Net emailtje van progress verwachte SAMSUNG LE40N71 leverdatum complete order: week 37 das deze week als mee zit.
ja, heb ook het mailtje gehad dat ze hem voor €1412,- aan me gaan leveren, jammer dat je dat net ziet dat tie bij e-shop weer iest goedkoper is, maar ik ben blij dat ik niet de 32N71 een paar dagen ervoor besteld heb voor 1300... dus, je hoort mij niet zeuren...Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:33:
Net emailtje van progress verwachte SAMSUNG LE40N71 leverdatum complete order: week 37 das deze week als mee zit.
Moet je nu eens naar www.progress.nl gaan. staat nu op de voorpagina de aanbieding van de LE40N71 er staat: "nu niet voor 1779 maar voor 1922" ....... goede aanbieding is dat

[ Voor 15% gewijzigd door jobvr op 11-09-2006 22:50 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Verwijderd
Iemand anders al opgevallen dat de le40m91 duurder is dan de le40f71?
Dus een HD-ready tv die duurder is dan een HD-true tv (verschil = ongeveer 700 euro!)
Le40-F71b
http://www.kieskeurig.be/...A0503C12571DC0042C7DF.htm
Le40-M91b
http://www.kieskeurig.be/...BD1FBC12571DC00415D7E.htm
Deze verschil in prijs komt omdat de M91 een LED-backlight gebruikt (en daardoor heeft ie o.a.; een veel hogere contrast dan de F71 en andere LCD-tv's). Maar 700 euro is toch wel een zeer groot verschil. Stel dat er dus een LCD tv gaat komen met èn 1080p èn LED-backlight (komt ook trouwens)... Hoeveel zal deze wel niet gaan kosten
.
Ik wilde eigenlijk in januari een Samsung LCD-tv gaan kopen (waarschijnlijk de 32M71), maar dit gaat helaas niet door
. Maar aan de andere kant; ik ga pas een LCD-tv kopen rond juni; de prijzen zullen dan wel een heel stuk gedaald zijn en er zullen dan wel weer een heel stuk betere tv's op de markt zijn. Moet ik wel nog lang gaan wachten
. Daar gaat mijn plan om een LCD-tv samen met Halo 3 te gaan kopen
...
Dus een HD-ready tv die duurder is dan een HD-true tv (verschil = ongeveer 700 euro!)
Le40-F71b
http://www.kieskeurig.be/...A0503C12571DC0042C7DF.htm
Le40-M91b
http://www.kieskeurig.be/...BD1FBC12571DC00415D7E.htm
Deze verschil in prijs komt omdat de M91 een LED-backlight gebruikt (en daardoor heeft ie o.a.; een veel hogere contrast dan de F71 en andere LCD-tv's). Maar 700 euro is toch wel een zeer groot verschil. Stel dat er dus een LCD tv gaat komen met èn 1080p èn LED-backlight (komt ook trouwens)... Hoeveel zal deze wel niet gaan kosten

Ik wilde eigenlijk in januari een Samsung LCD-tv gaan kopen (waarschijnlijk de 32M71), maar dit gaat helaas niet door

Ik geloof dat je met de F71 veel beter uit bent dan de 91. De Samsung hebben al zo'n goed contrast. Ik heb een R41 en zegt dit al
.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
ok ik begrijp het niet. Je hebt hem van progress voor 1400, maar nu staat hij er voor 1900euro?jobvr schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:22:
[...]
ja, heb ook het mailtje gehad dat ze hem voor €1412,- aan me gaan leveren, jammer dat je dat net ziet dat tie bij e-shop weer iest goedkoper is, maar ik ben blij dat ik niet de 32N71 een paar dagen ervoor besteld heb voor 1300... dus, je hoort mij niet zeuren...
Moet je nu eens naar www.progress.nl gaan. staat nu op de voorpagina de aanbieding van de LE40N71 er staat: "nu niet voor 1779 maar voor 1922" ....... goede aanbieding is dat![]()
Was het een foutje bij progress? dan heb je wel mazzel.
Nee het was hoogstwaarschijnlijk geen foutje. Het was een aanbieding. Maar nu is die aanbieding niet zo voordelig meer als eerst. Ze blijven steeds de prijs veranderen...weten niet echt wat ze willen blijkbaar.
Omdat de F71 een hoger contrast ondersteunt betekend het niet automatisch dat het beter is. De F71 zit in de lijn met de R/N/M 71 terwijl de M91 een stapje daarboven zit als je het nummering systeem mag geloven. De nieuwe LED backlight in de M91 zal ook zo zijn voordelen hebben gezien het een stukje nieuwe technology is welke wij zien.Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:38:
Iemand anders al opgevallen dat de le40m91 duurder is dan de le40f71?
.
Ik zou dus op het moment eerder voor de M91 dan de F71 gaan gezien het feit dat 1080p matriaal schaars is en daarom toch niets bijdraagt. Of je moet een HD/BR speler bij de F71 willen kopen, zoals ik eerder in deze thread heb vermeldt
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 12-09-2006 02:40 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Met de huidige prijsstelling hou je bij een F71 tenminste nog wat budget over om er een HD/BR-speler bij te kopen. Ik vind de F71 zeer interessant, hij staat bij 4Launch voor ongeveer 2300 euro in de prijslijst en als leverdatum geven ze eind september op. Dat is allemaal best te overzien.aex351 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 02:39:
Ik zou dus op het moment eerder voor de M91 dan de F71 gaan gezien het feit dat 1080p matriaal schaars is en daarom toch niets bijdraagt. Of je moet een HD/BR speler bij de F71 willen kopen, zoals ik eerder in deze thread heb vermeldt
Ik houd er serieus rekening mee dat na de consumentenintroductie van HD/BR-spelers het aanbod van materiaal in hoog tempo toe zal nemen. Er is best kans dat 720p voor een groot deel zal worden overgeslagen, en daar zit je dan met je 1366x768 scherm.
Maar then again, aan 1380 euro voor de L71 bij e-shop.nl kun je je ook bijna geen buil vallen.
Verwijderd
Ik kan er eigenlijk niet om lachen omdat ik hem zelf wilde aanschaffen, maar op eshop kost de N71 nu weer €1.779,00
. Ik weet niet waar progress en eshop mee bezig zijn, maar ze veranderen de prijzen elke dag.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er veel variatie zit in de prijzen van hun distributeurs: blijkbaar zijn er maar hele kleine voorraden van de schermen die voor de ultra-lage prijzen weggaan. Omdat bij de lage prijs de vraag explosief stijgt moeten ze nu waarschijnlijk weer (veel) duurder inkopen.
Anderzijds is 1779 natuurlijk een wat realistischer prijs die ook past in het prijsbeleid van Samsung. De € 1922.41 bij Progress is weer wat aan de hoge kant, bij 4Launch haal je de M71 voor een tientje of drie meer.
Anderzijds is 1779 natuurlijk een wat realistischer prijs die ook past in het prijsbeleid van Samsung. De € 1922.41 bij Progress is weer wat aan de hoge kant, bij 4Launch haal je de M71 voor een tientje of drie meer.
ff een kort oftopic vraagje, maar ik wilde ff een plaatje doen bij een stuk dat ik voor dit topic wou schrijven, maar het probleem is dat ik de enige nederlander ben die nog geen eigen website heeft waarop die verteld over elke scheet die die laat..
wat is de makkenlijkste manier om dan toch een plaatje toe te voegen aan je tekst ??
wat is de makkenlijkste manier om dan toch een plaatje toe te voegen aan je tekst ??
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Wel vaag dat alleen progress en eshop konden "stunten" met de prijs. Je zou zeggen dat andere winkels die officiele leverancier van Samsung zijn ook de extra goedkope modellen moeten kunnen krijgen via de distributeur. Of zij berekenen het niet door aan de consument
Zag hem gisteren ook bij factoryprices.nl voor 1475 maar vandaag is hij ook daar verhoogd. Goedkoopste is nu dewinkel.nl waar hij 1619 is.
Zag hem gisteren ook bij factoryprices.nl voor 1475 maar vandaag is hij ook daar verhoogd. Goedkoopste is nu dewinkel.nl waar hij 1619 is.
Ja ik dacht ook dat het een foutje was, en dat ze zouden terugkrabbelen, maar de gok toch maar gewaagt en nu kreeg ik dit net binnenVerwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:34:
[...]
ok ik begrijp het niet. Je hebt hem van progress voor 1400, maar nu staat hij er voor 1900euro?

dus ziet er naar uit dat ik hem toch ga krijgen..
en ja, ik weet dat ik nu teveel betaal voor mijn digitale decoder, je kan hem voor 200 krijgen, maar als je ze samen besteld, kan je via een actie van samsung €100,- terug krijgen en ik spaar de trasnport kosten uit..
Wat doet zo'n tuner anders dan een upc dtv tuner? of werkt het icm een HD abbonement ofzo?jobvr schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:55:
[...]
Ja ik dacht ook dat het een foutje was, en dat ze zouden terugkrabbelen, maar de gok toch maar gewaagt en nu kreeg ik dit net binnen
[afbeelding]
en ja, ik weet dat ik nu teveel betaal voor mijn digitale decoder, je kan hem voor 200 krijgen, maar als je ze samen besteld, kan je via een actie van samsung €100,- terug krijgen en ik spaar de trasnport kosten uit..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
De 32LER71/72 serie is nu al te verkrijgen voor 929,- via internet. Heb er toch maar ff eentje besteld, weinig geld voor zo'n fraai dingetje.
High Definition tuner. Ik had er ook een genomen voor het WK voetbal. Was mooi om te zien. Maar het aanbod qua HD is nu zo matig dat ik zelf dat (proef)abonnement maar gauw heb opgezegd. Enige wat ik er nu nog aan heb is dat het de normale kanalen ook upscaled waardoor ze er ietsjes beter uitzien.dadj schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:59:
[...]
Wat doet zo'n tuner anders dan een upc dtv tuner? of werkt het icm een HD abbonement ofzo?
Ja en dat is bij: ......?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:03:
De 32LER71/72 serie is nu al te verkrijgen voor 929,- via internet. Heb er toch maar ff eentje besteld, weinig geld voor zo'n fraai dingetje.
Ahh ok, zo'n vermoede had ik wel al.. thnxSwoosh schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:19:
[...]
High Definition tuner. Ik had er ook een genomen voor het WK voetbal. Was mooi om te zien. Maar het aanbod qua HD is nu zo matig dat ik zelf dat (proef)abonnement maar gauw heb opgezegd. Enige wat ik er nu nog aan heb is dat het de normale kanalen ook upscaled waardoor ze er ietsjes beter uitzien.
Nog een nieuw fototje van mn 40" m71.. hij is best groot...

[ Voor 11% gewijzigd door dadj op 12-09-2006 13:32 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
hij doet niet zo heel veel meer, alleen kost tie met die €100,- terug niet zo heel veel meer dan zo'n standaard decoder, dus doe dan de optie er maar bij.. ik heb een beetje de hoop dat progress de prijs van ddie H360R aanpast aan de andere winkels, want bij de BLOCK hier in het dorp kan ik hem ook voor 199 krijgen. voordat ze het geheel leveren . Als dat gebeurt moeten ze de prijs op mijn factuur ook aanpassen en met €100,- terug is die dan net zo duur als een standaard SDTV decoder..dadj schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:59:
[...]
Wat doet zo'n tuner anders dan een upc dtv tuner? of werkt het icm een HD abbonement ofzo?
[ Voor 31% gewijzigd door jobvr op 12-09-2006 13:28 ]
Nice, lijkt me inderdaad ook wel fors genoegdadj schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:25:
Ahh ok, zo'n vermoede had ik wel al.. thnx
Nog een nieuw fototje van mn 40" m71.. hij is best groot...
[afbeelding]
Verwijderd
Ja..ehhh check vergelijk.nl of kieskeurig.nl even ofzo. Dat moet je toch weten
Wil alleen maar aangeven aan de liefhebbers dat deze tv weer fors in prijs is gezakt
Ja ehh is het zoveel moeite om gewoon ff de naam te zeggen van de shop waar jij hem dus besteld hebt? Dacht dat we elkaar hier met info hielpen maar jij vind het alleen leuk om even te roepen dat je een tv besteld hebtVerwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:18:
[...]
Ja..ehhh check vergelijk.nl of kieskeurig.nl even ofzo. Dat moet je toch weten![]()
Wil alleen maar aangeven aan de liefhebbers dat deze tv weer fors in prijs is gezakt

OK, heb nu een lastig probleem..
Zul je altijd zien. regel ik voor €1412,- die mooi 40N71, krijg ik net van mijn baas een telefoontje dat ik over anderhalve week voor 4 maanden naar het buitenland moet (tot na kerst)
moet ik die order nu anulleren en er vanuit gaan dat tegen die tijd de TV's allenmaal dat prijspijl hebben en dat je misschien wel iets beters voor dat bedrag kan vinden, of de order gewoon door laten gaan. Denk dat het niet zo'n probleem is om de order te anulleren, want progress kan die TV waarschijnlijk nu voor meer verkopen....
Zul je altijd zien. regel ik voor €1412,- die mooi 40N71, krijg ik net van mijn baas een telefoontje dat ik over anderhalve week voor 4 maanden naar het buitenland moet (tot na kerst)
moet ik die order nu anulleren en er vanuit gaan dat tegen die tijd de TV's allenmaal dat prijspijl hebben en dat je misschien wel iets beters voor dat bedrag kan vinden, of de order gewoon door laten gaan. Denk dat het niet zo'n probleem is om de order te anulleren, want progress kan die TV waarschijnlijk nu voor meer verkopen....
Met al die nieuwe modellen die elkaar steeds opvolgen zou je zeggen dat de prijs van de N serie wel weer richting de 1400 zal dalen maar het is moeilijk voorspellen of hij in 4 maanden 400 euro gaat dalen van de gemiddeld 1800 die de meeste winkels ervoor vragen nu. Wat je sowieso hebt is dat als je hem pas na die 4 maanden koopt je garantie dan pas ingaat.jobvr schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:27:
OK, heb nu een lastig probleem..
Het lijkt er wel op dat het met de lcd tv's nu net zo aan het worden is als met computers. Als je eentje hebt is hij al verouderd en waar je nu voor het allernieuwste big money betaalt is volgend jaar middenmoot.
[ Voor 9% gewijzigd door Swoosh op 12-09-2006 14:43 ]
Verwijderd
Gaat er niet om waar ik dat ding heb besteld. Gaat erom dat de tv flink in prijs is gezakt en dat er nu een zeer fraaie prijs/kwaliteitsverhouding is ontstaan.Swoosh schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:24:
[...]
Ja ehh is het zoveel moeite om gewoon ff de naam te zeggen van de shop waar jij hem dus besteld hebt? Dacht dat we elkaar hier met info hielpen maar jij vind het alleen leuk om even te roepen dat je een tv besteld hebt
Maar goed. Ik weet iig dat hij bij eshop.nl voor dat bedrag te koop is, zal nog wel op meer plekken zijn. Einde discussie wat mij betreft
Verwijderd
En nu is het weer verwachte leverdatum niet bekend als via status kijk van je mailtje (week 37 ).jobvr schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:55:
[...]
Ja ik dacht ook dat het een foutje was, en dat ze zouden terugkrabbelen, maar de gok toch maar gewaagt en nu kreeg ik dit net binnen
[afbeelding]

woei de LE32M71 staat opeens in de pricewatch
pricewatch: Samsung LE32M71B (32")
specs alleen op de duitse site
http://av.samsung.de/arti...6-76DD83049458&show=specs
prijs valt me mee. Ik wacht nog even af en kijk of hij nog wat zakt de komende weken
pricewatch: Samsung LE32M71B (32")
specs alleen op de duitse site
http://av.samsung.de/arti...6-76DD83049458&show=specs
prijs valt me mee. Ik wacht nog even af en kijk of hij nog wat zakt de komende weken
hartstikke mooi tv'tje, als je er maar zeker van bent dat je hem NIET bij electrokoopjes.nl koopt!!!!Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:03:
Ik heb daar tot 2 (TWEE!!) keer aan toe een gebruikt/showmodel als zijnde nieuw model gekregen!!
1e keer was er al door iemand op de gebruiksaanwijzing met pen geschreven én zaten er (!()*@&#!@) broodkruimels op de "nieuwe" afstandsbediening
2e keer MISTTE de powerkabel-stekker (!:@)#&!$) ÉN mistte er gewoonweg een schroef aan de achterkant!!
Je hoeft niet te overdrijven met de smilies. Met een paar kan je je emotie ook wel uitdrukken...
Dit is toch van de gekke! belachelijk!! ik ben woest geworden op die lui en heb m'n geld volledig teruggevordert + gratis een Profigold 24K scartkabel van 1,5 mtr losgepeuterd voor m'n toekomstig LCD-scherm
[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 13-09-2006 20:02 ]
Verwijderd
Ok dan, zaten de tv's wel in originele Samsung doos en ongeopend? Anders is het misschien de fout van Samsungr0g3r schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:
[...]
hartstikke mooi tv'tje, als je er maar zeker van bent dat je hem NIET bij electrokoopjes.nl koopt!!!!
Ik heb daar tot 2 (TWEE!!) keer aan toe een gebruikt/showmodel als zijnde nieuw model gekregen!!
1e keer was er al door iemand op de gebruiksaanwijzing met pen geschreven én zaten er (!()*@&#!@) broodkruimels op de "nieuwe" afstandsbediening
2e keer MISTTE de powerkabel-stekker (!:@)#&!$) ÉN mistte er gewoonweg een schroef aan de achterkant!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is toch van de gekke! belachelijk!! ik ben woest geworden op die lui en heb m'n geld volledig teruggevordert + gratis een Profigold 24K scartkabel van 1,5 mtr losgepeuterd voor m'n toekomstig LCD-scherm![]()
Dat kun je wel stellenVerwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:34:
[...]
ok ik begrijp het niet. Je hebt hem van progress voor 1400, maar nu staat hij er voor 1900euro?
Want 1400 euro is geen geld voor zon tv (lees: ik zou hem ook wel willen
misschien kan ik je helpen (weet het nog niet zeker) heb net van progress een mailtje gehad dat mijn LE40N71 klaar staat en dat ik hem kan ophalen voor €1412,- (totaal is iets duurder omdat er ook een H360R HDTV decoder bij zit.. nu heb ik alleen van mijn baas te horen gekregen dat ik waarschijnlijk over 1,5 week voor 3 maanden weg moet.. (opdracht in het buitenland) gezien de huidige ontwikkelingen in de LCD-TV markt is het wat onzinnig om die TV 3 maanden (of meer) niet te laten staan doen.Roberto schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:45:
[...]
Dat kun je wel stellen
Want 1400 euro is geen geld voor zon tv (lees: ik zou hem ook wel willen)
als er mensen geintreseert zijn, kunnen ze voor die prijs de TV van me overnemen, of zelf ophalen bij progress... (wel ff onder voorbehoud, maar als mensen hiervoor intresse hebben hoor ik het wel)
Neem even contact met me op via msn ?jobvr schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:04:
[...]
misschien kan ik je helpen (weet het nog niet zeker) heb net van progress een mailtje gehad dat mijn LE40N71 klaar staat en dat ik hem kan ophalen voor €1412,- (totaal is iets duurder omdat er ook een H360R HDTV decoder bij zit.. nu heb ik alleen van mijn baas te horen gekregen dat ik waarschijnlijk over 1,5 week voor 3 maanden weg moet.. (opdracht in het buitenland) gezien de huidige ontwikkelingen in de LCD-TV markt is het wat onzinnig om die TV 3 maanden (of meer) niet te laten staan doen.
als er mensen geintreseert zijn, kunnen ze voor die prijs de TV van me overnemen, of zelf ophalen bij progress... (wel ff onder voorbehoud, maar als mensen hiervoor intresse hebben hoor ik het wel)
Of mail me even op dat hotmail adres (mijn normale webmail van m'n websites is ivm onderhoud vandaag en w.s. ook nog morgen down)
[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 12-09-2006 21:15 ]
Verwijderd
jobvr
Welke dag had jij je LE40N71 besteld de mijne is van week 37 naar levertijd onbekent gegaan beetje vaag.
Welke dag had jij je LE40N71 besteld de mijne is van week 37 naar levertijd onbekent gegaan beetje vaag.

ja alles zag er op eerste gezicht netjes uit en al, doos was gewoon vakkundig weer netjes dichtgeplakt en alles. Ik merkte het ook pas echt toen ik de TV voor de 1e keer aanschakelde; je behoort dan zo'n menuutje te krijgen als je 'm voor het eerst aanzet, waarin je de menutaal en alles instelt. Dit was tot 2 x toe niet het geval en toen ik dus verder ging inspecteren kwam ik achter de andere genoemde gebreken (behalve dan met die powerstekkerVerwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:30:
[...]
Ok dan, zaten de tv's wel in originele Samsung doos en ongeopend? Anders is het misschien de fout van Samsung
Vind JIJ dat het product je niet in nieuwstaat is geleverd, METEEN bellen, mailen en trammelant maken want als je iets nieuw koopt, ook bij internetshops, dan mag/moet je verwachten dat het splinternieuw is.
Ik had hem op vrijdag 8 september besteld.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:32:
jobvr
Verwijderd
Raar ik op de zelfde dag als jou klopt jou status nog wel dan.jobvr schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:04:
[...]
Ik had hem op vrijdag 8 september besteld.
bij mij staat onder verwachte leverdatum "voorraad"Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:13:
[...]
Raar ik op de zelfde dag als jou klopt jou status nog wel dan.
Verwijderd
Als ik dat doe zegt niet bekent raar systeem daar.
Ordernummer ********
Orderdatum 8-9-2006
Orderstatus Order in behandeling
Verwachte leverdatum niet bekend ( en in de email stond eerst week 37 )
Verkoper Web Site
Referentie
Ordernummer ********
Orderdatum 8-9-2006
Orderstatus Order in behandeling
Verwachte leverdatum niet bekend ( en in de email stond eerst week 37 )
Verkoper Web Site
Referentie
*vreugdedansje*
Vanmiddag wordt mn 40n71 thuis afgeleverd voor het heerlijke bedrag van 1441,- euro.
Wat een superdeal.
Vanmiddag wordt mn 40n71 thuis afgeleverd voor het heerlijke bedrag van 1441,- euro.
Wat een superdeal.
Verwijderd
Wij eisen een review met foto's!bartsmakman schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:30:
*vreugdedansje*
Wat een superdeal.
Ben vooral benieuwd naar het geluid van de boxen, de werking van het cardreadersysteem en het gedoe over dat dynamische contrast ratio wat nogal eens schijnt te verspringen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 14:38 ]
Dat verspringen had ik ook met de TV die ik maar liefst 1 dag in huis mocht hebben (lees voorgaande ellende in m'n posts hierbovenaan de pagina). Maar ik heb al gelezen in deze thread dat je dat in het service-menu uit kunt zetten onder het kopje "dynamic dimming off", of iig dynamisch contrast uitzetten. Ik heb het voordeel van die techniek zoiezo nog niet gezien, alleen maar dat je heel irritante beeldverspringingen hebt wanneer 't beeld van licht naar donker gaat dattie 't hele scherm dimtVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:37:
[...]
Wij eisen een review met foto's!![]()
Ben vooral benieuwd naar het geluid van de boxen, de werking van het cardreadersysteem en het gedoe over dat dynamische contrast ratio wat nogal eens schijnt te verspringen.

Ik wil nu die LE-32N71 halen (40' inch is veel te groot voor m'n woonkamer

Laat 't ons maar even weten;) en fotootjes altijd welkom

wiii check deze sh*t:P
Samsung LE27S71B lcd televisie - 629
op eshop.nl (reclame?
)
als ik nou mijn geld al had.....
op eshop.nl (reclame?
Verwijderd
Jezus, ja hoor! Die heb ik net afgelopen zaterdag bij de BCC gehaald van EUR 899,- voor EUR 799,-!erhan12 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:00:
wiii check deze sh*t:P
op eshop.nl (reclame?)
Echt een goed ding maar als dit echt waar is dan breng ik hem terug en bestel ik hem wel bij eShop.
//edit//
Ik lees net op de site van de BCC dat je na 14 dagen daar nog terecht kunt om het verschil terug te krijgen. Ik dacht dat dat alleen voor echte winkels gold maar dus blijkbaar ook voor internetwinkels. Iemand deze service wel eens gebruikt aaan de hand van een prijs van een internetwinkel?
Maar als dat zo is hoef je niet eens bij e-shop te bestellen als je bang bent voor de verzending, dan ga je gewoon naar de BCC en dan gaan zij mee in de prijs... toch?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 21:28 ]
Hmm, ik las in de shopsurvey dat ze (eshop) niet zo voorzichtig waren met versturen.
Iemand hier die al een TV bij hun heeft besteld? (ervaringen welkom)
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Even doorklikken en je ziet dat daar een flinke adder onder het gras zit...BCC is ook niet gek. Namelijk:Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:37:
Ik lees net op de site van de BCC dat je na 14 dagen daar nog terecht kunt om het verschil terug te krijgen. Ik dacht dat dat alleen voor echte winkels gold maar dus blijkbaar ook voor internetwinkels. Iemand deze service wel eens gebruikt aaan de hand van een prijs van een internetwinkel?
Maar als dat zo is hoef je niet eens bij e-shop te bestellen als je bang bent voor de verzending, dan ga je gewoon naar de BCC en dan gaan zij mee in de prijs... toch?
En wie zijn die aanbieders dan?Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het
BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de
door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in
aanmerking
Internetshops zijn dus bijna per definitie uitgesloten van deze actie. Opruimingen e.d. worden ook uitgesloten. Kan ook bijna niet anders, een tent als BCC moet bijna altijd duurder zijn dan dozenschuivende eenmanszaken.Er zijn vele aanbieders van consumentenelektronica actief. Niet alle partijen zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, prijzen, levering, bezorgkosten, beschikbaarheid van producten, garantie, schadeclaims, service, etc.
Daarom komen alleen de prijzen van onderstaande collega-aanbieders in aanmerking voor de laagste prijsgarantie (EDLP):
BelCompany
Bemmel & Kroon
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Dynabyte
Electroworld
EP
Expert
Harense Smid
It's Electric
Kijkshop
Leo van Schaijk
Maxwell
Media Markt
Mikro Elektro
Mycom
Neckermann
Otto
Paradigit
Phonehouse
Polectro
PrijsTopper
RAF Staffhorst
Scheer & Foppen
T for Telecom
Via computers
Vobis
Wehkamp
Verwijderd
Ah zie je wel, ik dacht al dat het zo werkte. Maar scheelt dan wel erg veel geld zeg, met eshop. 799 dat is wel mooi 27% duurder als je uitgaat van de 629 euro bij eshop. Terugbrengen zal wel niet meer gaan, krijg je alleen een tegoedbon geloof ik, geen geld terug. En om nou weer dat ding in te pakken, terug te brengen, naar huis rijden, nieuwe bestellen, wachten en installeren, daar heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin meer in!Daniel schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:43:
[...]
Even doorklikken en je ziet dat daar een flinke adder onder het gras zit...BCC is ook niet gek. Namelijk:
[...]
Internetshops zijn dus bijna per definitie uitgesloten van deze actie. Opruimingen e.d. worden ook uitgesloten. Kan ook bijna niet anders, een tent als BCC moet bijna altijd duurder zijn dan dozenschuivende eenmanszaken.
Maar de LE27S71 is in elk geval een super apparaat!
Verwijderd
Zou er iemand eens aan kunnen geven hoe hij zijn Samsung LE32R72B heeft ingesteld bij TV kijken via TVhome? Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd maar het beeld kan me nog steeds niet bekoren. Ik weet wel dat het vrij persoonlijk is maar ik moet nu elke dag aanhoren dat onze vorige TV (OTL 27" LCD van Belcompany) een veel mooier beeld had.
Ik kan me niet voorstellen dat het beeld bij een 2 tot 3x duurder scherm niet beter kan als dat het nu is.
Ik kan me niet voorstellen dat het beeld bij een 2 tot 3x duurder scherm niet beter kan als dat het nu is.
Ik had dezelfde reactie op de kwaliteit van de LE32R72B toen ik 'm in het stopcontact stopte, zonder verder nog gefine-tuned te hebben. Het beeld zou toch in eerste instantie al mooi moeten zijn voor die prijs, al voordat je met veel pijn en moeite nog eens een "ideale instelling" zou moeten gaan vinden?Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:20:
Zou er iemand eens aan kunnen geven hoe hij zijn Samsung LE32R72B heeft ingesteld bij TV kijken via TVhome? Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd maar het beeld kan me nog steeds niet bekoren. Ik weet wel dat het vrij persoonlijk is maar ik moet nu elke dag aanhoren dat onze vorige TV (OTL 27" LCD van Belcompany) een veel mooier beeld had.
Ik ben niet vies van klooien met de knopjes, maar stiekem was ik blij toen ik door ELECTROKOOPJES.NL tot twee keer toe een 2ehandsmodel kreeg ipv een nieuwe, want nu heb ik én m'n geld terug en een gratis profigold scartkabel op de koop toe als excuusje én ik heb de kwaliteit kunnen zien, waardoor ik nu neig naar de aanschaf van een betere (LE-32N71)
De LE40N71 staat nu ook op de samsung.nl website, ik vraag me alleen af of de specs. allemaal kloppen.
Volgens de specs op Samsung.nl is ook deze 100Hz
En bartsmakman? Heb je hem binnen? Wat zijn je eerste bevindingen?
Volgens de specs op Samsung.nl is ook deze 100Hz

En bartsmakman? Heb je hem binnen? Wat zijn je eerste bevindingen?
Verwijderd
Ik lees overal die 100Hz specs, maar volgens mij heb je daar echt geen f*ck aan bij LCD schermen. Niet dat ik het ooit gezien heb, maar ik stel me zo voor dat je het verschil (qua beeldtrilling) dus echt niet ziet.
Bij CRT monitoren kan ik probleemloos zien of ie op 60, 70, 75, of 85Hz staat... hoger dan dat kan een gemiddeld menselijk oog ook niet meer zien.
Maar bij LCD ? Ik kan me niet voorstellen dat je daar echt een issue van moet maken.
Bij CRT monitoren kan ik probleemloos zien of ie op 60, 70, 75, of 85Hz staat... hoger dan dat kan een gemiddeld menselijk oog ook niet meer zien.
Maar bij LCD ? Ik kan me niet voorstellen dat je daar echt een issue van moet maken.
Als deze ook 100 Hz zou zijn vraag ik me echt af wat dan het verschil nog is tussen de M en N-versie.
Verwijderd
My Color Control (MCC) O (3 kleuren)Daniel schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:35:
Als deze ook 100 Hz zou zijn vraag ik me echt af wat dan het verschil nog is tussen de M en N-versie.
Van: http://www.samsung.com/Pr...p?seq=20060901_0000284318Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:00:
Ik lees overal die 100Hz specs, maar volgens mij heb je daar echt geen f*ck aan bij LCD schermen.
"A TV screen displays about 50 frames per second, which can create drag in fast-moving videos. Samsung's LCD 100 Hz inserts a frame between each two frames, considerably reducing motion blur. The inserted frame maintains the detailed motion characteristic of the video, and goes through motion estimation and compensation processing. Therefore, compared to a mere duplication and insertion of frames, more natural motion can be realised without undermining other characteristics such as clarity, brightness and colour."
De truc is nu dat dit tussenliggende frame een "berekend" beeldje is. Dit is dus niet het opnieuw tonen van hetzelfde beeldje.
Waar 100Hz bij CRT's dus het flikkeren probeert tegen te gaan, probeert 100Hz bij LCD's het bewegingsonscherpte effect tegen te gaan. Je kunt het dus ook niet vergelijken met 100Hz bij CRT's.
zou dit ook kunnen bij een bron van 60Hz?rapware schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:52:
[...]
Van: http://www.samsung.com/Pr...p?seq=20060901_0000284318
"A TV screen displays about 50 frames per second, which can create drag in fast-moving videos. Samsung's LCD 100 Hz inserts a frame between each two frames, considerably reducing motion blur. The inserted frame maintains the detailed motion characteristic of the video, and goes through motion estimation and compensation processing. Therefore, compared to a mere duplication and insertion of frames, more natural motion can be realised without undermining other characteristics such as clarity, brightness and colour."
De truc is nu dat dit tussenliggende frame een "berekend" beeldje is. Dit is dus niet het opnieuw tonen van hetzelfde beeldje.
Waar 100Hz bij CRT's dus het flikkeren probeert tegen te gaan, probeert 100Hz bij LCD's het bewegingsonscherpte effect tegen te gaan. Je kunt het dus ook niet vergelijken met 100Hz bij CRT's.
Ik kan het in geen enkele specificatie terugvinden, maar ik acht het zeer waarschijnlijk dat de TV dan naar 120Hz overschakelt.Matthijs8 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:25:
[...]
zou dit ook kunnen bij een bron van 60Hz?
[ Voor 27% gewijzigd door RAPWare op 14-09-2006 20:06 ]
ik kan je vertellen dat het ERG veel scheelt!! het is echter wat anders dan wat jij denkt.. het is een soort de-interlace achtig effect dat beelden die soms wat kunnen schokken super vloeiend maakt.. en het werkt echt formidabel in sommige gevallen, in andere gevallen zet je het liever even af.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:00:
Ik lees overal die 100Hz specs, maar volgens mij heb je daar echt geen f*ck aan bij LCD schermen. Niet dat ik het ooit gezien heb, maar ik stel me zo voor dat je het verschil (qua beeldtrilling) dus echt niet ziet.
Verwijderd
Ik heb de SAMSUNG LE40N71 ook via progress besteld, wacht nog op een bevestiging van de leverdatum. Is ie bij iemand anders al toegekomen?
Ik heb de Samsung LE32R72B drie dagen geleden via Eshop besteld. Waarschijnlijk wordt hij morgen geleverd.. dan hoor je meerTerryb47 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:15:
Hmm, ik las in de shopsurvey dat ze (eshop) niet zo voorzichtig waren met versturen.
\O/ weeeee =[specs]=
huh, hij staat toch al een week op voorraad? Duurt de leveringsservice dan zo lang of zit er vertraging bij de levering/voorraad van die TV?Energy99 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:43:
[...]
Ik heb de Samsung LE32R72B drie dagen geleden via Eshop besteld. Waarschijnlijk wordt hij morgen geleverd.. dan hoor je meer
'k wil namelijk bij eshop de LE32N71 (beter contrast+imo mooier design
Verwijderd
Oke dan op welke dag was dat ik heb de mijne op 08-09-2006 besteld ik had lever data in week 37, ( volgens emaitje die van de week binnen kreeg )maar dat is nu in niet lever data bekend gezet.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:34:
Ik heb de SAMSUNG LE40N71 ook via progress besteld, wacht nog op een bevestiging van de leverdatum. Is ie bij iemand anders al toegekomen?
lees ik dit nou serieus op de samsung.nl website, dat de LCD-schermen uitgerust mét USB-aansluiting de ingang aan de achterkant van de TV hebben zitten?!?!!? nou, dat wordt handig inpluggen als je'm strak aan de muur hebt hangen!!:P
Verwijderd
Die zitten aan de zijkant van dit type.

Is wat moelijk tezien maar net boven de svhs( 5cm ) ongeveer aansluiting.

Is wat moelijk tezien maar net boven de svhs( 5cm ) ongeveer aansluiting.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 01:08 ]
Verwijderd
De mijne besteld op 09/09/2006, ik heb net hetzelfde doorgekregen als jij, van week 37 naar onbekend.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:13:
[...]
Oke dan op welke dag was dat ik heb de mijne op 08-09-2006 besteld ik had lever data in week 37, ( volgens emaitje die van de week binnen kreeg )maar dat is nu in niet lever data bekend gezet.
Verwijderd
Heel dat bestel systeem van progress werkt voor geen meter, het lijkt wel of ze je aan het lijntje willen houden. Volgens mij staat dat ook in de shopsurvey. Ik had in augustus een LCD-TV besteld levertijd stond op week 33. Dat werd week 35, daarna week 34.... uiteindelijk in week 37 maar geannuleerd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:17:
[...]
De mijne besteld op 09/09/2006, ik heb net hetzelfde doorgekregen als jij, van week 37 naar onbekend.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 08:26 ]
Zoetermeer schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:13:
[...]
Oke dan op welke dag was dat ik heb de mijne op 08-09-2006 besteld ik had lever data in week 37, ( volgens emaitje die van de week binnen kreeg )maar dat is nu in niet lever data bekend gezet.
De mijne besteld op 09/09/2006, ik heb net hetzelfde doorgekregen als jij, van week 37 naar onbekend
Ja, ik heb hem ook besteld, kan hem ophalen (zie afbeelding)Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:17:
[...]
De mijne besteld op 09/09/2006, ik heb net hetzelfde doorgekregen als jij, van week 37 naar onbekend.

Is nu alleen definitief dat ik volgend week voor 3 maanden naar caracas venezuela moet, dus ga de order anuleren. dus als het goed is komt er dan een 40N71 beschikbaar bij progress..
ik hoop dat een van jullie hem krijgt....
[ Voor 4% gewijzigd door jobvr op 15-09-2006 09:58 ]
Verwijderd
We gaan het af wachten job laat even weten waneer je de order gestopt heb alvast bedankt.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 10:43 ]
stuurde net eenberichtje naar progress, en kreeg een totale verbaaste mail terug. ze snapte niet dat ik voor die prijs die TV niet wou meenemen, want hij stond al klaar...Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:40:
We gaan het af wachten job.
ik zou zeggen probeer het eens. als het inderdaad ook voor internetwinkels geldt dan ga ik ook liever naar bcc. dan krijg ik het verschil terug maar handige is bij eventuele problemen kan ik voor de garantie gewoon terug bij hun in de winkel oops google chacheVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:37:
[...]
Jezus, ja hoor! Die heb ik net afgelopen zaterdag bij de BCC gehaald van EUR 899,- voor EUR 799,-!
Echt een goed ding maar als dit echt waar is dan breng ik hem terug en bestel ik hem wel bij eShop.
//edit//
Verwijderd
Mail je order nummer naar BEDANKT JOB eens als je wil gaat ik even bellen of ze dan door willen sturen naar mij.jobvr schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:42:
[...]
stuurde net eenberichtje naar progress, en kreeg een totale verbaaste mail terug. ze snapte niet dat ik voor die prijs die TV niet wou meenemen, want hij stond al klaar...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 11:02 ]
Verwijderd
OK, vandaag is de orderstatus van mijn SAMSUNG LE40N71 veranderd van niet bekend naar week 39. Eens kijken of dat lang zo blijft...Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:13:
[...]
Ik heb een mail naar progress gestuurd met jou order gegevens.. heb je de CC gehad, ik kreeg namenlijk geen automatische mail terug, wat ik bij de vorige mails wel kreeg, dus misschien kan jij zien of ik de mail perongeluk niet naar progress heb gestuurd....Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:46:
[...]
Mail je order nummer naar BEDANKT JOB eens als je wil gaat ik even bellen of ze dan door willen sturen naar mij.![]()
![]()
Hallo.. Ik heb al een tijd (sinds februari 2005) de LW26A33W (LT-P266W in US).
Nu wil ik in het service menu komen, maar ik krijg dat niet voor elkaar met de code uit de TS, en ook niet met de "mute + 182 + poweron" combinatie. Misschien zit hier een andere combinatie achter. Ik kan hem in ieder geval niet via google vinden. Iemand enig idee ?
Nou zeg... nu probeer ik die code uit de TS weer, en dit keer lukt het me wel
Nu wil ik in het service menu komen, maar ik krijg dat niet voor elkaar met de code uit de TS, en ook niet met de "mute + 182 + poweron" combinatie. Misschien zit hier een andere combinatie achter. Ik kan hem in ieder geval niet via google vinden. Iemand enig idee ?
Nou zeg... nu probeer ik die code uit de TS weer, en dit keer lukt het me wel

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-09-2006 13:13 ]
Verwijderd
Ik had een le40n71 besteld bij Eshop. Krijg net te horen dat ze teveel aanvragen hebben gehad. Nu schijnen ze er maar een paar gehad te hebben voor die lage prijs. En ze kunnen hem niet meer leveren voor die prijs.
Dus ik mocht het aanbod annuleren, of ik mag hem nog kopen voor 1700,- Ze zeggen dat meerdere aanbieders dit probleem hebben.
Hebben meerdere mensen dit toevallig al gehoord (die bijv. besteld hebben bij progress???)
Mogen ze dit zomaar doen? Kunnen ze nu stellen, dat ze hem niet gaan leveren voor dit bedrag, dus dat ik maar moet annuleren?
Dus ik mocht het aanbod annuleren, of ik mag hem nog kopen voor 1700,- Ze zeggen dat meerdere aanbieders dit probleem hebben.
Hebben meerdere mensen dit toevallig al gehoord (die bijv. besteld hebben bij progress???)
Mogen ze dit zomaar doen? Kunnen ze nu stellen, dat ze hem niet gaan leveren voor dit bedrag, dus dat ik maar moet annuleren?
Verwijderd
Als bij (progress) en bij eshop een leuke aanbieding hebben en er zijn zat mensen die daar op af komen.
Dan moet als bedrijf wel in de gaten houden hoeveel mensen hem bestellen zodat ze hun voorraad daar, op kan afstemmen.
En dan niet met slappe op merking komen we krijgen maar paar binnen dus de aanbieding geld niet, meer das dan hun eigen fout.
Dan moet als bedrijf wel in de gaten houden hoeveel mensen hem bestellen zodat ze hun voorraad daar, op kan afstemmen.
En dan niet met slappe op merking komen we krijgen maar paar binnen dus de aanbieding geld niet, meer das dan hun eigen fout.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:49 ]
Verwijderd
Das mijn mening ook, maar nu moeten ze nog overtuigd worden. Heb de vraag al bij mijn rechtsbijstand neergelegd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:47:
Als bij (progress) en bij eshop een leuke aanbieding hebben en er zijn zat mensen die daar op af komen.
Zijn er meerdere mensen die de tv niet geleverd krijgen voor deze prijs?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 18:15 ]
Ik had zoiets al verwacht en heb hun voorwaarden erbij gehaald. Daarin staat dat als de prijs stijgt (en dat is het geval) ze dat aan de klant kunnen doorberekenen, maar dat de klant vervolgens het recht heeft om de koop te annuleren. Gezien het feit dat die tent lid is van Thuiswinkel Waarborg zal die voorwaarde wel door de beugel kunnen.
Zie http://www.thuiswinkel.or...&kolomB=&navid=1#Artikel7 en dan lid 2.
Feitelijk heb je dus geen poot om op te staan: een winkelier mag blijkbaar op elk mogelijk moment (zelfs na totstandkoming van de overeenkomst) de prijs omhoog gooien. Dit maakt feitelijk elke aanbieding een wassen neus.
Feitelijk heb je dus geen poot om op te staan: een winkelier mag blijkbaar op elk mogelijk moment (zelfs na totstandkoming van de overeenkomst) de prijs omhoog gooien. Dit maakt feitelijk elke aanbieding een wassen neus.
Ja, niet helemaal, want voor mij stond die klaar, maar had geen tijd meer om hem op te halenDaniel schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:59:
Ik had zoiets al verwacht en heb hun voorwaarden erbij gehaald. Daarin staat dat als de prijs stijgt (en dat is het geval) ze dat aan de klant kunnen doorberekenen, maar dat de klant vervolgens het recht heeft om de koop te annuleren. Gezien het feit dat die tent lid is van Thuiswinkel Waarborg zal die voorwaarde wel door de beugel kunnen.
maar het is net zoiets als die goedkope vliegtickets, daar zijn er ook maar 2 van per vlucht, maar daardoor kunenn ze zeggen dat ze zo goedkoop zijn...
Verwijderd
Hi jobvr ging niet door er waren er 2 voor werd er gezegt dus ik moet gewoon er op wachten dat die binnen is.
Status is nu weer week 39 dus we wachten af geef tot einde van deze maand hebben ze tijd zat volgens, mij zo niet gaat feest niet door.
Status is nu weer week 39 dus we wachten af geef tot einde van deze maand hebben ze tijd zat volgens, mij zo niet gaat feest niet door.
Verwijderd
Ik had hetzelfde bij elektrogigant, had hem voor 1600 besteld en werd mij mooi even vertelt dat de prijs toch 1700 werd... mooi balen dus en heb de koop geannuleerd. Dus zouden ze het bedrag weer teruggestorten. Ik had voor de zekerheid maar meteen een order geplaatst bij dewinkel.nl voor het geval daar ook de prijs omhoog zou gaan. Nu heb ik hem daar ook voor 1600 terwijl de prijs daar momenteel weer op 1800 staat. Erg vreemd allemaal dat een nieuw model meteen in de actie gegooid wordt, of in ieder geval goedkoop wordt aangeboden door samsung.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 20:18 ]
Verwijderd
Ik was toch wel blij met eshop hoor. Had 'm zondag besteld en kon 'm afgelopen dinsdag dus al ophalen (wat ik natuurlijk ook gedaan heb). Bij bestellen stond er toen iets van 2-14 dagen, wat er uiteindelijk dus 2 werdenVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:59:
Ik had een le40n71 besteld bij Eshop. Krijg net te horen dat ze teveel aanvragen hebben gehad. Nu schijnen ze er maar een paar gehad te hebben voor die lage prijs. En ze kunnen hem niet meer leveren voor die prijs.
Ow, en hij past in een alfa 166, maar dan moet je 'm wel uit de doos halen
Vandaag is de Samsung LE32R72B die ik bij Eshop dinsdag heb besteld thuis bij me afgeleverd (rembours). Ik moet zeggen dat de TV keurig in de doos was verpakt en alles wat in de doos hoorde te zitten zat er ook bij (kabel, afstandsbediening, boekjes, doekje etc). Bij de Eshop is hij nu voor E 929,- te koop dus zeker een aanrader!
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met de aankoop, het beeld is fantastisch en de menu's zijn overzichtelijk en makkelijk te begrijpen, zelfs zonder de handleiding. Oke het geluid is iets minder (zoals bij de meeste LCD tv's), maar daar heb ik geen last van omdat ik de tv via m'n DVD speler heb aangesloten.
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met de aankoop, het beeld is fantastisch en de menu's zijn overzichtelijk en makkelijk te begrijpen, zelfs zonder de handleiding. Oke het geluid is iets minder (zoals bij de meeste LCD tv's), maar daar heb ik geen last van omdat ik de tv via m'n DVD speler heb aangesloten.
\O/ weeeee =[specs]=
Verwijderd
Mooi, dan kun jij mij misschien even laten weten bij welke instellingen jij dat fantastische beeld krijgt? Ik bedoel dus het TV beeld, DVD en HD-video zien er bij mij ook prima uit.Energy99 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:07:
Vandaag is de Samsung LE32R72B die ik bij Eshop dinsdag heb besteld thuis bij me afgeleverd (rembours). Ik moet zeggen dat de TV keurig in de doos was verpakt en alles wat in de doos hoorde te zitten zat er ook bij (kabel, afstandsbediening, boekjes, doekje etc). Bij de Eshop is hij nu voor E 929,- te koop dus zeker een aanrader!![]()
Kun je me ook laten weten of je beschikt over een digitaal of analoog TV-signaal?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 23:01 ]
ja die samsung le32r72b heb ik ook in huis gehad, tot 2 maal aan toe en beiden keren 2ehands model ontvangen, maar goed, iig m'n geld terug en nu geen TV WANT: ik vond die kwaliteit (zonder 'm nog helemaal gefinetuned te hebben) al best wel tegenvallen. Ben nu van plan bij eshop.nl de LE32N71 te halen. Deze heeft wat mij betreft toch een iets mooier, strakker, hoekiger design en natuurlijk een hogere contrastratio wat alleen maar beter kan zijn.Energy99 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:07:
Vandaag is de Samsung LE32R72B die ik bij Eshop dinsdag heb besteld thuis bij me afgeleverd (rembours). Ik moet zeggen dat de TV keurig in de doos was verpakt en alles wat in de doos hoorde te zitten zat er ook bij (kabel, afstandsbediening, boekjes, doekje etc). Bij de Eshop is hij nu voor E 929,- te koop dus zeker een aanrader!![]()
Verwijderd
Ja,07-09-06 besteld en13-09-06 woensdag gekregen.mooi tv hoor.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:35:
Zijn er hier nog meer die de SAMSUNG LE40N71 via progress besteld hebben.
Verwijderd
Seni sakaci seniVerwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 02:29:
[...]
Ja,07-09-06 besteld en13-09-06 woensdag gekregen.mooi tv hoor.Voor 1412 uero
Wat gaaf hey! Voor 1400 euro een 40" top lcd scherm!
Nu zag ik gisteren op internet de Sony Bravia KDL-40W2000. Is dit de tegenhanger van de Samsung F91?

Ik ben gisteren even met het service menu aan de gang geslagen. Nu heb ik een ander service menu dan de nieuwere samsung lcd's (hier een LW26A33, LT-P266W in US). Weet iemand toevallig een guide/manual die openbaar te downloaden is voor dit menu ?
Ik heb in ieder geval al winst geboekt door met horizontal filtering te rommelen. Heb nu zwarter zwart, en meer diepte
Ik heb in ieder geval al winst geboekt door met horizontal filtering te rommelen. Heb nu zwarter zwart, en meer diepte
Verwijderd
Wat is het beste programma om je tv (LE32R72) te gebruiken als 2de monitor (om films te bekijken enzo).
Ultramon, powerstrip?
Tot nu toe gebruikte ik ultramon, maar dat gaf wat rare problemen. Als ik mijn 2de monitor (tv) enablede sprong mijn bureablad vak naar daar. Ook als is de tv secondary en mijn pc lcd primary.
Ook draaide de tv lcd toen om 1280x768, wat niet de optimale resolutie is.
Bij powerstrip kan je een eigen resolutie instellen las ik ergens, maar ik kan niet echt vinden hoe.
Bij monitor information staat men pc lcd als primary en men lcd tv als secondary, maar de max. resolutie die daar staat kan ik niet veranderen. Moet je daar kiezen om een eigen monitor 'driver' te schrijven?
Ultramon, powerstrip?
Tot nu toe gebruikte ik ultramon, maar dat gaf wat rare problemen. Als ik mijn 2de monitor (tv) enablede sprong mijn bureablad vak naar daar. Ook als is de tv secondary en mijn pc lcd primary.
Bij powerstrip kan je een eigen resolutie instellen las ik ergens, maar ik kan niet echt vinden hoe.
Bij monitor information staat men pc lcd als primary en men lcd tv als secondary, maar de max. resolutie die daar staat kan ik niet veranderen. Moet je daar kiezen om een eigen monitor 'driver' te schrijven?
Verwijderd
Weet niet wat voor kaart je hebt.... ik heb een laptop met een ATI Radeon erin, daar kun je het in de drivers zelf opgeven, met een hotkey switch je heel makkelijk naar 1360x768 (powerstrip resolutie). Werkt erg prettig. Is overigens geen secondary, maar gewoon primary op extern VGA.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:30:
Wat is het beste programma om je tv (LE32R72) te gebruiken als 2de monitor (om films te bekijken enzo).
Ultramon, powerstrip?
Verwijderd
Heb een ATI Radeon 1900XT, waar 2 dvi connectors op zitten, primair en secundair dus.
Zowel pc lcd als lcd tv zijn dus altijd aangesloten
Zowel pc lcd als lcd tv zijn dus altijd aangesloten
Ik wil binnenkort een nieuwe LCD TV van Samsung kopen. Het gaat de LE32N71B of de LE32M71B worden, maar ik kan eigenlijk niet echt kiezen. Is het het echt waard om 130 euro meer uit te geven aan de 100Hz functie? Of zitten er nog andere voordelen aan de M71?
(Misschien is deze vraag al beantwoord, maar ik heb geen zin om 32 pagina's door te spitten
)
(Misschien is deze vraag al beantwoord, maar ik heb geen zin om 32 pagina's door te spitten
Verwijderd
Specificaties n71 32"bassie91 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:10:
Ik wil binnenkort een nieuwe LCD TV van Samsung kopen. Het gaat de LE32N71B of de LE32M71B worden, maar ik kan eigenlijk niet echt kiezen. Is het het echt waard om 130 euro meer uit te geven aan de 100Hz functie? Of zitten er nog andere voordelen aan de M71?
(Misschien is deze vraag al beantwoord, maar ik heb geen zin om 32 pagina's door te spitten)
HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 32"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1366 x 768
Luminantie 450 Cd/m²
Paneel type S-PVA
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 178°/178°
GELUID Uitgangsvermogen 10W + 10W
Surround SRS TruSurround XT
Stereo NICAM / A3
DIVERS DNI (DNIe demo on/off) O
Dynamic Contrast 6000:2
Response Time 9 ms
Teletekst 1001 pagina's
Tuners 2
PIP O
Draaivoet O
Game Mode O
LCD 100HZ O
AANSLUITINGEN ACHTERKANT Digitale aansluitingen (HDMI-HDCP / DVI) 2/-
Scart 2
Component (Y/PB/PR) 1
S-video-ingang -
PC-ingang (D-sub) 2
Koptelefoon -
Memory Card Slot 10 in 3
USB 1
Composite L/R -
AANSLUITINGEN ZIJKANT Koptelefoon 1
S-video-ingang 1
Composiet, L/R 1
FYSIEKE EIGENSCHAPPEN Energieverbruik (maximaal) 230W
Energieverbruik (Stand by) <1 W
Muurbevestiging Audi Pack/Vogels
Gewicht 15,3 KG
Afmetingen met stand (hxbxd) 578x803x244
Afmetingen zonder stand (hxbxd) 519x803x88
BOM-code LE32N71BX/XEC
als de N71 ook de 100 HZ heeft, dan is hij vrijwel in alle opzichten identiek met de M71
er moeten toch wel verschillen in de twee LCD TV's zitten, anders zouden ze ze geen aparte typenummers geven!
Ook kwa design zijn ze identiek, dus ergens in de soft/hardware moeten verschillen zitten. Ikzelf weet nu niet meer welke dat dan zouden moeten zijn hoor. Ook vervelend is het feit dat de M71 nog niet op de NL samsung site staat, zodat goed vergelijken ook erg lastig wordt, want als je gaat vergelijken met bijv. de duitse site staat daar toch altijd informatie die niet overeen komt met de NL website. (als je bijv. een oud model op NL en DE site bekijkt zie je ook altijd verschillen)
edit:
ik vergeleek net de N71 met de M71 op de Duitse samsungsite en kom tot de volgende verschillen:
- bij de N71 wordt er dus met geen woord over 100 HZ gerept, de M71 heeft dit WEL
- de WCG ('wide color gamut'/reikwijdte) is bij de N71 --> 138% (dus 38 % boven de norm)
M71--> 127% ( 27% boven de norm)
Dit zijn de enige grote verschillen tussen de twee TV's. de NL site geeft mijns inziens dus foutieve info om ons te doen laten geloven dat de N71 ook 100HZ zou hebben. Ik bedoel, jesus, welke kluns moet dat zijn die daar aan die NL site van Samsung mag rommelen en die specificaties invoert. Niks klopt gewoon: de N71 krijgt spontaan TWEE tuners, 1001 teletekstpagina's (normaal altijd 1000) contrast is 6000:2 ipv 1, responstijd opeens 9 ms ipv 8.....ga zo maar door, het is te triest voor woorden...
Ook kwa design zijn ze identiek, dus ergens in de soft/hardware moeten verschillen zitten. Ikzelf weet nu niet meer welke dat dan zouden moeten zijn hoor. Ook vervelend is het feit dat de M71 nog niet op de NL samsung site staat, zodat goed vergelijken ook erg lastig wordt, want als je gaat vergelijken met bijv. de duitse site staat daar toch altijd informatie die niet overeen komt met de NL website. (als je bijv. een oud model op NL en DE site bekijkt zie je ook altijd verschillen)
edit:
ik vergeleek net de N71 met de M71 op de Duitse samsungsite en kom tot de volgende verschillen:
- bij de N71 wordt er dus met geen woord over 100 HZ gerept, de M71 heeft dit WEL
- de WCG ('wide color gamut'/reikwijdte) is bij de N71 --> 138% (dus 38 % boven de norm)
M71--> 127% ( 27% boven de norm)
Dit zijn de enige grote verschillen tussen de twee TV's. de NL site geeft mijns inziens dus foutieve info om ons te doen laten geloven dat de N71 ook 100HZ zou hebben. Ik bedoel, jesus, welke kluns moet dat zijn die daar aan die NL site van Samsung mag rommelen en die specificaties invoert. Niks klopt gewoon: de N71 krijgt spontaan TWEE tuners, 1001 teletekstpagina's (normaal altijd 1000) contrast is 6000:2 ipv 1, responstijd opeens 9 ms ipv 8.....ga zo maar door, het is te triest voor woorden...

[ Voor 72% gewijzigd door r0g3r op 17-09-2006 19:04 ]
aha, ik zie net dat ze op de NL samsungsite de nieuwe LE40M91B hebben toegevoegd! Lijkt kwa design vrijwel identiek met de N71 en M71-series.
opvallende verschillen met voorgaande modellen:
LED-backlight technologie: LED (Light Emitting Diod)
- Breed kleurenspectrum (EBU 146%)
- Langere levensduur (100.000 uur)
- Geen kwik
- Hoog contrast ratio (10.000:1)
Deze technologie is een mooie doorbraak van samsung vind ik. Nu hopen dat ze dit ook in 32' inch modellen kunnen toepassen en dat deze modellen ook snel op de markt komen!
De huidige prijs van de LE40M91B ligt nu bij de goedkoopste webwinkels nog rond de € 3000,- , imo wel een erg hoge introductieprijs
opvallende verschillen met voorgaande modellen:
LED-backlight technologie: LED (Light Emitting Diod)
- Breed kleurenspectrum (EBU 146%)
- Langere levensduur (100.000 uur)
- Geen kwik
- Hoog contrast ratio (10.000:1)
Deze technologie is een mooie doorbraak van samsung vind ik. Nu hopen dat ze dit ook in 32' inch modellen kunnen toepassen en dat deze modellen ook snel op de markt komen!
De huidige prijs van de LE40M91B ligt nu bij de goedkoopste webwinkels nog rond de € 3000,- , imo wel een erg hoge introductieprijs
[ Voor 11% gewijzigd door r0g3r op 17-09-2006 19:00 ]
Verwijderd
De LE-40N71B heeft XWCG 138% PAL-Norm( 8.7% meer kleur dan de LE-40M71B ) en geen 100Hz.
De LE-40M71B heeft WCG 127% PAL-Norm en wel 100Hz.
De LE-40M71B heeft WCG 127% PAL-Norm en wel 100Hz.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 21:20 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist het hele topic doorgespit. Mijn shortlist is op dit moment tot drie modellen gekrompen. De LE40N71B, LE40M71B en de Philips 42PF7621D (http://www.kieskeurig.nl/...684F8C125716900304B76.htm)
Nu zit ik eigenlijk met 1 brandende vraag. Sommige tweakers hebben hun PC/Laptop middels de VGA connector aangesloten op de TV (DVI/DSUB of DSUB/DSUB). Nu schijnt er bij het afspelen van films op die modus tearing op te treden. Echter, de mensen die reageerden hebben allemaal een LE40M71B. Ik heb op mijn laptop alleen een DSUB aansluiting zitten, dus dat zou mooi klote zijn:( . Hebben de mensen die een ander model dan de M71B hebben ook last van tearing met VGA? Als dit alleen bij de M71B is dan kan ik natuurlijk voor de N serie gaan.
Verder zou ik graag jullie mening willen weten over de hierboven genoemde Philips. Deze heb ik in het echt gezien naast een LE40S71B beiden aangesloten op een HD Decoder (van Samsung). De Philips laat geen spaan heel van de Samsung qua beeld EN VOORAL geluid. Ook met een normaal TV signaal vind ik de philips beter (minder ruis en blokkig). Nu weet ik dat de S71B een instapmodel is
, maar is het verschil met de M en de N serie zo groot?
Nu kun je bij de philips ook je laptop via DSUB aansluiten, alleen moet je dan een DSUB > Component converter gebruiken. En de resolutie is maximaal 1024X768. Wat er in de handleiding staat is natuurlijk niet altijd waar, maar als deze TV middels VGA geen 13??x768 ondersteund heeft het natuurlijk totaal geen nut.
Aangezien er geen algemeen philips topic is hoop ik dat hier toch een aantal mensen rondhangen die mijn vraag kunnen beantwoorden. In de mediamarkt / winkel weten ze toch niks over dit soort details.
Goedkoopste prijzen op dit moment zijn:
Samsung 40M : 1895
Samsung 40N : 1699
Philips 42PF7621: 1799
Ik ben eerder geneigd voor de philips te gaan, misschien dat jullie me kunnen overtuigen toch voor een samsung te gaan
?
Nu zit ik eigenlijk met 1 brandende vraag. Sommige tweakers hebben hun PC/Laptop middels de VGA connector aangesloten op de TV (DVI/DSUB of DSUB/DSUB). Nu schijnt er bij het afspelen van films op die modus tearing op te treden. Echter, de mensen die reageerden hebben allemaal een LE40M71B. Ik heb op mijn laptop alleen een DSUB aansluiting zitten, dus dat zou mooi klote zijn:( . Hebben de mensen die een ander model dan de M71B hebben ook last van tearing met VGA? Als dit alleen bij de M71B is dan kan ik natuurlijk voor de N serie gaan.
Verder zou ik graag jullie mening willen weten over de hierboven genoemde Philips. Deze heb ik in het echt gezien naast een LE40S71B beiden aangesloten op een HD Decoder (van Samsung). De Philips laat geen spaan heel van de Samsung qua beeld EN VOORAL geluid. Ook met een normaal TV signaal vind ik de philips beter (minder ruis en blokkig). Nu weet ik dat de S71B een instapmodel is
Nu kun je bij de philips ook je laptop via DSUB aansluiten, alleen moet je dan een DSUB > Component converter gebruiken. En de resolutie is maximaal 1024X768. Wat er in de handleiding staat is natuurlijk niet altijd waar, maar als deze TV middels VGA geen 13??x768 ondersteund heeft het natuurlijk totaal geen nut.
Aangezien er geen algemeen philips topic is hoop ik dat hier toch een aantal mensen rondhangen die mijn vraag kunnen beantwoorden. In de mediamarkt / winkel weten ze toch niks over dit soort details.
Goedkoopste prijzen op dit moment zijn:
Samsung 40M : 1895
Samsung 40N : 1699
Philips 42PF7621: 1799
Ik ben eerder geneigd voor de philips te gaan, misschien dat jullie me kunnen overtuigen toch voor een samsung te gaan
Verwijderd
He Jobvr,
Jij vroeg nog aan geinteresseerden of ze de 40n71 willen ophalen bij progress voor de prijs van 4170.
Nou, ik ben geinteresseerd en als ie hopelijk nog staat dan wil ik m hebben. Mag ik dan je email adres...
Jij vroeg nog aan geinteresseerden of ze de 40n71 willen ophalen bij progress voor de prijs van 4170.
Nou, ik ben geinteresseerd en als ie hopelijk nog staat dan wil ik m hebben. Mag ik dan je email adres...
Verwijderd
Helderheid van 800:1 en samsung 6000:1. Dat verschil zou je toch moeten merkenVerwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:50:
He Jobvr,
Ken de philips verder niet, maar vind het design nou niet bepaald mooi
Verwijderd
Dat is het echte contrast en het dynamisch contrast. Het dynamisch contrast van de philips is 4000:1. Maar contrast waarden zijn natuurlijk nooit echt objectief, dat zie je alleen als de TV's naast elkaar staan. Zoals ik al zei is het beeld van de philips beter dan die van de S71B. Ik heb de M en en N serie nog niet in het echt gezien (40 inch versie dan).Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:05:
[...]
Helderheid van 800:1 en samsung 6000:1. Dat verschil zou je toch moeten merken![]()
Ken de philips verder niet, maar vind het design nou niet bepaald mooi
Qua design vind ik de Samsung N serie wel mooier dan de philips inderdaad.
Dit topic is gesloten.