XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Heb net alle zenders weer gezocht, kan ze nu weer op de goede volgorde gaan zetten.
(stomme is dat die Video Mute Time waar ik naar opzoek was er niet tussen stond? Had 2 kolommen met opties, daar zag ik hem niet staan)
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Anoniem: 111186
Vaak en zeg ik hier in zoetermeer zijn veel lcd tv aangesloten op niet digitaal singaal.Rainesh schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:56:
ik kom net van Media Markt DH, daar hadden ze de 40N71B staan en hij kon me totaal niet overtuigen. Beeld was best slecht, had het vele malen beter verwacht. Er stond een tv van de zelfde prijsklasse ernaast (kan me niet meer heugen van welk merk) en daarop was t beeld vele malen mooier en beter, met hetzelfde signaal. Ik denk dat ik even ergens de M71B ga opzoeken en kijken of ie me kan overtuigen anders wordt het de philips 37PF9631D.
Deze lcd tv staan met zo demo van van M&M tedraaien en die zijn bar slecht vaak als je ze dan op een hd singaal zet ik vaak beter dus kijk daar ook goed naar.
Ken me niet voor stellen dat de 40N71B slecht is hij moet zeker beter zijn dan de samsung LE40R71B lijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 07-09-2006 21:39 ]
Klopt, wat ik laatst bijvoorbeeld bij LCD monitors zag was dat de helft geeneens op de juiste resolutie stond omdat 10 verschillende LCD monitors het signaal deelde.Anoniem: 111186 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:34:
[...]
Vaak en zeg ik hier in zoetermeer zijn veel lcd tv aangesloten op niet digitaal singaal.
Deze lcd tv staan met zo demo van van M&M tedraaien en die zijn bar slecht vaak als je ze dan op een hd singaal zet ik vaak beter dus kijk daar ook goed naar.
Ken me niet voor stellen dat de 40N71B slecht is hij moet zeker beter zijn dan de samsung LE40R71B lijn.
< dit stukje webruimte is te huur >
ps: net de service menu eventjes alleen auto dimming uitgezet, vond ik toch wel knap irriterend, maar ik twijfel nu zo van: het stond niet voor niets aan? kan hij nu doorbranden of whatever omdat hij niet meer auto dimt? toch maar even voor de zekerheid navragen.
[ Voor 28% gewijzigd door Tiduz op 07-09-2006 22:34 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
- rood knalt vaak van het scherm, te fel dus
- zand- en huidskleuren zijn vaak niet mooi diep maar flets of overdreven roze/geel (firmware update zou helpen?)
- bij mute blijft er een "Geluid Uit" melding in het beeld staan
- de knop om het beeld aan te passen naar breedbeeld of 4:3 zit onder een schuifje op de ab, terwijl je die toch vaak nodig hebt (meer dan de still image knop die wel bovenaan de ab zit)
- de tv nijgt een beetje naar voren te leunen op de standaard
Kan je ergens zien welke firmware versie je hebt, ik zag in het servicemenu wel iets van T-XXXXXPEU-1004 ? Is dat het?
En er zit DNLe demo op, maar geen DNLe stand? Of is dat de dynamic contrast?
Bij DVD over s-video vind ik het toestel echt heel fijn, draagt echt bij aan het home-cinema gevoel. Moet nog een scart kabel kopen om via component/rgb met progressive scan af te kunnen spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door TweakV op 08-09-2006 01:13 ]
DNIe is de techniek welk het beeld optimaliseerd, de demo hebben ze er alleen opgezet dat je het verschil kan zien. Er zat zelf een knopje op de AB van de M51 voor deze DNI demo, welk infeite compleet nutteloos was. Denk dat je het beste even kan spelen met contrast etc.TweakV schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:07:
Heb sinds deze week de LE32M61B, er zijn een aantal dingen waar ik nog niet helemaal blij mee ben:
- rood knalt vaak van het scherm, te fel dus
- zand- en huidskleuren zijn vaak niet mooi diep maar flets of overdreven roze/geel (firmware update zou helpen?)
- bij mute blijft er een "Geluid Uit" melding in het beeld staan
- de knop om het beeld aan te passen naar breedbeeld of 4:3 zit onder een schuifje op de ab, terwijl je die toch vaak nodig hebt (meer dan de still image knop die wel bovenaan de ab zit)
- de tv nijgt een beetje naar voren te leunen op de standaard
Kan je ergens zien welke firmware versie je hebt, ik zag in het servicemenu wel iets van T-XXXXXPEU-1004 ? Is dat het?
En er zit DNLe demo op, maar geen DNLe stand? Of is dat de dynamic contrast?
Bij DVD over s-video vind ik het toestel echt heel fijn, draagt echt bij aan het home-cinema gevoel. Moet nog een scart kabel kopen om via component/rgb met progressive scan af te kunnen spelen.
Als je zo'n lcd tv hebt met hoge resoltutie moet je geen s-video aansluiting gaan gebruiken, dan valt het beeld al snel tegen natuurlijk. Volgens mij haal je de aansluitingen een beetje door elkaar want scart is wat anders dan component. Qua beeldkwaliteit is de volgorde composiet < s-video < scart < component < hdmiTweakV schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:07:
........................
Bij 4launch (eindhoven)
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Maakt niet uit VGA-VGA geeft ook tearingAnoniem: 21405 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:29:
[...]
Ook al VGA <--> VGA geprobeerd ? Dan zou het niet mogen optreden volgens mij
Die M71B staat ook op mijn shortlist, moet er alleen nog eentje vinden om te kijken hoe het in de praktijk uitvalt. Qua model is het wel veruit het mooiste model van Samsung. Ik vraag me wel een beetje af of 40" wel genoeg is. Mijn kijkafstand is ruim 4 meter en de TV komt alleen aan een wand van ongeveer 2,5 meter breed te hangen.Rainesh schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:56:
ik kom net van Media Markt DH, daar hadden ze de 40N71B staan en hij kon me totaal niet overtuigen. Beeld was best slecht, had het vele malen beter verwacht. Er stond een tv van de zelfde prijsklasse ernaast (kan me niet meer heugen van welk merk) en daarop was t beeld vele malen mooier en beter, met hetzelfde signaal. Ik denk dat ik even ergens de M71B ga opzoeken en kijken of ie me kan overtuigen anders wordt het de philips 37PF9631D.
Grotere alternatieven zijn de Samsung LE46M51B (~2600 euro), de even dure Sony KDL-46S2010 (~2600 euro) of de Sony KDL-46V2000 (~2950 euro) waarbij de laatste wat mooier is en een ingebouwde DVB-tuner heeft.
Waar woon je? ik zit in zaandam, je mag m best komen checken hoor. Heb er van alles aanhangen (xbox360, macbook + mac mini, upc digitale tv)Daniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:16:
[...]
Die M71B staat ook op mijn shortlist, moet er alleen nog eentje vinden om te kijken hoe het in de praktijk uitvalt. Qua model is het wel veruit het mooiste model van Samsung. Ik vraag me wel een beetje af of 40" wel genoeg is. Mijn kijkafstand is ruim 4 meter en de TV komt alleen aan een wand van ongeveer 2,5 meter breed te hangen.
Grotere alternatieven zijn de Samsung LE46M51B (~2600 euro), de even dure Sony KDL-46S2010 (~2600 euro) of de Sony KDL-46V2000 (~2950 euro) waarbij de laatste wat mooier is en een ingebouwde DVB-tuner heeft.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Begin dit jaar schafte ik een LE26R51 aan die al snel een hinderlijke zoem/piep gaf tijdens de weergave, duidelijk hoorbaar boven een normaal volumestand van het geluid. Na in een periode van twee maanden 5x een monteur van Selectro (bedrijf dat Samsung hier inhuurt om hun TV's s te repareren) over de vloer gehad te hebben die telkens verkeerde onderdelen bij zich had/bestelde zou het aankoopbedrag gecrediteerd worden, omdat ik na die periode geen vertrouwen meer had in Samsung/Selectro.
Nu, na ruim 3 en een halve maand, heb ik dat geld nog niet. Zelfs niet na meerdere keren contact te hebben gehad met de manager klantenservice en assistent manager klantenservice (bij het 0900 servicenummer werd ik totaal onbeschoft en inadequaat behandeld dus heb ik op een gegeven moment gewoon een direct nummer gebeld, ook omdat de kosten begonnen op te lopen). Terugbellen, inlichten als er weer wat mis is gegaan is er ook niet bij.
Voor mij dus nooit meer een Samsung. Ik post dit om een beetje balans te geven aan de vele positieve verhalen hier. Ik denk dat zolang je geen probleem hebt met je toestel je er prima mee bent. Maar pas op als je dus een probleem hebt. Klantenservice is in één woord waardeloos.
S-video was de beste kabelaansluiting die ik momenteel voorhanden had, en was al merkbaar beter dan composiet. En het beeld valt dan echt niet tegen hoor met s-video! Maar het zal idd nog beter kunnen met RGB of component, dat moet ik nog ervaren... (dan neem ik m'n woorden over s-video terug).Swoosh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:20:
[...]
Als je zo'n lcd tv hebt met hoge resoltutie moet je geen s-video aansluiting gaan gebruiken, dan valt het beeld al snel tegen natuurlijk. Volgens mij haal je de aansluitingen een beetje door elkaar want scart is wat anders dan component. Qua beeldkwaliteit is de volgorde composiet < s-video < scart < component < hdmi
Wat betreft de aansluitingen had je gelijk, ik was in de veronderstelling dat component video (YUV) ook over de scart aansluiting kon, maar het beste signaal met scart is RGB**. Aangezien m'n DVD speler ook over component uitgang(en) beschikt zal ik (vanmiddag nog) een component kabel kopen, dat schijnt over het algemeen de beste kwaliteit te geven bij aansluiting van een dvd speler op lcd tv.
** edit: ik lees net wat later dat bij sommige tv scartaansluitingen ook component signaal over scart kan... dus toch, van component naar scart zonder progressive scan.
[ Voor 6% gewijzigd door TweakV op 08-09-2006 12:47 ]
Ik heb net de LE40M71B gekocht (1955 euro) en zit ongeveer 4-5 meter van de tv vandaan. De tv staat nu, maar komt te hangen op een 3 meter brede muur.Daniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:16:
[...]
Die M71B staat ook op mijn shortlist, moet er alleen nog eentje vinden om te kijken hoe het in de praktijk uitvalt. Qua model is het wel veruit het mooiste model van Samsung. Ik vraag me wel een beetje af of 40" wel genoeg is. Mijn kijkafstand is ruim 4 meter en de TV komt alleen aan een wand van ongeveer 2,5 meter breed te hangen.
Geloof me hij is echt groot genoeg. Ik ben blij dat ik geen 46 of 42 inch gekocht heb.
Je heb nl. ook nog een 2e probleem, hoe groter de tv, hoe meer je storingen / inperfecties ziet in: normale / digitale tv uitzendingen / divx films of zelfs dvd''s en HD content.
Ik dowload normaal altijd divx, nu denk ik aan dvd's / De kwaliteit van mijn mediacenter valt ineens tegen, terwijl ie vroeger op mijn oude tv perfect was. Normale tv (analoog) valt tegen, terwijl ie vroeger perfect was.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met mijn M71 , maar ik heb wel een beetje heb gevoel dat het toestel veel meer kan dan je er op dit moment mee kan. (tv aanbod / media center ect)
Bij een 40" moet je gewoon al 3-4 meter afstand houden om een goed beeld te krijgen.
Mijn oude tv was overigens ook geen kleintje nl. een philips matchline 4:3 met een diameter van 81 cm en dualtuner.
Vanmiddag ga eerst maar een digitale tv aansluiten en een versterker voor de anologe tv (hauppage) bestellen.
Dat heb ik zelf nog nooit gezien. Scart en component zijn een heel ander soort aansluitingen. Van component naar scart...is dat een soort verloopkabel dan? Maar goed, lijkt me in ieder geval zonde om niet de echte kwaliteit die component te bieden heeft te gebruiken. Je zult veel verschil zien tussen s-video en component.TweakV schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:32:
[...]
** edit: ik lees net wat later dat bij sommige tv scartaansluitingen ook component signaal over scart kan... dus toch, van component naar scart zonder progressive scan.
Ik heb net even vergeleken met een 42" plasma die we hier op kantoor hebben hangen, een meter of 4 kijkafstand lijkt daarbij wel goed te zijn. Het hoeft ook geen IMAX-ervaring te zijn natuurlijkHenkus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:33:
Ik heb net de LE40M71B gekocht (1955 euro) en zit ongeveer 4-5 meter van de tv vandaan. De tv staat nu, maar komt te hangen op een 3 meter brede muur.
Geloof me hij is echt groot genoeg. Ik ben blij dat ik geen 46 of 42 inch gekocht heb.
Ik heb sowieso de indruk dat dit soort TV's in de winkel altijd veel kleiner lijkt dan ze in de woonkamer blijken te zijn. Als je bij de MM loopt lijkt 32" klein, om nog maar niet te spreken over mini-beeldschermpjes van 26". En dan kom je thuis met zo'n geval en dan blijkt het toch wel serieus van formaat te zijn.
Ik heb nu een 26" LCD thuis staan met een kijkafstand van ongeveer 3 meter. Dat is voor TV groot genoeg maar voor Xboxen en films is het aan de kleine kant. Als de kijkafstand een kwart groter is zou een TV die de helft groter is wel moeten volstaan
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Nu ben ik niet zo heel kieskeurig maar als het tegenvalt voel je toch wel een beetje gepakt met je dure TV.Je heb nl. ook nog een 2e probleem, hoe groter de tv, hoe meer je storingen / inperfecties ziet in: normale / digitale tv uitzendingen / divx films of zelfs dvd''s en HD content.
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk geen 1080p televisie aan wil schaffen. Dat is leuk voor aan je Xbox of Media Center, maar voor primair TV-kijken is het loos omdat het nog wel minimaal een jaar of 10 zal duren voordat 720p uberhaupt gemeengoed is geworden, laat staan 1080p.Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met mijn M71 , maar ik heb wel een beetje heb gevoel dat het toestel veel meer kan dan je er op dit moment mee kan. (tv aanbod / media center ect)
Je kan bij de M71 in de VGA modus (D-sub) werken met een desktop tot 1360*760. Als de hoogste resolutie instelt kun, tenzij je zeer goede ogen (superman) hebt, niet comfortabel werken vanaf 3-4 meter.Rainesh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:11:
Henk kan jij jou je windows desktop goed lezen met jouw afstand? Dus dat je ook goed kan tekstverwerken en internetten vanaf je zitplek.
Je kunt echter ook je desktop resolutie lager instellen zodat je automatisch grotere letters krijgt en het gewoon goed van grotere afstand kunt lezen. De letters worden dan minder scherp, maar dat zie je toch niet op 3 meter afstand. Wel gaaf is dat gewoon full screen hebt ongeachte je resolutie, net als bij een tft monitor en zonder overscan, dus de werkbalk is helemaal zichtbaar.
Ik was eerst ook altijd voor groot/groter/grootst en dat een scherm niet groot genoeg kan zijn.
Edit: Mijn dell 24" is wel full HD compatible, maar om nou echt te zeggen dat ik een wezelijk verschil zie tussen 1080p en 720p trailers, nee niet echt.
Als er een verschil is, dan je zie dat op 3-4 meter afstand zeker niet en moet je dus eigenlijk met neus op je dure tv gaan zitten om te kunnen geniet van een 1080p uitzending.
Ik ben er nu achter gekomen dat te groot ook mogelijk is en ben blij dat ik me niet heb laten verleiden tot het kopen van een nog groter scherm.
Het is echt zo: Bij mediamarkt lijkt ie echt kleiner als dat ie bij jou straks in de kamer staat.
[ Voor 12% gewijzigd door Henkus op 08-09-2006 13:48 ]
Voor het precieze verschil tussen de N en de M serie had ik Samsung gemaild maar daarop kreeg ik antwoord:
Voor productspecifieke vragen, beschikbaarheid en gedetailleerde informatie verzoek ik u vriendelijk om op internette kijken www.samsung.nl of bij www.samsung.com Daarnaast kunt u ook contact opnemen met uw dealer. Via de dealer database (http://www.samsung.com/nl/support/saleslocations/index.asp) kunt u een dealer bij u in de buurt zoeken.
Omdat wij een breed scala aan producten ondersteunen is de ondersteuning onderverdeeld in verkoop en technische vragen. De dealers behandelen de verkoop vragen en wij de technische vragen.
Dacht dat dit een technische vraag was, maar kennelijk zijn produktspecificaties alleen voor de verkoop en niet technisch van aard? Nou ja...aan de hand van de informatie op samsung.de hou ik het er maar op dat het de 100 Hz mode is. Die pipo's in de winkel hebben meestal marginale kennis van zaken, laat staan dat ze een verschil tussen 2 specifieke samsung modellen weten.
Dat is inderdaad slecht. Maar ik heb vaak gelezen over die piep/zoem toon bij verscheidene andere mensen die een Samsung hadden en dat bleek door een reparateur eenvoudig opgelost te worden, het was iets met de voeding. Raar dat ze bij jou er zo'n potje van gemaakt hebben.donaldo schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:27:
Ik ben zeer ontevreden over de dienstverlening van Samsung benelux en in mindere mate over de LCD televisie die ik van dat merk had.
Begin dit jaar schafte ik een LE26R51 aan die al snel een hinderlijke zoem/piep gaf tijdens de weergave, duidelijk hoorbaar boven een normaal volumestand van het geluid. ..........
je kan natuurlijk ook de optie "groot lettertype" aanklikken in het menutje, voor "doven, blinden en motorisch gestoorde mensen"Henkus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:43:
[...]
Je kan bij de M71 in de VGA modus (D-sub) werken met een desktop tot 1360*760. Als de hoogste resolutie instelt kun, tenzij je zeer goede ogen (superman) hebt, niet comfortabel werken vanaf 3-4 meter.
Je kunt echter ook je desktop resolutie lager instellen zodat je automatisch grotere letters krijgt en het gewoon goed van grotere afstand kunt lezen. De letters worden dan minder scherp, maar dat zie je toch niet op 3 meter afstand. Wel gaaf is dat gewoon full screen hebt ongeachte je resolutie, net als bij een tft monitor en zonder overscan, dus de werkbalk is helemaal zichtbaar.
[ Voor 29% gewijzigd door jobvr op 08-09-2006 13:54 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Als het waar is, dan is het spot goedkoop. Maar het zou wel betekenen dat ie voor iets meer dan 50% van de retail prijs wordt verkocht (2699 bij samsung duitsland)Swoosh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:44:
Oh ik had trouwens nog geinformeerd bij Progress of die prijs van de LE40N71 van rond de 1400 wel juist was en ik kreeg antwoord dat de prijs inderdaad juist was. Dan is het wel een hele goede prijs voor een 40 inch die ook nog eens gebruik maakt van dat nieuwe paneel dat meer kleuren kan weergeven. Zelfs de oudere R serie heb ik niet voor zo'n lage prijs gezien nog...
.
Eerst zien en dan geloven.
bring it on! davidvb at geemeel punt kom
Technisch gezien kan ik geen duidelijke verschillen ontdekken. Echter, de N-uitvoering is een paar kilo lichter dan de M-versie dus ik vermoed dat het in het materiaal zelf zit: op de plaatjes lijkt de N van wat goedkoper, glimmender plastic te zijn gemaakt terwijl de M wat matter oogt.Swoosh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:44:
Oh ik had trouwens nog geinformeerd bij Progress of die prijs van de LE40N71 van rond de 1400 wel juist was en ik kreeg antwoord dat de prijs inderdaad juist was. Dan is het wel een hele goede prijs voor een 40 inch die ook nog eens gebruik maakt van dat nieuwe paneel dat meer kleuren kan weergeven. Zelfs de oudere R serie heb ik niet voor zo'n lage prijs gezien nog...
Voor het precieze verschil tussen de N en de M serie had ik Samsung gemaild maar daarop kreeg ik antwoord:
Ik ga vanavond eens met mijn wederhelft overleggen want als die prijs van Progress echt klopt ga ik hem denk ik wel bestellen. Technisch vergelijkbare types zijn de helft duurder.
Mijn hongaars is verder niet zo sterk
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 08-09-2006 14:25 ]
Volgens mij mist de N71 zowiezo de 100Hz technologie, maar dat weet ik niet zeker.Daniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:23:
[...]
Technisch gezien kan ik geen duidelijke verschillen ontdekken. Echter, de N-uitvoering is een paar kilo lichter dan de M-versie dus ik vermoed dat het in het materiaal zelf zit: op de plaatjes lijkt de N van wat goedkoper, glimmender plastic te zijn gemaakt terwijl de M wat matter oogt.
Ik ga vanavond eens met mijn wederhelft overleggen want als die prijs van Progress echt klopt ga ik hem denk ik wel bestellen. Technisch vergelijkbare types zijn de helft duurder.
Mijn hongaars is verder niet zo sterkhttp://www.samsung.com/hu...dtelevisions/le40n71b.asp
Maar om terug te komen op mijn eigen vraag eerder:
Wat betreft de LE40F71, één van de web shops beweerd dat zij de Nederlandse versie leveren en deze gewoon onder de garantie van Samsung Nederland valt.
Dan wordt die kleine 360 Eur die je extra kwijt bent, bij deze shop, voor een 1920x1080p scherm wel heel erg verleidelijk
Voor zover ik kan zien, verschilt de N serie die ik in de Mediamarkt zag alleen qua vorm van de voet met de M serie zoals die op de foto's van dadj te zien is. Qua, gewicht is het 24,3 (N) - 24,5 (M) dus geen kilo'sDaniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:23:
[...]
Technisch gezien kan ik geen duidelijke verschillen ontdekken. Echter, de N-uitvoering is een paar kilo lichter dan de M-versie dus ik vermoed dat het in het materiaal zelf zit: op de plaatjes lijkt de N van wat goedkoper, glimmender plastic te zijn gemaakt terwijl de M wat matter oogt.
Mijn hongaars is verder niet zo sterkhttp://www.samsung.com/hu...dtelevisions/le40n71b.asp
4launch.nlDaniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:59:
Welke shop is dat?
Ja 350 euro extra bovenop de M serie, niet de N. Maar de F serie heeft niet die 100 Hz mode zoals de M dat heeft. Dus je moet het verschil in prijs tussen de N en de F opwegen tegen het verschil in resolutie van die twee. Met de M vergelijken gaat niet op.
Je hebt gelijk, het verschil wordt dan ruim 500 EUR bij 4launch.nl, maar inderdaad bijna 1000 EUR met ProgressSwoosh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:21:
[...]
Ja 350 euro extra bovenop de M serie, niet de N. Maar de F serie heeft niet die 100 Hz mode zoals de M dat heeft. Dus je moet het verschil in prijs tussen de N en de F opwegen tegen het verschil in resolutie van die twee. Met de M vergelijken gaat niet op.
En of dat dan nog tegen elkaar opweegt????? ik moet daar heel goed over na denken
MisschienDaniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:43:
Ik zou dan eerder de M nemen, best of both worlds. 1000 euro meerprijs voor 1080p is alleen nuttig als je veel full HD-content wilt gaan afspelen. Ik heb dan liever de 100Hz mode, daar heb je tenminste altijd wat aan. Ik ken die boys van 4launch wel, ik zal eens informeren naar levertijden enzo.

Wat betreft de levertijd, ik krijg net bericht van 4launch dat ze het niet durfen te zeggen, maar verwachten dat het wel 3 of meer weken kan zijn.
Aangezien andere sites de F71 een levertijd geven van 2 weken geloof ik inderdaad dat dit de nederlandse versie is en bij die andere de franse.
???????Daniel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:02:
Tegen mij zeggen ze dat ze iedere week binnenkomen maar dat de vraag veel groter is dan de leverbaarheid. 't kan dus meezitten maar ook tegen.
Ik denk er toch nog even over na!
Heeft iemand intussen al reviews / consumenten ervaringen gevonden van al deze versies en dan mn. de N71 en F71?
[ Voor 43% gewijzigd door aex351 op 08-09-2006 16:37 ]
Maar dan ga je weer richting de 3 rooitjesaex351 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:34:
Zou eerder uitkijken naar de M91 dan de F71. Vooral de nieuwe type backlight doet het em. Denk dat de M91 er eerder zal zijn dan de F71. Dus die levertijden van die webwinkels zijn gewoon verkeerd, gewoon een warmlopertje dus.
Dan wordt het dus wachten op de de.....eh.......F91?aex351 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:42:
Mwha ik denk dat de prijs wel zal meevallen. Alleen vervelende nu is dat elke serie zijn eigen positieve eigenschappen heeft. De N71 serie, goede kleuren. De M71 serie min of meer allrounder en de F71 serie extreem hoge resolutie.
Gezien de snelheid waarmee de types elkaar nu opvolgen zal deze wel in het voorjaar van 2007 komen.
Maar ja, hebben we nog wel geduld?
Het was ook een beetje sarcastisch bedoeldaex351 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:53:
Je kan wachten tot je een ons weegt, beter is om gewoon een keus te maken en ervoor te gaan. Dat je enkele maanden geleden de M71 gekocht had en nu ziet dat praktisch dezelfde tv de M91 met LED backlight op de markt komt ook frustererend is. Maar zo zal het altijd blijven gaan.
Ik wil dit jaar nog een LCD kopen, rond de 2KEUR, maar wel redelijk toekomst voorbereid (o.a. Blu-Ray) vandaar mijn interesse in de 1080P
Ik niet begrijp? hoe je het ook bedoeltaex351 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:59:
Je kan mooi de F71 kopen in combinatie met de Samsung Blue Speler (a 1000 euro per stuk) indien je geld teveel hebt.
And then what?... wat moet je in godsnaam met een blueray speler op dit moment??aex351 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:59:
Je kan mooi de F71 kopen in combinatie met de Samsung Blue Speler (a 1000 euro per stuk) indien je geld teveel hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door dadj op 08-09-2006 17:26 ]
Opscheppen vooraldadj schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:26:
[...]
And then what?... wat moet je in godsnaam met een blueray speler op dit moment??
Het ideale scherm zou dus zijn een combinatie met 100Hz v/d M71 met de backlights v/d M91 en de resolutie v/d F71 en misschien ook wel de prijs van de N71
Als je op dat scherm wacht is er wel weer een nieuw en beter scherm en ben weer 1 jaar verder en zo kun je eindeloos door blijven gaan.
Het beste is : als je eenmaal de koop hebt gedaan, niet meer naar prijzen en specs kijken want het nieuwste lcd scherm wat je vandaag koopt, is morgen weer verouderd.
Ik heb nu inmiddels digitale tv op m'n M71 en ben er blij mee. Ik moet alleen nog een manier vinden om de opname kwaliteit van media center te weaken.
Anoniem: 162608

Helemaal mee eensHenkus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:29:
Ik ben blij met M71 en voor 1955 euro is volgens mij niet te duur. Ok voor 350 euro heb je de F71 maar die heeft weer geen 100hz en wel full hd.
Het ideale scherm zou dus zijn een combinatie met 100Hz v/d M71 met de backlights v/d M91 en de resolutie v/d F71 en misschien ook wel de prijs van de N71
Als je op dat scherm wacht is er wel weer een nieuw en beter scherm en ben weer 1 jaar verder en zo kun je eindeloos door blijven gaan.
Het beste is : als je eenmaal de koop hebt gedaan, niet meer naar prijzen en specs kijken want het nieuwste lcd scherm wat je vandaag koopt, is morgen weer verouderd.
Ik heb nu inmiddels digitale tv op m'n M71 en ben er blij mee. Ik moet alleen nog een manier vinden om de opname kwaliteit van media center te weaken.
http://www.progress.nl/sh...4-4695-A63F-3716209B9B6D}
Of wat is hier waar.
Ordergegevens bij progres.nl
Orderdatum: 8-9-2006
Ordernummer: *******
Bedrijf: Particulier
Contactpersoon: ***** ********
Aflevergegevens
Zoetermeer ****** Nederland
Productnaam Hoeveelheid Prijs Totaal
SAMSUNG LE40N71 (102 cm) 1 € 1187.10 € 1187.10
Orderkosten *: € 10.00
Verzendkosten: € 14.29
Subtotaal: € 1211.39
BTW (19%): € 230.16
Totaal: € 1441.56
Condities
Betaling: Rembours
Aflevering: Versturen via VGL/DHL - nl.
Zo staat toch echt in de emailtje wat ik van hun binnen heb gehad nu vandaag is de prijs aardig stukje om hoog gegaan.
Wat zal er gaan gebeuren met deze order zal die door gaan of knijpen ze er tussen uit prijzen onder voor behoud.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 09-09-2006 08:40 ]
Ik zag het gisteren avond voor het eerst tijdens sterren dansen op het ijs:
Bij snelle beelden (in dit geval een schaatser) van links naar rechts zie ik soms horizontale lijnen.
Het lijkt wel of de de-interlace het niet aan kan. 100hz mode staat aan en het ligt niet aan de digitale decoder want ik heb het nu ook op analoge tv en bij hd demo's op de media center kunnen constateren.
Ander voorbeeldje: van morgen de film garfield. De kat sprint van het dak af. (van de ene kant van het scherm naar de ander kant diagonaal) Je kunt dan gewoon zien dat de kat niet scherp blijft en horizontale lijnen (tearing heeft)
Het gebeurt dus niet waneer het beeld van links naar rechts gaat, maar bijvoorbeeld wel wanneer iemand snel door het beeld loopt.
Andere M71 eigenaren hebben jullie dit ook, of absoluut niet ?? Ik baal hier nl. als een stekker van.
Anoniem: 171716

Deze LCD-TV gekocht, een lust voor het oog en super beeld. Alleen heb ik nog een vraagje.. had altijd via mijn oude (bolle beeld) mijn cdspeler/speaker set erop aangesloten dmv een simpel tulipkabeltje, dan kreeg ik ook geluid via mijn boxen. Nu probeer ik dat ook op deze Samsung en hij geeft niets door kwa signaal, iemand een ideetje?

Tierelier

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 171716 op 09-09-2006 11:00 ]
Mail ze ff zou ik zeggen. Ik had hetzelfde bij laptopplein.nl. Had de samsung LE26R71 besteld voor 650, en 2 dagen later stond ie weer voor 830. Bleek dat ze eenmalig goedkoop konden leveren.Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:37:
Onder het kopje wat is hier waar.
Of wat is hier waar.
Aflevergegevens
Condities
Zo staat toch echt in de emailtje wat ik van hun binnen heb gehad nu vandaag is de prijs aardig stukje om hoog gegaan.
Wat zal er gaan gebeuren met deze order zal die door gaan of knijpen ze er tussen uit prijzen onder voor behoud.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Geen last van eerlijk gezegd, en dat had me met mn xbox 360 al snel moeten opvallen! Zet je 100Hz eens uit voor de gein, is het dan weg?Henkus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:18:
Ik sinds gisteren digitale tv op mijn M71. Mooi beeld MAAR::
Ik zag het gisteren avond voor het eerst tijdens sterren dansen op het ijs:
Bij snelle beelden (in dit geval een schaatser) van links naar rechts zie ik soms horizontale lijnen.
Het lijkt wel of de de-interlace het niet aan kan. 100hz mode staat aan en het ligt niet aan de digitale decoder want ik heb het nu ook op analoge tv en bij hd demo's op de media center kunnen constateren.
Ander voorbeeldje: van morgen de film garfield. De kat sprint van het dak af. (van de ene kant van het scherm naar de ander kant diagonaal) Je kunt dan gewoon zien dat de kat niet scherp blijft en horizontale lijnen (tearing heeft)
Het gebeurt dus niet waneer het beeld van links naar rechts gaat, maar bijvoorbeeld wel wanneer iemand snel door het beeld loopt.
Andere M71 eigenaren hebben jullie dit ook, of absoluut niet ?? Ik baal hier nl. als een stekker van.
Heb ik al geprobeerd, geen effectdadj schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:25:
[...]
Geen last van eerlijk gezegd, en dat had me met mn xbox 360 al snel moeten opvallen! Zet je 100Hz eens uit voor de gein, is het dan weg?
Dus jij hebt er helemaal geen last van. Ik bedoel wel echt snelle beelden, vooral als de beweging een beetje diagonaal is?
Wil je voor zekerheid nog eens controleren?? Vooral bij tv beelden??
Heb ook even een logitech speaker setje erop gezet die ik eerst voor mijn PC gebruikte, en die doet het perfect, is er dan toch iets wat ik zou moeten veranderen in de TV zelf of?Anoniem: 171716 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:55:
Net even gekeken maar ook met de audio-in reageert hij niet, als ik het pinnetje erbij houd hoor je wel zo'n brom bij het witte stekkertje maar verder niets.
[afbeelding]
nou ik heb deze tv nu 1.5 week en heb echt een schurfthekel aan tearing.. met een vga kabel aan mn laptop heb ik flinke tearing en ben daarom teruggeschakeld naar hdmi/dvi.. verder geen hinderlijkheden kunnen ontdekken eigenlijk so far..Henkus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:29:
[...]
Heb ik al geprobeerd, geen effect
Dus jij hebt er helemaal geen last van. Ik bedoel wel echt snelle beelden, vooral als de beweging een beetje diagonaal is?
Wil je voor zekerheid nog eens controleren?? Vooral bij tv beelden??
nog ff extra gechecked voor je... tennis en voetbal, maar geen tearing hoor! Wel veel blokjes vanwege de te lage bitrate van upc
offtopic tip: Heb je upc digitale tv? moet je ff de software updaten, zappen is nu supersnel!
[ Voor 11% gewijzigd door dadj op 09-09-2006 12:28 ]
Het probleem zit toch in de 100 hz mode. Ik dacht dat ik die al een keer uitgezet had, maar waarschijnlijk toch niet.dadj schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:18:
[...]
nou ik heb deze tv nu 1.5 week en heb echt een schurfthekel aan tearing.. met een vga kabel aan mn laptop heb ik flinke tearing en ben daarom teruggeschakeld naar hdmi/dvi.. verder geen hinderlijkheden kunnen ontdekken eigenlijk so far..
nog ff extra gechecked voor je... tennis en voetbal, maar geen tearing hoor! Wel veel blokjes vanwege de te lage bitrate van upc(heb al geklaagd, hebben ze notitie van gemaakt)...
offtopic tip: Heb je upc digitale tv? moet je ff de software updaten, zappen is nu supersnel!
Als ik de 100 hz mode in schakel heb ik tearing, lang niet zo erg als bij de VGA, maar wel regelmatig hinderlijk. Als bijvoorbeeld in een film iemand in beeld staat vanaf borst hoogte (dus dichtbij) en die loopt dan richting de camera dan schokt het beeld en zie wat horizontale lijntjes.
Het komt zo onregelmatig voor dat je het bijna niet kunt reproduceren, maar het is wel hinderlijk.
Ik heb nu de 100 Hz uitstaan en dat geeft een stuk beter beeld, terwijl de 100hz juist bedoeld is om beter beeld te geven. Heb jij 100Hz uit of aan staan?
Ik ga dit in iedergeval even melden samsung, misschien hebben ze hier ook wel een software update voor.
Ik heb trouwens digitale tv van @home, maar ook dat heb regelmatig blokjes. Dat stoort me wel, maar ik weet dat het niet aan de TV ligt en vindt het dan dus automatisch minder erg.
Nog gebeld of het klopte en wanneer is geleverd zou worden.
Na 2 weken niks meer gehoord te hebben maar is gebeld en werd verteld dat ie nog niet op voorraad was zou nog een week duren en zo ging het verder.
Heb nu nog steeds geen scherm...
Maar goed daar ging het niet om, ik zag gisteren een nieuwe Samsung met LED backlight en 1080P native dus dat gaat hem maar worden denk ik
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ik heb m bijna altijd aan staan, prima beeld hoor! Alleen in sommige games zet ik m wel eens uit, en met sommige actie films omdat de 100Hz het beeld smoother maakt en dat wil je niet altijd met actie films.Henkus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:41:
[...]
Het probleem zit toch in de 100 hz mode. Ik dacht dat ik die al een keer uitgezet had, maar waarschijnlijk toch niet.
Als ik de 100 hz mode in schakel heb ik tearing, lang niet zo erg als bij de VGA, maar wel regelmatig hinderlijk. Als bijvoorbeeld in een film iemand in beeld staat vanaf borst hoogte (dus dichtbij) en die loopt dan richting de camera dan schokt het beeld en zie wat horizontale lijntjes.
Het komt zo onregelmatig voor dat je het bijna niet kunt reproduceren, maar het is wel hinderlijk.
Ik heb nu de 100 Hz uitstaan en dat geeft een stuk beter beeld, terwijl de 100hz juist bedoeld is om beter beeld te geven. Heb jij 100Hz uit of aan staan?
Ik ga dit in iedergeval even melden samsung, misschien hebben ze hier ook wel een software update voor.
Ik heb trouwens digitale tv van @home, maar ook dat heb regelmatig blokjes. Dat stoort me wel, maar ik weet dat het niet aan de TV ligt en vindt het dan dus automatisch minder erg.
Waarzo heb je em gezien?Ballebek schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:57:
Maar goed daar ging het niet om, ik zag gisteren een nieuwe Samsung met LED backlight en 1080P native dus dat gaat hem maar worden denk ik
ja da's knap aangezien hij is aangekondigd voor eind van het jaar, en bij samsung betekend dat eerder maart 2007...
@ Shailesh, heb je hem nu al binnen of niet?
Gelukkig wel zeg. Afgelopen woensdag opgehaald. Maar ze probeerden al vanaf maandag te bezorgen. Majah, hij is binnen, en weer op zn oude vertrouwde plek. En ik kan weer films kijken in mn kamer, dus ik ben helemaal tevreden. Geen dode pixels ook, altijd meegenomen natuurlijk. En weer ben ik verbaasd over de grootte van het scherm, omdat ik toch ff neigde naar een 32". Maar ik zit er maar 1.5 meter vanaf, en dan is 26" groot zatTranceSetter schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:50:
offtopic:
@ Shailesh, heb je hem nu al binnen of niet?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
ik zit al een tijdje naar de LE32R71B te kijken, maar in de winkel zien die er haast klein uit naast al die andere LCD en PlasmasShailesh schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:11:
[...]
En weer ben ik verbaasd over de grootte van het scherm, omdat ik toch ff neigde naar een 32". Maar ik zit er maar 1.5 meter vanaf, en dan is 26" groot zat
Ik ga er ongeveer 2 meter vanaf zitten. 32" goede formaat hiervoor? Ik wil ongeveer €1000,- uitgeven. Als jullie andere suggesties hebben, andere model laat maar weten.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Nee, hier kunnen ze niet onderuit, ik heb hem ook meteen besteld, en op je order bevestiging die je hebt binnen gekregen, staat niet dat de prijs onder voorbehoud is. ik had ook meteen een screenshot van de site gemaakt toen de goedkope prijs erop vermeld stond..Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:37:
Onder het kopje wat is hier waar.
Of wat is hier waar.
Aflevergegevens
Condities
De enige manier waarop ze er onderuit kunnen komen is als de TV niet meer leverbaar is, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Anoniem: 187328
Als je maar 2 meter van de tv af gaat zitten is de 32" inch zeker groot genoeg. (Als het al niet zelfs, iets te groot is.) En de R71/72 is, naar mijn mening, de best samsung lcd tv voor die prijs (ongeveer 1000 euro.)Terryb47 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:54:
ik zit al een tijdje naar de LE32R71B te kijken, maar in de winkel zien die er haast klein uit naast al die andere LCD en Plasmas, vooral als het helemaal zwart is. Is wel stuk mooier vind ik dan een zilver+zwarte binnen rand. Daarom vind ik die Samsungs zo mooi, allemaal strak design zonder lelijke speakers aan onder of zijkant.
Ik ga er ongeveer 2 meter vanaf zitten. 32" goede formaat hiervoor? Ik wil ongeveer €1000,- uitgeven. Als jullie andere suggesties hebben, andere model laat maar weten.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 187328 op 09-09-2006 22:37 ]
Ze weten niet wat ze willen met die lcd tv vanochted stond die op €1925 en nu weer als aanbieding voor €1491.27 mmm raar maar waar.jobvr schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:33:
[...]
Nee, hier kunnen ze niet onderuit, ik heb hem ook meteen besteld, en op je order bevestiging die je hebt binnen gekregen, staat niet dat de prijs onder voorbehoud is. ik had ook meteen een screenshot van de site gemaakt toen de goedkope prijs erop vermeld stond..
De enige manier waarop ze er onderuit kunnen komen is als de TV niet meer leverbaar is, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 09-09-2006 22:45 ]
ja, zag ik ook al, maar ik heb een officiële orderbevestiging dat ze hem mij leveren voor € 1412,65 en een screenshot dat tie ook voor die prijs op de site staat. Officieel zijn ze verplicht om een product te leveren voor de prijs waarop tie op de site staat, maar zijn zet en druk fouten voorbehouden. Als ze daarna echter een order sturen met een exclusief prijs van € 1187.10 wat met 19% BTW precies op 1412,65 uitkomt en er staat bij vermeld dat de "SAMSUNG LE40N71 (102 cm)" geleverd gaat worden betekend dit dat er in de prijs en het type TV geen tikfouten gemaakt zijn.Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:41:
[...]
Ze weten niet wat ze willen met die lcd tv vanochted stond die op €1925 en nu weer als aanbieding voor €1491.27 mmm raar maar waar.
En moeten ze deze TV dus leveren voor deze prijs, die ik overigens niet verkeerd vind. stond bijna op het punt om de 32N71 te kopen voor ongeveer 1300,- maar net voordat ik hem bestelde zag ik deze en heb geen moment getwijfeld.. ben alleen een beetje bang dat tie misschien te groot is voor mijn kamer
Anoniem: 47171
Anoniem: 21405
Als je de adviesprijs van Samsung hebt gezien in Duitsland (€ 2699) weet je dat dit gewoon niet mogelijk is...Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:41:
[...]
Ze weten niet wat ze willen met die lcd tv vanochted stond die op €1925 en nu weer als aanbieding voor €1491.27 mmm raar maar waar.
Als ie me kan overtuigen, dan bestel ik em gelijk bij Progress.nl voor kleine 1500 euro.
Anoniem: 181923
De startpost en het doorlezen van de laatste 50 posts...Is allemaal net besproken.Anoniem: 181923 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:27:
Ik wilde eigenlijk de 4072B bestellen maar nu zie ik hier de LE40N71 voorbij komen voor 1500 euro. Wie kan mij duidelijk maken wat de verschillen tussen de twee zijn? (op uiterlijk na natuurlijk).
1369,- EUR.
Anoniem: 181923
Volledige URL pls
Gevonden:
http://www.eshop.nl/produ...1_2014&products_id=136088
Dit kan toch niet waar zijn! Damn misschien moet ik het toch maar gaan bestellen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat deze 'beter' is dan de R72 maar toch al weer enkele honderden euro's goedkoper is.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 10-09-2006 13:57 ]
Ik zit precies met hetzelfde, maar er is helemaal geen enkele review of ervaring over deze tv te vinden.Anoniem: 181923 schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:55:
[...]
Volledige URL pls
edit:
Gevonden:
http://www.eshop.nl/produ...1_2014&products_id=136088
Dit kan toch niet waar zijn! Damn misschien moet ik het toch maar gaan bestellen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat deze 'beter' is dan de R72 maar toch al weer enkele honderden euro's goedkoper is.
Tsjah, hij kan alleen maar beter zijn hoor. Hij heeft het dubbele contrast van de R serie, beter design (subj.), en er zit een nieuwer paneel in. Het is gewoon een afgeslankte M-serie, die erg goed getest worden. Ik zou het wel weten als ik nu een 32" of 40" zou kopen. In verhouding is ie namelijk vreselijk goedkoop.Mothergoose schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:32:
[...]
Ik zit precies met hetzelfde, maar er is helemaal geen enkele review of ervaring over deze tv te vinden.
iets zegt me dat progress en e-shop iets verkeerd doen met hun prijzen, want beide bedrijven zijn namenlijk nooit de goedkoopste van de internet winkels. Ook is deze afgeslankte M serie (het enige dat de N mist is de 100Hrz) nu ook op beide sites goedkoper dan de 40" S serie. en dat model is echt het instap budget model...Shailesh schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:38:
[...]
Tsjah, hij kan alleen maar beter zijn hoor. Hij heeft het dubbele contrast van de R serie, beter design (subj.), en er zit een nieuwer paneel in. Het is gewoon een afgeslankte M-serie, die erg goed getest worden. Ik zou het wel weten als ik nu een 32" of 40" zou kopen. In verhouding is ie namelijk vreselijk goedkoop.
maar goed, ik heb hem meteen besteld (wie niet waagt wie niet wint) en hopenlijk krijg ik hem ook voor die prijs van 1400
[ Voor 7% gewijzigd door jobvr op 10-09-2006 15:56 ]
OK, kan je die mail goed bewaren, kan ik hem misschien ook gaan gebruiken als ze terug krabbelenSwoosh schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:39:
Ja toch appart dan. Het lijkt onmogelijk maar toen ik progress had gemaild of de prijs klopte kreeg ik een mail terug dat ze eea hadden uitgezocht en dat de prijs inderdaad klopte. Email was ondertekend met de direkteur. Dus als het dan toch een fout blijkt te zijn, zijn ze wel hele grote oenen daar.
alvast thx
Yep hier nog iemand voor geval dat maar goed de aanbieding staat nu ook op de hoofdpagina alleen ik, en nog wat mensen hebben voor nog iets minder als het mee zit.jobvr schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:51:
[...]
OK, kan je die mail goed bewaren, kan ik hem misschien ook gaan gebruiken als ze terug krabbelen
alvast thx
stond al de hele tijd op de frontpage met de aanbiedingen, nu staat tie er alleen voor 1490 ofzo, en ik heb hem nog voor 1412Anoniem: 111186 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:13:
[...]
Yep hier nog iemand voor geval dat maar goed de aanbieding staat nu ook op de hoofdpagina alleen ik, en nog wat mensen hebben voor nog iets minder als het mee zit.
Anoniem: 72860
Ow, als je alvast de handleiding van de LE..N7. wilt bekijken: http://downloadcenter.sam...68-01047L-01-L07-0825.pdf
Samsung richt zich ook steeds meer op grootere schermen, een jaar geleden was de 26" normaal (voor de normale mens is het nog steeds normaal), 32" wel groot en de rest viel in de catagorie extra groot. Nu is de 40" min of meer de opkomende standaard, welk nu nog gedomineerd word door de 32". Hoe grooter hoe duurder hoe meer winst, misschien is dat ook de reden dat de meeste 26" schermen foetsie zijn
Maar 40" en zelfs 32" blijft gewoon vaak net iets te groot voor de meeste woonkamers en/of slaapkamers.
[ Voor 50% gewijzigd door aex351 op 11-09-2006 00:10 ]
Gisteren ook nog in mijn huis gemeten, kijkafstand wordt ongeveer 4,5 meter dus misschien dat 40" dan toch iets te klein is.
Zojuist bij de mediamarkt geweest (niet de goedkoopste).
32" N71 € 1799
40" N71 € 2299
Ik twijfel nog tussen de N en de F-versie. Full HD biedt met het oog op de toekomst toch nog wel wat voordelen. Het is denk ik niet onwaarschijnlijk dat op media-gebied 720p grotendeels wordt overgeslagen en alles direct naar 1080p gaat. Anderzijds is de N-versie echt gevoelig goedkoper, als die prijzen van E-shop en Progress tenminste daadwerkelijk kloppen.
[ Voor 64% gewijzigd door Daniel op 11-09-2006 14:39 ]
Had ik hem nou toch maar gisteren besteld.
Of zou het toch een foutje zijn geweest?
Edit :Ik zie hem toch echt niet meer??? (De 40' versie)
[ Voor 18% gewijzigd door Odessa op 11-09-2006 14:54 ]
Verder geldt hetzelfde als bij Progress...als je hem besteld en je krijgt een orderbevestiging is er een koopovereenkomst tot stand gekomen. De shop kan dan wel de prijs aanpassen maar dan heb je wel het recht om de koop te ontbinden.
[ Voor 80% gewijzigd door Daniel op 11-09-2006 14:46 ]
Nee hoor hij staat er nog gewoon inOdessa schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:34:
Bij Eshop is hij uit de lijst gehaald...![]()
Had ik hem nou toch maar gisteren besteld.
Of zou het toch een foutje zijn geweest?
Anoniem: 162608
Mijn vraag is dus, als je in het bezit bent van een samsung tv, hoe je deze aangesloten hebt op je pc? Ikzelf heb er het een en ander over gelezen en digitaal aansluiten (dvi) lijkt me dus beter beeld op te leveren dan analoog (vga) wat op papier ook het meest logische lijkt. Maar in de praktijk lijkt het niet altijd probleemloos te verlopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 11-09-2006 20:30 ]
Ik heb m zelf via VGA aangesloten, het nadeel daarvan is dat dynamisch contrast uit staat, maar de resolutie is daarentegen wel perfect.
ik draai via dvi>hdmi kabel op 1280x720 (macbook) perfect! beeld alleen over óf underscan. Via VGA vond ik er niet uit zien (met dvi naar vga converter).. resolutie is welliswaar perfect passend dan, maar kleuren en scherpte zijn niet om over naar huis te schrijven (op een 40" M71)Anoniem: 162608 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:01:
De samsungs tvs, in het algemeen, kun je toch gewoon op je pc aansluiten via dvi naar hdmi? Ik las in een andere samsung thread dat iemand er problemen mee had. Hij had een dvi>hdmi kabel en kon met moeite de 12xx bij 786 resolutie ingesteld krijgen (ipv de 1366x786).
Mijn vraag is dus, als je in het bezit bent van een samsung tv, hoe je deze aangesloten hebt op je pc? Ikzelf heb er het een en ander over gelezen en digitaal aansluiten (dvi) lijkt me dus beter beeld op te leveren dan analoog (vga) wat op papier ook het meest logische lijkt. Maar in de probleem lijkt het niet altijd probleemloos te verlopen.
zitten 2 hdmi poorten op de m71... problem solved... en het verschil tussen hdmi en vga vind ik echt heel groot! had gehoopt dat vga prima was en dus een dure converter gekocht die ik nu nooit zal gebruiken (mini dvi naar vga)Shailesh schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:48:
tsjah, je moet er ook rekening mee houden dat de VGA poort als zijnde PC-poort wordt gepromoot. Als jij de HDMI poort bezet houd zit je erg krap voor andere apparaten. Ik wil bijvoorbeeld volgens jaar een ps3 kopen, en dan heb ik de HDMI poort nodig. Ik heb het verschil tussen beiden nooit gezien, maar ben al tevreden met de VGA kwaliteit. En om nou een HDMI->DVI splittertje te kopen om het te proberen gaat me wat ver.
[ Voor 12% gewijzigd door dadj op 11-09-2006 19:25 ]
Dit topic is gesloten.