[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Misschien moet je eens contact opnemen met http://www.epbeerepoot.nl/

Daar heb ik die van mij vandaan... Prijs weet ik niet.

Leveren konden ze hem al eind july..:)
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:44:
[...]

Hoi
Waar heb je die gekocht als ik mag vragen want ik wil hem ook halen
Groet
richard

Weet iemand waar ze leverbaar zijn?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
dadj schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 02:50:
[...]

joh, maar dat zal toch wel snel gefixed worden; ik dacht dat de normale kabel volgend jaar verdween?
nog even flink offtopic: Zolang het niet door UPC word overgenomen, zal het nog altijd een tijdje duren... Bovendien lijkt het me niet verstandig als ze de normale kabel eruit gaan gooien, iedereen heeft wel een 2e tv.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
AvanCade schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:10:
Ik ben even kwijt hoe die functie heet, maar de hele tijd stelt mijn TV de contrast bij, wat dus resulteert in knipperen.

Ik ben van mening die optie te hebben uitgeschakeld, maar mis ik soms iets? Of is de TV gek het doen?

Het gaat om een LE26R7#
Dynamisch contrast? Ik heb het inderdaad ook uitstaan en ik vind het prima zo. Moet je in het servicemenu uitschakelen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Resinman schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:58:
Voor de liefhebbers enkele foto's van de 40M71
wat een lief klein scart poortje, of is die tv zo groot! :P

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:05
Een complete test van de 40M71 kun je hier vinden. Hij is in het duits: http://www.area-dvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml

Zijn kleurenreproductie is het beste, dat wij zo verre van een LCD televisie zagen.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Shailesh schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:40:
[...]

Dynamisch contrast? Ik heb het inderdaad ook uitstaan en ik vind het prima zo. Moet je in het servicemenu uitschakelen.
Welke optie is dat precies? Ik weet hoe ik in het service menu kom, maar er staan veel verschillende opties en wil niks kapot maken :)

• B-Bandit
AvanCade schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:53:
[...]

Welke optie is dat precies? Ik weet hoe ik in het service menu kom, maar er staan veel verschillende opties en wil niks kapot maken :)
Ik heb even gekeken, en datgene waar ik het meest over lees op internet is dynamic dimming. Dat schakelen de meeste uit. Over de optie dynamic contrast lees ik niks, maar je kan gewoon beide proberen en beetje experimenteren...valt niet zo veel aan te slopen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• AvanCade
Dynamic contrast staat al uit. Nu hopen dat Dynamic Dimming de optie is die ik zoek. Want het stoort echt enorm.

Oh en is dat video mute erg laag zetten schadelijk ofzo? Want ik kan me niet voorstellen dat ze daar bij Samsung dit op 8 of 10 zetten terwijl het op 1 of 2 kan.

[ Voor 39% gewijzigd door AvanCade op 10-08-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Denk niet dat het kwaad kan hoor...

Overigens, is het nou normaal dat je via VGA geen 1280*720 op je scherm krijgt? Bij mij zegt ie dan gewoon leuk "niet ondersteund". 1280*768 doet ie niet moeilijk over, maar 1280*720 is toch wat meer voorkomend in spellen ed.

En de enige andere breedbeeld resolutie 1088*612 pakt ie ook al niet, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Bij mij pakt hij alleen de voorgezette formaten zoals in de handleiding staat. Samsung TV's zijn naar mijn mening erg kieskeurig wat resoluties betreft (misschien met de reden dat andere resoluties het scherm kunnen beschadigen (zoals ik had met mijn Grundig TV)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Klein vraagje, nu we het toch over PC aansluiten hebben.

Volgens mij heb ik gelezen dat je je PC niet via de HDMI kan aansluiten op de 40M71, Is dat zo?

Ook kan ik nergens iets vinden over het stroomverbruik, hoeveel watt verbruikt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik krijg het niet voor elkaar om 1280x768 op m'n scherm te krijgen, er staan dan delen niet om m'n scherm. En 1360 bij 768 pakt ie ook niet goed. 1366 bij 768 kan ik er niet tussen vinden, kortom, bij elke resolutie die ie wel pakt mis ik een deel van het beeld van mijn computerbeeld.

Bij 1152x648 past alles er overigens wel helemaal op??
Mijn LE26R72B zit nu wel op de DVI van mijn PC aangesloten, naar de HDMI ingang van de TV. 1360x768 pakt ie dan niet, maar bovenstaande resolutie geeft precies de afmeting van het scherm. Hij staat daarbij ingesteld op 16:9 modus.

[ Voor 34% gewijzigd door j_bos op 12-08-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om de LE32M51B of M61B aan te schaffen, maar weet niet wat het verschil is. En ik heb in dit topic ook enkele keren M71B voorbij zien komen, maar die kan ik in de winkel niet vinden. Is er iemand die mij de verschillen tussen deze modellen kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
j_bos schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:01:
Ik krijg het niet voor elkaar om 1280x768 op m'n scherm te krijgen, er staan dan delen niet om m'n scherm. En 1360 bij 768 pakt ie ook niet goed. 1366 bij 768 kan ik er niet tussen vinden, kortom, bij elke resolutie die ie wel pakt mis ik een deel van het beeld van mijn computerbeeld.

Bij 1152x648 past alles er overigens wel helemaal op??
Mijn LE26R72B zit nu wel op de DVI van mijn PC aangesloten, naar de HDMI ingang van de TV. 1360x768 pakt ie dan niet, maar bovenstaande resolutie geeft precies de afmeting van het scherm. Hij staat daarbij ingesteld op 16:9 modus.
Ja ok, maar dat is een bekend probleem van het aansluiten met DVI...Daarom heb ik het niet eens geprobeerd omdat de hogere resoluties van VGA voor mij van groter belang zijn dan het strakkere beeld van DVI, 1280*720 is bij DVI inderdaad wel mogelijk en het maximale tevens.

@Mothergoose: Bij elk van de samsung modellen staat dit, maar het is dus wel mogelijk, alleen niet zonder slag of stoot. Zoals je leest zit je gebonden aan een maximale resolutie en mis je beeld aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Je kan een PC op elke aansluiting aansluiten. En ook hier zijn Samsung TV's kieskeurig, want alleen op VGA wordt PC ondersteund.

Ik heb zelf ook problemen ondervonden met een toenmaling Samsung LCD met een PC op de DVI ingang.

Beste manier was gewoon de VGA ingang nemen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
ik heb gisteren mn LE26R71 voor de slaapkamer binnen gekregen.
En ik moet zeggen, ik was erg verrast door de kwaliteit van het scherm (vergeleken met mn 8 jaar oude philips breedbeeld)
Nu mn laptop via vga aangesloten en ben onder de indruk van het scherm, zowel gamen als video afspelen is kwalitatief zeer goed...

Is dat dynamic dimming aan te raden om uit te zetten??

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
guido09 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:53:
ik heb gisteren mn LE26R71 voor de slaapkamer binnen gekregen.
En ik moet zeggen, ik was erg verrast door de kwaliteit van het scherm (vergeleken met mn 8 jaar oude philips breedbeeld)
Nu mn laptop via vga aangesloten en ben onder de indruk van het scherm, zowel gamen als video afspelen is kwalitatief zeer goed...

Is dat dynamic dimming aan te raden om uit te zetten??
Als jij dit vraagt is het op het moment nog niet aan te raden. Pas als je het merkt en het stoort je, dan wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Shailesh schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:04:
[...]

Ja ok, maar dat is een bekend probleem van het aansluiten met DVI...Daarom heb ik het niet eens geprobeerd omdat de hogere resoluties van VGA voor mij van groter belang zijn dan het strakkere beeld van DVI, 1280*720 is bij DVI inderdaad wel mogelijk en het maximale tevens.

@Mothergoose: Bij elk van de samsung modellen staat dit, maar het is dus wel mogelijk, alleen niet zonder slag of stoot. Zoals je leest zit je gebonden aan een maximale resolutie en mis je beeld aan de zijkanten.
Maar is dit niet meer afhankelijk van de videodrivers? Mijn Ati Catalist driver biedt de optie om 2 HDTV modes ( 720p60 en 1080i30) toe te voegen aan de resolutielijst dus dan zou de tv het gewoon moeten pikken over dvi lijkt mij.

Ik heb ook nog 2 recente intel macs (mini & macbook) en als ik die via een "dvi naar hdmi" converter aansluit aan mn HD Beamer start die vanzelf op in 720p en kan ik ook nog 1080p kiezen, no problemos at all... erg benieuwd hoe de M71 hier mee om zal gaan.. Ik hoop hem komende week te hebben anders wordt het pas na mn vakantie helaas.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung LE40M71 nou 3 dagen (eigenlijk al 3 weken maar ik ging op vakantie :( ) en ik vind het tot nu toe echt een top ding. Ik heb ook me Samsung HT-THQ22 Home Cinema Set eropaangesloten met HDMI en me Pc met DVI. Me xbox moet ik nog aansluiten. Ik heb nog geen digitale tv dus gewoon op de kabel en het beeld is best goed ik ben benieuwd naar het verschil. Ik heb alleen bij Veronica diagonale strepen door het beeld, ligt dat aan de uitzending of kan ik dat verhelpen?

Hier ff een foto.

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b26/sebasb/IMG_0940.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:52:
Ik heb de Samsung LE40M71 nou 3 dagen (eigenlijk al 3 weken maar ik ging op vakantie :( ) en ik vind het tot nu toe echt een top ding. Ik heb ook me Samsung HT-THQ22 Home Cinema Set eropaangesloten met HDMI en me Pc met DVI. Me xbox moet ik nog aansluiten. Ik heb nog geen digitale tv dus gewoon op de kabel en het beeld is best goed ik ben benieuwd naar het verschil. Ik heb alleen bij Veronica diagonale strepen door het beeld, ligt dat aan de uitzending of kan ik dat verhelpen?

Hier ff een foto.

[afbeelding]
Kan je je windows desktop goed lezen? Want ik wil em ook halen alleen ik ga em ook veel gebruiken als monitor (ongv 40% monitor/60%HC)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:23:
[...]

Kan je je windows desktop goed lezen? Want ik wil em ook halen alleen ik ga em ook veel gebruiken als monitor (ongv 40% monitor/60%HC)
Ik zit er ongeveer 2/3 meter vanaf en kan het heel goed lezen op een resolutie van 1360:768, ik vind hem idiaal als pc monitor vooral met de pip functie (kan je onder het pcen nog in het klein tv kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Ik heb ook maar een VGA kabel gehaald ipv de DVI kabel die ik had. Scheelt sowieso in prijs en het beeld is nu ECHT volledig gevuld op 1360x768. Wat betreft de instellingen, met de ATI omega catalyst driver is het bij mij ook gelukt om de goede resolutie in te kunnen stellen.
WMV HD filmpjes zien er behoorlijk gelikt uit nu en de tekst is ook beter te lezen als met DVI, lijnen zijn strakker e.d.

Heb ook sterk het idee dat samsung de PC poort echt afgestemd heeft op PC gebruik (ergens wel logisch) en daarom DVI een minder goed resultaat geeft.
Mocht iemand dus nog twijfelen, koop gewoon een VGA kabel want dat werkt beter.

[ Voor 12% gewijzigd door j_bos op 13-08-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09

Hier ff een foto.

[afbeelding]
HEHE, als het goed is krijg ik mijn 40m71 komende week
en heb ook het HT setje van samsung, wel de THQ25....
(ben een beetje fan van samsung spul aan het worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
j_bos schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:59:
Ik heb ook maar een VGA kabel gehaald ipv de DVI kabel die ik had. Scheelt sowieso in prijs en het beeld is nu ECHT volledig gevuld op 1360x768. Wat betreft de instellingen, met de ATI omega catalyst driver is het bij mij ook gelukt om de goede resolutie in te kunnen stellen.
WMV HD filmpjes zien er behoorlijk gelikt uit nu en de tekst is ook beter te lezen als met DVI, lijnen zijn strakker e.d.

Heb ook sterk het idee dat samsung de PC poort echt afgestemd heeft op PC gebruik (ergens wel logisch) en daarom DVI een minder goed resultaat geeft.
Mocht iemand dus nog twijfelen, koop gewoon een VGA kabel want dat werkt beter.
Ik blijf toch echt van mening dat DVI veel mooier is. VGA mist het dynamisch contrast, dat vind ik echt wel een misser als je episodes van je pc kijkt. Het is even een werk om het in te stellen, maar hij draait nu keurig stabiel op 1200x668, dus de letters zijn meteen wat groter, wat ik zelf erg prettig vind, omdat ik net te ver weg zit om de letters op 1360x768.
Maar de kleuren zijn via DVI mooier. Maar VGA is veel makkelijker idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Heb jij ook soms bij een gekopieerde dvd dat hij zegt (play prohibited check disk) of weet jij waar dat door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag een 19" Samsung Syncmaster 940MW gekocht.(monitor & televisie in één) Vandaag gaat 'ie weer terug! :( Ontvangst van zenders is gewoon héél slecht!! :X Met een nieuwe standaard coax-kabel(7,5 meter) gaat dat ding ontzettend lopen storen. Waarschijnlijk is de keuze voor een monitor en t.v. in één, de reden voor de zwakke zenderontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
robvanpraat schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:28:
[...]

Ik blijf toch echt van mening dat DVI veel mooier is. VGA mist het dynamisch contrast, dat vind ik echt wel een misser als je episodes van je pc kijkt. Het is even een werk om het in te stellen, maar hij draait nu keurig stabiel op 1200x668, dus de letters zijn meteen wat groter, wat ik zelf erg prettig vind, omdat ik net te ver weg zit om de letters op 1360x768.
Maar de kleuren zijn via DVI mooier. Maar VGA is veel makkelijker idd.
Heb jr nu geen randen aan de zijkanten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:28:
[...]

Heb jij ook soms bij een gekopieerde dvd dat hij zegt (play prohibited check disk) of weet jij waar dat door komt?
Nee tot nu toe niet.
Heb er een stuk of 4 verschillende getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung komt met nieuwe modellen. Zag ik laatst iets over de LE40M91 komt er nu ook een LE40F71 en LE46F71.

Hier de link: http://www.samsung.com/at/presscenter/ifa06/ifa06_prev.htm#4

Quote: LE-40F71B und LE-46F71B - Full High Definition im Großformat
Die neuen Samsung Full High Definition LCD´s von LE 40F71B und LE 46F71B sind entweder mit 102 cm (40 Zoll) oder 117 cm (46 Zoll) Bildschirmdiagonale erhältlich. Beide Geräte verfügen über eine Auflösung von 1920 x 1080 Pixel und sind damit die ersten LCD Fernseher, die mit dieser Zollgröße volle HD Auflösung zeigen. Die beiden Full High Definition Fernseher bieten eine hohe Kontrastrate (6000:1) und ausgezeichnete Helligkeitswerten (500cd/m2), und liefern durch den Einsatz der neuen S-PVA Panele gestochen scharfe und helle Bilder. Ein zusätzlicher Multi Media Slot ermöglicht es, per Speicherkarte (SD oder MMC) Fotos und Musik direkt am Gerät abzuspielen. 2 HDMI Anschlüsse ermöglichen den Anschluss von 2 HD fähigen Abspielgeräten (zB. DVD Player und Spielkonsole). Sowohl die Video-, als auch die Audio Übertragung der angeschlossenen Geräte erfolgt rein digital und das bürgt für beeindruckendes Fernseherlebnis.

Betreft dus een 1920x1080p full HD LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:29:
Samsung komt met nieuwe modellen. Zag ik laatst iets over de LE40M91 komt er nu ook een LE40F71 en LE46F71.

Hier de link: http://www.samsung.com/at/presscenter/ifa06/ifa06_prev.htm#4

Quote: LE-40F71B und LE-46F71B - Full High Definition im Großformat
Die neuen Samsung Full High Definition LCD´s von LE 40F71B und LE 46F71B sind entweder mit 102 cm (40 Zoll) oder 117 cm (46 Zoll) Bildschirmdiagonale erhältlich. Beide Geräte verfügen über eine Auflösung von 1920 x 1080 Pixel und sind damit die ersten LCD Fernseher, die mit dieser Zollgröße volle HD Auflösung zeigen. Die beiden Full High Definition Fernseher bieten eine hohe Kontrastrate (6000:1) und ausgezeichnete Helligkeitswerten (500cd/m2), und liefern durch den Einsatz der neuen S-PVA Panele gestochen scharfe und helle Bilder. Ein zusätzlicher Multi Media Slot ermöglicht es, per Speicherkarte (SD oder MMC) Fotos und Musik direkt am Gerät abzuspielen. 2 HDMI Anschlüsse ermöglichen den Anschluss von 2 HD fähigen Abspielgeräten (zB. DVD Player und Spielkonsole). Sowohl die Video-, als auch die Audio Übertragung der angeschlossenen Geräte erfolgt rein digital und das bürgt für beeindruckendes Fernseherlebnis.

Betreft dus een 1920x1080p full HD LCD
Crap nu al, wil de prijzen wel s ff snel weten.. verwacht de M71 namelijk deze week.. kan nog afzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:32:
[...]

Crap nu al, wil de prijzen wel s ff snel weten.. verwacht de M71 namelijk deze week.. kan nog afzeggen...
Ik weet niet hoe je frans is maar daar kost hij 3.399,- eur.

http://www.touslesprix.com/comparer/fiche99554.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
guido09 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Sorry als ik offtopic ga, maar kan je die grijze stukken van de speakers er tussenuit halen?
Ik wil hem namelijk ook aanschaffen, maar de speakers komen niet op de grond te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ff een foto.

[afbeelding]
Precies dezelfde combo van TV/Home Cinema die ik ook wil. Maar de Home Cinema set heeft geen optische ingang toch? Hoe krijg ik dan Dolby Digital 5.1 uit m'n Xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Hm, thanks! Dat is dus nouwelijks duurder als de adviesprijs van de M71.. lastig lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
dadj schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:33:
[...]

Hm, thanks! Dat is dus nouwelijks duurder als de adviesprijs van de M71.. lastig lastig lastig...
Als je echter verder kijkt op deze site dan zie je dat ze voor de N71 (die volgens mij hetzelfde is als de M71) een bedrag van 2499 euri vragen.

Dit houdt in dat je rekening moet houden met een NETTO prijsverschil van 900 euro, wat bij een bruto verkoopprijs nog hoger zal liggen

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is er al bekend wanneer de LE32M71 uitkomt. Hij staat op de correct site maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online

Hier ff een foto.

[afbeelding]
Jouw voor zuilen zijn het zelfde als de HT-THQ25, zou jij misschien bovenstaande vraag willen beantwoorden?
Namelijk of je de grijze gedeelte van de zuil eraf kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
R.A. schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:12:
[...]

Sorry als ik offtopic ga, maar kan je die grijze stukken van de speakers er tussenuit halen?
Ik wil hem namelijk ook aanschaffen, maar de speakers komen niet op de grond te staan.
speaker is in 3 delen opgebouwd:
de voet , het middendeel en de bovenkant waar de speakers inzitten.
In het bovenste gedeelte zijn ook ophanggaten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
guido09 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:40:
[...]

speaker is in 3 delen opgebouwd:
de voet , het middendeel en de bovenkant waar de speakers inzitten.
In het bovenste gedeelte zijn ook ophanggaten gemaakt.
Kan dan nog het bovenstuk op het onderstuk worden geplaatst?
Wel goed gedaan dat de zuilen ook opgehangen kunnen worden, dat biedt ook perspectief :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:38
Even een vraag tussen door. (heb al overal gezocht maar kon niks vinden)

Nou lees ik wel eens dat je je LCD gewoon met scart aan moet sluiten naar je audioversterker (surroundset) en naar je videorecorder maar er word ook wel eens gesproken over een compomentkabel?
Of gewoon de rood/wit tulipstekkertjes gebruiken?

Wat is het verschil?

En welke kabels heb je nodig om alles goed aan te sluiten met een goed resultaat? (iets gelezen over Monster?)

Ik heb trouwens de LE40m61 Samsung besteld!!! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nohands op 16-08-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Nohands schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:49:
Even een vraag tussen door. (heb al overal gezocht maar kon niks vinden)

Nou lees ik wel eens dat je je LCD gewoon met scart aan moet sluiten naar je audioversterker (surroundset) en naar je videorecorder maar er word ook wel eens gesproken over een compomentkabel?
Of gewoon de rood/wit tulipstekkertjes gebruiken?

Wat is het verschil?

En welke kabels heb je nodig om alles goed aan te sluiten met een goed resultaat? (iets gelezen over Monster?)

Ik heb trouwens de LE40m61 Samsung besteld!!! :)
component is alleen video (3kabels; Y, Pb, Pr). Dit geeft wel de beste analoge kwaliteit, maar dat heb je eigenlijk alleen maar nodig voor dvdspeler náár TV of beamer bijvoorbeeld. HDMI is nog mooier al vraag ik me af of je echt verschil ziet. Maar goed dat is allemaal alleen voor het beeld..
Als je tv geen standaard audio uitgang heeft (die 2 tulpjes) kan je een scartconvertertje halen voor een paar piek met alle uitgangen.

En ja, de monster cables zijn erg goed, maar ook belkin heeft een serie prachtige kabels; de Pure AV serie. "Real Cable" heeft ook prima kabels..

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 16-08-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 12-09 22:26
Mocht je op zoek zijn naar kabels, ook Oehlbach heeft bijzonder goede kabels. Heb nu zelf een 10 meter lange VGA-kabel vanaf m'n pc naar m'n Samsung tv en heb echt superstrak beeld. :)

• JeroenRo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 12:35
Heeft iemand hier ervaring met de Samsung LE27S71 ?
Welke muurbeugel moet ik hiervoor gebruiken?

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik begrijp dat een pc via HDMI aansluiten nu nog wat moeilijk gaat en dat de meeste kiezen om de pc aan te sluiten via de VGA.

Ik ben van plan om de LE40M71 te kopen, maar mijn intresse gaat vooral uit naar de PC aansluiting.

Ik kijk nl. bijna alleen tv via de media center.

Met het oog op de toekomst: als ik een grafische kaart in de media center steek met een
HDMI aansluiting, zou deze dan probleemloos aangesloten kunnen worden op 1 van de 2 HDMI aansluitingen en ook full screen werken?

robvanpraat heb jij bij 668x1200 geen zwarte randen op je scherm ??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• R.A.
  • Niet online
Ik vind het juist apart want ik krijg met geen mogelijkheid 1360x768 ingesteld (zowel windows en linux)

1024x768 doet het wel.

De opties zijn er wel, maar zodra ik ook daadwerkelijk die resolutie ga aansturen zegt mijn tv "resolution not supported"

tv = LE32M61B
kabel = VGA

bij laptop ingesteld als 2e monitor

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
JeroenRo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:38:
Heeft iemand hier ervaring met de Samsung LE27S71 ?
Welke muurbeugel moet ik hiervoor gebruiken?
Ga eens naar vogels.com en selecteer je tv uit het lijstje, en kijk welke erop passen ;)

• JeroenRo
TranceSetter schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

Ga eens naar vogels.com en selecteer je tv uit het lijstje, en kijk welke erop passen ;)
Dat heb ik al gedaan maar het model staat er niet tussen , dus dacht ik dat iemand hier wel zou weten welke ik nodig heb.

• B-Bandit
Aach, nee he. Is net mijn 2 weken inruiltijd om, zie ik vandaag dat de LE26R71 dramatisch in prijs is verlaagd. 650 euro, wat een dieptepunt...dit is echt balen nu. Jammer zeg.

@Hieronder, een heel dozijn van ze in de pricewatch...

[ Voor 14% gewijzigd door B-Bandit op 17-08-2006 17:46 ]

• JeroenRo
Bij welke winkel zie je dat?

Verwijderd

Ik zag het ook al bij de 26LE51M met die surround sound. Kostte nog overal 900-1000 euro, 2 weken gelden foldertje van de MediaMarkt in de bus met dat ding voor EUR 699,-.

Verwijderd

Sinds kort de 40 inch Samsung aangeschaft, de Samsung LCD-TV 40" LE40M51.

Prima scherm ! als is ie misschien iets te overdreven groot voor mn huiskamer :9

Alleen nog even een ophang mount laten maken, handig een vader als metaalbewerker!
Scheelt toch weer snel 100/150 euro voor zon simpel wallmountje.

Bij Euromaxi hadden ze hem op voorraad voor een leuk prijsje.

Verwijderd

Henkus schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:48:
Ik begrijp dat een pc via HDMI aansluiten nu nog wat moeilijk gaat en dat de meeste kiezen om de pc aan te sluiten via de VGA.

Ik ben van plan om de LE40M71 te kopen, maar mijn intresse gaat vooral uit naar de PC aansluiting.

Ik kijk nl. bijna alleen tv via de media center.

Met het oog op de toekomst: als ik een grafische kaart in de media center steek met een
HDMI aansluiting, zou deze dan probleemloos aangesloten kunnen worden op 1 van de 2 HDMI aansluitingen en ook full screen werken?

robvanpraat heb jij bij 668x1200 geen zwarte randen op je scherm ??
Dat vond ik nou ook al een probleem. Echt zonde om niet optimaal van 1366 te kunnen genieten via een DVI kabel. Erg jammer dat dat niet door de tv ondersteund blijkt te worden!

Dan heb ik nu een vrij rigoreuze vraag. Stel, ik zoek iets kleins voor de slaapkamer. Ik kan dan bijvoorbeeld gaan voor een 23" of 26" Samsung LCD tv. Maar waarom niet een 20" breedbeeld LCD monitor? Veel goedkoper en meer pixels. Of een Dell 24" 1920x1200 voor EUR 850,-. Waarschijnlijk te flets? Aan de andere kant, een breedbeeldmonitor van Acer met zo'n glanzenede laag erop en lage refresh rate lijkt me ook wel goed hoor. En dan heb je veel pixels en optimaal beeld via DVI. Wat vinden jullie, is hiervoor iets te zeggen of praat ik nu poep? :)

• TranceSetter
[b]driexl schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:16:[/b}Dan heb ik nu een vrij rigoreuze vraag. Stel, ik zoek iets kleins voor de slaapkamer. Ik kan dan bijvoorbeeld gaan voor een 23" of 26" Samsung LCD tv. Maar waarom niet een 20" breedbeeld LCD monitor? Veel goedkoper en meer pixels. Of een Dell 24" 1920x1200 voor EUR 850,-. Waarschijnlijk te flets? Aan de andere kant, een breedbeeldmonitor van Acer met zo'n glanzenede laag erop en lage refresh rate lijkt me ook wel goed hoor. En dan heb je veel pixels en optimaal beeld via DVI. Wat vinden jullie, is hiervoor iets te zeggen of praat ik nu poep? :)
Zelf ben ik ook op zoek naar een TV voor op de slaapkamer. Waar ik zeker een Samsung scherm wil halen. Heb namelijk met mijn huidge 2 Samsung monitoren geen enkele opmerking erover, en ze bevallen uitstekend. Na eerder dit topic gezien te hebben ben ik de TV's dan ook bij de MediaMarkt tegengekomen, en ze hebben gewoon super beeld.

Nu wilde ik in eerste instantie voor een 32" gaan, maar is dat niet een beetje overkill? Een 26" is toch ook groot genoeg lijkt me, en dat scheelt echt enorm in prijs...

Wat lijkt jullie de beste optie...

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

Zelf ben ik ook op zoek naar een TV voor op de slaapkamer. Waar ik zeker een Samsung scherm wil halen. Heb namelijk met mijn huidge 2 Samsung monitoren geen enkele opmerking erover, en ze bevallen uitstekend. Na eerder dit topic gezien te hebben ben ik de TV's dan ook bij de MediaMarkt tegengekomen, en ze hebben gewoon super beeld.

Nu wilde ik in eerste instantie voor een 32" gaan, maar is dat niet een beetje overkill? Een 26" is toch ook groot genoeg lijkt me, en dat scheelt echt enorm in prijs...

Ligt eraan hoe groot je slaapkamer is. Bij mij staat ie niet verder dan 3 meter dus dan vind ik 26 inch voldoende.

Maar mijn vraag was, waarom geen (Samsung) LCD monitor i.p.v. een (Samsung) LCD tv? Met de huidige refreshrates is toch niets meer mis? En de resolutie is hoger. En contrast brightness kan je zo hoog zetten als je wilt... En het is goedkoper voor < 24 inch en ongeveer gelijk bij 26 inch.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 23:04 ]

• B-Bandit
TranceSetter schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

Ik twijfelde ook zwaar tussen 26 en 30 inch. In de winkel lijkt de 26" namelijk zo klein tov de 30". Maar eenmaal thuis opgesteld is de 26" gigantisch voor een slaapkamer. Ik zat er 2 meter vanaf en zit soms nog te dichtbij (voor dvd dan). Dus ik zou echt niet groter dan 26 gaan.

• TranceSetter
Shailesh schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:22:
[...]

Ik twijfelde ook zwaar tussen 26 en 30 inch. In de winkel lijkt de 26" namelijk zo klein tov de 30". Maar eenmaal thuis opgesteld is de 26" gigantisch voor een slaapkamer. Ik zat er 2 meter vanaf en zit soms nog te dichtbij (voor dvd dan). Dus ik zou echt niet groter dan 26 gaan.
Bedankt voor je antwoord.

De kamer is zo groot dat ik er tussen de 2 en 3 meter vanaf zit/lig, dus dan ga ik toch maar voor de 26"
Ik twijfelde dus ook, omdat de 26" naast de 32" bij de MediaMarkt zooo klein leek (zullen ze daar ook wel weten, soort van verkooptechniek).

Voor een PC-monitor heb je een PC nodig met TV-kaart om tv op je monitor krijgen. Dan heb je ook nog eens een goede tv-kaart nodig om echt goed beeld te krijgen op je monitor, en op een of andere manier vind ik dan nog de kwaliteit tegenvallen.

Daarbij kun je ook even snel de tv aanzetten, terwijl je dat op je pc niet snel doet als je erop aan eht werken bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
TranceSetter schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:35:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

De kamer is zo groot dat ik er tussen de 2 en 3 meter vanaf zit/lig, dus dan ga ik toch maar voor de 26"
Ik twijfelde dus ook, omdat de 26" naast de 32" bij de MediaMarkt zooo klein leek (zullen ze daar ook wel weten, soort van verkooptechniek).

Voor een PC-monitor heb je een PC nodig met TV-kaart om tv op je monitor krijgen. Dan heb je ook nog eens een goede tv-kaart nodig om echt goed beeld te krijgen op je monitor, en op een of andere manier vind ik dan nog de kwaliteit tegenvallen.

Daarbij kun je ook even snel de tv aanzetten, terwijl je dat op je pc niet snel doet als je erop aan eht werken bent...
Ik stond daarnet nog in de mediamarkt om mijn tv te retourneren (ik werk er, en met personeelskorting zit ik nog boven de huidige internetprijs, dus koop ik hem wel op i-net). En ik stond met verbazing te kijken hoe klein die 26" maar leek. Ik kon het echt niet geloven, het leek gewoon op een 55 cm tv daarzo. Hebben die jongens goed over nagedacht.

En inderdaad vind ik een TV veel makkelijker om als combi te gebruiken. Het leukste vind ik PIP gebruiken tijdens het internetten, gewoon lekker clippies bekijken op tmf ofzo. En het design uiteraard, zo'n tv staat prachtig in je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
ik heb ook sinds een kleine week de LE26R71 op de slaapkamer staan en lig er 2 meter vanaf.
Soms heb ik het idee dat hij nog te groot is, want je ziet nog teveel ruis al is dat echt minimaal. (analoog aangesloten)
Daarentegen internetten gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Niek_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:46:
Mocht je op zoek zijn naar kabels, ook Oehlbach heeft bijzonder goede kabels. Heb nu zelf een 10 meter lange VGA-kabel vanaf m'n pc naar m'n Samsung tv en heb echt superstrak beeld. :)
Kost?

Want met de 6 meter verleng + nog 2 meter normale monitor kabel is het beeld op sommige pleken wazig (tekst is wat minder scherp, dan kun je dat bijstellen... maar dan verplaatst het probleem zich alleen maar... bijv. van de rand naar het midden 8)7)

Op de 2 Meter kabel zelf is het beeld wel scherp, dus het zit hem sowieso in mijn verlengkabel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Roberto schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:04:
[...]

Kost?

Want met de 6 meter verleng + nog 2 meter normale monitor kabel is het beeld op sommige pleken wazig (tekst is wat minder scherp, dan kun je dat bijstellen... maar dan verplaatst het probleem zich alleen maar... bijv. van de rand naar het midden 8)7)

Op de 2 Meter kabel zelf is het beeld wel scherp, dus het zit hem sowieso in mijn verlengkabel :(
1,50 Meter für 25,49 €
3,00 Meter für 33,99 €
5,00 Meter für 42,49 €
10,00 Meter für 68,00 €
15,00 Meter für 93,50 €

Ik heb voor de 3m kabel gekocht en ben er zéér blij mee. Aangesloten op een LE37R72B trouwens. Echt scherp beeld. Oehlbach maakt echt goede VGA kabels vind ik. Kost een paar centen maar naar mijn mening heb je dan ook echt wel wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 12-09 22:26
Roberto schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:04:
[...]

Kost?

Bij Alternate gahaald, heb er 65 euro voor betaald, geen geld voor zo'n kwaliteit kabel.
klikkkk
Heb superstrak beeld terwijl de kabel strak lang een paar stroomkabels ligt. Schijnt dat dat niet aan te raden is voor je beeldkwaliteit. Voor de rest voelen de connectoren robuust aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij MM Alexandrium (Rotterdam) geweest. Ik kwam eigenlijk voor de andere LCD 37PF9731 die stond er ook.

Maar nog opmerkelijker de Samsung LE40M71 stond er ook!

Deze LCD was aangesloten via de component ingang op de sateliet net als alle andere LCD en Plasma's.

Tot mijn verbazing was het beeld waardeloos. Vergelijk het met een 3d beeld maar dan zonder brilletje. Het leek dus op een dubbel beeld. Alle andere tv's hadden dit niet!

Verkoper erbij gehaald en die zag het ook. Hij ging een beetje rommelen met de instellingen maar dat hielp niet. Hij mompelde iets van: even de fabrikant vragen en omruilen. En liep weg.

Ik ga er maar vanuit dat dit een maandag morgen model is. Wel jammer want deze LCD's zijn schaars in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:25
Ik wil een LCD kopen en heb de LE40R51B op het oog. Dit zal aangesloten worden op een mediacenter met daarin een 7600GS: http://www.asus.com/produ...=0&model=1090&modelmenu=1.

Nu wordt er gezegd dat er een HDTV uitgang aanwezig is, maar ik zie alleen een VGA en DVI uitgang. Bedoelen ze de DVI? Bestaat er een DVI -> HDMI kabel? Of heeft de LCD een DVI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
mister_S schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:18:
Ik wil een LCD kopen en heb de LE40R51B op het oog. Dit zal aangesloten worden op een mediacenter met daarin een 7600GS: http://www.asus.com/produ...=0&model=1090&modelmenu=1.

Nu wordt er gezegd dat er een HDTV uitgang aanwezig is, maar ik zie alleen een VGA en DVI uitgang. Bedoelen ze de DVI? Bestaat er een DVI -> HDMI kabel? Of heeft de LCD een DVI ingang?
Heb je al geprobeerd te zoeken op de Samsung site, misschien staat het wel bij de specificaties of in de handleiding? *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb men LE32R72 nu al even en ben er best tevreden over.
Sinds kort heb ik ook een HDMI -> DVI kabel en heb die daarstraks eens uitgetest.

Ik had gelezen dat er heel wat problemen waren met je PC via HDMI aan te sluiten, en heb ook gezien dat in de Samsung handleiding zelfs staat dat het gewoonweg niet gaat.
Was vrij verbaasd toen ik onmiddelijk deftig beeld kreeg toen ik de kabel instak. Alleen was rond elke rand ongeveer 1cm niet zichtbaar op de tv.

Heb toen ultramon geïnstalleerd en nu hangt men tv als 2de monitor aan men pc (heb gelukkig 2 dvi uitgangen op men kaart).

Het enige probleem is nu dat ik in ultramon niet de resolutie van mijn tv kan selecteren voor de 2de monitor (men lcd tv dus). Ik heb juist een filmpje gezien op 1280x768, en dat ging best goed. Geen enkele klacht. Is er een resolutie beter geschikt? (heb ook gelezen dat je via powerstrip een custom resolutie kunt opgeven, misschien is dit beter?)
Kan ik mijn tv trouwens beschadigen door een foute resolutie te nemen? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:14:
Ik ga er maar vanuit dat dit een maandag morgen model is. Wel jammer want deze LCD's zijn schaars in de winkel.
Dacht je nu echt dat er nog maandagmorgen modellen bestaan??? De TV's worden tegenwoordig voor 90% automatisch in elkaar gezet, en die robots weten echt niet dat het maandagmorgen is hoor...

Maargoed, het kan sowieso ook aan de versterker/verdeler hebben gelegen, maar aangezien die TV het alleen had, dan zal dat ook wel de TV geweest zijn. En inderdaad jammer, want je ziet ze nog niet veel de 40M71B's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:25
Roet schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:02:
[...]

Heb je al geprobeerd te zoeken op de Samsung site, misschien staat het wel bij de specificaties of in de handleiding? *hint*
Verbinding via HDMI wordt dus afgeraden. Is dit alleen bij Samsung of is het een bekend probleem bij LCD's? Hoe verbindt je dan je PC aan een LCD-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
mister_S schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Verbinding via HDMI wordt dus afgeraden. Is dit alleen bij Samsung of is het een bekend probleem bij LCD's? Hoe verbindt je dan je PC aan een LCD-tv?
Via de D-Sub / VGA aansluiting. Dat werkt mijn inziens goed genoeg. Als je hem via HDMI aan wilt sluiten dan moet je een LG kopen. Dat is het enige merk die PC signalen op de HDMI aansluiting accepteerd.

Maar VGA werkt bij mij (LE37R72B) heel goed. Ik kijk zelf geen TV, het enige wat ik gebruik is de PC ingang voor mijn HTPC en ben zéér tevreden ermee. Ookal zeggen mensen hier dat de kleuren niet goed zijn, die zijn goed in te stellen in het menu en door gewoon met je videokaartdrivers het kleurenprofiel aan te passen. Maar dit heb ik zelf niet gedaan omdat ik dit niet nodig vond.

Ik lees ook dat je een R51 scherm wilt kopen. Doe dit niet. Koop een LCD uit de R70 serie. Die serie is veel verbeterd ten opzichte van de R51. Ik raad het sterk af in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Roet op 20-08-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:00

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:04:
Sinds kort de 40 inch Samsung aangeschaft, de Samsung LCD-TV 40" LE40M51.

Prima scherm ! als is ie misschien iets te overdreven groot voor mn huiskamer :9

Alleen nog even een ophang mount laten maken, handig een vader als metaalbewerker!
Scheelt toch weer snel 100/150 euro voor zon simpel wallmountje.

Bij Euromaxi hadden ze hem op voorraad voor een leuk prijsje.
Ja dat hoor je wel vaker, wanneer je in de winkel staat zie je praktisch alleen maar 32" en groter dus wanneer je bijvoorbeeld een 26" ziet dan denk je dat die misschien te klein is voor de woonkamer. Maar zodra die er staat is het ineene een joekel. :)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
welke samsung lcd is een betere keus: R72, R41of de M51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Shan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:12:
welke samsung lcd is een betere keus: R72, R41of de M51?
Zoals er ook in de startpost staat: De R71 is beter als de M51, dus de R72 is dat ook. De R41 is al een tijdje oud...

Je kunt ook wachten op bv. de M71, en die is dan wél weer beter dan de R71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:26:
[...]

Ja dat hoor je wel vaker, wanneer je in de winkel staat zie je praktisch alleen maar 32" en groter dus wanneer je bijvoorbeeld een 26" ziet dan denk je dat die misschien te klein is voor de woonkamer. Maar zodra die er staat is het ineene een joekel. :)
Het went echter wel, mits je er niet té dicht op gaat zitten. En als je eenmaal een 40 inch gewend bent, lijkt de rest weer zo klein. Nu zoek ik voor in de slaapkamer dus ook iets groters dan mijn oude 70 cm elektronenkanon... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
TranceSetter schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:17:
[...]

Zoals er ook in de startpost staat: De R71 is beter als de M51, dus de R72 is dat ook. De R41 is al een tijdje oud...

Je kunt ook wachten op bv. de M71, en die is dan wél weer beter dan de R71
hey bedankt. ik wist niet welke precies nieuw of oud was.
denk dat ik dan voor de R72 ga, is nog goedkoper dan de M51.
alleen zie ik in de startpost ook staan dat de M51 ook nieuw is.
maar R72 heeft 5000 contrast tegen de M51 3000 :*)

nog mals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasshopperko
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 09:07
Shan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:39:
[...]

hey bedankt. ik wist niet welke precies nieuw of oud was.
denk dat ik dan voor de R72 ga, is nog goedkoper dan de M51.
alleen zie ik in de startpost ook staan dat de M51 ook nieuw is.
maar R72 heeft 5000 contrast tegen de M51 3000 :*)

nog mals bedankt.
hier een uitleg over type aanduiding:

LE[inch][serie][jaartal model]

dus bijv. LE32R71 is dus een 32inch uit de R(oma) serie, de 7 is voor introduktie jaar 2006, kweeniet wat logica daarvan is, en 1 is model/type.

ik heb dus deze tv, en het bevalt zeer goed icm met PC (vga aansluiting, op 1360 x 768) Ik kijk voornamelijk DVD's en Anime, en bijna nooit TV. ben van plan om een Xbox 360 erbij te kopen en dan via de componenten ingang aan te sluiten (HD resoluties van 720p en 1080i), komen hoop spellen uit die ik leuk vind namelijk, (dead rising, Saints Row, N3 en Samurai Warriors 2 )en de HDMI ingang, mss voor de PS3. als die een keer leuke games heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zeg... ik heb een LE32M61B

En sinds paar dagen met de 1.8 Firmware (roze / oranje gezichten probleem)

Ik merk echter nu (kan toeval zijn hoor! :) )

Dat de rechterkant van mijn scherm zowel met lichtsensor als zonder lichtsensor iets helderder is.
Je ziet het vooral goed op tijdens reclame met witte achtergrond, of als er lucht is.

Het is allemaal niet extreem, maar wel net merkbaar.

Foutje in het backligt lijkt het?

Verder leaked hij "gelukkig" niet veel in de hoeken, dus dat is het niet.

Aanvulling: De monteur heeft tijdens het updaten een mode uitgezet met zijn universele kasje, zou dit het zijn geweest? Lijkt me niet? (een optie die je backligt een beetje aanpast? 8)7 )

Edit 2 8)7
Heeft iemand trouwens zijn UPC digitale tv kastje werkend gekregen met deze tv? (vollume aanpassen werkt het nml niet ... tv switch mode wel ??? )

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 21-08-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik sta op het punt een Samsung LE26R71B te bestellen. Deze zou de gebruikelijke VESA-bevestiging moeten hebben, echter bestaan daar verschillende maten in.

Zou iemand na willen kijken op zijn LE26R71B wat de maten zijn van deze bevestiging, zodat ik weet welke steun ik kan gebruiken?

Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
grasshopperko schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:07:
[...]

hier een uitleg over type aanduiding:

LE[inch][serie][jaartal model]

dus bijv. LE32R71 is dus een 32inch uit de R(oma) serie, de 7 is voor introduktie jaar 2006, kweeniet wat logica daarvan is, en 1 is model/type.

ik heb dus deze tv, en het bevalt zeer goed icm met PC (vga aansluiting, op 1360 x 768) Ik kijk voornamelijk DVD's en Anime, en bijna nooit TV. ben van plan om een Xbox 360 erbij te kopen en dan via de componenten ingang aan te sluiten (HD resoluties van 720p en 1080i), komen hoop spellen uit die ik leuk vind namelijk, (dead rising, Saints Row, N3 en Samurai Warriors 2 )en de HDMI ingang, mss voor de PS3. als die een keer leuke games heeft.
ik wil het voor tv kijken, gamen en anime gebruiken.
en heb al xbox 360 dus wil ik graag een goeie lcd voor hebben :9 .
mijn broer heeft al lcd en veel mooier bij hem dus ga ik een betere dan hij kopen, hehe.

een nadeel aan xbox360, ik heb een 7.1 receiver en boxen gekocht en blijkt dat dat ding maar 5.1 heeft :'( .
voor de rest super joh, kickass man.

[ Voor 31% gewijzigd door Shan op 21-08-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
TranceSetter schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:48:
Ik sta op het punt een Samsung LE26R71B te bestellen. Deze zou de gebruikelijke VESA-bevestiging moeten hebben, echter bestaan daar verschillende maten in.

Zou iemand na willen kijken op zijn LE26R71B wat de maten zijn van deze bevestiging, zodat ik weet welke steun ik kan gebruiken?

Alvast bedankt voor je hulp.
Kun je niet gewoon de handleiding downloaden van www.samsung.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Roet schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:46:
[...]

Kun je niet gewoon de handleiding downloaden van www.samsung.nl ?
Sorry was ik even vergeten te vermelden dat ik deze heb gedownload, maar daar staat er niets over in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik krijg de indruk dat Samsung de LR26R7x serie aan het vervangen is met de LE27S71. Kwa specificaties zijn ze immers gelijk aan elkaar. En enkele winkels verkopen de samsung LE26R7x nu tegen inkoopprijs (die ken ik omdat ik bij elektronicawinkel werk), en de leverbaarheid is zeer slecht...Hoewel ik de S71 veel mooier vind, heb ik er toch geen extra geld voor over als de R71 nu zo goedkoop wordt aangeboden. Goedkoper dan dit kan niet, dat weet ik...Dus als je twijfelt zou ik er snel voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

En wat is de inkoopprijs dan als ik vragen mag, of is dat beroepsgeheim.. ;)

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Iemand nog een tip waar de LE40M71B op voorraad (of niet te lang wachten) te krijgen is?
Ik wacht nu al 6 weken en nog steeds niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Shailesh schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:32:
Ik krijg de indruk dat Samsung de LR26R7x serie aan het vervangen is met de LE27S71. Kwa specificaties zijn ze immers gelijk aan elkaar. En enkele winkels verkopen de samsung LE26R7x nu tegen inkoopprijs (die ken ik omdat ik bij elektronicawinkel werk), en de leverbaarheid is zeer slecht...Hoewel ik de S71 veel mooier vind, heb ik er toch geen extra geld voor over als de R71 nu zo goedkoop wordt aangeboden. Goedkoper dan dit kan niet, dat weet ik...Dus als je twijfelt zou ik er snel voor gaan.
Shailesh, jij hebt toch een LE26R71B? Daar zit als het goed is zo'n bevestigingsplaatje bij voor een muur bevestiging.

Zou je voor mij eens willen meten hoever die gaten eigenlijk uit elkaar zitten op het achterplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:05
guido09 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:01:
Iemand nog een tip waar de LE40M71B op voorraad (of niet te lang wachten) te krijgen is?
Ik wacht nu al 6 weken en nog steeds niks...
Ik heb hem zien staan bij de mediamarkt Alexandrium en Den Haag. De prijs was/is echter wel 2999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

aex351 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:26:
[...]

Dat heeft niet alleen te maken met het feit dat er grotere modellen staan in de winkel. Maar ook in de ruimte waarin een model staat. Bij de MM staat alles is een grote ruimte met veel overzicht. (of terwijl: geen grote wanden overal tussen waardoor je er niet langs/over/onder-door kan kijken). Dit geeft een veel ruimtelijker beeld. In je eigen huis kan een 32" LCD in een kleine wand nog steeds klein lijken. Om dit te bereiken zou je echter de hele wand en alles wat er tegenaan en in de buurt staat vrij moeten maken van spullen. Ook dan lijkt het scherm opeens nog redelijk klein te zijn.

Dit alles heeft te maken met het feit dat je hersenen de grote van voorwerpen inschatten aan de hand van vergelijk met andere voorwerpen en met de ruimte zelf.

Voor de discussie over de kijkafstand en de het formaat kwam ik net nog even een tabelletje tegen. Misschien nog wel handig voor de mensen die zich afvragen wat nou de richtafstanden zijn. Dit zijn de minimale afstanden die je van een LCD af moet zitten om geen last te hebben het zien van pixels.

20-27inch: 1 tot 2m
32-37: 2 tot 3m
42-46: 3.5 tot 5m
50: 4 tot 5.5m

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Schele indiaan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:29:
En wat is de inkoopprijs dan als ik vragen mag, of is dat beroepsgeheim.. ;)
Kort maar krachtig, jah :P . Onze inkoopprijzen zullen uiteraard niet geheel gelijk zijn met die van internetwinkels, maar lager dan dit kan ik me niet voorstellen dat je gaat. Je wilt toch op zijn minst kostendekkend zijn...

@TranceSetter:
Ik hád een LE26R71...Toen ik zag dat de prijzen in een keer kelderden heb ik de mijne gelijk teruggebracht naar de winkel ;) . Om hem vervolgens weer te bestellen op internet, dus ik kan het je pas volgende week vertellen, als ik de tv weer heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:23:
[...]

Ik heb hem zien staan bij de mediamarkt Alexandrium en Den Haag. De prijs was/is echter wel 2999 euro.
In Zoetermeer hebben ze deze helaas niet, maar wel wisten ze me deze belachelijk hoge prijs te vertellen :/ Kan iemand mij uitleggen waarom bij de MM het prijsverschil zo hoog is??
Bedoel het verschil tussen de LE40R71B (1999 euro bij de MM) en de LE40M71B is nou ook weer niet zo groot dat het gelijk 1000 euro meer moet kosten...
Het scherm is toch hetzelfde lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Shailesh schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

@TranceSetter:
Ik hád een LE26R71...Toen ik zag dat de prijzen in een keer kelderden heb ik de mijne gelijk teruggebracht naar de winkel ;) . Om hem vervolgens weer te bestellen op internet, dus ik kan het je pas volgende week vertellen, als ik de tv weer heb...
Ok, dan hoop ik hem zelf ook al in huis te hebben ;) Gisteren besteld bij een bedrijfje uit Venlo voor €650,- Nette prijs toch voor zo'n TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:36:
[...]

In Zoetermeer hebben ze deze helaas niet, maar wel wisten ze me deze belachelijk hoge prijs te vertellen :/ Kan iemand mij uitleggen waarom bij de MM het prijsverschil zo hoog is??
Bedoel het verschil tussen de LE40R71B (1999 euro bij de MM) en de LE40M71B is nou ook weer niet zo groot dat het gelijk 1000 euro meer moet kosten...
Het scherm is toch hetzelfde lijkt me.
Gisteren even bij de MM wezen kijken, Groningen, en ik vond de prijzen van alle LCD's erg hoog. Als je bij prijsvergelijkingssites kijkt dan zit de MM daar qua prijs zo ongeveer altijd tegen de boven grens aan.

Zal vooral wel duur zijn omdat het de naam heeft goedkoop te zijn. Natuurlijk kun je altijd nog wel wat afdingen enzo bij de MM. Maar dan nog. Dat, en het slechte beeld dat ze daar hebben, nodigt mij niet heel erg uit om daar te kopen.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Samsung (D) site staat nu ook de LE40F71B. Full HD.
http://av.samsung.de/article.asp?artid=5167D296-3F7F-41FE-9507-583155AEBD5B
Afbeeldingslocatie: http://av.samsung.de/images/produkte/f71b_serie_m.jpg

En natuurlijk de M91. Geen full HD, maar wel met LED backlight.
http://av.samsung.de/arti...B3-4FD0-85E8-911743E9EA78
Afbeeldingslocatie: http://av.samsung.de/images/produkte/m91-serie_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik wil niet weten van die F71 gaat kosten. Volledige aantal pixels in het scherm voor 1080p(!) HDTV. Dat moet er (met de juiste aansturing) toch wel héél erg strak uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
wat is dit

http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications

voor een bizar model de LE19R71W, en die zou dan 26" zijn, staat op de site als nieuwe tv, maar heeft een waardeloze lichtopbtrengst en een nog slechtere kijkhoek, die W slaat vast op wit, maar er staat een zwart plaatje bij .....

of ben ik nu echt heel erg aan het slapen ??

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
jobvr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:38:
wat is dit

http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications

voor een bizar model de LE19R71W, en die zou dan 26" zijn, staat op de site als nieuwe tv, maar heeft een waardeloze lichtopbtrengst en een nog slechtere kijkhoek, die W slaat vast op wit, maar er staat een zwart plaatje bij .....

of ben ik nu echt heel erg aan het slapen ??
Is waarschijnlijk de 19" variant op de R7# serie, die zijn er namelijk ook. De W slaat waarschijnlijk op widescreen. Ik heb geloof ik ook ergens in deze thread een boek/link gepost waar een uitgebreide lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
aex351 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:42:
[...]

Is waarschijnlijk de 19" variant op de R7# serie, die zijn er namelijk ook. De W slaat waarschijnlijk op widescreen. Ik heb geloof ik ook ergens in deze thread een boek/link gepost waar een uitgebreide lijst staat.
Als je naar de LCD afdeling van de samsung site gaat, staan de laatst uitgekomen modellen altijd bovenaan, en deze LE19R71W staat als tweede, maar als je dan het specificatie gedeelte bekijkt, wordt je niet echt wild, die is anemenlijk nog slechter dan die van de S serie

HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 26"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1440 x 900
Luminantie 300 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 150°/130°

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
jobvr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:45:
[...]

Als je naar de LCD afdeling van de samsung site gaat, staan de laatst uitgekomen modellen altijd bovenaan, en deze LE19R71W staat als tweede, maar als je dan het specificatie gedeelte bekijkt, wordt je niet echt wild, die is anemenlijk nog slechter dan die van de S serie

HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 26"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1440 x 900
Luminantie 300 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 150°/130°
Ja maar komt ook omdat het een kleinere beeld is he, die 26" moet 19" wezen.Aangezien het een 19"scherm is. Die samsung sites hebben wel vaker specs fout aangegeven. Is jammer dat ik die link naar die boek(pdf) of site was het op het moment niet zo een twee drie kan vinden, daar stond het allemaal keurig aangegeven. Zo zou er ook een 23" moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:37:
Ik wil niet weten van die F71 gaat kosten.
Niet hier kijken dan: http://ecranlounge.com/pr...71b,fullhd+tnt,101,cm.htm. Als ik die prijzen vergelijk met de andere modellen zou de F71 tussen de 2800 en 3000 euro gaan kosten in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:20:
[...]

Niet hier kijken dan: http://ecranlounge.com/pr...71b,fullhd+tnt,101,cm.htm. Als ik die prijzen vergelijk met de andere modellen zou de F71 tussen de 2800 en 3000 euro gaan kosten in Nederland.
Fijne prijs... Is natuurlijk wel wat je ervoor over hebt, en de M-serie kost dat nu ook zo ongeveer (bij de MediaMarkt :))

Maar toch fijn om te weten, had het in ieder geval nog wel met 1000 euro duurder verwacht, aangezien deze de volle HDTV aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Roberto schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:42:
Zeg... ik heb een LE32M61B

En sinds paar dagen met de 1.8 Firmware (roze / oranje gezichten probleem)

Ik merk echter nu (kan toeval zijn hoor! :) )

Dat de rechterkant van mijn scherm zowel met lichtsensor als zonder lichtsensor iets helderder is.
Je ziet het vooral goed op tijdens reclame met witte achtergrond, of als er lucht is.

Het is allemaal niet extreem, maar wel net merkbaar.

Foutje in het backligt lijkt het?

Verder leaked hij "gelukkig" niet veel in de hoeken, dus dat is het niet.

Aanvulling: De monteur heeft tijdens het updaten een mode uitgezet met zijn universele kasje, zou dit het zijn geweest? Lijkt me niet? (een optie die je backligt een beetje aanpast? 8)7 )

Edit 2 8)7
Heeft iemand trouwens zijn UPC digitale tv kastje werkend gekregen met deze tv? (vollume aanpassen werkt het nml niet ... tv switch mode wel ??? )
Iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Qua prijzen zou zou een HD TRUE televisie gelijk moeten staan aan de huidige M serie prijzen. Afleidend van huidige prijzen in Amerika, waar hun HD TRUE televisies gelijk staan aan onze M serie prijzen.

Eens kijken hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. Ik begin me overigens wel te irriteren aan het feit dat alles nu word gericht op 40" en groter, wacht nog steeds op de 32" variant van de M71.
Beetje met de instellingen spelen kan altijd wonderen doen. En kom je er echt niet uit, of roze moet je favorieten kleur zijn, samsung op bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 22-08-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
aex351 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:31:
Qua prijzen zou zou een HD TRUE televisie gelijk moeten staan aan de huidige M serie prijzen. Afleidend van huidige prijzen in Amerika, waar hun HD TRUE televisies gelijk staan aan onze M serie prijzen.

Eens kijken hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. Ik begin me overigens wel te irriteren aan het feit dat alles nu word gericht op 40" en groter, wacht nog steeds op de 32" variant van de M71.

[...]

Beetje met de instellingen spelen kan altijd wonderen doen. En kom je er echt niet uit, of roze moet je favorieten kleur zijn, samsung op bellen.
Erm, firmware 1.8 lost juist dat probleem op... 8)7

Ik bedoel juist de rest van m'n vragen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.