Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hier even een balletje opgooien rondom languagepacks,

Heb 'n N95-1, ben op zoek naar een firmware waar zowel spaans als nederlands inzit.
Heb in de lijst met languagepacks en productcodes deze nog niet kunnen vinden.

Is er iemand die branded firmware heeft waar deze 2 talen in voorkomen?

*knip*

Thanks!

Dat je elders geen antwoord hebt gekregen op je 2-talen-vraag, is natuurlijk geen reden om je vraag dan maar hier te crossposten. Daarnaast zien we vragen over Phoenix liever niet.

[ Voor 36% gewijzigd door pven op 23-03-2008 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Het sign probleem lijkt nu dus opgelost door voor 5 dollar je eigen certificaat te kopen, da's nog geen 3 euro..

Maar ik vraag me ter nieuwsgierigheid af, zou er echt een speciaal systeem in een N95 verborgen zitten om applicaties als rotateme te laten werken? Zou het niet gewoon via de camera of lichtsensor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ptoeneigh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:36:
Maar ik vraag me ter nieuwsgierigheid af, zou er echt een speciaal systeem in een N95 verborgen zitten om applicaties als rotateme te laten werken? Zou het niet gewoon via de camera of lichtsensor gaan?
Deze accelerometer chip zit in de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Ptoeneigh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:36:
Het sign probleem lijkt nu dus opgelost door voor 5 dollar je eigen certificaat te kopen, da's nog geen 3 euro..
Voor hoe lang is dat certificaat geldig? En krijg je na afloop gratis weer een nieuwe of mag je weer 5 dollar ophoesten?

* The Zep Man is blij met Windows Mobile. :Y)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:51:
[...]

Ik heb het nu al, dat er onder Windows mobile programma's zijn wie eigelijk ik ook op de Nokia wil gebruiken, maar die zijn er nu niet. Als Freeware beperkingen worden opgelegd is dat zeker niet goed voor Nokia.
Het probleem van Symbian is dat alleen goede ontwikkelaars inzicht krijgen in alle mogelijkheden van Symbian. DRM daarentegen is niet zo ver. Windows Mobile blijft Windows en daar is gewoonweg veel over bekend.

Uit jou verhaal begrijp ik dat je freeware van Symbian vergelijkt met freeware van Windows Mobile. Dat zijn appels en peren. Een Symbian app zal niet werken op een Windows systeem omdat beide systemen heel anders werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:43:
[...]
Voor hoe lang is dat certificaat geldig? En krijg je na afloop gratis weer een nieuwe of mag je weer 5 dollar ophoesten?

* The Zep Man is blij met Windows Mobile. :Y)
Nog geen ervaring mee, maar volgens de website van Symbian zijn ze 24 maand, dus 2 jaar geldig. na deze 24 maand lijkt het me een kwestie van de datum even terug zetten op de telefoon, en dan de applicaties opnieuw installeren.

correct me If Im wrong.
geweldig trouwens dat er mede-tweakers zijn die elkaar aan zo'n certificaat helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:38:
[...]
geweldig trouwens dat er mede-tweakers zijn die elkaar aan zo'n certificaat helpen!
Het betekent wel dat je je IMEI-nummer afgeeft aan een onbekende. Iets dat over het algemeen toch afgeraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik me overheen gezet;) als je zowiezo dit complete forum goed afzoekt kun je al enorm veel IMEI nummers vinden, allemaar vrijgegeven om dat ene stomme certificaat te krijgen, dit je IMEI en Sign(en) nog eens in op google, vindt je nog meer resultaten.

daarintegen, IP-adressen zijn te vergelijken, en kun je ook overal achterhalen. Maar ik snap je punt wel. daarom zeg ik hier ook niet dat mijn pincode begint met 878* :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:47:
[...]

Het probleem van Symbian is dat alleen goede ontwikkelaars inzicht krijgen in alle mogelijkheden van Symbian. DRM daarentegen is niet zo ver. Windows Mobile blijft Windows en daar is gewoonweg veel over bekend.

Uit jou verhaal begrijp ik dat je freeware van Symbian vergelijkt met freeware van Windows Mobile. Dat zijn appels en peren. Een Symbian app zal niet werken op een Windows systeem omdat beide systemen heel anders werken.
Als ik freeware zoek voor m'n telefoon, kom ik vaak een Windows mobile tegen, wat doet wat ik wil, maar onder Symbian niet beschikbaar is.

Ontwikkelen voor Windows mobile is makkelijker, omdat dit gewoon kan via Visual Studio.

Op de Symbian moet je met Java aan gang of met C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:52:
[...]

Als ik freeware zoek voor m'n telefoon, kom ik vaak een Windows mobile tegen, wat doet wat ik wil, maar onder Symbian niet beschikbaar is.

Ontwikkelen voor Windows mobile is makkelijker, omdat dit gewoon kan via Visual Studio.

Ik geloof niet dat dit de reden is, Java is qua taal net zo populair als Visual Studio (onder de professionals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:52:
[...]

Haha. Windows is ook gewoon C/C++. En voor Symbian zijn er net zo goed SDK's. Maar het is wel een feit dat programmeren voor WinMob veel lijkt op Windows zelf, waardoor het porten van applicaties/libraries toch makkelijker is.

Maar ik vind het ook opvallend dat, hoewel de Symbian-userbase toch best substantieel is, er niet echt sprake is van een grote freeware-'sector'. Of dat komt doordat het een ander platform is, lastigere beschikbaarheid van de SDK, complexiteit of het gezeik met certificaten weet ik niet. Maar het opwerpen van drempels is nooit bevorderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
ik heb een nokia N95 firmware net geupdate via nokia updater, en nu wil ik rotateme erop hebben, heb ik geïnstalleerd maar als ik hem opstart doet hij helemaal niks.
weet iemand hoe ik hem wel werkend krijg?

ps. ben nieuw hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:21:
[...]

Haha. Windows is ook gewoon C/C++. En voor Symbian zijn er net zo goed SDK's. Maar het is wel een feit dat programmeren voor WinMob veel lijkt op Windows zelf, waardoor het porten van applicaties/libraries toch makkelijker is.

Maar ik vind het ook opvallend dat, hoewel de Symbian-userbase toch best substantieel is, er niet echt sprake is van een grote freeware-'sector'. Of dat komt doordat het een ander platform is, lastigere beschikbaarheid van de SDK, complexiteit of het gezeik met certificaten weet ik niet. Maar het opwerpen van drempels is nooit bevorderlijk.
haha? bij mijn weten heeft robjejansen gewoon gelijk hoor, sterker nog hij heeft gewoon gelijk. Je kan inderdaad in C/C++ je applicaties schrijven, maar het sterke punt van Windows Mobile is mijns inziens dat het .Net-mobile 2.0 platform tot je beschikking staat, waardoor je bijv in de veel toegankelijkere taal C# je code kunt schrijven in de gratis versie van Visual Studio die tot je beschikking staat, waarna je programma's zonder te signen gewoon draaien!

Hier kunnen de mensen bij Symbian echt wat van leren.

Gelukkig is Android er, waarmee je met de net zo toegankelijke (misschien zelfs wel toegankelijkere) combinatie van Java en Eclipse kunt gaan coden. Ben benieuwd naar de toestellen die daarvoor gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ja, .NET 2.0 CF is natuurlijk een mogelijkheid in WinMob, en dat zal ongetwijfeld een stuk verder gaan dan J2ME, maar het is geen full blown .NET. Ik heb geen ervaring met .NET en met WinMob, enkel met WinCE3 met de native API, maar ik vreet een bezem als er als er veel .NET-software is voor WinMob. PDA's en smartphones, hoe krachtig ook tegenwoordig, blijven relatief beperkte dingetjes. Native C++ met native libraries zal toch echt sneller zijn met minder resources.

Geen idee hoe het dev-platform van Symbian eruit ziet, maar ze doen er idd goed aan om iig een 'community edition' oid gratis en zonder gezeik aan te bieden, net als Microsoft.

En ja, het is goed dat Android er is. Ik ben ook erg benieuwd naar de toestellen. Hopelijk ben je met Android zelf weer 'in control' over je toestel.

Wel vraag ik me af of alleen Java -waar ik blij mee ben- voldoende gaat zijn voor de interessante gadgets: video players, je mobiel omtoveren in een wifi-AP, extra bluetooth profiles.. het zijn toch dingen die 'normaal' nogal diep op het systeem ingrijpen of veel performance bij weinig resources verwachten, toch dingen waar Java zich niet primair op richt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Thanks, toch raar dat ze die er in bouwen en er vervolgens zelf niets mee doen, dat er dan applicaties van derden moeten komen die er gebruik van gaan maken. Maar wel leuk om te weten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ptoeneigh schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:12:
[...]

Thanks, toch raar dat ze die er in bouwen en er vervolgens zelf niets mee doen, dat er dan applicaties van derden moeten komen die er gebruik van gaan maken. Maar wel leuk om te weten natuurlijk!
Er staat genoeg over op Nokia Beta Labs. Een stappenteller, de camerafunctie maakt er gebruik van.. en binnenkort N-gage spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niet te vergeten, hij zou ook worden gebruikt als "blackBox", bij een nokia reparatie service kunnen ze deze uitlezen om bijv. te kijken of je het toestel van een grote hoogte hebt laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:31:
en niet te vergeten, hij zou ook worden gebruikt als "blackBox", bij een nokia reparatie service kunnen ze deze uitlezen om bijv. te kijken of je het toestel van een grote hoogte hebt laten vallen.
haha geloof je het zelf

dan zou dat ding dus constant een logfile moeten bijhouden. Daarnaast werkt dat ding gewoon digitaal in maximaal 25 stapjes ofzo, en als ik in de rondte ga zwaaien met mn mobiel zal de versnelling groter zijn dan een val van een paar meter.

En wat als je mobiel uitstaat en je gooit m naar beneden?

:>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:31:
Wat hij zegt ^^

Komt nog bij dat het ding maximaal 8G kan meten. Als je het apparaat op tafel neerlegt dan kom je waarschijnlijk al aan 8G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar erg geinig voor applicaties als NokMode, rotate_me enzovoorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Orcie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:46:
[...]

Cert ontvangen en werkt!
Hoe heb je dit dan gedaan? Heb je het geld overgemaakt met PayPal, en heb je toen in een mailtje je IMEI verzonden? (Normaal gaat dit toch via de post , want je moet je adresgegevens enz invullen)

Of wordt er contact met je opgenomen door de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
lvrijn schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:35:
[...]

Hoe heb je dit dan gedaan? Heb je het geld overgemaakt met PayPal, en heb je toen in een mailtje je IMEI verzonden? (Normaal gaat dit toch via de post , want je moet je adresgegevens enz invullen)

Of wordt er contact met je opgenomen door de verkoper?
Ja gewoon besteld en mail gestuurd naar adres wat stond bij product info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Hmm dan ga ik toch maar even wat geld van me bankrekening op me PayPal zetten..
thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sorry voor het vragen, maar wanneer komt er weer een Nokia N95 topic?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Probeerde net een speedtest te op www.dslreports.com/mspeed . Zegt hij dat mijn browser geen java ondersteund. Iemand enig idee hoe de standaard browser voor java geschikt te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Orcie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:02:
Probeerde net een speedtest te op www.dslreports.com/mspeed . Zegt hij dat mijn browser geen java ondersteunt. Iemand enig idee hoe de standaard browser voor java geschikt te maken?
Dat ga je in je levensjaren niet meemaken denk ik. Maar ik zie niets van Java op die pagina. Je bedoelt waarschijnlijk javascript, wat iets compleet anders is. Heb je dat wel aanstaan? Ondersteunt je mobiel dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Las Vegas schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:32:
Sorry voor het vragen, maar wanneer komt er weer een Nokia N95 topic?
Als je jezelf excuseert voor een vraag, waarom stel je hem dan?

Dit is het Symbian S60 3rd Edition topic. Hierin kom je misschien de N95 af en toe tegen, omdat deze S60 v3 draait, maar het topic draait niet om de N95. Daarvoor moet je ergens anders zijn. Als het topic er overigens niet is, kan je hem ook zelf starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
EnsconcE schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:39:
[...]

Dit is het Symbian S60 3rd Edition topic. Hierin kom je misschien de N95 af en toe tegen, omdat deze S60 v3 draait, maar het topic draait niet om de N95. Daarvoor moet je ergens anders zijn. Als het topic er overigens niet is, kan je hem ook zelf starten.
^^^^ wat hij dus zegt. Let er overigens op dat je niet zo maar een N95-topic gaat starten, want daar is iemand anders al mee bezig. (Zie ook [PSGG] Nokia N95 topic gesloten?)

En nu weer ontopic: ik zoek een programma voor mijn N95 dat aftelt (bij gebrek aan een kookwekker :)). Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan geen freeware vinden die dit doet. Iemand tips voor me?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon en vanwege de flexibiliteit en de goede syncing en GPS mogelijkheden wilde ik graag een smartphone met Symbian S60 gaan kopen. Wellicht dat de vraag als is langsgekomen (ik kon met de topicsearch zo snel niks vinden), maar hoe zit het met de responsiviteit van de interface? Want dat is vaak een punt van kritiek wat met op smartphones en misschien Symbian in het bijzonder heeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe is de resposiviteit in vergelijking met een "normale" GSM?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Fuzzillogic schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:34:
[...]

Dat ga je in je levensjaren niet meemaken denk ik. Maar ik zie niets van Java op die pagina. Je bedoelt waarschijnlijk javascript, wat iets compleet anders is. Heb je dat wel aanstaan? Ondersteunt je mobiel dat überhaupt?
Je hebt gelijk had javascript uit gezet op de phone! Nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
sandr schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:02:
ik heb een nokia N95 firmware net geupdate via nokia updater, en nu wil ik rotateme erop hebben, heb ik geïnstalleerd maar als ik hem opstart doet hij helemaal niks.
weet iemand hoe ik hem wel werkend krijg?

ps. ben nieuw hier :)
Je moet ook nog een Accelerometer plugin installeren. Zit hier op m'n werk, dus kan je niet helpen met zoeken, maar even googlen zou je verder moeten helpen. Btw, welkom!
pven schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:44:
En nu weer ontopic: ik zoek een programma voor mijn N95 dat aftelt (bij gebrek aan een kookwekker :)). Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan geen freeware vinden die dit doet. Iemand tips voor me?
EggClock is freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:30
pven schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:44:

EGG Timer is gratis

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
LB06 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:07:
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon en vanwege de flexibiliteit en de goede syncing en GPS mogelijkheden wilde ik graag een smartphone met Symbian S60 gaan kopen. Wellicht dat de vraag als is langsgekomen (ik kon met de topicsearch zo snel niks vinden), maar hoe zit het met de responsiviteit van de interface? Want dat is vaak een punt van kritiek wat met op smartphones en misschien Symbian in het bijzonder heeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe is de resposiviteit in vergelijking met een "normale" GSM?
De responsiviteit vind ik persoonlijk wat traag. Er is hierbij overigens veel verschil tussen de thema's die je gebruikt. Zo heb ik nu een thema van Taieb dat sneller werkt dan van Ivanov. Met de responsiviteit heb ik het over wisselen tussen applicaties, eenmaal in een applicatie en dan gaat het wel soepel. Met mijn telefoon is het overigens niet aanklikken en reactie krijgen, daar zitten wel wat miliseconden tussen. Misschien moet je even een telefoon of demomodel in handen krijgen. Dan weet je misschien beter wat ik bedoel.
De responsiviteit neem ik wel op de koop toe, de telefoon kan veel :) (ik heb een N80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:07:
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon en vanwege de flexibiliteit en de goede syncing en GPS mogelijkheden wilde ik graag een smartphone met Symbian S60 gaan kopen.
Vanwege de flexibiliteit en goede syncing en GPS mogelijkheden :'( Zeker een grapje :?
Want dan moet je vooral een Symbian S60 toestel gaan kopen, dan sta je nog heel wat te wachten...
Er is gelukkig meer dan Symbian S60 ;)

De voordelen van Symbian S60 (welke dat ook mogen zijn?) wegen in de praktijk niet op tegen de vele nadelen van Symbian S60 toestellen.
Bespaar je zelf een hoop ellende en certificaat gezeik, kijk dus op dit moment ook eens naar een Windows Mobile Smartphone wellicht dat deze beter aan je eisen voldoet.

Ik ben overigens in het bezit van N73me/N80i/N95 toestellen vanwege programmeerwerkzaamheden t.b.v. deze ondingen ;) en kan wel stellen dat ik enige ervaring heb met Symbian S60 toestellen.
Dus als ik het eerlijk mag zeggen, Symbian S60 valt in de praktijk gewoon tegen en doet zichzelf de das om.
Windows Mobile is op dit moment toch mijn grote favoriet!

Zie hier voor wat reviews van mijn laatste hebbedingetje (E-Ten Glofiisch M800), dan begrijp je misschien waarom ik de voorkeur geeft aan WM i.p.v. Symbian S60.
-Review Video
-Uitgebreide review (ook software)
Wellicht dat de vraag als is langsgekomen (ik kon met de topicsearch zo snel niks vinden), maar hoe zit het met de responsiviteit van de interface? Want dat is vaak een punt van kritiek wat met op smartphones en misschien Symbian in het bijzonder heeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe is de resposiviteit in vergelijking met een "normale" GSM?
Die kritiek is volkomen terecht, (welke theme je ook gebruikt) het is allemaal (te) traag en valt helemaal op als je geen smartphone gewend bent :'(
De meeste smartphone gebruikers zijn er inmiddels al aan gewend geraakt, maar worden met de neus op de feiten gedrukt als ze hun Niet Symbian S60 Toestel weer eens gaan gebruiken.
Daar kwam ik onlangs zelf nog achter toen ik mijn antieke Sony Ericsson W810i weer eens van stal haalde (Foto's/SMS/Muziek) alles gaat zo veel sneller, dan ga je toch wel even nadenken...

Natuurlijk kan je het één en ander tweaken onder Symbian S60, maar feit blijft dat de toestellen in de praktijk gewoon veel te traag zijn!

Zoals EnskonsÈ ook al zei, probeer gewoon eens wat toestellen uit!
Dus niet die troep die in de winkel ligt, daar kan/mag je niks mee.
Maar dan het liefst natuurlijk toestellen die al een tijdje in gebruik zijn bij gewone gebruikers.
Kan je meteen die geweldige ingebouwde GPS eens uitproberen en dan liefst met verschillende progjes _O-
Dus je veel inlezen op het desbetreffende GoT-Forum van je gewenste/toekomstige toestel, kan je veel teleurstellingen en/of een miskoop beparen ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Nou, JBNL1000, dat is toch allemaal wel heel kort door de bocht.

Ik geloof graag dat jij persoonlijk liever met WM werkt, maar daarom is S60 nog niet slecht. Integendeel zelfs. Ik heb ook beide soorten toestellen (een is WM6prof en de ander is S603rd). Ik werk 100 maal liever met mijn S60 toestel dan met die WM. Dat is mijn persoonlijke keuze.

Ik persoonlijk vind dat WM veel meer nadelen dan voordelen biedt. Net het omgekeerde wat jij vindt dus.

Ik ben wel volledig akkoord met je andere opmerking : veel lezen op dergelijke fora en als het effe kan de toestellen ook eens proberen te gebruiken voordat je er een koopt.

Wat ook ontzettend helpt is, als je eens een toestel gekocht hebt, je iemand die een toestel heeft met hetzelfde OS erop en die weet hoe ermee te werken, eens wat uitleg laat geven. Spaart ook heel wat kopzorgen op langere termijn.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo299
  • Laatst online: 05-07 14:11
Wie kan mij helpen, ik heb een Nokia E90. Ik wil graag gewoon normaal de flash filmpjes online kunnen bekijken. Hij blokkeert ze nu op de een of andere manier of wil ze niet laden, wie heeft daar een progje voor of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Liebaart schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:57:
Nou, JBNL1000, dat is toch allemaal wel heel kort door de bocht.

Ik geloof graag dat jij persoonlijk liever met WM werkt, maar daarom is S60 nog niet slecht. Integendeel zelfs. Ik heb ook beide soorten toestellen (een is WM6prof en de ander is S603rd). Ik werk 100 maal liever met mijn S60 toestel dan met die WM. Dat is mijn persoonlijke keuze.

Ik persoonlijk vind dat WM veel meer nadelen dan voordelen biedt. Net het omgekeerde wat jij vindt dus.

Ik ben wel volledig akkoord met je andere opmerking : veel lezen op dergelijke fora en als het effe kan de toestellen ook eens proberen te gebruiken voordat je er een koopt.

Wat ook ontzettend helpt is, als je eens een toestel gekocht hebt, je iemand die een toestel heeft met hetzelfde OS erop en die weet hoe ermee te werken, eens wat uitleg laat geven. Spaart ook heel wat kopzorgen op langere termijn.
Dan wil ik van jou wel eens weten wat jij vindt van WM ten opzichte van S60. Wat zijn de voordelen van S60 e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Aangezien hier toch wat mensen met een N95 zitten, en er (nog steeds) geen nieuwe N95 topics zijn: v21 is beschikbaar via NSU voor EURO2 en andere!!

Tevens even een scheldkanonnade op Nokia: welke #^$%&%$@ F^%@$&^ IDI&#$^^% haalt het daar in zijn ACH&*#$^% hoofd om iets "speciaals" te doen met de de bijgeleverde DKE-2 kabel. Updaten met de officiele Nokia-kabel werkte dus NIET. De USB Serial driver kon niet geladen worden door Windows. Pas toen ik een standaardkabeltje gebruikte kon de NSU plotseling de mobiel zonder problemen vinden en is nu aan het updaten. Echt W.T.F.

Dus tip: gooi die DKE-2 kabel weg ofzo. En Nokia: ik wil mijn 2 uur leven terug. Plus rente, en schadevergoeding wegens hoge bloeddruk.

Edit: hmm ok, het gezeik lijkt toch niet direct gerelateerd te zijn aan de kabel, maar meer aan "iets anders". Standaard wordt COM3 gebruikt, die nu wel vrij is, maar toch blijkbaar niet vrij genoeg. Handmatig naar COM10 zetten en het werkt wel. Rara. De USB Modem Driver doet het nog steeds niet. En na alle geklooi kan ik de PC Suite niet eens meer installeren. En de PC Suite Cleaner werkt maar tot v6.83. Dus het is niet zozeer het kabeltje, maar de hele bloated gas factory die Nokia van de software gemaakt heeft. Gelukkig ben ik er vanwege bluetooth en syncml niet echt afhankelijk van, maar het is wel een ontzettende frustratiebron. :X

[ Voor 31% gewijzigd door Fuzzillogic op 26-03-2008 15:12 . Reden: Er lijkt nu een grotere range aan productcodes updatebaar te zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo299
  • Laatst online: 05-07 14:11
Fuzzillogic schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:32:

Tevens even een scheldkanonnade op Nokia: welke #^$%&%$@ F^%@$&^ IDI&#$^^% haalt het daar in zijn ACH&*#$^% hoofd om iets "speciaals" te doen met de de bijgeleverde DKE-2 kabel. Updaten met de officiele Nokia-kabel werkte dus NIET. De USB Serial driver kon niet geladen worden door Windows. Pas toen ik een standaardkabeltje gebruikte kon de NSU plotseling de mobiel zonder problemen vinden en is nu aan het updaten. Echt W.T.F.

Dus tip: gooi die DKE-2 kabel weg ofzo. En Nokia: ik wil mijn 2 uur leven terug. Plus rente, en schadevergoeding wegens hoge bloeddruk.
Mijn vriendin heeft een N95 (was eerst van mij, maar was na aanschaf binnen twee tellen geconfisceerd! Pff!) en ik doe alleen maar de updates via de bijgeleverde kabel. Nooit problemen gehad, ja enkel toen mijn broertje (ict opleiding afgerond) met zijn grote mond mijn pc wel even sneller zou maken (was niet thuis, anders was dat nooit gebeurd). Toen werd de kabel idd niet meer herkend, maar dan ook elke Nokia serial kabel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Laatst online: 27-03 21:25
EnsconcE schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:19:
Dan wil ik van jou wel eens weten wat jij vindt van WM ten opzichte van S60. Wat zijn de voordelen van S60 e.d.?
Dat is allemaal niet in het kader van een simpel forum bericht uit te leggen. Maar toch even de belangrijkste voordelen van S60 er uit lichten :

- enkelhandsbediening (bij WM kun je ook veel met alleen een hand, maar uiteindelijk haal je toch weer de stylus boven)
- stabiliteit (mijn WM toestel moet toch minstens drie maal zo dikwijls herstart worden als mijn S60)
- intuitieve interface (vind ik bij WM niet zo, maar dat is weer persoonlijk natuurlijk)
- telefoonsoftware met PDA functionaliteit (WM is PDAsoftware met telefoonfunctionaliteit)

Er zijn er meer, maar die zijn dan te detaillistisch om hier te vermelden.

Nogmaals, dit is allemaal zeer persoonlijk. Ik ben er zeker van dat mensen als JBNL1000 evenveel argumenten pro WM zullen kunnen geven, zoals ik dat pro S60 kan. Uiteindelijk hangt het van volgende dingen af :

- hoe technisch ben je aangelegd?
- wat wil je allemaal met je apparaat doen behalve bellen?

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website http://www.symbian-freak....0&postorder=asc&start=270 staat een beschrijving hoe je op een Chinese forumsite (OPDA) een werkend certificaat kunt bemachtigen. Het is een bewerkelijke methode maar het resultaat is dat je na enkele dagen (de wachttijd zal inmiddels wel zijn opgelopen naar een week) een echt certificaat hebt waarmee je ELK programma kunt signen.
Het is natuurlijk van den zotte dat je je moet wenden tot een voor een gemiddelde westerling onleesbare Chinese forumsite om de smartphonefunctionaliteit van je Nokia te kunnen behouden. Als deze onzin niet snel gewijzigd wordt is mijn N80 de laatste Nokia die ik heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:19:
[...]

Dat is allemaal niet in het kader van een simpel forum bericht uit te leggen. Maar toch even de belangrijkste voordelen van S60 er uit lichten :
Begrijpen we, maar je vergeet wel het belangrijkste voordeeltje (zo niet de enigste)...
En dat is GÉÉN VIRUSSEN, door het idioot afgeschermde systeem, (zéér programmeurs-onvriendelijk zullen we maar zeggen!) maar daar betaal je wel een hoge prijs voor met het bekende certificaten-gezeik.om maar wat te noemen :'(
Voor de rest is alles anno 2008 al lang achterhaald wat je zegt over WM & Symbian S60.
- enkelhandsbediening (bij WM kun je ook veel met alleen een hand, maar uiteindelijk haal je toch weer de stylus boven)
Ieder systeem heeft tegenwoordig toch wel minimaal enkelhandsbediening!
Ik gedruik de stylus/touchscreen daar waar nodig, net zo als als dat je vinger/touchscreen gebruikt daar waar nodig geldt tevens voor de praakbesturing van ALLE applicaties enz.

Symbian S60 heeft (Uitzonderingen daargelaten) ALLEEN MAAR enkelhandsbediening!, dus om dat nou als een voordeel te zien 8)7
Weleens TomTom gebruikt onder het rijden met ALLEEN MAAR enkelhandsbesturing :? , dan weet je wel wat gemakkelijker werkt of niet?
- stabiliteit (mijn WM toestel moet toch minstens drie maal zo dikwijls herstart worden als mijn S60)
Onzin, beide besturingssystemen zijn van huis uit redelijk stabiel genoeg.
Ellende onstaat veelal bij slecht geprogrammeerde toepassingssoftware al dan niet in kombinatie met eveneens slecht geprogrammeerde firmware's (en daar heeft Nokia al geruime tijd patent op!)
Dus om nu de schuld te geven aan het besturingssysteem gaat wat ver.
- intuitieve interface (vind ik bij WM niet zo, maar dat is weer persoonlijk natuurlijk)
- telefoonsoftware met PDA functionaliteit (WM is PDAsoftware met telefoonfunctionaliteit)
Tegenwoordig toch niet meer... zijn allemaal gewoon leuke alles in één apparaatjes.
Ik zou echt niet weten wat mijn Symbian S60 toestellen op belgebied al dan niet met VOIP meer en/of beter zou kunnen dan mijn WM toestelletje.
Wel eens SPB Phone Suite gebruikt? op je WM toestel, een verademing...zie HIER
Nogmaals, dit is allemaal zeer persoonlijk. Ik ben er zeker van dat mensen als JBNL1000 evenveel argumenten pro WM zullen kunnen geven, zoals ik dat pro S60 kan. Uiteindelijk hangt het van volgende dingen af :

- hoe technisch ben je aangelegd?
- wat wil je allemaal met je apparaat doen behalve bellen?
Dat klopt... allemaal heel persoonlijk wat je noemt.
Het is aan de gebruiker.
Maar als zoiets simpels als een Theme maken mensen al tot wanhoop drijft ;) vrees ik het ergste voor Symbian S60.
Weet niet of je wel eens een echte Theme hebt gemaakt (dus niet via zo'n site en alleen een achtergrondje toevoegen ;) de kenners weten wel wat ik bedoel ;)

En voor de ECHTE tweakers onder ons die technisch zijn aangelegd en die willen (leren)programmeren, Symbian S60 blijft een idioot gesloten systeem (het is maar een phone Nokia 8)7 )Dus toepassingen sterven een langzame dood... de toekomst heeft het echter niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zolang mensen de toestellen blijven kopen zal er weinig veranderen aan dat achterlijke certificaatsysteem. Het "probleem" is dat mensen het niet weten, niet begrijpen, niet begrijpen wat er nou zo verkeerd aan is en het niet boeiend vinden, omdat ze hun smartphone toch nooit als zodanig gebruiken, en er dus nooit last van hebben. Hoeveel mensen gebruiken echt de features van een smartphone, en willen het onderste uit de kan halen?

Hetzelfde geldt voor DRM. Mensen beseffen het niet todat hun iPod het begeeft en ze een Creative Zen hebben gekocht...

Ik geef je wel gelijk hoor. Voor een huis-tuin-en-keukenhobbyist, zowel gebruiker als devver, is dat certificaatsysteem echt een überPITA, en ook voor mij een dealbreaker bij volgende mobiel. Het zou mogelijk zelfs al een dealbreaker zijn geweest bij de aanschaf van deze, zou ik ervan op de hoogte zijn geweest! De specificatie "vrijwel onmogelijk om freeware-appjes te installeren" zul je nooit in het lijstje met specificaties aantreffen. Ik voel me dan ook best genaaid.

Of WM dan de betere keuze is?.. Ik vertrouw Microsoft ook niet meer. Apple gaat ook al de verkeerde kant op met hun iPhone SDK-gezeik. Palm dan? Haha, nee. 'nuff said. RIM ken ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Nou ik heb ook maar even 5 dollar overgemaakt voor zo´n certificaat, als ik het morgen ofzo krijg kan ik aan de slag.

Is er ergens misschien een mooi overzicht of heeft iemamd tips rondom de applicaties die wel een MUST HAVE zijn. Het gaat natuurlijk voornamelijk om de applicaties eerder besproken die gebruik maken van die accelerator-chip die G-krachten meet.

Ik heb ook al ergens gelezen dat ik sowieso eerst een driver moet installeren om die chip te laten werken. Ik kan het eigenlijk nog nergens overzichtelijk vinden.

Ik denk trouwens wel dat die 3 euro investeren wel de oplossing is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Wat die plugin betreft: [google=N95AccelerometerPlugin.sis].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat krijg je dan voor 5 dollar? Iets waarmee je maar 1 *.sis kunt signen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:00:
Wat krijg je dan voor 5 dollar? Iets waarmee je maar 1 *.sis kunt signen?
Een certificaat waarmee je al je niet-gesignde *.sis files kunt signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:55:
[...]

Een certificaat waarmee je al je niet-gesignde *.sis files kunt signen.
De meeste (gelukkig maar ;) ) unsigned files dan wel te verstaan... echter NIET alle progjes!
Maar omdat de meeste softwareontwikkelaars toch niet echt alle gebieden v/d phone gebruiken, voldoen onderstaande certificaat eigenschappen (welke ik ook gebruikte):

Capabilities for the certificate
LocalServices
PowerMgmt
ProtServ
ReadDeviceData
ReadUserData
SurroundingsDD
SwEvent
TrustedUI
UserEnvironment
WriteDeviceData
WriteUserData

Ter info voor de beginners op Symbian gebied:
Er zijn echter meer afgeschermde gebieden die alleen toegankelijk zijn voor grote softwareontwikkelaars die een grote zak met geld willen/kunnen neerlappen.

Mede daarom:
Duurt het soms zo idioot lang voordat een simpel progje tot stand kan komen.
Wie kan zich er niet Psiloc irRemote herinneren, hoe lang hebben we daar niet op moeten wachten ;)

De kleine ontwikkelaar kan er niet aan beginnen (te duur) en grote softwareontwikkelaars werken traag en/of zien het nut er niet van in 8)7

En kan je o.a. in al de welbekende filemanager-progjes geen (RAM)-systeembestanden deleten/wijzigen.
En kan je o.a. de gespreksopname-piep, niet echt uitgeschakelen tijdens een gespreksopname! Het truukje dat de programmeur dan nog rest, is om de piep te onderdrukken.
Door de gladde marketing boy's wordt dan vermeld ZONDER opname PIEP!, voor de leek voldoende, maar de pro weet wel beter, daardoor mist je wel weer enkele seconden van je opgenomen gesprek ;)

Het blijft allemaal amateuristisch gestuntel...de schuldige in dit alles is Nokia! het is een te gesloten systeem dat zichzelf hiermee de das om doet.
Hoe je je progje ook ontwikkelt je loopt vroeg of laat tegen de beperkingen van je certificaat aan en dan vervallen er helaas funktie's en/of moet je een tovenaar zijn om er toch nog wat van te maken.

Er komen dus nagenoeg alleen huis-tuin-en-keuken progjes op de markt!
Dus mensen die deze huis-tuin-en-keuken progjes willen signen voldoen met een simpel certificaat, maar ga niet te veel investeren in die troep, dan sponsor je Nokia met hun beleid en komen we er nooit meer van af.
Lap desnoods bij Beun de Haas een paar euries voor een certificaatje!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ben ik nu heel dom, maar eigenlijk lopen alleen tweakers te zeuren over de certificaten? In principe zijn de grote apps voor Symbian al gesigned door de bedrijven (TomTom, Google dingen). Als je alleen kleine rommel op je telefoon wil zetten, een programma gemaakt door de buurman: dán hoef je toch alleen je app te laten signen? Of snap ik het nu niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Toevallig zit ik net een docu te kijken over de monopoly van At&t en de opkomst van de mobiele telefoon. Motorola heeft door een terughoudende houding veel verloren. Nokia heeft daardoor veel winst gemaakt. Omdat Nokia nu een terughoudende houding heeft (het bijna monopoly beschermende), is de kans groot dat zij markt gaan verliezen. Toch moet ik nog even een kanttekening kwijt: Symbian is een bedrijf opzich dat wordt beheer door niet alleen Nokia. Is het niet aan Symbian om Nokia "de les te lezen" i.p.v. dat Symbian de mogelijkheden van een telefoon afschermt? Zij zien toch ook wel in dat WM mogelijkeheden biedt?

Q4 2007 marketshares:
Symbian OS from Symbian Ltd. (65% Market Share)
Windows Mobile from Microsoft (12% Market Share)
RIM BlackBerry operating system (11% Market Share)
iPhone OS from Apple Inc. (7% Market Share)
Linux operating system (5% Market Share)
Palm OS developed by PalmSource (now a subsidiary of ACCESS). (0% Market Share)

Q2 2006 marketshares:
Symbian OS from Symbian Ltd. (67% Market Share)
Windows Mobile from Microsoft (15% Market Share)
RIM BlackBerry operating system (6% Market Share)
De rest is onbekend

Uit het bovenstaande is te zien dat Symbian waarschijnlijk niet veel zal wijzigen omdat ze een goede positie hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
interessant.... **klik**
Dit zou alle problemen van het signen oplossen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:52:
Ben ik nu heel dom, maar eigenlijk lopen alleen tweakers te zeuren over de certificaten? In principe zijn de grote apps voor Symbian al gesigned door de bedrijven (TomTom, Google dingen). Als je alleen kleine rommel op je telefoon wil zetten, een programma gemaakt door de buurman: dán hoef je toch alleen je app te laten signen? Of snap ik het nu niet meer :?
Een Tweaker ben je beslist niet, da's duidelijk!
Dus zeuren :? , we zitten toch op Tweakers.net, waar af en toe ook echte Tweakers rondhangen ;)

Begrijp je standpunt natuurlijk volkomen ;)
Maar er is meer in 't kleine Nokia wereldtje dan (te) duur betaalde software... niet iedereen wil en/of kan zich hier in vinden.

Een beetje Tweaker gaat verder... en wil uit zijn telefoontje halen wat er in zit!
En dat doe je door (heel) veel progjes te proberen en dan ontkom je gewoonweg niet aan certificaten en het zelf signen van progjes, helaas is niet alles selfsigned ;)

En voor het geval je het nog niet wist,
signen is niet alleen weggelegd "voor alleen kleine rommel" om jouw woorden te gruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
-Magnat- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:49:
interessant.... **klik**
Dit zou alle problemen van het signen oplossen _/-\o_
Ja zat mezelf net er ook in te verdiepen..

[ Voor 44% gewijzigd door lvrijn op 27-03-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:37:
[...]

Toevallig zit ik net een docu te kijken over de monopoly van At&t en de opkomst van de mobiele telefoon. Motorola heeft door een terughoudende houding veel verloren. Nokia heeft daardoor veel winst gemaakt. Omdat Nokia nu een terughoudende houding heeft (het bijna monopoly beschermende), is de kans groot dat zij markt gaan verliezen. Toch moet ik nog even een kanttekening kwijt: Symbian is een bedrijf opzich dat wordt beheer door niet alleen Nokia. Is het niet aan Symbian om Nokia "de les te lezen" i.p.v. dat Symbian de mogelijkheden van een telefoon afschermt? Zij zien toch ook wel in dat WM mogelijkeheden biedt?

Q4 2007 marketshares:
Symbian OS from Symbian Ltd. (65% Market Share)
Windows Mobile from Microsoft (12% Market Share)
RIM BlackBerry operating system (11% Market Share)
iPhone OS from Apple Inc. (7% Market Share)
Linux operating system (5% Market Share)
Palm OS developed by PalmSource (now a subsidiary of ACCESS). (0% Market Share)

Q2 2006 marketshares:
Symbian OS from Symbian Ltd. (67% Market Share)
Windows Mobile from Microsoft (15% Market Share)
RIM BlackBerry operating system (6% Market Share)
De rest is onbekend

Uit het bovenstaande is te zien dat Symbian waarschijnlijk niet veel zal wijzigen omdat ze een goede positie hebben...
Begrijpelijk, maar aan alles komt een eind ;) .
Ooit... lang geleden.... stond Nokia/Symbian nog voor kwaliteit, tegenwoordig is het allemaal veel v/h zelfde. Desondanks zijn er toch consumenten die trouw blijven.

Maar wat zou Symbian zijn zonder Nokia en andersom :?
Nokia heeft veel geïnvesteerd in Symbian dus als Nokia ook v/d WM taart wilt snoepen zegt dat genoeg.

Bron: Telecom Update
Nokia zou met Microsoft onderhandelen over een licentie van Windows Mobile. Dat zegt John Starkweather, de marketing directeur van Microsoft.

En waar rook is, is vuur ;)

Dus percentages zeggen me niet zo heel erg veel... het is gelukkig een roerige markt, dus kwestie van tijd mijn inziens.
De nieuwe consument kiest tegenwoordig toch voor het gemak, dus alle problemen lossen zich zelf wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mbt het signen, helpt het niet als je bij toepassing beheer (jah, nl taal ingesteld) software installatie op
"alles" zet ipv "alleen ondertek."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:56:
[...]

Een Tweaker ben je beslist niet, da's duidelijk!
Dus zeuren :? , we zitten toch op Tweakers.net, waar af en toe ook echte Tweakers rondhangen ;)
Haha, maar dit is zowat mijn eerste post in PSGG ;)
Begrijp je standpunt natuurlijk volkomen ;)
Maar er is meer in 't kleine Nokia wereldtje dan (te) duur betaalde software... niet iedereen wil en/of kan zich hier in vinden.

Een beetje Tweaker gaat verder... en wil uit zijn telefoontje halen wat er in zit!
En dat doe je door (heel) veel progjes te proberen en dan ontkom je gewoonweg niet aan certificaten en het zelf signen van progjes, helaas is niet alles selfsigned ;)

En voor het geval je het nog niet wist,
signen is niet alleen weggelegd "voor alleen kleine rommel" om jouw woorden te gruiken!
De post was met name bedoeld als een simpele vraag, maar een beetje prikkelend gesteld. Het komt er gewoon op neer dat een standaard gebruiker eigenlijk genoeg heeft aan de telefoon as it is. Op het moment dat je 3rd party programma's wil gebruiken, moet je gaan signen. Het signen is dus in principe niet iets vreselijks, zolang je het maar niet nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
mithras schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:40:
[...]

[...]
De post was met name bedoeld als een simpele vraag, maar een beetje prikkelend gesteld. Het komt er gewoon op neer dat een standaard gebruiker eigenlijk genoeg heeft aan de telefoon as it is. Op het moment dat je 3rd party programma's wil gebruiken, moet je gaan signen. Het signen is dus in principe niet iets vreselijks, zolang je het maar niet nodig hebt ;)
Wat weet je van een standaard gebruiker en het gebruik van S60 v3? Pas wanneer jij kan vertellen wat voor gebruiker dat is (gefundeerd wel te verstaan), kan je pas iets zeggen over het gebruik van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
En ook aan signen komt een einde, signen is niet meer nodig :)
Via een hack (gepost op symbian-freak.com) kan je nu in de sys folder van je mobiel..

Dit betekent dus dat er een nieuwe wereld voor iedereen open gaat,
Hoe dan je programma installeren?

je moet het sisbestand unsis'en

En dan kan je ze zo verplaatsen naar je telefoon.
(Misschien een beetje beknopt, maar om het even snel te zeggen..
Lees hier alles: http://www.symbian-freak....8eb956f4460bf56eb5#206369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bite schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:39:
mbt het signen, helpt het niet als je bij toepassing beheer (jah, nl taal ingesteld) software installatie op
"alles" zet ipv "alleen ondertek."?
Dacht dat we op Tweakers.net zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:40:
[...]
Dat was me duidelijk ;)
[...]
De post was met name bedoeld als een simpele vraag, maar een beetje prikkelend gesteld. Het komt er gewoon op neer dat een standaard gebruiker eigenlijk genoeg heeft aan de telefoon as it is.
Inderdaad als je een tevreden standaard gebruiker bent.
Maar feit is wel dat je op deze site zit (niet voor niks denk ik dan ;) )en hier informatie gaat interpreteren en dan gaat het binnenkort kriebelen om ook het één of ander te proberen enz. ;)
Op het moment dat je 3rd party programma's wil gebruiken, moet je gaan signen.
Elk progje dat niet SelfSigned is (met name Freeware/Warez) enz.
Het signen is dus in principe niet iets vreselijks, zolang je het maar niet nodig hebt ;)
Zoals alles in het leven, maar het signen zelf is kinderspel :)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:02:
[...]
Dacht dat we op Tweakers.net zaten...
Ik ook, maar zelf nog geen enkel probleem ervaren met al dan niet signed applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bite schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:31:
[...]

Ik ook, maar zelf nog geen enkel probleem ervaren met al dan niet signed applicaties.
Pffffff.... ik word gek (of ben ik het al :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan sinds vandaag ook programma's signen. Ik heb het op de volgende manier gedaan:
1. Je gaat naar de volgende website:
http://www.opda.net.cn/vi...p?tid=26592&extra=&page=1
De site is in het chinees. via http://babelfish.altavista.com/ kun je de teksten vertalen.

2. Geef hier je imei door en de datum van vandaag.. onthoud je post nummer, staat rechts boven. (wel eerst even registreren etc.) daarna de boven genoemde site in de gaten houden, als jou postnummer in het overzicht staat dan via het linkje de cer en key downloaden en signen.

3. Om het bestandje te kunnen downloaden moet je wel even 5x reageren ergens in het forum.
Het cer wachtwoord is overigens 0000.

extra info van een andere site:
http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=203125
(scroll iets naar beneden en je vind een uitleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ptoeneigh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:00:
Nou ik heb ook maar even 5 dollar overgemaakt voor zo´n certificaat, als ik het morgen ofzo krijg kan ik aan de slag.

Is er ergens misschien een mooi overzicht of heeft iemamd tips rondom de applicaties die wel een MUST HAVE zijn. Het gaat natuurlijk voornamelijk om de applicaties eerder besproken die gebruik maken van die accelerator-chip die G-krachten meet.

Ik heb ook al ergens gelezen dat ik sowieso eerst een driver moet installeren om die chip te laten werken. Ik kan het eigenlijk nog nergens overzichtelijk vinden.

Ik denk trouwens wel dat die 3 euro investeren wel de oplossing is dan...
Heb op 24 maart ( via PayPal ) ook $5 overgemaakt maar nog niets ontvangen, heb jij het inmiddels al wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 02:01:
Ik kan sinds vandaag ook programma's signen. Ik heb het op de volgende manier gedaan:
1. Je gaat naar de volgende website:
http://www.opda.net.cn/vi...p?tid=26592&extra=&page=1
De site is in het chinees. via http://babelfish.altavista.com/ kun je de teksten vertalen.

2. Geef hier je imei door en de datum van vandaag.. onthoud je post nummer, staat rechts boven. (wel eerst even registreren etc.) daarna de boven genoemde site in de gaten houden, als jou postnummer in het overzicht staat dan via het linkje de cer en key downloaden en signen.

3. Om het bestandje te kunnen downloaden moet je wel even 5x reageren ergens in het forum.
Het cer wachtwoord is overigens 0000.

extra info van een andere site:
http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=203125
(scroll iets naar beneden en je vind een uitleg)
Even je IMEI doorgeven? :/ Mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Om me ook nog een beetje met de Symbian vs. WM discussie te bemoeien:

Heb vrij veel ervaring met WM (aantal jaren vanaf de MPX200), sinds enige maanden met Symbian middels de Nokia N82. Naar mijn mening zal Symbian zijn positie zonder enig probleem kunnen handhaven als ze wel mee blijven gaan met de moderne eisen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan synchronisatie met Exchange Server, maar ook grotere schermen met Touch Screen. Symbian biedt de gemiddelde gebruiker ruimschoots voldoende functionaliteit, toegevoegd aan een prima telefoon (zend/ontvangst deel). De beperkingen die er zijn t.a.v. het zg. tweaken zal de gemiddelde gebruiker als prettig ervaren. Hij kan er niets aan veranderen, dus hoeft hij het ook niet te proberen en kan hij dus niet te veel verknallen.

Voor een veeleisender gebruiker (zoals een tweaker) is Symbian zeker te beperkt. Alleen het aantal programma's dat op de markt is voor Symbian t.o.v. WM is buitengewoon beperkt. Daarnaast biedt WM de mogelijkheid om het toestel, al dan niet met een kleine hack, helemaal naar eigen wens in te richten. Dit kan door de gemiddelde gebruiker dus als nadeel worden gezien omdat ie door de bomen het bos niet meer ziet, zoveel kan ie er mee.

Persoonlijk vind ik WM nog te foutgevoelig. Synchroniseren met bijv. WMDC kan zomaar mis gaan op heel veel verschillende manieren. Wie kent geen verhalen van afspraken die niet in de agenda verschijnen, of horrorverhalen van dubbele afspraken. Buitengewoon vervelend als je 6 jaar agenda bijhoudt. Naar mijn mening moet Microsoft wel aandacht blijven besteden aan de stabiliteit en compatibiliteit van het OS.

Op dit moment ben ik buitengewoon tevreden met mijn N82. Qua design en dikte is het zeker geen favoriet van me. Maar voor mijn eisen, een uitstekende telefoon met PDA functionaliteit, voldoet ie ruimschoots. Ik hoef in principe nooit opnieuw op te starten, programma's starten snel genoeg en bieden (soms net) voldoende functionaliteit. De GPS doet z'n werk goed, de camera is ongeëvenaard (100% feit).

De camera is voor mij een belangrijke toegevoegde waarde voor het toestel (i.v.m. kind en de spontane kiekjes op speciale momenten). Hierop heb ik de N82 geselecteerd. Ik denk echter wel dat zodra bijv. HTC met een mooi toestel op de markt komt wat dat een camera bevat van N82 kaliber, ik wel weer terug ga naar WM.... Denk ik... De rust die momenteel van de betrouwbaarheid van de N82 uitgaat levert zeker een positieve bijdrage aan mijn sympathie voor Nokia/Symbian. Deze betrouwbaarheid had ik bij mijn vorige WM toestellen (stuk of 6) aanmerkelijk minder.

Mijn 2 €ent

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:03:
[...]

Heb op 24 maart ( via PayPal ) ook $5 overgemaakt maar nog niets ontvangen, heb jij het inmiddels al wel ?
Vandaag ontvangen ja! Ik ben nu even aant kijken met welk programma ik ga signen.
"Kaidomain.com (Sales)" 05:40 (5 uren geleden)
Hi,
Thanks for your email and very sorry for the late reply. The certificate is attached.
Sincerely
Connie
RAR file in mn mail met aller erbij. NICE.
Copy your SIS Software to this folder
Rename it as software.sis
Run singsisx.bat
Copy software.sisx to you nokia device and install

Het werkt perfect. Heb nu apps als rotateme e.d. draaien!

Van Wikipedia:
RotateMe - Automatically rotates screen when phone is tilted (Landscape 180 only works on newest firmware)
- Glogger - Records a person's entire life, taking pictures at the optimum times when camera shake is lowest. - Nokmote - D-Pad interface when phone is tilted in D-Pad directions
- ShutUp - Silences phone when turned over. Also allows ending of calls by sliding down
- Inclinometer - Shows visual representation on screen of angles of tilt. Can be used in a car.
- Niime - Uses N95 Accelerometer to control movement of PC mouse.
- ShakeMe (Alpha 2) - Depending on its settings, it can lock the keypad, toggle bluetooth, turn on the backlight, and activate or deactivate the Silent Profile.
- ShakeLock - Locks phone when shaken (Only works on newest firmware)

[ Voor 104% gewijzigd door Ptoeneigh op 28-03-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het mailtje van onze CONNIE ook ontvangen, en werkt perfect.

alleen een aantal applicaties kan ik na te hebben gesignd alsnog niet gebruiken. lees niet: Route66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:19:
Ik heb het mailtje van onze CONNIE ook ontvangen, en werkt perfect.

alleen een aantal applicaties kan ik na te hebben gesignd alsnog niet gebruiken. lees niet: Route66.
Signen is niet hetzelfde al cracken! (was het origineel geweest, dan had je het niet hoeven te signen ;) )
Even verder puzzelen dus..., Route66 werkt 100% (ook gesigned ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
lvrijn schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:57:
En ook aan signen komt een einde, signen is niet meer nodig :)
Via een hack (gepost op symbian-freak.com) kan je nu in de sys folder van je mobiel..

Deze werkt prima, en is alleen memory-resident, zodat je telefoon met een simpele reboot weer in de oude staat terug is. Ideaal om rommel te verwijderen als het toestel niet meer wil, veel fijner en minder tijdrovend dan resetten.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:46:

[...]

Signen is niet hetzelfde al cracken! (was het origineel geweest, dan had je het niet hoeven te signen ;) )
Even verder puzzelen dus..., Route66 werkt 100% (ook gesigned ;) )
vandaar ook de "lees niet" :P :9 draait overigens goed na even een nachtje te hebben gezocht naar een goede versie. misschien wel orgineel, kzeg niks O-)

quote:
lvrijn schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:57:
En ook aan signen komt een einde, signen is niet meer nodig

vbmot schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:59:
[...]

Deze werkt prima, en is alleen memory-resident, zodat je telefoon met een simpele reboot weer in de oude staat terug is. Ideaal om rommel te verwijderen als het toestel niet meer wil, veel fijner en minder tijdrovend dan resetten.
Wanneer hierna iets met het toestel zou gebeuren, zou de garantie dan nog geldig zijn? aangezien je wel zit te klooien met de besturingssoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:11:
[...]

Wanneer hierna iets met het toestel zou gebeuren, zou de garantie dan nog geldig zijn? aangezien je wel zit te klooien met de besturingssoftware.
Je schrijft alleen naar het werkgeheugen van de telefoon. Als je de telefoon opnieuw start is dit weg. Pas als je daadwerkelijk in C:/sys en C:/private gaat zitten klooien (van alles weggooien bijvoorbeeld) zouden ze het eventueel kunnen zien.

Overigens vind ik dit geen vervanger voor je apps netjes kopen en signen, maar sommige apps laten troep achter in deze directories. Dit betekent dat het geheugen vanzelf langzaam vol loopt (waar de telefoon trager van wordt) die je anders alleen via een factory reset zou kunnen verwijderen om daarna je telefoon weer helemaal te moeten inrichten. Bovendien is transparantie an sich een goed ding.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh okee, dat scheelt dan weer. naja heb ik gelukkig toch niet nodig. certificaat binnengekregen, en t signen lukt goed, heb er al heel wat programma's opstaan.

alleen paar uur geleden afslag gemist dankzij route66:( ik zette m op de snelweg voor t eerst aan, snelle gps fix, en ik maar wachten op een stem die zegt dat ik die afslag vooral niet moet missen.

domper, geen stemmetje, zelfs niet in mijn hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Ik gebruik hier in Venezuela het programma Garnin op de N95 en soms voor de gein dat Google maps, werkt echt prima.

Iemand die ook Garnin gebruikt? Vind het best een vriendelijk programma en ik zag dat je m ook op Nederlands kan zetten..
Zitten de kaarten voor Europa er standaard al in of moet ik die er los bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ptoeneigh schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 04:57:
Ik gebruik hier in Venezuela het programma Garnin op de N95 en soms voor de gein dat Google maps, werkt echt prima.

Iemand die ook Garnin gebruikt? Vind het best een vriendelijk programma en ik zag dat je m ook op Nederlands kan zetten..
Zitten de kaarten voor Europa er standaard al in of moet ik die er los bijzetten?
Ik neem aan dat je Garmin bedoelt? Dat wordt ook gebruikt hier ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garmin heb ik er ook op staan, alleen heb ik hier een externe GPS voor nodig. of ben ik dan de enige die dit probleem heeft?:P

ik overweeg sowiezo om zo'n bluetooth gps dongel te halen, scheelt ook weer energieverbruik van de telefoon. garmin heeft wel van die stemmetjes die je dagen later nog in je hoofd hoort, toch? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:40:
garmin heb ik er ook op staan, alleen heb ik hier een externe GPS voor nodig. of ben ik dan de enige die dit probleem heeft?:P

ik overweeg sowiezo om zo'n bluetooth gps dongel te halen, scheelt ook weer energieverbruik van de telefoon. garmin heeft wel van die stemmetjes die je dagen later nog in je hoofd hoort, toch? 8)7 8)7
Dan ben jij de enige (mits je natuurlijk een interne GPS hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjah, ik heb interne gps, werkt garmin hiermee dan?

want mijn versie van garmin o god vraag me niet welke versie, zet automatisch bluetooth aan, en zoekt naar gps hardware.

dus verteeeel verteeeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N95 dus, waar mijn Garmin op staat. mijn interne gps wordt iig niet geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Mbt de garmin vragen moet je ff googelen ben ik bang aangezien de regels hier.

Het komt er op neer dat je wel degelijk gebruik kunt maken van de interne gps!
Ik gebruik m zelf.

Laat ik het zo zeggen, jullie die allemaal garmin gekocht hebben en het programma op je eigen geheugenkaartje hebben gezet moeten een bepaald bestand aanpassen. Zekerweten dat deze info ook in het engels ergens op internet staat of in een readme file? Ik heb de info zelf alleen in het spaans hier.

Maar weten jullie of de Nederlandse kaarten er al gedetailleerd in staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Ptoeneigh op 02-04-2008 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al veel naar gezocht, nog niks kunnen vinden, wat mensen gesproken die m met een extrene gps hebben draaien en die zijn er nogal negatief over.. achja, route66 dan maar houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:21:
al veel naar gezocht, nog niks kunnen vinden, wat mensen gesproken die m met een extrene gps hebben draaien en die zijn er nogal negatief over.. achja, route66 dan maar houden
Ok bedankt. Dan ga ik ook maar eens kijken voor Route66 en dan vergelijken.
Mensen die hulp nodig hebben met die interne gps bij garmin mogen me gerust even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor is dit topic niet bedoeld. Als je ergens niet kan reggen dan moet je het even bij die site vragen en niet in een topic dat totaal over iets anders gaat!

[ Voor 80% gewijzigd door DaannO op 06-04-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dat wist ik niet mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

maxjuh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:48:
[...]

Vandaar dat het hier niet werkte. Heb gevraagd wanneer dat gaat veranderen, zou toch wel fijn zijn ondanks dat ik ook PIT heb.

edit:
Net antwoord gekregen en hier op de HvA zijn ze aan het zoeken naar de beste oplossing :)
Volgens een mail die ik laatst kreeg is het tegenwoordig mogelijk via WPA op het Vu netwerk te komen. Helaas is het nu niet mogelijk voor mij om dat te testen, maar weet iemand anders of het nu mogelijk is met een symbian telefoon op dit WLAN netwerk te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:21:
[...]

Volgens een mail die ik laatst kreeg is het tegenwoordig mogelijk via WPA op het Vu netwerk te komen. Helaas is het nu niet mogelijk voor mij om dat te testen, maar weet iemand anders of het nu mogelijk is met een symbian telefoon op dit WLAN netwerk te komen?
Nee.
Je kan nu wel WPA gebruiken, maar de authenticatie gaat nog steeds via PAP, iets wat Symbian niet ondersteunt, en nooit zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:20:
[...]

Nee.
Je kan nu wel WPA gebruiken, maar de authenticatie gaat nog steeds via PAP, iets wat Symbian niet ondersteunt, en nooit zal ondersteunen.
Helaas, ik zag de mail en hoopte erop dat het misschien nu wel zou werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Is er ook een symbian programma waarmee je GPS snelheid/ afstand/ hoogste/ compass/ tijdsduur/ versnelling etc etc kan aflezen? Dit voor in de auto als tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Nokia Sports Tracker, doet alles wat je hier opnoemt behalve versnelling (neem aan dat je 0-100, 80-120 enzo bedoelt?). Prestaties met optrekken van je auto kan je meten met Race Chrono hoewel GPS daar niet echt voor geschikt is (kan een 0.1 of meer schelen omdat het natuurlijk niet continu je positie meet en er altijd iets afwijking in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Don3k schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:31:
Is er ook een symbian programma waarmee je GPS snelheid/ afstand/ hoogste/ compass/ tijdsduur/ versnelling etc etc kan aflezen? Dit voor in de auto als tooltje :)
Aangezien er een JSR is voor positiebepaling zou het best kunnen zijn dat er ook J2ME-apps zijn die iets dergelijks kunnen. Dus niet alleen op Nokia/Symbian-based software zoeken.

Maar als je het echt wilt weten, dan staat niets je in de weg om zelf even een Java-appje te beunen. We zijn tenslotte tweakers, nietwaar ;) J2ME lijkt mij sowieso een stuk toegankelijker dan Symbian, met zijn certificaat-gezeik. Bovendien zijn de dev-tools rijkelijk aanwezig, open en vrij. (Netbeans, bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

heb het al een heel tijd niet meer gevolgd, maar is ondertussen het signen weer toegankelijk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee eerlijk gezegd, maar voor 5 dollar (€3,33) kun je een certificaat bestellen, je krijgt er meteen een sign-progje bij (gewoon de read-me die meegestuurd word lezen)

werkt perfect bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Fuzzillogic schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:53:
[...]

Aangezien er een JSR is voor positiebepaling zou het best kunnen zijn dat er ook J2ME-apps zijn die iets dergelijks kunnen. Dus niet alleen op Nokia/Symbian-based software zoeken.

Maar als je het echt wilt weten, dan staat niets je in de weg om zelf even een Java-appje te beunen. We zijn tenslotte tweakers, nietwaar ;) J2ME lijkt mij sowieso een stuk toegankelijker dan Symbian, met zijn certificaat-gezeik. Bovendien zijn de dev-tools rijkelijk aanwezig, open en vrij. (Netbeans, bijv.)
Na uren zoeken heb ik een tool gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tempes.com/vroom.gif
Performance measurements

- Shows current speed, maximum speed of session and peak speed of acceleration run.
- Shows acceleration 0-100 km/h and 0-400 m, or 0-60 mph and 0-1/4 mile, or any given speed range and distance.
- Detailed results are saved to files which can be sent to your PC via e.g. email or Bluetooth, or to other phones via e.g. text messages.

Navigation

- Shows destination name, distance, direction arrow and speed.
- Current location can be set as a destination by pressing a single key. Destination coordinates can also be typed in.
- Basic GPS data
- Shows latitude, longitude, altitude above mean sea level, course in degrees and with an arrow, and the number of GPS satellites being tracked.

Is it accurate?

The charts below show comparison of GT and Race Technology AP22 results. Both charts contain results of four censecutive acceleration runs. AP22 is a silicon accelerometer based performance meter with claimed accuracy of 2-3%.
http://www.tempes.com/
a casema user schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:00:
slick heeft inderdaad een 'vibrate alert' voor nieuwe berichten. (zie configuration)
Helaas werkt slick niet met Orange internet. Met wifi werkt hij wel perfect. Met Orange internet blijft hij hangen bij "Getting list...". Of er staat You have been disconnected from MSN. Can't get contacts.

[ Voor 9% gewijzigd door Don3k op 13-04-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:47:
geen idee eerlijk gezegd, maar voor 5 dollar (€3,33) kun je een certificaat bestellen, je krijgt er meteen een sign-progje bij (gewoon de read-me die meegestuurd word lezen)

werkt perfect bij mij!
linkje ?? bestel ik hem gelijk! echt verrot dit, heb je een alles kunner mag je er alsnog niks opzetten

gevonden!
http://www.kaidomain.com/...ctDetail.aspx?TranID=4226

[ Voor 23% gewijzigd door Ginz op 16-04-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tja je hebt mod-rechten en dan moet je er iets mee zeker :) .

Doet eens is stoppen met je ongefundeerde flames! Heb je wat te melden? Dan hebben ze daar e-mail of DM voor uitgevonden. De titel van dit topic is Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic en niet anders!
Maar serieus, waarom mag die link er niet staan als je het certificaat legaal kunt bestellen?

[ Voor 42% gewijzigd door Ginz op 16-04-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:25:
Tja je hebt mod-rechten en dan moet je er iets mee zeker :) .
Maar serieus, waarom mag die link er niet staan als je het certificaat legaal kunt bestellen?
Dat vraag ik me ook af.

Wat een onzin om die weg te modden. Overijverig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heren,

Jullie weten zelf ook wel dat dit niet de plek is om het daar over te hebben, daarvoor is de mail/dm functie richting mij! Verder zijn certificaat sign progs nog niet helemaal oke. Wij kunnen niet nagaan of deze wel of niet kunnen dus uit voorzorg verwijderen we ze. Het zit tussen het grijze en het zwarte in, aangezien het naar het zwarte nijgt handelen we preventief :)

[ Voor 45% gewijzigd door DaannO op 15-04-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dat dan niet :?

[ Voor 78% gewijzigd door DaannO op 15-04-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

Signprobleem lijkt opgelost. Dit werkt 24h per dag. Niks certificaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schijn bedriegt dus, grote bestanden kunnen niet worden gesigned, dus ook je navigatie zal wel niet lukken, ik heb mijn certificaat, dus ik red me wel
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste