Begrijpen we, maar je vergeet wel het belangrijkste voordeeltje (zo niet de enigste)...
En dat is GÉÉN VIRUSSEN, door het idioot afgeschermde systeem, (zéér programmeurs-onvriendelijk zullen we maar zeggen!) maar daar betaal je wel een hoge prijs voor met het bekende certificaten-gezeik.om maar wat te noemen
Voor de rest is alles anno 2008 al lang achterhaald wat je zegt over WM & Symbian S60.
- enkelhandsbediening (bij WM kun je ook veel met alleen een hand, maar uiteindelijk haal je toch weer de stylus boven)
Ieder systeem heeft tegenwoordig toch wel minimaal enkelhandsbediening!
Ik gedruik de stylus/touchscreen daar waar nodig, net zo als als dat je vinger/touchscreen gebruikt daar waar nodig geldt tevens voor de praakbesturing van ALLE applicaties enz.
Symbian S60 heeft
(Uitzonderingen daargelaten) ALLEEN MAAR enkelhandsbediening!, dus om dat nou als een voordeel te zien
Weleens TomTom gebruikt onder het rijden met ALLEEN MAAR enkelhandsbesturing

, dan weet je wel wat gemakkelijker werkt of niet?
- stabiliteit (mijn WM toestel moet toch minstens drie maal zo dikwijls herstart worden als mijn S60)
Onzin, beide besturingssystemen zijn van huis uit redelijk stabiel genoeg.
Ellende onstaat veelal bij slecht geprogrammeerde toepassingssoftware al dan niet in kombinatie met eveneens slecht geprogrammeerde firmware's (en daar heeft Nokia al geruime tijd patent op!)
Dus om nu de schuld te geven aan het besturingssysteem gaat wat ver.
- intuitieve interface (vind ik bij WM niet zo, maar dat is weer persoonlijk natuurlijk)
- telefoonsoftware met PDA functionaliteit (WM is PDAsoftware met telefoonfunctionaliteit)
Tegenwoordig toch niet meer... zijn allemaal gewoon leuke alles in één apparaatjes.
Ik zou echt niet weten wat mijn Symbian S60 toestellen op belgebied al dan niet met VOIP meer en/of beter zou kunnen dan mijn WM toestelletje.
Wel eens SPB Phone Suite gebruikt? op je WM toestel, een verademing...zie
HIERNogmaals, dit is allemaal zeer persoonlijk. Ik ben er zeker van dat mensen als JBNL1000 evenveel argumenten pro WM zullen kunnen geven, zoals ik dat pro S60 kan. Uiteindelijk hangt het van volgende dingen af :
- hoe technisch ben je aangelegd?
- wat wil je allemaal met je apparaat doen behalve bellen?
Dat klopt... allemaal heel persoonlijk wat je noemt.
Het is aan de gebruiker.
Maar als zoiets simpels als een Theme maken mensen al tot wanhoop drijft

vrees ik het ergste voor Symbian S60.
Weet niet of je wel eens een
echte Theme hebt gemaakt (dus niet via zo'n site en alleen een achtergrondje toevoegen

de kenners weten wel wat ik bedoel
En voor de
ECHTE tweakers onder ons die technisch zijn aangelegd en die willen (leren)programmeren, Symbian S60 blijft een idioot gesloten systeem (het is maar een phone Nokia

)Dus toepassingen sterven een langzame dood... de toekomst heeft het echter niet!