[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:45:
[...]

Als je naar de LCD afdeling van de samsung site gaat, staan de laatst uitgekomen modellen altijd bovenaan, en deze LE19R71W staat als tweede, maar als je dan het specificatie gedeelte bekijkt, wordt je niet echt wild, die is anemenlijk nog slechter dan die van de S serie

[...]
Ik ben geïnteresseerd in de S-serie, en om precies te zijn de 32" variant. Wat is er zo slecht aan deze S serie als ik het vragen mag? Omdat ik hier niet veel verstand van heb en met een bepaald budget moet werken. ( student :p )

Ik wil de tv gaan gebruiken om er tv op te kijken, af en toe een DVDtje, spelcomputer en als het mogelijk is als 2e of 3e monitor op mijn pc.

Als ik een grote fout aan het maken ben door de LE32S71 te nemen, zeg het me dan ajb.
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Alle reacties hierop zijn welkom, goede en vooral graag de slechte dingen over dit model.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de m71 maar ik hoor best wel vaak een hele hoge irritante piep. Nu heb ik gehoord dat dat vaker voorkomt hebben andere daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:21:
[...]

Ik ben geïnteresseerd in de S-serie, en om precies te zijn de 32" variant. Wat is er zo slecht aan deze S serie als ik het vragen mag? Omdat ik hier niet veel verstand van heb en met een bepaald budget moet werken. ( student :p )

Ik wil de tv gaan gebruiken om er tv op te kijken, af en toe een DVDtje, spelcomputer en als het mogelijk is als 2e of 3e monitor op mijn pc.

Als ik een grote fout aan het maken ben door de LE32S71 te nemen, zeg het me dan ajb.
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Alle reacties hierop zijn welkom, goede en vooral graag de slechte dingen over dit model.
er is niets echt slecht aan die TV, net zoals dat er niets slecht is aan een Volkswagen golf 1.4l, maar een gti 2.0 is toch een stuk leuker, maar dat mag je ook verwachten voor het prijs verschil. prijs kwaliteit is de S serie een goede TV.

de specs voor de S serie zijn:
Luminatie 500 cd/?
Kijkhoek 170°/170°
Dynamic Contrast 3000:1
Reactietijd 8 ms

van de R serie:
Luminantie 500 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 178°/178°
Dynamic Contrast 5000:1
Reactie tijd 8 ms

van de M serie: (40 inch)
Luminantie 450 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 178°/178°
Dynamic Contrast 6000:1
Brightness Sensor O
Reactie tijd 8 ms
+ 2x hdmi en cardreader

voor je prijs krijg je waarvoor je betaald...
Ik vermoed dat er een producitelijn voor LCD schermen over was van een ouder model, achter die schermen hebben ze wat nieuwe electronica gestopt, en dat is dan het instap model. voor de rest niets mis mee

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:10:
Ik heb nu een tijdje de m71 maar ik hoor best wel vaak een hele hoge irritante piep. Nu heb ik gehoord dat dat vaker voorkomt hebben andere daar ook last van?
Ik heb dit ook bij mijn tv (LE32R72), en het valt me vooral op als hij uit staat (stand-by). Toen ik hem net pas had is het me nooit opgevallen maar ik ga me er de laatste tijd steeds meer aan irriteren. Misschien binnenkort ook meer n's dat service nummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

jobvr schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

er is niets echt slecht aan die TV, net zoals dat er niets slecht is aan een Volkswagen golf 1.4l, maar een gti 2.0 is toch een stuk leuker, maar dat mag je ook verwachten voor het prijs verschil. prijs kwaliteit is de S serie een goede TV.

[... rijtje specs..]

voor je prijs krijg je waarvoor je betaald...
Ik vermoed dat er een producitelijn voor LCD schermen over was van een ouder model, achter die schermen hebben ze wat nieuwe electronica gestopt, en dat is dan het instap model. voor de rest niets mis mee
Als ik naar je rijtje met specs kijk, waarschijnlijk toegespits op de 32" variant (maar dat heb ik niet na gekeken om eerlijk te zijn) dan gaan die in ieder geval niet op voor alle modellen. Zelf ben ik meer geïntresseert in een 26/27" model. Dus vandaar even mijn vergelijk:

Als ik de le27s71b en de LE26R71B vergelijk dan zijn er slechts een paar punten die echt afwijken.
- De grote, maar die 1" meer voor de S heeft maar weinig effect op een scherm van dit formaat
- Energie verbuik, 20Watt meer bij de S (120 : 100 Watt)
- Kantelmogelijkheid van de R
- R heeft een koptelefoon uitgang
- S heeft een video ingang, bij de R ontbreekt deze
- Het ontwerp.

Als ik dit voor mezelf weg zou moeten strepen: Liever video in dan koptelefoon (kan wel met de versterker... hmm... video in ook trouwens, maar dan nog ;)). Één inch heb ik het maar niet over. Piek vermogen, tja, 20 Watt kost wel iets. Maar hoe vaak heb je je tv aanstaan en verbruik je max vermogen (neem tenminste aan dat het daarbeneden minder verschilt). Kantelmogelijkheid, iets dat volgens mij op een goede kijkafstand al snel minder relevant is, of het hoogte verschil met je zithoogte moet groot zijn (stoel en tv 3m verder op de grond ofzo, maar dat kijkt gewoon niet relaxt).

Blijft voor mij als enige verschil het ontwerp over als ik puur naar de ruwe "cijfers" kijk. Tja, het prijsverschil is dan ook maar 5 tientjes. Toch eens kijken of ze ergens naast elkaar staan.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
vehpol schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:24:
[...]

Als ik naar je rijtje met specs kijk, waarschijnlijk toegespits op de 32" variant (maar dat heb ik niet na gekeken om eerlijk te zijn) dan gaan die in ieder geval niet op voor alle modellen. Zelf ben ik meer geïntresseert in een 26/27" model. Dus vandaar even mijn vergelijk:

Als ik de le27s71b en de LE26R71B vergelijk dan zijn er slechts een paar punten die echt afwijken.
- De grote, maar die 1" meer voor de S heeft maar weinig effect op een scherm van dit formaat
- Energie verbuik, 20Watt meer bij de S (120 : 100 Watt)
- Kantelmogelijkheid van de R
- R heeft een koptelefoon uitgang
- S heeft een video ingang, bij de R ontbreekt deze
- Het ontwerp.

Als ik dit voor mezelf weg zou moeten strepen: Liever video in dan koptelefoon (kan wel met de versterker... hmm... video in ook trouwens, maar dan nog ;)). Één inch heb ik het maar niet over. Piek vermogen, tja, 20 Watt kost wel iets. Maar hoe vaak heb je je tv aanstaan en verbruik je max vermogen (neem tenminste aan dat het daarbeneden minder verschilt). Kantelmogelijkheid, iets dat volgens mij op een goede kijkafstand al snel minder relevant is, of het hoogte verschil met je zithoogte moet groot zijn (stoel en tv 3m verder op de grond ofzo, maar dat kijkt gewoon niet relaxt).

Blijft voor mij als enige verschil het ontwerp over als ik puur naar de ruwe "cijfers" kijk. Tja, het prijsverschil is dan ook maar 5 tientjes. Toch eens kijken of ze ergens naast elkaar staan.
De 26" versie van de S is nagenoeg gelijk aan de R hoor. Die paar kleine dingen is het overwegen niet waard. Ik zou zeggen, kijk naar het design. En overweeg dan vooral of je de swivel van de R nodig hebt. Hoewel mij dat momenteel erg goed uitkomt doordat ik savonds vanuit bed, en overdag in de fatboy (O-)) kijk, is een swivel in een slaapkamer niet nodig omdat de tv gewoon altijd goed staat. Ik vind persoonlijk de S mooier en praktischer. Die trekt namelijk niet zoveel stof aan als de R( :X ) welke je elke dag een poetsfestijn oplevert.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:38
Nu ben ik de trotse eigenaar van een samsung LE40M61, en wil ik graag het geluid van deze TV over mijn boxen hebben, dus heb ik een RCA kabel gekocht (monster) en vervolgens aangesloten op mijn Kenwood versterker. (Phono aansluiting l+R)

Nu krijg ik verschrikkelijk bagger geluid uit mijn boxen, blikkerig en storrend en krakerig...

Wat is er aan de hand en wie kan mij een tip geven?

Bijvoorbaat dank....

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nohands schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:26:
Nu ben ik de trotse eigenaar van een samsung LE40M61, en wil ik graag het geluid van deze TV over mijn boxen hebben, dus heb ik een RCA kabel gekocht (monster) en vervolgens aangesloten op mijn Kenwood versterker. (Phono aansluiting l+R)

Nu krijg ik verschrikkelijk bagger geluid uit mijn boxen, blikkerig en storrend en krakerig...

Wat is er aan de hand en wie kan mij een tip geven?

Bijvoorbaat dank....
Phono is voor een platenspeler, speciale (over)gevoelige ingang. Neem Aux, CD of Line of zoiets.

• Nohands
Ik heb geen AUX of line aan de achterkant, ik kan ook geen AUX selecteren via de knop op de voorkant op mijn versterker. (wel phono en tape, video 1 en 2 en tuner en surround)

[ Voor 3% gewijzigd door Nohands op 24-08-2006 12:53 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nohands schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:48:
Ik heb geen AUX of line aan de achterkant, ik kan ook geen AUX selecteren via de knop op de voorkant op mijn versterker. (wel phono en tape, video 1 en 2 en tuner en surround)
OK, alles is zo ongeveer goed behalve phono (surround weet ik niet, kwestie van proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een LE37-R71B. Redelijk tevreden ermee. Nou kan ik deze inruilen met een LE40-M61B. De laatste is toch qua vormgeving voor mij aantrekkelijk en het is tevens groter :)

Mijn vraag is nu of dit een goeie ruil is ( Is de LE40-M61B qua prestaties evengoed als de LE37-R71B)? Of moet ik maar met de LE37-R71B gewoon blijven.

Ik hoor graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de le27s71 verschilt maar weinig van de le26r71. maar bij die kleine verschillen is er een beeld kwaliteits verschil? welke is beter?
Shailesh schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:32:
Ik krijg de indruk dat Samsung de LR26R7x serie aan het vervangen is met de LE27S71. Kwa specificaties zijn ze immers gelijk aan elkaar. En enkele winkels verkopen de samsung LE26R7x nu tegen inkoopprijs (die ken ik omdat ik bij elektronicawinkel werk), en de leverbaarheid is zeer slecht...Hoewel ik de S71 veel mooier vind, heb ik er toch geen extra geld voor over als de R71 nu zo goedkoop wordt aangeboden. Goedkoper dan dit kan niet, dat weet ik...Dus als je twijfelt zou ik er snel voor gaan.
het lijkt erop dat de prijs voor de le26r71 weel erg omhoog geschoten is. ik zat te wachten dat ie weer in vooraad kwam bij een winkel en ik check nu ff en zie dat de prijs weer op 800 nog wat euro zit. terwijl die eerst op 680 ofzo zat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:30:
Ik heb nu een LE37-R71B. Redelijk tevreden ermee. Nou kan ik deze inruilen met een LE40-M61B. De laatste is toch qua vormgeving voor mij aantrekkelijk en het is tevens groter :)

Mijn vraag is nu of dit een goeie ruil is ( Is de LE40-M61B qua prestaties evengoed als de LE37-R71B)? Of moet ik maar met de LE37-R71B gewoon blijven.

Ik hoor graag jullie mening
Ja de M61 doet niet onder voor de R71, ik neig persoonlijk om te zeggen dat de M61 beter is. Ik vind het design van de M61 ook mooier, kijk anders ook even naar de M71 wanneer je toch voor een 40" formaat aan het kijken bent.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:25:
de le27s71 verschilt maar weinig van de le26r71. maar bij die kleine verschillen is er een beeld kwaliteits verschil? welke is beter?

[...]

het lijkt erop dat de prijs voor de le26r71 weel erg omhoog geschoten is. ik zat te wachten dat ie weer in vooraad kwam bij een winkel en ik check nu ff en zie dat de prijs weer op 800 nog wat euro zit. terwijl die eerst op 680 ofzo zat.
Tsjah, het was bljkbaar een tijdelijke actie die ik ook niet kan verklaren. In een keer daalde de prijs sterk. Ik heb hem gelijk besteld, en krijg hem maandag ook echt voor die 650+30 verzendkosten binnen. Maar nu is hij ineens weer in prijs gestegen jah. Maar als ik je een tip mag geven, momenteel is bij de mediamarkt de le26m51 in de aanbieding voor 749 euro. Ook geen slechte deal hoor. Toestel is technisch ietsjes minder dan de r71, maar dat is niet zo te zien.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm de le27s71 is ook voor 750 euro te krijgen. die is beter of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Ik heb de Samsung LE40M61 gekocht (2073 euro) bij een webwinkel die op deze site heel goed scoort uit Eindhoven _/-\o_ , was 300 euro goedkoper dan de LE40M71 waar ik tussen twijfelde....

Hier de trotse eigenaar met zijn Samsung:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchfightclub.nl/datas/users/3-hpim2036.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohands schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:23:
Ik heb de Samsung LE40M61 gekocht (2073 euro) bij een webwinkel die op deze site heel goed scoort uit Eindhoven _/-\o_ , was 300 euro goedkoper dan de LE40M71 waar ik tussen twijfelde....

Hier de trotse eigenaar met zijn Samsung:

[afbeelding]
Cewl...
4launch of Netoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
4launch _/-\o_ toppie webwinkel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gister bij de MM om de LE32R72 te gaan halen (mits de prijs juist was). Blijkt dat ze die niet kunnen leveren...alleen de LE32R71. Enig verschil is de kleur.

Op deze manier concurreren ze minder met de BCC's, IT's, ed volgens de verkoper omdat er verschillende kleuren in omloop zijn.

Wat is hier van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:29:
Was gister bij de MM om de LE32R72 te gaan halen (mits de prijs juist was). Blijkt dat ze die niet kunnen leveren...alleen de LE32R71. Enig verschil is de kleur.

Op deze manier concurreren ze minder met de BCC's, IT's, ed volgens de verkoper omdat er verschillende kleuren in omloop zijn.

Wat is hier van waar?
Het enige verschil is de kleur, dat klopt. Is al vaker in het topic teruggekomen. En dat concurrentieverhaal zou goed kunnen kloppen, omdat zo'n beetje iedere winkel laagste prijsgarantie heeft tegenwoordig. Maar elke zelfrespecterende winkel heeft op zijn minst de R71 versie van elk model staan. Dit is namelij de meest verkochte. Naar mijn weten heeft de BCC inderdaad deze niet.

Overigens is het verschil in kleur de glanzende rand meen ik. Maar dat moet je even op de site van samsung bekijken. (had je ook gelijk kunnen doen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

En toch ben ik niet overtuigd van die laagste prijsgaranties van die bedrijven. Afgelopen week wezen kijken bij verschillende winkels naar de LE27S71b (en de LE26R71B). De resultaten.

MM: Op voorraad: 959 en 979 euro
Scheer en Foppen: Vanaf binnenkomst niet echt vriendelijk behandeld (verkoper in de deuropening, ik groet vriendelijk, zegt niets. Loop een tijdje rond om te kijken, zeggen en vragen niks). Leken ze ook niet te hebben staan.
Harense Smid: Hebben de R staan (959 meen ik), verkoper gevraagd naar de S. Zou pas vanaf 2-sept leverbaar zijn (apart dat ze hem dan op heel veel plekken wel op voorraad hebben). Prijs: 849.

Bij de MM er wel even mee gespeelt. Moet zeggen dat het me wel beviel. Alleen is de beeldkwaliteit daar altijd zo ontzettend beroerd. Maar die prijs 8)7 Duurste winkel volgens Kieskeurig is Norrod, 916.50, ook in Groningen. Nou ja, en nou weet ik dat er altijd wel wat te doen is qua prijs bij de MM, maar met zo'n beginpunt vraag ik me wel af hoe laag ze gaan. Laagste webprijs is 725 en 750 met bezorgen.

Toen was mijn plan om hem dan maar op te gaan halen en die 25 euro aan benzine uit te geven. Echter vrees ik dat de doos wel een beetje groot is voor de auto (Volvo S40), maar eens goed kijken bij de MM dus of dat zou kunnen passen. En eventueel vragen wat ze nog met de prijs kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
vehpol schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:12:
En toch ben ik niet overtuigd van die laagste prijsgaranties van die bedrijven. Afgelopen week wezen kijken bij verschillende winkels naar de LE27S71b (en de LE26R71B). De resultaten.

MM: Op voorraad: 959 en 979 euro
Scheer en Foppen: Vanaf binnenkomst niet echt vriendelijk behandeld (verkoper in de deuropening, ik groet vriendelijk, zegt niets. Loop een tijdje rond om te kijken, zeggen en vragen niks). Leken ze ook niet te hebben staan.
Harense Smid: Hebben de R staan (959 meen ik), verkoper gevraagd naar de S. Zou pas vanaf 2-sept leverbaar zijn (apart dat ze hem dan op heel veel plekken wel op voorraad hebben). Prijs: 849.

Bij de MM er wel even mee gespeelt. Moet zeggen dat het me wel beviel. Alleen is de beeldkwaliteit daar altijd zo ontzettend beroerd. Maar die prijs 8)7 Duurste winkel volgens Kieskeurig is Norrod, 916.50, ook in Groningen. Nou ja, en nou weet ik dat er altijd wel wat te doen is qua prijs bij de MM, maar met zo'n beginpunt vraag ik me wel af hoe laag ze gaan. Laagste webprijs is 725 en 750 met bezorgen.

Toen was mijn plan om hem dan maar op te gaan halen en die 25 euro aan benzine uit te geven. Echter vrees ik dat de doos wel een beetje groot is voor de auto (Volvo S40), maar eens goed kijken bij de MM dus of dat zou kunnen passen. En eventueel vragen wat ze nog met de prijs kunnen doen.
Doos van die tv is hartstikke klein. Kreeg het met gemak in een nissan Almera gepropt. Hoefde niet eens de leuningen weg te klappen te stoelen verstellen of wat dan ook. Klein dingetje.

Je moet overigens goed rondkijken bij de MM's hoor. Bij onze winkel (R'dam Alexandrium) kosten beide tv's 899, en ik hoor weleens dat ze elders nog goedkoper zijn. En spelen met de prijs, ik zou het niet weten. Ik werk op de fotoafdeling en daar doen wij gewoon niet aan, maar onze prijzen zijn dan ook erg concurrerend. Van de andere afdelingen weet ik het niet, je kan het altijd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Shailesh schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:38:
[...]

Doos van die tv is hartstikke klein. Kreeg het met gemak in een nissan Almera gepropt. Hoefde niet eens de leuningen weg te klappen te stoelen verstellen of wat dan ook. Klein dingetje.

Je moet overigens goed rondkijken bij de MM's hoor. Bij onze winkel (R'dam Alexandrium) kosten beide tv's 899, en ik hoor weleens dat ze elders nog goedkoper zijn. En spelen met de prijs, ik zou het niet weten. Ik werk op de fotoafdeling en daar doen wij gewoon niet aan, maar onze prijzen zijn dan ook erg concurrerend. Van de andere afdelingen weet ik het niet, je kan het altijd proberen...
Dan zal ik nog eens goed naar de doos kijken en naar onze auto. Klinkt bemoedigend. Heb bij de electronica afdeling van de MM al meermaals verkopers horen zeggen dat over de prijs altijd te discusseren valt. Maar goed, een verschil van 200 is wel erg groot. Maar je weet maar nooit.

De prijzen van de foto afdeling zijn inderdaad reeds concurrerent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 11-09 15:39
hmm... ik heb de 32 inch versie (le32s71b) gekocht voor minder dan 100 euro bovenop dat bedrag (€980)... is het geen optie om die te nemen ? aangezien je qua beeld toch wel wat erbij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

kenny89 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:27:
hmm... ik heb de 32 inch versie (le32s71b) gekocht voor minder dan 100 euro bovenop dat bedrag (€980)... is het geen optie om die te nemen ? aangezien je qua beeld toch wel wat erbij krijgt?
Kijkafstand van een meter of 2. Dus dat is geen optie. Maar op internet (of als je er dus even een stukje voor rijd), dan kost ie 725-750 euro. En dan is het verschil opeens dus ook wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand geinteresseerd is:

Samsung LE26R7(1)(2)B voor 749 inclusief verzendkosten en verwijderingsbijdrage.

http://www.directsale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:14:
Als iemand geinteresseerd is:

Samsung LE26R7(1)(2)B voor 749 inclusief verzendkosten en verwijderingsbijdrage.

http://www.directsale.nl
Als ik hem niet al had besteld voor € 650,- dan was dit wel een heel mooi aanbod. Vooral de 72B. Ik heb namelijk de 71B besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gister naar een film zitten kijken en ja, dode pixel. iig een pixel die gewoon wit is. Kan ik iets hieraan doen? Softwarematig de pixel doen herleven?

Moet ik hem omruilen? Deze pixel is ongeveer ter hoogte van je subtitels aan de linkerkant van de scherm.

Ik merk echter ook dat signaal via UPC (RGB Scart) wat beter eruitziet op een LE37R71B Dan op deze LE40M61B? Is dat te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:16:
Ik gister naar een film zitten kijken en ja, dode pixel. iig een pixel die gewoon wit is. Kan ik iets hieraan doen? Softwarematig de pixel doen herleven?

Moet ik hem omruilen? Deze pixel is ongeveer ter hoogte van je subtitels aan de linkerkant van de scherm.
Zou hem omruilen jah. Of anders even contact opnemen met Samsung. Meende dat op 26" en groter een zero pixel garantie werd gegeven.
Ik merk echter ook dat signaal via UPC (RGB Scart) wat beter eruitziet op een LE37R71B Dan op deze LE40M61B? Is dat te verklaren?
Wellicht omdat je scherm groter is? Analoog signaal is al crappy, en op een groot scherm zie je dat natuurlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Shailesh schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:43:
Wellicht omdat je scherm groter is? Analoog signaal is al crappy, en op een groot scherm zie je dat natuurlijk beter.
Dat kan, maar het kan ook zijn dat het contrast hoger is en de tuner beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Roet schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:53:
[...]

Dat kan, maar het kan ook zijn dat het contrast hoger is en de tuner beter?
Contrast is bij beide modellen gelijk. Verschil in de tuner durf ik niet te zeggen. De LE32R71 is wel een nieuwer model, dan de LE40M61, leid ik af van het typenummer. Maar of de tuner ook beter is bij de R71 valt niet te zeggen. Het kan natuurlijk ook zijn dat 1 van de tv's beter stond afgesteld. Het valt eigenlijk alleen te vergelijken als de 2 tv's naast elkaar staan. Maar dan nog is het niet eerlijk omdat de 40" groter is, en gewoon minder strak beeld zal geven als je dichtbij zit. Want dat merk je gewoon bij dvd's en televisieuitzendingen. Bij HD zal je dat minder/niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:00:
[...]

Contrast is bij beide modellen gelijk. Verschil in de tuner durf ik niet te zeggen. De LE32R71 is wel een nieuwer model, dan de LE40M61, leid ik af van het typenummer. Maar of de tuner ook beter is bij de R71 valt niet te zeggen. Het kan natuurlijk ook zijn dat 1 van de tv's beter stond afgesteld. Het valt eigenlijk alleen te vergelijken als de 2 tv's naast elkaar staan. Maar dan nog is het niet eerlijk omdat de 40" groter is, en gewoon minder strak beeld zal geven als je dichtbij zit. Want dat merk je gewoon bij dvd's en televisieuitzendingen. Bij HD zal je dat minder/niet hebben
Ik denk idd dat als je van 37 naar 40 gaat dat je iig meer ziet en dat het beeld nog verder wordt uitgerekt. Ik gebruikt de tuner niet omdat ik natuurlijk een UPC Dig. kastje heb.

Ik kan nu terug naar de LE37R71 gaan (bedrijf waar ik het gekocht heeft geen M61 meer), Alleen vind ik de vormgeving van de M series persoonlijk mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik las net ff de startpost door. En daarin staat dat de R7x serie's beter beeld 'zouden' geven dan de M61 serie. Maar de R7x heeft weer geen comb filter. Maar ik meen gelezen te hebben dat die alleen wordt gebruikt bij het verzenden van een samengesteld videobeeld. Maar aangezien jij je kastje via RGB aansluit valt dit voordeel weg aangezien elk van de kleuren als apart wordt verzonden. Maar goed, je moet zelf maar even kijken welke je echt wil, maar het zou inderdaad kunnen dat de R71 (ietsjes) beter beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de le27s71 vandaag besteld voor 734 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:03:
heb de le27s71 vandaag besteld voor 734 euro :)
Toch gek eigenlijk dat de S-serie een 27" heeft en geen 26" terwijl de rest van de series juist wel de 26" heeft en niet de 27". Beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:20:
[...]

Toch gek eigenlijk dat de S-serie een 27" heeft en geen 26" terwijl de rest van de series juist wel de 26" heeft en niet de 27". Beetje raar...
de specs en de prijs zijn bijna identiek. en die ene inch maakt niet echt uit. maar ik vond de S serie toch wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:26:
[...]

de specs en de prijs zijn bijna identiek. en die ene inch maakt niet echt uit. maar ik vond de S serie toch wat mooier.
Nee daar heb je gelijk in. Qua specs is er bijna geen verschil, maar vind het toch gek dat ze een ander scherm gebruiken...

Ook vind ik zelf de S-serie wel wat mooier (design), maar ik kon een stuk goedkoper de LE26R71B krijgen. Echter blijkt deze heel erg lastig te leveren. Uit een mail van de winkel:

"Uw order staat nu op 30-08-06, voor nieuwe bestellers is dit 04-09-06. Echter geeft Samsung steeds een nieuwe leverdatum door aan onze leverancier, maar levert ze dan niet uit. Daardoor is de leverdatum voor uw order al 2x uitgesteld..."

Hij zou dus op 24-08-06 komen, en denk maar niet dat ik deze week al de mogelijkheid krijg om hem op te halen :(

Nouja, dan nog maar even wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (nog niet) een LE26R72B.
Ik heb op mijn pc een dvi en een vga uitgang.

Als ik hem wil aansluiten op mijn pc, wat kan ik dan het best doen?

Vga op vga?

vga op hdmi?

dvi op hdmi?

Ik neem aan dvi op hdmi, maar ik heb mijn monitor eigenlijk al aangesloten op mijn dvi poort.
Is het verstandig mijn 17 inch monitor dan op vga aan te sluiten, en de tv op de dvi uitgang?

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
doe maar vga -> vga
want op hdmi zou niet helemaal lekker werken volgens sommigen hier en het instructieboekje.
via vga heb ik ook mn laptop aangesloten en werkt prima!

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

Hmmmm, zo mijn 32r71b ophalen met hddecoder. Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Helaas :P ging mijn vorige breedbeeld tv van de week stuk, dus waren we verplicht iets anders te kopen. Wat erg toch......... :+

Toch erg............
Ze hebben de 72 bestelt ipv de 71, en ik wil toch echt geen grijs randje.....
Nog een dag wachten :(

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 29-08-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel, twijfel.. Ik denk dat ik de 32m71 ga kopen (wanneer die te koop is). Weet iemand trouwens of er een 32 inch versie van de m91 gaat komen?.. Ik denk het haast niet en ook al zou de 32m91 wel komen, hij zou dan iets van ongeveer >€2500,- moeten kosten (denk ik)! Ik schat dat de 32m71 ongeveer €1800,- zal gaan kosten. Dat is dus minimaal een verschil van 700 euro!.. :P

-G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik ben ook nieuw op de topic dus, heb net even de startpost gelezen en enkele van de laatste paginas.

Ik had een Samsung LE-40S71B op het oog. heel recent, maar dus eerder een budget versie.

De tv kamer is echter redelijk klein (zeg maar knus), bijgevolg is de kijkafstand maar zo'n 3 meter tot maximaal 3.5 meter moest de tv aan de wand bevestigd worden.

Dit lijkt me nogal erg dicht om op een 40inch scherm te zitten? (ik hoorde dat de ideale kijkafstand 3 tot 6x de diagonaal van het scherm moet zijn. 3 tot 6 meter dus, lijkt me nogal aan de grens dus.

Als een 32 inch beter zou zijn voor deze afstand kan ik misschien een alternatief van betere kwaliteit overwegen? ik dacht aan de LE32M71B (iets minder luminatie = beter zwart? een veel beter contrast, color control en een brightness sensor)

er staat echter niets over dit type op de officiele Samsung site, weet iemand of dit type verkrijgbaar is en liefst een richtprijs?

Bedankt,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:05:
ey ik ben ook nieuw op de topic dus, heb net even de startpost gelezen en enkele van de laatste paginas.

Ik had een Samsung LE-40S71B op het oog. heel recent, maar dus eerder een budget versie.

De tv kamer is echter redelijk klein (zeg maar knus), bijgevolg is de kijkafstand maar zo'n 3 meter tot maximaal 3.5 meter moest de tv aan de wand bevestigd worden.

Dit lijkt me nogal erg dicht om op een 40inch scherm te zitten? (ik hoorde dat de ideale kijkafstand 3 tot 6x de diagonaal van het scherm moet zijn. 3 tot 6 meter dus, lijkt me nogal aan de grens dus.

Als een 32 inch beter zou zijn voor deze afstand kan ik misschien een alternatief van betere kwaliteit overwegen? ik dacht aan de LE32M71B (iets minder luminatie = beter zwart? een veel beter contrast, color control en een brightness sensor)

er staat echter niets over dit type op de officiele Samsung site, weet iemand of dit type verkrijgbaar is en liefst een richtprijs?

Bedankt,
Koen
Ik heb zelf een LE40R72B en zit 3,5 tot 4 meter (maar eerder 3,5 dan 4 meter) er vanaf. Het is even wennen maar het gaat prima hoor. Ik zeg er wel bij dat ik breedbeeldmodus alleen gebruik bij true 16:9 signaal (ik gebruik dus geen zoom of rekmodus, vind ik er niet uit zien). Verder met PC gebruik is het natuurlijk wel ideaal, een niet te grote kijkafstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
TranceSetter schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:35:
[...]

"Uw order staat nu op 30-08-06, voor nieuwe bestellers is dit 04-09-06. Echter geeft Samsung steeds een nieuwe leverdatum door aan onze leverancier, maar levert ze dan niet uit. Daardoor is de leverdatum voor uw order al 2x uitgesteld..."

Hij zou dus op 24-08-06 komen, en denk maar niet dat ik deze week al de mogelijkheid krijg om hem op te halen :(

Nouja, dan nog maar even wachten :9
Denk dat we nog lang moeten wachten. Heb hem ook bij dezelfde winkel besteld, maar hij wordt inderdaad steeds uitgesteld. Blijkbaar wil Samsung niet leveren. Echt gaar hoor, ik baal er nu wel van. Zit nu al 2 weken zonder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:05:er staat echter niets over dit type op de officiele Samsung site, weet iemand of dit type verkrijgbaar is en liefst een richtprijs?
ga er maar vanuit dat ie minstens 1800 euro gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Shailesh schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

Denk dat we nog lang moeten wachten. Heb hem ook bij dezelfde winkel besteld, maar hij wordt inderdaad steeds uitgesteld. Blijkbaar wil Samsung niet leveren. Echt gaar hoor, ik baal er nu wel van. Zit nu al 2 weken zonder scherm.
Precies, we zullen toch gewoon moeten afwachten, want de andere webshops hebben ze ook niet op voorraad of daar zijn ze 150,- duurder...

Ik zal op het einde van de dag nog eens een email naar de winkel sturen, kijken wat ze zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 02:23:
Ik heb (nog niet) een LE26R72B.
Ik heb op mijn pc een dvi en een vga uitgang.

Als ik hem wil aansluiten op mijn pc, wat kan ik dan het best doen?

Vga op vga?

vga op hdmi?

dvi op hdmi?

Ik neem aan dvi op hdmi, maar ik heb mijn monitor eigenlijk al aangesloten op mijn dvi poort.
Is het verstandig mijn 17 inch monitor dan op vga aan te sluiten, en de tv op de dvi uitgang?

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan allemaal, lijkt me gewoon een gevalletje eigen keus. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij advies geven of het verstandig is de LE40M71B aan te schaffen?
Deze wordt namelijk al iets goedkoper nu... :)
Of is het beter om nog even te wachten 1 of 2 maanden omdat een nieuwer model beter is, of de prijs zakt van dit toestel? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:07:
Kan iemand mij advies geven of het verstandig is de LE40M71B aan te schaffen?
Deze wordt namelijk al iets goedkoper nu... :)
Of is het beter om nog even te wachten 1 of 2 maanden omdat een nieuwer model beter is, of de prijs zakt van dit toestel? :/
Ik denk dat het kopen van een LE40M71 Zeker een goede keuze is!

Ik het ook het volgende:

Ik merk dat als ik mijn dvd speler (Sony DVP-NS900) via component aansluit dat het beeld toch een stuk anders is dan als ik deze via RGB Scart aansluit. Ik heb overigens een LE40M61B.

Het beeld wordt sowieso wat lichter via Component dan RGB (RGB meteen een stuk donkerder/meer contrast lijkt mij). Alle instellingen staan gewoon goed.

Kan iemand uitleggen waarom zo'n merkbaar verschil. Ik gebruik zowel kwalitatief goede scart en component kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
de M71 zou al een oud model zijn. Hiervoor zou de N serie uitkomen. Details weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

waar hebben jullie hem besteld?

ik heb vandaag mijn order bij icomputer voor de le27s71 geannuleerd. ik liep vandaag in de media markt om wat kabeltjes op te halen en zag beide de le26r71 en de le27s71 staan en was helemaal niet onder de indruk van het design van de le27s71, op internet zag ie er mooi uit maar toen ik em zo zag leek hij heel goedkoop, niet netjes afgewerkt.

ik herrinerde mij een post hier dat de le26r71 en 72 allebij bij directsale te bestellen waren voor 749 en dat ze op vooraad waren (ik heb gebeld de 72 is er). ik ga de le26r72 bestellen zo gauw mn geld terug gestort is op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Wij hebben besteld bij laptopplein. Maar dat was voor een superprijs van 650 excl verzendkosten. Maar hij is bij iedereen slecht leverbaar, waaronder bij hun.

[ Voor 60% gewijzigd door B-Bandit op 30-08-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

Yeehaa, vandaag dan eindelijk mijn 32r75 binnen met Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger.
Gelukkig werkt het gelijk perfect, ziet er strak uit via de decoder.
Zonder decoder zit er wat meer ruis op het scherm, zo eerst is ff vogelen me alle kleurinstellingen enz.
1e indruk is iig. gewoon erg goed, geluid valt me ook 100% mee.
Had erg slechte verhalen gehoord over de "onboard" sound, maar klinkt naar mijn mening toch wel aardig. Hij hangt verder toch nog aan mijn versterker.
Ga nu eerst weer ff verder zappen over de voorlopige 150 kanalen...... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

als belg ben je toch nog niets met een HDdecoder neem ik aan?

• TranceSetter
Shailesh schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:14:
Wij hebben besteld bij laptopplein. Maar dat was voor een superprijs van 650 excl verzendkosten. Maar hij is bij iedereen slecht leverbaar, waaronder bij hun.
Ik heb zojuist weer contact gehad met de winkel, en ze vertelden me dat deze TV's nu op levering 7-9 staan. Blijkt dat Samsung niet levert...

Dat wordt weer een weekje wachten... :'(

• B-Bandit
Ja heb het mailtje ook gehad, maar ik ben inmiddels zo zuur van het wachten dat het me niet meer uitmaakt. Ik bekijk het gewoon van de positieve kant. Ik heb tov eerder nu bijna 250 euro bespaard (prijsverschil mediamarkt exclusief pers. korting), en van die 250 euro ga ik nu lekker genieten. Voor de rest kan je er toch ook niks aan doen. Hij is immers elders ook niet leverbaar, nergens.

• TranceSetter
Shailesh schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:20:
Ja heb het mailtje ook gehad, maar ik ben inmiddels zo zuur van het wachten dat het me niet meer uitmaakt. Ik bekijk het gewoon van de positieve kant. Ik heb tov eerder nu bijna 250 euro bespaard (prijsverschil mediamarkt exclusief pers. korting), en van die 250 euro ga ik nu lekker genieten. Voor de rest kan je er toch ook niks aan doen. Hij is immers elders ook niet leverbaar, nergens.
Heb je helemaal gelijk in. Ik wacht ook gewoon af. Heb hem niet dringend nodig, maar is gewoon leuk als hij er zou zijn... En hij is inderdaad nergens leverbaar, en dan ook nog eens een superprijs waarvoor we hem hebben als hij er is.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik kan mn le40M71 NU ophalen! doen of niet? :) wacht al maanden en om nou weer minimaal 5 maanden te gaan wachten op een nieuwer model is ook zo wat...

[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 31-08-2006 16:02 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

meen je nu serieus dat wij hier moeten gaan zeggen of jij een tv moet gaan ophalen :?

• TranceSetter
dadj schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:01:
ik kan mn le40M71 NU ophalen! doen of niet? :) wacht al maanden en om nou weer minimaal 5 maanden te gaan wachten op een nieuwer model is ook zo wat...
DOEN! (en dan doorsturen naar mij)

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:36:
meen je nu serieus dat wij hier moeten gaan zeggen of jij een tv moet gaan ophalen :?
nee hoor :) maar wellicht toch nog een beetje informatief; ze hadden vandaag 5 stuks binnen gekregen (van Samsung Nederland) en komende week krijgen ze er nog een stel, en het is bij een klein bedrijfje dus het lijkt wel beter te gaan met de distributie nu eindelijk.
Hij wordt zo bij me afgeleverd.. benieuwd!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

dadj schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:01:
NU ophalen! anders doe ik het! :P
Laat even weten wat je ervaringen/eerste indruk is als je um in gebruik hebt ;)
Mooiste zijn natuurlijk fotos van het scherm in actie :D

Verwijderd

dadj schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:32:
[...]

nee hoor :) maar wellicht toch nog een beetje informatief; ze hadden vandaag 5 stuks binnen gekregen (van Samsung Nederland) en komende week krijgen ze er nog een stel, en het is bij een klein bedrijfje dus het lijkt wel beter te gaan met de distributie nu eindelijk.
Euuhm welke tent moet ik daarvoor bellen? en wat kost het grapje? :)

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
dadj schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:32:
[...]

Laat even je bevindingen weten. Ik ben reuze benieuwd. Wat ik graag zou willen weten hoe jou LE40M71B is in combinatie met de HTPC en wat vindt je van de motion compensation.

Ik lees nl hier en daar dat die motion compensation een zwak puntje is van dit scherm en dat is nou net het enig wat me tegen houdt om dit scherm te bestellen zonder dat ik hem in het echt gezien heb.

Ik probeer dit weekend ergens te gaan kijken. De prijs is nu goed (onder de 2000 euro) en verwacht ook eigenlijk niet dat ie binnenkort ver zal zakken.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:36:
[...]

Euuhm welke tent moet ik daarvoor bellen? en wat kost het grapje? :)
goedkoopste.nu Je kan er nog wel een paar tientjes aflullen wellicht. De zaken die onder de 2000 verkopen leveren volgens hen buitenlandse modellen, weet niet of dat idd het geval is.. Maar ik heb m nu staan en geen dode pixels voor zover ik heb gezien!!

Verwijderd

Ik heb een le26r72b.

Heeft iemand die deze ook heeft, of een r71b ook problemen met de auto-breed functie.
Hij verbreed alles naar breedbeeld, en breedbeeld uitzendingen worden dus verbreed maar nog steeds met balken onder en boven.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Doet ie dat bij alles ? Ik heb dat ook wel eens (LE40R72B), maar volgens mij ligt het dan aan het signaal, dat het geen true 16:9 signaal is. Probeer het eens bij BBC1, daar werkt auto-breed altijd prima bij mij. (dus geen balken boven en onder)

Verwijderd

dadj schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:13:
[...]

goedkoopste.nu Je kan er nog wel een paar tientjes aflullen wellicht. De zaken die onder de 2000 verkopen leveren volgens hen buitenlandse modellen, weet niet of dat idd het geval is.. Maar ik heb m nu staan en geen dode pixels voor zover ik heb gezien!!
wow de richtprijs van de LE32M71B is hier rond de 2000 euro, dacht dat de 40inch richting 2600euro was (die dus nu al verkrijgbaar is, ik was aan het wachten op de 32inch versie die iets betaalbaarder is)

denk niet dat hij voor 2000euro te vinden is in een gewone winkel hoor hier! (koop zo'n dingen liever niet op internet)

grt, Koen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:00:
Doet ie dat bij alles ? Ik heb dat ook wel eens (LE40R72B), maar volgens mij ligt het dan aan het signaal, dat het geen true 16:9 signaal is. Probeer het eens bij BBC1, daar werkt auto-breed altijd prima bij mij. (dus geen balken boven en onder)
Klopt, bij bbc werkt het wel goed. Maar bij rtl 5 net, bij prison break niet..... apart.
En hij verbreed alle normale 4:3 uitzendingen ook, heb jij dat ook?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:23:
[...]

Klopt, bij bbc werkt het wel goed. Maar bij rtl 5 net, bij prison break niet..... apart.
En hij verbreed alle normale 4:3 uitzendingen ook, heb jij dat ook?
Jep, die verbreedt ie ook, schijnt zo te horen (ben er al aan gewend zeg maar :P) Ik moet eerlijk zeggen dat ik auto-breed ook alleen maar gebruik als ik langdurig naar een true 16:9 signaal kijk. (film ofzo). De rest kijk ik 'zoals het is' op 4:3 formaat, het komt ook geregeld voor dat ik naar een 16:9 formaat zit te kijken in 4:3 modus (en dus 4 zwarte balken rondom heb) :P

En 4:3 signaal zet ik sowieso niet om, niet zoomen, niet rekken, vind ik geen gezicht. Mede daarom heb ik een 40" gekocht, zodat 4:3 beelden ook groot genoeg zijn... :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:29:
[...]

Jep, die verbreedt ie ook, schijnt zo te horen (ben er al aan gewend zeg maar :P) Ik moet eerlijk zeggen dat ik auto-breed ook alleen maar gebruik als ik langdurig naar een true 16:9 signaal kijk. (film ofzo). De rest kijk ik 'zoals het is' op 4:3 formaat, het komt ook geregeld voor dat ik naar een 16:9 formaat zit te kijken in 4:3 modus (en dus 4 zwarte balken rondom heb) :P

En 4:3 signaal zet ik sowieso niet om, niet zoomen, niet rekken, vind ik geen gezicht. Mede daarom heb ik een 40" gekocht, zodat 4:3 beelden ook groot genoeg zijn... :P
Haha, 4 balken er omheen, en daar een zwart frame omheen.
Heeft toch iets een een oude crt televisie dan ;)

MAar dan ligt het gelukkgi niet aan mij. Al moet ik dan wel zeggen dat de oude philips breedbeeld
van 8 jaar oud het dan wel netjes doet, en breedbeeld op breedbeeld uitzend, en 4:3 normaal.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te ruilen ;)

Bedankt in ieder geval.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Kom net bij de MM Rijswijk vandaan. En daar hebben ze de 32inc versie hangen van de M71.

Alleen is niet de M71 maar de N71. dit stond ook het scherm zelf.

Verwijderd

Waar blijven de foto's Dadj??
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

sorry, got cought up!
Hier een aantal foto's: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/le40m71/ (met de arrow keys kan je door de verschillende grote fotos navigeren)
Erg blij met de tv!!! Helaas kan je op de fotos de mooie kwaliteit niet echt zien doordat er een moiré effect onstaat als je een foto maakt van een tv scherm, maar het is echt een prachtig scherm! Ik heb mn macbook aangesloten via hdmi en dat gaat ook uitstekend, welliswaar lichte overscan maar niet storend.
Je moet echt zeker 2 meter van het scherm af gaan zitten vind ik, zeker als je digitale tv kijkt, want doordat upc een behoorlijk lage bandwith gebruikt zie je behoorlijk wat artifacts op veel zenders.. Hier moet UPC echt wat aan gaan doen. Xbox 360, DVD, PC (1280x720) geven alleen een prachtig strak beeld, ook van dichtbij. Het is erg lonend om de kleurinstellingen handmatig te tweaken in het (standaard) menu om zo een zeer overtuigend beeld te krijgen.

DaDj is een tevreden mens.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 01-09-2006 12:11 . Reden: 2 meter is wel ver genoeg voor dvd, pc en xbox. 3 voor TV.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie fotos

is de kwaliteit van het zwart een grote verbetering vind je?

iemand ervaringen met de LE37R72? lijkt me de ideale tussenmaat (aangezien het kamertje maar 4 op 4, dus 3 meter van het beeldscherm) denk dat 32 toch een beetje klein overkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 03:26:
[...]

sorry, got cought up!
Hier een aantal foto's: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/le40m71/
Erg blij met de tv!!! Helaas kan je op de fotos de mooie kwaliteit niet echt zien doordat er een moiré effect onstaat als je een foto maakt van een tv scherm, maar het is echt een prachtig scherm! Ik heb mn macbook aangesloten via hdmi en dat gaat ook uitstekend, welliswaar lichte overscan maar niet storend.
Je moet echt zeker 3 meter van het scherm af gaan zitten vindt ik, zeker als je digitale tv kijkt, want doordat upc een behoorlijk lage bandwith gebruikt zie je behoorlijk wat artifacts op veel zenders.. Hier moet UPC echt wat aan gaan doen. Xbox 360, DVD, PC (1280x720) geven alleen een prachtig strak beeld, ook van dichtbij. Het is erg lonend om de kleurinstellingen handmatig te tweaken in het (standaard) menu om zo een zeer overtuigend beeld te krijgen.

DaDj is een tevreden mens.. :)
Is dat witte menu van samsung ook van de tv? en zo ja hoe krijg je dat dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het normaal is als ik mijn LE32R51B aanzet dat hij steeds het videokanaal (ext 1) weergeeft in plaats van kabeltv? Er zit wel een XBox 360 aangesloten maar of die nu in zit of niet, maakt geen verschil uit.

Is nogal lastig om iedere keer door te zappen als ik de tv aanzet.

Wil gewoon niet voor aap staat als ik naar de Samsung service bellen :-)
Heb ook een hoog "piep" geluid als hij in stand-by staat maar dat zou normaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 06:11:
mooie fotos

iemand ervaringen met de LE37R72? lijkt me de ideale tussenmaat (aangezien het kamertje maar 4 op 4, dus 3 meter van het beeldscherm) denk dat 32 toch een beetje klein overkomt
Ik heb hem thuis staan, ook in een kleine kamer met een HTPC (VGA), X360 (component) en Xbox (RGB Scart). Wat wil je precies weten? Dan zal ik vanavond wel reageren, dan heb ik tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje:

Binnen hoeveel werkdagen mag/kan je een artikel terugbrengen en je geld terug krijgen? Is dat 7 dagen? (Pixel die vast zit, en bedrijf heeft voorlopig geen vervanging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:23:
[...]

Ik heb hem thuis staan, ook in een kleine kamer met een HTPC (VGA), X360 (component) en Xbox (RGB Scart). Wat wil je precies weten? Dan zal ik vanavond wel reageren, dan heb ik tijd.
Ik heb ook dezelfde vraag: ik zit ongeveer 2 tot 4 meter van de tv af (ga dus maar van 3 meter uit). Welke tv is beter geschikt voor deze afstand; 32 of 40 inch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:11:
[...]

Ik heb ook dezelfde vraag: ik zit ongeveer 2 tot 4 meter van de tv af (ga dus maar van 3 meter uit). Welke tv is beter geschikt voor deze afstand; 32 of 40 inch? :/
Ik zit nu op ongeveer 3 meter en heb een 40 inch. Het is wat je wilt. Ik heb een 40 gekozen omdat ik toch dat bioscoop effect wil hebben. Weliswaar moet en analoge uitzending goed zijn anders zie je snel dat het beeld wat minder is.

Maar voor mij persoonlijk is de 40 goed. 37 is ook een mooie afmeting. 32 vindt ik, nogmaals persoonlijk, te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:53:
[...]

Is dat witte menu van samsung ook van de tv? en zo ja hoe krijg je dat dan :P
Nee dat witte menu is van mn macbook :}.

ik vraag me af hoe ik het tv beeld kan verschuiven, want soms is dat nodig om logos of ondertitels beter in beeld te krijgen, iemand een idee??
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 06:11:
De diepte van het zwart ligt een beetje aan de preset die je gebruikt. ik heb een custom instellingen gemaakt nu en die is erg mooi (weer een reden om niet te oordelen op het beeld in de winkel), ook het zwart is mooi zwart.. maar een lcd is nu eenmaal matter van kleur/oppervlak dan een glazen beeldbuis dus dat maakt ook een verschil. Waarom maken ze geen lcd met glazen bovenlaag eigenlijk? maar ik ben erg tevreden met het zwart, je ziet ook geen rare "banding" binnen donkere scenes ofzo.

[ Voor 46% gewijzigd door dadj op 01-09-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb thuis een mooie sony tv 4:3

nu kan ik bij mn nieuwe telefoon abbo een samsung le 20 s51 lcd tv

51 cm diagn 4:3 res 640*480

zal ik dit doen?

ik heb namelijk een xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:09:

zal ik dit doen?

Nee, je normale tv heeft een resolutie van 768x578. HD begint bij 1280x720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:09:

zal ik dit doen?

4:3??? wie koopt er nou nog 4:3?? beetje rare vraag imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Topicstarter
dadj schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:42:
[...]

4:3??? wie koopt er nou nog 4:3?? beetje rare vraag imo
voor normale televisie natuurlijk :) . Ik ben van mening dat widescreen alleen nuttig is van 23" in grooter.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

aex351 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:01:
[...]

voor normale televisie natuurlijk :) . Ik ben van mening dat widescreen alleen nuttig is van 23" in grooter.
ja, maar alle zenders gaan "langzamerhand" ook over op wide aspect hoor, john de mol is er druk mee bezig voor de korte termijn en de rest ook.. lijkt me geen slimme investering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De diepte van het zwart ligt een beetje aan de preset die je gebruikt. ik heb een custom instellingen gemaakt nu en die is erg mooi (weer een reden om niet te oordelen op het beeld in de winkel), ook het zwart is mooi zwart.. maar een lcd is nu eenmaal matter van kleur/oppervlak dan een glazen beeldbuis dus dat maakt ook een verschil. Waarom maken ze geen lcd met glazen bovenlaag eigenlijk? maar ik ben erg tevreden met het zwart, je ziet ook geen rare "banding" binnen donkere scenes ofzo.[/quote]

okay in de winkel stond er een Samsung (denk de oudere R) naast een Panasonic beiden aan 1300euro met dvdspeler en de kleuren van de Samsung waren niet erg top (voornamelijk het zwart was erg grijzig en het rood was veel flashier dan alle andere kleuren, maar na wat opzoekwerk ligt het waarschijnlijk aan het contrast dat veel te hoog stond net als de rode kleur. de verkoper speelde wat met de instellingen maar op 2 minuten zet je zo'n scherm natuurlijk niet goed. De Panasonic speelde immers veel beter weer en ik denk niet dat de kwaliteit van de schermen erg verschilt)

@ Roet

mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? op internet zie ik 1499-1550, maar de winkelprijs zal volgens mij wel weer richting 1700 zijn?

gebruik je hem ook voor gewone TVweergave met de kabel erin geplugd? is het beeld aangenaam om naar te kijken? (wordt de lage kwaliteit een beetje digitaal bijgewerkt?)

en hoe vind je hem met de Xbox360? ik heb gelezen dat je het maximale uit de Samsungs haalt met de VGA-kabel doordat de maximale resolutie iets over de 720P is. of is het een beetje een compromis om je HTPC via VGA te laten spelen :)

wat zijn de negatieve punten aan het scherm of ergernissen? (ze hebben allemaal wel iets negatiefs :P)

Bedankt voor de informatie! het is nu eenmaal niet erg makkelijk om ze allemaal "proef te zien", aangezien er geen grote ketens in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:40:
[...]
ik denk niet dat de kwaliteit van de schermen erg verschilt)
Nou, de panels van de nieuwe m71 serie (en de nieuwe sony's) zijn wel degelijk van een nieuwe generatie, dus er zit best wat kwaliteits verschil tussen hoor. ik krijg het zwart echt diep zwart als ik wil, maar dat maakt de andere kleuren ook wel vrij hard, persoonlijk vindt ik de zachtere film look mooier, maar dat is gewoon een kwestie van instellen.. het kán tenminste nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:28:
[...]

Ik zit nu op ongeveer 3 meter en heb een 40 inch. Het is wat je wilt. Ik heb een 40 gekozen omdat ik toch dat bioscoop effect wil hebben. Weliswaar moet en analoge uitzending goed zijn anders zie je snel dat het beeld wat minder is.

Maar voor mij persoonlijk is de 40 goed. 37 is ook een mooie afmeting. 32 vindt ik, nogmaals persoonlijk, te klein.
Ik vind het nog steeds een moeilijke keus... in de woonkamer staat nu een (vrij oude, maar wel goede) schneider (SD) breedbeeldtv van 81 cm (ongeveer 32 inch). Toen ik um net had vond ik het ook een zeer groot ding, maar nu heb ik het gevoel alsof ie toch te klein is..

Maaaarjah ik moet nie zo zeure, ik ga denk ik toch voor de 32 inch om de volgende redenen:

1. scheelt best veel in de prijs (ongeveer 500 euro ofzo?)
2. ik zit hooguit 4 meter van de tv af, daarvoor vind ik het toch niet waard om een 40 inch te kope. ;)

p.s. weet iemand of er een 32/37 inch versie van de m91 gaat komen? (waarschijnlijk nie :N, maar toch maar ff vrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:56:
[...]

2. ik zit hooguit 4 meter van de tv af, daarvoor vind ik het toch niet waard om een 40 inch te kope. ;)
als ik meer dan 4 meter van mn 40" af zit begin ik toch wat met mn ogen te knijpen, moet met 32" nog veel erger zijn dan.. voor 32" lijkt 3 meter me de ideale afstand. voor jouw situatie is 32"dus net goed waarschijnlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 01-09-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
dadj schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:08:
[...]

als ik meer dan 4 meter van mn 40" af zit begin ik toch wat met mn ogen te knijpen, moet met 32" nog veel erger zijn dan.. voor 32" lijkt 3 meter me de ideale afstand. voor jouw situatie is 32"dus net goed waarschijnlijk.
Misschien je ogen op laten meten dan??? Als je op 4 meter nog moeite moet doen om het beeld goed te zien op een 100cm beelscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
TranceSetter schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:44:
[...]

Misschien je ogen op laten meten dan??? Als je op 4 meter nog moeite moet doen om het beeld goed te zien op een 100cm beelscherm...
Misschien heeft ie een compulsive disorder waardoor ie zich constant bezig moet houden met het tellen van pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

TranceSetter schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:44:
[...]

ik heb een goede bril hoor.. heb t gewoon over de optimale kijkafstand.. ben gewoon kritisch :)

[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 01-09-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik ga morgen maar eens bij de media markt alexandrium de LE40M71B "live" bekijken en daarna hak ik de knoop door of ik dit stukje hardware wel of niet ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Henkus schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:56:
Ik ga morgen maar eens bij de media markt alexandrium de LE40M71B "live" bekijken en daarna hak ik de knoop door of ik dit stukje hardware wel of niet ga bestellen.
Tja, kijk dan vooral naar het ontwerp, de menu's en functies. Want als ze daar net zo beroerd zijn aangesloten als in Groningen dan kan je aan het beeld toch verder niets opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
vehpol schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:11:
[...]

Tja, kijk dan vooral naar het ontwerp, de menu's en functies. Want als ze daar net zo beroerd zijn aangesloten als in Groningen dan kan je aan het beeld toch verder niets opmaken.
Het ontwerp ben ik al uit: Dit is gewoon 1 van de mooie LCD's van dit moment. Ik wil juist vooral het beeld zien.

Laat morgen mijn bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:40:
@ Roet

mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? op internet zie ik 1499-1550, maar de winkelprijs zal volgens mij wel weer richting 1700 zijn?
1450. Meer moet je er niet voor betalen. Winkels kunnen niets extra's leveren ten opzichte van een webwinkel. Bij budgethouse heb je zelfs standaard pixelgarantie. Mijn model had gelukkig niets.
gebruik je hem ook voor gewone TVweergave met de kabel erin geplugd? is het beeld aangenaam om naar te kijken? (wordt de lage kwaliteit een beetje digitaal bijgewerkt?)
Volgens andere mensen is de tuner best goed maar zelf kijk ik geen normale TV, reclames enzo :r.
en hoe vind je hem met de Xbox360? ik heb gelezen dat je het maximale uit de Samsungs haalt met de VGA-kabel doordat de maximale resolutie iets over de 720P is. of is het een beetje een compromis om je HTPC via VGA te laten spelen :)
Dit is inderdaad een beetje een hekel punt. Het is inderdaad zo dat je met de 360 aan de VGA kabel het beeld door de 360 kan laten scalen. Dan wordt het door de 360 zelf digitaal gescaled. Met component wordt het analoog door het TV gescaled en dat ziet er natuurlijk minder goed uit. Maar dat verschil is miniem. HTPC op VGA is echt goed. De kleuren zijn niet zo over de top zoals bij de meeste TV's maar zijn realistisch. Dus geen fel rood. In windows ziet de taakbalk e.d. er ook hetzelfde uit als bij een CRT dus qua kleuren zit het wel goed. Je kunt dit overigens ook instellen bij je kleurenprofiel in windows mocht het je niet aanstaan.
wat zijn de negatieve punten aan het scherm of ergernissen? (ze hebben allemaal wel iets negatiefs :P)
De reden dat ik dit scherm heb gekocht is omdat juist dit scherm geen gezoem, gebrom of echt zwakke punten kent. Het enige minpunt vind ik persoonlijk dat als je vanaf PC input naar game input wil je eerst langs 2 loze kanalen moet wat 5 seconde duurt. Dit hooft gelukkig maar 1x per keer dat je de TV aanzet aangezien daarna de PC knop op de remote als een swicht-knop dient tussen component en VGA, wat erg hip is.
Bedankt voor de informatie! het is nu eenmaal niet erg makkelijk om ze allemaal "proef te zien", aangezien er geen grote ketens in de buurt zijn.
Hier kun je wel wat bekijken:
Roet in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fizzle
Ik heb de Samsung LE26R51B en ook ik heb last van een hoge piep/fluittoon als hij in de stand-by staat. Heb hem gekocht bij de BBC in mei en eind juli weggebracht voor reparatie. Afgelopen maandag weer opgehaald, blijkt hij nog steeds hetzelfde geluid te maken. Dus het vervangen van de koeling was voor niks. Vandaag opnieuw ingeleverd. Ze kunnen geen nieuw exemplaar geven, omdat het model uit de porductie is genomen. Nu heeft BBC contact met Samsung opgenomen om te proberen of ik de “opvolger” van mijn TV kan krijgen. Zal wel de R71 of R72 zijn. Krijg maandag bericht. Als dat lukt moet ik waarchijnlijk wel de BBC-prijs betalen, dat is €950!!! Dat is bijna €200 meer als ik voor de R51 heb betaald!!! Pas als mijn televisie na 3 reparaties het nog niet doet kan ik mijn geld terugkrijgen dus dat duurt nog wel even... Baal er wel van. Maar gelukkig ben ik niet de enige. Heb op kieskeurig.nl ook al enkele verhalen over pieptonen gehoord.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.