Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
cootjec schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:59:
Ik heb eindelijk vandaag een applicatie kunnen signen:

Large Time Screensaver

Met de Open Signed Online methode, de software maker heeft een nieuwe .sis geplaatst met het juiste ID zodat je hem zelf kan signen. Ook de handleiding heeft hij aangepast naar de nieuwe methode.

Vanavond proberen te instaleren

[...]
Dat is in ieder geval iets!

Ik wilde een routeplanner proberen maar dat lukt niet echt!!

Hopelijk heb ik snel een oplossing!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
ErikE12 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:19:
[...]

Dat is in ieder geval iets!

Ik wilde een routeplanner proberen maar dat lukt niet echt!!

Hopelijk heb ik snel een oplossing!!
Cootjec heeft freeware gesigned, dus software die gratis beschikbaar is gesteld.
Navigatie software is niet gratis dus ook niet te signen, en als je hem koopt hoeft je
hem ook niet te signen want dan werkt hij al

[ Voor 8% gewijzigd door -Magnat- op 06-03-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:05:
[...]

Cootjec heeft freeware gesigned, dus software die gratis beschikbaar is gesteld.
Navigatie software is niet gratis dus ook niet te signen, en als je hem koopt hoeft je
hem ook niet te signen want dan werkt hij al
Welneeeee, het ging hier toch ook om freeware-navigatie??? O-)
Daar lig ik ook mee te stoeien..... het bestand is to large! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Bestaat er een programmaatje waarmee je zelf de toetsencombinatie voor de ontgrendeling van je toetsenbordslot kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 01:26:
[...]

Welneeeee, het ging hier toch ook om freeware-navigatie??? O-)
Daar lig ik ook mee te stoeien..... het bestand is to large! 8)7
Er zijn nog andere beschermingen actief zodat je gehackte software niet zomaar kunt signen.

Doe hier niet alsof je neus bloedt en koop je software gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:05
Barfman schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:47:
Er is een hack die het sign process overslaat. FF googlen op "bypass symbian signed" Heb hem zelf getest en het werkt perfect. Ik heb nu een certificaat tot 2010, dus heb het niet meer nodig.
Kan je daar wat meer over vertellen hoe je dat gedaan hebt of mag dat hier niet? Ik kom niet uit de uitleg die ze geven t klopt namelijk niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
leon12345 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:07:
[...]

Kan je daar wat meer over vertellen hoe je dat gedaan hebt of mag dat hier niet? Ik kom niet uit de uitleg die ze geven t klopt namelijk niet helemaal
Ik denk dat ik dat hier niet mag uitleggen :/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ik snap het sign probleem niet zo goed, ik heb een tijdje geleden een certificaat aangemaakt op symbiansigned en ik kan via een progje gewoon offline signen?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

leon12345 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:07:
[...]

Het staat allemaal haarfijn uitgelegd op bepaalde sites die heel makkelijk via google te vinden zijn. Maar het is een behoorlijk ingewikkeld proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Xander84 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:20:
Ik snap het sign probleem niet zo goed, ik heb een tijdje geleden een certificaat aangemaakt op symbiansigned en ik kan via een progje gewoon offline signen?
Yep, da's leuk en aardig maar die certificaten kan je nu dus niet meer maken. Mensen met een nieuwe telefoon kunnen dus niet op die manier meer signen. En jij over een tijdje ook niet meer want die certificaten zijn maar 6 maanden geldig, daarna werkt het signen ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35

MsG

Forumzwerver

Tja maar je kan bij het installeren de tijd even terug zetten op je telefoon, dus als je eenmaal zo'n certificaat hebt is het wel te doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 11:37
Sick Nick schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:51:
[...]

Yep, da's leuk en aardig maar die certificaten kan je nu dus niet meer maken. Mensen met een nieuwe telefoon kunnen dus niet op die manier meer signen. En jij over een tijdje ook niet meer want die certificaten zijn maar 6 maanden geldig, daarna werkt het signen ook niet meer.
Mijn certificaat is 3 jaar geldig hoor, dus 6 maanden klopt niet helemaal.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Ik heb het ook gezocht en geprobeerd maar kom er echt niet uit!!

Communicatie gaat via het forum.

[ Voor 82% gewijzigd door pven op 07-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
Communicatie gaat via het forum.

[ Voor 79% gewijzigd door pven op 07-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:29:
[...]

Mijn certificaat is 3 jaar geldig hoor, dus 6 maanden klopt niet helemaal.
Je weet toch wat ie bedoeld? Tot ongeveer afgelopen december waren die certificaten 6 maanden geldig.. toen een jaar en daarna snel ineens 3 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 07-03-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
ffb schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:38:
[...]

Het staat allemaal haarfijn uitgelegd op bepaalde sites die heel makkelijk via google te vinden zijn. Maar het is een behoorlijk ingewikkeld proces.
duidelijk :) als je me er wat meer mee zou willen helpen zodat het wat minder ingewikkeld word zou t wel fijn zijn!

ik heb een probleem met windows live messenger als ik me probeer aan te melden dan krijg ik: er is een fout opgetreden in de windows live-id dienst probeer het later opnieuw

ik meld me aan via wlan dus zit niet met vodafone of zoiets wat t blokeert
telefoon hardreset gegeven en dat heeft niks geholpen, firmware update gedaan en ook dat help niet.
iemand hier nog suggesties wat ik kan proberen?

ik heb trouwens een nokia n95 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

leon12345 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:28:
[...]

duidelijk :) als je me er wat meer mee zou willen helpen zodat het wat minder ingewikkeld word zou t wel fijn zijn!

ik heb een probleem met windows live messenger als ik me probeer aan te melden dan krijg ik: er is een fout opgetreden in de windows live-id dienst probeer het later opnieuw

ik meld me aan via wlan dus zit niet met vodafone of zoiets wat t blokeert
telefoon hardreset gegeven en dat heeft niks geholpen, firmware update gedaan en ook dat help niet.
iemand hier nog suggesties wat ik kan proberen?

ik heb trouwens een nokia n95 8gb
Ik heb me er verder niet in verdiept omdat het me nogal risicovol leek. Ik zou gewoon de sites goed lezen en de stappen die daar staan beschreven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emtupe, freeware progamma om youtube filmpjes e.d af te spelen op nokia N958GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op GoT :)
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:20:
emtupe, freeware progamma om youtube filmpjes e.d af te spelen op nokia N958GB.
Wat wil je met dit bericht bereiken? :?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 10-03-2008 11:46 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Is er iemand met een certifictaat die mij kan helpen met signen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

ErikE12 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:57:
Is er iemand met een certifictaat die mij kan helpen met signen??
Certificaten zijn emei code gebonden, dus je zult er echt zelf eentje moeten hebben (of iemand moet een developer certificaat hebben, maar die kosten duur ;) )

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Xander84 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:17:
[...]

Certificaten zijn emei code gebonden, dus je zult er echt zelf eentje moeten hebben (of iemand moet een developer certificaat hebben, maar die kosten duur ;) )
Ok bedankt voor het antwoord!!

helaas!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Wat is SymbianSigned hier toch eigenlijk slecht bezig! Ze draaien 1 vd grootste voordelen van het Symbian besturingssysteem de nek om, ongelovelijk toch eigenlijk. Wat slecht dat dit eigenlijk zomaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ey mensen.

weet iemand hoe je de default apps op een symbian telefoon kan verwijderen? Dit zal me nog wel wat geheugen schelen, waarschijnlijk. Wellicht is het merk afhankelijk: ik heb een nokia e65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroentje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:16:
ey mensen.

weet iemand hoe je de default apps op een symbian telefoon kan verwijderen? Dit zal me nog wel wat geheugen schelen, waarschijnlijk. Wellicht is het merk afhankelijk: ik heb een nokia e65.
Wat zijn default apps?
En veel zal het je niet schelen, gemiddelde applicatie is hoogstens een paar honderd Kb groot.
Als je meer geheugen wil moet je er een geheugenkaart instoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wat zijn default apps?
Default apps zijn voor geinstalleerde programma's. (apps=applicaties). Deze kun je vaak niet zomaar verwijderen, omdat zij in het ROM geinstalleerd staan
Als je meer geheugen wil moet je er een geheugenkaart instoppen...
ik heb het over intern geheugen. ik heb een 2g geheugenkaart, maar deze externe kaartjes zijn vaak een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:16:
Wat is SymbianSigned hier toch eigenlijk slecht bezig! Ze draaien 1 vd grootste voordelen van het Symbian besturingssysteem de nek om, ongelovelijk toch eigenlijk. Wat slecht dat dit eigenlijk zomaar kan.
Kut he, ik vind het ook onzin. Ik heb ook geen zin om al die moeite te doen...

En over dat geheugen. Kaartje erbij is leuk voor foto's en muziek, maar je geheugen is zo snel vol bij grote webpagina's ed. Best klote is dat, misschien verbeterd dat met meer vrij intern geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

heracles schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:16:
Wat is SymbianSigned hier toch eigenlijk slecht bezig! Ze draaien 1 vd grootste voordelen van het Symbian besturingssysteem de nek om, ongelovelijk toch eigenlijk.
Eén van de grootste voordelen? Pardon? Elke laag van DRM op elke eigen computer is een groot nadeel (zoniet het grootste). Op elk retail Windows Mobile-apparaat kan ik mijn eigen geschreven software draaien (of unsigned software van derden), zonder ook maar iets te signen. Ondersteuning voor signing is er wel en er is een keurige waarschuwing als iets niet te vertrouwen is. Deze kan alsnog 'overruled' worden.

De eindgebruiker moet altijd de laatste keuze hebben. Ondanks dat ik vind dat elke eindgebruiker ook geschoold moet zijn in een aantal onderwerpen, doet dit niets af aan dat voor totale vrijheid de keuze altijd bij de eindgebruiker moet liggen en niet bij de fabrikant. Zeker niet voor apparaten met een prijs vanaf € 700,- zoals de Nokia E90.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
The Zep Man schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:08:
[...]
Eén van de grootste voordelen? Pardon? Elke laag van DRM op elke eigen computer is een groot nadeel (zoniet het grootste). Op elk retail Windows Mobile-apparaat kan ik mijn eigen geschreven software draaien (of unsigned software van derden), zonder ook maar iets te signen. Ondersteuning voor signing is er wel en er is een keurige waarschuwing als iets niet te vertrouwen is. Deze kan alsnog 'overruled' worden.

De eindgebruiker moet altijd de laatste keuze hebben. Ondanks dat ik vind dat elke eindgebruiker ook geschoold moet zijn in een aantal onderwerpen, doet dit niets af aan dat voor totale vrijheid de keuze altijd bij de eindgebruiker moet liggen en niet bij de fabrikant. Zeker niet voor apparaten met een prijs vanaf € 700,- zoals de Nokia E90.
RTFM ;) Als die laatste tenminste duidelijk is. Daarbij komt, als ik kijk naar het niveau op binnen dit topic, dat dat niveau niet altijd bereikt wordt. Vanuit dat oogpunt zou ik zeggen dat de keuze niet altijd bij de eindgebruiker moet liggen. Je zou het dan zo kunnen maken dat de expert gebruiker (de (zelf) geschoolde) in staat moet zijn het signen te omzeilen via een makkelijke maar niet eenvoudig te bereiken functie, denk hierbij aan de mogelijke wifi instellingen op een symbian wifi telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hoi y'all,

Ik zit er over te denken om een Nokia E61i te kopen als vervanger voor mijn Nokia 7710.
Gezien ik niet al te veel uit wil geven ben ik al stug op zoek naar de goedkoopste plek om er een te kopen. Huidige resultaat is 353 euro (incl btw), maar das nogsteeds een hoop geld...
Op dit moment staat de US Dollar op ongeveer 65/66 eurocent en dat is lekker laag, dus misschien dat daar van te profiteren valt? Ofwel: bestellen in USA.
Maar, hoe zit het met de frequenties? En welk risico loop ik qua douane en btw? Wordt het dan weer duurder dan in NL?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Beetje gamakkelijk McKaamos. Doe eerst een search of een Google, er is genoeg info over te vinden.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Beetje gemakkelijk roma0803, meteen wijzen naar google.
Als je denkt dat ik nog niet gezocht heb zit je verkeerd. Ik zit hier al lang genoeg om te weten hoe het forum in elkaar steekt. Ik zit hier zelfs al langer dan jou.

Ik heb echt wel gezocht en heb allerlei informatie maar niet wanneer wat van toepassing is.
BTW, importkosten, douanekosten, verwijderingsbijdrage etc.
Daarnaast is het bekend dat de douane checkt, maar nogal selectief is met het controleren.
Dus, nogmaals: Hoeveel risico loop je als je iets importeert? En als er gecontroleerd wordt, welke kosten zijn dan van toepassing? Betaal je het volle pond BTW of wordt alleen het verschil USA->NL berekend? Moet er ook nog verwijderingsbijdrage afgestaan worden op geimporteerde goederen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
en ik zit hier zelfs langer dan jij.

Dan verwijs ik je bij deze naar de got search, is namelijk genoeg over te vinden... en de telefoon die je wilt is waarschijnlijk wel quadband dus werkt overal ter wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje bezig maar zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn voor een cert te kunnen maken

*knip*

Alvast mijn hartelijke dank

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 11-03-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:55:
Ben al een tijdje bezig maar zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn voor een cert te kunnen maken

*knip*

Alvast mijn hartelijke dank
Dat kan niemand, zoals al tig keer is vermeld. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 11-03-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Matthijs schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:55:
en ik zit hier zelfs langer dan jij.

Dan verwijs ik je bij deze naar de got search, is namelijk genoeg over te vinden... en de telefoon die je wilt is waarschijnlijk wel quadband dus werkt overal ter wereld...
Jij weet het blijkbaar, dus als je dan in ieder geval wat sleutelwoorden zou willen geven...
Ik kan het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:48:
Hoi y'all,

Ik zit er over te denken om een Nokia E61i te kopen als vervanger voor mijn Nokia 7710.
Gezien ik niet al te veel uit wil geven ben ik al stug op zoek naar de goedkoopste plek om er een te kopen. Huidige resultaat is 353 euro (incl btw), maar das nogsteeds een hoop geld...
Op dit moment staat de US Dollar op ongeveer 65/66 eurocent en dat is lekker laag, dus misschien dat daar van te profiteren valt? Ofwel: bestellen in USA.
Maar, hoe zit het met de frequenties? En welk risico loop ik qua douane en btw? Wordt het dan weer duurder dan in NL?
Ga eerst maar eens op zoek naar een winkel die uberhaubt verscheept naar Europa, als je dat opgelost hebt moet je nog een winkel vinden die je E61i simlockvrij verkoopt, en last but not least, is de E61i uberhaubt wel te koop aan de overkant van het water? De Nokia US site verkoopt hem voor 499 dollar in de webshop, dus hij is te koop.

Maar, het is wel een US model, met andere UMTS frequenties, aangezien de E61i slechts over single band WCDMA beschikt.
Dat heeft tot gevolg dat je hier in Europa met GPRS zit opgescheept, beetje zonde van je E61i. :+

Waarom koop je trouwens een E61i als je geen geld wil uitgeven?
Koop dan een simpele 50 euro Samsung bij de Mediamarkt ofzo...

Have fun:
http://www.google.com/pro...e61i&btnG=Search+Products

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En laat je pakket verzenden als ' gift' . Zo is bij mij alles nog door de douane gekomen zonder naheffingen. Zowel uit Azië en de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:07:
En laat je pakket verzenden als ' gift' . Zo is bij mij alles nog door de douane gekomen zonder naheffingen. Zowel uit Azië en de VS.
Ik krijg ongeveer 15 pakjes per maand uit zowel Azie als de VS, en ze worden stug opengemaakt, ook al staat er "gift" op.
Denk dat ongeveer de helft bij de douane terechtkomt voor naheffingen en btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:02:
[...]

Ga eerst maar eens op zoek naar een winkel die uberhaubt verscheept naar Europa, als je dat opgelost hebt moet je nog een winkel vinden die je E61i simlockvrij verkoopt, en last but not least, is de E61i uberhaubt wel te koop aan de overkant van het water? De Nokia US site verkoopt hem voor 499 dollar in de webshop, dus hij is te koop.

Maar, het is wel een US model, met andere UMTS frequenties, aangezien de E61i slechts over single band WCDMA beschikt.
Dat heeft tot gevolg dat je hier in Europa met GPRS zit opgescheept, beetje zonde van je E61i. :+

Waarom koop je trouwens een E61i als je geen geld wil uitgeven?
Koop dan een simpele 50 euro Samsung bij de Mediamarkt ofzo...

Have fun:
http://www.google.com/pro...e61i&btnG=Search+Products
Ik wil er wel geld aan uit geven, maar liefst zo min mogelijk ivm rijbewijs willen halen en sparen om het huis uit te kunnen ;)
Hoe goedkoper hoe beter dus, of ik moet nog even wachten. Opzich kan ik nog wel even af met m'n 7710, maar die begint volgens mij een beetje af te takelen. Reboot spontaan elke paar dagen, is ronduit sloom voor de huidige standaard, en de accu gaat ongeveer 1 dag mee.
Denk dat het nog even door sparen wordt en dan lekker hier in NL kopen. Wil namelijk wel UMTS hebben. :)

De E61i heb ik trouwens wel gevonden voor 350 dollar ongeveer (buy.com, weet niet of ze overzees sturen though), en dat scheelt (in euro's) gewoon meer dan 100 euro op de prijs hier.
Het is wel aantrekkelijk, maar het missen van UMTS lijkt me ook weer zo iets stoms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:17:
[...]

De E61i heb ik trouwens wel gevonden voor 350 dollar ongeveer (buy.com, weet niet of ze overzees sturen though), en dat scheelt (in euro's) gewoon meer dan 100 euro op de prijs hier.
Het is wel aantrekkelijk, maar het missen van UMTS lijkt me ook weer zo iets stoms...
Van http://www.buy.com/corp/support/shipping/shipping_faqs.asp:
Buy.com ships within the continental United States, Alaska and Hawaii only. At this time we are unable to process International shipments and orders going to Guam, Puerto Rico, and the Virgin Islands.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mjah, had het kunnen verwachten eigenlijk ;)
Denk dat m'n 7710 het maar even moet uit zitten. Over een maandje nog maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:07:
Mwoah, sinds de lage dollarkoers én het gemak van intercontinentaal kopen via Internet wordt ieder pakje opengemaakt hoor. Dat met "gift" erop is al lang achterhaald. Beetje hetzelfde effect als je auto illegaal parkeren met je alarmlichten aan, valt ie goed op voor de parkeerpolitie.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:29:
[...]

Dat kan niemand, zoals al tig keer is vermeld. :Y)
Ik heb het forum al een beetje uit zitten pluizen, maar teveel informatie op alles door te nemen:

Hoe zit het met het vernieuwde systeem van symbiansigned.com? iemand al ervaring mee?

het idee erachter is dat je hiermee je applicaties direct online signed, maar welke applicaties ik ook gebruik, geen succes.

ik zie liever dat er weer certificaten vrij worden gegeven, of kan iemand mij verder helpen met dit probleem?

En ja, weer de zoveelste vraag, maar ik sta op het punt om mijn N95 weg te doen, puur omdat ik er minder mee kan dan ik wil. zeeerrrrr frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
roma0803 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:46:
[...]

Mwoah, sinds de lage dollarkoers én het gemak van intercontinentaal kopen via Internet wordt ieder pakje opengemaakt hoor. Dat met "gift" erop is al lang achterhaald. Beetje hetzelfde effect als je auto illegaal parkeren met je alarmlichten aan, valt ie goed op voor de parkeerpolitie.
Euh, krijg ook redelijk wat uit azie, Amerika en England. Maar heb tot nu toe nog geen enkele keer gehad dat een pakje van mijn open is gemaakt. En heb het dan toch over een pakje of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

EnsconcE schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Je zou het dan zo kunnen maken dat de expert gebruiker (de (zelf) geschoolde) in staat moet zijn het signen te omzeilen via een makkelijke maar niet eenvoudig te bereiken functie,
Security through obscurity. En het leukste: die mogelijkheid is er nu niet meer. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

24 uur per dag ??? dit is toch wel een hele verbetering ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat wel, maar dan moet je ook alle applicaties kunnen signen!!

en dat kan niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wat moet gebeuren om unsigned programma's te kunnen installeren is een regel veranderen in de z:\system\data\midp2\security\policy\swipolicy.ini file in je ROM.
Namelijk: AllowUnsigned = false moet worden 'true'.

Dat is echter niet zo simpel. Swipolicy.ini is in de eerste plaats readonly, dus je kunt die regel alleen veranderen door hem te overschrijven met een andere swipolicy.ini waarin die regel wel goed staat. Dit kan alleen met een ROM flash met een gemodificeerde ROM.

Probleem is echter dat de nieuwste modellen een CRC check doen, om te kijken of er niets veranderd is aan de ROM file. Als dat wel het geval is blokkeert hij 't toestel en heb je 'n mooie baksteen.

Zoals deze user ondervonden heeft:

monika
March 3rd, 2008 at 1:16 am

Hi
i tried at nokia 6120 classic fw 4.21 and bricked :(

Het is dus behoorlijk goed dicht getimmerd door Symbian. Ik heb een forum gezien waar een thread loopt over swipolicy.ini.
Hopelijk komt daaruit binnenkort een veiligere manier om de swipolicy.ini te veranderen.

Tot die tijd blijven we klooien met signen van programma's.

p.s. dit verhaal heeft alleen betrekking op S60 V3

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 13-03-2008 18:07 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Weet iemand ook een programma, die bijhoudt hoeveel smsjes er verzonden zijn? Die standaard Nokia's hebben dat veelal wel, en dat zou ik wel handig vinden ivm abonnement.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Het lijkt mij leuk, maar in een baksteen heb ik geen zin. Is een harde reset daarvoor geen oplossing?
Magnolia schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:51:
Wat moet gebeuren om unsigned programma's te kunnen installeren is een regel veranderen in de z:\system\data\midp2\security\policy\swipolicy.ini file in je ROM.
Namelijk: AllowUnsigned = false moet worden 'true'.

...

p.s. dit verhaal heeft alleen betrekking op S60 V3
Bij mij heet ie geen swipolicy.ini maar midp2_rp.xpf, ik heb een N80. Zijn er al mensen bekend die het met een N80 voor elkaar gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou eigenlijk met "gesignde" applicaties, zoals meegeleverde navigatiesoftware, deze zijn gesigned voor een hele reeks imei nummers?

en wat is de grens qua grootte van applicaties die je nu online kunt signen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Weet iemand nog een goed programmatje dat bijhoudt hoeveel minuten je gebeld hebt en hoeveel data je hebt verbruik (eventueel ook nog het aantal verstuurde smsjes)???

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is er iets 'speech2text'-achtigs voor Symbian? Uiteraard heb ik gezocht, maar heb tot-nu-toe alleen maar SpinVox kunnen vinden en die zijn niet echt duidelijk over prijzen e.d..

Ik zit regelmatig in de auto SMS-jes in te tikken, tijdens het rijden ... daar moet ik mee stoppen, want dat loopt nog eens verkeerd af. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ja, iets dergelijks bedoel ik. Helaas kan ik geen link vinden als ik naar Nuance Communications zoek. Overigens heb ik wel gelezen dat er ongedocumenteerde API's voor zijn, het moet dus mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nuance.com/

hier ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een patience/solitaire voor mn N73. Iemand een idee of dat ook ergens gratis is te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pven schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:27:
Ja, iets dergelijks bedoel ik. Helaas kan ik geen link vinden als ik naar Nuance Communications zoek. Overigens heb ik wel gelezen dat er ongedocumenteerde API's voor zijn, het moet dus mogelijk zijn.
Ik heb daar een keer SMSTalk voor geinstalleerd, maar zoiets werkt eigenlijk niet echt. Je verstaat er bijna geen hout van.

Ik kan zo snel geen legale link vinden, maar ik heb het over dit programma. Ik weet niet of die link te downloaden is, ik zet het er louter neer om te laten zien waar ik het over heb.

Het programma leest je SMS'jes dus voor zoals je contactpersonen worden uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Weet iemand trouwens een soort 'Junkmail' programma voor SMS'jes? Bepaalde lui sturen soms wat veel nietszeggende zooi en die wil ik eigenlijk naar een bepaalde map laten doorzetten en ervoor zorgen dat van een bepaald nummer dus ook geen melding meer komt van een nieuwe SMS maar meteen naar die map.

Snapt iemand het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik bedoel het tegenovergestelde: ik wil juist SMSjes inspreken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verstekbakker schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:55:
Weet iemand trouwens een soort 'Junkmail' programma voor SMS'jes? Bepaalde lui sturen soms wat veel nietszeggende zooi en die wil ik eigenlijk naar een bepaalde map laten doorzetten en ervoor zorgen dat van een bepaald nummer dus ook geen melding meer komt van een nieuwe SMS maar meteen naar die map.

Snapt iemand het nog?
Nokia heeft een tijd geleden de tool 'conversations' ofzo (opnieuw) uitgebracht. Hiermee worden SMSjes per contact opgeslagen, zodat het en soort van IM wordt. Misschien dat je het bij de beta labs kunt vinden. Verder nooit getest, ik SMS vrijwel nooit...
pven schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:56:
Ik bedoel het tegenovergestelde: ik wil juist SMSjes inspreken. :Y)
Dat kun je vergeten denk ik. De S2T-engine heeft nu een zeer beperkte woordenschat, namelijk je contacten en wat commando's. Full text zal echt een brug te ver zijn, zeker NL-tekst, gezien de matige performance van de T2S-engine in het Nederlands.

[ Voor 23% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-03-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:16:
[...]

Nokia heeft een tijd geleden de tool 'conversations' ofzo (opnieuw) uitgebracht. Hiermee worden SMSjes per contact opgeslagen, zodat het en soort van IM wordt. Misschien dat je het bij de beta labs kunt vinden. Verder nooit getest, ik SMS vrijwel nooit...
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel juist dat van een bepaalde zender de SMSjes meteen naar een 'junkmail' map moeten en dat hij niet moet melden dat ik iets heb ontvangen. Net als met mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11-2024

Melluh

Eggcellent!

Ik ben wel benieuwd of er binnenkort een applicatie komt die gebruikt maakt van de calander/contact api van google die begin maart is gereleased. Al mijn contacts gratis en Outlookloos in google zou toch wel fijn zijn. Of bestaat dit al?

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:16:

[...]

Dat kun je vergeten denk ik. De S2T-engine heeft nu een zeer beperkte woordenschat, namelijk je contacten en wat commando's. Full text zal echt een brug te ver zijn, zeker NL-tekst, gezien de matige performance van de T2S-engine in het Nederlands.
Full-text is niet nodig, letter-voor-letter dicteren vind ik ook best. In de auto heb ik meer dan voldoende tijd en vind ik het best leuk om tegen mijn gadgets te praten. :Y)

(Mijn auto bevat ook voice-controle, dat praat zelfs terug! B))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 04:44
symbian en windows XP zijn goeie maatjes
quake op nokia E51
op mijn lan
met 1 cd
http://nl.youtube.com/watch?v=AmEnBpNhYCs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melluh schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:21:
Ik ben wel benieuwd of er binnenkort een applicatie komt die gebruikt maakt van de calander/contact api van google die begin maart is gereleased. Al mijn contacts gratis en Outlookloos in google zou toch wel fijn zijn. Of bestaat dit al?
Ik zag toevallig vandaag dat het al wel voor de blackberry uitgebracht is:
http://www.google.com/intl/en_us/mobile/sync/

voor symbian helaas nog niet, dan ben je aangewezen op scheduleworld, maar daarbij onderbind ik aardig wat problemen op mijn e90 met allemaal dubbele entries na het syncen (was bij mijn P990 niet het geval).

Of goosync, maar de gratis versie daarvan ondersteund helaas niet het syncen van contacten, en er is altijd een restrictie van hoever vooruit je mag syncen.

helaas ligt de website van funambol er uit anders had ik die graag nog een keer geinstaleerd om te kijken of dat wel werkt met mijn e90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Call me paranoid, maar ondanks de 'do no evil'-policy van google zie ik het niet zitten om al m'n contacten en agenda's aan google en zijn advertentiedrang toe te vertrouwen.

Ik gebruik nu memotoo.com voor online agenda en contacten. De website heeft weinig porem, maar webinterfaces leggen het hoe dan ook toch af tegen een desktopclient, en het werkt dan ook prima samen met Thunderbird/Lightning en de N95, uiteraard over een versleutelde verbinding. De gratis variant is niet bijster nuttig, maar je kunt het daarmee wel even testen. Voor €12 per jaar (Frans bedrijf, dus helaas geen cheape dollar ;)) zijn de beperkingen weg.

Wellicht zijn er andere varianten, en wellicht dat Nokia binnenkort met Ovi ook nog dit soort features brengt, maar ik was het wachten beu, met de 'gratis' cruft is het altijd maar de vraag wat er met je data gebeurt, en voor die €12 ga ik niet zelf lopen klooien met bijv. een eigen Funambol-server om dat vervolgens ook nog te moeten bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks memotoo kende ik nog niet, ga ik eens proberen.

Ik gebruik online sync ook vooral omdat ik met thunderbird wil syncen, maar wel handig dat ik zo ook gelijk mijn laptop kan syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
pven schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:27:
[...]

Full-text is niet nodig, letter-voor-letter dicteren vind ik ook best. In de auto heb ik meer dan voldoende tijd en vind ik het best leuk om tegen mijn gadgets te praten. :Y)

(Mijn auto bevat ook voice-controle, dat praat zelfs terug! B))
offtopic:
Ik wil ook een relatie met mijn gadgets, *; ^) B) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Bestaat er een lock tootlje , dat je bijvoorbeeld je muziek of foto's kan locken d.m.v een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
soundtrack schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:18:
Bestaat er een lock tootlje , dat je bijvoorbeeld je muziek of foto's kan locken d.m.v een wachtwoord.
http://my-symbian.com/s60...ns.php?fldAuto=123&faq=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11-2024

Melluh

Eggcellent!

Fuzzillogic schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:43:
Call me paranoid, maar ondanks de 'do no evil'-policy van google zie ik het niet zitten om al m'n contacten en agenda's aan google en zijn advertentiedrang toe te vertrouwen.
Iets meer paranoia zou veel mensen goed doen, ze zitten namelijk achter je aan, dat verandert niet als je niet paranoïde bent :)
Ik denk alleen niet dat google veel meer te weten komt, adsense+gmail zorgt al voor een erg sterke surveillance.

@lvanderree: Precies zoiets als ze nu aanbieden bij de blackberry wil ik dus voor mn N95, met daarbij ook een contacts sync. Ik wacht dus nog ff af, kan niet anders, maar het zou voor Google en Nokia toch juist een mooie synergie opleveren als ze een tool maken die dit doet?

Memotoo ziet er wel cool uit en veel mogelijkheden, maar ik wil niet een extra stap maken, dan zou ik wel Outlook oid installeren en een sync-tool daarvoor. Daarom hoop ik dus dat er gebruik gemaakt gaat worden van de google-api. Als Memetoo dat gaat doen, wellicht dat ik het dan ga gebruiken, maar het liefst zie ik die functionaliteit direct in gmail of in een programmatje op mn N95.

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er achter gekomen dat funambol tegenwoordig ook zelf een sync-service aanbied: http://my.funambol.com/

Heb hem al even uitgeprobeerd door een account aan te maken, en dat werkt wel erg mooi. Je krijgt een sms-je met al je instellingen en je bent klaar!

heb alleen nog geen adapter voor thunderbird geinstalleerd, maar is een kwestie van syncml plugin installeren en klaar als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
Waarom houden we geen inkoopactie voor een certificaat. De dollar staat laag 200 dollar is 120 euro ongeveer. Wat zou iemand over hebben voor een certificaat. Ik zou zeggen 10 euro. Dit betekent dat je met 12 mensen een pubid kan kopen. Lijkt mij een goed alternatief om het risico op het verneuken van je telefoon door het hacken van de firmware te ontlopen.

Een inkoopacties is een mooi initiatief, maar dat kunnen we hier niet toestaan. In het verleden is daar teveel rommel en onrust over geweest. (oud)mede-tweakers hebben daarom samenkopen.net en inkoopacties.nl opgericht. Daar is een systeem, dat je goed kan begeleiden in het opzetten van een inkoopactie :)

Succes met je inkoopactie (en zet even een URL van je inkoopactie in je signature)

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 19-03-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Orcie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:31:
Waarom houden we geen inkoopactie voor een certificaat. De dollar staat laag 200 dollar is 120 euro ongeveer. Wat zou iemand over hebben voor een certificaat. Ik zou zeggen 10 euro. Dit betekent dat je met 12 mensen een pubid kan kopen. Lijkt mij een goed alternatief om het risico op het verneuken van je telefoon door het hacken van de firmware te ontlopen.
Ik steek dan liever €10 in een actie om Symbian/Nokia te bewegen te kappen met dat sign-gezeik, ipv ze ook nog te belonen. Zoals ik al eerder zei is er niets mis met de OPTIE om te vereisen dat software gesigneerd moet zijn (voor bedrijven bijv.) maar voor mij als thuis-tweaker is het gewoon een enorme PITA, en een dealbreaker bij de aanschaf van m'n volgende mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het opzich wel een aardig idee. Ik denk dat de meeste wel bereid zijn een tientje op tafel te leggen voor een certificaatje.. Wie weet hoe de situatie zoals hij nu is nog gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Orcie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:31:

[mbr]Een inkoopacties is een mooi initiatief, maar dat kunnen we hier niet toestaan. In het verleden is daar teveel rommel en onrust over geweest. (oud)mede-tweakers hebben daarom samenkopen.net en inkoopacties.nl opgericht. Daar is een systeem, dat je goed kan begeleiden in het opzetten van een inkoopactie :)

Succes met je inkoopactie (en zet even een URL van je inkoopactie in je signature)[/]
Hier kun je voor $5 ook een certificate bestellen: cert link

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 17-04-2008 15:17 ]

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tientje is te doen. sign me up ;) meldt t even als het je gelukt is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
vbmot schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:27:
[...]

Hier kun je voor $5 ook een certificate bestellen:
Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik ken de shop niet en heb geen zin om mijn creditcard gegevens op tafel te leggen zonder een certificate te ontvangen.

Vandaag even Symbian Signed gechecked over hoe het werkt met een pubid. geloof dat je sowieso een kvk moet overleggen. Is dus iets ingewikkelder dan alleen maar $200 neerleggen!

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 17-04-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Orcie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:57:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik ken de shop niet en heb geen zin om mijn creditcard gegevens op tafel te leggen zonder een certificate te ontvangen.

Vandaag even Symbian Signed gechecked over hoe het werkt met een pubid. geloof dat je sowieso een kvk moet overleggen. Is dus iets ingewikkelder dan alleen maar $200 neerleggen!
Ik heb regelmatig iets besteld bij die shop en altijd gewoon ontvangen. Zou zonder problemen een certificate bij ze bestellen als ik het nodig zou hebben.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
vbmot schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:09:
[...]

Ik heb regelmatig iets besteld bij die shop en altijd gewoon ontvangen. Zou zonder problemen een certificate bij ze bestellen als ik het nodig zou hebben.
Done nu maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Palomar schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:24:
Ik ben op zoek naar een patience/solitaire voor mn N73. Iemand een idee of dat ook ergens gratis is te downloaden?
Misschien staat hier wat voor je bij:

http://www.getjar.com/software/Nokia/N73/Search/solitaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen creditcard:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag gesproken met iemand die een werkende tomtom mobile (dus WERKEND met interne gps )voor de N95 had draaien. dit is uitgevoerd door een persoon waar ik nog contact mee zal hebben. wat de eigenaren van de door-hem-aangepaste telefoons mij vertelden, is dat ze daarna rustig elke applicatie konden installeren.

ik houd jullie nog op de hoogte van de manier waarop dit is gedaan.

misschien is er nog hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:44:
vandaag gesproken met iemand die een werkende tomtom mobile (dus WERKEND met interne gps )voor de N95 had draaien. dit is uitgevoerd door een persoon waar ik nog contact mee zal hebben. wat de eigenaren van de door-hem-aangepaste telefoons mij vertelden, is dat ze daarna rustig elke applicatie konden installeren.

Dat zou ook ideaal zijn voor de Navigator 6110! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag gesproken met iemand die een werkende tomtom mobile (dus WERKEND met interne gps )voor de N95 had draaien. ....
Ik heb ook een N95 met meerdere navigatie softwaren erop draaien (Nokia, Garmin, Sygic), deze werken allemaal met de interne GPS. Wat is hier zo bijzonder aan?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:59:
[...]

Ik heb ook een N95 met meerdere navigatie softwaren erop draaien (Nokia, Garmin, Sygic), deze werken allemaal met de interne GPS. Wat is hier zo bijzonder aan?
Dat tomtom het vertikt te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mensen vaak liever tomtom hebben, en idd tomtom mobile automatisch zoekt naar externe gps. dat maakt het bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online

Dit is niet waar en daar ben ik redelijk zeker van. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod of geen Mod, hoe kun je mij dit garanderen? er zijn al meerdere mogelijkheden opgenoemd om de complete certificaat-kwestie op te lossen, alleen waren deze niet zonder enig risico. misschien heeft iemand dit risico wel durven nemen, en lacht ie ons nu allemaal uit, omdat het blijkbaar wel werkt.

bovendien staat er niet voor niets "misschien is er nog hoop" onderaan mijn bericht, dus zeker weet ik het ook niet.

jij blijkbaar wel, dus bij deze verzoek ik je om te verklaren waarom "dit" niet waar is, en waarom je zeker weet DAT het niet waar is.

deze software is nog steeds door mensen gebouwd, dus waarom zou het dan niet door mensen te kraken zijn? wie maken virusscanners? Mensen. wie maken virussen? Mensen.

Daarom zie ik nog wel een beetje hoop in een oplossing.

het zij door met z'n allen een Publisher ID aan te schaffen, het zij door een software-matige oplossing, dus niet al te negatief ajb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Dat TomTom weigert van de interne GPS verbinding gebruik te maken heeft (volgens mij) weinig met Publisher ID's te maken, maar eerder doordat er een verandering in de code voor nodig is (Symbian kent nl. een andere manier van het aanspreken van zo'n intern apparaat dan WM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^^^ met hierboven. Volgens mij ging het er idd over dat TomTom met de interne GPS van de N95 zou werken en niet of het nu wel/niet gesigned kan/moet worden.

Dat het (omzeilen van het) signen van bv TomTom een keer gaat lukken, daar ben ik van overtuigd; dat TomTom op de N95 met interne GPS gaat werken, dat is helaas nog geen actualiteit en dat is het deel waarvan ik redelijk zeker weet dat het niet waar is. Uiteraard hoop ik met je mee dat het nog een keer gaat werken, maar tot die tijd is het duimen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat dat Nokia die beveiliging strakker heeft gesteld, met die certicaten.

Maar ik heb op dit moment, redelijk wat freeware geïnstalleerd op m'n Nokia n73.

M'n telefoon doet het nog goed, maar als dit zo blijft, zal na vele jaren Nokia, toch een andere merk kopen, met Windows mobile waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:07:
Leuk dat dat Nokia die beveiliging strakker heeft gesteld, met die certicaten.

Maar ik heb op dit moment, redelijk wat freeware geïnstalleerd op m'n Nokia n73.

M'n telefoon doet het nog goed, maar als dit zo blijft, zal na vele jaren Nokia, toch een andere merk kopen, met Windows mobile waarschijnlijk.
Vergeet niet dat Microsoft DRM en het beperken van mogelijkheden ook een warm hart toedraagt. En Apple doet ook leuk mee. Uitkijen dus, voor je het weet kom je van de regen in de drup.

Zelf houd ik Android en andere linux-systemen in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:01:
[...]

Vergeet niet dat Microsoft DRM en het beperken van mogelijkheden ook een warm hart toedraagt. En Apple doet ook leuk mee. Uitkijen dus, voor je het weet kom je van de regen in de drup.

Zelf houd ik Android en andere linux-systemen in de gaten.
Ik heb het nu al, dat er onder Windows mobile programma's zijn wie eigelijk ik ook op de Nokia wil gebruiken, maar die zijn er nu niet. Als Freeware beperkingen worden opgelegd is dat zeker niet goed voor Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Orcie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:57:
[...]

Cert ontvangen en werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Hoe kan een gewoon persoon, zoals ik, nu eigenlijk zijn dingen signen?
Ik word hier echt goed ziek van, ik heb het eindelijke voor elkaar gekregen een account aan te maken. Maar nu moet ik weer een publisher ID hebben, en die heb ik niet. En volgens mij is die alleen voor bedrijven.

Weet iemand hoe ik nu nog wel kan signen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees eerst even de belangrijke topics door.

Hierin staat namelijk al enorm vaak geschreven dat het via de site van symbiansigned eventueel mogelijk is om bepaalde applicaties online te signen, uitleg hiervan staat op de site zelf.

overige applicaties kun je signen met behulp van een certificaat (deze is gekoppeld aan je IMEI nummer) en het hele certificaat-gedoe proberen we nu hier op te lossen.
Even deze topic nog eens doorlezen (o.a. de laatste pagina's) zullen je meer duidelijkheid bieden.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 00:09 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste