staat er niet voor niets. Als je andere topics hier en b.v. op avforums en avsforum gaat nalezen (ook andere merken en types) dan zul je zien dat het toch heel veel problemen kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
rally schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:38:
[...]

Hoe heb jij hem dan wel voor een acceptabele prijs kunnen krijgen? >:)
ik had hem al 3 weken in bestelling staan, voor het schappelijke bedrag van nog geen 2000,- EUR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilbertino
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10-2006
Mothergoose schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:47:
[... 1920x1080... ]

Ik vraag mij eerlijkgezegd hetzelfde af, waarom zou dat niet kunnen je PC via DVI-HDMI?
Waarschijnlijk omdat dat HDMI 1.1 of 1.2 is, en die dat in theorie wel (net) aankan, maar in de praktijk blijkbaar niet echt. Of misschien is het een beperkte en goedkopere implementatie van HDMI.

Sinds juni 2006 is er de HDMI 1.3 standaard, en die kan dat makkelijk aan.
Ik weet niet of er al LCD's zijn zo een aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

2k? Mooie prijs plus al in bezit, dat scheelt. Is nu 3k bij hun.

PS3 duurt mij toch te lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54899

Ik heb een probleempje
LE23T51B heb ik gekocht en nu wilde ik die als monitor gebruiken.

Alleen als ik schakel naar de pc uitgang doet ie het perfect, althans voor 3 seconden.
Want dan zegt ie check signal cable.

Is dit een instelling of heb ik een brakke kabel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Staat je refresh rate niet te hoog? Volgens mij moet dat voor vrijwel alle LCD TV's 60Hz zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, alle instellingen op de pc zijde staan goed volgens mij.
Hij geeft ook echt perfect beeld voor een aantal seconden.

als ik opnieuw de PC source kies krijg ik weer 3 seconden beeld.
ik denk: of de instelling van de pc is niet goed dat ie het signaal verkeerd doorgeeft zodat de TV deze niet ontvangt. (of op de tv staat iets niet goed)
of de kabel is brak, maar dan zou ie het ook geen 2 seconden doen

PC draait met een ASUS N6200TC kaart obv nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Post hier je exacte PC en LCD instellingen eens, misschien dat iemand met vergelijkbare spullen er eens naar kan kijken. Gebruik je powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 13:47
vraagje mbt tv out.
ik heb nu mn tv aan een svideo kabel hangen met resolutie 1024x768, ik ben nu van plan om een high quality dsub kabel te kopen om die aan mijn videokaart en tv te hangen.

heb alleen een vraagje hierover, ik heb nu een maximale tv out resolutie van 1024x768 terwijl mijn tv (LE23R51B) 1366x768 aankan.
Kan ik met een Dsub kabel wel die resolutie halen of in ieder geval 1280x1024 zoals ik mijn monitor heb. Of blijf ik gebonden aan 1024x768?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Beetje afhankelijk van je video kaart maar met de laaste drivers of iets als PowerStrip moet dit zeker mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Qosmic schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:38:
vraagje mbt tv out.
ik heb nu mn tv aan een svideo kabel hangen met resolutie 1024x768, ik ben nu van plan om een high quality dsub kabel te kopen om die aan mijn videokaart en tv te hangen.

heb alleen een vraagje hierover, ik heb nu een maximale tv out resolutie van 1024x768 terwijl mijn tv (LE23R51B) 1366x768 aankan.
Kan ik met een Dsub kabel wel die resolutie halen of in ieder geval 1280x1024 zoals ik mijn monitor heb. Of blijf ik gebonden aan 1024x768?
Die resolutie ga je wel halen. Als je de vga-kabel aansluit herkent je pc 'm al direct als een crt-monitor en kun je gewoon via tabblad eigenschappen beeldscherm resoluties instellen van 1360x768. Dan mis je dus 3 pixels aan iedere kant maar dit is nauwelijks te zien.

Ik heb het net zelf voor het eerst geprobeerd en het ziet er spectaculair uit! _/-\o_ Nu maar 'ns ff HD-materiaal downen en afspelen en kijken wat voor pracht me dit gaat opleveren!! :*) 8)

p.s. BENNO BEdANKT, BENNO BEDANKT, benno...bennoo bennooo bedankt!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

Anoniem: 162608 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:39:
Ik heb mijn TV binnen, de LE40N71.

Ben er erg blij mee!

......

Nadelen: geluid. Het geluid is echt zooo slecht, maar dat was al bekend. Meteen me dolby surround setje erop aangesloten.

Zal binnenkort een hoop foto's schieten en online gooien als er geinteresseerde voor te vinden zijn.
worden bij alle samsung lcd tv's dezelfde boxen gebruikt?
weet iemand hoe het geluid is bij de le40m71b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benn0 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:09:
Post hier je exacte PC en LCD instellingen eens, misschien dat iemand met vergelijkbare spullen er eens naar kan kijken. Gebruik je powerstrip?
Net even powerstrip geinstalleerd.
zelfde verhaal.
Hij blijft maar een paar seconden werken.

Ga even een laptop zoeken ergens.

Nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155612

Ik vraag me vooral af hoe het zit met delay op LE40F71B tussen input en wanneer je daadwerkelijk dat plaatje ziet. Ik heb namelijk vaker gelezen dat samsung behoorlijke delay heeft wat voor games echt irritant is dan schiet je de helft van de tijd mis. IGN heeft hier zelfs een heel onderzoek naar gedaan. Bij een 1080P scherm moet de processor nog langer rekenen om het beeld te scalen naar 1920x1080 waardoor het plaatje nog later verschijnd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even gebeld met samsung.
Hij is dus stuk volgens hen, waarom ik nou weer.

Morgen bellen ze voor een afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
****** Ook reeds geplaatst bij 'Overige Hardware', maar de leesdichtheid is hier groter denk ik*******

Help,

Ik wil mijn LE40F71 (1920x1080) LCD aansturen vanuit mijn Dell computer, echter kan ik voor mijn videokaart niet de juiste resolutie selecteren.

Volgens de website van Ati, heeft de Radeon X300 SE wel de mogelijkheid deze resolutie te geven, maar deze staat niet in mijn modi lijstje.

Weet iemand hoe en wat?, misschien een softwareupdate ofzo?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Helpt het toevallig als je bij display properties->Settings->Advanced->Monitor het vinkje bij 'Hide modes that this monitor cannot display' uitzet?

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Dat komt omdat je nog geen foto's van dat juweeltje hebt gepost, die Dell ruikt dat. >:)

Bij je scherm/monitor instellingen onder het tabje "monitor" heb je een optie "Hide modes that this monitor does not support". Zet dat uit.
Lukt het dan nog niet selecteer dan een lagere kleurdiepte, 24 of 16 bits.

Nieuwste drivers downloaden of PowerStrip erop loslaten kan ook helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door PeterPan op 11-10-2006 16:42 . Reden: Magnetism was me net voor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Helaas, het vinkje bij 'Hide modes that this monitor cannot display' staat al uit, misschien dat die lagere kleurdiepte de optie is, maar dat kan ik nu niet proberen.

Bedankt in iedergeval.

De foto's wil ik eigenlijk pas maken als de TV hangt, maar misschien....... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Mothergoose op 11-10-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mothergoose schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:07:
Helaas, het vinkje bij 'Hide modes that this monitor cannot display' staat al uit, misschien dat die lagere kleurdiepte de optie is, maar dat kan ik nu niet proberen.

Bedankt in iedergeval.

De foto's wil ik eigenlijk pas maken als de TV hangt, maar misschien....... ;)
Post dan in ieder geval een paar teasers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159371

Ik zit te twijfelen tussen de LE23R71 en LE26R71. Zit er een groot verschil tussen? En heeft iemand misschien een foto van beide modellen, zodat ik het kan vergelijken met andere dingen qua grootte? ;)

Verder, ik heb hem bij de Media Markt zien hangen (weet niet hoeveel " het was), maar daar hadden ze een zwarte en een witte. Zijn alle modellen ook in het wit verkrijgbaar van deze serie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192604

Anoniem: 155612 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:13:
Ik vraag me vooral af hoe het zit met delay op LE40F71B tussen input en wanneer je daadwerkelijk dat plaatje ziet. Ik heb namelijk vaker gelezen dat samsung behoorlijke delay heeft wat voor games echt irritant is dan schiet je de helft van de tijd mis. IGN heeft hier zelfs een heel onderzoek naar gedaan. Bij een 1080P scherm moet de processor nog langer rekenen om het beeld te scalen naar 1920x1080 waardoor het plaatje nog later verschijnd.....
Ja, hier ben ik ook imens nieuwsgierig naar... Het is de laatste struikelblok die ik nog zou hebben om de Samsung LE40F71 aan te schaffen, daar ik hem vooral voor gaming zal gebruiken. Ik hoop dat Mothergoose of iemand anders dit eens snel kan nagaan, want hier (in België) is hij nergens in een winkel als toonmodel te vinden om daar met mijn console naar toe te gaan en eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:33

aex351

I am the one

Topicstarter

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Sorry. Draadje was nog niet gesloten!

[ Voor 90% gewijzigd door Dazsur op 13-10-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192967

Bij IT's een LE32S71BX BB gezien .
Wat is het verschil met een LE32S71.
De verkoper had het over breedbeelduitzendingen,zonder balken in beeld.
Hij is wel 200 Euro duurder.Is het een nieuw model?
Ik kan er niets over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Draadje toch nog niet dicht? Die LE32S71BX zou wel eens een buitenlands model kunnen zijn met ingebouwde digitale tuner. Kijk eens op de Samsung sites in Duitsland en de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 09:12

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.