jobvr schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:27:
[...]
er is niets echt slecht aan die TV, net zoals dat er niets slecht is aan een Volkswagen golf 1.4l, maar een gti 2.0 is toch een stuk leuker, maar dat mag je ook verwachten voor het prijs verschil. prijs kwaliteit is de S serie een goede TV.
[... rijtje specs..]
voor je prijs krijg je waarvoor je betaald...
Ik vermoed dat er een producitelijn voor LCD schermen over was van een ouder model, achter die schermen hebben ze wat nieuwe electronica gestopt, en dat is dan het instap model. voor de rest niets mis mee
Als ik naar je rijtje met specs kijk, waarschijnlijk toegespits op de 32" variant (maar dat heb ik niet na gekeken om eerlijk te zijn) dan gaan die in ieder geval niet op voor alle modellen. Zelf ben ik meer geïntresseert in een 26/27" model. Dus vandaar even mijn vergelijk:
Als ik de le27s71b en de LE26R71B vergelijk dan zijn er slechts een paar punten die echt afwijken.
- De grote, maar die 1" meer voor de S heeft maar weinig effect op een scherm van dit formaat
- Energie verbuik, 20Watt meer bij de S (120 : 100 Watt)
- Kantelmogelijkheid van de R
- R heeft een koptelefoon uitgang
- S heeft een video ingang, bij de R ontbreekt deze
- Het ontwerp.
Als ik dit voor mezelf weg zou moeten strepen: Liever video in dan koptelefoon (kan wel met de versterker... hmm... video in ook trouwens, maar dan nog

). Één inch heb ik het maar niet over. Piek vermogen, tja, 20 Watt kost wel iets. Maar hoe vaak heb je je tv aanstaan en verbruik je max vermogen (neem tenminste aan dat het daarbeneden minder verschilt). Kantelmogelijkheid, iets dat volgens mij op een goede kijkafstand al snel minder relevant is, of het hoogte verschil met je zithoogte moet groot zijn (stoel en tv 3m verder op de grond ofzo, maar dat kijkt gewoon niet relaxt).
Blijft voor mij als enige verschil het ontwerp over als ik puur naar de ruwe "cijfers" kijk. Tja, het prijsverschil is dan ook maar 5 tientjes. Toch eens kijken of ze ergens naast elkaar staan.