[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.166 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:25:
Vandaag naar MM Rijswijk geweest met de vraag wanneer ze de LE40M71 binnen krijgen. De verkoper vertelde me dat ze de M71 niet binnen krijgen maar de N71. Er zit geen verschil tussen de beide modellen alleen de naam is anders. Het kan zeker nog een maand duren voordat ze deze binnen krijgen.
Samsung LE40T71B
http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Media totaal gelezen van deze maand. Komt Samsung met het type LE40M91!

Deze lijkt op de M71 maar de specs zijn anders. Ik kan er niet veel van vinden op het internet.

Edit:

Ik krijg de afbeeldingen niet goed in de tekst. Sorry.

Het betreft dus een nieuw type van Samsung met andere specs zoals oa:

550 candela/m2
contrast 10000:1
etc

http://www.mediatotaal.nl/

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

je plaatjes doen het niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Bedankt voor het plaatje maar wat bedoel je ermee (mbt mijn post)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het.

Ik kan het niet zo snel veranderen. Sorry

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
LE40M91: http://www.av.com.pl/index.php?news=119

Iemand toevallig goed in de poolse taal? :)

Specs:

10000:1 dyn. Kontrast
LED-Backlight
S-PVA
25,7 Milliard. Farben, 2955 Graustufen
DNI, DCF, Smooth Motion
DVB-T
Card-Reader?
USB, Pict-Bridge-tauglich (Fotos, MP3)
2x HDMI, YUV, PC, 2X Scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Topicstarter
Een nieuws bericht over de M91:
the Seminar- exhibition of the company Of samsung Of electronics
July 2006

On June 1, 2006 in the hotel Of grand Of marriott took place seminar- exhibition, dedicated to the products of the present year. At the seminar it was in detail described about the corporation Of samsung and its component part — Of samsung Of electronics: its place in the world on the production of different goods, the current sums of work and the plans of development.

In three halls was represented entire spectrum of the novelties of audio and [videoproduktov], computer and household equipment of firm — of more than 140 models. Exhibition was organized in such a way that the collected to the measure dealers and journalists could estimate the advantages of new technologies and developments. In the number of most memorized exhibits it is worthwhile to note the [ZhK]- television set Of samsung LE-40M91 with the light-emitting diode illumination. Its appearance on the Russian market is expected in the end of this year. Was demonstrated also the pre-series model of the Blu-ray- record player Of samsung BD-P1000, which formed image on the projection DLP- television set Of samsung SP-56K3H, compatible with the standard Of full HD. With the aid of the plasma television sets located by a number, one of which was Samsung PS-42C7HR, it was possible to estimate the advantages of the technologies Of filterBright, that facilitates the absorption of external light incident to the panel and that thus increasing image contrast, and Smooth Of motion Of driver, that improves translation of motion. Furthermore, on the exhibition were represented CRT- television set with the shallow housing Of samsung Of slimFit WS-32Z40HTQ, equipped with digital entrance HDMI and compatible with the standards of the television of high clearness, and also DVD- record players and recorders of 2006.
Word verwacht tegen het eind van het jaar. Maar wil eerst de M71 zien, zit er letterlijk maanden op te wachten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:38
Het ene model is nog geeneens verkrijgbaar (LE 40 M 71) of er zijn al geruchten voor een opvolger eind dit jaar. (zoals met alles tegenwoordig, GSM's,videokaarten en ander hardware)

Dus moeilijk kiezen of tot een besluit te komen omdat je onderhand de bomen door het bos niet meer ziet.........

Maar goed, we wachten maar af waar Samsung mee komt binnenkort....(hopelijk snel met de LE 40 M 71 ;) )

Ik blijf dan ook deze topic met veel belangstelling volgen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat niet de S71??
deze is namelijk al bij de mediamarkt in eindhoven te zien

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40s71b.asp

weet iemand de vershillen tussen deze s71 en de m61?

de le32s71 is namelijk al voor 980 euri te krijgen. niet veel voor een 32 inch. als je bedenkt dat je voor een ouder model (m61) nu nog 1150 neer moet leggen.

de specificaties zijn eigenlijk allemaal t zelfde.

edit: zojuist met samsung gebeld, en zij wist mij te vertellen dat op de S serie geen boxen zaten. zeer vreeemd want bij de mediamarkt maakte die wel geluid 8)7

de contrast ratio was anders. terwijl op de website staat dat ze allebij 300:1 hebben.

ook had de s 71 geen colorcontrol (niet te zien op website).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohands schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:05:
Het ene model is nog geeneens verkrijgbaar (LE 40 M 71) of er zijn al geruchten voor een opvolger eind dit jaar. (zoals met alles tegenwoordig, GSM's,videokaarten en ander hardware)

Dus moeilijk kiezen of tot een besluit te komen omdat je onderhand de bomen door het bos niet meer ziet.........

Maar goed, we wachten maar af waar Samsung mee komt binnenkort....(hopelijk snel met de LE 40 M 71 ;) )

Ik blijf dan ook deze topic met veel belangstelling volgen!!!
En dan komen de producenten waarschijnlijk begin volgend jaar met de nieuwe standaard "HDMI 1.3" ipv de huidige 1.2

http://www.hear.nl/cgi-bi.../index.cgi?nieuws_id=3117

Tja waar moet je eigenlijk op wachten. Volgens mij kun je het best kiezen voor een niet al te dure LCD/Plasma zodat je om de 5 jaar een nieuwe kunt kopen om bij te blijven. Maar da's persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

heeft iemand een prijsindicatie gezien van de LE40M91? Is het qua prijs waard er op te wachten ipv de M71 komende maand aan te schaffen?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

mikevanrooijen schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:47:
[...]

je zegt dat het geluid net voldoende is maar er zit een optie in het menu van de tv om het geluid in stappen harder te zetten....daarna kun je het geluid met afstandsbediening veranderen..

bij mij staat de globale instelling op laag dus moest ik de tv op 100 zetten om goed tv te kunnen kijken. Nu heb ik hem een stapje harder gezet in het menu en staat mijn geluid op 40 net zo hard als eerst 100.
Het geluid is nog_net_niet blikkerig. Het kan er mee door als je gewoon tv kijkt. Maar voor films/muziek op tv kies ik er voor om het via de stereo te laten lopen. (Heb nog geen surround set) (Da's m'n volgende aanschaf ;))

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 09:45:
[...]

En dan komen de producenten waarschijnlijk begin volgend jaar met de nieuwe standaard "HDMI 1.3" ipv de huidige 1.2

http://www.hear.nl/cgi-bi.../index.cgi?nieuws_id=3117

Tja waar moet je eigenlijk op wachten. Volgens mij kun je het best kiezen voor een niet al te dure LCD/Plasma zodat je om de 5 jaar een nieuwe kunt kopen om bij te blijven. Maar da's persoonlijk.
zou je dat uberhaupt wel zien; hdmi 1.2 of 1.3? of zou je dan vroeg of laat een compitabiliteitsprobleem krijgen?

en waarom zouden we wachten op 1.3, er komt dat daarna toch wel weer een 1.4 ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:37:

Specs:

LED-Backlight
S-PVA
DNI, DCF, Smooth Motion
DVB-T
Card-Reader?
die afbeelding, dat is toch de M61? of gaan deze heel erg op elkaar lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
dadj schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:35:
heeft iemand een prijsindicatie gezien van de LE40M91? Is het qua prijs waard er op te wachten ipv de M71 komende maand aan te schaffen?
Tegen de tijd dat de M91 eindelijk er is dan komt er wel weer iets beters. En zo blijf je doorgaan. Is echt letterlijk een eindeloos verhaal. De M71 is het waard !

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 30-07-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands

LCD TV

LE40S71
LE40S71B

40 inch (102 cm) HD Ready LCD TV met HDMI en Game Mode

Ik zag deze ook al staan, nu nog uitzoeken wat het verschil is tussen de M61 en de M71......

De prijs is aantrekkelijk voor een 40 inch dacht ik zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Nohands op 30-07-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Nohands schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:52:

nu nog uitzoeken wat het verschil is tussen de M61 en de M71......

De prijs is aantrekkelijk voor een 40 inch dacht ik zo.
S71 is Cheapo model? Heeft maar 3000:1 contrast ipv 6000:1

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:22:
[...]

S71 is Cheapo model? Heeft maar 3000:1 contrast ipv 6000:1
maar dat heeft de m61 ook 3000:1 die is nog 1150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:05:
[...]

maar dat heeft de m61 ook 3000:1 die is nog 1150 euro
Dan wil ik wel eens weten waar jij deze kan kopen voor 1150 euro (de LE 40 M61)

Ik kan hem alleen vinden voor ongeveer 2000 euro..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohands schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:27:
[...]

Dan wil ik wel eens weten waar jij deze kan kopen voor 1150 euro (de LE 40 M61)

Ik kan hem alleen vinden voor ongeveer 2000 euro..........
ik had t over de 32 inch versie ;) foutje 8)7

www.kieskeurig.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofmasters
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 06:52
Resinman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:37:

Specs:

LED-Backlight
S-PVA
DNI, DCF, Smooth Motion
DVB-T
Card-Reader?
Kijk eens goed naar die specs joh... 25,7 miljard kleuren... dat is bijna 34-bits bereik!!
LCD-TV's van nu gaan niet verder dan 16,7 miljoen kleuren oftewel 24-bits kleurbereik...

Ook schat ik dat die 10000:1 dynamische contrast overeenkomt met een werkelijk contrast tussen de 2500:1 en 5000:1 (en ik neig te zeggen dat 5000:1 de werkelijke contrastratio is).

Dit omdat er staat dat deze TV gebruik maakt van een LED-Backlight, deze LCD-TV technieken werden ons al jaren geleden beloofd; vanwege het hogere kleurbereik, de hogere contrastratio en de langere levensduur van het paneel en de backlight.

Nu heeft elke eerste versie natuurlijk zijn kinderziektes.
Ik zal dan ook met smart afwachten op het gereviseerde model met misschien
[Droom-modus]1920x1080 resolutie, een beeldchip die 1080p50 of 1080p60 kan verwerken, 3x HDMI en een CI-slot voor de geintegreerde DVB-T tuner zodat we eindelijk af zijn van al die overbodige kastjes.
[Droom-modus]

Eigenlijk is het toch wel van de gekken dat ik hier droom-modus moet zetten aangezien er in de VS al 6 populaire modellen zijn (waaronder 1 van samsung) die al deze specs bezetten (1080p60 input, CI-slot en 1920x1080 resolutie).

Met Vriendelijke Groeten,

KingofMasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
In Amerika is daar ook de markt voor met al hun HDTV uitzendingen. In Nederland begint UPC pas, en slechts op de extra betaal film/sport kanalen.

Prijzen in Nederland (en ook in Europa) kosten de LCDs ook veel meer dan buiten Europa.

[ Voor 40% gewijzigd door aex351 op 01-08-2006 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Week 33 schijnt de LE 40 M 71 leverbaar te zijn.

Dus ben benieuwd waneer hij in de winkel staat zodat ik hem kan gaan bekijken, ben zeer benieuwd naar dat glazen of plastic/doorzichtig randje aan de onderkant of dat niet afdoet aan het normale zwarte design wat me zo aanspreekt aan de Samsung... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Aangezien ik op dit moment aan het zoeken ben naar een nieuwe LCD-TV van 32" en mijn 2 samsung monitoren me erg goed bevallen, ben ik eens naar Samsung LCD TV's bij bv. de MediaMarkt gaan kijken.

Daar stonden natuurlijk niet alle modellen, dus kon ik ze niet goed met elkaar vergelijken. Ben toen eens op GoT gaan zoeken, en dit topic tegengekomen waarvan ik ondertussen de complete startpost heb doorgelezen...

Het is me nu wel duidelijk dat de M-serie de beste is, maar toch heb ik een paar vragen:

- De M71 zou deze zomer uit komen. Is er toevallig al bekend wat deze ongeveer gaat kosten, zodat ik deze eventueel al kan uitsluiten?
- Ik heb eens op de Samung site gekeken, maar nergens zie ik een DVI-poort op de TV's zitten. Is deze op een bepaald model wel te krijgen, of is de HDMI-poort een verbeterde DVI-poort, met extra beveiligingen e.d. voor toekomstige blue-ray en hd-dvd spelers?
- Zo ja, is het wel mogelijk om de TV via een 'normale' DVI-poort vanuit mijn PC aan te sluiten, of moet ik daar de analoge VGA-poort voor gebruiken? In verband met gamen, en resolutie-wisselingen, zou het namelijk fijn zijn als ik zowel mijn Xbox en PC tegelijk kan aansluiten en niet altijd het probleem heb dat bij een andere resolutie het scherm niet meer goed ingesteld staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de LE32S71 en de LE32R72B. Kan iemand de verschillen voor me opnoemen? Zijn namelijk niet duidelijk te vinden op de samsung website. Ook zou ik graag weten, met wat je deze verschillen dan merkt. Ik wil hem vooral gebruiken voor mijn xbox 360 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:22:
Ik twijfel tussen de LE32S71 en de LE32R72B. Kan iemand de verschillen voor me opnoemen? Zijn namelijk niet duidelijk te vinden op de samsung website. Ook zou ik graag weten, met wat je deze verschillen dan merkt. Ik wil hem vooral gebruiken voor mijn xbox 360 namelijk.
De R72 heeft een swivelpoot (draaibaar), de S71 niet.
De R72 heeft een hoger contrast zowel dynamisch(3000/5000) als normaal.
En uiteraard het verschil in design. Ik vind persoonlijk de R72 wat handiger door de swivel, en kwa design valt voor beide wel wat te zeggen. Of je het verschil in contrast echt merkt moet je maar in de winkel even bekijken. Ik zag het in elk geval niet, en de S71 is zowiezo goedkoper...
Ik had de keus tussen de 26" S71 en R71, en die zijn gelijk geprijsd, daarom ging ik voor de R71. Maar bij de 32" zit er nog een euro of 100 tussen, en had ik de S71 genomen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:46:
[...]

De R72 heeft een swivelpoot (draaibaar), de S71 niet.
De R72 heeft een hoger contrast zowel dynamisch(3000/5000) als normaal.
En uiteraard het verschil in design. Ik vind persoonlijk de R72 wat handiger door de swivel, en kwa design valt voor beide wel wat te zeggen. Of je het verschil in contrast echt merkt moet je maar in de winkel even bekijken. Ik zag het in elk geval niet, en de S71 is zowiezo goedkoper...
Ik had de keus tussen de 26" S71 en R71, en die zijn gelijk geprijsd, daarom ging ik voor de R71. Maar bij de 32" zit er nog een euro of 100 tussen, en had ik de S71 genomen.
Is er verder echt helemaal geen verschil, tussen de gebruikte technieken ofzo?
Heb de LE32R72B bestelt bij elektrogigant voor totaal 1129,- daarzit bij 6 euro rembourskosten en 40 euro verzendkosten, maar dan zetten ze hem gelijk ook voor je neer en kijken ze of hij goed werkt:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Nadat ik eerst een lichte neiging had richting de Toshiba 37WL66 (37"), neig ik momenteel meer naar de Samsung LE37R72B (37"). Dit omdat blijkt dat de 37" versie van de Toshiba niet in staat is om dezelfde (beeld)kwaliteit van de geroemde 32" uitvoering te behalen. Ik neem dat dit verschil in uitvoeringen bij Samsung niet aanwezig is (?).

Mijn grote hapering bij de LE37R72B is echter de vormgeving en met name de afwerking. Ik kom het weinig tegen, maar ik vind dat Samsung haar R7 modellen met matig plastic afwerkt. Het ziet er wel erg cheap uit voor dergelijk geprijsde toestellen. Of ben ik dan de enige die dat vindt? Verder zal het heus wel solide zijn, maar mijn indruk tot nu toe is niet super.
Echter zijn er ook Samsung modellen die dat niet hebben. Dus waar het materiaal minder glanzend is en van een iets harder kunststof materiaal. Alleen heb ik nog niet helemaal door voor welke modellen dit geldt. Sowieso voor alle M modellen? Die zijn er volgens mij niet in 37".

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 03-08-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
vanDaal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:40:
Nadat ik eerst een lichte neiging had richting de Toshiba 37WL66 (37"), neig ik momenteel meer naar de Samsung LE37R72B (37"). Dit omdat blijkt dat de 37" versie van de Toshiba niet in staat is om dezelfde (beeld)kwaliteit van de geroemde 32" uitvoering te behalen. Ik neem dat dit verschil in uitvoeringen bij Samsung niet aanwezig is (?).

Mijn grote hapering bij de LE37R72B is echter de vormgeving en met name de afwerking. Ik kom het weinig tegen, maar ik vind dat Samsung haar R7 modellen met matig plastic afwerkt. Het ziet er wel erg cheap uit voor dergelijk geprijsde toestellen. Of ben ik dan de enige die dat vindt? Verder zal het heus wel solide zijn, maar mijn indruk tot nu toe is niet super.
Echter zijn er ook Samsung modellen die dat niet hebben. Dus waar het materiaal minder glanzend is en van een iets harder kunststof materiaal. Alleen heb ik nog niet helemaal door voor welke modellen dit geldt. Sowieso voor alle M modellen? Die zijn er volgens mij niet in 37".
Ik vind de bouwkwaliteit van de R series heel degelijk, en het voelt niet goedkoop aan. Er is alleen 1 probleem...De behuizing trekt stof aan als een magneet. En daarnet wilde ik hem schoonmaken, bljikt dat ding statisch te zijn ook nog, dus het stof blijft gewoon zitten, je moet het echt er vanaf vegen, het wordt niet opgenomen...Wellicht dat een natte doek helpt, staat namelijk op de verpakking van het bijgeleverde doekje.

Dus dat kan een reden zijn dat je die niet wil...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb mijn Samsung LE32r71b nu 3 weken en ik heb sinds eergister een dode pixel -O- (een groene, dat heet geloof ik dan een dode subpixel). Nu heb ik gisteren contact opgenomen met de Media Markt, maar die zeggen dat ze er niets meer aan kunnen doen aangezien ik de tv al 3 weken in huis heb, en zij een 2 weken niet goed, geld terug garantie hebben. Die man aan de telefoon zei dat Samsung er ook pas wat aan ging doen al zitten er 7 dode pixels op... :? Dat vond ik eigenlijk best wel veel, dus weet iemand of dat klopt ?

Het liefst wil ik er wel wat aan doen want de pixel zit op een zichtbare plek (iets links van het midden aan de onderkant van het scherm)

Heeft er iemand dus ervaring met de pixel policy van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Shailesh schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:25:
De behuizing trekt stof aan als een magneet.
Dat viel mij inderdaad ook al op. Als je een rondje doet door de Mediamarkt, dan zie je vrijwel alle Samsung modellen (met glansplastic ;) ) met een laagje stof erop. Dat zal ook wel hebben bijgedragen aan mijn huidige oordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Psboy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:44:
Ik heb mijn Samsung LE32r71b nu 3 weken en ik heb sinds eergister een dode pixel -O- (een groene, dat heet geloof ik dan een dode subpixel). Nu heb ik gisteren contact opgenomen met de Media Markt, maar die zeggen dat ze er niets meer aan kunnen doen aangezien ik de tv al 3 weken in huis heb, en zij een 2 weken niet goed, geld terug garantie hebben. Die man aan de telefoon zei dat Samsung er ook pas wat aan ging doen al zitten er 7 dode pixels op... :? Dat vond ik eigenlijk best wel veel, dus weet iemand of dat klopt ?

Het liefst wil ik er wel wat aan doen want de pixel zit op een zichtbare plek (iets links van het midden aan de onderkant van het scherm)

Het klopt geheel...Media Markt ruilt binnen 2 weken probleemloos om, en daarna moet je bij samsung wezen. Maar die gaat voor 1 dode subpixel echt geen omruil doen. Je moet inderdaad meerdere hebben, verschilt niet veel van computerlcd's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psboy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:44:

Dit stond er bij een review van een LE32M61b op de kieskeurig site.
Moonlight Drive: Ik overweeg de aanschaf van deze TV, waartoe sommige reviews hier hebben bijgedragen, waarvoor dank.. Alleen kan ik nergens iets vinden over een Pixel Policy.
Via e-mail kon Samsung niets concreets melden behalve uiteindelijk dat Samsung de ISO 13406-2 Guidelines for LCD Pixel Defects volgt. Deze heb ik hier gevonden: www.i-legend.com/i-Legend...20Defects%20Guideline.pdf Bij een resolutie van 1366x768=1.050.624 Pixels zal de LE32M61B dus maximaal: - pixels: 3 Alowable Defects, - sub-pixels: 7 Allowable defects, - sub-pixels: 3 Allowable defects within a 5x5 block of pixels, mogen hebben. Iemand al ervaringen/problemen gehad hiermee? Verder wil ik de TV via een webshop kopen, tips?
reactie:
Moonlight Drive: Nog een tweede reactie van Samsung ontvangen: Voor 26" TV's en groter wordt er een Zero Dot Pixel policy gehanteerd waarbij het reparatiecentrum het eindoordeel heeft. Zij bepalen of de klacht terecht is of niet en of de TV in aanmerking komt voor omruiling. Bij kleinere TV's dienen deze ten alle tijden eerst naar het reparatiecentrum gestuurd te worden voor onderzoek. Daar zal bepaald worden of het binnen de specificaties valt of niet. Gezien het feit dat dit per model verschilt, is het helaas niet mogelijk om hiervoor een duidelijkere antwoord te geven. (24-02-2006)
Dus ff melden bij samsung. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik ben ook sterk aan het orienteren op de samsungs. Ik wil denk ik een 26" omdat ik er toch maar een paar meter vanaf zit.
Nu zag ik in de startpost dat de M serie de nieuwste serie is op dit moment. Maar de 26" M serie met nieuwst modelnummer is er nog niet. Waarschijnlijk valt hij ook wat duurder uit als de 26" versies van dit moment.

Nu zie ik dus de volgende modellen:
  • LE 26 M51B
  • LE 26 R71B
  • LE 26 R72B
Ik merk in reacties dat men toch vooral voor de R gaat, maar waarom die liever tov de M51? Is die te sterk verouderd in modelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Nou, mijn LE40M71 is besteld en ze verwachten dat ik hem al in de loop van week 33 kan ophalen zowaar! Ben benieuwd of dat werkelijk gaat lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb deze vragen al eerder gesteld in dit topic, maar helaas geen antwoord gekregen. Misschien iemand die me hierbij kan helpen?

- Ik heb eens op de Samung site gekeken, maar nergens zie ik een DVI-poort op de TV's zitten. Is deze op een bepaald model wel te krijgen, of is de HDMI-poort een verbeterde DVI-poort, met extra beveiligingen e.d. voor toekomstige blue-ray en hd-dvd spelers?
- Zo ja, is het wel mogelijk om de TV via een 'normale' DVI-poort vanuit mijn PC aan te sluiten, of moet ik daar de analoge VGA-poort voor gebruiken? In verband met gamen, en resolutie-wisselingen, zou het namelijk fijn zijn als ik zowel mijn Xbox en PC tegelijk kan aansluiten en niet altijd het probleem heb dat bij een andere resolutie het scherm niet meer goed ingesteld staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je moet even een HDMI - DVI verloop kabel/stukje halen. Dan kun je gewoon je DVI op de HDMI poort aansluiten en heb je wel een digitale aansluiting. :) Anders kun je hem gewoon op de VGA poort doen maargoed dat is minder. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
j_bos schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:54:
Ik ben ook sterk aan het orienteren op de samsungs. Ik wil denk ik een 26" omdat ik er toch maar een paar meter vanaf zit.
Nu zag ik in de startpost dat de M serie de nieuwste serie is op dit moment. Maar de 26" M serie met nieuwst modelnummer is er nog niet. Waarschijnlijk valt hij ook wat duurder uit als de 26" versies van dit moment.

Nu zie ik dus de volgende modellen:
  • LE 26 M51B
  • LE 26 R71B
  • LE 26 R72B
Ik merk in reacties dat men toch vooral voor de R gaat, maar waarom die liever tov de M51? Is die te sterk verouderd in modelnummer?
Ik meende dat de M51 minder kleuren had oid. Tov de R51 is hij beter, maar de R71 is nieuwer en beter dan de M51.
TranceSetter schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:39:
Ik heb deze vragen al eerder gesteld in dit topic, maar helaas geen antwoord gekregen. Misschien iemand die me hierbij kan helpen?

HDMI, is gewoon DVI + 5.1 geluid. Daar kan je een splitter voor kopen om DVI op aan te sluiten. Alleen kent DVI de beperkingen dat je niet de max resolutie kan instellen, en je dus een geinterpoleerd (uitgerekt) beeld krijgt. Terwijl je bij de VGA aansluiting gewoon de max resolutie kan instellen. Daar staat tegenover dat de DVI poort betere kleurweergave heeft. Maar persoonlijk gebruik ik liever VGA, omdat je dan de HDMI vrij hebt voor een console zoals de 360 of ps3.

En wat is het probleem dan? Je sluit je Xbox via HDMI aan, en de PC via VGA, en dan is er toch geen probleem? Wat voor resolutie wisselingen zou je dan moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LE40M71 is al wel te leveren.. :)

Afgelopen zaterdag afgeleverd...:)

Ik vind het doorzichtige onderkantje wel mooi. Eigenlijk zie je het bijna niet.. Pas toen ik er echt dichtbij ging staan viel het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb het idee dat de glimmend zwarte, statische lijst van Samsung het stof juist weghoudt van het scherm zelf. Als ik mijn 40M61 vergelijk met mijn 20 inch lcd-monitor van Samsung, die is voorzien van een aluminiumkleurige lijst, hoef ik bij de TV minder stof te verwijderen van het scherm, dat vele malen groter is. Alleen de lijst en voet moet ik vaak reinigen.
Je moet de meegeleverde doek inderdaad vochtig maken, waarschijnlijk om te voorkomen dat je krasjes maakt door harde stofdeeltjes over het scherm te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Shailesh schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:35:
[...]

Ik meende dat de M51 minder kleuren had oid. Tov de R51 is hij beter, maar de R71 is nieuwer en beter dan de M51.

[...]
Ok thnx, ik ga nog even de R71 en R72 vergelijken met elkaar, en even uitzoeken wanneer de 26" M71 moet gaan komen en wat de kosten ongeveer zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

Ok thnx, ik ga nog even de R71 en R72 vergelijken met elkaar, en even uitzoeken wanneer de 26" M71 moet gaan komen en wat de kosten ongeveer zullen zijn.
De M71 serie komt niet in 26" uitvoering alleen 32",40" en 46".. Helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:38:
De LE40M71 is al wel te leveren.. :)

Afgelopen zaterdag afgeleverd...:)

Ik vind het doorzichtige onderkantje wel mooi. Eigenlijk zie je het bijna niet.. Pas toen ik er echt dichtbij ging staan viel het op.
En en ennnnn? Hoe bevalt hij?? Foto's??? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden. Ik zal vanavond even een foto maken van de tv.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die in Amsterdam en omstreken wonen. De MediaMarkt in de Bijlmer heeft de LE40M71B uitgestald in de Samsung hoek :)
Ik heb hem vandaag gezien en het type nummer gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Nou ik wil graag alles lezen en zien van de trotse eigenaren van de LE40M71B !!! _/-\o_

Morgen even de mediamarkt in Eindhoven bellen of hun hem hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hierbij dan wat foto's van mijn LE40M71B:

Foto1

Foto2

In beide foto's kan je ook het doorzichtige randje zien van de tv.

Ik ben zeer tevreden over de TV. Kwaliteit van de analoge tuner is echt goed, alle kanalen van de kabel zijn zeer scherp.

Xbox360 aangesloten via Component en deze staat op 720p. Hiervoor had ik een SDTV en ben dus zeer onder de indruk van alle beelden. Op dit moment nog geen mindere dingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:01:
Nou hierbij dan wat foto's van mijn LE40M71B:

Foto1

Foto2

In beide foto's kan je ook het doorzichtige randje zien van de tv.

Ik ben zeer tevreden over de TV. Kwaliteit van de analoge tuner is echt goed, alle kanalen van de kabel zijn zeer scherp.

Xbox360 aangesloten via Component en deze staat op 720p. Hiervoor had ik een SDTV en ben dus zeer onder de indruk van alle beelden. Op dit moment nog geen mindere dingen gevonden.
Lekker man! Can't wait to receive mine! Hij is lekker vingerafdruk gevoelig zie ik al! :)

Heb je ook 1080i geprobeerd? maakt dat nog wat uit op deze tv? Op mijn HD beamer zag ik weinig verschil met 720p.

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 05-08-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Over de LE40M71B, die glazen/plexiglas rand onderaan, heeft deze nog een functie? Bij de vorige modellen zat daar nog de aan/uit knop op, maar die zit hier in de rand van het scherm zelf zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Ziet er mooi uit Eradix, maar kan je geen foto maken van iets verder af zodat je daar meer een indruk van krijg? _/-\o_

Eindhoven mediamarkt heeft hem nog niet staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Een foto van iets verder af.. :)...

Foto3

Let niet op de troep...hahahahaha... Hij moet nog aan de muur opgehangen worden en de rest van de apparatuur ook.

Het doorzichtige gedeelte aan de onderkant zit inderdaad helemaal los van het scherm. Het heeft totaal geen functie en zit er dus alleen maar voor het aangezicht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1080i inderdaad geprobeerd, maar zag bijna geen of geen verbetering en ik heb daarom bv. de xbox360 weer terug gezet op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:30:
Ok,

Een foto van iets verder af.. :)...

Foto3

Let niet op de troep...hahahahaha... Hij moet nog aan de muur opgehangen worden en de rest van de apparatuur ook.

Het doorzichtige gedeelte aan de onderkant zit inderdaad helemaal los van het scherm. Het heeft totaal geen functie en zit er dus alleen maar voor het aangezicht.. :)
Wel design oplossing met die stenen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjaaaa, je moet soms wat hé... :)

Ik kon voor mijn oude TV al geen geschikt meubel vinden.... dus deze 2 stenen waren precies hoog genoeg voor mijn versterker en dvd speler..

Het is weer eens wat anders... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:41:
Tsjaaaa, je moet soms wat hé... :)

Ik kon voor mijn oude TV al geen geschikt meubel vinden.... dus deze 2 stenen waren precies hoog genoeg voor mijn versterker en dvd speler..

Het is weer eens wat anders... :P
Klopt, maar het lijkt me dat dat niet de ideale kijkhoogte is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. is maar net wat je lekker vindt..

Ik kijk liever iets naar beneden als je onderuit gezakt zit.. :)

Mijn vriendin wil hem straks een heel stuk hoger.. dus dat wordt nog een leuke discussie.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Zier er mooi uit zo foto van veraf, maar had je hem niet even aan kunnen zetten O-)
(wel bedankt dat je foto's heb gemaakt _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik was laatst bij de MediaMarkt in Freiburg (lekker dichtbij ook :+ ) En daar hadden ze een mooie LE40M71B staan. Erg strak allemaal, en er speelde een demo-disc van Samsung zelf op af. Zoals altijd met de meest geoptimaliseerde, kleurvolle, scherpe beelden, maar het zag er wel héél erg strak uit in vergelijking met demo-discs van andere fabrikanten/schermen.

Nu is mijn vraag of het op 1 of andere manier mogelijk is om aan zo'n dvd-tje te komen. Wordt deze al standaard bij het scherm geleverd, kun je ze aanvragen bij Samsung oid, of worden deze alleen aan de resellers gegeven?

Iemand die hier meer informatie over heeft? iig alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
TranceSetter schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:52:
Ik was laatst bij de MediaMarkt in Freiburg (lekker dichtbij ook :+ ) En daar hadden ze een mooie LE40M71B staan. Erg strak allemaal, en er speelde een demo-disc van Samsung zelf op af. Zoals altijd met de meest geoptimaliseerde, kleurvolle, scherpe beelden, maar het zag er wel héél erg strak uit in vergelijking met demo-discs van andere fabrikanten/schermen.

Nu is mijn vraag of het op 1 of andere manier mogelijk is om aan zo'n dvd-tje te komen. Wordt deze al standaard bij het scherm geleverd, kun je ze aanvragen bij Samsung oid, of worden deze alleen aan de resellers gegeven?

Iemand die hier meer informatie over heeft? iig alvast bedankt :)
Ik hoorde van een media markt verkoper dat deze demo op een hardeschijf staat. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Niek_ schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:09:
Vandaag komt er een servicemonteur van Samsung langs. De vlekken (roze uitgevallen gezichten, enz.) blijken een bekend probleem te zijn. Schijnt op te lossen te zijn met een software-update.
Ben benieuwd. Moet wel zeggen dat ze vlot zijn met de monteur. Belde gistermiddag rond 1 uur, werd om 3 uur terug gebeld om een afspraak te maken en vandaag tussen 9 en 11 is hij er.
Zou die update zelf ook te installeren zijn? Ik heb ook een (klein) beetje te maken met rodige gezichten (zeker bij negroïde personen valt het op). Heb het wel grootendeels weggekregen door een beetje te tweaken, maar het is nog niet helemaal zoals ik het wil hebben.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Als je een LCD tv koopt, welke kabels heb je er allemaal bij nodig?

De HDMI (waar moet die op aangesloten worden, op je DVD speler of?)
Voor het aansluiten op je video (gewone scart of een speciale?)

En kabels voor naar je versterker van je surround set?

Nu zitten er op die LE40m71 b twee HDMI aansluitingen, waar kan dit handig voor zijn allemaal?

kortom, kabels welke zijn noodzakelijk voor een goed resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
weet iemand eigenlijk wat nog de verschillen zijn tussen de S71, R71 en M71? Tussen de S en R kan ik alleen de speakers als verschil vaststellen (op het model na dan) en bij de M is het contrast een beetje hoger. Maar dat kan toch niet het enige zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
darklord007 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:27:
weet iemand eigenlijk wat nog de verschillen zijn tussen de S71, R71 en M71? Tussen de S en R kan ik alleen de speakers als verschil vaststellen (op het model na dan) en bij de M is het contrast een beetje hoger. Maar dat kan toch niet het enige zijn?
Er was eens een startpost...

Magoed, de S-serie is het instapmodel, en mist een aantal functies die de R- en M-serie wel hebben.

En daarbovenop heeft de M-serie weer een COMB-filter, die voor beter beeld zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
TranceSetter schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

Er was eens een startpost...

Magoed, de S-serie is het instapmodel, en mist een aantal functies die de R- en M-serie wel hebben.
De S-serie heeft ook nogeens een lager contrast dan de R- en M-serie, namelijk 3000:1 (S-serie) t.o.v. de 5000:1 (R-serie). Het lijkt erop dat het oude R51-paneel wordt gebruikt aangezien ook de kijkhoek hetzelfde is. Ik vermoed dat dit ook echt het geval is maar dat de elektronica in de S-serie wel verbeterd is t.o.v. de R51. Hierdoor zal de S-serie dus wel beter beeld geven denk ik. Denk bijvoorbeeld aan een verbeterde DINe en andere zaken.
En daarbovenop heeft de M-serie weer een COMB-filter, die voor beter beeld zorgt.
Die zorgt enkel voor beter beeld bij inputs waar het kleuren-signaal en brightness-signaal in één signaal worden verzonden. Op de moderne TV's is dat enkel composite. VGA, DVI, HDMI, S-Video en component zenden signalen die geen filtering nodig hebben en hiervoor wordt de COMB-filter ook niet gebruikt aangezien het overbodig is. Het is dus enkel leuk als je met oude consoles bezig bent bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 06-08-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LE40M71B wat kost dat nou bij een mediamarkt meer dan €2300,- . :? :*) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:59:
LE40M71B wat kost dat nou bij een mediamarkt meer dan €2300,- . :? :*) :?
3000 ballen daar.. ze zijn gek.. ik heb hem elders besteld voor 2275 inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik had even wat prijzen opgeschreven van wat 32" LCD bij de mediamarkt en standaard zijn ze 200 euro duurder dan de goedkoopste webshop. Kortom volgens mij kan je het best gaan kijken bij de MM en dan ergens anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja....

Je kan hem bestellen voor € 2275,- maareh hoelang je dan moet wachten is de vraag...:)

Adviesprijs van de LE40M71B zal rond de € 3000,- liggen. Ik heb hem bijna voor die € 2275,- en bij een winkel waar ze super veel Samsung verkopen en die staan dus vooraan in de rij bij het uitdelen van nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Nohands schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:20:
Als je een LCD tv koopt, welke kabels heb je er allemaal bij nodig?

De HDMI (waar moet die op aangesloten worden, op je DVD speler of?)
Voor het aansluiten op je video (gewone scart of een speciale?)

En kabels voor naar je versterker van je surround set?

Nu zitten er op die LE40m71 b twee HDMI aansluitingen, waar kan dit handig voor zijn allemaal?

kortom, kabels welke zijn noodzakelijk voor een goed resultaat?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:44:
Tsja....
Ik heb hem bijna voor die € 2275,- en bij een winkel waar ze super veel Samsung verkopen en die staan dus vooraan in de rij bij het uitdelen van nieuwe modellen.
Geldt die prijs alleen voor jou of kunnen normaal sterfelijken daar ook, voor die prijs, terecht? Enne, waar is dat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:04:
[...]

Geldt die prijs alleen voor jou of kunnen normaal sterfelijken daar ook, voor die prijs, terecht? Enne, waar is dat dan...
bij centralpoint kost die 2355 dus zo gek is die prijs niet
http://www.centralpoint.n...uct%3DLE40M71B%26ref%3D18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Tsja....

Je kan hem bestellen voor € 2275,- maareh hoelang je dan moet wachten is de vraag...:)

Adviesprijs van de LE40M71B zal rond de € 3000,- liggen. Ik heb hem bijna voor die € 2275,- en bij een winkel waar ze super veel Samsung verkopen en die staan dus vooraan in de rij bij het uitdelen van nieuwe modellen.
week 33 krijg ik m als t goed is, alleen ga ik t weekend erop op vakantie dus heb ik m liever daarna pas om te kunnen testen (vanwege de 10 dagen return policy).. en een weekje meer of minder maakt nu ook niets meer uit, ik wacht al bijna 3 maanden op dat ding!
is trouwens 2289 om precies te zijn.. Lekker een winkel vlakbij nog ook!

Btw: volgens de verkoper daar geeft samsung bij alle modellen boven de 26" service aan huis in nederland, dus online bestellen is echt geen probleem wat betreft garantie. Zolang het maar om een nederlands model gaat en geen grijze import.

[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 07-08-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas had ik de TV geregeld via een exmedewerker van de leverancier en kreeg dus fikse korting....:)

Die prijs was dus alleen voor mij.. Maar op internet zijn genoeg winkels te vinden voor rond de 2300/2400 euro.... en dat heb ik er ook voor betaald....

Alleen heb je dan waarschijnlijk een redelijke levertijd, omdat veel mensen de LE40M71B voor dat geld willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
hmm,

hoop toch dat ik geen 3 maanden hoef te wachten.
Heb hem bij warenhuisservice voor 2147 besteld.
De dag erna was de prijs 2447.. :P

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Je mag wel langer dan 13 uur wachten voordat je kickt hoor ;)
Je hebt geen kabels nodig ofzo hoor. Als jij gewoon tv wil kijken, kan dat. Als jij dvd wil kijken, dan zal je ook al wel een scartkabel hebben. HDMI is handig voor de toekomst...PS3, en Xbox 360. Hoewel je die ook via component kan aansluiten. Enkel voor de PS3 moet je HDMI gebruiken ivm kopieerbeveiliging bij het bekijken van bluray films.

En je versterker sluit je gewoon via twee tulpstekkers aan, die je vast ook nog wel zal hebben.

Zo zie je, bijna alles kan je al doen met datgene wat je hebt. Enkel voor het aansluiten op de pc moet je wellicht een extra VGA kabel kopen. HDMI gebruik je toch niet voorlopig, tenzij je een dvdspeler hebt die dat ondersteunt. Maar dan nog zou ik component gebruiken omdat je de HMDI poort liever vrij kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Zie ik nu net een LE26 R73BD staan, die ook een COMB filter heeft.
Nu word het me wel weer lekker moeilijk gemaakt, doorsparen voor die of toch een R71 nemen..
Of toch maar een 32" en dan een iets minder model.

Het lijkt me sowieso slim omgewoon een R of een M serie te nemen, en geen T of S serie.

Iemand die hier een heldere blik op heeft? Misschien kan de startpost wat uitgebreid worden met de verschillende functies en technieken en het belang ervan bij de afweging tussen geld en techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 22:26
FL!PNEUS schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:27:
[...]

Zou die update zelf ook te installeren zijn? Ik heb ook een (klein) beetje te maken met rodige gezichten (zeker bij negroïde personen valt het op). Heb het wel grootendeels weggekregen door een beetje te tweaken, maar het is nog niet helemaal zoals ik het wil hebben.
Denk het niet, heb de kabel niet kunnen zien waarmee hij z'n laptop op de tv aansloot, maar het lijkt een speciale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Dank je wel voor je antwoord Shailesh, ik heb een beetje "haast" omdat ik de knoop wil gaan doorhakken betreft mijn keuze tussen de LE40M61 of de LE40M71.

Dus dat HDMI is nu nog niet echt bruikbaar begrijp ik uit je antwoord voor bijv een digitale ontvanger of een DVD speler die dit ondersteunt. (of surround set/versterker)

Om dat de LE40M71 twee van die HDMI aansluitingen heeft twijfel ik dus ook inverband met de toekomst.
Scheelt toch bijna 250 euro tussen deze twee LCD schermen, de extra dingen op de LE40m71 zijn de twee HDMI aansluitingen,USB poort en kaartlezer en 6000 ratio tegenover 3000 van de LE40M61......moeilijke keuze...

Maar je heb dus ook geen betere scartaansluitingen nodig voor je DVD speler en Video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
j_bos schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:39:
Zie ik nu net een LE26 R73BD staan, die ook een COMB filter heeft.
Nu word het me wel weer lekker moeilijk gemaakt, doorsparen voor die of toch een R71 nemen..
Of toch maar een 32" en dan een iets minder model.

Het lijkt me sowieso slim omgewoon een R of een M serie te nemen, en geen T of S serie.

Iemand die hier een heldere blik op heeft? Misschien kan de startpost wat uitgebreid worden met de verschillende functies en technieken en het belang ervan bij de afweging tussen geld en techniek.
Paar posts terug werd gepost dat een comb filter zorgde voor een verbeterde beeldkwaliteit bij beeld waarbij de kleuren niet gescheiden worden verzonden. Dat is dus onder andere composiet. Maar als je bijvoorbeeld RGB gebruikt, is daar geen sprake van, en bij geen enkele andere digitale ingang. Dus ook geen VGA en HDMI.
Nohands schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:23:
Dank je wel voor je antwoord Shailesh, ik heb een beetje "haast" omdat ik de knoop wil gaan doorhakken betreft mijn keuze tussen de LE40M61 of de LE40M71.

Dus dat HDMI is nu nog niet echt bruikbaar begrijp ik uit je antwoord voor bijv een digitale ontvanger of een DVD speler die dit ondersteunt. (of surround set/versterker)

Om dat de LE40M71 twee van die HDMI aansluitingen heeft twijfel ik dus ook inverband met de toekomst.
Scheelt toch bijna 250 euro tussen deze twee LCD schermen, de extra dingen op de LE40m71 zijn de twee HDMI aansluitingen,USB poort en kaartlezer en 6000 ratio tegenover 3000 van de LE40M61......moeilijke keuze...

Maar je heb dus ook geen betere scartaansluitingen nodig voor je DVD speler en Video?
Ow, ik vind het niet erg dat je haast hebt hoor, maar soms is er een moderator in de buurt en dan wordt je op je vingert getikt, vandaar dat ik het zei ;) .

Je hebt voor zover ik weet hier en daar een digitale ontvanger die HDMI ondersteunt, maar of dat nou zoveel beter is dan een andere aansluiting...Moet je toch echt eerst HDTV ontvangen. En bovendien zullen er wel HDMI splitters komen in de toekomst.
En je dvd speler kan ook via component worden aangesloten. Ik werk zelf bij mediamarkt, en 95% procent van de tv's daar is aangesloten op component, en dat geeft prachtig beeld weer.

Alleen tussen die twee tv's zou ik persoonlijk voor de M71 gaan. Vanwege het hogere contrast. Geeft toch weer strakker beeld. Je zit nou eenmaal al in de buurt van de 2000, dan is dat extra bedrag niet te veel. Maar je moet het gewoon zelf in een winkel bekijken. Ik zie persoonlijk het verschil niet. Maar feitelijk is de M71 gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Niek_ schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:42:
[...]

Denk het niet, heb de kabel niet kunnen zien waarmee hij z'n laptop op de tv aansloot, maar het lijkt een speciale aansluiting.
Okay jammer, maar het had wel degelijk nut? Is je beeld er echt op vooruit gegaan?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Nohands schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:23:

2 HDMI poorten, nieuwste generatie panel en tuner plus dat enorm hoge contrast lijken mij het extra geld dubbel en dwars waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Heeft de LE40M71B nu wel of niet Picture in Picture.

Zo ja, met welke ingangen kun je pip krijgen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 22:26
FL!PNEUS schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:58:
[...]

Okay jammer, maar het had wel degelijk nut? Is je beeld er echt op vooruit gegaan?
Zeker, kleuren ' kloppen' nu helemaal en daarnaast heb ik veel minder ruis op m'n beeld terwijl ik niet met de kabels bezig ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja....

Hoi
Waar heb je die gekocht als ik mag vragen want ik wil hem ook halen
Groet
richard

Weet iemand waar ze leverbaar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Voorlopig zijn ze nog nergens leverbaar.... 8)7

Ik twijfel nog steeds tussen de M61 en de M71... |:(

De M61 heb ik al gevonden bij een internetwinkel voor de prijs van € 1.879,00

De M71 bij dezelfde winkel voor de prijs van € 2.275,00

scheelt toch 396 euro.......

Tja, toch maar eens kijken in de winkel (als hij er is) om hem in het echt te zien qua beeld en belangrijk natuurlijk het design....

[ Voor 79% gewijzigd door Nohands op 09-08-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

MyS

Aantal dagen geleden na lang zoeken een Samsung LE26R72b aangeschaft, aangesloten... helemaal perfect, geen dode pixels en mooi beeld via analoog signaal.

Alleen nu heb ik sinds gisterenavond momenten dat het beeld weg valt en ik alleen nog maar ruis krijg. Via de aangesloten videorecoder kan ik nog wel beeld krijgen, alleen dit lijkt me niet geheel de bedoeling. Kan het aan een te zwak signaal liggen? Of moet ik er terug mee naar de winkel? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung Le26M51. Hij kan 1080i weergeven. Dat staat in de handleiding. Is het dan vanzelfsprekend dat hij ook 1080p kan weergeven? Vraag dit i.v.m mogelijke aanschag Denon 1930 die kan upscalen naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:19:
Ik heb een Samsung Le26M51. Hij kan 1080i weergeven. Dat staat in de handleiding. Is het dan vanzelfsprekend dat hij ook 1080p kan weergeven? Vraag dit i.v.m mogelijke aanschag Denon 1930 die kan upscalen naar 1080p.
nee, absoluut niet. p vereist een véél hogere bandbreedte die de europeanen maar niet gegunt lijkt te zijn.. 720p is daarom in theorie beter dan 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:59:
Heeft de LE40M71B nu wel of niet Picture in Picture.

Zo ja, met welke ingangen kun je pip krijgen.
Ja, dat heeft ie, maar met z'n beperkingen omdat ie maar 1 TV tuner heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maaier/PIP.gif
Kijk zelf maar even in de handleiding http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200607/20060717130357093_BN68-01047B-02_1.pdf (41MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik twijfel.

De hele tijd zit ik me te verheerlijken over de Philips 32HDTV CRT maar nu komt mijn vriendin met het gezeur dat ze graag een plat scherm heeft. Dit weekend gaan we even rondkijken in Rotterdam, het budget is zo'n 1000 eurootjes.
Wat ik belangrijk vindt is dat gewone dvd beeld (zonder upscalen) en het analoge kabel signaal een beetje fatsoenlijk tevoorschijn wordt getoverd. En als ik bij de MM rondkijk dan zie ik geeneen HD Ready scherm met een mooi analoog beeld.

Wat vinden jullie van de Samsung LE 32T51.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen. Voordat ik onnodig geld aan ga uitgeven aan een DVD-speler waar ik niks aan heb.
Ik heb Samsung LE26M51. Er staat, lees ik nu net, in de specs dat hij een max. res. heeft van 1366*768. Hij is HD-Ready. Maar HD is toch 1080i: 1920x1080? Kan iemand mij dit uitleggen? En daarbij was ik van plan om een DVD-speler te kopen. de Denon 1930, die tot 1080p kan upscalen. Als dit niet kan wil ik de Denon 2910 kopen, die tot 1080i kan upscalen.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:43:
Kan iemand mij helpen. Voordat ik onnodig geld aan ga uitgeven aan een DVD-speler waar ik niks aan heb.
Ik heb Samsung LE26M51. Er staat, lees ik nu net, in de specs dat hij een max. res. heeft van 1366*768. Hij is HD-Ready. Maar HD is toch 1080i: 1920x1080? Kan iemand mij dit uitleggen? En daarbij was ik van plan om een DVD-speler te kopen. de Denon 1930, die tot 1080p kan upscalen. Als dit niet kan wil ik de Denon 2910 kopen, die tot 1080i kan upscalen.
check je mail.. ;)

hij is inderdaad HD ready, maar er is meer dan 1 HD formaat.. Marketing truc dus.. je tv zal alleen 720p (HD) en 1080i (ook HD) kunnen weergeven binnen die 1366*768 range..
1080i is door de interlacing eigenlijk slechts 1920x(1080 gedeeld door 2) = 1920x540. Maar check je mail voor details.

En om het nog maar een keer te noemen, 720p heeft over het algemeen de voorkeur boven 1080i..

[ Voor 26% gewijzigd door dadj op 10-08-2006 00:10 ]

Verwijderd

Yes, done that. thx mate!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Is er al een oplossing voor trage remote's?

Nog steeds hebben we hier in onze 32R72B de namen van de zenders er niet ingezet omdat dat erg traag gaat.
Elke keer met een flinke vertraging na op de remote gedrukt te hebben verspringt er 1 letter.

Ofwel, de tv reageerd traag op de remote...

Is dit op te lossen?

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

nickvd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:35:
Is er al een oplossing voor trage remote's?

Nog steeds hebben we hier in onze 32R72B de namen van de zenders er niet ingezet omdat dat erg traag gaat.
Elke keer met een flinke vertraging na op de remote gedrukt te hebben verspringt er 1 letter.

Ofwel, de tv reageerd traag op de remote...

Is dit op te lossen?
Digitale tv nemen? Hoef je tevens de namen niet handmatig meer toe te voegen :)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Digitale Tv word hier niet geleverd, er is pas sinds een maand kabelinternet beschikbaar. En Mine van kpn is ook niet leverbaar vanwege de lange afstand tot de telefoon centrale.

Dus dat is geen oplossing

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

nickvd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 02:27:
Digitale Tv word hier niet geleverd, er is pas sinds een maand kabelinternet beschikbaar. En Mine van kpn is ook niet leverbaar vanwege de lange afstand tot de telefoon centrale.

Dus dat is geen oplossing
joh, maar dat zal toch wel snel gefixed worden; ik dacht dat de normale kabel volgend jaar verdween?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik ben even kwijt hoe die functie heet, maar de hele tijd stelt mijn TV de contrast bij, wat dus resulteert in knipperen.

Ik ben van mening die optie te hebben uitgeschakeld, maar mis ik soms iets? Of is de TV gek het doen?

Het gaat om een LE26R7#

• Resinman
Voor de liefhebbers enkele foto's van de 40M71

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3246/1fz0.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/2779/1afr5.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/2569/2wb7.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/550/3wc7.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/3696/4of4.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/4161/5bb0.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/5830/6px2.th.png

• Nohands
Als ik het goed zie dan kijk je tegen de zijkant aan die grijs is inplaats van zwart???
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.