[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180464

Ook wanneer hij gebruikt is?
Bij online shops kan je ook altijd na tot 7 dagen na aankoop van gedacht veranderen, en je krijgt je geld terug.
Maar... hij mag niet gebruikt zijn, wat natuurlijk vrijwel altijd het geval is. :)

En in mediamarkt is het toch stukken duurder als sommige online winkels.
Kunt voor dat verschil al pixelgaranties kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

Hoicks

Techno!

Anoniem: 180464 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:13:
Ook wanneer hij gebruikt is?
Bij online shops kan je ook altijd na tot 7 dagen na aankoop van gedacht veranderen, en je krijgt je geld terug.
Maar... hij mag niet gebruikt zijn, wat natuurlijk vrijwel altijd het geval is. :)

En in mediamarkt is het toch stukken duurder als sommige online winkels.
Kunt voor dat verschil al pixelgaranties kopen. :)
Als jij bij MM ziet dat een TV of Laptop dode pixels heeft mag je binnen 8 dagen kosteloos omruilen.

Bij webshops moet je pixelgarantie afsluiten. :(

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Hoicks schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:56:
Damn... mijn max budget is zo rond de 750 euro... wou dat die LE26R72B nog iets verder in prijs daalden zodat ik m bij de MM of BCC kan scoren......
Naast de grootte (klein vind ik) is dit zeker het scoren waard. Maar ja dat wist je eigenlijk al xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoicks schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:57:
[...]

Als jij bij MM ziet dat een TV of Laptop dode pixels heeft mag je binnen 8 dagen kosteloos omruilen.

Bij webshops moet je pixelgarantie afsluiten. :(
Tja, bij online winkels heb je gewoon de garantie van de maker als je geen pixelgarantie koopt.
Daar geven ze je tenminste de keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Hoi, vraagje.

Ik heb hier een (nieuwe??) 32M61B
Alleen ... hoe kan ik zien hoeveel uur hij al aan heeft gestaan?
(ik hoorde service-menu ... maar kan het niet vinden in mijn handleiding)

Want toen ik hem uit de (orginele) samsung doos haalde zat er al vuil op (volgens mij wat lijm of speeksel rechtsbovenin het scherm) en zit er een piepkleine (ben pietje precies) kras op de aanknop (metalen rand)

En als laatste... op de onderzijd van het beeldscherm zaten zweetplekken van handen...
(en nog wat vuiltjes enzo... maargoed... dat zal wel ook een beetje van mij komen omdat die zwarte lak echt stof aantrekt :))

De doos is dus wel orgineel... en er is ook niet overheen getaped.
(dus opengemaakt en weer dicht getaped... tenzij ze nog een orginele samsung doos hadden :P maar dat lijkt me wel extreem omwaarschijnlijk)

Nu wat over het scherm zelf.

Als je via de scart (playstation 2) een dvd kijkt en luisterd via de koptelefoon dan hoor je ook (zachtjes) het geluid van het tv kanaal wat je geselecteerd hebt erdoor)

En dat gezichten nog een beetje (bij bewegingen of de scheiding tussen geeld en bruin) paars geeft.
(mogelijk instellingen die ik moet maken... want zolang heb ik hem nog niet aangehad... en het model in de winkel had het ook :))

[ Voor 44% gewijzigd door Roberto op 20-07-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Ik was net in een winkel waar ze ook vele Samsung's lcd's verkochten met allemaal VGA aansluitingen. Maar nu heb ik een 7950 en wil dus dvi maar de verkoper zei dat Samsung die aansluiting niet heeft.

Samsung heeft toch wel die aansluiting in de 32inch range....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hallo,

IIk heb al vele mooie lcd's gezien van Samung maar nu zie ik door de vele bomen het bos niet meer.

Dit zijn mijn eisen

Zwart
HD-Ready
DVI Aansluiting
Op te hangen aan de muur
Rond de 1000 a 1300 Euro

Welke verschillende monitoren raden jullie aan??

Mvg,

Rob Versteeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Versteegrob schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:33:
Hallo,

IIk heb al vele mooie lcd's gezien van Samung maar nu zie ik door de vele bomen het bos niet meer.

Dit zijn mijn eisen

Zwart
HD-Ready
DVI Aansluiting
Op te hangen aan de muur
Rond de 1000 a 1300 Euro

Mvg,

Rob Versteeg
Groeten hoeft niet hier. ;)

Voor de rest zijn er talloze LCD's die aan die eisen voldoen. Meesten zijn al zwart, HD-ready is tegenwoordig bijna elke LCD tv en ik denk dat elke TV wel op te hangen is.

Kijk eens op samsung.nl en kijk daar bij LCD tv's denk dat je dan genoeg kunt vinden. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb net gekeken en ik denk dat het de LE32R71B gaat worden.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:30:
Ik was net in een winkel waar ze ook vele Samsung's lcd's verkochten met allemaal VGA aansluitingen. Maar nu heb ik een 7950 en wil dus dvi maar de verkoper zei dat Samsung die aansluiting niet heeft.

Samsung heeft toch wel die aansluiting in de 32inch range....
Ze hebben HDMI, wat je op DVI kan aansluiten op je pc (hdmi van tv naar dvi van pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
In het vorige topic meldden sommige mensen dat ze een hoog piepgeluid hoorden wanneer de t.v. standby stond. Ik heb dit ook met mijn LE32R72B als ik er vlak bij sta.

Is dat niet normaal of hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Anoniem: 180464 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:44:
[...]

Ze hebben HDMI, wat je op DVI kan aansluiten op je pc (hdmi van tv naar dvi van pc).
In het boekje van mijn Samsung 42Q7H ( is dan wel plasma) staat expliciet dat dvi(pc) naar HDMI(scherm) resulteerd in geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 14:59

DyStiC

'Atta way, baby!

vleppyniles schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:02:
In het vorige topic meldden sommige mensen dat ze een hoog piepgeluid hoorden wanneer de t.v. standby stond. Ik heb dit ook met mijn LE32R72B als ik er vlak bij sta.

Is dat niet normaal of hebben jullie dit ook?
Heb ik ook een keer gemerkt ja, maar het is pas één keer voorgekomen. Toen ik de tv aandrukte was het weg, ook toen ik hem vervolgens weer uitzette.
Ik hoor af en toe ook heel zacht gepiep als de tv aan staat, dit gepiep is sterker naarmate de spaarstand hoger staat, en treed op bij dondere scene's, waarschijnlijk omdat dan de backlight gedimmt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ik heb samsung gemaild. Er moet onderzoek worden gepleegd door de technische dienst om het exacte probleem vast te stellen en of het gemaakt kan worden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Maar wellicht hebben meer mensen dit probleem. Iemand anders hetzelfde al gemerkt?

[ Voor 19% gewijzigd door vleppyniles op 21-07-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

vleppyniles schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:18:
Ik heb samsung gemaild. Er moet onderzoek worden gepleegd door de technische dienst om het exacte probleem vast te stellen en of het gemaakt kan worden.

Ik houd jullie op de hoogte.
Ik hoop niet dat je met een "dit valt binnen de toelaatbare normen" smoes word afgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Samsung Technische Dienst belde net terug. Waarschijnlijk een spoeltje dat staat te fluiten. Woensdag morgen komen ze langs om het te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoodlum77 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:08:
[...]

In het boekje van mijn Samsung 42Q7H ( is dan wel plasma) staat expliciet dat dvi(pc) naar HDMI(scherm) resulteerd in geen beeld.
Staat ook in de manuals van de LCD Schermen, heb hier ook al gevraagd waarom dat zo is.
Maar aangezien ik gebruikerservaringen lees die hun TV aansluiten op hun PC met hdmi -> dvi... tja. :)
Lijkt mij dat het gewoon gaat maar niet ondersteund wordt omdat het niet perfect werkt ofzo.
Je hebt alleszins nog altijd VGA als mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

vleppyniles schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:35:
Samsung Technische Dienst belde net terug. Waarschijnlijk een spoeltje dat staat te fluiten. Woensdag morgen komen ze langs om het te repareren.
Hoor je het echt constant als de tv uit staat? en hoe duidelijk is het hoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21

aex351

I am the one

Topicstarter
Versteegrob schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:33:
Hallo,

Dit zijn mijn eisen

Zwart
HD-Ready
DVI Aansluiting
Op te hangen aan de muur
Rond de 1000 a 1300 Euro

Mvg,

Rob Versteeg
Wat begreep je niet precies uit de startpost ? . Wij kunnen wel zeggen koop de M61, maar dan zet je daar toch je eigen vraagtekens bij. Kijk ten iedere geval naar de M51/61 en de R7#.

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 21-07-2006 15:32 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Anoniem: 180464 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:49:
[...]

Staat ook in de manuals van de LCD Schermen, heb hier ook al gevraagd waarom dat zo is.
Maar aangezien ik gebruikerservaringen lees die hun TV aansluiten op hun PC met hdmi -> dvi... tja. :)
Lijkt mij dat het gewoon gaat maar niet ondersteund wordt omdat het niet perfect werkt ofzo.
Je hebt alleszins nog altijd VGA als mogelijkheid.
Tsja maar daar staat weer bij dat in VGA mode 480p/720p/1080i modus niet worden ondersteund?? houdt dat in dat ik dan dus geen HD via me pc kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik ben eruit, het gaat de LE32R71B worden. Nu moet ik wel van dvi naar vga, maar ik ben een beetje bang voor kwaliteit verlies met films. De aansluiting is namelijk PC-ingang (D-sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Versteegrob schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:05:
Ik ben eruit, het gaat de LE32R71B worden. Nu moet ik wel van dvi naar vga, maar ik ben een beetje bang voor kwaliteit verlies met films. De aansluiting is namelijk PC-ingang (D-sub)
Normale tv is Analoog. Indien je Digitale televisies hebt en elke tussen liggende apparaat van muur naar TV heeft een hdmi poort dan is dat de beste oplossing. Voor beste beeld kwaliteit moet je denk ik bij de M61 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:57:
[...]
Voor beste beeld kwaliteit moet je denk ik bij de M61 zijn.
Denk het niet eigenlijk.
Heb zelf ook lang getwijfeld en uiteindelijk toch maar de R72 gekocht.

Vanop de russische samsung site overigens:
M61:
contrast: 800:1 (het échte uiteraard, niet het dynamische)
response: 8ms

R7X:
contrast: 1000:
response: < 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Even 2 dingen

De LE32R71B heeft een contrast van 1:5000, zie http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r71b.asp

En verder is dvi(fdigitaal) pas merkbaar bij een resolutie van 1920 of heb ik het mis. Kan iemand anders is wat fotos schieten van een film met d-sub aansluiting.

De prijs voor de LE32R71B is nog geen 1100 euro, niet duur toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Woohoo!

Gisteren de LE26R71B gekocht en ik ben er helemaal verliefd op. Wat een geweldig beeld (PC met Meedio en DVD kijken via PC (DVD via scart is lelijk, moet nog component worden).

Af en toe vraag ik mij af wat betere kwaliteit levert. Digitale TV via scart of Analoge TV via coax. Toch maar eens betere kwaliteitskabels kopen.

Het is absoluut een aanrader en zo'n juweeltje om te zien. Ik heb hem bij Elektrogigant gekocht voor een kleine 800 euro. Wel 50 euro boven budget, maar we hadden een financieel voordeeltje van 30 euro bij de Makro (daar stond onze tv die niet meer gerepareerd kon worden, dus wel kregen geld terug, en in dit geval 30 euro onderzoekskosten die ik nooit betaald heb ;)

Ik weet dat het niet netjes is om het niet te zeggen, maar ik ben anderhalve maand mijn Breedbeeld TV kwijtgeweest omdat ie in reparatie was terwijl ik al wist dat de tv niet gerepareerd kon worden

Paar foto's http://joylab.nl/index.ph...pc/&gallery_id=22&start=1.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoicks op 22-07-2006 11:13 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Hoicks schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:12:
Ik weet dat het niet netjes is om het niet te zeggen, maar ik ben anderhalve maand mijn Breedbeeld TV kwijtgeweest omdat ie in reparatie was terwijl ik al wist dat de tv niet gerepareerd kon worden
Jajaja, praat het maar goed, waarom bracht je hem dan weg? Wel leuke plaatjes op je site hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 08:14
Wij hebben besloten een samsung LCD 40 inch te nemen, onze keuze was in de winkel gevallen op de LE 40 M 61 BX.

Dit vanwege zijn mooie zwarte design en natuurlijk het mooie beeld en de prijs voor dit beeldformaat wat toch wel aan de redelijke grote kant is.

Dus thuis verder onderzoek gedaan naar deze LCD en kwam tot de ontdekking (mede door deze topic) dat er al een opvolger in de maak is namelijk de LE 40 M 71.
Maar helaas deze is nog nergens verkrijgbaar, maar nu is mijn vraag of het verstandig is voor dit nieuwere geupdate model te gaan of gewoon voor het oudere model te gaan, scheelt toch bijna 400 euro..........

Want er komen toch nog altijd extra dingen bij de kosten zoals bekabeling en muurophanging enz...(iemand overigens een link waar je die muurophangingen voor zo een samsung LCD 40 inch kan kopen en eventueel meubels?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Anoniem: 132833 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:43:
[...]

Jajaja, praat het maar goed, waarom bracht je hem dan weg? Wel leuke plaatjes op je site hoor! :)
Garantie, m'n breedbeeld ging na 1 jaar en 2 weken kapot. Kreeg dus uiteindelijk 30 euro meer terug en het volledige aankoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 180464 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 02:20:
[...]

Denk het niet eigenlijk.
Heb zelf ook lang getwijfeld en uiteindelijk toch maar de R72 gekocht.

Vanop de russische samsung site overigens:
M61:
contrast: 800:1 (het échte uiteraard, niet het dynamische)
response: 8ms

R7X:
contrast: 1000:
response: < 8ms
Inderdaad alleen contrast ratio is ook niet alles he. Ik meen te herinderen dat de M61 ook ergens op 1 van de samsung sites op 1000:1 stond. Stond overigens ook in de startpost. Daarnaast ben ik het er wel over eens dat de specs maar onduidelijk worden gegeven. Zo heeft de R serie bijvoorbeeld geen COMB filter, maar nu ineene volgens een enkele samsung site of een webshop ( zie paar post terug van andere user ) weer wel. Wat volgens mij ook niet klopt.

De enige 32" paneel dat nu van de band rolt is de :
LTA320WT 32.0 WXGA S-PVA 72 1,200:1 500 8(G/G)

En daar word een contrast ratio van 1200:1 op gegeven. Kan zijn natuurlijk dat dit een nieuwere type paneel is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Woohoo!

Gisteren de LE26R71B gekocht en ik ben er helemaal verliefd op. Wat een geweldig beeld (PC met Meedio en DVD kijken via PC (DVD via scart is lelijk, moet nog component worden).

Af en toe vraag ik mij af wat betere kwaliteit levert. Digitale TV via scart of Analoge TV via coax. Toch maar eens betere kwaliteitskabels kopen.

Het is absoluut een aanrader en zo'n juweeltje om te zien. Ik heb hem bij Elektrogigant gekocht voor een kleine 800 euro. Wel 50 euro boven budget, maar we hadden een financieel voordeeltje van 30 euro bij de Makro (daar stond onze tv die niet meer gerepareerd kon worden, dus wel kregen geld terug, en in dit geval 30 euro onderzoekskosten die ik nooit betaald heb ;)

Wow! Wat een mooi ding, die moet ik ook hebben! Ik ga dan alleen voor de 32inch versie. Deze tv kan je ook ophangen he, kan je is een foto van de achterkant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
zo... vandaag ook een LE32R71B gehaald... het was liefde op het eerste gezicht!

Het enige waar ik (nog) niet over te spreken ben is de video kwaliteit van mijn Ps2 en DVD speler...
Ik heb deze allebei op de Scart aangesloten (Ps2 op de AV en de DVD op de RGB) maar krijg maar geen mooi strak beeld...

Ik ga zo eens proberen om de kabels om te draaien... maar ik denk dat het een upgrade gaat worden van een nieuwe DVD speler (Waarschijnlijk de Samsung DVD HD-860) en een betere videokabel voor mijn ps2 (iemand een tip hiervoor?)

Verder ben ik er heel erg blij met mijn schermpje! Zo ook even kijken hoe ik mijn pc ga aansluiten! :*)

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Ik zou ook graag een nieuwe TV willen kopen en zit te kijken naar de Samsung tv's (mooi design en goeie kwaliteit). Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de LE27S71 en de LE26R71. De S is iets nieuwer volgens mij en heeft iets meer functies (naar mijn weten). Plus, ik heb gehoord dat het geluid bij de LE26R71 niet zo goed is doordat de boxjes nogal raar zitten verscholen (wel heel mooi!). Persoonlijk vind ik de R mooier, maar dat vind ik minder belangrijk dan de kwaliteit van beeld en geluid...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
DyStiC schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:35:
[...]

Hoor je het echt constant als de tv uit staat? en hoe duidelijk is het hoorbaar?
Het geluid is aanwezig in de zin van als je met je hoofd dicht bij de t.v. bent. Je hoort duidelijk een hoge pieptoon. Als ik op de bank zit, +-3,5 meter er vandaan, dan hoor ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177555

Ik heb zelf Samsung LCD'tje besteld. Nu kom ik vaak tegen dat een Component-aansluiting (progressive of zo) een betere kwaliteit-aansluiting is. Mijn vraag is, wat voor soort kabel is dat. Kan iemand hier een link geven waar ik hem bijv online kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181294

http://www.panda.nl/index.php?cPath=24_93

Of voor kwaliteit: http://www.dcskabel.de/co...076f0e70d3d3997c79b7bd50a

LET OP: over deze kabels gaat geen audio!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177555

Ok. Ik denk dat ik voor deze ga (70 EURO). Nou ben ik niet technisch heh. Dus mijn vraag, hoe moet ik het geluid vervolgens aangesloten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Anoniem: 177555 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:24:
[...]

Ok. Ik denk dat ik voor deze ga (70 EURO). Nou ben ik niet technisch heh. Dus mijn vraag, hoe moet ik het geluid vervolgens aangesloten krijgen?
Vanuit je dvd-speler met een coaxiale kabel (dat is digitaal) naar je receiver of versterker. Heeft je receiver/versterker niet deze ingang, dan zul je het analoog via tulp (rood-witte stekker) moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
leech1984 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:07:
zo... vandaag ook een LE32R71B gehaald... het was liefde op het eerste gezicht!

Het enige waar ik (nog) niet over te spreken ben is de video kwaliteit van mijn Ps2 en DVD speler...
Ik heb deze allebei op de Scart aangesloten (Ps2 op de AV en de DVD op de RGB) maar krijg maar geen mooi strak beeld...

Ik ga zo eens proberen om de kabels om te draaien... maar ik denk dat het een upgrade gaat worden van een nieuwe DVD speler (Waarschijnlijk de Samsung DVD HD-860) en een betere videokabel voor mijn ps2 (iemand een tip hiervoor?)

Verder ben ik er heel erg blij met mijn schermpje! Zo ook even kijken hoe ik mijn pc ga aansluiten! :*)
Zou je hem is op je pc kunnen aansluiten en dan is een dvd willen kijken, hoe gaat dat? Hoe is het qua resolutie. Heb je verder dvi? Is de ps2 al beter? Wil die er namelijk ook op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182863

Ik heb de LE32R51B al een jaartje in bezit en ben er erg tevreden mee, in het begin wel problemen gehad met het bekende verhaal van de teletekst maar dat was na een bezoekje van een monteur snel opgelost.

Nou heb ik sinds enige tijd de LCD TV aangesloten via VGA op mijn pc waar een dual kaart inzit
RADEON 9200 LE, en mijn pc LCD scherm (Syncmaster 930) via DVI op aangesloten heb.

Nu heb ik op beide schermen mooi beeld alleen heb ik een probleem met het afspelen van Films, filmpjes....deze worden wel op de Syncmaster afgespeelt maar niet op de LCD TV, hier blijft het scherm dan zwart.
Nu heb ik bij instellingen gekeken van de videokaart en daar staat de LCD TV als 2 monitor met een instelling van 640X480 en 8 bits!!! Helaas kan ik deze instelling niet wijzigen tenminste kan deze wel wijzigen maar de instelling wordt niet bewaard, dus oke/toepassen klikken en dan valt deze weer terug naar de oude 640x480 en 8bits.Ik ga ervan uit dat dit het probleem veroorzaakt samen met het feit dat de LCD TV door Windows XP wordt gezien als standaardmonitor.

Graag zou ik willen weten wat voor monitor ik aan zou moeten geven of dat er misschien drivers zijn zodat ik de juiste monitor kan aangeven. Of als iemand anders een beter oplossing weet graag..

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Als je PC die resolutie heeft zal dat op de LCD TV niet veel veranderen.

Bij nvidia ligt het zwarte scherm aan 'video overlay', maar bij ATi weet ik niet hoe die functie heet (nu help ik je niet veel, eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 116363 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:05:
Ik zou ook graag een nieuwe TV willen kopen en zit te kijken naar de Samsung tv's (mooi design en goeie kwaliteit). Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de LE27S71 en de LE26R71. De S is iets nieuwer volgens mij en heeft iets meer functies (naar mijn weten). Plus, ik heb gehoord dat het geluid bij de LE26R71 niet zo goed is doordat de boxjes nogal raar zitten verscholen (wel heel mooi!). Persoonlijk vind ik de R mooier, maar dat vind ik minder belangrijk dan de kwaliteit van beeld en geluid...
Alvast bedankt!
Graag gedaan. Ik zie ook dat je de startpost hebt gelezen O-) kan je hier vinden [rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2[/rml]

Denk zelf dat de R serie meer opties bevat dan de S serie.

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 23-07-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasshopperko
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02-2023
ik heb Geforce 6800 (DVI en VGA aansluiting)

ik heb ook een syncmaster 930BF (via DVI) en een LE32R71B (via VGA, analoog dus) aan gesloten op mijn videokaart, en met behulp van de nView Display settings van Nvidia mijn desktop op DUALview gezet. Met de syncmaster als primary display en de LCD-TV als attached.

Nu is mijn bureaublad dus aan 1 kant horizontaal uitgebreid met een scherm (zwart scherm bij de TV dus) en blijft mijn originele buroblad op de syncmaster staan. Als ik een film aanzet dan sleep ik em naar de TV en dubbelklik ik em en zet ie em automatisch op fullscreen op de TV (mediaplayer, VLC-player of PowerDVD)). Draai resoluties van 1280x1024 op de 930BF en 1360x768 op de LCD-TV, ik mis dus links en rechts 3 lijnen op de TV (merk je vrij weinig van, schijnt met powerstrip op 1366x768 gezet te kunnen worden)

En ik moet zeggen de HD-filmpjes (madagascar, Star wars 3) zijn echt verbazingwekken mooi!! Ook HDTV-Anime is zeer goed.

Heb er geen spijt van dat ik em een maand geleden gekocht had (fatboy inmiddels ook binnen, na kleine 2 weken).

Je moet toch eens een keer de knoop door hakken, met dat gedoe van "ja, maar er komt nog een betere model uit" schiet je niet veel mee op, er komt altijd wel een mooiere/betere model uit, en in de tussentijd ontneem je jezelf veel kijkplezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Versteegrob schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:51:
[...]

Zou je hem is op je pc kunnen aansluiten en dan is een dvd willen kijken, hoe gaat dat? Hoe is het qua resolutie. Heb je verder dvi? Is de ps2 al beter? Wil die er namelijk ook op aansluiten.
ik ga morgen even een extra kabel kopen om mijn pc erop aan te sluiten... door een pc crash ben ik niet echt toe gekomen aan testen...

Ik heb de 2 scart kabels wel omgedraaid en dat gaf een iets beter effect... maar ik denk dat ik er te dicht op zit (nog geen 2 meter....) Als ik in bed lig (metertje of 4/5) is het wel beter... Je moet dus een stuk ervan af zitten ;)

Ik laat morgen wel weten hoe me pc eruit ziet op de tv (mits hij het overleeft :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

aex351 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:35:
[...]

Graag gedaan. Ik zie ook dat je de startpost hebt gelezen O-) kan je hier vinden [rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2[/rml]

Denk zelf dat de R serie meer opties bevat dan de S serie.
Ik heb wel degelijk de startpost gelezen hoor _/-\o_ ! Alleen had alsnog wat vraagjes. Nou heeft de Le27S71B een OSD en Comb filter, en de R niet. Hier heb ik ze met elkaar vergeleken:
http://www.kieskeurig.nl/...AE8B7969FC125713A004C9B3A
Merk je hier veel van?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
grasshopperko schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:45:
ik heb Geforce 6800 (DVI en VGA aansluiting)

ik heb ook een syncmaster 930BF (via DVI) en een LE32R71B (via VGA, analoog dus) aan gesloten op mijn videokaart, en met behulp van de nView Display settings van Nvidia mijn desktop op DUALview gezet. Met de syncmaster als primary display en de LCD-TV als attached.

Nu is mijn bureaublad dus aan 1 kant horizontaal uitgebreid met een scherm (zwart scherm bij de TV dus) en blijft mijn originele buroblad op de syncmaster staan. Als ik een film aanzet dan sleep ik em naar de TV en dubbelklik ik em en zet ie em automatisch op fullscreen op de TV (mediaplayer, VLC-player of PowerDVD)). Draai resoluties van 1280x1024 op de 930BF en 1360x768 op de LCD-TV, ik mis dus links en rechts 3 lijnen op de TV (merk je vrij weinig van, schijnt met powerstrip op 1366x768 gezet te kunnen worden)

En ik moet zeggen de HD-filmpjes (madagascar, Star wars 3) zijn echt verbazingwekken mooi!! Ook HDTV-Anime is zeer goed.

Heb er geen spijt van dat ik em een maand geleden gekocht had (fatboy inmiddels ook binnen, na kleine 2 weken).

Je moet toch eens een keer de knoop door hakken, met dat gedoe van "ja, maar er komt nog een betere model uit" schiet je niet veel mee op, er komt altijd wel een mooiere/betere model uit, en in de tussentijd ontneem je jezelf veel kijkplezier ;)
Super bedankt voor dit stukje, nu koop ik zeker de 32inch. Ik heb dan 2 x dvi dus sluit dvi aan op HDMI. Heb verder 5.1 aangesloten op mijn pc dus dan moet alles het toch doen.

Ik koop mijn lcd echt voor films dus het moet goed komen.

Trouwens zon fatboy is ook echt vet, echt jammer dat ik er de ruimte niet voor heb. Heb 2 persoons bed, ach ja dat kijkt ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182863

Ik heb de LE32R51B al een jaartje in bezit en ben er erg tevreden mee, in het begin wel problemen gehad met het bekende verhaal van de teletekst maar dat was na een bezoekje van een monteur snel opgelost.

Nou heb ik sinds enige tijd de LCD TV aangesloten via VGA op mijn pc waar een dual kaart inzit
RADEON 9200 LE, en mijn pc LCD scherm (Syncmaster 930) via DVI op aangesloten heb.

Nu heb ik op beide schermen mooi beeld alleen heb ik een probleem met het afspelen van Films, filmpjes....deze worden wel op de Syncmaster afgespeelt maar niet op de LCD TV, hier blijft het scherm dan zwart.
Nu heb ik bij instellingen gekeken van de videokaart en daar staat de LCD TV als 2 monitor met een instelling van 640X480 en 8 bits!!! Helaas kan ik deze instelling niet wijzigen tenminste kan deze wel wijzigen maar de instelling wordt niet bewaard, dus oke/toepassen klikken en dan valt deze weer terug naar de oude 640x480 en 8bits.Ik ga ervan uit dat dit het probleem veroorzaakt samen met het feit dat de LCD TV door Windows XP wordt gezien als standaardmonitor.

Graag zou ik willen weten wat voor monitor ik aan zou moeten geven of dat er misschien drivers zijn zodat ik de juiste monitor kan aangeven. Of als iemand anders een beter oplossing weet graag..

Alvast bedankt voor jullie reactie

Sorry Guys....
Driver update heeft het probleem opgelost...maar toch zekers bedankt voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Ik wil graag m'n LE32R72 aansluiten op m'n computer waar een DVI uitgang opzit.

Nu hoorde ik dat er verschil is tussen een hdmi-dvi kabel en een dvi-hdmi kabel.

Als ik kijk naar deze site ga dan kan ik kiezen uit een breed scala van kabels. Het is allemaal hdmi-dvi en niet andersom. Maakt dat wat uit?

Weet iemand welke ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 08:15
Ik heb zelf een LCD-TV met digitale televisie middels de samsung decoder. Ik wil nu een betere kwaliteit scartkabel kopen. In de decoder zit alleen een scartuitgang, maar de LCD-TV ondersteunt zowel scart als component. Zit er kwaliteits verschil in tussen Scart -> Scart en Scart -> Component ?

En hoe zit het met kwaliteitsverschil van scartkabels? Verschil tussen 1,5m en bijv. 5m. of is dat verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:38
scart als beginpunt zal natuurlijk nooit beter worden als je het omzet naar component. De vraag is ook of het wel zin heeft om een betere scartkabel te kopen, verwacht je niet teveel van de samsung decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

Is er iemand die de LE40M71B heeft staan/hangen? Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?

Als je deze hebt hangen, welke muurbeugel heb je ervoor gebruikt? :)

Is de meerprijs van de LE40M71B het waard ten opzichte van de LE40R72??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voila, heb men LE32R72B.

Maar euh.. hoe zet je hem volledig af? :)
Zowel poweroff via afstandsbediening als op de pc zelf geeft een rode led die brandt rechtsonder, is dit niet het teken dat hij in standby staat? (kan hem ook terug opzetten via afstandsbediening).

Via afstandsbediening zou dit normaal zijn, maar als ik hem via de tv af zet zou ik verwachten dat die led niet brandt, en ik hem ook niet via de afstandsbediening terug op zou kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Anoniem: 180464 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:50:
Voila, heb men LE32R72B.

Maar euh.. hoe zet je hem volledig af? :)
Zowel poweroff via afstandsbediening als op de pc zelf geeft een rode led die brandt rechtsonder, is dit niet het teken dat hij in standby staat? (kan hem ook terug opzetten via afstandsbediening).

Via afstandsbediening zou dit normaal zijn, maar als ik hem via de tv af zet zou ik verwachten dat die led niet brandt, en ik hem ook niet via de afstandsbediening terug op zou kunnen zetten.
Enige optie die je hebt is om hem achter een stekkerblok met on/off switch te gooien. Hij kan niet volledig uit. Hoewel hij minder dan 1 watt in standby zou moeten verstoken. Ook ik wil 'm het liefst volledig uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 08:15
StanTheMan schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:58:
scart als beginpunt zal natuurlijk nooit beter worden als je het omzet naar component. De vraag is ook of het wel zin heeft om een betere scartkabel te kopen, verwacht je niet teveel van de samsung decoder?
Ik verwacht natuurlijk geen HDTV kwaliteit van die samsung decoder :P

Maar ik heb twee verschillende scart kabels geprobeerd. Eentje die standaard meegeleverd is van 1,5m. en eentje die ik zelf nog had liggen van 3m. De 1,5m. kabel is een stuk dikker. De kwaliteits van digitale televisie is een stuk minder als ik de kabel van 3m. heb aangesloten. Als je zapt, zie je vaag het kanaalnummer dubbel op de achtergrond, terwijl dit met de 1,5m. kabel haarscherp is. De reden dat ik een langere kabel wil kopen is dat ik de decoder netjes wil wegbergen, wat niet lukt met maar 1,5m.

Het is me nu wel duidelijk dat je daarvoor geen Monster scart kabel van 80,- Euro voor hoeft te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:40
Hoicks schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:03:
[...]

Enige optie die je hebt is om hem achter een stekkerblok met on/off switch te gooien. Hij kan niet volledig uit. Hoewel hij minder dan 1 watt in standby zou moeten verstoken. Ook ik wil 'm het liefst volledig uit hebben.
Bedenk wel dat bijv je klok, dan weer vergeten word. Echt een minpunt dat hij dit niet van teletext haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 109647 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:58:
Is er iemand die de LE40M71B heeft staan/hangen? Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?

Is dat een grap ! :/ :9~ :)

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je te besteden hebt he. Voor de een is de R7# dus geschikter dan voor de ander.

[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 25-07-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:38
Cerntje schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:27:
[...]
Maar ik heb twee verschillende scart kabels geprobeerd. Eentje die standaard meegeleverd is van 1,5m. en eentje die ik zelf nog had liggen van 3m. De 1,5m. kabel is een stuk dikker. De kwaliteits van digitale televisie is een stuk minder als ik de kabel van 3m. heb aangesloten. Als je zapt, zie je vaag het kanaalnummer dubbel op de achtergrond, terwijl dit met de 1,5m. kabel haarscherp is. De reden dat ik een langere kabel wil kopen is dat ik de decoder netjes wil wegbergen, wat niet lukt met maar 1,5m.
Ah, maar dan heb je dus al antwoord op je vraag, er is dus wel degelijk verschil..
Ik geef je geen garantie maar je zou eens kunnen kijken bij elektronica-online.nl, ze verkopen dikke kabels tegen lage prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoicks schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:03:
[...]

Goh, waarom doen ze die dingen toch. :)
Men universele afstandsbediening werkt ook niet op tv blijbaar, valt niets aan te doen zeker?
Vind de nieuw niet echt schitterend in de hand liggen, en kanalen kiezen met zo'n - / -- is maar irritant. Nuja, zal er wel aan wennen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Samsung LE26R71B (26") survey door Hoicks

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds juli 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver! Eindelijk creditatie van mijn oude kapotte breedbeeld TV die al anderhalve maand bij de reparatieafdeling van de Makro lag. Met dit geld kon ik de helft van mijn nieuw aan te schaffen Samsung LE26R71B financieren. 400 euro bijleggen en ophalen het ding!

De TV zit stevig ingepakt in een op het oog kleine doos. Netjes en voorzichtig uit de verpakking gehaald en neergezet. Het design is om te watertanden. De voet die je erbij krijgt moet je vastschroeven, maar dit heb ik niet gedaan om eerst het panel op onvolkomenheden te kunnen testen.

Eerst aangesloten op de laptop om op dode (sub) pixels te testen. w00t! Niet één dode (sub) pixel. Vervolgens de tv netjes op de voet vastgeschroefd met 4 bijgeleverde schroefjes en op het video meubel geplaatst. Een audio/video meubel met een 68cm CRT breedbeeld Tv daarop lijkt klein. Met de LCD TV helemaal achterop het meubel gesitueerd lijkt het erg groot. Even wennen dus!

De installatie is een fluitje van een cent, aansluiten, aanzetten, menu doorlopen en klaar!

Ik ben er nog niet uit wat een betere beeldkwaliteit oplevert, analoog of via TV digitaal van @home. Maar dat kan ook komen doordat ik de digitale decoder via scart heb aangesloten. Heb geen supergoede kabels.

De DVD speler is ook via scart aangesloten en geeft een belabberde kwaliteit. Ik moet deze speler nog via component aansluiten, maar hier heb ik nog geen kabel voor.

De PC heb ik aangesloten via de VGA ingang (D-SUB). Het beeld wat je dan op het scherm tovert is ontzettend vet. Ik zat bij het bekijken van een HD WMV filmpje bijna met een harde op de bank. Wat vet! Sommige filmpjes (was een vliegshow) zorgen ervoor dat ik Bijna misselijk werd van de scherpte en realisme. (ik hou niet van vliegen :P)

De HTPC software die ik gebruik geeft ook een duidelijk en scherp beeld met mooie kleuren.
DVD's kijken (via PC) is een lust voor het oog. De kleuren spatten van het scherm. Zwart is ook zo donker dat ik er geen last van heb dat het zwart licht geeft zeg maar.

Kijkhoek is ook goed. En van ghosting heb ik nog geen last gehad.

Specs:

SPECIFICATIES HDTV H/Ready

Zichtbare beelddiagonaal 26"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1366 x 768
Luminantie 500 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 170°/170°
GELUID Uitgangsvermogen 5 W x 2
Surround SRS TruSurround XT
Stereo NICAM/A2
FEATURES DNI (DNIe demo on/off) O
My Color Control (MCC) -
Dynamic Contrast 3000:1
Brightness Sensor -
Reactie tijd 8 ms
Teletekst 1000 pagina's
Tuners 1
PIP O
Draaivoet O (20°/20°)
AANSLUITINGEN ACHTERAAN Digitale aansluitingen (HDMI-HDCP / DVI-compatible) 1/-
Scart 2
Component (Y/PB/PR) 1
Video-ingang / audio-uitgang -/1
S-video-ingang / PC-ingang (D-sub) 1/1
Koptelefoon 1
Memory Card Slot -
USB -
AANSLUITINGEN ZIJKANT Koptelefoon -
S-video-ingang -
Composiet, L/R -
ENERGIEVERBRUIK Energieverbruik (maximaal) 100 W
Energieverbruik (Stand by) <1 W
FYSIEKE EIGENSCHAPPEN Muurbevestiging Audi Pack / Vogels
Gewicht 10 kg
Afmetingen met stand (hxbxd) 530 x 675 x 215,5 mm
Afmetingen zonder stand (hxbxd) 475 x 675 x 75 mm

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Lange afstandbediening
Geluid is net voldoende
Geen on/off switch
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Scherp beeld
Mooie kleuren
Vet design (IPOD zwart)
Veel aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2877/1726.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2877/1727.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2877/1728.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2877/1729.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

[ Voor 8% gewijzigd door Hoicks op 25-07-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 08:14
Ik wilde eerst de LE 40 m 71 kopen, maar bij nader inzien (en hij is nog steeds niet verkrijgbaar) denk ik toch dat ik voor zijn voorganger gaat die een paar honder euro goedkoper is (LE 40 M61)

Heeft iemand zowiezo de LE 40 M61 thuis staan en zo ja wat zijn je ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

aex351 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:59:
[...]

Is dat een grap ! :/ :9~ :)

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je te besteden hebt he. Voor de een is de R7# dus geschikter dan voor de ander.
Kwa design vind ik de LE40M71B mooier.. maar dat is persoonlijk denk ik.

Maar is het waar dat het scherm (display) van de LE40M71B hardwarematig hetzelfde is als de LE40R72?

Dan zou je dus alleen een veel hogere prijs voor uiterlijk betalen en die cardreader funtie aan de zijkant? :) Dat is ook iets moois!! Leuk als je terugkomt van DanceValley oid en je kunt direct als je thuis komt je fotos zien doormiddel van de slideshow :D

Op ons werk hebben we sindskort een Samsung Syncmaster 460p :P wat een supermooi ding is dat!! Heel erg groot en strak ontwerp. Maar dit is volgens Samsung een computerscherm.. dus ik weetniet of dat hier thuis hoort ;)
http://www.samsung.com/nl...onitors/largelcd/460p.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 109647 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:36:
[...]

Kwa design vind ik de LE40M71B mooier.. maar dat is persoonlijk denk ik.

Maar is het waar dat het scherm (display) van de LE40M71B hardwarematig hetzelfde is als de LE40R72?

Dan zou je dus alleen een veel hogere prijs voor uiterlijk betalen en die cardreader funtie aan de zijkant? :) Dat is ook iets moois!! Leuk als je terugkomt van DanceValley oid en je kunt direct als je thuis komt je fotos zien doormiddel van de slideshow :D

Op ons werk hebben we sindskort een Samsung Syncmaster 460p :P wat een supermooi ding is dat!! Heel erg groot en strak ontwerp. Maar dit is volgens Samsung een computerscherm.. dus ik weetniet of dat hier thuis hoort ;)
http://www.samsung.com/nl...onitors/largelcd/460p.asp
Het LCD paneel zou best het zelfde kunnen zijn, maar dit betekend niet dat de kwaliteit in beide tv's gelijk staat. Ik heb het geloof ik al ergens verteld, maar het is de techniek wat achter zo'n paneel zit wat de tv maakt tot wat het is. Samsung en Sony hebben samen, S-LCD (een samenwerking) fabriek waarin ze alleen maar LCD's Paneels maken. Houd dus in dat dezelfde paneel wat terecht komt in de M71 ook terecht kan komen in een Sony maar ook andere partijen die zelf geen fabriek hebben zoals DELL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Woohoo!

Damn wij moeten echt effe ruilen ik heb precies dezelfde TV en precies dezelfde HTPC kast (in het zwart), alleen ik heb een zilver DVD speler in een zwarte kast :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
leech1984 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:11:
[...]

ik ga morgen even een extra kabel kopen om mijn pc erop aan te sluiten... door een pc crash ben ik niet echt toe gekomen aan testen...

Ik heb de 2 scart kabels wel omgedraaid en dat gaf een iets beter effect... maar ik denk dat ik er te dicht op zit (nog geen 2 meter....) Als ik in bed lig (metertje of 4/5) is het wel beter... Je moet dus een stuk ervan af zitten ;)

Ik laat morgen wel weten hoe me pc eruit ziet op de tv (mits hij het overleeft :'( )
Zo... mijn pc heeft het gelukkig allemaal overleefd en is op dit moment op de tv aangesloten... ziet er ZEER goed uit! DVI -> VGA (6600GT) resolutie op 1360x768... beter instellen komt nog wel...

Ik ga zo eens wat filmpjes bekijken.... jammer genoeg heeft mijn toetsenbord en muis niet zo'n heel ver bereik :(

Scart nog steeds niet helemaal tevreden.... Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Voor de mensen die telkens vragen hoe of wat over de M en de R (ja ik viel daar ook onder)

Verschil is niet de COMB filter en Progressive Scan, maar:

De M71 heeft dynamisch contrast 6000:1 ipv 5000:1
De M71 heeft USB ipv Geen USB
De M71 heeft Multicard reader ipv geen Multicard
De M71 heeft 2 HDMI ipv 1 HDMI
De M71 heeft MyColorControl ipv geen MCC

de LEXXR7X hebben een digitale comb filter en progressive scan
(dit uit service documentatie van Samsung !)

nu moet je zelf nog de beslissing maken, heb je vragen een mailtje
naar me mbt service settings etc np aikoin[at]gmail.com

groeten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het verschil tussen de autowide en de 16:9 beeld modus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Samsung monteur is langsgeweest om het piepggeluid, dat te horen was in standby mode, te verhelpen. Tv opengehaald en een paar nieuwe onderdelen erop gesoldeerd en VOILA: Geen piep meer.

Perfecte service en lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Kan iemand mij vertellen wat het laatste gerucht is wanneer de LE32M71 uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Beste Samsung LCD liefhebbers ;) Ik heb even de moeite genomen om een review te vertalen van een duitse consument welke de LE40M71 sinds kort in zijn bezit heeft. Ik denk dat de meeste mensen hier wel benieuwd zijn naar de Smooth Motion techniek. Hieronder kun je zijn review lezen en foto's bewonderen.

De vertaling heb ik via worldlingo.com gedaan. Spelfoutjes en onlogische zinnen kunnen voorkomen, excuses maar mijn duits is waardeloos :)
Ik ben waarschijnlijk de eerste eigenaar Samsung van een le-40M71 in dit forum en waarschijnlijk ook in volledig Duitsland. Daarom zou ik dit Previleg willen gebruiken, om een nieuw onderwerp in dit forum te openen.

Mijn eerste Eindruch is goed, maar voor een werkelijk objectieve bijdrage te plotseling zag ik het materiaal tot nu toe.

Welke allen waarschijnlijk interessant is, of SMD (Smooth Motion) een echt Voordeel met dit LCD is.

Na sommige notulen kwam ik aan de overtuiging, dat het zeker voor Levende & sporttransmissies een goede eigenschap is, anders maakt het nochtans een eerder onnatuurlijk beeld.

Een gedetailleerd rapport en verder (verbetert) foto's volgt later!
De eerste indrukken zijn niet slechts positief. Who las de test in huidige Homevision, reeds van sommige ervaren indrukken. Ik kan u slechts jammer genoeg bevestigen. Voorbij dat is ander gebrek geweest merkbaar aan me…

Zwart -….is jammer genoeg slechter in vergelijking met le-40R72, maar duidelijk. Zelfs met de besparingen ziet wijze één een vriendelijke „melklaag“ met 16:9 stroken.

Smooth Motion -….is niet als reeds door zich te verenigen zo verondersteld de klap. Eerlijk bovengenoemd kan ik goed zonder het doen. In Homevision goed wordt beschreven het. Men kan het afzetten, nochtans heeft het paneel toen problemen zoals Ruckeln, Onduidelijke en beeldartefacten.

Kwaliteit van het beeld - was merkbaar aan me, dat het beeld uiterst trilt. Dat was niet met de r-Rij bij al geval. Geen vraag, eigenlijk heeft het beeld zeer mooi kleuren en contrast (zonder Smooth Motion), nochtans met bewogen beelden en dynamische operationele opeenvolging heeft de paneel opvallende zwakheden.

Contrast- Werkelijk zeer goed contrast - en een hoek is beter dan met de R7X rij.

De definitie van het beeld - zonder Smooth Motion, spreek als één van de 100hz wijzebladeren, dan ook vermindert de scherpte

VGA -….correct maakt Ruckler met de spelen Xbox360. Met snelle bewegingen duidelijk komt het materiaal niet (z.B. Nacht 3 van de strijd). Toen ik een DVD speelde, waren de kleuren en de contrastbovenkant, maar het beeld was aan ruckeln en in het beeldcentrum aan krampen. mijn eet, echt nicht zu geniessen. P.s.: Met VGA geen SMD-Modus möglich!

Componenten - Xbox360 over deze verbinding is volledig aan kotzen. Met Smooth Motion ging halverwege het, nochtans zonder was een ramp.

Klei/toon -….is wezenlijk beter dan met R72!

Resultaat: Mijn eerste resultaat stort reeds veel het teleurstellen. Ik beloofde me werkelijk wezenlijk meer. Ik heb zo het gevoel, dat M71 onder zeer vele „tandjes krijgenproblemen“ op de een of andere manier lijdt, aldus nog afgelegen van productiestadium. Dat moest jammer genoeg ook worden gevreesd.

Alles bij elkaar maakt R72 een betere indruk, besondern in de kwaliteit van het dingenbeeld. Aan 95% kan ik nu zeggen, dat M71 ten laatste op de rug van de Maandag opnieuw gaat, maar tot dan I zullen een paar dingen nog uitproberen. Ik kan het geloven niet eenvoudig, dat na zo lang wachten zodat een krat wordt gebracht door Samsung op de markt. Droevig, maar echt.

Mijn aanbeveling: Met le-40R7X is men beter aan, en niet alleen wegens de prijs.
Lange le-40R72 werd 4 weken om te genieten van toegestaan (bezit WM op gezien PK en andere PK kanalen vanaf premiere). Ik was zeer positief verrast, werkelijk gedaan van het beeld (niet van de klei/de toon) en ingebeeld: als R72 reeds als dat geil is, hoe slechts moet le-40M71 dan zijn? Ik heb R72 toch, maar het werd geruild ondertussen wegens een het gieten tekort bij de huisvesting. Ik verliet het ingepakte origineel, over voor het geval dat de moeite waard M71 beter en ook is is zijn geld, R72 toen beter om verkopen te kunnen dan nieuw materiaal. Nu ben ik niet meer zo veilig me, of ik niet beter R72 houd en M71 opnieuw terugstuur. Een paar dagen voor het denken heb ik gelukkig nog tijd.
Ik was teleurgesteld en me hoofdzakelijk aan de reeds gisteren verwezen zwakheden een weinig. Aan het afwisselen van een beschrijving aan de sterke punten van M71, aan me waren merkbaar:
Zonder SMD (Smooth Motion) en op de filmwijze met een volledig gedeelte van scherpte heeft het een superpicture!
Ik kon zwart ondertussen verbeteren en het helderheidsstadium beneden-plaatste (waarde ong. 30-35). Als super diepte van schaduw en in het bijzonder het contrast wordt Grandios gezegd. Niets vergelijkbare tot nu toe relevante zaag. Een voorbeeld: Iedereen wie reeds LCD had kent het probleem met donkere beelden. Er zijn lelijk, kanntige gradaties tussen de individuele zwarte tonen. Met M71 dit bijna meer komt niet te voorschijn. Aldus werkelijk eerbied!
Betreffende Samsung de steun zie ik dat precies het zelfde! Ik zal vandaag roepen en een technicus komt zal laten. Mensen, Ik speelde gisteren nog FIFA WM (Xbox360) over VGA met een vriend. Men was een ramp - slechts Ruckler, Kramp en geen vloeibare beeldbeweging, die langer voort dan 10 seconden duren. Ik dacht reeds het aan mijn Xbox360 zou liggen, maar over component stelde alles zeer vloeibaar in werking! Zelfs was DVD van films en PKAanhangwagen van het beeld (natuurlijk zonder SMD) minstens één klasse beter over component dan met R72. Aldus is de verbinding niet iets correct met mijn VGA…
Achja wat meer: U kent niettemin allen op Samsung PK met de M71 informatie aan Smooth Motion. Er zijn is drie beelden, met een mens, met het honkbal en met de beweging van een voetbal.

Het effect SMD moet het beeld met snelle bewegingen scherper maken - nochtans grappig-bewijst het paneel met snelle schoten 3 voetballen met de spelen van FIFA met SMD pojekzierte, een volledig-gekleurde bal in het centrum en in elk geval een halve transparante bal op het recht van en links… om oh te beschrijven vermakelijk, maar eenvoudig slechts blöd.
En dan nu de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5225/intro1ri8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/7379/intro2sa1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/9043/intro3xn1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/1037/specsfq7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/2258/1eo9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/3733/2wr6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/9905/4pi2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/7178/5xp0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/716/6zu8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5163/7qc6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9190/8zf8.th.jpg

Hier kun je het originele topic vinden: http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-544-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door Resinman op 27-07-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 19:55
Uit deze review lijkt het erop dat de LE40M71 een tegenvallertje is.

Zoals eigen verder in het forum staat: een '"Uber" lcd scherm van 40" bestaat (helaas) nog steeds niet.

Wel jammer als dit echt het geval is want ik dacht echt dat de LE40M71 het scherm is waar ik op zit te wachten nl.

Smooth motion (geen ghosting bij snelle beelden)
2 HDMI aansluitingen
Card reader
en niet te vergeten een super strak design

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Probleem alleen is dat je niet weet hoe competent deze man is in het beoordelen van LCD Tv's. Ik zou zeggen nog maar even wachten op andere reacties. Misschien heeft ie wel een maandag morgen model?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
en uit deze review blijkt dat de LE40M71 geweldig is, dus.....
http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik zit ook met de bekende vraag, kan je nou voor 1500 Euro een goede plasma halen??

Kan je een plasma op je pc aansluiten, zo ja is dat mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
De samsung LE 26R53B komt er waarschijnlijk ook aan naast een mogelijke 19" versie van de R7# serie.

Ik blijf nog wel steeds van mening dat de LE40M71 beter wordt dan de R7# ondanks de negatieve review hierboven. Maar toch wel super dat iemand dat ding eindelijk in huis heeft. Nu de 32" nog.

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 27-07-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Samsung LE40T71B ???
http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/14a.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 28-07-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 13:42
Versteegrob schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:25:
[...]

Super bedankt voor dit stukje, nu koop ik zeker de 32inch. Ik heb dan 2 x dvi dus sluit dvi aan op HDMI. Heb verder 5.1 aangesloten op mijn pc dus dan moet alles het toch doen.

Ik koop mijn lcd echt voor films dus het moet goed komen.

Trouwens zon fatboy is ook echt vet, echt jammer dat ik er de ruimte niet voor heb. Heb 2 persoons bed, ach ja dat kijkt ook fijn.
je legt da ding op je bed gewoon, ik doe da ook, das super, precies nen gewoone zetel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
Versteegrob schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:40:
Ik zit ook met de bekende vraag, kan je nou voor 1500 Euro een goede plasma halen??

Kan je een plasma op je pc aansluiten, zo ja is dat mooi?
plasma is meer voor grote scherme, ik denk wel da je voor da geld eentje hebt, maar kwaliteit is evenredig met prijs ze :p.
pc gaat perfect, maar ik verkies lcd als je pc gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door BitchCrew op 28-07-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
Anoniem: 109647 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:58:

ik vind nie da het de moeite waard is, :-)
heb de le4072b

voor beugels dachtik da je bij vogels moet zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Door: Hoicks --> Geluid is net voldoende
je zegt dat het geluid net voldoende is maar er zit een optie in het menu van de tv om het geluid in stappen harder te zetten....daarna kun je het geluid met afstandsbediening veranderen..

bij mij staat de globale instelling op laag dus moest ik de tv op 100 zetten om goed tv te kunnen kijken. Nu heb ik hem een stapje harder gezet in het menu en staat mijn geluid op 40 net zo hard als eerst 100.

[ Voor 9% gewijzigd door shardphoenix op 28-07-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

mikevanrooijen schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:47:
[...]

je zegt dat het geluid net voldoende is maar er zit een optie in het menu van de tv om het geluid in stappen harder te zetten....daarna kun je het geluid met afstandsbediening veranderen..

bij mij staat de globale instelling op laag dus moest ik de tv op 100 zetten om goed tv te kunnen kijken. Nu heb ik hem een stapje harder gezet in het menu en staat mijn geluid op 40 net zo hard als eerst 100.
Zou ie niet bedoelen dat -de kwaliteit- van het geluid net voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 09:38
DyStiC schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:01:
[...]
Zou ie niet bedoelen dat -de kwaliteit- van het geluid net voldoende is?
Inderdaad, ik heb zelf een LE37R72B en de kwaliteit van het geluid zelf is niet om over naar huis te schrijven, hoe hard dat ding ook kan spelen. Heb gelukkig zelf een set maar als je die niet hebt zou ik toch sterk overwegen een andere TV te kopen of een hifi setje bij je TV want het geluid is naar mijn mening niet om aan te horen. Maar wat wil je zonder echte klankkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Roet schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:09:
[...]

ik heb zelf een LE37R72B
Ben je wel tevreden over de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:31
Heeft iemand in Nijmegen een 360 en een VGA kabel die aangesloten zit op een le32r72? Ik vind namelijk dat mijn 360 icm met mijn eigen VGA kabel een ontzettend belabberd beeld geeft op mijn le32r72b. Terwijl de component aansluiting echt schitterend is. Wil dus graag weten of het beeld ook zo "wazig" is (bijvoorbeeld van het dashboard) bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nohands schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:23:
Ik wilde eerst de LE 40 m 71 kopen, maar bij nader inzien (en hij is nog steeds niet verkrijgbaar) denk ik toch dat ik voor zijn voorganger gaat die een paar honder euro goedkoper is (LE 40 M61)

Heeft iemand zowiezo de LE 40 M61 thuis staan en zo ja wat zijn je ervaringen hiermee?
Het beeld van de LE 40 M61 is prachtig, maar ik zou op dit moment toch voor een nieuwer model gaan, liefst met USB en meer HDMI-ingangen, bijvoorbeeld van Samsung of van Philips (heb hun nieuwste modellen bij MMarkt gezien en die zagen er bijzonder fraai uit).

De belangrijkste minpuntjes van de 40M61:
- de glimmende rand vervormt heel snel, bijvoorbeeld als de tv uit de doos wordt gehaald bij plaatsing of gewoon door warmteontwikkeling.
- de weergavestanden (Breed, Auto-breed, Panorama, Zoom) zijn weinig flexibel. De enige die werkt om de uitzendingen van Nederlandse zenders met zo'n rand eromheen te vergroten is Zoom, maar die moet je telkens aanpassen omdat er geen standaard voor is, en dan ben je minuten bezig met heen en weer schakelen tussen drie onhandige knopjes, waarbij de tv te traag reageert en steeds uit de Zoomfunctie-instelling schiet zodat je de functie opnieuw moet selecteren (die zit onder het schuifklepje op de afstandsbediening). Auto-breed werkt alleen bij de Belg. De stand Panorama zou een beeld op natuurlijke wijze moeten oprekken naar 16:9, maar het verschil met gewoon Breed is nauwelijks zichtbaar. Niet te vergelijken met de manier waarop mijn oude breedbeeld-tv van Philips dat oplost.
- in het begin vond ik het geluid wel aardig, maar als je wat verder weg zit en hem harder moet zetten, valt het toch tegen, vrij hol en blikkerig.
- de afstandsbediening is erg lelijk en onhandig ingedeeld, en mijn universele Logitech Harmony heeft problemen met de manier waarop de Samsung zijn ingangen behandelt. Als een aangesloten apparaat uitstaat, wordt die ingang overgeslagen, behalve bijvoorbeeld Scart-2, ook al zit daar niks in.

Het beeld is echter zeer fraai, zowel via de analoge tuner als de digitale box (beide UPC) en een HDMI-dvd-speler (Philips dvp 5960, met USB). Storingen in het UPC-signaal daargelaten uiteraard, maar de laatste tijd gaat dat meestal goed.

Ik heb ook een keer een notebook via VGA aangesloten om een HDTV-demo-mpeg van Pioneer te bekijken. Dat zag er beeldschoon uit. Je hebt echt geen dvi-kabel nodig voor perfect pc-beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

drfruit schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:28:
[...]

Het beeld van de LE 40 M61 is prachtig, maar ik zou op dit moment toch voor een nieuwer model gaan, liefst met USB en meer HDMI-ingangen, bijvoorbeeld van Samsung of van Philips (heb hun nieuwste modellen bij MMarkt gezien en die zagen er bijzonder fraai uit).
Je bedoelt Sony neem ik aan? De nieuwe Samsungs (m71) hebben ze nog niet bij de mediamarkt lijkt me.. nadeel van philips is dat ze erg vaak kapot gaan.. staat wel tegenover dat hun service erg goed schijnt te zijn, maar daar heb je weinig aan als je steeds geen tv hebt wegens reparatie... :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Vandaag naar MM Rijswijk geweest met de vraag wanneer ze de LE40M71 binnen krijgen. De verkoper vertelde me dat ze de M71 niet binnen krijgen maar de N71. Er zit geen verschil tussen de beide modellen alleen de naam is anders. Het kan zeker nog een maand duren voordat ze deze binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Resinman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:25:
Vandaag naar MM Rijswijk geweest met de vraag wanneer ze de LE40M71 binnen krijgen. De verkoper vertelde me dat ze de M71 niet binnen krijgen maar de N71. Er zit geen verschil tussen de beide modellen alleen de naam is anders. Het kan zeker nog een maand duren voordat ze deze binnen krijgen.
Apart, samsung begint week 33 met de uitlevering van de M71 naar de winkels namelijk..
Laat ik nou nèt die week op vakantie gaan! Argh..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
dadj schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:38:
[...]

Je bedoelt Sony neem ik aan? De nieuwe Samsungs (m71) hebben ze nog niet bij de mediamarkt lijkt me.. nadeel van philips is dat ze erg vaak kapot gaan.. staat wel tegenover dat hun service erg goed schijnt te zijn, maar daar heb je weinig aan als je steeds geen tv hebt wegens reparatie... :)
Nee, ik had het over Philips. Ik zag de 26PF9531/10 staan, een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
  • Laatst online: 27-12-2022
heb de 40M71 nu een week of 2 draaien... prachtige machine!

Maar voor de Smooth Motion moet je 't niet doen... vooral bij film worden de beelden zo "vloeiend" gemaakt dat je net naar een video opname zit te kijken dan naar een filmopname - wat wij dus zien als film wordt zo vloeiend dat het stoort - irreëel gewoon. Voor sport & zo is't dan weer wel een vooruitgang.

Je kan het moeilijk uitleggen, je moet het gewoon "zien"...

Smooth motion "vult" tussen alle beelden "tussenin" beelden in die het lage beelden/seconde effect van film totaal teniet doet... je krijg effect of alles is "live", je staat er bij, en dat is net wat je bij film juist niet wil - je wil dat "film" gevoel dat we zolang gewoon zijn!

Vele aspirant filmmakers die op DV film schieten zoeken naar post-effect filters om meer de film-look te krijgen - Smooth motion is net omgekeerd...

Voor de rest is het toestel qua contrast, detaillering enz. helemaal ok naar mijn zin... beetje hoge black level maar ja, kan je enkel oplossen met plasma.

Bij mij dus de SM filter uit, behalve bij fietsen of F1 op tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

drfruit schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:10:
[...]

Nee, ik had het over Philips. Ik zag de 26PF9531/10 staan, een plaatje.
ok, maar die is toch al uit 2005??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

TonioRoffo schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:48:
heb de 40M71 nu een week of 2 draaien... prachtige machine!

Maar voor de Smooth Motion moet je 't niet doen... vooral bij film worden de beelden zo "vloeiend" gemaakt dat je net naar een video opname zit te kijken dan naar een filmopname - wat wij dus zien als film wordt zo vloeiend dat het stoort - irreëel gewoon. Voor sport & zo is't dan weer wel een vooruitgang.

Je kan het moeilijk uitleggen, je moet het gewoon "zien"...

Smooth motion "vult" tussen alle beelden "tussenin" beelden in die het lage beelden/seconde effect van film totaal teniet doet... je krijg effect of alles is "live", je staat er bij, en dat is net wat je bij film juist niet wil - je wil dat "film" gevoel dat we zolang gewoon zijn!

Vele aspirant filmmakers die op DV film schieten zoeken naar post-effect filters om meer de film-look te krijgen - Smooth motion is net omgekeerd...

Voor de rest is het toestel qua contrast, detaillering enz. helemaal ok naar mijn zin... beetje hoge black level maar ja, kan je enkel oplossen met plasma.

Bij mij dus de SM filter uit, behalve bij fietsen of F1 op tv...
Wat bedoel je met "hoge black level"? zwart nog steeds niet zwart???
Waar heb je dat ding uberhaupt vandaan? Ik zit er al 2 maanden op te jagen namelijk.. plz let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Besteld bij een computergroothandel... :D

Voordeeltje van't werk, uiteindelijk minder betaald dan de R versie in de winkel.

Qua ghosting geen schrik hebben... Scherm refresht super snel - met de smooth motion uit krijg je inderdaad 't effect dat het percies knippert (omdat je even aan die SM gewoon was) maar dat is een tijdelijk effect.

Voetbal gekeken op het ding... geen ghosting/smearing, 't is werkelijk een goed snel scherm. Tuurlijk niet verwachten dat het een CRT gaat overtreffen op dat gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
...en inderdaad, zwart is niet zwart... heb beter gezien, maar't stoort niet echt. In film modus (wel ff kleur op neutraal zetten ipv warm) valt het heel goed mee qua detail, beetje zoals m'n Nec HT1000 DLP projector qua zwartniveau.

Op "dynamic" valt er niet naar te zien, da's "eye candy" om op te vallen in de winkel, net Tokyo 's nachts...... staat bij mij nu op custom, gebaseerd op normal maar neutraal qua kleur & iets minder contrast + iets minder saturatie. (de kleuren op dit ding... wow) - voor film ga ik naar "film" mode, omdat hier de backlight niet wordt aangepast om 't contrast op te krikken (valt wel eens op, zeker als je subtitles kijkt)

Eventueel de backlight wat lager zetten als je donkere kamer hebt... dan is't al stukken beter!

Maar detail in donker beeld is er zeker... eens goed afgesteld ook totaal geen white crushing ofzo.

Eens m'n woonkamer anders staat kan ik wat meer testen doen, dan kan 'k hem ook aansluiten op de Denon 4306 en 3910 via HDMI. Heb dit even getest, ik heb de scaling door de samsung laten doen (dus 576P uit op de Denon) - Beeld is even scherp dan op 720P, maar geen scaling artifacts die in de 3910 soms bovenkomen.

Op DVD wordt het beeld echt indrukwekkend... Ben eens benieuwd naar VGA! Divx via cheap dvd spelertje viel zelfs nog goed mee als je ver genoeg zit (lowres divx, geen HD toestanden)

[ Voor 53% gewijzigd door TonioRoffo op 29-07-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

TonioRoffo schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:57:
...en inderdaad, zwart is niet zwart... heb beter gezien, maar't stoort niet echt. In film modus (wel ff kleur op neutraal zetten ipv warm) valt het heel goed mee qua detail, beetje zoals m'n Nec HT1000 DLP projector qua zwartniveau.

Eventueel de backlight wat lager zetten als je donkere kamer hebt... dan is't al stukken beter!

Maar detail in donker beeld is er zeker... eens goed afgesteld ook totaal geen white crushing ofzo.
ok wel relaxed dus? Ik ben vanwege de blacklevels altijd erg huiverig voor lcd, maar voor mn pc heb ik al een tijd een dell 24" scherm (ook samsung) en die heb ik heeel goed weten te calibreren.. het zwart komt heel aardig in de buurt van mn lacie 22" CRT. Daarom leek het me dat het met samsung tv's ook wel ok moest zijn nu met die nieuwe generatie panels.. maar ik heb een eigen bedrijfje dus als je me die groothandel kan noemen dan zou dat wel cool zijn.. :)
Of is plasma tóch aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Laat je maar niets wijsmaken... verschillende naam, verschillend model. Mijn doos vermeldt wel degelijk M71, en is voor de belgische markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Ik kijk al heel tijdje DLP projectie. M'n eerste toestel had vrij hoge black level en was beetje storend omdat er geen detail meer was.

Mijn daar op volgende NEC HT1000 was echter heel mooi op dat vlak, maar ook daar is zwart geen zwart zoals op een CRT. Mij stoort het echter totaal niet. Heb je wel eens bekeken hoe "zwart" een donker beeld in de cinema is? :D

Deze LCD valt echt wel goed mee. Minste dat je een normaal beeld hebt (minimum aan beeldinformatie) dan valt dat black level niet meer op. Storend vind ik het niet, terwijl ik er toch gevoelig aan ben.

Op grote hoek blijft dit beeld zeer duidelijk (geen verkleuring of lagere brightness) maar je black level gaat er aan - misschien heeft de duitser teveel onder hoek gekeken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Oh yeah, 't geluid... lol :-)

Da's absoluut miserabel, 'k heb wekkerradio's gehoord die beter klinken - externe audio is de boodschap met deze TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 07:04
TonioRoffo schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:15:
Oh yeah, 't geluid... lol :-)

Da's absoluut miserabel, 'k heb wekkerradio's gehoord die beter klinken - externe audio is de boodschap met deze TV!
is dat niet met alle tv's? Ik heb nog nooit een tv gezien die goed geluid heeft, behalve B&O (maar daar betaal je dan ook wel voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

robvanpraat schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:38:
[...]

is dat niet met alle tv's? Ik heb nog nooit een tv gezien die goed geluid heeft, behalve B&O (maar daar betaal je dan ook wel voor)
Die philips modellen hebben wel goed geluid lees ik overal... maarja..
Mijn sony CRT breedbeeld heeft trouwens erg goed geluid!! Alleen heb ik hem evengoed wel aan mn yamaha suround versterker hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
dadj schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:48:
[...]

ok, maar die is toch al uit 2005??
(Betreft de Philips 26PF9531/10.)
Niet dat ik weet, veel webwinkels hebben nog niet eens een productfoto, of van een verkeerd model. Er is ook veel verwarring over welk type het nu precies is... typisch Philips schijnt het. Als je hem googlet, zie je een ander type dan op de website van Philips, die ik bij MM zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *CableGuy*
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 19:01
Ik heb zelf een LE32M61B, maand of 1,5 geleden gekocht via de rentepunten winkel van de Postbank, kostte 'maar' 1050 euro geloof ik en werd binnen 3 dagen geleverd! Het design vond ik mooier dan de R series met die rondingen, de LE32M61B is echt een plaatje om te zien.

Dit is m'n eerste grote LCDTV en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, veel beter dan m'n twee jaar oude 17" Samsung Syncmaster LCDTV/Monitor. Kijkhoek, contrast en kleur allemaal dik in orde. Dat dynamic dimming ga ik ook maar eens uitzetten via het service menu denk ik want dat is wel storend als je de TV op het dynamic profiel hebt staan.

Tot nu toe alleen analoge TV, d-sub (erg mooi op native resolutie!) en DVD (via dikke IXOS scart kabel) gekeken. Digitale TV van UPC krijg ik niet aan de praat, waarschijnlijk omdat ik het signaal al 3x gesplitst heb voordat het in de woonkamer uitkomt maar daar wordt binnenkort naar gekeken.

Ook ik heb geen dode (sub)pixels kunnen ontdekken, ik ben echt dik tevreden met dit toestel.

EOS 300 & EOS 300D + 18-55,28-80,75-300; iBook12", 1.33Ghz, 1Gb, 60Gb, BT+AX; XP3000+, 512Mb, 160Gb+250Gb, NEC 3500A; P3 750, 256Mb, 80Gb; Samsung LE32M61B

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.